Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

ACM levert een halve bevestiging waarom modelcontracten vaak gunstiger zijn voor terugleveraars

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G15nZZR5JDawB9cmrepAT4o7IU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NG5RIV04IsoYnBCKCQBm0USw.png?f=fotoalbum_large
De variabele tarieven van modelcontracten zijn het hoogst van alle contractvormen.

bron: https://public.tableau.co...arktEnergie/Overdemonitor

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00
cj1 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:56:

ACM levert een halve bevestiging waarom modelcontracten vaak gunstiger zijn voor terugleveraars

[Afbeelding]
De variabele tarieven van modelcontracten zijn het hoogst van alle contractvormen.

bron: https://public.tableau.co...arktEnergie/Overdemonitor
Modelcontracten zijn ook wat vreemd. Het aanbieden is wettelijk verplicht, maar tarieven bepalen de leveranciers. Ergo: die rekenen hoge tarieven om te voorkomen dat ze (te) veel contracten op de standaard voorwaarden hebben. Dit gaat wel leuk worden als de minimale TLV in percentage van het kale tarief straks vast komt te liggen. Al denk ik wel dat de leveranciers dan gaan kiezen voor tarieven die niet veel hoger liggen dan hun variabele tarieven. En sowieso zie je al veel voorbeelden van mensen die bellen voor een modelcontract en dan een variabel contract krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:26
cryptapix schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Modelcontracten zijn ook wat vreemd. Het aanbieden is wettelijk verplicht, maar tarieven bepalen de leveranciers. Ergo: die rekenen hoge tarieven om te voorkomen dat ze (te) veel contracten op de standaard voorwaarden hebben. Dit gaat wel leuk worden als de minimale TLV in percentage van het kale tarief straks vast komt te liggen. Al denk ik wel dat de leveranciers dan gaan kiezen voor tarieven die niet veel hoger liggen dan hun variabele tarieven. En sowieso zie je al veel voorbeelden van mensen die bellen voor een modelcontract en dan een variabel contract krijgen.
Ze gooien dan gewoon de vastrecht tarieven flink omhoog, en prijs per kWh omlaag.

Maar goed, ik heb er weinig vertrouwen in dat de overheid echt minimale TLV tarieven gaat eisen.

Dat was voor mij de reden om enkele maanden terug de TLV vast te leggen voor 3 jaar. Maar met de huidige veel lagere tarieven lijkt dat ook geen goede strategie meer. Zeker i.c.m. hoe Greenchoice de opzegboete berekend.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:44
Bij mij werkt het trucje nu in ieder geval niet meer, via PriseWise lukt het ook niet, maar via de Consumentenbond nog wel, dus daar maar een poging gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oilman schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:46:
Bij mij werkt het trucje nu in ieder geval niet meer, via PriseWise lukt het ook niet, maar via de Consumentenbond nog wel, dus daar maar een poging gewaagd.
Ik zie oxxio ook niet meer. Gisteren is de route via gaslicht.com ook al dichtgezet. Kwestie van tijd dat het nergens meer kan.

Heb het zelf gisteren nog op de valreep aangevraagd via pricewise, maar moet het contract nog ontvangen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
blackd schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Ik zie oxxio ook niet meer. Gisteren is de route via gaslicht.com ook al dichtgezet. Kwestie van tijd dat het nergens meer kan.

Heb het zelf gisteren nog op de valreep aangevraagd via pricewise, maar moet het contract nog ontvangen.
Via pricewise is 3 jaar nog wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
moca007 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:53:
Via pricewise is 3 jaar nog wel beschikbaar.
Verhip je hebt gelijk, je moet alleen (nog steeds) de route voor alleen stroom kiezen. Ik had gas nog aanstaan (probeersel van gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
blackd schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Verhip je hebt gelijk, je moet alleen (nog steeds) de route voor alleen stroom kiezen. Ik had gas nog aanstaan (probeersel van gisteren).
Persoonlijk vind ik 3 jaar te veel, zoek zelf 2 jaar omdat we over 18-19 maanden gaan verhuizen naar een woning met zonnepanelen en stads verwarming, nu heb ik alles op stroom en ga waarschijnlijk niet meer terugleveren dan ik gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-04 09:09
Zijn er hier nog mensen die bewust geen vast contract aangaan om in het voorjaar 2024 proberen een hoge TLV te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

HKees schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:39:
Zijn er hier nog mensen die bewust geen vast contract aangaan om in het voorjaar 2024 proberen een hoge TLV te scoren?
Ik ben bang dat dat verleden tijd is.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:07
HKees schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:39:
Ja, zit hier namelijk met VF nog goed tot oktober en dan van die tijd tot ongeveer maart is de netto opbrengst zo weinig dat het met een paar cent meer of minder toch niet veel uitmaakt.
Voor die periode ga ik denk ik dan ook maar kijken naar de aanbieder met de laagste leveringskosten.
Daarna dan hopen dat er weer een aanbieder met een leuke TLV beschikbaar is ja.
En anders kijken we toch naar andere creatieve mogelijkheden? Cryptominer anyone? :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-06 20:47
GeeH schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 06:16:
[...]

Loopt in februari af. Vanaf november lever ik vrijwel niets meer terug, en ik wil de "opwekboete" vóór zijn; met mijn opwek zit ik in de hoogste schaal.
Yep ga ik ook doen 😎.
Heb je al opgezegd? 1 maand oozegtermijn zoals je het weet? Via de website kan je opzeggen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
GeeH schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:38:
Zojuist een 3-jarig contract afgesloten per eind oktober bij Greenchoice, contract al binnen.

TLV van 0,92 naar 0,08.

It was nice while it lasted!
Waarom niet een jaartje naar Powerpeers met nog eens 75 euro via een speciale link 😉.

11 cent TLV.

Straks zit er een stijging in de TLV volgend jaar en dan zit je nog 2 jaar bij GC met een hoge opzegboete.

[ Voor 12% gewijzigd door hoihoi66 op 20-08-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06 08:03
hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Yep ga ik ook doen 😎.
Heb je al opgezegd? 1 maand oozegtermijn zoals je het weet? Via de website kan je opzeggen zoals je het weet.
Ja, is al opgezegd, en heb al een bevestiging van Innova in de mail. Dat gaat overigens automatisch na aanmelding bij een nieuwe leverancier. Zij zeggen het oude contract voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
GeeH schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:16:
[...]

Ja, is al opgezegd, en heb al een bevestiging van Innova in de mail. Dat gaat overigens automatisch na aanmelding bij een nieuwe leverancier. Zij zeggen het oude contract voor je op.
Hoe snel krijg je de eindafrekening denk je en uiteraard de uitbetaling? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeH
hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:18:
[...]

Hoe snel krijg je de eindafrekening denk je en uiteraard de uitbetaling? 😎
In de mail van Innova staat een termijn van 6 weken na einddatum contract voor de eindafrekening. Wanneer ze dan uitbetalen staat er niet bij. Overigens melden ze wel de mogelijkheid van een opzegboete, waarvan de hoogte in de eindafrekening staat. Volgens mij zal dat rond de 100 euro zijn (voor electra en gas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Greenchoice maakt onderscheid tussen bestaande en nieuwe klanten voor kun tlv

Lever je netto meer stroom terug dan je afneemt, of ga je dat in de toekomst doen? Dan is het handig om te weten dat je per kWh netto teruglevering 11,5 cent krijgt van Greenchoice. Dit is hoger dan bij nieuwe klanten, die hebben een netto teruglevertarief van 8 cent per kWh. Let wel op dat dit gaat over de netto teruglevering. Eerst verrekenen we je teruglevering met je afname, dit heet salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
sjors1970 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:30:

Lever je netto meer stroom terug dan je afneemt, of ga je dat in de toekomst doen? Dan is het handig om te weten dat je per kWh netto teruglevering 11,5 cent krijgt van Greenchoice. Dit is hoger dan bij nieuwe klanten, die hebben een netto teruglevertarief van 8 cent per kWh. Let wel op dat dit gaat over de netto teruglevering. Eerst verrekenen we je teruglevering met je afname, dit heet salderen.
Voor de TLV hoef ik dus niet naar GC over te stappen.
1 jaar Powerpeers ( tlv 11 cent) plus 75 euro welkomstbonusachtig iets is voordeliger dan 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
GeeH schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

In de mail van Innova staat een termijn van 6 weken na einddatum contract voor de eindafrekening. Wanneer ze dan uitbetalen staat er niet bij. Overigens melden ze wel de mogelijkheid van een opzegboete, waarvan de hoogte in de eindafrekening staat. Volgens mij zal dat rond de 100 euro zijn (voor electra en gas).
Ik schiet zo dadelijk een nieuwe offerte in bij Powerpeers voor 1 jaar. Het gaat mij meer dat ik mijn opgespaarde tegoed uitbetaald krijg van Innova ( nog voor de winter).

Waar ik ook heb gekeken voor 1 jaar zitten ze allemaal helemaal onderaan de lijn heel dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
sjors1970 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:30:

Er was ook een aanbod voor 3 jaar, maar die zijn al op. Nu alleen nog 1 een 2 jaar te koop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
sjors1970 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:43:
[...]

Er was ook een aanbod voor 3 jaar, maar die zijn al op. Nu alleen nog 1 een 2 jaar te koop .
Ik zit met gas bij GC, zal deze actie ook voor mij gelden? Zit met elektra nu bij Innova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 20:43
hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:16:
[...]

Waarom niet een jaartje naar Powerpeers met nog eens 75 euro via een speciale link 😉.

11 cent TLV.

Straks zit er een stijging in de TLV volgend jaar en dan zit je nog 2 jaar bij GC met een hoge opzegboete.
Of maandelijks met een dure heffing middels teruglevering staffel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
JohanNL schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:01:
[...]

En anders kijken we toch naar andere creatieve mogelijkheden? Cryptominer anyone? :p
Daar heb ik ook aan zitten te denken, maar crypto minen levert ook niet zoveel op per kWh.

Meest voor de hand liggende zijn toch je warmtevoorziening elektrificeren en/of elektrisch rijden. Maar dat heb ik al gedaan.

Heb vorige week een airco laten installeren, nu zet ik een klein deel van het overschot in voor een koelere slaapkamer (comfort is ook wat waard).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mafri020
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-06 13:30
hoihoi66 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:35:
[...]

Voor de TLV hoef ik dus niet naar GC over te stappen.
1 jaar Powerpeers ( tlv 11 cent) plus 75 euro welkomstbonusachtig iets is voordeliger dan 😎
Vergeet niet dat bij Powerpeers de vaste leveringskosten 2x zo hoog zijn dan bij de andere energieleveranciers. Die €75 ben je dus direct weer kwijt.
#sigaaruiteigendoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
mafri020 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:28:
[...]

Vergeet niet dat bij Powerpeers de vaste leveringskosten 2x zo hoog zijn dan bij de andere energieleveranciers. Die €75 ben je dus direct weer kwijt.
#sigaaruiteigendoos
Yep dat weet ik maar dan nog als ik een vergelijking maak op jaarbasis met exact hetzelfde verbruik (+ 75 euro) dan is Powerpeers toch goedkoper dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 08:50
3 jaar GC contract pakken met 8 cent TLV of wachten tot volgend jaar voor hopelijk een betere TLV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:40

johan_solar

kitesurfing and coding

Via gaslicht.com zijn er nu wel 3 jarige contracten af te sluiten bij o.a. Oxxio en Eneco. De tijd van hoge TLV's is wel voorbij denk ik.

Ik heb dit topic nauwgezet gevolgd en op basis daarvan een aantal grote beslissingen genomen en investeringen gedaan.

Als Innova klant heb ik in de goede tijd (aug 2022) een 71ct contract afgesloten met een ingangsdatum van eind februari dit jaar. Op dit moment heb ik een saldo van 2400 kWh teruglevering, dat zal nog iets oplopen en dan ga ik cashen op 1 oktober. Met dit geld kan ik al een groot deel van de investering van de panelen betalen.

Daarnaast is het mooi om te zien dat mijn stroomafname uit het net met 1/3 verminderd is, dit komt puur door het eigen verbruik achter de meter.

Ik kan nu wel een inschatting maken van de jaarcijfers:
- afname: 2000 kWh
- invoeding: 4000 kWh
- opwek: 5000 kWh

Per 1 okt stap ik over naar Oxxio met een jaarcontract. De overweging was er om een 3 jaars contract te doen, maar zover kan ik niet in de toekomst kijken. Bovendien mis ik dan de overstapbonus (130 euro), en evt ook de 2 jaar daarna.

Wat invoedingsboete betreft, dat is iets waar je zelf invloed op kan uitoefenen, mocht het zover komen als bij vandebron dat alle leveranciers die kant opgaan. Ik denk aan:
- het digitaal terugregelen van de invoeding op de omvormer, dit kan nu al (GoodWe, Home Assistant)
- een elektrische boiler plaatsen voor de ketel, komt ook het gasverbruik ten goede

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
johan_solar schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:42:
Via gaslicht.com zijn er nu wel 3 jarige contracten af te sluiten bij o.a. Oxxio en Eneco. De tijd van hoge TLV's is wel voorbij denk ik.

Ik heb dit topic nauwgezet gevolgd en op basis daarvan een aantal grote beslissingen genomen en investeringen gedaan.

Als Innova klant heb ik in de goede tijd (aug 2022) een 71ct contract afgesloten met een ingangsdatum van eind februari dit jaar. Op dit moment heb ik een saldo van 2400 kWh teruglevering, dat zal nog iets oplopen en dan ga ik cashen op 1 oktober. Met dit geld kan ik al een groot deel van de investering van de panelen betalen.

Daarnaast is het mooi om te zien dat mijn stroomafname uit het net met 1/3 verminderd is, dit komt puur door het eigen verbruik achter de meter.

Per 1 okt stap ik over naar Oxxio met een jaarcontract. De overweging was er om een 3 jaars contract te doen, maar zover kan ik niet in de toekomst kijken. Bovendien mis ik dan de overstapbonus (130 euro), en evt ook de 2 jaar daarna.

Wat invoedingsboete betreft, dat is iets waar je zelf invloed op kan uitoefenen, mocht het zover komen als bij vandebron dat alle leveranciers die kant opgaan. Ik denk aan:
- het digitaal terugregelen van de invoeding op de omvormer, dit kan nu al (GoodWe, Home Assistant)
- een elektrische boiler plaatsen voor de ketel, komt ook het gasverbruik ten goede
Hoe kom je aan €130 overstapbonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:40

johan_solar

kitesurfing and coding

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-06 19:28
….

Zo lang je met 5000kWh per jaar BRUTO invoeden in de hoogste staffel beland heeft het voor velen hier geen zin om ook maar iets te doen aan hun verbruik.

Na 3 zomerse dagen zitten de EV en boiler vol. De wasmachine en vaatwasser mogen dan nog dagelijks 1 kWh direct verbruiken maar daarna gaat er gewoon veel stroom het net op.

Edit: het terugregelen van de omvormer kost per jaar meer dan die 12x46 euro van Vandebron. Dus ik denk dat get gewoon slikken is en in de winter dynamisch gaan. Scheelt weer 6x45 euro ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door denneappel op 21-08-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:34
denneappel schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Zo lang je met 5000kWh per jaar BRUTO invoeden in de hoogste staffel beland heeft het voor velen hier geen zin om ook maar iets te doen aan hun verbruik.

Na 3 zomerse dagen zitten de EV en boiler vol. De wasmachine en vaatwasser mogen dan nog dagelijks 1 kWh direct verbruiken maar daarna gaat er gewoon veel stroom het net op.
Nou inderdaad. Hooguit met een 10 kWh accupakket kan ik het avond- en nachtverbruik nog wat compenseren. Verbruik 's nachts is vrij hoog door het laden van de auto (kan niet overdag, want dan staat ie niet op de oprit) en de warmtepomp die 's nachts ook doorgaat met koelen/verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
moca007 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:15:
Persoonlijk vind ik 3 jaar te veel, zoek zelf 2 jaar omdat we over 18-19 maanden gaan verhuizen naar een woning met zonnepanelen en stads verwarming, nu heb ik alles op stroom en ga waarschijnlijk niet meer terugleveren dan ik gebruik.
GC biedt contracten voor 2 jaar, wellicht een optie?
moca007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:
Hoe kom je aan €130 overstapbonus?
Volgens mij is dat alleen voor stroom+gas, als je alleen stroom kiest is er geen bonus.
Via gaslicht.com zijn er nu wel 3 jarige contracten af te sluiten bij o.a. Oxxio en Eneco.
Voor de liefhebbers, deze zijn ook weer aan te vragen via de site van Oxxio en Eneco zelf (alleen stroom). TLV nog steeds 9 ct, hoewel irrelevant voor dit topic zijn de tarieven voor 3 jaar wel weer wat aan het stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
moca007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Heb alleen stroom dan valt de €130 bonus helaas weg.
Inderdaad ook niet voorbij zien komen met enkel elektra.

Eventueel Powerpeers een optie met een vriendenbonus van 75 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66

Ook Powerpeers gecontroleerd?
Ik twijfel nu ook als ex Innova’er 😎 waar ik naar toe moet. Oxxio of Powerpeers voor een jaar.
Staat bij Oxxio de TLV ook vast net als bij Powerpeers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
hoihoi66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Inderdaad ook niet voorbij zien komen met enkel elektra.

Eventueel Powerpeers een optie met een vriendenbonus van 75 euro?
Die hebben weer een hoge vaste leveringskosten. Neig nu toch naar oxxio voor 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
moca007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Die hebben weer een hoge vaste leveringskosten. Neig nu toch naar oxxio voor 1 jaar vast.
Ik ook 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
is wel iets hogere kwh prijs, 39 tov 35 cnt bij pp

en wat is de tlv bij oxxio? 9cnt lees ik, bij pp is dat 11cnt.

vaste kosten bij oxxio wel lager, 71 euro vs 108. Dat is 12x 108-71 = 444 euro per jaar verschil. PP = 75 euro korting, maar dat is nog way niet genoeg om dit hoge vaste maandbedrag te compenseren.

OM: 39cnt levertarief, 1jr vast en 9cnt TLV. Wel maar 68 euro vaste maandkosten...optie?

Ik ben ook nog aan het rondkijken waat ik in okt/non heen wil. Ik moet wsl even wachten tot mijn panelen weer op t dak kunnen. Heb u vanOns nog model (60-30 cnt tlv).

edit:
@cj1
OM energie 1 jaar vast is nu 9cnt TLV, niet wat nog in post1 staat, als ik t goed heb :)
levertarieven: https://samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf

[ Voor 51% gewijzigd door PCJR op 21-08-2023 14:57 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
PCJR schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

vaste kosten bij oxxio wel lager, 71 euro vs 108. Dat is 12x 108-71 = 444 euro per jaar verschil. PP = 75 euro korting, maar dat is nog way niet genoeg om dit hoge vaste maandbedrag te compenseren.
Volgens mij ben je in de war met de vaste kosten. De vaste kosten zijn 108 bij Powerpeers en 71 euro bij Oxxio op JAARbasis. Is een verschil van 40 euro per jaar wat je met de welkomstbonus/vriendenkorting van 75 euro snel heb terugverdient.

Met een verbruik van 1400 kwh en teruglevering van 2800:
1 jaar vast

Oxxio -296
Powerpeers: -366 (incl. 75 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

OM: 39cnt levertarief, 1jr vast en 9cnt TLV. Wel maar 68 euro vaste maandkosten...optie?

Ik ben ook nog aan het rondkijken waat ik in okt/non heen wil. Ik moet wsl even wachten tot mijn panelen weer op t dak kunnen. Heb u vanOns nog model (60-30 cnt tlv).

edit:
@cj1
OM energie 1 jaar vast is nu 9cnt TLV, niet wat nog in post1 staat, als ik t goed heb :)
Om energie heb ik vorig jaar voor 4 maanden gezeten 😎.
Even kijken of 1 jaar interessant is.

Nou gekeken en kom uit op -312 eurrie 🤓.

Powerpeers nog altijd met -366 aan kop 😎

[ Voor 4% gewijzigd door hoihoi66 op 21-08-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ben je in de war met de vaste kosten. De vaste kosten zijn 108 bij Powerpeers en 71 euro bij Oxxio op JAARbasis. Is een verschil van 40 euro per jaar wat je met de welkomstbonus/vriendenkorting van 75 euro snel heb terugverdient.

Met een verbruik van 1400 kwh en teruglevering van 2800:
1 jaar vast

Oxxio -296
Powerpeers: -366 (incl. 75 euro)
Je hebt gelijk....dat is per jaar....lol, wat een fout van mij :9

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 08:50
Aanraadbaar om nu een 3 jarig contract af te sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
[...]
Bedankt voor de oplettendheid.

In samenom.nl/...Tarieven.pdf staat bij 1 jaar: 9,923 cent.

In de TS staat bij "OM, 1 jaar": "9,98".

Daar heb ik dus inderdaad een klein foutje gemaakt.

De positie verandert echter niet. Daarom gaat de verbetering hiervan een volgende keer mee, tesamen met een andere vernieuwing.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
cj1 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Bedankt voor de oplettendheid.

In samenom.nl/...Tarieven.pdf staat bij 1 jaar: 9,923 cent.

In de TS staat bij "OM, 1 jaar": "9,98".

Daar heb ik dus inderdaad een klein foutje gemaakt.

De positie verandert echter niet. Daarom gaat de verbetering hiervan een volgende keer mee, tesamen met een andere vernieuwing.
Sorry, die afrondingen boeit me niet, ik dacht even dat er nog 13cnt stond ofzo

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:50

de Peer

under peer review

FlashHeaven schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:49:
Aanraadbaar om nu een 3 jarig contract af te sluiten?
dat weet niemand, ook niet als je het 10 x vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Weet er iemand of de PP vriendenactie van €75,- geldt voor stroom & gas of ook voor enkel stroom?

Edit: ik zie het al... enkel stroom lukt ook..

[ Voor 20% gewijzigd door HKees op 21-08-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
HKees schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:14:
Weet er iemand of de PP vriendenactie van €75,- geldt voor stroom & gas of ook voor enkel stroom?

Edit: ik zie het al... enkel stroom lukt ook..
Lees er zo snel niets over in de voorwaarden, zou dus zeggen dat dit niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Essent en dochterbedrijf energie direct geeft geen 3 jarige contracten meer aan mensen met zonnepanelen https://archive.fo/yOvHY
Ik vraag me af in hoeverre ze verschillende voorwaarden voor verschillende klanten mogen hanteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
rube schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:30:
Essent en dochterbedrijf energie direct geeft geen 3 jarige contracten meer aan mensen met zonnepanelen https://archive.fo/yOvHY
Ik vraag me af in hoeverre ze verschillende voorwaarden voor verschillende klanten mogen hanteren.
En ondertussen ruziën ze in den Haag verder over al dan niet afbouwen van salderen. Gevolg: beleid wordt afgedwongen door de markt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Heeft er iemand al eens goed gekeken naar de voorwaarden voor de vriendenkorting van PP?

Ik begreep zojuist dat je beide een jaar klant moet zijn, anders wordt het niet uitgekeerd (beide kanten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:56
HKees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:45:
Heeft er iemand al eens goed gekeken naar de voorwaarden voor de vriendenkorting van PP?

Ik begreep zojuist dat je beide een jaar klant moet zijn, anders wordt het niet uitgekeerd (beide kanten)...
Dit staat in ook op de website:

Wanneer wordt het geldbedrag overgemaakt naar mijn rekening?

Het geldbedrag wordt na het verstrijken van de bedenktijd (14 dagen) van jouw vriend overgemaakt naar jullie rekeningnummers.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In mijn huidige contract (5 jaar sinds maart 2022) staat nog:
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan teruglevert, wordt voor de
Kleinverbruikaansluiting de salderingsregeling toegepast waarbij de terugleververgoeding berekend wordt
aan de hand van de de overeengekomen tarieven per kWh voor levering van energie voor het betreffende
jaar.
Voor meer informatie wordt verwezen naar de website en wordt daar niet veel wijzer van. Maar ik mis hier eigenlijk de benoeming hoe overproductie verrekend wordt. Krijg ik hier dan het kale energietarief voor terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeutonMartin
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:31
Zoals ik al eerder zei, hoge tlv zijn verleden tijd, (vroeger waren bij veel leveranciers die tarieven gekoppeld aan de stroomprijs, ook dat is niet meer, stel dat de tarieven weer gaan stijgen, stijgen de tlv’s niet meer automatisch mee) zolang het nog kan probeer een 3 jarig contract vast te zetten want ik vermoed dat zonder ingrijpen van de overheid deze tarieven nog verder naar beneden gaan, als je de dynamische tarieven een beetje volgt zie je dat de prijzen steeds vaker overdag naar 0 zakken, of zelfs negatief.
Zonder goede opslag mogelijkheid van deze energie is het dus op die momenten gewoon niks waard en kost het energie bedrijven geld.

Van der Bron heeft nu het startschot gegeven, door deze kosten neer te leggen bij die gene die het terugleveren inplaats van te verdelen over alle klanten. Overige leveranciers zullen dit voorbeeld van zelf volgen want als je niet mee doet, zit iedereen straks met zijn hoge tlv (of geen zonnepanelen boete) bij jou, en draai jij op voor de kosten om deze energie voor spot prijzen, of zelfs met geld toe kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Headshot_NL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Dit staat in ook op de website:

Wanneer wordt het geldbedrag overgemaakt naar mijn rekening?

Het geldbedrag wordt na het verstrijken van de bedenktijd (14 dagen) van jouw vriend overgemaakt naar jullie rekeningnummers.
Nou... Er zitten allerlei haken en ogen aan...

Spelregels bij het uitnodigen van vrienden voor Powerpeers

Vrienden uitnodigen
1. Powerpeers wil met jouw hulp energie duurzamer en persoonlijker maken.
2. Met deze actie kun je vrienden en andere bekenden uitnodigen om ook klant te
worden bij Powerpeers.
3. Vraag vrienden om zich aan te melden via jouw Powerpeers vriendenlink. Je vindt
jouw vriendenlink op www.powerpeers.nl/dashboard/vrienden.
4. Heeft iemand zich aangemeld via jouw vriendenlink? Dan ontvang je een e-mail van
ons waarin we dit bevestigen.
€75,- op jouw bankrekening én €75,- op de bankrekening van je introducé
5. We waarderen het dat je Powerpeers aanbeveelt bij mensen in je omgeving. Als
dank daarvoor doen we graag wat terug.
6. We schrijven het geldbedrag van €75,- over naar de bankrekeningnummers van jou
en je introducé die bij ons bekend zijn. Dit zijn dezelfde bankrekeningnummers
waar Powerpeers de termijnbedragen van afschrijft.
7. We schrijven de geldbedragen over ná de start van het energiecontract van je
introducé. We streven naar uitbetaling binnen 4 weken na de start van het
energiecontract van je introducé.
Voorwaarden
8. De welkomstkorting voor jouw introducé én de extra €75,- voor jou en je introducé
gelden alleen als je introducé geen Powerpeers contract heeft en ook het
afgelopen jaar niet heeft gehad. De gever en de ontvanger van de welkomstkorting
mogen niet dezelfde persoon zijn.
9. De vriendenkorting is niet geldig in combinatie met een welkom terug korting.
10. We vinden het leuk als jij je persoonlijke vriendenlink deelt met je vrienden via
Facebook, Instagram, WhatsApp, een persoonlijke blog of e-mail. Maar gebruik de link
niet via search engine advertising of via andere commerciële kanalen. Mocht je persoonlijke vriendenlink toch op deze manier verspreid zijn, dan behouden wij ons het
recht om niet over te gaan tot uitbetaling.
11. Jouw persoonlijke vriendenlink kan maximaal 25 keer gebruikt worden.
12. Als klant geldt een volledige beloning alleen wanneer jij en je introducés minimaal
1 jaar energie geleverd krijgen van Powerpeers en jullie alle verschuldigde
bedragen op tijd betalen.
13. We bieden de beloningen in het ‘vrienden uitnodigen’-programma aan in goed
vertrouwen en we verwachten dit ook terug. Houd er rekening mee dat we
beloningen (gedeeltelijk) kunnen intrekken als jij of je introducé voortijdig opzegt of
de energiefacturen niet op tijd betaalt.
14. Als jij of je introducé binnen 12 maanden na start van het energiecontract opzegt
of de verschuldigde bedragen niet op tijd betaalt, dan kunnen we een deel van de
beloning terugvorderen. Het aantal maanden energielevering dat jij en jouw
introducé op tijd hebben betaald, bepaalt de hoogte van jullie uiteindelijke beloning.
15. We verrekenen een eventuele lagere beloning via een losse factuur. Het kan dus
gebeuren dat we de €75,- (gedeeltelijk) terugvorderen.
16. Door het deelnemen aan deze actie ga je akkoord met deze spelregels
(voorwaarden). Deze actie is geldig vanaf 1 november 2021.
17. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Powerpeers mag deze
actie eerder beëindigen, onderbreken of veranderen zonder dit aan te geven en
zonder gehouden te zijn tot vergoeding.
Jouw verhaal
We willen deze actie graag onder de aandacht brengen via social media of andere
kanalen. Wil jij je verhaal vertellen? Of heb je vragen, opmerkingen of ideeën die je met
ons wil delen? We horen graag van je! Onderaan deze pagina vind je onze
contactgegevens.

Hoog sigaar-uit-eigen-doos-gehalte als je het mij vraagt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:08
TeutonMartin schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Zoals ik al eerder zei, hoge tlv zijn verleden tijd, (vroeger waren bij veel leveranciers die tarieven gekoppeld aan de stroomprijs, ook dat is niet meer, stel dat de tarieven weer gaan stijgen, stijgen de tlv’s niet meer automatisch mee) zolang het nog kan probeer een 3 jarig contract vast te zetten want ik vermoed dat zonder ingrijpen van de overheid deze tarieven nog verder naar beneden gaan, als je de dynamische tarieven een beetje volgt zie je dat de prijzen steeds vaker overdag naar 0 zakken, of zelfs negatief.
Zonder goede opslag mogelijkheid van deze energie is het dus op die momenten gewoon niks waard en kost het energie bedrijven geld.
Maar stel dat de afschaffing saldering toch wordt aangenomen in de eerste kamer. Dan zijn de prijzen wel weer gekoppeld tot 2027. Wat ik me dan afvraag of diegene die een 3 jarig contract hebben afgesloten dan de TLV volgens contract krijgen of toch ook de 80% van de kale leveringsprijs.
Van der Bron heeft nu het startschot gegeven, door deze kosten neer te leggen bij die gene die het terugleveren inplaats van te verdelen over alle klanten. Overige leveranciers zullen dit voorbeeld van zelf volgen want als je niet mee doet, zit iedereen straks met zijn hoge tlv (of geen zonnepanelen boete) bij jou, en draai jij op voor de kosten om deze energie voor spot prijzen, of zelfs met geld toe kwijt te raken.
De overheid zal toch wel een keer ingrijpen neem ik aan? Dit druist toch volledig tegen het gewenste beleid in?

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 22:57

Tao

DPC DE_KOMETEN

Jojan265 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Wat ik me dan afvraag of diegene die een 3 jarig contract hebben afgesloten dan de TLV volgens contract krijgen of toch ook de 80% van de kale leveringsprijs.
De wet gaat boven contracten. Je krijgt dan die 80%.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HKees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Nou... Er zitten allerlei haken en ogen aan...

Spelregels bij het uitnodigen van vrienden voor Powerpeers

Vrienden uitnodigen
1. Powerpeers wil met jouw hulp energie duurzamer en persoonlijker maken.
2. Met deze actie kun je vrienden en andere bekenden uitnodigen om ook klant te
worden bij Powerpeers.
3. Vraag vrienden om zich aan te melden via jouw Powerpeers vriendenlink. Je vindt
jouw vriendenlink op www.powerpeers.nl/dashboard/vrienden.
4. Heeft iemand zich aangemeld via jouw vriendenlink? Dan ontvang je een e-mail van
ons waarin we dit bevestigen.
€75,- op jouw bankrekening én €75,- op de bankrekening van je introducé
5. We waarderen het dat je Powerpeers aanbeveelt bij mensen in je omgeving. Als
dank daarvoor doen we graag wat terug.
6. We schrijven het geldbedrag van €75,- over naar de bankrekeningnummers van jou
en je introducé die bij ons bekend zijn. Dit zijn dezelfde bankrekeningnummers
waar Powerpeers de termijnbedragen van afschrijft.
7. We schrijven de geldbedragen over ná de start van het energiecontract van je
introducé. We streven naar uitbetaling binnen 4 weken na de start van het
energiecontract van je introducé.
Voorwaarden
8. De welkomstkorting voor jouw introducé én de extra €75,- voor jou en je introducé
gelden alleen als je introducé geen Powerpeers contract heeft en ook het
afgelopen jaar niet heeft gehad. De gever en de ontvanger van de welkomstkorting
mogen niet dezelfde persoon zijn.
9. De vriendenkorting is niet geldig in combinatie met een welkom terug korting.
10. We vinden het leuk als jij je persoonlijke vriendenlink deelt met je vrienden via
Facebook, Instagram, WhatsApp, een persoonlijke blog of e-mail. Maar gebruik de link
niet via search engine advertising of via andere commerciële kanalen. Mocht je persoonlijke vriendenlink toch op deze manier verspreid zijn, dan behouden wij ons het
recht om niet over te gaan tot uitbetaling.
11. Jouw persoonlijke vriendenlink kan maximaal 25 keer gebruikt worden.
12. Als klant geldt een volledige beloning alleen wanneer jij en je introducés minimaal
1 jaar energie geleverd krijgen van Powerpeers en jullie alle verschuldigde
bedragen op tijd betalen.
13. We bieden de beloningen in het ‘vrienden uitnodigen’-programma aan in goed
vertrouwen en we verwachten dit ook terug. Houd er rekening mee dat we
beloningen (gedeeltelijk) kunnen intrekken als jij of je introducé voortijdig opzegt of
de energiefacturen niet op tijd betaalt.
14. Als jij of je introducé binnen 12 maanden na start van het energiecontract opzegt
of de verschuldigde bedragen niet op tijd betaalt, dan kunnen we een deel van de
beloning terugvorderen. Het aantal maanden energielevering dat jij en jouw
introducé op tijd hebben betaald, bepaalt de hoogte van jullie uiteindelijke beloning.
15. We verrekenen een eventuele lagere beloning via een losse factuur. Het kan dus
gebeuren dat we de €75,- (gedeeltelijk) terugvorderen.
16. Door het deelnemen aan deze actie ga je akkoord met deze spelregels
(voorwaarden). Deze actie is geldig vanaf 1 november 2021.
17. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Powerpeers mag deze
actie eerder beëindigen, onderbreken of veranderen zonder dit aan te geven en
zonder gehouden te zijn tot vergoeding.
Jouw verhaal
We willen deze actie graag onder de aandacht brengen via social media of andere
kanalen. Wil jij je verhaal vertellen? Of heb je vragen, opmerkingen of ideeën die je met
ons wil delen? We horen graag van je! Onderaan deze pagina vind je onze
contactgegevens.

Valt toch wel een beetje mee? Als je beide maar een jaar klant blijft (wat ik zelf best redelijk vindt om misbruik te voorkomen) en verder geen gekke dingen doet, mag je ervan uitgaan dat je gewoon je geld krijgt. Aangezien de meesten voor een of drie jaar afsluiten is daar toch weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
HandyLumberjack schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Valt toch wel een beetje mee? Als je beide maar een jaar klant blijft (wat ik zelf best redelijk vindt om misbruik te voorkomen) en verder geen gekke dingen doet, mag je ervan uitgaan dat je gewoon je geld krijgt. Aangezien de meesten voor een of drie jaar afsluiten is daar toch weinig risico.
Inderdaad, niets mis mee met deze voorwaarden. Spreekt voorzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:33
Tao schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

De wet gaat boven contracten. Je krijgt dan die 80%.
Laat die wet maar komen, mijn levertarief bij Eneco 3 jaar vast is ruim 27 cent toch een netto vergoeding van bijna 22 cent dan.. Owh nee ik ik heb maar beperkt overschot... Dan is meer zonnepanelen plaatsen zodat ik met 64% saldering weer alles gedekt krijg toch weer interessant... Zeker met de huidige - en hopelijk komende - prijsdalingen van panelen

Met al deze maatregelen toch eerst maar afwachten wat de komende tijd gaat gebeuren... Met mijn driejarige contract gok ik dat de salderingswet er niet meer doorheen komt dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
TeutonMartin schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Bij vaste contracten dient ook de TLV vast te liggen. De ACM heeft al aangegeven dat het tussentijds aanpassen van de TLV in een vast contract niet mag.
Ook Vandebron mag niet afwijken van de voorwaarden bij een modelcontract, dus zelfs als alle leveranciers volgen, zul je het modelcontract moeten blijven aanbieden en daarin kun je geen leveringskosten maken gedifferentieerd naar bruto teruglevering.

Het wordt tijd dat er ingegrepen wordt. Dit kan ofwel door het vastleggen van de bandbreedte van de TLV, ofwel door het beginnen met subsidieren van thuisopslag. Uiteindelijk zit daar het probleem. Het is veel te duur om thuis energie op te slaan. Accupakketten voor in huis kosten vele malen meer dan accupakketten van dezelfde capaciteit in bijvoorbeeld voertuigen. Dat is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:46
En dat terwijl Essent zelf zonnepanelen legt.
https://www.essent.nl/zonnepanelen
|:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
jeeedeee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

... Dan is meer zonnepanelen plaatsen zodat ik met 64% saldering weer alles gedekt krijg toch weer interessant... Zeker met de huidige - en hopelijk komende - prijsdalingen van panelen...
Dit idee is achterhaald. Praktisch gezegd staat in de wetswijziging dat je saldeert over het telwerk dat het minst verspringt. Dus bij overschot saldeer je alleen (64%) van je afname. De rest van je afname reken je af tegen vol tarief en voor de invoeding die je niet kunt salderen krijg je TLV.

Voorbeeld:
1000 kWh afname
6000 kWh invoeding

Salderen 1000kWh * 64% = 640 kWh

Na salderen:
360 kWh afname (vol tarief)
5360 kWh invoeding (TLV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
[...]

Laat die wet maar komen, mijn levertarief bij Eneco 3 jaar vast is ruim 27 cent toch een netto vergoeding van bijna 22 cent dan.. Owh nee ik ik heb maar beperkt overschot... Dan is meer zonnepanelen plaatsen zodat ik met 64% saldering weer alles gedekt krijg toch weer interessant... Zeker met de huidige - en hopelijk komende - prijsdalingen van panelen

Met al deze maatregelen toch eerst maar afwachten wat de komende tijd gaat gebeuren... Met mijn driejarige contract gok ik dat de salderingswet er niet meer doorheen komt dit jaar...
Zoals hierboven ook gezegd: zo werkt het niet. Wel kun je opslaan, dus als je bruto terug zou leveren, dan sla je de energie op en 's nachts lever je deze weer aan je eigen woning. Investeren in opslag zal daarmee dus voordeliger worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
Mijn dank voor dit topic weer! :)

Vorig jaar naar Innova dankzij jullie met 0,71 euro per kWh lekker kunnen verdienen op de teruglevering.
Mijn zonnepanelen binnen anderhalf jaar terugverdient. 8)7

Nu over naar Powerpeers (1 jaar contract) die, met dank aan de vriendenkorting van 75 euro, volgens mij echt wel interessant is.
Teruglevering van 11 cent. Flinke terugval helaas, maar daar viel niet aan te ontkomen.
Volgend jaar maar weer kijken hoe het ervoor staat. :)

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
HandyLumberjack schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Het hangt allemaal aan elkaar. Daarnaast zijn de Tweakers nogal goed in het opzoeken van de beste TLV 😉... Dus ik ga er vanuit dat ik m niet krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Elja schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:33:
Mijn dank voor dit topic weer! :)

Vorig jaar naar Innova dankzij jullie met 0,71 euro per kWh lekker kunnen verdienen op de teruglevering.
Mijn zonnepanelen binnen anderhalf jaar terugverdient. 8)7

Nu over naar Powerpeers (1 jaar contract) die, met dank aan de vriendenkorting van 75 euro, volgens mij echt wel interessant is.
Teruglevering van 11 cent. Flinke terugval helaas, maar daar viel niet aan te ontkomen.
Volgend jaar maar weer kijken hoe het ervoor staat. :)
Je stapt net iets te vroeg over. Ik ben nog uitgebreid ruzie aan het maken met Innova, want het aanpassen van de TLV is niet in lijn met hun eigen contractvoorwaarden en die mogen ze niet zomaar aanpassen....

Het contract wat je vorig jaar hebt afgesloten is heel duidelijk over de TLV: Die is gelijk aan het kale daltarief (of enkeltarief) en nergens biedt dat contract de mogelijkheid om dat deel van het contract aan te passen.

Ze zullen het wel niet met me eens zijn, maar dan gaat het via de geschillencommissie en moeten zie er maar een uitspraak over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 17:29
Blihi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:40:
[...]
Je stapt net iets te vroeg over. Ik ben nog uitgebreid ruzie aan het maken met Innova, want het aanpassen van de TLV is niet in lijn met hun eigen contractvoorwaarden en die mogen ze niet zomaar aanpassen....
Ik had je actie gezien inderdaad.
Ik wens je veel succes en hoop dat je gelijk krijgt, maar ik ben bang dat het je niet gaat lukken.
Dus ik had besloten daar niet op te gaan wachten. :)

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HKees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Het hangt allemaal aan elkaar. Daarnaast zijn de Tweakers nogal goed in het opzoeken van de beste TLV 😉... Dus ik ga er vanuit dat ik m niet krijg...
Er zijn een paar tweakers, waaronder ikzelf, die een dergelijke goede TLV voor 3 jaar hebben dat die echt niet gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
HandyLumberjack schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Er zijn een paar tweakers die een dergelijke goede TLV voor 3 jaar hebben dat die echt niet gaan overstappen.
Jep. €0,21/kWh voor 3 jaar vast hier 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
HandyLumberjack schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Er zijn een paar tweakers die een dergelijke goede TLV voor 3 jaar hebben dat die echt niet gaan overstappen.
Half jaar in de toekomst kijken is al moeilijk... Het zou mij niks verbazen als je ongelijk hebt...

Ik snap best dat men misbruik wil voorkomen (logisch), maar mijn 'bonus' hangt nu af van het gedrag van een ander... Dat klinkt niet helemaal als fair. Ook als er een verplichting wordt gemist ofzo..

Het klinkt mij in de oren als nu zoveel mogelijk klanten winnen, en straks weinig te hoeven uitkeren omdat er nogal veel regeltjes zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door HKees op 22-08-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
denneappel schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Dit idee is achterhaald. Praktisch gezegd staat in de wetswijziging dat je saldeert over het telwerk dat het minst verspringt. Dus bij overschot saldeer je alleen (64%) van je afname. De rest van je afname reken je af tegen vol tarief en voor de invoeding die je niet kunt salderen krijg je TLV.

Voorbeeld:
1000 kWh afname
6000 kWh invoeding

Salderen 1000kWh * 64% = 640 kWh

Na salderen:
360 kWh afname (vol tarief)
5360 kWh invoeding (TLV)
Dank! Ik was in de veronderstelling dat het percentage over de invoeding ging. Dan wordt een accu zeker eerder interessant dan meer panelen. Al zou ik het toch wel fijn vinden om in 9 van de 12 maanden netto niks af te hoeven nemen, dus wat overschot t.o.v. het jaarlijks verbruik is ook wel wenselijk in combinatie met een accu voor het nacht/sluip verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
Laat die wet maar komen, mijn levertarief bij Eneco 3 jaar vast is ruim 27 cent toch een netto vergoeding van bijna 22 cent dan..
Is je kale levertarief (dus zonder de 21% BTW en 12,5 cent energiebelasting) ruim 27 cent? Dat is best wel hoog. Heb je al een tijd terug afgesloten?
Eneco kaal levertarief voor drie jaar zit nu onder de 20 cent. Zou met 80% tlv overigens nog altijd bijna 16 cent zijn. Maar goed, ik zie de Eerste Kamer nog niet zo snel instemmen met de wetswijziging. Er is teveel politieke controverse.

[ Voor 10% gewijzigd door Linea op 22-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
Linea schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Is je kale levertarief (dus zonder de 21% BTW en 12,5 cent energiebelasting) ruim 27 cent? Dat is best wel hoog. Heb je al een tijd terug afgesloten?
Eneco kaal levertarief voor drie jaar zit nu onder de 20 cent. Zou met 80% tlv overigens nog altijd bijna 16 cent zijn. Maar goed, ik zie de Eerste Kamer nog niet zo snel instemmen met de wetswijziging. Er is teveel politieke controverse.
Vorige week afgesloten, je hebt gelijk, de BTW over het hoofd gezien, 27 cent was inclusief BTW. Er zijn trouwens weer 3 jarige contracten af te sluiten via Eneco.nl voor de liefhebber... Als ik nu via Eneco bereken kom ik op de huidige tarieven, stuk duurder dan jouw 20 cent... Wellicht verschil tussen normaal/dal Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_H5nQjkyhdcaHlV6YIUiJTq9lY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1Kkft86URKzc3MuX3S3XOK47.png?f=user_large

Afijn nu weer on topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:41

paulv1973

16.730Wattpiek

Blihi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Het contract wat je vorig jaar hebt afgesloten is heel duidelijk over de TLV: Die is gelijk aan het kale daltarief (of enkeltarief) en nergens biedt dat contract de mogelijkheid om dat deel van het contract aan te passen.

Ze zullen het wel niet met me eens zijn, maar dan gaat het via de geschillencommissie en moeten zie er maar een uitspraak over doen.
Ik ga dit verhaaltje met je mee uitzitten
Mijn Innova contract loopt 22 september af. 91cent. Totaal kleine 15.000kWh op de klok terug geleverd.
Daarnaast een Sap met dynamisch contract.
Maar ga vanaf 22 sept de opwek weer salderen oo de Pap.
Sap ff op hold...
Kan wel ff tot maart wachren denk ik met overstappen. 11 of 9 cent TLV maakt dan okk niet meer veel uit...
Ben wel al stiekum aan het verdielen in Accu pakket. Maar voor de winters is dat doelloos.
Je moet het accu pakket hebben voor je voor en najaar. Start en einde stookseizoen Wp.

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:37

JWT

Innova wil maar 7ct geven. Niet dat dat echt het verschil is.
Heb zelf nog geen mail gehad echter, maar nog net meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
jeeedeee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:09:
Als ik nu via Eneco bereken kom ik op de huidige tarieven, stuk duurder dan jouw 20 cent... Wellicht verschil tussen normaal/dal
Afijn nu weer on topic :)
Klopt. Ik krijg alleen een aanbod voor 0,3893 enkeltarief te zien (heb geen slimme meter).
Inderdaad weer on topic verder, al is het wel relevant dat mensen nadenken over wat de invoering van de tlv van 80% kaal levertarief zou kunnen betekenen.
Al sluit ik niet uit dat er weer ergens een regeling komt dat die 80% alleen voor nieuwe contracten gaat gelden. Als de regeling van 80% er al komt. Het blijft vooralsnog erg stil in Den Haag over alle actuele ontwikkelingen rondom de energieleveranciers en de waarschuwingen van menig deskundige dat de energieprijzen weer snel op kunnen gaan lopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blihi
Zojuist bericht gehad van Innova. Zoals verwacht negatief, maar los daarvan zou ik me als bedrijf de ogen uit mijn kop schamen dat dit op deze manier gecommuniceerd wordt. De tekst integraal:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kort samengevat: ik denk dat ze verwijzen naar de algemene voorwaarden, waarin staat dat contracten per einddatum omgezet worden in een nieuw contract met variabele tarieven. Echter, in de contractvoorwaarden staat dat een vast contract op de einddatum verlengd wordt voor onbepaalde tijd (dus niet omgezet) en verder staat daar ook in dat bij tegenstrijdigheid de contractvoorwaarden voorrang hebben.

Het Nederlands is echter zo slecht, dat het heel moeilijk is om dit te interpreteren. Omdat reageren op zo'n slecht opgesteld bericht als hierboven geen enkele zin heeft, heb ik de klacht nu bij de geschillencommissie ingediend. Wordt vervolgd dus...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 18:27
Blihi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:15:
Zojuist bericht gehad van Innova. Zoals verwacht negatief, maar los daarvan zou ik me als bedrijf de ogen uit mijn kop schamen dat dit op deze manier gecommuniceerd wordt. De tekst integraal:

***members only***

Kort samengevat: ik denk dat ze verwijzen naar de algemene voorwaarden, waarin staat dat contracten per einddatum omgezet worden in een nieuw contract met variabele tarieven. Echter, in de contractvoorwaarden staat dat een vast contract op de einddatum verlengd wordt voor onbepaalde tijd (dus niet omgezet) en verder staat daar ook in dat bij tegenstrijdigheid de contractvoorwaarden voorrang hebben.

Het Nederlands is echter zo slecht, dat het heel moeilijk is om dit te interpreteren. Omdat reageren op zo'n slecht opgesteld bericht als hierboven geen enkele zin heeft, heb ik de klacht nu bij de geschillencommissie ingediend. Wordt vervolgd dus...
Ze mogen zich schamen voor hun taalgebruik, wat een fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:11

***members only***

Nog een paar dagen, dan zou ik de bekende mail ook moeten krijgen. Wat een wartaal zeg in dit antwoord, volgens mij had je het mooi verwoordt in jouw eerdere post met mail naar Innova (en ook zoals ik het zie). Ben heel benieuwd hoe dit zal gaan, maar die van mij zal binnen een paar weken ook wel bij de commissie liggen.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:41

paulv1973

16.730Wattpiek

***members only***

Heeft het zin /meerwaarde als ik het ook bij de geschillencommissie neerleg!?

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ik heb het volgende verzoek ingediend bij de geschillencommissie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is even heel beknopt de kern van de vraag. Pas in een tweede fase kun je het verzoek verder toelichten.
paulv1973 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

Ik heb geen idee of dat meerwaarde heeft (behalve voor de geschillencommissie). Je bent echter wel verplicht de klacht eerst schriftelijk bij Innova zelf in te dienen (daarvoor kun je mijn eerdere tekst gebruiken via het klachtenformulier). Doe je dat niet, dan is de klacht niet ontvankelijk.

Mocht je wel naar de geschillencommissie gaan, vraag dan even via PM het klachtnummer op, dan kun je daar naar refereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-06 08:59
[...]

Hoe meer des te actiever acm is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01

***members only***

Allejezus....the horror...the pain...
Hoe kan het dat dit soort e-mails door een klantenservice verstuurd wordt? Wat is er gebeurd met het Neerlands taalgebruik onder de hedendaagse jeugd (aanname)…?
Goede reclame voor Innova :-x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01
[...]

Ik denk dat het relevanter is dat deze e-mail linea recta naar het IVDNT (www.ivdnt.nl / instituut voor de Nederlandse taal) gaat 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
HKees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:06:
Nee hoor. Ze zijn helemaal niet zo streng. Ik heb ook al in het verleden meerdere keren een vriendenkorting verleent en niet daarna de 12 maanden vol gemaakt. Hoefde (en de andere persoon) niets terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 16:09
sahinasappelsap schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

Allejezus....the horror...the pain...
Hoe kan het dat dit soort e-mails door een klantenservice verstuurd wordt? Wat is er gebeurd met het Neerlands taalgebruik onder de hedendaagse jeugd (aanname)…?
Goede reclame voor Innova :-x
Misschien zit de medewerker in India en heeft een vertaalmachine gebruikt.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 21:36
Ik zit bij Delta en heb eens gekeken of ik ook zal kiezen voor 3 jaar zekerheid al is hu teruglevertarief maar 9 cent.
Maar als ik de voorwaarden goed lees dan wil ik bij hun geen 3 jarig contract.
voorwaarden Delta energie 3 jaar vast.
........
DELTA kan de hoogte van de terugleververgoeding aanpassen. In dat geval wordt u
persoonlijk geïnformeerd.
Bij Eneco kan ik de voorwaarden niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik werd vandaag gebeld door Eneco met een 3 jarig voorstel. Volgens de telefoniste 3 jaar vaste tlv van 9ct. Ik kon het niet op de mail krijgen, daarvoor moest ik eerst een bandje inspreken..
Heb het niet gedaan want geen zin om weer te annuleren maar ben wel benieuwd of het klopt. Heb het gesprek ook wel opgenomen maar de voorwaarden op papier zullen ongetwijfeld zwaarder wegen.

Als dat zo is dan is t wel overwegen waard. Zodra VF 16,8ct stopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 22-08-2023 19:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Even een vraagje over Oxxio... Weet iemand of de TLV bij een 1-jaar vast contract ook echt vast staat, of dat ze een achterdeurtje hebben ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:46
HKees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:55:
Even een vraagje over Oxxio... Weet iemand of de TLV bij een 1-jaar vast contract ook echt vast staat, of dat ze een achterdeurtje hebben ingebouwd?
Cr3ator in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Cr3ator schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Probleem is dat de TLV niet vast staat (Algemene voorwaarden art.3: "De terugleververgoeding die met je is gecommuniceerd kan wijzigen. Als deze wijzigt ontvang je minimaal 10 dagen voor ingangsdatum persoonlijk bericht") en dit soort boeteclausules er spontaan bijverzonnen worden als extra kosten... Nu bij VdBron alleen voor nieuwe en flex. klanten maar 3j 'vast' is eigenlijk vooral vaste leverprijs - en die zie ik nog wel weer wat zakken komende jaren.
Dit mag volgens de acm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Sport_Life schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:26:
Ik werd vandaag gebeld door Eneco met een 3 jarig voorstel. Volgens de telefoniste 3 jaar vaste tlv van 9ct. Ik kon het niet op de mail krijgen, daarvoor moest ik eerst een bandje inspreken..
Heb het niet gedaan want geen zin om weer te annuleren maar ben wel benieuwd of het klopt. Heb het gesprek ook wel opgenomen maar de voorwaarden op papier zullen ongetwijfeld zwaarder wegen.

Ik had dit aan een medewerker voorgelegd en die ontstreed me dat de tlv niet geheel vast zou liggen.
Ze vroeg me om een printscreen van de voorwaarden zodat ze het kon checken 8)7

Die callcenter medewerkers heb je echt geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ik ben eigenlijk wel even benieuwd of iemand die onlangs een contract bij Eneco heeft afgesloten de voorwaarden eens wil bekijken of er ook zoiets in staat als bij Delta.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GeeH
Sport_Life schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:26:

How time flies!
Net een jaar geleden barstte dit forum zowat uit z'n voegen omdat Eneco de TLV had teruggeschroefd van 67 naar 9 cent. Nu willen we diezelfde 9 cent maar wat graag bij diezelfde Eneco voor maar liefst 3 jaar vastleggen.
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:04

RCL

Eergisteren een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten. In de leveringsovereenkomst staat dat de tlv vast staat bij een vast contract.

De terugleververgoeding bedraagt € 0,09 per kWh en hierover worden geen
overheidsheffingen en btw vergoed. De terugleververgoeding kan tussentijds wijzigen. Hiervoor geldt
geen vaste wijzigingsdatum. Bij vaste contracten blijft de terugleververgoeding gedurende de vaste
looptijd van het contract ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeH schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:40:
[...]

How time flies!
Net een jaar geleden barstte dit forum zowat uit z'n voegen omdat Eneco de TLV had teruggeschroefd van 67 naar 9 cent. Nu willen we diezelfde 9 cent maar wat graag bij diezelfde Eneco voor maar liefst 3 jaar vastleggen.
Haha nee hoor de tlv interesseert mij niet zo met een gasloze woning, waar het mij om gaat is dat ik geen zin heb straks te moeten betalen om van mijn overschot af te komen ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
GeeH schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:40:
[...]

How time flies!
Dit staat in mijn 3 jarig contract bij Eneco van vorige week
Levert u terug uit zonnepanelen?
Als u zelf stroom opwekt - en dit niet direct zelf gebruikt - levert u deze opgewekte stroom terug. De door u teruggeleverde en door u verbruikte stroom mag u jaarlijks tegen elkaar wegstrepen. Oftewel salderen. U betaalt dus alleen uw netto verbruik. Saldering gebeurt met de jaarnota. Salderen kan overigens alleen als u aangemeld bent op energieleveren.nl. U ontvangt precies dezelfde prijs voor de teruggeleverde stroom per kWh als voor uw verbruik geldt. Levert u meer terug, dan ontvangt u hiervoor een terugleververgoeding van ¤ 0,09 per kWh, exclusief overheidsheffingen en btw. De terugleververgoeding kan tussentijds wijzigen. Hiervoor geldt geen vaste wijzigingsdatum. Bij vaste contracten blijft de terugleververgoeding gedurende de vaste looptijd van het contract ongewijzigd. Meer informatie hierover vindt u terug in het bijgaande Voorwaardenoverzicht Eneco Consumenten.
In de voorwaarden staat dit
De terugleververgoeding die op u van toepassing is, is terug te vinden in uw contract. De terugleververgoeding die met u is gecommuniceerd kan wijzigen.
Bij wijziging ontvangt u minimaal 10 dagen voor ingangsdatum persoonlijk bericht met daarin de gewijzigde terugleververgoeding. Over de terugleververgoeding worden geen btw en overheidsheffingen vergoed. Loopt de meter achteruit als u teruglevert, dan registreert de meter altijd uw nettoverbruik. Dit betekent dat de meter zelf de teruggeleverde stroom verrekent met de stroom die u verbruikt via het openbare net, dus die wij leveren.
Ik ben geen jurist, maar ik denk niet dat het vast staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
[b]jeeedeee schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:00:

Dit staat in mijn 3 jarig contract bij Eneco van vorige week

[...]

In de voorwaarden staat dit

[...]

Ik ben geen jurist, maar ik denk niet dat het vast staat…
Thanks,

Mijn gevoel zegt dat wat in het contract staat toch zou moeten gelden en dat het andere meer algemeen is.

Dan wordt het kiezen tussen Eneco die ons heeft genaaid bij gedwongen overstap na faillissement.
Maar wel de laagste jaarlijkse leverkosten heeft(nu nog).

Of Oxxio wat eigenlijk ook gewoon onderdeel van Eneco is :F

Of natuurlijk variabel blijven bij Delta, maar mijn gevoel zegt dat dat niet de juiste keuze zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:44
RCL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:43:
Eergisteren een 3 jarig contract bij Oxxio afgesloten. In de leveringsovereenkomst staat dat de tlv vast staat bij een vast contract.

De terugleververgoeding bedraagt € 0,09 per kWh en hierover worden geen
overheidsheffingen en btw vergoed. De terugleververgoeding kan tussentijds wijzigen. Hiervoor geldt
geen vaste wijzigingsdatum. Bij vaste contracten blijft de terugleververgoeding gedurende de vaste
looptijd van het contract ongewijzigd.
Ik las het vanmiddag ook, vreemd opgestelde voorwaarde, maar de laatste zin is glashelder. 3 jaar vast gezet om de kans op een VdB scenario zo klein mogelijk te maken. Ik verwacht niet dat het huidige voorstel dit jaar nog door de 1e kamer komt, dus hopelijk nog 3 jaar lekker salderen en een klein beetje geld toe krijgen op de energierekening.

Off-topicL Nu nog GreenChoice zover krijgen dat ze mijn gascontract opzegging ook nog verwerken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
mazzoop80 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:44:
Waarom is er, in 4 pagina's, een apart voorwaarden document opgenomen door Greenchoise voor deze overeenkomt ? Ze spreken over Voorwaarden redelijke opzegvergoeding
Even nog een vraagje over de berekening van de boete bij het voortijdig openbreken van het contract.

Ik neem aan dat de wijze van berekening van de boete per leverancier kan verschillen en eigenlijk via de algemene voorwaarden vast ligt? Weet iemand dat?

Kennelijk hebben ze het bij GC al dichtgetimmerd? :?
Pagina: 1 ... 175 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen.
Dus geen ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Met de huidige markt gaat dit topic erg hard. Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 dagen terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2