[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17
@nero355 ga je nu proberen mijn argumenten te weerleggen :+
Nee ik ken het allemaal, heb routed iptv ook werkend gehad (zelfs bijna een mooie telfort iptv brief gehad als je snapt wat ik bedoel ;)).
Overigens had dr lite dr usb stick, mijn x had hem wel vastgesoldeerd maar was gewoon corrupt na een jaar of 2. Toen nog met een tsop levend gekregen, dat werkte tot je hem weer rebooten

Het is en blijft leuk spul maar ik ben out voor de unifi lijn :) ii zal dit topic niet verder vervuilen ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:08:
Even een vraagje, hoe heet dit ding en als ik hem in mijn Rack plaats krijg je hem er dan nog uit?

Lijkt heel stug materiaal dat niet echt meebuigt.

Twijfel nog tussen een 4U of 8U rack, dus wil hem er liever nog niet inzetten als ik daarmee straks de lak e.d. beschadig.

[Afbeelding]
Het heet zoals @RudolfR al aangeeft een kooimoer. En in principe klikken die wel vast in de rails, maar moet je ze ook weer los kunnen krijgen door de lipjes in te drukken. Maar toen ik eens wat heb verplaatst zat er een kooimoer tussen waar ik misschien een half uur mee bezig ben geweest om ik meen weer er in te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag over een extra AC Lite:

Op dit moment bekabeld een AC Pro en een bekabelde AC Lite. Op de derde verdieping toch wel veel slechtere snelheid van internet en dus dacht ik via Wireless Uplink een AC Lite op te hangen.

Gaat dat werken en heb ik dan de volledige snelheid tot mijn beschikking, zowel op de oude bekabelde als op de nieuwe draadloos verbonden AC? Heb namelijk gelezen dat de snelheid gedeeld wordt tussen twee AC’s.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:08:

Op dit moment bekabeld een AC Pro en een bekabelde AC Lite. Op de derde verdieping toch wel veel slechtere snelheid van internet en dus dacht ik via Wireless Uplink een AC Lite op te hangen.

Gaat dat werken en heb ik dan de volledige snelheid tot mijn beschikking, zowel op de oude bekabelde als op de nieuwe draadloos verbonden AC? Heb namelijk gelezen dat de snelheid gedeeld wordt tussen twee AC’s.
Een AC AP kan maar met 1 client tegelijkertijd communiceren (per radio / band). Op het moment dat het bekabelde AP dus babbelt met het wireless uplinked AP kan die niet met andere clients babbelen dus neemt de waargenomen maximum snelheid daar af. Hetzelfde natuurlijk voor het wireless uplinked AP. Die luistert naar pakketjes van een client, en op het moment dat dat binnen is moet die dat zelf uitzenden / herhalen naar de uplink, en in die tijd van zenden naar (en ontvangen van) de uplink kan die dus niet zenden of ontvangen met de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Een AC AP kan maar met 1 client tegelijkertijd communiceren (per radio / band). Op het moment dat het bekabelde AP dus babbelt met het wireless uplinked AP kan die niet met andere clients babbelen dus neemt de waargenomen maximum snelheid daar af. Hetzelfde natuurlijk voor het wireless uplinked AP. Die luistert naar pakketjes van een client, en op het moment dat dat binnen is moet die dat zelf uitzenden / herhalen naar de uplink, en in die tijd van zenden naar (en ontvangen van) de uplink kan die dus niet zenden of ontvangen met de client.
Heldere uitleg, bedankt. Ik zou dan beter een bekabelde AC kunnen gaan ophangen, maar heb daar geen mogelijkheid toe. Dan maar genoegen nemen met minder snelheid.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:08:

Als je ergens een slecht signaal hebt dan ga je daar toch geen extra UAP ophangen via Wireless Uplink :?
THE_BASE schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:32:
Ik zou dan beter een bekabelde AC kunnen gaan ophangen, maar heb daar geen mogelijkheid toe.
Dan maar genoegen nemen met minder snelheid.
Ga dan eens nadenken over een oplossing om dat toch voor elkaar te krijgen! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:42:
[...]

Als je ergens een slecht signaal hebt dan ga je daar toch geen extra UAP ophangen via Wireless Uplink :?
Eigenlijk klinkt dat ook best logisch, inderdaad. Die UAP kan van 40% ook geen 100% maken.

Feitelijk is een AP niets anders dan een device, alleen kun je er niet op browsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:42:
[...]

[...]

Ga dan eens nadenken over een oplossing om dat toch voor elkaar te krijgen! :P
@THE_BASE die snelheidsvermindering valt mee hoor, heb het jaren gebruikt in de achtertuin. Het gemiddelde huishouden koopt tegenwoordig mesh omgevingen op advies van een mediamarkt etc. Het werkt echt prima voor browsing en streaming.

Wat Nero zegt is wel cruciaal, je kan niet verstreken op een plaats waar het signaal al slecht is. Je zult een verdieping lager moeten versterken, in de hoop dat het daarmee op de matige plaats voldoende geworden is.

Als je op zolder bijvoorbeeld op 2.4Ghz een SSID maakt, dan gebruikt hij de 5Ghz band voor uplinking en heb je "full speed".

https://help.ui.com/hc/en...iguring-a-Wireless-Uplink
  • Dual band base station AP to dual-band mesh AP: will uplink on 5GHz.
  • Dual band base station AP to single band mesh AP: will uplink on the supported frequency of the single band model.
  • Single band base station AP to single band mesh AP: will uplink, as long as the same band is supported on both sides of the link.
  • Single band (2.4GHz only models) base station AP to dual-band mesh AP will not be able to uplink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @Greatsword afgesplitst naar Aantal vragen over patchrack.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 06-06-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:46:
[...]

Wat Nero zegt is wel cruciaal, je kan niet verstreken op een plaats waar het signaal al slecht is. Je zult een verdieping lager moeten versterken, in de hoop dat het daarmee op de matige plaats voldoende geworden is.
Ik heb een AP hangen op de begane grond, woonkeuken, en daar 100% dekking en 310 Mbit. Op de eerste verdieping, woonkamer ook een AP, 100% dekking en snelheid van 310 Mbit.

Op de tweede verdieping is de werkkamer sinds vorig jaar thuis wordt gewerkt. Daar halen we qua snelheid net geen 70 Mbit, dit zou ik willen opkrikken. Ik zou dan feitelijk in het trappengat, waar dus nog wel volle snelheid is, een AP moeten hangen, in plaats van de werkkamer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Ik heb een AP hangen op de begane grond, woonkeuken, en daar 100% dekking en 310 Mbit. Op de eerste verdieping, woonkamer ook een AP, 100% dekking en snelheid van 310 Mbit.

Op de tweede verdieping is de werkkamer sinds vorig jaar thuis wordt gewerkt. Daar halen we qua snelheid net geen 70 Mbit, dit zou ik willen opkrikken. Ik zou dan feitelijk in het trappengat, waar dus nog wel volle snelheid is, een AP moeten hangen, in plaats van de werkkamer zelf?
Heeft de werkkamer een utp of een ongebruikte coax/ telefoonaansluiting? Zo ja -> kijk eens naar een in-wall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Miki schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Heeft de werkkamer een utp of een ongebruikte coax/ telefoonaansluiting? Zo ja -> kijk eens naar een in-wall :)
Thanks voor de tip, maar er is niets van dat alles. Alleen stroom. :)

Op de hele tweede verdieping overigens niet, vandaar de mesh-achtinge oplossing. Uiteindelijk is het alleen voor Teams, omdat dat volgens mijn partner nogal eens weg wil vallen. Verder is er prima te internetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Correct, de plaatsing klopt. Je kan er ook mee testen door het AP van beneden in zetten als wireless model boven in het trapgat. Heb je beneden even niets, kan je wel met gesloten beurs testen _/-\o_

De antennes in een AP zijn vaak groter qua volume, in een laptop moet het allemaal plat. Je hebt ook kans dat het AP op de werkkamer een goed bereik heeft. Alles hangt af van een praktijk test, ik zou dat AP van beneden eens op de werkkamer configureren. Je hebt grote kans dat door de hoogte van de 2e verdieping je nog net wel WiFi hebt beneden, ten tijde van de testen.

[ Voor 19% gewijzigd door stormfly op 06-06-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Correct, de plaatsing klopt. Je kan er ook mee testen door het AP van beneden in zetten als wireless model boven in het trapgat. Heb je beneden even niets, kan je wel met gesloten beurs testen _/-\o_
Dat is een goede tip, dank je. Ga dat maar eens testen.

Zojuist wel even op de plek waar ik hem zou willen plaatsen een Speedtest met een iPhone uitgevoerd en haal daar dan 180 Mbit. Het vreemde, op de werkplek ineens 200 Mbit. Het zit hem dus niet alleen in de locatie van de werkplek. Nog maar eens verder testen of er andere factoren zijn die meespelen, er waren geen andere apparaten op dat moment aan het slurpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Dat is een goede tip, dank je. Ga dat maar eens testen.

Zojuist wel even op de plek waar ik hem zou willen plaatsen een Speedtest met een iPhone uitgevoerd en haal daar dan 180 Mbit. Het vreemde, op de werkplek ineens 200 Mbit. Het zit hem dus niet alleen in de locatie van de werkplek. Nog maar eens verder testen of er andere factoren zijn die meespelen, er waren geen andere apparaten op dat moment aan het slurpen.
70Mbit voelt als een 2G verbinding, tip:

2Ghz naar power low
5Ghz naar power high

en dan eens een dagje werken. Als 2G echt te laag blijkt, wat vaak niet het geval is met low, kan je eventueel nog naar medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:21:
[...]

70Mbit voelt als een 2G verbinding, tip:

2Ghz naar power low
5Ghz naar power high

en dan eens een dagje werken. Als 2G echt te laag blijkt, wat vaak niet het geval is met low, kan je eventueel nog naar medium.
Volgens mij heeft het zeker iets geholpen, voor zover ik nu kan testen. De UAP beneden stond al op de voorkeuren die jij aangaf, die op de eerste verdieping stond op 'Auto'. Die heb ik nu naar 2Ghz/Low en 5Ghz/High gezet.

Heb nu op de werkkamer met iPhone zelfs 300Mbit, maar op de MacBook is het van 70Mbit naar 105Mbit gegaan. Dat zal nog wat fluctueren, bovendien denk ik dat mijn MacBook 12" uit 2016 niet de wifi heeft die de iPhone 12 Pro meegekregen heeft. Dat zal qua ontvangst/signaalsterkte zeker iets uitmaken.

Edit: schiet mij maar lek, een test later en alles zakt weer in naar 50Mbit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 06-06-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:44:
Feitelijk is een AP niets anders dan een device, alleen kun je er niet op browsen?
Eigenlijk wel inderdaad! :)
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:21:
Thanks voor de tip, maar er is niets van dat alles. Alleen stroom. :)
Kan je echt helemaal niks doen :?

Desnoods kabels langs de buizen van de verwarming trekken of zo ??

En anders blijft er nog maar één optie over die ik altijd liever vermijd : Powerline setje gebruiken om de afstand te overbruggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Kan je echt helemaal niks doen :?

Desnoods kabels langs de buizen van de verwarming trekken of zo ??

En anders blijft er nog maar één optie over die ik altijd liever vermijd : Powerline setje gebruiken om de afstand te overbruggen :)
Powerline heb ik ooit eens gehad, liever niet inderdaad. Ga er straks nog even mee stoeien. Nu te mooi weer voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:19:
[...]

Powerline heb ik ooit eens gehad, liever niet inderdaad. Ga er straks nog even mee stoeien. Nu te mooi weer voor. :)
Met een premium Powerline (hardware info heeft mooie testen). Denk ik toch dat het mijn voorkeur heeft ten aanzien van wireless uplinking. Had alleen zelf dat "licht" nooit gezien naar het garage AP. Daar ligt nu UTP, maar toen wireless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

<rant die nergens toe leidt maar ik wil het even kwijt>

Ik vind het bijzonder smerig van ubiquiti om de lite 16 poe een paar mm hoger te maken dan 1u, zodat deze quasi niet in een hobby-rack gezet kan worden zonder meteen 2u op te offeren
(ge gaat mij echt niet wijs maken dat een bedrijf dat godweethoeveel 1u apparaten ontwerpt zoiets niet opzettelijk doet)

</rant die nergens toe leidt maar ik wil het even kwijt>

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:49
roeleboel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:19:

Ik vind het bijzonder smerig van ubiquiti om de lite 16 poe een paar mm hoger te maken dan 1u, zodat deze quasi niet in een hobby-rack gezet kan worden zonder meteen 2u op te offeren
(ge gaat mij echt niet wijs maken dat een bedrijf dat godweethoeveel 1u apparaten ontwerpt zoiets niet opzettelijk doet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9XGgdcoEbSwWNVOymxMe45zSIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/soKdjpVzwQCB1vAany0YgnLb.jpg?f=user_large

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:44
roeleboel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:19:

Ff op de bandschuurmachine zetten. Niet te lang!

Of even een aangepaste behuizing 3D printen. Is misschien wel vraag naar.

[ Voor 6% gewijzigd door Skynett op 06-06-2021 17:17 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:31:
[...]

@Dysan had je dit nog geprobeerd???
Sorry, had je post duimpje gegeven, was inderdaad de oplossing, stom zeg dat dat dus problemen geeft.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
rookie no. 1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:32:
Iemand al een Cloudkey gen1 draaien met een controller versie nieuwer dan 6.1.71?

De nieuwste 6.2.25 krijg ik niet te zien en ook geen idee hoe deze handmatig te installeren.
Daar is hij dan! Geduld is de schoonste zaak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Tip van de dag.
Als iemand ac in wall ap's zoekt voor 'n redelijke prijs:
https://finshop.belgium.b...rbinding-een-wifi-netwerk

Shop van de belgische overheid met materiaal van faillisementen, in beslag names,... Helaas enkel voor belgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik heb hier in huis de volgende setup

Fritzbox, wifi uit

3x UAP-AC-Pro
1x UAP-AC-LR (zojuist aangeschaft)

Alles bekabeld aangesloten. Alles voorzien van laatste firmware. Ik beheer de boel via de iOS app van Ubiquiti.

Ik heb gescheiden netwerken voor 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Het probleem: ondanks het feit dat 2.4 Ghz exact gelijk ingesteld staat op de 4 AP's, krijg ik toch 2x precies dezelfde SSID's. Hoe kan dit?

Zelf al geprobeerd.

- SSID veranderen naar andere naam > zelfde effect.

Plaatje van mijn iPhone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSvi6B1lP-XQpqD0E8FwCumqQaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9GRrLLxf43tai10oWpD8f0bN.png?f=fotoalbum_large

Plaatje van mijn Macbook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEVI49-uaqJ9CXeqEXV9FByplQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HFoXZjHvIR8noQpHrZgLQlcp.png?f=user_large

Heel veel meer trucs heb ik op dit moment niet?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 22:50
havana schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:46:
Plaatje van mijn Macbook

[Afbeelding]

Zie ik daar een spatie bij 'Achterhuis '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dat lijkt zo, maar is in werkelijkheid niet zo.

Ik heb het nu opgelost door alles te resetten en opnieuw in te stellen via de controller op mijn Macbook.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

Standaard wordt een SSID voor beide frequentie banden aangemaakt. Tenzij je gekke hardware in huis hebt zou ik nooit losse SSID gebruiken voor 1 netwerk. Het zal mij sowieso een worst wezen waar mijn devices mee connecten, als het maar stabiel is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:47
havana schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:46:
Ik heb hier in huis de volgende setup

Fritzbox, wifi uit

3x UAP-AC-Pro
1x UAP-AC-LR (zojuist aangeschaft)

Alles bekabeld aangesloten. Alles voorzien van laatste firmware. Ik beheer de boel via de iOS app van Ubiquiti.

Ik heb gescheiden netwerken voor 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Het probleem: ondanks het feit dat 2.4 Ghz exact gelijk ingesteld staat op de 4 AP's, krijg ik toch 2x precies dezelfde SSID's. Hoe kan dit?

Zelf al geprobeerd.

- SSID veranderen naar andere naam > zelfde effect.

Plaatje van mijn iPhone

[Afbeelding]

Plaatje van mijn Macbook

[Afbeelding]

Je hebt dus geen controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 07:53

Toppe

Oké ✅

Mijn USG klapte er net uit en de enige oplossing was de stekker er uit trekken.

Nu weet ik dat dit apparaat standaard een hoge temperatuur heeft maar ik tik nu 53/55 graden aan. Op internet lees ik dat 43/45 graden "normaal" is...

Wat zijn de temperaturen van jullie USG?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tomas_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Je hebt dus geen controller?
de Access Points kan je met de mobiele app beheren, geen controller nodig ;)
offnouja, die app functioneerd als "controller"...

[ Voor 10% gewijzigd door geenwindows op 08-06-2021 13:30 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:47
geenwindows schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:30:
[...]

de Access Points kan je met de mobiele app beheren, geen controller nodig ;)
offnouja, die app functioneerd als "controller"...
edit ik zie dat je het al hebt opgelost door een reset

[ Voor 32% gewijzigd door Tomas_ op 08-06-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 21:15
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:29:
Mijn USG klapte er net uit en de enige oplossing was de stekker er uit trekken.

Nu weet ik dat dit apparaat standaard een hoge temperatuur heeft maar ik tik nu 53/55 graden aan. Op internet lees ik dat 43/45 graden "normaal" is...

Wat zijn de temperaturen van jullie USG?
Hoe meet je het? Dan zal ik het bij mijn USG doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

UTMachine schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:36:
[...]

Hoe meet je het? Dan zal ik het bij mijn USG doen :)
Haha, heb zn mooie temperatuur meter hier voor. Komt van Ali af en hij is echt accuraat gek genoeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:38:
[...]

Haha, heb zn mooie temperatuur meter hier voor. Komt van Ali af en hij is echt accuraat gek genoeg _/-\o_
Welke is het dan?

Ali kennende hebben ze ook daarvan 100-en zoniet 1000-en varianten van 1 apparaat.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Comp User schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Welke is het dan?

Ali kennende hebben ze ook daarvan 100-en zoniet 1000-en varianten van 1 apparaat.
https://a.aliexpress.com/_uIKuJh

Ik heb de GM320 Orange

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @jackzonztyl afgesplitst naar: [Ubiquiti UniFi 6 Lite] Combineren met Asus AC66u

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Zie ik daar een spatie bij 'Achterhuis '?
Wat is daar mis mee, de spatie komt eerder in Unicode dan de A waardoor mijn SSID altijd Bovenaan in de gevonden netwerken staat.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 22:50
xbeam schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Wat is daar mis mee, de spatie komt eerder in Unicode dan de A waardoor mijn SSID altijd Bovenaan in de gevonden netwerken staat.
Helemaal niks ;)
Wat ik bedoelde is dat er een keer "Achterhuis" en een keer "Achterhuis " staat. Dus zijn de SSIDs niet gelijk en verschijnen ze als twee netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Helemaal niks ;)
Wat ik bedoelde is dat er een keer "Achterhuis" en een keer "Achterhuis " staat. Dus zijn de SSIDs niet gelijk en verschijnen ze als twee netwerken.
Ik schrok al, dacht dat ik iets gemist had dat een spatie in de SSID voor problemen zorgde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:32
Ik heb een probleem met de UniFi Video G3-Flex.
3 weken geleden heb ik 2 G3-Flex camera's gekocht. Eén van de twee had probleem met IR-led's die niet aan gingen bij switch naar nacht modus. IR filter hoorde je wel duidelijk klikken. Meteen RMA aangevraagd om camera te laten vervangen.
De 2e bestelde camera geïnstalleerd en die werkt sinds dien prima.

Vervangende camera ontvangen via RMA, meteen getest en lijkt zelfde probleem te hebben. Factory reset gedaan, tijdens reboot komen de led's wel aan maar alles reset klaar is werkt het wederom niet. Deze keer maar ondersteuning gevraagd via Support. Echter geen oorzaak en oplossing kunnen vinden. Daarom weer RMA en gisteren nieuwe camera ontvangen.
Deze ook weer aangesloten, tijdens eerste keer opstarten doen led's het echter lijkt het dat naar bijwerken van firmware dat de led's weer niet aan gaan bij switch naar nacht modus. 8)7

De camera die wel werkt draait op zelfde firmware als defecte camera. Zit op zelfde switch. Ik snap er niks van en ben er bijna klaar mee. Weer RMA doen en vervolgens nieuwe camera die niet werkt te ontvangen ....
Mogelijk dat hier iemand is met idee om dit op te lossen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vandaag de 3D geprinte antennehouder voor m'n AC Mesh binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.metsander.nl/unifi%20ap%20ac%20mesh%20antennehouder.jpg

Hier te vinden:
https://www.thingiverse.com/thing:3640531

Geprint in PETG, 40% infill, 0,2mm door http://create3dshop.nl/

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 20:40
CrashOne schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:29:

[Afbeelding]

Hier te vinden:

Vallen de antennes anders omlaag? Ik heb zelf een mesh pro dus daar geen problemen mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

m3gA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Vallen de antennes anders omlaag? Ik heb zelf een mesh pro dus daar geen problemen mee.
Het is een van de klachten die vaker voorkomt wanneer deze vrij in de lucht hangt (zonder muur erachter). Zijn zelfs posts te vinden van mensen die vogels er op zien landen :D

Dacht dat wil ik voorkomen met een nette en meer permanente oplossing.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 11:31
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn USW Mini kan adopteren. Ik heb m’n ooit in de cloud gehangen waar mijn Controller toen stond op een vps. Een half jaar geleden heb ik de controller op mijn nas via docker geïnstalleerd alles gereset toegevoegd etc. Maar ik krijg niet de kans om ze opnieuw toe te voegen.

Ze staan wel bij clients maar niet bij apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-tyv5KWfxEVr3ul7RA7EHf6iAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s1aV8VM7z2Mg8nZSiP8ZRdTj.png?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

robbinonline schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:42:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn USW Mini kan adopteren. Ik heb m’n ooit in de cloud gehangen waar mijn Controller toen stond op een vps. Een half jaar geleden heb ik de controller op mijn nas via docker geïnstalleerd alles gereset toegevoegd etc. Maar ik krijg niet de kans om ze opnieuw toe te voegen.

[Afbeelding]
Wat ik vaak doe is inloggen via ssh
code:
1
2
3
ssh site_user@device_ip
site_password
set-inform http://controller_ip:8080/inform

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online

[...]
[RNMC] Viper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:47:
[...]

code:
1
2
3
ssh site_user@device_ip
site_password
voor zo ver ik weet heeft de usw mini geen ssh server...

resetten is de enige mogelijkheid om hem te kunnen adopten.
volgens mij kan je met DHCP option 43 wel aangegeven waar de controller zich bevind.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Even terug naar de fabriekinstellingen op dat ding.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOne schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Het is een van de klachten die vaker voorkomt wanneer deze vrij in de lucht hangt (zonder muur erachter). Zijn zelfs posts te vinden van mensen die vogels er op zien landen :D

Als je hem in de kippenren hangt kan je er onder eitjes rapen, kunnen ze zo op "stok".

Ben blij met je uitleg want ik snapte je noodzaak niet zo, AC-M antennes staan hier al jaren 45gr maar die hangt in de schuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOne schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:29:

[Afbeelding]

Hier te vinden:

_O- Ik dacht dat je iets heel anders ging doen met een antennehouder : De antennes los van de Mesh AC monteren! :D
CrashOne schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:34:

Dit kan ook nog hé : [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Dus dit ding erop i.p.v. de reguliere antennes : https://www.ui.com/unifi/unifi-mesh-antenna/ :*)
code:
1
2
3
ssh site_user@device_ip
site_password
Naast dit :
geenwindows schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:57:

volgens mij kan je met DHCP option 43 wel aangegeven waar de controller zich bevind.
Heb je ook nog eens de SSH Credentials apart ingesteld in je UniFi Controller als het goed is dus de login van de Site hoeft helemaal niet met de SSH login te matchen! ;)

/EDIT :
Polyphemus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:57:
Die antenne is duurder dan het hele accesspoint :P
Tja, je zal het maar net nodig hebben hé! :)

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 10-06-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 10:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:43
Ik heb vandaag een Edgerouter 4 aangeschaft. Deze aan de NT van KPN gehangen. Heb alles zo goed als werkend, alleen snap ik niet wat betreft port forwarding. Zou iemand me op weg kunnen helpen, want heb gezocht via internet en kom niet echt verder.

En de 2e vraag, hoe ik apparaten een vast ip kan geven in de edgerouter 4.

[ Voor 13% gewijzigd door Glassertje op 09-06-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 11:31
[...]

code:
1
2
3
ssh site_user@device_ip
site_password
Er zit geen ssh ondersteuning in helaas.
geenwindows schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:57:
[...]

[...]

Hoe werkt dat option 43 precies? Ik kom hier niet echt uit: https://help.ui.com/hc/en...Fi-Network-Applications#5
Tylen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Even terug naar de fabriekinstellingen op dat ding.
Een paar keer geprobeerd heb er zelf 2 maar dat werkt bij allebei niet.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:32
alfa75qv schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:11:
Ik heb een probleem met de UniFi Video G3-Flex.
3 weken geleden heb ik 2 G3-Flex camera's gekocht. Eén van de twee had probleem met IR-led's die niet aan gingen bij switch naar nacht modus. IR filter hoorde je wel duidelijk klikken. Meteen RMA aangevraagd om camera te laten vervangen.
De 2e bestelde camera geïnstalleerd en die werkt sinds dien prima.

Vervangende camera ontvangen via RMA, meteen getest en lijkt zelfde probleem te hebben. Factory reset gedaan, tijdens reboot komen de led's wel aan maar alles reset klaar is werkt het wederom niet. Deze keer maar ondersteuning gevraagd via Support. Echter geen oorzaak en oplossing kunnen vinden. Daarom weer RMA en gisteren nieuwe camera ontvangen.
Deze ook weer aangesloten, tijdens eerste keer opstarten doen led's het echter lijkt het dat naar bijwerken van firmware dat de led's weer niet aan gaan bij switch naar nacht modus. 8)7

De camera die wel werkt draait op zelfde firmware als defecte camera. Zit op zelfde switch. Ik snap er niks van en ben er bijna klaar mee. Weer RMA doen en vervolgens nieuwe camera die niet werkt te ontvangen ....
Mogelijk dat hier iemand is met idee om dit op te lossen?
Het lijkt opgelost te zijn.
Door de instelling bij "Adjust Camera Picture" terug te zetten naar default gaan de IR led's netjes aan.
Hoe dat kan :X Maar bij mij lijkt het nu dus te werken. Mocht iemand tegen zelfde situatie aanlopen ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:41:
[...]
Hoe werkt dat option 43 precies? Ik kom hier niet echt uit: https://help.ui.com/hc/en...Fi-Network-Applications#5
[...]
weet ik niet zeker, ik heb het nog nooit gebruikt.
Als je Unifi als dhcp server gebruikt heb je de optie om bij "DHCP Unifi controller" de controller ip adres in te geven.

er is ook nog een optie om het via dns te doen:
Unifi in DNS
Secondary to the Option 43 I also add the hostname “unifi” into my local DNS Server pointing as A Record to my static IPv4 of the Unifi Controller. Don’t forget to also specify a domain if your DHCP Server sets a local domain. So if your local domain is “mylocal” add for Example:

“unifi.mylocal A 192.168.1.2”

I indeed prefer to use both methods because depending on your local domain I already had some problems where the DNS only way didn't work as expected.
bron: https://tcpip.wtf/en/unif...e-mikrotik-and-others.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 20:40
Polyphemus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:57:
[...]

Volgens mij maak je er zo een mesh pro van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 21:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben momenteel tevreden met mijn huidige netwerk.

- Ziggo Router;
- AP pro x2;
- Synology NAS met Controller software.

Echter ik ga volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouw woning en wil het netwerk dan goed inregelen dus met IoT/gasten VLAN e.d.

Mijn idee is dan om uit te breiden met:

- Dreammachine router;
- Switch Lite 8 PoE voor de huidige AP Pro's.

Dit lijkt mij voor mijn thuis omgeving nog ruim voldoende en dan heb ik direct 3 AP's met de Dreammachine er bij. Deze zal ik dan wel ergens in de woonkamer moeten plaatsen misschien voor het bereik. Ik ben benieuwd wat jullie meningen hiervan zijn. De edgerouters lijken me dan eigenlijk net weer to much voor deze setup en werken geloof ik ook niet met de controller software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

TiMMieJ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:43:

- Ziggo Router;
- AP pro x2;

Echter ik ga volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouw woning en wil het netwerk dan goed inregelen dus met IoT/gasten VLAN e.d.

- Dreammachine router;

Dit lijkt mij voor mijn thuis omgeving nog ruim voldoende en dan heb ik direct 3 AP's met de Dreammachine er bij. Deze zal ik dan wel ergens in de woonkamer moeten plaatsen misschien voor het bereik. Ik ben benieuwd wat jullie meningen hiervan zijn. De edgerouters lijken me dan eigenlijk net weer to much voor deze setup en werken geloof ik ook niet met de controller software.
Hebben hier een 800m3 nieuwbouw huis. heb 1 AP (nano) beneden in de hal en een centraal in de nok (pro AC) boven de open trap op de 2de etage. Dekking is prima (issolatie, vloermatten en verwarming tripple glas). Buiten in de schuur hangt een 3de AP Pro AC

Wifi wordt wel alleen voor portable apparaten gebruikt, de rest zit allemaal bedraad. Dekking is prima/uitstekend.

Ziggo modem (compal) staat in bridge modus
Router is een UDM pro
gekoppeld aan een 24poort gen2 switch via een SFP+ kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door ranzige pad op 10-06-2021 16:50 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-10 23:21

- Ziggo Router;
- AP pro x2;

- Dreammachine router;

UDM-Pro nemen en een wifi ap in de woonkamer ;)

Je gaat naar nieuwbouw zeg je dus je kan precies aangeven waar je een utp wil voor wifi ap's (y)

//edit

vergeet ook zeker niet het nieuwbouw topic door te nemen:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

[ Voor 6% gewijzigd door hgwj1983 op 10-06-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 14:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik probeer twee dingen in verband te brengen (of juist uit te sluiten).

De laatste tijd krijg ik af en toe meldingen dat er op mijn access point in de tuin 'radar' is gedetecteerd. Het is geen 'error' of 'warning', puur een melding. Ik denk dat ik er dan niks mee hoef :?.

Ongerelateerd hieraan: Pas een nieuwe bosmaaier gekocht en daarmee per ongeluk (mijn oude kantentrimmer zou dit niet zijn gelukt, vandaar dat ik niet voorzichtig genoeg was) de plastic mantelbuis stukgemaakt waarin de UTP kabel naar boven loopt langs de pergola waar het AP in hangt.

Alhoewel de plastic buis stuk is, lijkt de kabel ongeschonden (de mantel is nog helemaal intact). Access point werkt ook gewoon prima.

Enkele dagen later keek ik toevallig in het Dashboard en toen zag ik ineens '100FDX' naast dit AP staan.
Vreemd... mijn eerste gedachte was dat ondanks dat de mantel van de UTP kabel intact is, het ding misschien wel een tik heeft gehad waardoor er intern een koperbreuk is ontstaan op één van de draden waardoor hij terug moest vallen op 100mbit.

Een andere theorie is dat die radar interferentie veroorzaakt en dat het AP daarom gedwongen werd de snelheid naar beneden te brengen? We hebben wel een overbuurman met een klein vliegtuig (en zijn eigen landingsbaan) dus het is niet ondenkbaar dat er radarsignalen laag overkomen, denk ik zo? Of kan het iets anders zijn?

Maarrr... ik heb het AP herstart, en daarna kwam hij gewoon weer op met een 1gbit verbinding. Dat is nu een dag geleden en hij draait nog steeds op 1gbit. Ik heb wél weer een melding ontvangen dat er 'radar' is gedetecteerd op kanaal 120 (5600mhz).

Vreemd, niet? Ik zou het jammer vinden (maar onvermijdelijk) om de S/FTP kabel te moeten vervangen, het is nogal een eindje naar de tuin en de plastic mantelbuis (die ik op de plaats van de beschadiging nu even met duct tape heb afgesloten) is zo lang dat een kabel trekken met een veer bijna onmogelijk is (was ook een hels karwei de boel aan te leggen). Ik ga er uiteindelijk maar een metalen beschermkap omheen maken zodat ik het niet nog een keer stukmaak...

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-06-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:41:
Er zit geen ssh ondersteuning in helaas.
Dan zal je de USW Mini moeten Resetten via het pinnetje en daarna dus via DHCP Option 43 moeten adopten!
Heb je een USG :?

Dan vind je dat hier :

UniFi Controller - DHCP Option 43

:)

/EDIT :
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:58:
De laatste tijd krijg ik af en toe meldingen dat er op mijn access point in de tuin 'radar' is gedetecteerd. Het is geen 'error' of 'warning', puur een melding. Ik denk dat ik er dan niks mee hoef :?
Dat is normaal voor een accesspoint dat in Outdoor Mode staat en dus alleen DFS kanalen gebruikt :)
Enkele dagen later keek ik toevallig in het Dashboard en toen zag ik ineens '100FDX' naast dit AP staan.
Is weleens vaker hier langsgekomen en vaak lag het aan de kabel als het accesspoint vaak naar 100 Mbps terugspringt :)
Een andere theorie is dat die radar interferentie veroorzaakt en dat het AP daarom gedwongen werd de snelheid naar beneden te brengen?
Daar heeft je UTP niks mee te maken!

Wat er gebeurt :
- Radar detected.
- 5 GHz WiFi gaat DOWN.
- Na een bepaalde periode gaat je accesspoint scannen of "The coast clear is" en als dat zo is komt je 5 GHz WiFi weer UP!

De exacte tijdsduur ben ik effe vergeten... :$
We hebben wel een overbuurman met een klein vliegtuig (en zijn eigen landingsbaan) dus het is niet ondenkbaar dat er radarsignalen laag overkomen, denk ik zo? Of kan het iets anders zijn?
Ten eerste : VET! _O_
Ten tweede : Dat is niet ondenkbaar, maar het kan ook de Radar van de Weerstations zijn!
Maarrr... ik heb het AP herstart, en daarna kwam hij gewoon weer op met een 1gbit verbinding. Dat is nu een dag geleden en hij draait nog steeds op 1gbit. Ik heb wél weer een melding ontvangen dat er 'radar' is gedetecteerd op kanaal 120 (5600mhz).

Vreemd, niet?
Lekker zo laten zou ik zeggen! :)
Ik zou het jammer vinden (maar onvermijdelijk) om de S/FTP kabel te moeten vervangen, het is nogal een eindje naar de tuin en de plastic mantelbuis (die ik op de plaats van de beschadiging nu even met duct tape heb afgesloten) is zo lang dat een kabel trekken met een veer bijna onmogelijk is (was ook een hels karwei de boel aan te leggen). Ik ga er uiteindelijk maar een metalen beschermkap omheen maken zodat ik het niet nog een keer stukmaak...
Hoe lang is "nogal een eindje" :?

Alles wat je omschrijft klinkt heel onverstandig, vanwege dit soort dingen : Hipska in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Ik ben geen liefhebber van YouTube meuk kijken, maar dat stukje moet je echt even zien! ;)

[ Voor 57% gewijzigd door nero355 op 10-06-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:01:

Dat is normaal voor een accesspoint dat in Outdoor Mode staat en dus alleen DFS kanalen gebruikt :)
Of hij specifiek in Outdoor modus staat weet ik niet, moet ik checken. Het is wel een PRO versie (dus geschikt voor buiten mits hij goed beschut hangt, en dat is zo).
Is weleens vaker hier langsgekomen en vaak lag het aan de kabel als het accesspoint vaak naar 100 Mbps terugspringt :)

Daar heeft je UTP niks mee te maken!

Wat er gebeurt :
- Radar detected.
- 5 GHz WiFi gaat DOWN.
- Na een bepaalde periode gaat je accesspoint scannen of "The coast clear is" en als dat zo is komt je 5 GHz WiFi weer UP!

De exacte tijdsduur ben ik effe vergeten... :$

Ten eerste : VET! _O_
Ten tweede : Dat is niet ondenkbaar, maar het kan ook de Radar van de Weerstations zijn!

Lekker zo laten zou ik zeggen! :)

Hoe lang is "nogal een eindje" :?

Alles wat je omschrijft klinkt heel onverstandig, vanwege dit soort dingen : Hipska in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Ik ben geen liefhebber van YouTube meuk kijken, maar dat stukje moet je echt even zien! ;)
Ik denk dat het een meter of 50 betreft, hij gaat vanaf de meterkast (waar de PoE switch hangt) door een mantelbuis naar de garage, helemaal onder de vloer door (door de kruipruimte aldaar) en daar uiteindelijk door de muur de tuin in. Het hele traject ligt in principe in gele mantelbuis. Die mantelbuis ligt op zijn beurt (voor wat betreft het traject van de meterkast naar de garage, die losstaat van het huis) in een 10cm grote pcv pijp waar ook andere kabels doorheen lopen (o.a. de 230 en 400v naar de garage dus, plus een access point in de garage zelf) vandaar dat ik voor de zekerheid voor S/FTP ben gegaan. En in principe gaat dat al een lange tijd (half jaar) goed.

Ik kan overal nog bij als het moet (behalve het deel onder de grasmat door, die zou ik moeten opgraven) maar door het traject is een deel van de mantel flexibele bus (en geen rechte pvc pijp) en die zijn notoir lastig om kabels doorheen te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-06-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:19:
Of hij specifiek in Outdoor modus staat weet ik niet, moet ik checken. Het is wel een PRO versie (dus geschikt voor buiten mits hij goed beschut hangt, en dat is zo).
Ik heb mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) handmatig voor de zekerheid in Outdoor Mode gezet.

Geen idee of de AC Pro dat ook kan eerlijk gezegd...
Ik denk dat het een meter of 50 betreft
Ik zou zeggen dat je bij alles wat meer dan 10 meter buiten onder de grond ligt echt heel erg moet oppassen!
Die mantelbuis ligt op zijn beurt (voor wat betreft het traject van de meterkast naar de garage, die losstaat van het huis) in een 10cm grote pcv pijp waar ook andere kabels doorheen lopen (o.a. de 230 en 400v naar de garage dus, plus een access point in de garage zelf) vandaar dat ik voor de zekerheid voor S/FTP ben gegaan. En in principe gaat dat al een lange tijd (half jaar) goed.
Volgens mij zijn daar ook wat regels aan verbonden dus kijk effe goed rond in :
- Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
en
- Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Voor advies over dergelijke dingen, want ik vergeet elke keer hoe dat allemaal alweer in elkaar zat :$ :)
Ik kan overal nog bij als het moet (behalve het deel onder de grasmat door, die zou ik moeten opgraven) maar door het traject is een deel van de mantel flexibele bus (en geen rechte pvc pijp) en die zijn notoir lastig om kabels doorheen te krijgen.
Snap ik, maar kijk die video effe en bepaal dan voor jezelf of je huidige setup nog steeds verstandig is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) handmatig voor de zekerheid in Outdoor Mode gezet.

Geen idee of de AC Pro dat ook kan eerlijk gezegd...

[...]

Ik zou zeggen dat je bij alles wat meer dan 10 meter buiten onder de grond ligt echt heel erg moet oppassen!

[...]

Volgens mij zijn daar ook wat regels aan verbonden dus kijk effe goed rond in :
- Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
en
- Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Voor advies over dergelijke dingen, want ik vergeet elke keer hoe dat allemaal alweer in elkaar zat :$ :)

[...]

Snap ik, maar kijk die video effe en bepaal dan voor jezelf of je huidige setup nog steeds verstandig is... ;)
Die video kende ik al, en hoe denk je dat alle andere outdoor access points aangesloten worden? Er zal toch een kabel heen moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
@HTT-Thalan als het een custom made kabel betreft, kan je de nieuwe kabel met de oude verbinden dmv een touwtje of binddraad, zo doe ik het wel vaker, weliswaar binnenshuis, maar dat mag niet uitmaken.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:44

- Ziggo Router;
- AP pro x2;

- Dreammachine router;

Goed plan. Keep it simpel. Al dat OCD 'alles in de meterkast plaatsen' is echt alleen maar goed voor je OCD. Bovendien zijn die meterkasten vaak slecht geventileerd dus het spul wordt onnodig warm.

Hier nu ook een DM in de huiskamer en dat gaat uitstekend. Voorheen een AP Lite en die deed het ook uitstekend, alleen is dit nog sneller (sneller dan mijn 200mbit internetverbinding). Bereik is minstens zo goed, nog geen gat in de dekking gevonden. Switchje in de DM is ook handig, hij staat op mijn huiskamerbureau. Maar je kan hem ook bij je TV zetten, daar heb je vaak meerdere aansluitingen nodig.

PoE switch in de meterkast en klaar is kees. UDM pro biedt juist op dit punt geen enkel voordeel omdat er geen PoE in zit, je hebt alleen maar een extra apparaat wat niets toevoegt als je geen camera's gaat gebruiken.

Mijn zegen heb je.

[ Voor 5% gewijzigd door Skynett op 10-06-2021 18:43 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:57
Mijn USG was ineens disconnected.
Nu knippert mijn console led alleen nog maar.
Hard rest en ping blijft weg.
Snel zoeken dan zie ik dat dit met de power supply te maken heeft?
Kan iemand dit hier ook bevestigen voor ik back up ga terug zetten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

d-vine schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:29:
Mijn USG was ineens disconnected.
Nu knippert mijn console led alleen nog maar.
Hard rest en ping blijft weg.
Snel zoeken dan zie ik dat dit met de power supply te maken heeft?
Kan iemand dit hier ook bevestigen voor ik back up ga terug zetten etc.
Ik heb laatst iets soortgelijks gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:57
En hier ook bevestigen van een defecte adapter.
Hele huis overhoop aan het halen op zoek naar een soort gelijke versie
Blijkt de draytek van T-Mobile de juiste waarden te hebben.
Aangesloten en werken.

Snel maar een spare adapter aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 07:24
Ik zit te overwegen om de management software voor de camera's en het netwerk maar gewoon onder windows op een nuc-je te zetten. De laatste tijd is die CloudKey Gen 2+ erg onbetrouwbaar geworden. In huis kan ik er vaak wel bij, maar buitenshuis vaker niet dan wel. Terwijl aan mijn configuratie niet gewijzigd is.

Daar komt bij dat de CK bloedheet wordt. Ik kan er gerust een eitje op bakken. Vreemde is wel dat volgens de webpagina de systeem temp dan ongeveer 60 graden is en de CK gebruikt de alu behuizing als hitte afvoer, dus het klopt dat hij vrij warm wordt, maar ik vind dit wel erg extreem.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 19:27
Glassertje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:27:
Ik heb vandaag een Edgerouter 4 aangeschaft. Deze aan de NT van KPN gehangen. Heb alles zo goed als werkend, alleen snap ik niet wat betreft port forwarding. Zou iemand me op weg kunnen helpen, want heb gezocht via internet en kom niet echt verder.

En de 2e vraag, hoe ik apparaten een vast ip kan geven in de edgerouter 4.
Ik heb recent een glazen bol aangeschaft, echter werkt deze nog niet naar behoren.

Kortom: verklaar je nader, hier kunnen we natuurlijk niets mee.

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
dezonnebril schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb recent een glazen bol aangeschaft, echter werkt deze nog niet naar behoren.

Kortom: verklaar je nader, hier kunnen we natuurlijk niets mee.
Excuses hiervoor. Zal beter mijn best doen. :)

Inmiddels vaste ip's instellen is me gelukt.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om portforwaring voor mijn Synology nas in te stellen.

Dit heb ik ingesteld. Hairpin (geen idee wat het is, zowel uit als aan geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhbe2yubXh34WUQT7FlB3HKlE7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XLOJMRSFB07QAYboLR8Wp0LG.png?f=user_large

Maar ik kan zowel van buitenaf niet verbinden met mijn nas en ook filezilla werkt niet. Ook de forward port heb ik ook geprobeerd zonder iets in te vullen.

Mijn WAN poort is op dit moment eth0 en netwerkpoort is eth1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glassertje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Maar ik krijg het niet voor elkaar om portforwaring voor mijn Synology nas in te stellen.

Dit heb ik ingesteld. Hairpin (geen idee wat het is, zowel uit als aan geprobeerd)

[Afbeelding]

Maar ik kan zowel van buitenaf niet verbinden met mijn nas en ook filezilla werkt niet. Ook de forward port heb ik ook geprobeerd zonder iets in te vullen.

Ik mis nog helft helft van je instellingen, wat zijn je firewall regels om dit mogelijk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
@xbeam Ik ben helemaal nieuw met edgerouter. Ik wil het u graag laten zien, maar kunt u mij vertellen, waar ik dit vind? Ik heb namelijk veel help paginas gelezen van Ubiquiti, maar ben dit nog niet tegen gekomen.

Bedoelt u fit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhMEvwLCISiAos4VPOFZC6VkgLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itBzD0S9XSlTap0kdzv8wLD0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Glassertje op 11-06-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

[Afbeelding]

Dit is voldoende om je machines intern vanaf buitenaf benaderbaar te maken, heb je niet aparte firewall rules voor nodig. Je hebt het modem in bridge staan en je internet komt binnen zonder wat dan ook op je Edgerouter? Je WAN IP is niet een 192.168 adres ofzo?

En apparaten een vast ip-adres geven doe je via services/dhcp. Clients krijgen een dynamisch adres en dit kun je static maken

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Nee, ik heb gewoon een ip van kpn. Ik heb een script van het kpn forum van wjb erin gezet, en heb inmiddels alles werkend behalve port forwarding.

En vast ip heb gegeven bij static mac/ip mapping onder vieuw lease op de plek waar u al zei.

Het leek me ook voldoende voor portforwarding, maar ergens mis ik wat, denk ik, want het werkt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Glassertje op 11-06-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
Glassertje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:15:
Nee, ik heb gewoon een ip van kpn. Ik heb een script van het kpn forum van wjb erin gezet, en heb inmiddels alles werkend behalve port forwarding.

En vast ip heb gegeven bij static mac/ip mapping onder vieuw lease op de plek waar u al zei.

Het leek me ook voldoende voor portforwarding, maar ergens mis ik wat, denk ik, want het werkt niet.
Heb je niet toevallig een firewall actief op jouw nas waarin de betreffende poort niet geopend is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
Edt: Inmiddels werkt het. Blijkt dat de WAN poort nier eth0 is, maar ppoe0 8)7 Alles werkend nu.

Bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door Glassertje op 11-06-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 17:39
Ik probeer een 2e G3 Instant aan te schaffen. Mijn vorige zo'n 2 maanden geleden gekocht. Maar de website blijft aangeven dat ik er maar 1 mag bestellen, maar laat mij er niet 1 bestellen. Er zit niks in mijn winkelmandje, en de vorige order is al helemaal afgeleverd.

Kan je nu nooit meer een G3 Instant kopen? Of is dit een foutje op de website nu? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62MBiWNRDzIHjwvoOLalTHeqlR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QkezxN6v1FvpQOn7PHLiY0fG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

nexhil

BAM!

JorzoR schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:07:
Ik probeer een 2e G3 Instant aan te schaffen. Mijn vorige zo'n 2 maanden geleden gekocht. Maar de website blijft aangeven dat ik er maar 1 mag bestellen, maar laat mij er niet 1 bestellen. Er zit niks in mijn winkelmandje, en de vorige order is al helemaal afgeleverd.

Kan je nu nooit meer een G3 Instant kopen? Of is dit een foutje op de website nu? :P

[Afbeelding]
Ander account registreren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Glassertje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:11:
@xbeam Ik ben helemaal nieuw met edgerouter. Ik wil het u graag laten zien, maar kunt u mij vertellen, waar ik dit vind? Ik heb namelijk veel help paginas gelezen van Ubiquiti, maar ben dit nog niet tegen gekomen.

Bedoelt u fit?

[Afbeelding]
Dat is ook waarom het niet werkt ;-) je moet deze regels zelf toevoegen. Nu heb je een 1 basis regel: naar binnen mag niets en naar buiten mag alles.
https://help.ui.com/hc/en...reate-a-WAN-Firewall-Rule

Het is nu even wat meer werk maar voor in de toekomst is het handig om zones te maken
Wan_in | wan_ out | wan_local | lan_in | Lan-out | gast_in | gast_Out | dat maakt het een heel stuk eenvoudiger om overzicht en controle te houden
https://help.ui.com/hc/en...outer-Zone-Based-Firewall

[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 12-06-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:28:
Ik zit te overwegen om de management software voor de camera's en het netwerk maar gewoon onder windows op een nuc-je te zetten. De laatste tijd is die CloudKey Gen 2+ erg onbetrouwbaar geworden. In huis kan ik er vaak wel bij, maar buitenshuis vaker niet dan wel. Terwijl aan mijn configuratie niet gewijzigd is.
[...]
Unifi netwerk kan je zonder problemen verhuizen naar Windows, Unifi Protect niet. wel zijn er docker container aanwezig. al is de x86 versie inmiddels wel outdated. de ARM variant is best wel up-to-date. hier is echter geen enkel support voor, Ubiquiti heeft enkel support voor Unifi Protect op Ubiquiti hardware...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 07:34

Ethirty

Who...me?

JorzoR schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:07:

[Afbeelding]
Max 1 per klant is toch geen hele ingewikkelde zin :?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 07:24
geenwindows schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Unifi netwerk kan je zonder problemen verhuizen naar Windows, Unifi Protect niet. wel zijn er docker container aanwezig. al is de x86 versie inmiddels wel outdated. de ARM variant is best wel up-to-date. hier is echter geen enkel support voor, Ubiquiti heeft enkel support voor Unifi Protect op Ubiquiti hardware...
Mhh… ik had docker containers, maar ben overgestapt naar de ck. Terug zie ik niet zo zitten.
Het lijkt dat de ck van buitenaf niet te benaderen is. Vreemd, want ook daarin is niet aangepast. En daar komt bij dat hij het dus soms wel doet en dan weer niet. Het probleem is niet consequent.
De ck vereist toch geen poorten die in de router, wat een usg is, opengezet moeten worden?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Mhh… ik had docker containers, maar ben overgestapt naar de ck. Terug zie ik niet zo zitten.
Het lijkt dat de ck van buitenaf niet te benaderen is. Vreemd, want ook daarin is niet aangepast. En daar komt bij dat hij het dus soms wel doet en dan weer niet. Het probleem is niet consequent.
De ck vereist toch geen poorten die in de router, wat een usg is, opengezet moeten worden?
voor zover ik weet niet. enkel 'remote acces" in de cloudkey aanzetten en het werkt... geen portford nodig, gaat allemaal via de UI cloud infra.
tenzij je een manier hebt gevonden om de cloudkey zonder UI cloud account te gebruiker, iets wat de laatste tijd niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 17:39
Ethirty schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Max 1 per klant is toch geen hele ingewikkelde zin :?
Zal wel aan mij liggen dan, ik dacht per klant per bestelling.

Dan maar een nieuw account aanmaken. Dat ze m’n geld niet hoeven gaat er bij mij niet in :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

JorzoR schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Zal wel aan mij liggen dan, ik dacht per klant per bestelling.

Dan maar een nieuw account aanmaken. Dat ze m’n geld niet hoeven gaat er bij mij niet in :9
Dan stond er wel “Max 1 per bestelling.” ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d-vine schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:46:
En hier ook bevestigen van een defecte adapter.
Hele huis overhoop aan het halen op zoek naar een soort gelijke versie
Blijkt de draytek van T-Mobile de juiste waarden te hebben.
Aangesloten en werken.

Snel maar een spare adapter aanschaffen
Zou ik zeker doen, want hoewel ik zelf nooit een defecte adapter heb gehad toen ik mijn DrayTek Routers gebruikte heb ik wel een paar keer gelezen dat ze bij anderen af en toe kapot gingen! :+

Geen enkel merk is heilig blijkbaar wat dat soort dingen betreft...?!
rimave schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:28:

Daar komt bij dat de CK bloedheet wordt. Ik kan er gerust een eitje op bakken. Vreemde is wel dat volgens de webpagina de systeem temp dan ongeveer 60 graden is en de CK gebruikt de alu behuizing als hitte afvoer, dus het klopt dat hij vrij warm wordt, maar ik vind dit wel erg extreem.
Opzich is 60 graden Celsius niet veel voor een ARM SoC dus ik zou dat lekker gewoon laten voor wat het is :)

Heb je al gecheckt of de accu die erin zit nog steeds betrouwbaar werkt :?

[Afbeelding]
NAT Hairpin is precies wat daar staat en kan je gewoon opzoeken met je favoriete zoekmachine, maar goed... ik zal je wel effe op weg helpen :

Het zorgt ervoor dat als je vanuit één van je Interne Netwerken een dienst via je Externe IP opvraagt dat je toch nog op de juiste pagina/poort uitkomt : Je verkeer gaat dan als het ware van binnen naar buiten en weer naar binnen toe richting bijvoorbeeld je Synology in dit geval :)

Normaal gesproken kan dat namelijk niet en NAT Loopback is daarvoor een naar mijn mening ranzige workaround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 06-10 12:30
Heeft iemand hier nog een duidelijk linkje of stappenplan hoe de controller software op Ubuntu te upgraden :?

Ik heb hier een oDroid N2 en volgde eerder onderstaande link:

https://help.ui.com/hc/en...a-APT-on-Debian-or-Ubuntu

Maar dit werkt blijkbaar niet meer :?

Ik draai nu op 6.1.71, volgens mij is 6.2.25 ook al beschikbaar :?

[edit]

mmhh, blijkbaar klopte iets anders niet

root@odroidN2:~# apt upgrade
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
root@odroidN2:~# dpkg --configure -a

Dus na het commando dpkg --configure -a werkt apt upgrade wel, en toen ging de unifi wel upgraden naar 6.2.25

[edit 2]

En toen startte de controller niet meer op :P
Ff opzoek naar iemand met enige Ubuntu kennis, want nu ben ik het ff kwijt, rebooten van de Odroid lost het probleem ook niet op.

[ Voor 40% gewijzigd door Grolsch op 13-06-2021 08:50 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

@Grolsch mogelijk heb je nu een verouderde Java versie of openssl library.

Als je de controller handmatig start vanaf de CLI, zie je dan kritische logging? Mogelijk kun je ook informatie halen uit de systeem/ service logging.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Matis schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:15:
@Grolsch mogelijk heb je nu een verouderde Java versie of openssl library.

Als je de controller handmatig start vanaf de CLI, zie je dan kritische logging? Mogelijk kun je ook informatie halen uit de systeem/ service logging.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Welcome to Ubuntu Bionic with Armbian Linux 4.9.182-odroid-n2
System load:   0.02 0.06 0.12   Up time:       33 min
Memory usage:  33 % of 3824MB   IP:            192.168.5.240
CPU temp:      37°C
Usage of /:    18% of 57G

[ General system configuration (beta): armbian-config ]

Last login: Sun Jun 13 08:45:04 2021 from 192.168.5.25

root@odroidN2:~# sudo service unifi start
root@odroidN2:~#

Ik krijg geen foutmeldingen zo te zien :?

Helaas ben ik geen Linux expert, dus nog niet echt een idee wat nu te doen.

M'n grafana komt ook niet "up", HA, NodeRed, Domoticz wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Je moet hem niet als service starten, maar direct de applicatie zelf.

Of nu de service status (log) opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Matis schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:26:
Je moet hem niet als service starten, maar direct de applicatie zelf.

Of nu de service status (log) opvragen.
Sorry, maar dit gaat mij boven de pet, welke commando's zou ik hiervoor moeten gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Grolsch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:47:
Sorry, maar dit gaat mij boven de pet, welke commando's zou ik hiervoor moeten gebruiken?
Ik ga het niet voor je voorkauwen, maar hier kun je terugvinden hoe je de statussen van Linux Services kunt terugvinden en de logging: https://www.configserverf...tu-list-services-command/

Hier staat hoe je de Unifi logging kunt vinden: https://help.ui.com/hc/en...iFi-How-to-View-Log-Files

Succes d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@Grolsch haal gewoon een hardware controller ;). Scheelt veel frustratie en tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Grolsch schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Daar heeft iemand een mooi script voor geschreven: UniFi Installation Scripts. Regelt ook updates, ook van Ubuntu. Je hoeft het script niet als 'root' te draaien, je kunt het ook bestuderen om je Linux vaardigheden te boosten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hb1964 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Daar heeft iemand een mooi script voor geschreven: UniFi Installation Scripts. Regelt ook updates, ook van Ubuntu. Je hoeft het script niet als 'root' te draaien, je kunt het ook bestuderen om je Linux vaardigheden te boosten :) .
Tnx, dat werkt!! Hij doet het weer, en pagina gebookmarked!

Pagina: 1 ... 122 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.