Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
26 november is de volgende persconferentie. Deze zou een week later zijn, maar door de aanhoudende slechte cijfers is deze vervroegd. In dit topic kunnen we de verwachte en gelekte maatregelen bespreken.

Modbreak:Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen

Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.

[ Voor 102% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 16:59 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:12

Agent47

I always close my contracts.

Ik verwacht een lockdown per maandag.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:23
https://www.omroepwest.nl...ndag-twee-weken-dichtgaan
Coronavirus: 'Grote kans dat scholen vanaf maandag twee weken dichtgaan', vrijdag
.
Onderwijsbronnen: scholensluiting van twee weken ligt op tafel
De kans dat de scholen weer op slot gaan, is levensgroot. Dat melden onderwijsbronnen aan De Telegraaf. Het is volgens insiders een absolute noodgreep om de coronabesmettingen naar beneden te brengen. Een groot deel van het huidige aantal positieve tests in Nederland wordt veroorzaakt door scholieren, die het virus vervolgens overdragen op hun ouders en/of leraren.
De scholen zouden vanaf aankomende maandag voor twee weken dicht gaan. De kinderen krijgen die periode weer afstandsonderwijs, net als bij de twee voorgaande scholensluitingen. Een Kamermeerderheid lijkt zich achter dit besluit te scharen.
Het is een opvallende kentering, aangezien het Outbreak Management Team (OMT) in het vorige advies aan het demissionaire kabinet liet weten dat de scholen absoluut open moesten blijven omdat nóg een scholensluiting kinderen veel schade zou toebrengen. Het onderwijsveld is verdeeld over een sluiting, mede door de reeds ontstane leerachterstanden door het afstandsonderwijs.

[ Voor 121% gewijzigd door President op 24-11-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
OMT komt al vanavond bijeen zie https://www.ad.nl/politie...persconferentie~a3f15099/

Ook AD noemt scholen dicht. RTL meldt juist weer o.a. sluitingstijd eerder en kleinere groepen zie https://www.rtlnieuws.nl/...erentie-rutte-en-de-jonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 14:17
Inderdaad, 6 december weer opengaan de dag na Sinterklaasvieringen thuis... Dat is dus een aanstaand treinongeval.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:17:
[...]

Inderdaad, 6 december weer opengaan de dag na Sinterklaasvieringen thuis... Dat is dus een aanstaand treinongeval.
Twee weken dicht is al een week later he ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23

dr.lowtune

Deugt niet

Ik neem dan aan dat horeca en alle niet essentiële winkels ook dicht gaan, of zouden zuipen en meuk kopen bij de action belangrijker gevonden worden dan de ontwikkeling van kinderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Het zal vast gepaard gaan met het advies om geen of weinig bezoek te ontvangen...Maar ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Yucon

*broem*

Die vind ik lastig. Een weekje erbij pakken om de kerstvakantie te halen zag ik wel gebeuren. Direct twee weken is vrij lang. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:48
*knip* niet teveel slowchatten

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

St@m

@ Your Service

:? Dat doe ik al bijna 2 jaar.

Ik ga voor het RTL scenario. Nouja, daar hoop ik dan maar op.

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 14:22 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26
2 weken vanaf maandag is 13 december weer open, maak er dan gelijk 4 weken van zodat je aansluitend vakantie hebt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:21:
[...]

2 weken vanaf maandag is 13 december weer open, maak er dan gelijk 4 weken van zodat je aansluitend vakantie hebt.
Oh wacht, mijn kalenderschuifje was een week naar beneden gevallen. :+ Ik zat verkeerd te kijken.

Vier weken thuis weer les geven? Terwijl het gros van de klas al corona heeft gehad. :X Lekker nutteloos weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vervroegd wintervakantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 09:02
*knip* niet in het topic zelf. Vragen via DM aub

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 14:25 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:23:
[...]

Oh wacht, mijn kalenderschuifje was een week naar beneden gevallen. :+ Ik zat verkeerd te kijken.

Vier weken thuis weer les geven? Terwijl het gros van de klas al corona heeft gehad. :X Lekker nutteloos weer.
Hoezo nutteloos?
Er blijkt toch juist uit alle cijfers dat kinderen enorme verspreiders zijn

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

*knip* offtopic en originele reactie verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Ik ben benieuwd naar de besmettingscijfers die vanmiddag bekend gemaakt worden. Misschien dat die weer een nieuw record doorbreken en dat dat de doorslag heeft gegeven voor het vervroegen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

dr.lowtune schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ik neem dan aan dat horeca en alle niet essentiële winkels ook dicht gaan, of zouden zuipen en meuk kopen bij de action belangrijker gevonden worden dan de ontwikkeling van kinderen?
Ja, want mensen die zuipen en meuk bij de Action kopen gaan rellen. Kleuters niet en kleuters mogen nog lang niet stemmen. De oude garde moet nog even gespaard blijven tot de gemeenteraadsverkiezingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:54
Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:24:
[...]

Hoezo nutteloos?
Vooral omdat je daarvoor al te laat bent. De grote verspreiding daar heb je al en als je nu gaat sluiten ben je simpelweg weer een antal weken te laat. Het zal best wel helpen, maar wel weer te laat om echt een grote invloed te hebben.

Gezien de voorspellingen zit je sowieso al richting de piek, dus het enige wat je straks krijgt is dat de daling toegekend wordt aan de sluiting, terwijl die er zonder sluiting ook al was geweest. Het zal met sluiting alleen wat sneller gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door redwing op 24-11-2021 14:30 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:27:
[...]

Vooral omdat je daarvoor al te laat bent. De grote verspreiding daar heb je al en als je nu gaat sluiten ben je simpelweg weer een antal weken te laat. Het zal best wel helpen, maar wel weer te laat om echt een grote invloed te hebben.
Ze kopen gewoon even 2 weken extra tijd. Zodra ze de scholen weer open doen, begint het hele riedeltje weer van voren af aan. De echte winter moet nog beginnen. Ik ben benieuwd naar het effect. Wij zijn al bezig met "alternatief onderwijs achter de voordeur in een klein groepje". Wel veilig natuurlijk, geplaceerd en alle kleuters boven de 12 jaar moeten hun QR code én ID laten zien. Nadrukkeljk 2G, dus geen toegangstesten.

Zullen de kinderen van mensen in de zorg en al die vitale beroepen weer wél onderwijs krijgen? Bij de vorige sluiting zat uiteindelijk bijna 1/3 nog gewoon op school en op de BSO. School was dus helemaal niet dicht. Alleen een deel van de leerlingen was er niet welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-11-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06 15:45
Tom-Z schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:25:
Ik ben benieuwd naar de besmettingscijfers die vanmiddag bekend gemaakt worden. Misschien dat die weer een nieuw record doorbreken en dat dat de doorslag heeft gegeven voor het vervroegen?
Dat is mijn angst/vermoeden ook. De cijfers zullen intern al wel eerder bekend zijn dan standaard 15:00 's middags. Net zoals dat er altijd al (bewust) dingen gelekt worden aan de media om 'het volk alvast voor te bereiden'.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Scholen sluiten zou wel verdrietig zijn. Ook wel vreemd, aangezien het OMT daar expliciet tegen adviseert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dennis1812 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:24:
[...]

Hoezo nutteloos?
Dat is nu wel een hoogtepunt aan het bereiken, daar ga je zoals @redwing al zegt weinig meer aan doen. Beter laat je dat 'afronden' zodat er in het nieuwe jaar daar niet veel meer gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

eamelink schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:34:
Scholen sluiten zou wel verdrietig zijn. Ook wel vreemd, aangezien het OMT daar expliciet tegen adviseert.
Ergens is het ook wel vreemd dat het OMT daar tegen adviseert.

Je zou verwachten dat zij puur kijken naar alle mogelijke maatregelen en bijbehorende effecten. Het is aan de politiek om een afweging te maken wat dan wel of niet maatschappelijk wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:33:
[...]

Ze kopen gewoon even 2 weken extra tijd. Zodra ze de scholen weer open doen, begint het hele riedeltje weer van voren af aan. Ik ben benieuwd naar het effect. Wij zijn al bezig met "alternatief onderwijs achter de voordeur in een klein groepje".

Zullen de kinderen van mensen in de zorg en al die vitale beroepen weer wél onderwijs krijgen? Bij de vorige sluiting zat uiteindelijk bijna 1/3 nog gewoon op school en op de BSO.
Ik denk dat die wel weer onderwijs zullen krijgen ja. Hier zag ik al vragen voorbij komen dat ouders verwachtten dat hun kinderen (die in quarantaine moesten vanwege besmettingen in de klas) toch vooral op school opgevangen moesten worden......

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:20
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:21:
[...]

Je kunt natuurlijk ook de kerstvakantie een week naar voren halen, en de koters (hopelijk) op 2 januari weer naar school laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Uniciteit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:35:
[...]

Ergens is het ook wel vreemd dat het OMT daar tegen adviseert.

Je zou verwachten dat zij puur kijken naar alle mogelijke maatregelen en bijbehorende effecten. Het is aan de politiek om een afweging te maken wat dan wel of niet maatschappelijk wenselijk is.
Niet echt vreemd lijkt me. Het OMT moet de voor-nadelen benoemen en uiteindelijk een advies geven. Als het OMT ziet dat het sluiten van scholen meer problemen oplevert dan het aan voordelen heeft moeten ze dat ook benoemen. Als regering kun je daar dan weer van af wijken, maar dan zou ik verwachten dat dat op andere gronden dan medisch is (want medisch zal het OMT het het beste weten). Dus als er onrust in de samenleving, economische gevolgen e.d. bijkomen moet de regering dat meenemen.
Wat dat betreft vind ik het eerder vreemd dat de regering ook alleen op medische gronden anders beslist dan het OMT heeft aangeraden.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Toch niet weer de scholen? Ondertussen gaan collega's nog naar kantoor, staan volwassenen gezellig dicht op elkaar, etc en dan krijgen kinderen weer geen onderwijs? Zucht.

Achtergrondartikel over effecten lockdown op kinderen: https://www.nrc.nl/nieuws...-al-vloeiend-uit-a4066416

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
autje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:36:
Je kunt natuurlijk ook de kerstvakantie een week naar voren halen, en de koters (hopelijk) op 2 januari weer naar school laten gaan.
Genoeg mensen die voor die vakantieweek plannen hebben gemaakt, als je al eerder begint dan zonder leerplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eamelink schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:34:
Oh ja?
Er is echter één onderdeel van de samenleving waarbij het OMT nieuwe
beperkende maatregelen wil vermijden en dat is het primair en voortgezet
onderwijs. Dat vindt haar oorsprong in het toenemend wetenschappelijk bewijs
voor schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij sociale schoolcontacten en
onderwijs ontberen. En dit zou mogelijk zijn als de samenleving elders meer
opvolging geeft aan basisregels en meer beperkingen accepteert, en dan de
kinderen daarvan vrijstelt omwille van hun ontwikkeling. Tegelijk stelt het OMT
vast dat schoolkinderen, met name onder de leeftijd van 12 jaar, na de
herfstvakantie vaker dan voorheen in uitbraken en clusters van coronagevallen
betrokken zijn. Dat zal deels komen doordat kinderen onder de leeftijd van 12
niet gevaccineerd zijn en zonder beperkingen met elkaar contact hebben. Deze
situatie vraagt om zorgvuldigheid en extra aandacht van de ouders en
leerkrachten om te voorkómen dat een keten van infecties kan uitbreiden naar
hen, en bijv. naar kwetsbare grootouders. Het is van groot belang dat ook
kinderen in de basisschoolleeftijd thuisblijven en testen bij klachten en dat zij in
quarantaine gaan als een huisgenoot of overig nauw contact positief getest is.
Ook de situatie bij schoolkinderen zal nauwlettend gevolgd worden, om na te
gaan wat de relatieve bijdrage van de toename onder schoolkinderen is voor
optreden van infecties in de andere leeftijdscohorten, en of er toch aanvullende
maatregelen op scholen gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
erwn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:45:
Toch niet weer de scholen? Ondertussen gaan collega's nog naar kantoor, staan volwassenen gezellig dicht op elkaar, etc en dan krijgen kinderen weer geen onderwijs? Zucht.

Achtergrondartikel over effecten lockdown op kinderen: https://www.nrc.nl/nieuws...-al-vloeiend-uit-a4066416
Ik snap je punt maar een te groot deel van de besmettingen komt voort uit het onderwijs. Andere dingen sluiten heeft te weinig impact gok ik.

Wat ik zo meende gelezen te hebben is dat de leeftijdsgroep 5 t/m 14 jaar +- 20% van alle besmettingen vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Plottwist, lockdown voor niet gevaccineerden of ouderen/zwakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:46
Zowel de BSO als de 2 klassen van mijn kinderen zijn vanwege Corona gesloten geweest. Als ik het moet inschatten, sluit een klas als er een kind bijzit dat iedereen besmet, waardoor er zoveel besmet raken dat de GGD tot quarantaine overgaat.
Als ik namelijk naar mijn dochtertje kijk, die positief getest heeft vorige week, dan hebben zo ongeveer alle kinderen in haar klas en de leraren Corona gehad. Die klas sluiten zou echt zinloos zijn en zo zijn er heel veel klassen die dat in de afgelopen maand hebben gehad.

En wat betreft doorgeven, ze had Corona-achtige verschijnselen en ze heeft echt heel erg haar best gedaan om mij te besmetten. Vorige week woensdag had ik namelijk precies dezelfde verschijnselen als zij, maar kennelijk heeft ze alleen een verkoudheidje gehad, want ik ben sindsdien 2x negatief getest.

Scholen sluiten zou als aller, aller laatste maatregel gedaan moeten worden. Niet weer die De Jong die scholen en kinderen misbruikt om ouders thuis te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:46:
[...]

Genoeg mensen die voor die vakantieweek plannen hebben gemaakt, als je al eerder begint dan zonder leerplicht.
Die plannen vallen dan in duigen. Vakantie plannen in deze tijd is risicovol, eerder behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:30
Ongeacht de bijdrage van verspreiding is sluiting van scholen voor mij absoluut geen optie. Je zadelt een hele generatie kinderen op met achterstanden op sociale ontwikkeling en geeft ze als bonus een extra leer achterstand. Dat zal ons als maatschappij en de kinderen in kwestie nog heel lang blijven achtervolgen!

Niet doen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

De_Bastaard schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:48:
Plottwist, lockdown voor niet gevaccineerden of ouderen/zwakkeren.
Zullen ze dat durven? En hoe valt dat te controleren? Ik denk eerder dat de cafe's en horeca nog eerder moeten sluiten.

Scholen dicht, (ben benieuwd hoe dat met kinderopvang is geregeld).
Advies voor het ontvangen van mensen gaat omlaag
Niet essentiële winkels dicht (behalve voor ophaal).
Musea/pretparken weer dicht

Hoop dat ze nog wat haast kunnen maken met de boostershots, het vaccineren van nog ongevaccineerden gaat nu ook nog een stuk langzamer. De maatregelen zouden eigenlijk de druk op vaccinatie moeten verhogen, maar ik denk niet de de overheid het aandurft om een tweedeling zoals jij zegt gaat proberen. Daarvoor zijn nog genoeg stappen ervoor beschikbaar. Maar ik denk wel het de overheid dit achter de hand houd..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
autje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:53:
Die plannen vallen dan in duigen. Vakantie plannen in deze tijd is risicovol, eerder behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.
Er is ook nog zoiets als een betrouwbare overheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

TLer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:54:
Ongeacht de bijdrage van verspreiding is sluiting van scholen voor mij absoluut geen optie. Je zadelt een hele generatie kinderen op met achterstanden op sociale ontwikkeling en geeft ze als bonus een extra leer achterstand. Dat zal ons als maatschappij en de kinderen in kwestie nog heel lang blijven achtervolgen!

Niet doen wat mij betreft.
Als tegenstanders van scholen sluiten voor een paar maanden nou eens even hard op de bres zouden gaan voor de 1000+ kinderen uit de toeslagenaffaire die hun jeugd is afgepakt door een uithuisplaatsing.

Daar slaapt heel "wakker Nederland" gewoon lekker op door. Maar oh jee als de kindjes 2 maanden op een educatie van 18 jaar moeten binnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik hoop in elk geval niet dat de scholen dicht gaan. Zou echter positief verrast zijn als ze inderdaad open blijven, zie het somber in.

Kun je weer opvang gaan regelen, want tsja je moet toch werken hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:39:
[...]

Niet echt vreemd lijkt me. Het OMT moet de voor-nadelen benoemen en uiteindelijk een advies geven. Als het OMT ziet dat het sluiten van scholen meer problemen oplevert dan het aan voordelen heeft moeten ze dat ook benoemen. Als regering kun je daar dan weer van af wijken, maar dan zou ik verwachten dat dat op andere gronden dan medisch is (want medisch zal het OMT het het beste weten). Dus als er onrust in de samenleving, economische gevolgen e.d. bijkomen moet de regering dat meenemen.
Wat dat betreft vind ik het eerder vreemd dat de regering ook alleen op medische gronden anders beslist dan het OMT heeft aangeraden.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. In het OMT zitten mensen die een functie hebben binnen een organisatie of vereniging die een belangrijke rol speelt in de infectieziektebestrijding in Nederland.

Dat zijn dus voornamelijk personen die experts zijn wat betreft infectieziektebestrijding. Als je dus een advies wilt over de gevolgen van het sluiten van de scholen, dan moet je bij onderwijsexperts zijn. Als je een advies wilt over economische gevolgen, dan moet je bij economen zijn. Etcetera etcetera.

Ik ben het dus helemaal eens met deze uitspraak van je:
Dus als er onrust in de samenleving, economische gevolgen e.d. bijkomen moet de regering dat meenemen.
Het zijn alleen wel allemaal zaken waarover het OMT níet een goed advies kan geven, omdat hun expertisegebied voornamelijk bij de bestrijding van infectieziekten ligt.

Het OMT zou dus uitsluitend medisch advies over de verspreiding van het coronavirus moeten geven. Alle adviezen betreft andere belangen die er spelen (onderwijs, economie, maatschappelijke onrust, etc) moeten dus van andere experts komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:57:
[...]

Er is ook nog zoiets als een betrouwbare overheid.
In Nederland? Mwah.

Maar dit heeft niets met betrouwbaarheid te maken, maar met 'nood breekt wet'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Contacten moeten verminderd worden. Dat kan op een aantal manieren:
- minder bij elkaar op bezoek gaan
- zoveel mogelijk thuiswerken
- minder naar de horeca

Dat werkt blijkbaar onvoldoende, we gaan (collectief) te vaak op bezoek bij elkaar, zien elkaar te vaak op kantoor en dus moest de horeca eerder sluiten. Dat haalt ook onvoldoende uit. Dan heb je nog een reeks maatregelen over:
- strenger bezoekadvies
- strenger thuiswerkadvies
- horeca helemaal dicht

Het is denk ik niet zo slim om te verwachten dat bovenstaande voldoende is. Dan moet je dus extra maatregelen treffen die bij elkaar tot een reductie van 20%-25% van de contacten leidt:
- Niet essentiële winkels dicht
- Sportclubs en -scholen dicht
- Scholen dicht
- Avondklok

De kans is, obv de besmettingscijfers, het grootste dat de scholen dicht de meeste impact heeft, denk ik? Maar gezien de heftigheid van dat besluit kan ik me voorstellen dat je dan maar het hele rijtje doet. Als je dan het OMT advies over het CTB leest, dan zou ik een korte, hele strenge lockdown en daarna openen met 2G en/of 3G niet heel onwaarschijnlijk achten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ZieMaar! schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:01:
- minder naar de horeca

Dat werkt blijkbaar onvoldoende, we gaan (collectief) te vaak op bezoek bij elkaar, zien elkaar te vaak op kantoor en dus moest de horeca eerder sluiten. Dat haalt ook onvoldoende uit. Dan heb je nog een reeks maatregelen over:
- strenger bezoekadvies
- horeca helemaal dicht

Het is denk ik niet zo slim om te verwachten dat bovenstaande voldoende is. Dan moet je dus extra maatregelen treffen die bij elkaar tot een reductie van 20%-25% van de contacten leidt:
- Scholen dicht
- Avondklok

De kans is, obv de besmettingscijfers, het grootste dat de scholen dicht de meeste impact heeft, denk ik? Maar gezien de heftigheid van dat besluit kan ik me voorstellen dat je dan maar het hele rijtje doet. Als je dan het OMT advies over het CTB leest, dan zou ik een korte, hele strenge lockdown en daarna openen met 2G en/of 3G niet heel onwaarschijnlijk achten.
Het lastige is dat de kerst/nieuw jaar periode er aan komt. Dan gaan we met zijn allen gezellig bij elkaar op bezoek. Een avondklok zal wel daarbij helpen om verspreiding tegen te gaan. Maar dan moet er wel draagvlak zijn. Als het echt de spuigaten uitloopt verwacht ik nog wel een zwaardere lockdown dan begin dit jaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:01:
- minder naar de horeca

- strenger bezoekadvies
- horeca helemaal dicht

- Scholen dicht
- Avondklok

In alle cijfertjes zie je dat de scholen als een hub werken voor het virus (om technisch relevant te blijven)

Met mijn 4 kinderen, waarvan er 3 naar school gaan, zijn de 2 oudsten vooral verbaasd waarom ze überhaupt nog naar school moeten met zulke cijfers en waarom ze nog niet op de vorige manier (2 meetings per dag, plus huiswerkpakket ophalen) aan het werk zijn.

Ze zijn het ook zat, deze pandemie, maar ze vinden dat altijd maar wachten en wijzen naar anderen geen zin heeft en je gewoon moet doorpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:05:
[...]

Het lastige is dat de kerst/nieuw jaar periode er aan komt. Dan gaan we met zijn allen gezellig bij elkaar op bezoek. Een avondklok zal wel daarbij helpen om verspreiding tegen te gaan. Maar dan moet er wel draagvlak zijn. Als het echt de spuigaten uitloopt verwacht ik nog wel een zwaardere lockdown dan begin dit jaar.
Na de jaarwisseling lijkt het natuurlijk een stuk beter te gaan en gaat alles weer open. Maar schijn bedriegt.... de besmettingen van de feestdagen gaan dan gewoon weer vrolijk verspreiden en anderhalve maand later zitten we weer in hetzelfde schuitje. De winter moet namelijk nog beginnen. Het heeft hier nog niet eens gevroren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Ik ben verrast dat de persconferentie vrijdag pas is. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze nog snel de black friday drukte wilden voorkomen met behulp van een korte lockdown ofzo. De kans is volgensmij vrij groot dat (netzoals vorig jaar) het nieuws vrijdag en zaterdag weer vol staat met oproepen om niet meer naar het centrum toe te komen van diverse grote steden.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
Als de horeca helemaal sluiten dan breekt de pleuris uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Comgenie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:07:
Ik ben verrast dat de persconferentie vrijdag pas is. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze nog snel de black friday drukte wilden voorkomen met behulp van een korte lockdown ofzo. De kans is volgensmij vrij groot dat (netzoals vorig jaar) het nieuws vrijdag en zaterdag weer vol staat met oproepen om niet meer naar het centrum toe te komen van diverse grote steden.
OMT komt vanavond bij elkaar waarschijnlijk. Morgen advies schrijven, en beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:08:
Ik ben bang dat we daar niet aan gaan ontkomen, ongeacht welke maatregelen ze nemen. De vraag is meer of we op vrijdag al rellen krijgen of pas op zaterdag en wáár, dan of we rellen zullen krijgen. Misschien kun je vrijdag- en zaterdagavond beter even de centra van de wat grotere steden mijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43
Geef die kids 1 week thuisles en 1 week extra vakantie voor de kerstvakantie, dat kunnen ze echt wel hebben.. Eventueel haal je dat in de zomervakantie weer in door het schooljaar 1 week te verlengen. Als je op die manier de verspreiding onder de kinderen kan verlagen, lijkt me dat een goede optie. Dan is het aantal besmettingen met de feestdagen hopelijk ook wat lager.

Die laatste week voor de kerstvakantie is toch niet de meest productieve week.

[ Voor 23% gewijzigd door M@cer op 24-11-2021 15:12 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben benieuwd wat er van gaat komen. Met alle recente rellen lijkt het erop dat de weerstand alleen maar groter en groter wordt, hoe lang zullen wij dit dus kunnen volhouden? Hoe ver kan er gerekt worden (zo voelt het wel voor mij althans)? We gaan het zien. Maar de eerste barsten zijn goed zichtbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:41
erwn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:45:
Kortom ze hebben niks begrepen van de persconferentie twee weken geleden. Wellicht als ze wel wat met die dringende verzoeken hadden gedaan (thuiswerken & afstand houden) waren de maatregelen nu niet nodig geweest. Dan moeten ze nu niet gaan klagen dat hun kinderen naar huis gestuurd worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
LordSinclair schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:14:
Wellicht als ze wel wat met die dringende verzoeken hadden gedaan (thuiswerken & afstand houden) waren de maatregelen nu niet nodig geweest. Dan moeten ze nu niet gaan klagen dat hun kinderen naar huis gestuurd worden.
Er wordt veel thuisgewerkt, week in week uit fulltime thuis is echter het andere uiterste.
Af en toe wil je toch je collega's fysiek ontmoeten om geschillen uit te praten, efficiënt afspraken te maken en/of nieuwe mensen in te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 10:59
[...]

Kortom ze hebben niks begrepen van de persconferentie twee weken geleden. Wellicht als ze wel wat met die dringende verzoeken hadden gedaan (thuiswerken & afstand houden) waren de maatregelen nu niet nodig geweest. Dan moeten ze nu niet gaan klagen dat hun kinderen naar huis gestuurd worden.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ook ik ben het gedoe van de Corona pandemie meer dan beu en sta ervan te kijken hoe dat sommige mensen zich helemaal niks aantrekken van alles en gewoon doen en laten wat ze maar willen. Waarbij sommige tot het extreme doorslaan.

[ Voor 17% gewijzigd door sjtienuh op 24-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
CH4OS schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:13:
Ik ben benieuwd wat er van gaat komen. Met alle recente rellen lijkt het erop dat de weerstand alleen maar groter en groter wordt, hoe lang zullen wij dit dus kunnen volhouden? Hoe ver kan er gerekt worden (zo voelt het wel voor mij althans)? We gaan het zien. Maar de eerste barsten zijn goed zichtbaar.
Ze zullen natuurlijk de horeca weer de schuld geven en verder de openingstijden terugschroeven, of gewoon helemaal dicht tot aan 2022. De horeca is altijd de grote boosdoener bij het OMT, Rutte en De Jonge.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 20:27

boesOne

meuh

Je kan niet de scholen sluiten en de horeca open houden 8)7
Of alles gaat dicht, maar onderwijs als laatste.
Lijkt me logisch.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:50
hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:16:
[...]

Er wordt veel thuisgewerkt, week in week uit fulltime thuis is echter het andere uiterste.
Af en toe wil je toch je collega's fysiek ontmoeten om geschillen uit te praten, efficiënt afspraken te maken en/of nieuwe mensen in te werken.
Ik werk al sinds maart 2020 vanuit huis, week in week uit. Veel van de dingen die je benoemt kan gewoon op afstand.
Ik vind de uitbraak wat belangrijker dan om even te face-to-face te vergaderen met een collega.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ik ben bang dat we daar niet aan gaan ontkomen, ongeacht welke maatregelen ze nemen. De vraag is meer of we op vrijdag al rellen krijgen of pas op zaterdag en wáár, dan of we rellen zullen krijgen. Misschien kun je vrijdag- en zaterdagavond beter even de centra van de wat grotere steden mijden.
Dat pad zijn we al ingeslagen. Ik vrees dat we meer Coolsingels gaan krijgen en ik weet niet of de overwerkte politie dat blijft volhouden.
M@cer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:11:
Geef die kids 1 week thuisles en 1 week extra vakantie voor de kerstvakantie, dat kunnen ze echt wel hebben.. Eventueel haal je dat in de zomervakantie weer in door het schooljaar 1 week te verlengen. Als je op die manier de verspreiding onder de kinderen kan verlagen, lijkt me dat een goede optie. Dan is het aantal besmettingen met de feestdagen hopelijk ook wat lager.

Die laatste week voor de kerstvakantie is toch niet de meest productieve week.
Zeg dat tegen aanbestedingen die altijd vlak voor kerst ingediend moeten worden (en vervolgens 2 weken op de plank liggen). }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

sjtienuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:18:
[...]

[membersonly=title]Hier zeggen ze gewoon op het werk het is een advies en geen regel dus kom maar naar kantoor[/membersonly=title]

Ook ik ben het gedoe van de Corona pandemie meer dan beu en sta ervan te kijken hoe dat sommige mensen zich helemaal niks aantrekken van alles en gewoon doen en laten wat ze maar willen. Waarbij sommige tot het extreme doorslaan.
Het afwachtende gedrag van het kabinet is oorzaak nummer 1. Verplicht gewoon het thuiswerken tenzij essentieel. Dan hebben bedrijven ook niks te zeuren. Zo geef je mensen nog meer een vrijbrief om te gaan rellen, kijk de overheid durft niks, het rellen werkt! > meer rellen > overheid durft nog minder > meer rellen > enz. Die spiraal moet eens doorbroken worden..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:10
Laten ze maar alles dichtgooien zoals andere landen ook gedaan hebben. Dit is dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bensimpel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:22:
[...]

Het afwachtende gedrag van het kabinet is oorzaak nummer 1. Verplicht gewoon het thuiswerken tenzij essentieel. Dan hebben bedrijven ook niks te zeuren. Zo geef je mensen nog meer een vrijbrief om te gaan rellen, kijk de overheid durft niks, het rellen werkt! > meer rellen > overheid durft nog minder > meer rellen > enz. Die spiraal moet eens doorbroken worden..
Zonder handhaving zie ik niet zo heel veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Bensimpel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:22:
[...]

Ze weten het toch altijd wel weer mooi te spinnen dat niet hun eigen faalbeleid de schuld is van overlopende IC's, maar dat de bevolking de regels niet tot nauwelijks naleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:24:
[...]

Ze weten het toch altijd wel weer mooi te spinnen dat niet hun eigen faalbeleid de schuld is van overlopende IC's, maar dat de bevolking de regels niet tot nauwelijks naleeft.
Of misschien een combinatie van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
MikeyMan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:25:
[...]

Of misschien een combinatie van beiden?
Het is natuurlijk een feit dat er altijd mensen zullen zijn die zich nergens iets van aantrekken, maar volgens mij houdt het overgrote deel van de bevolking zich netjes aan de regels. Wat meer zelfreflectie van het OMT en onze twee grote lijders zou niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43
Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:21:
[...]

Zeg dat tegen aanbestedingen die altijd vlak voor kerst ingediend moeten worden (en vervolgens 2 weken op de plank liggen). }:|
Ik bedoel uiteraard op scholen.. ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
c-nan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:20:
Ik vind de uitbraak wat belangrijker dan om even te face-to-face te vergaderen met een collega.
Anderhalf jaar geleden ging dat behoorlijk goed, inmiddels is de rek op de werkvloer er ook wel uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

[...]

Ik klaag dus zeker wel. Mijn werkgever zit inmiddels een jaar in een nieuwe kantoor, waar ik tot nu toe 2 keer geweest ben. We hebben ons tot nu toe aan alle maatregelen gehouden, behalve de avondklok (ik niet, de rest van het gezin wel). Ik fiets 's avonds vaak even een rondje om nog wat te bewegen en dat red ik dan niet altijd voor 21:00 uur. Toen de avondklok werd versoepeld naar 22:00 uur heb ik hem door onacthzaamheid misschien nog een keer overtreden, maar dan met een paar minuten ofzo. Maakt ook geen bal uit, want je komt 's avonds toch zo goed als niemand tegen buiten (avondklok of niet). Zodra mogelijk hebben we onze prikken gehaald en het aantal familiebezoekjes is beperkt tot een absoluut minimum...

We zijn nu op het punt beland, dat ik het wel best vind. Je kunt je prima aan alle adviezen en regels houden, het helpt toch niet. We staan, ondanks alle veel beter ogende cijfertjes, weer precies op dezelfde positie als vorige winter. Wij vinden onze weg wel. Tijd om op de belangrijkste punten het heft weer in eigen handen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
M@cer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:28:
[...]

Ik bedoel uiteraard op scholen.. ;)
Wat verwacht je dat de ouders moeten doen? ;)

Genoeg lichten die dan opa en oma bellen om op te laten passen. Dus een directe link jong <> oud zonder filter van de ouders (in tijd) ertussen. Top idee.

We zien 1) elke keer stijgingen na verzwaringen, waardoor maatregelen eerder een averechts effect lijken te hebben en 2) de rest van ons omliggende landen gaat niet veel beter, dus dit is niet een uniek probleem. We zijn gewoon aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 13:28
boesOne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:20:
[...]

Je kan niet de scholen sluiten en de horeca open houden 8)7
Of alles gaat dicht, maar onderwijs als laatste.
Lijkt me logisch.
Waarom niet? Talloze nieuws artikelen waarbij klassen (en zelfs 1/3 van de school) corona heeft. Daarna gaat het door naar de ouders en zij brengen het eventueel weer naar het werk. Zul je zien dat er tijdens de kerst bezoeken bij de hele familie zieke zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:27:
[...]

Het is natuurlijk een feit dat er altijd mensen zullen zijn die zich nergens iets van aantrekken, maar volgens mij houdt het overgrote deel van de bevolking zich netjes aan de regels. Wat meer zelfreflectie van het OMT en onze twee grote lijders zou niet misstaan.
Het een sluit het ander niet uit. Er had genoeg beter gekund.

Maar het is m.i. een utopie om te denken dat er iets mogelijk was geweest in beleid of communicatie waarmee de compliance altijd op niveau maart 2020 was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bijna 24k positieve testen erbij vandaag. Snap niet dat het OMT vanavond pas bij elkaar komt? De tijd dringt en black friday komt er ook nog eens aan. De urgentie is blijkbaar zoek. Door meer urgentie te creëren kun je ook het draagvlak vergoten. Dit is anders een vergooide kans en zo zitten we straks in een nog langere lockdown.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik ben benieuwd hoe ze die vermeende lockdown willen gaan handhaven als ze nu al moeite hebben met de 1,5m afstandsregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
celshof schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:52:
Zowel de BSO als de 2 klassen van mijn kinderen zijn vanwege Corona gesloten geweest. Als ik het moet inschatten, sluit een klas als er een kind bijzit dat iedereen besmet, waardoor er zoveel besmet raken dat de GGD tot quarantaine overgaat.

Als ik namelijk naar mijn dochtertje kijk, die positief getest heeft vorige week, dan hebben zo ongeveer alle kinderen in haar klas en de leraren Corona gehad. Die klas sluiten zou echt zinloos zijn en zo zijn er heel veel klassen die dat in de afgelopen maand hebben gehad.

En wat betreft doorgeven, ze had Corona-achtige verschijnselen en ze heeft echt heel erg haar best gedaan om mij te besmetten. Vorige week woensdag had ik namelijk precies dezelfde verschijnselen als zij, maar kennelijk heeft ze alleen een verkoudheidje gehad, want ik ben sindsdien 2x negatief getest.

Scholen sluiten zou als aller, aller laatste maatregel gedaan moeten worden. Niet weer die De Jong die scholen en kinderen misbruikt om ouders thuis te houden
De criteria van een klas in quarantaine ligt bij 3 positieve testen in een klas.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:29
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:40:
Ik ben benieuwd hoe ze die vermeende lockdown willen gaan handhaven als ze nu al moeite hebben met de 1,5m afstandsregel.
Zal geen probleem worden. Je neemt met een lockdown alle ontmoetingspunten van mensen weg, dus dan is er niet eens een gelegenheid om geen afstand te houden. Checken of bijvoorbeeld een sportschool open/dicht is gaat makkelijker dan binnen kijken of er overal en altijd fatsoenlijk afstand wordt gehouden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:33:
Maar het is m.i. een utopie om te denken dat er iets mogelijk was geweest in beleid of communicatie waarmee de compliance altijd op niveau maart 2020 was gebleven.
Toen waren we vooral bang, vrijwel iedereen waarvan bekend was dat hij/zij Corona had werd behoorlijk ziek.

Daarnaast voelde voor velen de eerste lockdown als een surrealistisch schoolreisje, dat is deze keer echt anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Nat-Water schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:45:
[...]

Zal geen probleem worden. Je neemt met een lockdown alle ontmoetingspunten van mensen weg, dus dan is er niet eens een gelegenheid om geen afstand te houden. Checken of bijvoorbeeld een sportschool open/dicht is gaat makkelijker dan binnen kijken of er overal en altijd fatsoenlijk afstand wordt gehouden.
Dat is te veel makkelijk gedacht. Mensen gaan dan lekker bij elkaar thuis op bezoek of spreken buiten in grotere getalen ergens af. Lastig controleren als mensen binnenshuis een feestje bouwen.

Bovendien is de wil er ook niet meer na alle mooie praatjes van Mark en Hugo. "Als we dit doen, dan...". Niemand trapt hier meer in. Het overgrote deel van de bevolking is gevaccineerd en toch zitten we weer in dezelfde shit als vorig jaar, toen niemand gevaccineerd was.

[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 24-11-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Nat-Water schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:45:
[...]

Je neemt alle gereguleerde ontmoetingspunten weg, want mensen spreken natuurlijk wel gewoon thuis af.
Vaak zat gezien dat mensen bij elkaar op bezoek waren tijdens de avondklok, fietsen gewoon op de dam, mensen deden niet eens moeite om het te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

DDX

In het begin van de vorige avondklok was het rustig op straat ja, maar op het eind was het gewoon 'druk' op de weg.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je niet een paar weken zonder kroeg kan heb je hele andere problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
RemcoDelft schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:54:
[...]

Er zijn nu al overal in het land relletjes, wat denk je dat er gebeurt als we weer een lockdown worden ingeduwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Bensimpel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:38:
Bijna 24k positieve testen erbij vandaag. Snap niet dat het OMT vanavond pas bij elkaar komt? De tijd dringt en black friday komt er ook nog eens aan. De urgentie is blijkbaar zoek. Door meer urgentie te creëren kun je ook het draagvlak vergoten. Dit is anders een vergooide kans en zo zitten we straks in een nog langere lockdown.
Even wat details van de cijfers:

Bron AD
Een recordaantal Nederlanders is in de afgelopen dag positief getest op het coronavirus. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kreeg tussen dinsdagochtend en woensdagochtend 23.789 meldingen van positieve tests.

Het oude record was vorige week donderdag gevestigd, met ongeveer 23.600 nieuwe gevallen in een dag tijd.

Het is de negende dag op rij met meer dan 20.000 positieve tests. In de afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM 156.921 gevallen. Ook dat is een record. Gemiddeld komt het neer op 22.417 bevestigde besmettingen per dag. Dat gemiddelde stijgt voor de 55e dag op rij.

De stijging van het aantal positieve tests gaat wel iets langzamer. Het weektotaal over de afgelopen zeven dagen, de 156.921 positieve tests, ligt 32,4 procent hoger dan de week ervoor. Dat is het laagste 'groeigetal' sinds 9 oktober. Het kan een tijdelijk dipje zijn, het kan ook komen doordat de GGD'en tegen hun maximale capaciteit aan zitten en niet in staat zijn om nog veel meer mensen te testen dan ze nu al doen, maar het zou ook kunnen betekenen dat de groei wat begint af te vlakken.

Het RIVM kreeg afgelopen etmaal vijftig meldingen dat een coronapatiënt aan de gevolgen van de besmetting was overleden. Dat hun overlijden nu is gemeld, wil niet zeggen dat ze in de afgelopen dag zijn gestorven.

In de afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM 271 sterfgevallen, gemiddeld bijna 39 per dag. Dat is het hoogste niveau sinds 8 maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 23:27
[...]

De kroeg kan eerder niet een paar weken zonder joú.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Een kroeg die om 20u dicht gaat is geen kroeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:29
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is te veel makkelijk gedacht. Mensen gaan dan lekker bij elkaar thuis op bezoek of spreken buiten in grotere getalen ergens af. Lastig controleren als mensen binnenshuis een feestje bouwen.

Bovendien is de wil er ook niet meer na alle mooie praatjes van Mark en Hugo. "Als we dit doen, dan...". Niemand trapt hier meer in. Het overgrote deel van de bevolking is gevaccineerd en toch zitten we weer in dezelfde shit als vorig jaar, toen niemand gevaccineerd was.
Er zal zeker een verhoging daarvan zijn, en meer dan vorig jaar, maar het algehele effect zal toch zijn dat er minder contactmomenten en contacttijd is.

Scholen dicht -> Kinderen thuis. Dan laat je ze misschien met wat andere kinderen spelen, maar dat is al een selecter groepje dan de 30 man die er normaal in een klaslokaal zit.

Horeca dicht -> Thuis drinken. Je zal misschien met je vrienden ergens thuis afspreken, maar je zit niet meer met de 50 man in de kroeg.

Ik kan wel even doorgaan maar ik denk dat het punt wel duidelijk is :).
Groepen zijn kleiner, contactmomenten uiteindelijk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 24-11-2021 16:00 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik ben benieuwd hoeveel van de 156.921 coronagevallen gevaccineerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 13:24

Temujin

Zegt ook wel eens iets

[...]

Sorry hoor.. Maar genoeg werknemers die daar weinig tegen kunnen doen zolang de overheid een ADVIES geeft om thuis te werken. En niet een PLICHT. Menig werkgever doet nog steeds het minimale zolang ze maar niet in de problemen komen met overheid doormiddel van boetes en dergelijke. Een werknemer die zich daar tegen uitspreekt word niet overal op prijs gesteld.

En ja dit is absurd. Maar leg de schuld astublieft niet bij de werknemers.

De laatste keer dat de scholen dichtgingen heb ik onbetaald verlof moeten nemen om ze op te kunnen vangen thuis. Nu heb ik genoeg buffer om dit op te vangen, maar reken maar dat ik zal klagen mocht dit opnieuw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Oké, vrijdag krijgen we weer straf omdat we niet goed aan de regels hebben gehouden. Het vermanende vingertje werd afgelopen week al een enkele keer opgestoken.

Verwachting:
horeca dicht, evenementen afgelast. max.2 personen op bezoek, thuiswerkadvies van 50 naar 90%, niet essentiele winkels dicht, kappers dicht.

En over drie weken: "wij lieve overheid staan met kerst 4 bezoekers toe in huis".

Vanaf 1 januari 2G, overal, het is zo erg dus dat gaat er makkelijker doorheen in de politiek. Code zwart net niet, mogen nooit meer zo dichtbij komen, etc etc

Zoiets. En scholen ook dicht, ja. Maar niet vanaf maandag. 1 december.

Misschien nog wel politiestaat situatie.

Wel benieuwd wat Gommers vs Kuipers/de Jonge nog oplevert

[ Voor 7% gewijzigd door horizon1978 op 24-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:57:
~60-70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:51
Man, wat een gigantische clusterfuck is deze situatie toch. *knip* niet op de man, ook niet bij bewindslieden

M'n gevoel zegt dat dit een nog slechtere winter gaat worden dan afgelopen jaar. Het draagvlak is echt minimaal volgens mij, dus er zullen wel een stuk meer ontmoetingen achter de voordeur plaatsvinden dan vorig jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:46
redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:41:
[...]

De criteria van een klas in quarantaine ligt bij 3 positieve testen in een klas.
En als je dan rekening houdt met dat kinderen (ik reken even met basisschool leeftijd): minder makkelijk Corona oplopen, minder makkelijk Corona doorgeven en vaak minder tot geen verschijnselen hebben, dan zal het zelden bij die 3 gebleven zijn.
In ons geval zijn de BSO en klassen ontzettend veilig geworden, want Corona heeft daar al huisgehouden. En dat zal voor veel scholen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
celshof schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:12:
[...]
En als je dan rekening houdt met dat kinderen (ik reken even met basisschool leeftijd): minder makkelijk Corona oplopen, minder makkelijk Corona doorgeven en vaak minder tot geen verschijnselen hebben, dan zal het zelden bij die 3 gebleven zijn.
In ons geval zijn de BSO en klassen ontzettend veilig geworden, want Corona heeft daar al huisgehouden. En dat zal voor veel scholen gelden.
Klopt, meestal duiken er wel meer gevallen op. Vandaar ook dat de grens waarschijnlijk op 3 ligt. Bij 1 is het nog een individuele besmetting, bij 2 kan het nog degene zijn die er de hele dag naast zit en bij 3 moet het haast wel in de klas rond gaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:57:
Ze zijn in ieder geval alle 156.921 immuun... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
horizon1978 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:09:
Oké, vrijdag krijgen we weer straf omdat we niet goed aan de regels hebben gehouden. Het vermanende vingertje werd afgelopen week al een enkele keer opgestoken.

Verwachting:
horeca dicht, evenementen afgelast. max.2 personen op bezoek, thuiswerkadvies van 50 naar 90%, niet essentiele winkels dicht, kappers dicht.

En over drie weken: "wij lieve overheid staan met kerst 4 bezoekers toe in huis".

Vanaf 1 januari 2G, overal, het is zo erg dus dat gaat er makkelijker doorheen in de politiek. Code zwart net niet, mogen nooit meer zo dichtbij komen, etc etc

Zoiets. En scholen ook dicht, ja. Maar niet vanaf maandag. 1 december.

Misschien nog wel politiestaat situatie.

Wel benieuwd wat Gommers vs Kuipers/de Jonge nog oplevert
*knip* geen complottheorieën of verdachtmakingen zonder onderbouwing/bewijs

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

hoevenpe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:14:
[...]

Ze zijn in ieder geval alle 156.921 immuun... O-)
niet immuun maar wel antistoffen. maar hoe lang die werkzaam zijn..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

backupdevice

Boeh!

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:29:
[...]

Ik klaag dus zeker wel. Mijn werkgever zit inmiddels een jaar in een nieuwe kantoor, waar ik tot nu toe 2 keer geweest ben. We hebben ons tot nu toe aan alle maatregelen gehouden, behalve de avondklok (ik niet, de rest van het gezin wel). Ik fiets 's avonds vaak even een rondje om nog wat te bewegen en dat red ik dan niet altijd voor 21:00 uur. Toen de avondklok werd versoepeld naar 22:00 uur heb ik hem door onacthzaamheid misschien nog een keer overtreden, maar dan met een paar minuten ofzo. Maakt ook geen bal uit, want je komt 's avonds toch zo goed als niemand tegen buiten (avondklok of niet). Zodra mogelijk hebben we onze prikken gehaald en het aantal familiebezoekjes is beperkt tot een absoluut minimum...

We zijn nu op het punt beland, dat ik het wel best vind. Je kunt je prima aan alle adviezen en regels houden, het helpt toch niet. We staan, ondanks alle veel beter ogende cijfertjes, weer precies op dezelfde positie als vorige winter. Wij vinden onze weg wel. Tijd om op de belangrijkste punten het heft weer in eigen handen te nemen.
Mooi man. Fiets je tijdens je rondje ook genoeg zorg personeel bij elkaar , zodat de pacemaker die het hart van mijn moeder aan de gang houdt afgesteld kan worden . Want de mensen die dat kunnen doen zijn of ziek of staan aan een Corona bed.

Veel plezier met je weg vinden .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik lees op eerdere pagina's van het topic redelijk wat opmerkingen van 'gooi de horeca maar nog eerder of helemaal dicht'. Nu las ik eerder dat slechts 2,9 procent van de besmettingen volgens (KHN) in horecagelegenheden plaats vind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnOt7a-3Z6nR8nrNN300M0vPdSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVa0OMX0nNczEHCBb9hdIfAa.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel, met alleen de horeca sluiten ben je er natuurlijk nog niet. Daar zijn de cijfers denk ik te hoog voor. Je wil die piek sneller naar beneden krijgen. Ik ben dus heel benieuwd welke maatregelen er gaan komen. Zoals Gommers eerder al aangaf in het nieuws, ''een harde lockdown''.
Verreweg de meeste besmettingen vinden binnen thuissituaties plaats (volgens dat tabelletje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Dat is het frustrerende. Ik houd me wel aan de maatregelen en dan zijn mijn kinderen straks weer de dupe. (En ik mag lesgeven terwijl ik moet werken. Ook niet ideaal.) Dat overleven ze wel, maar maatschappelijk lijkt een (lange) schoolsluiting me hoogst ongewenst.

Ik snap dat mensen er klaar mee zijn. Maar het voelt alsof we altijd te laat en te zwaar moeten ingrijpen, onder andere omdat een deel van de mensen (of werkgevers) niet meedoet.

(En natuurlijk is de toeslagenaffaire een drama.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 23:34
backupdevice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:18:
[...]

Mooi man. Fiets je tijdens je rondje ook genoeg zorg personeel bij elkaar , zodat de pacemaker die het hart van mijn moeder aan de gang houdt afgesteld kan worden . Want de mensen die dat kunnen doen zijn of ziek of staan aan een Corona bed.

Veel plezier met je weg vinden .
snap het verband niet helemaal , met dat hij een rondje fietst om 22.00..

hoi

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties