Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Volgens mij is alleen de G4 Pro (PTZ) een 4K model en hebben ze geen 4K Dome model?xbeam schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:50:
Gewoon de 4K dome
Uh, oke. Meningen kunnen verschillen en dit is natuurlijk geen "live" beeld, maar ik vindt dit alles behalve scherp?Tonne schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Het boompje is digitaal ingezoomd. Zit wel op meer dan 30 meter van de camera.
Dit zal mijn laatste off-topic post zijn. Excuus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uiteindelijk is de beste beveiliging gewoon zorgen voor voldoende verlichting en dat combineren met een paar fatsoenlijke camera's.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel camera's er op dit erf staan maar ik had er sowieso op basis van deze still image minimaal 3 bijgeplaatst
[Voor 15% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 14:10]
Haha, er zijn er 3 bij. Dus daarin denken we hetzelfde.Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Uh, oke. Meningen kunnen verschillen en dit is natuurlijk geen "live" beeld, maar ik vindt dit alles behalve scherp?
Uiteindelijk is de beste beveiliging gewoon zorgen voor voldoende verlichting en dat combineren met een paar fatsoenlijke camera's.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel camera's er op dit erf staan maar ik had er sowieso op basis van deze still image minimaal 3 bijgeplaatst
Het gaat even om hoe ver je in het donker kunt kijken met enkel een g4 pro in ir mode. En dan zie je dat dat aardig ver is. Op de hoek van de loods zit een lamp, verder is er geen verlichting. En je ziet ook de ir van een andere g4 pro.
Maar dit beeld is 1Mpx denk ik? Er hebben hier de nacht hazen rond gerend. En die waren duidelijk als zodanig te herkennen. Ook als ze ver waren. Daar kreeg ik van de eigenaar een filmpje van.
Nog andere settings die aan te bevelen zijn?
Ik heb van een buiten Europa met zeer weinig weinig ligt installaties de nachtbeelden van tijdens de installatie er bij gezocht ter vergelijking.
Dit is een unifi G3 pro (1080) zonder IR
De video download test was op 720p vanwege beperking bandbreedte op dat eiland.
Dat groen op het dak is een net en geen kleur waas plus dat na 1 dag de behuizing door zandstorm. Beetje jammer dat deze Camera alleen toegankelijk is met een hoogwerker en dat de locatie zelf nooit de heeft schoongemaakt
[Voor 106% gewijzigd door xbeam op 24-01-2022 18:49]
Lesdictische is mijn hash#
Mooie beelden. Hier kan je tenminste wat meexbeam schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:59:
@Toppe
Ik heb van een buiten Europa installaties de nachtbeelden van tijdens de installatie er bij gezocht ter vergelijking.
Dit is een unifi pro 1080 zonder IR
Overdag en dat groen op het dak is een net en lens is stoffig. Camera is alleen toegankelijk met hoogwerker.
[YouTube: 16 januari 2022]
S’nachts
[/membersonly]

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 19:18]
Continu opnames, je events filteren het belangrijkste er wel uit.Huub- schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:00:
UniFi camera’s zijn voor mij redelijk nieuw ben nog opzoek naar de sweet spot qua instellingen. Zet je de recording op continu of alleen bij beweging?
Nog andere settings die aan te bevelen zijn?
Zet je de gevoeligheid bij beweging te laag neemt hij niet op, zet je hem te hoog neemt hij alsnog alles op.
Hier nog een blikseminslag voor ligt gevoeligheid/ adoptie snelheidToppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Mooie beelden. Hier kan je tenminste wat meezodra de camera op z’n plek hangt zal ik jullie verblijden met 4K full colour beelden
[Voor 5% gewijzigd door xbeam op 16-01-2022 21:42]
dat analystics is voor smart detection, dat heeft zit nit in de G3 camera's, enkel de G4 hebben dat..Huub- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:25:
Zoals eerder aangegeven voor mij is het Unifi Protect nieuw terrein, heb meer ervaring met HikVision en Dahua, hoe werkt de 'ANALYTICS' functie in Protect? Ik heb momenteel twee Unifi camera's, een G3 Instant en een G3 Bullet. Beiden werken in mijn Proect omgeving (UDM Pro) maar als ik naar het tabje ANALYTICS ga, krijg ik de melding 'You have no cmareas'. Van de G3 Instant heb ik het idee dat er geen ANALYTICS mogelijkheden zijn, maar dat zou toch wel moeten werken met een G3 Bullet (FirmWare 4.48.16)?
Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Niet in de G3 enkel de G3???geenwindows schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:34:
[...]
dat analystics is voor smart detection, dat heeft zit nit in de G3 camera's, enkel de G3 hebben dat..
typo! moet G4 zijn

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb deze ingesteld, maar krijg geen alerts toegezonden.
Ik heb geen camera's dus kan ook niet toewijzen.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik alerts krijg op mijn smartphone ?
Ik heb een UDM Pro met laatste FW 1.11.0 en ook Protect is up to date 1.20.3.
Op mijn Samsung S10+ heb ik de Protect app 1.4.8
Ik had ook eerst alarm er nog bij aanstaan, maar die optie verbruikt blijkbaar heel veel batterij. Toen stond batterij met een oranje kleur en short nu terug groen long.
Is verbonden met een U6 LR, maar met de U6 Pro kan hij ook verbinden (is via Bluetooth)
[Voor 66% gewijzigd door abusimbal op 19-01-2022 20:10]
Iemand enig idee hoe dat kan, heb enkele settings geprobeerd maar krijg het niet beter.
Lens al eens schoon gemaakt?Huub- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:26:
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams. De G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬
Iemand enig idee hoe dat kan, heb enkele settings geprobeerd maar krijg het niet beter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vol verwachting klopt ons hart,Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Mooie beelden. Hier kan je tenminste wat meezodra de camera op z’n plek hangt zal ik jullie verblijden met 4K full colour beelden
Die van mij ook. Duurt nog wel paar weken

IR van je G3 al eens uit gezet?Huub- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:26:
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams. De G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uh, oké. Haha!Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:32:
[...]
Als ik de IR uitzet kun je de IR extender niet aan zetten
Ik kijk regelmatig of de UVC-AI-Bullet-EA beschikbaar is maar die blijft maar op sold out staan.
Hier op topic hebben wij nog geen starlight gezien. we wachten vol verwachting op de eerste beelden :-)Huub- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:26:
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams.
Heb al eens geprobeerd om de lens schoon te maken. Vet en vuil kan voor I\R vertroebeling/ reflectie zorgen, dat is waar dit op lijktDe G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: was al voorgesteld
Netjes.Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:41:
Oh je wil een voorbeeld zien 😀
Dit is er een (Dahua IPC-T2431T-AS) die in het donker in een schuur staat met alleen IR dus geen ander licht
[Afbeelding]
Je ander suggestie ga ik proberen, tip had ik ook van een andere tweaker gehad, maar het beeld is wel clear als de IR uit staat.
Ter vergelijking hier telefoon screenshot van een Unifi 3G flex met IR en zonder ander licht.
@Huub- Hier buiten een 3G bullet zo dat je een voorbeeld hebt van hoe het kan zijn.
[Voor 28% gewijzigd door xbeam op 29-01-2022 12:17]
Dat ziet er inderdaad mooi uit, ben benieuwd waneer ze deze gaan releasenxbeam schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:15:
App: nieuwste iOS beta bevat een aanzienlijke Verbetering van de download selector [Afbeelding]
Dat zit hierabusimbal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:05:
Ik heb sinds een week een Smart sensor.
Ik had ook eerst alarm er nog bij aanstaan, maar die optie verbruikt blijkbaar heel veel batterij. Toen stond batterij met een oranje kleur en short nu terug groen long.
Is verbonden met een U6 LR, maar met de U6 Pro kan hij ook verbinden (is via Bluetooth)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi is anders, maar het schuift wel een stuk makelaar dan die kleine lijntjes die ik nooit te pakken kreeg met mijn dikke vingers.Huub- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Dat ziet er inderdaad mooi uit, ben benieuwd waneer ze deze gaan releasen
Als ik naar de Protect omgeving ga en naar recording, zie ik alleen Never en Dectection.
Ik zou graag continue op willen nemen.
Kan dat met deze G3 Instant niet?
PSN: plexforce (ps4)
Jawel, ik heb de optie hier om de hele tijd op te nemen met m'n G3 instant!WeHoDo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:46:
Ik heb een Dream Machine SE met een Unifi G3 Instant camera.
Als ik naar de Protect omgeving ga en naar recording, zie ik alleen Never en Dectection.
In Settings >> When to Record >> AlwaysWeHoDo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:46:
Je hebt een HDD nodig om hem op always te kunnen zetten, heb je dat wel?WeHoDo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:46:
Nope, heb de interne disk gebruikt.darkrain schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Je hebt een HDD nodig om hem op always te kunnen zetten, heb je dat wel?
Maar zal eens kijken, thanks voor de tip.
Ik laat het zsm weten.
Dit is idd de oplossing, een HDD.darkrain schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Je hebt een HDD nodig om hem op always te kunnen zetten, heb je dat wel?
Bedankt

Blijkbaar moet er een HDD aangesloten zijn, anders werken de meldingen niet van de Smart sensor.
Voor camera's kan ik dat begrijpen, maar voor een sensor ??
Ik zou de camera's namelijk in willen zetten als een soort babyfoon, waarbij hij dus een alert geeft als er geluid is.
/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit
Dat kunnen ze (nog) niet, er zijn meerdere gebruikers die dit wel zien zitten; https://community.ui.com/...c8-41d5-8084-d52503c37e4d-Jaap-io schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:16:
Beschikken de camera's/software ook over de optie om te triggeren op geluid?
Ik zou de camera's namelijk in willen zetten als een soort babyfoon, waarbij hij dus een alert geeft als er geluid is.
oke, helder! Jammer dat het nu nog niet kan...Huub- schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Dat kunnen ze (nog) niet, er zijn meerdere gebruikers die dit wel zien zitten; https://community.ui.com/...c8-41d5-8084-d52503c37e4d
/me doet van alles: brouwt bier, bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit
Nee, voor de flex heb je geen IR extendersHuub- schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
Is dat met een IR extender? Best okay, die 3G flex is ook best goed!
Ja ben er inmiddels achter, heb er ook een paar gekocht. Ben tevreden over de kwaliteit, ook in het donker

Haha, ik zat wat openstaande topics en vraag door te lezen. Vandaar mijn late reactie. Prijs kwaliteit inderdaad prima camera’s.Huub- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Ja ben er inmiddels achter, heb er ook een paar gekocht. Ben tevreden over de kwaliteit, ook in het donker
[Voor 15% gewijzigd door xbeam op 28-05-2022 21:08]
Hoe betrouwbaar is/blijkt die Motion sensor?abusimbal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:05:
Ik heb sinds een week een Smart sensor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt Altijd tot nu. Dus betrouwbaar.
[Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 23-10-2022 16:27]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)
Dat beeld vind ik ook niet echt goede kwaliteit. Zijn alle bewakingscamera's zo slecht? Hiermee kan je bijvoorbeeld geen persoon herkennen wanneer die op de beelden zou staan.Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:41:
Oh je wil een voorbeeld zien 😀
Dit is er een (Dahua IPC-T2431T-AS) die in het donker in een schuur staat met alleen IR dus geen ander licht
[Afbeelding]
Je ander suggestie ga ik proberen, tip had ik ook van een andere tweaker gehad, maar het beeld is wel clear als de IR uit staat.
[Voor 63% gewijzigd door Johan1995 op 23-10-2022 17:06]
Personen herkennen met een betaalbare IP Camera wanneer het geheel donker is, blijft altijd moeilijk. Als al iemand er komt en zijn/haar gezicht niet bedekt heeft…Johan1995 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:05:
[...]
Dat beeld vind ik ook niet echt goede kwaliteit. Zijn alle bewakingscamera's zo slecht? Hiermee kan je bijvoorbeeld geen persoon herkennen wanneer die op de beelden zou staan.