In dit topic objectief blijven tegenover andere piloten terwijl je fan bent van een bepaalde piloot ?? Als er iets aangetoond wordt in gans dit topic, dan is het wel dat dit niet kan, op een paar enkelingen na
Denk dat ik voor de rest van de dag met een glimlach op mijn gezicht rondloop, enkel maar door deze post.
Blokker_1999 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:44:
[...]
En ik vind het frappant dat er mensen zijn die denken dat Perez zomaar zal weggereden worden door Verstappen. De test van vorige week toont dat ze redelijk dicht op elkaar zitten en dat ondanks dat Perez nieuw is in het team en nog veel te leren heeft over de RBR en de Honda motor.
Ik denk dat het voor het eerst sinds lang is dat Verstappen in eigen team nog eens een echte concurent heeft die het hem mogelijks wat moeilijker kan maken. Het kan uiteraard ook anders uitdraaien, maar ik schat Perez wel net iets hoger in.
Er is een reden waarom velen het een fout vonden dat Perez werd ontslagen bij RP terwijl Stroll mocht blijven. Perez was daar de betere. En hij heeft een zitje in een topteam zeker en vast verdient en het is maar de vraag of hij zich zal neerleggen bij een nummer 2 positie binnen RBR.
Persoonlijk zou ik maar wat graag zien dat Verstappen en Perez elkaar het vuur aan de schenen kunnen leggen en dat ze tot het einde van het seizoen samen kunnen streiden voor een zo hoog mogelijke plaats in het kampioenschap, zoals het eerste jaar dat Vettel kampioen werd bij RBR. Dat was ook pas in de laatste race beslist.
Eén van de redenen dat velen het ontslag van Perez onrechtvaardig vonden, is natuurlijk ook omdat hij in feite het team gered heeft enkele jaren geleden. Was er toen geen Perez, had het team waarschijnlijk niet meer bestaan.
Maar ik ben er ook redelijk zeker van dat Perez zeker niet weggereden gaat worden door Verstappen. Voor iemand die net in de auto stapt, zat ie er toch zeer dicht bij. Of hij echt het vuur aan de schenen gaat leggen, dat betwijfel ik. Denk dat, op de momenten dat er beslissingen genomen moeten worden, er toch voor Verstappen gaat gekozen worden om hun goudhaantje (terecht overigens) meer kansen te geven. Ik vermoed dat Perez in zijn eerste jaar vooral in een ondersteunende rol geduwd gaat worden.