Dat gevoel krijg ik andersom.

GGD weet of Gonadan geprikt is. Als een App zich meldt die ingelogd is met de Digid van Gonadan ondertekent de GGD met hun private key een rits certificaten met beperkte houdbaarheid voor de komende maand. Die certificaten zeggen "Gonadan is geprikt en ik, de GGD, als eigenaar van deze private key, erken dat voor de komende 24 uur"
Je App kan dat certificaat niet signen. Je app moet zich altijd melden bij de GGD om dat te doen. Wie weet er anders of jij een strippenkaart mag krijgen of niet?
Nu krijg je 28 certificaten voor de komende 28 dagen. In het nieuwe systeem krijg je 1 certificaat voor de komende 1 dag. Wordt je dan positief getest, dan krijg je morgen geen nieuw certificaat. In het huidige systeem heb je dan nog 27 certificaten over.
Dan moet je eerst gaan achterhalen welke strippenkaart je ongeldig moet maken, maar die staan niet op naam. Dus moet je een database gaan aanleggen waar je een relatie kunt aanbrengen tussen strippenkaarten en gevaccineerden.
Hoe weet de GGD dan wie er geprikt is of niet?
Dat weet de GGD wel, maar dat heeft geen relatie meer met de strippenkaart die gegenereerd is.
Klopt, maar de database met geprikte wordt wel geraadpleegt om te kijken of jij een strippenkaart mag krijgen, die je App dan opslaat, nadat de GGD die gemaakt heeft.
Éénmalig, bij het maken van de strippenkaart.
En iedere maand, want je hebt niet voor onbeperkt strippen. Zet je telefoon maar eens een maand in vliegtuigmodus. Dan zijn je strippen op.
Dat klopt, maar dat is omdat hij dan niet kan renewen, niet omdat je de GGD moet bellen voor je vaccinatiestatus.
Die strippen worden afgegeven door de GGD, nadat ik ze ophaal met de app. De GGD is de instantie die de strippen ondertekent. De GGD kan besluiten om jou geen strippenkaart meer te geven om welke reden dan ook.
Nee, de strippenkaarten worden afgegeven door de GGD. De strippenkaart renewen heb je de GGD niet voor nodig, alleen maar verbinding met het strippenkaartsysteem.