Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Mijn prognose voor teruglevering is ongeveer 1000kWh op jaar basis. Dit zou meer kunnen worden omdat de extra set panelen de verwachte opbrengst wel aardig kan uitrekenen maar ziet er naar uit dat mijn verbruik met 30% is afgenomen (dus meer pv verbruik).
Ik zie diverse terugleveringtarieven voorbij komen van 5ct tm 11.5ct (bij vaste contracten)
Op dit moment is Greenchoice de gene die 11.5ct als vergoeding aangeeft maar ik mijn mij topic te herinneren dat ze nogal een creatieve saldering berekening er op na hielden.

Is dat nog steeds van toepassing?
In voorwaarden:
Terugleververgoeding: 11,5 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Saldeerwijze: Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:59
Eigen ervaring bij Green Choice.
Ik had het afgelopen "meet jaar" van 01-07-2022 t/m 30-06-2023 een overschot 16 Kwh.
Alles is keurig gesaldeerd en ik kreeg de terugleververgoeding van € 0,115 over die 16 Kwh.

[ Voor 7% gewijzigd door Kroonkurk op 15-07-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
B-Bandit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:23:
Wie heeft hier nog meer een verlengaanbod gekregen van innova? Heb nu nog een extreem hoge TLV maar kan bij hun nieuwe contracten niet goed vinden wat de TLV is. Gaat om leveringstarieven van om en nabij 40 cent/kWh. Wil evt volgende week bellen, maar wellicht heeft iemand anders dit al achterhaald? Gaat dus om het persoonlijk aanbod dat ze doen.

Nvm 7 cent per kWh...
Hier al 3 email van ontvangen. Ze doen dit uit goedheid natuurlijk om je betere levertarieven te geven :+ Gewoon negeren en contract blijven uitzitten met hoge TLV >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 23:30
bmoorman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19u:04:
[...]

Hier al 3 email van ontvangen. Ze doen dit uit goedheid natuurlijk om je betere levertarieven te geven :+ Gewoon negeren en contract blijven uitzitten met hoge TLV >:)
Het is meer dat het flink verstopt zat. Maar inmiddels gevonden en het is 7 cent per kWh. Niet de moeite waard dus!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Wie heeft hier nog meer een verlengaanbod gekregen van innova? Heb nu nog een extreem hoge TLV maar kan bij hun nieuwe contracten niet goed vinden wat de TLV is. Gaat om leveringstarieven van om en nabij 40 cent/kWh. Wil evt volgende week bellen, maar wellicht heeft iemand anders dit al achterhaald? Gaat dus om het persoonlijk aanbod dat ze doen.

Nvm 7 cent per kWh...
Iedere week krijg ik die mail en op ‘mijn Innova’ staat ook een link prominent aanwezig, van €1,09 naar €0,07 TLV, echt niet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 16:06
eindafrekening van UC gehad, krijg nog 1860 € terug over de periode november tot nu, al een paar keer 195 € terug gehad, al met al viel het me nog mee, nu per 2-07-23 bij Engie, gaan zien wat het oplevert, Rij E-tron, die lust nog wel wat, warmte pomp, die alleen in de winter aan gestaan heeft. en de warmtepomp Boiler voor het warme water. en de airco in de slaapkamer een paar uur per dag aan, al met al gaan we maar eens zien wat het geheel gaat doen. maar eerlijk ik zie door de bomen het bos niet meer wat nu het verstandigste is, ik weet wel dat onze minister Jetten velen van ons veel geld laat mislopen, met zijn idiote uitspraken en wetten. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
PeterDee schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Kan het ook nergens terug vinden....
Gewoon laten gaan, wordt na 1 jaar omgezet in een variabel tarief. Er staat in het contract te lezen dat het contract gewoon doorloopt, dus hou je TLV = kale tarief. Maar dan dus ca 20ct, maar dat is niet verkeerd

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Srednier schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:50:
[...]

Gewoon laten gaan, wordt na 1 jaar omgezet in een variabel tarief. Er staat in het contract te lezen dat het contract gewoon doorloopt, dus hou je TLV = kale tarief. Maar dan dus ca 20ct, maar dat is niet verkeerd
Heeft iemand daar al ervaring mee of staat dat duidelijk genoeg in de contracten? Dat zou dan natuurlijk nog een prima opvolger zijn...

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-09 03:54
Rimco schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:41:
[...]

Heeft iemand daar al ervaring mee of staat dat duidelijk genoeg in de contracten? Dat zou dan natuurlijk nog een prima opvolger zijn...
Mijn 1 jarig contract liep afgelopen maart af.
Dat ging daarna gewoon naar 7 of 9 cent...
Overstap gemaakt naar Engie toen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Srednier
Rimco schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:41:
[...]

De contractvoorwaarden 3.3:
De looptijd van uw contract gaat in vanaf de startdatum voor de overeengekomen periode. Na deze
periode wordt het contract automatisch verlengd voor onbepaalde tijd, met de dan geldende variabele
tarieven. Uw opzegtermijn na deze verlenging bedraagt dertig kalenderdagen.
Productvoorwaarden 3.3:
3.3. Terugleververgoeding
Als u op jaarbasis meer energie teruglevert dan verbruikt, dan is de terugleververgoeding na saldering
gelijk aan het kale enkeltarief als u een meter heeft met één actief telwerk. Heeft u een meter met
twee actieve telwerken? Dan is de terugleververgoeding na saldering gelijk aan het kale daltarief.
De terugleververgoeding is exclusief overheidsheffingen en inclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
JMS-2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Mijn 1 jarig contract liep afgelopen maart af.
Dat ging daarna gewoon naar 7 of 9 cent...
Overstap gemaakt naar Engie toen.
Ben benieuwd of jij dan ook hetzelfde contract had met de teksten zoals hierboven in de voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:13:
[...]

[...]

Productvoorwaarden 3.3:

[...]
Vraag me wel af hoe dat samen gaat met de algemene voorwaarden:
21.6 Heeft uw overeenkomst met een vaste einddatum de einddatum bereikt en bent u met ons of een andere
leverancier geen nieuwe overeenkomst aangegaan, dan zetten wij uw overeenkomst om naar een overeen-
komst zonder vaste einddatum met tarieven die horen bij een overeenkomst zonder vaste einddatum. Hierbij
is artikel 19 ook van toepassing
Artikel 19 gaat over het feit dat ze de voorwaarden mogen veranderen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
Het lijkt er op dat de terugleververgoeding bij elke leverancier flink gedaald is.

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
wacht even tot de winter.
Kans dat het een koudere winter is dan vorig jaar (die was érg zacht) is best wel aanwezig,
en dan zullen de prijzen flink toenemen en dus ook de TLV

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 21:39
Hansieo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:40:
Kans dat het een koudere winter is dan vorig jaar (die was érg zacht) is best wel aanwezig,
Daar hoop ik ook stiekem een beetje op.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Rimco schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Vraag me wel af hoe dat samen gaat met de algemene voorwaarden:

[...]

Artikel 19 gaat over het feit dat ze de voorwaarden mogen veranderen.
Innova kan alleen de algemene voorwaarden aanpassen, er staat geen wijzigingsbeding in de contract/product voorwaarden. Daarbij komt dat punt 5 van de contractvoorwaarden zegt dat contractvoorwaarden boven de algemene voorwaarden gaan bij tegenstrijdigheid.
Bij tegenstrijdigheid tussen de Contractvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden geldt de bepaling
die in de Contractvoorwaarden is vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-09 19:25
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:13:
[...]

[...]

Productvoorwaarden 3.3:

[...]
Ik kan deze punten nergens terugvinden in mijn contract. Heb even zitten zoeken in mijn emails en ik heb alleen in één email de contractbevestiging, innova-tariefblad en actievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 08:09

Nvm 7 cent per kWh...
Ja
Ook ontvangen, maar kan de link niet openen. Ook niet met copypaste of andere browser..

Is de aanbieding een andere dan het normale aanbod via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Via de website:

Normaal tarief 0,19299
Dal tarief 0,18810

All-in tarief normaal incl. btw (€) 0,38597 per kWh
All-in tarief dal incl. btw (€) 0,38005 per kWh
Teruglevering resterende 3.699 kWh -0,07000

De aanbieding:

Normaal tarief 0 kWh 0,20464
Dal tarief 0 kWh 0,20145
All-in tarief normaal incl. btw (€) 0,40006 per kWh
All-in tarief dal incl. btw (€) 0,39620 per kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:46
Dat was zo, toen de TLV gekoppeld was aan het levertarief. Nu deze bijna overal is losgekoppeld en nu al erg laag staat, zie ik niet in waarom energiemaatschappijen de TLV mee zullen laten stijgen met de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Nougat schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Ik kan deze punten nergens terugvinden in mijn contract. Heb even zitten zoeken in mijn emails en ik heb alleen in één email de contractbevestiging, innova-tariefblad en actievoorwaarden.
Bij mij stonden er links in de email bij het afsluiten. Onderwerp van de emial was "Welkom bij Innova Energie"
Dit is de link, hij werkt nog.
https://www.innovaenergie...n-Particulier-KV-v1.2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Bij mij stonden er links in de email bij het afsluiten. Onderwerp van de emial was "Welkom bij Innova Energie"
Top, dankje ;-) Ik zie hem inderdaad ook staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:32
Haha de prijzen zullen flink stijgen, maar die TLV blijft gewoon wat het is hoor, let maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Of hij daalt nog verder....

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 08:09
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:48:
[...]

In het contract van Innova van vorig jaar september staat niks vermeld over wat er gebeurt bij einde contract.
In dezelfde mail staat echter een link naar de Algemene Voorwaarden. Daarin staat bij art 22 vermeld:
'Eindigt onze overeenkomst? Dan krijgt u van ons geen elektriciteit en/of gas meer geleverd. Wel kunnen wij hierover andere afspraken met u maken.'

dit houdt in dat bij einde contract Innova geen levering meer plaats vindt, dus ook geen voortzetting van de hoge TLV van destijds.

https://www.innovaenergie...ers-d.d.-01-04-2017-2.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door avds69 op 16-07-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
avds69 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:16:
[...]

In het contract van Innova van vorig jaar september staat niks vermeld over wat er gebeurt bij einde contract.
In dezelfde mail staat echter een link naar de Algemene Voorwaarden. Daarin staat bij art 22 vermeld:
'Eindigt onze overeenkomst? Dan krijgt u van ons geen elektriciteit en/of gas meer geleverd. Wel kunnen wij hierover andere afspraken met u maken.'

dit houdt in dat bij einde contract Innova geen levering meer plaats vindt, dus ook geen voortzetting van de hoge TLV van destijds.

Ik zou toch nog even goed kijken of die contractvoorwaarden/productvoorwaarden niet op jou contract van toepassing zijn, lijkt me namelijk raar dat deze maar op een deel van de klanten van toepassing zijn. Ik neem aan dat je ook dat jaarcontract hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Ben benieuwd of jij dan ook hetzelfde contract had met de teksten zoals hierboven in de voorwaarden
Ik weet zeker dat die koppeling er niet was na het jaarcontact. Die heb ik nu namelijk wel nog bij Engie, anders waren ik en vele andere niet overgestapt.
Hoe het er precies in heeft gestaan durf ik niet meer te zeggen.
(Het contract kan ik helaas niet meer vinden) Misschien dat iemand anders deze nog heeft van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Truus01 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:23:
[...]

Dat was zo, toen de TLV gekoppeld was aan het levertarief. Nu deze bijna overal is losgekoppeld en nu al erg laag staat, zie ik niet in waarom energiemaatschappijen de TLV mee zullen laten stijgen met de prijzen.
ik verwacht door toch wel wat marktwerking.

Als... als ze op de "markt" moeten inkopen voor veel meer (en slecht grijs) gaan ze vanzelf weer lokken met (ECO) TLV, gewoonweg omdat het dan nét goedkoper is...

't zijn net échte mensen... die inkoop programma's O-)

(óf... ik leg even een mooi kabeltje naar de buren... dat is snel terug verdient voor beide O-) )

[ Voor 7% gewijzigd door Hansieo op 16-07-2023 14:49 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Hansieo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:47:
[...]

Als... als ze op de "markt" moeten inkopen voor veel meer (en slecht grijs) gaan ze vanzelf weer lokken met (ECO) TLV, gewoonweg omdat het dan nét goedkoper is...

't zijn net échte mensen... die inkoop programma's O-)

(óf... ik leg even een mooi kabeltje naar de buren... dat is snel terug verdient voor beide O-) )
Dat zou dan voor het eerst zijn. De TLV als lokkertje hebben we nog niet eerder gezien.

Ik hoop het ook hoor, maar ik acht de kans klein.

Kabel naar buren is uiteraard verboden

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 16-07-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
[...]

Geen levering meer? Het loopt toch automatisch door, wel in een ander soort contract dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
[...]

Dit is idd wat ik me ook herinner hoe het zat bij Innova met mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Uw energieleverancier mag uw energiecontract alleen opzeggen als u: niet reageert op betalingsherinneringen en pogingen van uw energieleverancier om een betalingsregeling met u af te spreken; of. een betalingsregeling weigert of niet nakomt en geen gebruik wilt maken van schuldhulpverlening.

bron: https://www.rijksoverheid...luiten-als-ik-niet-betaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bmoorman
de Peer schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Kabel naar buren is uiteraard verboden
Stroom aanbieden via laadpaal is gewoon een optie. Gouden tip voor volgend jaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
bmoorman schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:36:
[...]

Stroom aanbieden via laadpaal is gewoon een optie. Gouden tip voor volgend jaar ;)
Sinds 1 week kan ik hier een extra auto op de oprit hebben (naast elkaar, dus kunnen apart weg), er ligt al bekabeling voor een 2e laadpaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Sinds 1 week kan ik hier een extra auto op de oprit hebben (naast elkaar, dus kunnen apart weg), er ligt al bekabeling voor een 2e laadpaal...
Moet je hem wel openbaar maken anders verdien je nog niks.
Had dit idee al meer dan jaar geleden maar toen kwam die hoge TLV...
Ik geloof laagste openbaar laadtarief ligt rond de 40 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
bmoorman schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Moet je hem wel openbaar maken anders verdien je nog niks.
Had dit idee al meer dan jaar geleden maar toen kwam die hoge TLV...
Ik geloof laagste openbaar laadtarief ligt rond de 40 cent.
Waar ik een beetje mee zit is dat je maar 11kW kunt doen, dat maakt het alleen aantrekkelijk voor mensen die in de buurt wonen en hem een nachtje kunnen laten staan. Eigenlijk zou je wat dingen moeten combineren, net accu en PV. Dan via DC zeg zo'n 50 kW moeten kunnen doen, maar ik weet niet of zoiets te koop is voor thuis

Is hier een thread voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
Srednier schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:10:
[...]

Waar ik een beetje mee zit is dat je maar 11kW kunt doen, dat maakt het alleen aantrekkelijk voor mensen die in de buurt wonen en hem een nachtje kunnen laten staan. Eigenlijk zou je wat dingen moeten combineren, net accu en PV. Dan via DC zeg zo'n 50 kW moeten kunnen doen, maar ik weet niet of zoiets te koop is voor thuis

Is hier een thread voor?
Als net onder het tarief van de dichtstbijzijnde openbare laadpaal gaat zitten met je prijs is het bingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-09 12:50
[...]

Is hier een thread voor?
Ik heb hier heel kort naar gekeken. Na de eerste twee zoekresultaten waarbij AC laders voor < 2 a 3k aangeboden werden en hetzelfde merk DC laders tegen een tienvoud! Daarvan verkocht trok ik voorzichtig de conclusie dat dat misschien nog niet helemaal interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Is hier een thread voor?
Hmm 50kW. Dat is 3x72.5A @ 230V.
Vastrecht van 3x80A is €3.542 per jaar (ipv €355 voor 3x25A)

Denk je dat terug te verdienen?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2023 22:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
fsfikke schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:32:
[...]

@Srednier bedoeld dan ook combinatie net/accu/solar...op 3x25
Maar 22kW AC laden kan natuurlijk ook.
Punt is, net als wij beste TLV willen willen e-rijders natuurlijk beste laadtarief.
Ik had een zakelijk GC contract waar aanbieden van stroom uitdrukkelijk uitgesloten was. Ik zat toen op 11 cent TLV. Via email waren ze akkoord dat ik via laadpaal stroom zou verkopen nadat ik ze overtuigde van de hoge teruglevering! Enfin, als consument staat dit niet in je contract en kan je gewoon vrij leveren. Weet niet voor hoe lang, want natuurlijk de energielobby die achter elke zuur verdiende kwh aanjaagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Blihi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Ja en nee. Je mag geen btw in rekening brengen, en dat doe je ook niet. Je ontvangt het gewoon van de energie leverancier.

Althans, op mijn laatste eindafrekening van -2400 euro stond een btw bedrag van 16.95 euro. Geen idee waar dat vandaan komt verder, want ik kan het niet verklaren.
Mogelijk de btw over de vaste leveringskosten?

Met dat btw-component kom ik terugrekenend hier op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PQ0OiQo.png

Edit:
Zie dat HandyLumberjack het hier ook al toelicht, had ik overheen gelezen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 17-07-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
fsfikke schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:32:
[...]

17 uit het net, 22 van PV, 15 van accu. Da's zeg 50kW als de zon schijnt, maar 's nachts wat minder. Maar zoals boven aangegeven, ik heb ook even iets gezocht, het is allemaal wel te koop, maar die investering gaat richting 15k. Ik denk niet dat dat terug te verdienen is. Ik wil alleen maar mijn overtollige 12MWh verkopen nadat alles hier el. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Daarnaast moet je ook op een geschikte locatie wonen voor zo'n opengestelde laadpaal, ik heb 4 jaar lang mijn laadpaal opengesteld (en zichtbaar online) gehad, in die tijd is die 2 keer gebruikt door personen die op bezoek waren en verder niet.

Maar in een buurt met een tekort aan laadpalen/ veel elektrische auto en een beetje reclame kan het misschien wel werken.

Ik zou mijn EV eigenlijk ook niet zomaar op iemand zijn prive terrein aan de laadpaal zetten, maar ik laad ook het liefste thuis. :P

[ Voor 18% gewijzigd door HandyLumberjack op 17-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:09
HandyLumberjack schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:03:
Daarnaast moet je ook op een geschikte locatie wonen voor zo'n opengestelde laadpaal, ik heb 4 jaar lang mijn laadpaal opengesteld (en zichtbaar online) gehad, in die tijd is die 2 keer gebruikt door personen die op bezoek waren en verder niet.

Maar in een buurt met een tekort aan laadpalen/ veel elektrische auto en een beetje reclame kan het misschien wel werken.

Ik zou mijn EV eigenlijk ook niet zomaar op iemand zijn prive terrein aan de laadpaal zetten, maar ik laad ook het liefste thuis. :P
Toen ik nog niet lang een elektrische auto had keek ik wel eens of er vlak bij de bestemming een paal stond. Soms zag ik er meerdere staan en ging daarom onderweg niet meer laden. Dan bleek het bij iemand op de oprit te zijn. Nooit gebruik van gemaakt maar als ze op de kaart staan zijn ze open voor andere auto's. Al kan ik het me voorstellen dat sommige huiseigenaren dit niet eens weten en niet blij zijn als ik hem 5 uur naast de voordeur zet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Hansieo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:47:

Verschil is dat hun inkoop voorspelbaar is en de kosten vast ligt, de teruglevering en de mogelijk hogere kosten (doordat er dan meer teruggeleverd wordt dan wat ze anders ingekocht hadden) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Was vandaag helaas te laat met bellen naar Innova, maar iemand anders wijzer geworden van de TLV van het aanbod?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Nougat schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:17:
Was vandaag helaas te laat met bellen naar Innova, maar iemand anders wijzer geworden van de TLV van het aanbod?
Lees even terug. Dat is al een paar keer besproken nu in het topic. Tlv 7 eurocent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

bmoorman schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:36:
[...]

Ik heb er naar gekeken maar zie daar geen brood in.
ten eerste zie ik veel berichten van mensen die aangeven dat er eigenlijk helemaal geen animo is voor het laden bij een ander op de oprit.
En ten tweede vrees ik dat er flink wat geld naar de belastingdienst hoort te gaan als je het netjes wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Voor de laadpaal wordt het niet als inkomen gezien als het tarief gelijk of lager is als het leveringstarief.

Voor de terugleververgoeding vraag ik me wel af of je daar eigenlijk ook belasting over zou moeten betalen, maar dan zou je investeringen ook weer mogen aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:34
Om een eindafrekening bij PowerPeers (het was nog een fijne maand voor 22 cent per kWh) te forceren ben ik overgestapt naar Vattenfall, daarbij (achteraf) een foutje gemaakt en een variabel contract aangegaan ipv modelcontract. Ik had namelijk het idee om na een maand weer over te stappen naar een jaarcontract bij bijv PowerPeers, maar goed dat is wat het is. Omzetten naar een modelcontract kon niet gedaan worden door de klantenservice.

Waar ik ook zoek, ik heb van Vattenfall geen melding gehad dat de tarieven van het variabel contract wijzigen per 1 augustus? Zijn er toevallig meer die deze situatie hebben? Ergens neig ik er naar om gewoon mijn mond te houden, maar goed de kans dat het een discussie op gaat leveren is wel groot. Alternatief is gewoon het nu voor een jaar vast zetten, lekker salderen en ons niet meer druk maken om de laatste paar honderd Euro terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
Oilman schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:34:
Om een eindafrekening bij PowerPeers (het was nog een fijne maand voor 22 cent per kWh) te forceren ben ik overgestapt naar Vattenfall, daarbij (achteraf) een foutje gemaakt en een variabel contract aangegaan ipv modelcontract. Ik had namelijk het idee om na een maand weer over te stappen naar een jaarcontract bij bijv PowerPeers, maar goed dat is wat het is. Omzetten naar een modelcontract kon niet gedaan worden door de klantenservice.

Waar ik ook zoek, ik heb van Vattenfall geen melding gehad dat de tarieven van het variabel contract wijzigen per 1 augustus? Zijn er toevallig meer die deze situatie hebben? Ergens neig ik er naar om gewoon mijn mond te houden, maar goed de kans dat het een discussie op gaat leveren is wel groot. Alternatief is gewoon het nu voor een jaar vast zetten, lekker salderen en ons niet meer druk maken om de laatste paar honderd Euro terugleververgoeding.
Evt alsnog modelcontract afsluiten via de site? Als je daar nu berekening maakt zegt 'ie nog steeds 16,8ct TLV. Weet alleen niet zeker of dat ook in contract komt. Ik zat eerst ook variabel bij VF, klantenservice zei dat omzetten niet kon want ze boden geen modelcontract meer aan. Toen modelcontract gewoon zelf via hun site afgesloten (eind juni voor per 2 juli) en dat ging toen gewoon goed.

[ Voor 3% gewijzigd door carolien89 op 18-07-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-08 18:23

Hier een vergelijkbare situatie. Heb ook nog geen bericht ontvangen dat voor variabel contract, dat 1 juli is ingegaan, per 1 augustus, de tlv wijzigt. Om het voor te zijn heb ik online modelcontract afgesloten per 1 augustus. In het contract staat 16,8 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:54

Hier ook perongeluk variabel afgesloten ipv modelcontract een dikke maand geleden toen Powerpeers ineens besloot de TLV te wijzigen.
En hier ook - vooralsnog - geen mededelingen over wijziging tarieven per 1 augustus.
Alles wat niet 30 dagen vooraf wordt gecommuniceerd is niet rechtsgeldig zover ik heb begrepen, dus op 1 augustus zitten we nog steeds goed.
Zelf laat ik het wel zo en mochten ze toch binnenkort de tarieven wijzigen, bijvoorbeeld per 1 september, dan stap ik dan wel weer over naar de beste optie en hoop ik in het voorjaar weer een goed aanbod tegen te komen.
Tot die tijd zal het namelijk toch voor het overgrote gedeelte een kwestie van salderen zijn zonder al teveel overschot.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:20
Heeft iemand ook al eens gekeken naar het model contract van de ANWB (kon het met zoeken hier niet vinden). Verschrikkelijk hoge tarieven, maar voor de netto terugleveraars, ook een redelijke TLV van € 0,155. Zou misschien interessant kunnen zijn indien VF zijn tarieven ook verlaagd.

bron: https://www.anwb.nl/huis/energie/anwb-energie/modelcontract

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Jojan265 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:45:
Heeft iemand ook al eens gekeken naar het model contract van de ANWB (kon het met zoeken hier niet vinden). Verschrikkelijk hoge tarieven, maar voor de netto terugleveraars, ook een redelijke TLV van € 0,155. Zou misschien interessant kunnen zijn indien VF zijn tarieven ook verlaagd.

Mooie vondst!

Ik ga dat contract denk ik op mijn SAP afsluiten en dan op mijn PAP greenchoice.
En dan zet ik voorlopig mijn zonnepanelen op de SAP (ANWB dus) zolang ze die 15,5 cent nog handhaven. zodra het feest voorbij is zet ik de panelen weer naar de PAP over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan323
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 09:41
Dag allemaal,

Van SamenOm heb ik een eindafrekening ontvangen. Ik heb een modelcontract echter rekenen ze vanaf 1 mei met andere tarieven, wat nooit is aangekondigd.

Mag dit? Ik dacht dat bij een modelcontract alleen wijzigingen mogen in januari en juli.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Mhwa5I9M8vmexfPIVNA120CylI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvSKxCnrEPkrbIxsMXWwCLdC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
stefan323 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:52:
Dag allemaal,

Van SamenOm heb ik een eindafrekening ontvangen. Ik heb een modelcontract echter rekenen ze vanaf 1 mei met andere tarieven, wat nooit is aangekondigd.

Mag dit? Ik dacht dat bij een modelcontract alleen wijzigingen mogen in januari en juli.

[Afbeelding]
Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling. Dat wordt schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Dag allemaal,

[Afbeelding]
Is daadwerkelijk het tarief gewijzigd? Of is toevallig het eerste deel, 280,21kWh, gesaldeerd en het tweede deel, 1683,79kWh, de daadwerkelijker teruglevering?
En dat het in hun systeem toevallig met een datum moet en ze dus maar 1-5 hebben genomen?

Niet dus. Inderdaad erachteraan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 19-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
Dag allemaal,

[Afbeelding]
Je zal moeten bellen en vragen wanneer ze je hebben geïnformeerd. Niet, omdat levering na 27 maart startte. Ze kunnen dit zien in hun systeem. Of ze de tarieven mochten aanpassen is voor jou niet relevant aangezien ze jou niet 30 dagen van te voren geinformeerd hebben.

Laat me weten wanneer je dit geregeld heb want dan kan ik het meenemen in mijn geschil bij de geschillencommisie om de wijziging wel toegestaan was (ze beroepen zich op onvoorziene marktomstandigheden.

Ik had ze geinformeerd dat ze mijn zijn vergeten te informeren waardoor de wijziging pas op 1 juni in ging. Komen ze achter het bovenstaande, ondernemen ze geen actie -.-

Zie: SamenOm modelcontract tussentijdse wijziging

[ Voor 33% gewijzigd door RutgerJanssen op 19-07-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12

Zojuist gebeld:

U kunt geen modelcontract afsluiten als u geen eigen bedrijf heeft en boven de 100.000kwh per jaar zit.
Later in het gesprek U kunt alleen een modelcontract afsluiten als u geen slimmer meter heeft...

Word ik nu in de zeik genomen door de ANWB? 8)7

Is het iemand anders wel gelukt?

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Zojuist gebeld:

U kunt geen modelcontract afsluiten als u geen eigen bedrijf heeft en boven de 100.000kwh per jaar zit.
Later in het gesprek U kunt alleen een modelcontract afsluiten als u geen slimmer meter heeft...

Is het iemand anders wel gelukt?
modelcontract moeten ze toch verplicht aanbieden lijkt me, dus ik zou me niet zo makkelijk laten afschepen. en anders gelijk melding bij de ACM doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:00:
Ja, lijkt mij wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nickkie55
de Peer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:20:
[...]

modelcontract moeten ze toch verplicht aanbieden lijkt me, dus ik zou me niet zo makkelijk laten afschepen. en anders gelijk melding bij de ACM doen.
Wederom gebeld in de hoop een collega aan de lijn te krijgen. Kreeg ik dezelfde verkoopster aan de lijn :+
Ze probeerde me weer het zelfde verhaal te vertellen maar heb haar gewezen op de tekst die de ANWB zelf op de website vermeld:
Het modelcontract van ANWB is een standaard energiecontract zoals iedere energieleverancier in Nederland wettelijk verplicht is om aan te bieden
Daarna begon ze over de energiemeter, het is alleen mogelijk bij een "oude meter"
Hierop heb ik aangegeven dat dit heel vreemd is dat hierin onderscheid wordt gemaakt en dat dit verhaal niet klopt.

Ze ging overleggen met een collega waarop ik 10 minuten in de wacht heb gestaan.

Uiteindelijk mijn gegevens doorgegeven en er word contact met me opgenomen :z

to be continued.
*edit Toch maar een melding gedaan bij het ACM over deze vreemde manier van zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nickkie55 op 19-07-2023 12:42 ]

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Wederom gebeld in de hoop een collega aan de lijn te krijgen. Kreeg ik dezelfde verkoopster aan de lijn :+
Ze probeerde me weer het zelfde verhaal te vertellen maar heb haar gewezen op de tekst die de ANWB zelf op de website vermeld:
[...]

Daarna begon ze over de energiemeter, het is alleen mogelijk bij een "oude meter"
Hierop heb ik aangegeven dat dit heel vreemd is dat hierin onderscheid wordt gemaakt en dat dit verhaal niet klopt.

Ze ging overleggen met een collega waarop ik 10 minuten in de wacht heb gestaan.

to be continued.
*edit Toch maar een melding gedaan bij het ACM over deze vreemde manier van zaken.
klinkt erg alsof je ze af proberen te schepen. maar de aanhouder wint!

Wel gaan ze zich nu misschien afvragen waarom mensen interesse hebben in dit contract met belachelijk hoge prijzen :-P
Dus ik vrees dat het niet lang duurt voordat die 15,5 cent verlaagd gaat worden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01

Had iemand deze al gemeld @cj1 ?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gigabyte_rma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-08 11:54
(jarig!)
welnu Vattenfall...

Per 10 Juli is mijn modelcontract actief geworden met TLV van 16.8 ct. Yeah... :)
En het zag er hier op tweakers even heel goed uit met de meldingen dat het allemaal tzelfde bleef tot 1 Januari.
Op 11 Juli krijg ik een brief met nieuwe tarieven, die ingaan per 1 Juli 2023.
Daarin staat overigens geen TLV genoemd. En hoe fijn: ik mag kosteloos opzeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRhWo0-rywvbEE4co30ErCvDUrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEn1JBLmco7Bp6o7Meyid9lJ.png?f=fotoalbum_large

en nog mooier: mijn modelcontract is nu opeens een vast contract van een jaar geworden...... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31JUK9SO6iWDuLHWlRFxmLdwAFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GI09PEeCXwNiO3KjI1dVNq30.png?f=fotoalbum_large

en daar staat dan weer de TLV in: van 0,076 ct...

wat een chaos, dat dit soort dingen gewoon zo gedaan worden is toch absurd...

bert 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb bericht van de ACM:
ACM heeft het standpunt dat de voorwaarden van de levering niet van toepassing zijn op de terugleververgoeding. Er zal moeten worden uitgegaan van de afspraken over de terugleververgoeding in het contract en de voorwaarden bij dat contract. In het modelcontract staat dat er een aantal voorwaarden van toepassing zijn.

Modelcontractvoorwaarden Consument.pdf (samenom.nl) Waaronder Voorwaarden Netto Teruglevering.pdf (samenom.nl) In artikel 5 staat:

‘’Wijzigingen om | nieuwe energie behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden te wijzigen, waaronder dus ook het tarief van de vergoeding. Indien wij dat doen, dan informeren wij je hier tijdig over per e-mail of desgewenst schriftelijk’’.

U heeft dus bij het afsluiten van het contract afspraken gemaakt over de mogelijkheid om de terugleververgoeding te wijzigen.

Mogelijk is deze afspraak, zie artikel 5 wel te breed geformuleerd waardoor het als een onredelijk bezwarend beding kan worden aangemerkt. Zie art. 6:233 sub a Burgerlijk Wetboek. Het beding zou dan vernietigd kunnen worden. ACM is geen rechtsprekende organisatie. Het lijkt ons verstandig dat u de uitspraak bij de Geschillencommissie Energie afwacht.
De terugleververgoeding valt niet onder variabele leveringskosten, dus artikel 2.1 en 2.2 van modelcontract is NIET van toepassing. In het geval van SamenOM zijn er nog te brede voorwaarden.

Een contract waarbij er geen koppeling is van TLV en leveringskosten en zonder aparte voorwaarden over de TLV, zoals Vattenfall is dan zeer interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door RutgerJanssen op 19-07-2023 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickkie55
Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:34:
[...]

[...]

to be continued.
Update: Gebeld door een medewerker van de ANWB die zijn excuses aanbood voor het gedrag van zijn collega. Ik had niet verwacht dat het ACM zo snel was:P Hij gaat een offerte sturen voor een modelcontract maar tot op heden niets ontvangen. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:23
gigabyte_rma schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:56:
welnu Vattenfall...

Per 10 Juli is mijn modelcontract actief geworden met TLV van 16.8 ct. Yeah... :)
En het zag er hier op tweakers even heel goed uit met de meldingen dat het allemaal tzelfde bleef tot 1 Januari.
Daarin staat overigens geen TLV genoemd. En hoe fijn: ik mag kosteloos opzeggen.

[Afbeelding]

en nog mooier: mijn modelcontract is nu opeens een vast contract van een jaar geworden...... 8)7

[Afbeelding]

bert 8)7
Bij mij hetzelfde. Het is ook nog eens een zakelijk contract, ik heb helemaal geen bedrijf, en bovendien niet vastgelegd voor een jaar.
Op mijn email dat er een fout contract staat en met foute tarieven(7,6ct) gerekend wordt, heb ik nog geen reactie ontvangen.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:03
sipjohn schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Bij mij hetzelfde. Het is ook nog eens een zakelijk contract, ik heb helemaal geen bedrijf, en bovendien niet vastgelegd voor een jaar.
Op mijn email dat er een fout contract staat en met foute tarieven(7,6ct) gerekend wordt, heb ik nog geen reactie ontvangen.
Hier gisteren exact dezelfde situatie. Na contact op te hebben genomen met Vattenfall via WhatsApp, en nooit een reactie te hebben ontvangen, zie ik vandaag op mijn Vattenfall dat het contract type weer klopt en de TLV op €0.168/kWh staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

gigabyte_rma schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:56:
welnu Vattenfall...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

bert 8)7
Ik had gisteren hetzelfde. Gelijk gebeld, nu weer omgezet naar Modelcontract. Je moet er echt op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:03
Acradavos schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde. Gelijk gebeld, nu weer omgezet naar Modelcontract. Je moet er echt op staan.
Hier nu feedback via WhatsApp op deze situatie, Vattenfall beweert dat ik een variabel, geen modelcontract heb en dat de TLV per 01Aug wijzigt.

Je hebt nog het variabel contract bij ons, ik zie nergens iets staan dat je bent overgestapt naar een vast contract.

wat betreft je terugleveringsvergoeding. deze is bekend gemaakt dat dit zou dalen per 1 augustus. eerder wijzigt deze ook niet.
Kan ik nog iets voor je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 22:03
Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Update: Gebeld door een medewerker van de ANWB die zijn excuses aanbood voor het gedrag van zijn collega. Ik had niet verwacht dat het ACM zo snel was:P Hij gaat een offerte sturen voor een modelcontract maar tot op heden niets ontvangen. Ben benieuwd....
Zojuist mezelf ook bij anwb gemeld voor modelcontract en wacht nu ook op een offerte..
Mevrouw aan de lijn heeft al mijn gegevens op genomen en ging deze doorzetten aan een collega welke de offerte zou maken

[ Voor 11% gewijzigd door BaBoK op 20-07-2023 13:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RikHa
Zojuist eindafrekening van UC gekregen. - € 3.761,-. Haha, lekker hoor!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxjcx14Sgw5mEIfsuRj8rW5IXP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DIz8lObbbp5KT2Ge3AQsWHty.png?f=fotoalbum_large
Bedankt UC dat jullie een half jaar mijn klant wilden zijn. Ik heb jullie met veel plezier energie geleverd via mn SAP.
Bedankt voor de goeie tijd samen, nu is Vattenfall mijn nieuwe klant.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:54
Hier ook de eindnota binnen en een paar duizend euro kunnen cashen :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
€1900, maar volgens mijn berekening zou het €2050 moeten zijn.
Specificatie maar eens goed doornemen...

*Edit:
Verschil zit in hogere Netbeheerkosten en een lagere Vermindering Energiebelasting.
Kan ik daar nog ergens een specificatie van vinden? Ik heb nu alleen de totaalbedragen daarvan. Ik weet nu ook niet zeker of zij, of dat ik een rekenfout heb gemaakt.
Staat eronder...

**Verdere edit:
Ik had de waardes uit 2022 gebruikt en juist de netbeheerkosten zijn in 2023 gestegen en de vermindering energiebelasting gedaald. Dus rekening UC is correct.

[ Voor 80% gewijzigd door Truus01 op 20-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 23:30
Nickkie55 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Kon je nog kiezen voor een ingangsdatum? Mijn innova loopt 12 september af, dat is over minder dan 2 maanden. Zou niet verkeerd zijn om nu alvast een contract af te sluiten.

Oh wacht ff.

Staat nu 4.5 cent op de pagina? Of was dat al?

We hebben er weer 1 om zeep geholpen hoor :>

[ Voor 45% gewijzigd door B-Bandit op 20-07-2023 19:52 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

B-Bandit schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Kon je nog kiezen voor een ingangsdatum? Mijn innova loopt 12 september af, dat is over minder dan 2 maanden. Zou niet verkeerd zijn om nu alvast een contract af te sluiten.

Oh wacht ff.

[...]

Haha idd daar was ik al bang voor. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:18
https://samenom.nl/Tariev...20Tarieven%20Variabel.pdf

Is SamenOm nog in de race? Ik zie dat ze start tabel met het overzicht aardig klein is geworden, is t nog een beetje up to date?

Nu had bij VanOns tot 1 juli iets van 62 cent tlv, en na 1 juli 50%, dus nog steeds 30 cnt als t goed is. Wsl blijf ik nog even. Iemand ook deze getallen?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
[...]

Oh wacht ff.

[...]

Sorry 😂
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga echt nooit naar de anwb voor energie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 17:31
[...]

Vers van de pers, heb vanmiddag nog even gekeken, toen stond er nog € 0,155....

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:34
JohanNL schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Hier ook perongeluk variabel afgesloten ipv modelcontract een dikke maand geleden toen Powerpeers ineens besloot de TLV te wijzigen.
En hier ook - vooralsnog - geen mededelingen over wijziging tarieven per 1 augustus.
Alles wat niet 30 dagen vooraf wordt gecommuniceerd is niet rechtsgeldig zover ik heb begrepen, dus op 1 augustus zitten we nog steeds goed.
Zelf laat ik het wel zo en mochten ze toch binnenkort de tarieven wijzigen, bijvoorbeeld per 1 september, dan stap ik dan wel weer over naar de beste optie en hoop ik in het voorjaar weer een goed aanbod tegen te komen.
Tot die tijd zal het namelijk toch voor het overgrote gedeelte een kwestie van salderen zijn zonder al teveel overschot.
Ik had de aanvraag voor het modelcontract bijna ingevuld, maar ik zou dan binnen de maand weer van contract wisselen en dan wordt het op z'n minst grijs gebied. Voor nu maar besloten om het in ieder geval tot 1 augustus aan te kijken, waarschijnlijk zie ik dan dat het tarief gewijzigd is. Dan kunnen we dan weer aan de bel trekken, krijgen we als het goed is nog 30 dagen 16.8 cent per kWh en stap ik daarna over naar PowerPeers voor 1 jaar. GreenChoice vind ik na alle fratsen geen optie meer, die halve cent extra per kWh maakt het verschil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Nickkie55 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:20:
[...]

Sorry 😂
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga echt nooit naar de anwb voor energie....
Zijn ze nu dus zowel de hoogste in levertarieven als de laagste in TLV?!
Die willen dus dat echt niemand kiest voor hun modelcontract.
Lokkertje voor hun dynamisch contract?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:21:
En omdat ik me bedacht dat andere dynamische energieleveranciers zoiets misschien ook wel doen, ze zijn tenslotte verplicht om een modelcontract aan te bieden, even naar de rest gekeken.

Tibber, 7ct, https://tibber.com/nl/modelcontract
Zonneplan, 10ct, https://www.zonneplan.nl/modelcontract
NextEnergy, 9,991ct, https://www.nextenergy.nl/meer-info/modelcontract
Vrijopnaam (Paneelopnaam), 8ct, https://vrijopnaam.nl/pagina/modelcontract
NieuweStroom, 10ct, https://nieuwestroom.nl/w...oom-tarieven-1-6-2022.pdf

Frank (10ct), EnergyZero (15,5ct) en EasyEnergy (10ct) staan al in de lijst.

(ANWB nu dus 4,5ct.)
@cj1

Waar ik geen modelcontract bij kan vinden (op de site of via Google):
ZonderGas, GroeneStroomLokaal en MijnDomein energie.

All-in-power is ook een aparte: https://allinpower.nl/

[ Voor 35% gewijzigd door Truus01 op 20-07-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Truus01 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:21:
[...]

Zijn ze nu dus zowel de hoogste in levertarieven als de laagste in TLV?!
Die willen dus dat echt niemand kiest voor hun modelcontract.
Klopt. Ze moeten het verplicht aanbieden en maken het daarom bewust onaantrekkelijk zodat niemand het afsluit. De core business is tenslotte dynamisch aanbieden.

Dus nee geen lokkertje. Maar juist proberen te voorkomen dat modelcontract wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18
Voor de PowerPeers klanten met een €0,21 tlv; check even jullie Energiedashboard online.
Bij mij was alles goed geregeld (2x per mail bevestigd dat de tlv 21 blijft en inmiddels een juist contract) maar vandaag zie ik dat het op het energieportaal toch ineens is aangepast naar 5 cent. Ook het maandbedrag is hierop automatisch aangepast. Ik heb gemaild om het weer terug te laten zetten en wacht nog op reactie. Het zal wel weer gecorrigeerd worden maar ik heb het liever nu goed dan dat ik gedoe krijg met de eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
PP had zich bij mij óók niet aan hun belofte gehouden, wilde ook niet corrigeren dus overstap gecancelled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:18
mesajjb schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:49:
Voor de PowerPeers klanten met een €0,21 tlv; check even jullie Energiedashboard online.
...
- Termijn bedrag klopt.
- Contract nog steeds TLV €0,21 en 3 jaar vast.

Dit staat bij veelgestelde vragen. Maar dat boeit me niet echt. Is algemene info en geldt niet voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzZezmEobueAE43mKlSqF70rXr8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jqj1glz7ZWjx6JYlD1jbOI5L.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Hier ook een mail van de CEO van powerpeers + contract die bevestigen dat er met €0,21 gerekend wordt gedurende 3 jaar, dus ik maak me geen zorgen over een online omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 13:40
Mud.Starrr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:09:
[Afbeelding]
Bedankt UC dat jullie een half jaar mijn klant wilden zijn. Ik heb jullie met veel plezier energie geleverd via mn SAP.
Bedankt voor de goeie tijd samen, nu is Vattenfall mijn nieuwe klant.
Que? Hoe veel panelen heb je hiervoor op je teruglever installatie liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:54
ZveenT schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:04:
[...]

Niet zo gek toch, hier 6600 terug gekregen vanaf half oktober tot 1 juli. 14,5 kWP (45 panelen) op de Pap. Verbruik zit op de SAP.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
de Peer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:25:
Dus nee geen lokkertje. Maar juist proberen te voorkomen dat modelcontract wordt afgesloten.
Wat ik bedoel met lokkertje, is dat ze wel mensen naar de site lokken en dan zo goed als alleen dynamisch aanbieden. Op veel van de sites van die dynamische aanbieders wordt het contract voor dynamische gepresenteerd als een vast contract. Het is goed opletten.

Wel mooi om te zien dat de meeste toch wel 10ct aanbieden als TLV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

ZveenT schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:04:
[...]

36, op oost/west.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 13:40
Baapje327 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Niet zo gek toch, hier 6600 terug gekregen vanaf half oktober tot 1 juli. 14,5 kWP (45 panelen) op de Pap. Verbruik zit op de SAP.
Na, ik ben wel verbaasd (ook nooit bij stilgestaan). Dan heb je een installatie relatief snel terug verdiend toch? Lever je enkel terug? Of doe je ook nog eigen opgewekte energie gebruiken? En selecteer je dat je je eenergie provider op een hoge terurleververgoeding? Of valt dat wel mee?

edit: ik zie sap staan; dus enkel terugleveren.. (?)

[ Voor 4% gewijzigd door ZveenT op 21-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 22:50

JWT

Hier voorlopig geen SAP. Na een half jaar antwoord van Liander. Door de lijnaansluiting moet de aansluiting in de hele wijk vervangen worden. Valt binnen het vervangingscriterium, maar de implementatiedatum is nu onbekend ipv 2 jaar..

Snap het vanwege de drukte, maar toch ook wel slecht dat dit niet gepland kan worden.. en geeft te denken met steeds meer solar in de straat..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ZveenT schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:39:
[...]

Na, ik ben wel verbaasd (ook nooit bij stilgestaan). Dan heb je een installatie relatief snel terug verdiend toch? Lever je enkel terug? Of doe je ook nog eigen opgewekte energie gebruiken? En selecteer je dat je je eenergie provider op een hoge terurleververgoeding? Of valt dat wel mee?

Met het juiste contract is de boel snel terugverdiend inderdaad. Bij mij was het minder dan een jaar.

Maargoed die hoge TLV's zijn verleden tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:21
HandyLumberjack schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:02:
Hier ook een mail van de CEO van powerpeers + contract die bevestigen dat er met €0,21 gerekend wordt gedurende 3 jaar, dus ik maak me geen zorgen over een online omgeving.
Ik had tot 1 juli stroom via Powerpeers. De online omgeving klopte niet qua verbruik en ging ook van verkeerde ingangsdatum uit.. Ze werkten regelmatig met geschatte meterstanden terwijl als je je meterstanden bij hun downloade deze wel gewoon bekend waren. Kortom een rommeltje. Begin dit jaar meerdere malen met helpdesk gebeld, hele vriendelijke mensen, waren het met mij eens, maar maakte volgens hen niets uit. Bij de jaar- of eindrekening zouden ze van het juiste uitgaan.
Vorige week de eindafrekening ontvangen en inderdaad die klopt helemaal. Keurig gesaldeerd, nu wel correcte meterstanden en correcte hantering tarief. Kortom Website heb je weinig aan, maar uiteindelijk komt het goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 21:54
ZveenT schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:39:
[...]

Toen ik in 2018 in dit huis kwam wonen gelijk 9300 wp neergelegd, gas eruit en wp neergezet. Met volledig salderen kreeg ik elk jaar een paar 100 euro terug, denk eind 2021 de boel wel terugverdiend.
Begin 2022 gingen de prijzen omhoog, hoogste tlv geselecteerd en heb de garage ook voorgelegd, die had ik einde van de zomer terugverdiend (alles zelf gedaan en goed inkopen scheelt veel). Stond al langer op de planning om in de winter meer wp gebruik te dekken met pv.
ik kon erg veel terugleveren want de wp staat in de zomer uit en dus ook al van de bestaande pv, dus 2000kwh per maand oid. Het was een goede zomer.
In oktober was de SAP er eindelijk, toen alles over gezet naar de SAP en idd volledig terugleveren.
Ik heb al m'n verbruik gedekt met winddelen van de windcentrale, ongeveer 15ct per kwh. Dus die kosten heb ik wel, maar tlv is zelfs nu nog hoger, dus lucratief.

Total nu ongeveer 13000 euro uitbetaald gekregen, en al sinds 2018 elk jaar geen stroomkosten. Geen gas meer ook dus extra inkomsten bron. Kan ik weer andere dingen van doen aan 't huis.

Beetje een hobby geworden maar deze hobby levert wel serieus geld op nu. Idiote tlv natuurlijk afgelopen jaar, dan gaat 't erg snel.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Pagina: 1 ... 169 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2