Acties:
  • +8 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Cheezborger schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:19:

Verreweg de meeste besmettingen vinden binnen thuissituaties plaats (volgens dat tabelletje).
Al vaker geschreven:

papa gaat naar cafe en raakt besmet.
komt thuis en besmet z'n vrouw en 2 kinderen.

Bron- en contactonderzoek:
25% horeca
75% thuis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Temujin schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:00:
[...]
De laatste keer dat de scholen dichtgingen heb ik onbetaald verlof moeten nemen om ze op te kunnen vangen thuis. Nu heb ik genoeg buffer om dit op te vangen, maar reken maar dat ik zal klagen mocht dit opnieuw gebeuren.
Ik mag hopen dat je gaat klagen bij je werkgever, niet bij je school of bij de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:41:
[...]

De criteria van een klas in quarantaine ligt bij 3 positieve testen in een klas.
In de klas van mij m’n jongste zijn er 4 positief geteste kinderen in 24 uur gemeld. Dat is 20% van de klas . GGD zegt niks aan de hand …

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
Ik lees op eerdere pagina's van het topic redelijk wat opmerkingen van 'gooi de horeca maar nog eerder of helemaal dicht'. Nu las ik eerder dat slechts 2,9 procent van de besmettingen volgens (KHN) in horecagelegenheden plaats vind.
[Afbeelding]

Oftewel, met alleen de horeca sluiten ben je er natuurlijk nog niet. Daar zijn de cijfers denk ik te hoog voor. Je wil die piek sneller naar beneden krijgen. Ik ben dus heel benieuwd welke maatregelen er gaan komen. Zoals Gommers eerder al aangaf in het nieuws, ''een harde lockdown''.
Verreweg de meeste besmettingen vinden binnen thuissituaties plaats (volgens dat tabelletje).
Er zit in deze cijfers een behoorlijke bias; immers ken je de personen om je heen niet (anders dan je eigen gezelschap) als je in een bar staat, en is dus niet met 100% zekerheid te herleiden dat je daar de infectie hebt opgelopen. In de thuissituatie is dit anders. Daar staat iedereen in contact en kun je veel gemakkelijker verklaren hoe je ziek bent geworden. Dit geldt overigens niet alleen voor de horeca, maar ook voor winkels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
backupdevice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:22:
[...]

In de klas van mij m’n jongste zijn er 4 positief geteste kinderen in 24 uur gemeld. Dat is 20% van de klas . GGD zegt niks aan de hand …
Volgens het huidige beleid hoort de klas dan in quarantaine gegaan... Gaat wel om de basisschool toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Kr44nVogel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:21:
[...]

snap het verband niet helemaal , met dat hij een rondje fietst om 22.00..
Gaat om het 2e gedeelte van zijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
horizon1978 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:21:
[...]

Al vaker geschreven:

25% horeca
75% thuis
Dat vroeg ik me ook af. Zijn er cijfers over de uiteindelijke bron van besmettingen? Hoe kwam de besmetting een huishouden in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:23:
[...]

Volgens het huidige beleid hoort de klas dan in quarantaine gegaan... Gaat wel om de basisschool toch?
Ja. School communiceert dat de GGD het geen probleem vind 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op eerdere pagina's van het topic redelijk wat opmerkingen van 'gooi de horeca maar nog eerder of helemaal dicht'. Nu las ik eerder dat slechts 2,9 procent van de besmettingen volgens (KHN) in horecagelegenheden plaats vind.
[Afbeelding]

Oftewel, met alleen de horeca sluiten ben je er natuurlijk nog niet. Daar zijn de cijfers denk ik te hoog voor. Je wil die piek sneller naar beneden krijgen. Ik ben dus heel benieuwd welke maatregelen er gaan komen. Zoals Gommers eerder al aangaf in het nieuws, ''een harde lockdown''.
Klassieke denkfout. Een groot deel van de besmettingen staat niet in deze tabel, omdat ze niet weten waar de besmetting opgelopen is. Jij gaat er van uit dat die groep uniform is met de groep waar we wel weten waar de besmetting is opgelopen.

Het is veel aannemelijker (maar we zullen het nooit zeker weten) dat een besmetting in de thuissituatie veel makkelijker te herleiden is omdat je mensen die bij je thuis komen kent. Als ik in de kroeg iemand besmet weet die persoon niet dat dat gebeurd is en zal de GGD nooit zeker weten dat dat daar gebeurd is, oftewel onderrapportage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:24:
[...]

Klassieke denkfout. Een groot deel van de besmettingen staat niet in deze tabel, omdat ze niet weten waar de besmetting opgelopen is. Jij gaat er van uit dat die groep uniform is met de groep waar we wel weten waar de besmetting is opgelopen.

Het is veel aannemelijker (maar we zullen het nooit zeker weten) dat een besmetting in de thuissituatie veel makkelijker te herleiden is omdat je mensen die bij je thuis komen kent. Als ik in de kroeg iemand besmet weet die persoon niet dat dat gebeurd is en zal de GGD nooit zeker weten dat dat daar gebeurd is, oftewel onderrapportage.
Aanvullend; het aantal teruggevonden besmettingen ligt momenteel op 20%.
BCO is volledig ingestort.
erwn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:23:
[...]

Dat vroeg ik me ook af. Zijn er cijfers over de uiteindelijke bron van besmettingen? Hoe kwam de besmetting een huishouden in?
Nee, dat is dus precies het probleem. Er wordt geen fatsoenlijk BCO meer uitgevoerd. En zelfs als er iets wordt uitgevoerd ligt het voor de hand dat de makkelijkere oorzaken ook sneller boven komen drijven.
Een vader die met de trein naar een kroeg gaat, vervolgens in een stadion gaat zitten, een kroeg pakt en weer in de trein naar huis gaat raakt besmet.

Gaat naar huis en besmet zijn gezin.

Prettige wedstrijd om aan te tonen waar hij besmet is geraakt.

De enige waarde die je m.i. kunt hangen aan die percentages in het BCO is 'hoeveel van de besmettingen in deze setting vinden we terug'.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:24:
[...]

Ik beweer niks en ik zeg niet dat deze tabel de waarheid is (ik heb de tabel immers niet zelf in elkaar geflanst). Ik ben juist nieuwsgierig hoe die verhoudingen zitten.

Waar ik alleen mijn twijfels bij heb is dat er makkelijk wordt geroepen dat de horeca maar helemaal dicht moet en dat het probleem dan -waarschijnlijk- wel weer opgelost is. Dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
backupdevice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:24:
[...]

Ja. School communiceert dat de GGD het geen probleem vind 8)7
Bizar... Echt bizar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:22:
[...]

Ik mag hopen dat je gaat klagen bij je werkgever, niet bij je school of bij de overheid?
Ik klaag bij werkgever zeker, een beetje op het randje van tot hoever dat kan zonder serieuse consequenties. En ondertussen heb ik mijn ogen open voor potentiele alternatieven om in een situatie te komen waar de werkgever geen probleemschakel is in het process.
En ik klaag tegen mijn sociale kringen dat ik het een vervelende situatie vind natuurlijk :p

Overigens ook wel het een en ander te klagen op de overheid, ook al snap ik dat ze het ook moeilijk goed kunnen doen. Maar tot nog toe niet Tegen de overheid. Misschien dat eens in overweging nemen.. Hebben ze nog een ideenbus staan ergens :D

Maar de scholen, nee.. die kunnen daar weinig aan doen voor zover ik weet. Die houden zich simpelweg aan de regels die ze van boven opgeworpen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

[Afbeelding]

Van zo'n 20 tot 25% van alle besmettingen is bekend waar deze vandaan kwam (dit percentage daalt naarmate er meer besmetting zijn en BCO lastiger wordt). Van het grootste gedeelte is het "afzender onbekend".

De tabel die je laat zien is voor besmettingen met een herleidbare afkomst. Maar omdat BCO zo incompleet is, is de tabel eerder een maatstaaf voor welke locaties het makkelijkst te herleiden zijn. Daarom zie je dat locaties waar je met een vaste, kleine groep mensen bent bovenaan staan en locaties met veel, onbekende mensen lager op de lijst vindt.

De 2.9% wordt vaak door KHN aangehaald als bewijs dat de horeca geen grote rol speelt, maar dit is een totaal verkeerde interpretatie van de cijfers. Het geeft enkel aan dat het verdomd moeilijk is om bij te houden wie wanneer in welke kroeg in de rondte heeft zitten hoesten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:41
[...]

Al vaker geschreven:

25% horeca
75% thuis
Maar dat is toch ook vrij logisch ?
1 persoon komt ermee aanzetten en het hele huis raakt besmet.

Overigens hoeft dat niet via Café te komen maar begrijp ook dat het een voorbeeld is.

Bij ons is het via de oppas binnen gekomen (kinderopvang) dat is ook een leuke ziekte verspreider.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik weet het . Net weer een bericht op de school app. Van 0 besmettingen over de hele school naar 20 in 24 uur . Of wij wel stand-by willen staan morgen om de kinderen direct op te halen indien de GGD toch beslist om de klas / klassen te sluiten

[ Voor 20% gewijzigd door backupdevice op 24-11-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezborger schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:27:
[...]

Ik beweer niks en ik zeg niet dat deze tabel de waarheid is (ik heb de tabel immers niet zelf in elkaar geflanst). Ik ben juist nieuwsgierig hoe die verhoudingen zitten.

Waar ik alleen mijn twijfels bij heb is dat er makkelijk wordt geroepen dat de horeca maar helemaal dicht moet en dat het probleem dan -waarschijnlijk- wel weer opgelost is. Dat betwijfel ik.
Niemand claimt dat een enkele maatregel het probleem dan wel oplost.
Horeca dicht kan een extra plakje gatenkaas bovenop de bestaande palkjes gatenkaas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Temujin schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:28:
[...]

. En ondertussen heb ik mijn ogen open voor potentiele alternatieven om in een situatie te komen waar de werkgever geen probleemschakel is in het process.
Tja, goed of slecht werkgeverschap wordt nu ook wel duidelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
Fuujii schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:10:
Man, wat een gigantische clusterfuck is deze situatie toch. Met een ijdele clown die voorop loopt.

M'n gevoel zegt dat dit een nog slechtere winter gaat worden dan afgelopen jaar. Het draagvlak is echt minimaal volgens mij, dus er zullen wel een stuk meer ontmoetingen achter de voordeur plaatsvinden dan vorig jaar.
Dit jaar zijn er extreem veel gevaccineerd, dus verwacht dat er meerdere in het ziekenhuis komen dan vorig jaar.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:13
[...]

Al vaker geschreven:

25% horeca
75% thuis
Je doet net alsof iedereen eerst de kroeg is ingedoken alvorens ze thuis iedereen besmetten met corona.

Volgens de tabel van het RIVM is de besmettingsgraad op school, het werk en tijdens een vakantie (veel) hoger dan die van een cafe / restaurant.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 24-11-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:32:
[...]

Je doet net alsof iedereen eerst de kroeg is ingedoken alvorens ze thuis iedereen besmetten met corona.

Volgens de tabel van het RIVM is het op school, het werk en een vakantie besmettelijker dan een cafe / restaurant.
't was een voorbeeld waarom thuis besmetting zo hoog is. En dat horeca sluiten dus wel een effect heeft. Tuurlijk zijn er andere bronnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• horizon1978
Kol Nedra schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:32:
[...]

Dit jaar zijn er extreem veel gevaccineerd, dus verwacht dat er meerdere in het ziekenhuis komen dan vorig jaar.
Wacht, wat?

Meer vaccinaties = meer ziekenhuis?

Of lees ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Volgens de tabel van het RIVM is de besmettingsgraad op school, het werk en tijdens een vakantie (veel) hoger dan die van een cafe / restaurant.
Werk en school zijn evident makkelijker terug te vinden dan horeca. De ondervertegenwoordiging in het BCO zal daarmee kleiner zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

Yucon

*broem*

Van een van m'n kinderen zit de hele klas in quarantaine. Een van de voorheen niet besmette klasgenootjes vertelde op de webcam klassikaal dat ze ondertussen ook een positieve zelftest had gedaan.

Alleen zit haar zusje bij m'n jongste kind in de klas en die gaat gewoon naar school 8)7 Dus ongeacht een schoolsluiting kun je op een paar vingers natellen dat die klas zo meteen ook thuis zit. Dat doe je toch niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nope dat zegt de tabel niet.

De tabel gaat alleen maar over de 20% waar we succesvol contactonderzoek gedaan hebben. Als ik vorige week in het restaurant besmet ben geweest door een of andere leuke dame van wie ik het telefoonnummer toch niet gekregen heb ( :( ), dan kom ik niet in die tabel terecht.

Besmettingen tussen onbekenden zullen altijd ondergeraporteerd zijn ten opzicht van besmettingen tussen bekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
[...]

Al vaker geschreven:

25% horeca
75% thuis
Mits de vader wel doorgeeft dat hij in het cafe was. Ander is het 0% onbekend, 75% thuis.
Ik verwacht ook dat thuis heel makkelijk te achterhalen is, waardoor deze zo hoog scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Yucon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:36:
[...]

Van een van m'n kinderen zit de hele klas in quarantaine. Een van de voorheen niet besmette klasgenootjes vertelde op de webcam klassikaal dat ze ondertussen ook een positieve zelftest had gedaan.

Alleen zit haar zusje bij m'n jongste kind in de klas en die gaat gewoon naar school 8)7 Dus ongeacht een schoolsluiting kun je op een paar vingers natellen dat die klas zo meteen ook thuis zit. Dat doe je toch niet :(
Mja, zolang de officiële test uitslag niet positief is mag dat dus wel..

Wij worden ook nog wel eens midden op de dag gebeld... Dat de vader of moeder een positieve uitslag heeft van de test de dag ervoor en dat het kind dus naar huis moet voor quarantaine.

Fijn hoor, kind heeft al de halve dag op school gezeten ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:23

Yucon

*broem*

President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:37:
[...]

Wij worden ook nog wel eens midden op de dag gebeld... Dat de vader of moeder een positieve uitslag heeft van de test de dag ervoor en dat het kind dus naar huis moet voor quarantaine.

Dat het mag begrijp ik. Maar dat het extreem lomp en egoïstisch is mag duidelijk zijn. Dit kun je echt op geen enkele manier goedpraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
celshof schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:37:
[...]

Mits de vader wel doorgeeft dat hij in het cafe was. Ander is het 0% onbekend, 75% thuis.
Ik verwacht ook dat thuis heel makkelijk te achterhalen is, waardoor deze zo hoog scoort.
Papa wordt besmet op het werk, komt thuis...
Zoon- of dochterlief wordt besmet op school, komt thuis...

Deze twee dingen hebben meer kans van slagen dan de kroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Yucon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:39:
[...]

Dat het mag begrijp ik. Maar dat het extreem lomp en egoïstisch is mag duidelijk zijn. Dit kun je echt op geen enkele manier goedpraten.
En toch .. toch gebeurt dit wel hoor... En ze volgen ook netjes alle regels... Want technisch gezien is het thuishouden van het kind een overtreding van de leerplicht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:37:
[...]

"mag wel", dat is natuurlijk een ruim begrip. Het is misschien niet strafbaar, maar de richtlijnen zijn anders volledig duidelijk in dergelijke gevallen.

Maarja, het wordt niet gehandhaafd dus mag het, achja, dat zou wel verklaren waarom we nog een persconferentie nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vond deze wel grappig:
Kappers merken een toename van het aantal klanten dat een afspraak naar voren wil halen, nu het kabinet mogelijk met nieuwe maatregelen komt om de toenemende coronabesmettingen te beteugelen. Branchevereniging ANKO (Algemene Nederlandse Kappers Organisatie) bevestigt de toename na een rondgang van de NOS langs verschillende kapperszaken. "Klanten bellen steeds vaker op om hun afspraak naar voren te schuiven".
Ik zag de bui al hangen en ben gisteren geknipt 8) Ik was bij een vorige sluiting net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:54:
Ik vond deze wel grappig:

[...]

Ik zag de bui al hangen en ben gisteren geknipt 8) Ik was bij een vorige sluiting net te laat.
Had een tijdje geleden bedacht om onze wekelijkse keer uit eten naar de woensdag te verplaatsen, gezien dat normaal gesproken een rustige avond is. Maar daar is momentele ook geen redden meer aan voor vanavond. Dan maar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
horizon1978 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:35:
[...]

Wacht, wat?

Meer vaccinaties = meer ziekenhuis?

Of lees ik dat verkeerd.
klopt idd, hoe verklaar je dan code zwart?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
Kol Nedra schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:55:
[...]

klopt idd, hoe verklaar je dan code zwart?
Verklaar maar het verband tussen vaccinaties en ziekenhuis opnames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
laten we de discussie maar niet doen, wellicht volgend jaar weer 👍🙃

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
eric.1 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:48:
[...]

"mag wel", dat is natuurlijk een ruim begrip. Het is misschien niet strafbaar, maar de richtlijnen zijn anders volledig duidelijk in dergelijke gevallen.

Maarja, het wordt niet gehandhaafd dus mag het, achja, dat zou wel verklaren waarom we nog een persconferentie nodig hebben.
Het snottebellenbeleid is hier debet aan.

Aangezien de testuitslag van de ouder er nog niet was, op het moment in de ochtend dat het kind naar school ging, moet het kind voldoen aan de leerplichtwet. Oftewel kind naar school. Wanneer de ouder gedurende die dag het positieve testresultaat terugkrijgt en als gevolg daarvan vervolgens het kind uit de klas gehaald wordt om in quarantaine te gaan is natuurlijk kolder. Of je laat het kind gewoon de dag af maken of je had als ouder het kind bij voorbaat al niet gestuurd (maar dan was je als ouder in overtreding geweest)

De volgende dag is een ander verhaal en daarin is het beleid wel duidelijk.

Je kunt het ook omdraaien: iedereen die getest wordt (met en zonder klachten) en de huisgenoten daarvan moeten in quarantaine totdat er een negatief resultaat is. Gaat ook niet gebeuren

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Eikeltje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:58:
[...]

Verklaar maar het verband tussen vaccinaties en ziekenhuis opnames...
Ik weet niet precies waar dit naar toe gaat, maar hoe meer mensen gevaccineerd, hoe groter het aandeel gevaccineerden in het ziekenhuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1x11Q9zncPvmsElLmCA_mb9ZgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXm8GjFrrsNE105YJop2Fmor.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
De vaccinatiestatus maakt volgens mij ook geen zak meer uit op dit moment. Het is gewoon te veel en dat moet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
ZieMaar! schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet precies waar dit naar toe gaat, maar hoe meer mensen gevaccineerd, hoe groter het aandeel gevaccineerden in het ziekenhuis.
Was een reactie op Kol Nedra waarmee hij impliceert dat vaccinaties tot ziekenhuis opnames leidt. Ben overigens eens met het bovenstaande.
Kol Nedra schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:32:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Eikeltje op 24-11-2021 17:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:41:
[...]

Papa wordt besmet op het werk, komt thuis...
Zoon- of dochterlief wordt besmet op school, komt thuis...

Deze twee dingen hebben meer kans van slagen dan de kroeg.
Ik betwijfel het. Ik sta mijn collega's zeer zelden op korte afstand in hun oren te schreeuwen.
Ik kan me slechts 1x herinneren. Maar dat was tijdens een uitje. In een kroeg.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
klaaas schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:06:
[...]

Ik betwijfel het. Ik sta mijn collega's zeer zelden op korte afstand in hun oren te schreeuwen.
En dan heb je nog maar 1 superspreader nodig, die vanaf de bar, in een slecht geventileerde kroeg, roept "Triple van de tap is net op! Wil je dan van fles" naar z'n maten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Nu online
klaaas schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:06:
[...]

Ontsmet je elke deurklink die door je collega is aangeraakt? Is de lucht in de wc waar je naartoe gaat compleet virus vrij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Denk trouwens dat de pagina over bron- en contactonderzoek genoeg zegt over hoe betrouwbaar de cijfers zijn op dit moment: https://coronadashboard.r...l/landelijk/brononderzoek

Alles grijs, dus niet voldoende gegevens voor de grote hoeveelheid besmettingen. En wat me ook opvalt, als ik op een regio klik, is dat er een dalende trend lijkt te zijn bij thuis-besmettingen voor een grijze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Gaan de bioscopen en horeca dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:15
[Afbeelding]

De bovenste twee settings kunnen, denk ik, alleen geremd worden d.m.v. avondklok en de bevolking te 'adviseren' minder bezoek te ontvangen.
De derde setting, dat schijnt nogal gevoelig te liggen. De jeugd laten vaccineren is een beladen onderwerp, zo voelt het voor mij. Terwijl ik als kind doodleuk mijn DKTP prik kreeg (en nog een andere, weet niet meer hoe die heet).
Hoe het volk & politiek corona bejegend is niet matchend met hoe corona werkt qua besmettingen. Als je setting X niet wil/mag vaccineren en je ziet bij setting X meer gerelateerde besmettingen, dan denk ik daar een verband tussen te zien.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deezers schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:20:
Gaan de bioscopen en horeca dicht?
Dat horen we vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:10:
[...]

Ontsmet je elke deurklink die door je collega is aangeraakt? Is de lucht in de wc waar je naartoe gaat compleet virus vrij gemaakt?
Ontsmetting via contact oppervlak is theoretisch mogelijk , maar praktisch zeldzaam naar ik begreep .

Ventilatie op wc staat hier vol aan, met ca 1/3 bezette werkplekken is ook daar de kans niet 0 maar verwacht ik dat dat wel mee zal vallen .

Dit alles gegeven het feit dat alleen mensen zonder klachten op kantoor verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ontsmetting via contact oppervlak is theoretisch mogelijk , maar praktisch zeldzaam naar ik begreep .

Ventilatie op wc staat hier vol aan, met ca 1/3 bezette werkplekken is ook daar de kans niet 0 maar verwacht ik dat dat wel mee zal vallen .

Dit alles gegeven het feit dat alleen mensen zonder klachten op kantoor verschijnen
Mja, dan heb je een veiligere werkplek dan:
- zorg medewerkers
- onderwijs medewerkers
- winkel medewerkers
Waarschijnlijk ook fabriek medewerkers... En andere onder modaal verdieners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Vanaf morgen zodra het e.e.a. weer uitlekt. ;)

Maar aangezien de persconferentie ineens eerder is, vermoed ik dat er zware maatregelen worden opgelegd. Ik denk dat de restaurants en bioscopen overdag open mogen blijven, maar dat er een limiet komt voor het aantal mensen per oppervlakte.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]

Zie ook ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Dan te bedenken dat de 8% weigeraars dus voor 60% van de opnamens zorgt. En dat als die zouden prikken er ongeveer de helft van de belasting op de zorg zou zijn.

Als 3G, 2G niet overtuigd om te gaan prikken zie ik uiteindelijk geen andere oplossing dan een verplichting. Anders gaan we het de komende 3 jaar ook niet redden zonder winterlockdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:33:
[...]
Als 3G, 2G niet overtuigd om te gaan prikken zie ik uiteindelijk geen andere oplossing dan een verplichting. Anders gaan we het de komende 3 jaar ook niet redden zonder winterlockdown.
Meerdere bedrijven zijn bezig met medicijnen. Als we een test-cultuur kunnen houden (want je moet wel op tijd beginnen met slikken), zie ik een lockdown wel vermeden kunnen worden vanaf volgens jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:31:
[...]

- zorg medewerkers
- onderwijs medewerkers
- winkel medewerkers
In de winkel en zorg werken we daarom ook met pbm. Als je een algemene uitspraak doet over werk vs kroeg dan heb je het logischerwijs over de meest voorkomende of desnoods de gemiddelde situaties. Het lijkt me dan toch lastig te ontkennen dat er in de kroeg een hoger risico op besmetting is afgaande op risicofactoren. Dat er ook beroepen zijn met bovengemiddeld risico (onderwijs b.v.) doet daar niets aan af.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:31:
[...]

- zorg medewerkers
- onderwijs medewerkers
- winkel medewerkers
Klopt , kantoor waar iedereen Max 1 dag per week het thuiskantoor mag komen ontvluchten , met een Max per dag zodat het op iedere dag rustig is. Zeker anders in sectoren waar op locatie gewerkt wordt vanwege de aard van het werk.

Vrouw werkt overigens in onderwijs en baalt behoorlijk , allereerst voor leerlingen , eigen kinderen en ook omdat voor de zoveelste keer gemaakte plannen de prullenbak in kunnen , gisteren verstuurde brieven weer achterhaald lijken te zijn enz.
Niet mee te werken dat het 4 dagen voor ingaan onofficieel begint te gonzen , waar je officieel nog niks mee kan doen en vervolgens 2 dagen van tevoren officieel wordt. Op basis van het verloop van de cijfers zou met een vorm van routekaart ook 3 weken voorafgaand aangekondigd kunnen worden dat de scholen dicht gaan , zodat minder werk voor jan met de korte achternaam gedaan wordt en het afstandsonderwijs beter voorbereid ( einde rant 😛)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
Eindelijk gaan ze besluiten om de scholen tijdelijk te sluiten, wel jammer voor ouders die ook vaak thuiswerken maar so be it.
Bensimpel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:05:
[...]

Het lastige is dat de kerst/nieuw jaar periode er aan komt. Dan gaan we met zijn allen gezellig bij elkaar op bezoek. Een avondklok zal wel daarbij helpen om verspreiding tegen te gaan. Maar dan moet er wel draagvlak zijn. Als het echt de spuigaten uitloopt verwacht ik nog wel een zwaardere lockdown dan begin dit jaar.
Neem je het ze kwalijk? keer op keer komen ze met regeltjes die gewoon niet werken met dat slappe gedoe, en dan wachten ze tot de winter en tot code zwart een feit gaat worden?

Ik ga alsnog met mijn familie (5 mensen) kerst vieren aan tafel, heb mij lang genoeg strikt aan de regels gehouden in tegenstelling tot zeer veel andere mensen.

heb zelfs besloten om ook dit jaar geen vuurwerk af te steken terwijl ik daar echt pissig over werd maar dat kan ik de zorg gewoon niet aan doen, maar kerst gaan ze niet van mij afpakken!

[ Voor 80% gewijzigd door mugenmarco op 24-11-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvyBwRZXbB54oVq96-HLL11lq1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YOqPOlzyLaBPwqP3DQkUMfeG.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat ze hier eindelijk keer eens wat mee doen.
75% van Nederland is corona geen probleem.
Het is net als anders 25% van het land wat de problemen veroorzaakt. Met een lokarere aanpak zou je veel meer effectiever de corona problemen kunnen aanpakken.

Het is toch niet te verkopen dat de licht blauwe provincies in lockdown moeten doordat de donkere er een potje van maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 12:21
Ik denk dat ze gelijk hebben. Het staat, volgens berichtgeving hierboven, precies als de vorige keer, "onderaan de lijst". Uhuh.

Maar basisscholieren gaan niet rellen, hebben geen lobby, en hun ouders ook niet. Alle groeperingen die door andere maatregelen geraakt worden wel. Dus, dat is met de huidige regering een simpele overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
backupdevice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:22:
[...]

Zoals ik al zei is de GGD nogal inconsequent. De officiële richtlijnen die ze gebruiken ligt op 3, maar de adviezen die je krijgt gaan soms alle kanten op.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:38:
[Afbeelding]

Het is net als anders 25% van het land wat de problemen veroorzaakt. Met een lokarere aanpak zou je veel meer effectiever de corona problemen kunnen aanpakken.

Het is toch niet te verkopen dat de licht blauwe provincies in lockdown moeten doordat de donkere er een potje van maken?
Je bedoelt denk ik dat in dat donkerblauwe stuk wel mensen wonen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
[Afbeelding]

Dit is achterhaald, snap sowieso niet hoe ze er bij komen dat op school het percentage zo laag lag en ze nu ineens melden dat scholen wel een zeer grote besmettingshaard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:49:
[...]

Je bedoelt denk ik dat in dat donkerblauwe stuk wel mensen wonen ;)
En relevanter is misschien ook wel opnames t.o.v. resterende opname(IC)capaciteit per regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

Hoeveel mensen wonen er in die gebieden?
Hoeveel ziekenhuizen staan er?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

backupdevice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:29:
[...]

Ik weet het . Net weer een bericht op de school app. Van 0 besmettingen over de hele school naar 20 in 24 uur . Of wij wel stand-by willen staan morgen om de kinderen direct op te halen indien de GGD toch beslist om de klas / klassen te sluiten
Het bizarre is dat er blijkbaar niemand op die school, los van het GGD besluit, de ballen heeft om die tent dicht te gooien. Dat zou een directie toch gewoon al moeten beslissen?

En ik denk dat dat gelijk het grootste probleem is in Nederland tijdens deze pandemie: het botte verstand lijkt zoek. 'Wat ik doe is binnen de regels!!!!11elf'. Denk zelf na, ook als het wel binnen de regels valt kan het weleens niet slim zijn. Nu kom je op een situatie waarbij de regering de regels maar dusdanig strak moet maken dat je in alles beperkt wordt, omdat mensen niet de zelfbeheersing hebben om dat uit zichzelf te doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
[Afbeelding]

Dat is ongeveer de slechtste kaart van het hele Dashboard. Absolute getallen per veiligheidsregio met flink verschillende inwoner aantallen.
Klik maar eens op "Per gemeente" dan ziet Nederland er weer heel anders uit.
Bovendien zijn het kleine dagcijfers. Ziet er dus morgen soms weer heel anders uit.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
Señor Sjon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:31:
[...]

Wat verwacht je dat de ouders moeten doen? ;)

Genoeg lichten die dan opa en oma bellen om op te laten passen. Dus een directe link jong <> oud zonder filter van de ouders (in tijd) ertussen. Top idee.

We zien 1) elke keer stijgingen na verzwaringen, waardoor maatregelen eerder een averechts effect lijken te hebben en 2) de rest van ons omliggende landen gaat niet veel beter, dus dit is niet een uniek probleem. We zijn gewoon aan de beurt.
Nabrander: bij wat laat ingezette maatregelen zal de stijging zeker nog even doorlopen. Sterker nog, bij elke maatregel die vandaag ingaat, is er "morgen" nog geen effect te zien op Corona

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ralpje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:17:
[...]
Het bizarre is dat er blijkbaar niemand op die school, los van het GGD besluit, de ballen heeft om die tent dicht te gooien. Dat zou een directie toch gewoon al moeten beslissen?

En ik denk dat dat gelijk het grootste probleem is in Nederland tijdens deze pandemie: het botte verstand lijkt zoek. 'Wat ik doe is binnen de regels!!!!11elf'. Denk zelf na, ook als het wel binnen de regels valt kan het weleens niet slim zijn. Nu kom je op een situatie waarbij de regering de regels maar dusdanig strak moet maken dat je in alles beperkt wordt, omdat mensen niet de zelfbeheersing hebben om dat uit zichzelf te doen.
Moet je zien hoe snel de ouders klachten gaan indienen en dat dat toch helemaal niet nodig was omdat hun tenslotte naar het werk toe moeten en helemaal geen tijd hebben voor die onzin met hun kinderen thuis dat een directeur ineens zelfstandig de school sluit zonder dat dat hoeft van de GGD?!!!1

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
[Afbeelding]

Niet overal wonen evenveel mensen en daarnaast doet men tussen ziekenhuizen onderling al weer een aardige tijd aan patientenspreiding. Daarnaast is alles in NL redelijk bereisbaar, dus als een regio minder maatregelen zou hebben, dan gaat een deel van de bevolking uit andere regio's daar heen en is dat waarschijnlijk vrij snel weer genivelleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik hoor uit de zorg toch vooral een roep om een harde lockdown, dus alles 3 weken dicht.

Grote kans dat we die ook gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoezo niet. Als dit de situatie op de school van mijn dochter zou zijn... zat ze vanaf morgen thuis. We hebben haar eerder dit jaar ook een paar weken thuis gehouden terwijl de school gewoon open was. Toevallig moest de school 1 week nadat we dat besloten hadden ongeveer 1 week dicht vanwege meerdere besmettingen en hadden we kort daarna thuisonderwijs. Maar het gaat nu verrassend goed qua besmettingen op school, dus gaat ze morgen gewoon naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

die probeert met alle macht juist die school open te houden tbv die kinderen hun kennis en sociale ontwikkeling. Natuurlijk gaat die niet voor de ggd uitlopen.

Nog afgezien van het feit dat het zelf nadenken de reden is dat we hier nu zijn :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:08:
Ik hoor uit de zorg toch vooral een roep om een harde lockdown, dus alles 3 weken dicht.

Dat roepen ze al weken. Echter het kabinet kiest er bewust voor om code zwart op te zoeken. In Limburg is er al geen planbare zorg meer (kankerpatienten worden afgebeld). Ondertussen wel het vingertje naar ons wijzen terwijl ze zelf hun shit niet op orde hebben. Te weinig testcapaciteit, als laatste beginnen met boostershots en afwachtende en naieve houding. Goh, wanneer hebben we dat eerder gezien?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:08:

Nou pff wat is zo'n coronapas dan waard geweest? Of een sluitingstijd om 18:00 uur, alsof je daarvoor/na minder risico hebt. Je krijgt alleen maar meer drukte tegelijkertijd. Ik zit de afgelopen dagen al vaker thuis en thuiswerken is ook weer heel demotiverend. Als dan alle vrije tijd ook 3 weken niet mogelijk is is iedereen depressief met kerstmis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Een verplichting lijkt me ook een goed voorstel. En het permanent opschalen van de zorg om de onvermijdelijke piek te kunnen behappen. Want zelfs met vaccins en goed werkende medicijnen zal er wel een piek blijven in de winter. En we kunnen niet jaren aan blijven klooien met maatregelen. Mensen willen toch ook wel weer eens kerst vieren, lekker uit eten enz. Natuurlijk duurt dat een flinke tijd om op te schalen maar we zijn nu al anderhalf jaar verloren met dat gedraal. De eerste extra studenten hadden al bijna halverwege kunnen zijn met hun studie. Waarom er miljard na miljard naar vliegmaatschappijen kan maar niet naar de zorg kan ik gewoon niet begrijpen. Er is gewoon nog steeds een selectieprocedure voor de medicijnen studie terwijl de zorg schreeuwt om personeel!

Nu wordt er door de ChristenUnie alweer gevraagd om een 1G beleid waarbij iedereen constant getest moet worden. Lijkt me op zich ook geen slecht plan (nog wat zinvoller dan 2G) maar dan niet met testcentra die je moet bezoeken. Want dan sta je daar weer met zijn allen elkaar te besmetten bovendien kost het een zee van tijd en geld (wat de overheid betaalt maar toch uiteindelijk weer van ons komt). Accepteer dan een thuistest die je moet scannen met je ID ofzo. Natuurlijk is er kans op wat fraude maar dat is er altijd, al die schimmige bureautjes frauderen ook vaak. Doe het bijv. met zo'n apparaatje zoals diabetici gebruiken, dat persoonlijk is en een code toont dat de test goed gedaan is.

Het voordeel is dat je dan ook niet meer zo aan BCO hoeft te doen, want als iedereen zich steeds test, heb je veel minder verspreiding van asymptomatische besmetting.

Ik zou het niet erg vinden om mezelf een tijdje elke 2 dagen thuis te testen om uit deze ellende te komen, als ik daar weer wat vrijheid voor terug krijg. Maar elke keer een afspraak maken en naar zo'n centrum gaan (waar ze gewoon dezelfde thuistestjes in je neus drukken en vervolgens tientallen euro's declareren!) zie ik totaal niet zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 24-11-2021 22:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:24:
[...]
Nog afgezien van het feit dat het zelf nadenken de reden is dat we hier nu zijn :/
Niet alleen vind ik... Het heeft er ook heel erg mee te maken dat iets meer dan een maand geleden vrolijk werd verklaard dat alles weer door kon. Natuurlijk krijg je dan dat mensen een inhaalslag gaan maken. Die hebben zich al anderhalf jaar ingehouden. Dus extra drukte. En de herfst komt er nog bovenop.

Ik ben ook tegen onnodige maatregelen. Ik ben erg tegen de voorstellen om de maatregelen maar permanent te maken omdat mensen niet goed zouden kunnen tegen het dan-wel-dan-niet. Ik wil geen maatregelen in de zomer als die gewoon duidelijk niet nodig zijn, dat dat prima kan hebben we deze zomer wel kunnen zien, en niet alleen in Nederland.

Maar precies voor het ingaan van de herfst alles loslaten vond ik toen al zeer risicovol. Er mag ook wel eens een excuus komen voor die totaal verkeerde inschatting. Daardoor is er gewoon een flinke opzwieper gegeven aan de besmettingen die gewoon weken kosten om weer in toom te brengen. Op het moment dat het omhoog begon te gaan stond de huidige situatie eigenlijk al vast. Maar nee, het vingertje moet constant naar de burger gewezen worden.

Edit: Of korter gezegd: Ik zou een verhaal van "Sorry we hebben ons flink vergist, we hebben jullie hulp nodig" een stuk motiverender vinden dan "Foei jullie hebben je niet aan de regels gehouden die we hadden afgeschaft!"

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 24-11-2021 22:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

GekkePrutser schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:50:
[...]

Maar precies voor het ingaan van de herfst alles loslaten vond ik toen al zeer risicovol. Er mag ook wel eens een excuus komen voor die totaal verkeerde inschatting. Daardoor is er gewoon een flinke opzwieper gegeven aan de besmettingen die gewoon weken kosten om weer in toom te brengen. Op het moment dat het omhoog begon te gaan stond de huidige situatie eigenlijk al vast. Maar nee, het vingertje moet constant naar de burger gewezen worden.
De burger die goed naar Rutte en de Jong heeft gekeken, en dus vervolgens zelf vaak ook zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

TheRicolaa10 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:32:
[...]

Dat roepen ze al weken. Echter het kabinet kiest er bewust voor om code zwart op te zoeken. In Limburg is er al geen planbare zorg meer (kankerpatienten worden afgebeld). Ondertussen wel het vingertje naar ons wijzen terwijl ze zelf hun shit niet op orde hebben. Te weinig testcapaciteit, als laatste beginnen met boostershots en afwachtende en naieve houding. Goh, wanneer hebben we dat eerder gezien?
Helaas geldt je stelling ook voor in elk geval het grootste deel van Brabant.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31
Wilke schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:39:
[...]

Ik denk dat ze gelijk hebben. Het staat, volgens berichtgeving hierboven, precies als de vorige keer, "onderaan de lijst". Uhuh.

Maar basisscholieren gaan niet rellen, hebben geen lobby, en hun ouders ook niet. Alle groeperingen die door andere maatregelen geraakt worden wel. Dus, dat is met de huidige regering een simpele overweging.
Kansloos. Want het blijft niet bij 2 weken. Dan gaan ze weer open en begint het van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:00:
[...]

Klinkt een beetje als zo'n hysterische roep om aandacht. Alsof het leven lopen verzieken voor volwassenen beter is dan voor kinderen.
Het "verzieken" doet voor volwassenen een stuk minder schade dan voor kinderen, inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:57:
[...]

Als tegenstanders van scholen sluiten voor een paar maanden nou eens even hard op de bres zouden gaan voor de 1000+ kinderen uit de toeslagenaffaire die hun jeugd is afgepakt door een uithuisplaatsing.

Daar slaapt heel "wakker Nederland" gewoon lekker op door. Maar oh jee als de kindjes 2 maanden op een educatie van 18 jaar moeten binnen zitten.
Als je je niet kunt inhouden, reageer dan niet

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 25-11-2021 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Not too mention dat naast dat de kinderen de Sjaak zijn, de ouders dat dus ook zijn. Vooral bij de echt jonge kinderen die je bezig moet houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 20% van de besmettingen komt momenteel van kleuter en basisscholen... vorig jaar werd nog beweerd dat kinderen het niet echt konden verspreiden en nu zijn ze de super verspreiders geworden.

Je moet het aanpakken bij de bron en als dat de scholen zijn dan moeten die dicht tot het weer beter is.

Nu wordt er weer met hagel geschoten en ook veel locaties die vrijwel niet bijdragen aan de verspreiding hard geraakt.

Weer een lockdown gaat 100.000den mensen in de problemen brengen in de horeca en retail ze hebben nog niet eens de vorige klap kunnen verwerken en de aantal verspreidingen is daar nihil. Je moet drukte voorkomen dus max aantal klanten in een winkel. En winkel vol is doorlopen geen rijen voor een winkel kom later maar terug. Halveer parkeer capaciteit in de grote centra. Genoeg maatregelen die veel minder pijn doen en net zo efficient zijn.

Er ontstaat nu al een groot personeel tekort in de horeca en retail omdat mensen niet langer meer met al die regeltjes geconfronteerd willen worden en niet in dienst zijn als boa om klanten steeds te moeten wijzen op de regels omdat anders de ondernemer de prent gepresenteefd krijgt.

Ik zie duizenden kleine ondernemers omvallen waarbij tienduizenden mensen hun baan gaan verliezen. En nog eens honderden tot duizenden in de langdurig psyschische zorg terecht gaan komen. En dat alles voor nog geen 3% van de besmettingen. Maar een school is heilig en mag rustig 20% bijdragen zondr gevolgen.

De wereld op zijn kop, problemen pak je bij de bron aan en als je een mug wilt neerslaan ga je er geen olifant boven op proberen te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:26:
[...]
Waar baseer je dit op? Met name onder de jong volwassenen heeft de corona crisis een merkbaar (negatief) effect gehad op de mentale gezondheid. Ik heb over eenzelfde effect bij kinderen die een paar weken thuiszitten nog niet gelezen, maar dat kan best zo zijn. Misschien heb jij wel iets.
https://www.unicef-irc.or...lockdown-on-children.html

Jonge kinderen zijn een stuk kwetsbaarder dan volwassenen. Ze zijn voor alles afhankelijk van hun ouders en school en hebben regelmaat nodig. De angsten en negatieve gevoelens die ze meemaken, maken ze mee in hun vormende jaren.
Volwassenen, ook als ze begin 20 zijn, zijn dan een stuk weerbaarder en flexibeler.

edit: nog een studie: https://nltimes.nl/2021/0...ated-lockdown-dutch-study

[ Voor 6% gewijzigd door celshof op 24-11-2021 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

celshof schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:42:
[...]

https://www.unicef-irc.or...lockdown-on-children.html

Jonge kinderen zijn een stuk kwetsbaarder dan volwassenen. Ze zijn voor alles afhankelijk van hun ouders en school en hebben regelmaat nodig. De angsten en negatieve gevoelens die ze meemaken, maken ze mee in hun vormende jaren.
Volwassenen, ook als ze begin 20 zijn, zijn dan een stuk weerbaarder en flexibeler.
Tja, als we scholen dichtgooien en van de allerkleinsten ook verlangen dat ze hun steentje op die manier bijdragen, dan moet er wat mij betreft ook een vaccinatieplicht komen en een verbod op religieuze bijeenkomsten. Als we dan toch heilige huisjes omver gooien kunnen we net zo goed meteen de bulldozer pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:57:
[...]

Als tegenstanders van scholen sluiten voor een paar maanden nou eens even hard op de bres zouden gaan voor de 1000+ kinderen uit de toeslagenaffaire die hun jeugd is afgepakt door een uithuisplaatsing.

Daar slaapt heel "wakker Nederland" gewoon lekker op door. Maar oh jee als de kindjes 2 maanden op een educatie van 18 jaar moeten binnen zitten.
Vergeet ook niet de vermarkte en bezuinigde jeugdzorg en tekort jongerenwoningen/studieschulden die stress veroorzaken. Het is behoorlijk hypocriet dat spontane meegaan met jongeren als het wél even uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Van mij mogen ze gewoon een lockdown doen, maar dan wel alleen voor de zwakkeren en ongevaccineerden. Ik krijg een beetje de vibe dat we nu alles uit de kast halen voor een klein % van de bevolking.

Betreffende de zwakkere in de samenleving, een groot deel van de bevolking heeft zich o.a. laten vaccineren om hen te kunnen beschermen. Nu lijkt dat toch niet te werken, dan vind ik niet dat iedereen dan maar binnen moet blijven voor die kleine groep mensen.

En voor wat betreft ongevaccineerden, tsja als die op de IC terecht komen mogen ze het zich uitzoeken. Mensen met kanker of andere ziektes zijn al veel te lang de Sjaak, die mogen wel weer eens allemaal geholpen worden.

Als je je niet kunt laten vaccineren vanwege medische reden is dat natuurlijk wat anders, maar moedwillig niet? Jammer joh maar je komt achteraan in de rij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik denk dat de enige juiste weg is de volgende:

Sorry het merendeel van de mensen trekt de maatregelen niet meer, en financieel zijn complete lock-downs ook niet meer te betalen. Daarom willen we alle niet-gevaccineerden vragen zich zelf zo veel mogelijk te gaan beschermen tegen besmetting ofwel door vaccinatie of wel door zo veel mogelijk afstand te houden en drukte te vermijden. Bedden zijn niet meer gegarandeerd. Hard maar je kan niet voor een kleine groep de hele maatschappij laten opdraaien.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 24-11-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:56:
[...]

Je bron spreekt je dan wel weer tegen. Gewoon maar één van de key findings;

[...]

Verder nog wat dingen over toename in drugs en alcohol misbruik, waar ik voor het gemak maar even vanuitga dat we het daarbij niet over peuters en kleuters hebben.
Je gaat voorbij aan een essentieel punt dat ik maak: de jonge kinderen zitten in hun vormende jaren. Waar een volwassenen over een paar jaar alweer kan lachen om de lockdowns, is die kans een stuk minder voor de kinderen van nu, die in een depressie raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De_Bastaard schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:48:
Plottwist, lockdown voor niet gevaccineerden of ouderen/zwakkeren.
Oostenrijk heeft laten zien dat een lockdown voor ongevaccineerde mensen heel lastig te handhaven is. En Nederland heeft nou niet het beste track record als het op handhaving van coronamaatregelen aankomt :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
XWB schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:02:
[...]

Oostenrijk heeft laten zien dat een lockdown voor ongevaccineerde mensen heel lastig te handhaven is. En Nederland heeft nou niet het beste track record als het op handhaving van coronamaatregelen aankomt :p
Ik verwacht 10x meer agressie tegenover handhavers dan nu het geval is, als het tot een lockdown voor ongevaccineerden komt. Dan gaan er echt doden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
*knip* laten we het realistisch houden. In Nederland is vaccinatiestatus geen reden om niet behandeld te worden. Zie ook de topicstart van het algemene topic

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 25-11-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ziekenhuizen kunnen niet zomaar effe besluiten om iemand maar niet te helpen. Dan verzaken ze hun plicht. En de capaciteit opschalen doe je ook niet binnen een week. Zo'n opleiding duurt jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Dan te bedenken dat de 8% weigeraars dus voor 60% van de opnamens zorgt.
Hetzelfde kan je zeggen van de 80% mensen die weigeren zich aan simpele regels te houden. Ik zie nog steeds mensen op hun handen hoesten en geen afstand houden. Als de basisregels echt werken, kan je dus ook stellen dat vrijwel alle besmettingen zijn veroorzaakt door mensen die zich er niet aan houden. Waarom dan altijd wijzen naar "weigeraars"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:10:
Ziekenhuizen kunnen niet zomaar effe besluiten om iemand maar niet te helpen. Dan verzaken ze hun plicht. En de capaciteit opschalen doe je ook niet binnen een week. Zo'n opleiding duurt jaren.
Snel beginnen dus met die opleidingen. 1000-1500 IC bedden op 17.4miljoen mensen gewoon heel erg weinig…

Wat als er een nog veel dodelijker virus komt welke zich makkelijker dan covid-19 kan verspreiden.?

Vaccinatiegraad is gewoon heel erg hoog, toch blijkt het niet genoeg, dus: opschalen en snel ook. Volgend jaar zal het weer hetzelfde gaan denk ik..

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Stef87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:14:
[...]

Snel beginnen dus met die opleidingen. 1000-1500 IC bedden op 17.4miljoen mensen gewoon heel erg weinig…

Wat als er een nog veel dodelijker virus komt welke zich makkelijker dan covid-19 kan verspreiden.?

Vaccinatiegraad is gewoon heel erg hoog, toch blijkt het niet genoeg, dus: opschalen en snel ook. Volgend jaar zal het weer hetzelfde gaan denk ik..
Meer bedden lost niets op. Vorig jaar verdubbelde het aantal besmettingen elke 3 dagen, nu elke 2 weken. Zelfs het dubbele aantal bedden ligt dan ook in 3 tot 14 dagen vol, en dan heb je alsnog dezelfde maatregelen nodig (maar met veel meer zieke mensen omdat je iets langer wacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Stef87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:14:
[...]

Ja, dan moet je wel mensen hebben die zo'n opleiding willen volgen en als je naar de situatie nu kijkt dan zullen een hele hoop mensen zich 2x achter de oren krabben voordat ze die stap zetten.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties