Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:51

Nox

Noxiuz

hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:33:
Die toespraak van Rutte heeft echt veel indruk gemaakt:

[...]

Gevoelsmatig is het op de weg ook net zo druk als vorige week, hier geen enkele mail vanuit het management (n=1) dat er ander beleid m.b.t. kantoorbezoek geldt. Net als bij mondkapjes lijkt het erop dat de meeste mensen hun gedrag alleen nog maar veranderen als er een harde verplichting aan verbonden is.
Wij werkten thuis maar dat is gewoon minder praktisch. Al onze infra is voor 90% in de stad van ons kantoor. Bij calamiteiten kunnen we sneller handelen. Overleg met collega's is sneller/beter dan op afstand. Je kan gewoon binnen lopen. Als ik een videomeeting wil starten moet die ingepland worden, zit ik weer meer met dode tijd vlak voor zo'n meeting, moet ik m'n telefoon als webcam gebruiken etc. Je bent gewoon zo productief niet als je wenst. Ik heb thuis 1 scherm, op de zaak iedereen 2 of 3 schermen. Een 2e zou ik net aan kwijt kunnen als ik die van kantoor haal, maar dan moet ik die weer meenemen als ik op kantoor werk. En dan heb ik het nog niet over evt. testen met hardware of performance issues daarmee. Ik kan thuis moeilijk even kijken of een unit 1 gbps line speed haalt die ik wil.

Bij het begin deden we wel erg veel thuiswerken, er was simpelweg een goede reden voor. Alle maatregelen die we nu nemen is met goede QR-controle en boostershots ook op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 08-11-2021 14:34 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:00
Ik moet wel zeggen dat ik de berichten die ik hier voorbij zie komen over vakanties en hoe we dat allemaal zo moeten plannen dat we met onze vaccinatie naar Oostenrijk mogen wel enigszins komisch vind.

Zijn jullie afgelopen zomer ook op vakantie geweest @Tom-Z en @MikeyMan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

eamelink schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:23:
[...]

Tsja. Wie had er anders verwacht? Als je alle werken verdeelt in drie groepen:

Groep A - kan niet thuis werken.
Groep B - kan wel thuis werken, en volgde het vorige advies om zoveel mogelijk thuis te werken.
Groep C - kan wel thuis werken, maar lapte het vorige advies aan de laars.

Wat is er nu anders?

Groep A - Niks, kan niet thuis werken.
Groep B - Niks, werkten al veel thuis, nu nog steeds. Misschien eerder een versoepeling aangezien nu 50% op je werk werken blijkbaar ook prima is.
Groep C - Die lapten het vorige advies al aan de laars, dus waarom zou het nu anders zijn? Misschien dat een deel van deze groep weer even opnieuw getriggerd is om tóch thuis te werken, maar zouden dat er echt veel zijn?
Optie D - kan wel thuiswerken, werkte ook veel thuis, maar is er klaar mee (want mindere productiviteit, slecht in mijn vel, irritaties thuis etc.)

Ik (en veel collega's van mij) horen bij optie D :+ De maatregelen bij ons op het werk zijn vrij strict, en het is bij ons nog steeds een vrije keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 08-11-2021 14:35 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:30:
[...]

Dat gebeurt al lang. Maar het heeft niet genoeg effect. Als binnen een groep iedereen tegen is, ook degenen naar wie de groep luistert dan is het snel klaar.
Het gebeurt ook, maar kijk eens hoeveel geld daar naartoe gaat en hoeveel mensen er aan mogen werken. Dat is echt maar een minieme fractie van de corona-kosten die we nu nog steeds hebben. vanuit de regering is hier helemaal geen sturing en amper geld voor beschikbaar.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:
Ik moet wel zeggen dat ik de berichten die ik hier voorbij zie komen over vakanties en hoe we dat allemaal zo moeten plannen dat we met onze vaccinatie naar Oostenrijk mogen wel enigszins komisch vind.

Eh... Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:
[...]

Het gebeurt ook, maar kijk eens hoeveel geld daar naartoe gaat en hoeveel mensen er aan mogen werken. Dat is echt maar een minieme fractie van de corona-kosten die we nu nog steeds hebben. vanuit de regering is hier helemaal geen sturing en amper geld voor beschikbaar.
Hoe ga je met een miljard wel iedereen bereiken ? Vergeet niet dat 'als het zo gepushed wordt moet het wel slecht zijn' een factor is voor weigering.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:28:
[...]

Tuurlijk, het gaat er vooral om dat het niet de gehele oplossing is en zeker niet voor de huidige golf. En heel cru gezegd, aangezien de regering al niet eens denkt over wat te doen bij een volgende golf, waarom zou je dat van het volk wel verwachten?

En op zich vind ik betalen niet eens zozeer het probleem alswel dat je dan een heel scheve situatie krijgt. De mensen met geld die kunnen kiezen en zich niet druk hoeven te maken over die kosten en de arme mensen die je hiermee echt buitensluit wat betreft keuze maken. En bovenal gaat dat je probleem helemaal niet oplossen. Er zullen wat extra mensen zich laten vaccineren, maar het gros ga je echt niet overtuigen. Dus waarom zou je wel TvT duurder maken, maar niet aan een echte oplossing werken (dus de wijken in, specifieke campagnes en je geld in overtuigen ipv dwingen stoppen)
Die mensen zijn niet te overtuigen, hoeveel geld je er ook tegenaan gooit.

Je moet ze raken waar het pijn doet, dan heb je kans dat ze wellicht wel iets gaan doen.

Maar dat durven ze niet, dus dan krijg je dus dat de mensen die wel de prik gehaald hebben overal schijt aan krijgen en ook de regels niet meer of minder gaan volgen.

Laat de zooi maar lekker klappen, interesseert mij echt geen bal meer. Als je zo laks bent en met (veel te late) halfbakken maatregelen aan komt zetten, en dan ook nog carnaval gewoon door laat gaan, dan heb je niet een steekje los, maar mis je gewoon wat chromosomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:31:
[...]
Waarom niet combineren? En ook rijke mensen worden er zat van als ze iedere dag 50 euro moeten betalen om naar de supermarkt te gaan.
Supermarkt kan niet, dan ga je aan eerste levensbehoeftes komen. En dan krijg je het nog veel erger. Ik kan zonder problemen Appie wekelijks langs laten komen. De budget supermarkten (b.v. Lidl) hebben die optie niet eens.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:56:
[...]

Verwacht dat men het eerst met 2G gaat proberen, al is het alleen maar om de kosten te drukken.

Besef ook wat voor boosheid je in de samenleving losmaakt als 85% die gevaccineerd is opeens niet meer mag sporten, uit eten kan, de kinderen weer thuis les moet geven en/of een avondklok voor de kiezen krijgt. Zie daar gewoon geen draagvlak meer voor...
Ik mag het eerlijk gezegd hopen ook, dat we 2g doen ipv lockdown. De getallen zijn zo overduidelijk dat het niet uit te leggen is waarom we iedereen in lockdown gooien als de oorzaak duidelijk is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:35
Indoubt schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:05:
Ik denk wel dat je gelijk hebt maar op een bepaald moment is draagvlak niet meer een criteria.
Je krijgt de samenleving niet in lockdown als daar geen breed maatschappelijk draagvlak voor is, we leven gelukkig niet in een politiestaat. Alle horeca weer dicht is nog wel te doen, maar handhaving achter de voordeur of andere zaken die aan de grondwet raken krijg je er nooit door.

De situatie is onvergelijkbaar met een jaar geleden, toen zaten we in hetzelfde schuitje. Nu is het een kleine minderheid die constant gaten in het schuitje aan het boren is, verwacht je werkelijk dat die 85% weer bezoek gaat weigeren en/of geen feestjes meer gaat geven?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28
Laten we de cijfertjes niet vergeten voor vandaag :)

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 1573 (stijging van 83)

Kliniek : 1247 (stijging van 62)
IC : 326 (stijging van 21)

Instroom:
Kliniek : 153 (gisteren:162)
IC : 35 (gisteren:26)

Uitstroom:
Kliniek : 91 (gisteren:88)
IC : 14 (gisteren:9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:37:
[...]

Supermarkt kan niet, dan ga je aan eerste levensbehoeftes komen. En dan krijg je het nog veel erger. Ik kan zonder problemen Appie wekelijks langs laten komen. De budget supermarkten (b.v. Lidl) hebben die optie niet eens.
Hoezo kan dat niet :? Ze kunnen in een dag zorgen dat buiten lopen strafbaar is.
Maar ik hou er wel weer mee op, overal beren op de weg zien is ook geen oplossing in ieder geval.

*knip*
We houden het hier fatsoenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 08-11-2021 14:46 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Nou, op dit moment krijgen ongevaccineerden "de schuld" omdat zij een hele samenleving zouden gijzelen. Ik zie het aan de toon van veel berichten hier ook.

Maar vorig jaar is er een grote groep op vakantie gegaan in de zomer. Dat 'mocht' toen wel, maar was eigenlijk niet verstandig. Het zou best kunnen dat het virus mede daardoor weer is opgelaaid. Wat is dan eigenlijk het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:33:
[...]
Als je op de IC terecht komt door een ongeluk, is de te verwachten IC duur 1 á 2 dagen, gebaseerd op eerdere gemiddelden. Of je dan toevallig corona hebt, doet dan minder ter zake.
Als je door Corona op de IC terecht komt is de te verwachten duur ineens 12-18 dagen.
Dit wordt ook opgesplitst. Iemand die op het IC komt door een ongeluk en dan Corona blijkt te hebben valt niet op de gerapporteerde lijst van corona-patiënten (ten minste zo werd mij verteld door een IC-verpleegkundige). Blijkt diegene echter ook voor corona op het IC te moeten liggen is de duur wel weer hetzelfde.
edit: wacht; je reageerde wellicht op mijn eerdere post?
Beide eigenlijk :)
Zou toch kunnen zijn dat enige immuunrespons helpt in het verkorten van de duur op de IC. Startpunt van de opname is dan misschien geljik (als in; doodziek), maar wellicht toch eerder er vanaf. Maargoed, dat was dus wat ik mij afvroeg... ;)
Aangezien het vaccin zorgt voor een immuunreaktie, =verwacht ik geen verschil. Of je lichaam kan het virus verwerken en dan kom je niet op het IC, of dat lukt niet en dan kom je met dezelfde klachten en duur op het IC te liggen. 100% zeker weet ik dat natuurlijk niet, maar als je kijkt naar de gemiddelde ligduur is die niet echt verandert. En die zou je dan verwachten dat die hard naar beneden gaat omdat je steeds meer gevaccineerden hebt liggen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:05:
[...]

Ik denk wel dat je gelijk hebt maar op een bepaald moment is draagvlak niet meer een criteria.

Ik heb al lang geen draagvlak meer voor het virus maar daar trekt dat stomme virus zich geen reet van aan
Aangezien het volk die lockdown uit moet voeren, moeten ze er wel achter staan. Ok, een lockdown heeft invloed op de kroeg waar ik heen wil, maar niet op het feestje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:37:
[...]
Hoe ga je met een miljard wel iedereen bereiken ? Vergeet niet dat 'als het zo gepushed wordt moet het wel slecht zijn' een factor is voor weigering.
Omdat je dan veel specifieker en gerichter informatie kunt verstrekken. Dat hoeft niet gepushed, maar gewoon nette informatie op de manier die die groep het beste snapt en die het beste werkt. Je kunt heel veel bereiken met goede communicatie, maar daar moet je dan wel moeite insteken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:31:
[...]

Verschil private en publieke sector maar dat had je zelf vast ook al bedacht :).
Die scheiding is in veel landen niet zo scherp.. privéklinieken genoeg die het gewoon kunnen faciliteren, maar daar willen we schijnbaar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:37:
[...]

Die lui kunnen toch iemand anders charteren dat er boodschappen worden gedaan? Of ze laten de boel bezorgen. Of ze worden breatharian :+

Net in de super gemengde reacties, 25% droeg geen kapje. Dat was ten tijde van de vorige verplichting overigens bij benadering 100% die de regel wel volgde.

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 08-11-2021 14:45 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
42erik schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:37:
Ik mag het eerlijk gezegd hopen ook, dat we 2g doen ipv lockdown. De getallen zijn zo overduidelijk dat het niet uit te leggen is waarom we iedereen in lockdown gooien als de oorzaak duidelijk is
Ben benieuwd hoe pak 'm beet volgende week de onderverdeling van IC-opnames naar leeftijd is. Als die cijfers tenminste publiek worden. De afgelopen weken in ieder geval enorme stijging van 60+'ers, zoals @Señor Sjon al aanhaalde.

Dan zou je ook kunnen zeggen dat we alleen 60+'ers in lockdown gooien. Of nog beter: 60+'ers die geen vaccinatie hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38
Uit de PZC:
Hoe lang dat hele coronagedoe nog gaat duren? Het is geen leuke, hoopvolle boodschap die ze aan het corona-commandoteam in het ziekenhuis in Dordrecht verkondigt. Maar wél een realistische, stelt arts-microbioloog Inge Huijskens: ,,Bereid je maar voor dat we er nog wel twee jaar mee bezig zijn. Al hoop ik natuurlijk echt dat ik het fout heb.’’

Amy van den Berg 08-11-21, 13:00 Laatste update: 14:05

De toekomst laat zich niet voorspellen, maar als je even logisch nadenkt kom je ook zonder glazen bol een heel eind, denkt Huijskens. En dan blijkt zij niet bepaald de brenger van hoop in bange dagen. ,,Ik hóu graag hoop, maar mijn boodschap is weinig hoopvol inderdaad’’, zegt Huijskens. ,,Al weten we niet wat er precies gaat gebeuren. Wat we wél weten is dat nu het besmettingsaantal veel te hoog is. En dat dat tot een zorginfarct leidt.’’

Wie denkt: ik ben er klaar mee, laten we dat hele coronagedoe maar opdoeken, komt waarschijnlijk van een koude kermis thuis. ,,Als we nu alles zouden loslaten leidt het tot een nog groter zorginfarct. Ja, het is een feit dat we met corona moeten leren leven, maar dat moet wel op een verantwoorde manier gebeuren. En voor dat het geval is, hebben we nog een hele lange weg te gaan, denk ik.’’

Tierelier
Maar hoe zit dat nou, we zouden toch allemaal weer vrij zijn als we groepsimmuniteit hadden bereikt? En we zijn nu toch massaal gevaccineerd? ,,Het vaccin werkt als een tierelier, maar heeft ook beperkingen. Het werkt niet voor 100 procent. We weten dat het coronavaccin voor iets van 95 tot 97 procent beschermt tegen ernstige ziekte (dus tegen ziekenhuis- of IC-opname). Voor 3 procent niet. Als je 3 procent van tien mensen hebt, is dat heel weinig. Maar 3 procent van 12.000 mensen is een heleboel. Dan liggen de ziekenhuizen vol.’’

We hebben nog wel even te gaan. Corona is geen Nederlands probleem, maar een wereldpro­bleem

Inge Huijskens, arts-microbioloog
Het virus is dusdanig ‘grillig’ gebleken, dat elke voorspelling die je doet, ‘ook echt een voorspelling’ is. Maar wanneer komt er een einde aan alle coronaregels? ,,Ik denk dat dat kan zodra een combinatie van factoren aanwezig is. Dat ten eerste iedereen in aanraking is geweest met het virus, het liefst door middel van vaccinatie. En ten tweede dat de zorg wordt ‘op-geplust’. Oftewel: dat er echt wordt geïnvesteerd in het zorglandschap in Nederland. Want we weten nu dat het elk jaar terug gaat komen. Ja, dat is een project van jaren. Bovendien zie je nu alleen maar mensen weglopen uit de zorg. De druk is zo hoog, waarom zou je er nog willen werken? Denken velen.’’

Oftewel: corona is nog lang niet voorbij, aldus Huijskens. ,,Ook niet na de winter al. We hebben nog wel even te gaan. En corona is geen Nederlands probleem, maar een wereldprobleem.’’
Die geeft toch duidelijk aan dat ook bij een maximale vaccinatiegraad het percentage waarvoor het vaccin niet goed werkt voldoende is om de zorg onder druk te houden. Dus die zorg overbelasting wordt ook verwacht zonder de bewuste ongevaccineerden. Concreet zal er dan toch ook echt iets aan de zorg gedaan moeten worden om dat structureel aan te kunnen. Maar die klus is heuvelopwaarts omdat personeel gewoon wegloopt nu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:40:
[...]
Hoezo kan dat niet :? Ze kunnen in een dag zorgen dat buiten lopen strafbaar is.
Maar ik hou er wel weer mee op, overal beren op de weg zien is ook geen oplossing in ieder geval.

Fuck die lui die zich niet willen laten prikken. Hoop dat het probleem door de natuur wordt opgelost.
Omdat je mensen dan per direct een paar maanden zonder eten zet :? Als je dat morgen in laat gaan en ze zich per direct laten vaccineren mogen ze pas over 5 weken (3 weken tussen 2 prikken+2 weken) weer naar de supermarkt.

En bovenal, jij wil dus mensen dood laten gaan zodat jij dan weer vrolijk op pad kunt gaan. En daar zie je geen enkel probleem in ? Ik ben toch heel blij dat ik in een land woon waar dat niet zo maar kan :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:44:
[...]

Dan zou je ook kunnen zeggen dat we alleen 60+'ers in lockdown gooien. Of nog beter: 60+'ers die geen vaccinatie hebben.
Ja, dat zou echt tof zijn. Die lopen het meeste risico. Maar zet dan ook een weegschaal neer bij de ingang. Of misschien mag je het eyeballen. 'je ziet er dik uit, donder maar weer op'. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Nox schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:44:
[...]
Die lui kunnen toch iemand anders charteren dat er boodschappen worden gedaan? Of ze laten de boel bezorgen. Of ze worden breatharian :+
Tja, en dat wordt toch lastig als je op een uitkering zit. Bezorgen is dan te duur, en om andere mensen te charteren moet je die wel kennen en moeten die niet hetzelfde probleem hebben.

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:48
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:20:
[...]

Mijn onderbuik gevoel zegt dat veel van de gevaccineerden op de IC er voor andere klachten liggen en dat die besmetting slecht (een complicerende) bijvangst is. Heeft @LZ86 wat inzichten?
Compleet niet het geval. Ik heb het nog geen enkele keer meegemaakt dat iemand voor iets anders dan primair covid was opgenomen die later plots covid zou hebben.

En we testen iedereen die ook maar 1 x hoest.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-11-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:46:
[...]

Omdat je mensen dan per direct een paar maanden zonder eten zet :? Als je dat morgen in laat gaan en ze zich per direct laten vaccineren mogen ze pas over 5 weken (3 weken tussen 2 prikken+2 weken) weer naar de supermarkt.
Daar is vast wel iets op te vinden, maar niet als je constant in problemen denkt inderdaad.

Voorbeeld: 1e prik geeft toegang tot winkels, voor 6 weken. Ben benieuwd welke beer er uit de hoge hoed komt.
En bovenal, jij wil dus mensen dood laten gaan zodat jij dan weer vrolijk op pad kunt gaan. En daar zie je geen enkel probleem in ? Ik ben toch heel blij dat ik in een land woon waar dat niet zo maar kan :)
Dood laten gaan? Is dat de keuze? Of een prik of je gaat dood? Volgens mij ligt daar een heel groot gebied tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 14:52 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16

Dan zou je ook kunnen zeggen dat we alleen 60+'ers in lockdown gooien.
Heb je in ieder geval geen last meer van de ongeduldige oudjes in de supermarkt of een andere random publieke ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:49:
[...]

Daar is vast wel iets op te vinden, maar niet als je constant in problemen denkt inderdaad.
Tja, als je onmogelijk oplossingen bedenkt, zitten er wel eens wat problemen aan vast ja. Primaire zaken uitsluiten voor mensen zonder prik is er daar eentje van.
[...]
Dood laten gaan? Is dat de keuze? Of een prik of je gaat dood? Volgens mij ligt daar een heel groot gebied tussen.
Niet als je ze uitsluit van primaire levensbehoeftes.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:49:
[...]

Tja, en dat wordt toch lastig als je op een uitkering zit. Bezorgen is dan te duur, en om andere mensen te charteren moet je die wel kennen en moeten die niet hetzelfde probleem hebben.
Breatharian it is. Maar je kunt prima eten laten bezorgen. Even goedkoop gedroogd voedsel eten dan ipv luxe vlees.
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:46:
[...]

Je kan vrijdag prima afkondigen dat dat over 6 weken ingaat. De vaccins liggen op de plank. Chop chop, tempo maken. Evt. over 2 weken in laten gaan en een tijdelijke QR afgeven van 5 weken direct na 1e vaccinatie. Legio mogelijkheden voor de welwillende mens :P
Ze worden prima beschermd als je ze thuis opsluit, corona lopen ze niet op. En ze kunnen eten/drinken laten bezorgen. Het zou pas echt hard zijn als je ongevaccineerden covidzorg weigert, deze mensen moet je in bescherming nemen zoals we normaliter doen in een zorgstaat. Ongevraagde hulp geven door mensen te isoleren en beschermen tegen corona.

[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 08-11-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:49:
[...]
Voorbeeld: 1e prik geeft toegang tot winkels, voor 6 weken. Ben benieuwd welke beer er uit de hoge hoed komt.
Een 2e dansen met Jansen lijkt je een goed idee ? :D

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
[...]

Heb je in ieder geval geen last meer van de ongeduldige oudjes in de supermarkt of een andere random publieke ruimte :+
De 60+ ers vallen hier in het centrum wel op met het niet correct dragen van het mondkapje. Zij nemen het woord erg letterlijk en laten de neus erbuiten vallen.

Wellicht dat Omroep Max maar eens aandacht moet gaan besteden aan de risico's die die mensen nemen, ook al zijn ze gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
[...]

:? Ze gaan nu toch ook naar de supermarkt?
Maar het is duidelijk hoor, je wilt gewoon geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
[...]

Die mensen zouden anders nu zonder vaccinatie doorgaan met wat ze dan doen. Dan is dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16
Wolly schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:52:
[...]

De 60+ ers vallen hier in het centrum wel op met het niet correct dragen van het mondkapje. Zij nemen het woord erg letterlijk en laten de neus erbuiten vallen.

Wellicht dat Omroep Max maar eens aandacht moet gaan besteden aan de risico's die die mensen nemen, ook al zijn ze gevaccineerd.
Inderdaad, valt hier ook op. Maar dat was in eerdere golven ook zo met het aanhouden van 1,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
LZ86 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:49:
[...]

Compleet niet het geval. Ik heb het nog geen enkele keer meegemaakt dat iemand voor iets anders dan primair covid was opgenomen die later plots covid zou hebben.

En we testen iedereen die ook maar 1 x hoest.
Dank! Maar het bevreemd mij wel een beetje. Als x % van de samenleving besmet is verwacht je ook die x% terug te zien in de niet corona gerelateerde ic opnames.

alles kan off-topic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
Waarom zijn we eigenlijk van die onzinnige dingen aan het bespreken als supermarkten sluiten voor ongevaccineerden terwijl dat maar amper iets toevoegt aan de oplossing em ethisch gezien de hele rechtstaat ondermijnt?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ben benieuwd hoe pak 'm beet volgende week de onderverdeling van IC-opnames naar leeftijd is. Als die cijfers tenminste publiek worden. De afgelopen weken in ieder geval enorme stijging van 60+'ers, zoals @Señor Sjon al aanhaalde.

Die laatste zou misschien nog wel het meest logisch zijn eigenlijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dank! Maar het bevreemd mij wel een beetje. Als x % van de samenleving besmet is verwacht je ook die x% terug te zien in de niet corona gerelateerde ic opnames.
kijk hoeveel 60+'ers er normaal al op het IC liggen en pak daar 5% van. Dat zal maar een heel kleine groep zijn die hooguit een paar bedden bezet houdt. Niet echt de moeite om die apart te benoemen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:55:
Waarom zijn we eigenlijk van die onzinnige dingen aan het bespreken als supermarkten sluiten voor ongevaccineerden terwijl dat maar amper iets toevoegt aan de oplossing em ethisch gezien de hele rechtstaat ondermijnt?
Vaccineren helpt mee aan de oplossing. Daarom.
Maar als je dat inderdaad niet als oplossing ziet, dan is er inderdaad geen noodzaak om te vaccineren.

De oplossing is dan denk ik om iedere winter in lockdown te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:54:
[...]

Ik wil een echte oplossing waarbij we niet ethisch 10 stappen de verkeerde kant opzetten zonder er echt iets mee te winnen :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Omdat de vaccinatiebereidheid dan spontaan flink omhoog gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Omdat dat een middel is om de vaccinatiegraad snel op te schroeven.

Schuurt een beetje tegen diverse principes en daarom moet het via een omweg als je dat wil. Kun je van alles van vinden. Ik zie liever een duidelijke vaccinatieplicht maar dat ligt ook ethisch lastig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:42:
[...]

Omdat je dan veel specifieker en gerichter informatie kunt verstrekken. Dat hoeft niet gepushed, maar gewoon nette informatie op de manier die die groep het beste snapt en die het beste werkt. Je kunt heel veel bereiken met goede communicatie, maar daar moet je dan wel moeite insteken.
Nogmaals, waarom gaat opeens veel meer geld wel resultaat hebben ? Communicatie koop je niet per kilo en en met tien keer zoveel geld heb je dus tien keer zoveel communicatie die tien keer zoveel effect heeft.

Nog langer proberen te overtuigen is gewoon nog meer doden en overbelaste ziekenhuizen hebben in de X weken dat je dat probeert.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:57:
[...]

Ik wil een echte oplossing waarbij we niet ethisch 10 stappen de verkeerde kant opzetten zonder er echt iets mee te winnen :)
Ethisch de verkeerde kant? Ethisch de verkeerde kant is je willens en wetens niet laten vaccineren en daarmee de hele maatschappij ontwricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:41:
[...]

Nou, op dit moment krijgen ongevaccineerden "de schuld" omdat zij een hele samenleving zouden gijzelen. Ik zie het aan de toon van veel berichten hier ook.

Maar vorig jaar is er een grote groep op vakantie gegaan in de zomer. Dat 'mocht' toen wel, maar was eigenlijk niet verstandig. Het zou best kunnen dat het virus mede daardoor weer is opgelaaid. Wat is dan eigenlijk het verschil?
Ik zie nog steeds niet helemaal waar je naartoe wilt...?

Vorig jaar hadden we het over een groep ongevaccineerden die de wereld over trok. Dit jaar hebben we een grote groep gevaccineerden, en allerlei coronapassen icm maatregelen. In die zin maakt het m.i. binnen europa weinig verschil of iemand in NL of in spanje uit eten gaat.

Voor mezelf sprekend; ik ben vorig jaar een paar dagen met de camper in NL geweest. En een keer een weekje in een landal huisje aan de kust. Ook daar alles besteld. Beiden keren amper iemand gezien. Horeca was ook nog dicht toen, behoudens afhaal.

Dit jaar in oktober op vakantie geweest, met de camper en dit keer richitng Spanje geweest. Netjes overal aan de maatregleen gehouden en nu dus inderdaad gevaccineerd. Overigens ook altijd voorkeur voor buiten eten ipv binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:58:
[...]

Nogmaals, waarom gaat opeens veel meer geld wel resultaat hebben ? Communicatie koop je niet per kilo en en met tien keer zoveel geld heb je dus tien keer zoveel communicatie die tien keer zoveel effect heeft.

Nog langer proberen te overtuigen is gewoon nog meer doden en overbelaste ziekenhuizen hebben in de X weken dat je dat probeert.
Hoorde vandeweek een fragment van mensen op straat over betalen voor vaccinaties.
Kwam een knakker langs die het voor 50 euro niet deed. Maar voor 200 zou ie het gelijk doen. Want dan kon ie een keerjte in Frankrijk uit eten ter comensatie voor de bijwerkingen. I shit you not... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:57:
[...]
Vaccineren helpt mee aan de oplossing. Daarom.
Maar als je dat inderdaad niet als oplossing ziet, dan is er inderdaad geen noodzaak om te vaccineren.

De oplossing is dan denk ik om iedere winter in lockdown te gaan.
Ja, het helpt zeker, dus moet je bedenken hoe je dat gaat bereiken. Supermarkten sluiten voor ongevaccineerden is daar geen serieuze optie bij, tenzij je er vanuit de regering zorgt dat ze hun eten thuisbezorgd krijgen. Beter kun je dan kijken naar oplossingen die wel werken, zoals de regering een trap onder zijn kont te geven zodat ze ook daadwerkelijk gaan werken aan een oplossing voor volgend jaar.

Verder moet je ook bedenken dat vaccineren niet de hele oplossing zal zijn. Net als dat iedere winter in lockdown gaan ook niet nodig zal zijn, het reservoir met vatbare mensen wordt kleiner en medicijnen worden beter. Die piek zal alleen daardoor al steeds kleiner worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:00:
[...]

Hoorde vandeweek een fragment van mensen op straat over betalen voor vaccinaties.
Kwam een knakker langs die het voor 50 euro niet deed. Maar voor 200 zou ie het gelijk doen. Want dan kon ie een keerjte in Frankrijk uit eten ter comensatie voor de bijwerkingen. I shit you not... :X
Voorheen had je altijd mensen die wilden meedoen aan medische experimenten tegen betaling, er stonden zelfs advertenties voor in de krant.

Misschien was die knakker er ook wel zo eentjee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:59:
[...]
Ethisch de verkeerde kant? Ethisch de verkeerde kant is je willens en wetens niet laten vaccineren en daarmee de hele maatschappij ontwricht.
En toch geven we die mensen de keuze en zien we het als enorm goed dat we vrijheid hebben in Nederland. Je kunt dus ook andersom bedenken dat die vrijheid je wel wat waard mag zijn. Die vrijheid weg gooien omdat het een keer iets nadeligs voor je doet is echt niet de oplossing. Dan ben je net als de regering alleen over morgen aan het denken en niet over de toekomst.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:59:
Ik zie nog steeds niet helemaal waar je naartoe wilt...?
Dank voor je reactie en sorry als ik wat vaag ben.

Mijn punt is dat het te kort door de bocht is om, zoals sommigen doen, ongevaccineerden als asociaal te bestempelen terwijl er ook groepen zijn die zich niet aan andere regels of adviezen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:48

NMH

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:56:
Besef ook wat voor boosheid je in de samenleving losmaakt als 85% die gevaccineerd is opeens niet meer mag sporten, uit eten kan, de kinderen weer thuis les moet geven en/of een avondklok voor de kiezen krijgt. Zie daar gewoon geen draagvlak meer voor...
Draagvlak is en blijft lastig, want "het volk" is soms net een stel kinderen. Afstand houden + mondkapje? Willen we niet. Zorginfarct? Nee, want ik wil wel gewoon een plek in het ziekenhuis als ik die nodig heb. Lockdown? Ook niet. Maar op een gegeven moment is het toch kiezen uit een van de opties en is er geen optie Z meer. Zie je trouwens ook met het klimaatprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:00:
[...]

Omkoping werkt. Daarom wordt er ook tipgeld uitgeloofd voor zaken waarin in principe iedereen uit burgerplicht de informatie moet verstrekken maar je toch iets nodig hebt om mensen over de drempel te krijgen.

Met 250 miljoen zou je bij 200 euro pp het probleem hebben opgelost. Maar goed, zoals elke oplossing kan dit weer niet want dan zijn er mensen boos.

Ook kan je met wat sleutelfiguren omkopen ook groepen over de drempel kunnen krijgen voor een fractie van het geld dat 10 communicatie advies bureaus vragen voor een waardeloze campagne.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 08-11-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:58:
[...]
Ik ben het er mee eens dat we er nogal laat mee zijn om dit fatsoenlijk te doen.
Voor de golf van dit jaar gaan vaccinaties ook helemaal niets meer doen. Hoe geforceerd je dat ook gaat maken zal die vaccinatiegraad niet opeens zo hoog worden dat je geen maatregelen nodig hebt. Too little, too late. Ik kijk dan ook meer hoe we dit volgend jaar kunnen voorkomen.

Maar sowieso kun je je pijlen beter richten op de regering die het wederom zo uit de hand laat lopen. Al hadden ze de 1.5m gewoon in stand gehouden, hadden we het einde van de winter wel gehaald. Nu zullen er gegarandeerd weer sluitingen nodig zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:04:
[...]

Mijn punt is dat het te kort door de bocht is om, zoals sommigen doen, ongevaccineerden als asociaal te bestempelen terwijl er ook groepen zijn die zich niet aan andere regels of adviezen houden.
Ja, maar er is dus ook een groep die echt z'n best doet om wel overal aan mee te doen. Inclusief vaccineren. En die nu geconfronteerd wordt met een deel dat niet alles binnen zijn/haar macht wil doen. Daar wringt de schoen.

Overigens; het is de anderhalf jaar zelden een slecht idee geweest om naar het buitenland te gaan. Vaak minder besmettingen dan in NL :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
hoevenpe schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:39:
[...]

Je krijgt de samenleving niet in lockdown als daar geen breed maatschappelijk draagvlak voor is, we leven gelukkig niet in een politiestaat. Alle horeca weer dicht is nog wel te doen, maar handhaving achter de voordeur of andere zaken die aan de grondwet raken krijg je er nooit door.

De situatie is onvergelijkbaar met een jaar geleden, toen zaten we in hetzelfde schuitje. Nu is het een kleine minderheid die constant gaten in het schuitje aan het boren is, verwacht je werkelijk dat die 85% weer bezoek gaat weigeren en/of geen feestjes meer gaat geven?
Ik twijfel een beetje aan dat beeld, dat de besmettingen allemaal van niet-gevaccineerden afkomen. Als je het hebt over TVT events, dan is de kans dat een negatief geteste covid verspreid niet wezenlijk hoger dan de kans dat een gevaccineerde maar ongeteste.

Dat soort beeldvorming moeten we sowieso mee uitkijken. In plaats van een collectief probleem wordt covid een maatschappelijke splijtzwam. En tegenstellingen geven machthebbers nog meer macht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:

Uh, mijn vakantie was een paar dagen in mijn eentje fietsen met een tentje. De enige "risicomomenten" waren 's avonds eten op het terras en het gebruik van sanitair op de camping. Daarnaast heb ik zelftests gebruikt en de week er voor en er na uitsluitend thuis gewerkt.
Ik ben van Zuid-Limburg naar Luxemburg gefietst. Omdat ik maar 48 uur in België mocht zijn zonder een test te doen, moest ik hard doorfietsen. Vervolgens vlug Luxemburg in en uit omdat dat de teller in België resette, zodat ik weer 48 uur mocht. Vervolgens ben ik via de Vennbahn teruggefietst. Die loopt door Duitsland maar gelukkig is er een dunne strook van 10m rondom de Vennbahn die formeel gezien Belgisch grondgebied is dus daar had ik ook geen test voor nodig.
Tot slot moest ik om Nederland terug in te mogen nog een test hebben, maar dat gold niet voor een verblijf van <12 uur. Daarom ben ik 's avonds Nederland terug in gegaan en 's ochtends gauw nog even de grens naar België terug overgestoken, omdat die dag mijn vaccinatie geldig werd en ik daarmee formeel verdeed aan de vereisten om langer dan 12 uur in Nederland te mogen blijven.

Allemaal helemaal coronaproof en volgens de geldende regels dus :)
Dennis schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:41:
[...]

Niemand is heilig, en iedereen legt de grens van wat acceptabel gedrag is nét voorbij wat hij zelf doet.
Over het verschil kan ik kort zijn: de ene optie is twee keer een half uurtje langs bij de GGD voor een prikje dat bijdraagt aan een min of meer structurele oplossing van het probleem. De tweede optie is twee jaar lang alle leuke dingen afzweren en alleen maar thuis zitten om tijdelijk uitstel van executie te krijgen.
Ik behoor bepaald niet tot een risicogroep, en ik denk dat wat alle coronamaatregelen mij aan leefgenot hebben gekost echt verreweg meer is dan wat ik er mezelf en anderen mee heb bespaard. Maar goed ik zie de noodzaak en hecht ook sterk aan formele regels, dus wat er gold heb ik ook relatief goed opgevolgd. Maar binnen de ruimte van dingen die wel mogen ga ik mezelf geen onredelijk ver verdergaande beperkingen opleggen. Twee jaar lang álles opgeven wat misschien zou kunnen bijdragen aan virusverspreiding is disproportioneel en totaal niet te vergelijken met twee prikjes halen.

Wel even voor de duidelijkheid: ik bestempel niemand zo maar als "asociaal". Vaak hebben mensen moverende redenen om niet te vaccineren, zoals een diepgewortelde geloofsovertuiging of een serieuze (maar onterechte) angst voor bijwerkingen. Het wordt pas asociaal als je wéét dat vaccinatie veilig (voor je eigen gezondheid en je relatie met god) is én begrijpt hoe zeer het kan bijdragen aan het oplossen van het probleem, en het toch niet doet. Mensen die het weigeren puur om de Jonge te traineren ofzo. Het is van belang dat we zo veel mogelijk mensen bewegen om het toch te doen. De huidige drangmaatregelen zijn niet ideaal, maar denk ik wel de minst slechte optie die we hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom-Z op 08-11-2021 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:55:
[...]

Het zal op de verpleegafdeling wellicht sporadisch voorkomen. Maar op onze IC welgeteld 0x. Vergeet niet dat reguliere behandelingen niet doorgaan als iemand klachten heeft en dus uitgesteld worden totdat het over is. Het gros van de IC opnames komt van de OK's

Ik vraag me ook af waar dit hardnekkige idee vandaan komt. Ik lees het al bijna de hele pandemie, maar er klopt gewoon niets van.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-11-2021 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 20:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Nox schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:51:
[...]

Breatharian it is. Maar je kunt prima eten laten bezorgen. Even goedkoop gedroogd voedsel eten dan ipv luxe vlees.
Lees je post eens hardop voor. Begrijp je zelf eigenlijk wel wat je zegt?

Het zijn gewoon mensen die een bepaald vaccin niet genomen hebben. Big deal. Het grootste deel van die groep komt toch niet in het ziekenhuis te liggen na een eventuele besmetting.

Supermarkten zijn al vanaf het begin van de pandemie gewoon open voor iedereen en daar is nooit iemand over gevallen. In deze fase van dit hele verhaal moeten we het daar zeker niet meer over hebben. Primaire levensbehoeften blijf je af. Period.

Overigens kan je online gewoon prima vlees bestellen van slagerskwaliteit ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dat is een beetje het balk en splinter in het oog gezegde of 'whatabout'?

Beide groepen kun je mooi dat stempeltje op plakken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:10:
[...]

Het zal op de verpleegafdeling wellicht sporadisch voorkomen. Maar op onze IC welgeteld 0x. Vergeet niet dat reguliere behandelingen niet doorgaan als iemand klachten heeft en dus uitgesteld worden totdat het over is.

Ik vraag me ook af waar dit hardnekkige idee vandaan komt. Ik lees het al bijna de hele pandemie, maar er klopt gewoon niets van.
Ik weet prima waar het vandaan komt... Te rechter zjide van het politieke spectrum blijven ze maar op de trom slaan met een 'niet door maar met corona' frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
42erik schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:58:
[...]

Alleen gaat je dat nu helemaal niets helpen en ga je wel heel erg onze rechtstaat en vrijheid ondermijnen. Nog veel meer dan wat horeca sluiten of enigszins beperken. Mijn punt is dan ook vooral dat je beter knut kijken welke maatregelen echt effect hebben en ethisch wel mogelijk zijn. Er is een reden waarom de supermarkten altijd open zijn gebleven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LZ86 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:10:
[...]

Het zal op de verpleegafdeling wellicht sporadisch voorkomen. Maar op onze IC welgeteld 0x. Vergeet niet dat reguliere behandelingen niet doorgaan als iemand klachten heeft en dus uitgesteld worden totdat het over is. Het gros van de IC opnames komt van de OK's

Vanaf het begin lijkt het een deflectie strategie, het downplayen van de ziekenhuis cijfers.

In maart 2020 was het vooral de covid ontkenners die dat bezigden, maar de doelgroep van die propaganda lijkt zich wat te hebben verschoven over de jaren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:58:
[...]
Omdat dat een middel is om de vaccinatiegraad snel op te schroeven.

Schuurt een beetje tegen diverse principes en daarom moet het via een omweg als je dat wil. Kun je van alles van vinden. Ik zie liever een duidelijke vaccinatieplicht maar dat ligt ook ethisch lastig.
De vraag is vooral hoe je dat af wil dwingen bij mensen die het vaccin niet willen. Met een verplichting ga je die afkeur nl. alleen nog maar versterken. En je kunt mensen moeilijk opsluiten omdat ze geen vaccinatie willen. Dan moet je straks 10% van de Nederlandse bevolking opsluiten :P

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
42erik schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:58:
[...]

Dan ga je mee in het denken dat de afgelopen maanden ook onze regering in zijn greep heeft gekregen: vaccinatie als doel in plaats van middel gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Alleen zijn die groepen vaak ook de ongevaccineerden. Daar wringt ook de schoen een beetje.
én niet prikken, én minder bereid om te testen dan gevaccineerden. Does not compute.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:57:
[...]

Oke, welke kleur wil je je unicorn hebben? Die oplossing is er niet. Corona doet ook niet aan ethiek. Ik denk dat we heel humaan zijn als we iedereen de kans en tijd bieden over te stappen naar een samenleving die ongeveer net zo was als voor corona. Er is geen beleid dat goed werkt voor wel- en niet gevaccineerden. Er is een aantoonbaar verschil, en zo zal het beleid ook worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:15:
[...]

Dan ga je mee in het denken dat de afgelopen maanden ook onze regering in zijn greep heeft gekregen: vaccinatie als doel in plaats van middel gaan zien.
Dat moet niet zo zijn, ik ken nog wel een middel. We beschermen de ongevaccineerden door ze op te sluiten in hun eigen huis. De overheid heeft dit vorig jaar natuurlijk al gedaan, het kan nu best nog een keer.

Geen bezoek, of max 1
Savonds niet meer naar buiten
1x in de week naar de winkel
Niet naar de sportschool
Niet naar de kroeg
Niet naar het restaurant
Niet naar een voetbalwedstrijd
Enz

Dat soort dingen. Werd vorig jaar allemaal verwacht van de ongevaccineerden, voor hun eigen bescherming uiteraard.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Dennahz schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:11:
Supermarkten zijn al vanaf het begin van de pandemie gewoon open voor iedereen en daar is nooit iemand over gevallen. In deze fase van dit hele verhaal moeten we het daar zeker niet meer over hebben. Primaire levensbehoeften blijf je af. Period.
Nog belangrijker argument is dat het niet bijdraagt aan het (direct) verlagen van de hoeveelheid besmettingen, want die zijn er niet zoveel daar. Het is dan puur een pressiemiddel om mensen zich te laten vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
t_captain schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:15:
[...]
Precies dit zie ik als het grootste probleem. Vaccinatie is niets meer dan een van de middelen om het corona-probleem op te lossen. Het is weliswaar een belangrijke, maar zeker niet de enige. Daarnaast blijft het ook zo dat als je naar de huidige cifers kijkt je het ook met 100% vaccinatie niet tot het eind van de winter had gehaald. Uiteindelijk zorgt dit beeld juist voor de 2-splitsing die er helemaal niet had hoeven te zijn, iig niet zo sterk als die nu speelt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:18:
[...]

Dat moet niet zo zijn, ik ken nog wel een middel. We beschermen de ongevaccineerden door ze op te sluiten in hun eigen huis. De overheid heeft dit vorig jaar natuurlijk al gedaan, het kan nu best nog een keer.

Geen bezoek, of max 1
Savonds niet meer naar buiten
1x in de week naar de winkel

Dat soort dingen. Werd vorig jaar allemaal verwacht van de ongevaccineerden, voor hun eigen bescherming uiteraard.
Aangezien de helft van de IC-bedden nu door gevaccineerde mensen bezet wordt gehouden neem ik aan dat dit ook moet gelden voor gevaccineerden (of iig de 50+'ers) ? Want anders helpt het geen zak en liggen over een maand alsnog de ziekenhuizen vol.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:20:
[...]

Precies dit zie ik als het grootste probleem. Vaccinatie is niets meer dan een van de middelen om het corona-probleem op te lossen. Het is weliswaar een belangrijke, maar zeker niet de enige. Daarnaast blijft het ook zo dat als je naar de huidige cifers kijkt je het ook met 100% vaccinatie niet tot het eind van de winter had gehaald. Uiteindelijk zorgt dit beeld juist voor de 2-splitsing die er helemaal niet had hoeven te zijn, iig niet zo sterk als die nu speelt.
Met 100% vaccinatie hadden we het denk ik wel tot het einde van de winter gehaald. Waarom denk je van niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:04:
[...]

En toch geven we die mensen de keuze en zien we het als enorm goed dat we vrijheid hebben in Nederland. Je kunt dus ook andersom bedenken dat die vrijheid je wel wat waard mag zijn. Die vrijheid weg gooien omdat het een keer iets nadeligs voor je doet is echt niet de oplossing. Dan ben je net als de regering alleen over morgen aan het denken en niet over de toekomst.
Ik vind het ook een hels dilemma. De vrijheid om zelf te beslissen vs de consequenties van die keuze voor jezelf en de samenleving als geheel.
Dat is ook het dubbele hierin, die ene prik die in jouw arm gezet wordt heeft consequenties voor mij. (even simplistisch neergezet en persoonlijk gemaakt) Als het voor mij consequenties heeft, waarom heb ik dan niet die keuze om de prik in jouw arm te zetten?

Ik ben praktisch gezien voorstander van een vaccinatieplicht. Simpelweg omdat het niet vaccineren door een minderheid grote gevolgen heeft voor iedereen.
Daarnaast heb ik ook wat moeite met het feit dat mensen wel de keuze hebben, maar niet de kennis om die keuze weloverwogen te maken. (Op onderbuikgevoel of facebookwijsheid noem ik dan even niet weloverwogen al zullen ze er best nachten over gepiekerd hebben)

Staat wel tegenover dat ik principieel veel hecht aan de lichamelijke integriteit. Je wil de staat niet de mogelijkheid geven om dr J. Mengele reïncarnaties de vrije hand te geven. (als extreem voorbeeld)

Blijft een dilemma. En het probleem met dilemma's is vaak dat je niet volmondig voor een optie kan kiezen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:22:
[...]

Aangezien de helft van de IC-bedden nu door gevaccineerde mensen bezet wordt gehouden neem ik aan dat dit ook moet gelden voor gevaccineerden (of iig de 50+'ers) ? Want anders helpt het geen zak en liggen over een maand alsnog de ziekenhuizen vol.
Nee. We doen gewoon hetzelfde als vorig jaar voor de ongevaccineerden, daarmee hebben we het uiteindelijk gered. Moet dit jaar ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:28
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:22:
[...]

Dat er gevaccineerden in het ziekenhuis belanden zullen we moeten accepteren. Zolang dit maar een behapbare hoeveelheid betreft is het 'business as usual'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:48

NMH

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:30:
Ik denk dat je een huidige lockdown eenvoudig kunt voorkomen door de portemonnee te trekken. Out of the box denken. Zorg kan gewoon ingekocht worden.. in buurlanden of anders vlieg je een paar honderd Chinezen in. Doen we met veel hoogopgeleide engineers/ict-ers ook.. maar als het op zorg aankomt is dat onbespreekbaar?
Ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat als het zo makkelijk was, de regering al lang voor deze optie gekozen had. Die mensen die je invliegt moeten wel gekwalificeerd zijn, bekend zijn met onze procedures en apparatuur, etc. En de taal is ook nog wel een dingetje zodat ze kunnen communiceren met de patienten en hun Nederlandse collega's. Gelet op bovenstaande is personeel uit "verre oorden" vermoed ik onhaalbaar. En ik denk dat onze buurlanden niet staan te springen om hun personeel uit te lenen omdat de grafiekjes overal stijgende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 21:27
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:20:
[...]

Mijn onderbuik gevoel zegt dat veel van de gevaccineerden op de IC er voor andere klachten liggen en dat die besmetting slecht (een complicerende) bijvangst is. Heeft @LZ86 wat inzichten?
Vziw zijn de 'covid patienten' op de IC de doelgroep die daar ligt om wegens Corona geintubeerd te worden. Niet omdat ze toevallig ook corona hebben.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
eamelink schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:22:
[...]
Met 100% vaccinatie hadden we het denk ik wel tot het einde van de winter gehaald. Waarom denk je van niet?
Als je kijkt naar het aantal gevaccineerden die nu al in het ziekenhuis liggen en hoe snel dat toeneemt ga je het daarmee niet redden. Je zou dan weliswaar ook wat minder besmettingen hebben, maar een bierviltje berekening geeft je daarmee hooguit een paar weken winst.
Aangezien de regering pas maatregelen neemt als het IC val dreigt te komen, had je dan alle maatregelen een maandje op kunnen schuiven, maar ik schat dat we nu wel voor januari allerlei extra maatregelen krijgen. En dat betekenn dat met 100% vaccinatie je misschien net februari had kunnen halen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:23:
[...]
Nee. We doen gewoon hetzelfde als vorig jaar voor de ongevaccineerden, daarmee hebben we het uiteindelijk gered. Moet dit jaar ook lukken.
Vorig jaar was het voor iedereen. Je kunt niet denken dat gevaccineerden niets toevoegen aan het aantal besmettingen en de IC-bezetting. Alleen ongevaccineerden opsluiten gaat je dan ook niet dezelfde resultaten als vorig jaar geven.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:37
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:54:
[...]

Je wil ze nog net niet preventief afschieten ruimen opsluiten en noemt iedereen die daar tegen is niet meewerkend aan een oplossing?! Verrassing, ook al zou dat gebeuren, dan nog liggen ziekenhuizen vol. Wat is dan je oplossing? 60+ maar dezelfde behandeling? En als dat niet genoeg is? 50+ er ook bij?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:23:
[...]

Zolang de gevaccineerden dit blijven doen, red je het met een 100% vaccinatiegraad ook niet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHicfTd.jpg

Dit was afgelopen weekend terwijl je tegelijkertijd in een supermarkt met mondkapje 1,5 meter afstand moet houden. Kap met die superspread-evenementen. Kleinere moeite. Grotere impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:27:
[...]

Als je kijkt naar het aantal gevaccineerden die nu al in het ziekenhuis liggen en hoe snel dat toeneemt ga je het daarmee niet redden. Je zou dan weliswaar ook wat minder besmettingen hebben, maar een bierviltje berekening geeft je daarmee hooguit een paar weken winst.
Aangezien de regering pas maatregelen neemt als het IC val dreigt te komen, had je dan alle maatregelen een maandje op kunnen schuiven, maar ik schat dat we nu wel voor januari allerlei extra maatregelen krijgen. En dat betekenn dat met 100% vaccinatie je misschien net februari had kunnen halen.
Met 100% vaccinatie zijn er ook veel minder besmettingen.

Maar goed, we gaan zien hoe het in Portugal verloopt.

https://ourworldindata.or...aks=false&country=NLD~PRT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:28:
[...]

Vorig jaar was het voor iedereen. Je kunt niet denken dat gevaccineerden niets toevoegen aan het aantal besmettingen en de IC-bezetting. Alleen ongevaccineerden opsluiten gaat je dan ook niet dezelfde resultaten als vorig jaar geven.
Haha, ik zou bijna gaan denken dat je geen prikje hebt gehaald. Maar we gaan wel weer in lockdown door de mensen die geen prik hebben gehaald, we doen het wel weer 'samen' omdat de overheid de ballen niet heeft.
Nouja, 16 miljoen mensen doen het samen, en dan heb je nog 1.5 miljoen mensen hier in Nederland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
[...]

Ze hebben ook wat meer doden achter de rug... nog steeds ruilen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d41eBAvEQXyWdaQ0s_2BD7QNcVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbXBRL2W6vz5XhEl0peYS9s6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Nox schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]

Oke, welke kleur wil je je unicorn hebben? Die oplossing is er niet. Corona doet ook niet aan ethiek. Ik denk dat we heel humaan zijn als we iedereen de kans en tijd bieden over te stappen naar een samenleving die ongeveer net zo was als voor corona. Er is geen beleid dat goed werkt voor wel- en niet gevaccineerden. Er is een aantoonbaar verschil, en zo zal het beleid ook worden.
Er is een heel goed beleid dat voor iedereen werkt, nl. minder contacten. En daarnaast is het al stukken beter als vorig jaar en zal dat alleen maar verbeteren. Dus zoek naar oplossingen die voor iedereen werken en blijf niet bezig alles op te willen splitsen in 2 groepen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Señor Sjon schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:29:
[...]

Je wil ze nog net niet preventief afschieten ruimen opsluiten en noemt iedereen die daar tegen is niet meewerkend aan een oplossing?! Verrassing, ook al zou dat gebeuren, dan nog liggen ziekenhuizen vol. Wat is dan je oplossing? 60+ maar dezelfde behandeling? En als dat niet genoeg is? 50+ er ook bij?
Je loopt alweer achter, ik zeg juist dat ze preventief opgesloten moeten worden. Voor hun eigen veiligheid he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:32:
[...]

Je loopt alweer achter, ik zeg juist dat ze preventief opgesloten moeten worden. Voor hun eigen veiligheid he.
Wat vond je dan van OpenNL dit voorjaar toen dit voorgesteld werd voor ouderen, die nu weer de ziekenhuizen vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Señor Sjon schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:33:
[...]

Wat vond je dan van OpenNL dit voorjaar toen dit voorgesteld werd voor ouderen, die nu weer de ziekenhuizen vullen?
Uitstekend idee, bescherm de mensen die het nodig hebben.
Hebben we toch ook gewoon gedaan? Alle verzorgingshuizen hermetisch afgesloten, geen bezoek meer, weet ik het. Volgens mij stierven de bejaarden toen eenzaam op hun kamers en kwam de verzorging er pas dagen later achter.

Of stond je toen ook op de barricades?

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Señor Sjon schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:32:
[...]

Ze hebben ook wat meer doden achter de rug... nog steeds ruilen?
[Afbeelding]
Dat was voor de vaccinaties. Sinds het grootschalige vaccineren laten die plaatjes dezelfde trend zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
[edit]
Aha, snap wat je bedoelt.

[ Voor 90% gewijzigd door Dennis op 08-11-2021 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:31:
[...]
Haha, ik zou bijna gaan denken dat je geen prikje hebt gehaald. Maar we gaan wel weer in lockdown door de mensen die geen prik hebben gehaald, we doen het wel weer 'samen' omdat de overheid de ballen niet heeft.
Nouja, 16 miljoen mensen doen het samen, en dan heb je nog 1.5 miljoen mensen hier in Nederland..
Tja, dat is ook het gevolg van in een vrij land leven. Meestal geeft dat heel veel voordelen en soms wat nadelen. In dit geval zitten er voor iedereen wat lastige consequenties aan vast. Helaas, maar voorlopig gaat het leven nog steeds grotendeels gewoon door.

Daarnaast blijf ik vinden dat je vooral naar de regering moet wijzen en niet naar de ongevaccineerden. Die regering schaft de basisregels weer eens veel te vroeg af en vertikt het om iets te doen totdat de ICs weer vol liggen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:37:
[...]

Tja, dat is ook het gevolg van in een vrij land leven. Meestal geeft dat heel veel voordelen en soms wat nadelen. In dit geval zitten er voor iedereen wat lastige consequenties aan vast. Helaas, maar voorlopig gaat het leven nog steeds grotendeels gewoon door.

Daarnaast blijf ik vinden dat je vooral naar de regering moet wijzen en niet naar de ongevaccineerden. Die regering schaft de basisregels weer eens veel te vroeg af en vertikt het om iets te doen totdat de ICs weer vol liggen.
Klopt, overheid had gewoon de vaccinatie verplicht moeten stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:38:
[...]

Klopt, overheid had gewoon de vaccinatie verplicht moeten stellen.
En hoe had je dat in gedachten? En hoe kun je dan nog spreken van een vrij land als de regering jou mag inspuiten wat ze nodig vinden?

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:34:
[...]

Uitstekend idee, bescherm de mensen die het nodig hebben.
Hebben we toch ook gewoon gedaan? Alle verzorgingshuizen hermetisch afgesloten, geen bezoek meer, weet ik het. Volgens mij stierven de bejaarden toen eenzaam op hun kamers en kwam de verzorging er pas dagen later achter.

Of stond je toen ook op de barricades?
Blijft toch makkelijk he, om anderen op te sluiten zodat jij er geen last van hebt. Totdat je zelf in de groep zit en dan moet natuurlijk de andere groep opgesloten worden om jou te beschermen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:40:
[...]

En hoe had je dat in gedachten? En hoe kun je dan nog spreken van een vrij land als de regering jou mag inspuiten wat ze nodig vinden?
Nou, dat je bijvoorbeeld ergens niet naar binnen mag als je geen bewijs kunt laten zien dat je gevaccineerd bent. En als je denkt dat we in een vrij land leven hebben we een andere discussie. Je bent niet vrij om te doen en laten wat je wilt hier.
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:41:
[...]

Blijft toch makkelijk he, om anderen op te sluiten zodat jij er geen last van hebt. Totdat je zelf in de groep zit en dan moet natuurlijk de andere groep opgesloten worden om jou te beschermen.
Hm.. vorig jaar was ik best wel opgesloten, voor mijn eigen veiligheid. De overheid was me aan het beschermen. Hoefde van mij niet hoor.

Maar we draaien in rondjes. Jij ziet de ongevaccineerden niet als een probleem in de verdere afhandeling van dit virus. Ik wel.

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 08-11-2021 15:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:32

SomerenV

It's something!

IJzerlijm schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
[...]

100% ga je nooit halen en is daarnaast geen garantie dat je dan wel uit de shit zou zijn. Dat vastklampen aan dat onrealistische percentage zorgt er alleen maar voor dat je je teveel blijft richten op de ongevaccineerden als het grote probleem terwijl er inmiddels veel meer oorzaken spelen. Maar door je blind te staren op 1 onderdeel van het probleem blijft de rest een ondergeschoven kindje en blijf je met de ellende zitten.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ankona schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:23:
[...]

Ik vind het ook een hels dilemma. De vrijheid om zelf te beslissen vs de consequenties van die keuze voor jezelf en de samenleving als geheel.
Dat is ook het dubbele hierin, die ene prik die in jouw arm gezet wordt heeft consequenties voor mij. (even simplistisch neergezet en persoonlijk gemaakt) Als het voor mij consequenties heeft, waarom heb ik dan niet die keuze om de prik in jouw arm te zetten?

Ik ben praktisch gezien voorstander van een vaccinatieplicht. Simpelweg omdat het niet vaccineren door een minderheid grote gevolgen heeft voor iedereen.
Daarnaast heb ik ook wat moeite met het feit dat mensen wel de keuze hebben, maar niet de kennis om die keuze weloverwogen te maken. (Op onderbuikgevoel of facebookwijsheid noem ik dan even niet weloverwogen al zullen ze er best nachten over gepiekerd hebben)

Staat wel tegenover dat ik principieel veel hecht aan de lichamelijke integriteit. Je wil de staat niet de mogelijkheid geven om dr J. Mengele reïncarnaties de vrije hand te geven. (als extreem voorbeeld)

Blijft een dilemma. En het probleem met dilemma's is vaak dat je niet volmondig voor een optie kan kiezen.
Klopt helemaal, het is ook een hele lastige. Maar als ik in dit geval bekijk dat het lichamelijke integriteit vs wat maatregelen is, vind ik die keuze nog niet zo heel moeilijk. Ik zou het lastiger vinden als we met 100% vaccinatie covid daadwerkelijk uit hadden kunnen roeien. Nu is het echter iets waar we toch mee zullen moeten leren leven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
St@m schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:42:
[...]
Nou, dat je bijvoorbeeld ergens niet naar binnen mag als je geen bewijs kunt laten zien dat je gevaccineerd bent. En als je denkt dat we in een vrij land leven hebben we een andere discussie. Je bent niet vrij om te doen en laten wat je wilt hier.
*knip*
Klaar met de jij-bak moddergooien.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 08-11-2021 15:47 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

*knip*
En nu is het dus klaar met jij-bakken.

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 08-11-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:37:
[...]

Wijsheid achteraf. Op het moment van afbouwen van de maateregelen was de verwachting dat ze het nog voorzichtig deden en eigenlijk alles wel los kon. Nu blijkt dat toch iets anders te liggen. Helaas, maar dat was niet de voorspelling (wel die van de pessimist, maar een pessimist heeft altijd gelijk: of het komt uit of het valt mee)

De polarisatie is inmiddels ook een feit. Heel veel mensen accepteren het niet (of met moeite) dat ze zich moeten laten beperken door de keuze die een enkeling gemaakt heeft. Persoonlijk zou ik het wel goed vinden om wat meer met dat gevoel te doen. Al is het alleen maar voor de primitieve gevoelens van gerechtigheid bij de gevaccineerden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

Whis! schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:29:
[...]

Zolang de gevaccineerden dit blijven doen, red je het met een 100% vaccinatiegraad ook niet:

[Afbeelding]

Dit was afgelopen weekend terwijl je tegelijkertijd in een supermarkt met mondkapje 1,5 meter afstand moet houden. Kap met die superspread-evenementen. Kleinere moeite. Grotere impact.
Is het een bewezen superspread event dan, bron?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 16 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.