Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste
Acties:
  • 393.946 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:58:
En jahoor, er zijn mensen ontsnapt uit het hotel waar per verdieping 5 bewakers staan.

[Twitter]

Bron 5 bewakers per verdieping: RTL Nieuws 02:50
Iets meer info daarover:
Op Schiphol heeft de Koninklijke Marechaussee een echtpaar aangehouden dat uit het quarantainehotel in Badhoevedorp was gevlucht. In dit hotel verblijven de positief geteste reizigers uit Zuid-Afrika.

Het gaat om een man uit Spanje en een vrouw uit Portugal. De twee werden aangehouden in een vliegtuig dat op het punt stond naar Spanje te vertrekken.

Hoe het echtpaar heeft kunnen ontsnappen, is een raadsel. "Diverse partijen zorgen ervoor dat niemand het hotel in of uit kan, waaronder politie en marechaussee. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is niet bekend", laat een woordvoerder van de marechaussee weten.

De twee besmette reizigers zijn overgedragen aan de GGD. "Zij bepalen hoe de verdere quarantaine zal verlopen. Het overtreden van quarantaineverplichtingen is een misdrijf. Wij maken proces-verbaal op, het is vervolgens aan het Openbaar Ministerie om te bepalen wat er verder gaat gebeuren."

Hoeveel besmette reizigers uit Zuid-Afrika momenteel nog in het hotel verblijven, kan de marechaussee niet zeggen.

Zeker dertien reizigers die afgelopen vrijdag met twee KLM-vluchten vanuit Zuid-Afrika op Schiphol arriveerden zijn besmet met de omikronvariant. Mogelijk wordt de variant nog in meer monsters gevonden. In totaal zijn 624 passagiers die vrijdag uit Zuid-Afrika op Schiphol arriveerden door de GGD getest op corona, van wie 61 positief.
Zie https://nos.nl/artikel/24...-in-vliegtuig-op-schiphol

Het is het toppunt van asocialiteit: je WEET dat je besmet bent (want positief getest) en TOCH ben je zo asociaal om het vliegtuig in te stappen en zo nog meer mensen te besmetten. Laat staan in Spanje....

Nóg asocialer kan het haast niet, zou je zeggen :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:43
Wolly schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:42:
En verder, hoe komen ze tot in het vliegtuig? Coronapas met eeuwigdurend groen vinkje? Of heeft Schiphol hier steken laten vallen?
Een PCR-test laten zien is toch voldoende? Neem er eentje van januari, pas de datum aan en show die aan de beveiliger. Hoe wil je de echtheid controleren van testresultaten die door 27 miljoen private testpartijen wereldwijd uitgegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
zacht schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:28:
[...]

Ik denk dat vooral die 100% vaccinatiegraad van 65+'ers de ziekenhuizen leeg houdt.
Het 7-daags gemiddelde (IC) stijgt al, van ~55 een maand geleden naar ~80 nu. Ben benieuwd of ze het einde van de winter halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04 12:33

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

jadjong schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:36:
[...]

Het 7-daags gemiddelde (IC) stijgt al, van ~55 een maand geleden naar ~80 nu. Ben benieuwd of ze het einde van de winter halen.
Bron? Ik zie alleen aantallen rond de 45 per dag gemiddeld.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Family Guy schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:46:
[...]

Bron? Ik zie alleen aantallen rond de 45 per dag gemiddeld.
Het was even puzzelen met de juiste URL

https://ourworldindata.or...s-icu?country=GBR~NLD~PRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 19:07
42erik schreef op maandag 29 november 2021 @ 02:05:
https://wnl.tv/2021/11/28...nBO7FTdI8H53SKaffNZl4Ljg4

Gommers over Omikron: als een virusvariant besmettelijker is, dan vaak ook ziekmakender

was dat niet juist andersom??
Vaak is niet hetzelfde als meestal. Vaak kan alles zijn. Het kan ook vaak zijn, maar andersom nog vaker.

Overigens is het bij een pandemie niet verstandig om blind van het meest waarschijnlijke scenario uit te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 29-11-2021 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Grvy schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:11:
[...]

Helaas, dit soort denkwijze zijn (een deel van) het probleem. Overigens leeft UK helemaal niet zoals twee jaar geleden. Het is daar een nog grotere bende dan hier maar dat zeggen je vrienden niet.

Hoe kom je erbij dat ze daar weer "normaal" leven? Op basis van je vrienden? Die zullen dezelfde denkwijzes als jij hebben..

Je reist naar België, en straks ook nog even naar Spanje. Dat is gewoon tjah.. je medemens in gevaar brengen moedwillig. Zou je wat mij betreft best een hoge boete voor mogen krijgen.
Ehm want ik doe niks wat niet mag? Belgie lift hier op de hoek... en jij bent het afgelopen jaar niet op vakantie geweest? Ik ga mijn vriendin opzoeken, sorry dat ik daarvoor de maatschappij in gevaar zou brengen 8)7

En ja in de uk is corona echt niks meer dan wat nummers in de krant. Je kan gewoon je oude leven min of meer oppakken, onvergelijkbaar met hier. Let wel van juli zijn daar vrijwel 0 beperkingen, en nummers zijn golvend stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redwing schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:16:
En dit is dus waarom er nog zoveel problemen zijn. Iedereen maakt er zijn eigen verhaal van en buigt de regels in zijn eigen voordeel. Zouden we met zijn allen eens normaal doen zou het probleem al een stuk kleiner zijn, en zouden er nog veel minder mensen last van hebben.
Voorlopig zijn er trouwens al meer dan die 0.1% van je overleden, ik zou je percentage dus even aanpassen. En als je er dan 99.5% van maakt, bedenk dan gelijk dat dan dus 1 op de 200 mensen in Nederland er last van heeft . En dat betekent dat (gemiddeld) iedereen wel een paar mensen kent die er 'last' van heeft.
Na vaccinatie spreek ik over... En ja vast een paar procent heeft er nog flink extra last van. Ieder jaar overlijdt 1.x% van de Nederlanders. Jezelf opsluiten kost je ook 1.x% van jou gelukkige leven. Leer dat het leven niet maakbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Family Guy schreef op maandag 29 november 2021 @ 05:56:
Zover ik gelezen heb is het inderdaad in de meeste gevallen zo dat virussen minder schadelijk worden, omdat het doel is om te overleven. Lijkt me niet in álle gevallen zo, gezien het een natuurlijk proces is. Dan kan het ook eens de verkeerde kant op gaan.
Het is mogelijk maar niet onvermijdelijk. Een mildere vorm van hondsdolheid wachten we al duizenden jaren op.

https://twitter.com/CT_Bergstrom/status/1464756630856220678
Another story people tell is that viruses evolve to become less virulent "to keep their hosts alive and thereby transmit more."

This is unlikely to be a factor for COVID, where death occurs weeks after the transmission ceases. Direct selection on COVID IFR should be very weak.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
CR2032 schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:15:
[...]

Het gaat erom tijd te winnen tot er veel meer bekend is over deze mutant. En nu keihard te gaan vaccineren en te boosteren. Nederland heeft volgens mij nu de meeste vastgestelde Omicron besmettingen van het Europese gebied. Engeland en Duitsland staan op 3, Israel 7, Denemarken 2 en Nederland nu op 13. Daarmee is Nederland koploper in de besmettingen in Europa.
gezien het grote aantal vluchten op ZA uit diverse landen, en de percentages op de enige vluchten die 100% getest zijn, durf ik te stellen dat die cijfers volledig onbetrouwbaar en nutteloos zijn. Nog los van de discussie of het eea uberhaupt daar ontstaan is, of alleen maar als eerste gedetecteerd.

[ Voor 0% gewijzigd door ijdod op 29-11-2021 07:50 . Reden: Typo ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:12
Delerium schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:37:
Het aparte is dat wanneer er 1 vliegtuig goed wordt bekeken dat je zo 61 positieve besmettingen aantoont en 13 stuks van de nieuwe variant. Het gemak waarmee mensen kunnen blijven vliegen is eigenlijk het enige wat mij blijft verbazen.

Of anders geformuleerd; hoeveel vliegtuigen vliegen rond en hoeveel besmettingen vinden daar wel niet mee plaats.
Dit blijf ik ook enorm frustrerend vinden. Als er echt sprake is van een pandemie (wat ik niet tegenspreek), wáárom blijven we dan volk onnodig rondpompen over de wereld?!

Ik merk dat ik meer en meer moeite heb met alles serieus te nemen gezien de mens op zoveel vlakken voor mijn gevoel maar wat selectief loopt aan te modderen.

Horeca kapot reguleren maar vervolgens wel duizenden passagiers uit Afrika etc. importeren…

Had de complete luchtvaart gewoon lekker failliet laten gaan.. iets zegt mij dat we dan een flink pak minder gedoe hadden bij andere sectoren. We zullen het helaas nooit weten want de luchtvaart is blijkbaar crucialer dan alles en iedereen.

Ik hoop oprecht dat Omnikron een probleem oplost ipv veroorzaakt want ik houd mijn hart vast als daarvoor een nieuw/verschillend vaccin nodig gaan zijn. De vaccinatiebereidheid was al te laag gebleken en die daalt alleen maar verder. Of dat deze variant zó dodelijk gaat blijken dat je de IC wel kan overslaan.

Ik had voor de kerst van 2020 aangegeven dat ik dacht dat we blij mochten zijn dat het met kerst 2021 weer terug naar normaal kon. Destijds lachte men mij om die gedachten nog net niet uit. Inmiddels hoop ik dat we er na circa 4 jaar vanaf gaan zijn en dus kerst 2023 weer zonder QR codes etc. Het leven door kunnen. Ik hoop dat ik ernaast zit en zo niet dat er dan geen burgeroorlog om de hoek komt kijken…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:07:
[...]

En ja in de uk is corona echt niks meer dan wat nummers in de krant. Je kan gewoon je oude leven min of meer oppakken, onvergelijkbaar met hier. Let wel van juli zijn daar vrijwel 0 beperkingen, en nummers zijn golvend stabiel.
De beperkingen zijn weg maar de impact van Covid-19 is er nog steeds. Wellicht minder zichtbaar indien je geen operatie nodig hebt maar het zorgsysteem is nog steeds overbelast en kost het uitstellen van overige zorg ook levens

Afhankelijk van hoe je het ziet kan alles prima zijn. Zoals een VS waar - kort door de bocht - ziek zijn een keuze is en je dan maar pech hebt kan je dat overal toepassen of dat wenselijk is is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Thalaron schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:45:
[...]

Dit blijf ik ook enorm frustrerend vinden. Als er echt sprake is van een pandemie (wat ik niet tegenspreek), wáárom blijven we dan volk onnodig rondpompen over de wereld?!
Geld (aka "de economie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

En jahoor, er zijn mensen ontsnapt uit het hotel waar per verdieping 5 bewakers staan.

[Twitter]

Bron 5 bewakers per verdieping: RTL Nieuws 02:50

Het is overigens wel bizar dat deze mensen tot in het vliegtuig kwamen, schijnbaar was het een bestemming zonder vaccinatie vereisten of hadden ze nog een groen vinkje / snel een test gescoord :? ?
Dit hebben alle andere landen al eerder ontdekt, ze staan lekker dichtbij de aankomsthal van een vliegveld maar hotels zijn hopeloos slechte isolatie lokaties. Ze zijn niet gemaakt om mensen binnen te houden, eerder het tegenovergestelde met wettelijk verplichte ontsnappingsroutes die niet afgesloten kunnen worden. Dan heb je dus bewakers nodig die weer nieuwe contactmogelijkheden zijn en over het algemeen particuliere beveiligers zijn die getraind zijn om mensen ergens buiten te houden, niet binnen. Bewakers die ook weer besmettingen kunnen verspreiden zoals in Australie.

Voor zover ik na kan gaan is dit ook waar het 'in China lassen ze deuren dicht' verhaal vandaan komt, als iedereen in een gebouw in isolatie moet dan worden alle uitgangen op een of twee na dichtgelast om zo te kunnen controleren wie er in en uit gaat. Deuren die niet op slot kunnen omdat het nooduitgangen zijn of andere waar de bewoners ook sleutels van hebben kan je niet goed op een andere manier afsluiten en overal bewakers is weer veel kans op nieuwe besmettingen als er 5 mensen naar buiten willen gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 15:20

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat ontsnapte echtpaar uit het hotel moet je de Taiwan behandeling geven. Gewoon de cel in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Nadat al bekend was dat zwangerschap een grote risico-factor is voor ernstige covid19 (tov leeftijdsgenoten), wat indirect al nadelig was voor het kind, wordt ook duidelijker dat er directe gevolgen zijn voor het kind. Bespreek dit met je gynaecoloog en laat je als zwangere vaccineren!

https://www.nu.nl/coronav...en-tot-doodgeboortes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Er werd al eens geopperd cruise-schepen in te zetten. Leg die enige meters van de kade af en je bent (zeker in november) al van een hoop pogingen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:10
ijdod schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:07:
Nadat al bekend was dat zwangerschap een grote risico-factor is voor ernstige covid19 (tov leeftijdsgenoten), wat indirect al nadelig was voor het kind, wordt ook duidelijker dat er directe gevolgen zijn voor het kind. Bespreek dit met je gynaecoloog en laat je als zwangere vaccineren!

Het eerste voorlopige onderzoek laat nog helemaal niet zien over of vaccineren de kans verkleind in dit geval. Natuurlijk moet je hoe dan ook gevaccineerd zijn, maar ik denk dat we moeten wachten tot het onderzoek gepubliceerd wordt totdat we kunnen zeggen dat vaccineren in dit geval daadwerkelijk de kansen op doodgeboortes verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 18:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CR2032 schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:15:
[...]

Het gaat erom tijd te winnen tot er veel meer bekend is over deze mutant. En nu keihard te gaan vaccineren en te boosteren. Nederland heeft volgens mij nu de meeste vastgestelde Omicron besmettingen van het Europese gebied. Engeland en Duitsland staan op 3, Israel 7, Denemarken 2 en Nederland nu op 13. Daarmee is Nederland koploper in de besmettingen in Europa.
Nederland heeft de meeste gevonden. 2 van de 13 zijn dus Spaans/Portugees. Schiphol is een hup. Intercontinentale vluchten zitten vol met allerlei Europeanen, uitgezonderd extreem populaire bestemmingen zoals NY waar je overal vanaf naartoe kan vliegen.

Ik denk dus niet dat het het 11, laat staan 13, Nederlanders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:23

Het probleem is alleen dat we niet weten of een gevaccineerde vrouw ook helpt....
Mijn vrouw is gevaccineerd en 24 weken zwanger, er staat alleen op de site dat je vanaf 28 weken extra op moet passen, maar niet of het gevaccineerd zijn daartegen helpt

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

Mijn vrouw is ook zwanger en werkt in een ziekenhuis in het noorden van het land. Ze kreeg ook al te horen van collega's van de desbetreffende afdeling dat er veel meer dan normaal sterrenkindjes geboren worden vanwege Corona bij de moeders. Daardoor is ze heel voorzichtig geworden.

Gelukkig heeft ze nu verlof en komt ze niet meer in aanraking met bekend positieve patiënten.
Snowhite0901 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:17:
[...]

Het probleem is alleen dat we niet weten of een gevaccineerde vrouw ook helpt....
Mijn vrouw is gevaccineerd en 24 weken zwanger, er staat alleen op de site dat je vanaf 28 weken extra op moet passen, maar niet of het gevaccineerd zijn daartegen helpt
En het hielp ook niet mee dat tot april/mei dit jaar de overheid nog adviseerde aan zwangere vrouwen om zich niet te laten vaccineren omdat de effecten nog niet bekend waren.

[ Voor 23% gewijzigd door Harmsen op 29-11-2021 08:20 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 12:28
Snowhite0901 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:17:
[...]

In dit geval N=1, mijn vrouw is gevaccineerd in Juni met Moderna en 2 weken terug is onze kleine geboren.
Er is niets opvallends of afwijkend waargenomen. Wij hebben geen moment spijt gehad van de vaccinatie al werd dit in de vrienden en kenniskring wel veroordeeld. Hoe kun jij je laten vaccineren terwijl je zwanger bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 13:49
Opmerkelijk dat op die vluchten slechts 21% (BI 11 … 31%) tot omicron werd gevonden, terwijl het in de dagen voor vertrek al ruimschoots de dominante variant in het van van vertrek zou zijn.

Het is weer een klein datapunt, dat op zichzelf niet zoveel betekenis heeft. Maar samen met een aantal observaties vorms het wel een consistent beeld dat omicron veel ouder is en veel minder snel om zich heen grijpt dan we vrezen.

Ook lijken de symptomen anders: ik begrijp meer vermoeidheid en minder klachten aan de luchtwegen. Als dat inderdaad het geval is, zullen we relatief minder instroom in de ziekenhuizen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:35
XWB schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:03:
[...]

Waarschijnlijk refereer je naar alexbl69 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

Dat zijn resultaten uit het EenVandaag Opiniepanel, maar de laatste gedragsmeting van het RIVM laat een ander beeld zien:

[...]

(originele bron is https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden)

De lage testbereidheid werd ook benadrukt tijdens de laatste persconferentie. Dus afhankelijk van aan wie je het vraagt ligt de algemene testbereidheid tussen de 33 (RIVM) en 45% (EenVandaag).

Dat dan een ruime meerderheid van die 33 of 45% gevaccineerd is, klinkt niet zo heel interessant IMO. Over het algemeen is de testbereidheid onder de Nederlandse bevolking minder dan de helft. Ik denk dat dit problematischer is dan de discussie over de testbereidheid tussen wel of niet gevaccineerde mensen.
Mijn antwoord was gericht aan iemand die beweert dat ongevaccineerden zich beter aan de regels houden dan gevaccineerden. Daar is geen enkel bewijs voor.

Ik verwees naar dit EenVandaag onderzoek aangezien dit het enige onderzoek is dat ik kon vinden waarbij er onderscheid wordt gemaakt in gedrag door gevaccineerden en ongevaccineerden. Het onderzoek waar je naar verwijst toont weliswaar een algehele daling van de testbereidheid aan, maar maakt niet het onderscheid waar het me in eerste instantie om ging.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:28:
[...]

Iets meer info daarover:

[...]

Zie https://nos.nl/artikel/24...-in-vliegtuig-op-schiphol

Het is het toppunt van asocialiteit: je WEET dat je besmet bent (want positief getest) en TOCH ben je zo asociaal om het vliegtuig in te stappen en zo nog meer mensen te besmetten. Laat staan in Spanje....

Nóg asocialer kan het haast niet, zou je zeggen :X
Ze zijn waarschijnlijk in de leer geweest bij die Nederlanders die in Spanje op de vlucht waren geslagen.

Zet ze maar mooi als voorbeeld neer, allebei apart van elkaar 6 maanden isolatie, dan leert de rest het meteen af. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Orangelights23 valide punt, maar tot nu toe kiezen te veel zwangeren voor niet vaccineren ‘want het kindje’, en wordt het risico van corona op de zwangerschap en kindje onderschat.

@Harmsen damned if you do… is men voorzichtig, krijg je de discussie dat het standpunt is gewijzigd. Voor april was overigens al wel het beleid dat zwangeren uit de risicogroepen vaccinatie aan te raden.

(Ben getrouwd met een 3e-lijns gyn, zit er dus dicht op)

@FabianGTI ik heb er daarna niets meer over gehoord, zouden ze die nederladers al te pakken hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 29-11-2021 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
t_captain schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:29:
Ook lijken de symptomen anders: ik begrijp meer vermoeidheid en minder klachten aan de luchtwegen. Als dat inderdaad het geval is, zullen we relatief minder instroom in de ziekenhuizen zien.
Dat is ook de teneur van dit artikel:
Omicron doctor says symptoms completely different to Delta and most cases are only ‘mild’

"We have seen a lot of Delta patients during the third wave. And this doesn't fit in the clinical picture. Most of them are seeing very, very mild symptoms and none of them so far have admitted patients to surgeries," she said.

Dr Cotezee highlighted that they were able to treat the patients conservatively at home.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

Sorcerer8472

Mens sana?

niek_nijmegen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:45:
[...]

Helaas leven we ten tijde van een pandemie. Ons leven is daardoor niet meer zoals het was, en je kunt daar niet meer gewoon mee door. In ruil daarvoor leven we nu in interessante tijden.
Waarom is dat zo lastig te accepteren? Je hoeft het niet persé leuk te vinden, maar de situatie nemen zoals die nu (hopelijk tijdelijk) is, dat moet toch haalbaar zijn?
Het is lastiger accepteren omdat een klein deel van de mensen het probleem veroorzaakt door zich niet te laten vaccineren. Zeker de 50+-ers.

Grappig genoeg lijken die mensen het zelf nog het minst te accepteren.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''geduld is een schone zaak''

Now the world is in a sort of information holding pattern. Sociologist Zeynep Tufekci put it this way: "South Africa has gifted us an early warning with Omicron. But earlier the warning, the less we know."

"Wait two weeks" seems to be the consensus at the moment. Dr. Paul Burton, the chief medical officer for Moderna, told CNN on Sunday, "We have to go through a couple of weeks here of uncertainty."

bron: CNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:05:
Dat ontsnapte echtpaar uit het hotel moet je de Taiwan behandeling geven. Gewoon de cel in gooien.
Die zullen wel gedacht hebben aan die groep Nederlanders die een week of wat geleden ineens uit hun quarantainehotel in Spanje waren vertrokken ;)

Het is ook wel pech hebben hoor, reizigers die de dagen na hun vlucht aankwamen mogen gewoon ongetest Schiphol verlaten (en eventueel verder vliegen) en dan zit jij daar in dat hotel opgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:39
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:14:
[...]

Na vaccinatie spreek ik over... En ja vast een paar procent heeft er nog flink extra last van. Ieder jaar overlijdt 1.x% van de Nederlanders. Jezelf opsluiten kost je ook 1.x% van jou gelukkige leven. Leer dat het leven niet maakbaar is.
Het gaat er niet om of het maakbaar is of niet, het gaat er om om er het beste van te maken waarbij je rekening houdt met de mensen om je heen. Je hoeft me van mij echt niet op te sluiten, maar als het hier duidelijk tegen grenzen aan begint te lopen is het andere uiterste om dan bewust naar het buitenland te gaan om daar 'gewoon' door te gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
klaaas schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:18:
[...]

Volgens mij kun je dat zo niet stellen. De prevalentie zal hier ook een rol in spelen en deze is gedurende de afgelopen maand ook toegenomen. Dat wordt m.i. bevestigd door recente uitlatingen van medici die melden dat de gevaccineerden op de IC (nog steeds) een specifieke groep is met onderliggende problemen. Blijkbaar had het virus deze mensen simpelweg nog niet bereikt.
En waarom zou het virus hun vorige maand niet weten te vinden en nu wel? Ik zie niet echt een reden waarom het virus zich nu op een andere manier zou verspreiden nl.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Opmerkelijk dat op die vluchten slechts 21% (BI 11 … 31%) tot omicron werd gevonden, terwijl het in de dagen voor vertrek al ruimschoots de dominante variant in het van van vertrek zou zijn.

Het is weer een klein datapunt, dat op zichzelf niet zoveel betekenis heeft. Maar samen met een aantal observaties vorms het wel een consistent beeld dat omicron veel ouder is en veel minder snel om zich heen grijpt dan we vrezen.

Zviw is het niet dominant in het land van vertrek maar in een bepaalde provincie waarin ook Johannesburg ligt. Één van de vliegtuigen kwam echter ook uit Kaapstad. En als er vooral toeristen in het vliegtuig zaten die bijvoorbeeld ook een rondreis hebben gemaakt dan zijn hun contacten mogelijk heel anders van aard.

Je kunt er als buitenstaander nu niet zo veel over zeggen lijkt me. Met vrijwel geen data toch vrij grote conclusies trekken die lijnrecht staan tegenover wat experts uit het land zelf nu zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
XWB schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:38:
[...]
Ik weet niet of dat klopt, uit onderzoek weten we toch dat de vaccins nog steeds heel goed beschermen tegen ernstig ziekteverloop. Het is met name de effectiviteit tegen transmissie wat afgenomen is. Het virus bereikt gewoon sneller de groepen die kwetsbaar zijn.
Vandaar ook dat ik procentueel kijk. Er zullen er vast meer besmet raken, maar je zou verwachten dat dat gelijk loopt met het oplopen van het aantal besmettingen. Je ziet echter dat deze groep steeds verder boven die percentages uit steekt. In b.v. bejaardentehuizen zie je de laatste tijd ook weer steeds meer problemen ontstaan. Terwijl net na de vaccinaties die het juist heel goed aan het doen waren. Naar mijn idee kun je dus wel degelijk weer terug door sneller te boosteren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
HollovVpo1nt schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:05:
In Taiwan delen ze vooral hele dikke boetes uit tot 30.000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
jadjong schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:25:
[...]

Contactonderzoek bij vliegen is zo goed als onmogelijk, net als OV. Totdat de hele inhoud op dezelfde plek getest wordt en bij elkaar blijft, dat zag je bij de Olympische spelen.
De vliegmaatschappij weet precies wie er op welke stoel zat. Gedurende meerdere uren. Lijkt me een mooi begin. Bij het in- en uitstappen wordt het wat lastiger. Coronamelder app anyone?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:49:
[...]

Die zullen wel gedacht hebben aan die groep Nederlanders die een week of wat geleden ineens uit hun quarantainehotel in Spanje waren vertrokken ;)

Het is ook wel pech hebben hoor, reizigers die de dagen na hun vlucht aankwamen mogen gewoon ongetest Schiphol verlaten (en eventueel verder vliegen) en dan zit jij daar in dat hotel opgesloten.
Ja, die logica snap ik echt niet. Zijn we een keertje snel met reageren, is het weer zo halfbakken dat we 1 vlucht pakken en daarna alles door laten gaan :? Laat die ene groep dan ook lekker rondlopen, die andere vluchten zullen het net zoveel verspreiden. Ik geloof er nl. niets van dat er in 1 vlucht 10% besmet is, en dat er in die andere vluchten helemaal niemand besmet is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:57:
[...]

Vandaar ook dat ik procentueel kijk. Er zullen er vast meer besmet raken, maar je zou verwachten dat dat gelijk loopt met het oplopen van het aantal besmettingen. Je ziet echter dat deze groep steeds verder boven die percentages uit steekt. In b.v. bejaardentehuizen zie je de laatste tijd ook weer steeds meer problemen ontstaan. Terwijl net na de vaccinaties die het juist heel goed aan het doen waren. Naar mijn idee kun je dus wel degelijk weer terug door sneller te boosteren.
Terug naar wat? Ongevaccineerde mensen zijn nog steeds de grootste groep (10% ongevaccineerd, 70% IC). Boosters helpen bij een deel van de 30% maar niet alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

Ja, die logica snap ik echt niet. Zijn we een keertje snel met reageren, is het weer zo halfbakken dat we 1 vlucht pakken en daarna alles door laten gaan :? Laat die ene groep dan ook lekker rondlopen, die andere vluchten zullen het net zoveel verspreiden. Ik geloof er nl. niets van dat er in 1 vlucht 10% besmet is, en dat er in die andere vluchten helemaal niemand besmet is.
Vanaf nu moet er dubbel getest worden met zowel pcr als antigeen test, voorheen hoefden gevaccineerde mensen helemaal niet te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BarôZZa schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:58:
[...]

In Taiwan delen ze vooral hele dikke boetes uit tot 30.000 euro.
Maar daar wordt je over het algemeen ook al opgepakt binnen 100 meter van je hotel. Als je daar in quarantaine zit wordt je ook echt continue in de gaten gehouden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

Terug naar wat? Ongevaccineerde mensen zijn nog steeds de grootste groep (10% ongevaccineerd, 70% IC). Boosters helpen bij een deel van de 30% maar niet alle.
We hadden het over de groep gevaccineerde ouderen (b.v. bejaardentehuizen) die nu eerder problemen krijgen met corona dan een paar maanden geleden. Die zouden veel baat hebben bij de booster. Ik heb het in dit geval niet over de rest van de gevaccineerden/ongevaccineerden, maar puur de boosters voor de groep die het zichtbaar het hardt nodig heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:02:
[...]

Vanaf nu moet er dubbel getest worden met zowel pcr als antigeen test, voorheen hoefden gevaccineerde mensen helemaal niet te testen.
Ja, maar wat ik zo om me heen hoor (mensen die daar vandaan kwamen) is dit zeker de 1e vluchten niet gebeurt bij mensen die via een tussenstop naar Nederland zijn gekomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-04 14:46
Thalaron schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:45:
[...]

Had de complete luchtvaart gewoon lekker failliet laten gaan.. iets zegt mij dat we dan een flink pak minder gedoe hadden bij andere sectoren. We zullen het helaas nooit weten want de luchtvaart is blijkbaar crucialer dan alles en iedereen.

Ik hoop oprecht dat Omnikron een probleem oplost ipv veroorzaakt want ik houd mijn hart vast als daarvoor een nieuw/verschillend vaccin nodig gaan zijn. De vaccinatiebereidheid was al te laag gebleken en die daalt alleen maar verder. Of dat deze variant zó dodelijk gaat blijken dat je de IC wel kan overslaan.

Ik had voor de kerst van 2020 aangegeven dat ik dacht dat we blij mochten zijn dat het met kerst 2021 weer terug naar normaal kon. Destijds lachte men mij om die gedachten nog net niet uit. Inmiddels hoop ik dat we er na circa 4 jaar vanaf gaan zijn en dus kerst 2023 weer zonder QR codes etc. Het leven door kunnen. Ik hoop dat ik ernaast zit en zo niet dat er dan geen burgeroorlog om de hoek komt kijken…
Leuk om te roepen, maar totaal niet realistisch. Weet je wat voor een gigantische gevolgen dit heeft voor verschillende sectoren en dus de wereld? En dat zijn meer dan enkel de hotels...

Vliegen moet op een gegeven moment weer kunnen, ook voor vermaak. Wat bovendien een belangrijke functie heeft. Het enige wat een vliegverbod doet is mutanten uitstellen. Wat op zich soms heel goed is, maar niet realistisch om non-stop werledwijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

We laten sowieso mensen door, want het is vrijwillig.

De Jonge zei dat mensen Zuid-Afrika op Schiphol getest werden. Dat klopt(er worden een aantal mensen getest), maar hij zei niet dat iedereen getest werd. Nederlandse politiek/beleid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:10
ijdod schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:32:
@Orangelights23 valide punt, maar tot nu toe kiezen te veel zwangeren voor niet vaccineren ‘want het kindje’, en wordt het risico van corona op de zwangerschap en kindje onderschat.
Dat klopt helemaal. Het blijft ook jammer om te zien dat zoveel zwangeren onnodig risico lopen. Ik woon sinds iets meer dan een jaar in Zweden en hier is het sinds de pandemie het advies dat vrouwen vanaf week 20 eigenlijk met zo weinig mogelijk mensen in contact komen. Thuiswerken is de norm, afstand in winkels wordt hier sowieso al gehouden. Dat advies zie ik zo snel nog niet uitgegeven worden in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:57:
[...]

Toevallig nu in het nieuws.

Sterftecijfer in verpleeghuizen weer net zo hoog als in de tweede golf
Het percentage sterfgevallen in de verpleeghuizen is weer net zo hoog als in de tweede coronagolf in november vorig jaar, voor de vaccinaties. Dat zegt hoogleraar ouderengeneeskunde Cees Hertogh. Uit de meest recente data blijkt dat zo'n 22 procent van de gevaccineerde bewoners na een besmetting overlijdt. De afnemende effectiviteit van de vaccins, vooral bij ouderen, is hier een van de oorzaken van.

Ook de kwetsbaarheid van de verpleeghuisbewoners en de eigenschappen van de deltavariant spelen volgens de hoogleraar een rol. "Die is niet alleen besmettelijker dan eerdere varianten, maar kent bij kwetsbare ouderen mogelijk ook vaker een fatale afloop."
https://nos.nl/artikel/24...oog-als-in-de-tweede-golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:16:
[...]

Toevallig nu in het nieuws.

Sterftecijfer in verpleeghuizen weer net zo hoog als in de tweede golf

[...]

https://nos.nl/artikel/24...oog-als-in-de-tweede-golf
Yup, 900 oversterfte in een week tijd. Van een paar dagen geleden:

Oversterfte vier keer zo groot als officiële aantal coronadoden: hoe kan dat?

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 29-11-2021 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:06:
[...]

Ja, maar wat ik zo om me heen hoor (mensen die daar vandaan kwamen) is dit zeker de 1e vluchten niet gebeurt bij mensen die via een tussenstop naar Nederland zijn gekomen.
-edit: bij Zuid Afrika is het wel verplicht, bij andere landen nog niet, zover ik nu kan zien-

[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:23:
[...]

Yup, 900 oversterfte in een week tijd. Van een paar dagen geleden:

Oversterfte vier keer zo groot als officiële aantal coronadoden: hoe kan dat?

Gelukkig zijn de officiële cijfers veel lager, dan kunnen we die gebruiken voor de vergelijkingen met andere landen en concluderen dat het best goed gaat.
Wat bedoel je met officiele cijfers? De cijfers waarbij gemeld was dat er sprake was van een overlijden door/met corona besmetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:34
D-e-n schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:22:
[...]

Wtf. Nu moet je even kappen met me woorden in de mond te leggen. Ik zeg "heel veel". Ik zeg nergens maar dan ook nergens "alle".

Het is vanaf mijn eerste reactie ook volkomen duidelijk dat het twee voorbeelden zijn en dat ik niet iedereen ofwel de ene ofwel de andere theorie aanwrijf. Ik zeg dat in mijn tweede reactie nog eens letterlijk. En dan nog blijf je doorzeiken. Om in jouw termen te spreken : dat is een nogal schandelijke manier van "discussiëren"

[...]

Waren het maar enkelingen. Er gaan heel veel maffe complottheorieën rond en dit zijn niet eens de meest geschifte. Een voorbeeld kan dan nuttig zijn om aan te geven waar we mee dealen.
Je eerste zin daar moet ik je gelijk geven. Ik heb dat verkeerd opgeschreven in mijn laatste reactie en dus aangepast.

Het is niet volkomen duidelijk wat je nu probeert te zeggen, want je bent alleen maar bezig met mensen die geen vaccin nemen weg te zetten als rare complotdenkers. Zeker door zaken die je erbij haalt.

Want ik ben boos. 'Heel veel' is een grote uitspraak. En om dan naar een wat oncontroleerbare twitterberichten te verwijzen is gewoon fout. Als ik op twitter 'Joods elite' als zoekterm intoets vind ik 20 berichten in november. 2x roept iemand (met de toepasselijke naam Wakkere Wappie) echt dat hij de Joodse Elite de schuld geeft. Minimaal 12x lees ik een reactie waarop de Joodse elite juist wordt weggezet als complottheorie. 4x is de tekst niet van toepassing en 2x is het me een beetje onduidelijk.

Dus kom niet aan met je heel veel. Dat onderbouw je totaal niet en het is niet nodig om dat richting mensen die geen vaccin nemen te schuiven.

Want zo kan je zo ook noemen in plaats van vaccinweigeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 14:36
Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:18:
Mijn vrouw is ook zwanger en werkt in een ziekenhuis in het noorden van het land. Ze kreeg ook al te horen van collega's van de desbetreffende afdeling dat er veel meer dan normaal sterrenkindjes geboren worden vanwege Corona bij de moeders. Daardoor is ze heel voorzichtig geworden.
Even voor mijn begrip/kennis. Wat is een sterrenkind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
martwoutnl schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:33:
[...]

Even voor mijn begrip/kennis. Wat is een sterrenkind?
Zo noemen ze doodgeboren kindjes op die afdeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:34:
Zo noemen ze doodgeboren kindjes op die afdeling
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:16
Sovieto schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:30:
[...]

Want ik ben boos. 'Heel veel' is een grote uitspraak.
Waarom ben je boos? Ken je vaccinweigeraars? Hebben die andere motieven dan degene die ik ken? Ik ken er een aantal en daarvan is er eentje principieel maar de anderen zitten toch echt in de categorie die het heeft over "controle". In welk complot ze dan wel of niet geloven maakt dan niet zoveel uit. Dan ben je toch echt al een weg ingeslagen die los gezogen is van alle realiteit. En dáár gaat het om: die mensen zijn niet meer voor rede vatbaar. Welke maatregel er ook komt: ze zullen boos zijn. Daar draagvlak willen zoeken als regering zijnde is nutteloos in mijn ogen.

En natuurlijk is bovenstaande n=1 maar vergeet niet dat ene Baudet ook nog wat zeteltjes heeft in de kamer, die man leeft van complotten. Dat vind ik op zich al een groep die "heel groot" is te noemen. Veel te groot wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:19
Dat zou goed nieuws zijn inderdaad, want geeft meer tijd om te reageren.
Ook lijken de symptomen anders: ik begrijp meer vermoeidheid en minder klachten aan de luchtwegen.
Waar lees/hoor je dit zoal? Was er nog niks over tegengekomen (maar, heb er ook niet echt naar gezocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik hoorde de burgemeester vanochtend bij Goedemorgen Nederland vertellen dat een verblijf in dat hotel niet verplicht is. Dan breekt mijn klomp. In andere landen heb je geen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Wilke schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:50:

Waar lees/hoor je dit zoal? Was er nog niks over tegengekomen (maar, heb er ook niet echt naar gezocht)
Ik kom zelf https://www.cnbc.com/2021...-what-we-know-so-far.html tegen. Daarin hebben ze het over vermoeidheid en hoofdpijn uitgaande dat je op Omicron doelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]

Het gaat er niet om of het maakbaar is of niet, het gaat er om om er het beste van te maken waarbij je rekening houdt met de mensen om je heen. Je hoeft me van mij echt niet op te sluiten, maar als het hier duidelijk tegen grenzen aan begint te lopen is het andere uiterste om dan bewust naar het buitenland te gaan om daar 'gewoon' door te gaan.
Dat heeft wel degelijk met maakbaarheid maken.. lekker hoor een leven wat bestaat uit werken en binnenzitten om een paar doden te voorkomen

Praktisch is dat wel wat ze willen.. ik moet gewoon iedere dag van 9 tot 5 op het werk zijn.. dus ja ik leef in een lockdown. Dat geldt niet voor de risicogroep 65+, maar wel voor mij.. gek he, dat ik dan "de grenzen opzoek", ja letterlijk en gelukkig heb ik die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
martwoutnl schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:52:
[...]
Ik hoorde de burgemeester vanochtend bij Goedemorgen Nederland vertellen dat een verblijf in dat hotel niet verplicht is. Dan breekt mijn klomp. In andere landen heb je geen keuze.
Je moet dan wel kunnen aantonen dat je thuis goed in quarantaine kunt. We zijn hier niet zo van mensen daadwerkelijk echt opsluiten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:59:
[...]

Dat heeft wel degelijk met maakbaarheid maken.. lekker hoor een leven wat bestaat uit werken en binnenzitten om een paar doden te maken

Praktisch is dat wel wat ze willen.. ik moet gewoon iedere dag van 9 tot 5 op het werk zijn.. dus ja ik leef in een lockdown. Dat geldt niet voor de risicogroep 65+, maar wel voor mij.. gek he, dat ik dan "de grenzen opzoek", ja letterlijk en gelukkig heb ik die mogelijkheid.
Nogmaals, er zit een enorm verschil tussen niet binnen blijven zitten en naar het buitenland gaan om de dingen die hier verboden zijn te gaan doen. Dat is niet de grenzen opzoeken, dat is er volle vaart overheen en bewust de boel verzieken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
henkzelf schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
[...]

De vliegmaatschappij weet precies wie er op welke stoel zat. Gedurende meerdere uren. Lijkt me een mooi begin. Bij het in- en uitstappen wordt het wat lastiger. Coronamelder app anyone?
Die app werkt alleen bij reizigers van dezelfde nationaliteit. ;)
Eenmaal geland en langs de douane of op doorreis loopt het spoor gewoon dood. Passagierslijsten worden niet internationaal gedeeld als de lokale GGD een besmetting vindt. Als jouw buurman op de vlucht besmet blijkt te zijn en daar pas drie dagen na aankomst in Londen achter komt zal jij, uitgestapt op Schiphol, daar geen notificatie van krijgen.
Mocht jij enkele dagen later ook besmet blijken dan blijft het gokken waar het plaats heeft gevonden, preventief in quarantaine omdat je naast een besmet persoon zat is er in ieder geval amper bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:34
D-e-n schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:45:
[...]

Waarom ben je boos? Ken je vaccinweigeraars? Hebben die andere motieven dan degene die ik ken? Ik ken er een aantal en daarvan is er eentje principieel maar de anderen zitten toch echt in de categorie die het heeft over "controle". In welk complot ze dan wel of niet geloven maakt dan niet zoveel uit. Dan ben je toch echt al een weg ingeslagen die los gezogen is van alle realiteit. En dáár gaat het om: die mensen zijn niet meer voor rede vatbaar. Welke maatregel er ook komt: ze zullen boos zijn. Daar draagvlak willen zoeken als regering zijnde is nutteloos in mijn ogen.

En natuurlijk is bovenstaande n=1 maar vergeet niet dat ene Baudet ook nog wat zeteltjes heeft in de kamer, die man leeft van complotten. Dat vind ik op zich al een groep die "heel groot" is te noemen. Veel te groot wat mij betreft.
Het maakt mij niet uit hoe jij erin zit. Ik vind het gewoon veel te ver gaan om zulk soort dingen in een post te roepen en daarna een soort van proberen te nuanceren maar toch ook weer niet. Als je uitspraken doet van dat kaliber moet je voorzichtigheid in acht nemen en niet met allerlei termen als 'heel veel', 'ze', 'vaccinweigeraars' etc strooien. Zeker niet als je bronnen gewoon n=1 observaties zijn en/of oncontroleerbare twitterberichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 13:49
Wilke schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:50:
[...]

https://www.metronieuws.n...n-omicron-variant-milder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

De vliegmaatschappij weet waar iedereen op ingechecked is, niet perse waar ze gaan zitten.

Zeker als een vlucht halfvol is, is het soms een letterlijke stoelendans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:38
WHO zegt het tegenovergestelde. Maar dat kan andere verklaringen hebben.

WHO zegt, we weten het niet. Maar we zien meer opnames (en dat kan dat ook komen door hogere besmettelijkheid), of andere oorzaken.

Minder ziekmakend is niet per se goed als het heel veel b esmettelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:45
Ik zou nog even een flinke slag om de arm houden omtrent het ziekteverloop.Het lijkt op het eerste oog in Z-A vrij mild, maar je weet ook niet of dat zich vertaalt naar een vergelijkbaar ziekteverloop hier met sowieso al een fors oudere populatie.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
mijn neefje woont in Zuid-Afrika die heeft ook het omicron variant ook opgelopen die klaagde ook over vermoeidheid en veel spierpijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Adlermann schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
[...]

WHO zegt het tegenovergestelde. Maar dat kan andere verklaringen hebben.

WHO zegt, we weten het niet. Maar we zien meer opnames (en dat kan dat ook komen door hogere besmettelijkheid), of andere oorzaken.

Minder ziekmakend is niet per se goed als het heel veel b esmettelijker wordt.
We hebben het te doen met wat het is, maar mild en meer besmettelijk helpt natuurlijk wel om snel de beschermingsgraad op te voeren met een beperkter risico.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 15:38
Ankona schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:19:
[...]

We hebben het te doen met wat het is, maar mild en meer besmettelijk helpt natuurlijk wel om snel de beschermingsgraad op te voeren met een beperkter risico.
Klopt, er zullen in totaal minder doden vallen dan (bv), maar best kans dat ze sneller komen.

Dat is dan het probleem (we gaan er vanuit dat iedereen besmet raakt().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 22:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:18:
[...]

Zijn dit vrouwen die ook gevaccineerd zijn? *knip* dit soort speculaties vereisen goede onderbouwing.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:53 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:16
Sovieto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:04:
[...]

Het maakt mij niet uit hoe jij erin zit. Ik vind het gewoon veel te ver gaan om zulk soort dingen in een post te roepen en daarna een soort van proberen te nuanceren maar toch ook weer niet. Als je uitspraken doet van dat kaliber moet je voorzichtigheid in acht nemen en niet met allerlei termen als 'heel veel', 'ze', 'vaccinweigeraars' etc strooien. Zeker niet als je bronnen gewoon n=1 observaties zijn en/of oncontroleerbare twitterberichten.
Iemand die al jaren complottheorieën, waaronder de genoemde theorie over een Joodse zakenman, de wereld in slingert staat op zes zetels in de peilingen voor de 2e kamer als ik het goed heb. En of het op Facebook nu een berichtje is van Kassa of pakweg een mededeling van de Pathé: de boze mensen vliegen je om je oren die het hebben over "ze" of de "msm".
Je kunt er dan er dan een spelletje van maken over het voorbeeld dat ik noem of bij welk percentage ik "heel veel" mag zeggen maar ik heb het idee dat je vooral de kop in het zand steekt of niet durft te erkennen dat een grote groep mensen in Nederland, net als in de VS, compleet van het padje is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
Als deze variant daadwerkelijk 5 x zo besmettelijk is en (bijna) even gevaarlijk als Delta, dan ga je er vrij weinig aan doen. Weinig mensen gaat zich als een kluizenaar opsluiten. De situatie is compleet anders dan een jaar geleden.

Het klinkt hard, maar een virus dat zó besmettelijk is, houd je niet buiten de deur en gaat sowieso code zwart opleveren. Dan zijn we in ieder geval snel klaar en heeft iedereen immuniteit.

Laten we echter hopen dat de gevolgen van deze variant veel minder heftig zijn en meer lijken op een zware verkoudheid zoals we van sommige bronnen horen. Het is nu nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuujii op 29-11-2021 10:24 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38
revolution-nl schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:21:
[...]

Zijn dit vrouwen die ook gevaccineerd zijn? *knip*
Stop nou eens met die gruwelijke zelfoverschatting. Experts wereldwijd raden vrouwen die zwanger aan om te vaccineren. Er is geen complot die bijwerkingen verplaatst. Er is alleen veel onwetendheid en wappie gedrag die proberen alles recht te praten wat krom is.

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:49:
[...]

Alleen die reizigers van de vluchten uit de dagen daarna hebben dus voor vertrek die PCR test gedaan ipv na de landing?
En als die positief waren, zijn die dus in ZA achter gebleven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
[...]

Het ging hier om ongevaccineerde vrouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De onmicron variant zou een hartonsteking tot gevolg kunnen hebben en bloedproppen :? :X
Bij andere varianten komen die complicaties ook voor, vaker dan na vaccinatie, waarom zou het zo apart zijn dat dit ook bij omicron kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:23:
Het klinkt hard, maar een virus dat zó besmettelijk is, houd je niet buiten de deur en gaat sowieso code zwart opleveren. Dan zijn we in ieder geval snel klaar en heeft iedereen immuniteit.
Dat is geen troost met wat we nu weten over hoe snel de 'immuniteit' tegen dit virus afneemt. Met deze nieuwe variant krijgen als die aanname klopt we een zorg infarct en veel doden, gevolgd door ca. 6 maanden relatief rustig, waarna het feest opnieuw aanvangt.

Deze combinatie ( veel besmettelijker en net zo dodelijk) heeft maar een onvermijdelijk gevolg: ieder half jaar een (op recnte mutaties aangepaste) booster vaccinatie wordt een must. De discussie over verplichte vaccinatie is dan snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ze weten idd waar iedereen 'zou moeten hebben gezeten'.
Nederlanders kennende is daar aardig gehusselt :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:00:
[...]

Nogmaals, er zit een enorm verschil tussen niet binnen blijven zitten en naar het buitenland gaan om de dingen die hier verboden zijn te gaan doen. Dat is niet de grenzen opzoeken, dat is er volle vaart overheen en bewust de boel verzieken.
Voor een werkende is de praktijk binnen blijven zitten. Ik doe iets wat in nl na 5 uur verboden is, maar wat in belgie gewoon mag. Het is niet verboden in belgie, sterker nog ze zijn blij als we voor hun economie komen. Niks anders dan dat ik daar normaal ga tanken, nu pak ik er ook het restaurant bij. Niks met de boel verzieken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ze weten idd waar iedereen 'zou moeten hebben gezeten'.
Nederlanders kennende is daar aardig gehusselt :P
Hangt van de luchtvaartmaatschappij af.

Heb ooit met American Airlines gevlogen toen een vent 15 rijen verderop begon te janken over een huilende baby in de stoel naast hem. Hoop stennis, dus ik bood stewardess aan van plaats te wisselen, dat lieten ze bij uitzondering toe, maar niet voordat ze de stoelwisseling geadministreerd hadden. (Was overigens niet lang na 9/11 kan me voorstellen dat men toen wel iets strikter met de regels was en dat het iets verwaterd is inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:27:
[...]

Alleen die reizigers van de vluchten uit de dagen daarna hebben dus voor vertrek die PCR test gedaan ipv na de landing?
En als die positief waren, zijn die dus in ZA achter gebleven.
Vernam ik later ook, hopelijk levert het iets op.

En laten we dan ook maar ervan uitgaan dat ze daar beter kunnen controleren dan op Schiphol waar je zelfs met een verplichte quarantaine nog tot in het vliegtuig komt wat op het punt staat te vertrekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is geen troost met wat we nu weten over hoe snel de 'immuniteit' tegen dit virus afneemt. Met deze nieuwe variant krijgen als die aanname klopt we een zorg infarct en veel doden, gevolgd door ca. 6 maanden relatief rustig, waarna het feest opnieuw aanvangt.

Deze combinatie ( veel besmettelijker en net zo dodelijk) heeft maar een onvermijdelijk gevolg: ieder half jaar een (op recnte mutaties aangepaste) booster vaccinatie wordt een must. De discussie over verplichte vaccinatie is dan snel voorbij.
Het is toch nog niet zeker over immuniteit afloopt? Al zijn de eerste signalen daarover niet per se positief.
Je hebt helemaal gelijk dat het een ramp zou zijn, alleen met zo'n besmettelijkheid houd je het toch niet tegen. We hebben nu al veel moeite met de zorg overeind te houden. Even cru, maar ik zie niet hoe je hier tegen op kan boksen.

De booster prik wordt toch een (semi-)must voor de bevolking om een groen vinkje te houden met de CTP. Ik verwacht niet dat de Omicron-variant veel verschil gaat maken, hooguit frequenter een booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Harmsen schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
[...]

Het ging hier om ongevaccineerde vrouwen.
Als in, het ziekenhuis waar je vrouw werkt, of in het algemeen? Kon hier namelijk zo niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
renegrunn schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:35:
[...]

Als in, het ziekenhuis waar je vrouw werkt, of in het algemeen? Kon hier namelijk zo niks over vinden.
Het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 07:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
Volgens mij is dit het resultaat van een artikel, kwam dit vanochtend op NOS tegen (bron) waarbij expliciet werd aangegeven dat het ging om ongevaccineerde vrouwen.
*knip*
Ik denk dat de informatie over het onmicron variant nog niet voldoende is om überhaupt conclusies te kunnen trekkn over de symptonen, consequenties en gevolgen. Mede gezien de tegenstrijdige informatie vanuit diverse kanten.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2021 10:54 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:33:
[...]

Het is toch nog niet zeker over immuniteit afloopt? Al zijn de eerste signalen daarover niet per se positief.
Je hebt helemaal gelijk dat het een ramp zou zijn, alleen met zo'n besmettelijkheid houd je het toch niet tegen. We hebben nu al veel moeite met de zorg overeind te houden. Even cru, maar ik zie niet hoe je hier tegen op kan boksen.

De booster prik wordt toch een (semi-)must voor de bevolking om een groen vinkje te houden met de CTP. Ik verwacht niet dat de Omicron-variant veel verschil gaat maken, hooguit frequenter een booster.
Ja we moeten nog wat verdere onderzoeken afwachten, maar eerste resultaten zijn niet positief. Dan ga je inderdaad het niet meer tegenhouden en is de enige optie de weerstand op pijl te houden.

Het grote verschil wat ik zie met dat groene vinkje houden is niet frequentere boosters, maar veel veel minder vrijblijvendheid, lees:verplichting, van vaccinatie. Als de slechtste voorspellingen waarheid blijven en Rutte en co hun (trage) reactieve beleid volhouden wordt het een ramp in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:38:
[...]

Ja we moeten nog wat verdere onderzoeken afwachten, maar eerste resultaten zijn niet positief. Dan ga je inderdaad het niet meer tegenhouden en is de enige optie de weerstand op pijl te houden.

Het grote verschil wat ik zie met dat groene vinkje houden is niet frequentere boosters, maar veel veel minder vrijblijvendheid, lees:verplichting, van vaccinatie. Als de slechtste voorspellingen waarheid blijven en Rutte en co hun (trage) reactieve beleid volhouden wordt het een ramp in ons land.
Dat ben ik met je eens betreft weerstand. Ook meer sporten aanmoedigen, strenger tegen (reclame)beleid etc.

En vaccineren blijft een lastig, ethisch punt. Ik was eerst tegen een vaccinatieplicht. Nog steeds ben ik verre van een fan, maar ik ben bang dat er vroeg of laat niet aan ontkomen, op de situatie behapbaar te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:32:
[...]
Voor een werkende is de praktijk binnen blijven zitten. Ik doe iets wat in nl na 5 uur verboden is, maar wat in belgie gewoon mag. Het is niet verboden in belgie, sterker nog ze zijn blij als we voor hun economie komen. Niks anders dan dat ik daar normaal ga tanken, nu pak ik er ook het restaurant bij. Niks met de boel verzieken te maken.
Er is een reden dat dat hier verboden is, nl. omdat we teveel besmettingen hebben en de ziekenhuizen het niet aan kunnen. Een etentje met collega's is heel wat anders dan even tanken waarbij je verder niemand ziet. Je gaat nu bewust met een groep bij elkaar zitten, terwijl dat nu net niet de bedoeling is omdat het aantal contacten vermindert moet worden. Wat jij nu doet is niets anders dan degenen die zich niet laten vaccineren. Niets anders dan bewust dwars liggen en aan je zelf denken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:43:
[...]

Er is een reden dat dat hier verboden is, nl. omdat we teveel besmettingen hebben en de ziekenhuizen het niet aan kunnen. Een etentje met collega's is heel wat anders dan even tanken waarbij je verder niemand ziet. Je gaat nu bewust met een groep bij elkaar zitten, terwijl dat nu net niet de bedoeling is omdat het aantal contacten vermindert moet worden. Wat jij nu doet is niets anders dan degenen die zich niet laten vaccineren. Niets anders dan bewust dwars liggen en aan je zelf denken.
Naar natuurlijk.. met dezelfde groep mag ik wel hier in de kantine lunchen of tot 5 uur in een restaurant eten. Nee erg gevaarlijk dat ik dat in belgie na 5 uur doe. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Die geen gekke dingen, maar laat mijn leven niet beheersen door corona.

Sowieso zit ik met die groep de hele dag in ee ruimte, dus dat risico accepteren we al. Heb eerder de kans het van de 101 contracters die hier in en uit lopen te catchen dan van die directe collega's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:49:
[...]
Naar natuurlijk.. met dezelfde groep mag ik wel hier in de kantine lunchen of tot 5 uur in een restaurant eten. Nee erg gevaarlijk dat ik dat in belgie na 5 uur doe. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Die geen gekke dingen, maar laat mijn leven niet beheersen door corona.
Sorry, maar de regels omzeilen door naar het buitenland te gaan is niet je gezonde verstand gebruiken.....
Sowieso zit ik met die groep de hele dag in ee ruimte, dus dat risico accepteren we al. Heb eerder de kans het van de 101 contracters die hier in en uit lopen te catchen dan van die directe collega's
En nogmaals, noem je dit je gezonde verstand gebruiken?

Aparte redenaties iedere keer waarmee mensen hun eigen gedrag proberen goed te praten. maar dat is schijnbaar ingebakken dus ik zal het zelf ook wel af en toe doen :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 17:25

Het is weer een klein datapunt, dat op zichzelf niet zoveel betekenis heeft. Maar samen met een aantal observaties vorms het wel een consistent beeld dat omicron veel ouder is en veel minder snel om zich heen grijpt dan we vrezen. [...]
Binnen die vluchten gaat het waarschijnlijk om een klein aantal clusters, en alle mensen binnen één cluster hebben per definitie dezelfde variant. Dan zegt het percentage omicron op die vluchten niet zo veel want één flink delta-cluster trekt het percentage al enorm naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:32:
[...]

Hangt van de luchtvaartmaatschappij af.

Heb ooit met American Airlines gevlogen toen een vent 15 rijen verderop begon te janken over een huilende baby in de stoel naast hem. Hoop stennis, dus ik bood stewardess aan van plaats te wisselen, dat lieten ze bij uitzondering toe, maar niet voordat ze de stoelwisseling geadministreerd hadden. (Was overigens niet lang na 9/11 kan me voorstellen dat men toen wel iets strikter met de regels was en dat het iets verwaterd is inmiddels)
offtopic:
Vlak na 9/11 waren ze idd een stuk strenger, omdat ze anders mogelijk gevonden menselijke resten op basis van stoelnummer verkeerd begraven.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

redwing schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
[...]

Sorry, maar de regels omzeilen door naar het buitenland te gaan is niet je gezonde verstand gebruiken.....

[...]

Aparte redenaties iedere keer waarmee mensen hun eigen gedrag proberen goed te praten. maar dat is schijnbaar ingebakken dus ik zal het zelf ook wel af en toe doen :+
Ja ik noem dat mijn gezond verstand gebruiken. Sociaal contact is hele erg belangrijk.. en ik zie geen risicovol gedrag als ik na 5-en met dezelfde collega's een etentje heb. Niks met goedpraten te maken.. maar gewoon risicoafwegen.

Voor de rest op het werk heb ik daarin weinig keus.. de business moet blijven draaien. We moeten toch de salarissen van de zorgmedewerkers blijven betalen als maatschappij. Ik constateer dat daar voor mij veel grotere risico's liggen dan een etentje met collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Euh, ja dat is gezond verstand gebruiken.

Gezond verstand zegt dat als je al van 9:00 tot 17:00 bij elkaar in een ruimte hebt gewerkt en waar (mijn ervaring dan) je geen 1,5m afstand hebt kunnen houden maakt het geen enkel verschil meer als je van 17:00-19:00 ook nog bij elkaar blijft om wat te eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 08:04
[...]

[...]

Daarom is de wetenschap ook zo goed.

Gezond verstand is overrated. Wat sommige mensen gezond verstand vinden, vinden anderen enorm dom. En wat dmv gezond verstand logisch lijkt te zijn (zoals dat de aarde plat is en de zon en sterren om de aarde heen draaien) kan gigantisch verkeerd zijn in werkelijkheid.

Daarbij heeft gezond verstand een enorme bias in favor of yourself and your actions.

De wetenschap probeert door methodiek gezond verstand zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Daarmee is het redelijk succesvol om dicht bij de werkelijkheid te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 29-11-2021 11:18 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 63072 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:07:
[...]

Gezond verstand zegt dat als je al van 9:00 tot 17:00 bij elkaar in een ruimte hebt gewerkt en waar (mijn ervaring dan) je geen 1,5m afstand hebt kunnen houden maakt het geen enkel verschil meer als je van 17:00-19:00 ook nog bij elkaar blijft om wat te eten.
Niet dat ik het perse oneens met je ben, maar door na je werk ergens anders wat te gaan eten kom je natuurlijk wel weer extra, nieuwe potentiële bronnen tegen in het restaurant (een de mensen in het restaurant komen jullie weer tegen).

Dus er zit wel wat verschil tussen werken en uit eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Gezond verstand zegt dat het aantal contacten beperkt moet worden en dat je door naar een restaurant te gaan juist meer contacten hebt. Je zit daar ten slotte zelden alleen met je collega's. Daarnaast is een van de redenen van snelle verspreiding van het virus juist het afleggen van grotere afstanden. En ook dat doe je hiermee.

Het hele idee van de sluiting om 17:00 is een soort lockdown om bewegingen zoveel mogelijk te beperken. Als je dan alsnog door gaat als voorheen, doet die sluiting helemaal niets en vererger je de boel dus alleen maar. Met als gevolg dat de maatregelen straks weer eens te weinig blijken te doen. Maar in de tussentijd wijzen we wel lekker naar die ongevaccineerden, want die zijn hier als enige schuldig aan !

Dus nee, dit is niet je gezond verstand gebuiken, dit is niets anders dan de regels bewust omzeilen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 07:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]

Vanuit mijn opinie is gezond verstand ook het aantal contactmomenten beperken. Dat je met elkaar in één ruimte zit vanuit noodzaak - ongeacht of je 1,5M afstand houd of niet - en daarna lekker de grens over gaat om uit te gaan eten, zorgt dit voor meer potentiele contactmomenten en dus ook potentiele punten waar je alsnog COVID-19 kunt oplopen of kunt verspreiden.

Persoonlijk zou ik dit niet doen (ondanks dat ik zijn standpunt begrijp). Dat gezegd hebbende heb ik in mijn omgeving iets teveel vernomen waarbij mensen ten tijde van sociale momenten buiten de deur alsnog COVID-19 hebben opgelopen, dit mee naar huis namen en anderen heeft besmet.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[edit]

Oeps |:(

[ Voor 98% gewijzigd door XWB op 01-12-2021 00:39 ]

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.