Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 15:51

Stimulate14

⭐⭐⭐

SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:18:
[...]

Wat vind je van de lange termijn gevolgen van de infectie zelf? Ben je daar dan niet ongerust over?
Iedereen om mij heen die corona heeft gehad hebben een loopneus of een hoest gehad. Niemand heeft het als drama ervaren. Dus dat zijn voor mij ook signalen. Dus dan is ook de vraag voor mij, moet het dan persé wel?

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 18:29
Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:35:
[...]

Iedereen om mij heen die corona heeft gehad hebben een loopneus of een hoest gehad. Niemand heeft het als drama ervaren. Dus dat zijn voor mij ook signalen. Dus dan is ook de vraag voor mij, moet het dan persé wel?
En gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf uit maken!
Als je het niet wil/durft is dat helemaal je eigen keuze en hoor je daar niet op aangevallen te worden.
Voor 98% van de mensen is Covid niet erger dan hoogstens een paar dagen niet lekker.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:28:
[...]

en @zacht

Zweden is inmiddels ook netjes aangesloten bij de rest van de wereld lijkt het. Gras is niet altijd groener:

[Twitter]
Opmerkelijk dat er staat '2e helft van de pandemie'. Hoe precies weet deze persoon dat we over de helft zijn? Tweede deel, zeker. Maar met het huidige maatschappelijke klimaat (niet alleen in Nederland) vrees ik dat het nog wel even doorgaat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48
[...]

Het is wel aan te raden. Je word immers minder snel besmet, en mocht je toch besmet raken dan is de kans kleiner dat je het weer doorgeeft. Hoe jonger je bent, hoe minder risico dat je er ziek van word.... Maar des te groter de kans is dat je het weer doorgeeft.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:31

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:28:
[...]

en @zacht

Zweden is inmiddels ook netjes aangesloten bij de rest van de wereld lijkt het. Gras is niet altijd groener:

[Twitter]
Yes ik heb het al gelezen. Toch denk ik dat ze minder snel polariserende maatregelen zullen inzetten als hier (2g/essentiele winkels etc.). Omdat het minder nodig is omdat Zweden al voor Corona 1,5m afstand hielden :) maar ook omdat ze meer oog hebben voor neveneffecten (geestelijke gezondheid e.d.). Maar dat is een onderbuikgevoel; alleen de tijd zal het leren, zeker als blijkt dat ook daar infecties gaan oplopen. Hopelijk grijpen ze dan wat eerder in dan hier.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:52
dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:32:
[...]

Hier ook, vriendengroep van 8 man + 8 dames, op 1 stel na niemand gevaccineerd, Allemaal tussen 25-30 jaar. Bijna iedereen Covid al meegemaakt vrij vroeg vorig jaar. (sommige zelfs nu al een tweede keer) Niemand meer als 2 dagen ziek op bed gelegen. ( nog niemand long-covid of problemen door covid op gezondheid) Mijn vriendin heeft t nu 2x gehad. ( vorig jaar maart en oktober) ik heb nooit afstand van haar gehad of apart geslapen of gewoond, 2x in quarantaine gezeten 14 daags ongeveer ( dat was nog in die periode van haar laatste besmetting dag tot 7 dagen daarna voor mijzelf) Nog 0 klachten van griep/covid gehad. Al 5 jaar niet ziek geweest (behalve een keer een loopneus :D , ik fiets elke dag nog in mijn korte broek ) . ik schat mijn eigen systeem redelijk goed in, heb er over nagedacht om vaccinatie te nemen, en besloten om hem niet te nemen. In mijn omgeving heb familie en ouders/grootouders wel een vaccinatie. Behalve mijn werk ga ik niet op vakantie naar buitenland, boodschappen worden bezorgd , mijn oma (85 jaar) en al 5 jaar weduwe roept 'als jullie niet meer komen ga ik dood van ellende omdat ze alleen is, dus covid ja of nee, mondkap ja of nee, vaccinatie ja of nee, maakt haar niet zoveel uit. als ik maar op bezoek kom' wij gaan niet naar restaurants of kroegen of uitgaan gebieden want geen QR en geen zin om te testen. Dus zitten we gezellig bij elkaar op de koffie. Meeste van ons willen wel doorgaan met sporten en moeten dus daarvoor testen . Wat onze gezondheid ten koste komt. Wel degelijk een driestrijd tussen vaccineren, testen voor toegang, of een nieuwe Corona besmetting doormaken en 1 jaar lang QR hebben.
Precies, die extra besmetting voor 1 jaar lang een QR code maakt het iets makkelijker. Maar ik vraag me af hoe snel ze daar weer op terugkomen. Ik geef het niet heel veel tijd eigenlijk...

Ik heb ervoor gekozen, net als veel andere vaccinaties en pillen, om het niet te doen. Als ik op vakantie ga naar het buitenland neem ik ook niet de prikjes voor allemaal enge ziektes. Ik slik ook geen pillen behalve in een zeldzaam geval eens een paracetamol.
Ik stop mezelf niet vol met troep die ik eigenlijk niet nodig heb.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-11 22:06
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:09:
Even een N=1 verhaaltje.

Collega heeft klachten, belt GGD om te testen.

Moest 39x bellen verspreid over de dag/avond omdat je na het bandje 'Het is druk' de verbinding verbreekt.
Online was er nooit een plek.

Nu mag hij morgen komen testen.

Mijn conclusie: Die testaantallen van 20k per dag moeten veel groter zijn in werkelijkheid.
Ja natuurlijk, als de GGD meer op kan schalen naar laten we zeggen 150.000 tests per dag kom je ook hoger uit. En dan heb je het alsnog over het topje van de ijsberg.

Rioolwatermeting is altijd erg interessant:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VfN7W96.png

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik ben overtuigd dat de Nederlandse overheid echt wel het beste met ons voor heeft.
Nice! Mag ik duizend euro van je lenen? Je krijgt het morgen terug :+ .
En ja, er worden de nodige fouten gemaakt en soms denk ik, leren jullie hier niet van, maar doen alsof de overheid massaal geld wil verdienen over onze ruggen ala Sywertje ga ik niet in mee.
De enige fout daar was dat er troep werd geleverd dat afgekeurd in de loodsen bleef staan waardoor het balletje aan het rollen kwam. Als dat niet was gebeurd, dan had hij lachend een paar miljoen gemeenschapsgeld kunnen innen zonder dat iemand er iets over had gezegd. Maar hoe het is verlopen geeft natuurlijk gewoon inzicht in hoe dat soort deals tot stand komen. Dan gaat het niet om of je de meest betrouwbare ervaren partij bent, maar of je de ministers in je whatsapplijst hebt.

Voor de rest is het gewoon moedwillig. Een zelf opgezette kaart met maatregelen niet gebruiken is geen fout. Signaalwaarden op je eigen dashboard negeren is geen fout. Wachten tot de zorg bijna overloopt is geen fout. Dat is bewust beleid. Alleen voeren ze een toneelstukje op alsof ze van niks weten en het onverwachts uit de lucht komt vallen. Voor de tigste keer.
De overheid heeft niet alleen te maken met iedereen zo veilig mogelijk houden (anders hadden ze de Chinese aanpak wel gedaan :+), maar ook nog met ondernemers, economie, mentale welzijn van mensen... Je kunt niet even kiezen om miljoenen extra in de zorg te pompen.
Het gaat niet om miljoenen in de zorg, maar om zo snel mogelijk in te grijpen. De economie en ondernemers worden juist structureel boven de mentale welzijn en gezondheid van de mensen geplaatst. Een langere lockdown is prima als deze maar buiten de meest lucratieve maanden valt. De enige reden om niet vroeg in te grijpen is als je bereid bent om de volksgezondheid en zorg op te offeren voor korte termijn winst van een enkeling.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dat is allemaal leuk en aardig zolang jij zelf niet toevallig in de 2% ziekenhuis opname gaat vallen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 16:48

Nox

Noxiuz

RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:28:
[...]

Jij stoort je aan het taalgebruik, ik stoor me aan mensen die na anderhalf jaar de simpelste hygieneregels nog niet kunnen volgen.
Wou je zeggen dat de NOS niet net zo eenvoudig een foto met correct gebruikte mondneusmaskers had kunnen plaatsen? En denk je werkelijk dat een nieuwsorganisatie met miljoenen lezers geen effect heeft op het gebruik van mondneusmaskers door de foto's die ze plaatsen?
Als je op een rustige kalme manier kan communiceren maakt dat de ellende een stuk minder. Je verlaagt je richting het niveau van de mensen waar je je zo aan ergert. Ongefundeerd beschuldigen van opzettelijk fout gedrag.

Door met vingers te wijzen gaat het virus niet weg, het is geen hond ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Sovieto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:32:
[...]

Dit is gewoon echt onzin. Tuurlijk kan je het taaltechnisch allemaal wel kloppend laten zijn, maar in Nederland noemt niemand iemand anders een koekjesweigeraar.
Wel als het een relevante populatie is.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
[...]

Iedereen om mij heen die corona heeft gehad hebben een loopneus of een hoest gehad. Niemand heeft het als drama ervaren. Dus dat zijn voor mij ook signalen.
Iedereen om mij heen die de prik heeft gehad, heeft niks ervaren. Niemand heeft het als drama ervaren. Dus dat zijn voor mij ook signalen.

Ga je echter kijken naar een iets grotere populatie dan onze geringe kring bekenden, heb je bij corona 7x meer kans op bijwerkingen dan bij een vaccin.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:38:
[...]

Yes ik heb het al gelezen. Toch denk ik dat ze minder snel polariserende maatregelen zullen inzetten als hier (2g/essentiele winkels etc.). Omdat het minder nodig is omdat Zweden al voor Corona 1,5m afstand hielden :) maar ook omdat ze meer oog hebben voor neveneffecten (geestelijke gezondheid e.d.). Maar dat is een onderbuikgevoel; alleen de tijd zal het leren, zeker als blijkt dat ook daar infecties gaan oplopen. Hopelijk grijpen ze dan wat eerder in dan hier.
Als ik het nu lees wordt het sowieso geen plicht om te controleren op een bewijs, maar dan gelden andere maatregelen en beperkingen.

Dus ja, dat zou in NL volledig worden afgeschoten als "meh meh we leggen de verantwoordelijkheid op de winkels".

• Emgeebee
  • Laatst online: 22:46
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:48:
[...]

Iedereen om mij heen die de prik heeft gehad, heeft niks ervaren. Niemand heeft het als drama ervaren. Dus dat zijn voor mij ook signalen.

Ga je echter kijken naar een iets grotere populatie dan onze geringe kring bekenden, heb je bij corona 7x meer kans op bijwerkingen dan bij een vaccin.
Het is te bizar voor woorden eigenlijk. 20 maanden lang crisis waarbij het uiterst pijnlijk duidelijk is geworden hoe weinig de gemiddelde Nederlander van statistiek en kansberekening begrijpt, en alsnog komen hier mensen "ja maar mijn buren hebben nergens last van dus [vul conclusie over vaccin/corona in]".

:N

• Vlassie1980
Agent47 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:01:
Ben wel benieuwd hoe menig Tweaker over de boosterprik denkt. Ikzelf ben 25 en heb me in juli/ augustus ( toen het mocht) volledig laten vaccineren. Laten jullie je meteen weer prikken als dat kan met die boosterprik? Ikzelf ga hem wel halen in ieder geval.
Ik weet het nog niet, ben zelf ook gevaccineerd en heb het toen misschien wel gedaan zonder er heel lang over na te denken. Je kan het schaapjesgedrag noemen maar op dat moment voelde het gewoon goed om het te doen.

Maar inmiddels zijn de parameters veranderd, we hebben te maken met een veel besmettelijkere variant die ook hard doorgeeft tussen gevaccineerden onderling. Daarnaast zit ik nog niet in de categorie van kwetsbaren met mijn 41 jaren, ik heb geen overgewicht, ben buiten af en toe een migraine aanval amper ziek en fiets veel naar en van mijn werk.

Het is mij ook duidelijk dat Covid voor vooral ouderen gevaarlijk kan zijn maar dat de statistieken uitwijzen dat jongere gezonde mensen er weinig last van hebben met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Dus... Ik twijfel nog. Als het weer zo wordt gelinkt aan een QR code zou ik het helemaal absurd vinden maar dat op den duur vast wel weer gebeuren. Het is ook niet zo dat ik bang ben voor bijwerkingen op de lange termijn maar ik vind het ook niet normaal dat je binnen een jaar 3 keer een spuit in je donder krijgt :+

We kijken het nog even aan in ieder geval. Maar vaccineren doe ik voor mijn eigen gezondheid en niet om zo'n kut QR code te krijgen.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 15:51

Stimulate14

⭐⭐⭐

YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:46:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig zolang jij zelf niet toevallig in de 2% ziekenhuis opname gaat vallen idd.
Daar ga ik niet van uit nee. Maar je kan natuurlijk pech hebben.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:51:
Het probleem is n beetje dat niemand daar vanuit gaat, maar toch gebeurt het te vaak.

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Vlassie1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:50:
[...]

Ik weet het nog niet, ben zelf ook gevaccineerd en heb het toen misschien wel gedaan zonder er heel lang over na te denken. Je kan het schaapjesgedrag noemen maar op dat moment voelde het gewoon goed om het te doen.

Maar inmiddels zijn de parameters veranderd, we hebben te maken met een veel besmettelijkere variant die ook hard doorgeeft tussen gevaccineerden onderling. Daarnaast zit ik nog niet in de categorie van kwetsbaren met mijn 41 jaren, ik heb geen overgewicht, ben buiten af en toe een migraine aanval amper ziek en fiets veel naar en van mijn werk.

Het is mij ook duidelijk dat Covid voor vooral ouderen gevaarlijk kan zijn maar dat de statistieken uitwijzen dat jongere gezonde mensen er weinig last van hebben met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Dus... Ik twijfel nog. Als het weer zo wordt gelinkt aan een QR code zou ik het helemaal absurd vinden maar dat op den duur vast wel weer gebeuren. Het is ook niet zo dat ik bang ben voor bijwerkingen op de lange termijn maar ik vind het ook niet normaal dat je binnen een jaar 3 keer een spuit in je donder krijgt :+

We kijken het nog even aan in ieder geval. Maar vaccineren doe ik voor mijn eigen gezondheid en niet om zo'n kut QR code te krijgen.
Ik neem hem meteen. Heb m'n vriendin maandenlang zien worstelen na haar besmetting, dat wil ik dus niet zelf meemaken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:51:
[...]
die +/- 2% in het ziekenhuis ging daar inderdaad ook niet van uit ;)

PSN

• alexbl69
  • Laatst online: 21:23
zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:24:
[...]
Nu de testcapaciteit aan de max zit is het percentage positief ineens een stuk interessanter.
Dacht ik eerst ook, maar dat hoeft niet.

Niemand weet immers hoeveel van de niet getesten het virus wel heeft. Statistisch gezien is dat hetzelfde percentage als de mensen die wel getest worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Vlassie1980
YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:53:
[...]

die +/- 2% in het ziekenhuis ging daar inderdaad ook niet van uit ;)
Die 2% is een complete mix van alle leeftijdscategorieën. Voor jongere leeftijden is die kans aanzienlijk lager, maar je kan nog steeds pech hebben.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

Waar moeten alle studenten dan stage lopen?
En je beseft dat extra bedden enkel een goede weekend uitstel zouden geven en geen afstel?
Het gaat niet om bedden, maar handjes.

• Nox
  • Laatst online: 18-11 16:48

Nox

Noxiuz

[...]

Hier ook, vriendengroep van 8 man + 8 dames, op 1 stel na niemand gevaccineerd, Allemaal tussen 25-30 jaar. Bijna iedereen Covid al meegemaakt vrij vroeg vorig jaar. (sommige zelfs nu al een tweede keer) Niemand meer als 2 dagen ziek op bed gelegen. ( nog niemand long-covid of problemen door covid op gezondheid) Mijn vriendin heeft t nu 2x gehad. ( vorig jaar maart en oktober) ik heb nooit afstand van haar gehad of apart geslapen of gewoond, 2x in quarantaine gezeten 14 daags ongeveer ( dat was nog in die periode van haar laatste besmetting dag tot 7 dagen daarna voor mijzelf) Nog 0 klachten van griep/covid gehad. Al 5 jaar niet ziek geweest (behalve een keer een loopneus :D , ik fiets elke dag nog in mijn korte broek ) . ik schat mijn eigen systeem redelijk goed in, heb er over nagedacht om vaccinatie te nemen, en besloten om hem niet te nemen. In mijn omgeving heb familie en ouders/grootouders wel een vaccinatie. Behalve mijn werk ga ik niet op vakantie naar buitenland, boodschappen worden bezorgd , mijn oma (85 jaar) en al 5 jaar weduwe roept 'als jullie niet meer komen ga ik dood van ellende omdat ze alleen is, dus covid ja of nee, mondkap ja of nee, vaccinatie ja of nee, maakt haar niet zoveel uit. als ik maar op bezoek kom' wij gaan niet naar restaurants of kroegen of uitgaan gebieden want geen QR en geen zin om te testen. Dus zitten we gezellig bij elkaar op de koffie. Meeste van ons willen wel doorgaan met sporten en moeten dus daarvoor testen . Wat onze gezondheid ten koste komt. Wel degelijk een driestrijd tussen vaccineren, testen voor toegang, of een nieuwe Corona besmetting doormaken en 1 jaar lang QR hebben.
Je doet het als samenleving, niet als individu.

Wat als jouw buren denken dat zij hun gedrag alleen moeten laten afhangen van hunzelf? Zal een zooitje worden zo.

P.s. je gewrichten in je knieën zullen blij zijn met een lange broek onder de +/- 12 graden. ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Vlassie1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:54:
[...]

Die 2% is een complete mix van alle leeftijdscategorieën. Voor jongere leeftijden is die kans aanzienlijk lager, maar je kan nog steeds pech hebben.
2% is nog best veel. Als ik bij de staatsloterij 2% kans had om miljonair te worden zou ik waarschijnlijk voor de eerste keer mee doen.
Je zou inmiddels wel verwachten dat de meeste mensen voldoende antistoffen hebben nu het virus al bijna twee jaar circuleert.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:22:
[...]

Hoe dan? Een frauderende testorganisatie is eerder een reden om geen 2G in te voeren lijkt me...?
Los daarvan; dat het geen insitutioneel frauderen is, zegt nog niet dat het niet daadwerkelijk op grote schaal mis gaat.
Tom-Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je insinueert.

Het (deels onjuiste) bericht was dat de aanbieder onterecht vaccinatiebewijzen had uitgegeven. Dat ondermijnt toch juist het vertrouwen in een eventueel 2G-systeem? Dan helpt die berichtgeving toch juist de oppositie? Voor het standpunt van de regering is het in ieder geval niet gunstig dat er met 2G-bewijzen zou worden gefraudeerd.
Even een storyline die je kan formeren naar aanleiding hiervan:
Maandag meldt CU dat 1G ipv 2G op tafel ligt bij hun. Consequentie is veel testcapciteit nodig, wat Denemarken bv (wordt vaak als goed voorbeeld aangehaald) al doet. Hugo ziet dit niet zitten en wil 2G verder invoeren omdat anders de vaccinatiedwang weg kan vallen.
Dinsdagochtend op de dag van het debat over de maatregelen wordt één van de grootste TvT-partijen van Nederland voor de bus gegooid. Dit zou betekenen minder capaciteit en zou 1G invoeren op korte termijn onmogelijk maken.
Donderdagmiddag, na de debatten komt naar buiten: 'foutje, bedankt! Nothing to see, move along'.

Dit valt in een trend van vaker laakbaar handelen of te laat informatie brengen.
Twee weken geleden werd ontzettend moeilijk gedaan over de verhouding vax/nonvax in het ziekenhuis. De Kamer krijgt stukken voor de technische briefings krap 9 uur voor de briefing (aka na middernacht).
Het PIENTER onderzoek van juni(!) werd pas 1-2 weken geleden vrijgegeven (hoge immuniteit in juni, toch veel besmettingen bij jeugd) terwijl dat normaal veel sneller was afgerond.
Het hele ritueel van eerst lekken, persco geven en DAN pas toestemming ophalen in de TK legt ook extra druk op de TK om ergens mee in te stemmen. En dat terwijl het handelen van het kabinet de persco's in eerste instantie noodzakelijk maakt, maar men niet vooraf wil overleggen. De motie om dit te stoppen heeft het (vanzelfsprekend) niet gehaald.

Er zijn afleveringen van de Blacklist die minder ver gaan. :+
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[...]

Dit is een onderzoek van niks, is hier al vaak voorbij gekomen. Raar dat dit nog op Volkskrant staat zonder disclaimer.

https://www.nrc.nl/nieuws...-corona-infectie-a4064171

[...]

Het is dus een hypothese, puur gericht op hoeveel besmettingen er nu zijn in Zweden. ECHTER: in Zweden geldt het advies dat gevaccineerden zich niet meer hoeven te testen. Dan is het niet zo heel gek dat er minder besmettingen zijn worden geteld. Die hele hypothese is al zwak.
Sterker nog, zelfs de Zweden zijn het niet eens met Maurice:

[Afbeelding]

[...]

Onze oversterfte kan worden verklaard doordat reguliere zorg wordt afgeschaald. En waarom is Zweden dan het gouden voorbeeld? In Noorwegen, Denemarken en Finland is er veel minder oversterfte. Zullen we dan niet dát model volgen wat nóg beter is?
Dat advies is alweer teruggetrokken. De oversterfte zit ook in jongere doelgroepen, terwijl ze minder op de weg zitten door thuiswerken. Waar komt dat dan vandaan? Niet zozeer uitgestelde zorg lijkt me.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Emgeebee
[...]

Dit is gewoon echt onzin. Tuurlijk kan je het taaltechnisch allemaal wel kloppend laten zijn, maar in Nederland noemt niemand iemand anders een koekjesweigeraar.
Als je iets simpels weigert ben je niet meteen een 'weigeraar' inderdaad. Dat is niet meteen onderdeel van je identiteit.

Probleem met Corona is dat het zo'n enorme impact heeft op ons leven, het beheerst op het moment totaal de politiek/economie, zelfs gehele familie- en vriendenrelaties gaan er onder gebukt, dat het daarmee dus ineens wel onderdeel van iemands identiteit wordt; er wordt naar je gekeken als zijnde een weigeraar.

• loonatick78
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:05:
[...]

Maar waarom is Zweden anders dan Nederland? Wat is er exact interessant aan Zweden?
Antwoord geef je hier zelf al:
- Zweden heeft een zware periode doorgemaakt
- Er was geen opgelegde lockdown, maar de bevolking daar volgde de regering beter
- Andere testmaatregelen
De vraag is, waarom kiest Maurice nou Zweden, en niet Noorwegen/Denemarken/Finland. Dat is mij echt een raadsel, maar ik vermoed omdat hij tegen lockdowns is, en heel selectief probeert te bewijzen dat dat niet werkt.
Ik denk omdat Zweden een nogal andere koers voer dan de rest van Europa.
Hadden we in Nederland het model van Zweden gebruikt, met veel hogere bevolkingsdichtheid, meer een cultuur van naar buiten gaan in horeca, dan had dat tot een ramp geleid.
Dat is iets wat je niet zeker kunt weten, omdat het niet gebeurd is.
Oja, wat nog het meest ironisch is: Zweden heeft vanaf gisteren ook een coronapaspoort. Dus Maurce zal wel balen haha.
Ik weet niet of Maurice baalt, dat maakt me ook niet uit. De coronapas zoals hier in NL toegepast is natuurlijk een farce, die alleen maar schijnveiligheid biedt.

• eric.1
Agent47 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:01:
Ben wel benieuwd hoe menig Tweaker over de boosterprik denkt. Ikzelf ben 25 en heb me in juli/ augustus ( toen het mocht) volledig laten vaccineren. Laten jullie je meteen weer prikken als dat kan met die boosterprik? Ikzelf ga hem wel halen in ieder geval.
Ik was ietwat later met het halen van een prik (hierdoor een mengsel van Moderna en Pfizer ontvangen). En toen stond ik dus opeens, tijdens het halen van de tweede prik, in de rij met de 80+ers welke voor een booster gingen (niet in NL trouwens, was alweer even terug).

Heel eerlijk gezegd was dat voor mij nog wel een bevestiging van waarom ik daar stond, die (ook zichtbaar) kwetsbare groep beschermen we hier dus mee. Dan wil ik daar best aan meewerken, want puur voor mijzelf had ik die vaccinatie waarschijnlijk niet gehaald. Dus als een booster voor mijn leeftijdsgroep beschikbaar komt en het wordt hier landelijk aangeraden dan haal ik die gewoon.

• BeefHazard
Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb ervoor gekozen, net als veel andere vaccinaties en pillen, om het niet te doen. Als ik op vakantie ga naar het buitenland neem ik ook niet de prikjes voor allemaal enge ziektes. Ik slik ook geen pillen behalve in een zeldzaam geval eens een paracetamol.
Ik stop mezelf niet vol met troep die ik eigenlijk niet nodig heb.
Deze spant wel de kroon voor mij. Maar ik ben altijd al onverantwoordelijk geweest!

Gelukkig erken je dat ziektes in het buitenland eng (kunnen) zijn. Je zou bijna denken dat er een reden is dat ze eng zijn en dat het fantastisch is dat je ertegen geimmuniseerd kan worden 8)7

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:45

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:52:
[...]

Jij hebt een aannemer gevonden die voor 2023 ruimte in de agenda heeft? _/-\o_
Ja precies. Goed gelukt

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• SemperFidelis
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:00:

Ik denk omdat Zweden een nogal andere koers voer dan de rest van Europa.
Dat is dus niet het geval, zoals ze zelf zeggen.

Dat is iets wat je niet zeker kunt weten, omdat het niet gebeurd is.
Maar wat is jouw mening over dit 'stuk' nou? Het is 0 onderbouwd met logica en feiten.

Ik weet niet of Maurice baalt, dat maakt me ook niet uit. De coronapas zoals hier in NL toegepast is natuurlijk een farce, die alleen maar schijnveiligheid biedt.
Waar baseer je dit nou weer op??

• Emgeebee
BeefHazard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:02:
[...]

Deze spant wel de kroon voor mij. Maar ik ben altijd al onverantwoordelijk geweest!

Gelukkig erken je dat ziektes in het buitenland eng (kunnen) zijn. Je zou bijna denken dat er een reden is dat ze eng zijn en dat het fantastisch is dat je ertegen geimmuniseerd kan worden 8)7
"Ik hoef niet naar school want ik vertrouw op mijn eigen hersenen".

Blijft een mooie. oOo

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Ik neem hem vanwege het feit dat het eventuele besmetting toch meer tegenhoud en ik het een burgerplicht vind. Ik maak het woord vind even druk om even mijn mening te benadrukken.

Toch twijfel ik ook hoor. Ik met mijn 25 jaar en zover ik weet niks onderliggends, zou statistisch gezien erg weinig risico moeten lopen. Ik twijfel omdat ik 3 maanden geleden m'n laatste prik pas heb gehad, het voelt gewoon nog erg vroeg of iets...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
[...]

Wie weigert er nou een koekje?

• Headshot_NL
BeefHazard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:02:
[...]

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik sterk genoeg ben om de meeste dingen prima te kunnen dragen. Ik sta ook niet bij elk pijntje bij de huisarts terwijl dat achteraf natuurlijk ook iets kan zijn.
Het punt is dat het risico vaak zo klein (verwaarloosbaar) is dat ik het durf te nemen. Buiten dat bestaan de vaccins voor bijvoorbeeld ziektes in het buitenland al veel langer en is daar wel lang en grondig onderzoek naar gedaan.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• BeefHazard
Emgeebee schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:03:
[...]

"Ik hoef niet naar school want ik vertrouw op mijn eigen hersenen".

Blijft een mooie. oOo
Doet me een beetje denken aan Herman Finkers' slechtnieuwsgesprek.

Meneer Finkers, u heeft een vorm van kanker.

Maar ik heb helemaal nooit kanker!

Ja, maar nou wel.

Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit gesprek veelvuldig over corona is gevoerd :')

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
[...]

Tja, ook al snap ik het wel, is dit toch een geval van de wetenschap niet geloven en je eigen waarheid maken. Uiteindelijk kies je nl. voor de versie die voor jezelf zowel slechter als lastiger is. De kans dat je last krijgt van een corona-besmetting is klein, maar de kans bij het vaccin is nog een heel stuk kleiner.
Je kiest dus voor een hoger risico, waarbij je ook nog minder gaat sporten en je ook nog vaker moet testen. Ongeacht dat ik voor vrije keuze ben, blijf ik dit dan toch een rare keuze vinden.

[removed]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
[...]

Lang blabla verhaal, maar alle ongevaccineerde mensen op de IC dachten ongeveer net zo. M.i. een zeer egoïstische instelling die ik absoluut niet waardeer. Dat eindeloze zelf-schouderklopjes-geven over de superieure immuniteit van ongevaccineerden is misselijkmakend narcistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 18-11-2021 15:13 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Ik ben uit hetzelfde bouwjaar en heb long covid gehad (maanden klachten van een corona-infectie). Na 9 maanden kreeg ik weer corona, waarbij de klachten slechts 24u duurden, erg mild eigenlijk. De prikken echter brachten een aantal long-covid klachten terug én gaven me 24-48 uur hoge koorts. Dat was heftiger dan mijn tweede keer Corona. Ik twijfel dus nog over de booster omdat ik denk dat ik niet in het ziekenhuis terecht ga komen en eigenlijk nu al 4x een soort van shot heb gehad ;p . Al deze individuele gevallen, net als menstruatieproblemen e.d. maken dat ik vind dat je als individu gewoon echt mag afwegen of je die shot moet nemen of niet. Zonder uitsluiting in de maatschappij. Ben je boven - laten we zeggen - 60 of heb je onderliggende issues dan is zo'n vaccin natuurlijk een no-brainer. Ik snap ook niet dat er nog zoiets bestaat als een ongevaccineerder 70-plusser.

Verder vind ik het prima om me als gevaccineerde aan allerlei maatregelen te houden, maar een vaccin koppelen aan een pas vind ik veel te ver gaan.

• loonatick78
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:02:
[...]

Dat is dus niet het geval, zoals ze zelf zeggen.
Er staat ook voer. (verleden tijd)
Maar wat is jouw mening over dit 'stuk' nou? Het is 0 onderbouwd met logica en feiten.
Ik begon ermee dat het een interessant stukje was, wat enigszins perspectief bied voor de toekomst.
Waar baseer je dit nou weer op??
Dat baseer ik op het feit dat alle cijfers skyhigh gaan momenteel en dat kan nooit liggen aan de 15% mensen die geen vaccin hebben gehad. Ook met vaccin ben je besmettelijk en geef je het door, naarmate het langer geleden is vaccin dat je hebt gekregen hebt, wordt ook de effectiviteit minder namelijk.

Maar in plaats van in te zetten op ventilatie en de zaken te benoemen die belangrijk zijn, wordt er maar gehamerd op dat groene vinkje door onze overheid.
Het vaccin moet een middel zijn, geen doel en die hele pas kan in mijn ogen net zo goed de prullenbak in.

• redwing
Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:07:
[...]
Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik sterk genoeg ben om de meeste dingen prima te kunnen dragen. Ik sta ook niet bij elk pijntje bij de huisarts terwijl dat achteraf natuurlijk ook iets kan zijn.
Het punt is dat het risico vaak zo klein (verwaarloosbaar) is dat ik het durf te nemen.
Buiten dat bestaan de vaccins voor bijvoorbeeld ziektes in het buitenland al veel langer en is daar wel lang en grondig onderzoek naar gedaan.
Alle punten die je hier noemt komen er simpelweg op neer dat je niet gelooft wat de wetenschap je vertelt. Je bedenkt nl. zelf dat het risico verwaarloosbaar is, terwijl het risico er wel degelijk is en het risico bij een vaccin toch echt vele malen kleiner is. Je doet net of dit vaccin even uit de lucht is komen vallen terwijl er al jarenlang onderzoek naar gedaan is (vandaar ook dat ze hem zo snel aan hebben kunnen passen naar deze variant). Vergeet niet dat veel van de bestaande vaccins ook elk jaar nog worden aangepast.

Dus prima dat je je niet wil laten vaccineren, maar de redenen kloppen echt niet.

[removed]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:54:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar dat hoeft niet.

Niemand weet immers hoeveel van de niet getesten het virus wel heeft. Statistisch gezien is dat hetzelfde percentage als de mensen die wel getest worden.
Het hoeft inderdaad niet, maar het heeft er voor mij in ieder geval de schijn van dat we bij een hoger percentage ook meer positieve gevallen onder de radar hebben.

• zacht
  • Niet online

• Vlassie1980
MarcoC schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:12:
[...]
Lang blabla verhaal, maar alle ongevaccineerde mensen op de IC dachten ongeveer net zo. M.i. een zeer egoïstische instelling die ik absoluut niet waardeer. Dat eindeloze zelf-schouderklopjes-geven over de superieure immuniteit van ongevaccineerden is misselijkmakend narcistisch.
Neem dan wel even in ogenschouw de leeftijdscategorie die in het ziekenhuis terecht komt vs de jongere generaties:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iYftEg8.png

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:32
En de volgende:
Tsjechië voert 2G-beleid in vanwege oplopende coronacijfers

De 2G-regel is volgens Babis nodig omdat de huidige beperkingen niet voldoende zijn. Zijn regering wil dat meer mensen zich laten inenten. De vaccinatiegraad in Tsjechië loopt volgens het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) iets achter op het gemiddelde van de Europese Unie. In het land is 57,9 procent van de hele bevolking volledig ingeënt, terwijl dat het EU-gemiddelde op 58,9 procent ligt.
En Nederland blijft lekker polderen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• BeefHazard
Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:07:
[...]

Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ik sterk genoeg ben om de meeste dingen prima te kunnen dragen.
De meeste dingen of de meest voorkomende dingen? Volgens mij verwar je de twee, en er zit een flink verschil tussen. Ik kan goed met katten omgaan, maar toch ben ik wel blij dat er in de dierentuin een hek tussen mij en de tijgers staat ;)

Of naar IT vertaald: de meeste vulnerabilities in mijn servers worden met patch Tuesday wel gefixt, maar als er een out-of-band patch komt voor een nieuw lek installeer ik die zsm. Het zou roekeloos zijn om dat niet te doen.
Buiten dat bestaan de vaccins voor bijvoorbeeld ziektes in het buitenland al veel langer en is daar wel lang en grondig onderzoek naar gedaan.
En toch neem je ze niet? Make it make sense.

[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 18-11-2021 15:19 ]

• SemperFidelis
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:14:

Dat baseer ik op het feit dat alle cijfers skyhigh gaan momenteel en dat kan nooit liggen aan de 15% mensen die geen vaccin hebben gehad. Ook met vaccin ben je besmettelijk en geef je het door, naarmate het langer geleden is vaccin dat je hebt gekregen hebt, wordt ook de effectiviteit minder namelijk.
Waarom kan dat niet? Wat zeggen de cijfers dan?

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:17:
En de volgende:

[...]

Ben wel benieuwd hoe zo'n bevolking in Tsjechië, zeg maar zo'n 45%, van dat 2G gaat vinden en hoe daar mee wordt omgegaan.

• zacht
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:18:
[...]

Als ik Van Dissel goed begrepen heb worden vandaag de cijfers van vaccinatiepercentages van de ziekenhuisopnames weer verzameld, dus we weten morgen denk ik meer.

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:32
WTF... :F
Ongeloof om website die claimt coronavirus in buisje aan te bieden: 'Dit is niet de bedoeling’

‘Wil je zelf bepalen wanneer je besmet raakt met het coronavirus? Met de coronakit kan je die keuze zelf maken!’ Het is de openingsboodschap van jaikwilcorona.nl, een pas gelanceerde website die op sociale media de tongen losmaakt. Voor een bedrag van 33,50 euro kun je volgens de site een ‘coronakit’ kopen die een besmetting met corona garandeert. In de kit zit onder meer een buisje met daarin een vloeistof, verrijkt met het coronavirus, plus een gesealde testcassette om je besmetting te testen.

,,De site is ons ook onder ogen gekomen”, reageert Margreeth Fernhout, woordvoerder Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. ,,Het mag duidelijk zijn dat dit natuurlijk niet de bedoeling is en mensen die hier gebruik van maken enorme risico’s nemen. Niet alleen voor zichzelf, want Covid-19 is natuurlijk een gevaarlijke ziekte, maar ook voor de volksgezondheid in z’n algemeenheid.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Headshot_NL
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:14:
[...]

Alle punten die je hier noemt komen er simpelweg op neer dat je niet gelooft wat de wetenschap je vertelt. Je bedenkt nl. zelf dat het risico verwaarloosbaar is, terwijl het risico er wel degelijk is en het risico bij een vaccin toch echt vele malen kleiner is. Je doet net of dit vaccin even uit de lucht is komen vallen terwijl er al jarenlang onderzoek naar gedaan is (vandaar ook dat ze hem zo snel aan hebben kunnen passen naar deze variant). Vergeet niet dat veel van de bestaande vaccins ook elk jaar nog worden aangepast.

Dus prima dat je je niet wil laten vaccineren, maar de redenen kloppen echt niet.
*knip* graag de TS lezen

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 15:49 ]

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:27
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:19:
[...]

Ben wel benieuwd hoe zo'n bevolking in Tsjechië, zeg maar zo'n 45%, van dat 2G gaat vinden en hoe daar mee wordt omgegaan.
Daar gaan ze heel luchtig mee om. Recent nog geweest, en in de horeca werden mondkapjes niet gebruikt. In andere openbare ruimtes, zoals winkelcentra/winkels en OV wel. In het OV in 1e-klas trein cabine's waar je voor langere tijd zit weer niet.

Heel wisselend, maar dus heel luchtig op een aantal plaatsen. Dit zijn niet de landen waar je moet verwachten dat regels strikt nageleefd gaan worden.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• horizon1978
zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:20:
[...]

Als ik Van Dissel goed begrepen heb worden vandaag de cijfers van vaccinatiepercentages van de ziekenhuisopnames weer verzameld, dus we weten morgen denk ik meer.
Stel, hypothetisch, (zal niet maar oke): 90% van de ziekenhuis opnames (niet IC) is gevaccineerd. Zouden ze zo'n cijfers naar buiten brengen op dit moment? Om de booster te promoten denk ik ja, de niet-gevaccineerden zal het niets uitmaken denk ik.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik denk, je maakt een ritje in een busje met een corona patient maar het is een ander busje.

Als ze er nou ook nog Made in China opzetten is de oplichting compleet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• redwing
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:13:
[...]
Ik ben uit hetzelfde bouwjaar en heb long covid gehad (maanden klachten van een corona-infectie). Na 9 maanden kreeg ik weer corona, waarbij de klachten slechts 24u duurden, erg mild eigenlijk. De prikken echter brachten een aantal long-covid klachten terug én gaven me 24-48 uur hoge koorts. Dat was heftiger dan mijn tweede keer Corona. Ik twijfel dus nog over de booster omdat ik denk dat ik niet in het ziekenhuis terecht ga komen en eigenlijk nu al 4x een soort van shot heb gehad ;p
Dit lijkt me op zich zeker een logische reden, al zou ik zoiets wel eerst met de huisarts bespreken. Het kan nl. ook goed zijn dat je simpelweg slecht op het corona-virus reageert en dan kun je het beter van het vaccin krijgen (gecontroleerd en je weet wanneer je op moet letten). Die ene keer corona tussendoor kan nl. best een lichte infectie zijn geweest waardoor je lichaam er niet echt op gereageerd heeft. Mocht een volgende infectie veel zwaarder zijn kan het zomaar veel meer problemen opleveren.
Al deze individuele gevallen, net als menstruatieproblemen e.d. maken dat ik vind dat je als individu gewoon echt mag afwegen of je die shot moet nemen of niet.
Alleen worden al die bijwerkingen onderzocht en blijkt er in de praktijk niet veel over te blijven wat daadwerkelijk aan het vaccin kan worden toegekend. In bijna alle gevallen blijken de cijfers gewoon precies hetzelfde als zonder vaccin. En dan gaat het dus vooral om ziektes/symptomen die net na een vaccinatie optreden, maar niets met de vaccinatie te maken hebben.
Zonder uitsluiting in de maatschappij. Ben je boven - laten we zeggen - 60 of heb je onderliggende issues dan is zo'n vaccin natuurlijk een no-brainer. Ik snap ook niet dat er nog zoiets bestaat als een ongevaccineerder 70-plusser.

Verder vind ik het prima om me als gevaccineerde aan allerlei maatregelen te houden, maar een vaccin koppelen aan een pas vind ik veel te ver gaan.
Voor elke leeftijd is het eigenlijk een no-brainer, mits aangeraden door de experts. De boosters die je vrijwillig mag gaan nemen zonder dat er echt een advies voor is vind ik een heel ander verhaal. Daarvan kan ik me best voorstellen dat je die uitstelt totdat het wel echt aangeraden wordt.

[removed]

• zacht
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:23:
[...]

Stel, hypothetisch, (zal niet maar oke): 90% van de ziekenhuis opnames (niet IC) is gevaccineerd. Zouden ze zo'n cijfers naar buiten brengen op dit moment? Om de booster te promoten denk ik ja, de niet-gevaccineerden zal het niets uitmaken denk ik.
Oh, die cijfers komen echt wel naar buiten, anders wordt niet alleen Agema heel boos.

• BeefHazard
Wow... Komt dat niet in de buurt van terrorisme? Vergt niet veel fantasie om dit te zien als een biologisch wapen... Je zal het maar gebruiken om met iemand af te rekenen :/

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 13:15

Dennahz

Life feels like hell should.

En de volgende:

[...]

Je bericht doet uitschijnen alsof het in steen staat dat die 2G-maatregel helpt. Dat is niet zo. Kijk maar naar Duitsland. De "goede" volgorde is, hoewel ik er dus sterk tegen ben omdat ondernemers en bevolking al genoeg geleden hebben:
  • Echte lockdown (niet mensen opsluiten in huis, maar wel alles even dicht) met harde eindtijd (2-3 weken) om de boel te resetten. Ff een paar weken geen nieuwe besmettingen meer. De huidige pool van besmettingen laten verwerken. Meestal thuis, soms in de ziekenhuizen
  • Hugo en Mark vervangen door mensen die verstand van zaken hebben :p
  • Alles weer open, maar bij bedrijven en locaties waar de afstandsregel niet gegarandeerd kan worden, de 1G-regel invoeren. Denk aan kroegen of concerten.
  • Als de cijfers blijven dalen, terug naar 3G zoals het nu is. Zeker niet op meer locaties als nu. Winkels = onzin. Daar heb je genoeg afstand. FFP2 verplichten daar. Opzouten met die zinloze kapjes onder de neus.
  • Permanent afschaffen die hap, het is maart, iedereen heeft inmiddels wel antistoffen ;)
Ik zou beleidsmaker moeten zijn :p

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 15:26 ]

Twitter

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hulde aan de GGD dat ze toch nog hebben kunnen opschalen :P

• eric.1
En de volgende:

[...]

Ja jeetje, ze hebben wel 20% minder gevaccineerden. Laten we geen appels met peren vergelijken.

• user109731
  • Niet online

We zitten aan de max capaciteit, dus:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Gezien de grote hoeveelheid spelfouten en de gesloten webshop lijkt dit me een snel in elkaar geflanste grap.

Roomba E5 te koop

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
[...]

Hulde aan de GGD dat ze toch nog hebben kunnen opschalen :P
~115000 tests, er is flink doorgeroerd in die neuzen.

Edit: nog inclusief de laatste nameldingen nav de storing lees ik net.

[ Voor 14% gewijzigd door zacht op 18-11-2021 15:28 ]

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 14:05
Toch raar dat ze in Denemarken al tijden gewoon 150k test per dag aankunnen, maar dat we hier moeite hebben met 120k....

Of dan de UK waar ze 800k per dag aankunnen.

Waarom kunnen we nou nooit eens met iets doorpakken in NL

• horizon1978
gustaveau schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:29:
Toch raar dat ze in Denemarken al tijden gewoon 150k test per dag aankunnen, maar dat we hier moeite hebben met 120k....

Of dan de UK waar ze 800k per dag aankunnen.

Waarom kunnen we nou nooit eens met iets doorpakken in NL
VK zou ik niet willen vergelijken maar je zou best eens in de keuken van Denemarken kunnen kijken, ja.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
[...]

Dit lijkt me op zich zeker een logische reden, al zou ik zoiets wel eerst met de huisarts bespreken. Het kan nl. ook goed zijn dat je simpelweg slecht op het corona-virus reageert en dan kun je het beter van het vaccin krijgen (gecontroleerd en je weet wanneer je op moet letten). Die ene keer corona tussendoor kan nl. best een lichte infectie zijn geweest waardoor je lichaam er niet echt op gereageerd heeft. Mocht een volgende infectie veel zwaarder zijn kan het zomaar veel meer problemen opleveren.
Al gedaan, maar ja elke arts zegt toch: "ik weet het niet". Dan word je toch op jezelf teruggeworpen. Ik ben het met je eens over die lichte infectie, dat kan het prima verklaard hebben. Een andere reden waarom ik als eerste in de rij stond voor een vaccin is dat ik na beide corona-infecties geen antistoffen had en die wilde ik toch graag wel hebben. Dat zegt ook wel iets over immuniteit: antistoffen zeggen niet alles, je kunt prima - buiten de long covid dan ;) ) een ziekte overwinnen zonder antistoffen te maken.

En trouwens, ik zeg: ik twijfel, ik zeg geen nee. Ik ben niet anti vaccins oid.
Alleen worden al die bijwerkingen onderzocht en blijkt er in de praktijk niet veel over te blijven wat daadwerkelijk aan het vaccin kan worden toegekend. In bijna alle gevallen blijken de cijfers gewoon precies hetzelfde als zonder vaccin. En dan gaat het dus vooral om ziektes/symptomen die net na een vaccinatie optreden, maar niets met de vaccinatie te maken hebben.
Met bijwerkingen is het eigenlijk net zo als corona: het zijn statistieken. Voor een individu kan het naar uitvallen en dan moet er gewoon ruimte zijn voor een vrije keuze.
Voor elke leeftijd is het eigenlijk een no-brainer, mits aangeraden door de experts. De boosters die je vrijwillig mag gaan nemen zonder dat er echt een advies voor is vind ik een heel ander verhaal. Daarvan kan ik me best voorstellen dat je die uitstelt totdat het wel echt aangeraden wordt.
Of het voor elke leeftijd een no-brainer is weet ik niet. Met name bij kinderen vind ik het al een ander verhaal. Helaas voorkomen vaccins long-covid niet zo goed als dat ze ziekenhuisopnames voorkomen anders zou ik het helemaal met je no-brainer eens zijn.

Zolang de oorspronkelijke twee vaccins mijn risico's op ernstige covid met 90-95% blijven voorkomen, dan vind ik echt de benefit-risk ratio nog niet spreken voor een booster. Maar het probleem is: als ik het niet doe, word ik dan gestraft? Geen QR meer?

Oh wacht ik deed al niet mee aan QR codes, maar het gaat even om het principe ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:02

Onbekend

...

Misschien is dit wel iets voor die mensen die tegen de vaccins zijn. Deze mensen vertrouwen op hun natuurlijk afweersysteem, dus zouden ze dat op deze manier kunnen trainen.
(Ja, er er is een risico dat het afweersysteem toch niet zo goed blijkt te werken, maar dat risico lopen ze nu ook.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• loonatick78
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:18:
[...]

Omdat we vorig jaar toen niemand nog geprikt was vergelijkbare aantallen zagen, het komt nu alleen iets later opzetten.

Het vaccin heeft dus vertraagt maar is geen wondermiddel om uit deze situatie te komen.
Ziekenhuis bezetting van 70+ is het hoogst, terwijl dat ook de leeftijdscategorie betreft met het hoogste vaccinatie percentage 1 en 1 is 2 dus.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:35:
[...]

Omdat we vorig jaar toen niemand nog geprikt was vergelijkbare aantallen zagen, het komt nu alleen iets later opzetten.

Het vaccin heeft dus vertraagt maar is geen wondermiddel om uit deze situatie te komen.
Ziekenhuis bezetting van 70+ is het hoogst, terwijl dat ook de leeftijdscategorie betreft met het hoogste vaccinatie percentage 1 en 1 is 2 dus.
Vorig jaar hadden we én veel meer maatregelen én een andere variant én inmiddels minder besmettingen én relatief meer opnames. Hoevaak moet dit nog herhaald worden?

Overigens zijn inmiddels een stel havenwerkers uit Rotterdam die te diep het konijnenhol in gegaan zijn nu weer onderweg om Rotterdam te verbouwen. Waarvan ik de logica niet helemaal snap, maar begin een beetje moe te worden van die mafkezen allemaal. :|

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2021 15:39 ]

• redwing
Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:21:
[...]
Laten we eerlijk zijn, dit heeft nooit een uitgebreide en lange testperiode kunnen doorlopen omdat hier geen tijd voor is geweest.

Er was tot op heden juist nooit een vaccin uitgebracht met de RNA techniek. Dit is de eerste die op de markt is gekomen met een noodtoelating.
Dit vaccin is al 10 jaar in ontwikkeling. Het is nl. voor SARS/MERS ontwikkeld en lag op de plank om gebruikt te worden bij een eventuele nieuwe uitbraak.

Het grootste verschil is dat er een aantal stappen parallel zijn gedaan welke meestal sequentieel zijn. Dit geeft vooral de fabrikant een risico, omdat de kans bestaat dat als er een test niet goed gaat er meerdere stappen opnieuw moeten worden gedaan. Voor de uitkomst maakt het niets uit.

En ook die noodtoelating is niet echt apart. Dat wordt wel vaker gedaan bij nieuwe medicijnen.
Het is niet voor niks verplicht dat de vaccinmakers de komende jaren de bijwerkingen nog moeten aanvullen en niet aansprakelijk zijn voor eventuele gevolgen.
Dat is juist heel normaal en heeft echt totaal niets met het corona-vaccin of de ontwikkeltijd te maken. Zo goed als elk medicijn wordt eerst op de markt gebracht, moet zich daar een aantal jaren bewijzen en pas daarna verdwijnen de meeste checks op bijwerkingen.
Ik zeg niet dat ze onveilig zijn maar alleen dat de eventuele risico's op de langere termijn niet bekend zijn omdat er simpelweg nog geen langere termijn is geweest.
En ook dat geldt voor elk medicijn dat op de markt komt. Die worden ook niet eerst grootschalig uitgetest om pas 10 jaar later daadwerkelijk op de markt te komen.

Daarnaast zorgt de techniek die gebruikt wordt voor deze vaccins er voor dat het vaccin binnen een korte termijn volledig uit je lichaam is verdwenen. De bijwerkingen die je daarna nog overhoudt komen van het virus en hoe je lichaam er op reageert. De meeste bijwerkingen van zulke vaccins zijn dan ook gelijk aan de bijwerkingen van de ziekte. Oftewel dat risico is wederom vele malen kleiner dan corona krijgen.

[removed]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:35
Geen vaccin willen, maar wel een buisje met misschien wel een willekeurig virus.

Je weet immers niet wat erin zit 7(8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 14:59
MarcoC schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:12:
[...]
Daarom zet ik leeftijd er ook bij ,
Omdat zo beetje iedereen die op IC ligt 60 + is.
Ik kom pas zo beetje op die leeftijd in het jaar 2055. Dan hoop ik wel dat we al uit onze lockdown zijn, anders word t toch vaccineren.

• redwing
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:30:
[...]

VK zou ik niet willen vergelijken maar je zou best eens in de keuken van Denemarken kunnen kijken, ja.
Zo heel moeilijk is dat niet hoor, als je wat langdurige contracten had aangeboden aan de testers ipv de kortdurende die nu gebruikt zijn, waren er nu meer testers geweest en hadden we nog makkelijk verder op kunnen schalen. Als je echter per golf weer opnieuw begint zul je nooit fatsoenlijk op kunnen schalen.

[removed]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat we kunnen concluderen dat de maatregelen van 6 november niet de gehoopte resultaten hebben opgeleverd.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Redax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:57:
[...]

2% is nog best veel. Als ik bij de staatsloterij 2% kans had om miljonair te worden zou ik waarschijnlijk voor de eerste keer mee doen.
Je zou inmiddels wel verwachten dat de meeste mensen voldoende antistoffen hebben nu het virus al bijna twee jaar circuleert.
Je moet wel eerst een besmetting oplopen om voor dat lot van 2% kans in aanmerking te komen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:21:
[...]

Laten we eerlijk zijn, dit heeft nooit een uitgebreide en lange testperiode kunnen doorlopen omdat hier geen tijd voor is geweest.
Er was tot op heden juist nooit een vaccin uitgebracht met de RNA techniek. Dit is de eerste die op de markt is gekomen met een noodtoelating. Het is niet voor niks verplicht dat de vaccinmakers de komende jaren de bijwerkingen nog moeten aanvullen en niet aansprakelijk zijn voor eventuele gevolgen.

Ik zeg niet dat ze onveilig zijn maar alleen dat de eventuele risico's op de langere termijn niet bekend zijn omdat er simpelweg nog geen langere termijn is geweest.
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Veel leesplezier :w

/edit: en in de TS staat een korte samenvatting: ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 18-11-2021 15:44 ]

PSN

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 12:01
eamelink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:41:
Ik denk dat we kunnen concluderen dat de maatregelen van 6 november niet de gehoopte resultaten hebben opgeleverd.
Welke maatregelen ook? Dat de kroegen 4 uurtjes eerder dicht gaan? :+

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Redax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:57:
De meeste mensen hebben dat ook wel. De verwachting is dat nu nog maar 0,1% van de mensen die in contact komt met het virus in het ziekenhuis belandt. Maar zoals je nu ziet gebeuren zijn dat nog steeds vrij forse aantallen mensen die in het ziekenhuis komen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
eamelink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:41:
Je weet niet wat de gewenste resultaten waren, want dat dit niets uit zou halen had iedereen je wel kunnen vertellen. :X

Ondertussen is er een blokkade aan de gang op de Maasvlakte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS8ebrpr1RBU_1uT5H0mXOuDGf8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Oezd1IQDESpbctCC8RLLzfW.png?f=fotoalbum_large

Meer informatie: https://nieuwsopbeeld.nl/...erdam-door-actievoerders/
Weggebruikers die vanavond (18 november) gebruik maken van de snelwegen rond Rotterdam, moeten rekening houden met mogelijk forse verkeershinder. Groepen die tegen het coronabeleid zijn, geven aan actie te voeren.

De organisatie van de actie, noemt zichzelf ‘De Beweging’. Het zou gaan om een groepje bestaande uit voornamelijk vrachtwagenchauffeurs die zeggen tegen de ‘covid-waanzin’ te zijn.

In de oproep, die inmiddels in veel andere social mediakanalen van soortgelijke groeperingen wordt gedeeld, worden mensen opgeroepen om aan het einde van de middag op de A4, A15, A16 en A20 rond Rotterdam te blijven rijden ’tot nader bericht’. Actievoerders maken zich voor elkaar zichtbaar door iets roods te hangen uit het raam.

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 18-11-2021 15:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:46:
[...]

Poeh, is dat alweer 2%? Dat zou betekenen dat van de besmettingen vandaag er 400 in het ziekenhuis komen? Of is dit alleen voor ongevaccineerden?

• user109731
  • Niet online
dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:41:
Ik kom pas zo beetje op die leeftijd in het jaar 2055. Dan hoop ik wel dat we al uit onze lockdown zijn, anders word t toch vaccineren.
Volgens het RIVM was de mediaan voor ongevaccineerd in het ziekenhuis 59 jaar in oktober. Dat betekent dus dat de helft daaronder zit.

https://www.rivm.nl/nieuw...-jonger-dan-gevaccineerde

• redwing
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:32:
[...]

Al gedaan, maar ja elke arts zegt toch: "ik weet het niet". Dan word je toch op jezelf teruggeworpen. Ik ben het met je eens over die lichte infectie, dat kan het prima verklaard hebben. Een andere reden waarom ik als eerste in de rij stond voor een vaccin is dat ik na beide corona-infecties geen antistoffen had en die wilde ik toch graag wel hebben. Dat zegt ook wel iets over immuniteit: antistoffen zeggen niet alles, je kunt prima - buiten de long covid dan ;) ) een ziekte overwinnen zonder antistoffen te maken.

En trouwens, ik zeg: ik twijfel, ik zeg geen nee. Ik ben niet anti vaccins oid.
Weet ik, ik mag soms lomp over komen, maar uiteindelijk moet iedereen zelf weten wat hij kiest. Ik probeer alleen wel duidelijk te maken waar de gaten in de verschillende verhalen zitten :) Maar zoals al eerder gezegd, snap ik dat je in jouw geval heel wat meer twijfels hebt, en naar mijn idee zijn dat ook terechte twijfels.
[...]
Met bijwerkingen is het eigenlijk net zo als corona: het zijn statistieken. Voor een individu kan het naar uitvallen en dan moet er gewoon ruimte zijn voor een vrije keuze.
Klopt natuurlijk, alleen is het nadeel van die statistiek dat jij vooraf niet weet in welk bakje je terecht komt. Je weet alleen de kans om in de verschillende bakjes terecht te komen. En helaas zul je het met die kans moeten doen en is het nogal onlogisch om zonder reden te bedenken dat jij wel in het goede vakje zult gaan vallen.
[...]
Of het voor elke leeftijd een no-brainer is weet ik niet. Met name bij kinderen vind ik het al een ander verhaal. Helaas voorkomen vaccins long-covid niet zo goed als dat ze ziekenhuisopnames voorkomen anders zou ik het helemaal met je no-brainer eens zijn.
Voor nu is het bewezen voor iedereen boven de 12. En die goedkeuring heeft heel duidelijk gewacht totdat het duidelijk was dat er ook echt een voordeel voor de persoon zelf was. Het is dus niet goedgekeurd vanwege de voordelen voor anderen, maar primair vanwege de voordelen voor het persoon zelf.
Zolang de oorspronkelijke twee vaccins mijn risico's op ernstige covid met 90-95% blijven voorkomen, dan vind ik echt de benefit-risk ratio nog niet spreken voor een booster. Maar het probleem is: als ik het niet doe, word ik dan gestraft? Geen QR meer?

Oh wacht ik deed al niet mee aan QR codes, maar het gaat even om het principe ;)
Zoals ik in mijn vorige post al zei ben ik het hier helemaal mee eens. Als ik nu kijk naar het nut van een booster, zal dat voor heel veel mensen nog niets toevoegen. Dat zal wel gaan veranderen omdat de werking voor iedereen omlaag gaat, maar ik snap dat je daarmee wordt totdat het ook echt wordt aangeraden door de experts. En niet zoals nu dat het een mogelijkheid naar eigen keuze maar zonder echt advies is.

[removed]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:11

NMH

Moderator General Chat
Eens kijken hoe lang het duurt voor het "afvlakkende" aantal besmettingen en de "dalende" R gebruikt wordt als argument om versoepelingen voor te stellen / te eisen. :|

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:46:
[...]
Poeh, is dat alweer 2%? Dat zou betekenen dat van de besmettingen vandaag er 400 in het ziekenhuis komen? Of is dit alleen voor ongevaccineerden?
Voor delta was dat het gemiddelde voor niet-gevaccineerden dacht ik.
(kan misschien een klein beetje afwijken, volgens mij was van de originele variant het +/- 1,5% voor niet gevaccineerden)

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:46:
[...]

Je weet niet wat de gewenste resultaten waren, want dat dit niets uit zou halen had iedereen je wel kunnen vertellen. :X

[Afbeelding]

[...]
Daar had ik al een opmerking over gemaakt.

Gelukkig vijf man en een paardenkop. Maar de ME is inmiddels wel alweer uit het halve land onderweg :X

• redwing
[...]
Ik zou het juist omdraaien en je nu zo snel mogelijk laten vaccineren, want als nu zoveel mogelijk mensen zich vaccineren (inclusief jongeren), is de kans ook vele malen groter dat we snel van die hele gedoe af zijn. Uiteindelijk is het heel simpel, hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder besmettingen en hoe minder snel het ziekenhuis vol ligt.

[removed]

• BeefHazard
[...]

[Afbeelding]

[...]
Dat Neurenberg verhaal ook... Allang debunked natuurlijk. Niet alleen is dat een oude, in onbruik geraakte ethische code, het gaat ook alleen maar expliciet over medische experimenten op mensen die geen toestemming kunnen geven. De vaccins zijn echter al volledig onderzocht en veilig & werkend verklaard :')

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Herintroductie van mondkapjes op veel plekken en anderhalve meter afstand houden is niet niks. In combinatie met toenemende bewustwording van de drukte in de zorg en gestage stijging van het aantal immune mensen en in mindere mate breder invoeren van 3G had ik er iets meer van verwacht :)

Maargoed, het seizoen zit tegen, en tegenover de groep mensen die zich voorzichtiger gaat gedragen staat ook een groep mensen die mentaal post-corona is, dus echt verbaasd ben ik ook zeker niet.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:03
[...]

ik hoop dan dat ze tegen die tijd ook rekening houden met jou ik zou dan 88 zijn en ik hoop op een warm eiland met de voetjes in de zee :9

• redwing
[...]

[Afbeelding]

[...]
Altijd zinvol dit soort akties. Medemensen dwars gaan zitten omdat je het ergens niet mee eens bent..... Alsof de regering daar ook maar 1 seconde last van heeft 8)7

[removed]

• horizon1978
NMH schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:48:
[...]

Eens kijken hoe lang het duurt voor het "afvlakkende" aantal besmettingen en de "dalende" R gebruikt wordt als argument om versoepelingen voor te stellen / te eisen. :|
Heya,

er worden maatregelen genomen en de aantallen stijgen enorm! Laten we de maatregelen stoppen want daarvoor waren de aantallen lager.

:+ :+

• redwing
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:41:
[...]

Je moet wel eerst een besmetting oplopen om voor dat lot van 2% kans in aanmerking te komen.
Wees maar niet bang, iedereen krijgt vanzelf een lotje :)

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
[...]

Altijd zinvol dit soort akties. Medemensen dwars gaan zitten omdat je het ergens niet mee eens bent..... Alsof de regering daar ook maar 1 seconde last van heeft 8)7
Nou jawel dus... Kost weer een bak knaken aan inzet en vandaag geen ME in Den Haag meer als het tegen zit... Maargoed, zo slim zijn ze nog niet blijkbaar.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:46:
[...]

Voor ongevaccineerden, maar gezien het feit dat in de laatste aantallen het aandeel van kinderen extreem hoog is, zal dat percentage echt fors lager zijn.

Bierviltje (ik weet de exacte verhoudingen niet):
10k gevaccineerden x 0,02 (kans op ziekenhuis) x ,1 (90% minder kans door vaccin) = 20 opnames
4k ongevaccineerden kinderen misschien 1 opname
6k ongevaccineerden volwassenen x 0,02 = 120 opnames

Ergens moet je dan nog compenseren voor niet geteste mensen, maar goed, dat zit ook al wel weer opgesloten in die 2% linksom of rechtsom, maar zoiets zal even als gedachtegang?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
Dat is toch het hele idee van een staking of protest? Een van de doelen is publiekelijk de aandacht vestigen op hetgeen waarvoor je actie aan het voeren bent.

Met stilletjes doorwerken zal niemand de onvrede van deze 'Dockers United' horen. Of je moet nu maar besluiten dat demonstreren niet meer mag.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:20
bie100 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
[...]

ik hoop dan dat ze tegen die tijd ook rekening houden met jou ik zou dan 88 zijn en ik hoop op een warm eiland met de voetjes in de zee :9
met hoe we nu bezig zijn de planeet te vernielen kan je ze beide misschien wel vinden in Utrecht aan zee :+ :+

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 14:59
bie100 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:53:
[...]

Met de toekomst in vooruitblik, werk ik nog al ik 80 ben. Dus ik ga lekker genieten van mijn leven, niet gokken op een hypotheek vrij bestaan i.c.m met pensioen en aow. De groeten ,heb al 3 paar grootouders (mijzelf en Vriendin) moeten begraven die rond 70-75 zijn gegaan door van alles en nog wat, die net 2 jaar pensioen hebben binnen geharkt. misschien wel goed voor de pensioenfondsen en de vergrijzing, maar ik sla wel ff over. Regel mijn eigen pensioen wel.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weer een nieuwe dagrecord met 24000 besmettingen.
https://www.rtlnieuws.nl/...gd-kerstvakantie-rutte-de

[ Voor 55% gewijzigd door Turdie op 18-11-2021 15:58 ]

• redwing
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:55:
[...]

Nou jawel dus... Kost weer een bak knaken aan inzet en vandaag geen ME in Den Haag meer als het tegen zit... Maargoed, zo slim zijn ze nog niet blijkbaar.
Die ME mogen wij met zijn allen betalen en de regering gaat straks gewoon naar huis. De enige die er last van hebben zijn dus de mensen die daar op de weg zitten en plotseling veel langer onderweg zijn.
CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:56:
[...]
Dat is toch het hele idee van een staking of protest? Een van de doelen is publiekelijk de aandacht vestigen op hetgeen waarvoor je actie aan het voeren bent.

Met stilletjes doorwerken zal niemand de onvrede van deze 'Dockers United' horen. Of je moet nu maar besluiten dat demonstreren niet meer mag.
Volgens mij moet je zorgen dat degenen waar je tegen bent er last van hebben. Bij een bedrijf leg je het werk neer, dan ga je toch ook niet willekeurig een snelweg blokkeren om je punt te maken? Dus wil je echt tegen het beleid protesteren moet je bij het binnenhof/Malieveld zijn. Niet dat de regering daar zoveel last van heeft maar dan zit je iig wel veel beter op de goede plek.

Dus protesteren is prima, maar zorg er dan voor dat je het bij de goede mensen doet.

[removed]

• horizon1978
Dat is weer zo sensatie! Bijna 24000. 23680 is niet bijna, 23900 is bijna.
Pagina: 1 ... 76 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.