Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste
Acties:
  • 393.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
henkzelf schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

De vliegmaatschappij weet precies wie er op welke stoel zat. Gedurende meerdere uren. Lijkt me een mooi begin. Bij het in- en uitstappen wordt het wat lastiger. Coronamelder app anyone?
De vliegmaatschappij weet waar iedereen op ingechecked is, niet perse waar ze gaan zitten.

Zeker als een vlucht halfvol is, is het soms een letterlijke stoelendans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:38
WHO zegt het tegenovergestelde. Maar dat kan andere verklaringen hebben.

WHO zegt, we weten het niet. Maar we zien meer opnames (en dat kan dat ook komen door hogere besmettelijkheid), of andere oorzaken.

Minder ziekmakend is niet per se goed als het heel veel b esmettelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:45
Ik zou nog even een flinke slag om de arm houden omtrent het ziekteverloop.Het lijkt op het eerste oog in Z-A vrij mild, maar je weet ook niet of dat zich vertaalt naar een vergelijkbaar ziekteverloop hier met sowieso al een fors oudere populatie.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:49
mijn neefje woont in Zuid-Afrika die heeft ook het omicron variant ook opgelopen die klaagde ook over vermoeidheid en veel spierpijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Adlermann schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
[...]

WHO zegt het tegenovergestelde. Maar dat kan andere verklaringen hebben.

WHO zegt, we weten het niet. Maar we zien meer opnames (en dat kan dat ook komen door hogere besmettelijkheid), of andere oorzaken.

Minder ziekmakend is niet per se goed als het heel veel b esmettelijker wordt.
We hebben het te doen met wat het is, maar mild en meer besmettelijk helpt natuurlijk wel om snel de beschermingsgraad op te voeren met een beperkter risico.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:38
Ankona schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:19:
[...]

We hebben het te doen met wat het is, maar mild en meer besmettelijk helpt natuurlijk wel om snel de beschermingsgraad op te voeren met een beperkter risico.
Klopt, er zullen in totaal minder doden vallen dan (bv), maar best kans dat ze sneller komen.

Dat is dan het probleem (we gaan er vanuit dat iedereen besmet raakt().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 22:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:18:
[...]

Mijn vrouw is ook zwanger en werkt in een ziekenhuis in het noorden van het land. Ze kreeg ook al te horen van collega's van de desbetreffende afdeling dat er veel meer dan normaal sterrenkindjes geboren worden vanwege Corona bij de moeders. Daardoor is ze heel voorzichtig geworden.
Zijn dit vrouwen die ook gevaccineerd zijn? *knip* dit soort speculaties vereisen goede onderbouwing.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:53 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:16
Sovieto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:04:
[...]

Het maakt mij niet uit hoe jij erin zit. Ik vind het gewoon veel te ver gaan om zulk soort dingen in een post te roepen en daarna een soort van proberen te nuanceren maar toch ook weer niet. Als je uitspraken doet van dat kaliber moet je voorzichtigheid in acht nemen en niet met allerlei termen als 'heel veel', 'ze', 'vaccinweigeraars' etc strooien. Zeker niet als je bronnen gewoon n=1 observaties zijn en/of oncontroleerbare twitterberichten.
Iemand die al jaren complottheorieën, waaronder de genoemde theorie over een Joodse zakenman, de wereld in slingert staat op zes zetels in de peilingen voor de 2e kamer als ik het goed heb. En of het op Facebook nu een berichtje is van Kassa of pakweg een mededeling van de Pathé: de boze mensen vliegen je om je oren die het hebben over "ze" of de "msm".
Je kunt er dan er dan een spelletje van maken over het voorbeeld dat ik noem of bij welk percentage ik "heel veel" mag zeggen maar ik heb het idee dat je vooral de kop in het zand steekt of niet durft te erkennen dat een grote groep mensen in Nederland, net als in de VS, compleet van het padje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-04 14:46
Als deze variant daadwerkelijk 5 x zo besmettelijk is en (bijna) even gevaarlijk als Delta, dan ga je er vrij weinig aan doen. Weinig mensen gaat zich als een kluizenaar opsluiten. De situatie is compleet anders dan een jaar geleden.

Het klinkt hard, maar een virus dat zó besmettelijk is, houd je niet buiten de deur en gaat sowieso code zwart opleveren. Dan zijn we in ieder geval snel klaar en heeft iedereen immuniteit.

Laten we echter hopen dat de gevolgen van deze variant veel minder heftig zijn en meer lijken op een zware verkoudheid zoals we van sommige bronnen horen. Het is nu nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuujii op 29-11-2021 10:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38
revolution-nl schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:21:
[...]

Zijn dit vrouwen die ook gevaccineerd zijn? *knip*
Stop nou eens met die gruwelijke zelfoverschatting. Experts wereldwijd raden vrouwen die zwanger aan om te vaccineren. Er is geen complot die bijwerkingen verplaatst. Er is alleen veel onwetendheid en wappie gedrag die proberen alles recht te praten wat krom is.

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:49:
[...]

Het is ook wel pech hebben hoor, reizigers die de dagen na hun vlucht aankwamen mogen gewoon ongetest Schiphol verlaten (en eventueel verder vliegen) en dan zit jij daar in dat hotel opgesloten.
Alleen die reizigers van de vluchten uit de dagen daarna hebben dus voor vertrek die PCR test gedaan ipv na de landing?
En als die positief waren, zijn die dus in ZA achter gebleven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
[...]

Het ging hier om ongevaccineerde vrouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De onmicron variant zou een hartonsteking tot gevolg kunnen hebben en bloedproppen :? :X
Bij andere varianten komen die complicaties ook voor, vaker dan na vaccinatie, waarom zou het zo apart zijn dat dit ook bij omicron kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:23:
Het klinkt hard, maar een virus dat zó besmettelijk is, houd je niet buiten de deur en gaat sowieso code zwart opleveren. Dan zijn we in ieder geval snel klaar en heeft iedereen immuniteit.
Dat is geen troost met wat we nu weten over hoe snel de 'immuniteit' tegen dit virus afneemt. Met deze nieuwe variant krijgen als die aanname klopt we een zorg infarct en veel doden, gevolgd door ca. 6 maanden relatief rustig, waarna het feest opnieuw aanvangt.

Deze combinatie ( veel besmettelijker en net zo dodelijk) heeft maar een onvermijdelijk gevolg: ieder half jaar een (op recnte mutaties aangepaste) booster vaccinatie wordt een must. De discussie over verplichte vaccinatie is dan snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

henkzelf schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

De vliegmaatschappij weet precies wie er op welke stoel zat. Gedurende meerdere uren. Lijkt me een mooi begin. Bij het in- en uitstappen wordt het wat lastiger. Coronamelder app anyone?
Ze weten idd waar iedereen 'zou moeten hebben gezeten'.
Nederlanders kennende is daar aardig gehusselt :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:00:
[...]

Nogmaals, er zit een enorm verschil tussen niet binnen blijven zitten en naar het buitenland gaan om de dingen die hier verboden zijn te gaan doen. Dat is niet de grenzen opzoeken, dat is er volle vaart overheen en bewust de boel verzieken.
Voor een werkende is de praktijk binnen blijven zitten. Ik doe iets wat in nl na 5 uur verboden is, maar wat in belgie gewoon mag. Het is niet verboden in belgie, sterker nog ze zijn blij als we voor hun economie komen. Niks anders dan dat ik daar normaal ga tanken, nu pak ik er ook het restaurant bij. Niks met de boel verzieken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ze weten idd waar iedereen 'zou moeten hebben gezeten'.
Nederlanders kennende is daar aardig gehusselt :P
Hangt van de luchtvaartmaatschappij af.

Heb ooit met American Airlines gevlogen toen een vent 15 rijen verderop begon te janken over een huilende baby in de stoel naast hem. Hoop stennis, dus ik bood stewardess aan van plaats te wisselen, dat lieten ze bij uitzondering toe, maar niet voordat ze de stoelwisseling geadministreerd hadden. (Was overigens niet lang na 9/11 kan me voorstellen dat men toen wel iets strikter met de regels was en dat het iets verwaterd is inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:27:
[...]

Alleen die reizigers van de vluchten uit de dagen daarna hebben dus voor vertrek die PCR test gedaan ipv na de landing?
En als die positief waren, zijn die dus in ZA achter gebleven.
Vernam ik later ook, hopelijk levert het iets op.

En laten we dan ook maar ervan uitgaan dat ze daar beter kunnen controleren dan op Schiphol waar je zelfs met een verplichte quarantaine nog tot in het vliegtuig komt wat op het punt staat te vertrekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is geen troost met wat we nu weten over hoe snel de 'immuniteit' tegen dit virus afneemt. Met deze nieuwe variant krijgen als die aanname klopt we een zorg infarct en veel doden, gevolgd door ca. 6 maanden relatief rustig, waarna het feest opnieuw aanvangt.

Deze combinatie ( veel besmettelijker en net zo dodelijk) heeft maar een onvermijdelijk gevolg: ieder half jaar een (op recnte mutaties aangepaste) booster vaccinatie wordt een must. De discussie over verplichte vaccinatie is dan snel voorbij.
Het is toch nog niet zeker over immuniteit afloopt? Al zijn de eerste signalen daarover niet per se positief.
Je hebt helemaal gelijk dat het een ramp zou zijn, alleen met zo'n besmettelijkheid houd je het toch niet tegen. We hebben nu al veel moeite met de zorg overeind te houden. Even cru, maar ik zie niet hoe je hier tegen op kan boksen.

De booster prik wordt toch een (semi-)must voor de bevolking om een groen vinkje te houden met de CTP. Ik verwacht niet dat de Omicron-variant veel verschil gaat maken, hooguit frequenter een booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
[...]

Het ging hier om ongevaccineerde vrouwen.
Als in, het ziekenhuis waar je vrouw werkt, of in het algemeen? Kon hier namelijk zo niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
renegrunn schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:35:
[...]

Als in, het ziekenhuis waar je vrouw werkt, of in het algemeen? Kon hier namelijk zo niks over vinden.
Het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
Volgens mij is dit het resultaat van een artikel, kwam dit vanochtend op NOS tegen (bron) waarbij expliciet werd aangegeven dat het ging om ongevaccineerde vrouwen.
*knip*
Ik denk dat de informatie over het onmicron variant nog niet voldoende is om überhaupt conclusies te kunnen trekkn over de symptonen, consequenties en gevolgen. Mede gezien de tegenstrijdige informatie vanuit diverse kanten.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:33:
[...]

Het is toch nog niet zeker over immuniteit afloopt? Al zijn de eerste signalen daarover niet per se positief.
Je hebt helemaal gelijk dat het een ramp zou zijn, alleen met zo'n besmettelijkheid houd je het toch niet tegen. We hebben nu al veel moeite met de zorg overeind te houden. Even cru, maar ik zie niet hoe je hier tegen op kan boksen.

De booster prik wordt toch een (semi-)must voor de bevolking om een groen vinkje te houden met de CTP. Ik verwacht niet dat de Omicron-variant veel verschil gaat maken, hooguit frequenter een booster.
Ja we moeten nog wat verdere onderzoeken afwachten, maar eerste resultaten zijn niet positief. Dan ga je inderdaad het niet meer tegenhouden en is de enige optie de weerstand op pijl te houden.

Het grote verschil wat ik zie met dat groene vinkje houden is niet frequentere boosters, maar veel veel minder vrijblijvendheid, lees:verplichting, van vaccinatie. Als de slechtste voorspellingen waarheid blijven en Rutte en co hun (trage) reactieve beleid volhouden wordt het een ramp in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
[...]

Ja we moeten nog wat verdere onderzoeken afwachten, maar eerste resultaten zijn niet positief. Dan ga je inderdaad het niet meer tegenhouden en is de enige optie de weerstand op pijl te houden.

Het grote verschil wat ik zie met dat groene vinkje houden is niet frequentere boosters, maar veel veel minder vrijblijvendheid, lees:verplichting, van vaccinatie. Als de slechtste voorspellingen waarheid blijven en Rutte en co hun (trage) reactieve beleid volhouden wordt het een ramp in ons land.
Dat ben ik met je eens betreft weerstand. Ook meer sporten aanmoedigen, strenger tegen (reclame)beleid etc.

En vaccineren blijft een lastig, ethisch punt. Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Nog steeds ben ik verre van een fan, maar ik ben bang dat er vroeg of laat niet aan ontkomen, op de situatie behapbaar te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:39
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:32:
[...]
Voor een werkende is de praktijk binnen blijven zitten. Ik doe iets wat in nl na 5 uur verboden is, maar wat in belgie gewoon mag. Het is niet verboden in belgie, sterker nog ze zijn blij als we voor hun economie komen. Niks anders dan dat ik daar normaal ga tanken, nu pak ik er ook het restaurant bij. Niks met de boel verzieken te maken.
Er is een reden dat dat hier verboden is, nl. omdat we teveel besmettingen hebben en de ziekenhuizen het niet aan kunnen. Een etentje met collega's is heel wat anders dan even tanken waarbij je verder niemand ziet. Je gaat nu bewust met een groep bij elkaar zitten, terwijl dat nu net niet de bedoeling is omdat het aantal contacten vermindert moet worden. Wat jij nu doet is niets anders dan degenen die zich niet laten vaccineren. Niets anders dan bewust dwars liggen en aan je zelf denken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:43:
[...]

Er is een reden dat dat hier verboden is, nl. omdat we teveel besmettingen hebben en de ziekenhuizen het niet aan kunnen. Een etentje met collega's is heel wat anders dan even tanken waarbij je verder niemand ziet. Je gaat nu bewust met een groep bij elkaar zitten, terwijl dat nu net niet de bedoeling is omdat het aantal contacten vermindert moet worden. Wat jij nu doet is niets anders dan degenen die zich niet laten vaccineren. Niets anders dan bewust dwars liggen en aan je zelf denken.
Naar natuurlijk.. met dezelfde groep mag ik wel hier in de kantine lunchen of tot 5 uur in een restaurant eten. Nee erg gevaarlijk dat ik dat in belgie na 5 uur doe. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Die geen gekke dingen, maar laat mijn leven niet beheersen door corona.

Sowieso zit ik met die groep de hele dag in ee ruimte, dus dat risico accepteren we al. Heb eerder de kans het van de 101 contracters die hier in en uit lopen te catchen dan van die directe collega's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:49:
[...]
Naar natuurlijk.. met dezelfde groep mag ik wel hier in de kantine lunchen of tot 5 uur in een restaurant eten. Nee erg gevaarlijk dat ik dat in belgie na 5 uur doe. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Die geen gekke dingen, maar laat mijn leven niet beheersen door corona.
Sorry, maar de regels omzeilen door naar het buitenland te gaan is niet je gezonde verstand gebruiken.....
Sowieso zit ik met die groep de hele dag in ee ruimte, dus dat risico accepteren we al. Heb eerder de kans het van de 101 contracters die hier in en uit lopen te catchen dan van die directe collega's
En nogmaals, noem je dit je gezonde verstand gebruiken?

Aparte redenaties iedere keer waarmee mensen hun eigen gedrag proberen goed te praten. maar dat is schijnbaar ingebakken dus ik zal het zelf ook wel af en toe doen :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:25
t_captain schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:29:
Opmerkelijk dat op die vluchten slechts 21% (BI 11 … 31%) tot omicron werd gevonden, terwijl het in de dagen voor vertrek al ruimschoots de dominante variant in het van van vertrek zou zijn.

Het is weer een klein datapunt, dat op zichzelf niet zoveel betekenis heeft. Maar samen met een aantal observaties vorms het wel een consistent beeld dat omicron veel ouder is en veel minder snel om zich heen grijpt dan we vrezen. [...]
Binnen die vluchten gaat het waarschijnlijk om een klein aantal clusters, en alle mensen binnen één cluster hebben per definitie dezelfde variant. Dan zegt het percentage omicron op die vluchten niet zo veel want één flink delta-cluster trekt het percentage al enorm naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:32:
[...]

Hangt van de luchtvaartmaatschappij af.

Heb ooit met American Airlines gevlogen toen een vent 15 rijen verderop begon te janken over een huilende baby in de stoel naast hem. Hoop stennis, dus ik bood stewardess aan van plaats te wisselen, dat lieten ze bij uitzondering toe, maar niet voordat ze de stoelwisseling geadministreerd hadden. (Was overigens niet lang na 9/11 kan me voorstellen dat men toen wel iets strikter met de regels was en dat het iets verwaterd is inmiddels)
offtopic:
Vlak na 9/11 waren ze idd een stuk strenger, omdat ze anders mogelijk gevonden menselijke resten op basis van stoelnummer verkeerd begraven.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
[...]

Sorry, maar de regels omzeilen door naar het buitenland te gaan is niet je gezonde verstand gebruiken.....

[...]

Aparte redenaties iedere keer waarmee mensen hun eigen gedrag proberen goed te praten. maar dat is schijnbaar ingebakken dus ik zal het zelf ook wel af en toe doen :+
Ja ik noem dat mijn gezond verstand gebruiken. Sociaal contact is hele erg belangrijk.. en ik zie geen risicovol gedrag als ik na 5-en met dezelfde collega's een etentje heb. Niks met goedpraten te maken.. maar gewoon risicoafwegen.

Voor de rest op het werk heb ik daarin weinig keus.. de business moet blijven draaien. We moeten toch de salarissen van de zorgmedewerkers blijven betalen als maatschappij. Ik constateer dat daar voor mij veel grotere risico's liggen dan een etentje met collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Euh, ja dat is gezond verstand gebruiken.

Gezond verstand zegt dat als je al van 9:00 tot 17:00 bij elkaar in een ruimte hebt gewerkt en waar (mijn ervaring dan) je geen 1,5m afstand hebt kunnen houden maakt het geen enkel verschil meer als je van 17:00-19:00 ook nog bij elkaar blijft om wat te eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 08:04
[...]

[...]

Daarom is de wetenschap ook zo goed.

Gezond verstand is overrated. Wat sommige mensen gezond verstand vinden, vinden anderen enorm dom. En wat dmv gezond verstand logisch lijkt te zijn (zoals dat de aarde plat is en de zon en sterren om de aarde heen draaien) kan gigantisch verkeerd zijn in werkelijkheid.

Daarbij heeft gezond verstand een enorme bias in favor of yourself and your actions.

De wetenschap probeert door methodiek gezond verstand zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Daarmee is het redelijk succesvol om dicht bij de werkelijkheid te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2021 11:18 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:07:
[...]

Gezond verstand zegt dat als je al van 9:00 tot 17:00 bij elkaar in een ruimte hebt gewerkt en waar (mijn ervaring dan) je geen 1,5m afstand hebt kunnen houden maakt het geen enkel verschil meer als je van 17:00-19:00 ook nog bij elkaar blijft om wat te eten.
Niet dat ik het perse oneens met je ben, maar door na je werk ergens anders wat te gaan eten kom je natuurlijk wel weer extra, nieuwe potentiële bronnen tegen in het restaurant (een de mensen in het restaurant komen jullie weer tegen).

Dus er zit wel wat verschil tussen werken en uit eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Gezond verstand zegt dat het aantal contacten beperkt moet worden en dat je door naar een restaurant te gaan juist meer contacten hebt. Je zit daar ten slotte zelden alleen met je collega's. Daarnaast is een van de redenen van snelle verspreiding van het virus juist het afleggen van grotere afstanden. En ook dat doe je hiermee.

Het hele idee van de sluiting om 17:00 is een soort lockdown om bewegingen zoveel mogelijk te beperken. Als je dan alsnog door gaat als voorheen, doet die sluiting helemaal niets en vererger je de boel dus alleen maar. Met als gevolg dat de maatregelen straks weer eens te weinig blijken te doen. Maar in de tussentijd wijzen we wel lekker naar die ongevaccineerden, want die zijn hier als enige schuldig aan !

Dus nee, dit is niet je gezond verstand gebuiken, dit is niets anders dan de regels bewust omzeilen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]

Vanuit mijn opinie is gezond verstand ook het aantal contactmomenten beperken. Dat je met elkaar in één ruimte zit vanuit noodzaak - ongeacht of je 1,5M afstand houd of niet - en daarna lekker de grens over gaat om uit te gaan eten, zorgt dit voor meer potentiele contactmomenten en dus ook potentiele punten waar je alsnog COVID-19 kunt oplopen of kunt verspreiden.

Persoonlijk zou ik dit niet doen (ondanks dat ik zijn standpunt begrijp). Dat gezegd hebbende heb ik in mijn omgeving iets teveel vernomen waarbij mensen ten tijde van sociale momenten buiten de deur alsnog COVID-19 hebben opgelopen, dit mee naar huis namen en anderen heeft besmet.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[edit]

Oeps |:(

[ Voor 98% gewijzigd door XWB op 01-12-2021 00:39 ]

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.