Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.698 views

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

-tom-562 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:47:
[...]

Is het een bewezen superspread event dan, bron?
Natuurlijk niet, die raken allemaal besmet in de thuissituatie volgens het BCO :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 17:29
Het besmettingscijfer van vandaag (11.800 op een maandag!) is echt slecht, en op koers voor bijna 20k positieve tests begin december.

Maar tegelijk is het eerste lichtpuntje zichtbaar: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Kijk naar de grafiek "Percentage positieve testen door de tijd heen". Die lijkt over de piek heen, en dat is historisch gezien vaak de prelude van de piek in de positieve tests. Bijvoorbeeld 26-10-2020 piek percentage positief -> 5 dagen later was de piek van positieve tests. Ook deze zomer, 13-7-2021 piek %positief, 18-7 piek aantal positief.

Als dat patroon ook deze keer doorzet, dan zouden we nu reeds op piekniveau zitten. Vanwege de weekdagfactor de komende dagen nog 12.000 a 13.500 positieve tests, daarna dalend.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:35
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:37:
[...]

Tja, dat is ook het gevolg van in een vrij land leven. Meestal geeft dat heel veel voordelen en soms wat nadelen. In dit geval zitten er voor iedereen wat lastige consequenties aan vast. Helaas, maar voorlopig gaat het leven nog steeds grotendeels gewoon door.

Daarnaast blijf ik vinden dat je vooral naar de regering moet wijzen en niet naar de ongevaccineerden. Die regering schaft de basisregels weer eens veel te vroeg af en vertikt het om iets te doen totdat de ICs weer vol liggen.
Maar vertel dan eens, hoelang moesten we de maatregelen volgens jou nog aanhouden dan?
Achteraf is altijd makkelijk lullen(even Dansen met Janssen uitgesloten dan, want dat was inderdaad gewoon dom).

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:52
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:42:
[...]
Hm.. vorig jaar was ik best wel opgesloten, voor mijn eigen veiligheid. De overheid was me aan het beschermen. Hoefde van mij niet hoor.
Ook vorig jaar kun je gewoon gaan en staan waar je wilde. Die lockdown die we hier hadden was irritant maar opsluiten was het zeker niet.
Maar we draaien in rondjes. Jij ziet de ongevaccineerden niet als een probleem in de verdere afhandeling van dit virus. Ik wel.
Ik zie vaccinatie als 1 van de middelen om het probleem dat we hebben op te lossen. Het is nl. niet de enige oplossing en zelfs bij 100% vaccinatie zouden we niet uit de problemen zijn. Het hele punt is dat je naar het hele plaatje moet kijken en niet alleen naar slechts een van de middelen die je hebt.

Ik zie b.v een veel groter probleem in de aanpak die steevast te optimistisch is en veel te veel gericht op IC-bezetting. Wat kleine maatregelen aan het begin van de winter had ons b.v. veel meer geholpen dan die paar vaccinaties die nu nog worden gezet doordat we het moeilijker maken voor ongevaccineerden.

[removed]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:33
update 2021-11-08

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72tpm_7KS2eS-c8vcGdB9wXGcJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Mccrl8Y92GNyJ04LjrIvRMa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3yB4lZMOTxgBygUs8JRRs2nADQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HOlA6xUZjjGRON06tG8ttfeY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9evZFd8aXVPyG5ZD9q82tS7T6tg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1UhCzdgjB5aiKQ9dSFc78eR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVpJctfPKZATk3CI7_9Tr1f2BTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TG4GVlZx0AhQxWyIr5cCIGol.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82kagvf44E5PdWIkbjJKzAY5RDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P0TeV694WHi38DeL1079sVVa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG_PdIIJFrR0Nf6NqVnBvOYHCSU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aWlzFgV4TAFq5URIlgdu8k0c.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35407D5TudDhNlIBUbUIsGrWiUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hRf84Y7eLnqGOh4WSNm6VVCo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hae8AXYZwfy-M6WU5LJbo7uRyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xGjJqSE3C5m0QyDhijV2EpbF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytUtgiIosx7AK0WiFmgY7PBup6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NLaaW7udefg8ZLdZr5caRKtP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLLa1SLx5uMm-4eqlAd5bMwBbJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X2eTdifuUa20LxkHomYbvY8z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dkzLT1LIUWn77noFZXcl3EFuUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FqDQSUuaM5nuSjmiDN6fNinV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rITFB7asfT26YAhz9nTOZ-blWGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jt6gtXM0oJ2WIPBc93TlrAWC.png?f=user_large

• redwing
FabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:51:
[...]

Maar vertel dan eens, hoelang moesten we de maatregelen volgens jou nog aanhouden dan?
Achteraf is altijd makkelijk lullen(even Dansen met Janssen uitgesloten dan, want dat was inderdaad gewoon dom).
De basismaatregelen hadden ze gewoon aan vast moeten houden. Je wist dat we in de winter weer een stijging zouden krijgen. Slim is dan om eerst te kijken wat die stijging doet en dan pas de maatregelen al dan niet weg te halen of te verscherpen. De stijging is ten slotte exponentieel, dus na een paar weken weet je al aardig waar je uit gaat komen als je niets doet.

[removed]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ook vorig jaar kun je gewoon gaan en staan waar je wilde. Die lockdown die we hier hadden was irritant maar opsluiten was het zeker niet.
Nee, dat kon niet.
Ik mocht niet met vrienden of familie samenkomen
Ik mocht niet naar de kroeg
Ik mocht niet naar het restaurant
Ik mocht niet naar de sportschool
Ik mocht niet naar het stadion
Ik mocht niet naar een pretpark
'S avonds mocht ik niet naar buiten
Ik mocht niet naar kantoor
Ik mocht niet naar bepaalde recreatieplekken (buiten)
Enz enz

Ik mocht overdag inderdaad even naar de supermarkt (maar liever maar 1x in de week) en een rondje buiten lopen.

Het was een hel, en het gaat weer gebeuren. En dat had allemaal voorkomen kunnen worden als iedereen gewoon netjes een prikje had gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 15:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Mijn werkgever is het inmiddels ook beu geloof ik. We (alle medewerkers) zijn uitgenodigd voor een kerstfeest in december. Partners zijn ook welkom. Als iedereen zou komen opdagen en ook een partner zou meenemen, dan zou dat een feestje voor 3500 personen zijn. 8)7

De werkgever geeft wel op voorhand al aan dat iedereen een geldige qr-code moet kunnen tonen.

Terwijl het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames toeneemt en we in afwachting zijn van nieuwe maatregelen vind ik het wel best gedurfd om zo'n feestje te organiseren. Ik vrees dat andere werkgevers ook dit soort feestjes aan het plannen zijn.

Kunnen we niet nog héél even wachten met dit soort feestjes?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:51:
Als dat patroon ook deze keer doorzet, dan zouden we nu reeds op piekniveau zitten. Vanwege de weekdagfactor de komende dagen nog 12.000 a 13.500 positieve tests, daarna dalend.
Dan zou je het met een 2G beleid alleen toch gewoon redden?
Met als 'added bonus' een hoop extra vaccinaties.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:31:
[...]
Haha, ik zou bijna gaan denken dat je geen prikje hebt gehaald. Maar we gaan wel weer in lockdown door de mensen die geen prik hebben gehaald, we doen het wel weer 'samen' omdat de overheid de ballen niet heeft.
Nouja, 16 miljoen mensen doen het samen, en dan heb je nog 1.5 miljoen mensen hier in Nederland..
Eerder in dit topic noemde ik dat het indelen van de wereld in gevaccineerden en ongevaccineerden uiteraard allerlei nuances ontbeert. Een andere indeling (waar ook weer nuanceringen ontbreken) zou kunnen zijn:

1. mensen voor vaccinatie en voor bescherming voor iedereen als R>1
2. mensen voor vaccinatie maar tegen bescherming voor iedereen als R>1
3. mensen tegen vaccinatie maar voor bescherming voor iedereen als R>1
4. mensen tegen vaccinatie en tegen bescherming voor iedereen als R>1

Gezien de (helaas) beperkte vaccinatiegraad en hele goede maar niet perfecte vaccineffectiviteit, ben ik persoonlijk voor 1. omdat er bij R>1 een onveilige situatie bestaat voor mensen die niet reageren op een vaccin, of die niet gevaccineerd kunnen worden of voor wie de werking afneemt. Mensen die zich niet laten vaccineren, maar dat wel zouden kunnen, worden daarnaast ook deels ziek en moeten soms worden opgenomen. De combinatie van al die groepen leidt ertoe dat de zorg ernstig overbelast is geraakt en nu - as we speak - aangeeft dat er snel minder opnames moeten komen. Vaccinaties werken heel goed, maar helaas pas over enkele weken.

Na al deze nuancering. Waar zullen de meeste mensen in Nederland voor zijn denk je @St@m?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:27:
Als je kijkt naar het aantal gevaccineerden die nu al in het ziekenhuis liggen en hoe snel dat toeneemt ga je het daarmee niet redden. Je zou dan weliswaar ook wat minder besmettingen hebben, maar een bierviltje berekening geeft je daarmee hooguit een paar weken winst.
Aangezien de regering pas maatregelen neemt als het IC val dreigt te komen, had je dan alle maatregelen een maandje op kunnen schuiven, maar ik schat dat we nu wel voor januari allerlei extra maatregelen krijgen. En dat betekenn dat met 100% vaccinatie je misschien net februari had kunnen halen.
Laat maar zien dan, die berekening op dat bierviltje :)

• t_captain
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:03:
[...]

Dan zou je het met een 2G beleid alleen toch gewoon redden?
Met als 'added bonus' een hoop extra vaccinaties.
Zien is geloven. Tot nu toe knallen de positieve tests nog omhoog en is ook de wekelijkse groeifactor nog niet hard aan het dalen. Daar is nog geen piekvorming zichtbaar. Alleen in het %positief momenteel.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28

Agent47

I always close my contracts.

Mawlana schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:58:
Mijn werkgever is het inmiddels ook beu geloof ik. We (alle medewerkers) zijn uitgenodigd voor een kerstfeest in december. Partners zijn ook welkom. Als iedereen zou komen opdagen en ook een partner zou meenemen, dan zou dat een feestje voor 3500 personen zijn. 8)7

De werkgever geeft wel op voorhand al aan dat iedereen een geldige qr-code moet kunnen tonen.

Terwijl het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames toeneemt en we in afwachting zijn van nieuwe maatregelen vind ik het wel best gedurfd om zo'n feestje te organiseren. Ik vrees dat andere werkgevers ook dit soort feestjes aan het plannen zijn.

Oh mijn werkgever ziet me het liefst ook elke dag op kantoor. Ik kom 1 keer per week, vind dat al meer dan zat eigenlijk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:35
Bij ons is het precies andersom, daar denkt de werkgever elke keer 'mooi, hou ik dat geld ook weer in de zak, goed excuus!' :')

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:04:
[...]

Eerder in dit topic noemde ik dat het indelen van de wereld in gevaccineerden en ongevaccineerden uiteraard allerlei nuances ontbeert. Een andere indeling (waar ook weer nuanceringen ontbreken) zou kunnen zijn:

1. mensen voor vaccinatie en voor bescherming voor iedereen als R>1
2. mensen voor vaccinatie maar tegen bescherming voor iedereen als R>1
3. mensen tegen vaccinatie maar voor bescherming voor iedereen als R>1
4. mensen tegen vaccinatie en tegen bescherming voor iedereen als R>1

Gezien de (helaas) beperkte vaccinatiegraad en hele goede maar niet perfecte vaccineffectiviteit, ben ik persoonlijk voor 1. omdat er bij R>1 een onveilige situatie bestaat voor mensen die niet reageren op een vaccin, of die niet gevaccineerd kunnen worden of voor wie de werking afneemt. Mensen die zich niet laten vaccineren, maar dat wel zouden kunnen, worden daarnaast ook deels ziek en moeten soms worden opgenomen. De combinatie van al die groepen leidt ertoe dat de zorg ernstig overbelast is geraakt en nu - as we speak - aangeeft dat er snel minder opnames moeten komen. Vaccinaties werken heel goed, maar helaas pas over enkele weken.

Na al deze nuancering. Waar zullen de meeste mensen in Nederland voor zijn denk je @St@m?
Het gros denkt dat die ongevaccineerden een verdomde prik moeten halen denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:17
SomerenV schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:42:
[...]

100% ga je nooit halen en is daarnaast geen garantie dat je dan wel uit de shit zou zijn. Dat vastklampen aan dat onrealistische percentage zorgt er alleen maar voor dat je je teveel blijft richten op de ongevaccineerden als het grote probleem terwijl er inmiddels veel meer oorzaken spelen. Maar door je blind te staren op 1 onderdeel van het probleem blijft de rest een ondergeschoven kindje en blijf je met de ellende zitten.
De vraag hoe we in deze situatie terecht zijn gekomen en de vraag hoe we er uitkomen zijn beide legitiem.
Omdat het verhogen van de vaccinatiegraad geen wondermiddel is dat ons uit de huidige situatie gaat redden kan dat echter wel onderdeel zijn van het antwoord op de eerste vraag.

Hij wil.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 15:25
Ik vrees dat andere werkgevers ook dit soort feestjes aan het plannen zijn.
Bij ons zijn ze al bang als een hele afdeling samen zou vergaderen.
Niet elke werkgever is hetzelfde, maar dat gaat van yolo (corona bestaat niet, we doen als voorheen) tot extra streng (alleen teams etc.) en alles daar tussen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 10:09

Dennahz

Life feels like hell should.

St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:57:
[...]

Nee, dat kon niet.
Ik mocht niet met vrienden of familie samenkomen
Ik mocht niet naar de kroeg
Ik mocht niet naar het restaurant
Ik mocht niet naar de sportschool
Ik mocht niet naar het stadion
Ik mocht niet naar een pretpark
'S avonds mocht ik niet naar buiten
Ik mocht niet naar kantoor
Ik mocht niet naar bepaalde recreatieplekken (buiten)
Enz enz

Ik mocht overdag inderdaad even naar de supermarkt (maar liever maar 1x in de week) en een rondje buiten lopen.

Het was een hel, en het gaat weer gebeuren. En dat had allemaal voorkomen kunnen worden als iedereen gewoon netjes een prikje had gehaald.
Naar vrienden of familie mocht je gewoon gaan, toch? Hebben wij nooit gelaten in ieder geval. Wel wat kleinere groepen dan anders natuurlijk, maar verder kon het gewoon.

Voor de rest heb je wel gelijk, dat moeten we niet meer willen. En dat gaat ook niet meer gebeuren, want we hebben nu de heilige coronapas waarmee het allemaal veilig kan, toch? ;)

Dat is gewoon dom - en inderdaad daar moeten "we" gewoon even mee wachten. Aan de andere kant zie je dan wel een topviroloog als Mark van Ranst Ik weet het, de bron is van FdW vrolijk dansen in een afgesloten ruimte met heel veel mensen. Terwijl hij een paar dagen ervoor nog tegen anderen zei dat ze zoveel mogelijk contacten moesten vermijden.

Dus ja... weet je, als de experts het ook niet doen, waarom wij dan wel? :X Ik zou zelf trouwens niet gaan naar zo'n feestje, veel te druk. En het is gewoon écht onverstandig.

Twitter

• Number10
  • Niet online
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:08:
[...]
Dat denk ik ook :)

Maar het gaat uiteraard om 1 van die 4 en vooral welke logica daar (niet) achter schuilgaat als de genoemde nuanceringen in overweging worden genomen.

Ik kan daar ook nog aan toevoegen dat polarisatie op de lange termijn waarschijnlijk maatschappelijk ongewenste situaties kan opleveren zoals de situatie in de VS laat zien bijvoorbeeld.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:04:
[...]

En toch geven we die mensen de keuze en zien we het als enorm goed dat we vrijheid hebben in Nederland. Je kunt dus ook andersom bedenken dat die vrijheid je wel wat waard mag zijn. Die vrijheid weg gooien omdat het een keer iets nadeligs voor je doet is echt niet de oplossing. Dan ben je net als de regering alleen over morgen aan het denken en niet over de toekomst.
Maar die vrijheid is al jaren beperkt...

Je hebt niet de vrijheid om zonder licht te fietsen, je hebt niet de vrijheid om zonder toegangsbewijs achter het stuur te kruipen, je hebt niet de vrijheid om als roker een nieuwe longbye krijgen, als alcoholist een nieuwe lever. Ik heb ook niet de vrijheid om iemand te slaan.

Er zijn al tijden beperkingen aan vrijheid,als die anderen negatief beïnvloed. Waarom staan er daarvoor nu opeens mensen op de barricade?

• t_captain
42erik schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:14:
[...]

Je hebt niet de vrijheid om zonder licht te fietsen, je hebt niet de vrijheid om zonder toegangsbewijs achter het stuur te kruipen, je hebt niet de vrijheid om als roker een nieuwe longbye krijgen, als alcoholist een nieuwe lever. Ik heb ook niet de vrijheid om iemand te slaan.

Er zijn al tijden beperkingen aan vrijheid,als die anderen negatief beïnvloed. Waarom staan er daarvoor nu opeens mensen op de barricade?
Omdat er sprake is van nieuwe beperkingen, die op dit moment ook nieuwe gebieden (medische integriteit) lijken binnen te komen. tegen de achtergrond van een overheid die eigenlijk al 30 jaar bezitg is om alles steeds fijnmaziger in de gaten te houden en bij te sturen, snap ik het ongemak wel.

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:15:
[...]

Dan ga je mee in het denken dat de afgelopen maanden ook onze regering in zijn greep heeft gekregen: vaccinatie als doel in plaats van middel gaan zien.
Nee hoor, dat is niet wat ik zeg... Of iig niet wat ik bedoel ;)

Een hoge vaccinatie is gewoon een heel efficiënt middel om de ziekenhuizen op orde te houden/krijgen. Mensen wat hardhandig naar een prikstraat helpen is inmiddels best een idee.

Al zou jedat misschien specifiek bij de ouderen moeten doen, aangezien de 30er al amper risico loopt

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
42erik schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:20:
[...]

Nee hoor, dat is niet wat ik zeg... Of iig niet wat ik bedoel ;)

Een hoge vaccinatie is gewoon een heel efficiënt middel om de ziekenhuizen op orde te houden/krijgen. Mensen wat hardhandig naar een prikstraat helpen is inmiddels best een idee.

Al zou jedat misschien specifiek bij de ouderen moeten doen, aangezien de 30er al amper risico loopt
Er zullen honderdduizenden dubbel gevaccineerde ouderen zijn die maar wat graag vandaag nog vrijwillig naar de prikstraat zouden willen voor de booster.

Dat zijn mensen die ook in het ziekenhuis komen, in overgrote meerderheid.

Maar helaas, mag nu niet van het ministerie van VWS. Liever eerst de jongeren en mensen die nog geen tijd hebben gehad prikken.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:24:
[...]

Er zullen honderdduizenden dubbel gevaccineerde ouderen zijn die maar wat graag vandaag nog vrijwillig naar de prikstraat zouden willen voor de booster.

Dat zijn mensen die ook in het ziekenhuis komen, in overgrote meerderheid.

Maar helaas, mag nu niet van het ministerie van VWS. Liever eerst de jongeren en mensen die nog geen tijd hebben gehad prikken.
Want kwantitatieve percentage is belangrijker dan kwalitatief beschermen.

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:16:
[...]
Omdat er sprake is van nieuwe beperkingen, die op dit moment ook nieuwe gebieden (medische integriteit) lijken binnen te komen. tegen de achtergrond van een overheid die eigenlijk al 30 jaar bezitg is om alles steeds fijnmaziger in de gaten te houden en bij te sturen, snap ik het ongemak wel.
Het ongemak ontstaat nu vooral als gevolg van het gebrek aan tijdig overheidshandelen. Wat er gebeurt met wachten bij R>1 lijkt mij onrechtmatig, want het voegt niets toe, maakt het probleem alleen maar groter en is in het geheel niet in lijn met internationale verdragen die de overheid enerzijds verplicht voor een veilige omgeving te zorgen én anderzijds ernstige besmettelijke ziekten met een A status te bestrijden.

Er bestaat helemaal niet zoiets als een strategie van 'gecontroleerde verspreiding' en één van de WHO experts heeft dat in Nieuwsuur ook expliciet als mogelijkheid van de hand gedaan.

De 'mening van de massa' die in dit topic soms wordt opgevoerd is in ieder geval een slecht argument als het aankomt op de fundamentele rechten van bijvoorbeeld een kwetsbare minderheid die na een besmetting een relatief grote kans heeft om te komen overlijden. En dat betekent uiteraard niet dat elk individueel leven tot in de eeuwigheid koste wat kost moet worden beschermd, maar het wachten bij R>1 heeft onder de huidige omstandigheden met adequate bestrijding m.i. weinig van doen.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-10 16:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Je hebt niet de vrijheid om zonder licht te fietsen, je hebt niet de vrijheid om zonder toegangsbewijs achter het stuur te kruipen.
Die vrijheden heb je dus wel alleen heb je de kans om een boete te krijgen. In het licht van de QR maatschappij zou het zo zijn dat er een licht-sensor op je fiets zit en dat je fiets automatisch op slot gaat als het donker is en je licht het niet doet. Of een auto die niet werkt als jij je rijbewijs niet kan scannen.

Dus ja, wat is definitie van vrijheid, is dat bewegen binnen de kaders die de overheid stelt met totale controle of is het een richtlijn waar jij je vrij buiten de kaders kan bewegen en waar je kans loopt op straffen als jij je buiten de kaders bevind.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Wolly
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:27:
[...]

Want kwantitatieve percentage is belangrijker dan kwalitatief beschermen.
Die mensen hebben direct baat bij een prik en zullen dus inderdaad zorgen voor minder belasting van de ziekenhuizen.

• Wolly
  • Niet online
Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge denkt dat de tijdelijke wet die de coronamaatregelen mogelijk maakt nog wel verlengd moet worden tot juni komend jaar. "Dat lijkt me reëel om te veronderstellen want we zullen niet in februari klaar zijn, waarschijnlijk, met de crisis en het nemen van maatregelen", zei hij in de Tweede Kamer.
De Kamer moet iedere drie maanden instemmen met een verlenging van de Tijdelijke wet maatregelen covid-19. Maandag werd gesproken over een verlenging die al ingegaan is, en nog loopt tot december. Dit was al de derde verlenging, en De Jonge denkt dat ook een vierde en vijfde verlenging nodig zullen zijn.
De Jonge: Coronaregels zullen ook na februari nog nodig zijn

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Inmiddels stort de boel in Limburg in.

https://www.ad.nl/limburg...komt-in-de-knel~a548c83a/

Wellicht is dat carnaval cancellen toch wel een goed idee.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:52
revolution-nl schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:28:
[...]

Die vrijheden heb je dus wel alleen heb je de kans om een boete te krijgen. In het licht van de QR maatschappij zou het zo zijn dat er een licht-sensor op je fiets zit en dat je fiets automatisch op slaat gaat als het donker is en je licht het niet doet. Of een auto die niet werkt als jij je rijbewijs niet kan scannen.

Dus ja, wat is definitie van vrijheid, is dat bewegen binnen de kaders die de overheid stelt met totale controle of is het een richtlijn waar jij je vrij buiten de kaders kan bewegen en waar je kans loopt op straffen als jij je buiten de kaders bevind.
Vrijheid binnen deze context is altijd de bewegingsruimte die je hebt binnen de kaders van de van toepassing zijnde wetgeving. Als er controlemechanismen nodig zijn dan kunnen deze, wederom binnen de kaders van de geldende wetgeving, worden toegepast. Ook de overheid is niet uitgezonderd van deze definitie van vrijheid.

Een uitzondering daarop noemt men geloof ik een dictatuur. En aan het andere uiterste is er natuurlijk nog de anarchie. Dat laatste wordt nog wel eens verward met "vrijheid" zoals het in de moderne maatschappij is toegepast heb ik het idee.

• Cid Highwind
LZ86 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:40:

Doorkliklink uit het artikel:
https://www.ad.nl/politie...n-aan-gemeenten~a03857df/

Wederom weer een voorbeeld van de overheid die z'n verantwoording niet neemt. Geen enkele gemeente wil een dergelijk lastige keuze moeten maken. Niet alleen staat men dichter bij de lokale bevolking en kent men die doorgaans persoonlijk, tevens heeft het weinig zin als stad iets te verbieden wanneer men dan gewoon 10km verderop gaat buurten.

Natuurlijk ga je dan als burgemeester niet je eigen middenstand verdere beperkingen opleggen wanneer de buren dan de kassa wel laten rinkelen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:15

Nee joh, anders heeft den haag het weer gedaan. Nu kunnen ze het meenemen in de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking die er niet is ;)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:12
Señor Sjon schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:32:
[...]

Ze hebben ook wat meer doden achter de rug... nog steeds ruilen?
Wij zitten dan weer hoger qua oversterfte.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-10 16:35
Dat was niet echt relevant volgens De Jonge. Die gaat er nog een briefje over schrijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Agent47
  • Laatst online: 14:28

Agent47

I always close my contracts.

Dat is altijd een goed idee.Nee zonder gein, daar is het tevens mee begonnen hier in NL..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 08:14
Agent47 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:03:
[...]

Dat is altijd een goed idee.Nee zonder gein, daar is het tevens mee begonnen hier in NL..
Maar dat heeft maar heel beperkt zin als dat alleen lokaal gebeurt, want dan is de kans best wel groot dat een grote groep gewoon in 't dorp/stad 1/2/3 gemeentes verderop carnaval gaat vieren...

• redwing
eamelink schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:04:
[...]

Laat maar zien dan, die berekening op dat bierviltje :)
De verhouding op het IC tussen gevcaccineerden en ongevaccineerden is zo'n 50%, dus 50%*326=163. Pak ik daar een stijging van zo'n 30% per week van (ongeveer wat het nu is), heb je zo'n 8 weken nodig om je IC overbelast te hebben. Pak ik een stijging van 18% per week (aanname dat gevaccineerden zo'n 40% minder besmettelijk zijn), heb je een week of 4 extra. En pak ik zo'n 12 weken vanaf nu zit ik eind januari.

[removed]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-10 16:35
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:34:
[...]

Uitstekend idee, bescherm de mensen die het nodig hebben.
Hebben we toch ook gewoon gedaan? Alle verzorgingshuizen hermetisch afgesloten, geen bezoek meer, weet ik het. Volgens mij stierven de bejaarden toen eenzaam op hun kamers en kwam de verzorging er pas dagen later achter.

Of stond je toen ook op de barricades?
OpenNL was in voorjaar '21, toen waren die verzorgingshuizen niet meer afgesloten. Die hadden hun lesje in 2020 wel geleerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 20:46
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:
Vraag me trouwens ook af of gevaccineerden net zo lang op de verpleegafdeling of IC liggen als ongevaccineerden. Als het de helft korter is, scheelt dit ook al een berg...
Het RIVM zegt er dit over:

Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• redwing
[...]

Omdat je zelf ook wel snapt dat een licht op je fiets niet te vergelijken is met een verplichte vaccinatie.

Als roker kun je trouwens best een nieuwe long krijgen, daarvoor zul je alleen wel aan moeten tonen dat deze wat langer mee zal gaan. De reden dat je die niet zomaar krijgt is nl. omdat je veel meer risico's op bijwerkingen (b.v. afstoten) hebt als je blijft roken, de reden bij de lever is trouwens soortgelijk. Ook dat is dus niet echt te vergelijken omdat die beperkingen er vooral zijn omdat het anders gewoon niet gaat werken.

Het gaat dus om de gradatie van de beperkingen. Daar zit een grens aan en die is voor veel mensen hiermee bereikt.

[removed]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik had daarom een relevante quote uit het artikel in mijn post gezet. :)
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:51:
Maar dan lost de situatie zich dan op zonder maatregelen? Die gingen pas zaterdag in, dus eventuele eerste resultaten zou je pas over twee misschien wel drie weken verwachten te zien. Dit effect kan niet optreden vanwege de nieuwe regels die zaterdag ingingen.
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:16:
De overheid is al vele jaren bezig zich terug te trekken, burgers moeten zelfstandig hun problemen oplossen was jarenlang het devies. Daarnaast waren er voorvallen die het vertrouwen en aanzien van de overheid verder aantastte. Nu ineens is de overheid terug en op wat voor manier. Er wordt ineens gevraagd om blind vertrouwen en de levens van burgers worden tot in de kleinste details gestuurd, aanvankelijk met draconische straffen. Vergeet niet dat medio 2020 een knuffel goed kon zijn voor 390 euro plus een strafblad.
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:28:
De 'mening van de massa' die in dit topic soms wordt opgevoerd is in ieder geval een slecht argument als het aankomt op de fundamentele rechten van bijvoorbeeld een kwetsbare minderheid die na een besmetting een relatief grote kans heeft om te komen overlijden.
Besef ook dat dit topic niet representatief is voor wat erbuiten gebeurt. De meeste hier lijken bovenmatig pro maatregelen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de meeste mensen in Nederland uitgekeken zijn op maatregelen. In de laatste peiling van de gedragsunit van het RIVM is de mensen die de situatie wel best vinden de grootste.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

henkzelf schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:08:
[...]

Het RIVM zegt er dit over:

Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking
Minder ziek; dus minder vaak op de IC.Dat zien we ook netjes terug in de cijfers uitgedrukt in aantallen. Maar das maar 1 deel van de belasting.

Ziek genoeg om op de IC te belanden; houdt dat dan ook korter IC verblijf in?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2021 17:19 ]

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:08:
[...]

Je plaat blijft een beetje hangen, maar dit doet nog steeds niets af aan de keuze die gemaakt moet worden. Je geeft dus antwoord op een vraag die momenteel niet zo van belang is. Graag een antwoord op de gestelde vraag dus.

[removed]

• Wolly
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:00:
[...]

[...]

[...]

Qua termijnen een duidelijk stuk. In het eerste stuk staat 'komende week en de week erop' (geschreven op donderdag 28 oktober). Dan kom je op donderdag 11 november om te kijken of de geadviseerde aanvullende maatregelen, enkele pas effectief per zaterdag 6 november, opvolging én een stabiliserend effect hebben. Dat kunnen we dus meenemen in de persconferentie van vrijdag 12 november.

Ik krijg het idee dat er vóór vrijdag 12 november geen OMT advies meer komt en dat het kabinet zelf kan shoppen in de huidige maatregelen bak?

Vervolgens wordt in het tweede stuk gezegd om 2-3 weken af te wachten (vanaf donderdag 28 oktober) om te kijken of er een negatieve trend ontstaat in infecties en ziekenhuisopnames. Dat is dus 11 november - 18 november.

Daar zal dan nog een OMT vergadering over zijn, weekend eroverheen met Catshuis en constructieve partijen. Dinsdag 16 november nieuwe persconferentie?

* Disclaimer: Behalve als het nog meer uit het model loopt, dan eerder.

Advies 128ste OMT over COVID-19
Ik moet mijzelf corrigeren, er komt aanstaande woensdag al een OMT advies over de uitkomst van de enquete over naleving van de basisregels en reisbewegingen.
Niet de groei van het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames maar de uitkomsten van een enquête over naleving van de basisregels en reisbewegingen bepalen of het Outbreak Management Team komende woensdag strengere coronamaatregelen gaat adviseren.
https://nos.nl/artikel/24...-hoe-mensen-zich-gedragen

Ook is er op vrijdag 12 november schijnbaar geen personferentie gepland, waar ik dat nou weer vandaan haalde ? 8)7
Naar verwachting wordt donderdag bekend of er een dag later weer een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge is.
https://nos.nl/liveblog/2...agen-black-friday-utrecht

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:21:
[...]

Ik moet mijzelf corrigeren, er komt aanstaande woensdag al een OMT advies over de uitkomst van de enquete over naleving van de basisregels en reisbewegingen.

[...]

Ook is er op vrijdag 12 november schijnbaar geen personferentie gepland, waar ik dat nou weer vandaan haalde ? 8)7

[...]

Op basis van een enquête?! 8)7 |:(.

Het wordt echt steeds gekker hier! 7(8)7

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:21:
[...]

[...]

[...]

Had ook 12 november in mijn hoofd. Maar dat zou het nieuwe wegingsmoment worden blijkbaar:

https://www.rijksoverheid...r-2021-in-eenvoudige-taal

• henkzelf
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:04:
[...]

Dank voor je reactie en sorry als ik wat vaag ben.

Mijn punt is dat het te kort door de bocht is om, zoals sommigen doen, ongevaccineerden als asociaal te bestempelen terwijl er ook groepen zijn die zich niet aan andere regels of adviezen houden.
Misschien heb je het niet bijgehouden maart vorig jaar in juli was Italië GROEN (toen ik daar op vakantie was).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:15
De moed zakt ervan in je schoenen. Zucht. Denk dat niemand nu nog zit te wachten op langer durende beperkingen.

• Tom-Z
CMD-Snake schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:13:
[...]

Maar dan lost de situatie zich dan op zonder maatregelen? Die gingen pas zaterdag in, dus eventuele eerste resultaten zou je pas over twee misschien wel drie weken verwachten te zien. Dit effect kan niet optreden vanwege de nieuwe regels die zaterdag ingingen.
Met Dansen met Janssen zag je ook dat de daling veel eerder begon dan dat de maatregelen effect konden hebben. Mensen gaan zich simpelweg beter aan de basisregels houden als ze de cijfers zien oplopen... Heel handig.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:28:
[...]

De moed zakt ervan in je schoenen. Zucht. Denk dat niemand nu nog zit te wachten op langer durende beperkingen.
Om en nabij de anderhalf miljoen mensen zijn het daar niet mee eens blijkbaar :P

• Cid Highwind
[...]
Besef ook dat dit topic niet representatief is voor wat erbuiten gebeurt. De meeste hier lijken bovenmatig pro maatregelen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de meeste mensen in Nederland uitgekeken zijn op maatregelen. In de laatste peiling van de gedragsunit van het RIVM is de mensen die de situatie wel best vinden de grootste.
Ik spreek voor mezelf, maar ik heb vooral de indruk dat men hier iets beter het bredere perspectief ziet dan de gemiddeld persoon op de straat. Het houdt ons bezig en heeft ook een grote impact op ons leven, maar de discussie blijft wel inhoudelijk en feiten houden de emoties in toom. Wellicht dat men daardoor wat meer pro-maatregelen overkomt omdat er bij enigszins genuanceerd nadenken toch al snel vastgesteld moet worden dat alles op z'n beloop laten niet tot het algemeen gewenste resultaat leidt.

Of anders gezegd: Je kan ook met tegenzin voor maatregelen zijn.
[...]

Tja de winter begint nog, het traditionele griepseizoen kent z'n hoogtepunt toch zo in februari? Niet dat het leuk is, maar elk ander bericht had me verbaasd als zijnde onrealistisch optimistisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Cid Highwind op 08-11-2021 17:31 ]

• Dennis
henkzelf schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:28:
Misschien heb je het niet bijgehouden maart vorig jaar in juli was Italië GROEN (toen ik daar op vakantie was).
Dat is het punt niet. Ook toen werd het eigenlijk niet verstandig geacht. Het mocht wel inderdaad.

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:29:
Om en nabij de anderhalf miljoen mensen zijn het daar niet mee eens blijkbaar :P
Grapjas :P. Die zijn er net zo klaar mee, maar het merendeel gelooft al zeker niet dat het stopt als zij zich wél laten vaccineren.

• Number10
  • Niet online
[...]
Besef ook dat dit topic niet representatief is voor wat erbuiten gebeurt. (…)
Helemaal mee eens. Het is waarschijnlijk geen representatieve afspiegeling.
(…) De meeste hier lijken bovenmatig pro maatregelen. (…)
Geen idee. Het is maar met welke bril je dat bekijkt B)
(…) Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de meeste mensen in Nederland uitgekeken zijn op maatregelen. In de laatste peiling van de gedragsunit van het RIVM is de mensen die de situatie wel best vinden de grootste.
Maar het is dus weinig relevant om de 'mening van de massa' leidend te laten zijn bij zoiets als volksgezondheid. We houden ook geen referendum over de maximum concentratie PFAS bijvoorbeeld, want de meeste (zo niet alle) mensen zijn uiteraard niet in staat om de situatie te beoordelen zoals de overheid dat kan. Zoals ik al noemde: de overheid heeft een zorgplicht en kan die niet zomaar opzij zetten, maar die zorgplicht is ook niet absoluut.

Stel dat een meerderheid vindt dat iedereen met een gebruikersnaam op dit forum waar de letter 'm' in voorkomt gedwongen wordt om in een of andere onveilige situatie met kans op sterfte te komen verkeren omdat het een zeker voordeel biedt aan die meerderheid. Jammer voor de betrokkenen, maar de rest wil gewoon verder. Ze verstrekken nog wel een veiligheidsvoorziening die de kans op overlijden aanmerkelijk verminderd, maar zeker niet nul maakt.

Vind je het dan een goed idee dat wij dan maar gedwongen worden door de rest?

• redwing
Cid Highwind schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:29:
[...]

Ik spreek voor mezelf, maar ik heb vooral de indruk dat men hier iets beter het bredere perspectief ziet dan de gemiddeld persoon op de straat. Het houdt ons bezig en heeft ook een grote impact op ons leven, maar de discussie blijft wel inhoudelijk en feiten houden de emoties in toom. Wellicht dat men daardoor wat meer pro-maatregelen overkomt omdat er bij enigszins genuanceerd nadenken toch al snel vastgesteld moet worden dat alles op z'n beloop laten niet tot het algemeen gewenste resultaat leidt.

Of anders gezegd: Je kan ook met tegenzin voor maatregelen zijn.
Precies dit. Als ik alleen naar mezelf kijk is mijn voorkeur ook alle maatregelen per direct weg. Ik kom toch niet in dat ziekenhuis :P Dat wil echter niet zeggen dat ik dat ook de beste optie vind, omdat je daarmee de boel uit de hand laat lopen. De grote vraag is dan ook wat je minimaal nodig hebt om het in de hand te houden. Als je daar al vanaf het begin van de stijging naar kijkt heb je alle tijd om het goed in te regelen. Als je (zoals we nu doen) alles eerst uit de hand laten lopen, moet je veel strenger zijn omdat je geen tijd hebt om ook maar iets in te regelen.

Of om het heel simpel te zeggen. Om het ziekenhuis overeind te houden zijn er helaas nu nog steeds maatregelen nodig.
[...]
Tja de winter begint nog, het traditionele griepseizoen kent z'n hoogtepunt toch zo in februari? Niet dat het leuk is, maar elk ander bericht had me verbaasd als zijnde onrealistisch optimistisch.
Precies, je kunt moeilijk verwachten dat we nu richting een overbelast IC gaan om dan binnen een paar maanden volledig van corona af zijn.

[removed]

• redwing
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:35:
[...]
Stel dat een meerderheid vindt dat iedereen met een gebruikersnaam op dit forum waar de letter 'm' in voorkomt gedwongen wordt om in een of andere onveilige situatie met kans op sterfte te komen verkeren omdat het een zeker voordeel biedt aan die meerderheid. Jammer voor de betrokkenen, maar de rest wil gewoon verder. Ze verstrekken nog wel een veiligheidsvoorziening die de kans op overlijden aanmerkelijk verminderd, maar zeker niet nul maakt.

Ik ben voor hoor!

[removed]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:35:
[...]

Maar het is dus weinig relevant om de 'mening van de massa' leidend te laten zijn bij zoiets als volksgezondheid. We houden ook geen referendum over de maximum concentratie PFAS bijvoorbeeld, want de meeste (zo niet alle) mensen zijn uiteraard niet in staat om de situatie te beoordelen zoals de overheid dat kan. Zoals ik al noemde: de overheid heeft een zorgplicht en kan die niet zomaar opzij zetten, maar die zorgplicht is ook niet absoluut.

Jahoor. Prima!

Zolang ik op uitnodiging van de GGD in 2x15 minuten gratis en voor niks van die M in m'n gebruikersnaam af kan, ben ik ook voor ;)

N=1 uiteraard. Maar:
COPD-patiënt Jack Spijkerman liep coronabesmetting op bij Dortmund-Ajax https://www.nu.nl/achterk...op-bij-dortmund-ajax.html (via @NUnl)

We wisten het al, maar ook op een tribune niet 100% veilig.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2021 18:06 ]

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:41:
[...]
Zolang ik op uitnodiging van de GGD in 2x15 minuten gratis en voor niks van die M in m'n gebruikersnaam af kan, ben ik ook voor ;)
Die stond er al in, maar doet niks aan de letters helaas

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...-mogelijk-nog-jaren-nodig
We zitten dus nog zeker 2 jaar in een crisissituatie volgens verschillende experts.

Klinkt allemaal erg aannemelijk. Zolang het virus in andere landen blijft circuleren door veel te weinig vaccinaties blijven de Corona golven maar onze kant op komen. En groeit de kans dat er allerlei varianten ontstaan waartegen de vaccins minder goed of bij een killer mutant helemaal niet meer goed werken.

Alleen hoor je in het nieuws zo weinig over de wereldwijde aanpak en de relatie met de binnenlandse aanpak. Alleen sporadisch, zoals dat het nu in Rusland totaal uit de klauwen loopt met 40.000 besmettingen en 1200 doden iedere dag met een totale lockdown weer.

Er zou veel en veel meer politieke aandacht moeten uitgaan naar de wereldwijde aanpak.

Die Klimaattop is belangrijk waar blijft nu die wereldwijde G20 Corona Top ??
Het Coronavirus in Nederland en België gaat ook over het Coronavirus wereldwijd.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 08-11-2021 17:51 ]

• henkzelf
Señor Sjon schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:32:
[...]

Ze hebben ook wat meer doden achter de rug... nog steeds ruilen?
[Afbeelding]
Misschien het Nederlandse reële getal hanteren conform CBS oversterfte enz. Dan verdubbelen dus.

• Dennahz

Dennahz

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:30:
[...]

Grapjas :P. Die zijn er net zo klaar mee, maar het merendeel gelooft al zeker niet dat het stopt als zij zich wél laten vaccineren.
Absoluut niet idd. Dat hij dit nu alweer roept laat alweer zien dat het nog jaren zo door zal blijven gaan met die spelletjes van de Jonge.

Benieuwd wat ze nog meer gaan bedenken de komende tijd... :(

Twitter

• Number10
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:11:
[...]
Absoluut niet idd. Dat hij dit nu alweer roept laat alweer zien dat het nog jaren zo door zal blijven gaan met die spelletjes van de Jonge.
Zijn de ministersposten al verdeeld dan? Of is dit jouw inschatting van de duur van de formatie? :+

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 18:04
CR2032 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:48:
https://www.telegraaf.nl/...-mogelijk-nog-jaren-nodig
We zitten dus nog zeker 2 jaar in een crisissituatie volgens verschillende experts.

Klinkt allemaal erg aannemelijk. Zolang het virus in andere landen blijft circuleren door veel te weinig vaccinaties blijven de Corona golven maar onze kant op komen. En groeit de kans dat er allerlei varianten ontstaan waartegen de vaccins minder goed of bij een killer mutant helemaal niet meer goed werken.

Alleen hoor je in het nieuws zo weinig over de wereldwijde aanpak en de relatie met de binnenlandse aanpak. Alleen sporadisch, zoals dat het nu in Rusland totaal uit de klauwen loopt met 40.000 besmettingen en 1200 doden iedere dag met een totale lockdown weer.

Er zou veel en veel meer politieke aandacht moeten uitgaan naar de wereldwijde aanpak.

Die Klimaattop is belangrijk waar blijft nu die wereldwijde G20 Corona Top ??
Het Coronavirus in Nederland en België gaat ook over het Coronavirus wereldwijd.
Gezien de reactiesnelheid op het klimaat, zal de eerste top ergens rond 2071 plaatsvinden schat ik...

• Segafreak83
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:15:
[...]

Zijn de ministersposten al verdeeld dan? Of is dit jouw inschatting van de duur van de formatie? :+
Gaan ze net zo lang rekken als ze kunnen. Gaan zo alweer met kerstreces.. Straks in maart nog niets, zit je dan, jaar na de verkiezingen.

• henkzelf
En dan hebben we Sanquin nog:
Het overgrote deel van die antistoffen werd door vaccinatie verkregen. Alle leeftijdsgroepen vertonen inmiddels een plateau waarbij meer dan 90% antistoffen heeft.
De vaccinatiestrategie is duidelijk terug te zien in de stijging van de antistoffen bij steeds jongere donors. Van half april tot half juli steeg het aantal donors met antistoffen elke week spectaculair, met gemiddeld 5% per week. Vanaf half juni stegen ook het aantal donors onder de 30 jaar snel. Eind augustus heeft ruim 95% van de donors van Sanquin antistoffen en is duidelijk te zien dat een plateau wordt bereikt.

https://www.sanquin.nl/ov...stoffen-bij-95-van-donors

Bericht van 31 aug 2021. Het onderzoek is gestopt omdat er niks meer te meten viel.

En toch overbelaste zorg. Nog even en dan begin ik ook te twijfelen waar dit eindigt.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Segafreak83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:18:
[...]

Gaan ze net zo lang rekken als ze kunnen. Gaan zo alweer met kerstreces.. Straks in maart nog niets, zit je dan, jaar na de verkiezingen.
Het gaat toch prima zo, ze kunnen immers niet meer weggestuurd worden en zo gaan de wetjes er makkelijker door /s

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

henkzelf schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:25:
Het overgrote deel van die antistoffen werd door vaccinatie verkregen. Alle leeftijdsgroepen vertonen inmiddels een plateau waarbij meer dan 90% antistoffen heeft.
De vaccinatiestrategie is duidelijk terug te zien in de stijging van de antistoffen bij steeds jongere donors. Van half april tot half juli steeg het aantal donors met antistoffen elke week spectaculair, met gemiddeld 5% per week. Vanaf half juni stegen ook het aantal donors onder de 30 jaar snel. Eind augustus heeft ruim 95% van de donors van Sanquin antistoffen en is duidelijk te zien dat een plateau wordt bereikt.

Bericht van 31 aug 2021. Het onderzoek is gestopt omdat er niks meer te meten viel.

En toch overbelaste zorg. Nog even en dan begin ik ook te twijfelen waar dit eindigt.
Tsjah... Welke groepen zijn er ondervertegenwoordigd in dit onderzoek? Gok zomaar dat die oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen. ;)

en op het Malieveld ook vrees ik

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

henkzelf schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:07:
[...]

Misschien het Nederlandse reële getal hanteren conform CBS oversterfte enz. Dan verdubbelen dus.
En dan moet je ook weer de Portugese oversterfte erbij pakken, die ongetwijfeld ook een stuk hoger is. :)

Zolang je maar appels met appels blijft vergelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 08-11-2021 18:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• horizon1978
Indoubt schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:26:
[...]

Het gaat toch prima zo, ze kunnen immers niet meer weggestuurd worden en zo gaan de wetjes er makkelijker door /s
Rutte waarschuwde al dat demissionair veel 'erger' voor de kamer zou zijn.

• Dennahz

Dennahz

horizon1978 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:44:
[...]

Rutte waarschuwde al dat demissionair veel 'erger' voor de kamer zou zijn.
En toch heeft de kamer nog steeds de macht om deze waanzin te stoppen. Moet zijn dat ze het niet willen of durven. Terwijl het meer dan ooit nodig is om deze figuren permanent uit de macht te zetten.

Zeker als ze alweer aankomen met dreigementen dat de maatregelen nodig zullen blijven tot na februari. Zucht.

Twitter

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Precies. En de dezelfde zittende partijen zijn nu aan het formeren, dus wat kunnen we aan veranderingen verwachten?

Ze nemen het oude regeerakkoord, slaan er een nieuwe kaft om gaan weer verder.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:46:
[...]
En toch heeft de kamer nog steeds de macht om deze waanzin te stoppen. Moet zijn dat ze het niet willen of durven. Terwijl het meet dan ooit nodig is om deze figuren permanent uit de macht te zetten.

Zeker als ze alweer aankomen met dreigementen dat de maatregelen nodig zullen blijven tot na februari. Zucht.
Zolang ze geen zinnige alternatieven kunnen bedenken zullen ze vanuit de kamer ook niks doen. Ze vinden het mooi genoeg dat de regering op mag draaien voor alle ingrijpende maatregelen en eventuele backlash.

PSN

• Number10
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:47:
[...]
Zolang ze geen zinnige alternatieven kunnen bedenken zullen ze vanuit de kamer ook niks doen.
Er zijn wel alternatieven aangedragen vorige week. Zie het politieke topic.
Number10 in "De politieke aspecten van Corona (in NL)"

• Number10
  • Niet online
De Jonge: ‘Besluit over coronaregels is aan de vroege kant’

Aan de vroege kant? Het plan was dus om nóg langer te wachten?

Maar goed, het besluit komt dus 'al'.deze vrijdag. Toe maar. En dan naar ik begrijp met een uitbreiding van de QR codes naar o.a. dierentuinen.

• redwing
[...]
Vanuit de regering gezien heb je die /s helemaal niet nodig hoor. Dit is precies hoe ze bezig zijn. Het is niet voor niets dat we de langste formatie ooit hebben tijdens de grootste crisis in heel wat jaren. Voor de huidige regering is dat demissionair alleen maar makkelijk, want dan hoeven ze niet na te denken over de lange termijn (hebben ze toch een hekel aan) en alle lastige vragen kunnen ze ook aan het volgende kabinet laten. En het ergste dat kan gebeuren is dat ze ontslagen worden en dat zijn ze toch al. Win-win aan alle kanten dus.

[removed]

• redwing
Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:57:

Maar goed, het besluit komt dus 'al'.deze vrijdag. Toe maar. En dan naar ik begrijp met een uitbreiding van de QR codes naar o.a. dierentuinen.
Tja, het IC ligt nog niet vol dus echt zinnige maatregelen kunnen nu best nog even wachten.

[removed]

• Dennahz

Dennahz

*knip*
Dit is geen bewijs, maar zelf ergens naar draaien. Feedback mag in de DM.

[ Voor 106% gewijzigd door tweakduke op 09-11-2021 09:59 ]

Twitter

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:50:
[...]

Er zijn wel alternatieven aangedragen vorige week. Zie het politieke topic.
Number10 in "De politieke aspecten van Corona (in NL)"
Volgens mij mis ik iets, maar in die post zie ik geen alternatief?
“We moeten sturen op besmettingen” > “Ja, dat doen we al…” > “ok”

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 08-11-2021 19:16 ]

PSN

• horizon1978
https://nos.nl/artikel/24...ons-gedrag-telt-deze-week

Maar wie, waar en wat gaan ze vragen?

Een gedragsunit van RIVM.

(De term gedragsunit komt natuurlijk rechtstreeks uit één of andere dystopische Young adult roman.)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14
Mijn wintersportaccomodatie heeft net een update gemaild: Oostenrijk verkort vanaf 6 december de geldigheid van Pfizer en Moderna tot 9 maanden, wie in de zorg werkt of om een andere reden vroeg geprikt is heeft een probleem met de krokusvakantie.

Dat worden dus booster-vaccins, met de zomervakantie zal vrijwel iedereen een extra prik nodig hebben om op vakantie te gaan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

Barrycade

Through the...

horizon1978 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:13:

(De term gedragsunit komt natuurlijk rechtstreeks uit één of andere dystopische Young adult roman.)
Ik sta bij het Nipo /kantar ingeschreven en krijg soms (nu 2x gehad) zo'n enquête over mijn naleving van de regels.

Daar komt de info vandaan waarschijnlijk. En dan wat bewegingen analyse van het naleven van het thuiswerk advies [en even kijken de de juiste Telegram en Facebook groepen om daar de temperatuur even te meten.] Deel tussen [] is sarcasme.

Ga ajb nu niet donors vergelijken met het gemiddelde van Nederland. Ik ben zelf ook bloeddonor al >25 jaar en dat is echt niet een doorsnee van het dorp waar ik woon. Denk dat die 95% wel aardig klopt, maar het is zeg maar niet de groep die bang is voor naalden ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Barrycade op 08-11-2021 19:21 ]

• henkzelf
Barrycade schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:16:
[...]

Ik sta bij het Nipo /kantar ingeschreven en krijg soms (nu 2x gehad) zo'n enquête over mijn naleving van de regels.

Daar komt de info vandaan waarschijnlijk. En dan wat bewegingen analyse van het naleven van het thuiswerk advies [en even kijken de de juiste Telegram en Facebook groepen om daar de temperatuur even te meten.] Deel tussen [] is sarcasme.

[...]

Ga ajb nu niet donors vergelijken met het gemiddelde van Nederland. Ik ben zelf ook bloeddonor al >25 jaar en dat is echt niet een doorsnee van het dorp waar ik woon. Denk dat die 95% wel aardig klopt, maar het is zeg maar niet de groep die bang is voor naalden ;)
Dat schrijven ze zelf ook maar ze hebben wel vergeleken met de RIVM vaccinatiecijfers.

• Segafreak83
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:15:
Mijn wintersportaccomodatie heeft net een update gemaild: Oostenrijk verkort vanaf 6 december de geldigheid van Pfizer en Moderna tot 9 maanden, wie in de zorg werkt of om een andere reden vroeg geprikt is heeft een probleem met de krokusvakantie.

Dat worden dus booster-vaccins, met de zomervakantie zal vrijwel iedereen een extra prik nodig hebben om op vakantie te gaan.
Daarom moeten ze voor de vroege vogels al beginnen met prik 3.

• Number10
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:13:
[...]
Volgens mij mis ik iets, maar in die post zie ik geen alternatief?
“We moeten sturen op besmettingen” > “Ja, dat doen we al…” > “ok”
Jij begrijpt niet wat het verschil tussen sturen op besmettingen of zorg?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wil je een commerciële vacature van een uitzender nu bij de overheid in de schoenen schuiven? Of begrijp ik je verkeerd?

We lopen te klagen over de naleving. Dan is het niet gek dat daar oplossingen voor worden gezocht?

[ Voor 196% gewijzigd door tweakduke op 09-11-2021 09:58 . Reden: Quote aangepast ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]

Jij begrijpt niet wat het verschil tussen sturen op besmettingen of zorg?
Het woord ‘zorg’ staat niet eens in de post die je linkt :?

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:57:

Als je er vanuit gaat dat de effecten van de vorige maatregelen nog bekeken moeten worden is het natuurlijk ook vroeg. Vraag is of er überhaupt een verwacht effect was.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:05:
De verhouding op het IC tussen gevcaccineerden en ongevaccineerden is zo'n 50%, dus 50%*326=163. Pak ik daar een stijging van zo'n 30% per week van (ongeveer wat het nu is), heb je zo'n 8 weken nodig om je IC overbelast te hebben. Pak ik een stijging van 18% per week (aanname dat gevaccineerden zo'n 40% minder besmettelijk zijn), heb je een week of 4 extra. En pak ik zo'n 12 weken vanaf nu zit ik eind januari.
Dank! Leuk dat je hem daadwerkelijk deelt :)

Als ik met deze aannames op een bierviltje doorreken, kom ik op het volgende uit. Het OMT verwacht nog zo'n 4.4k IC-opnames als iedereen besmet raakt. Als die 50% ongevaccineerden gevaccineerd zouden zijn, houd je daar maar iets meer van de helft van over: ~2300.

Momenteel worden er zo'n 13 gevaccineerden per dag opgenomen. Bij een generatietijd van 5,7 dagen, is die 18% per week die je noemt een Re van ~1,144. Dagelijkse groei is dan ~2,4%. Bij een ligtijd van 17 dagen bereik je dan rond dag 70 de 2300e patient, en dan liggen er nog zo'n 1000 mensen op de IC. Dat wordt krap, maar is niet het einde van de wereld als dat betekent dat er vanaf dan 0 patiënten per dag zouden binnenkomen.

In de praktijk zou het natuurlijk eerder afvlakken. Dan duurt het langer voor je bij die 2300 bent, maar is de maximale bezetting lager. Stel dat de R onder de 1 duikt als we halverwege die 2300 zijn, dan komt de maximale IC-bezetting niet hoger dan zo'n 600.

Maar, dan heb ik wel weer gerekend met een gunstige variant van jouw cijfers waar je de R al wat lager had gekozen dan in een ongunstiger variant.

Ik denk dat NMH in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10" het het mooiste stelde: we zijn nog niet gegarandeerd out of the woods als iedereen gevaccineerd is.

Het bierviltje is wat mij betreft inconclusive of we nog maatregelen nodig zouden hebben als iedereen gevaccineerd is. Dus de dames en heren die er echt voor geleerd hebben mogen de berekening van dit hypothetische geval gaan doen :P

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik las vanavond in het NRC dat De Jonge minstens tot juni 2022 maatregelen wil kunnen houden.
Tom-Z schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:28:
Met Dansen met Janssen zag je ook dat de daling veel eerder begon dan dat de maatregelen effect konden hebben. Mensen gaan zich simpelweg beter aan de basisregels houden als ze de cijfers zien oplopen... Heel handig.
Al zouden mensen geschrokken zijn en hun leven gaan beteren, dat is pas vanaf woensdag j.l.. Dat effect kan je nu nog niet waarnemen. Ik betwijfel die betere naleving, want tot vrijdag bleven de mondkapjes stug af.
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:46:
En toch heeft de kamer nog steeds de macht om deze waanzin te stoppen. Moet zijn dat ze het niet willen of durven. Terwijl het meer dan ooit nodig is om deze figuren permanent uit de macht te zetten.
Er gaan nu stemmen op in de Tweede Kamer om de bevoegdheden van de Wtm over te hevelen naar de Wpg. Aanvankelijk wilden ze dat niet, maar nu lijkt men wars te worden van de verlengingen. Het is lastig te plaatsen als GroenLinks zegt dat ze een tijdelijke wet moeilijk te controleren vinden. Wat is er moeilijk aan? Dit klinkt meer als gemakzucht en het laatste wat we willen is De Jonge voor onbeperkte tijd die bevoegdheden toekennen.
horizon1978 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:13:

De gedragsunit bestond al langer, maar is altijd het ondergeschoven kindje geweest in vergelijking met het OMT. Zij zijn degene die af en toe de thermometer in Nederland steken om te kijken hoe men over de situatie denkt.

Dit als stuurmiddel gebruiken voor op- of afschalen is nogal bijzonder op zijn minst.
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:15:
De Hoge Gezondheidsraad in Vlaanderen gaf een negatief advies voor een derde prik voor iedereen onder de 60. In Nederland was het advies om enkel risicogroepen en 65+ een derde prik te geven. Niet elk land strooit met derde prikken tot op heden. Eventueel gaat Oostenrijk daar economisch onder lijden als te veel mensen uitwijken naar andere skioorden die gunstigere voorwaardes bieden.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:06

NMH

Moderator General Chat
Ik hoop dat "vroeg" bedoeld wordt in de zin van dat de vorige set maatregelen pas afgelopen zaterdag in is gegaan, en dat het dus eigenlijk nog te vroeg is om te zien wat daar de uitwerking van is. Maar goed, dat hebben ze helemaal aan zichzelf te wijten; als je half oktober de 1.5 meter en de mondkapjes er weer op had gezet, dan had je meer tijd gehad om te zien of dat afdoende was.

Nog even en dan begin ik ook te twijfelen waar dit eindigt.
This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. ;)

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]

Wil je een commerciële vacature van een uitzender nu bij de overheid in de schoenen schuiven? Of begrijp ik je verkeerd?

We lopen te klagen over de naleving. Dan is het niet gek dat daar oplossingen voor worden gezocht?
*knip*
Dit zijn dus complot-theorieën

En in de titel van die vacature stond dus eerst letterlijk: "BEVEILIGERS GEZOCHT COVID-19 QR CONTROLE DEN HAAG". Met daarin vermeldt ook toegangscontrole van winkels. Later werd de titel aangepast naar iets algemener en hebben ze ook kantoren erbij toegevoegd.

Ik vind het zorgwekkend.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 09-11-2021 09:58 ]

Twitter

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zegt vandaag te bekijken of de extra prikronde in verpleeghuizen eerder kan starten. "Of het sneller kan hangt ervan af of het sneller lukt om dit georganiseerd te krijgen."

"We moeten niet onderschatten wat dit betekent", stelt De Jonge. Hij noemt daarbij de uitnodigingen die verpleeghuisbewoners moeten krijgen en de toestemming die zij of hun familie moeten geven voor de prik. "Dat is nog los van het werkelijk toedienen van de vaccins en de levering ervan aan deze instellingen. Het is met name het proces wat eraan voorafgaat wat veel tijd vergt."
Volgens mij is er iets kapot op NOS.nl. Dit lijkt me een bericht van vorig jaar, je weet wel, toen Nederland een flater sloeg doordat het hier blijkbaar veel moeilijker is dan in alle andere landen om vaccinaties vlot te organiseren.

Maar er staat bij dat het vandaag gepubliceerd is :+

Hoe kan dit nou? |:(

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-10 18:45
eamelink schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is er iets kapot op NOS.nl. Dit lijkt me een bericht van vorig jaar, je weet wel, toen Nederland een flater sloeg doordat het hier blijkbaar veel moeilijker is dan in alle andere landen om vaccinaties vlot te organiseren.

Het verbaast me eerlijk gezegd niet meer. Er zijn geen scenario's, alles is reactief en te laat.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:15
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat dennahz bedoeld dat er allang besluiten zijn gevallen en dat die informatie word doorgespeeld naar de belanghebbenden om te kunnen anticiperen. ;)

Oeps... spuit 11 8)7

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:17:
[...]

knip

En in de titel van die vacature stond dus eerst letterlijk: "BEVEILIGERS GEZOCHT COVID-19 QR CONTROLE DEN HAAG". Met daarin vermeldt ook toegangscontrole van winkels. Later werd de titel aangepast naar iets algemener en hebben ze ook kantoren erbij toegevoegd.

Ik vind het zorgwekkend.
Of er komen horeca ondernemers in de lucht die mensen willen inhuren? Of de uitzendorganisatie denkt een gat in de markt te zien en gaat ze aanbieden? :?

Lijkt me uitgesloten dat er alvast wat maatregelen zijn doorgespeeld door een ambtenaar. Tis geen rocket science om te bedenken dat er nog wat langer/meer gebruik gemaakt gaat worden van de CTB.

Je hebt wel een heel negatief wereldbeeld zeg...

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 09-11-2021 09:59 . Reden: Quote aangepast ]

• Tom-Z
CMD-Snake schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:10:
[...]

Al zouden mensen geschrokken zijn en hun leven gaan beteren, dat is pas vanaf woensdag j.l.. Dat effect kan je nu nog niet waarnemen. Ik betwijfel die betere naleving, want tot vrijdag bleven de mondkapjes stug af.
Ik bedoelde niet dat het een reactie op de persconferentie zou zijn, maar dat in algemene zin iedereen zelf kan hebben gezien hoe de cijfers de afgelopen maand zijn opgelopen. Ik denk dat (sommige) mensen daar hun gedrag op zullen aanpassen (op allerlei manieren, niet per se door het dragen van mondkapjes).

• Segafreak83
eamelink schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:17:
[...]

Juist om dit soort fratsen moet die hele kliek gewoon opbokken.

Hoe kun je nu aankomen met: "prikken kost tijd"? 8)7.

Wat hebben al die mensen gedaan in de afgelopen 1.5 jaar??

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Segafreak83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:26:
[...]

Juist om dit soort fratsen moet die hele kliek gewoon opbokken.

Hoe kun je nu aankomen met: "prikken kost tijd"? 8)7.

Wat hebben al die mensen gedaan in de afgelopen 1.5 jaar??
Gok zomaar dat het niet perse het prikken is als wel het feit dat er een derde prik moet worden toegevoegd zonder CTB en de rest van de administratie om zeep te helpen.

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:22:
[...]

Of er komen horeca ondernemers in de lucht die mensen willen inhuren? Of de uitzendorganisatie denkt een gat in de markt te zien en gaat ze aanbieden? :?

Lijkt me uitgesloten dat er alvast wat maatregelen zijn doorgespeeld door een ambtenaar. Tis geen rocket science om te bedenken dat er nog wat langer/meer gebruik gemaakt gaat worden van de CTB.

Je hebt wel een heel negatief wereldbeeld zeg...
Valt mee, ben eigenlijk best een levensgenieter hoor ;) Ik vertrouw de Jonge gewoon voor geen haar.

Als je al ziet dat hij praat over maatregelen voor na de winter... dan is dit hele covid verhaal echt nog lang niet afgelopen en gaan ze steeds meer regels en beperkingen invoeren. Corona zelf lijkt wat naar de achtergrond te verdwijnen. Het is nu telkens meer van: "wat gaan ze nu weer bedenken".

En dat met >85%(!) vaccinatiegraad hé? Wat al behoorlijk veel is.

Twitter

• Number10
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:10:
[...]
Het woord ‘zorg’ staat niet eens in de post die je linkt :?
Jij stelde dat de Kamer niet met een alternatief kwam. Dat is niet zo, want Volt kwam met een motie om te sturen op besmettingen. Dat is anders dan sturen op zorg, hoewel dat vanuit het perspectief van het kabinet ook sturen op besmettingen is. Maar dan heel veel besmettingen en niet weinig, waar Volt op doelt.

Pagina: 1 ... 17 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.