OK, welke Tweaker figureert in dit artikel?
De helpdesk van Eneco zal het wel druk krijgen met mensen die ook 58 cent willen krijgen
Wat voor energiecontract heb je?
,,We hebben nu een variabel contract bij Eneco. Ik zat tot maart bij Greenchoice en omgerekend kreeg ik over het afgelopen jaar iedere maand 38,01 euro toe. We wekten namelijk 6821 kWh op en verbruikten 4691 kWh. Ik kreeg een nieuw aanbod met hogere prijzen voor het verbruik, maar het teruglevertarief bleef hetzelfde. Ik ben toen gaan rondkijken en bij Eneco uitgekomen. Ik krijg nu 58 cent per kWh.
Bart: ‘De elektrische auto om de hoek opladen is goedkoper dan thuis’Sinds eind april hebben we ook een elektrische auto. Mijn vriendin en ik wonen allebei niet ver van ons werk, dus we hoeven de auto maar ongeveer één keer per week op te laden. Ik heb wel een laadpaal laten installeren, maar publiek laden is met mijn energiecontract goedkoper dan thuis. Dan zet ik de auto voor 35 cent per kilowatt op werk of hier om de hoek aan de laadpaal. Dat is goedkoper dan die 58 cent van mijn variabele contract.
De helpdesk van Eneco zal het wel druk krijgen met mensen die ook 58 cent willen krijgen