Een verplichting lijkt me ook een goed voorstel. En het permanent opschalen van de zorg om de onvermijdelijke piek te kunnen behappen. Want zelfs met vaccins en goed werkende medicijnen zal er wel een piek blijven in de winter. En we kunnen niet jaren aan blijven klooien met maatregelen. Mensen willen toch ook wel weer eens kerst vieren, lekker uit eten enz. Natuurlijk duurt dat een flinke tijd om op te schalen maar we zijn nu al anderhalf jaar verloren met dat gedraal. De eerste extra studenten hadden al bijna halverwege kunnen zijn met hun studie. Waarom er miljard na miljard naar vliegmaatschappijen kan maar niet naar de zorg kan ik gewoon niet begrijpen. Er is gewoon nog steeds een selectieprocedure voor de medicijnen studie terwijl de zorg schreeuwt om personeel!
Nu wordt er door de ChristenUnie alweer gevraagd om een
1G beleid waarbij iedereen constant getest moet worden. Lijkt me op zich ook geen slecht plan (nog wat zinvoller dan 2G) maar dan niet met testcentra die je moet bezoeken. Want dan sta je daar weer met zijn allen elkaar te besmetten bovendien kost het een zee van tijd en geld (wat de overheid betaalt maar toch uiteindelijk weer van ons komt). Accepteer dan een thuistest die je moet scannen met je ID ofzo. Natuurlijk is er kans op wat fraude maar dat is er altijd, al die schimmige bureautjes frauderen ook vaak. Doe het bijv. met zo'n apparaatje zoals diabetici gebruiken, dat persoonlijk is en een code toont dat de test goed gedaan is.
Het voordeel is dat je dan ook niet meer zo aan BCO hoeft te doen, want als iedereen zich steeds test, heb je veel minder verspreiding van asymptomatische besmetting.
Ik zou het niet erg vinden om mezelf een tijdje elke 2 dagen thuis te testen om uit deze ellende te komen, als ik daar weer wat vrijheid voor terug krijg. Maar elke keer een afspraak maken en naar zo'n centrum gaan (waar ze gewoon dezelfde thuistestjes in je neus drukken en vervolgens tientallen euro's declareren!) zie ik totaal niet zitten.
[
Voor 15% gewijzigd door
GekkePrutser op 24-11-2021 22:13
]