Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

eric.1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:07:
Als ze willen dat de sportscholen zsm helemaal sluiten, vooral doen.
Anders kan men best zelf even nadenken en inzien dat dit dus niet handig is ongeacht wat de regels precies zeggen.
De regels zeggen ook 1,5 meter afstand houden, dus er is een maximum aan mensen dat tegelijkertijd in de sportschool mag zijn. Maar dit zal betekenen dat (veel?) mensen niet kunnen sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De basic fit hier om de hoek is maandagochtend (vanaf 7 uur) al een eind vol gereserveerd. Jammer dat ze niet vanaf 5 uur open gaan(normaal zijn ze 24/7 open) maar misschien komt dat nog als er personeel ingeroosterd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:30:
De basic fit hier om de hoek is maandagochtend (vanaf 7 uur) al een eind vol gereserveerd.
Iedereen om me heen is bezig zijn leven rond de nieuwe openingstijden heen te plannen, als het doel het reduceren van contactmomenten is dan hebben ze compleet gefaald.

Veel gevaccineerden gaan niet de straat op om te protesteren maar zijn er net zo klaar mee. Men leert leven met het virus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:03:
[...]

Iedereen om me heen is bezig zijn leven rond de nieuwe openingstijden heen te plannen, als het doel het reduceren van contactmomenten is dan hebben ze compleet gefaald.

Veel gevaccineerden gaan niet de straat op om te protesteren maar zijn er net zo klaar mee. Men leert leven met het virus.
We moeten er idd mee leven met het virus en de nieuwe regels. Wat we nog te wachten staat is nog een grijs gebied. Ze modderen echt enorm vele aan en ik hoop eigenlijk dat het Kartel een reset krijgt met een beleid dat wel werkt!

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Hier niet anders. Ik denk dat ik maar een stukje avond opoffer en wat vroeger ga opstaan. Waar ik een jaar geleden nog wel mijn best deed ga ik nu geen enkele keer minder de deur voor uit. Dadelijk ook nog even lekker dineren hier in de buurt.... zullen voornamelijk lunches worden de komende tijd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:13
En ja hoor, ik zie op Facebook al de nodige activiteiten verplaats worden naar het weekend.. we mogen niet meer 's avonds les geven, dus we verplaatsen alles naar het weekend!

Zucht...

Dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen ?

[ Voor 11% gewijzigd door President op 27-11-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:13:
En ja hoor, ik zie op Facebook al de nodige activiteiten verplaats worden naar het weekend.. we mogen niet meer 's avonds les geven, dus we verplaatsen alles naar het weekend!
Amateursport competitie van de avond naar overdag, hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
hoevenpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:17:
[...]

Amateursport competitie van de avond naar overdag, hier idem.
Tja... En ik begrijp ze. In de avond sporten mag niet, dus verplaats je het naar een moment waarop het wel mag... En volg je de regels dus.

Totaal niet in lijn met de gehele bedoeling van de persconferentie, maar ja... Dat krijg je met dit soort maatregelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18:24
President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:20:
[...]
Tja... En ik begrijp ze. In de avond sporten mag niet, dus verplaats je het naar een moment waarop het wel mag... En volg je de regels dus.

Totaal niet in lijn met de gehele bedoeling van de persconferentie, maar ja... Dat krijg je met dit soort maatregelen
Mwah om zich is toch wederom aangeven waarom het draait en dan is het inderdaad geheel niet niet lijn met.
Maar goed kennelijk is het enige wat wij als volk aankunnen "alles gesloten houden met massaal handhaving op de been". Zelf een aardig eindje inschikken (en nog een beetje keuze houden in de details hoe en wat) is kennelijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Ze? of We?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ze. Het mag duidelijk zijn dat ze met dit pakket maatregelen niet veel gaan bereiken bij mij....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik ook, geef het eerlijk toe.
Het is wel mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
[...]

Als blijkt dat het telkens drukker is dan ik comfortabel vind overweeg ik maar een pull-up bar aan de muur te schroeven thuis. Om deze periode door te komen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:27:
[...]
Ze. Het mag duidelijk zijn dat ze met dit pakket maatregelen niet veel gaan bereiken bij mij....
Niet wat in mijn optiek nodig is nee , dat klopt.
Maar dat buitengewoon actieve ontwijken van maatregelen, omdat je niet aan de achterliggende redenen die toch duidelijk zijn gecommuniceerd wilt meewerken, maakt alle te verzinnen maatregelen waardeloos behalve het meest draconische met de meest draconische handhaving er boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Achja, op deze fiets gaan we inderdaad naar een harde lockdown met kerst. Moeten we niet collectief gaan huilen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
gekkie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:32:
[...]

Maar dat buitengewoon actieve ontwijken van maatregelen, omdat je niet aan de achterliggende redenen die toch duidelijk zijn gecommuniceerd wilt meewerken, maakt alle te verzinnen maatregelen waardeloos behalve het meest draconische met de meest draconische handhaving er boven op.
Maar, zeg eerlijk. Een sluiting van 17u tot 5u.

Het winkelen zal dus in een kortere tijdsperiode moeten, dus drukker. Activiteiten worden verplaatst naar tijdstippen waarop het wel mag... Een advies is maar een advies, dus ook dat zal door genoeg mensen opzij worden gelegd...

O en kinderen op de basisschool moeten zich testen.... Over een week of 2-3 zullen de testen hopelijk op school binnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
eric.1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:34:
Achja, op deze fiets gaan we inderdaad naar een harde lockdown met kerst. Moeten we niet collectief gaan huilen tegen die tijd.
De Jonge heeft aangegeven dat dat niet gaat gebeuren
https://www.nrc.nl/nieuws...bezoekers-welkom-a4065374

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Hebben ze de handhavingscapaciteit niet (meer) voor, het kerstdiner is achter de voordeur en daar heeft de overheid niets over te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. Noem voor de werkende mens het verschil met nu.. Alleen het weekend kan je nog wat doen, en dat benut je dan ook volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Tja, dat is dan weer de schuld van de overheid met deze achterlijke maatregelen...

Net zoals een ouder verantwoordelijk is voor een kind en een leerkracht voor de klas. Maar de burger wijzen werkt niet en dat kan je ook niet verwachten... Meer dan de helft van de Nederlanders heeft sowieso een IQ onder het gemiddelde (whahaha, daarom is het ook het gemiddelde)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Chanoeka duurt 8 dagen :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:41:
[...]

Ach.. Noem voor de werkende mens het verschil met nu.. Alleen het weekend kan je nog wat doen, en dat benut je dan ook volledig.
Tja, en achter de voordeur zal er nu wel nog meer gebeuren dan eerst. Helemaal met de kerst, ik voorspel vele volle woonkamers waar de ramen waarschijnlijk niet eens op de ventilatiestand gaan ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
dr.lowtune schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:55:
[...]

Tja, en achter de voordeur zal er nu wel nog meer gebeuren dan eerst. Helemaal met de kerst, ik voorspel vele volle woonkamers waar de ramen waarschijnlijk niet eens op de ventilatiestand gaan ;-)
Terecht met die gasprijzen vandaag de dag ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:42:
[...]

Tja, dat is dan weer de schuld van de overheid met deze achterlijke maatregelen...
Sjah, het opzoeken van de grenzen van deze maatregelen werkt averechts. Wie dan ook de schuld zou dragen daarvan. Het gevolg dragen wij i.i.g. als gehele samenleving.
Net zoals een ouder verantwoordelijk is voor een kind en een leerkracht voor de klas. Maar de burger wijzen werkt niet en dat kan je ook niet verwachten... Meer dan de helft van de Nederlanders heeft sowieso een IQ onder het gemiddelde (whahaha, daarom is het ook het gemiddelde)...
Blijkbaar zorgt een bovengemiddeld IQ ook niet automatisch voor welwillendheid noch voor het besef dat het opzoeken van de randjes alleen maar zorgt voor een hardere klap in ons gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

eric.1 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:58:
[...]

Blijkbaar zorgt een bovengemiddeld IQ ook niet automatisch voor welwillendheid noch voor het besef dat het opzoeken van de randjes alleen maar zorgt voor een hardere klap in ons gezicht.
Mwah, ik denk dat het besef er echt wel is hoor. Ja, we weten het wel, het boeit ons alleen geen ene fuck, want <insert reden>. Het is en blijft een ver van m'n bed show voor heel veel Nederlanders. Waar hebben we het ook over he, 600 mensen op de IC, over heel Nederland. 18 miljoen. Oh, wellicht worden het er 1000, of 1500. Dan nog is de kans levensgroot dat je niemand daadwerkelijk kent, zelfs niet via via.

Toevallig hoorde ik twee weken terug over de eerste, na bijna 2 jaar Corona. De buurvrouw van m'n ouders, uiteraard niet gevaccineerd, er hebben wel 1000 mensen voor haar gebeden, dus die is alweer levend en wel thuis ;) . Dus dat is al via via, en dan nog niet eens gevaccineerd ook. Kans dat ik iemand ga kennen die gevaccineerd is en op de IC komt is nihil.

En dan krijgen we eventueel code zwart. Op papier echt erg. Maar hoeveel mensen ken je nou daadwerkelijk in je omgeving waarvan de zorg wordt uitgesteld. Je ziet wellicht een schrijnend geval bij Hart van Nederland, en ik zag bij het RTL nieuws dat ze ook al op zoek waren naar mensen van wie de operatie was uitgesteld. En dat maakt het niet minder erg hoor, maar het komt ook niet dichter bij je bed. Het blijft even ver.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 27-11-2021 16:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
gekkie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:32:
[...]

Het is niet anders. Ik ben best bereid mij aan de basis maatregelen te houden zoals het mondkapje en 1.5meter. Maar om nu alles in mijn leven weer op een laag pitje te zetten omdat men in den haag geen kleur durft te bekennen en dus maar iedereen in beperking gooit gaat er bij mij niet in. Bij weinig mensen overigens... morgenmiddag nog een verjaardag in de familie, en er komt echt geen kip minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:08:
Het is niet anders. Ik ben best bereid mij aan de basis maatregelen te houden zoals het mondkapje en 1.5meter.
Kom net van de supermarkt, viel me op dat er steeds minder mondkapjes gedragen worden. Anderhalve meter is alweer een paar dagen verplicht maar niemand die zich eraan houdt, Den Haag is de grip totaal kwijt.
Maar om nu alles in mijn leven weer op een laag pitje te zetten omdat men in den haag geen kleur durft te bekennen en dus maar iedereen in beperking gooit gaat er bij mij niet in.
Hier net zo, door weer met alleen algemene maatregelen te komen is er bij mij iets geknapt. Ongevaccineerden zijn het probleem, maar men is doodsbang deze groep hard aan te pakken. Wil je de gevaccineerde meerderheid meekrijgen zal je imo iets moeten doen met 2G of triage, dit werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
Kom net van een andere supermarkt. 98% mondkapjes en maar een paar onder de neus. Ook N=1

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De persconferentie is geweest, de aanvullende maatregelen zijn bekend dus om te voorkomen dat we vergelijkbare discussies over de algemene situatie krijgen, gaat deze op slot. Dank allen en tot de volgende persconferentie, dan komt er weer een nieuw topic.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties