Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 16:10
Paroal schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Interessant die van powerpeers.
Heb net ook gekeken op hun site. TLV is inderdaad 0,11ct bij Powerpeers.
Echter. Hun vaste kosten zijn een stuk hoger in vergelijk met bijvoorbeeld Oxxio en Eneco. Dus onder aan de streep levert Powerpeers mij minder op.

[ Voor 3% gewijzigd door avds69 op 16-08-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
avds69 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Heb net ook gekeken op hun site. TLV is inderdaad 0,11ct bij Powerpeers.
Echter. Hun vaste kosten zijn een stuk hoger in vergelijk met bijvoorbeeld Oxxio en Eneco. Dus onder aan de streep levert Powerpeers mij minder op.
Klopt, uiteindelijk gaat het om je maandelijkse kosten. Daarnaast, denk ik, powerpeers is een dochter van VF, dus links om of rechtsom willen ze uiteindelijk hetzelfde. Enige wat ook wel interessant is, is dat de TL vast staat bij PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Heeft iemand een rechtstreek nummer naar de juiste afdeling van Green Choice? Krijg ze niet te pakken sta al 20-25 min de wacht en als door wordt verbonden, verbreekt de verbinding na zo veel minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
@cj1: Shell Energy kan uit de tabel verwijderd worden. Shell stopt met energielevering aan kleinverbruikers en neemt inmiddels geen nieuwe klanten meer aan. Bestaande klanten wordt geadviseerd over te stappen.
https://www.shellenergy.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Linea op 16-08-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 13:37
moca007 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:48:
Wat is nu wijsheid ik lever ook meer dan ik gebruik, niet super veel maar een 1000kw- 1500kw per jaar. Belangrijkste is dat 100% gesaldeerd wordt, hoger dan 9ct tlv zal het niet meer worden, nu afsluiten voor een jaar of nog een wachten.
Meterstanden noteren, wachten tot je na de eindafrekening weer 100% gesaldeerd hebt en dan nog een keer kijken.

Ik snap dat vastleggen helemaal niet zo. Dat is alleen nodig als je de TLV echt voor een hoog bedrag kunt vasteleggen. Zo niet, kun je met ieder variabel contract uit te voeten, net zo lang tot je met de salderingsregels weer op 0 staat.

Moet je wel opletten dat je niet bij Vandebron zit met hun terugleverboete (die denk ik in strijd is met salderingsregels)

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 22:18

de Peer

under peer review

Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Ik snap dat vastleggen helemaal niet zo. Dat is alleen nodig als je de TLV echt voor een hoog bedrag kunt vasteleggen.
Tsja wat is hoog tegenwoordig. 3 jaar 11,5 cent mag je al blij mee zijn nu.
Zo niet, kun je met ieder variabel contract uit te voeten, net zo lang tot je met de salderingsregels weer op 0 staat.
Vastleggen doe je ook zodat er geen problemen met salderen ontstaan. Salderen over tariefsperiode is vorig jaar veel gebeurd en dat kun je voorkomen met een jaarcontract.

Onder andere greenchoice maakte zich hier schuldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Tsja wat is hoog tegenwoordig. 3 jaar 11,5 cent mag je al blij mee zijn nu.

[...]

Vastleggen doe je ook zodat er geen problemen met salderen ontstaan. Salderen over tariefsperiode is vorig jaar veel gebeurd en dat kun je voorkomen met een jaarcontract.

Onder andere greenchoice maakte zich hier schuldig aan.
Ja, maar daar is nu een einde aan gemaakt door de ACM. Salderen over de tariefsperiode mag niet meer.

Als ik zou moeten kiezen, zou ik nu voor een modelcontract gaan bij degene met de laagste tarieven en dan weer kijken op het moment dat ik met salderen op 0 sta wat de TLV tegen die tijd is. Dat zal begin juli 2024 zijn.

Tot die tijd heb ik nog om ruzie te maken met Innova, want in mijn contract staat nog steeds dat de TLV gelijk is aan het kale levertarief :)

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Ja, maar daar is nu een einde aan gemaakt door de ACM. Salderen over de tariefsperiode mag niet meer.
heb je daar een bron voor. Volgens mij was de uitkomst juist dat het niet wenselijk is, maar wettelijk wel mag. Het is in ieder geval nog aan de orde van de dag:
Essent saldering per tariefsperiode

Ik raad een model/variabel contract echt af, juist om gedoe met salderen te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 16-08-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Ik snap dat vastleggen helemaal niet zo. Dat is alleen nodig als je de TLV echt voor een hoog bedrag kunt vasteleggen. Zo niet, kun je met ieder variabel contract uit te voeten, net zo lang tot je met de salderingsregels weer op 0 staat.
Grote kans dat de tlv alleen maar verder gaat dalen de komende tijd, daarnaast geeft een een stukje zekerheid naar de toekomst toen, en als je daarna een beter aanbod tegenkomt kun je er gratis vanaf, dankzij de nieuwe boeteregeling.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
HandyLumberjack schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

... en als je daarna een beter aanbod tegenkomt kun je er gratis vanaf, dankzij de nieuwe boeteregeling.
Weet je dat heel zeker?
Ik dacht namelijk dat je oude energieleverancier dan een berekening mag loslaten over jouw toekomstige verwachte verbruik, de tarieven in het contract en wat dan op moment van contractontbinding een conform tarief zou moeten zijn.
Met dat verwachte verbruik (of teruglevering) zouden ze kunnen ' spelen ', zodat het in hun voordeel is, of mis ik hier iets?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Het gaat in die berekeningen enkel om verbruik, niet om teruglevering.

Daarnaast, als je ergens anders een (flink) hoger tarief krijgt dan zijn de leveringstarieven waarschijnlijk bij je huidige leverancier hoger geworden, en mag je er ook gratis vanaf.

In december ga ik het meemaken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 17:19
de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

heb je daar een bron voor. Volgens mij was de uitkomst juist dat het niet wenselijk is, maar wettelijk wel mag. Het is in ieder geval nog aan de orde van de dag:

Ik raad een model/variabel contract echt af, juist om gedoe met salderen te voorkomen.
Ik zit voorlopig nog op een modelcontract bij Vattenfall, heb juist het idee dat ik daar voorlopig goed zit omdat de ACM specifiek heeft gezegd dat de grapjes zoals die van VDB bij een modelcontract niet mogen en verwacht ook dat het salderen daar beter gedefiniëerd is (zelfs als ze per 1 januari en 1 juli een knip maken maakt dat voor mijn salderen niet heel veel uit want kan in Q2 prima mijn Q1 stroom verbruik salderen en in Q3 prima mijn Q4 verbruik.)

[ Voor 15% gewijzigd door Janpietertje89 op 16-08-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Je hebt gelijk. Het is inderdaad nog niet in de wet opgenomen. Excuses daarvoor.

Wat niet mag is tijdens de looptijd van een vast contract de terugleververgoeding aanpassen.

Bron: https://www.consuwijzer.n...e-energie/wat-is-salderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

Je hebt gelijk. Het is inderdaad nog niet in de wet opgenomen. Excuses daarvoor.

Wat niet mag is tijdens de looptijd van een vast contract de terugleververgoeding aanpassen.

Bron: https://www.consuwijzer.n...e-energie/wat-is-salderen
Ik heb ook modelcontract van VF en verwacht per 1/1 een verlaging van de TLV. Ik zit nu te denken om dan maar 3-5 jaar vast te zetten bij de hoogste TLV (5 ct ofzo), zie het nog wel gebeuren dat stroom in de zomer niets oplevert en zelfs geld kost. Met een vast contract houd ik de voorwaarden van nu.

Heb overschot van 1000-1500kwh.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-08-2023 16:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sport_Life schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb ook modelcontract van VF en verwacht per 1/1 een verlaging van de TLV. Ik zit nu te denken om dan maar 3-5 jaar vast te zetten bij de hoogste TLV (5 ct ofzo), zie het nog wel gebeuren dat stroom in de zomer niets oplevert en zelfs geld kost. Met een vast contract houd ik de voorwaarden van nu.

Heb overschot van 1000-1500kwh.
Greenchoice kun je voor 3 jaar vastzetten. TLV 8 cent. Echter menen ze zelf die TLV op elk moment te kunnen wijzigen (staat in hun voorwaarden).
Bij powerpeers staat hij echt vast, maar dan is de TLV idd maar 5 cent dacht ik, bij 3 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:00
@de Peer in de Voorwaarden-netto teruglevering staat dat Greenchoice niet alleen de netto terugleververgoeding mag aanpassen, maar ook de voorwaarden. Ik vraag me dan af of ze b.v. theoretisch ook zoiets kunnen implementeren als vandeBron nu doet. Maar dat zal misschien wel gissen blijven (totdat het wellicht gebeurt).

Letterlijke tekst van "voorwaarden-nettoteruglevering-per-1-juli-2022.pdf":
Greenchoice mag deze contractvoorwaarden en/of de nettoterugleververgoeding veranderen.
Als Greenchoice dat doet, informeert Greenchoice u schriftelijk of digitaal hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Franciesco schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:45:
@de Peer in de Voorwaarden-netto teruglevering staat dat Greenchoice niet alleen de netto terugleververgoeding mag aanpassen, maar ook de voorwaarden. Ik vraag me dan af of ze b.v. theoretisch ook zoiets kunnen implementeren als vandeBron nu doet. Maar dat zal misschien wel gissen blijven (totdat het wellicht gebeurt).

Letterlijke tekst van "voorwaarden-nettoteruglevering-per-1-juli-2022.pdf":

[...]
'de voorwaarden' aanpassen dat kan nooit rechtsgeldig zijn.
Heel specifiek over de tlv (een tariefwijziging) daar kun je over twisten. Maar ze kunnen nooit zomaar een heffing introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Aanvraag voor 3 jaar Eneco gedaan, voor dat ze allemaal beginnen te ‘rommelen’ wil ik rust in mijn hoofd.
TLV €0,09

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 16-08-2023 18:33 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
klump4u schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:19:
Aanvraag voor 3 jaar Eneco gedaan, voor dat ze allemaal beginnen te ‘rommelen’ wil ik rust in mijn hoofd.
TLV €0,09
Ik weet niet of rust gaat lukken met Eneco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jobr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Ik weet niet of rust gaat lukken met Eneco :)
Ik denk (hoop) dat ze zich wel gedeisd houden na vorig jaar O-)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Terug naar Eneco voelt als terug naar een foute borderliner ex ;)

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 16-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:30:
Ik vind het prima voor nu, nieuwe panelen zijn allang terugverdiend dankzij Innova, hou dadelijk nog een leuk bedrag over om de keukenverbouwing mee te betalen en dan een elektra rekening van - €500,- per jaar.
Mocht de saldering er alsnog vanaf gaan in 2025 zullen ze toch de TLV moeten aanpassen naar 80% en dus het contract moeten openbreken/veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 21:48
de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:50:
[...]

'de voorwaarden' aanpassen dat kan nooit rechtsgeldig zijn.
Heel specifiek over de tlv (een tariefwijziging) daar kun je over twisten. Maar ze kunnen nooit zomaar een heffing introduceren.
Enige 'voordeel' wat je dan nog hebt is dat je kostenloos je contract kan laten ontbinden. Zit je natuurlijk wel weer met je afrekening en saldering. Lekker is het allemaal niet....

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-10 14:16
Bij powerpeers en op Gaslicht heb ik berekeningen gemaakt en kom met mijn verbruik op jaarbasis van 1200 kwh en 2600 kwh teruglever op ongeveer -300 euro uit.

Wat is nu wijsheid? Ik zie powerpeers voorbijkomen met 11 cent? Staat deze echt vast voor een jaar?
Andere aanbieders zitten lager met hun TLV maar dit komt weer door Powerpeers die hoge kosten doorvoert.

In oktober wil ik mijn Innova contract opzeggen (oud contract boete 50 euro) en dus met een nieuwe aanbieder voor 1 jaar in zee gaan.

Ik moet binnen een paar weken de knoop doorhakken nu ik wat tegoedheb liggen bij Innova. Wil niet tot einde contract febr 24 bij ze wachten. Heeft geen toegevoegde waarde want lever na oktober toch bijna niets meer terug.

Ps, ik ben even de naam van de leverancier kwijt maar las ergens dat je daar 230 cashback kreeg maar kan deze nergens terugvinden :(.

[ Voor 8% gewijzigd door hoihoi66 op 17-08-2023 08:36 ]

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
hoihoi66 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:25:
Bij powerpeers en op Gaslicht heb ik berekeningen gemaakt en kom met mijn verbruik op jaarbasis van 1200 kwh en 2600 kwh teruglever op ongeveer -300 euro uit.

Wat is nu wijsheid? Ik zie powerpeers voorbijkomen met 11 cent? Staat deze echt vast voor een jaar?
Andere aanbieders zitten lager met hun TLV maar dit komt weer door Powerpeers die hoge kosten doorvoert.

In oktober wil ik mijn Innova contract opzeggen (oud contract boete 50 euro) en dus met een nieuwe aanbieder voor 1 jaar in zee gaan.

Ik moet binnen een paar weken de knoop doorhakken nu ik wat tegoedheb liggen bij Innova. Wil niet tot einde contract febr 24 bij ze wachten. Heeft geen toegevoegde waarde want lever na oktober toch bijna niets meer terug.

Ps, ik ben even de naam van de leverancier kwijt maar las ergens dat je daar 230 cashback kreeg maar kan deze nergens terugvinden :(.
Weer een innova gegadigde!
Die club is druk.

Wat was de TVL toen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:30:
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/023/687/Screen_Shot_2017-08-16_at_2.40.43_PM.jpg
Hier oud Engie contract van oktober 2022, zal eens kijken wat de tlv is, volgens mij 1 juli gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Weer een innova gegadigde!
Die club is druk.

Wat was de TVL toen?
92 cent 😅

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:22

Bij powerpeers kan je eventueel nog gebruik maken van 75 euro aanmeld bonus als je een vriendje hebt die ook powerpeers heeft O-) Compenseert weer wat voor hun hoge vaste kosten.

• hoihoi66
Zjosh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:01:
[...]

Bij powerpeers kan je eventueel nog gebruik maken van 75 euro aanmeld bonus als je een vriendje hebt die ook powerpeers heeft O-) Compenseert weer wat voor hun hoge vaste kosten.
Thnx, staat bij Oxxio de TLV vast dat je weet?

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
Dat is flink. Met hoeveel teruglevering? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:19:
[...]

Dat is flink. Met hoeveel teruglevering? :o
Zojuist berekend en kom ongeveer op 1900 kwh uit wat ik meer heb teruggeleverd.
Snel terugverdiend :).

[ Voor 21% gewijzigd door hoihoi66 op 17-08-2023 10:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ja. dat is nu al heeeel vaak besproken hier.
Lees even de laatste pagina's door want als iederen nu alleen maar gaat posten 'wat is wijsheid' dan schieten we weinig op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:56
@cj1

Tarieven vanaf 01-08-2023 voor VanOns:

Normaal Tarief: € 0,38828
Dal Tarief: € 0,35657
Enkel Tarief: € 0,37274
BTW-percentage van normaal/dal tarief: 21%
Normaal TLV: € 0,16508
Dal TLV: € 0,14289
Enkel TLV: € 0,15420
Engergieleverancier: Energie VanOns
Duur contract: Variabel (Flex)
Bron van deze informatie: https://energie.vanons.org/tarieven/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82svivxI6-Aa2ipwOXfxXeYw62A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4lrMdfRzvsTdr2CFwD0X2sfT.png?f=fotoalbum_large

Normaal Tarief: € 0,39694
Dal Tarief: € 0,37111
Enkel Tarief: € 0,38403
Normaal TLV: € 0,08557
Dal TLV: € 0,07653
Enkel TLV: € 0,08105
Duur contract: Vast (1 jaar)
Bron van deze informatie: https://energie.vanons.org/tarieven/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aYfIkel-sLwkRFMLwJg0dBueCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pKmgy1iZq0WKYpZPUyzlh2g7.png?f=fotoalbum_large

En tarieven van SamenOm:

Normaal Tarief: € 0,315842
Dal Tarief: € 0,341264
Enkel Tarief: € € 0,330207
Normaal TLV: € 0,071103
Dal TLV: € 0,071103
Enkel TLV: € 0,071103
Engergieleverancier: SamenOm
Duur contract: Variabel
Bron van deze informatie: https://samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf

Normaal Tarief: € 0,408117
Dal Tarief: € 0,396098
Enkel Tarief: € 0,400521
Normaal TLV: € 0,099230
Dal TLV: € 0,099230
Enkel TLV: € 0,099230
Engergieleverancier: SamenOm
Duur contract: Vast (1 jaar)
Bron van deze informatie: https://samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0HoSNSzqJw5yNKqhlay21-HvAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lbO5Dm2A4nukMH1tyT5mRVWh.png?f=user_large

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• moca007
Ik heb net gebeld met Gewoon Energie (Innova) die bieden 1 tot 4 jaar contracten met 7ct TLV,
als goed is krijg ik zo meteen via de mail een offerte.

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Gameboy schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:45:
@cj1

Tarieven vanaf 01-08-2023 voor VanOns:

...
Normaal TLV: € 0,16508
Dal TLV: € 0,14289
Enkel TLV: € 0,15420
Duur contract: Variabel (Flex)
Van Ons variabel staat volgens mij al in het lijstje, op postie 2. De andere contracten zijn niet interessant omdat ze niet de hoogste TLV bieden, zelfs niet in de top 3 komen.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
cj1 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:22:

Van Ons variabel staat volgens mij al in het lijstje, op postie 2. De andere contracten zijn niet interessant omdat ze niet de hoogste TLV bieden, zelfs niet in de top 3 komen.
Is wel relevant, want OM Flex staat in de tabel nu nog met een hogere tlv (5e regel van onder). Dat moet dus aangepast worden (of uit de tabel gehaald worden).
Het modelcontract OM staat in de tabel nog wel goed (die ruim 13 cent staat nog op de website van OM).

Edit: overigens krijg je ook nog maar 8 cent bij het Greenchoice modelcontract.
https://www.greenchoice.n...odelcontract-20230811.pdf
Ook bij 1, 2 of 3 jaar vast of variabel: 8 cent.

En zoals een aantal berichtjes terug aangegeven, moet Shell Energy helemaal uit de lijst (bedrijf stopt ermee).

[ Voor 39% gewijzigd door Linea op 17-08-2023 17:03 ]

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik kom van UC af, nu Vattenfall voor 16,8 cent. Dat zal tot en met oktober nog wel lonend zijn. Weet iemand tot hoever in de toekomst je een vast contract bij bijv. Powerpeers kunt aanvragen?

Ik neem aan dat bij een vast contract, waar alles zwart op wit staat, je er dan ook vanuit mag gaan dat dat de voorwaarden zijn waarvoor je met elkaar in zee gaat? Ik vraag dit, omdat ik eigenlijk PowerPeers vanaf 3 juli variabel had, maar PowerPeers het nodig vond eenzijdig lagere tarieven te hanteren. Had geen zin in gedoe (discussie wanneer je klant bent geworden etc. etc.), dus naar Vattenfall gegaan.

[ Voor 51% gewijzigd door HKees op 17-08-2023 19:13 ]

• HandyLumberjack
  • Nu online
HKees schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:10:
Ik kom van UC af, nu Vattenfall voor 16,8 cent. Dat zal tot en met oktober nog wel lonend zijn. Weet iemand tot hoever in de toekomst je een vast contract bij bijv. Powerpeers kunt aanvragen?

Ik neem aan dat bij een vast contract, waar alles zwart op wit staat, je er dan ook vanuit mag gaan dat dat de voorwaarden zijn waarvoor je met elkaar in zee gaat? Ik vraag dit, omdat ik eigenlijk PowerPeers vanaf 3 juli variabel had, maar PowerPeers het nodig vond eenzijdig lagere tarieven te hanteren. Had geen zin in gedoe (discussie wanneer je klant bent geworden etc. etc.), dus naar Vattenfall gegaan.
Ik heb 1 juni aanvraag bij Powerpeers gedaan met uiterste startdatum 1 december.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:58
...
Dat was Innova volgens mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:58

... Ik zie powerpeers voorbijkomen met 11 cent? Staat deze echt vast voor een jaar?
De TLV bij Powerpeers staat inderdaad vast voor de duur van het contract. Dit staat duidelijk in de voorwaarden en is voor mij een reden geweest om Powerpeers te kiezen.
13. Terugleververgoeding. Wek je meer zonne-energie op dan je verbruikt in een jaar? Dan krijg je een
teruglevertarief over de zonne-energie die je per jaar meer opwekt dan je zelf hebt verbruikt. Deze
vergoeding wordt vastgesteld voor de duur van de contractperiode. Bekijk je terugleververgoeding in de email met jouw contractbevestiging of in je energiedashboard. Over de terugleververgoeding wordt geen
btw geheven of betaald.
Ik vermoed dat referal links in een publiek topic niet zijn toegestaan.*knip* dit komt op hetzelfde neer

[ Voor 7% gewijzigd door Proton_ op 18-08-2023 09:20 ]

• hoihoi66
denneappel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

De TLV bij Powerpeers staat inderdaad vast voor de duur van het contract. Dit staat duidelijk in de voorwaarden en is voor mij een reden geweest om Powerpeers te kiezen.

[...]

Ik vermoed dat referal links in een publiek topic niet zijn toegestaan. *knip*
En bij Oxxio?

[ Voor 18% gewijzigd door Proton_ op 18-08-2023 09:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Ik neig naar Oxxio te gaan, hoe zit het daar met de TLV?
Dat kun jij dan toch even uitzoeken en hier posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:59
Ah oxxio. Die provider waar ik 8(!) jaar geleden bij zat en die mij nog steeds telefonisch lastig vallen of ik weer naar hen toe wil. Maakt niet uit hoe vaak ik belmenietregister, ze blijven bellen. ;)

(0,09 TLV staat letterlijk in de frontpost)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 21:49

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Aanbieden of vragen om referrals is niet de bedoeling

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 16:10
HKees schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:10:

Goed doorrekenen, want de vaste kosten van Powerpeers zijn veelal hoger, waardoor je onder de streep minder terug krijgt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Blihi
Naar aanleiding van de eerdere discussie over het TLV van Innova bij een jaarcontract dat nu afloopt, heb ik zojuist onderstaande tekst via het klachtenformulier op de site ingestuurd:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn standpunt is dat het teruglevertarief gelijk moet blijven aan het kale levertarief. Dat staat immers letterlijk zo in de contractvoorwaarden en die kan Innova niet zomaar aanpassen, want nergens in de contracten staat dat dat kan.

Even afwachten, maar ik verwacht dat ook deze klacht verworpen wordt en dat de volgende stap de geschillencommissie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:22
Blihi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:58:
Naar aanleiding van de eerdere discussie over het TLV van Innova bij een jaarcontract dat nu afloopt, heb ik zojuist onderstaande tekst via het klachtenformulier op de site ingestuurd:

***members only***

Mijn standpunt is dat het teruglevertarief gelijk moet blijven aan het kale levertarief. Dat staat immers letterlijk zo in de contractvoorwaarden en die kan Innova niet zomaar aanpassen, want nergens in de contracten staat dat dat kan.

Even afwachten, maar ik verwacht dat ook deze klacht verworpen wordt en dat de volgende stap de geschillencommissie is.
Spannend! heel nieuwsgierig met welke reactie ze komen. Je hebt al aardig wat uitzoekwerk gedaan en het lijkt dus dat je erg sterk staat.

Zelf sta ik nu ook op een punt, ga ik verlengen bij een andere partij? Of bij Innova met dezelfde voorwaarden?
Het liefst laat ik hem natuurlijk gewoon netjes doorlopen met deze voorwaarden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Headshot_NL schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Spannend! heel nieuwsgierig met welke reactie ze komen. Je hebt al aardig wat uitzoekwerk gedaan en het lijkt dus dat je erg sterk staat.

Zelf sta ik nu ook op een punt, ga ik verlengen bij een andere partij? Of bij Innova met dezelfde voorwaarden?
Het liefst laat ik hem natuurlijk gewoon netjes doorlopen met deze voorwaarden.
Innova saldeert in ieder geval netjes per jaar. Ik wek weliswaar meer op dan ik verbruik, maar dat is alleen door de zomer zo.

Ik wacht nu dus gewoon af. Hier zal best een procedure over volgen. Ik wacht af tot begin juli 2024. Mocht ik tegen die tijd verloren hebben, dan wacht ik tot ik weer precies mijn verbruik opgewekt heb en zeg ik dan het contract wel op. Dat levert een rekening van 0 op. Mocht ik tegen die tijd gewonnen hebben, dan kan het contract gewoon door blijven lopen.

De teruglevertarieven bij andere aanbieders zijn op dit moment zo laag, dat het mijns inziens niet echt zin heeft om te gaan overstappen. Dit wordt anders als er ineens per tariefsperiode gesaldeerd gaat worden, of dat er terugleververgoedingen geintroduceerd worden (dit kan wel, want de vaste leverkosten zijn onderdeel van de tarieven en die kunnen dus wel aangepast worden. Het feit dat ze dan niet meer vast zijn, maar afhangen van de opwek is wel een puntje, maar dat moet iemand die klant is bij Vandebron maar uit gaan vechten bij de geschillencommissie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66

***members only***

Goed verwoord alleen weet ik wat het antwoord zal zijn. Ik zit ook bij Innova en binnenkort ga ik daar weg, dus hou ons aub op de hoogte wat er uitkomt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 18:39
Blihi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:49:
[...]

Ik weet niet hoe dat zit hoor, maar mag dit wel bij een modelcontract? Het idee van het modelcontract is nu juist dat de voorwaarden bij alle leveranciers hetzelfde zijn.
Nee, dat mag niet bij een modelcontract, zegt de ACM nu ook . Zeer waarschijnlijk betekent dat echter dan ook dat de TLV vergoeding voor dergelijke modelcontracten verder zullen dalen, en wellicht de 'vaste leveringskosten' verhoogd zullen worden. Voor de doelgroep in dit topic dus helaas niet zo relevant, tenzij je bij leverancier A wil salderen, en dan naar leverancier B overstapt om je overschot kwijt te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-d
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08-2024

stefan-d

Tweakers gaming live!

RikHa schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Hier ook VanOns. Dit staat in mijn contract:

Datum waarop contract is gesloten: 26-05-2023.
Overeengekomen startdatum levering: 02-07-2023.

[Afbeelding]

Nu wil het geval dat ze bij begin levering (nou ja, ik ben begonnen met leveren) opeens een heel ander tarief hanteren. Veel lager dan contractueel vastgelegd. Ik ben de volgende mail wisseling begonnen:

Ik:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw mail. Ik heb de voorschotfactuur bekeken maar deze klopt niet. De prijzen die daar in staan zijn anders dan de prijzen die wij hebben afgesproken in het contract. In het contract staat dat u gaat leveren per 2-7-2023 tegen de volgende prijzen:

Normaal € 0,64652
Dal € 0,49111

Zou u dat aan willen passen naar de afgesproken prijzen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

---
VanOns:

Geachte heer...

Bedankt voor uw mail. Ik zie dat u heeft getekent voor een modelcontract waarbij de tarieven wijzigen op 1 januari en 1 juli. Hoe komt u bij het tarief Normaal € 0,64652 Dal € 0,49111? Via de volgende link komt u op het tarievenblad van een variabel contract.

---
Ik:

Geachte heer...

In de bijlage vindt u het contract dat ik met Energie VanOns ben aangegaan. Op bladzijde 1 ziet u dat wij hebben afgesproken dat Energie VanOns begint met leveren op 2-7-2023. Als u verder gaat naar bladzijde 2 dan ziet u bovenaan de levertarieven waarvan u zich afvroeg hoe ik daar nou bij kom. De bedragen staan daar vermeld incl. BTW maar zonder EB.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

---
VanOns:

Geachte heer...

U heeft inderdaad gelijk. de reden hiervan is dat toen u het contract aanvroeg er andere tarieven golden. Op het contract worden altijd de huidige tarieven vermeldt. Op 1 juli zijn de tarieven gewijzigd.

---
Ik:

Geachte heer...

Dus als ik het goed begrijp hebben wij op 26-5 contractueel vastgelegd dat u op 2-7 begint met leveren. Tevens hebben wij contractueel vastgelegd tegen welke prijzen u gaat leveren. Vervolgens veranderd u 1 dag voor aanvang levering de contractueel vastgelegde prijzen. Eenzijdig welteverstaan want dat heeft niemand mij gemeld laat staan met mij overlegd. Dat is toch op zijn minst onfatsoenlijk te noemen. Maar goed, ik hou u aan de contractueel vastgelegde prijzen.

Tot zover,

---

Stap 1 dus ook hier. Nu twijfel ik of ik al door moet gaan naar stap 2 of eerst maar eens de rit uitzitten tot 1-1-2024 en dan het geharrewar opnieuw oprakelen. Zal wel een geschillencommissie dingetje worden maar sta ik nu sterker als ik gelijk een officiële klacht indien of na een half jaar? Geen idee, wat zouden jullie doen?
In jouw contract staat ook dat ze op 1 juli de tarieven wijzigen als het goed is. Dus ik denk dat bezwaar maken nergens toe gaat lijden. Het is wel een hele rare gang van zaken, waarschijnlijk hadden ze de nieuwe tarieven al naar de bestaand beleverde klanten gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
ntram schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Nee, dat mag niet bij een modelcontract, zegt de ACM nu ook . Zeer waarschijnlijk betekent dat echter dan ook dat de TLV vergoeding voor dergelijke modelcontracten verder zullen dalen, en wellicht de 'vaste leveringskosten' verhoogd zullen worden. Voor de doelgroep in dit topic dus helaas niet zo relevant, tenzij je bij leverancier A wil salderen, en dan naar leverancier B overstapt om je overschot kwijt te kunnen...
Ja er zijn al modelcontracten waar je 60 Euro per maand betaal. FF niet onthouden welke het was. Hadden wel een leuke TLV maar die drempel van 60 euro was voor mij toch iets te veel van het goede.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Wat zeiden ze bij Oxxio toen jij belde of mailde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
klump4u schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:14:
[...]

Wat zeiden ze bij Oxxio toen jij belde of mailde?
Heb niet gebeld, stond op gaslicht bovenaan vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurk2
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:01

***members only***

Mooi verhaal. Mag een leverancier niet gewoon het contract beëindigen, net zoals jij dat mag? Omdat het niet vast staat voor een periode. Of als bijvoorbeeld een bedrijf stopt (wat voor bedrijf dan ook, bijvoorbeeld IT bedrijf), moeten ze toch ook contracten kunnen beëindigen (waar geen termijn voor is afgesproken).

Zelf namelijk nog engie contract variabel, waarin staat dat teruglevertarief gelijk is aan kale levertarief.

[ Voor 5% gewijzigd door Gurk2 op 18-08-2023 19:03 ]

55.605 Wattpiek, Nibe F2120-16, Home assistant

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

TLV tabel, stand 17 augustus 2023

@mathijshooi OM Flex verlaagd, Shell verwijderd. Dank aan @Linea voor het duidelijk onder de aandacht brengen van de belanghebbende wijzigingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0foaxHaMAy5VB0Vyt3frguWMxmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ELaiXJo2dXHNcIe3e3I6LJpQ.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Laatst online: 11:46
Is die tabel in de beginpost nog up to date of is van ons op dit moment de hoogste terugleververgoeding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 12:00
@0xygen500 heb je het bericht boven die van jou gezien? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:34
Franciesco schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:47:
@0xygen500 heb je het bericht boven die van jou gezien? :)
En in de tabel staat ook nog een datum (links boven) O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 21:05
0xygen500 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:44:
Is die tabel in de beginpost nog up to date of is van ons op dit moment de hoogste terugleververgoeding?
Helaas, NEE, die is verouderd, want er staat toch duidelijk boven stand van 17 augustus, en dat is alweer 2 dagen geleden tenslotte.... 8)7

:+

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Laatst online: 11:46
Simpel360 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

En in de tabel staat ook nog een datum (links boven) O-)
8)7 Het is nog vroeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Energyzero biedt nog maar 4,5ct tlv per kwh.

Bron:
https://consumenten.energyzero.nl/modelcontract

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Renamen naar... tlvZERO?? _O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
Zat eraan te komen. De meeste dynamische leveranciers willen eigenlijk helemaal geen modelcontracten verkopen, en hanteren daarom ze hoog mogelijke levertarieven per kWh en vaste maandelijkse levertarieven in hun modelcontract. Dan is het schrikken als je in ene toch allerlei aanmeldingen krijgt, omdat je in ene bovenaan lijstjes komt te staan.
Ik verwacht dat EasyEnergy ook wel wat aan gaat passen (die probeerde tot nu mensen al af te schrikken met hele hoge levertarieven).
Frank Energie valt nog relatief mee met zijn tarieven voor het modelcontract, al zijn die wel een procent of tien hoger dan de reguliere concurrenten. Maar het vast niet hun bedoeling ook met de tlv 10% hoger te zitten dan de concurrenten :)

@cj1 helaas weer een klusje, Energyzero moet naar 4,5 cent tlv voor het modelcontract. https://consumenten.energyzero.nl/modelcontract

Ik vermoed dat Engie nu met de 8 cent tlv in de lijst omhoog schuift?

Overigens begint OM met 1 jaar vast (9,92 cent tlv) ook wel boeiend te worden voor wie een vast contract wil. Beter dan de jaarcontracten van Van Ons, Engie, UC.
https://samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Linea op 19-08-2023 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peet-je
  • Laatst online: 26-09 17:31
Linea schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Zat eraan te komen. De meeste dynamische leveranciers willen eigenlijk helemaal geen modelcontracten verkopen, en hanteren daarom ze hoog mogelijke levertarieven per kWh en vaste maandelijkse levertarieven in hun modelcontract. Dan is het schrikken als je in ene toch allerlei aanmeldingen krijgt, omdat je in ene bovenaan lijstjes komt te staan.
Ik verwacht dat EasyEnergy ook wel wat aan gaat passen (die probeerde tot nu mensen al af te schrikken met hele hoge levertarieven).
Frank Energie valt nog relatief mee met zijn tarieven voor het modelcontract, al zijn die wel een procent of tien hoger dan de reguliere concurrenten. Maar het vast niet hun bedoeling ook met de tlv 10% hoger te zitten dan de concurrenten :)

@cj1: helaas weer een klusje, Energyzero moet naar 4,5 cent tlv voor het modelcontract. https://consumenten.energyzero.nl/modelcontract

Ik vermoed dat Engie nu met de 8 cent tlv in de lijst omhoog schuift?

Overigens begint OM met 1 jaar vast (9,92 cent tlv) ook wel boeiend te worden voor wie een vast contract wil. Beter dan de jaarcontracten van Van Ons, Engie, UC.
https://samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf
@cj1 de dubbele punt voorkomt de melding O-)

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
Peet-je schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:53:
@cj1 de dubbele punt voorkomt de melding O-)
Dank je. Heb ik gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
HandyLumberjack schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Ik heb 1 juni aanvraag bij Powerpeers gedaan met uiterste startdatum 1 december.
Hoe heb je dit gedaan? Ik kan niet verder gaan dan 17 november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Gewoon 1 december aanklikken bij aanmelding op de website. maar als jij niet verder komt dat 17 november lijkt het erop dat ze de termijn verkort hebben van 6 naar 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik wou dat ook proberen, maar krijg meteen de melding dat ze een aansluiting met een PAP en SAP niet ondersteunen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeutonMartin
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-10 08:43
Eneco en Oxxio geven helaas al geen 3 jarige contracten meer, vermoed dat dit komt door de actie van van der bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Nu van ons met 0,085/0,075 (normaal/dal) aangevraagd op mn SAP.
Ingang 31-12-2023.

Mocht er iets meer dan een maand van tevoren nog een beter aanbod zijn kan ik wellicht nog veranderen.

Nog +- een maandje en ik heb mn PAP ook weer gesaldeerd. Dan even kijken wat ik daarmee ga doen.

Intussen mn auto maar ff netjes maken en te koop zetten, en dan naar iets elektrisch zoeken zodat beide auto’s elektrisch zijn. Dat is een stuk voordeliger met deze TLV tarieven, en een goede reden om dit eerder te doen dan ik had gepland.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Mud.Starrr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:00:
Nu van ons met 0,085/0,075 (normaal/dal) aangevraagd op mn SAP.
Ingang 31-12-2023.

Mocht er iets meer dan een maand van tevoren nog een beter aanbod zijn kan ik wellicht nog veranderen.

Nog +- een maandje en ik heb mn PAP ook weer gesaldeerd. Dan even kijken wat ik daarmee ga doen.

Intussen mn auto maar ff netjes maken en te koop zetten, en dan naar iets elektrisch zoeken zodat beide auto’s elektrisch zijn. Dat is een stuk voordeliger met deze TLV tarieven, en een goede reden om dit eerder te doen dan ik had gepland.
Waarom neem je geen Vattenfall met 16,8 cent TLV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
TeutonMartin schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:46:
Eneco en Oxxio geven helaas al geen 3 jarige contracten meer, vermoed dat dit komt door de actie van van der bron.
Lijkt me sterk. Mogelijk zijn de contracten gewoon op. Ze moeten namelijk vooraf wel afgedekt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jobr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Lijkt me sterk. Mogelijk zijn de contracten gewoon op. Ze moeten namelijk vooraf wel afgedekt zijn.
Kans lijkt me juist heel groot dat het vanwege de VDB actie is. Eneco heeft namelijk direct aangegeven dat ze die heffing ook overwegen. En klanten zullen dan proberen nog snel een 3-jarig contract af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:32
Vattenfall lijkt ook gezakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8ZYhSEPrxvV1L2EQUyplCmWG7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YW0jo5TNx6jVa0bmfu7noK8v.png?f=fotoalbum_large

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

die reactie krijg ik altijd als ik Vattenfall hier noem. En dan zeg ik altijd: heb je wel naar het modelcontract gekeken?
En dan krijg ik weer te horen: ohja...

net gecontroleerd en hij staat nog gewoon op 16,8 hoor. Zie ook de lijst in dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 19-08-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

de Peer schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Die heb ik al, maar ga er van uit dat dat 1 jan heel weinig zal worden. Dus daarom vanaf 31 dec voor van ons gekozen. Kan hem altijd nog annuleren tegen die tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 19-08-2023 19:39 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
de Peer schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

die reactie krijg ik altijd als ik Vattenfall hier noem. En dan zeg ik altijd: heb je wel naar het modelcontract gekeken?
En dan krijg ik weer te horen: ohja...

net gecontroleerd en hij staat nog gewoon op 16,8 hoor. Zie ook de lijst in dit topic.
16,8 TLV klopt nog steeds, denk dat ik voor 2 jaar contract ga, we gaan over 18 maanden ongeveer verhuizen, dan ga ik waarschijnlijk niet meer zo veel terugleveren dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Via hun eigen site inderdaad niet meer aan te vragen (ook ongeacht of je wel of niet teruglevert). Essent heeft iets vergelijkbaars gedaan voor PV klanten.

Maar via overstappen.nl en pricewise.nl is nog wel een aanbod voor 3 jaar van oxxio zichtbaar, ook als je aangeeft terug te leveren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Blihi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Nou dat einde is er nog niet, want veel leveranciers hanteren het nog steeds, zoals Essent. Je kunt dan dus wel gelijk hebben, maar je zult dat gelijk nog moeten gaan halen door er een zaak van te maken. Daar moet je maar zin in hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

TLV tabel, versie 19 augustus

@mathijshooi EnergyZero omlaag, OM 1 jaar toegevoegd, kolom 9% verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJxi1-ExzoQvHAyuL4a8aSBc0_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SLEGwcuaO0lvlmHQiPzAsegJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

cj1 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:28:

TLV tabel, versie 19 augustus

@mathijshooi EnergyZero omlaag, OM 1 jaar toegevoegd, kolom 9% verwijderd.
[Afbeelding]
Wat een trieste TLV, maar wel te verwachten. Ik blijf nog even bij mijn huidige contract van Engie zitten met 40 cent - voor zolang het nog duurt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
de Peer schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Nou dat einde is er nog niet, want veel leveranciers hanteren het nog steeds, zoals Essent. Je kunt dan dus wel gelijk hebben, maar je zult dat gelijk nog moeten gaan halen door er een zaak van te maken. Daar moet je maar zin in hebben.
Als het goed is niet bij modelcontracten, maar je hebt wel gelijk dat het bij andere contracten wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeutonMartin
blackd schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Via hun eigen site inderdaad niet meer aan te vragen (ook ongeacht of je wel of niet teruglevert). Essent heeft iets vergelijkbaars gedaan voor PV klanten.

Maar via overstappen.nl en pricewise.nl is nog wel een aanbod voor 3 jaar van oxxio zichtbaar, ook als je aangeeft terug te leveren.
Als of ze meelezen, alleen delta nog voor 3 jaar. Zie Oxxio er niet meer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:52
Zojuist een 3-jarig contract afgesloten per eind oktober bij Greenchoice, contract al binnen.

TLV van 0,92 naar 0,08.

It was nice while it lasted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
GeeH schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:38:
Zojuist een 3-jarig contract afgesloten per eind oktober bij Greenchoice, contract al binnen.

TLV van 0,92 naar 0,08.

Wat is het voordeel van Greenchoice ten opzichte van Vattenval met 16,5 ct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:20
moca007 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:04:
Wat is het voordeel van Greenchoice ten opzichte van Vattenval met 16,5 ct?
3 jarig contract vs. modelcontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Dan ben ik nog op tijd geweest afgelopen woensdag nog voor 3 jaar afgesloten bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:35
Waarom is er, in 4 pagina's, een apart voorwaarden document opgenomen door Greenchoise voor deze overeenkomt ? Ze spreken over Voorwaarden redelijke opzegvergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Timmy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:20:
[...]

3 jarig contract vs. modelcontract...
Ja klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
TeutonMartin schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:21:
Als of ze meelezen, alleen delta nog voor 3 jaar. Zie Oxxio er niet meer bij.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

maar wat is het voordeel dan van je 3 jaar vastleggen aan een prut-TLV vs korter vastleggen aan een beter TLV :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
de Peer schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Is dat voor een jaar en staat het vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
GeeH schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:38:

TLV van 0,92 naar 0,08.

Heb jeje rit bij Innova van 1 jaar erop zitten of stop je eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:52
hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:46:
[...]

Heb jeje rit bij Innova van 1 jaar erop zitten of stop je eerder?
Loopt in februari af. Vanaf november lever ik vrijwel niets meer terug, en ik wil de "opwekboete" vóór zijn; met mijn opwek zit ik in de hoogste schaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TeutonMartin
paQ schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:38:
[...]

maar wat is het voordeel dan van je 3 jaar vastleggen aan een prut-TLV vs korter vastleggen aan een beter TLV :?
Omdat ik persoonlijk verwacht dat meer leveranciers het voorbeeld van van der bron gaan volgen. Ik ken iemand die daar werkt en die adviseerde mij een 3 jarig contract af te sluiten nu het nog kan omdat hij dat zelfde verwachten, ons overschot kost de leveranciers vaak gewoon geld en dit zal met meer groene stroom in de toekomst alleen maar erger worden zolang er nog geen goede opslag mogelijkheid is.
Ik heb een behoorlijk overschot van 12.000 kWh per jaar, heb mijn gehele installatie door Innova (huidige leverancier) al dubbel en dwars terug verdiend (kon er zelfs al een hybride warmtepomp bij kopen). Voordat de prijzen allemaal de pan uit stegen waren terugleververgoedingen tussen de 7 en 11 cent hartstikke normaal. Op basis van die tarieven heb ik toen ook geïnvesteerd.
Ik kies nu dus liever voor 3 jaar vast, a 9 cent met de zekerheid dat ik geen PV boete hoef te betalen zoals van der bron dit nu heeft ingevoerd.
Eind van dit jaar krijg ik ook een SAP en kan ik eventueel met omschakelaars als nog kiezen voor een partij die meer geeft dan nu.

Voor mij is het kantelpunt tussen netto verbruiken rond 01-11, wil dus voor die tijd bij innova weg zijn zodat niet mijn winter maanden weer van mijn kWh tegoed wordt weggestreept. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:45:
[...]

Is dat voor een jaar en staat het vast?
Zoals je als het goed is gelezen hebt gaat het om het modelcontract.
Nee TLV staat vast tot en met 1 november waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door de Peer op 20-08-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 22:50

JWT

mazzoop80 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:44:
Waarom is er, in 4 pagina's, een apart voorwaarden document opgenomen door Greenchoise voor deze overeenkomt ? Ze spreken over Voorwaarden redelijke opzegvergoeding
Ze hebben het zelfs over een boete als de terugleververgoeding bij opzeggen hoger is dan de afgesloten terugleververgoeding.. dus voor iedereen die zich rijk rekende en dacht geen boete te krijgen door netto terugleveren, ze zijn je wellicht voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:53
de Peer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Zoals je als het goed is gelezen hebt gaat het om het modelcontract.
Nee TLV staat vast tot en met 1 november waarschijnlijk.
Voor mij zou die timing prima zijn. Ik ben momenteel bezig met de oriëntatie op de aanschaf van een WP en er komt (waarschijnlijk) een EV aan. Dan is mijn overschot wel op, dus cashen per 1 november en daarna vrolijk salderen (en een deel van mijn overschot aan mijn werkgever verkopen tegen een hogere prijs dan de actuele TLV). Als dit er allemaal niet aan zou komen, zou ik overigens mijn TLV nog niet 3 jaar vastzetten. Heb daar weinig vertrouwen in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

cryptapix schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Voor mij zou die timing prima zijn. Ik ben momenteel bezig met de oriëntatie op de aanschaf van een WP en er komt (waarschijnlijk) een EV aan. Dan is mijn overschot wel op, dus cashen per 1 november en daarna vrolijk salderen (en een deel van mijn overschot aan mijn werkgever verkopen tegen een hogere prijs dan de actuele TLV). Als dit er allemaal niet aan zou komen, zou ik overigens mijn TLV nog niet 3 jaar vastzetten. Heb daar weinig vertrouwen in.
ja goed plan.
Ik ga tot en met 1 november gewoon die 16,8 ct cashen. Ik lever namelijk alleen terug via dat contract. Stroomafname doe ik via een ander contract (greenchoice 1 jaar vast 11,5 ct TLV). Na 1 november ga ik dan ook via Greenchoice terug leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 20-08-2023 10:38 ]

Pagina: 1 ... 174 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2