Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:54:
[...]

Wees maar niet bang, iedereen krijgt vanzelf een lotje :)
Niet als we ons aan de basisregels zouden houden :P

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 09:28
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:01:
[...]

Dat is weer zo sensatie! Bijna 24000. 23680 is niet bijna, 23900 is bijna.
Alles voor de clicks!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:31

Mfpower

In dubio

redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:48:
[...]

Voor nu is het bewezen voor iedereen boven de 12. En die goedkeuring heeft heel duidelijk gewacht totdat het duidelijk was dat er ook echt een voordeel voor de persoon zelf was. Het is dus niet goedgekeurd vanwege de voordelen voor anderen, maar primair vanwege de voordelen voor het persoon zelf.
Bij adolescenten vind ik dat in het advies van de gezondheidsraad niet erg sterk. Bij aanvaardbaarheid wordt bijzonder veel aandacht gegeven aan indirecte effecten; de gezondheidswinst voor adolescenten lijkt laag. Niet zo laag als bij kinderen, maar er zijn ook heftige (zeldzame) bijwerkingen van het vaccin zelf - zoals ontsteking van het hartzakje. Ik vraag me af of als de indirecte effecten niet worden meegewogen tot dezelfde conclusie wordt gekomen. Dat ethische aspect is nou juist iets waarvan ik me afvraag wie die afweging eigenlijk moet nemen. Als je long-covid meeneemt dan kun je vanaf 10+ al aardige gezondheidswinsten halen met het vaccin, maar de werking tegen long covid is ook niet zo fantastisch, helaas (zie eerdere posts van mij met onderbouwing).

Vanaf 18+ vind ik ook dat de afweging doorslaat in het voordeel van het vaccin. Maar nog belangrijker vind ik het feit dat een ieder zonder vrijheidsbeperking een vaccin links moet kunnen laten liggen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:01:
[...]

Dat is weer zo sensatie! Bijna 24000. 23680 is niet bijna, 23900 is bijna.
Plus dat het inclusief achterstallige meldingen vanaf afgelopen vrijdag :? is oid.

Maar nuanceren zal de telegraaf nooit doen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:32
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:01:
Maar hoe kom ik anders volgend jaar zomer aan mijn groene vinkje? O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[...]

Volgens Hugo ging/gaat iedereen corona krijgen.

Hij gaat wel z'n gelijk halen zoals het nu gaat. ;)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
[...]

Theoretisch heb jij gelijk, praktisch gezien ben ik bang dat ik gelijk heb :(

[removed]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:02:
[...]

Indien het virus niet meer verdwijnt dan lijkt me dit ook geen onrealistisch beeld. En dat wordt regelmatig toch wel geroepen.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:59
[...]

Corona gaat komende jaren nog wel huishouden. Kans is vrij groot dat een ieder dit inderdaad zal moeten doormaken.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Positieve is dat er met deze aantal besmettingen in een jaar tijd de helft van de bevolking besmet is geweest.. en dan komt iedereen aan de beurt, ook de ongevaccineerden! Dus super veel immuniteit!!

#Opnaarde50kperdag!

• Wolly
  • Niet online
dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:07:
[...]

Corona gaat komende jaren nog wel huishouden. Kans is vrij groot dat een ieder dit inderdaad zal moeten doormaken.
Mensen kunnen besmet raken met het vrius maar de kans is ook groot dat mensen er niets van merken.

Doormaken klinkt zo zwaar op de maag.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:02:
[...]
Bij adolescenten vind ik dat in het advies van de gezondheidsraad niet erg sterk. Bij aanvaardbaarheid wordt bijzonder veel aandacht gegeven aan indirecte effecten; de gezondheidswinst voor adolescenten lijkt laag. Niet zo laag als bij kinderen, maar er zijn ook heftige (zeldzame) bijwerkingen van het vaccin zelf - zoals ontsteking van het hartzakje. Ik vraag me af of als de indirecte effecten niet worden meegewogen tot dezelfde conclusie wordt gekomen.
Zoals ik al zei is er bij het besluit over de kinderen juist heel duidelijk gewacht totdat duidelijk was dat de directe effecten op de kinderen positief waren. Pas daarna is het goedgekeurd, dat is nl. de voornaamste reden waarom de goedkeuring voor kinderen er pas zo laat is gekomen.
Dat ethische aspect is nou juist iets waarvan ik me afvraag wie die afweging eigenlijk moet nemen. Als je long-covid meeneemt dan kun je vanaf 10+ al aardige gezondheidswinsten halen met het vaccin, maar de werking tegen long covid is ook niet zo fantastisch, helaas (zie eerdere posts van mij met onderbouwing).

Vanaf 18+ vind ik ook dat de afweging doorslaat in het voordeel van het vaccin.
Vanaf 12+ is dus al vastgesteld dat het positief is, en daarboven loopt het simpelweg steeds verder op.
Maar nog belangrijker vind ik het feit dat een ieder zonder vrijheidsbeperking een vaccin links moet kunnen laten liggen.
Tuurlijk, dat vind ik ook. Ik merk alleen wel dat die eigen keuze voor de meeste mensen niet rationeel genomen wordt. Ze verzinnen allerlei redenen die over het algemeen niet kloppen. Dus ik vind het ook belangrijk om dat aan mensen duidelijk te maken. Want het stuk dat je hierboven stelt klopt dus gewoon niet, maar is wel een reden die vaak wordt gebruikt om kinderen niet te vaccineren.

[removed]

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:59
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:08:
[...]

Mensen kunnen besmet raken met het vrius maar de kans is ook groot dat mensen er niets van merken.

Doormaken klinkt zo zwaar op de maag.
Meer als in de zin van, thuis blijven in quarantaine , GGD telefoontje, contactonderzoek. Meeste mensen hebben er idd geen last van.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 09:28
*knip* graag met goede/betrouwbare bronnen komen, dit heeft geen nut.

[ Voor 111% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 16:21 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:09:
[...]

Zoals ik al zei is er bij het besluit over de kinderen juist heel duidelijk gewacht totdat duidelijk was dat de directe effecten op de kinderen positief waren. Pas daarna is het goedgekeurd, dat is nl. de voornaamste reden waarom de goedkeuring voor kinderen er pas zo laat is gekomen.

[...]

Vanaf 12+ is dus al vastgesteld dat het positief is, en daarboven loopt het simpelweg steeds verder op.

[...]

Tuurlijk, dat vind ik ook. Ik merk alleen wel dat die eigen keuze voor de meeste mensen niet rationeel genomen wordt. Ze verzinnen allerlei redenen die over het algemeen niet kloppen. Dus ik vind het ook belangrijk om dat aan mensen duidelijk te maken. Want het stuk dat je hierboven stelt klopt dus gewoon niet, maar is wel een reden die vaak wordt gebruikt om kinderen niet te vaccineren.
Klopt niet? Er wordt een ethische afweging gemaakt in het stuk van de Gezondheidsraad over adolescenten, waarbij indirecte effecten op de maatschappij worden meegenomen. Dat is per definitie niet een directe gezondheidsredenen voor de gevaccineerde.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:35:
[...]

Omdat we vorig jaar toen niemand nog geprikt was vergelijkbare aantallen zagen, het komt nu alleen iets later opzetten.

Het vaccin heeft dus vertraagt maar is geen wondermiddel om uit deze situatie te komen.
Ziekenhuis bezetting van 70+ is het hoogst, terwijl dat ook de leeftijdscategorie betreft met het hoogste vaccinatie percentage 1 en 1 is 2 dus.
Vorig jaar was er geen delta variant.
En andere maatregelen.

1 en 1 is bij jou geen 2 dus.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 16:20 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Blijkbaar is z'n beleid daar ook op gericht.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
Brontoetsing, bestaat dat nog? Of accepteren we tegenwoordig een eenling op Urk (nota bene met 06-nummer en huisadres op z'n site) die welgeteld 3 artikeltjes heeft geschreven als betrouwbare bron? :P

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 16:21 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AFCAjax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:12:
Ik las zojuist dit stuk. Pretty interesting:

<...>

Iedereen die hier roept dat vaccineren de weg is, en ongevaccineerden de schuld zijn. Kom er maar in.
uhu

Dus deze Google samenvatting is onjuist en het bericht van een Urkse Jelle wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7P8RbnYa_JxszJ--U5gVWKtGk0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PCZpArgJhTosIau6ibbN4mzF.png?f=user_large

De plaatsnaam, Lucknow, klinkt dan wel uitnodigend.

/edit
https://coronaclusters.in/uttar-pradesh

De echte bron, een .in adres.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy8BLbC-bQ52WGHxwZNgpjFyqoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AZjFm4zRIbbr2CEkwSQtnTZl.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 18-11-2021 16:20 ]

• Wolly
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:16:
[...]

Blijkbaar is z'n beleid daar ook op gericht.
Correct, overigens wel het liefst via vaccinatie maar mag ook anders.
Inmiddels weten we dat het aantal mensen dat at risk is voor ziekenhuisopname, gelukkig heel veel kleiner is geworden. Maar het RIVM zegt dat je nog steeds zou kunnen rekenen op zo'n 15.000 tot 20.000 ziekenhuisopnames. Tussen 3.000 en 4.000 daarvan zijn ic-opnames. Dat is een reëel perspectief voor het opbouwen van immuniteit over de komende maanden.

Die golf moet je sowieso door. Die eerste opbouw van immuniteit is namelijk in de eerste plaats onvermijdelijk. En in de tweede plaats is die opbouw van immuniteit ook gewoon noodzakelijk om überhaupt beschermd te zijn. Die immuniteit moet je dus opbouwen. Dat doen we overigens het liefst zo veel mogelijk langs de lijn van vaccinatie, want die geeft namelijk de minste gezondheidsschade, maar uiteindelijk hebben we de mensen ook niet aan een touwtje. Het is wel reëel te veronderstellen dat het heel waarschijnlijk is dat iedereen zich ofwel laat vaccineren ofwel de ziekte zal doormaken en langs die weg immuniteit zal opbouwen. Dan heb je in ieder geval die eerste immuniteit opgebouwd.
https://www.tweedekamer.n...lagen/detail/2021-2022/22

• horizon1978
Vorkie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:18:
[...]

uhu

Dus deze Google samenvatting is onjuist en het bericht van een Urkse Jelle wel?

[Afbeelding]

De plaatsnaam, Lucknow, klinkt dan wel uitnodigend.

/edit
https://coronaclusters.in/uttar-pradesh

De echte bron, een .in adres.

[Afbeelding]
Op meer dan 200 miljoen inwoners is 120 gevallen over 7 dagen inderdaad extreem laag.
17 nieuwe gevallen.

Vergeleken met Europa...

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BeefHazard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:18:
[...]

Brontoetsing, bestaat dat nog? Of accepteren we tegenwoordig een eenling op Urk (nota bene met 06-nummer en huisadres op z'n site) die welgeteld 3 artikeltjes heeft geschreven als betrouwbare bron? :P
Het grappige is dat het succes zou zijn behaald door uitgebreid testen met BCO. Laat Urk daar nou ook niet echt in uitblinken :+

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
BeefHazard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:18:
[...]

Ook wel weer fascinerend, een of andere gast uit Urk, drie artikeltjes geschreven, twee over Urk en een over Uttar- Pradesh :D

Zelfs als ie zich beperkt tot plaatsen die beginnen met de letter U zou ik dan eerder een artikel over Utrecht verwachten.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:37:
[...]

Vorig jaar hadden we én veel meer maatregelen én een andere variant én inmiddels minder besmettingen én relatief meer opnames. Hoevaak moet dit nog herhaald worden?
Maar, dit is allemaal roeptoeteren, toch heeft @loonatick78 een punt. Het zijn excuusjes voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is. Of wil jij soms een permanent leven met maatregelen, zonder horeca en geloof jij dat er nooit meer andere varianten komen? Dat het relatief meer was toen doet niet af voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is voor het oude "normaal". Zelfs met een vaccinatiegraad van 90+ procent in die groepen.

Dus... vergeet dat nu eens en door naar de volgende vraag; wat dan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Yordi- op 18-11-2021 16:24 ]

• horizon1978
Maar het is inderdaad keiharde BCO: lokaliseren -> quarantaine.

• Wolly
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:23:
[...]

Ook wel weer fascinerend, een of andere gast uit Urk, drie artikeltjes geschreven, twee over Urk en een over Uttar- Pradesh :D
Vlak de internationale lijntjes tussen die plekken niet uit, zo heb je ook Mr KAOR uit Japan die een Volendams hotel al jarenlang bestookt met brieven.

Oh,om het even ontopic te maken. Die man heet Mr. Kaor Yamomoto.
De naam Yamomoto is een veel voorkomende naam in Japan, vertelt Kaoru, terwijl ze een ijskoffie drinkt. Het is een beetje zoals De Jong in Nederland.[

[ Voor 18% gewijzigd door Wolly op 18-11-2021 16:29 ]

• horizon1978
Yordi- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:24:
. Of wil jij soms een permanent leven met maatregelen,
Natuurlijk begrijp ik de problemen hiervan maar een anderhalve meter samenleving beviel me op teveel plekken beter dan zou mogen eerlijk gezegd.

• BeefHazard
[...]

Zelfs als ie zich beperkt tot plaatsen die beginnen met de letter U zou ik dan eerder een artikel over Utrecht verwachten.
Ik ben echt dol op dit soort types. Lekker doen alsof je een journalist bent en dan jezelf gaan quoten om je mening in je stuk te zetten. Fantastisch :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• migchiell
[...]

Maar, dit is allemaal roeptoeteren, toch heeft @loonatick78 een punt. Het zijn excuusjes voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is. Of wil jij soms een permanent leven met maatregelen, zonder horeca en geloof jij dat er nooit meer andere varianten komen? Dat het relatief meer was toen doet niet af voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is voor het oude "normaal". Zelfs met een vaccinatiegraad van 90+ procent in die groepen.

Vaccineren en afstand houden/mondkapjes/handen wassen, en hopen dat daarmee het aantal opnames behapbaar is.

• RemcoDelft
[...]

Het zou een goed begin zijn om niet zodra er iets minder besmettingen plaatsvinden alle maatregelen los te laten en Rutte en de Jong hallelujah te laten roepen op TV. Het enige wat nodig is is de reproductie onder 1 te houden, en dat vol te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 18-11-2021 16:28 ]

• SemperFidelis
[...]

Benieuwd of de felicitaties aan India de overheid daar bereiken :D

• horizon1978
In plaats van het artikel belachelijk te maken wellicht toch even inzoomen op Uttar Pradesh, een keiharde BCO werkt blijkbaar heel erg goed.

120 gevallen over 7 dagen tijd bij een bevolking van 200 miljoen. (Conform de linkjes van user @Vorkie )

[ Voor 8% gewijzigd door horizon1978 op 18-11-2021 16:30 ]

• SemperFidelis
[...]

Maar, dit is allemaal roeptoeteren, toch heeft @loonatick78 een punt. Het zijn excuusjes voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is.
Het geeft aan dat de huidige vaccinatiegraad niet voldoende is.
[...]
Of wil jij soms een permanent leven met maatregelen, zonder horeca en geloof jij dat er nooit meer andere varianten komen? Dat het relatief meer was toen doet niet af voor het feit dat vaccineren alleen dus niet voldoende is voor het oude "normaal". Zelfs met een vaccinatiegraad van 90+ procent in die groepen.

Wat dan wel: bij zo hoog mogelijke vaccinatiegraad kijken (dus evt. met boosters) kijken hoe ver je komt.
Vaccineren is en blijft de enige pertinente uitweg, tenzij je inderdaad maatregelen wilt houden.

Of accepteren dat er een grote sterfte komt.

• BeefHazard
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:29:
In plaats van het artikel belachelijk te maken wellicht toch even inzoomen op Uttar Pradesh, een keiharde BCO werkt blijkbaar heel erg goed.
Nee, een warrig artikel afkomstig van een Urkse zolderkamer, zonder enige bronnen, op een gratis platform waarmee je 'persberichten' naar een database met journalisten kan sturen, moet je snoeihard belachelijk maken.

• user109731
  • Niet online

120 gevallen over 7 dagen tijd bij een bevolking van 200 miljoen. (Conform de linkjes van user @Vorkie )
Ze zijn daar toch ook wel heel hard aan het vaccineren:
The Indian state of Utter Pradesh reported the highest number of administered doses of the vaccine against the coronavirus (COVID-19) as of November 15, 2021. Over 140 million first doses and over 38 million second doses were administered in the state of Uttar Pradesh.
Eén prik AZ (vermoed ik) zal beter helpen dan geen.

Bovendien zal de bevolking daar mogelijk wat beter de adviezen volgen ipv op Facebook onderzoek doen..

• RemcoDelft
Is er ook data beschikbaar over het percentage gevaccineerden onder:
-de dagelijkse positive testen
-de dagelijkse negatieve testen
-de ziekenhuisopnames
-de IC-opnames
-de dagelijkse sterfgevallen

Ik heb het niet kunnen vinden, terwijl de GGD het wel vraagt als je een afspraak maakt.

• Wolly
  • Niet online
Persbericht van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Het is gevaarlijk om jezelf met opzet te besmetten met het coronavirus. Daarmee breng je jezelf en anderen in gevaar. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd is dan ook verontwaardigd over initiatieven die hiervoor de mogelijkheid bieden.

Het coronavirus is gevaarlijk. Je kunt er ernstig ziek van worden. En je kunt anderen besmetten, die op hun beurt ernstig ziek kunnen worden. Wie zichzelf besmet, brengt opzettelijk de publieke gezondheid in gevaar.
Jezelf opzettelijk besmetten met het coronavirus? Doe het niet!

Toch wel bijzonder hoe de overheid hier weer achteraan hobbelt, die besmettingsfeestjes zijn allang aan de gang sinds de QR op steeds meer plekken gevraagd wordt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er een reden om aan te nemen dat ze daar het testen wel voor elkaar hebben?

• Nox
  • Laatst online: 16:48

Nox

Noxiuz

RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:37:
-de ziekenhuisopnames
-de IC-opnames

Ik heb het niet kunnen vinden, terwijl de GGD het wel vraagt als je een afspraak maakt.
Ik denk niet dat de GGD het vraagt als je een afspraak maakt om te overlijden aan covid19 :+

Overigens toen ik ging testen heb ik dat verhaalt overgeslagen van 'bent u gevaccineerd, zoja, wanneer, waarmee, etc.'. Ik wil gewoon testen, pleurt op met je vragenlijst. :P Als je dan 'nee' intikt ben je eerder klaar :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 18-11-2021 16:45 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:33
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:37:
-de ziekenhuisopnames
-de IC-opnames

1 en 2:
op pagina 25 in het weekrapport van RIVM (https://www.rivm.nl/sites...20211116_1138_final_0.pdf)

3 en 4:
op pagina 3 van https://www.rivm.nl/sites...opname_3%20nov%202021.pdf

van 5 heb ik nog geen data gezien.

• Wolly
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:45:
[...]

Ik denk niet dat de GGD het vraagt als je een afspraak maakt om te overlijden aan covid19 :+

Overigens toen ik ging testen heb ik dat verhaalt overgeslagen van 'bent u gevaccineerd, zoja, wanneer, waarmee, etc.'. Ik wil gewoon testen, pleurt op met je vragenlijst. :P Als je dan 'nee' intikt ben je eerder klaar :+
@Sovieto @Señor Sjon
Het lek is boven 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEVotYlOIJneCJqOrEzQQu7xGjg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RTG4QUgABzMYDOHjYBn4hjl3.png?f=user_large

Allemaal mensen die geen zin hadden in teveel vragen, bang waren dat hun sessie eruit klapte op de toch al overbelaste site en daarom snel nee antwoorden op de vraag of je gevaccineerd bent.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Vlassie1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:17:
[...]

Neem dan wel even in ogenschouw de leeftijdscategorie die in het ziekenhuis terecht komt vs de jongere generaties:

[Afbeelding]
Nee.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:43:
Persbericht van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
(...)
Toch wel bijzonder
In het persbericht staat onder andere:
(…) Wie zichzelf besmet, brengt opzettelijk de publieke gezondheid in gevaar (…)
Lijkt mij een terechte opmerking. Niet doen.

Maar waarom mag de overheid dan sturen op R=1 of in de woorden van de OMT voorzitter 'stabiliseren' en 'uitsmeren'?

Of waarom wacht het kabinet weken bij R=1,2 wetende dat er een groep mensen is die niet niet reageert op een vaccin of die niet gevaccineerd kan worden en (helaas) niet gevaccineerd wil worden?

En waarom wacht het kabinet ook bij veel noodkreten uit de zorg met actief ingrijpen waardoor de R nadrukkelijk <1?

Stelt de inspectie hier niet impliciet dat het kabinetsbeleid de publieke gezondheid in gevaar brengt? Of dat beleid opzettelijk is weet ik niet, maar uit het debat maak ik op dat er bewust naar R=1 wordt gestreefd en er was sinds 25 september toch niks onvoorspelbaar aan de huidige golf?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:21:
[...]
Een week meer vakantie, oh the humanity. Hoe komen ze dat ooit weer te boven.
Gut, wat een volwassen reactie ook weer...

Maar ja, nog een week uitval, terwijl er al veel uitval is door zieke docenten en /of kinderen, is best een ding ja. Die achterstanden bijwerken is belangrijk.

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:10:
[...]

Maar ja, nog een week uitval, terwijl er al veel uitval is door zieke docenten en /of kinderen, is best een ding ja. Die achterstanden bijwerken is belangrijk.
Hoe cru het ook is, een weekje school missen ga je niet aan dood of loop je gezondheidsschade van op.

Des te meer polariserend dat ook is jegens de zwakken/ongevaccineerden/zelfbesmetters. Je moet bijna afvragen of de polarisatie niet meer lichte schade toebrengt aan de gehele samenleving dan de mensen die ziek zijn en/of overlijden. Zo'n pandemie legt heerlijk een moderne beschaving bloot en leert dat ethiek iets is wat niet natuurlijk in ons zit maar we ons hebben aangeleerd lijkt wel.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nox

Nox

Noxiuz

Number10 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:59:
[...]

In het persbericht staat onder andere:

[...]

Lijkt mij een terechte opmerking. Niet doen.

Maar waarom mag de overheid dan sturen op R=1 of in de woorden van de OMT voorzitter 'stabiliseren' en 'uitsmeren'?

Of waarom wacht het kabinet weken bij R=1,2 wetende dat er een groep mensen is die niet niet reageert op een vaccin of die niet gevaccineerd kan worden en (helaas) niet gevaccineerd wil worden?

En waarom wacht het kabinet ook bij veel noodkreten uit de zorg met actief ingrijpen waardoor de R nadrukkelijk <1?

Stelt de inspectie hier niet impliciet dat het kabinetsbeleid de publieke gezondheid in gevaar brengt? Of dat beleid opzettelijk is weet ik niet, maar uit het debat maak ik op dat er bewust naar R=1 wordt gestreefd en er was sinds 25 september toch niks onvoorspelbaar aan de huidige golf?
Zij zijn de beleidsmakers en hebben heel veel compromissen te sluiten. Want enerzijds dus de gezondheidsschade en anderzijds heel veel lichte schade bij de mensen die geen corona hebben.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 13:15

Dennahz

Life feels like hell should.

42erik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:10:
[...]

Ik vind dat mensen veel te dramatisch doen. Als je als ouder er geen drama van maakt, maakt het kind er ook geen drama van. En tuurlijk is achterstanden bijwerken belangrijk, maar als ik gewoon even kijk naar de klassen van m'n kinderen, dan zijn er eigenlijk amper kinderen die zijn blijven zitten.

Terwijl er wel gewoon toetsen e.d. zijn afgenomen. Dus ik denk dat het globaal gezien wel meevalt met de achterstanden. Waar er wel achterstanden zijn kan je altijd wat bijsturen met bijles / opdrachten voor thuis.

Het is wel super sneu voor kinderen waar ouders zelf geen enkel benul hebben van wat hun kind eigenlijk doet of leert op school. Desinteresse van ouders zorgt ook enorm voor achterstanden... maar eerlijk is eerlijk: dat was in een normale situatie ook al zo geweest.

(Heb helaas genoeg voorbeelden gezien op de vorige school van m'n kinderen.. ouders die niet eens de moeite namen om naar de oudergesprekken te gaan. Waarom neem je dan kinderen.. :{ )

Twitter

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kamer stemt in met coronapas voor niet-essentiële winkels

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met een wetsvoorstel van minister De Jonge welke het mogelijk maakt de coronapas te verplichten in niet-essentiële winkels, tenzij de 1,5 meter aangehouden kan worden in dat geval is de coronapas niet verplicht. Dit laatste is een amendement van de Tweede Kamer op de wet. Zoals alle corona wetten betreft is dit een lege huls welke later ingevuld mag worden via ministeriële regeling.

Het is erg jammer dat dit soort wetgeving er doorheen weet te komen. In dat opzicht moet ik het De Jonge nageven, hij smeedt het ijzer als het heet is. Met de huidige besmettingsaantallen krijgt hij moeiteloos steun ineens voor de meest verreikende wetgeving. Het ego project dat de coronapas heet groeit telkens verder. Wellicht als we nóg meer coronapas doen gaat die op een dag werken. :X

Naast deze wet werd een motie aangenomen die het kabinet oproept om minder vaak gebruik te maken van de noodbevoegdheden in de Twm. Tot op heden heeft De Jonge die non-stop gebruikt om wetgeving in te voeren.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:40:

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met een wetsvoorstel van minister De Jonge welke het mogelijk maakt de coronapas te verplichten in niet-essentiële winkels, tenzij de 1,5 meter aangehouden kan worden in dat geval is de coronapas niet verplicht. Dit laatste is een amendement van de Tweede Kamer op de wet. Zoals alle corona wetten betreft is dit een lege huls welke later ingevuld mag worden via ministeriële regeling.

Het is erg jammer dat dit soort wetgeving er doorheen weet te komen. In dat opzicht moet ik het De Jonge nageven, hij smeedt het ijzer als het heet is. Met de huidige besmettingsaantallen krijgt hij moeiteloos steun ineens voor de meest verreikende wetgeving. Het ego project dat de coronapas heet groeit telkens verder. Wellicht als we nóg meer coronapas doen gaat die op een dag werken. :X

Naast deze wet werd een motie aangenomen die het kabinet oproept om minder vaak gebruik te maken van de noodbevoegdheden in de Twm. Tot op heden heeft De Jonge die non-stop gebruikt om wetgeving in te voeren.
Het is wel wetgeving die telkens maar voor drie maanden verlengd wordt. Dus in principe is de wet er zolang als dat-ie nodig is.

Plus het is noodzakelijk om dit in de wet te verankeren, anders zou het heel moeilijk zijn om de coronapas bij winkels in te voeren (dan zou het -geloof ik- via de burgemeesters moeten en zoiets was al eerder door de rechter teruggefloten omdat er geen wettelijke basis was).

Even for the record: Ik ben ook geen groot fan van de coronapas.
Maar als ik moet kiezen tussen (naar waar het naar uitziet) de coronapas en een complete lockdown, kies ik toch écht liever voor de coronapas.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 18-11-2021 17:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RemcoDelft

Huh? Die anderhalve meter was toch al verplicht?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

Wat is je alternatief?
Harde maatregelen nemen als het niet nodig is. En als het tijd is om in te grijpen, niks doen?

[ Voor 25% gewijzigd door RocketKoen op 18-11-2021 17:54 ]

TheS4ndm4n#1919

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
anandus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:50:
Het is wel wetgeving die telkens maar voor drie maanden verlengd wordt. Dus in principe is de wet er zolang als dat-ie nodig is.
Vergeet niet dat we al in de tigste verlenging zitten van de Twm en het einde is nog niet in zicht. Ik zie voorlopig die meerderheid voor afschaffing van de Twm nog niet verschijnen, zeker nu de coalitiepartijen weer verkering lijken te hebben.

De vraag is meer hoe lang we nog willen wachten op project coronapas voordat het eindelijk gaat werken. Het bewijs hiervoor ontbreekt, maar het kabinet zet telkens steeds meer in hierop. Wanneer mogen eindelijk eens concluderen dat de coronapas niet werkt?
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:53:
Alleen op plekken waar je geen coronapas nodig hebt.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:55:
[...]

Vergeet niet dat we al in de tigste verlenging zitten van de Twm en het einde is nog niet in zicht. Ik zie voorlopig die meerderheid voor afschaffing van de Twm nog niet verschijnen, zeker nu de coalitiepartijen weer verkering lijken te hebben.

De vraag is meer hoe lang we nog willen wachten op project coronapas voordat het eindelijk gaat werken. Het bewijs hiervoor ontbreekt, maar het kabinet zet telkens steeds meer in hierop. Wanneer mogen eindelijk eens concluderen dat de coronapas niet werkt?

[...]

Alleen op plekken waar je geen coronapas nodig hebt.
De coronapas is de nieuwe avondklok. Veel maatschappelijke schade en amper werkzaam. Een ethische afweging wordt nauwelijks gemaakt, alles wordt zwart wit neergezet. Het is echt triest en zoveel landen doen het. Je zou bijna denken dat het een complot is…

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:20:
[...]

Ik vind dat mensen veel te dramatisch doen. Als je als ouder er geen drama van maakt, maakt het kind er ook geen drama van. En tuurlijk is achterstanden bijwerken belangrijk, maar als ik gewoon even kijk naar de klassen van m'n kinderen, dan zijn er eigenlijk amper kinderen die zijn blijven zitten.

Terwijl er wel gewoon toetsen e.d. zijn afgenomen. Dus ik denk dat het globaal gezien wel meevalt met de achterstanden. Waar er wel achterstanden zijn kan je altijd wat bijsturen met bijles / opdrachten voor thuis.

Het is wel super sneu voor kinderen waar ouders zelf geen enkel benul hebben van wat hun kind eigenlijk doet of leert op school. Desinteresse van ouders zorgt ook enorm voor achterstanden... maar eerlijk is eerlijk: dat was in een normale situatie ook al zo geweest.

(Heb helaas genoeg voorbeelden gezien op de vorige school van m'n kinderen.. ouders die niet eens de moeite namen om naar de oudergesprekken te gaan. Waarom neem je dan kinderen.. :{ )
Sorry, maar hier klopt echt geen hout van... Overgaan betekent niet dat er geen achterstanden zijn, aangezien er genoeg buiten normen om bevorderd is. En achterstanden los je niet op met een bijlesje.

Dus nee, dit klopt gewoon absoluut niet.

Was je overigens gister niet aan het vertellen dat je zo goed als 0 risico liep... Met schoolgaande kinderen?

• hoevenpe
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:20:
Dus ik denk dat het globaal gezien wel meevalt met de achterstanden. Waar er wel achterstanden zijn kan je altijd wat bijsturen met bijles / opdrachten voor thuis.

Als scholen dicht moeten raak je het zicht op deze kwetsbaarste groep nog meer kwijt:
Juf slaat alarm over kwart van haar nieuwe leerlingen: ‘Ze komen in een luier’

Het aantal zorgenkinderen op basisschool De Springplank is inmiddels gegroeid tot een kwart van alle leerlingen. Het zijn er niet alleen in korte tijd meer geworden, de problemen en achterstanden van de 4- tot 6-jarigen zijn ook nog eens veel ernstiger. Hun ouders hebben financiële problemen, taalachterstanden, stress door een scheiding, zitten werkloos thuis en soms is er sprake van huiselijk geweld. ,,Dat zien we terug in de kinderen”, zegt Sharon Schouwenaar, directeur van de basisschool in Leidschendam.

Volgens de schooldirecteur is het een al langer spelende ontwikkeling die ernstiger wordt. ,,We hebben het al meermalen aangekaart bij de gemeente. Die moet de regie nemen in de hulp aan de ouders. Ik mag niet achter de voordeur komen en dat wil ik ook niet. Wij zijn er voor het onderwijs, maar lopen wel tegen deze enorme sociale problemen aan.”

Rob Rosier, directeur van basisschool De Vuurvlinder in Den Haag, herkent het beeld van zorgkinderen. Hij heeft ze zelf ook op school en kent de vaak grote sociale problemen in gezinnen, de gevolgen daarvan voor kinderen en daarmee voor scholen om die op te vangen. ,,Dat vraagt extra inzet die we helaas lang niet allemaal vergoed krijgen. We moeten flexibel en geduldig zijn”, zegt Rosier.

,,Wij krijgen ook af en toe kinderen die niet zindelijk zijn. Maar als ze eenmaal geland zijn en je stelt je wat flexibeler op dan je gewend bent, dan heb je de kinderen binnen een tot twee jaar zowel emotioneel als cognitief op de rails. Vergeet niet dat wij gewend zijn onze peuters al van alles te leren, dat is niet in alle culturen zo. Taalachterstanden duren langer, daarvoor heb je wel vier jaar nodig.”

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 13:15

Dennahz

Life feels like hell should.

42erik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:04:
[...]

Sorry, maar hier klopt echt geen hout van... Overgaan betekent niet dat er geen achterstanden zijn, aangezien er genoeg buiten normen om bevorderd is. En achterstanden los je niet op met een bijlesje.

Dus nee, dit klopt gewoon absoluut niet.

Was je overigens gister niet aan het vertellen dat je zo goed als 0 risico liep... Met schoolgaande kinderen?
Fair enough. Ik spreek waarschijnlijk vooral uit eigen ervaring. Misschien dat het bij andere kinderen / gezinnen anders werkt.

En 0 risico heb ik niet gezegd. Dat heeft niemand. Er is altijd een risico. Tot op heden geen besmetting opgelopen, iig niet dat ik weet. En we doen wel af en toe zelftests als we ergens heengaan (of onverhoopt toch in een drukker iets geweest zijn).

Zal binnenkort weer even een antistoffentest doen.
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:28:
[...]

Als scholen dicht moeten raak je het zicht op deze kwetsbaarste groep nog meer kwijt:

[...]
Dat is echt verschrikkelijk sneu voor die kinderen en dat is voor 100% de schuld van de ouders die te laks zijn om hun kind een goede opvoeding te geven. Wat dat betreft is het sluiten van scholen voor deze groep natuurlijk rampzalig, maar eerlijk is eerlijk: volgens mij is het leven van die kinderen na schooltijd sowieso al een ramp en moeten die ouders al dan niet gedwongen onder begeleiding van experts komen.
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:37:
Kinderen hier vonden thuisschool perfect. Geen drukke klas, goed doorwerken. Een goede resultaten.
Hier ook :) Al botste het natuurlijk soms wel eens, maar het was wel leuk om te zien waar ze mee bezig waren. En zeker voor m'n zoon kon ik zelf ook wat lessen bedenken (lesstof was te makkelijk, hij had tijdens de eerste lockdown een beetje een achterlijke juf), dus hij heeft veel sprongen gemaakt :Y)

Lekker lesgeven over de ruimtevaart, maar ook alvast een voorsprong nemen op lezen en rekenen en zo.
Tijdens de tweede lockdown had hij een andere juf en toen was de begeleiding ook echt geweldig. Dus ik begrijp de klachten van veel mensen gewoon niet zo.

Elke situatie is anders I guess.

[ Voor 45% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 18:41 ]

Twitter

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:34

LankHoar

Langharig tuig

horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:19:
[...]

Ben wel benieuwd hoe zo'n bevolking in Tsjechië, zeg maar zo'n 45%, van dat 2G gaat vinden en hoe daar mee wordt omgegaan.
Ik woon in Tsjechië. Word niet zomaar geaccepteerd. Zie bijvoorbeeld deze demonstratie hierom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJJBQA_g-JU95MWB-aKzG7ltFZA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1p7FRIOEv3HRN51C6oweCVQM.png?f=fotoalbum_large

Nu geldt 3G nog. Gisteren was ik bij de kapper, en hoewel ze wel vroegen of ik aan 1 van de 3G's voldeed, hoefde ik dat niet te laten zien. Mijn antwoord dat ik niet meedoe aan deze opsplitsing van de bevolking werd geaccepteerd. Velen denken er zo over. Ik heb op andere plekken ook niets hoeven laten zien, en er werd ook niet naar gevraagd. Dat zal op veel plekken ook wel gebeuren, maar zoveel kom ik momenteel niet buiten de deur. Met 2G zie ik dit niet echt veranderen overigens.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• horizon1978
Kinderen hier vonden thuisschool perfect. Geen drukke klas, goed doorwerken. En goede resultaten.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:53:
[...]

Wat mij is verteld is dat die anderhalve meter op dit moment een advies is, geen plicht.

• horizon1978
eric.1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:38:
[...]

Wat mij is verteld is dat die anderhalve meter op dit moment een advies is, geen plicht.
Verplicht sinds laatste pers ding.

• Basekid
  • Laatst online: 23:27
Wat wel apart is, is dat mensen coronapassen een splitsing in de samenlevening vinden, maar dat de zorg momenteel gesplitst wordt (wel coronazorg, geen critieke planbare zorg) is blijkbaar niet iets om over te gaan protesteren....

• Mfpower

Mfpower

In dubio

horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:37:
Kinderen hier vonden thuisschool perfect. Geen drukke klas, goed doorwerken. En goede resultaten.
Hier ook. Het ging zo hard dat ik me af en toe afvroeg wat ze nou eigenlijk de hele dag op school doen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:37
update 2021-11-18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiY_RQpCpnIvI3Q4tNH50Pu0LHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A2erM3GX8B0INMc9jS89bNWT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3OqlQ_lcb_OMjeOrioTdnJ7Odc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sryxZSKplUQ1gfPqQiYDXePe.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC7hLeY59_o1wDZXdZmsGa6pmuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9IEONwYqCWf9ITgT3dJWda3B.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfZVa6cJ8MUnt87AQs7Qk8kJlNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/757BITvv8fMKXSwWSmbfeZMh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxEeVVeih9jOZg_OE-4_dX4xrtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/80U1WLmDKt8pdrQFBuTJx4SJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3oQ0nxMnIpqXko5zrBRjWLNc90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MA0FX9WuvtqI23MYbO7SnF60.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ld9GdCOH1udpaxUSdJGm7yuV0Ms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FPcSrrwv3cp4jf0vj7WmLSAJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7xq3Pt45LpDccRJ_-RYJBHySqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SoAhuR3PJN9ds2EPVZzkhM3E.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yRFmruzsUWaqtyHDkUz0SCd9DA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kakc7UGAyRGyT31etXKS43mS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNdcCzv1Us9EHQzlOCJQFEsjgAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1apBDUz4X8UzaQ0RM5g7ZR9e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqwBvP-V8yxeuL7DMyfiNcClZ4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U4V373lLbEH1I5S0dbhe37vN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG-RWiHrfSmCnw7yU8SaVK8tfQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SnW3TwOdosOfpqVLEHluusBP.png?f=user_large

• migchiell
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:45:
[...]

Hier ook. Het ging zo hard dat ik me af en toe afvroeg wat ze nou eigenlijk de hele dag op school doen.
Zonder enige ervaring te hebben met kinderen: misschien leren ze dan sociale vaardigheden door met andere kinderen om te gaan? Dat is iets dat je met thuisscholing wel een beetje mist natuurlijk.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:48
anandus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:50:
[...]
Even for the record: Ik ben ook geen groot fan van de coronapas.
Maar als ik moet kiezen tussen (naar waar het naar uitziet) de coronapas en een complete lockdown, kies ik toch écht liever voor de coronapas.
Jij denkt dat dat een keuze is? Het gaat sowieso naar lockdowns waarschijnlijk ergens in januari al. Waarom? Omdat de coronapas nog steeds besmette volledig gevaccineerden toelaat. Je rekt de boel waarschijnlijk wat, niemand weet hoeveel want er bestaan geen goede realistische cijfers over. Kortom, gezien de situatie vorig jaar in Q1 2020 gaan we weer een fijne tijd tegemoet. Misschien dat dan het kwartje gaat vallen bij de meesten dat enkel vaccinatie en een bewijsje daarvan niet voldoende is om de samenleving volledig open te kunnen doen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lockdowns in januari lijken me niet heel voor de hand liggen. Óf je doet het eerder, of het hoeft al niet meer omdat de cijfers dan al over de piek zijn.

• hoevenpe
Onze oosterburen pakken ook door: 2G, 2G+ en een vaccinatieplicht on de zorg.
In Duitsland komen landelijk strengere coronamaatregelen zodra de bed-bezetting in ziekenhuizen bepaalde drempelwaarden overschrijdt. Dat hebben bondskanselier Angela Merkel en de leiders van de zestien deelstaten donderdagmiddag afgesproken.

Bij een hospitaliseringsindex van drie wordt de 2G-regel ingevoerd, wat betekent dat veel plekken taboe zijn voor niet gevaccineerden. Bij een index van zes komt de 2G-plus regel, waarbij gevaccineerden en mensen die zijn genezen van corona een negatief testresultaat moeten tonen op bepaalde plaatsen. Bij een index van meer dan 9 komen nog strengere maatregelen. Een uitzondering geldt voor jongeren onder de 18 en mensen die om gezondheidsredenen niet ingeënt kunnen worden.

De deelstaten willen tevens een vaccinatieplicht invoeren voor medewerkers in zorg- en verpleeghuizen die contact hebben met kwetsbare personen.

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:30:
[...]

Fair enough. Ik spreek waarschijnlijk vooral uit eigen ervaring. Misschien dat het bij andere kinderen / gezinnen anders werkt.

En 0 risico heb ik niet gezegd. Dat heeft niemand. Er is altijd een risico. Tot op heden geen besmetting opgelopen, iig niet dat ik weet. En we doen wel af en toe zelftests als we ergens heengaan (of onverhoopt toch in een drukker iets geweest zijn).

Zal binnenkort weer even een antistoffentest doen.

[...]

Dat is echt verschrikkelijk sneu voor die kinderen en dat is voor 100% de schuld van de ouders die te laks zijn om hun kind een goede opvoeding te geven. Wat dat betreft is het sluiten van scholen voor deze groep natuurlijk rampzalig, maar eerlijk is eerlijk: volgens mij is het leven van die kinderen na schooltijd sowieso al een ramp en moeten die ouders al dan niet gedwongen onder begeleiding van experts komen.

[...]

Hier ook :) Al botste het natuurlijk soms wel eens, maar het was wel leuk om te zien waar ze mee bezig waren. En zeker voor m'n zoon kon ik zelf ook wat lessen bedenken (lesstof was te makkelijk, hij had tijdens de eerste lockdown een beetje een achterlijke juf), dus hij heeft veel sprongen gemaakt :Y)

Lekker lesgeven over de ruimtevaart, maar ook alvast een voorsprong nemen op lezen en rekenen en zo.
Tijdens de tweede lockdown had hij een andere juf en toen was de begeleiding ook echt geweldig. Dus ik begrijp de klachten van veel mensen gewoon niet zo.

Elke situatie is anders I guess.
Ik heb het antwoord op de vraag van waarom geen vaccin niet gezien bedenk ik me. Heb je die ergens staan?

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:45:
[...]

Sociale vaardigheden

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Net op TV een ziekenhuis medewerker. Ze zeggen nu-nog-operabele kankerpatiënten af, om plek te maken voor een coronapatient. Ik ben niet zo goed thuis in de zorg, maar waarom draaien ze dat niet om? Dit is een serieuze vraag, in die zin dat ik wat inzage zou krijgen in hoe een ziekenhuis zo'n beslissing maakt. Ik ben daar niet echt in thuis namelijk.
benchMarc schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:06:
[...]

Jij denkt dat dat een keuze is? Het gaat sowieso naar lockdowns waarschijnlijk ergens in januari al. Waarom? Omdat de coronapas nog steeds besmette volledig gevaccineerden toelaat. Je rekt de boel waarschijnlijk wat, niemand weet hoeveel want er bestaan geen goede realistische cijfers over. Kortom, gezien de situatie vorig jaar in Q1 2020 gaan we weer een fijne tijd tegemoet. Misschien dat dan het kwartje gaat vallen bij de meesten dat enkel vaccinatie en een bewijsje daarvan niet voldoende is om de samenleving volledig open te kunnen doen.
Ik kan op zich de gedachte volgen van het 'beschermen' van ongevaccineerden, omdat die procentueel gezien een hogere druk op de zorg leggen bij een coronabesmetting. In dat opzicht kan zo'n beleid best werken: besmette gevaccineerden kun je beter hebben qua zorgbelasting dan besmette ongevaccineerden, is de gedachte. Echter (een grote echter, is dit) mis ik inderdaad duidelijke cijfers, of ervaringen uit andere landen met dit beleid, ondersteund met duidelijke data. Dat zou mijn mening kunnen bijstellen, tot die tijd zie ik 2G ook weinig zoden aan de dijk zetten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• migchiell
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:18:
Net op TV een ziekenhuis medewerker. Ze zeggen nu-nog-operabele kankerpatiënten af, om plek te maken voor een coronapatient. Ik ben niet zo goed thuis in de zorg, maar waarom draaien ze dat niet om? Dit is een serieuze vraag, in die zin dat ik wat inzage zou krijgen in hoe een ziekenhuis zo'n beslissing maakt. Ik ben daar niet echt in thuis namelijk.
Acute zorg gaat voor niet-acute zorg.

In overig nieuws: ik krijg zojuist een mail dat ik een boosterprik kan gaan inplannen. Kennelijk zijn er dus, vanaf volgende week, boostershots beschikbaar voor ziekenhuispersoneel, ook dat deel van het personeel dat geen patiëntencontact heeft. Wel het verzoek om de mensen die dat wél hebben voor te laten gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door migchiell op 18-11-2021 19:21 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

LankHoar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:32:
[...]

Ik woon in Tsjechië. Word niet zomaar geaccepteerd. Zie bijvoorbeeld deze demonstratie hierom:
[Afbeelding]

Nu geldt 3G nog. Gisteren was ik bij de kapper, en hoewel ze wel vroegen of ik aan 1 van de 3G's voldeed, hoefde ik dat niet te laten zien. Mijn antwoord dat ik niet meedoe aan deze opsplitsing van de bevolking werd geaccepteerd. Velen denken er zo over. Ik heb op andere plekken ook niets hoeven laten zien, en er werd ook niet naar gevraagd. Dat zal op veel plekken ook wel gebeuren, maar zoveel kom ik momenteel niet buiten de deur. Met 2G zie ik dit niet echt veranderen overigens.
Hypotetisch bekeken he: tweedeling in de maatschappij hebben we toch al, op meerdere vlakken, zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar. Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die elke dag in de portemonnee kijken en nauwelijks boodschappen kunnen doen, om maar wat te noemen. Die kunnen daar vaak zelf ook nog weinig aan doen, in tegenstelling tot een vrijwillig ongevaccineerde. En die arme mensen helpen we ook niet met ons eigen geld, dus zeggen dat je met een coronapas niet mee wilt werken aan een tweedeling, vind ik ietwat selectief.

Tot zover mijn mening ;) ik begrijp dat het niet helemaal met elkaar vergelijkbaar is, maar desondanks is het goed om wat bredere blik te hebben voordat 'we niet meewerken aan een tweedeling', denk ik.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:48
eamelink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:11:
Lockdowns in januari lijken me niet heel voor de hand liggen. Óf je doet het eerder, of het hoeft al niet meer omdat de cijfers dan al over de piek zijn.
Dat kan ook nog, afhankelijk van het moment van invoeren plus hoe lang ze de zichtbaarheid qua werking daarvan willen afwachten. Het lijkt me niet dat ze na 2 weken van het invoeren al beperkingen willen invoeren, want zo kun je nooit staven of het werkt. Aan de andere kant, dat is precies wat er al de hele tijd is gedaan. Constant reactief aan allerlei parameters draaien in verschillende seizoenen + vaccinatie waardoor de werkelijke effecten nooit echt heel duidelijk zijn geworden.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:19:
[...]

Acute zorg gaat voor niet-acute zorg.
OK, maar hoe bepaalt het ziekenhuis op welk moment die kankerpatiënt in de acute fase aankomt?

• migchiell
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:21:
[...]

OK, maar hoe bepaalt het ziekenhuis op welk moment die kankerpatiënt in de acute fase aankomt?
Als je zonder zorg binnen enkele uren overlijdt.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:31
Mondkapkje reduceert aantal besmettingen met 53%

https://www.newscientist....nfections-by-53-per-cent/

Dat is toch wel heel veel meer dan ik verwacht had.

• hoevenpe
De kans op herstel is veel hoger als je er tijdig bij bent. Je bent dus aan het 'gokken' met hun overlevingskans om ruimte te maken voor ongevaccineerden, wat mij betreft een verkeerde keuze.

Doe maar code zwart: misschien dat het muntje dan valt en al die weigeraars eindelijk de prik halen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:09:
[...]

Vanwege de prik (naald) en de eventuele lange termijn gevolgen. Zie bijvoorbeeld de Mexicaanse Griep en de gevolgen van de vaccinatie. Er zijn kleine dingetjes wat voor mij een grote drempel veroorzaakt.
Een aantal collega's (die in de 40 waren...) bij een vorige werkgever zijn indertijd op een buitenlandse reis besmet geraakt met de Mexicaanse griep, en die hadden dolgraag liever een vaccinatie gehad in plaats van dat ze per ambulance naar een lokaal ziekenhuis moesten worden gebracht, en daarna per spoedevacuatie terug naar Nederland om een tijdje op de IC te liggen.

Nou ja, het is wat je zelf kiest: grote kans op flink wat blijvende schade bij een besmetting, of even doorzetten om toch die prik te halen.

Verwijderd

[...]

Een quotum aan bedden voor ongevaccineerden zou helpen. Gewoon max 10 per ziekenhuis. Het is echt niet uit te leggen dat je afgebeld word met een kanker operatie terwijl een of andere yolo waaghals nu toch ineens wel vertrouwen in de zorg heeft omdat het immuunsysteem het af laat weten ;w

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Treat first what kills first.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:06:
[...]

Zonder enige ervaring te hebben met kinderen: misschien leren ze dan sociale vaardigheden door met andere kinderen om te gaan? Dat is iets dat je met thuisscholing wel een beetje mist natuurlijk.
Natuurlijk, zeker bij jongere kinderen. School is zeker niet perfect maar als thuis lesgeven veel beter was hadden scholen überhaupt nooit bestaan. Als mensen heel hard roepen dat het thuis heel veel beter gaat ga ik mij juist zorgen maken over die kinderen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• migchiell
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:30:
[...]

De kans op herstel is veel hoger als je er tijdig bij bent. Je bent dus aan het 'gokken' met hun overlevingskans om ruimte te maken voor ongevaccineerden, wat mij betreft een verkeerde keuze.

Doe maar code zwart: misschien dat het muntje dan valt en al die weigeraars eindelijk de prik halen.
Ook bij code zwart gaat acute zorg voor niet-acute zorg, dus daar schiet die kankerpatient weinig mee op.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
Ik vind sowieso dat dit soort beslissingen bij de politiek thuis horen en je een evt. keuze niet aan artsen moet overlaten.

• breew
mesa57 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:39:
[...]
Ik vind sowieso dat dit soort beslissingen bij de politiek thuis horen en je een evt. keuze niet aan artsen moet overlaten.
NEVER NOOIT!
Waarom zou je dit soort beslissingen in vredesnaam weghalen bij de enige beroepsgroep die hier verstand van heeft?

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:31
[...]

Er is geen politicus die zich daaraan durft te wagen. En deels terecht je kan een arts niet voorschrijven wie hij moet behandelen en wie niet. Dat past niet binnen de medische ethiek. Politici kunnen artsen wel vragen om met richtlijnen te komen bij code zwart. En dan valt de hele samenleving eroverheen want leeftijdsdiscriminatie.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:38
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:30:
[...]

Nah, blijft een "ver van mijn bed" ding.

Ik verwacht eerder een toename in bedreigingen naar patiënten en hun omgeving omdat ze allemaal "ingehuurd" zijn |:(

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:52
Niet dat het nu goed gaat maar de Telegraaf kijkt niet verder dan hun neus lang is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xh0KxhDWQrf5M_aJUkjwf-kL8I8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tuBRg9ZyxRpnXHwvSDVWtVXV.jpg?f=user_large

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• migchiell
HEY_DUDE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:42:
[...]

Er is geen politicus die zich daaraan durft te wagen. En deels terecht je kan een arts niet voorschrijven wie hij moet behandelen en wie niet. Dat past niet binnen de medische ethiek. Politici kunnen artsen wel vragen om met richtlijnen te komen bij code zwart. En dan valt de hele samenleving eroverheen want leeftijdsdiscriminatie.
Die richtlijnen zijn er allang, en bevatten op een zeker punt inderdaad een leeftijdscomponent.

Als er 2 patienten in aanmerkingen komen voor 1 IC-bed, en er is geen medisch onderscheid te maken naar overlevingskans, ligduur etc dan gaat de jongere voor op de oudere. Dit gaat in "generaties" van 20 jaar, dus 0-20, 20-40 etc. De patient uit de jongste generatie gaat voor.

Als beide patienten uit dezelfde generatie zijn dan wordt er geloot.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Gonadan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:36:
[...]

Natuurlijk, zeker bij jongere kinderen. School is zeker niet perfect maar als thuis lesgeven veel beter was hadden scholen überhaupt nooit bestaan. Als mensen heel hard roepen dat het thuis heel veel beter gaat ga ik mij juist zorgen maken over die kinderen. ;)
In Nederland is het niet gewoon, maar in veel landen is thuisonderwijs een geaccepteerde optie. In België en de UK gebeurt het best veel. Zolang je ook sociale opties biedt en de vaardigheden hebt kan het door de directe aandacht beter werken dan school. Bij onze kinderen was dat ook het geval. Ze speelden na thuisscholen gewoon met de buurt kinderen. Het is dat het met werk moeilijk te combineren was maar ik vond het heel leuk en voldoening gevend om te doen. Als ik niet zou werken zou ik het serieus overwegen (als het mocht hier). In bijv de uk en België clusteren thuisonderwijzers zich zodat kinderen elkaar zien en kunnen spelen. Het is maar hoe je het organiseert.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In de 'code zwart' (fase 3) situatie komt die kankerpatiënt nooit aan de beurt. Alleen als je invasieve ventilatoire of circulaire ondersteuning nodig hebt, word je ziek genoeg beschouwd om op de IC opgenomen te worden. Andere inclusiecriteria zijn er dan niet meer.

• breew
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:47:
[...]

Die richtlijnen zijn er allang, en bevatten op een zeker punt inderdaad een leeftijdscomponent.

Als er 2 patienten in aanmerkingen komen voor 1 IC-bed, en er is geen medisch onderscheid te maken naar overlevingskans, ligduur etc dan gaat de jongere voor op de oudere. Dit gaat in "generaties" van 20 jaar, dus 0-20, 20-40 etc. De patient uit de jongste generatie gaat voor.

Als beide patienten uit dezelfde generatie zijn dan wordt er geloot.
deze toch?
https://www.demedischspec...e%203_COVID19pandemie.pdf

De ordening voor toepassing van triage-criteria wordt actereenvolgens:

Toepassen van (medische) exclusiecriteria zoals in het Draaiboek Pandemie geformuleerd
voor fase 3 stap A en stap B.

Patiënten komen binnen na elkaar en een vergelijking tussen patiënten is niet mogelijk: ‘first
come, first serve’.

Patiënten komen nagenoeg tegelijkertijd: vergelijking van (nieuwe) patiënten onderling op
basis van medische criteria voor fase 3 stap B.

Patiënten komen nagenoeg tegelijkertijd en medische vergelijking in stap B gaf geen
uitsluitsel: vergelijking van (nieuwe) patiënten onderling op basis van niet-medische
overwegingen fase 3 stap C:
a. Voorrang voor patiënten die naar verwachting een relatief korte IC-opname nodig
hebben.
b. Voorrang voor mensen die werkzaam zijn in de zorg die door COVID-19 IC-zorg nodig
hebben én die beroepsmatig veelvuldig en risicovol contact met verschillende
patiënten gehad hebben én die werkzaam waren in een zorgsector waarin een
landelijke of regionale schaarste van materiaal voor persoonlijke bescherming is
vastgesteld.
c. Voorrang voor patiënten uit een jongere generatie: 0 tot 20 jaar; 20 tot 40 jaar; 40
tot 60 jaar; 60 tot 80 jaar en 80 jaar en ouder
d. Indien bovenstaande geen uitsluitsel biedt: een procedure gebaseerd op loten.

[ Voor 46% gewijzigd door breew op 18-11-2021 19:53 ]

• migchiell
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:49:
[...]

In Nederland is het niet gewoon, maar in veel landen is thuisonderwijs een geaccepteerde optie. In België en de UK gebeurt het best veel. Zolang je ook sociale opties biedt en de vaardigheden hebt kan het door de directe aandacht beter werken dan school. Bij onze kinderen was dat ook het geval. Ze speelden na thuisscholen gewoon met de buurt kinderen. Het is dat het met werk moeilijk te combineren was maar ik vond het heel leuk en voldoening gevend om te doen. Als ik niet zou werken zou ik het serieus overwegen (als het mocht hier). In bijv de uk en België clusteren thuisonderwijzers zich zodat kinderen elkaar zien en kunnen spelen. Het is maar hoe je het organiseert.
offtopic:
Maar... dan heb je toch gewoon weer de school uitgevonden?

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

[...]

Ik mag aan nemen dat je aan het trollen bent dat je liever wenst dat een VJ als Sylvana Simons de triage in een ziekenhuis bepaalt ten faveure van een Diederik Gommers.

Politici hebben niet per definitie inhoudelijke kennis.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:51:
[...]

offtopic:
Maar... dan heb je toch gewoon weer de school uitgevonden?
Lol nee je geeft niet al die kinderen tegelijk les. Je zorgt alleen dat er ook peer ontwikkeling is.
Oh ja en je doet het zelf natuurlijk wat op zichzelf al wat waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 18-11-2021 19:55 ]

• RemcoDelft
HEY_DUDE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:27:
Mondkapkje reduceert aantal besmettingen met 53%

https://www.newscientist....nfections-by-53-per-cent/

Dat is toch wel heel veel meer dan ik verwacht had.
Dat zou ruim genoeg moeten zijn om de reproductie van 1,2 onder 1 te krijgen. Maar dan moet er wel eindelijk eens gehandhaafd worden, niet alleen op "iets blauws" op je kin, maar op goed gebruik van goede schone mondkapjes.

• migchiell
Klopt. Er is ook een draaiboek dat hieraan vooraf gaat, met wel medische criteria om wel (of juist niet) op de IC te belanden:

https://nvic.nl/sites/nvi...ef%20%28003%29%5B3%5D.pdf

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:40
[...]

De grens ligt op 6 weken. Als jouw behandeling 6 weken kan worden uitgesteld zonder dat je dan alsnog in het ziekenhuis belandt of sterft dan kunnen ze je zorg uitstellen om plaats te maken voor een corona patient.

Als de bedden vol liggen en er is niemand meer die 6 weken uitstel kan overleven, dan moet een arts triage gaan toepassen. Degene kiezen die het minste kans maakt, en die laten sterven om plaats te maken.

TheS4ndm4n#1919

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
breew schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:41:
[...]

NEVER NOOIT!
Waarom zou je dit soort beslissingen in vredesnaam weghalen bij de enige beroepsgroep die hier verstand van heeft?
Waarom ? Omdat je groepen uitsluiten ZEKER niet aan artsen kunt overlaten.
Die hebben alleen het boekje 'code zwart' (dat vorig jaar hier een keer gepost is).

• breew
mesa57 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:02:
[...]

Waarom ? Omdat je groepen uitsluiten ZEKER niet aan artsen kunt overlaten.
Die hebben alleen het boekje 'code zwart' (dat vorig jaar hier een keer gepost is).
Omdat de politiek gedreven wordt door motieven die in dergelijke situaties totaal niet in het belang van patiënten zijn (behalve als ze op hen stemmen). Artsen zijn in deze situaties vele malen objectiever (al zullen zij ook moeite hebben met zuiver feitelijk oordelen, want mens...).
Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.