De R-waarde lijkt op dit moment al onder de 1 te zitten. Waarom zouden we dan een lockdown krijgen over een maandwildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:46:
Want op deze manier weten we iig zeker dat we met Kerst en Oud&Nieuw in een echte lockdown terecht gaan komen....
giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:46:
Lees nog eens rustig terug. Ik veroordeel wappies zeer zeker wel. Ik vind het asociaal en ongefundeerd gedrag. Ik zeg alleen dat in de praktijk je mensen niet dood kan laten gaan voor de deur van het ziekenhuis.
offtopic:
Tsja, de voordeur van besmette mensen dichttimmeren is ook weer zo middeleeuws
Tsja, de voordeur van besmette mensen dichttimmeren is ook weer zo middeleeuws

Tja, het is ook niet alsof hij niet gewaarschuwd is door de zorg maar luisteren ho maar. Meest frappante vond ik nog wel die brief een aantal weken geleden van één of andere directeur generaal van het ministerie die aangaf de signalen ontvangen te hebben en te begrijpen maar dat de zorg toch die bedden moest levereneamelink schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:34:
Het begint er steeds meer op te lijken dat we precies het scenario volgen waar het OMT rekening mee hield na de maatregelen van de 13e.
De #ophef van de afgelopen dagen lijkt niet zozeer vanwege onverwacht hoge cijfers zijn, maar van discrepantie tussen de zorgcapaciteit zoals hij op papier is en de daadwerkelijke zorgcapaciteit.
De Jonge verwachtte dat een piekje van 850 IC-bedden in de eerste helft van December wel op te vangen zou moeten zijn (door de theoretische capaciteit van 1350 IC-bedden). De praktijk blijkt anders.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Eerder een plateau die na zondag waarschijnlijk nog 2 weken aanhoudtPlenkske schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:42:
[...]
Zou er dan toch een top zijn bereikt, 2 weken na de maatregelen van 13 november.... hopelijk gaat het nu dalen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Mensen hebben nog niet door dat we aan het pieken zijn en dus dat elke maatregel die vanavond wordt aangekondigd effect zal hebben.eamelink schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:47:
[...]
De R-waarde lijkt op dit moment al onder de 1 te zitten. Waarom zouden we dan een lockdown krijgen over een maand
De barre winter slaat denk ik vooral op de lange duur van de maatregelen om de bezetting ook echt weer op het normale nivo te krijgen.
Ja, toch die super geheime agenda van Hugo, en wat er op die geheime agenda staat is automatisch slecht voor hem.Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:35:
[...]
Die twee dikkere dames waren volgens mij gevaccineerd, de meneer die steeds flauwviel vanwege zouttekort (en naar eigen zeggen niet vanwege corona) was geen vaccinliefhebber
En de gemene media die zo op vaccineren pusht!
(hij klonk overigens wel aardig kortademig, maar kan ook zijn dat hij dat normaal ook is)
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 26-11-2021 15:53 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar terugsturen naar huis waar hetzelfde gebeurd is geen probleem? dat kan namelijk de uitkomst zijn van de mensen waarvan nu de behandeling wordt afgebeld.giantgiantus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:46:
[...]
Lees nog eens rustig terug. Ik veroordeel wappies zeer zeker wel. Ik vind het asociaal en ongefundeerd gedrag. Ik zeg alleen dat in de praktijk je mensen niet dood kan laten gaan voor de deur van het ziekenhuis.
Nogal selectief of niet?
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Goed overzicht over wat er bekend is.MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:45:
[...]
Ik hoop het. Na twee jaar ben ik wel een beetje toe aan een afloop (of een te managen situatie teken ik ook voor). Maar ik lees nu verhalen over misschien wel een vaccin escape. De gedachte dat we weer de boel dicht moeten gooien en misschien weer met geknepen billen op een revisie vaccin moeten wachten. Zucht, ik hoop echt dat dat niet gaat gebeuren.
https://threadreaderapp.com/thread/1464222680731820043.html
[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 26-11-2021 16:04 ]
Ja, want die andere twee zijn blijkbaar wel gevaccineerd dus is de redenatie: what's the difference?YakuzA schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]
Ja, toch die super geheime agenda van Hugo, en wat er op die geheime agenda staat is automatisch slecht voor hem.
(Heb het niet gekeken, dus verbeter me als ik het mis heb).
Ze hebben ook de hele wereld op oranje gegooid, ongeacht de besmettingscijfers. Welke landen er geel werden had meer met politiek te maken dan met de cijfers of dat er beperkingen waren.wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:37:
[...]
Onzin en desinformatie die je hier verspreid. Het Nederlandse ministerie heeft ook een tijd diverse niet-Europese lansen op geel reisadvies gehad, zoals Rwanda en Thailand. Later wel weer gewijzigd na de oplopende cijfers, maar toch.
Canada heeft bijvoorbeeld ook gewoon een geel reisadvies op dit moment, net als Saudi-Arabië, Argentinië, Chili, Angola, Peru, Colombia etc.
Sowieso zijn veel landen druk bezig met onderlinge travel bubbles en dergelijke. Ook welk vaccin je hebt wordt tegenwoordig al gebruikt om te bepalen of je wel of niet een land binnenkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 26-11-2021 15:55 ]
Dat was in het begin ja, maar dat is al een hele tijd niet meer zo. Laten we die oude koeien lekker in de sloot liggen. Die zijn inmiddels zo oud dat je er geen fatsoenlijk hamburger meer van kunt maken.BarôZZa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:54:
[...]
Ze hebben ook de hele wereld op oranje gegooid, ongeacht de besmettingscijfers. Welke landen er geel werden had meer met politiek te maken dan met de cijfers of dat er beperkingen waren.
Je kunt gewoon nakijken welke landen een geel reisadvies hebben, en dat is écht niet alleen Europese landen: https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode
Hij kwam met een onjuiste complottheorie, ik corrigeer die alleen even.
Virussen? Scan ze hier!
Die 2 anderen die gevaccineerd waren hadden enig ruzie met de BMI en de ene van de 2, die op de IC had gelegen, slikte immuun onderdrukkers.horizon1978 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:53:
[...]
Ja, want die andere twee zijn blijkbaar wel gevaccineerd dus is de redenatie: what's the difference?
(Heb het niet gekeken, dus verbeter me als ik het mis heb).
Die waren idd zo realistisch om door te hebben dat ze het zonder vaccinatie mogelijk niet gehaald hadden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
1.18eamelink schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:47:
[...]
De R-waarde lijkt op dit moment al onder de 1 te zitten. Waarom zouden we dan een lockdown krijgen over een maand
I have no special talent. I am only passionately curious.
Nee dat is niet selectief helaas. Het is verschrikkelijk, maar geef het alternatief. Die persoon die je naar huis stuurt zal een hogere kans tot overlijden hebben inderdaad, maar gaat niet direct. Urgentie wint het helaas in de zorg. Als je met een halsslagader bloeding het ziekenhuis in komt zal je ook eerder geholpen worden dan een kanker patient. Tis echt heel frustrerend, maar den mensen die roepen help wappies maar niet zijn gewoon niet heel realistisch.The-Priest-NL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:52:
[...]
Maar terugsturen naar huis waar hetzelfde gebeurd is geen probleem? dat kan namelijk de uitkomst zijn van de mensen waarvan nu de behandeling wordt afgebeld.
Nogal selectief of niet?
Duiding van de GGD cijfers:MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:
[Twitter]
Laatste % positief weer onder de 20%.
19,6% om precies te zijn.
* Positieve tests 21.350. Dat is +1.6% t.o.v. 7 dagen eerder. Gisteren hadden voor het eerst een daling, grosso modo lijken we de piek bereikt te hebben.
* 7-daagse groeisnelheid zet de dalende trend door.
* Percentage positieve tests 19.6%. Lijkt een daling te hebben ingezet, zowel dag op dag als t.o.v. 7 dagen eerder. Bevestigt bovenstaande beeld dat we net voorbij de piek zijn.
* Het beeld dat de oudere leeftijdsgroepen eerder piekten (omstreeks 18-11 eerste ziektedag) ten opzichte van jongere generaties, dat blijft in stand. Dat is belangrijk omdat de piek in de leeftijdsgroepen tussen 6- en 89 jaar bepalend is voor de te verwachten druk op de zorg. Maar een substantiele daling is nog niet ingezet.
Alles blijft in lijn met wat we al enkele dagen zien. Het stemt hoopvol, de piek lijkt op de verpleegafdeling net achter ons en ce IC piek lijkt in zicht. Alleen: we moeten ook omlaag voorbij de piek. De aanvullende maatregelen die straks worden aangekondigt zijn daarvoor nodig.
Over de nieuwe virusvariant heb ik nog te weinig informatie.
* Ik zie dat hij in ZA extreem snel dominant is geworden, maar dat is wel bij hele lage aantallen besmettingen. Die stonden op pakweg 750 per dag (in een land met een populatie van 3.4x NL, vergelijk Nederland met 250 positieve tests per dag). Met andere woorden: de delta variant was daar min of meer uitgestorven en ten opzichte daarvan is de nieuwe B.1.1.529 variant nu dominant.
* Nu is een nieuwe golf aan het vormen. Zorgwekkend is dat hij sneller opkomt dan eerdere golven, van 750 naar 2500 positieve tests in slechts drie dagen. Dat is extreem. Maar: het kan ook dat de teststraten uit hun winterslaap zijn gekomen vanwege het nieuws. Als je bij lage aantallen besmettingen ineens veel meer gaat testen, dan zul je puur daardoor ook stijging zien en die stijging is door het lage basisniveau relatief sterk.
* Een andere vraag die we nog niet kunnen beantwoorden is op welke manier deze variant omhoog komt t.o.v. andere varianten. De landen waarin hij rondgaat hebben allemaal een veel lagere vaccinatiegraad dan wij. Mutaties die opkomen in gebieden met hoge vaccinatiegraad zijn vaan vaccin-ontwijkend. Als 90% van de mensen is geprikt, dan heeft een virus meer te winnen door de bescherming binnen die groep te ontwijken dan door een stapje extra besmettelijk te zijn in het algemeen. Andersom, in gebieden met lage vaccinatiegraad werkt die dynamiek niet.
Da's de waarde van 11 november. We lijken nu toch echt en plateau bereikt te hebben, dus dan is de R al onder de 1 --> afremmende groei, of krimp.
Ik vond ze er alledrie eigenlijk wel monter uitzien, ik denk dat ze de meest vitale patienten hebben gekozen voor de documentaire.YakuzA schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]
Ja, toch die super geheime agenda van Hugo, en wat er op die geheime agenda staat is automatisch slecht voor hem.
(hij klonk overigens wel aardig kortademig, maar kan ook zijn dat hij dat normaal ook is)
Het is jammer dat we niet weten of het verhaal van die zoutoplossing meneer klopt, nu krijg je inderdaad mensen die zeggen dat er mensen onnodig met covid in de statistieken staan gebaseerd op deze meneer.
Hopen op een vervolgaflevering waarbij ze deze mensen nog eens bezoeken, kunnen we gelijk horen of hij altijd kortademig is en daar onze remote-doctoring skills op loslaten
Exact. En dat is waar ik de weigeraars nooit over hoor.t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:45:
[...]
Het idee van vrijheid is juist dat je je eigen broek ophoudt.
Ze willen geen vaccin, maar wel een bed.
De groep die geen vaccin wil omdat BillGates/5G/Soros/Whatever heeft er geen probleem mee dat er allerhande 'zooi' in ze wordt gespoten zodra ze naar adem liggen te happen.
De groep die geen vaccin wil omdat het 'de wil van God' is heeft er geen probleem mee dat de Here een handje geholpen wordt met allerhande levensreddende apparatuur op het moment dat ze getroffen worden.
Het is allemaal zo vreselijk hypocriet.
Geen vaccin ok, maar dan ook een verklaring tekenen (en bij je dragen) dat je in geval van nood niet geholpen wenst te worden.
Dan kies je pas echt je eigen vrijheid.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Correct maar dat is iedereen kennelijk alweer vergeten ofzoBarôZZa schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:54:
[...]
Ze hebben ook de hele wereld op oranje gegooid, ongeacht de besmettingscijfers. Welke landen er geel werden had meer met politiek te maken dan met de cijfers of dat er beperkingen waren.
Sowieso zijn veel landen druk bezig met onderlinge travel bubbles en dergelijke. Ook welk vaccin je hebt wordt tegenwoordig al gebruikt om te bepalen of je wel of niet een land binnenkomt.

En als extra detail daarbij, Egypte is eigenlijk altijd oranje/rood met alleen wat badplaatsen geel (komen er inmiddels als 12 jaar ofzo)
Hotel maar 50% gevuld vanuit overheidsregels
Iedereen mondkapjes van het personeel.
Geen buffet meer maar alles door personeel.
Daar hielden ze zich beter aan de regels als hier in Nederland.
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Niks geen complottheorie, tot juni/juli 2021 was dit het geval ongeveer.wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:55:
[...]
Dat was in het begin ja, maar dat is al een hele tijd niet meer zo. Laten we die oude koeien lekker in de sloot liggen. Die zijn inmiddels zo oud dat je er geen fatsoenlijk hamburger meer van kunt maken.
Je kunt gewoon nakijken welke landen een geel reisadvies hebben, en dat is écht niet alleen Europese landen: https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode
Hij kwam met een onjuiste complottheorie, ik corrigeer die alleen even.
Maar we leven niet meer in juni. Waarom toch steeds op die oude koeien teruggrijpen ipv naar NU kijken? We leven NU, niet in het verleden.The-Priest-NL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:02:
[...]
Niks geen complottheorie, tot juni/juli 2021 was dit het geval ongeveer.
Je claimed dat er allen code geel is in Europese landen en als "reden" kom je met een vage complotthoerie. Terwijl je met 10 seconden googlen had kunnen zien dat je stelling faliekant onjuist is.
Virussen? Scan ze hier!
Dit hoeft niet per sé slecht nieuws te zijn, toch? Het kan ook zijn dat hij besmettelijker is, maar wel minder heftig in ziektebeeld?t_captain schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:57:
[...]
* Nu is een nieuwe golf aan het vormen. Zorgwekkend is dat hij sneller opkomt dan eerdere golven, van 750 naar 2500 positieve tests in slechts drie dagen. Dat is extreem. Maar: het kan ook dat de teststraten uit hun winterslaap zijn gekomen vanwege het nieuws. Als je bij lage aantallen besmettingen ineens veel meer gaat testen, dan zul je puur daardoor ook stijging zien en die stijging is door het lage basisniveau relatief sterk.
* Een andere vraag die we nog niet kunnen beantwoorden is op welke manier deze variant omhoog komt t.o.v. andere varianten. De landen waarin hij rondgaat hebben allemaal een veel lagere vaccinatiegraad dan wij. Mutaties die opkomen in gebieden met hoge vaccinatiegraad zijn vaan vaccin-ontwijkend. Als 90% van de mensen is geprikt, dan heeft een virus meer te winnen door de bescherming binnen die groep te ontwijken dan door een stapje extra besmettelijk te zijn in het algemeen. Andersom, in gebieden met lage vaccinatiegraad werkt die dynamiek niet.
Vertel je alternatief?MagniArtistique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:15:
[...]
Wat onrealistisch is is dat het gevaccineerde deel van de bevolking dit gaat toelaten. Als dit lang genoeg duurt sterven er uiteindelijk meer gevaccineerden aan de gevolgen van hartkwalen en kanker dan ongevaccineerden aan covid. Zodra dat aantal hoog genoeg is krijg je burgeroorlog.
Is al een paar keer genoemd: een quotum aan ic capaciteit voor corona.
Daarbij creëer je een 'kunstmatige' code zwart voor corona, waarbij er dus geselecteerd moet worden. Bij deze selectie wordt onder andere rekening gehouden met de vaccinatiestatus, aangezien deze bepalend is voor de overlevingskans en de ligduur.
De R duikt pas onder de 1 wanneer het aantal besmette personen afneemt.Jorizzz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:58:
[...]
Da's de waarde van 11 november. We lijken nu toch echt en plateau bereikt te hebben, dus dan is de R al onder de 1 --> afremmende groei, of krimp.
Niet wanneer de groei afneemt. De groei stabiliseert en remt af, maar het aantal is nog steeds groeiend.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
De enige maatregel is eigenlijk dus dat de winkels en horeca om 17:00u gaan sluiten, verder niets?

Steam ID = Ackerfiets
en advies om opa en oma kleinkinderen niet te laten zien, sporten mag ook niet meer 's avonds en kinderen vanaf groep 6 moeten mondkapjes. Waarschijnlijk nog wel iets gemist, maar dit lijkt het te zijn wat uitgelekt isFamily Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:12:
De enige maatregel is eigenlijk dus dat de winkels en horeca om 17:00u gaan sluiten, verder niets?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Weleens bedacht dat dit type reacties er juist voor zorgen dat er meer hakken in het zand worden gezet? Het is zo hypocriet als de pest dat je in een verzorgingsstaat als Nederland is, opeens groepen gaat uitsluiten als het toevallig niet zo goed uitkomt. Dus dan ook graag reactie op punten zoals : wat doe je met de dronken automobilist? De roker met longkanker? Degene die bijwerkingen krijgen van een vaccin? De veel te dikke 50+'er die ondanks vaccin in het ziekenhuis komt?alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:59:
[...]
Exact. En dat is waar ik de weigeraars nooit over hoor.
Ze willen geen vaccin, maar wel een bed.
De groep die geen vaccin wil omdat BillGates/5G/Soros/Whatever heeft er geen probleem mee dat er allerhande 'zooi' in ze wordt gespoten zodra ze naar adem liggen te happen.
De groep die geen vaccin wil omdat het 'de wil van God' is heeft er geen probleem mee dat de Here een handje geholpen wordt met allerhande levensreddende apparatuur op het moment dat ze getroffen worden.
Het is allemaal zo vreselijk hypocriet.
Geen vaccin ok, maar dan ook een verklaring tekenen (en bij je dragen) dat je in geval van nood niet geholpen wenst te worden.
Dan kies je pas echt je eigen vrijheid.
Ik heb ook geen echt antwoord, anders dan dat ik zie dat het huidige beleid vooral zwalkt, continue van gedachte wisselt, met cijfers speelt om hun wisselende koers te verdedigen, liegt dat ze barsten. Brandhaarden open laten (school) terwijl andere plaatsen waar nauwelijks besmettingen plaatsvinden sluiten. Sportscholen sluiten terwijl sporten _juist_ gemotiveerd zou moeten worden! Hoe ongeloofwaardig woordvoerders Hugo en Mark zijn, des te minder je de laatste groep kunt overtuigen van het nut van vaccineren.
Ik ben benieuwd of er weleens gekeken is naar de mogelijkheden om een paar corona ziekenhuizen in te richten. Niet dat je daardoor opeens 2 x zoveel bedden hebt of 3 x zoveel IC personeel, maar je geeft daarmee misschien wel meer ruimte aan de overige ziekenhuizen om (misschien in uitgeklede vorm) wel verder te kunnen gaan.
https://www.deingenieur.n...kenhuis-kan-ics-ontlasten
Exact expert nodig?
Alles behalve essentieel gaat om 17:00 dicht, dus ook bioscopen, theaters/podia, amateursport enz.Family Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:12:
Ik vraag me af of dit genoeg gaat zijn.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Je vergeet bioscopen en theaters, musea, pretparken, sportscholen en de amateursport.Family Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:12:
Extreme verzwaring van de maatregelen dit wel... En daar hebben ze de hele week voor moeten kabinetteren?Keiichi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:13:
[...]
en advies om opa en oma kleinkinderen niet te laten zien, sporten mag ook niet meer 's avonds en kinderen vanaf groep 6 moeten mondkapjes. Waarschijnlijk nog wel iets gemist, maar dit lijkt het te zijn wat uitgelekt is

Steam ID = Ackerfiets
Vanmiddag op Radio 1 werd een verslaggever ook vrij emotioneel.
Hij vertelde woedend dat het na de 'boze' ongevaccineerden misschien eens tijd wordt dat er een tegenbeweging van 'boze' gevaccineerden komt.
Zie het sentiment nu heel snel verharden.
Hij vertelde woedend dat het na de 'boze' ongevaccineerden misschien eens tijd wordt dat er een tegenbeweging van 'boze' gevaccineerden komt.
En horeca naar 1/3e van capaciteitBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
[...]
Alles behalve essentieel gaat om 17:00 dicht, dus ook bioscopen, amateursport enz.
Ik vraag me af of dit genoeg gaat zijn.
https://www.nporadio1.nl/...sconferentie-van-vanavond
Lees alleen maar berichten van boze gevaccineerden.alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:15:
hoi
Dat gaat niet werken. Want je schuift alleen maar poppetjes.Crazy D schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
[...]
Weleens bedacht dat dit type reacties er juist voor zorgen dat er meer hakken in het zand worden gezet? Het is zo hypocriet als de pest dat je in een verzorgingsstaat als Nederland is, opeens groepen gaat uitsluiten als het toevallig niet zo goed uitkomt. Dus dan ook graag reactie op punten zoals : wat doe je met de dronken automobilist? De roker met longkanker? Degene die bijwerkingen krijgen van een vaccin? De veel te dikke 50+'er die ondanks vaccin in het ziekenhuis komt?
Ik heb ook geen echt antwoord, anders dan dat ik zie dat het huidige beleid vooral zwalkt, continue van gedachte wisselt, met cijfers speelt om hun wisselende koers te verdedigen, liegt dat ze barsten. Brandhaarden open laten (school) terwijl andere plaatsen waar nauwelijks besmettingen plaatsvinden sluiten. Sportscholen sluiten terwijl sporten _juist_ gemotiveerd zou moeten worden! Hoe ongeloofwaardig woordvoerders Hugo en Mark zijn, des te minder je de laatste groep kunt overtuigen van het nut van vaccineren.
Ik ben benieuwd of er weleens gekeken is naar de mogelijkheden om een paar corona ziekenhuizen in te richten. Niet dat je daardoor opeens 2 x zoveel bedden hebt of 3 x zoveel IC personeel, maar je geeft daarmee misschien wel meer ruimte aan de overige ziekenhuizen om (misschien in uitgeklede vorm) wel verder te kunnen gaan.
Je hebt er geen personeel voor.
Het is niet dat je met de bouw van een ziekenhuis personeel kan bijbestellen bij de aannemer.
Dat personeel moet dus weg uit de overige ziekenhuizen waardoor ze nog geen normale zorg kunnen leveren
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Misschien is het tijd dat er demonstraties gaan komen vóór zwaardere maatregelenalexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:15:
Steam ID = Ackerfiets
Open Facebook reacties maar. Of nu.nl, dan lees je alleen maar ongevaccineerden.Kr44nVogel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:16:
[...]
Lees alleen maar berichten van boze gevaccineerden.
En sporten mag ook niet meer na 17:00. En kinderen moeten op school vanaf groep 6 een mondkapje op.Family Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:12:
alles kan off-topic
Alleen in de gang las ik op de NOS.Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:19:
[...]
En sporten mag ook niet meer na 17:00. En kinderen moeten op school vanaf groep 6 een mondkapje op.
Reageer dan niet als dit je insteek is.Family Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:12:
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-11-2021 17:10 ]
Want mentale en fysieke gezondheid in de buitenlucht is echt heeeel gevaarlijk...Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:19:
En sporten mag ook niet meer na 17:00.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Niet te vergeten dat het al bijna 3 maanden zo hard oploopt. Dus hoezo "Als je het zo hard ziet oplopen, moet je die kentering forceren"wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:46:
[...]
Waar moet ik dan aan denken bij een 'barre winter'? Alle winkels dicht om 16:30 ipv 17:00 ofzo?
Echt, waarom nu eerst pappen en nathouden en wat maatregelen voor de bühne nemen, ipv meteen goed doorpakken?
Want op deze manier weten we iig zeker dat we met Kerst en Oud&Nieuw in een echte lockdown terecht gaan komen....
[removed]
Gelukkig geen facebook , maar snap het hoor aan beide kanten wordt er nu in blinde paniek van alles gewenst en verwenst aan elkaar. Tot in het extreme.Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:18:
[...]
Open Facebook reacties maar. Of nu.nl, dan lees je alleen maar ongevaccineerden.
hoi
Geen avondklok, rellen op straat mag dus nog wel. Je moet wat, de hele dag voor de tv hangen is ook niet gezond.Racing-Paradise schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:20:
[...]
en sportscholen dicht na 17:00. Nou geef mij maar een touw hoor.
alles kan off-topic
Dat zal verdorie tijd worden. Ik denk dat we het niet langer moeten pikken dat de gevaccineerde meerderheid de prijs betaalt voor een ongevaccineerde minderheid.alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:15:
Niet dat ik mezelf steden zie afbreken, maar dit kan natuurlijk niet langer zo.
Dat is alleen op de gangen. In de benauwde slecht geventileerde klaslokalen mogen de leerlingen gewoon schouder-aan-schouder in elkaars gezicht hoesten zonder mondkapjes.Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:19:
[...]
En kinderen moeten op school vanaf groep 6 een mondkapje op.
Virussen? Scan ze hier!
Super bedanktdakka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:52:
[...]
Goed overzicht over wat er bekend is.
https://threadreaderapp.com/thread/1464222680731820043.html
Idempotent.
Tja,Crazy D schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
[...]
Weleens bedacht dat dit type reacties er juist voor zorgen dat er meer hakken in het zand worden gezet? Het is zo hypocriet als de pest dat je in een verzorgingsstaat als Nederland is, opeens groepen gaat uitsluiten als het toevallig niet zo goed uitkomt. Dus dan ook graag reactie op punten zoals : wat doe je met de dronken automobilist? De roker met longkanker? Degene die bijwerkingen krijgen van een vaccin? De veel te dikke 50+'er die ondanks vaccin in het ziekenhuis komt?
Ik zie dan vooral een whataboutism, een poging de schuld neer te leggen bij een ander (Mark & Hugo, ook niet mijn vrienden for the record), en een poging de aandacht af te leiden met een 'is er wel eens gekeken naar...'.
Als 'we' nu allemaal eerst die prik gaan halen, dat is op dit moment wetenschappelijk bewezen de snelste en makkelijkste klap. Hebben we daarna nog tijd genoeg om andere zondebokken te vinden.
Enige waar per direct iets voor geregeld moet worden (is misschien al zo) zijn degenen die om MEDISCHE reden niet gevaccineerd kunnen worden (prikangst is bij mij trouwens geen medische reden). Want dat zijn de grootste slachtoffers.
Heb je zoon hoog plafond dan? Matje eronder en klimmen maar.Racing-Paradise schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:20:
[...]
Gemiddeld plafond kan je beter een boxzak aan hangen om thuis bezig te zijn.
Of bedoel je een springtouw? Dat klinkt wel logischer.
Edit. Zoals @DevWouter zegt, bel 113.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 26-11-2021 16:25 ]
Hier wel ja, maar ze demonstreren niet op straat.Kr44nVogel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:16:
[...]
Lees alleen maar berichten van boze gevaccineerden.
De bibliotheken toch ook, mag ik hopen?Plenkske schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
[...]
Je vergeet bioscopen en theaters, musea, pretparken, sportscholen en de amateursport.
Hij wil.
Verwijderd
Voor mij, en de meeste werkende geldt dat het eigenlijk al een weeklockdown is. Ik geloof het allemaal wel. Het is altijd wel ergens 5 voor 8 zoals de barman afgelopen zaterdag zei.. dat zal nu niet anders worden.Family Guy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:18:
[...]
Misschien is het tijd dat er demonstraties gaan komen vóór zwaardere maatregelen
Heb jij hulp nodig?Racing-Paradise schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:20:
[...]
Dan kun je contact opnemen met Stichting 113 Zelfmoordpreventie via 113 (24/7 bereikbaar), 0800-0113 (24/7 bereikbaar) en 0900 0113 (24/7 bereikbaar) en 113.nl.
In de gangen staan die kinderen langere tijd bij elkaar, dat mondkapje zal daar dus echt het verschil gaan maken.wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:22:
[...]
Dat is alleen op de gangen. In de benauwde slecht geventileerde klaslokalen mogen de leerlingen gewoon schouder-aan-schouder in elkaars gezicht hoesten zonder mondkapjes.
Alles voor de buhne. Ja, de situatie is klote maar deze maatregelen? Die zijn er alleen maar om niet het verwijt te krijgen dat de regering niets doet en maken de situatie alleen maar nog slechter.
alles kan off-topic
Verwijderd
Leuk geprobeerd om te framen, maar je slaat de plank geheel mis.Crazy D schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:47:
[...]
Zucht. Dus gaan we alle kankerpatiënten die hebben gerookt ook maar links laten liggen? Mensen die onder invloed tegen een boom rijden ook maar laten creperen? En ga je dan ook de groep gevaccineerden die in het ziekenhuis ligt aanpakken? Die zullen immers wel op een plek zijn geweest waar mensen elkaar konden besmettenOf hebben overgewicht. Dan is het sowieso eigen schuld dus heb je natuurlijk nergens recht op toch? Had je maar gezond moeten leven.
Laten we dan op leeftijd filteren. Hoe jonger hoe eerder aan de beurt. Je hebt immers nog een heel leven voor je. Als bejaarde met onderliggend leiden of als niet gevaccineerde 50+'er eb je toch een stuk minder leven resterend dan iemand van 18 die een (niet door eigen schuld veroorzaakte) operatie nodig heeft, die heeft nog een heel leven voor zich. Helpt ook nog eens tegen de vergrijzing. Ethisch ook wel lastig maar economisch gezien wel het meest rendabel.
En ondertussen zijn er prive klinieken die aangeven dat ze extra operaties kunnen uitvoeren, dus zij zouden een deel van de uitgestelde zorg kunnen oppakken. Alleen... niet alle verzekeringen betalen dat
Als de zorg overspoeld zou worden met kanker patienten en deze specifieke zorg het niet meer aan zou kunnen dan kan je aan dat soort selectie bij kanker patienten gaan denken. Dat is niet aan de orde, de zorg capaciteit is daar aanwezig, maar wordt door een ander probleem beperkt.
Daarnaast is er een verschil tussen roken en kanker en niet vaccineren en de huidige zorg druk. Jaren lang roken kan je niet, nu je weet dat er zoveel druk op de zorg is, even ongedaan maken. Ongevaccineerden weten al van de vorige golven dat er druk op de zorg is en hebben alle mogelijkheid gehad om te kiezen om het risico te beperken.
We hebben het hier over oplossingen die nu gebruikt kunnen worden om het huidige probleem op te lossen. Anti-rook campagnes zijn niet effectief, vaccinatie campagnes wel.
Verder verzin je wat idiote voorbeelden en suggereer je dat ik dat dan ook wel zal willen, ik zou het waarderen als je mij niets toedicht, zeker niet omdat je geen idee lijkt hebben wat ik bedoel.
Als je de moeite had genomen om dit topic te volgen had je ook in mijn eerdere bijdragen kunnen zien dat ik leeftijddiscriminatie verfoei, maar discriminatie op basis van keuzes die mensen maken acceptabel vindt, omdat mensen die keuzes kunnen aanpassen als ze de gevolgen daarvan leren en hier niet mee kunnen leven. Dus heb je niet gelezen en kom je hier als een botte l*l binnenvallen of heb je het wel gelezen, maar kies je om het te negeren omdat het niet in je framing past?
Ik ben nog steeds opzoek naar ook maar een enkel argument in jouw stuk wat boven het niveau van framing uitstijgt, probeer het eens opnieuw.

Tja, maar dat komt omdat die 2 continue bezig zijn met een partij aan te wijzen als schuldige, waarbij ze het zelf vooral perfect doen.alexbl69 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:22:
[...]
Tja,
Ik zie dan vooral een whataboutism, een poging de schuld neer te leggen bij een ander (Mark & Hugo, ook niet mijn vrienden for the record), en een poging de aandacht af te leiden met een 'is er wel eens gekeken naar...'.
Volgens mij proberen we dat al een tijdje en lukt het niet zo goed.Als 'we' nu allemaal eerst die prik gaan halen, dat is op dit moment wetenschappelijk bewezen de snelste en makkelijkste klap. Hebben we daarna nog tijd genoeg om andere zondebokken te vinden.
Enige waar per direct iets voor geregeld moet worden (is misschien al zo) zijn degenen die om MEDISCHE reden niet gevaccineerd kunnen worden (prikangst is bij mij trouwens geen medische reden). Want dat zijn de grootste slachtoffers.
[removed]
Grapperhaus: ’Avondklok als laatste redmiddel’
Heeft iemand een bron over de goede bijdrage die Grapperhaus toedicht aan de avondklok? Ik weet nog dat Ernst Kuipers (OMT Lid) zei dat het geen effect had.
DEN HAAG - Om het coronavirus te beteugelen kan ’als laatste middel’ zelfs weer een avondklok worden ingesteld. Demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) benadrukt dat het paardenmiddel niet aan de orde is, maar zegt dat de wettelijke basis er is om dat weer te doen.
https://www.telegraaf.nl/...lok-als-laatste-redmiddel„In principe hebben we daar de wetgeving voor, maar dat is echt wel een ultimum remedium, een laatste middel”, vertelt de CDA-bewindsman. Rond het Binnenhof wordt nu nog niet gedacht aan de maatregel die begin dit jaar werd ingezet. Maar Grapperhaus is wel te spreken over het effect daarvan. „We hebben het deze winter een maand of drie gedaan. Het blijkt ook echt een goede bijdrage te hebben geleverd, zegt het OMT.”
Heeft iemand een bron over de goede bijdrage die Grapperhaus toedicht aan de avondklok? Ik weet nog dat Ernst Kuipers (OMT Lid) zei dat het geen effect had.
My bad, je hebt gelijk.DevWouter schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:10:
[...]
De R duikt pas onder de 1 wanneer het aantal besmette personen afneemt.
Niet wanneer de groei afneemt. De groei stabiliseert en remt af, maar het aantal is nog steeds groeiend.
Dat laatste is ook gelijk het grootste probleem. Bij elke maatregel is er wel weer een andere expert die vindt dat het niet werkt en/of onzin is. Hetzelfde als met de extra controles en de BOAs die gelijk roepen dat ze toch niet kunnen handhavenWolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:30:
Grapperhaus: ’Avondklok als laatste redmiddel’
[...]
[...]
https://www.telegraaf.nl/...lok-als-laatste-redmiddel
[removed]
Zijn wij nou het enige land waar geen 2G beleid gevoerd wordt?
Doe dat dan in elk geval in plaats van alleen maar spierballen maatregelen om iedereen een lesje te leren.
Doe dat dan in elk geval in plaats van alleen maar spierballen maatregelen om iedereen een lesje te leren.
alles kan off-topic
Eindelijk iemand die over belonen begint.! Treiteren, pesten, straffen, uitsluiten of laten creperen, dat waren voorstellen en maatregelen.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:25:
Zou het inmiddels niet goedkoper zijn om iedereen die zich laat vaccineren 1000 euro te geven?
Niemand die over paaien, verleiden of belonen sprak, tot nu.
Zo'n ziekenhuisbed/IC-opname kost volgens mij flink duiten. Minimaliseer die kans dat ik er gebruik van ga maken en spaar veel centjes uit.
Rokers die stoppen, sporten/ afvallen, allerlei dingen die zorgverzekeraars wel willen steunen middels kortingen. Welnu, geef geld en een strippenkaart voor 2x Moderna, een griepprik en wat boosters. Het verkleint de kans dat ik corona krijg, er ziek van wordt, er erg ziek van wordt en een zkh-bed of ic nodig heb.
Overigens is die kans ook klein maar wel aanwezig. Ik zat al thuis voordat de eerste Chinees vleermuis-met-gordeldiersaus at. IK zie niemand behalve mn vrouw en die heeft alle prikken vanwege haar werk in de zorg. Ik kan nergens heen / hoef nergens heen en ga nergens heen.
Kom aan de deur en prik. Na betaling ..
Die is er niet naar mijn weten.Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:30:
Heeft iemand een bron over de goede bijdrage die Grapperhaus toedicht aan de avondklok?
Het effect van de vorige avondklok is niet bestudeerd door het RIVM, althans niet in een openbare publicatie. Wellicht heeft Grapperhaus toegang tot geheime documenten, maar ik betwijfel dat er geheime studies bestaan. Wellicht dat Grapperhaus wederom dat verhaal van 10% reductie weer uit de kast gaat halen.
Destijds had de Erasmus Universiteit onderzoek gedaan na afloop van de avondklok en zij kwamen tot de conclusie dat het weinig tot niets had bijgedragen.
Nou ja, dat wordt bij zo iets massaals als dit natuurlijk indirect beboeten als je 't niet doet. Die 1.000 voor elke Nederlander die zich wel laat vaccineren zal ergens tussen de 10 en 17 miljard kosten. En dat wordt vervolgens door alle 17.5 miljoen via de belastingen weer extra afgedragen.stresstak schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:35:
[...]
Eindelijk iemand die over belonen begint.! Treiteren, pesten, straffen, uitsluiten of laten creperen, dat waren voorstellen en maatregelen.
Niemand die over paaien, verleiden of belonen sprak, tot nu.
Zo'n ziekenhuisbed/IC-opname kost volgens mij flink duiten. Minimaliseer die kans dat ik er gebruik van ga maken en spaar veel centjes uit.
Rokers die stoppen, sporten/ afvallen, allerlei dingen die zorgverzekeraars wel willen steunen middels kortingen. Welnu, geef geld en een strippenkaart voor 2x Moderna, een griepprik en wat boosters. Het verkleint de kans dat ik corona krijg, er ziek van wordt, er erg ziek van wordt en een zkh-bed of ic nodig heb.
Overigens is die kans ook klein maar wel aanwezig. Ik zat al thuis voordat de eerste Chinees vleermuis-met-gordeldiersaus at. IK zie niemand behalve mn vrouw en die heeft alle prikken vanwege haar werk in de zorg. Ik kan nergens heen / hoef nergens heen en ga nergens heen.
Kom aan de deur en prik. Na betaling ..
Het is niet echt handig van Kuipers om dat zo te roepen zonder onderbouwing. In dit artikel wordt dit genuanceerd door een epidemioloog en Koopmans.Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:30:
Puur gebaseerd op de onderbuik lijkt het me niet heel onlogisch dat een avondklok contactmomenten verminderd of verkort.
Waarom ontvangen we bewust ongevaccineerden nog met open arme op onze welgewilde IC bedden?
Wellicht is het al langsgekomen maar ik kan het niet meer uitleggen.
Benieuwd naar de persconferentie, hoop dat de journalisten eindelijk kritisch zijn. Dit heeft geen enkele zin, had in ieder geval 2G voor sport en uit eten mogelijk gemaakt.
Toch vreemd, Grapperhaus noemt expliciet het OMT die gezegd zou hebben dat het een goede bijdrage heeft geleverd. De manier waarop hij het zegt is ook retrospectief, dus het kan niet gebaseerd zijn op die 8% tot 13% die ze aan het begin uit literatuuronderzoeken hadden gehaald.CMD-Snake schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:35:
[...]
Die is er niet naar mijn weten.
Het effect van de vorige avondklok is niet bestudeerd door het RIVM, althans niet in een openbare publicatie. Wellicht heeft Grapperhaus toegang tot geheime documenten, maar ik betwijfel dat er geheime studies bestaan. Wellicht dat Grapperhaus wederom dat verhaal van 10% reductie weer uit de kast gaat halen.
Destijds had de Erasmus Universiteit onderzoek gedaan na afloop van de avondklok en zij kwamen tot de conclusie dat het weinig tot niets had bijgedragen.
Als je dan gaat zoeken naar die informatie is die gewoon niet vindbaar

Maar amateursport helemaal verboden? Of enkel kantines en kleedkamers?Plenkske schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
[...]
Je vergeet bioscopen en theaters, musea, pretparken, sportscholen en de amateursport.
Dedicated corona bedden en overige acute zorg. Oorzaak in de triage meenemen. Zo gaat iemand die gezond heeft geleefd met longkanker ook voor de shagroker met longkanker.
[ Voor 16% gewijzigd door MagniArtistique op 26-11-2021 16:43 ]
Ik gok alles na 17.00saert schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:42:
[...]
Maar amateursport helemaal verboden? Of enkel kantines en kleedkamers?
hoi
Het maakt ook niet meer uit he, wat er over een uur gezegd gaat worden of welke woorden ze kiezen. Mensen zijn al heel de dag in paniek en overstuur. Man man man. Ze hadden wel op één punt gelijk, de rek is er wel uit in de samenleving. Iedereen mag branden zolang ze maar van hun heilige huisje afblijven.
[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 26-11-2021 16:44 ]
Helemaal verboden na 17usaert schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:42:
Maar amateursport helemaal verboden? Of enkel kantines en kleedkamers?
Het gaat komende weken druk worden bij de ochtend-huisvrouwen-training...
Daarmee komt er dus, voor minimaal 3 weken, een einde aan de gehele amateursport vrees ik. Zonder trainingen is dit voor veel clubs niet haalbaar.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:44:
[...]
Helemaal verboden na 17u
Laat je niet gek maken door de comments op internet en in talkshows; een negatieve emotie moet eruit. Dat betekent dat je extreme standpunten disproportioneel tegenkomt.eric.1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:43:
Het maakt ook niet meer uit he, wat er over een uur gezegd gaat worden. Mensen zijn al heel de dag in paniek en overstuur. Man man man. Ze hadden wel op één punt gelijk, de rek is er wel uit in de samenleving. Iedereen mag branden zolang ze maar van hun heilige huisje afblijven.
Ik woon zelf in een grote stad, ga graag naar kantoor, maar kan er prima begrip voor opbrengen als de horeca dicht moet en ik thuis moet werken. En zo vele miljoenen Nederlanders die wel mee willen werken aan een oplossing.
- kan weg -
[ Voor 94% gewijzigd door saert op 26-11-2021 16:47 ]
Tot vermoeidheid aan toe dood gediscussieerd onderwerp. Dit mag zo onderhand ook wel een keer in de topic warning. We hoeven dit echt niet 4 of 5 keer per dag te bespreken. Hoe vaak wil je nog dezelfde antwoorden uitgeschreven hebben op deze vraag?SemperFidelis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:40:
Waarom ontvangen we bewust ongevaccineerden nog met open arme op onze welgewilde IC bedden?
Idempotent.
Oh talkshows kijk ik sowieso niet, die leven op armoedige en zielige verhalen. Boosheid is winstgevend.Emgeebee schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:46:
[...]
Laat je niet gek maken door de comments op internet en in talkshows; een negatieve emotie moet eruit. Dat betekent dat je extreme standpunten disproportioneel tegenkomt.
Ik woon zelf in een grote stad, ga graag naar kantoor, maar kan er prima begrip voor opbrengen als de horeca dicht moet en ik thuis moet werken. En zo vele miljoenen Nederlanders die wel mee willen werken aan een oplossing.
Maar het valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen van sommige hier. Als het nou bij een enkele reactie per gebruiker blijft om even te ontluchten, maar nee, heel de dag al in de zeik. Kom op mensen.
Je hebt trouwens wel gelijk hoor.
Tenzij je de mogelijkheid hebt om in het buitenland te trainen. Volgens mij mag in Belgie nog tot 23:00 (is voor mij ca 2 uur rijden, ik vrees dat mijn teamgenoten niet heel enthousiast zullen zijn) Duitsland is dichterbij, geen idee tot hoelaat we daar een zaal zouden kunnen huren.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:44:
[...]
Helemaal verboden na 17u
alles kan off-topic
Lekker in de rij staan bij het Johann Cruyff veldjehoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:44:
[...]
Helemaal verboden na 17u
hoi
Toch denk ik dat de maatschappij hierin niet stilstaat, er inmiddels breed draagvlak is voor deze vorm van triage.MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:47:
Tot vermoeidheid aan toe dood gediscussieerd onderwerp. Dit mag zo onderhand ook wel een keer in de topic warning. We hoeven dit echt niet 4 of 5 keer per dag te bespreken. Hoe vaak wil je nog dezelfde antwoorden uitgeschreven hebben op deze vraag?
Verwijderd
Kijk uit met de onderbuik!user109731 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:37:
[...]
Puur gebaseerd op de onderbuik lijkt het me niet heel onlogisch dat een avondklok contactmomenten verminderd of verkort.
Vorige avondklok zagen we in het weekend extreme drukte in de winkelcentra in de grote steden. Door de weeks de niet essentiële winkels dicht buiten werktijd, met een massale verschuiving naar het weekend tot gevolg. Mijn moeder is toen op een zaterdag het winkelcentrum uit gevlucht omdat afstand houden onmogelijk was en ik - ik woon midden in een winkelcentrum - bleef binnen omdat ik zonder afstand houden in het weekend mijn huis niet uit kon.
Nu ben ik 'toevallig' econometrist en verspreidingsmodellen was onderdeel van mijn opleiding. Wat ik mij weet te herinneren aan infectiemodellen was dat een grote concentratie verspreiding bevordert tov een spreiding en minder contacten (wat men beoogt) inderdaad verspreiding beperkt.
Het probleem is dat ik ernstig twijfel of er wel minder contacten zijn, terwijl er wel degelijk aantoonbaar een negatieve concentratie plaatsvindt.
Een ander ding om op te letten is dat als men het over contact momenten heeft men feitelijk spreekt over elk moment dat twee subjecten elkaar treffen, niet of deze elkaar op maandag en op woensdag treffen of twee keer op zaterdag. Beide is twee contact momenten! Met die grote concentratie van mensen is het dus waarschijnlijker dat het aantal contactmoment tussen willekeurige personen juist toeneemt.
Alle theorie wijst erop dat die avondklok voor winkels niet werkt, ik begin te vermoeden dat het feit dat ik geen enkel onderzoek kan vinden naar de effectiviteit van de vorige avondklok een bewuste (politieke) keuze is.
De weinige keren in de afgelopen anderhalf jaar dat ik in een winkel geweest ben, ging ik bij voorkeur een uurtje voor sluitingstijd. Heel raar om winkels te sluiten op de momenten dat ze rustig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:55:
[...]
Alle theorie wijst erop dat die avondklok voor winkels niet werkt, ik begin te vermoeden dat het feit dat ik geen enkel onderzoek kan vinden naar de effectiviteit van de vorige avondklok een bewuste (politieke) keuze is.
Ik ben nog steeds voorstander van een minimum aankoopbedrag in elke winkel. Dat voorkomt het "funshoppen". 30 euro toegang om een winkel binnen te mogen dus, en 30 euro korting bij het afrekenen. Dat leidt tot minder winkelbezoek terwijl de winkelier de betalende klanten niet kwijtraakt.
Zodra er een keer een fatsoenlijk antwoord komt? Waarbij vergelijkingen met roken nergens op slaan.MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:47:
[...]
Tot vermoeidheid aan toe dood gediscussieerd onderwerp. Dit mag zo onderhand ook wel een keer in de topic warning. We hoeven dit echt niet 4 of 5 keer per dag te bespreken. Hoe vaak wil je nog dezelfde antwoorden uitgeschreven hebben op deze vraag?
Wat een vreemd plan. Moet ik dan maar genoegen nemen met een stel sneakers omdat ze de gewenste leren schoenen niet in mijn maat hebben?RemcoDelft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
[...]
De weinige keren in de afgelopen anderhalf jaar dat ik in een winkel geweest ben, ging ik bij voorkeur een uurtje voor sluitingstijd. Heel raar om winkels te sluiten op de momenten dat ze rustig zijn.
Ik ben nog steeds voorstander van een minimum aankoopbedrag in elke winkel. Dat voorkomt het "funshoppen". 30 euro toegang om een winkel binnen te mogen dus, en 30 euro korting bij het afrekenen. Dat leidt tot minder winkelbezoek terwijl de winkelier de betalende klanten niet kwijtraakt.
Of een mandje met led lampen omdat de bouwmarkt niet had wat ik nodig had?
En die man heeft geen Corona...nou ja, ik heb het wel maar ik heb tekort aan een bepaalde zoutoplossing en daarom lig eigenlijk ik hier.Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:26:
[...]
Vorige week was er nog ééntje op tv.
[YouTube: Opgenomen met corona in het Catharina Ziekenhuis | Documentaire]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
En als de kleding er dan niet is in mijn maat?RemcoDelft schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
[...]
De weinige keren in de afgelopen anderhalf jaar dat ik in een winkel geweest ben, ging ik bij voorkeur een uurtje voor sluitingstijd. Heel raar om winkels te sluiten op de momenten dat ze rustig zijn.
Of.. noem maar op?
Ik ben de appie ingelopen voor een winkel-only aanbieding deze week
Helaas, uitverkocht.
De rest komt online... nu zou ik 30 euro kwijt zijn?
Wat al erg genoeg is.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:55:
[...]
Toch denk ik dat de maatschappij hierin niet stilstaat, er inmiddels breed draagvlak is voor deze vorm van triage.
[removed]
Ja dat komt dus gewoon niet. Ik zal even de antwoorden voor je voorkauwen; "ja die drommelse ongevaccineerden, gingen ze maar een spuit halen", "hoe durven ze niet de spuit te nemen, maar wel een bed op te eisen bla bla bla" en dan de tegenreacties; "vaccineren is een vrije keus, dus we moeten iedereen accepteren die ziek wordt etc", "oh dan kunnen we dat gelijk doortrekken naar mensen met andere slechte leefgewoontes etc".Sissors schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
[...]
Zodra er een keer een fatsoenlijk antwoord komt? Waarbij vergelijkingen met roken nergens op slaan.
Rinse and repeat. Het gaat me puur om de eindeloze herhaling. Zo onderhand valt die vraag en de reacties erop w.m.b. puur onder "threadshitting". Genoeg is genoeg. Het is vermoeiend om iedere keer pagina's lange iteraties van hetzelfde te moeten doorploegen. Zucht.
Ik snap wat je bedoeld, maar dat haal ik niet uit de reacties op deze eindeloos herhaalde vraag.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:55:
[...]
Toch denk ik dat de maatschappij hierin niet stilstaat, er inmiddels breed draagvlak is voor deze vorm van triage.
[ Voor 15% gewijzigd door MainframeX op 26-11-2021 17:11 ]
Idempotent.
waardoor je dus gedwongen wordt enkel noodzakelijke aankopen te doen. zoals boodschappen en dergelijk. wat dus de bedoeling van dat soort maatregelen isDennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:06:
[...]
En als de kleding er dan niet is in mijn maat?
Of.. noem maar op?
Ik ben de appie ingelopen voor een winkel-only aanbieding deze week
Helaas, uitverkocht.
De rest komt online... nu zou ik 30 euro kwijt zijn?
Maar als ik dan een broek echt nodig heb. En de winkel heeft mijn maat of model niet.Kheos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:10:
[...]
waardoor je dus gedwongen wordt enkel noodzakelijke aankopen te doen. zoals boodschappen en dergelijk. wat dus de bedoeling van dat soort maatregelen is
Hoezo moet ik dan betalen? Dat is toch gewoon raar?
Dan gooi je net zo goed dicht en verwijs je iedereen door naar online.
Wat pas erg is is dat er tig mensen onnodig sterven omdat de ic vol ligt met grotendeels vermijdbare patiënten.
In basis is dit hele topic al anderhalf jaar een herhaling van dezelfde meningen en inzichten.MainframeX schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:08:
[...]
Ja dat komt dus gewoon niet. Ik zal even de antwoorden voor je voorkauwen; "ja die drommelse ongevaccineerden, gingen ze maar een spuit halen", "hoe durven ze niet de spuit te nemen, maar wel een bed op te eisen bla bla bla" en dan de tegenreacties; "vaccineren is een vrije keus, dus we moeten iedereen accepteren die ziek wordt etc", "oh dan kunnen we dat gelijk doortrekken naar mensen met andere slechte leefgewoontes etc".
Rinse and repeat. Het gaat me puur om de eindeloze herhaling. Zo onderhand valt die vraag en de reacties erop w.m.b. puur onder "threadshitting". Genoeg is genoeg. Het is vermoeiend om iedere keer pagina's lange iteraties van hetzelfde te moeten doorploegen. Zucht.
want je hebt net je allerallerlaatste broek zodanig vernaggeld dat die zelfs met verstellen niet meer te dragen is?Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:11:
[...]
Maar als ik dan een broek echt nodig heb. En de winkel heeft mijn maat of model niet.
Hoezo moet ik dan betalen? Dat is toch gewoon raar?
Dan gooi je net zo goed dicht en verwijs je iedereen door naar online.
En de winkel heeft echt enkel maar broeken die zodanig klein zijn dat je zelfs niet voor even kunt aandoen (want een te grote broek kun je fixen)?
Echt?
[ Voor 13% gewijzigd door Kheos op 26-11-2021 17:15 ]
Je wilt niet weten wat voor broeken ik draag met thuiswerken
Heb nu een of ander vod van de Zeeman, boeiend, ik werk toch thuis. Het is rouleren tussen pyamabroek, sportbroek, trainingsbroek #2, nette spijkerbroek voor als ik het huis uit moet
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Precies, mogen dingen die al eerder aan de orde zijn geweest niet meer terug komen, ook niet bij nieuwe omstandigheden, dan kan 99% van dit topic weg.TR1969 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:12:
[...]
In basis is dit hele topic al anderhalf jaar een herhaling van dezelfde meningen en inzichten.
Jij draagt dan nog een broekMichael_OsGroot schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:15:
Je wilt niet weten wat voor broeken ik draag met thuiswerkenHeb nu een of ander vod van de Zeeman, boeiend, ik werk toch thuis. Het is rouleren tussen pyamabroek, sportbroek, trainingsbroek #2, nette spijkerbroek voor als ik het huis uit moet

Dit denk ik ook, het helemaal verboden na 17:00 uur, voor velen is dat erg vervelend, voor veel verenigingen ook, want trainen kan eigenlijk alleen door de week en doordat de trainingen door volwassenen worden verzorgd (en die zelf ook trainen) terwijl ze gewoon werken kan dat alleen in de avond.hoevenpe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:44:
[...]
Helemaal verboden na 17u
Weer een situatie waar het werken aan de gezondheid wordt vermoeilijkt, terwijl ze steeds blijven zeggen dat buiten sporten gezond is en overdracht van het virus daarbij te verwaarlozen is.
Dat kleedkamers en kantines dicht moeten is tot daar aan toe, maar eigenlijk het buiten sporten (zowel sociaal als fysiek gezond) in groepen kan dus niet meer als de regel zo gaat gelden. Beseft men wel dat er nu veel blessures zijn bij sporters omdat ze steeds niet kunnen (mogen) sporten, en mensen dus gewoon fysiek en mentaal minder sterk zijn? Hier komen allerlei klachten uit, maar goed het is gemakkelijker om alles onmogelijk te maken, want dan hoef je geen maatwerk te leveren.
Dit doen ze momenteel met alles:
Energie prijzen hoog, geef iedereen inclusief de enorme groep in de rijke elite dan maar korting onder het mom van 'anders is het te ingewikkeld'.
Horeca, waarbij je letterlijk op een stoel zit, gelijk trekken met buffet restaurants en discotheken waar iedereen door elkaar dendert. Want onderscheid maken is zo moeilijk.
Keer op keer kiest men voor de gemakkelijkste weg in plaats van gericht onderdelen aan te pakken. Hier zou wanneer men wil toch meer mogelijk moeten zijn, maar dan moeten ze het wel echt willen.
Maar je verplaatst toch vooral het tijdstip waarop mensen gaan shoppen, in plaats van te voorkomen dat ze dit überhaupt gaan doen.Kheos schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:10:
[...]
waardoor je dus gedwongen wordt enkel noodzakelijke aankopen te doen. zoals boodschappen en dergelijk. wat dus de bedoeling van dat soort maatregelen is
Mensen die door de week werken en anders in de avond nog even naar de winkel gingen gaan allemaal in het weekend. Eigenlijk is juist open houden volgens mij handig, omdat je bewegingen juist verspreid in de tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door jbdeiman op 26-11-2021 17:21 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.