Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17

Dennis1812

Amateur prutser

Kheos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:13:
[...]

want je hebt net je allerallerlaatste broek zodanig vernaggeld dat die zelfs met verstellen niet meer te dragen is?
En de winkel heeft echt enkel maar broeken die zodanig klein zijn dat je zelfs niet voor even kunt aandoen (want een te grote broek kun je fixen)?
Echt?
Vandaag niet naar dat had ik bij de laatste lockdown toevallig wel ja |:( .

Ik blijf zo lang mogelijk zo veel mogelijk binnen.
En online kreeg ik steeds de verkeerde maten. Dus dat resulteerde uiteindelijk in een ritje winkel in een joggingbroek om wel goede te halen.
En kleine kinderen hebben de neiging snel uit broeken te groeien.
Maargoed dat is nogal offtopic.

Entree betalen voor winkels ben ik geen voorstander van. Sowieso ivm een drempelbedrag. Genoeg mensen die minder uit willen geven. En eerder genoemde redenen.

Ik zou liever dan weer een sluiting of winkelen op afspraak of afhalen zien.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KLM gaat iig beginenn met repatriëringsvluchten vanuit Zuid-Afrika:
Luchtvaartmaatschappij KLM gaat repatriëringsvluchten aanbieden voor Nederlanders en EU-burgers die momenteel in Zuid-Afrika verblijven. Sinds vrijdag geldt er een vliegverbod voor dat land vanwege de nieuwe, vermoedelijk zeer besmettelijke mutatie van het coronavirus die daar rondgaat.

Voor Nederlanders en EU-burgers geldt een uitzondering op het vliegverbod. Ook medisch personeel dat zich inzet voor de bestrijding van het virus valt onder de uitzondering.

KLM gaat reizigers uit Zuid-Afrika te repatriëren mits zij voldoen aan de inreisinstructies van de Nederlandse overheid. Dat zijn dus de mensen met zo'n uitzonderingspositie.

De luchtvaartmaatschappij vliegt normaal gesproken dertien keer per week van en naar Zuid-Afrika, een van de zes landen waarvoor het verbod geldt. De andere vijf landen zijn Namibië, Botswana, Zimbabwe, Lesotho en Eswatini, maar met die bestemmingen heeft KLM geen verbindingen.
Bron ren meer info: https://www.nu.nl/coronav...nders-in-zuid-afrika.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
TR1969 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:12:
[...]

In basis is dit hele topic al anderhalf jaar een herhaling van dezelfde meningen en inzichten.
Wat betreft meningen en sentiment wel met je eens maar er komen genoeg actualiteiten voorbij. Zo vind ik de posts van t_captain, RoD enz interessant om te lezen. Ik vind het dan bloed irritant om dan weer telkens dezelfde vragen en reacties te moeten lezen.

Maargoed, m'n humeur is sowieso ook gewoon kl*ten vandaag. Doe wat je wilt maar ik moest het even gezegd hebben.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 20:33
alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:11:
[...]

Wat pas erg is is dat er tig mensen onnodig sterven omdat de ic vol ligt met grotendeels vermijdbare patiënten.
*knip* lees nou eens iets beter. De zorguitgaven zijn hoger dan ooit....Deze dooddoener voegt echt helemaal niets meer toe...

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 26-11-2021 18:03 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Lijkt wel een man bij 't hond sketch, wat een ongekend slechte journalistiek.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TR1969 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:12:
[...]

In basis is dit hele topic al anderhalf jaar een herhaling van dezelfde meningen en inzichten.
dat geeft aan dat het bevolkt wordt door stabiele persoonlijkheden met een per persoon verschillende, maar voor die persoon redelijk vaste weging van de complexe set aan aspecten, belangen en ethische uitgangspunten rond dit onderwerp 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:19:
[...]

Maargoed, m'n humeur is sowieso ook gewoon kl*ten vandaag.
En toen dacht je; kom, om wat vrolijker te worden ga ik het Corona subforum op Tweakers eens bezoeken…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:22
Dus overdag lekker alle pensionado’s met verhoogd risico lekker in het winkelcentrum, drankje erbij. Iedereen die (thuis) werkt komt het huis niet meer uit doordeweeks..
Goed bezig d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 26-11-2021 17:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:22:
[...]

En toen dacht je; kom, om wat vrolijker te worden ga ik het Corona subforum op Tweakers eens bezoeken…
Je hebt een goed punt. Ik ga maar even wat leukers doen. Thanks :)

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:36:
[...]
Die 1.000 voor elke Nederlander die zich wel laat vaccineren zal ergens tussen de 10 en 17 miljard kosten. En dat wordt vervolgens door alle 17.5 miljoen via de belastingen weer extra afgedragen.
Het gaat mij er alleen maar om dat er geen positieve poging gedaan wordt om de ongevaccineerden te verleiden tot wat prikjes. Wel pesten en uitsluiten.

Er worden kluiten vergoedingen, bonussen en allerhande kosten vergoed. Dachten we dat ik daar straks niet mede voor opdraai ? Verzekeraars zijn zo goed in de afweging van kosten en baten.. dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:15:
Je wilt niet weten wat voor broeken ik draag met thuiswerken :+ Heb nu een of ander vod van de Zeeman, boeiend, ik werk toch thuis. Het is rouleren tussen pyamabroek, sportbroek, trainingsbroek #2, nette spijkerbroek voor als ik het huis uit moet :9
Op thuiswerkdagen haalt mijn stappenteller nieuwe records: 193 is het te verbeteren aantal... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stresstak schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:26:
[...]

Het gaat mij er alleen maar om dat er geen positieve poging gedaan wordt om de ongevaccineerden te verleiden tot wat prikjes. Wel pesten en uitsluiten.

Er worden kluiten vergoedingen, bonussen en allerhande kosten vergoed. Dachten we dat ik daar straks niet mede voor opdraai ? Verzekeraars zijn zo goed in de afweging van kosten en baten.. dacht ik.
Wat dacht je van dit idee: Als je gevaccineerd ben, mag je zonder een testbewijs het restaurant in. Is dat iets goed om te verleiden?

Het is geen pesten en uitsluiten, het is dat iedereen zijn ding moet doen om te helpen. En wil je niet het ene doen, dan moet je het andere doen.

Maar goed, we kunnen ook een financiele bonus doen: We beginnen met alle zorgverzekeringen ~€850 per jaar duurder te maken, en als je je inenting haalt, krijg je €1000 terug. Dat zou jij geen "pesten" noemen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:30:
[...]

Op thuiswerkdagen haalt mijn stappenteller nieuwe records: 193 is het te verbeteren aantal... :)
Ha, zo ver ben ik nog niet maar ik merk wel dat ik er op moet letten. Ik pas dan ook nog maar letterlijk 1 broek (5kg + sinds vorig jaar). Inmiddels sta ik weer op -1kg en ben ik aan het letten op mijn gewicht, voeding, maar vooral mentale gezondheid. Klinkt misschien gek, maar terugkijkend op de afgelopen winter en zat ik best in een negatieve neerwaartse spiraal die pas duidelijk werd toen we weer naar buiten konden en we weer fysiek af konden spreken.

Met de kennis van nu zie ik echt gigantisch op tegen weer een 'lichte' lockdown en ik schiet flink in de stress nu Grapperhaus nu weer met de avondklok op de proppen komt als optie

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat de regering met het huidige beleid ook keuzes maakt en een zeker aantal onnodige doden accepteert.

Uitstellen van zorg bij kanker en hart- en vaatziekten leidt tot slechtere overlevingskansen. Hier is zoveel data over, dat als de regering dit zou willen ze het CBS zouden kunnen vragen en binnen een week antwoord kunnen hebben op de vraag hoeveel extra onnodige doden er door het uitstellen van zorg onder deze groep vallen.

Daar spreekt men liever niet over, men framet het liever als wij willen niet kiezen wie zorg krijgt en leeft en wie niet dus wordt iedereen met Corona behandeld zo nodig. Als de werkelijke situatie: wij accepteren dat er op een later tijdstip circa x mensen extra sterven aan andere aandoeningen om iedereen met Corona nu te kunnen behandelen.

Onze regering heeft al een leven of dood triage keuze gemaakt, maar zeg dat vooral niet hardop!

Ik wacht nog steeds op een dappere journalist die Rutte en De Jonge durft te vragen hoeveel extra kanker en hart- en vaatziekte doden zij accepteren om de gevoelens van de niet gevaccineerden te sparen. (Ja en dat laatste is keiharde framing, maar het legt wel een probleem bloot wat nu doodgezwegen wordt!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:11:
[...]

Maar als ik dan een broek echt nodig heb. En de winkel heeft mijn maat of model niet.
Hoezo moet ik dan betalen? Dat is toch gewoon raar?
Dan koop je een andere broek. Dit is niet het moment om 8 kledingwinkels af te gaan op zoek naar iets speciaals.
Ik was vorig jaar serieus door vrijwel al mijn broeken heen, en heb online een flinke lading besteld (in de aanbieding). 3 daarvan waren te wijd, die heb ik op 90 graden gewassen. De rest eet ik er wel bij :+ Eentje zat een kleurklem ( :X 8)7 ) aan, die ligt nog steeds te wachten tot ik een keertje naar de winkel ga.
Terugsturen doe ik niet, dat is niet noodzakelijk genoeg om Primera binnen te gaan.

* RemcoDelft ziet vrijwel iedereen vanalles aan redenen aandragen om maar perse dingen te moeten doen i.p.v. even dingen te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

RemcoDelft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:39:
[...]

Dan koop je een andere broek. Dit is niet het moment om 8 kledingwinkels af te gaan op zoek naar iets speciaals.
Ik was vorig jaar serieus door vrijwel al mijn broeken heen, en heb online een flinke lading besteld (in de aanbieding). 3 daarvan waren te wijd, die heb ik op 90 graden gewassen. De rest eet ik er wel bij :+ Eentje zat een kleurklem ( :X 8)7 ) aan, die ligt nog steeds te wachten tot ik een keertje naar de winkel ga.
Terugsturen doe ik niet, dat is niet noodzakelijk genoeg om Primera binnen te gaan.

* RemcoDelft ziet vrijwel iedereen vanalles aan redenen aandragen om maar perse dingen te moeten doen i.p.v. even dingen te laten.
Terugsturen kan ook door het aan de postmeneer mee te geven. Maargoed.

Ik zit sinds maart 2020 binnen. Ben 1 broekenwinkel ingeweest en een keer kf 5 de appie.
Verder buiten het werk amper ergens geweest.
Ik ga niet in een broek met kapot kruis naar mijn werk nee.
Ik ben denk ik hier de grootste voorstander van een lockdown en 1 van de zwaardere slachtoffers van het overlopen van de zorg.

Ik zorg wel dat ik niet verspreid of het krijg. Wees maar niet bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:39:
[...]
Ja, maar is het inmiddels niet overduidelijk dat degenen die dingen niet doen (vaccineren) dezelfden zijn die ook niet bereid zijn om dingen te laten.

Vorige lockdown stond achter mijn huis zo'n malloot zonder mondkapje van dichtbij in mijn gezicht te bleren op straat uit protest omdat ik een mondkapje in mijn hand had op straat en ik zijn vrijheid zou schenden. Moet ik dan ook maar op straat komen laten, omdat alweer een exemplaar uit die kleine groep eigenwijzen zich niet in kan houden?
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:42:
[...]
Ik zorg wel dat ik niet verspreid of het krijg. Wees maar niet bang.
Je bent zorg medewerker toch? Sterkte daarmee de komende weken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 17:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Nee, dit is enkel wederom een poging om de aandacht af te leiden van de oplossing...

Daarnaast is het gewoon niet waar.

De zorguitgaven stijgen al jaren harder dan de inflatie.

Van 2010 tot 2020 zijn ze gestegen van 85,8 miljard naar 116,1 miljard. Als er enkel inflatiecorrectie zou zijn toegepast zou er in 2020 102,0 miljard zijn uitgegeven.

De waarheid is dat we al lang een code zwart hebben. Hij geldt alleen niet voor de corona-patiënten.

Het wrange is dat deze code zwart eenvoudig vermijdbaar was geweest. En die oplossing zou geen stuiver hebben gekost.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 26-11-2021 18:04 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:23:
Dus overdag lekker alle pensionado’s met verhoogd risico lekker in het winkelcentrum, drankje erbij. Iedereen die (thuis) werkt komt het huis niet meer uit doordeweeks..
Dat krijg je dus als je het OMT zonder bredere kennis vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:37:
[...]

Ja, maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat de regering met het huidige beleid ook keuzes maakt en een zeker aantal onnodige doden accepteerd.

Uitstellen van zorg bij kanker en hart- en vaatziekten leidt tot slechtere overlevingskansen. Hier is zoveel data over, dat als de regering dit zou willen ze het CBS zouden kunnen vragen en binnen een week antwoord kunnen hebben op de vraag hoeveel extra onnodige doden er door het uitstellen van zorg onder deze groep vallen.

Daar spreekt men liever niet over, men framet het liever als wij willen niet kiezen wie zorg krijgt en leeft en wie niet dus wordt iedereen met Corona behandeld zo nodig. Als de werkelijke situatie: wij accepteren dat er op een later tijdstip circa x mensen extra sterven aan andere aandoeningen om iedereen met Corona nu te kunnen behandelen.

Onze regering heeft al een leven of dood triage keuze gemaakt, maar zeg dat vooral niet hardop!

Ik wacht nog steeds op een dappere journalist die Rutte en De Jonge durft te vragen hoeveel extra kanker en hart- en vaatziekte doden zij accepteren om de gevoelens van de niet gevaccineerden te sparen. (Ja en dat laatste is keiharde framing, maar het legt wel een probleem bloot wat nu doodgezwegen wordt!)
dit is imo ook niet uit te leggen. Ongevaccineerde zou ik dus altijd onder deze mensen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:30:
[...]

Omg en ik dacht dat ik laag zat met 500…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:33:
[...]
Wat dacht je van dit idee: Als je gevaccineerd ben, mag je zonder een testbewijs het restaurant in. Is dat iets goed om te verleiden?
Prima, als je daarmee de tot nu toe niet-gevaccineerden verleiden kan.. Doen. ;)

Als men dan maar niet zegt alles gedaan te hebben om mensen zover te krijgen dat ze zich toch gaan laten prikken. Dan is het verder goed, dan maar lockdowns, winkelsluiting, avondklok whatever

Ik heb er geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:51:
[...]

Nee, dit is enkel wederom een poging om de aandacht af te leiden van de oplossing...

Daarnaast is het gewoon niet waar.

De zorguitgaven stijgen al jaren harder dan de inflatie.
Hoewel de post waar je op reageert ongelijk heeft, is je stelling niet compleet, juist wegens de hoge zorgkosten wordt er al jaren gesneden op allerlei zorgkosten om dat binnen de perken te houden. Dat de kosten desondanks niet dalen staat daar in feite los van.

Of het aantal IC bedden daarmee van doen heeft denk ik niet, de personele perikelen in de zorg echter nadrukkelijk wel.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:35:
Klinkt misschien gek, maar terugkijkend op de afgelopen winter en zat ik best in een negatieve neerwaartse spiraal die pas duidelijk werd toen we weer naar buiten konden en we weer fysiek af konden spreken.
Heel herkenbaar, dag in dag uit op zolder achter een scherm werken is niet goed voor de mentale gezondheid. Achteraf gezien zat ik er behoorlijk doorheen en dan heb ik nog gewoon een gezin, stel me voor hoe het voor jonge singles op een klein kamertje moet zijn.

Sporten heeft me toen heel erg geholpen, even eruit en in de veilige buitenlucht op afstand wat andere mensen zien. Dat 'moet' nu ook weer dicht, totaal onlogisch zeker als je allemaal gevaccinneerd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:06:
[...]

Heel herkenbaar, dag in dag uit op zolder achter een scherm werken is niet goed voor de mentale gezondheid. Achteraf gezien zat ik er behoorlijk doorheen en dan heb ik nog gewoon een gezin, stel me voor hoe het voor jonge singles op een klein kamertje moet zijn.

Sporten heeft me toen heel erg geholpen, even eruit en in de veilige buitenlucht op afstand wat andere mensen zien. Dat 'moet' nu ook weer dicht, totaal onlogisch zeker als je allemaal gevaccinneerd bent.
Ik heb me om die reden vorig jaar ook niet aan de avondklok gehouden. Jong gezin, vaak pas na achten zelfs negen klaar met naar bed brengen huishoudelijke taken en dat nadat je de hele dag gaar gekookt bent op de zolderkamer. Beste besluit wat ik genomen heb deze pandemie; avondklok negeren, toch wandelen (zonder hond) en af een toe een vriend opzoeken. Mentale gezondheid is veel meer waard dan 95 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:40
[...]

Kan je niet met vrienden wandelen of fietsen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:16:
Kan je niet met vrienden wandelen of fietsen ofzo?
Natuurlijk kan dat, maar dat is onvergelijkbaar met de explosiviteit van sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mfpower schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:13:
[...]

Ik heb me om die reden vorig jaar ook niet aan de avondklok gehouden. Jong gezin, vaak pas na achten zelfs negen klaar met naar bed brengen huishoudelijke taken en dat nadat je de hele dag gaar gekookt bent op de zolderkamer. Beste besluit wat ik genomen heb deze pandemie; avondklok negeren, toch wandelen (zonder hond) en af een toe een vriend opzoeken. Mentale gezondheid is veel meer waard dan 95 euro.
Heel herkenbaar.. Ook jong gezin hier.
Daardoor deed ik ook vaak boodschappen pas na negenen, ook was het dan lekker rustig.
Kansloos gedoe was die avondklok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Meeste mensen die ik ken die op zolder werkten hebben inmiddels een groter dakraam of dakkapel laten plaatsen.
Ook ivm daglicht en gemoedstoestand etc.

(ik werk zelf ook vanuit de huiskamer ipv vanuit mijn 'werk' kamer, omdat hier meer licht is :) )

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 26-11-2021 18:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:30
zo.. moe maar weer klachtenvrij... dus tijd voor de update van

2021-11-26

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy2HT7K9_UGw8frF0iAR90Hgm5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7HocXwZWsDpuM4QHcxAcvYzN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f15vxQANA-orNcMWayJhcbKSZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nDoOsIGQpfhXeiASi9dsdzMi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w1eaO-ktCzg2vGleMRmO2OMnWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w5AehRhusHFmYtU49NFOv8bq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y8__5odU0RtW-0ovG7CAZJv_aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1MORMFswveeyF7BZ70ZrEiYX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIyHQ6jqhNsL6OdHCRBMhs5Ieho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xdL6sB6Mr94tZ03GDNf57DP3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBTa2OrXPomCQCiJyU-NvDBre98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rFvFllhLOzRoF0InSpKpcy4m.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaRDlvSID3aD0hnFn7icBoyT9lo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0AtlgvGI29n2BTFx1eH6mzUt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq5OID0dKY8to7zHrGXBQfIxjP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/emr5cYcKMOGk6EzP1VKMqaqz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/al27zqnPFPUQWrIiEiPnrFyZ_go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvwKurvQl4f278tivD6ikzIp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I2PVjKQnwm9qU5mz6_eJpF76h8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KAcezy6kAJmT9Vdappu7PHKh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CcjPn1si4aA13XZppt25SLNVgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EWCD9K6O5dbQYGxmXkD22VKZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD6TYTnw2K0yYFQ8GS8QTZOopz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BPhHYGIQsV7aTm0pn57iPK9I.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:28
stresstak schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:26:
[...]

De overheid vaccineert de gehele bevolking gratis voor het welzijn van het individu en de gehele samenleving. Waarom zou je in godsnaam een bonus moeten krijgen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:17:
[...]

Natuurlijk kan dat, maar dat is onvergelijkbaar met de explosiviteit van sporten.
Ik heb net 500 watt op m’n fiets getrapt, vond ik best explosief😂😂. Snap je punt hoor. Maar volgens mij is er nog wel wat van te maken bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:17:
[...]

Heel herkenbaar.. Ook jong gezin hier.
Daardoor deed ik ook vaak boodschappen pas na negenen, ook was het dan lekker rustig.
Kansloos gedoe was die avondklok
Jumbo.nl en ah.nl hebben nu echt zat capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:23:
Ik ben nog steeds tegen vaccinatiedwang, maar ik heb wel een plan van aanpak voor als het dan toch gaat gebeuren: pak doelgericht de groep die de zorg zo belast: 50+ers eventueel met onderliggend lijden. Ongeveer 600.000 50+ers zijn niet gevaccineerd, daar schrok ik gisteren wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:45:
[...]

Jumbo.nl en ah.nl hebben nu echt zat capaciteit.
Heel leuk, maar dan kom je er dus totaal niet uit. Bovendien heb ik zo’nAH abo, maar is best kut eigenlijk:
-50€ bestellimiet is soms moeilijk om aan te komen, waardoor je nutteloze dingen of veel voorraad klopt
-vers is niet altijd even goed, soms zelfs met THT ‘vandaag’ op de leverdatum. Verder soms mini groentes, zeer matige bananen/appels. Enz
- Het gebeurt nogal eens dat iets niet op voorraad is.

Kun je bij het Slechte fruit en wat niet op voorraad is weer een week wachten

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 26-11-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:43:
Ik heb net 500 watt op m’n fiets getrapt, vond ik best explosief😂😂. Snap je punt hoor. Maar volgens mij is er nog wel wat van te maken bedoel ik.
Natuurlijk is er een mouw aan te passen, het is vooral dat het voorgestelde pakket op geen enkele wijze code zwart gaat voorkomen.

Stel dat ze nu met een harde lockdown waren gekomen, scholen/horeca/niet-essentiële winkels dichten en/of zware aanvullende regels plus 2G dan had ik dat niet leuk gevonden maar het uiteindelijk wel begrepen. Met z'n allen de schouders eronder om de IC's te ontzien, druk op ongevaccineerden en daadwerkelijk minder contacten.

Dit voelt als willekeur, rationeel is het niet meer te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
zacht schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:47:
[...]

Ik ben nog steeds tegen vaccinatiedwang, maar ik heb wel een plan van aanpak voor als het dan toch gaat gebeuren: pak doelgericht de groep die de zorg zo belast: 50+ers eventueel met onderliggend lijden. Ongeveer 600.000 50+ers zijn niet gevaccineerd, daar schrok ik gisteren wel van.
Ha :-) Vanmiddag in een artikel op https://www.volkskrant.nl...at-niet-anders~bb32ef6a/:
Tegenover hameraars als Rosendaal staat steeds nadrukkelijker een andere stroming: die van experts die het virus liever de ruimte laten – en die niet het virus, maar de circa 1,6 miljoen ongevaccineerden harder willen aanpakken. Een medisch expert die alleen met de krant wil praten onder voorwaarde van anonimiteit – ‘Ik werk met patiënten, ik kan dit niet hardop zeggen’ – dringt aan op een vaccinatieverplichting voor 50-plussers en andere risicogroepen. Die zorgen immers voor de huidige overbelasting.
‘Geen algemene lockdown, hooguit een voor die speciale groep. We moeten ophouden met het tegengaan van besmettingen. Laat het virus maar lekker rondgaan onder jongeren’, zegt de medicus. ‘Ons hele systeem loopt vast doordat we zoveel ongevaccineerden hebben. Maar je moet ergens de grens leggen. Solidariteit kent zijn grenzen.’
Helemaal mee eens; ik ben nog steeds geen voorstander van vaccinatiedwang tegenover wie dan ook, maar áls je dan maatregelen neemt focus ze dan in ieder geval op de groep die ook daadwerkelijk het probleem veroorzaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:00:
[...]

Natuurlijk is er een mouw aan te passen, het is vooral dat het voorgestelde pakket op geen enkele wijze code zwart gaat voorkomen.

Stel dat ze nu met een harde lockdown waren gekomen, scholen/horeca/niet-essentiële winkels dichten en/of zware aanvullende regels plus 2G dan had ik dat niet leuk gevonden maar het uiteindelijk wel begrepen. Met z'n allen de schouders eronder om de IC's te ontzien, druk op ongevaccineerden en daadwerkelijk minder contacten.

Dit voelt als willekeur, rationeel is het niet meer te begrijpen.
Verminderen van aantal contact momenten zonder volledige lockdown. Ze willen gewoon x% minder contact momenten en hoe daar aan te komen is idd arbitrair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:47:
[...]

Tot vermoeidheid aan toe dood gediscussieerd onderwerp. Dit mag zo onderhand ook wel een keer in de topic warning. We hoeven dit echt niet 4 of 5 keer per dag te bespreken. Hoe vaak wil je nog dezelfde antwoorden uitgeschreven hebben op deze vraag?
Totdat we daadwerkelijk eens door de zure appel heen bijten en besluiten dat willens en wetens een flink deel van het probleem zijn gewoon niet meer ok is?

En de asocialen die dat doen gewoon een grens bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:01:
Verminderen van aantal contact momenten zonder volledige lockdown. Ze willen gewoon x% minder contact momenten en hoe daar aan te komen is idd arbitrair.
Maar op deze manier krijg je tussen 5u-17u juist meer contactmomenten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Leuke anekdote; ik kom net bij de kapper vandaan. Mondkapje binnen verplicht, behalve voor de kapsters. Verteld de kapster me dat ze niet gevaccineerd is. Oke.. we gaan eens proberen onbevooroordeeld een gesprek te voeren.

Goh, vanwaar die keuze?
Ja ik heb er zelf geen last van denk ik dus dan heb ik ook geen prik nodig.
Maar je doet het om anderen niet te besmetten
Ja maar ik ga niets in mij spuiten voor een ander!
Maar je werkt dagelijks met oude mensen die hier hun haren komen knippen toch? Maak je je dan geen zorgen dat je hun aansteekt?
Neuh, dat is hun probleem toch? Haha, egoistisch he?
Maar ben je bang dan dat je iets van een vaccinatie krijgt?
Nee dat niet. Maarja, misschien laat ik me wel vaccineren.
Ohja? Waarom dan?
Jaaa als ik bepaalde landen niet meer in kan komen. Azie ofzo, amerika. Dan zou ik wel vaccineren.
Dus je zou jezelf niet vaccineren om ouderen of je eigen ouders te beschermen, maar wel zodat je kunt reizen..
Jaaa ik weet het, egoistisch he? Hahahahaha.

Serieus, die generatie is kapot in het hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee hoor dat is gewoon een kenmerk van een individualistische samenleving. Gaat over generaties heen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Omnicron dus.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:10:
Of moet die generatie de sores van andere generaties oplossen?

Het verstandigste wat de 50-plusser kan doen is vaccineren en niet erop vertrouwen dat anderen dit wel doen zodat hij/zij dit niet hoeft te doen. De niet gevaccineerde 50-plusser doet verreweg de grootste bijdrage aan de belasting van de zorg, niet jouw kapster en haar leeftijdsgenoten. Die snotteren een paar dagen en het is klaar. Het lijkt erop dat vooral de oudere die niet wil vaccineren zoveel mogelijk ontzien moet worden. We moeten zoveel mogelijk inzetten op die 95% kans dat je niet in het ziekenhuis komt na vaccinatie, niet op die alsmaar dalende bescherming tegen transmissie. Die laatste daalt met elke variant, maar de bescherming tegen ernstige ziekte blijft overeind. Zo langzamerhand prik je voornamelijk voor jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:52
wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:55:
[...]

Dat was in het begin ja, maar dat is al een hele tijd niet meer zo. Laten we die oude koeien lekker in de sloot liggen. Die zijn inmiddels zo oud dat je er geen fatsoenlijk hamburger meer van kunt maken.

Je kunt gewoon nakijken welke landen een geel reisadvies hebben, en dat is écht niet alleen Europese landen: https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode

Hij kwam met een onjuiste complottheorie, ik corrigeer die alleen even.
In het begin? Oude koeien? Dat was gewoon tot deze zomer.

En nog is de kleur en de risico niet losgekoppeld. Veilige landen staan nog steeds op oranje omdat je er lastig binnenkomt. Quarantaine bij terugkomst is dan onzinnig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
Aghanim schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:18:
Nee hoor dat is gewoon een kenmerk van een individualistische samenleving. Gaat over generaties heen :)
Klopt, al heb ik wel het idee (ik ben al wat ouder) dat het met de opkomst van sociale media erger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:33:
[...]

Klopt, al heb ik wel het idee (ik be al wat ouder) dat het met de opkomst van sociale media erger is geworden.
Eens want daarmee is je bereik oneindig en toegang laagdrempelig zodat je wereldwijd vriendschappen kunt opbouwen. Vroeger wist je niet beter dan je eigen dorp, kende je iedereen die daar woonde etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Leuke anekdote; ik kom net bij de kapper vandaan. Mondkapje binnen verplicht, behalve voor de kapsters. Verteld de kapster me dat ze niet gevaccineerd is. Oke.. we gaan eens proberen onbevooroordeeld een gesprek te voeren.

Goh, vanwaar die keuze?
Ja ik heb er zelf geen last van denk ik dus dan heb ik ook geen prik nodig.
Maar je doet het om anderen niet te besmetten
Ja maar ik ga niets in mij spuiten voor een ander!
Maar je werkt dagelijks met oude mensen die hier hun haren komen knippen toch? Maak je je dan geen zorgen dat je hun aansteekt?
Neuh, dat is hun probleem toch? Haha, egoistisch he?
Maar ben je bang dan dat je iets van een vaccinatie krijgt?
Nee dat niet. Maarja, misschien laat ik me wel vaccineren.
Ohja? Waarom dan?
Jaaa als ik bepaalde landen niet meer in kan komen. Azie ofzo, amerika. Dan zou ik wel vaccineren.
Dus je zou jezelf niet vaccineren om ouderen of je eigen ouders te beschermen, maar wel zodat je kunt reizen..
Jaaa ik weet het, egoistisch he? Hahahahaha.

Lekker een hele generatie over één kam scheren, zo komen we er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
BroWohsEdis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:38:
[...]

Lekker een hele generatie over één kam scheren, zo komen we er wel.
O boehoe. Vergeleken met die kankerpatiënt die nu naar zijn chemo kan fluiten hebben die niks te klagen ookal scheer ik ze over 3 kammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:45:
[...]

O boehoe. Vergeleken met die kankerpatiënt die nu naar zijn chemo kan fluiten hebben die niks te klagen ookal scheer ik ze over 3 kammen.
Hoeven ze ook niet meer naar de kapper :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Aghanim schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:46:
[...]

Hoeven ze ook niet meer naar de kapper :+
En kunnen ze niet meer besmet worden door ongevaccineerde wappies 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:45:
[...]

Want 'die generatie' de oorzaak van de huidige zorgsituatie inderdaad.

Veel kortzichtiger kan het niet, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:47:
[...]

Tel daar nog een zooi mensen bij op waarbij een vaccin niet helemaal of helemaal niet werkt en je hebt bijna 1.5 miljoen 'kwetsbaren' rondlopen. Dan kunnen we wel over gaan tot het vaccineren van ongeboren babies die nog verwekt moeten worden, maar daar red je het niet mee als een vaccin 50 a 60% effectief is tegen transmissie. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
BroWohsEdis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:47:
[...]

Want 'die generatie' de oorzaak van de huidige zorgsituatie inderdaad.

Veel kortzichtiger kan het niet, of wel?
Als je m helemaal over 2 kammen wilt scheren dan gaat het primair over de leeftijdscategorie 18 tm 35 van de volwassenen. Daarvan is slechts 60% gevaccineerd. Voeg je daar nog de factor migratieachtergrond aan toe dan heb je gewoon te maken met een vaccinatiegraad van nog geen 30%. Nog dramatischer bij gereformeerden (maar dat is naar verhouding een kleinere groep mensen).

Toevallig de groep die doorgaans veel jongere kinderen heeft, die, surprise surprise, maximaal elkander besmetten.

Dus ja, er is veel te wijten aan specifieke (leeftijds) groepen. Daar kan eenieder gewoon de openbare cijfers op naslaan. Daar is niks kortzichtigs aan.

[ Voor 18% gewijzigd door MagniArtistique op 26-11-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online

Niet de generatie, maar om het heel bot te zeggen, gewoon dom. Deze persoon mist gewoon het groter geheel, begrijpt of waardeerd de gevolgen van niet vaccineren niet. En dat is niet eens erg, maar in onze maatschappij wordt iedereen van links en rechts beinvloed, er is duidelijk een stroming in nl van "vaccineren hoeft niet", deze persoon zit in die fuik, en die krijg je er pas uit als vaccineren iets dringender wordt. Nu ik dit zo zeg lijkt dat 2G, of wat dan ook wat ook maar enige tastbare consequenties van niet vaccinatie bij de weigeraars legt, mij een prima plan. In een ideale wereld wereld overtuig je mensen met rede, maar de wereld is niet ideaal, en de tijd is er niet om eerst iets aan al die beinvloeding te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Norjee op 26-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:
[...]

Tel daar nog een zooi mensen bij op waarbij een vaccin niet helemaal of helemaal niet werkt en je hebt bijna 1.5 miljoen 'kwetsbaren' rondlopen. Dan kunnen we wel over gaan tot het vaccineren van ongeboren babies die nog verwekt moeten worden, maar daar red je het niet mee als een vaccin 50 a 60% effectief is tegen transmissie. :+
Bij Johns Hopkins kan je wat onderzoeksresultaten vinden. Omdat de vaccins niet op verzwakt virus zijn gebaseerd en je er dus niet ziek van kan worden, kunnen mensen met een gecompromitteerd immuunsysteem het vaccin ook krijgen. Ze hebben mogelijk wel drie tot vier prikken nodig om vergelijkbare effecten te zien als de meeste mensen met twee prikken hebben. Boosters is voor hen van levensbelang.

Het heeft echter wel tot gevolg dat er maar een heel heel klein percentage is die het vaccin echt helemaal niet kan krijgen. En de kans dat je zo iemand random tegenkomt is vrij verwaarloosbaar. En als je zo iemand bent dan houdt je daar zelf wel rekening mee en weet jouw omgeving dat vast ook wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:41
Het is zojuist maar weer eens gebleken dat onze grote leiders geen echte stappen durven te zetten om de coronapiek in te dammen. Dat uurtje eerder dicht gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten. Van mij had de hele boel tot half december op slot gemogen, net zoals vorig jaar. De avondklok blijkt geen optie meer te zijn, maar dat zou ook flink schelen als mensen na negenen niet meer de straat op mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
P-Rock schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:59:
Het is zojuist maar weer eens gebleken dat onze grote leiders geen echte stappen durven te zetten om de coronapiek in te dammen. Dat uurtje eerder dicht gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten. Van mij had de hele boel tot half december op slot gemogen, net zoals vorig jaar. De avondklok blijkt geen optie meer te zijn, maar dat zou ook flink schelen als mensen na negenen niet meer de straat op mogen.
Vorig jaar ging het half december op slot. Dat zie ik dit jaar ook wel gebeuren. Maar eerst nog even de kerstinkomen voor de economie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Journalisten worden gelukkig wel iets kritischer en 1 ding is mij duidelijk geworden: Rutte en de Jonge wegen de OMT adviezen af tegen gevolgen in de politieke peilingen en baseren op basis daarvan hun definitieve beleid. Impopulaire maatregelen stellen ze zo lang mogelijk uit en ze kijken precies hoeveel nodig is om NET onder de 1 te kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door MagniArtistique op 26-11-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las vandaag ergens dat onze regering bestaat uit managers die zolang de dingen hun gangetje gaan prima kunnen managen, maar leiderschaps skills die je in crisis situaties nodig hebt volledig ontberen.

Ik kreeg een beetje open deur intrappen gevoel bij het lezen, wat het vreemd maakt dat ik die observatie niet eerder gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:00:
[...]

Journalisten worden gelukkig wel iets kritischer en 1 ding is mij duidelijk geworden: Rutte en de Jonge wegen de OMT adviezen af tegen gevolgen in de politieke peilingen en baseren op basis daarvan hun definitieve beleid. Impopulaire maatregelen stellen ze zo lang mogelijk uit en ze kijken precies hoeveel nodig is om NET onder de 1 te kunnen komen.
Dit speelt ook mee:
https://www.nu.nl/coronav...n-na-persconferentie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:52:
[...]

Als je m helemaal over 2 kammen wilt scheren dan gaat het primair over de leeftijdscategorie 18 tm 35 van de volwassenen. Daarvan is slechts 60% gevaccineerd. Voeg je daar nog de factor migratieachtergrond aan toe dan heb je gewoon te maken met een vaccinatiegraad van nog geen 30%. Nog dramatischer bij gereformeerden (maar dat is naar verhouding een kleinere groep mensen).

Toevallig de groep die doorgaans veel jongere kinderen heeft, die, surprise surprise, maximaal elkander besmetten.

Dus ja, er is veel te wijten aan specifieke (leeftijds) groepen. Daar kan eenieder gewoon de openbare cijfers op naslaan. Daar is niks kortzichtigs aan.
En zoals je hieronder kan zien zijn de opnames van 18 t/m 49 ontzettend laag ondanks het lagere vaccinatiepercentage.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen
https://www2.deloitte.com...erventies-infographic.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
BroWohsEdis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:02:
[...]

En zoals je hieronder kan zien zijn de opnames van 18 t/m 49 ontzettend laag ondanks het lagere vaccinatiepercentage.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen
https://www2.deloitte.com...erventies-infographic.pdf
We hebben het over het besmetten van anderen. Dat jonge gezonde mensen zelf er weinig last van hebben was vorig jaar al duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Want na negenen wordt het virus 10x zo besmettelijk..
Ik snap niet dat mensen zo vóór een avondklok ageren. Het boeit geen drol of ik in de avond een wandeling maak.
De huidige sluiting van winkels in de avond zorgt al voor een flinke tweedeling tussen werkenden enerzijds en werklozen/pensionado’s anderzijds.
Pensionado’s die elkaar nu opzoeken overdag zijn veel gevaarlijker voor verpleegafdeling en ic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
GAIAjohan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:04:
[...]

Want na negenen wordt het virus 10x zo besmettelijk..
Ik snap niet dat mensen zo vóór een avondklok ageren. Het boeit geen drol of ik in de avond een wandeling maak.
De huidige sluiting van winkels in de avond zorgt al voor een flinke tweedeling tussen werkenden enerzijds en werklozen/pensionado’s anderzijds.
Pensionado’s die elkaar nu opzoeken overdag zijn veel gevaarlijker voor verpleegafdeling en ic
Feit is dat het de samenkomingen flink beperkt als mensen na een bepaalde tijd thuis moeten blijven. Vooral in het weekend wanneer vooral jongeren (die nauwelijks zijn gevaccineerd) allerlei feestjes hebben gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik vind het woord "lockdown" ook wel steeds erg overdreven. Er is helemaal geen lockdown: we mogen nog gewoon naar buiten en mensen bezoeken. Alleen winkels etc moeten eerder dicht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De polarisatie neemt zelfs in een echoput als Tweakers behoorlijk toe.

De stellingnames zijn steeds ongenuanceerder. Dat is vrij zorgwekkend.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Basekid schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:09:
Ik vind het woord "lockdown" ook wel steeds erg overdreven. Er is helemaal geen lockdown: we mogen nog gewoon naar buiten en mensen bezoeken. Alleen winkels etc moeten eerder dicht...
Kregen we maar een lockdown. Nu is natuurlijk al te voorspellen dat we over drie weken nog meer maatregelen voor onze kiezen krijgen, omdat onze halfzachte regering nauwelijks optreedt. In andere landen (buiten Europa) kan het ook, en met succes, dus waarom hier niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
Die 'excuses' van Rutte. Hij bied zijn excuses aan voor dat de basismaatregelen onvoldoende zijn overgekomen _O- .

Oftewel, hij biedt geen excuses aan voor dat de besmettingen zijn laten opgelopen zonder maatregelen te nemen, maar hij biedt excuses aan omdat het volk te dom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

JanHenk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:09:
De polarisatie neemt zelfs in een echoput als Tweakers behoorlijk toe.

De stellingnames zijn steeds ongenuanceerder. Dat is vrij zorgwekkend.
Dit was mij ook al opgevallen laatst. Dat wat door velen hier verweten wordt aan de "anderen" dat ze zich in een echoput bevinden. Maar wat ze zich niet lijken te realiseren is dat die ecoput aan deze kant ook bestaat.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik heb wat zitten lezen over de omicron variant. Er is nog niet veel te vinden, maar wat er te vinden is is zeer zorgwekkend.

* veel groter aantal mutaties, ook op het spike eiwit. Dat suggereert vaardigheid om immuniteit (deels) te ontwijken. In een land met 70% immuniteit kan dat een wereld van verschil maken.
* besmettelijjheid die op 5x Wuhan wordt geschat, waar delta voor 3x in de boeken staat

Als dat allebei uitkomt, en het virus niet minder ziekmakend is, dan is het eigenlijk game over. In dit pessimistische scenario moeten we rekening houden met compleet vastlopen van de zorg en met grootschalige sterfte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Gé Brander schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:14:
[...]

Dit was mij ook al opgevallen laatst. Dat wat door velen hier verweten wordt aan de "anderen" dat ze zich in een echoput bevinden. Maar wat ze zich niet lijken te realiseren is dat die ecoput aan deze kant ook bestaat.
Gelukkig is de echoput hier toch voornamelijk pro-vaccinatie, i.t.t. een open riool zoals Fok!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13:08
t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:18:
Ik heb wat zitten lezen over de omicron variant. Er is nog niet veel te vinden, maar wat er te vinden is is zeer zorgwekkend.

* veel groter aantal mutaties, ook op het spike eiwit. Dat suggereert vaardigheid om immuniteit (deels) te ontwijken. In een land met 70% immuniteit kan dat een wereld van verschil maken.
* besmettelijjheid die op 5x Wuhan wordt geschat, waar delta voor 3x in de boeken staat

Als dat allebei uitkomt, en het virus niet minder ziekmakend is, dan is het eigenlijk game over. In dit pessimistische scenario moeten we rekening houden met compleet vastlopen van de zorg en met grootschalige sterfte.
Hopelijk gaat de regering in dat geval wel pro-actief aanpakken (verplicht testen en vaccineren, 1Q toegang). Maarja ze zullen vast nog meer gaan smeken om alsjeblieft thuis te werken en vooral niemand te bezoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BioNTech liet al weten dat ze op korte termijn kunnen zeggen of ze het huidige vaccin kunnen aanpassen op basis van de deze nieuwe variant. Wellicht dus nog even wachten met een boosteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 15:52

Vos

AFCA

Ik vond deze Tweet, zelfde strekking als jouw bericht.
50 mutations. Including 10 on the RBD (the most serious variants so far have only had 2 mutations on the RBD.) This is bad news.

And P681R which made Delta so very infectious.

Early data *might* show a 500% increase in transmissibility over Delta. This is bad news.
Dat klinkt inderdaad zeer zorgwekkend, benieuwd wat er de komende dagen voor info naar buiten komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 26-11-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vrees dat het allemaal niet meer zoveel uitmaakt als omicron alle enge verwachtingen waarmaakt.

Dat zijn we over een jaar met enkele procenten minder inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
Ik vrees dat het allemaal niet meer zoveel uitmaakt als omicron alle enge verwachtingen waarmaakt.

Dat zijn we over een jaar met enkele procenten minder inwoners.
dan moeten er wereldwijd meer dan 250.000 doden per dag vallen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hier een iets positiever geluid (nieuwere informatie aan het eind) over de omicron variant van een vaccin expert: https://threadreaderapp.com/thread/1464222680731820043.html Veel speculatie nog maar laten we hopen dat het iets meevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 26-11-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mr. Detonator schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:49:
[...]

dan moeten er wereldwijd meer dan 250.000 doden per dag vallen...
De Spaanse griep doodde ongeveer 1 op de 36 mensen een eeuw geleden. Ondertussen zijn er 4 keer zoveel mensen op aarde, zo'n zelfde percentage zou dan op 200 miljoen uitkomen. Dat is 2 jaar lang 250.000 per dag.

Het Wuhan en daarna Britse virus hebben we er onder gekregen. Met 3x zo besmettelijk zijn meer maatregelen nodig om R<1 te bereiken. Met 5x zo besmettelijk zou je dan met de huidige delta op R=0.5 moeten mikken. Met strikte handhaving moet dat te doen zijn, maar dan moeten mensen wel wat meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:12:
[...]

Kregen we maar een lockdown. Nu is natuurlijk al te voorspellen dat we over drie weken nog meer maatregelen voor onze kiezen krijgen, omdat onze halfzachte regering nauwelijks optreedt. In andere landen (buiten Europa) kan het ook, en met succes, dus waarom hier niet?
In andere landen maken ze serieus werk van 2g en plicht... Ik heb het idee dat als we dat voorstellen, je in de boom hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Als dat daadwerkelijk bevestigd wordt mag je aannemen dat men binnen no time met een aangepast vaccin komt voor de risicogroepen.
Het hele land prikken ga je nooit redden, maar misschien kan je dan toch de schade beperken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Farmaceuten als Pfizer en Moderna zeiden dat ze relatief eenvoudig de payload van hun vaccins kunnen aanpassen. Het lijkt mij tijd dat ze nu aan het werk gaan. De EU wil hierover het gesprek aangaan met de makers van de vaccins.
BarôZZa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:13:
Die 'excuses' van Rutte. Hij bied zijn excuses aan voor dat de basismaatregelen onvoldoende zijn overgekomen _O- .

Oftewel, hij biedt geen excuses aan voor dat de besmettingen zijn laten opgelopen zonder maatregelen te nemen, maar hij biedt excuses aan omdat het volk te dom is.
Het kwalijkste is hoe lang ze dit nog hebben willen laten door etteren voordat ze opgaven met hun wens voor 2G. Nu geeft men impliciet toe dat die coronapassen niet werken, immers zijn alle voordeeltjes van de coronapas nu vervallen. De 1,5 meter afstand etc. gelden weer ook op plekken waar je eerder zonder mocht met coronapas.

Wellicht moeten we dit een beetje aanpakken als in de sport. De Jonge is hier in de rol van bondscoach, als het team slecht presteert neemt doorgaans de bondscoach ook verantwoordelijkheid en stapt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:04:
[...]

Farmaceuten als Pfizer en Moderna zeiden dat ze relatief eenvoudig de payload van hun vaccins kunnen aanpassen. Het lijkt mij tijd dat ze nu aan het werk gaan. De EU wil hierover het gesprek aangaan met de makers van de vaccins.

[...]

Het kwalijkste is hoe lang ze dit nog hebben willen laten door etteren voordat ze opgaven met hun wens voor 2G. Nu geeft men impliciet toe dat die coronapassen niet werken, immers zijn alle voordeeltjes van de coronapas nu vervallen. De 1,5 meter afstand etc. gelden weer ook op plekken waar je eerder zonder mocht met coronapas.

Wellicht moeten we dit een beetje aanpakken als in de sport. De Jonge is hier in de rol van bondscoach, als het team slecht presteert neemt doorgaans de bondscoach ook verantwoordelijkheid en stapt op.
Alle voordeeltjes vervallen....? Je mag daadwerkelijk naar binnen zou ik een voordeel noemen, dus huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CMD-Snake schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:04:
[...]
Dat kunnen ze ook, maar aangezien het vaccin voor de originele nog >90% tegen zkh en >97% tegen ic beschermde met de delta en nieuwer was er geen reden om een ander vaccin te produceren en testen.
Ook voor de gestroomlijnde productie van het huidige vaccin zou het slecht zijn als het productie proces veranderd moet worden naar een andere versie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:14:
Alle voordeeltjes vervallen....? Je mag daadwerkelijk naar binnen zou ik een voordeel noemen, dus huh?
Het is een extra horde geworden. Je moet dus je coronapas tonen en daarna mag je alsnog je aan alle regeltjes houden. Voorheen was die coronapas bemachtigen meer een wortel, als je die had mocht je even doen alsof het 2019 was. Dat beloningsaspect is weg.
YakuzA schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:15:
Dat kunnen ze ook, maar aangezien het vaccin voor de originele nog >90% tegen zkh en >97% tegen ic beschermde met de delta en nieuwer was er geen reden om een ander vaccin te produceren en testen.
Ook voor de gestroomlijnde productie van het huidige vaccin zou het slecht zijn als het productie proces veranderd moet worden naar een andere versie.
We moeten de resultaten van omikron nog afwachten, maar wellicht dat dit de eerste variant wordt dat we de payload moeten aanpassen. Als dit de gevreesde 'escape variant' wordt kan je maar beter de voorbereidingen alvast treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Dat gerant hoeft hier dus niet.

[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-11-2021 21:53 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mars18 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:19:
Zal eens schelen als ze ongevaccineerde mensen niet meer opnemen in het ziekenhuis die er zelf voor hebben gekozen (zwangere en andere medische redenen daar gelaten)

Belachelijk dat die voor gaan tegen over kanker en andere patiënten 😡
Waarom zwangere daargelaten?
De adviezen voor zwangeren zijn zeer duidelijk. Vaccineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
42erik schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:04:
[...]

In andere landen maken ze serieus werk van 2g en plicht... Ik heb het idee dat als we dat voorstellen, je in de boom hangt
2G is dan ook een schijnoplossing.

Leuk dat ongevaccineerde mensen nergens meer naar binnen mogen, maar er zijn ook andere plekken waar zij elkaar en gevaccineerden kunnen treffen. School, werk, winkels, (buiten)sport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:20
CMD-Snake schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:18:
[...]

Het is een extra horde geworden. Je moet dus je coronapas tonen en daarna mag je alsnog je aan alle regeltjes houden. Voorheen was die coronapas bemachtigen meer een wortel, als je die had mocht je even doen alsof het 2019 was. Dat beloningsaspect is weg.

[...]

We moeten de resultaten van omikron nog afwachten, maar wellicht dat dit de eerste variant wordt dat we de payload moeten aanpassen. Als dit de gevreesde 'escape variant' wordt kan je maar beter de voorbereidingen alvast treffen.
Wortels zijn meer interessant voor het paard van Sinterklaas. Mensen kunnen iets ruimer denken.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

offtopic:
Klinkt echt als een evil baas uit transformers die de aarde komt opslokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:19
alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:11:
[...]

Wat pas erg is is dat er tig mensen onnodig sterven omdat de ic vol ligt met grotendeels vermijdbare patiënten.
Klopt, want met wat simpele tijdige maatregelen zouden we zonder veel moeite beide problemen op kunnen lossen. Maar dat is schijnbaar nogal lastig dus gaan we maar de basis van ons vrije land onderuit halen.....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Mfpower op 26-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:37:
[...]

Ja, maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat de regering met het huidige beleid ook keuzes maakt en een zeker aantal onnodige doden accepteert.

Dit is precies wat ik bedoel, alleen dan gooi ik het niet op het bord van de niet gevaccineerde maar die van de regering. Aangezien we willen dat vaccineren een keuze is, weet je ook dat je niet aan 100% komt en dat je dus andere maatregelen nodig hebt. Ipv die tijdig in te voeren, doen we vooral niets en klagen we dat het aan de ongevaccineerden ligt. En pas als het dan uit de hand loopt gaan we eens wat doen (maar vooral minimaal). Het probleem ligt dan ook vooral bij de aanpak, niet bij de niet gevaccineerden.

En dan vergeet ik nog die 'boostercampagne' waarvan ruim 2 maanden geleden al werd geroepen dat die moest komen. In die tijd hadden we alle ouderen al een booster kunnen geven. Maar wederom wachten we totdat we in de cijfers terug zien dat we te laat zijn, en dan nog durt het weken voordat het echt in gang wordt gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 26-11-2021 21:47 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Mars18 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:19:
Zal eens schelen als ze ongevaccineerde mensen niet meer opnemen in het ziekenhuis die er zelf voor hebben gekozen (zwangere en andere medische redenen daar gelaten
Voor zwangeren geldt expliciet het advies wel te vaccineren. Zwangerschap is een belangrijke risicofactor, en ernstige covid19 is *zeker* slecht voor moeder en kind. Zie het advies van de NVOG daarover.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:43:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel, alleen dan gooi ik het niet op het bord van de niet gevaccineerde maar die van de regering. Aangezien we willen dat vaccineren een keuze is, weet je ook dat je niet aan 100% komt en dat je dus andere maatregelen nodig hebt. Ipv die tijdig in te voeren, doen we vooral niets en klagen we dat het aan de ongevaccineerden ligt. En pas als het dan uit de hand loopt gaan we eens wat doen (maar vooral minimaal). Het probleem ligt dan ook vooral bij de aanpak, niet bij de niet gevaccineerden.

En dan vergeet ik nog die 'boostercampagne' waarvan ruim 2 maanden geleden al werd geroepen dat die moest komen. In die tijd hadden we alle ouderen al een booster kunnen geven. Maar wederom wachten we totdat we in de cijfers terug zien dat we te laat zijn, en dan nog durt het weken voordat het echt in gang wordt gezet.
Met als kleine toevoeging dat zelfs wanneer alle 15 procent niet gevaccineerden wel gevaccineerd waren dit ons slechts enkele weken extra had gegeven voor we in de huidige situatie terecht waren gekomen. De exponentiële functie is echt een bitch.

We zouden allemaal eigenlijk eens een wiskunde refresher moeten krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 26-11-2021 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:49:
[...]

Met als kleine toevoeging dat zelfs wanneer alle 15 procent niet gevaccineerden wel gevaccineerd waren dit ons slechts enkele weken extra had gegeven voor we in de huidige situatie terecht waren gekomen. De exponentiële functie is echt een bitch.
De exponentiele groei is niet eindeloos, ook in plaatsen waar geen maatregelen van kracht waren gingen de besmettingen weer naar beneden nadat de beschikbare voorraad nieuwe mensen op raakte. Met 100% gevaccineerd levert dezelfde hoeveelheid besmettingen op die piek een fractie van het aantal opnames op. Dat is niet nul en dan nog steeds is er een risico dat de groei zo hard gaat dat ook dat nog de capaciteit opslokt maar de reductie in besmettingen met 100% gevaccineerd helpt ook dat te voorkomen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

IJzerlijm schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:52:
[...]

De exponentiele groei is niet eindeloos, ook in plaatsen waar geen maatregelen van kracht waren gingen de besmettingen weer naar beneden nadat de beschikbare voorraad nieuwe mensen op raakte. Met 100% gevaccineerd levert dezelfde hoeveelheid besmettingen op die piek een fractie van het aantal opnames op. Dat is niet nul en dan nog steeds is er een risico dat de groei zo hard gaat dat ook dat nog de capaciteit opslokt maar de reductie in besmettingen met 100% gevaccineerd helpt ook dat te voorkomen.
Ja dat klopt door de plateau vorming. Maar de vraag is of dat optreedt voor of na het zorginfarct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RemcoDelft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:03:
[...]

De Spaanse griep doodde ongeveer 1 op de 36 mensen een eeuw geleden. Ondertussen zijn er 4 keer zoveel mensen op aarde, zo'n zelfde percentage zou dan op 200 miljoen uitkomen. Dat is 2 jaar lang 250.000 per dag.

[...]

Het Wuhan en daarna Britse virus hebben we er onder gekregen. Met 3x zo besmettelijk zijn meer maatregelen nodig om R<1 te bereiken. Met 5x zo besmettelijk zou je dan met de huidige delta op R=0.5 moeten mikken. Met strikte handhaving moet dat te doen zijn, maar dan moeten mensen wel wat meewerken.
Dat is een understatement. Je zou naar de meest strenge lockdown moeten die we hebben gehad en die zeer langdurig volhouden.

Ik denk dat dat niet realistisch is. Eigenlijk is onze enige optie in dat scenario om keiharde triage te doen, te redden wat we kunnen en te laten vallen wat er niet kunnen. Gaandeweg zullen vooruitgang in de pharma en ontwikkeling van onze immuniteit het tij keren, maar we zullen daarna flinke wonden moeten likken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:54:
[...]

Ja dat klopt door de plateau vorming. Maar de vraag is of dat optreedt voor of na het zorginfarct.
We zullen het zien aan wat er nu de komende dagen gaat komen. Als ik naar Florida kijk, een voorbeeld van een plek waar 'laat maar lekker rondrazen' het beleid was dan lag hun piek op 24k besmettingen per dag gecorrigeerd naar aantal inwoners.

Ja, landen vergelijken is lastig maar de Portugal piek van januari zat ook op dat aantal, de Belgische van oktober 2020 ietsje hoger op 26k p/d.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou ja als je ziet dat we nu feitelijk al zonder al te veel echt effectieve maatregelen al op en wellicht iets over de piek lijken te zijn met een zorg die weliswaar heel druk is maar niet totaal overbelast. En als je in die belasting dan nog het onevenredig grote aandeel van niet gevaccineerden ziet, dan durf ik wel te stellen dat met 100% vaccinatiegraad we zelfs zonder maatregelen minder belasting van de zorg zouden hebben gehad dan nu.
Pagina: 1 ... 120 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.