Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:12:
[...]
ls de mentale effecten voor jonge kinderen minder is zal dat ook minder effect hebben op hun vormende jaren.
Die impact is er voor de REST van hun leven. Het is niet voor niets dat psychiaters en psychologen altijd beginnen met het vragen naar je jeugd, als je ergens in therapie gaat.
En dan zijn er nog de kinderen die mee kunnen komen in normale situaties, maar nu moeten blijven zitten. Een heel jaar overdoen! Dat is veel, als je pas 10 bent en in een nieuwe klas terecht komt.

Sure, er zijn volwassen mensen die ook geraakt zullen worden, maar dat zijn problemen die je voor een groot deel met geld kunt oplossen. En ja, er zullen ook meer mensen met zelfmoordgedachten rondlopen, maar willen we dan alle scholen sluiten, zodat volwassenen lekker nog naar cafeetjes kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Stef87 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:14:
[...]

Snel beginnen dus met die opleidingen. 1000-1500 IC bedden op 17.4miljoen mensen gewoon heel erg weinig…

Wat als er een nog veel dodelijker virus komt welke zich makkelijker dan covid-19 kan verspreiden.?

Vaccinatiegraad is gewoon heel erg hoog, toch blijkt het niet genoeg, dus: opschalen en snel ook. Volgend jaar zal het weer hetzelfde gaan denk ik..
Als er een virus komt wat dodelijker is, dan zal het zich niet zo snel kunnen verspreiden, dus uitsterven voor het over kan springen naar een ander, laat staan de andere kant van de wereld.

Maar om OT te blijven, de chips en cola staat klaar voor vrijdag, kijken naar welke onzin ze nu weer verzonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:00
Segafreak83 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:24:
[...]

Als er een virus komt wat dodelijker is, dan zal het zich niet zo snel kunnen verspreiden, dus uitsterven voor het over kan springen naar een ander, laat staan de andere kant van de wereld.

Maar om OT te blijven, de chips en cola staat klaar voor vrijdag, kijken naar welke onzin ze nu weer verzonnen hebben.
Ik vermoed gewoon een harde lockdown. Alles dicht voor zeker 2 weken, behalve de apotheek en supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:33:
[...]

Ik vermoed gewoon een harde lockdown. Alles dicht voor zeker 2 weken, behalve de apotheek en supermarkt.
Kan je nu al voorspellen dat het niet bij die 2 weken gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
Segafreak83 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:37:
[...]

Kan je nu al voorspellen dat het niet bij die 2 weken gaat blijven.
Als het aan Mark en Hugo liggen dan beperken ze het aantal bezoekers die je thuis met kerst mag ontvangen ook nog even. Niemand die zich daar uiteraard nog aan gaat houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:42:
[...]

Als het aan Mark en Hugo liggen dan beperken ze het aantal bezoekers die je thuis met kerst mag ontvangen ook nog even. Niemand die zich daar uiteraard nog aan gaat houden...
Nouja, dat is sowieso nog wel dé uitdaging van de persco. Komen met maatregelen die nageleefd gaan worden, danwel gehandhaafd. Volgens mij kom je dan op een heel beperkt aantal maatregelen uit. Ik ben benieuwd of ze daar daadwerkelijk wat van gaan gebruiken, of dat ze naïef voor de andere maatregelen gaan kiezen.

Ik weet eerlijk gezegd zelf niet meer wat ik nou het liefst zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:45:
[...]

Met een opnamestop voor 80 plus en (vrijwillig) ongevaccineerden ruim je volgens mij zo de helft van de ziekenhuizen leeg. Wat mij betreft hoeven kinderen en andere gezonde mensen daar niet de dupe van te worden.

Probleem is ook een beetje dat het sluiten van de scholen niets oplost. Die scholen blijf je elk jaar sluiten. En de vraag is of dat wenselijk is.
het gaat er niet om dat je die scholen elk jaar blijft sluiten het gaat erom dat daar nu een hele grote bron van besmettingen zit die zich ook verspreid via hun ouders en opa's en oma's want kinderen willen nu eenmaal met iedereen contact hebben.

het gaat mij erom dat we nu een Boeing 747 op een mier gaan gooien omdat we niet de bron willen aanpakken. En je gaat mij niet vertellen dat school 2-3 weken langer dicht gelijk staat aan jaren dit soort geneuzel. We willen hier allemaal uitkomen en dat kan maar op 1 manier. Het aantal besmettingen tegen gaan en dit bij de bron aanpakken.

Het is net alsof een slachtoffer met een groot gapend gat in zijn hart op straat ligt en we de snee in zijn arm gaan verzorgen. Gaat het helpen als we alle sneeën in zijn armen en benen eerst behandelen? Ja het doet wel iets maar het resultaat blijft patiënt overleden. Je moet nu eenmaal zorgen dat je de bron aanpakt en daarna de randzaken anders blijft het een eindeloos terugkerend iets. Je kan de patiënt helemaal verbinden met gaas en pleisters als je niks aan dat gapende gat in zijn hart doet is het gewoon weg dweilen met de kraan open.

Als een nieuwe cluster opduikt in sportscholen dan sla je die bron plat voor X tijd. En zo grijp je in waar het nodig is. Nu laten we de grote clusters ongemoeid want OEI ja ehh kinderen. Maar gaan we vervolgens alle andere sneeën proberen te verzorgen. Gevolg is dat we geen pleisters meer over hebben om het echte probleem aan te pakken. En als het volgende week blijkt dat de nieuwe clusters opduiken in de kerken dan gooi je die ook gewoon dicht. Duiken ze op in de winkels gooi je die dicht. Iedere week pak je de grootste cluster en die sluit je voor minstens 3 weken. Op die manier blijft er steeds minder over en verdwijnt het vanzelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2021 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel.

Maatregelen zijn kut, iedereen lijdt op zijn manier onder de pandemie. De maatregel die mij persoonlijk het hardste raakt is niet daarom de slechtste maatregel.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 25-11-2021 09:08 . Reden: Quote aangepast ]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:09 ]

Verwijderd

Op het moment dat besmettingen uit de hand lopen moet je ingrijpen alleen wel waar de oorzaak zit. Daarmee hou je het juist controleerbaar. En hoef je straks veel minder in te grijpen.

We laten het nu exploderen en dan vragen we ons af hoe het toch zover kon komen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Zou onder "scholen" ook universiteiten vallen? Op de UvA hebben we een boomer-docent die bewust z'n colleges niet op wil nemen of live wil streamen omdat eR aNdErS nIeMaNd MeEr KoMt.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Brazos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:45:
[...]

Met een opnamestop voor 80 plus en (vrijwillig) ongevaccineerden ruim je volgens mij zo de helft van de ziekenhuizen leeg.
en de mortuaria vol ?? 8)7

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Uit de school app. Dus 20%van de klas besmet

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Inmiddels is er nog een positieve besmetting in onze groep bijgekomen. De regel was dat de groep  dan in quarantaine zou moeten. De GGD heeft ons laten weten dat ze van deze regel afgestapt zijn.
Dit betekent dat de kinderen gewoon naar school mogen. Maar dat ze ook al bij lichte klachten thuis moeten blijven en zich moeten laten testen bij de GGD. Een zelftest is dan niet genoeg.
In de klas zullen we nog nauwkeuriger de hygiëne regels naleven.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:16:
[...]

Meer bedden lost niets op. Vorig jaar verdubbelde het aantal besmettingen elke 3 dagen, nu elke 2 weken. Zelfs het dubbele aantal bedden ligt dan ook in 3 tot 14 dagen vol, en dan heb je alsnog dezelfde maatregelen nodig (maar met veel meer zieke mensen omdat je iets langer wacht).
Dit dus. Ze sturen op aantal volle bedden. Als we in NL 500 bedden hadden gehad dan was er eerder wat gedaan. Als je 3000 bedden hebt dan zouden ze daar op wachten.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:59:
[...]

Het gaat mij erom dat we nu een Boeing 747 op een mier gaan gooien omdat we niet de bron willen aanpakken. En je gaat mij niet vertellen dat school 2-3 weken langer dicht gelijk staat aan jaren dit soort geneuzel. We willen hier allemaal uitkomen en dat kan maar op 1 manier. Het aantal besmettingen tegen gaan en dit bij de bron aanpakken.
Het grote probleem is dat de kans heel groot is dat het niet bij 2 weken blijft en het tijdelijk sluiten er op neer komt dat ze pas na kerst weer naar school kunnen. En dan is het wel een probleem voor de komende jaren, zeker omdat velen nog een achterstand hebben van de vorige sluiting.

Ik vraag me trouwens wel echt af hoe je denkt met 2-3 weken schoolsluiting jarenlang van corona af te zijn?

Daarnaast zitten we alweer tegen de piek aan en heeft sluiting nog maar amper zin, hadden ze dat een paar weken geleden gedaan was het zinvol geweest. Nu is het weer boter na de maaltijd.

[removed]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:40:
[...]

Psychische problemen op latere leeftijd kunnen net zo goed een impact hebben op de rest van je leven. Evenals de gevolgen daarvan.

Punt is niet om de scholen te sluiten, het punt is dat het leven verzieken van volwassenen niet beter of slechter is dan hetzelfde te doen voor kinderen.
En toch zijn de psychologen er wel over uit dat problemen in je jeugd meestal veel diepgaandere problemen oplevert. Op oudere leeftijd ben je al gevormd en kan het weliswaar nog steeds een grote impact hebben, maar gemiddeld is die minder erg en duurt korter dan bij kinderen.
[...]

Volgend jaar zijn de scholen ook weer een bron van besmettingen, gaan ze dan weer dicht?

We gaan hier niet uitkomen. Of niet in de komende jaren in ieder geval totdat evolutie zijn werk doet. Dit is het nieuwe normaal voor de komende jaren. Vraag is hoe we daar mee omgaan, en de scholen elk najaar sluiten is wat mij betreft niet wenselijk, net als een hoop andere maatregelen.
Dit wordt elk jaar beter. Vergelijk de maatregelen van nu maar met vorig jaar en ook de ziekenhuisbezetting tov de besmettingen. Wel zullen daarvoor boosterprikken nodig zijn, maar dit is niet iets dat ieder jaar hetzelfde terug komt, dit gaat steeds beter worden. Dat wil trouwens niet zeggen dat we er volgend jaar al vanaf zijn, maar wel dat het volgend jaar weer een stapje minder erg is.

[removed]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
redwing schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:46:
Daarnaast zitten we alweer tegen de piek aan en heeft sluiting nog maar amper zin, hadden ze dat een paar weken geleden gedaan was het zinvol geweest. Nu is het weer boter na de maaltijd.
Sterker nog, kan je het niet beter laten uitrazen? Dan heb je eind volgend jaar een leeftijdscategorie waar Covid veel minder vat op heeft, zijn we met een nieuwe lockdown niet de volgende lockdown onvermijdelijk aan het maken?

De Britten hebben het deze zomer laten gaan, daar lijkt het reservoir onbesmette ongevaccineerden dusdanig laag dat ze deze winter veel beter doorkomen dan de rest van Europa.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:09 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
backupdevice schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:01:
Uit de school app. Dus 20%van de klas besmet

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Inmiddels is er nog een positieve besmetting in onze groep bijgekomen. De regel was dat de groep  dan in quarantaine zou moeten. De GGD heeft ons laten weten dat ze van deze regel afgestapt zijn.
Dit betekent dat de kinderen gewoon naar school mogen. Maar dat ze ook al bij lichte klachten thuis moeten blijven en zich moeten laten testen bij de GGD. Een zelftest is dan niet genoeg.
In de klas zullen we nog nauwkeuriger de hygiëne regels naleven.
GGD doet overal wat anders. Dat noemt men maatwerk. Bij mijn nichtje 3 besmettingen en de hele klas naar huis. Bij onze zoon 5 besmettingen en ze blijven welkom. We lopen zo achter de feiten aan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Arjan90 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:56:
[...]

GGD doet overal wat anders. Dat noemt men maatwerk. Bij mijn nichtje 3 besmettingen en de hele klas naar huis. Bij onze zoon 5 besmettingen en ze blijven welkom. We lopen zo achter de feiten aan.
Wazig . Vrienden van ons hadden een klas met 6 besmettingen en tadaaaa heel het gezin van 5 besmet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
[...]

het gaat mij erom dat we nu een Boeing 747 op een mier gaan gooien omdat we niet de bron willen aanpakken. En je gaat mij niet vertellen dat school 2-3 weken langer dicht gelijk staat aan jaren dit soort geneuzel. We willen hier allemaal uitkomen en dat kan maar op 1 manier. Het aantal besmettingen tegen gaan en dit bij de bron aanpakken.
Of volwassenen die gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en 2 spuitjes nemen. En daarna gewoon afstand houden en eventueel hun kind binnenhouden bij een corona besmetting(en wil je je kind niet laten testen hou hem dan 7 dagen thuis zoals aangegeven). Ik verwacht niet dat we in lockdown hoeven als we ons gewoon even aan de maatregelen houden en 2 prikjes neemt. Maar in de tussentijd moet mijn kind weer thuis blijven omdat een hoop volwassenen zich niet kunnen zetten tot 2 prikken afstand houden en een mondkapje.

En dat is de bron van alle corona problemen. Dus ik zeg gooi die Boeing 747 op die mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:56:
[...]

GGD is gewoon klaar. Je weet helemaal niet hoeveel besmettingen je in een klas hebt. Op steeds meer plaatsen is testen niet meer mogelijk. Zelfs de mensen die zouden willen testen, haken nu dus af en nemen in het beste geval een zelftest of wachten gewoon even af hoe het loopt.

Als we gisteren een afspraak voor mijn vrouw hadden kunnen maken via coronatest.nl (afspraak maken niet mogelijk in onze woonplaats) of telefonisch (eindeloze wachtrij), dan hadden we dat gedaan. Maar dat werd dus een zelftest. En eerlijk gezegd, verwacht ik eigenlijk dat de komende (hopelijk korte) periode testen hier gewoon niet mogelijk gaat zijn binnen een zinnige termijn. Ik verwacht dat je dan eerst een uur in de wacht staat en daarna te horen gaat krijgen dat je na een klein weekje terecht kunt voor een test. Heb je niks aan momenteel.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:52:
[...]

Sterker nog, kan je het niet beter laten uitrazen? Dan heb je eind volgend jaar een leeftijdscategorie waar Covid veel minder vat op heeft, zijn we met een nieuwe lockdown niet de volgende lockdown onvermijdelijk an het maken?

De Britten hebben het deze zomer laten gaan, daar lijkt het reservoir onbesmette ongevaccineerden dusdanig laag dat ze deze winter veel beter doorkomen dan de rest van Europa.
Ondertussen lijkt mij dit ook de beste optie.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

We zijn gisteren de Britten voorbij gegaan in totaal aantal positieve tests tot nu toe per 100 mensen, nu 14,8 hier tegen 14,7. Als je kijkt naar overleden, wellicht een meer accurate meting, zijn we er nog niet met nog 50% te gaan voordat we op de Britse oversterfte zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 25-11-2021 08:28 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:48
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:17:
[...]

Ondertussen lijkt mij dit ook de beste optie.
dit is ook 100% de 'geheime' strategie die de regering blijkbaar volgt. je kunt gewoon niet zo'n dikke puinzooi laten ontstaan als je echt iets anders van plan was. het enige is dat ze het niet zo noemen want dat geeft gezeur.

maar ik denk dat je obv alles wat er (niet) gedaan wordt en alle vertraging die bijna opzettelijk lijkt er op wijst dat hugo en co ons gewoon bewust deze kant op laten struikelen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat komt ook door het op tijd boosteren. Daar hebben zoveel mensen een booster dat het de besmettingen behoorlijk drukt, en vooral de ouderen dus de opnames in die groep zijn ook flink gedaald. Wij hebben die luxe helaas niet.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
loki504 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:02:
[...]

Of volwassenen die gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en 2 spuitjes nemen. En daarna gewoon afstand houden en eventueel hun kind binnenhouden bij een corona besmetting(en wil je je kind niet laten testen hou hem dan 7 dagen thuis zoals aangegeven). Ik verwacht niet dat we in lockdown hoeven als we ons gewoon even aan de maatregelen houden en 2 prikjes neemt. Maar in de tussentijd moet mijn kind weer thuis blijven omdat een hoop volwassenen zich niet kunnen zetten tot 2 prikken afstand houden en een mondkapje.

En dat is de bron van alle corona problemen. Dus ik zeg gooi die Boeing 747 op die mensen
en laten we ons niet vergissen, de reden dat we veel bij kinderen zien, is omdat we ook met een vergrootglas naar die mier zitten te kijken. De regels voor klassen zijn de meest strikte in het land (afhankelijk van de regio kennelijk hoe streng precies). 3 tot 5 besmettingen? Hele klas en familie die test.
Besmet in een kroeg, sportschool, of je kunt je niet meer herinneren waar je afgelopen weekend was? Tja, is niet anders.

De hoeveelheid postiieve tests is ook gigantisch. Vorig jaar hadden we het er over dat je goed aan het testen bent met 5% tot 8% positieve getallen en we zitten boven de 20%!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

user109731 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:32:
[...]

Dat komt ook door het op tijd boosteren. Daar hebben zoveel mensen een booster dat het de besmettingen behoorlijk drukt, en vooral de ouderen dus de opnames in die groep zijn ook flink gedaald. Wij hebben die luxe helaas niet.
Niet op tijd gaan beginnen met de boosters is gewoon een bewuste keuze. Als we dat hadden gewild, hadden we dat wel gedaan natuurlijk. Je kunt niet met droge ogen blijven volhouden "dat wij het allemaal niet kunnen". Daar heeft het niets mee te maken. Het gaat om willen. Alle seinen stonden gewoon op groen. Er is ruim voldoende voorraad, GGD staat er naar eigen zeggen klaar voor... En dan begint het... we wachten nog even.... we wachten nóg even.... en we gaan NU de uitnodigingen versturen! Oh, kak, versturen van de uitnodigingen mislukt..... Nouja, dan moeten mensen zelf alvast maar gaan bellen.....

Of we willen niet, of het is aan onwil grenzende klungeligheid.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Jammer dat er nog niks bekend is over de maatregelen die getroffen gaan worden. Ben erg benieuwd.

Als ik moet gokken dan sluiten ze de scholen tot en met de Kerstvakantie, net als de horeca. Ik hoop het niet natuurlijk maar vooral die eerste zorgt met uitstek voor veel verspreiding.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:42:
Jammer dat er nog niks bekend is over de maatregelen die getroffen gaan worden. Ben erg benieuwd.

Als ik moet gokken dan sluiten ze de scholen tot en met de Kerstvakantie, net als de horeca. Ik hoop het niet natuurlijk maar vooral die eerste zorgt met uitstek voor veel verspreiding.
ik verwacht scholen, horeca en winkels. Effectief dus alles aangezien sportscholen en kappers etc daar ook onder vallen. Er zijn weinig alternatieven meer over helaas. Heel misschien soren ze winkels gedeeltelijk met winkelen op afspraak.

[ Voor 5% gewijzigd door Johan Bogle op 25-11-2021 08:47 ]

Verwijderd

Weten ze eigenlijk waar al die mensen hun besmettingen oplopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:51:
Nee, GGD doet praktisch geen contactonderzoek meer. 80% van de besmettingen proberen ze het niet eens meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57
[...]

En je gaat mij niet vertellen dat school 2-3 weken langer dicht gelijk staat aan jaren dit soort geneuzel. We willen hier allemaal uitkomen en dat kan maar op 1 manier. Het aantal besmettingen tegen gaan en dit bij de bron aanpakken.
Alsof 2-3 weken de school dichtgooien het corona probleem helemaal gaat oplossen en "jaren dit soort geneuzel" gaat voorkomen...
De oorzaak van het probleem is niet dat een stel basisschool leerlingen rondloopt met een snotneus. De oorzaak van het probleem is dat 70 plussers op de IC belanden. Laat de gepensioneerden en risicogroepen maar in lockdown gaan en de rest van de maatschappij doorgaan en immuniteit opbouwen. Organiseer het zo dat zij ook zoveel mogelijk hun ding kunnen blijven doen. Ouderen uurtjes in de supermarkt en in de horeca bijvoorbeeld? En dan ook echt geen andere mensen toelaten.
Beter dan weer het hele land op slot en maatregelen voor 17 miljoen mensen, achterstanden op school, en wat denk ik nog belangrijker is dan taal en rekenen op de basisschool: sociale ontwikkeling, omdat er welgeteld 400 mensen (0.002% van de Nederlandse bevolking) op de IC ligt.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Bogle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:44:
[...]
ik verwacht scholen, horeca en winkels. Effectief dus alles aangezien sportscholen en kappers etc daar ook onder vallen. Er zijn weinig alternatieven meer over helaas. Heel misschien soren ze winkels gedeeltelijk met winkelen op afspraak.
Horeca, winkels, kappers etc.... daar maak ik me niet eens druk om. Dat kun je gewoon compenseren met een pakje geld. De scholen.... dat is eigenlijk gewoon een ramp. Dat kun je namelijk niet repareren met geld. Dat is blijvende schade, die ons nog decennia gaat achtervolgen.

Daarom accepteren wij een schoolsluiting nadrukkelijk niet. Dan gaan we zelf een alternatief regelen. Kleuters hebben zo goed als niets aan thuisonderwijs. Daar gaat het niet om taal of rekenen, daar gaat het om heel andere dingen. Die kunnen veelal niet via Zoom, Teams of Google Meeting. Samen iets bouwen met blokken is min of meer onmogelijk zonder fysiek bij elkaar te zijn bijvoorbeeld.

Ben gisteren eens gaan rekenen wat we zouden kunnen verwachten qua benodigde IC capaciteit als we uitgaan van het door de wetenschap geschatte aantal resterende IC kandidaten. Dat waren er 3000, waarvan er nu inmiddels natuurlijk alweer een aantal opgenomen zijn. Dan kom ik op een piekbelasting van ruim 1600 mensen op de IC met een gemiddelde ligduur van 16 dagen. Dan hoeven er dus maar -200 bedden bij ten opzichte van het aantal mensen op de IC in de hoogste eerdere piek. Dat waren er toen namelijk ruim 1800.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
user109731 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:32:
[...]

In principe gaat dit grotendeels hand in hand toch met het boosteren? In Nederland zijn we vorige week pas begonnen met het boosteren van de alleroudste mensen, terwijl men allang had moeten zien aankomen dat het nodig was. In juli begon Israël er al mee en dat doen ze niet voor niets.

Wat mij enorm tegen de borst stoot is dat we een overheid hebben die de ene na de andere beperking oplegt aan mensen, maar zelf geen stap harder loopt met het boosteren. Komt ook van twee kanten. Dit is voor mij dé reden om De Jonge weg te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
celshof schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:34:
[...]
en laten we ons niet vergissen, de reden dat we veel bij kinderen zien, is omdat we ook met een vergrootglas naar die mier zitten te kijken. De regels voor klassen zijn de meest strikte in het land (afhankelijk van de regio kennelijk hoe streng precies). 3 tot 5 besmettingen? Hele klas en familie die test.
Besmet in een kroeg, sportschool, of je kunt je niet meer herinneren waar je afgelopen weekend was? Tja, is niet anders.

De hoeveelheid postiieve tests is ook gigantisch. Vorig jaar hadden we het er over dat je goed aan het testen bent met 5% tot 8% positieve getallen en we zitten boven de 20%!
Bij de school van mijn kinderen is het bij 2 besmettingen al dat iedereen naar huis moet. Dag of 5 thuis blijven, en de 6e dag met negatieve test weer naar school. Kinderen die niet getest worden blijven 5 dagen langer thuis.

Persoonlijk mis ik een beetje lange termijnvisie in het beleid; er is nooit uitgesproken door de overheid hoe ze de situatie op lange termijn willen gaan verbeteren. Alle kaarten zijn gezet op vaccinatie en medicatie lijkt het.

Waarom hebben ze naast al die steunpakketten niet ook gewoon gezegd; we gaan de IC capaciteit structureel verhogen. Deze crisis duurt inmiddels al zo lang dat je de eerste lichting nieuwe IC verpleegkundigen al opgeleid had kunnen hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:42:

en dan als ze de scholen sluiten dan komen ze bij oma en opa want de ouders moeten werken en dat wil je ook niet lijkt mij omdat dat de groep is nou goed vul maar in

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:52:
[...]

Nee, GGD doet praktisch geen contactonderzoek meer. 80% van de besmettingen proberen ze het niet eens meer.
Lijkt me niet dat je bij elke besmetting dat na hoeft te gaan. Je kunt ook sampling toepassen en corrigeren voor de verhoudingen van groepen in de gehele geteste populatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:55:
[...]

Horeca, winkels, kappers etc.... daar maak ik me niet eens druk om. Dat kun je gewoon compenseren met een pakje geld. De scholen.... dat is eigenlijk gewoon een ramp. Dat kun je namelijk niet repareren met geld. Dat is blijvende schade, die ons nog decennia gaat achtervolgen.

Daarom accepteren wij een schoolsluiting nadrukkelijk niet. Dan gaan we zelf een alternatief regelen. Kleuters hebben zo goed als niets aan thuisonderwijs. Daar gaat het niet om taal of rekenen, daar gaat het om heel andere dingen. Die kunnen veelal niet via Zoom, Teams of Google Meeting. Samen iets bouwen met blokken is min of meer onmogelijk zonder fysiek bij elkaar te zijn bijvoorbeeld.

Ben gisteren eens gaan rekenen wat we zouden kunnen verwachten qua benodigde IC capaciteit als we uitgaan van het door de wetenschap geschatte aantal resterende IC kandidaten. Dan kom ik op een piekbelasting van ruim 1600 mensen op de IC met een gemiddelde ligduur van 16 dagen. Dan hoeven er dus maar -200 bedden bij ten opzichte van het aantal mensen op de IC in de hoogste eerder piek. Dat waren er toen namelijk ruim 1800.
Inderdaad, wat ik hierboven ook zeg. het belangrijkste van de basisschool is nog wel het sociale aspect. Dat moet echt niet onderschat worden

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
[...]

Horeca, winkels, kappers etc.... daar maak ik me niet eens druk om. Dat kun je gewoon compenseren met een pakje geld.
Mwoah onderschat dat niet. Dat pakje geld is een jodenfooi.om de lasten af te dekken. Met de feestdagen winkels dichtdoen is voor veel middenstand een strop. Ze hebben het buiten de feestdagen al moeilijk zat om te concurreren met de Bol.coms etc.

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:00:
[...]

Mwoah onderschat dat niet. Dat pakje geld is een jodenfooi.om de lasten af te dekken. Met de feestdagen winkels dichtdoen is voor veel middenstand een strop. Ze hebben het buiten de feestdagen al moeilijk zat om te concurreren met de Bol.coms etc.
Dat geld is nodig om even "op pauze" te kunnen zonder om te vallen. Net als na de vorige sluiting, volgen er namelijk gewoon weer gouden tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:57:
[...]

Lijkt me niet dat je bij elke besmetting dat na hoeft te gaan. Je kunt ook sampling toepassen en corrigeren voor de verhoudingen van groepen in de gehele geteste populatie.
Het is deels selfreporting. Als je de setting weet kom je bij die 20% terecht, zo niet, dan kom je bij die 80%. Het is dus geen uniforme sampling.
Voor de gemelde personen met een positieve testuitslag voor SARS-CoV-2
waarbij sprake is van gerelateerde gevallen en waarvan de setting bekend is, wordt in Tabel 10
vermeld om welke setting het gaat.
Ken ik dus geen gerelateerd geval (supermarkt bijvoorbeeld), of weet ik niet waar ik het opgelopen heb, dan val ik buiten die vaak misquote Tabel 10. Tabel 10 is dus ook echt niet te gebruiken om conclusies te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tk55 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:57:
[...]

Dan loop je hoe dan ook tegen het probleem aan van dat degenen die niet meewerken niet in je sample zitten. En dat nou ook precies ook de groep die zich niet laat vaccineren want dat is maar gedoe en wat ze doen gaat niemand wat aan.

• Chiron
  • Laatst online: 22:24

Chiron

Moderator Discord
celshof schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:15:
Denk trouwens dat de pagina over bron- en contactonderzoek genoeg zegt over hoe betrouwbaar de cijfers zijn op dit moment: https://coronadashboard.r...l/landelijk/brononderzoek

Alles grijs, dus niet voldoende gegevens voor de grote hoeveelheid besmettingen. En wat me ook opvalt, als ik op een regio klik, is dat er een dalende trend lijkt te zijn bij thuis-besmettingen voor een grijze periode.
euh zijn ze vanwege de aantallen besmettingen niet inmiddels gestopt met bron- en contactonderzoek? Boven een bepaald aantal besmettingen per dag is dat onbegonnen werk.
Dan is het logisch dat er niet voldoende gegevens zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Als alle planbare zorg sowieso geschrapt wordt voel ik bij mezelf steeds meer weerstand tegen een lockdown.

De maatschappelijke, economische, onderwijskundige en mentale gevolgen van een lockdown staan inmiddels niet meer in verhouding met de geredde levens. Wie zich zorgen maakt de komende weken/maanden vrijwillig in lockdown, snel boosters en verder het virus laten uitrazen.

Hard, maar anders bereiken we nooit de noodzakelijke groepsimmuniteit en blijven we bezig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:06:
Als alle planbare zorg sowieso geschrapt wordt voel ik bij mezelf steeds meer weerstand tegen een lockdown.

De maatschappelijke, economische, onderwijskundige en mentale gevolgen van een lockdown staan inmiddels niet meer in verhouding met de geredde levens. Wie zich zorgen maakt de komende weken/maanden vrijwillig in lockdown, snel boosters en verder het virus laten uitrazen.

Hard, maar anders bereiken we nooit de noodzakelijke groepsimmuniteit en blijven we bezig.
Dat heb ik langzamerhand ook. Ziekenhuizen sturen de ongevaccineerden maar naar huis met een doosje paracetamol en alleen de gevaccineerden worden behandeld. Wie nu nog niet gevaccineerd is heeft z'n eigen keuze immers al gemaakt. Waarom daar nog schaarse capaciteit in steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:11:
[...]

Dat heb ik langzamerhand ook. Ziekenhuizen sturen de ongevaccineerden maar naar huis met een doosje paracetamol en alleen de gevaccineerden worden behandeld. Wie nu nog niet gevaccineerd is heeft z'n eigen keuze immers al gemaakt. Waarom daar nog schaarse capaciteit in steken?
Met code zwart worden ook de gevaccineerden niet geholpen. Als je beademing nodig hebt krijg je in plaats daarvan een morfinepomp en word je naar een afdeling gerold om te sterven.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
XyritZz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:56:
[...]

Bij de school van mijn kinderen is het bij 2 besmettingen al dat iedereen naar huis moet. Dag of 5 thuis blijven, en de 6e dag met negatieve test weer naar school. Kinderen die niet getest worden blijven 5 dagen langer thuis.

Persoonlijk mis ik een beetje lange termijnvisie in het beleid; er is nooit uitgesproken door de overheid hoe ze de situatie op lange termijn willen gaan verbeteren. Alle kaarten zijn gezet op vaccinatie en medicatie lijkt het.

Waarom hebben ze naast al die steunpakketten niet ook gewoon gezegd; we gaan de IC capaciteit structureel verhogen. Deze crisis duurt inmiddels al zo lang dat je de eerste lichting nieuwe IC verpleegkundigen al opgeleid had kunnen hebben.
Vaker gezegd een opleiding duurt 6 jaar.
Eerst opleiding tot hbo-verpleegkundige (4 jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Chiron schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:12:
Met code zwart worden ook de gevaccineerden niet geholpen. Als je beademing nodig hebt krijg je in plaats daarvan een morfinepomp en word je naar een afdeling gerold om te sterven.
Bij de ingang een QR-code check, gebruik dat als eerste triage.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Blackouts schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:54:
[...]

Alsof 2-3 weken de school dichtgooien het corona probleem helemaal gaat oplossen en "jaren dit soort geneuzel" gaat voorkomen...
De oorzaak van het probleem is niet dat een stel basisschool leerlingen rondloopt met een snotneus. De oorzaak van het probleem is dat 70 plussers op de IC belanden. Laat de gepensioneerden en risicogroepen maar in lockdown gaan en de rest van de maatschappij doorgaan en immuniteit opbouwen. Organiseer het zo dat zij ook zoveel mogelijk hun ding kunnen blijven doen. Ouderen uurtjes in de supermarkt en in de horeca bijvoorbeeld? En dan ook echt geen andere mensen toelaten.
Beter dan weer het hele land op slot en maatregelen voor 17 miljoen mensen, achterstanden op school, en wat denk ik nog belangrijker is dan taal en rekenen op de basisschool: sociale ontwikkeling, omdat er welgeteld 400 mensen (0.002% van de Nederlandse bevolking) op de IC ligt.
Dus die ouderen mogen geen bezoek meer van hun kinderen en kleinkinderen ontvangen? En ook de thuiszorg mag niet meer komen?

Bijna alle 70-plussers die ik ken zijn gevaccineerd en houden zich al anderhalf jaar zo veel mogelijk aan de maatregelen. Ook merk ik bij hen dat ze al zoveel mogelijk contact met mensen buiten hun eigen kringetje vermijden. Een lockdown alleen voor hen zal hen onredelijk hard treffen (zij doen al hun best om besmettingen te voorkomen) en weinig effect hebben op de besmettingcijfers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
[...]

Dat is blijkbaar wat de meeste hier willen, gewoon alles open en de doden maar accepteren. Het wordt alleen vaak pas een probleem als dat een eigen dierbare blijkt te zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

LordSinclair schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:15:
[...]

Dat is blijkbaar wat de meeste hier willen, gewoon alles open en de doden maar accepteren. Het wordt alleen vaak pas een probleem als dat een eigen dierbare blijkt te zijn.
Dan staat de hele familie voor de deur van het ziekenhuis dat het helemaal geen corona is, dat opa gewoon behandeld moet worden anders gaat de tent in de fik.

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[...]

Ben gisteren eens gaan rekenen wat we zouden kunnen verwachten qua benodigde IC capaciteit als we uitgaan van het door de wetenschap geschatte aantal resterende IC kandidaten. Dat waren er 3000, waarvan er nu inmiddels natuurlijk alweer een aantal opgenomen zijn. Dan kom ik op een piekbelasting van ruim 1600 mensen op de IC met een gemiddelde ligduur van 16 dagen. Dan hoeven er dus maar -200 bedden bij ten opzichte van het aantal mensen op de IC in de hoogste eerdere piek. Dat waren er toen namelijk ruim 1800.
Maar je dan niet dat er geen handen zijn om die 200 extra bedden te bedienen? In Limburg wordt er aan Corona positive ziekenhuis personeel gevraagd om toch maar te komen werken

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Valt mee. Ik heb de indruk dat ongevaccineerden de grote meerderheid van de patienten in de ziekenhuizen nu is. Dus als die naar huis gestuurd worden zijn er weer voldoende bedden voor de gevaccineerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Het is nu behoorlijk om de basisscholen aan de gang, bij ons merk ik het ook. Maar ik begrijp niet zo goed waarom dat erger lijkt te zijn dan vorig jaar deze tijd. Wellicht lijkt dat zo.
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:15:
[...]

Bij de ingang een QR-code check, gebruik dat als eerste triage.
Dat is niet hoe mensenrechten werken. Maar los daarvan, er is toch nog steeds geen QR of status voor mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen vanwege medische redenen? Wat ook een probleem is bij 2G.

En daarnaast, als je met een vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis belandt, dan behoor je waarschijnlijk al niet tot de sterkste van de bevolking. Terwijl triage gaat over je energie stoppen in mensen die de meeste kans hebben om het te halen. Het gaat niet over wie jij vind dat het meest een behandeling verdiend.

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 25-11-2021 09:20 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Waaj
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:17:
[...]

Maar je dan niet dat er geen handen zijn om die 200 extra bedden te bedienen? In Limburg wordt er aan Corona positive ziekenhuis personeel gevraagd om toch maar te komen werken
In aanvulling hierop: 200 extra bedden betekent dus 840 extra IC-verpleegkundigen.

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:51:
Nee,

Gisterenmorgen een anderhalve meter sessie gehad na weken thuiswerken, zojuist collega nummer 3 gesproken: besmettingen in de klas, dus haar kinderen moeten thuisblijven.
Wat overigens weer anders is als bij de eerste twee collega's, de ene kreeg een appje dat er besmettingen waren in de klas, de ander dat er besmettingen waren in de klas, dus dat testen en thuisblijven wellicht verstandig is...
Over non-uniform beleid in Nederland gesproken....

Ik denk zelf dat er geen houden meer aan is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Hoe zit het trouwens met langetermijn doden? Door chemo of zorg nu uit te stellen zou een ziekte zomaar erger kunnen ontwikkelen?

Ze moeten imo gewoon zoveel % capaciteit hiervoor door laten gaan. Misschien hard maar begin maar eerst met ongevaccineerde meer te selecteren en die niet altijd boven iemand anders te plaatsen.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
!null schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:19:
Het is nu behoorlijk om de basisscholen aan de gang, bij ons merk ik het ook. Maar ik begrijp niet zo goed waarom dat erger lijkt te zijn dan vorig jaar deze tijd. Wellicht lijkt dat zo.

[...]

Dat is niet hoe mensenrechten werken. Maar los daarvan, er is toch nog steeds geen QR of status voor mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen vanwege medische redenen? Wat ook een probleem is bij 2G.

En daarnaast, als je met een vaccinatie nog steeds in het ziekenhuis belandt, dan behoor je waarschijnlijk al niet tot de sterkste van de bevolking. Terwijl triage gaat over je energie stoppen in mensen die de meeste kans hebben om het te halen. Het gaat niet over wie jij vind dat het meest een behandeling verdiend.
Of je komt aan met de ambulance vanwege een aanrijding. Of je hebt een blindedarmontsteking. Iets wat niet gerelateerd is aan Covid. Maar geen QR code. En dan?

Het is ook niet te verenigen met de eed van Hippocrates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Maar los daarvan, er is toch nog steeds geen QR of status voor mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen vanwege medische redenen? Wat ook een probleem is bij 2G.
Als er een medische indicatie is dan kan de behandelend arts dat ongetwijfeld bevestigen.
Toch hoor ik dat de meest zieke patienten ook de ongevaccineerden zijn. De gevaccineerden die in het ziekenhuis worden opgenomen zijn er meestal wat beter aan toe en zouden bij triage ook vaker behandeld worden wegens betere overlevingskansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Code zwart is nogal een rekbaar begrip tegenwoordig. De betekenis hangt een beetje af van allerlei niet strak gedefiniëerde variabelen. Als we nu met 525 (voorbeeldje) IC opnames verwachten over een paar dagen bij 850 opnames code zwart te bereiken, dan hadden we eerder dit jaar "code zwart met diamantjes en gouden franje" met 1800 opnames. Dan lagen er dus, zoals iemand hier eerder opmerkt, in totaal 950 patiënten met een morfinepomp op de afdeling om te sterven.

Wat raar.... nu "zou het land te klein zijn", terwijl dat begin dit jaar helemaal niet het geval was.

Code zwart is een "buzzword" om angst en gevoel van hoge urgentie te veroorzaken. Het is een pressiemiddel om maatregelen te verantwoorden / erdoor te drukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2021 09:25 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:18:
[...]

Valt mee. Ik heb de indruk dat ongevaccineerden de grote meerderheid van de patienten in de ziekenhuizen nu is. Dus als die naar huis gestuurd worden zijn er weer voldoende bedden voor de gevaccineerden.
Dus je stelt serieus voor dat ongevaccineerde patienten worden losgekoppeld en naar buiten gekiept worden?

Je mag defensie dan ook gaan laten posten bij de ziekenhuizen, want dat wordt letterlijk een onderlinge burgeroorlog.

Niet realistisch.

Overigens zijn de ziekenhuizen inmiddels al de beveiliging bij de in- en uitgangen aan het opschalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:22:
[...]

Code zwart is nogal een rekbaar begrip tegenwoordig. De betekenis hangt een beetje af van allerlei niet strak gedefiniëerde variabelen.
Logisch. Een volledig bezette afdeling, waar al het verplegend personeel fris en gezond is, heeft een hogere capaciteit. Maar van fris en gezond personeel is allang geen sprake meer. Daarnaast is er inderdaad flexibiliteit door het afschalen van planbare zorg en (voor zover mogelijk) dat personeel inzetten op de IC's. En code zwart in de ene regio kan nog opgelost worden zolang er overcapaciteit in een andere regio is.
Dus ja, het is flexibel, maar de totale capaciteit in de IC's lijkt eerder te dalen dan te stijgen door het vertrek en uitvallen van personeel wat niet op korte termijn vervangen kan worden.

Verwijderd

Chiron schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:26:
[...]

Dus je stelt serieus voor dat ongevaccineerde patienten worden losgekoppeld en naar buiten gekiept worden?

Je mag defensie dan ook gaan laten posten bij de ziekenhuizen, want dat wordt letterlijk een onderlinge burgeroorlog.

Niet realistisch.

Overigens zijn de ziekenhuizen inmiddels al de beveiliging bij de in- en uitgangen aan het opschalen.
Nou ja als je dat doet kan je al die gevaccineerde patiënten in de Bible Belt kwijt.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:06:

Het aantal geredde levens, of beter gezegd, het aantal niet-geredde levens zou wel eens een duikvlucht kunnen nemen indien niet nu wordt ingegrepen. Maar zo langzaam aan denk ik wel dat dat de enige manier is om wat draagvlak te creëren.

Verwijderd

backupdevice schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:17:
[...]

Hoho,.... MIN 200. De hoogste piek die we gehad hebben lag op ruim 1800 op de IC. Om die 1800 nu te gaan bereiken, moet je haast uitgaan van ongeremde exponentiële groei. En dat is niet realistisch, want elke dag loopt het aantal nog te besmetten IC kandidaten terug.

• Waaj
  • Niet online

[...]

Maar los daarvan, er is toch nog steeds geen QR of status voor mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen vanwege medische redenen? Wat ook een probleem is bij 2G.
Dit is een relatief kleine groep (ik heb ergens "enkele duizenden" gelezen maar kan de bron niet meer vinden) waarvoor naar mijn mening ook een status en bijbehorende QR-code moet worden voorzien in de regelgeving.
De eisen voor triage zouden door de overheid moeten worden opgesteld, óók om artsen en verpleegkundig personeel te ontlasten en te beschermen die straks deze keuze moeten gaan maken.
Ik denk trouwens dat de schade die kinderen oplopen door een paar weken niet naar school te kunnen, in het niet vallen bij de schade die een arts of verpleegkundige oploopt die een doodzieke patiënt aan de deur moet weigeren omdat er geen plek meer is in het ziekenhuis.

• Blackouts
Waaj schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:15:
[...]

Dus die ouderen mogen geen bezoek meer van hun kinderen en kleinkinderen ontvangen? En ook de thuiszorg mag niet meer komen?
Ja, dat is toch hetzelfde als een totale lockdown? Alleen geldt het geen (of minder) bezoek meer ontvangen dan voor iedereen in plaats van alleen de risico groep. Voor die thuiszorg is een uitzondering mogelijk. vaccinatieplicht of zelfs met regelmaat testen bijvoorbeeld?

[ Voor 11% gewijzigd door Blackouts op 25-11-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Denk je dat de rel minder is als gevaccineerden en ongevaccineerden allebei naar huis gestuurd worden? Als code zwart eenmaal een feit is dan gaan mensen "naar huis" gestuurd worden en het draait om de vraag wie er dan moeten vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 29-08 11:46
Arjantje72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:14:
[...]

Correct, maar HBO verpleegkundigen opleiden tot IC verpleegkundigen kan dus in een jaar of twee.

Dat er een tekort is aan verpleegkundigen betekent niet dat er ook een tekort is aan mensen met het HBO-verpleegkunde papiertje. Verreweg het merendeel dat afstudeert aan die opleiding rent binnen een paar jaar keihard weg uit de zorg omdat ze buiten de directe zorg meer kunnen verdienen.

Er is dus een aardige vijver aan mensen om in te vissen die de opleiding in een jaar of 2 zouden kunnen doen zonder dat je direct mensen wegtrekt van de gewone afdelingen in het ziekenhuis. Je zal ze alleen financieel een flinke tegemoetkoming moeten doen om ze over te halen terug de zorg in te komen.

Achja het zal wel weer een gevalletje "de beste stuurlui" zijn :P

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De overheid gebruikt vaccins om met hetzelfde aantal ziekenhuisbedden toch veel meer besmettingen te laten rondgaan. Vorig jaar was het verhaal dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn, nu is dat de groep zonder vaccinaties en dus de groep waar het virus hard rondgaat.
En lange termijn effecten op die kinderen, ach, ze mogen toch nog niet stemmen...

• horizon1978
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:18:
[...]

Nee, over geheel liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis (nogal logisch) maar liggen er op de IC meer niet gevaccineerden (zeker in verhouding tot).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 22:10
LordSinclair schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:15:
[...]

Of als je het zelf blijkt te zijn...

IC-patienten die gevaccineerd zijn zijn meestal 70+ en hebben een verminderde afweer vanwege iets anders, dus dat is voor de meeste mensen hier een ver-van-mijn-bed-show.

Maar de ongevaccineerde IC-patienten zijn een stuk jonger (50+), en hun comorbiditeit is vaak eigenwijsheid omdat ze dachten geen vaccin nodig te hebben. Dat komt al een heel stuk dichterbij.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
XyritZz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:33:
[...]

Correct, maar HBO verpleegkundigen opleiden tot IC verpleegkundigen kan dus in een jaar of twee.

Dat er een tekort is aan verpleegkundigen betekent niet dat er ook een tekort is aan mensen met het HBO-verpleegkunde papiertje. Verreweg het merendeel dat afstudeert aan die opleiding rent binnen een paar jaar keihard weg uit de zorg omdat ze buiten de directe zorg meer kunnen verdienen.

Er is dus een aardige vijver aan mensen om in te vissen die de opleiding in een jaar of 2 zouden kunnen doen zonder dat je direct mensen wegtrekt van de gewone afdelingen in het ziekenhuis. Je zal ze alleen financieel een flinke tegemoetkoming moeten doen om ze over te halen terug de zorg in te komen.

Achja het zal wel weer een gevalletje "de beste stuurlui" zijn :P
Ik geloof direct dat dit mogelijk is, maar ga je dan het probleem niet verschuiven? Dan heb je straks een tekort aan verpleegkundigen.

• Waaj
  • Niet online
Blackouts schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:32:
[...]

Ja, dat is toch hetzelfde als een totale lockdown? Alleen geldt het geen (of minder) bezoek meer ontvangen dan voor iedereen in plaats van alleen de risico groep. Voor die thuiszorg is een uitzondering mogelijk. vaccinatieplicht of zelfs met regelmaat testen bijvoorbeeld?
Dat klopt, maar ik ga er vanuit dat een totale lockdown korter duurt dan een lockdown voor een specifieke groep terwijl het virus in de rest van de populatie vrij mag rondrazen.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Niet realistisch.

als men over moet gaan tot triage is de kans groot dat het erop neer gaat komen dat het wel of niet hebben van je vaccinatie mee gaat wegen. Met vaccinatie zijn je overlevingskansen (als je medische hulp nodig hebt) beduidend beter dan zonder, dus dan past het aardig binnen de eed van een arts om die call te gaan maken bij gebrek aan middelen.

Dat gezegd zijnde: een onderlinge burgeroorlog? Mwah, beetje makkelij kals je je daardoor laat gijzelen met dat idee. Laten we dan ook even man en paard noemen dat niet alleen het zwalkende beleide, maar ook het anti-vax geneuzel intens veel schade toebrengt, ook aan de mensen die nu niet naar een ziekenhuis kunnen voor niet-corona behandelingen.

Of nog wat concreter gemaakt: mijn zoon is geboren geworden dankzij het ziekenhuis, een natuurlijke bevalling was de dood geweest van hem en mijn vrouw. Al de bevalling een 6tal weken later was geweest, dan was er een significante kans dat we geen plek konden krijgen in het ziekenhuis, wat denk je dat mijn mening was geworden op dat moment over mensen die weigeren zich te gedragen naar de realiteit van een pandemie? Die oorlogsretoriek is dus volledig ongepast om zelfs maar rekening mee te houden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:30:
[...]

Hoho,.... MIN 200. De hoogste piek die we gehad hebben lag op ruim 1800 op de IC. Om die 1800 nu te gaan bereiken, moet je haast uitgaan van ongeremde exponentiële groei. En dat is niet realistisch, want elke dag loopt het aantal nog te besmetten IC kandidaten terug.
Die snap ik niet. Wij horen de ziekenhuizen klagen dat code zwart eraan zit te komen en jij spreekt over - 200 bedden

[ Voor 26% gewijzigd door backupdevice op 25-11-2021 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:35:
[...]

Nee, over geheel liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis (nogal logisch) maar liggen er op de IC meer niet gevaccineerden (zeker in verhouding tot).
Hoe kom je er bij dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen? (bron RIVM) Bovendien gaat het niet om de daadwerkelijke aantallen, maar het aantal ziekenhuisbezettingen naar verhouding van het aantal totale mensen. (laatste grafiek)
Het grootste deel van de ziekenhuisbezetting wordt dus veroorzaakt door slechts 15% van de bevolking. En eigenlijk is die 15% nog kleiner, want het grootste deel van de ziekenhuisbezetting wordt veroorzaakt door de niet gevaccineerde 50 plusser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ7BTDb6bIQipqpiNcXtU9_SeIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BUjhHvYJbFgDQFEF7W2iOuDN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsB_FFJ8iBcYUpHXZNURNL2knOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O2W7EWjkZrRn11I0FfM7Yi29.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCjjVa09AWuxSyjvAYYhqg-rEXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hslYN8NoiL8uGIhkbUQc2Wkq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Blackouts op 25-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Code zwart is nogal een rekbaar begrip tegenwoordig.
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:27:
[...]

Logisch. Een volledig bezette afdeling, waar al het verplegend personeel fris en gezond is, heeft een hogere capaciteit. Maar van fris en gezond personeel is allang geen sprake meer. Daarnaast is er inderdaad flexibiliteit door het afschalen van planbare zorg en (voor zover mogelijk) dat personeel inzetten op de IC's. En code zwart in de ene regio kan nog opgelost worden zolang er overcapaciteit in een andere regio is.
Dus ja, het is flexibel, maar de totale capaciteit in de IC's lijkt eerder te dalen dan te stijgen door het vertrek en uitvallen van personeel wat niet op korte termijn vervangen kan worden.
Nee Code Zwart wordt door veel mensen gebruikt als term om het probleem aan te kaarten, maar Code Zwart is gewoon een strak gedefinieerde term bij de ziekenhuizen:

Code Zwart is het moment dat we in Nederland geen plek meer hebben in het ziekenhuis voor iemand die acute zorg nodig heeft. Het is een vastgelegd protocol. Dus als iemand zegt "we hebben hier code zwart in limburg" dan is dat per definitie verkeerd gebruik van de term, omdat mensen verplaatst kunnen worden naar andere ziekenhuizen.

Het zou dus handig zijn als de lokale thuiszorg de term eens niet zou gebruiken omdat het simpelweg niet slaat op de thuiszorg.

Wat niet betekent dat hun situatie minder nijpend is.

[ Voor 30% gewijzigd door Hann1BaL op 25-11-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Code zwart is nogal een rekbaar begrip tegenwoordig. De betekenis hangt een beetje af van allerlei niet strak gedefiniëerde variabelen. Als we nu met 525 (voorbeeldje) IC opnames verwachten over een paar dagen bij 850 opnames code zwart te bereiken, dan hadden we eerder dit jaar "code zwart met diamantjes en gouden franje" met 1800 opnames. Dan lagen er dus, zoals iemand hier eerder opmerkt, in totaal 950 patiënten met een morfinepomp op de afdeling om te sterven.

Wat raar.... nu "zou het land te klein zijn", terwijl dat begin dit jaar helemaal niet het geval was.

Code zwart is een "buzzword" om angst en gevoel van hoge urgentie te veroorzaken. Het is een pressiemiddel om maatregelen te verantwoorden / erdoor te drukken.
Er zijn in de tussentijd een hoop IC-verpleegkundigen vertrokken, of ziek, of thuis in quarantaine omdat een van de kinderen thuis zit...

En code zwart is helaas een zeer reëel scenario waarin we, in een van de rijkste landen ter wereld, tegen onszelf moeten zeggen dat er onnodig mensen acuut sterven omdat er geen zorg beschikbaar is. Dat er mensen op de gangen van het ziekenhuis liggen te sterven, en dat het leger door diezelfde gangen patrouilleert om boze families in bedwang te houden.

Het is zeker niet alleen maar een buzzword om angst te veroorzaken. Ik denk dat je de impact van een zorginfarct ernstig onderschat. Het betekent bv. ook dat je weer sterft aan een blinde darmonsteking.

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Sterker nog, kan je het niet beter laten uitrazen? Dan heb je eind volgend jaar een leeftijdscategorie waar Covid veel minder vat op heeft, zijn we met een nieuwe lockdown niet de volgende lockdown onvermijdelijk aan het maken?

Maar de Britten hebben ook 6 miljoen behandelingen uitgesteld door de NHS in diezelfde zomer, wat ook problemen oplevert. In NL hebben we gekozen om te zorgen dat de zorg "ontlast" zou worden zodat ze uitgestelde behandelingen kon gaan inlopen. Dat is maar beperkt gelukt.

Er is voor beide wat te zeggen en ik heb de data niet om te kunnen stellen wat de minst slechte methode is.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 14:12
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:11:
[...]

Hoe krijg je dit in godsnaam uit je mond...? Er zijn ook genoeg ongevaccineerden die er niks tegen kunnen doen, die kan je echt niet op straat zetten.

Verwijderd

backupdevice schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:40:
[...]

Die snap ik. Maar mis jij nu niet het feit dat er voor de huidige aantallen nu al niet genoeg personeel is? Vanwege ziekte en uitstroom?
In mijn verhaal heb ik nog niet eens rekening gehouden met het positieve effect van boosters. Die worden nu natuurlijk "als een malle" gezet. Of zijn daar nog steeds "opstartproblemen"? Als we daar nog steeds niet verder zijn dan "zorg, kwetsbaren en 80+" dan wordt het natuurlijk een lastig verhaal. Dan zullen we nog lang moeten wachten op enig effect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
wErudite schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:45:
Hoe krijg je dit in godsnaam uit je mond...? Er zijn ook genoeg ongevaccineerden die er niks tegen kunnen doen, die kan je echt niet op straat zetten.
Op een paar duizend specifieke uitzonderingen na kunnen al die ongevaccineerden er wel iets tegen doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:46:
[...]

Op een paar duizend specifieke uitzonderingen na kunnen al die gevaccineerden er wel iets tegen doen...
volgens mij ontbreekt er een "on" in je post.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 14:12
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:46:
[...]

Op een paar duizend specifieke uitzonderingen na kunnen al die ongevaccineerden er wel iets tegen doen...
En dus wil je die paar duizend gewoon op straat zetten?

Verwijderd

migchiell schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:44:
[...]

Er zijn in de tussentijd een hoop IC-verpleegkundigen vertrokken, of ziek, of thuis in quarantaine omdat een van de kinderen thuis zit...

En code zwart is helaas een zeer reëel scenario waarin we, in een van de rijkste landen ter wereld, tegen onszelf moeten zeggen dat er onnodig mensen acuut sterven omdat er geen zorg beschikbaar is. Dat er mensen op de gangen van het ziekenhuis liggen te sterven, en dat het leger door diezelfde gangen patrouilleert om boze families in bedwang te houden.

Het is zeker niet alleen maar een buzzword om angst te veroorzaken. Ik denk dat je de impact van een zorginfarct ernstig onderschat. Het betekent bv. ook dat je weer sterft aan een blinde darmonsteking.
Maar zo wordt het momenteel wel gebruikt. Ik heb nog niemand in een persco horen zeggen dat onze capaciteit gehalveerd is het afgelopen jaar en dat we daardoor nu bij een beschamende 850 COVID IC opnames al in code zwart lopen. Hierdoor devalueer je de term "code zwart" enorm.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Blackouts schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:54:
[...]

Geen enkele oplossing gaat het probleem helemaal oplossen. Dat argument wordt vaker gebruikt om plannen onderuit te halen, maar er is niet 1 oplossing.

Het gaat om de angel uit de exponentiele groei halen. Kinderen zijn geen risico maar verspreiden het wel onder familie en dat is een risico.

Ik ben trouwens tegen het sluiten van de scholen, maar het gaat mij specifiek om het gebruik van je woorden, omdat dit al te vaak gebeurt.

Scholen sluiten zal het aantal infecties onder kinderen snel doen dalen wat de verspreiding remt, maar de impact op kinderen en hun ouders is niet mals. Dus denk ik dat het niet de juiste weg is, maar ik verwacht toch een lange(re) kerstvakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Arjantje72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:14:
[...]

Dat zal best. Maar in de laatste begroting is er 0 euro extra naar de zorg gegaan om dit te verhelpen. Dat je er niet direct de vruchten van kan plakken is logisch. Maar Corona gaat niet volgend jaar ineens weg zijn. Hooguit over 10-15 jaar het bijna niet meer voorkomt in het westen zoals andere ziektes. En anders zitten we er de rest van ons bestaan mee. En dan is meer zorg nodig en moet dus geld vrij komen. Iets wat nog steeds niet is gedaan. En dat geld kan als ze willen morgen al beschikbaar zijn. Zet zorg medewerker extra in beeld ipv die technische landmacht filmpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
wErudite schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:51:
Die krijgen dan bij triage dezelfde status als een gevaccineerde.

• horizon1978
Blackouts schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:41:
[...]

Hoe kom je er bij dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis zouden liggen? (bron RIVM) Bovendien gaat het niet om de daadwerkelijke aantallen, maar het aantal ziekenhuisbezettingen naar verhouding van het aantal totale mensen. (laatste grafiek)
Het grootste deel van de ziekenhuisbezetting wordt dus veroorzaakt door slechts 15% van de bevolking. En eigenlijk is die 15% nog kleiner, want het grootste deel van de ziekenhuisbezetting wordt veroorzaakt door de niet gevaccineerde 50 plusser.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
thnx,

Volgens mij zijn de november cijfers wel al anders. Meen ik mij te herinneren uit de laatste briefing met v Dissel en Kuipers.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Waaj schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:31:

[...]

De eisen voor triage zouden door de overheid moeten worden opgesteld, óók om artsen en verpleegkundig personeel te ontlasten en te beschermen die straks deze keuze moeten gaan maken.
Ik denk trouwens dat de schade die kinderen oplopen door een paar weken niet naar school te kunnen, in het niet vallen bij de schade die een arts of verpleegkundige oploopt die een doodzieke patiënt aan de deur moet weigeren omdat er geen plek meer is in het ziekenhuis.
Er is reeds een draaiboek code zwart opgesteld door de federatie Medisch Specialisten en KNMG.
Triage laten bepalen door de overheid (niet-specialisten) moet je toch niet willen.

Verder snap ik dat mensen zeggen dat ongevaccineerden uit willen sluiten van IC zorg als ze bewust niet ingeënt zijn maar als je moet kiezen tussen een 70+ die is aangereden en het 80% zeker niet gaat overleven of een 19-jarige niet-gevaccineerde met covid die het vermoedelijk wel zal overleven.
Wie kies je dan? Je mag er ook bij bedenken dat die 19-jarige een neefje/nichtje van je is.

• Hann1BaL

Hann1BaL

wErudite schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:51:
[...]

Gelukkig hebben we in de zorg een beroepscode dat je mensen helpt en niet filtert op stommiteiten. Iemand die dronken tegen een boom rijdt met de auto wordt ook geholpen.

Dat is niet het filter wat we toe moeten passen.
Ik begin wel langzaam voorbij het punt te komen dat we niet meer limitaties mogen opgooien voor ongevaccineerden. Uiteraard zijn alle essentiele zaken beschikbaar, maar doe maar 2G. Niet om ongevaccineerden toegang te weigeren, maar om ze tegen zichzelf te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ik ben trouwens tegen het sluiten van de scholen, maar het gaat mij specifiek om het gebruik van je woorden, omdat dit al te vaak gebeurt.

Scholen sluiten zal het aantal infecties onder kinderen snel doen dalen wat de verspreiding remt, maar de impact op kinderen en hun ouders is niet mals. Dus denk ik dat het niet de juiste weg is, maar ik verwacht toch een lange(re) kerstvakantie.
De impact op onderwijspersoneel is ook niet mals. Een reeds overwerkte groep heeft nu ook te maken met flinke besmettingen. Ook deze groep loopt op zijn tandvlees, en ik gok dat ook hier een uitstroom van personeel niet ver weg is.

anekdotisch bewijs:

Mijn vrouw haar school:
7/20 docenten besmet (op dit moment!), en die doen echt hun best om zo veilig mogelijk te zijn...

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Johan Bogle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:44:
[...]
Ik zou sportscholen nog openhouden hooguit beperkt in aantal mensen tegelijk en ruime afstand van elkaar. Dan bied je mensen nog beweging aan wat wel gezond voor je is. Die 3 weken of langer dicht is niet goed voor je gezondheid als je nergens heen kan om te bewegen behalve een rondje om je huizenblok heen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
martwoutnl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:55:
[...]

Ik zou sportscholen nog openhouden hooguit beperkt in aantal mensen tegelijk en ruime afstand van elkaar. Dan bied je mensen nog beweging aan wat wel gezond voor je is. Die 3 weken of langer dicht is niet goed voor je gezondheid als je nergens heen kan om te bewegen behalve een rondje om je huizenblok heen.
Maatregelen! Alleen niet < insert waar ik plezier uit haal >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
DarkFire1985 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:53:
Verder snap ik dat mensen zeggen dat ongevaccineerden uit willen sluiten van IC zorg als ze bewust niet ingeënt zijn maar als je moet kiezen tussen een 70+ die is aangereden en het 80% zeker niet gaat overleven of een 19-jarige niet-gevaccineerde met covid die het vermoedelijk wel zal overleven.
Wie kies je dan? Je mag er ook bij bedenken dat die 19-jarige een neefje/nichtje van je is.
Vaccinatie zou een belangrijke factor bij triage moeten zijn, niet de enige bepalende factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
wErudite schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:45:
[...]

Er zijn echt maar heel weinig mensen die een goede, medische reden hebben om niet gevaccineerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:51:
[...]

Geen enkele oplossing gaat het probleem helemaal oplossen. Dat argument wordt vaker gebruikt om plannen onderuit te halen, maar er is niet 1 oplossing.

Het gaat om de angel uit de exponentiele groei halen. Kinderen zijn geen risico maar verspreiden het wel onder familie en dat is een risico.

Ik ben het met je eens. Scholen dicht gooien zal vast de trend afbuigen. Mijn reactie was dan ook gericht op die van mrveenie, waarin hij suggereert dat het óf 2-3 weken de scholen dicht gooien is, óf nog "jaren dit soort geneuzel" (hence de " "). 2-3- weken de scholen dicht gooien gaat niet "jaren dit soort geneuzel" stoppen, maar alleen tijdelijk het tij keren

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
downtime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:33:
[...]

Denk je dat de rel minder is als gevaccineerden en ongevaccineerden allebei naar huis gestuurd worden? Als code zwart eenmaal een feit is dan gaan mensen "naar huis" gestuurd worden en het draait om de vraag wie er dan moeten vertrekken.
Nee. Het wordt dan hoe dan ook een grote puinbende. Maar ik ageerde vooral op mensen die menen dat er mensen "naar huis" gestuurd worden, wat letterlijk een doodvonnis is, als ze bijvoorbeeld aan beademingsapparatuur liggen. Dat is gewoon niet realistisch, er gaat niemand vertrekken om plaats te maken voor gevaccineerden.
Men zal hoogstens een triage doen en vaccinatie meewegen in de overlevingskansen, maar code zwart is code zwart, dus dan maakt het niet uit of je gevaccineerd bent of niet, de IC is vol en je komt er geen van beiden op.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties