Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is de oplossing niet om gewoon de NL implementatie van de QR code af te schaffen en vervolgens de internationale code te gebruiken?

Dan kan de scanapp prima zelf bepalen of het allemaal kan met 1G, 2G, 2G+ of 3G. Mensen laten die code ook zien als ze op Schiphol staan of als ze in Antwerpen een biertje bestellen.

Verwijderd

XWB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:54:
[...]

Er is echter niet gezegd dat het voorstel van @Verwijderd geïmplementeerd zal worden. Zolang dat niet duidelijk is zijn de vragen omtrent privacy terecht IMO.
@DevWouter had gisteren al aangegeven dat het met 24 uurs tokens zou gaan werken. Dus dat is wel de techniek die men gaat gebruiken.

Dat is ook gewoon de meest praktische oplossing. Alle doemscenarios van altijd online scanapps of wat dan ook zijn onpraktisch en onnodig.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:56:
Is de oplossing niet om gewoon de NL implementatie van de QR code af te schaffen en vervolgens de internationale code te gebruiken?

Dan kan de scanapp prima zelf bepalen of het allemaal kan met 1G, 2G, 2G+ of 3G. Mensen laten die code ook zien als ze op Schiphol staan of als ze in Antwerpen een biertje bestellen.
Dat is wel de oplossing om alle privacy gewoon helemaal overboord te gooien :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:45:
Ik weet dat men hier niet zo van Maurice de Hond is, maar dit stuk https://maurice.nl/2021/11/18/hoop-uit-zweden/ is toch wel heel interessant te noemen.

Het vergelijkt de situatie in Zweden met de omliggende landen
In Zweden, toch een beetje een vreemde eend als het op het corona beleid aankomt is het momenteel allemaal niet zo ernstig. Daar is het virus veel meer rond gegaan en blijkt dat via de natuurlijke immuniteit die men nu opgebouwd heeft men nu relatief gezien veel minder ernstig zieken heeeft.

Biedt toch nog wat hoop voor de toekomst.
Je kan 25 mensen per vierkante kilometer niet vergelijken met 500. Ik ruik de buren die 3 huizen verderop wonen, natuurlijk verspreid je dan meer virussen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:53:
Je snapt niet helemaal hoe het werkt lijkt het. Even opnieuw beginnen.
Dat gevoel krijg ik andersom. :D
GGD weet of Gonadan geprikt is. Als een App zich meldt die ingelogd is met de Digid van Gonadan ondertekent de GGD met hun private key een rits certificaten met beperkte houdbaarheid voor de komende maand. Die certificaten zeggen "Gonadan is geprikt en ik, de GGD, als eigenaar van deze private key, erken dat voor de komende 24 uur"

Je App kan dat certificaat niet signen. Je app moet zich altijd melden bij de GGD om dat te doen. Wie weet er anders of jij een strippenkaart mag krijgen of niet?

Nu krijg je 28 certificaten voor de komende 28 dagen. In het nieuwe systeem krijg je 1 certificaat voor de komende 1 dag. Wordt je dan positief getest, dan krijg je morgen geen nieuw certificaat. In het huidige systeem heb je dan nog 27 certificaten over.
Dan moet je eerst gaan achterhalen welke strippenkaart je ongeldig moet maken, maar die staan niet op naam. Dus moet je een database gaan aanleggen waar je een relatie kunt aanbrengen tussen strippenkaarten en gevaccineerden.
Hoe weet de GGD dan wie er geprikt is of niet?
Dat weet de GGD wel, maar dat heeft geen relatie meer met de strippenkaart die gegenereerd is.
Klopt, maar de database met geprikte wordt wel geraadpleegt om te kijken of jij een strippenkaart mag krijgen, die je App dan opslaat, nadat de GGD die gemaakt heeft.
Éénmalig, bij het maken van de strippenkaart.
En iedere maand, want je hebt niet voor onbeperkt strippen. Zet je telefoon maar eens een maand in vliegtuigmodus. Dan zijn je strippen op.
Dat klopt, maar dat is omdat hij dan niet kan renewen, niet omdat je de GGD moet bellen voor je vaccinatiestatus.
Die strippen worden afgegeven door de GGD, nadat ik ze ophaal met de app. De GGD is de instantie die de strippen ondertekent. De GGD kan besluiten om jou geen strippenkaart meer te geven om welke reden dan ook.
Nee, de strippenkaarten worden afgegeven door de GGD. De strippenkaart renewen heb je de GGD niet voor nodig, alleen maar verbinding met het strippenkaartsysteem.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
eamelink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:59:
[...]

Dat is wel de oplossing om alle privacy gewoon helemaal overboord te gooien :)
Tsja maar als mensen op vakantie gaan naar het buitenland is het opeens geen probleem die privacy want daar moet je de internationale code laten zien dus ja .....

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Ben wel benieuwd hoe menig Tweaker over de boosterprik denkt. Ikzelf ben 25 en heb me in juli/ augustus ( toen het mocht) volledig laten vaccineren. Laten jullie je meteen weer prikken als dat kan met die boosterprik? Ikzelf ga hem wel halen in ieder geval.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 14:59
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:59:
[...]

Je kan 25 mensen per vierkante kilometer niet vergelijken met 500. Ik ruik de buren die 3 huizen verderop wonen, natuurlijk verspreid je dan meer virussen.
Niet als je allemaal binnen blijft, thuis werkt, en alleen voor het noodzakelijke de deur uit gaat?
dan maakt t toch niet uit of jij met 25 mensen op 1 km woont of 500 mensen.
Verspreiding via kinderen, jeugd, zorgmedewerkers gebeurd toch sowieso, of je nu in een flat woont of allemaal in een vrijstaande villa. iedereen komt een keer thuis .

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:59:
[...]

Dat gevoel krijg ik andersom. :D

[...]

Dan moet je eerst gaan achterhalen welke strippenkaart je ongeldig moet maken, maar die staan niet op naam. Dus moet je een database gaan aanleggen waar je een relatie kunt aanbrengen tussen strippenkaarten en gevaccineerden.
Niet waar. De strippenkaart wordt ongeldig omdat de expirationdate van het certificaat verloopt. Je hebt geen link tussen kaart en naam nodig.
[...]

Dat weet de GGD wel, maar dat heeft geen relatie meer met de strippenkaart die gegenereerd is.
Klopt, is ook niet nodig in het nieuwe systeem.
[...]

Éénmalig, bij het maken van de strippenkaart.
En die strippenkaart wordt meermaals aangemaakt.
[...]

Dat klopt, maar dat is omdat hij dan niet kan renewen, niet omdat je de GGD moet bellen voor je vaccinatiestatus.

[...]

Nee, de strippenkaarten worden afgegeven door de GGD. De strippenkaart renewen heb je de GGD niet voor nodig, alleen maar verbinding met het strippenkaartsysteem.
De strippenkaart zelf is niks meer dan een reeks beperkt geldige strippen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:45

Dennis1812

Amateur prutser

LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:39:
[...]

Oh jawel hoor. Als ze geen bloeddruk kunnen maken, komen ze gewoon aan de nor en dobu op de IC terecht als er geen PACU in het huis is.
Ik had specifieker moeten zijn.
Een gemiddelde heup komt niet op de IC.
De heupen die ik naar de IC heb gebonjourd kan ik op 1 hand tellen gok ik.
Meestal kan ik de medicatie prima over de tijd afbouwen bij ons.
Rustig aan, we hebben alle tijd is mijn credo.

De tijd dat we op de verkoever vol lagen met verkoever patiënten is al even weg helaas.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:52:
[...]

Afstand houden in de trein? Tja, als ze hadden geluisterd hadden ze thuisgewerkt en die trein uberhaupt niet genomen. Overvolle treinen betekent puur dat er teveel mensen zich niet aan het thuiswerken houden.

Ja, het is een taak van de overheid, maar als die mensen beperken in iets schreeuwt men moord en brand en gaat men saboteren.

Daar kan je als overheid amper tegenop. Op de overheid is genoeg kritiek te leveren. Ze hadden meer kunnen en moeten doen. Maar de bevolking met het gedrag is atm echt het grootste deel van het probleem
Dat kan wel zijn, maar dat gedrag komt weer doordat de regering er het afgelopen anderhalf jaar een zooitje van heeft gemaakt. Als je continue dingen zegt/belooft en die niet waar maakt, geloven mensen het niet meer en luisteren ze ook niet meer. En als je continue veel te laat reageert geloven mensen niet meer dat het iets uitmaakt en gaan ze ook hun eigen gang.

[removed]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• Wolly
  • Niet online
De overheid heeft het grote coronatestbedrijf Spoedtest.nl ten onrechte van fraude beschuldigd. Spoedtest.nl wordt zo snel mogelijk weer aangesloten op de testsystemen van de overheid, laat het ministerie van Volksgezondheid weten.
Het ministerie van Volksgezondheid deed maandag aangifte tegen Spoedtest.nl, omdat het een groot aantal valse vaccinatiebewijzen zou hebben uitgegeven. Nu blijkt dat sprake was van een pijnlijk misverstand, blijkt uit correspondentie die de Volkskrant heeft ingezien. Het ministerie van Volksgezondheid bevestigt dat Spoedtest.nl geen valse vaccinatiebewijzen heeft verstrekt. ‘Wel heeft een aantal medewerkers van Spoedtest.nl onrechtmatig herstelbewijzen uitgegeven’, zegt een woordvoerder van minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).
Het portaal bleek ook bruikbaar om vaccinatiebewijzen te maken voor andere groepen waarvan de gegevens niet in het centrale RIVM-vaccinatiesysteem terecht kwamen: onder meer ongedocumenteerden en personen die in het buitenland zijn gevaccineerd. Nadeel van het portaal is dat iedereen met toegang ertoe vaccinatie- en herstelbewijzen kan aanmaken. Dat maakt het systeem fraudegevoelig, zeker nu deze bewijzen steeds gewilder zijn omdat een groene QR-code - verkregen door vaccinatie, een negatieve test of een herstelbewijs - voor steeds plekken een toegangsbewijs is.
Ministerie van Volksgezondheid trekt eerdere beschuldiging in: Spoedtest.nl pleegde geen fraude

Bizar.

[ Voor 21% gewijzigd door Wolly op 18-11-2021 13:09 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dracula schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:00:
[...]

Tsja maar als mensen op vakantie gaan naar het buitenland is het opeens geen probleem die privacy want daar moet je de internationale code laten zien dus ja .....
En nog vijf prikken om twee weken lang van een lopend buffet van bedenkelijke kwaliteit te scheppen ook niet :+
Dat gaat geld kosten...

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2021 13:09 ]

• redwing
  • Nu online
Ik vraag me af wat daar dan weer is gebeurt. Het bedrijf pleegde geen fraude, alleen een aantal medewerkers :? Naar mijjn idee is dat hetzelfde en gaat er dan duidelijk in de controle iets fout. Het lijkt me dat er dan wel degelijk sprake van is dat het bedrijf fraude pleegt en mogen daar wel wat consequenties aan zitten.

[removed]

• zacht
  • Niet online
Ach dat verdienen ze wel extra door de gevaccineerden die hun groene vinkje niet kwijt willen.

• 42erik
  • Niet online
CyberMania schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:42:
[...]

Een weekje langer vakantie is echt geen ramp voor de kids. Desnoods korten ze de zomervakantie een week in.
Niet in het onderwijs of wel?

• Wolly
  • Niet online
Geeft niet, geld zat tegenwoordig.

Best ernstig als je dat zo leest, er zijn dus vele duizenden mensen die via dat portaal wel degelijk vaccinatiebewijzen kunnen aanmaken.

• 42erik
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
[...]

Dat klopt wel, inderdaad. Vaccinatiestatus op zich is geen criterium, maar als ongevaccineerde zijn je vooruitzichten over het algemeen wel gewoon slechter dan voor een gevaccineerde patient, dus wat dat betreft sta je wel achteraan in de rij voor een bed, bij code zwart.
Ah, dank je wel!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het maximumaantal ziekenhuis- en IC-opnames werd door het OMT begin november geschat op 17850 en 3569 respectievelijk.

Met de huidige aantallen en trends, kijkend naar de prognoses van het OMT, lijken we daar begin januari zo'n 2/3e van gehad te hebben. En tegen die tijd zitten we in een sterk dalende trend.

Dus tenzij de schattingen van het OMT over het maximum aantal opnames heel erg de plank mis slaan, kan het haast niet anders dat puur de verkleining van het reservoir een sterke neerwaartse druk gaat geven op de R.

[ Voor 0% gewijzigd door eamelink op 18-11-2021 13:15 . Reden: begin januari ipv eind januari ]

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 18:29
RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij is de bevolkingsdichtheid van Noorwegen en Finland vergelijkbaar met die van Zweden hoor.
Dus wat is precies je punt?

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:11:
[...]

Ik vraag me af wat daar dan weer is gebeurt. Het bedrijf pleegde geen fraude, alleen een aantal medewerkers :? Naar mijjn idee is dat hetzelfde en gaat er dan duidelijk in de controle iets fout. Het lijkt me dat er dan wel degelijk sprake van is dat het bedrijf fraude pleegt en mogen daar wel wat consequenties aan zitten.
Ongetwijfeld lastig bewijsbaar of het fraude was, is opzet bijvoorbeeld bewezen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 13:15

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Als je het over die lijn trekt, mogen ze de GGD zelf ook wel afsluiten van dat systeem, want daar werken ook genoeg fraudeurs ;)

Twitter

• dfbt
[...]

Als ik het goed lees, is dat medewerkers geen herstelbewijs mochten leveren, dat aankaartte bij de GGD en die vervolgens meldde dat het wel oke is, medewerkers zijn toen herstel codes gaan maken voor mensen die een positieve test hadden doorgemaakt en dus weliswaar een code moesten krijgen, maar spoedtest.nl mocht dit wettelijk dus niet doen. Maar dat is wel anders dan fraude.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 13:20
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:05:
[...]

Dat kan wel zijn, maar dat gedrag komt weer doordat de regering er het afgelopen anderhalf jaar een zooitje van heeft gemaakt. Als je continue dingen zegt/belooft en die niet waar maakt, geloven mensen het niet meer en luisteren ze ook niet meer. En als je continue veel te laat reageert geloven mensen niet meer dat het iets uitmaakt en gaan ze ook hun eigen gang.
Dat laatste snap ik niet. Als je al weet dat de regering laat reageert (los van of dit altijd zo is), dan moet je toch op dat moment juist wel als de sodemieter je aan de regels houden?

Klinkt meer als een excuus om de regels of adviezen maar te negeren.

• Wolly
  • Niet online
Het ministerie valt hier gewoon keihard door de mand.

Een dag (op 16 november) voor het kamerdebat over de maatregelen en 2G de wereld inslingeren dat er gefraudeerd wordt bij een grote aanbieder van coronatests.

En een dag na de kamerdebatten het bericht afzwakken en intrekken.

Het zal wel toeval zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 18-11-2021 13:21 ]

• Dennahz

Dennahz

42erik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:35:
[...]

En zullen we kinderen dit ook gewoon niet nog een keer aandoen? Ze hebben al achterstanden genoeg die nog weggewerkt moeten worden.

Waarbij mijn ervaring vo is, dus misschien niet helemaal kloppend met bo
Een week meer vakantie, oh the humanity. Hoe komen ze dat ooit weer te boven.

Hier op de basisschool geven ze sommige kinderen wat extra begeleiding. Dus in het geval van m'n dochter, die zit op eind groep 8 niveau qua lezen (zit in groep 7), maar heeft moeite met wiskunde.

Dan krijgt ze dus bijles in wiskunde op het tijdstip dat ze normaal iets met lezen zouden doen. Zo kan je dat prima opvangen binnen de normale schooltijden. Desnoods nog wat extra oefeningen mee voor thuis.

Natuurlijk moet je als ouder ook wel wat ondersteuning bieden waar nodig. En dat is ook logisch toch?
Gekke vergelijking met het opvoeden van een hond: je leert heel veel op de hondenschool, maar het échte werk, het perfectioneren en herhalen doe je toch thuis ;)
CyberMania schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:42:
[...]

Een weekje langer vakantie is echt geen ramp voor de kids. Desnoods korten ze de zomervakantie een week in.
Heb het hier al eerder gezegd in het topic, maar zal het nog eens herhalen :p : sommige mensen plannen hun vakanties al ver van te voren. Zo staan onze vakanties voor 2022 al vast (tenzij ze het feestje weer verpesten met random covid regels, maar dat verwacht ik niet).

Als ze dan opeens vakanties korter gaan maken dan is dat natuurlijk problematisch.

Twitter

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:21:

Een dag (op 16 november) voor het kamerdebat over de maatregelen en 2G de wereld inslingeren dat er gefraudeerd wordt bij een grote aanbieder van coronatests.

Het zal wel toeval zijn.
Hoe dan? Een frauderende testorganisatie is eerder een reden om geen 2G in te voeren lijkt me...?
Los daarvan; dat het geen insitutioneel frauderen is, zegt nog niet dat het niet daadwerkelijk op grote schaal mis gaat.
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:21:
[...]

Heb het hier al eerder gezegd in het topic, maar zal het nog eens herhalen :p : sommige mensen plannen hun vakanties al ver van te voren. Zo staan onze vakanties voor 2022 al vast (tenzij ze het feestje weer verpesten met random covid regels, maar dat verwacht ik niet).

Als ze dan opeens vakanties korter gaan maken dan is dat natuurlijk problematisch.
Vind je dat we in een situatie zitten waarin het handig is om ver vantevoren van alles te gaan plannen momenteel?

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2021 13:23 ]

• redwing
  • Nu online
eric.1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:18:
[...]

Dat laatste snap ik niet. Als je al weet dat de regering laat reageert (los van of dit altijd zo is), dan moet je toch op dat moment juist wel als de sodemieter je aan de regels houden?

Waarom? De regering geeft met laat reageren aan dat het probleem helemaal niet zo groot is. En als de regering iets niet als een probleem ziet zal het wel meevallen en kun je dus lekker je gang blijven gaan. Want als het echt kritisch was, waren er wel eerder en zwaardere maatregelen gekomen.

Het gaat er dus om wat je uitstraalt. De meeste mensen kijken daarnaar en zullen niet eens zien dat de regering niet/laat reageert. Die zien gewoon de besmettingen oplopen en aangezien er niets gebeurt is er dus ook geen probleem.

[removed]

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:22:
[...]

Hoe dan? Een frauderende testorganisatie is eerder een reden om geen 2G in te voeren lijkt me...?
2G = Gevaccineerd of Genezen. Dus van (frauderende) testorganisaties heb je dan geen last meer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:23:
[...]

2G = Gevaccineerd of Genezen. Dus van (frauderende) testorganisaties heb je dan geen last meer.
Crap... Got me...

Zat met m'n hoofd al bij 2G+ of 1G |:(

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 19:01
eric.1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:18:
[...]

Een van mijn collega's is getrouwd met een vaccinweigeraar en zit dus ook nogal in die informatiebubbel. Zij vindt bv. ook dat het gegeven dat de overheid er niet voor heeft gezorgd dat er nu voldoende IC-verpleegkundigen zijn, een valide reden is om het vaccin niet te nemen.

Nog los van de discussie over hoe het nou komt dat er nu niet voldoende IC-verpleegkundigen zijn en hoeveel dan wel voldoende zou zijn, lijkt het mij juist een goede reden om je WEL te laten vaccineren.

Maar veel mensen gebruiken inderdaad graag alles als excuus om af te geven op de overheid, en om vooral niet zelf ook je verantwoordelijkheid te nemen.

• redwing
  • Nu online
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:21:

Tja, volgens mij weet je dat we nog in een pandemie zitten en dus ook dat ver vooruit plannen nog wel eens fout kan gaan. Naar mijn idee moet dit geen reden zijn om maatregelen eerder/later in te voeren.

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:24:
[...]

Een van mijn collega's is getrouwd met een vaccinweigeraar en zit dus ook nogal in die informatiebubbel. Zij vindt bv. ook dat het gegeven dat de overheid er niet voor heeft gezorgd dat er nu voldoende IC-verpleegkundigen zijn, een valide reden is om het vaccin niet te nemen.

Nog los van de discussie over hoe het nou komt dat er nu niet voldoende IC-verpleegkundigen zijn en hoeveel dan wel voldoende zou zijn, lijkt het mij juist een goede reden om je WEL te laten vaccineren.

Maar veel mensen gebruiken inderdaad graag alles als excuus om af te geven op de overheid, en om vooral niet zelf ook je verantwoordelijkheid te nemen.
Zoals ik al zei... De schuur staat in de fik, het duurt te lang om te blussen want Hugo regelt maar 1 brandblusser, dus we hebben het huis alvast ook maar in de fik gezet. Das logisch.

edit: correctie @migchiell

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2021 13:34 ]

• redwing
  • Nu online
Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:15:
[...]

Als je het over die lijn trekt, mogen ze de GGD zelf ook wel afsluiten van dat systeem, want daar werken ook genoeg fraudeurs ;)
Klopt, maar als je het naar buiten brengt als grootschalige fraude neem ik aan dat het ook daadwerkelijk om veel valse bewijzen gaat. En dan kun je dat naar mijn idee niet puur op een paar medewerkers gooien. Dan gaat er standaard iets fout, want dan zou je dit tijdens controles moeten vinden.

[removed]

• migchiell
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:26:
[...]

Zoals ik al zei... De schuur staat in de fik, het duurt te lang om te blussen, dus we hebben het huis alvast ook maar in de fik gezet. Das logisch.
Je vergeet er nog bij te vermelden dat dat Hugo zn schuld is :)

• eric.1
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:23:
[...]

Waarom? De regering geeft met laat reageren aan dat het probleem helemaal niet zo groot is. En als de regering iets niet als een probleem ziet zal het wel meevallen en kun je dus lekker je gang blijven gaan. Want als het echt kritisch was, waren er wel eerder en zwaardere maatregelen gekomen.

Het gaat er dus om wat je uitstraalt. De meeste mensen kijken daarnaar en zullen niet eens zien dat de regering niet/laat reageert. Die zien gewoon de besmettingen oplopen en aangezien er niets gebeurt is er dus ook geen probleem.
Sjah, geven ze dat aan? Of geven ze aan "we baseren niets op lucht en wachten altijd modellen en daarop gebaseerd advies af"?

Mensen zullen erin zien wat ze willen, dat is een beetje het punt wat ik wil maken.

Reageer altijd te vroeg; "ja maar het wordt nooit zo erg, dus ik hoef me er niet aan te houden".

Je kan deze bal twee kanten op kaatsen. Gewoon een laf excuus dus.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:03
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:21:

Ik snap niet helemaal wat je insinueert.

Het (deels onjuiste) bericht was dat de aanbieder onterecht vaccinatiebewijzen had uitgegeven. Dat ondermijnt toch juist het vertrouwen in een eventueel 2G-systeem? Dan helpt die berichtgeving toch juist de oppositie? Voor het standpunt van de regering is het in ieder geval niet gunstig dat er met 2G-bewijzen zou worden gefraudeerd.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De portaal is wel bijzonder. Je kan inloggen met een UZI-pas (soort van veilig) of username/password en zo te zien geen 2FA na de eerste keer account activeren. Dat betekent dat je alleen iemand zijn gebruikersnaam en wachtwoord buit hoeft te maken en je kan een vaccinatiebewijzen fabriek starten.

Het blijft mij verbazen hoe knullig de beveiliging is van dit soort dingen.
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:46:
En jij verwacht dat bij exponentiële groei de cijfers over twee weken beter zijn?
Exponentiële groei is niet oneindig in dit geval. @t_captain kan het beter uitleggen, maar uiteindelijk komt de piek omdat er niemand meer is om te besmetten.

Het is wrang, maar de opbouw van immuniteit via besmettingen gaat al een tijdje harder dan via prikken.

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je insinueert.

Het (deels onjuiste) bericht was dat de aanbieder onterecht vaccinatiebewijzen had uitgegeven. Dat ondermijnt toch juist het vertrouwen in een eventueel 2G-systeem? Dan helpt die berichtgeving toch juist de oppositie? Voor het standpunt van de regering is het in ieder geval niet gunstig dat er met 2G-bewijzen zou worden gefraudeerd.
Ik insinueer helemaal niets, ik schets alleen de tijdlijn die toevallig zo loopt :)

Met 2G heb je geen TvT testcentra meer nodig dus is zulke grootschalige fraude ook een ding van het verleden.

• redwing
  • Nu online
eric.1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:28:
[...]

Sjah, geven ze dat aan? Of geven ze aan "we baseren niets op lucht en wachten altijd modellen en daarop gebaseerd advies af"?

Mensen zullen erin zien wat ze willen, dat is een beetje het punt wat ik wil maken.

Reageer altijd te vroeg; "ja maar het wordt nooit zo erg, dus ik hoef me er niet aan te houden".

Je kan deze bal twee kanten op kaatsen. Gewoon een laf excuus dus.
Nee hoor, als er al 2 maanden bekend is dat er een golf aan komt en er pas als het te laat is over gesproken wordt alsof het een verrassing is, gaat er echt iets fout. En gedeeltelijk heb je natuurlijk gelijk en wordt het als excuus gebruikt, maar door iedere keer zo te communiceren krijg je steeds meer mensen die het onzin vinden.

En dat geldt andersom trouwens ook, ik ben helemaal voor maatregelen, maar de huidige zijn zo onzinnig dat ik ook weinig zin heb om er echt veel op te letten. Al was het alleen maar omdat ik via mijn vrouw veel contact heb met de GGD en vanuit daar continue andere adviezen krijg. Het is gewoon niet te volgen en daarnaast veelal onzinnige maatregelen. Dan krijg je vanzelf dat minder mensen zich er aan gaan houden.

[removed]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
Dit is een onderzoek van niks, is hier al vaak voorbij gekomen. Raar dat dit nog op Volkskrant staat zonder disclaimer.

https://www.nrc.nl/nieuws...-corona-infectie-a4064171
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:46:

Klopt, dat is ook wat er in het stuk staat, dan we moeten afwachten hoe het zich de komende 2 maanden ontwikkeld.
Het is dus een hypothese, puur gericht op hoeveel besmettingen er nu zijn in Zweden. ECHTER: in Zweden geldt het advies dat gevaccineerden zich niet meer hoeven te testen. Dan is het niet zo heel gek dat er minder besmettingen zijn worden geteld. Die hele hypothese is al zwak.
Sterker nog, zelfs de Zweden zijn het niet eens met Maurice:

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4E22AQEoZUqd43dFQQ/feedshare-shrink_800/0/1637142843875?e=1640217600&v=beta&t=SJzLx2OiOnYkpm1aINB7IivA8FylYM3PE-YUMdWu_cg
Onze oversterfte kan worden verklaard doordat reguliere zorg wordt afgeschaald. En waarom is Zweden dan het gouden voorbeeld? In Noorwegen, Denemarken en Finland is er veel minder oversterfte. Zullen we dan niet dát model volgen wat nóg beter is?

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:22:
[...]

Vind je dat we in een situatie zitten waarin het handig is om ver vantevoren van alles te gaan plannen momenteel?
Afgelopen 2 jaar de vakanties in het buitenland telkens geannuleerd (kosteloos trouwens, we boeken altijd op plekken waar we kosteloos kunnen annuleren), maar ben dat volgend jaar eigenlijk niet meer van plan. Life goes on.

Het zijn overigens autovakanties naar een huisje waar we alleen met het gezin verblijven, dus ik zie het probleem niet zo. Afgelopen zomer was er nog veel onduidelijkheid en veranderden de landen telkens at random de regels. Ga er vanuit dat dat volgend jaar toch van te voren allemaal wel duidelijker is.

De enige vliegvakantie is volgend jaar oktober en mag toch aannemen dat dit hele gedoe dan toch wel redelijk voorbij is. Al dan niet door de medicijnen die nog gaan uitkomen _waar ik nog steeds veel te weinig mensen over hoor praten_.

Binnenlandvakanties zijn we eigenlijk nooit mee gestopt, die kan je ook gewoon ver van te voren plannen. Vakantieparken zijn zelfs tijdens de echte paniek in de eerste golf nooit gesloten geweest volgens mij, dus het zou me verbazen als ze dat nu opeens wel gaan doen :)
redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:26:
[...]

Klopt, maar als je het naar buiten brengt als grootschalige fraude neem ik aan dat het ook daadwerkelijk om veel valse bewijzen gaat. En dan kun je dat naar mijn idee niet puur op een paar medewerkers gooien. Dan gaat er standaard iets fout, want dan zou je dit tijdens controles moeten vinden.
Heb geen idee. Misschien gaan ze toch wel dat 1G invoeren en hebben ze die testlocaties nodig? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 13:40 ]

Twitter

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 15:51

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Ik ben niet gevaccineerd, maar geen weigeraar.
Maar de redenen welke jij hierboven beschrijft zijn echt te achterlijk. Raar dat mensen zo denken inderdaad.

• redwing
  • Nu online
hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:46:
[...]

En jij verwacht dat bij exponentiële groei de cijfers over twee weken beter zijn?
De voorspellingen zijn dat we de komende weken aan de piek komen.

[removed]

• Tom-Z
  • Laatst online: 06:03
Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:33:
[...]

Ik insinueer helemaal niets, ik schets alleen de tijdlijn die toevallig zo loopt :)
Wat bedoel je dan met "Het ministerie valt hier gewoon keihard door de mand."?
Met 2G heb je geen TvT testcentra meer nodig dus is zulke grootschalige fraude ook een ding van het verleden.
...of je kan het systeem gewoon zo inrichten dat een TvT-centrum überhaupt geen vaccinatie- of herstelbewijzen kan afgeven.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[...]

Afgelopen 2 jaar de vakanties in het buitenland telkens geannuleerd (kosteloos trouwens, we boeken altijd op plekken waar we kosteloos kunnen annuleren), maar ben dat volgend jaar eigenlijk niet meer van plan. Life goes on.

Het zijn overigens autovakanties naar een huisje waar we alleen met het gezin verblijven, dus ik zie het probleem niet zo. Afgelopen zomer was er nog veel onduidelijkheid en veranderden de landen telkens at random de regels. Ga er vanuit dat dat volgend jaar toch van te voren allemaal wel duidelijker is.

De enige vliegvakantie is volgend jaar oktober en mag toch aannemen dat dit hele gedoe dan toch wel redelijk voorbij is. Al dan niet door de medicijnen die nog gaan uitkomen _waar ik nog steeds veel te weinig mensen over hoor praten_.

Binnenlandvakanties zijn we eigenlijk nooit mee gestopt, die kan je ook gewoon ver van te voren plannen. Vakantieparken zijn zelfs tijdens de echte paniek in de eerste golf nooit gesloten geweest volgens mij, dus het zou me verbazen als ze dat nu opeens wel gaan doen :)
Ik zie een hoop ruis, maar je neemt -kijkend naar de huidige situatie- bewust een risico.
Je hoeft m.i. niet te verwachten dat daar rekening mee gehouden wordt.

• redwing
  • Nu online
[...]

Heb geen idee. Misschien gaan ze toch wel dat 1G invoeren en hebben ze die testlocaties nodig? :X
Heel eerlijk gezegd was dat wel mijn eerste gedachte. En dan niet zozeer vanwege 1G, maar wel dat ze nu al een tekort hebben en als ze een grote partij weg laten vallen dat tekort nog veel groter wordt. Want niet alleen de GGDs zitten vol, ik hoor ook veel mensen die problemen hebben om een test gedaan te krijgen voor de QR-code.

[removed]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[...]

Ik ben niet gevaccineerd, maar geen weigeraar.
Maar de redenen welke jij hierboven beschrijft zijn echt te achterlijk. Raar dat mensen zo denken inderdaad.
Wat is jouw reden dan?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

[...]

Alleen alle faciliteiten + horeca was dicht op die parken.
Natuurwandeling blijft fijn natuurlijk. Maar toch heb ik graag open horeca/zwembaden.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik durf niet :).

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Niet lullig bedoeld hoor, maar in dit geval is het echt wel de schuld van de overheid, numerus fixus op de opleiding zetten, zodat niet iedereen die dat wil de opleiding kan doen. Én de zorg waarschuwt zelf al sinds 2015 zo niet nog eerder dat als je misgaat de hele boel in de soep loopt.

Verder is de overheid structureel te laat met alles, maar al helemaal gezien covid en de laatste 1.5 jaar.

Of bijvoorbeeld, wie heeft besloten om de GGD testlocaties af te breken net voor de herfststorm die er ieder jaar is, alleen dan in de vorm van de griep?

Sorry hoor, en daar moeten wij dan begrip voor tonen en naar luisteren?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Segafreak83 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:43:
[...]

Niet lullig bedoeld hoor, maar in dit geval is het echt wel de schuld van de overheid, numerus fixus op de opleiding zetten, zodat niet iedereen die dat wil de opleiding kan doen. Én de zorg waarschuwt zelf al sinds 2015 zo niet nog eerder dat als je misgaat de hele boel in de soep loopt.

Verder is de overheid structureel te laat met alles, maar al helemaal gezien covid en de laatste 1.5 jaar.

Of bijvoorbeeld, wie heeft besloten om de GGD testlocaties af te breken net voor de herfststorm die er ieder jaar is, alleen dan in de vorm van de griep?

Geen numerus fixus toepassen gaat niet zoveel oplossen, aangezien er ook opleidingsplekken moeten zijn.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan weiger je toch wel?

De GGD neemt alle ruimte en aandacht voor je. Je mag liggen/zitten/iemand zn hand fijn knijpen/apart geprikt worden noem maar op.
Er zijn tientallen mogelijkheden om je ermee te helpen. Je kan via de huisarts als je echt enorme paniekaanvallen krijgt nog rustgevende medicatie krijgen.

Waarom is geen van die mogelijkheden goed?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Waar moeten alle studenten dan stage lopen?
En je beseft dat extra bedden enkel een goede weekend uitstel zouden geven en geen afstel?

• dfbt
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:45:
[...]

Dan weiger je toch wel?

De GGD neemt alle ruimte en aandacht voor je. Je mag liggen/zitten/iemand zn hand fijn knijpen/apart geprikt worden noem maar op.
Er zijn tientallen mogelijkheden om je ermee te helpen. Je kan via de huisarts als je echt enorme paniekaanvallen krijgt nog rustgevende medicatie krijgen.

Waarom is geen van die mogelijkheden goed?
Het is niet verplicht, dan is het toch nooit weigeren?
Dat noem je gewoon niet doen. Reden ervan buitengelaten.
Ik hoef geen, of ik neem geen vaccinatie is anders dan, ik weiger.

Als de overheid iets verplicht en dan neem je hem niet, dan ben je toch een weigeraar?

• Dennahz

Dennahz

Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:41:
[...]

Alleen alle faciliteiten + horeca was dicht op die parken.
Natuurwandeling blijft fijn natuurlijk. Maar toch heb ik graag open horeca/zwembaden.
Yup, absoluut. Er waren altijd wel dingen te doen though. Wandelingen of speurtochten die je met je gezin kon doen (speurtocht met GPS / tablets, super leuk voor de kids), we hebben mountainbikes aangeschaft om lekker door de bossen te kunnen crossen, enz, enz.

Maar dat de faciliteiten dicht waren was natuurlijk minder. Uiteindelijk moet je er gewoon, binnen de gestelde regels, het beste van maken. Als je de hele tijd blijft stilstaan bij wat je niet meer kan of mag, dan wordt je gek.
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zie een hoop ruis, maar je neemt -kijkend naar de huidige situatie- bewust een risico.
Je hoeft m.i. niet te verwachten dat daar rekening mee gehouden wordt.
Het is meer een risico dat ze het beleid gaan aanpassen, dan dat het een gezondheidsrisico is. En dat risico nemen we dan wel. We hebben gelukkig de mogelijkheid om te annuleren en hebben ook reserve vakanties geboekt in Nederland.

Reizen en even naar een andere omgeving gaan is eigenlijk hetgeen wat ons door deze periode trekt. Of dat nou binnen- of buitenland is. Het is een enorm luxeprobleem natuurlijk. Maar goed, dat zijn ook problemen :p

Twitter

• migchiell
[...]

Ok, ok... maar dat staat dus helemaal los van de vraag of het verstandig is om je te laten vaccineren, was mijn punt :)

Mijn collega verwees triomfantelijk naar een of ander verhaal over dat iemand zou hebben aangeboden om met een ziekenhuisschip, vol met IC-bedden en IC-personeel, naar Nederland te komen om te helpen, maar de overheid zou dat aanbod hebben afgewezen, dus nou ja zie je wel de overheid is stom en daarom hoef ik dus lekker puh geen vaccinatie te nemen want dat zal ze leren, die gasten in Den Haag. Of zoiets.

[ Voor 18% gewijzigd door migchiell op 18-11-2021 13:55 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
[...]

Yup, absoluut. Er waren altijd wel dingen te doen though. Wandelingen of speurtochten die je met je gezin kon doen (speurtocht met GPS / tablets, super leuk voor de kids), we hebben mountainbikes aangeschaft om lekker door de bossen te kunnen crossen, enz, enz.

Maar dat de faciliteiten dicht waren was natuurlijk minder. Uiteindelijk moet je er gewoon, binnen de gestelde regels, het beste van maken. Als je de hele tijd blijft stilstaan bij wat je niet meer kan of mag, dan wordt je gek.

[...]

Het is meer een risico dat ze het beleid gaan aanpassen, dan dat het een gezondheidsrisico is. En dat risico nemen we dan wel. We hebben gelukkig de mogelijkheid om te annuleren en hebben ook reserve vakanties geboekt in Nederland.

Reizen en even naar een andere omgeving gaan is eigenlijk hetgeen wat ons door deze periode trekt. Of dat nou binnen- of buitenland is. Het is een enorm luxeprobleem natuurlijk. Maar goed, dat zijn ook problemen :p
Alles wat we op de vakanties besparen stoppen we hier direct in verbouwingen van ons huis.
We maken ons eigen vakantieparadijs 8)

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:47:
[...]

Als de overheid iets verplicht en dan neem je hem niet, dan ben je toch een weigeraar?
Het is dan ook dat er gevaccineerden en ongevaccineerden zijn. Daar is objectief niet aan te twijfelen.

Reden om niet te vaccineren verschillen dan weer ontzettend. Zelfs bang kan al ontzettend verschillende vormen hebben. Bang voor de naald, bang voor lange termijn gevolgen.. angst is daarbij zelden rationeel, zie angst voor hoogte, kleine spinnen etc. Volkomen normaal fenomeen, maar ook in deze rationeel niet nodig en er zijn veel mensen die ondersteuning en uitleg kunnen bieden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:42
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:50:
Alles wat we op de vakanties besparen stoppen we hier direct in verbouwingen van ons huis.
Jij hebt een aannemer gevonden die voor 2023 ruimte in de agenda heeft? _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• migchiell
[...]

Je krijgt een aanbod voor een vaccinatie. Je slaat het aanbod af. Oftewel, je weigert het aanbod.

Dus ja, iedereen die nu nog niet geprikt is, is per definitie een weigeraar, want iedereen heeft het aanbod gehad zich te laten vaccineren.

• zacht
  • Niet online
[...]

Sowieso hebben we ze nodig voor het altijd nog gebruikte stokpaardje 3G.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

[...]

"Wil je een koekje bij de thee?"
- "Nee, bedankt"

Ik weiger een koekje. Was het koekje verplicht? Nee.
Vind het altijd zo bijzonder dat mensen die geen vaccin willen, absoluut geen weigeraar genoemd willen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Empathy op 18-11-2021 13:56 ]

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:45
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:52:
[...]

Je krijgt een aanbod voor een vaccinatie. Je slaat het aanbod af. Oftewel, je weigert het aanbod.

Dus ja, iedereen die nu nog niet geprikt is, is per definitie een weigeraar, want iedereen heeft het aanbod gehad zich te laten vaccineren.
Vaak wordt in zulk soort situaties niet het woord weigeraar gebruikt, omdat het zo negatief klinkt.

Zo is iemand die een glas cola afslaat geen cola-weigeraar, maar hoeft gewoon even geen cola.
En iemand die vegetariër is, wordt ook bijna nooit een vleesweigeraar genoemd

• eric.1
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[...]

Dit is een onderzoek van niks, is hier al vaak voorbij gekomen. Raar dat dit nog op Volkskrant staat zonder disclaimer.

https://www.nrc.nl/nieuws...-corona-infectie-a4064171

[...]

Het is dus een hypothese, puur gericht op hoeveel besmettingen er nu zijn in Zweden. ECHTER: in Zweden geldt het advies dat gevaccineerden zich niet meer hoeven te testen. Dan is het niet zo heel gek dat er minder besmettingen zijn worden geteld. Die hele hypothese is al zwak.

[Afbeelding]
Nou ja, de IC opnames blijven wel gewoon achter met +- max 5 per dag. Indien dat zo blijft dan ondersteunt dat de hypothese ook ondanks dat de besmettingscijfers vanaf 22 November weer flink zullen oplopen.

Tevens zijn ze teruggekrabbeld op hun besluit eigenlijk alleen omdat het niet zo goed gaat in de rest van Europa. Niet eens zozeer omdat ze een verkeerde trend zien in Zweden

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 18-11-2021 13:59 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Agent47 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:01:
Ben wel benieuwd hoe menig Tweaker over de boosterprik denkt. Ikzelf ben 25 en heb me in juli/ augustus ( toen het mocht) volledig laten vaccineren. Laten jullie je meteen weer prikken als dat kan met die boosterprik? Ikzelf ga hem wel halen in ieder geval.
Als het RIVM het adviseert, wie ben ik dan om daar een ongefundeerde eigen mening tegenover te zetten?

Ja, ik lijk wel een schapie. Maar ik laat die prik meteen zetten en ik hoop dat iedereen dat doet.

alles kan off-topic

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 18:29
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:

Onze oversterfte kan worden verklaard doordat reguliere zorg wordt afgeschaald. En waarom is Zweden dan het gouden voorbeeld? In Noorwegen, Denemarken en Finland is er veel minder oversterfte. Zullen we dan niet dát model volgen wat nóg beter is?
Of een doorgemaakte infectie of vacinatie beter is laten we dan maar even in het midden. Elk half jaar of 9 maanden een booster lijkt mij ook niet wenselijk.

Of men zich daar wel of niet laat testen staat los van het feit dat het aantal opnames en de IC bezetting ook een stuk lager is.

En ik zei alleen dat het een interessant stuk is om eens te lezen en dat het perspectief biedt voor de toekomst. En na de winter weten we meer.

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:39:
[...]

Wat bedoel je dan met "Het ministerie valt hier gewoon keihard door de mand."?
Daar bedoel ik mee dat ze eerst hard van de toren bliezen zonder blijkbaar even goed uit te zoeken wat er nu aan de hand is.
...of je kan het systeem gewoon zo inrichten dat een TvT-centrum überhaupt geen vaccinatie- of herstelbewijzen kan afgeven.
Dat kan, maar er zijn blijkbaar andere prioriteiten die verhinderen dat dat zo'n lek zsm wordt gedicht.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

Waar moeten alle studenten dan stage lopen?
En je beseft dat extra bedden enkel een goede weekend uitstel zouden geven en geen afstel?
Inderdaad!
Extra IC bedden zorgen er alleen maar voor dat we iets later en dus verder in de exponentiële curve maatregelen gaan nemen met een nog veel groter probleem tot gevolg

Je moet juist Corona IC bedden afschalen zodat er mildere maatregelen genomen kunnen worden op het moment dat we nog in de curve zitten die alleen door statistici als exponentieel stijgend wordt gezien.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Empathy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:55:
[...]

- "Nee, bedankt"

Vind het altijd zo bijzonder dat mensen die geen vaccin willen, absoluut geen weigeraar genoemd willen worden.
Dank je wel. Deze realiteit vergeten sommige mensen door alleen maar negatief te zijn en te wijzen.

• Sovieto
Het grote voordeel aan extra capaciteit is wel dat je gedurende de tijden dat er minder Corona in het ziekenhuis was wel veel meer inhaalzorg had kunnen bieden. Dat is geen oplossing voor het probleem, maar we hadden wel minder problemen gehad qua uitgestelde zorg.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:31

Mfpower

In dubio

ikmattie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:01:
[...]

Inderdaad!
Extra IC bedden zorgen er alleen maar voor dat we iets later en dus verder in de exponentiële curve maatregelen gaan nemen met een nog veel groter probleem tot gevolg

Je moet juist Corona IC bedden afschalen zodat er eerder milde maatregelen genomen kunnen worden op het moment dat we nog in de curve zitten die alleen door statistici op dat moment als exponentieel stijgend wordt gezien.
Voor de endemische fase kan het geen kwaad om meer bedden te hebben omdat er wellicht voor altijd grotere pieken in de winter zullen optreden. Voor nu, wanneer de groei zo hard gaat geeft het je inderdaad weinig extra tijd.

• redwing
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:44:
[...]

Geen numerus fixus toepassen gaat niet zoveel oplossen, aangezien er ook opleidingsplekken moeten zijn.
Wel als ze die al jaren geleden hadden weggehaald. Iets waar toen al vaker om werd gevraagd omdat er een tekort aan zat te komen.

[removed]

• FabianGTI
  • Nu online
Gewoon nieuwsgierig, durf je niet vanwege de prik of durf je niet vanwege de inhoud?
Niet trollerig bedoelt, gewoon een oprechte vraag.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:03
Empathy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:55:
[...]

- "Nee, bedankt"

gekke vergelijking dat zou net zo iets zijn ik heb hier een lijntje cocaïne eens proberen en je wil het niet ben je dan een weigeraar als je het aangeboden krijgt of ben je het verplicht om te nemen?

heb het vaccin wel genomen maar als iemand het niet wil voor welke reden dan ook dan moeten ze het zelf weten lijkt mij , vind ik het slim nee maar goed dat is een andere discussie

• SemperFidelis
loonatick78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
[...]

En ik zei alleen dat het een interessant stuk is om eens te lezen en dat het perspectief biedt voor de toekomst.
Maar waarom is Zweden anders dan Nederland? Wat is er exact interessant aan Zweden?
Maurice doet om zeer onbekende redenen alsof Zweden het gouden voorbeeld is.
Lees je echter dit:
https://www.ft.com/conten...52-4c23-823b-5f8f7d18ebef

- Zweden heeft een zware periode doorgemaakt
- Er was geen opgelegde lockdown, maar de bevolking daar volgde de regering beter
- Andere testmaatregelen

De vraag is, waarom kiest Maurice nou Zweden, en niet Noorwegen/Denemarken/Finland. Dat is mij echt een raadsel, maar ik vermoed omdat hij tegen lockdowns is, en heel selectief probeert te bewijzen dat dat niet werkt.
Hadden we in Nederland het model van Zweden gebruikt, met veel hogere bevolkingsdichtheid, meer een cultuur van naar buiten gaan in horeca, dan had dat tot een ramp geleid.

Oja, wat nog het meest ironisch is: Zweden heeft vanaf gisteren ook een coronapaspoort. Dus Maurce zal wel balen haha.

[ Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 18-11-2021 14:07 ]

• zacht
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:03:
[...]

Voor de endemische fase kan het geen kwaad om meer bedden te hebben omdat er wellicht voor altijd grotere pieken in de winter zullen optreden. Voor nu, wanneer de groei zo hard gaat geeft het je inderdaad weinig extra tijd.
En nu nog bedenken hoe, personeel is het grootste probleem, het beroep moet aantrekkelijker gemaakt worden. Meer salaris, dan gaat men minder uren werken. Betere werkomstandigheden? Dan denk ik vooral aan meer mensen per bed, maar dat lost dus ook niet veel op qua aantal bedden. Het lijkt een vicieuze cirkel waar je eerst meer mensen moet hebben om meer mensen te kunnen aantrekken.

• Wolly
  • Niet online
Even een N=1 verhaaltje.

Collega heeft klachten, belt GGD om te testen.

Moest 39x bellen verspreid over de dag/avond omdat je na het bandje 'Het is druk' de verbinding verbreekt.
Online was er nooit een plek.

Nu mag hij morgen komen testen.

Mijn conclusie: Die testaantallen van 20k per dag moeten veel groter zijn in werkelijkheid.

• zacht
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:05:
[...]

Oja, wat nog het meest ironisch is: Zweden heeft vanaf gisteren ook een coronapaspoort. Dus Maurce zal wel balen haha.
Ik anders ook. Mijn compleet wappie buren wilden aankomend voorjaar naar Zweden immigreren vanwege het Corona-beleid, ik vrees dat dat niet door gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 18-11-2021 14:15 . Reden: Zpelling ]

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

FabianGTI schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:04:
[...]

Gewoon nieuwsgierig, durf je niet vanwege de prik of durf je niet vanwege de inhoud?
Niet trollerig bedoelt, gewoon een oprechte vraag.
Vanwege de prik (naald) en de eventuele lange termijn gevolgen. Zie bijvoorbeeld de Mexicaanse Griep en de gevolgen van de vaccinatie. Er zijn kleine dingetjes wat voor mij een grote drempel veroorzaakt.

Ik denk oprecht dat de Overheid het beste met ons voor heeft en dat er geen Bill Gates chip in zit.

Alleen als mensen horen dat je niet gevaccineerd bent je gelijk uitmaken voor wappie zonder maar even te vragen waarom vind ik echt te ver gaan. Niet elke Ajax supporter is toch Joods?

• migchiell
Sovieto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:58:
[...]

Vaak wordt in zulk soort situaties niet het woord weigeraar gebruikt, omdat het zo negatief klinkt.

Zo is iemand die een glas cola afslaat geen cola-weigeraar, maar hoeft gewoon even geen cola.
En iemand die vegetariër is, wordt ook bijna nooit een vleesweigeraar genoemd
Dat laatste is omdat het woord vegetariër al vleesweigeraar betekent :)

En er is natuurlijk ook wel een ander woord voor vaccinweigeraar, maar dat klinkt ook behoorlijk negatief. Vandaar dat ik het neutrale woord vaccinweigeraar gebruikte, wat imho precies de lading dekt, namelijk iemand die het vaccin heeft geweigerd.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:07:
[...]

En nu nog bedenken hoe, personeel is het grootste probleem, het beroep moet aantrekkelijker gemaakt worden. Meer salaris, dan gaat men minder uren werken. Betere werkomstandigheden? Dan denk ik vooral aan meer mensen per bed, maar dat lost dus ook niet veel op qua aantal bedden. Het lijkt een vicieuze cirkel waar je eerst meer mensen moet hebben om meer mensen te kunnen aantrekken.
Daar heb je een punt! Gelukkig heeft de regering de laatste 1,5 jaar alles er op ingezet om dit in kaart te brengen!

not.

• migchiell
bie100 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:05:
[...]

gekke vergelijking dat zou net zo iets zijn ik heb hier een lijntje cocaïne eens proberen en je wil het niet ben je dan een weigeraar als je het aangeboden krijgt of ben je het verplicht om te nemen?

heb het vaccin wel genomen maar als iemand het niet wil voor welke reden dan ook dan moeten ze het zelf weten lijkt mij , vind ik het slim nee maar goed dat is een andere discussie
In jouw voorbeeld ben je een cocaïneweigeraar ja.

Het woord weigeraar staat echt volkomen los van de reden waarom iemand iets weigert. Weiger je een koekje? Moet je zelf weten. Weiger je cocaïne? Hoogstwaarschijnlijk een verstandig idee. Weiger je een coronavaccin? Hoogstwaarschijnlijk een onverstandig idee. Allemaal weigeraars.

• zacht
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:09:
[...]

Vanwege de prik (naald) en de eventuele lange termijn gevolgen. Zie bijvoorbeeld de Mexicaanse Griep en de gevolgen van de vaccinatie. Er zijn kleine dingetjes wat voor mij een grote drempel veroorzaakt.

Ik denk oprecht dat de Overheid het beste met ons voor heeft en dat er geen Bill Gates chip in zit.

Alleen als mensen horen dat je niet gevaccineerd bent je gelijk uitmaken voor wappie zonder maar even te vragen waarom vind ik echt te ver gaan. Niet elke Ajax supporter is toch Joods?
Ik ben het met je eens dat er heel veel smaken ongevaccineerden zijn. De 'bangen', de twijfelaars, de hardcore anti-vaxxers, de gelovigen, de onwetenden, de overheids-wantrouwers, de ik-doe-alles-natuurlijk-ers, en ik vergeet er vast nog wat.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Stimulate14 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:02:
[...]

Dank je wel. Deze realiteit vergeten sommige mensen door alleen maar negatief te zijn en te wijzen.
Ik begrijp het wel. Zelf heb ik ze ook niet gehad, en dat zie ik voorlopig ook echt niet gebeuren.
Zelf ben ik hartstikke gezond en heb ik al covid meegemaakt in begin 2020, dat stelde serieus niks voor. Nu snap ik dat veel mensen denken dat ik dan een gevaar ben.

Ik werk vrijwel altijd thuis en als ik op kantoor ben is dat met een klein groepje op afstand. Ik kom nog maar zelden bij de supermarkt en als ik dat doe koop ik 1 flinke kar voor de komende 2 weken. Ik hou me al sinds het begin nog steeds aan de basisregels, ook toen die er even niet waren. Dus afstand houden, handen wassen en een mondkapje op.
voordat ik op bezoek ga bij ouderen doen ik altijd een zelftest of doe ik even een spoedtest. Hier kan een spoedtest nog altijd vrijwel direct na de aanvraag plaatsvinden.
Al met al denk ik dat ik in de afgelopen 2 jaar zeker 75 testen heb gehad/gedaan.

Aan de ene kant zou ik het nog niet eens zo erg vinden om nog eens 2 weken besmet te zijn in thuisquarantaine. Dan hebben we het groene vinkje ook binnen... al mis ik dat niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 18-11-2021 14:17 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Wolly
  • Niet online
Delta heeft ons toch wel goed te pakken ;(
ZEIST - In de Nederlandse ziekenhuizen liggen donderdag meer coronapatiënten dan precies een jaar geleden. Dat is voor het eerst in de huidige coronagolf. In totaal liggen er nu 2110 patiënten met Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Vorig jaar, op 18 november 2020, waren het er 2087.
Meer coronapatiënten in ziekenhuizen dan een jaar geleden

• SemperFidelis
[...]

Vanwege de prik (naald) en de eventuele lange termijn gevolgen. Zie bijvoorbeeld de Mexicaanse Griep en de gevolgen van de vaccinatie.
Wat vind je van de lange termijn gevolgen van de infectie zelf? Ben je daar dan niet ongerust over?

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11 18:30
[...]

Zie bijvoorbeeld de Mexicaanse Griep en de gevolgen van de vaccinatie.
Ben nu toch wel benieuwd waar je exact op doelt?

• migchiell
[...]

Qua naald kan ik je wellicht iets geruststellen: ik ben bepaald geen fan van naalden en als er bloed geprikt moet worden dan kijk ik altijd even naar het plafond terwijl ik aan Bob Ross probeer te denken. Eerlijk gezegd voel je daar al nauwelijks iets van, maar het is het idee.

De naalden die ze voor vaccinatie gebruiken voel je nog veel minder, eigenlijk gewoon helemaal niet. En ze kunnen niet of nauwelijks misprikken want ze hoeven niet te mikken op een ader maar alleen op je bovenarm.

En dat over het woord wappie... ik interpreteer wappie als irrationeel, en ja, angst voor naalden is irrationeel want objectief gezien is er eigenlijk niks om bang voor te zijn. Ik kan het weten want ik heb een irrationele angst voor spinnen, en ik moet bekennen dat als de remedie tegen corona zou zijn dat je een dikke tarantula (ik gruwel letterlijk al bij het typen van dat woord) over je gezicht moet laten kruipen, dat ik dan misschien ook wel een weigeraar zou zijn... en dus een wappie, want rationeel gezien weet ik heus wel dat die spin mij niks doet. In dat licht bekeken is vrijwel elke vaccinweigeraar automatisch een wappie, omdat er nou eenmaal geen rationele redenen zijn om het vaccin te weigeren, behalve voor die enkeling met gegronde medische reden.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:09:
[...]

Ik anders ook. Mijn compleet wappie buren wilden aankomend voorjaar naar Zweden immigreren vanwege het Corona-beleid, ik vrees dat dat niet door gaat.
Ik heb het zelf ook wel bedacht. Niet omdat ik vind dat ze het qua besmettigen/doden e.d. beter deden (integendeel) maar wel een andere visie erop na hielden, namelijk een grote prioriteit geven aan andere (hier vaak nogal onbelichte) zaken in de samenleving. Het verbaast me eigenlijk dat ze een pas gaan invoeren, hoewel het nu lijkt dat deze niet zo breed ingezet gaat worden als hier. Hier in NL gaat eigenlijk alles mis; de kwetsbaren zijn niet beschermd, de scholen zijn dichtgegaan, veel besmettingen, ziekenhuisopnames hoog, polarisatie, lockdowns, overspannen mensen van thuiswerken, etc etc. De hele rambam is hier en het werkt nog niet omdat we steeds te laat ingrijpen en de basismaatregelen (die Zweden wat meer uit zichzelf doen) laten varen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 18-11-2021 14:22 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Zijn er - gezien we aan de maximale testcapaciteit zitten - vandaag weer tussen de 20.000 en 21.000 nieuwe besmettingen te verwachten?

Je zou dat getal bijna moeten corrigeren voor het aantal testen dat niet afgenomen kan worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• eric.1
snaggyheadshot schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ben nu toch wel benieuwd waar je exact op doelt?
Narcolepsie icm Pandemrix gok ik, wat nog steeds niet onomstotelijk bewezen is.

En wat administratieve flaters en het achterhouden van andere bijeffecten

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 18-11-2021 14:34 ]

• zacht
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:22:
Zijn er - gezien we aan de maximale testcapaciteit zitten - vandaag weer tussen de 20.000 en 21.000 nieuwe besmettingen te verwachten?

Je zou dat getal bijna moeten corrigeren voor het aantal testen dat niet afgenomen kan worden.
Nu de testcapaciteit aan de max zit is het percentage positief ineens een stuk interessanter.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 18:02
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:24:
[...]
Crap... Got me...

Zat met m'n hoofd al bij 2G+ of 1G |:(
Tenzij ze dus een herstelbewijs leveren terwijl dat niet de bedoeling was, dat is dan weer van invloed op de tweede G van de twee G, die van een verklaring van genezen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:21:
[...]

Ik heb het zelf ook wel bedacht. Niet omdat ik vind dat ze het qua besmettigen/doden e.d. beter deden (integendeel) maar wel een andere visie erop na hielden, namelijk een grote prioriteit geven aan andere (hier vaak nogal onbelichte) zaken in de samenleving. Het verbaast me eigenlijk dat ze een pas gaan invoeren, hoewel het nu lijkt dat deze niet zo breed ingezet gaat worden als hier. Hier in NL gaat eigenlijk alles mis; de kwetsbaren zijn niet beschermd, de scholen zijn dichtgegaan, veel besmettingen, ziekenhuisopnames hoog, polarisatie, lockdowns, overspannen mensen van thuiswerken, etc etc. De hele rambam is hier en het werkt nog niet omdat we steeds te laat ingrijpen en de basismaatregelen (die Zweden wat meer uit zichzelf doen) laten varen.
en @zacht

Zweden is inmiddels ook netjes aangesloten bij de rest van de wereld lijkt het. Gras is niet altijd groener:

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44

Superkiwi

Hoi doei

Ben wel benieuwd hoe menig Tweaker over de boosterprik denkt. Laten jullie je meteen weer prikken als dat kan met die boosterprik?
Als dat betekent dat ik bv op restaurant, naar de bios of naar de bowlingbaan mag zonder me van tevoren te laten testen zeg ik: prik 'm d'r maar in!
Dat is de reden dat ik het de eerste keer ook heb genomen. Ik heb me nog geen enkele keer laten testen en dat wil ik graag zo houden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Sovieto
migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:13:
[...]

In jouw voorbeeld ben je een cocaïneweigeraar ja.

Het woord weigeraar staat echt volkomen los van de reden waarom iemand iets weigert. Weiger je een koekje? Moet je zelf weten. Weiger je cocaïne? Hoogstwaarschijnlijk een verstandig idee. Weiger je een coronavaccin? Hoogstwaarschijnlijk een onverstandig idee. Allemaal weigeraars.
Dit is gewoon echt onzin. Tuurlijk kan je het taaltechnisch allemaal wel kloppend laten zijn, maar in Nederland noemt niemand iemand anders een koekjesweigeraar.

• dfbt
Headshot_NL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:14:
[...]

Ik begrijp het wel. Zelf heb ik ze ook niet gehad, en dat zie ik voorlopig ook echt niet gebeuren.
Zelf ben ik hartstikke gezond en heb ik al covid meegemaakt in begin 2020, dat stelde serieus niks voor. Nu snap ik dat veel mensen denken dat ik dan een gevaar ben.

Aan de ene kant zou ik het nog niet eens zo erg vinden om nog eens 2 weken besmet te zijn in thuisquarantaine. Dan hebben we het groene vinkje ook binnen... al mis ik dat niet echt.
Hier ook, vriendengroep van 8 man + 8 dames, op 1 stel na niemand gevaccineerd, Allemaal tussen 25-30 jaar. Bijna iedereen Covid al meegemaakt vrij vroeg vorig jaar. (sommige zelfs nu al een tweede keer) Niemand meer als 2 dagen ziek op bed gelegen. ( nog niemand long-covid of problemen door covid op gezondheid) Mijn vriendin heeft t nu 2x gehad. ( vorig jaar maart en oktober) ik heb nooit afstand van haar gehad of apart geslapen of gewoond, 2x in quarantaine gezeten 14 daags ongeveer ( dat was nog in die periode van haar laatste besmetting dag tot 7 dagen daarna voor mijzelf) Nog 0 klachten van griep/covid gehad. Al 5 jaar niet ziek geweest (behalve een keer een loopneus :D , ik fiets elke dag nog in mijn korte broek ) . ik schat mijn eigen systeem redelijk goed in, heb er over nagedacht om vaccinatie te nemen, en besloten om hem niet te nemen. In mijn omgeving heb familie en ouders/grootouders wel een vaccinatie. Behalve mijn werk ga ik niet op vakantie naar buitenland, boodschappen worden bezorgd , mijn oma (85 jaar) en al 5 jaar weduwe roept 'als jullie niet meer komen ga ik dood van ellende omdat ze alleen is, dus covid ja of nee, mondkap ja of nee, vaccinatie ja of nee, maakt haar niet zoveel uit. als ik maar op bezoek kom' wij gaan niet naar restaurants of kroegen of uitgaan gebieden want geen QR en geen zin om te testen. Dus zitten we gezellig bij elkaar op de koffie. Meeste van ons willen wel doorgaan met sporten en moeten dus daarvoor testen . Wat onze gezondheid ten koste komt. Wel degelijk een driestrijd tussen vaccineren, testen voor toegang, of een nieuwe Corona besmetting doormaken en 1 jaar lang QR hebben.

• BeefHazard
  • Laatst online: 23:10
Kom maar door, zeker als de universiteit dan weer volledig open kan (ookal zitten we daar al boven de 96%)

Een familielid heeft 'm al, die had er absoluut 0 last van.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Pagina: 1 ... 75 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.