Geen medici. Enkel mensen die op internet hebben geleerd hoe je covid echt* kan behandelen.Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:33:
[...]
Wie gaat daar werken? Zeker als de rest van de zorg wil ontlasten?
Ook in Nederland wordt hier natuurlijk wel over gesproken. Zeker omdat het steeds aannemelijker wordt dat COVID niet alleen endemisch zal blijven, maar ook een terugkerend maatschappelijk probleem zal blijven.Petje72 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:26:
[...]
inderdaad, dat ze daar nog niet aan gedacht hebben... of toch wel? maar gooien ze het op de zorgplicht?
klinkt keihard maar elke provincie 1 of 2 "corona"ziekenhuizen met grote IC's, kom je als bewust-eigen-keuze-ongevaccineerde op de IC en die IC's vol, dan kom je op de IC-wachtlijst. So be it, gevolg van je keuze.
Kunnen de andere ziekenhuizen hun reguliere zorg uitvoeren.
Maar er zijn een aantal problemen hierin. Twee hele belangrijke problemen.
A:
Wie gaat deze locaties bezetten? We hebben binnen de Nederlandse gezondheidszorg niet zozeer een materiële beperking op dit moment, we hebben een personele beperking. Met een leuk nieuw gebouw, gaan we dit niet doen oplossen.
B:
Een belangrijk deel van de huidige COVID-19 patiënten op de IC's, zijn ongevaccineerden. Maar zoals we de voorgaande maand bijvoorbeeld ook hebben kunnen zien is dat 30% wel gevaccineerd is. Dat dit percentage relatief gezien, toeneemt.
En dat is niet verwonderlijk. Ongevaccineerden raken op natuurlijke wijze geïmmuniseerd. De een daarin wat beter dan de ander, maar het gebeurd natuurlijk wel. Die groep, zal dus kleiner worden.
Aan de andere kant, de groep van gevaccineerden, is een heel andere soort groep patiënten. Meer immuun gecompromitteerd, meer comorbiditeit, meer zorgbehoeftig in bredere zin.
Deze groep zal meer zorg en meer expertise kunnen gebruiken dan alleen de IC arts en IC verpleegkundigen, naast COVID zullen er namelijk andere zaken meespelen. Heb je deze patiënten in een COVID huis liggen, dan zal je ze voor van alles en nog wat naar een ziekenhuis moeten transporteren en terug op de momenten dat ook maar iets van behandeling noodzakelijk is.
De schreeuwende hebben de overhand gekregen , de ongevaccineerden waar straks ook onvermijdelijk geen plek voor is daarvan staan de vrienden , eengezinden en familie te schreeuwen in het ziekenhuis.Cis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:33:
[...]
Thnx voor deze uitleg. Ik snap het helemaal. En ik voel ook een frustratie/peinspunt in je laatste alinea.
Maar tegelijkertijd geef je ook een oplossing. 1 die eigenlijk altijd al aanwezig was, nl: een aantal IC bedden vrij houden.
Misschien is dat niet zo'n slecht idee. Ik besef me dat ik niet achter het loket zit en dus niet met schreeuwende of huilende patienten/familie te maken heb. Maar misschien is het toch de beste keuze tussen alle slechte opties.
En de kanker patiënt die voor de zoveelste keer naar huis wordt gestuurd sterft vredig thuis met zijn naasten aan zijn zijde.
Gaat dat het worden ?
In hoeverre het een goed of slecht idee, dit blijft in bepalende zin echter dezelfde discussie van triage & beleid. Maar dan wel een waar meteen politieke en maatschappelijke component bij zit.Cis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:33:
[...]
Thnx voor deze uitleg. Ik snap het helemaal. En ik voel ook een frustratie/peinspunt in je laatste alinea.
Maar tegelijkertijd geef je ook een oplossing. 1 die eigenlijk altijd al aanwezig was, nl: een aantal IC bedden vrij houden.
Misschien is dat niet zo'n slecht idee. Ik besef me dat ik niet achter het loket zit en dus niet met schreeuwende of huilende patienten/familie te maken heb. Maar misschien is het toch de beste keuze tussen alle slechte opties.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Krijg net te horen dat we ook met de 60+ ochtendtraining kunnen meedoen, zal qua risico inderdaad minder zijn dan in de avond met alleen 50- /s
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De recovery is natuurlijk alleen direct postprocedureel. Een patiënt op de afdeling die bijvoorbeeld diep septisch raakt, multi-orgaan falen ontwikkeld, etc. ga jij niet op de recovery opvangenDennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:32:
[...]
Die gaat niet dood.
Dan mag de recovery overwerken tot de IC plek heeft.
Komt bij ons regelmatig voor dat de IC het beschikbare bedje aan een reanimant heeft moeten geven bijvoorbeeld.
Maar in essentie heb je gelijk natuurlijk.
Al gaat het OK team je echt niet laten sterven als tijdens de OK de IC in een crisis komt.
En daar heb je de crux.Virtuozzo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:36:
[...]
In hoeverre het een goed of slecht idee, dit blijft in bepalende zin echter dezelfde discussie van triage & beleid. Maar dan wel een waar meteen politieke en maatschappelijke component bij zit.
Een grote meerderheid waaronder ik, 'zal eerlijk zijn' moet even af reageren want dat is menselijk.
Vinden we de regels leuk of logisch, waren andere keuzes mogelijk daar valt over te discussiëren maar we zien de realiteit dat het nodig is.
Maar op dezelfde weg doormodderen en proberen de geit en de kool te sparen dat gaat ook niet werken.
Het zijn allemaal maatschappelijk belangen die met elkaar botsen en ergens zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Dat is niet leuk en fijn maar onontkoombaar als we met Corona als endemische situatie zullen moeten omgaan. En ja, dat zal een zware maatschappelijke en politieke discussie zijn.
https://www.telegraaf.nl/...r-absoluut-geen-garanties
https://www.nrc.nl/nieuws...bezoekers-welkom-a4065374
Wait, whuttttt met kerst mocht toch alles? Dat werd de vorige keer nog gezegd?Demissionair premier Mark Rutte „hoopt op een normale kerst”, maar kan daarover „absoluut geen garanties” geven.
Maar „mocht dit advies langer noodzakelijk blijken dan nu voorzien, zijn vieringen (zoals Sinterklaasavond, Chanoeka en Eerste- en Tweede Kerstdag) hiervan uitgezonderd”, aldus De Jonge.
[ Voor 61% gewijzigd door President op 26-11-2021 20:49 ]
Volledig eens.psychodude schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:39:
[...]
De recovery is natuurlijk alleen direct postprocedureel. Een patiënt op de afdeling die bijvoorbeeld diep septisch raakt, multi-orgaan falen ontwikkeld, etc. ga jij niet op de recovery opvangen. Het zorgtraject voor een procedure eindigt natuurlijk niet zodra ik de wond afgeplakt heb
.
Je post teveel gelezen vanuit eigen beroep.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zit ze al in groep 6 dan? Mooi vlot! De gewijzigde post te laat gezien.Mfpower schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:38:
Mijn dochter van 8 in groep 6 barstte tijdens de persconferentie in tranen uit vanwege 2x per week testen. Dat wordt nog wat.
[ Voor 7% gewijzigd door BvZwolle op 26-11-2021 20:49 ]
Tja, maar ja, laissez-faire is het fundament van dominante politieke stroming binnen de machtspolitieke verbinding. Waarbij zwabberen / modderen gereedschap is.D-dark schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
[...]
En daar heb je de crux.
Een grote meerderheid waaronder ik, 'zal eerlijk zijn' moet even af reageren want dat is menselijk.
Vinden we de regels leuk of logisch, waren andere keuzes mogelijk daar valt over te discussiëren maar we zien de realiteit dat het nodig is.
Maar op dezelfde weg doormodderen en proberen de geit en de kool te sparen dat gaat ook niet werken.
Het zijn allemaal maatschappelijk belangen die met elkaar botsen en ergens zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Dat is niet leuk en fijn maar onontkoombaar als we met Corona als endemische situatie zullen moeten omgaan. En ja, dat zal een zware maatschappelijke en politieke discussie zijn.
Die discussie zal actief tegengewerkt worden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Dat mogen jullie allemaal vinden. Maar ik ben gevaccineerd (net als de rest) en gaan gewoon verder met de rest van ons leven. Waarom zou ik me als een autist een pilsje na afloop ontnemen omdat het zogenaamd na 8 uur is, kijk we doen hier niks ontverantwoords, als het om 2 uur 's middags had gesport was het allemaal niet "puberaal, sneu of triest" geweest.renegrunn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:11:
[...]
Ik vind het niet meer dan sneu en puberaal gedrag.
Net als een groot gedeelte van Nederland ga ik gewoon door met mijn leven.. Genoeg tijd weggegooid. Ik zoek geen drukke kroegen/plekken op, maar belemmer me echt op 0 andere manieren meer, reis wanneer en waarheen ik wil. Tweakers is geen afspiegeling van de maatschappij.
Virtuozzo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:17:
[...]
Een pandemie is een uitbraak van virus maar een crisis van gedrag. Er uit komen is een kwestie van gedrag.
Dit is dan ook ronduit onverantwoordelijk, ongeïnformeerd, ongeïnteresseerd en destructief. Dit soort gedrag staat nota bene haaks op eigen belang.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 20:55 ]
Niet om verder te stoken, maar ik heb net het volgende getwitterd:
Eigenlijk hebben we dit stadium ongemerkt bereikt, lijkt me veel belangrijker om daar op te focussen en dan denk ik dat de anti-vax movement ook vanzelf afneemt. (eventueel afsterft al is dat niet de gewenste ontwikkeling)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eigenlijk hebben we dit stadium ongemerkt bereikt, lijkt me veel belangrijker om daar op te focussen en dan denk ik dat de anti-vax movement ook vanzelf afneemt. (eventueel afsterft al is dat niet de gewenste ontwikkeling)
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Heeft niets met autistisch te maken, puur met het feit dat je trots bent op de handige "hack" om de klok op 19:59 te zetten. Kinderen zijn trots als ze de regels met iets "slims" weten te omzeilen. Zeer onvolwassen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:51:
[...]
[...]
Dat mogen jullie allemaal vinden. Maar ik ben gevaccineerd (net als de rest) en gaan gewoon verder met de rest van ons leven. Waarom zou ik me als een autist een pilsje na afloop ontnemen omdat het zogenaamd na 8 uur is, kijk we doen hier niks ontverantwoords, als het om 2 uur 's middags had gesport was het allemaal niet "puberaal, sneu of triest" geweest.
Net als een groot gedeelte van Nederland ga ik gewoon door met mijn leven.. Genoeg tijd weggegooid. Ik zoek geen drukke kroegen/plekken op, maar belemmer me echt op 0 andere manieren meer, reis wanneer en waarheen ik wil. Tweakers is geen afspiegeling van de maatschappij.
Feit is dat je je niet aan de, goedbedoelde, regels houdt waardoor andere mensen hinder ondervinden. Misschien (denk) jij dat iedereen in de sportschool gevaccineerd is maar zelfs dan kan iemand nog ziek worden of het virus verspreiden waardoor we dus toenemende druk op de zorg krijgen. Tijdens Kerst is het weer huilen dat we een lockdown hebben.
Namens iedereen die de druk op de zorg wil verlichten zodat die mensen zich geen burn-out werken, (kanker)-behandelingen door kunnen gaan en we over een jaar nog zorgpersoneel hebben: dankjewel, ga zo door! Wees trots op jezelf.
Waar zijn deze dan gratis op te halen?vliegnerd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:31:
[...]
Sneltesten voor bezoek? 12 per week???
(Sneltest in onderwijs zijn gratis)
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het grenspunt voor het aantal vrij te houden bedden is eigenlijk al lang bereikt. Zoals ook eerder al maatschappelijk gecommuniceerd, was dit ongeveer 200 IC bedden. Dus dan zouden we op dit moment 333 COVID IC patiënten moeten abstineren om snel terug te komen op dit niveau.Cis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:33:
[...]
Persoonlijk vind ik gewoon het meest schrijnende in dit alles dat er een significante delay in zorg merkbaar is, ook binnen de oncologische zorg waar ik zelf het meest in verricht.
Invasieve diagnostiek loopt al vertraging op door personele krappen, bedden problematiek. Dit zorgt er al voor dat patiënten later aan de beurt zijn. Daadwerkelijke behandelmomenten worden soms al geannuleerd op basis van afdelingslogistiek die niet rond te krijgen is door te veel acute opnames ook op de verpleegafdelingen. Het überhaupt komen tot een curatieve behandeling binnen 6 weken na diagnose, wat voor veel vormen van kanker toch nog altijd het streven blijft om kans op uitzaaiing op de wachtlijst zoveel mogelijk te doen beperken, wordt hiermee al lastiger. En is bijvoorbeeld 8 - 10 weken echt al niet ongewoon geworden.
Daar komt nu nog eens bovenop als het zwaard van Damocles tot wanneer deze zorg doorgang kan vinden.
En tsja, waarom eigenlijk? Ik ben mij er volledig van bewust dat vaccineren niet het ei van Columbus is waarmee alles ineens als sneeuw voor de zon gaat verdwijnen. En ik geloof er ook niet in dat het daarmee komt tot een volledig maatregelvrije samenleving. Maar met de cijfers zoals ze er nu voor liggen, kunnen we wel veilig stellen dat de IC bezetting met 100% vaccinatie beduidend minder kritisch geweest was om ook dit soort tijdsurgente vormen van zorg in het gedrang te brengen.
Dat frustreert mij dan ook nog wel het meest.
Met enig geluk is dit in ieder geval wel het laatste jaar waarbinnen die tweedeling binnen de maatschappij van relevantie is. Volgend jaar zal waarschijnlijk iedereen ongevaccineerde met SARS-CoV-2 in aanraking geweest zijn. Voor de mensen uit deze groep die komen te overlijden, autonomie van de patiënt zal ik maar zeggen. Natuurlijk is het sneu om mensen nodeloos vervroegd uit het leven te zien stappen, maar bij deze groep mensen is er vanuit de Nederlandse gezondheidszorg in ieder geval ruim voldoende gelegenheid geboden om hun kansen aanzienlijk te doen verbeteren. Op een gegeven moment zijn mensen onverbiddelijk.
Uiteraard komen ze hiermee aanzetten, maar denk je nu echt dat veel mensen zich eraan gaan houden?President schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
https://www.telegraaf.nl/...r-absoluut-geen-garanties
[...]
Wait, whuttttt met kerst mocht toch alles? Dat werd de vorige keer nog gezegd?
[...]
Vrijdag voor kerst nog een persconferentie

Kun je misschien stoppen met het woord autist als negatief iets te gebruiken. Ik vind dat nogal respectloos.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:51:
[...]
[...]
Dat mogen jullie allemaal vinden. Maar ik ben gevaccineerd (net als de rest) en gaan gewoon verder met de rest van ons leven. Waarom zou ik me als een autist een pilsje na afloop ontnemen omdat het zogenaamd na 8 uur is, kijk we doen hier niks ontverantwoords, als het om 2 uur 's middags had gesport was het allemaal niet "puberaal, sneu of triest" geweest.
[...]
mijn belang is een leuk leven houden. Als ik dit om 6 uur had gedaan was er niks onverantwoordelijks aan.. Nou wij denken na, en volgen niet autistisch blind de "regels". We zijn allemaal verantwoordelijk genoeg en gevaccineerd.
Dit is een account.
Offtopic: @psychodude Jij was toch psychiater? Je laatste posts komen meer chirurgisch van aard over op mij?
Heb ik het verkeerd in mijn hoofd?
Puur ter interesse hoor.
Puur ter interesse hoor.
Wat je lijkt te missen hier is de correlatie tussen wat individueel op korte afstand als prioriteit gesteld wordt en de ruimte daarvoor binnen omstandigheden - het is een relatie van afhankelijkheden. Leuk hebben is conditioneel.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:51:
[...]
[...]
[...]
mijn belang is een leuk leven houden. Als ik dit om 6 uur had gedaan was er niks onverantwoordelijks aan.. Nou wij denken na, en volgen niet autistisch blind de "regels". We zijn allemaal verantwoordelijk genoeg en gevaccineerd.
Met exactheid van regel zus of zo heeft het niets te maken, dat is al snel een opzij stappen van de aard van de arena waarbinnen die afhankelijkheden bepaald worden. Gedrag. Zijn teveel van ons makkelijk en los, dan neemt het potentieel voor beperking van die ruimte van omstandigheden toe - omdat er gevolgen zijn. Het wringt daarbij niet bij individu X of Y, maar bij hoe gedrag zelf besmettelijk is.
Daar zit wel enige ironie bij, absoluut. Virus besmettelijk, gedrag besmettelijk. Maar dat is nu juist waarom pandemie crisis is en kan blijven. Een pandemie is een uitbraak van virus maar een crisis van gedrag.
Velen voelen zich vrij laagdrempelig aangevallen bij dit soort gesprek, dat is jammer, maar begrijpelijk in een samenleving waarin individualisme en perceptie van zelfredzaamheid / individuele opbouw dominant is. In dat opzicht is een pandemie een confrontatie met de realiteit waar wij gewend zijn om eerst in perceptie te leven.
We kunnen prima beslissingen nemen die verantwoord zijn, maar willen we het leuk houden dan wel weer krijgen dan is het uitgangspunt daarbij veel minder het individu, veel meer het collectief. Dat ligt in Nederland best gevoelig, en vaak ver van het bed.
Nee, geen psychiaterDennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:05:
Offtopic: @psychodude Jij was toch psychiater? Je laatste posts komen meer chirurgisch van aard over op mij?
Puur ter interesse hoor.
Verwijderd
In de sportschool zullen de ouderen overdag ook wat meer gezelschap gaan krijgen van jongere generatie(s). Was er pas op een vrije middag : 60% 55+ en de rest een mix van voornamelijk 20 ers ( studenten denk ik ) en een paar 40 ers.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:38:
Krijg net te horen dat we ook met de 60+ ochtendtraining kunnen meedoen, zal qua risico inderdaad minder zijn dan in de avond met alleen 50- /s
Verwijderd
Ik ben nergens trots op.. En die klok is vooral voor de grap zo gezet. Kijk wij hebben als groep een 1.5 uur op elkaars lip, in elkaars gezweet en gehijg gestaan. Dat is voor mij een ingecalculeerd risico, (dat ik vorig jaar niet nam, maarnu als gevaccineerd wel) maar moet ik dan als "goedbedoelde" regel mijn sociale biertje na afloop laten staan? Ik leef gewoon met gezond verstand en volg niet autistisch de regeltjes.xh3adshotx schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:02:
[...]
Heeft niets met autistisch te maken, puur met het feit dat je trots bent op de handige "hack" om de klok op 19:59 te zetten. Kinderen zijn trots als ze de regels met iets "slims" weten te omzeilen. Zeer onvolwassen.
Feit is dat je je niet aan de, goedbedoelde, regels houdt waardoor andere mensen hinder ondervinden. Misschien (denk) jij dat iedereen in de sportschool gevaccineerd is maar zelfs dan kan iemand nog ziek worden of het virus verspreiden waardoor we dus toenemende druk op de zorg krijgen. Tijdens Kerst is het weer huilen dat we een lockdown hebben.
Namens iedereen die de druk op de zorg wil verlichten zodat die mensen zich geen burn-out werken, (kanker)-behandelingen door kunnen gaan en we over een jaar nog zorgpersoneel hebben: dankjewel, ga zo door! Wees trots op jezelf.
Weet trouwens niet onder welke steen jullie allemaal leven, maar ik kan je zo 5 kroegen aanwijzen waar alleen de gordijnen na 8 uur dichtzijn.
Het vervelende is dat in de persco's de indruk wordt gegeven dat we nog een sprintje aan het trekken zijn, terwijl we eigenlijk moeten gaan trainen voor de marathon.MrAngry schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:57:
Niet om verder te stoken, maar ik heb net het volgende getwitterd:
***members only***
Daarin vind ik dat denken in "doden per jaar" en "accepteren van rondgang" te simplistisch is. Dat duidt op "zo veel mogelijk hetzelfde blijven doen, maar meer andere mensen gaan dood". Het is een systeemprobleem dat ons allen raakt.
Mijn glazen bol denkt dat we het ergste nog niet gezien hebben, en dat de marathon ons gaat inhalen. Dan pas zal het gedrag veranderen.
Het probleem is dat covid het zorgsysteem overbelast, en dat is de fundering van ons systeem, de fundering van onze basisbehoeften volgens Maslow's hierarchy of needs. Het vangnet van zorg maakt dat we (acceptabele)risico's nemen, en dingen doen. Wanneer dat weg valt omdat het overbelast is vallen mensen (deels)terug om die basisbehoefte weer te gaan vervullen. Concreet voorbeeld daarvan: je denkt wel twee keer na voordat je in de auto springt voor je werk als je weet dat er niemand is om de stukken op te rapen mocht je je koekblik onverhoopt om een boom heen vouwen.
Ah, ik zie net dat de man van 'over 10 7 dagen hebben we code zwart' weer de moeite neemt om toch onnodig te reizen naar een talkshow, om daar luid te discussiëren met allerlei mensen. Ik ga er vanuit dat er ook nog publiek is.
Do as I say, not as I do.
Als zelfs de 'bazen van de ziekenhuizen' de ernst van de situatie niet inzien, dan ligt het blijkbaar niet alleen aan de communicatie van Rutte en De Jonge.
Ik ga er even van uit dat Osterhaus en Kuipers ook al staan te springen.
Als zelfs de 'bazen van de ziekenhuizen' de ernst van de situatie niet inzien, dan ligt het blijkbaar niet alleen aan de communicatie van Rutte en De Jonge.
[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 26-11-2021 21:27 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik leef niet onder een steen en besef mij dat heel goed. Dat is namelijk exact de reden dat we nu in deze ellende zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:20:
[...]
Ik ben nergens trots op.. En die klok is vooral voor de grap zo gezet. Kijk wij hebben als groep een 1.5 uur op elkaars lip, in elkaars gezweet en gehijg gestaan. Dat is voor mij een ingecalculeerd risico, (dat ik vorig jaar niet nam, maarnu als gevaccineerd wel) maar moet ik dan als "goedbedoelde" regel mijn sociale biertje na afloop laten staan? Ik leef gewoon met gezond verstand en volg niet autistisch de regeltjes.
Weet trouwens niet onder welke steen jullie allemaal leven, maar ik kan je zo 5 kroegen aanwijzen waar alleen de gordijnen na 8 uur dichtzijn.
Maar goed, dit gaat nergens heen dus ik laat het hierbij.
Oh ok, nee dan is het goed…Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:20:
[...]
In het VO krijgen leerlingen ze mee naar huis. Dat gaat in het PO ook gebeuren. Maar moet eerst geregeld worden natuurlijk.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Die discussie wel of niet vaccineren is in de USA iets makkelijker begreep ik. Verzekeraars trekken hun handen er van af als je niet bent gevaccineerd. Daarmee heb je nog steeds een keuze en dwingt niemand je, maar als je geen prikje wil en toch op de IC beland help je jezelf je failissement in.
Is ook weer typisch Amerikaans overigens: verantwoordelijkheid terugleggen bij de burger. Als je niet wil vaccineren (in dit geval), helemaal prima maar dan zoek je het zelf ook maar uit als het mis gaat.
Is ook weer typisch Amerikaans overigens: verantwoordelijkheid terugleggen bij de burger. Als je niet wil vaccineren (in dit geval), helemaal prima maar dan zoek je het zelf ook maar uit als het mis gaat.
Precies mijn punt. Niet meedoen wordt hier niet ontmoedigd.eMiz0r schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:36:
Die discussie wel of niet vaccineren is in de USA iets makkelijker begreep ik. Verzekeraars trekken hun handen er van af als je niet bent gevaccineerd. Daarmee heb je nog steeds een keuze en dwingt niemand je, maar als je geen prikje wil en toch op de IC beland help je jezelf je failissement in.
Prima oplossing, voer hier ook maar in, is het meteen afgelopen.eMiz0r schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:36:
Wat wel weer pijnlijk duidelijk is geworden, naar mijn mening, is dat mensen heel goed zijn in bedenken hoe het moet.... Om vervolgens zich zelf niet eens aan het meest basale te kunnen houden.Virtuozzo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:15:
[...]
Helaas vinden velen complexiteit lastig, zeker voor de vertaalslag naar eigen huis & tuin, en vinden veel media het lastig - want het verkoopt minder dan leuke prikkels.
Het is iets waar wel menige hand in eigen boezem kan.
Vader is erg pro vaccin. Erg voor het thuiswerken, voorzichtig zijn bij verkoudheid. Heeft een eigen loopgroep die hij begeleid en is de eerste die afmeld en mensen zegt niet te komen.
Nu heeft die een nieuwe vriendin, en zoontje heeft positief getest. Zelf ook ziek, en zelftesten. En al snel was het " ach heb al zo vaak getest, die ggd test zal wel negatief zijn. Maar houd me geïsoleerd".
Tot zo ver prima. Vervolgens bij mijn moeder langs (wonen boven elkaar, gescheiden). Zijn daar aan het eten. Komt die langs:" Ja kom even lekkere koffie halen". Vervolgens steekt die een heel verhaal af... Komt die dichtbij staan. Dus gevraagd waar die mee bezig is....
Vervolgens gaat die naar beneden, langs zijn kleinzoon die voor straf op de gang stond. Gaat die vervolgens een heel verhaal tegen hem houden, op ooghoogte op een halve meter.
Heb hem er weggestuurd, meneer meteen op zijn teentjes getrapt. "Eh, mijn zoon moet morgen weer naar school, ik wil hem graag on besmet houden", waar die weer de hele dag op en onder zijn vriendjes ligt (2 jaar, dus alles lekker knus).
Vandaag had die maar een halve dag, dus heb hem toch maar thuis gehouden, voor de zekerheid. Maar echt... Zelfs mensen waarvan je denkt dat ze het snappen.... Zodra het ze ff beter uit komt gooien ze alle logica het raam uit

Toch is dat wel degelijk dwang natuurlijk. Slikken of stikken heet dateMiz0r schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:36:
Heb een Amerikaanse collega die trouwens vervroegd met pensioen gaat nu. Werkgever moet straks vragen om een vaccinatie bewijs. Hij wil die niet geven, aangezien de werkgever niet mag vragen naar medische gegevens.... Dus per 1 december vakantie opgenomen tot de dag dat het ingaat. En dan komt die niet meer.
In Signapore mag je als ongevaccineerde ook een deel van de rekening betalen, zou niet verkeerd zijn.Aghanim schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:39:
Precies mijn punt. Niet meedoen wordt hier niet ontmoedigd.
Verwijderd
Laten we wel stellen dat dat moet zijn voor mensen die niet gevaccineerd willen worden er zijn ook mensen die wel willen mqar niet kunnen wegens medische redenen.
Zelf ben ik overig gewoon gevaccineerd maar wel inmiddels helemaal klaar met dat konten draaien van het kabinet.
Als je het al over thuiswerken hebt dan is het kabinet het meest prachtige voorbeeld van een functie die vanuit huis uitgevoerd kan worden. En toch stappen ze elke dag in hun auto met chauffeur op naar den haag... hoe bedoel je slecht voorbeeld.
Maar we moeten de boel echt eens af gaan sluiten op deze manier is het voor ondernemers gewoon niet meer te doen elke keer weer andere regels en weer chaos.
Duidelijke regels 17.00 alles dicht en niks geen uitzonderingen met essentiele winkels. De kruidvat is geen essentiele winkel. Het tankststion werkt ook onbemand. En zo verder
Nee weer krijgen we half bakken maatregelen met uitzonderingen en weer de discussie waarom 1 deel wel en andere deel niet.
Dat de scholen open blijven ondanks de absurd hoge besmettingen is gewoon weg al genoeg om heel dit plan om zeep te helpen.
Zelf ben ik overig gewoon gevaccineerd maar wel inmiddels helemaal klaar met dat konten draaien van het kabinet.
Als je het al over thuiswerken hebt dan is het kabinet het meest prachtige voorbeeld van een functie die vanuit huis uitgevoerd kan worden. En toch stappen ze elke dag in hun auto met chauffeur op naar den haag... hoe bedoel je slecht voorbeeld.
Maar we moeten de boel echt eens af gaan sluiten op deze manier is het voor ondernemers gewoon niet meer te doen elke keer weer andere regels en weer chaos.
Duidelijke regels 17.00 alles dicht en niks geen uitzonderingen met essentiele winkels. De kruidvat is geen essentiele winkel. Het tankststion werkt ook onbemand. En zo verder
Nee weer krijgen we half bakken maatregelen met uitzonderingen en weer de discussie waarom 1 deel wel en andere deel niet.
Dat de scholen open blijven ondanks de absurd hoge besmettingen is gewoon weg al genoeg om heel dit plan om zeep te helpen.
Er zijn mensen die gewoon tot 17 uur moeten werken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:03:
Laten we wel stellen dat dat moet zijn voor mensen die niet gevaccineerd willen worden er zijn ook mensen die wel willen mqar niet kunnen wegens medische redenen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
Ehh geen 7 dagen in de week... en dan neem je maar eerder vrij of laat je het bezorgen. Waarom kan je niet naar de blokker om 18.00 maar wel naar de jumbo?Inspired schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:09:
[...]
Er zijn mensen die gewoon tot 17 uur moeten werken.Ook bijvoorbeeld vele zorgmedewerkers. Denk dat de essentiële winkels de problemen niet veroorzaken. Ik had echt veel strengere maatregelen verwacht. Snap het OMT ook niet. Gooi alles eens twee weken dicht. Scholen dicht etc. Ik vraag me af of we hier nu zoveel gaan zakken in besmettingen.
Beiden kun je jouw agenda op aanpassen dus geen geldig excuus.
Men lijkt te lopen met het idee dat thuisonderwijs kut is en alles. Maar goed in mijn ogen gewoon oplossen door 2 weken extra vakantie te geven. Dan loopt de "achterstand" gelijk op. En kan je makkelijker een plan maken om iedereen weer op niveau te krijgen...Inspired schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:09:
[...]
Er zijn mensen die gewoon tot 17 uur moeten werken.Ook bijvoorbeeld vele zorgmedewerkers. Denk dat de essentiële winkels de problemen niet veroorzaken. Ik had echt veel strengere maatregelen verwacht. Snap het OMT ook niet. Gooi alles eens twee weken dicht. Scholen dicht etc. Ik vraag me af of we hier nu zoveel gaan zakken in besmettingen.
Tja, je wilt iets qua besmettingen en dus opnames of niet. Ik vind dit echt mega zwak allemaal. Ik zie ons over twee weken niet ineens onder de 10k per dag zitten. We gaan gewoon eerder sporten (dus drukker), in het weekend nog massaler naar de Ikea en andere winkels, en 's avonds gewoon lekker met 15 man bij elkaar zitten. Als het gewoon op 20k blijft zou het me ook niet eens verbazen.Vrietje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:11:
[...]
Men lijkt te lopen met het idee dat thuisonderwijs kut is en alles. Maar goed in mijn ogen gewoon oplossen door 2 weken extra vakantie te geven. Dan loopt de "achterstand" gelijk op. En kan je makkelijker een plan maken om iedereen weer op niveau te krijgen...
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Was alles in de wereld maar zo makkelijk als jij het laat voorschotelen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:11:
[...]
Ehh geen 7 dagen in de week... en dan neem je maar eerder vrij of laat je het bezorgen. Waarom kan je niet naar de blokker om 18.00 maar wel naar de jumbo?
Ab was gisteren weer bezig met zijn duobaan bij Op1. Net terug van NY. Druk, druk druk.St@m schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:24:
Ah, ik zie net dat de man van 'over 10 7 dagen hebben we code zwart' weer de moeite neemt om toch onnodig te reizen naar een talkshow, om daar luid te discussiëren met allerlei mensen. Ik ga er vanuit dat er ook nog publiek is.
Nou zijn ze in de VS ook wel dol op medicijnen, dus zo raar is dit niet.eMiz0r schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:36:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waarom is een Kruidvat niet een essentiële winkel? Wil je dat mensen voor hun paracetamol naar de apotheek gaan die het 3 dubbele rekenen? In de supermarkt zijn veel dingen een stuk duurder dan bij de Kruidvat.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:03:
Ja eens, maar dat is hier niet anders. Als ik zie welke medicijnkast mijn schoonpa dagelijks moet slikken en dat was bij mijn opa, oma en is bij mijn eigen vader niet echt anders. We verschillen minder van die Amerikanen dan we soms misschien willenSeñor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:58:
[...]
Nou zijn ze in de VS ook wel dol op medicijnen, dus zo raar is dit niet.
Overigens is daar de leeftijd 5-12jr ook bijna 40% gevaccineerd. Zal ook helpen tegen de besmettingen op scholen…
Die paracetamol kan je ook bij de supermarkt halen.Rockvee2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:59:
[...]
Waarom is een Kruidvat niet een essentiële winkel? Wil je dat mensen voor hun paracetamol naar de apotheek gaan die het 3 dubbele rekenen? In de supermarkt zijn veel dingen een stuk duurder dan bij de Kruidvat.
Misschien essentieel door mede de babyvoeding? Aanbod ishierin vrij schaars.
Als je een hele speler wegknipt levert dat lege schappen op bij de rest.
Wel mag kruidvat eens ruimte maken voor 1 5m.
Daar vergis je je in betreft paracetamol en pleisters.Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:02:
[...]
Die paracetamol kan je ook bij de supermarkt halen.
Misschien essentieel door mede de babyvoeding? Aanbod ishierin vrij schaars.
Als je een hele speler wegknipt levert dat lege schappen op bij de rest.
Wel mag kruidvat eens ruimte maken voor 1 5m.
Niet bij iedere supermarkt kan je dat kopen.
Zonder kruidvat geen melk voor onze baby. Kruidvat is toch best essentieel. Tenzij ze het kruidvat merk ook in de supermarkt gaan verkopen.
Ook de grote hoeveelheid medicijnen en supplementen die je niet bij een supermarkt kan krijgen. Kan ook bij de apotheek.... Lijkt me niet zo heel handig.
Wel mogen ze wat mij betreft de rest van de winkel afsluiten. Om fun shoppen te voorkomen. Zo ingewikkeld kan dat ook niet zijn, want ruimte heb je toch niet in die winkels.
Verder zie ik ook niet wat er ingewikkeld is. Essentiële winkels zijn volgens mij vrij duidelijk. Zolang mensen hun verstand gebruiken. Maar daar komt vaak het Nederlandse baar boven bij ondernemers.... Omzeilen kunnen ze wel.
Ook de grote hoeveelheid medicijnen en supplementen die je niet bij een supermarkt kan krijgen. Kan ook bij de apotheek.... Lijkt me niet zo heel handig.
Wel mogen ze wat mij betreft de rest van de winkel afsluiten. Om fun shoppen te voorkomen. Zo ingewikkeld kan dat ook niet zijn, want ruimte heb je toch niet in die winkels.
Verder zie ik ook niet wat er ingewikkeld is. Essentiële winkels zijn volgens mij vrij duidelijk. Zolang mensen hun verstand gebruiken. Maar daar komt vaak het Nederlandse baar boven bij ondernemers.... Omzeilen kunnen ze wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 26-11-2021 23:14 ]
Houd 1,5 meter afstand. Hierdoor kunnen minder mensen binnen zijn (100% van de 1,5 metercapaciteit kan gebruikt worden of 1 persoon per 5 m2 bij doorstroomlocaties).
Vooral die 5m2 is leuk. Hoe groot is een cirkel qua oppervlakte met een straal van 1.5 meter?
Meer dan 7!
Dat word puzzelen om die cirkels niet veel te laten overlappen.
Vooral die 5m2 is leuk. Hoe groot is een cirkel qua oppervlakte met een straal van 1.5 meter?
Meer dan 7!
[ Voor 10% gewijzigd door Eskimootje op 26-11-2021 23:16 ]
Briljant!Cobb schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:25:
30 euro per week aan sneltesten als we het advies gaan opvolgen. Sorry hoor daar pas ik even voor. 2,50 per sneltest hier in NL tegen 80ct in Duitsland.
* Rukapul is benieuwd naar een talkshow over een paar weken met iemand die schuldbewust en verdrietig aangeeft om 2.50 zijn (groot)ouder te hebben geëuthanaseerd
De andere opmerking die nog mist is de verkrijgbaarheid van zelftesten
De laatste opmerking die nog mist zijn de 'geen stok in de neus van mijn kind'-opmerkingen
Straal van 0.75mEskimootje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:14:
Houd 1,5 meter afstand. Hierdoor kunnen minder mensen binnen zijn (100% van de 1,5 metercapaciteit kan gebruikt worden of 1 persoon per 5 m2 bij doorstroomlocaties).
Meer dan 7!
[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 26-11-2021 23:18 ]
Hetgeen wat ik mis in dit hele gebeuren is lange termijn beleid. Waarom beginnen we niet met structureel meer geld naar de zorg zodat er mensen aangenomen kunnen worden en de lonen omhoog. Laten we met een plan komen om de ic capaciteit weer naar Europees niveau te krijgen. Maar in plaats daarvan doen we aan te laat en te willekeurig beleid en gaan we boa's aannemen voor een controle maatschappij.
Als je met iedereen perfect tegelijk beweegt en zelf geen ruimte inneemt ja.
De vraag is of dat het oplost. Allereerst, wie staat er nu nog te springen om in de zorg te stappen? Je moet enorm hard werken, krijgt op de IC een hoop schrijnende gevallen (waarvan een deel te voorkomen was) en je moet er toch een jaar of 4 a 6 voor naar school. Al zou ik mijn huidige uurtarief in de zorg krijgen (en volledig kostenneutraal kunnen overstappen, dus opleiding betaald en gederfde inkomsten vergoed, dan zou ik het niet doen....).Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:
Hetgeen wat ik mis in dit hele gebeuren is lange termijn beleid. Waarom beginnen we niet met structureel meer geld naar de zorg zodat er mensen aangenomen kunnen worden en de lonen omhoog. Laten we met een plan komen om de ic capaciteit weer naar Europees niveau te krijgen. Maar in plaats daarvan doen we aan te laat en te willekeurig beleid en gaan we boa's aannemen voor een controle maatschappij.
Goed, stel dat je dat op kan lossen door exorbitant veel te gaan betalen, dan zijn er 2 vragen:
- Kan/wil de samenleving dat wel opbrengen? (want je zal iedereen in de zorg dan zo moeten betalen)
- Wil je dat soort mensen die het echt alleen voor het geld doen wel in de zorg hebben?
Omdat meer IC capaciteit hoe cru het ook klinkt meer capaciteit geeft om corona patiënten op te vangen en te behandelen en ruimte voor andere operaties vrij te spelen maar het lost het probleem niet op dat je ook in die situatie tegen limieten gaat oplopen. Wat extra reserve capaciteit is wel duidelijk maar het is niet de enige oplossing.Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:
Daarvoor zullen we ook moeten bekijken hoeveel zorg is het waard om een corona patiënt met lage overlevingskansen langetijd te behandelen versus gezondheidsschade aan andere patiënten welke behandelingen nodig hebben.
Hoeveel wil je de maatschappij belemmeren om het aantal besmettingen en als gevolg daarvan IC opnamen te beperken.
Zijn we bereid om een strikter massaal controle en testbeleid met verplichte quarantaine te accepteren ala China om uitbraken in te dammen.
Is het recht om zelf te beslissen over wel of niet een vaccinatie belangrijker dan andere grondrechten die daardoor in het gedrang komen.
Dat is een zware maatschappelijke en politieke discussie die we moeten gaan voeren.
Bensimpel
Positieve meneer
Onder essentiële winkels zie ik supermarkten, drogisterijen, dierenwinkels, de bakker, telefoon reparatie winkel, en de winkels zoals de Bruna voor het verzenden van post/ontvangen van post. De Hema zou je misschien voor de baby spullen ook nog onder essentieel kunnen scharen. Bouwmarkten ook (in geval van nood klussen altijd handig)Waah schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:10:
Zonder kruidvat geen melk voor onze baby. Kruidvat is toch best essentieel. Tenzij ze het kruidvat merk ook in de supermarkt gaan verkopen.
Dan zou er ook een lijst moeten komen waar men alleen op afspraak terecht kan, denk aan de opticien als de lenzen op zijn of een bril kapot, de kapper, etc
😆 - Denk ook eens om ;)
Dat doen we al 4 jaar lang niet waarom zou dat nu deze 2 jaar wel verandert zijn.Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:
2018 hadden we met de griep ook een probleem. Maar dat is een seizoens ding dus daar moet je natuurlijk je zorg niet op berekenen.
Lost het alles op nee misschien niet maar 150% van wat we nu hebben zou heel veel schelen.
Iedereen vaccineren en gevaccineerd houden is ook niet haalbaar. 18miljoen mensen 2prikken per jaar is 100.000 vaccinaties per dag zetten. Daar hebben we de mensen niet voor en dat kost ook een fortuin. Zelfs als iedereen gewoon zijn vaccin netjes gaat halen als hij opgeroepen word redden we dat gewoon niet op langere termijn. En dat geld kan je beter steken in hogere capaciteit.
Met de griep hebben we eigenlijk hetzelfde probleem, een virus wat zo ongeveer 1 maand voor sinterklaas langskomt en daar geven we hoog risico mensen een vaccinatie voor. Dan hebben we soms ook nog wel 10.000 doden maar alles blijft gewoon open.
Maar met corona kan dat niet want? Het zijn eigenlijk voornamelijk ouderen en mensen met een ongezonde levensstijl die ermee in het ziekenhuis komen. Er werd tot een paar maanden geleden nog geroepen onder de 12 krijgen ze het niet.
Bescherm gewoon de 60+ers die een grote kans hebben in het ziekenhuis te komen en bescherm die dan ook voldoende door ze wel booster shots te geven. De rest krijgt het virus vanzelf wel een keer of heeft het al gehad en bouwt op die manier immumiteit op.
Valt wel mee hoor, we kunnen ook de griepprik binnen enkele weken in 3+M armpjes krijgen.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:00:
[...]
Iedereen vaccineren en gevaccineerd houden is ook niet haalbaar. 18miljoen mensen 2prikken per jaar is 100.000 vaccinaties per dag zetten. Daar hebben we de mensen niet voor en dat kost ook een fortuin. Zelfs als iedereen gewoon zijn vaccin netjes gaat halen als hij opgeroepen word redden we dat gewoon niet op langere termijn. En dat geld kan je beter steken in hogere capaciteit.
Ging dit jaar al veel efficienter dan vorig jaar met de maatregelen.
Ik weet dat 18M wat meer mensen zijn, maar ook weer niet zoveel meer.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Diverse neusspray vaccins zijn in ontwikkeling / testfase. Qua logistiek scheelt dit natuurlijk al een hoop, want die kun je zelf tot je nemen.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:00:
Iedereen vaccineren en gevaccineerd houden is ook niet haalbaar. 18miljoen mensen 2prikken per jaar is 100.000 vaccinaties per dag zetten. Daar hebben we de mensen niet voor en dat kost ook een fortuin.
Probleem is 2delig:Shadowhawk00 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:00:
[...]
Dat doen we al 4 jaar lang niet waarom zou dat nu deze 2 jaar wel verandert zijn.
2018 hadden we met de griep ook een probleem. Maar dat is een seizoens ding dus daar moet je natuurlijk je zorg niet op berekenen.
Lost het alles op nee misschien niet maar 150% van wat we nu hebben zou heel veel schelen.
Met de griep hebben we eigenlijk hetzelfde probleem, een virus wat zo ongeveer 1 maand voor sinterklaas langskomt en daar geven we hoog risico mensen een vaccinatie voor. Dan hebben we soms ook nog wel 10.000 doden maar alles blijft gewoon open.
Maar met corona kan dat niet want? Het zijn eigenlijk voornamelijk ouderen en mensen met een ongezonde levensstijl die ermee in het ziekenhuis komen. Er werd tot een paar maanden geleden nog geroepen onder de 12 krijgen ze het niet.
Bescherm gewoon de 60+ers die een grote kans hebben in het ziekenhuis te komen en bescherm die dan ook voldoende door ze wel booster shots te geven. De rest krijgt het virus vanzelf wel een keer of heeft het al gehad en bouwt op die manier immumiteit op.
Bij griep is de IC capaciteit niet overbezet voor lange tijd. We hoeven mensen niet op straat te laten sterven, of in de gang die we hadden kunnen redden. Maar men is de beelden uit o.a. Italië alweer vergeten blijkbaar. Normale IC-duur is gemiddeld minder dan 3 dagen, versus 10 13 dagen voor Corona. Het is dus niet alleen aantal... Maar ook duur. Je kunt dus eigenlijk 3x 4x minder mensen kwijt dan normaal.
Daarbij is "onderliggende problematiek" lang niet altijd synoniem aan ongezonde leefstijl". Zou wel makkelijker zijn natuurlijk.
Kwa aantallen: De GGD was van plan om anderhalf-miljoen prikken per week te gaan zetten.
Er zijn al 25 GGD'S in Nederland. Met 1 locatie per ggd zit je op 4000 prikken per dag. Men deed 4800 per dag. En een GGD als Friesland heeft al 5 locaties.
Het is prima mogelijk. Nee het is niet goedkoop. Maar 13 dagen een IC bed gebruiken kost ook ongeveer 32.500 per patiënt
Mensenlevens zijn nu eenmaal duur. Gelukkig hebben we nog geen bedrag op een leven geplakt.
<sarcasme>
Hier een filmpje vol gezonde jonge mensen met verantwoorde BMI en gevaccineerd.
YouTube: Opgenomen met corona in het Catharina Ziekenhuis | Documentaire
Deze omroep zal wel door FVD betaald worden om dit uit te zenden.
</sarcasme>
Hier een filmpje vol gezonde jonge mensen met verantwoorde BMI en gevaccineerd.
YouTube: Opgenomen met corona in het Catharina Ziekenhuis | Documentaire
Deze omroep zal wel door FVD betaald worden om dit uit te zenden.
</sarcasme>
ICE ICE Baby
Onder essentieel versta ik; je gaat dood zonder. Niemand gaat dood zonder Kruidvat / DA.Rockvee2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:10:
[...]
Daar vergis je je in betreft paracetamol en pleisters.
Niet bij iedere supermarkt kan je dat kopen.
Lastig(er)? Wellicht. Dood? Nee! Dus; niet essentieel!!
Maar meningen verschillen natuurlijk
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Je gaat ook niet dood als de Jumbo om 5 uur dicht gaat. Ook niet als hij een week dicht gaat maar dat is niet de definitie van essentieel. Het is geen leven/dood scenarioThalaron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:46:
[...]
Onder essentieel versta ik; je gaat dood zonder. Niemand gaat dood zonder Kruidvat / DA.
Lastig(er)? Wellicht. Dood? Nee! Dus; niet essentieel!!
Maar meningen verschillen natuurlijk

Essentieel = Onmisbaar, broodnodig etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Khayma op 27-11-2021 00:55 ]
Elke merk baby melk is in NL exact hetzelfde qua ingrediënten etc.Waah schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:10:
Dus geen reden om specifiek Kruidvat te pakken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zelfs iets er tussenin. Je kan vast 250 Duitse oid. IC verpleegkundigen strikken om hier 2 jaar te komen wonen/werken voor een royale vergoeding.Robbie T schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:
I served in a company of heroes.
Zoals ik aangaf mogen meningen verschillen. Indien de Kruidvat morgen failliet gaat dan is dat niet meer of minder vervelend dan dat ik in de avond niet kan sporten. De supermarkt heeft ook babyvoeding/paracetamol etc.Khayma schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:53:
[...]
Je gaat ook niet dood als de Jumbo om 5 uur dicht gaat. Ook niet als hij een week dicht gaat maar dat is niet de definitie van essentieel. Het is geen leven/dood scenario.
Essentieel = Onmisbaar, broodnodig etc.
Hoe kan een Kruitvat onmisbaar zijn terwijl ik daar nooit kom? Is de slijterij onmisbaar?…
Maar goed, het boeit mij werkelijk 0,0 dat de Kruidvat langer open mag blijven dan een Media Markt. Ik ben de willekeur van het zwabberinet (ik kan het geen kabinet meer noemen) gewoon spuugzat met hun domme regels, adviezen en 83737739 uitzonderingen op van alles en nog wat.
Waarom in vredesnaam pas vanaf zondag overigens? Nu gaat 90% van NL zaterdag even lekker met iedereen en alles gelijktijdig lekker winkelen voor o.a. Sinterklaas

Maar goed. Ik stop er maar mee en ik ga het nieuws denk ik ook niet meer volgen want als het mij iets oplevert is het irritatie en frustratie gezien de overheid maar wat blijft lopen aankloten en de burgers meer en meer schijt heeft aan alles en iedereen… ik zie het vanzelf wel wanneer ik ergens voor een open of gesloten deur sta

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verwijderd
Ik hoor alleen maar financiele redenen waarom de kruidvat open zou moeten blijven... basis medicijnen bij de supermarkt de rest bij de apotheek.Rockvee2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:59:
[...]
Waarom is een Kruidvat niet een essentiële winkel? Wil je dat mensen voor hun paracetamol naar de apotheek gaan die het 3 dubbele rekenen? In de supermarkt zijn veel dingen een stuk duurder dan bij de Kruidvat.
En ook supermarkten na 5 uur dicht hoor ik alleen maar redenen die alleen met gemak te maken hebben. Apotheek is ook van 8 tot 5 en dat lukt mensen ook prima...
Alleen als het ons zelf raakt dan is de wereld ineens te klein een ander moet maar boeten zolang we het zelf maar niet zijn...
Dat de hele horeca, evenementen, bioscopen etc etc zwaar moeten bloeden maakt ons allemaal niet uit als wij maar niet geraakt worden in ons gemak of portomonnee..
Solidariteit in nederland is volledig verdwenen. En dat is ook precies het probleem met dit virus. We willen van alles zolang het ons zelf maar niet raakt en dat het een ander raakt tsja dat is vervelend met deze manier zitten we nog 5 jaar in deze ellende.
Wat zit je te zwammen, man?Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:30:
[...]
Ik hoor alleen maar financiele redenen waarom de kruidvat open zou moeten blijven... basis medicijnen bij de supermarkt de rest bij de apotheek.
En ook supermarkten na 5 uur dicht hoor ik alleen maar redenen die alleen met gemak te maken hebben. Apotheek is ook van 8 tot 5 en dat lukt mensen ook prima...
Alleen als het ons zelf raakt dan is de wereld ineens te klein een ander moet maar boeten zolang we het zelf maar niet zijn...
Dat de hele horeca, evenementen, bioscopen etc etc zwaar moeten bloeden maakt ons allemaal niet uit als wij maar niet geraakt worden in ons gemak of portomonnee..
Solidariteit in nederland is volledig verdwenen. En dat is ook precies het probleem met dit virus. We willen van alles zolang het ons zelf maar niet raakt en dat het een ander raakt tsja dat is vervelend met deze manier zitten we nog 5 jaar in deze ellende.
Je gaat naar de apotheek om meestal 1 recept te halen. Je gaat naar de supermarkt om levensmiddelen te halen en sommige mensen kopen gelijk in voor heel de week.
Misschien dat jij als studentje of alleenstaande geen rekening hoeft te houden met andere gezinsleden en elke dag een paar boodschapjes doet... Daarnaast kunnen veel mensen niet zomaar even een uurtje vrijnemen van het werk om boodschappen te doen of hebben simpelweg de mogelijkheid daar niet toe.
Kruidvat verkoopt wel meer dingen dan alleen basismedicatie en vaak ook een stuk goedkoper dan in de supermarkt. Als je weinig geld hebt dan is een drogisterij vaak een uitkomst.
Bovendien krijg je een run op dingen als iedereen het alleen bij de supermarkt kan halen. Dat hebben we in het begin van de crisis wel gezien. Overal lege schappen.
Waar is jouw solidariteit trouwens met het winkelpersoneel van deze drogisterijen?
[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 27-11-2021 02:03 ]
Mooi dat jij die luxe hebt met je werk, ikzelf overigens ook maar verplaats je ook eens in mensen die dat niet nemenVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:11:
en dan neem je maar eerder vrij of laat je het bezorgen. Waarom kan je niet naar de blokker om 18.00 maar wel naar de jumbo?
Er zijn ook genoeg (simpele) banen waar dat simpelweg niet kan of mag, en als je teveel klaagt dat je om 16:00 graag weg wilt omdat je nog moet eten hebben ze voor jou zo 5 anderen via een uitzendbureau. En bezorgen is ook geen optie meer nu, de meeste supermarkten willen/kunnen vanwege grote drukte geen nieuwe klanten aannemen momenteel.
Ook hier; mooi dat jij die luxe kennelijk hebtVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:30:
Maar verplaats je eens in mensen die chronisch ziek zijn en een minimumloon verdienen of afgekeurd zijn. Denk je dat die het in een tijd waarin de inflatie veel harder stijgt dan hun uitkering of minimumloon even kunnen betalen als ze ook nog eens onverwacht financieel hard geraakt worden omdat ze veel meer moeten betalen voor medicatie?
Maar vooral: welk probleem lossen we dan uiteindelijk op met jouw suggesties?
Wat mij betreft zou geen enkele winkel ineens eerder dicht hoeven, we verplaatsen wat mensen die normaal na 17:00 hun boodschappen of naar de drogist gingen naar een ander tijdvak of winkel waar het nu een stuk drukker gaat worden met jouw suggestie. Dat levert in tegenstelling tot bijv. het sluiten van de grenzen voor niet essentieel verkeer (waar ikzelf groot voorstander van ben) helemaal niks op.
Gezien je zelf over solidariteit begint wat zou jouw solidariteit zijn met de mensen op of rond het minimumloon die niet in de luxe positie zitten waarin jij zit qua opties? Moeten we die het zelf maar laten uitzoeken terwijl zij helemaal de mogelijkheden niet hebben om altijd voor 17:00 boodschappen te doen en fors meer te gaan betalen?
En dat is niet waarYakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:08:
[...]
Elke merk baby melk is in NL exact hetzelfde qua ingrediënten etc.
De kwaliteit is praktisch gelijk, dát is waar. Maar er zijn wel degelijke kleine verschillen in eventuele toevoegingen. En dat verschil wordt groter met leeftijd.
Het geeft vaak problemen als je zomaar overstapt op een ander merk voeding. De ene baby is daar gevoeliger voor als de ander.
Om nog maar niet te beginnen over kinderen met koemelkallergie die dus speciale melk nodig hebben. Die hebben ze vaak sowieso niet bij de supermarkt.
Dus nee, gaat niet enkel over prijs.
Kwa geneesmiddelen hetzelfde. Vitamine a/c/d/multivitamine zullen ze wel hebben bij de supermarkt. Maar genoeg spullen die ze niet hebben bij de meeste supermarkten.
Een drogist kan, zonder de funshopartikelen, volgens mij prima open blijven zonder dat dat te veel contacten geeft. Als je al dat soort middelen (voor verlichting van bijvoorbeeld verkoudheid klachten) bij de apotheek moet gaan halen? Die zijn daar helemaal niet op ingericht. Niet kwa.werkwijze, niet kwa personeel.
Men doet net alsof de kruidvat enkel paracetamol en ibuprofen verkoopt. Ze verkopen nog veel meer pijnstillers, want niet iedereen heeft dezelfde pijnstiller nodig. Nog los van de andere geneesmiddelen en hulpmiddelen.
@Thalaron ik lees vooral dat dingen voor jouw niet onmisbaar zijn, omdat jij ze niet gebruikt. Misschien zijn er andere mensen voor wie het toevallig wel onmisbaar kan zijn?
Ik kom nooit bij de apotheek of dokter. Toch zijn die vrij essentieel.
Wat betreft waarom pas zondag? De winkeliers zullen toch echt wel weer wat moeten doen om de winkels klaar te maken. Verplichten dat ze dat de avond van de persconferentie allemaal nog even regelen is wat optimistisch. Los daarvan: op veel plaatsen (niet alle, maar wel veel) gaan de winkels op zaterdag toch al eerder dicht dan de rest van de week. Dus die ene keer dat winkels iets langer open zijn zal zijn, die paar uur, zal het verschil niet maken. Hier zijn de winkels op zaterdag sowieso al 5 uur gesloten.
Ik kom nooit bij de apotheek of dokter. Toch zijn die vrij essentieel.
Wat betreft waarom pas zondag? De winkeliers zullen toch echt wel weer wat moeten doen om de winkels klaar te maken. Verplichten dat ze dat de avond van de persconferentie allemaal nog even regelen is wat optimistisch. Los daarvan: op veel plaatsen (niet alle, maar wel veel) gaan de winkels op zaterdag toch al eerder dicht dan de rest van de week. Dus die ene keer dat winkels iets langer open zijn zal zijn, die paar uur, zal het verschil niet maken. Hier zijn de winkels op zaterdag sowieso al 5 uur gesloten.
Daarbovenop snap ik überhaupt niet waarom het o zo belangrijk is als supermarkten en drogisterijen ook om 5 uur dicht gaan. Wordt het in het korte tijdsbestek dat ze open zijn alleen maar drukker. Letterlijk 0 reden om die openingstijden ook zwaar te beperken.!mark schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 02:15:
[...]
Mooi dat jij die luxe hebt met je werk, ikzelf overigens ook maar verplaats je ook eens in mensen die dat niet nemen![]()
Er zijn ook genoeg (simpele) banen waar dat simpelweg niet kan of mag, en als je teveel klaagt dat je om 16:00 graag weg wilt omdat je nog moet eten hebben ze voor jou zo 5 anderen via een uitzendbureau. En bezorgen is ook geen optie meer nu, de meeste supermarkten willen/kunnen vanwege grote drukte geen nieuwe klanten aannemen momenteel.
[...]
Ook hier; mooi dat jij die luxe kennelijk hebt![]()
Maar verplaats je eens in mensen die chronisch ziek zijn en een minimumloon verdienen of afgekeurd zijn. Denk je dat die het in een tijd waarin de inflatie veel harder stijgt dan hun uitkering of minimumloon even kunnen betalen als ze ook nog eens onverwacht financieel hard geraakt worden omdat ze veel meer moeten betalen voor medicatie?
Wat mij betreft zou geen enkele winkel ineens eerder dicht hoeven, we verplaatsen wat mensen die normaal na 17:00 hun boodschappen of naar de drogist gingen naar een ander tijdvak of winkel waar het nu een stuk drukker gaat worden met jouw suggestie. Dat levert in tegenstelling tot bijv. het sluiten van de grenzen voor niet essentieel verkeer (waar ikzelf groot voorstander van ben) helemaal niks op.
Gezien je zelf over solidariteit begint wat zou jouw solidariteit zijn met de mensen op of rond het minimumloon die niet in de luxe positie zitten waarin jij zit qua opties? Moeten we die het zelf maar laten uitzoeken terwijl zij helemaal de mogelijkheden niet hebben om altijd voor 17:00 boodschappen te doen en fors meer te gaan betalen?
En het antwoord was overduidelijk.LZ86 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:03:
Eindelijk vraagt iemand het.
Erger me flink aan alle lieden (ook hier) die er van alles bij halen om maar te proberen de ogen van de bal te krijgen.
"Ja, maar Rutte, ja maar bezuinigingen, ja maar roken, ja maar te dik"...
Weet je wat jongens en meisjes, jullie hebben allemaal gelijk. Rutte is een l*l, er gaat niet genoeg geld naar de gezondheidszorg, en mensen die roken en te dik zijn doen ook een te groot beroep op de zorg.
En nu? Gaan jullie je nu wel laten vaccineren?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Groep 1 babymelkpoeder is weldegelijk overal gelijk. Mits er Volledige zuigelingenvoeding, op staat. Dat is wettelijk bepaald.Waah schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 06:30:
[...]
En dat is niet waar![]()
De kwaliteit is praktisch gelijk, dát is waar. Maar er zijn wel degelijke kleine verschillen in eventuele toevoegingen. En dat verschil wordt groter met leeftijd.
Het geeft vaak problemen als je zomaar overstapt op een ander merk voeding. De ene baby is daar gevoeliger voor als de ander.
Overstap na een ander merk kan inderdaad even krampjes creëren, maar dat is na een paar dagen ook weer over.
Vanaf groep 2 mogen fabrikanten zelf zaken gaan toevoegen. En dan gaan het vooral om suikers.
Dus of je daar zo blij van moet worden... Groep 3 zou ik niet eens meer aan gaan beginnen. Amper verschil met groep 2, en kunt dus beter "vast" voedsel gaan geven.
Babymelkpoeder is 1 grote marketing.
Het OMT is inmiddels net zo geloofwaardig als Mark en Hugo, die neem ik ook niet meer serieus.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:30:
Och ja... The soap continues
Ik vind een week eerder schoolvakantie wel heel iets anders dan 3 weken thuisonderwijs.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:30:
https://www.telegraaf.nl/...erstvakantie-te-overwegen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als het echt vakantie is, dan is het uiteraard geen groot probleem. Maar dat zal het wel niet zijn, er zal vast noodopvang geregeld moeten worden door de scholen en leerlingen krijgen een pakketje mee wat dan in de vakantie gedaan moet worden.VidaR-9 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:00:
[...]
Ik vind een week eerder schoolvakantie wel heel iets anders dan 3 weken thuisonderwijs.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wait whut, een week extra vakantie? Achterstanden! Sociaal welzijn in het geding! En ouders die rekening hebben gehouden met werk, dus moeten de kinderen toch nog ergens gedumpt worden....VidaR-9 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:00:
[...]
Ik vind een week eerder schoolvakantie wel heel iets anders dan 3 weken thuisonderwijs.
Iemand zal op de kinderen moeten passen inderdaad.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:07:
[...]
Wait whut, een week extra vakantie? Achterstanden! Sociaal welzijn in het geding! En ouders die rekening hebben gehouden met werk, dus moeten de kinderen toch nog ergens gedumpt worden....
Opa en oma vinden dat leuk om te doen
Kan iedereen vast weer stom vinden, maar dat is nou eenmaal de praktijk. Werkende mensen hebben nou eenmaal maar 20 dagen vrij per jaar. En als je mazzel hebt wat meer.
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 27-11-2021 09:12 ]
Ik ben daar wel voor. Geeft leerlingen maar ook de leraren hopelijk wat extra rust. En de week voor de kerst vakantie doen ze toch maar relatief weinig op de meeste scholen.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:07:
[...]
Wait whut, een week extra vakantie? Achterstanden! Sociaal welzijn in het geding! En ouders die rekening hebben gehouden met werk, dus moeten de kinderen toch nog ergens gedumpt worden....
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Verwijderd
Wie zegt dat ik wel die luxe heb? Dat is een aanname feit is dat je de kruidvat al jaren niet serieus kan nemen als drogist het is een halve snoepwinkel en speelgoed nog geen 10% is echt drogisterij. En je kan gewoon weg niet zeggen dat het onmogelijk is om dingen te regelen. De tijd 5 andere voor jou is ook allang niet meer zo overal is chronisch personeel tekort.!mark schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 02:15:
[...]
Mooi dat jij die luxe hebt met je werk, ikzelf overigens ook maar verplaats je ook eens in mensen die dat niet nemen![]()
[...]
Ook hier; mooi dat jij die luxe kennelijk hebt![]()
Mij gaat het om het feit dat er steeds maar weer uitzondering moeten komen op van alles en nog wat. Als je het dan al helemaal zwart wit wilt spelen dan kan je zelfs in de pauze nog snel een kleine boodschap doen en anders heb je nog iets dat heet het weekend.
Ook de supermarkten zijn allang geen etenswaren alleen meer je vind er van alles tegenwoordig boeken, speelgoed, elektronica noem het maar op.
Duidelijke harde regels zijn het enige wat goed kan werken. En gelijkheid is juist solidariteit waarom zou de blokker niet ineens broodbeleg kunnen gaan verkopen en roepen dat ze ook een essentiele winkel zijn? Je creeert weer een gedrocht van een regel die alleen maar verwarring en daardoor gezeik oplevert.
Allew dicht om 5 uur en gewoon weg geen uitzonderingen.
Los van het feit dat ik überhaupt deze eerdere sluiting compleet onbegrijpbaar vind want nu komen mensen eerder naar de winkels en wordt het alleen maar drukker...
Dus ze willen toch de scholen dicht ?President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:30:
Of blijft de school open en zijn de kinderen dan toevallig met vakantie en is het daarom minder slecht voor ze ?
Of was dat gelekte "de scholen moeten open blijven want het is slecht voor de kinderen" helemaal niet het eigenlijke OMT-advies en is het net als bij het ventileer van Gommers maar een deel stuk wat vooraf "gelekt" wordt met een doel, in dit geval dan wellicht weer van die kinderarts waar we de mening wel van kennen ?
Het OMT zou hetzelfde moeten doen als het kabinet: met één mond spreken en anders rot je maar op (zie Mona Keizer).
De opmerkingen van Gommers en Illy zijn dusdanig tegenstrijdig dat imo één van hen het veld zou moeten ruimen. Ze maken van het OMT een tandeloze tijger die intern net zo verdeeld is als de rest van Nederland.
De opmerkingen van Gommers en Illy zijn dusdanig tegenstrijdig dat imo één van hen het veld zou moeten ruimen. Ze maken van het OMT een tandeloze tijger die intern net zo verdeeld is als de rest van Nederland.
[ Voor 22% gewijzigd door hoevenpe op 27-11-2021 09:45 ]
Bedoel je die vrouw die iets van een jaar geleden al in zo'n show was? Die kinderen had en die volgens mij vooral zat te verkondigen om de scholen open te houden, omdat ze geen zin heeft om haar kinderen thuis te hebben? Tenminste, dat idee kreeg ik toen :-Pgekkie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:33:
die kinderarts waar we de mening wel van kennen ?
Dat er een basis verplichting is van bepaalde stoffen die er wel in MOETEN en niet MOGEN zitten, maakt niet dat alle melk hetzelfde is verre van. Er zit een groot verschil in bereiding, smaak, geur, structuur en het ene kind drinkt de ene wel en de andere niet.YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:08:
[...]
Elke merk baby melk is in NL exact hetzelfde qua ingrediënten etc.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Mjah het probleem van het OMT lijkt te zijn dat ze in de groep hotemetoten weinig expertise lijken te hebben over wat voor maatregelen je kunt treffen en de impact daar van buiten de medische kant.
Dat is voor het kabinet, maar ze lijken toch zelf ook flink van die voorstellen te doen en die aspecten wel af te wegen in hun voorstellen. En wat weet die kinderarts dan meer als een willekeurig ander over didactiek, sociale aspecten en mogelijkheden tot verbeteren van bijvb thuisonderwijs en wat (on)mogelijk is op scholen (huidige noodzaak tot tegelijk online en offline onderwijs door 1 docent bijvb.) qua kwaliteit van onderwijs en die zaken afwegen.
Dat is voor het kabinet, maar ze lijken toch zelf ook flink van die voorstellen te doen en die aspecten wel af te wegen in hun voorstellen. En wat weet die kinderarts dan meer als een willekeurig ander over didactiek, sociale aspecten en mogelijkheden tot verbeteren van bijvb thuisonderwijs en wat (on)mogelijk is op scholen (huidige noodzaak tot tegelijk online en offline onderwijs door 1 docent bijvb.) qua kwaliteit van onderwijs en die zaken afwegen.
Er zijn meer kinderartsen die zich hebben geuit, maar Illy (m) zit in ieder geval in het OMT, van de rest weet ik het zo niet.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:41:
[...]
Bedoel je die vrouw die iets van een jaar geleden al in zo'n show was? Die kinderen had en die volgens mij vooral zat te verkondigen om de scholen open te houden, omdat ze geen zin heeft om haar kinderen thuis te hebben? Tenminste, dat idee kreeg ik toen :-P
Ik zou zeggen haal eens 3 merken en ga het eens vergelijken. Of probeer het eens te wisselen bij een baby die wel gevoelig is vanwege welke reden dan ook.NeutraleTeun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:40:
[...]
Groep 1 babymelkpoeder is weldegelijk overal gelijk. Mits er Volledige zuigelingenvoeding, op staat. Dat is wettelijk bepaald.
Overstap na een ander merk kan inderdaad even krampjes creëren, maar dat is na een paar dagen ook weer over.
Vanaf groep 2 mogen fabrikanten zelf zaken gaan toevoegen. En dan gaan het vooral om suikers.
Dus of je daar zo blij van moet worden... Groep 3 zou ik niet eens meer aan gaan beginnen. Amper verschil met groep 2, en kunt dus beter "vast" voedsel gaan geven.
Babymelkpoeder is 1 grote marketing.
Kindje met reflux? Niet elke voeding is even dik. Kindje met een allergie? Niet ieder kind reageert hetzelfde.
Zelfs binnen 1 merk zijn er verschillende versies en die zijn lang niet overal zomaar te verkrijgen.
Ik snap veel redenen om een discussie te voeren of de kruidvat wel of niet langer open mag blijven, maar dit is er absoluut niet 1 van.
Bedoel, check de ingredienten, die zijn niet hetzelfde en de allergenen hiermee ook helemaal niet. In die van de Kruidvat zit bijvoorbeeld ook Soja, maar dat kan over en weer per merk verschillen.
https://www.kruidvat.nl/n...ing-0-6-maanden/p/4441389
https://www.kruidvat.nl/k...igelingenvoeding/p/760103
[ Voor 13% gewijzigd door OmeJoyo op 27-11-2021 09:57 ]
Bikeshedding.Thomas schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:06:
Niet om het een of ander maar wel bijzonder hoe we van persco bij babyvoeding komen.
Mensen willen niet bezig zijn met de complexiteit van het geheel.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Ik zie ook slecht in het donker. Zou zomaar kunnen!groggy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:08:
Van de huidige maatregelen krijg ik het idee dat corona bang is in het donker.
De afgelopen jaren is er flink bezuinigd op de zorg en moesten er mensen weg. Mensen die niet weg wilden. Ook de afgelopen 2 jaar zijn heel veel verplegers weg gegaan omdat de druk te hoog werd.dr.lowtune schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:23:
[...]
De vraag is of dat het oplost. Allereerst, wie staat er nu nog te springen om in de zorg te stappen? Je moet enorm hard werken, krijgt op de IC een hoop schrijnende gevallen (waarvan een deel te voorkomen was) en je moet er toch een jaar of 4 a 6 voor naar school. Al zou ik mijn huidige uurtarief in de zorg krijgen (en volledig kostenneutraal kunnen overstappen, dus opleiding betaald en gederfde inkomsten vergoed, dan zou ik het niet doen....).
Goed, stel dat je dat op kan lossen door exorbitant veel te gaan betalen, dan zijn er 2 vragen:
- Kan/wil de samenleving dat wel opbrengen? (want je zal iedereen in de zorg dan zo moeten betalen)
- Wil je dat soort mensen die het echt alleen voor het geld doen wel in de zorg hebben?
Genoeg mensen lijkt mij die affiniteit met de zorg hebben en ervaring.
Hoezo continues? Dit is gewoon de media die headlines wilt scoren. Dit was bekend een dag voor de persco. Als het kabinet hier iets mee had willen doen dan hadden ze het al wel gedaan.President schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:30:
Dat is vast overwogen.te overwegen de kerstvakantie naar voren te verlengen.
@Robbie T Die druk is echter niet bepaald weg, dus die mensen komen niet zomaar terug. Überhaupt is het salaris laag, de waardering tegenwoordig minder (mensen zijn mondiger, klagen sneller en meer), te maken met agressie, onregelmatigheid, minder ondersteuning sociaal (kinderopvang die van flexibele roosters afstapt), etc. Waarom zou je terug gaan als je elders betere voorwaarden hebt?
Vergeet niet dt onlangs de verpleegkundigen hebben moeten strijden voor überhaupt een fatsoenlijke CAO.
Maargoed, ik mag ook weer op de COVID afdeling gaan mee doen. En ik ben alleen wel behoorlijk duur als zaalarts
Vergeet niet dt onlangs de verpleegkundigen hebben moeten strijden voor überhaupt een fatsoenlijke CAO.
Maargoed, ik mag ook weer op de COVID afdeling gaan mee doen. En ik ben alleen wel behoorlijk duur als zaalarts
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Ik snap ook totaal niet deze lockdown.
De brandhaarden kunnen gewoon door blijven gaan, (scholen, bepaalde provincies, en niet gevaccineerd). Terwijl landelijk nu iedereen op de blaren moet zitten vanwege maatregelen die helemaal niks bijdragen aan mindere besmetting (eerder verergeren).
Sport school piekt hier helemaal straks van 1600 tot 1700.
Daarna was nog bij nos op het nieuws dat de scholen de grootste brandhaarden zijn.
De brandhaarden kunnen gewoon door blijven gaan, (scholen, bepaalde provincies, en niet gevaccineerd). Terwijl landelijk nu iedereen op de blaren moet zitten vanwege maatregelen die helemaal niks bijdragen aan mindere besmetting (eerder verergeren).
Daarna was nog bij nos op het nieuws dat de scholen de grootste brandhaarden zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2021 10:54 ]
Nee hoor, wordt gewoon boos van domme argumenten die feitelijk onjuist zijn.Proton_ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:11:
[...]
Bikeshedding.
Mensen willen niet bezig zijn met de complexiteit van het geheel.
Ik zie zeker hoe de nieuwe regels kunnen helpen, niet de regels opzich, ik mis de logica grotendeels, maar het geeft een signaal af dat we nog meer kwijtraken als we ons gedrag niet aanpassen.
Die aanname doe ik omdat uit je reacties niet blijkt dat je een idee hebt hoe het er bij veel minimumloonwerk zoals orderpickers aan toegaat op de werkvloer; wat blijkt uit onderstaande:Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:26:
[...]
Wie zegt dat ik wel die luxe heb? Dat is een aanname feit is dat je de kruidvat al jaren niet serieus kan nemen als drogist het is een halve snoepwinkel en speelgoed nog geen 10% is echt drogisterij. En je kan gewoon weg niet zeggen dat het onmogelijk is om dingen te regelen. De tijd 5 andere voor jou is ook allang niet meer zo overal is chronisch personeel tekort.
In een distributiecentrum mag je ook in je pauze veelal helemaal niet van het bedrijfsterrein af.Als je het dan al helemaal zwart wit wilt spelen dan kan je zelfs in de pauze nog snel een kleine boodschap doen.
En zelfs als dat hypothetisch zou mogen zijn de huisregels dat je geen spullen mee mag nemen buiten telefoon, jas, sleutels en portemonnee welke bij ingaan van je dienst verplicht in een kluis moeten.
Je wordt bij het begin van een dienst namelijk gescand en aan het einde opnieuw gescand om te zien of je niks binnen smokkelt of ontvreemd.
Bron is dat ik het niet al te lang geleden als vakantiebaan geprobeerd heb, was binnen een week weg vanwege de belabberde omstandigheden, maar sommige mensen zijn afhankelijk van dit soort werk en hebben geen keus.
Zijn we het daar in ieder geval helemaal eensLos van het feit dat ik überhaupt deze eerdere sluiting compleet onbegrijpbaar vind want nu komen mensen eerder naar de winkels en wordt het alleen maar drukker...
De niet gevaccineerden liggen %gezien meer op het IC. Er zijn geen getallen over hoeveel er besmet zijn en hoeveel er gevaccineerd zijn. Helaas geeft de GGD dat dan weer niet prijs en dat lijkt me ook niet onbelangrijk. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat 15% van de bevolking meer mensen kan besmetten waarvan er 85% beschermd zijn dan dat 100% van de bevolking kan besmetten met 0% bescherming.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:53:
Ik snap ook totaal niet deze lockdown.
Een flinke groep van die brandhaarden hebben we al sinds het begin ( scholen ) en dat hebben we vanaf het begin redelijk geaccepteerd. Bovendien zorgen die ook niet echt voor een grote IC bezetting, dacht laatst te horen dat er in nederland in totaal 3 kinderen 10-14 opgenomen zijn geweest.
De regels gaan inderdaad helemaal niets bijdragen aan besmettingen, net zoals het volgende paradepaardje 2G ook niets zal veranderen. De meeste ongevaccineerden gaan al nergens meer heen omdat ze dat al niet mogen. Als je 40uur in de week werkt kan je je op zaterdag laten testen en dan mag je zondag stappen. Nou die 1e dag mag dan ook niet meer dat gaat echt verschil maken.
Zolang we toestaan dat mensen die besmet zijn naar allemaal feestjes kunnen houd je het probleem niet tegen. Zelfs al worden ze minder ziek ze kunnen wel zwakkeren aansteken die wel goed ziek worden. Dat zie je met kinderen ook, nee zelf worden ze niet ziek maar ze gaan wel bij de grootouders langs en niet op 1.5meter ( en dat kan je niet verwachten )
Als ze willen dat de sportscholen zsm helemaal sluiten, vooral doen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:53:
Anders kan men best zelf even nadenken en inzien dat dit dus niet handig is ongeacht wat de regels precies zeggen.
De link naar mijn eerste bericht; Robbie T in "Persconferentie 26 november" waar het juist over bovenstaande gaat.Ophidian schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:45:
@Robbie T Die druk is echter niet bepaald weg, dus die mensen komen niet zomaar terug. Überhaupt is het salaris laag, de waardering tegenwoordig minder (mensen zijn mondiger, klagen sneller en meer), te maken met agressie, onregelmatigheid, minder ondersteuning sociaal (kinderopvang die van flexibele roosters afstapt), etc. Waarom zou je terug gaan als je elders betere voorwaarden hebt?
Omdat alleen meer geld je probleem niet oplost. Wat ik om mij heen hoor, is dat als mensen meer verdienen, ze minder uren gaan maken.Robbie T schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:33:
[...]
De link naar mijn eerste bericht; Robbie T in "Persconferentie 26 november" waar het juist over bovenstaande gaat.
Er moet structureel ook meer waardering voor het vak, minder administratie, meer ondersteuning, minder juridisch tuchtrecht, etc.
En nog veel belangrijker, een groot gedeelte van die managers eruit. We moeten over van een systeem van wantrouwen, naar een systeem van vertrouwen.
Oh en laten we alsjeblieft die geldverslindende niets toevoegende keurmerken en elsevier testen eruit gooien.
[ Voor 13% gewijzigd door Ophidian op 27-11-2021 12:58 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties