• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:51
_AcS_ schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:19:
[...]

Welk type camera heeft problemen? Ik heb nog niet geüpdatet want ik had de laatste keer problemen met de Doorbell G4 Pro. De update teruggedraaid en werkt weer probleemloos.
1 van de G4 Bullets.
Er valt niets terug te draaien, want de camera heeft geen verbinding meer.

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 16:33
ASS-Ware schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
Ik zag vandaag een update voor Protect en mijn camera's, dus gelijk maar laten installeren.
1 van mijn camera's komt niet meer up.
Ik kan een reset doen naar fabrieksinstellingen, daarna weer adopten, dan krijgt hij weer een update en gaat weer offline.
Crap.
Ticket aangemaakt, we gaan het zien.
Credo: altijd hier zoveel mogelijk alles volgen: Releases | Ubiquiti Community en de updates nooit op automatisch updaten hebben staan, maar dat had je al.
Welke versies heb je geinstalleerd?

• ASS-Ware
Henno Keers schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Credo: altijd hier zoveel mogelijk alles volgen: Releases | Ubiquiti Community en de updates nooit op automatisch updaten hebben staan, maar dat had je al.
Welke versies heb je geinstalleerd?
Unifi OS: 5.1.25 en ik zie een update staan naar 5.1.31.
Protect: 7.2.105.
Camera's: 5.4.122.

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-09 11:45
Phusebox schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:45:
[...]

Je weet dat die gezichtsherkenning nogal onbetrouwbaar is? Identificeert hier heel vaak mensen als de verkeerde persoon. G6 Pro Turret.
Is dat zo?! Ik gebruik nu al een jaar de G2 reader pro om thuis binnen te komen. Tot nu toe nog geen issues gehad

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 15:13

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

MakhouT schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:40:
[...]

Is dat zo?! Ik gebruik nu al een jaar de G2 reader pro om thuis binnen te komen. Tot nu toe nog geen issues gehad
Ik heb de G6 Entry die maakt regelmatig fouten over wie die ziet.

failure is the only option

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 16:33
ASS-Ware schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Niks bijzonders die versies. Ik heb die ook draaien. Ik zou onder het topic van de versie van de camera op de release site een melding maken van je ervaring met een tag naar het UI team.

[ Voor 4% gewijzigd door Henno Keers op 25-08-2026 09:05 ]

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Ik zie overigens in de release notes van "Update UNVR to 5.1.31" staan dat UniFi Protect 7.1.87 gebundeld is.
Ik mag toch niet hopen dat Protect dan gedowngrade wordt.
Ik sla hem maar even over, genoeg gezeur met Protect nu.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ASS-Ware schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:06:
[...]

Ik zie overigens in de release notes van "Update UNVR to 5.1.31" staan dat UniFi Protect 7.1.87 gebundeld is.
Ik mag toch niet hopen dat Protect dan gedowngrade wordt.
Ik sla hem maar even over, genoeg gezeur met Protect nu.
Downgraden gebeurt niet, hij upgrade hem altijd tot de versie die je voor de installatie had. Duurt alleen ff een paar minuten ;)

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
Ik zag vandaag een update voor Protect en mijn camera's, dus gelijk maar laten installeren.
1 van mijn camera's komt niet meer up.
Ik kan een reset doen naar fabrieksinstellingen, daarna weer adopten, dan krijgt hij weer een update en gaat weer offline.
Crap.
Ticket aangemaakt, we gaan het zien.
Reactie van Ubiquiti:
Thank you for your patience and for sharing the update.
Based on the troubleshooting performed, it appears to be a hardware failure. We recommend replacing the camera.
To request a replacement, please submit an RMA request by completing the form at rma.ui.com.

Ja die is lekker, een camera die het een jaar of 3 prima doet is na een update opeens defect wegens een hardware fout?

Enfin, na een paar keer resetten naar factory defaults, adopten, rebooten, devices in Protect in de gaten houden en constant pingen zag ik dat de update 2 keer plaatsvond.
Interessant.

Vervolgens deze stappen doorlopen:
- Camera resetten naar fabrieksinstellingen
- Adopten
- Protect gaat updaten
- Camera gaat rebooten en komt niet meer online (te zien aan led op de switch)
- Camera 1 minuut losgekoppeld en weer aangesloten
- Camera komt weer online, ook in Protect
- Protect gaat weer updaten
- Camera komt weer online, ook in Protect en werkt weer

Hmm, vreemd, maar hij is up to date en werkt weer prima.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Reactie van Ubiquiti:
Thank you for your patience and for sharing the update.
Based on the troubleshooting performed, it appears to be a hardware failure. We recommend replacing the camera.
To request a replacement, please submit an RMA request by completing the form at rma.ui.com.

Ja die is lekker, een camera die het een jaar of 3 prima doet is na een update opeens defect wegens een hardware fout?

Enfin, na een paar keer resetten naar factory defaults, adopten, rebooten, devices in Protect in de gaten houden en constant pingen zag ik dat de update 2 keer plaatsvond.
Interessant.

Vervolgens deze stappen doorlopen:
- Camera resetten naar fabrieksinstellingen
- Adopten
- Protect gaat updaten
- Camera komt weer online, ook in Protect
- Protect gaat weer updaten
- Camera komt weer online, ook in Protect en werkt weer

Hmm, vreemd, maar hij is up to date en werkt weer prima.
Ik heb ook zo'n drama-camera in mijn hobbybak liggen, een G3 Flex. Deed het jaren goed, maar als de spanning er eens af gaat, dan reset ie zich naar de fabrieksfirmware, naar een versie 3.x of iets. En Protect kan hem dan niet in één, twee of drie keer upgraden tot de meest recente voor de G3 Flex. Ik moet handmatig allemaal firmwarefiles via de web ui van de camera flashen, totdat Protect het uiteindelijk overneemt.

Daarom ligt die camera nu ook in de hobbybak :P

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:46
Nice! Voor mij too little, too late.

Voor de gene die al (dure) 230V gekoppelde rookmelders in huis hebben, mogelijk kan je er een relais tussen zetten! Hier hangen de Gira Dual Q rookmelders, allemaal gekoppeld met oranje draad en op 230V.
Ik heb hier een Gira relais module aan toegevoegd en deze verbonden met een UniFi Superlink Relais.

Busje test spray gekocht en alle alarmen gaan af, inclusief melding in UniFi.

Scheelt weer alles vervangen, als je al goed spul hebt hangen :)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:58
Al uitverkocht. Jammer. Leek mij wel wat

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:48
MrDirect schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:55:
Klopt. 16:20 in stock 17:22 uitverkocht

• vinzent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 19:22
ik heb er 4 besteld maar ze zijn volgens mij helaas niet koppelbaar dus ik denk dat ik ze terug ga sturen.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 00:18
MrDirect schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:55:
Zijn weer op voorraad!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:48
14:07 [EU] In Stock: Smoke and CO Alarm
17:07 [EU] Out of Stock: Smoke and CO Alarm
17:18 [EU] In Stock: Smoke and CO Alarm
17:39 [EU] Out of Stock: Smoke and CO Alarm

En weer op :)

[ Voor 8% gewijzigd door hgwj1983 op 31-08-2026 17:48 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
vinzent schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:56:
ik heb er 4 besteld maar ze zijn volgens mij helaas niet koppelbaar dus ik denk dat ik ze terug ga sturen.
Hoe bedoel je koppelbaar? Dat ze tegelijk afgaan als er 1 getriggerd wordt? Lijkt me dat dat ingesteld kan worden binnen de Alarm Manager als je ze aangesloten hebt aan de SuperLink Gateway. Als dat niet ondersteund wordt, zijn ze in de meeste landen in de wereld al niet toereikend voor de wetgeving, wanneer dit je enige rookmelders zijn.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• vinzent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 19:22
BiG-GuY schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:06:
[...]

Hoe bedoel je koppelbaar? Dat ze tegelijk afgaan als er 1 getriggerd wordt? Lijkt me dat dat ingesteld kan worden binnen de Alarm Manager als je ze aangesloten hebt aan de SuperLink Gateway. Als dat niet ondersteund wordt, zijn ze in de meeste landen in de wereld al niet toereikend voor de wetgeving, wanneer dit je enige rookmelders zijn.
Ja inderdaad dat ze allemaal tegelijk afgaan. Wel fijn als dat niet afhankelijk is van SuperLink Gateway en Unifi setup (stroom)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
vinzent schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:54:
[...]

Ja inderdaad dat ze allemaal tegelijk afgaan. Wel fijn als dat niet afhankelijk is van SuperLink Gateway en Unifi setup (stroom)
Wordt hier ook besproken: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Lijkt idd vooralsnog niet mogelijk helaas.

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:22
Ik heb parallel in het Aankoopadvies topic ook wat lopen (mijn startpost en hier mijn follow-up), maar ik zou toch ook graag wat specifiek advies willen voor het Protect gedeelte van mijn setup. Ik twijfelde in eerste instantie tussen een setup met een UCG Max/Fiber als basis of eentje met een UCG Ultra + NVR Instant. Ik heb nu onderstaande setup in elkaar gepuzzeld obv de volgende aannames:
  • Het schijnt niet ideaal te zijn om een router en NVR te combineren in 1 apparaat zoals een UCG Max vanwege werkcapaciteit en warmteontwikkeling.
  • Met 3x een G6 camera die 24/7 opnemen + een videodeurbel wordt er best wat data geschreven. Een 2TB schijf is dan te krap om meer dan een week terug te kunnen kijken met het oog op bijvoorbeeld een vakantie van 2 weken, vandaar dat ik mikte op 4TB.
  • Gevoelsmatig is het voor de levensduur van een NVMe SSD niet bevorderlijk om zo intensief en continu data te schrijven. En met de huidige prijzen is het vervangen van zo'n schijf toch wel pijnlijk.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenSeagate SkyHawk (2021), +Rescue, 4TB€ 184,77€ 184,77
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Ultra 210W Switch€ 199,-€ 199,-
3AccesspointsUbiquiti UniFi U7 Lite€ 102,-€ 306,-
1Computer-accessoiresLanberg WF10-2304-10B€ 34,78€ 34,78
1Modems en routersUbiquiti Cloud Gateway Ultra€ 108,91€ 108,91
1NasUbiquiti UniFi Network Video Recorder Instant€ 216,55€ 216,55
1Bewakingscamera'sUbiquiti G6 Bullet Wit€ 208,95€ 208,95
2Bewakingscamera'sUbiquiti UniFi G6 Turret Wit€ 204,49€ 408,98
1Smarthome-accessoiresUbiquiti PoE Smart Chime€ 83,01€ 83,01
1DeurbellenUbiquiti UniFi Doorbell Lite - Wit€ 108,-€ 108,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.858,95
Maar ik vraag me nu eigenlijk af of mijn zorgen wel terecht zijn en een UCG Max/Fiber setup prima past bij mijn wensen (die eigenlijk vrij basic zijn). De snelheid van een SSD qua beelden terugkijken lijkt me wel heel prettig. En in hoeverre is het nodig om 24/7 op te nemen ipv trigger bij activiteit? Anders zou ik onderstaande als basis kunnen pakken:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Ultra 210W Switch€ 199,-€ 199,-
1Modems en routersUbiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber€ 289,-€ 289,-
1Interne ssd'sLexar NQ790 2TB€ 229,99€ 229,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,99

[ Voor 13% gewijzigd door MvdD op 04-09-2026 14:32 ]

• ASS-Ware
MvdD schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:20:
De snelheid van een SSD qua beelden terugkijken lijkt me wel heel prettig.
Ik vermoed niet dat je daar wat van merkt, aangezien een harddisk en een SSD beiden veel sneller zijn dan wat je nodig hebt bij zoeken/scrollen/kijken.
Ik heb een UNVR met 4 HD's en ook dat is snel zat.
Vertraging, die geregeld te merken is, zit meer in de brakke software, want die is echt niet ideaal, dan in de disken.
En in hoeverre is het nodig om 24/7 op te nemen ipv trigger bij activiteit?
Ik merk dat niet elke beweging een trigger oplevert, dus ik hou het bij 24x7 met 1 deurbel en 5 camera's.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
juist om die snelheid bij het terugkijken gebruik ik al jaren een SSD in mijn NVR, eerst in een Unifi Cloudkey +, daarna in Frigate en nu weer in een Unifi UNVR G2. Gebruik 7 camera's die allemaal 24/7 opnemen (maar kortere retentie in high quality) en heb er nog nooit een stuk gehad. Ik heb er een WD RED in zitten, niet de snelste maar zou behoorlijk betrouwbaar moeten zijn en is dat na 3 jaar ook gebleken. Zit volgens SMART nog steeds op bijna 100%.

Ik zou er dus niet zo bang voor zijn, valt best mee hoeveel er in totaal geschreven wordt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
ASS-Ware schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:26:
[...]

Ik vermoed niet dat je daar wat van merkt, aangezien een harddisk en een SSD beiden veel sneller zijn dan wat je nodig hebt bij zoeken/scrollen/kijken.
Ik heb een UNVR met 4 HD's en ook dat is snel zat.
Vertraging, die geregeld te merken is, zit meer in de brakke software, want die is echt niet ideaal, dan in de disken.

[...]

Ik merk dat niet elke beweging een trigger oplevert, dus ik hou het bij 24x7 met 1 deurbel en 5 camera's.
Met vier disken wellicht niet, maar ik heb er maar 1 in zitten, en daar was het verschil echt enorm volgens mijn wederhelft (die het vaakst even snel iets terug wil kijken).

Probleem is dat terwijl jij iets wilt terugkijken en snel scrollen er tegelijkertijd ook meerdere camera's hun streams kwijt moeten, dat wordt een behoorlijke dans voor de koppen. daar komt een SSD echt veel beter mee weg is onze ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door Himalaya op 04-09-2026 14:32 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:22
ASS-Ware schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:26:
[...]

Goed om te weten, dan lijkt het me wijs om in basis genoeg opslag te hebben voor 24/7 opname.

• prein2
  • Nu online

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Ik heb een Unifi Dream machine SE zonder extra harddisk. Draai hierop protect met 2 4k camera's (een G6 pro bullet en G6 turret).

Nu loopt de boel sinds vorige week volledig vast. het resultaat is dat het internet wegvalt en dat de hele UI van zowel network als protect laggy is. Een reboot werkt ongeveer een uurtje en dan is het weer hetzelfde. Als ik protect uitzet dan is alles weer stabiel.

- ik heb helemaal geen lange data retention nodig. Dus vond de 100GB beschikbaar van de interne ssd wel prima. zou het hierdoor kunnen komen dat het instabiel wordt?

Ik heb uberhaupt geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten. heeft er iemand een tip?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:58
Hoe lang heb je die dream machine al? Zou de SSD niet gewoon 'op' zijn? Bad blocks ofzo? 2 4k camera's continue schrijven is best wel iets..... Misschien is die interne SSD wel gewoon aan vervanging toe?

Wat zegt Settings - Control Plane - Storage?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KO7mHlKhzI4swjXtTxufnZRQdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a1DbHubkMe60EyxaJvFbkXl7.png?f=fotoalbum_large

• prein2
  • Nu online

prein2

@MrDirect Dream Machine is een maand of 2 geleden onder garantie vervangen, vanwege corrupte SSD.. Die is dus nagenoeg nieuw.

De pagina die je omschrijft is enkel voor extra storage, of in ieder geval. Bij mij staat er drive not found.

Misschien dus toch een echte storage toevoegen.. is alleen zo verrekte prijzig op het moment..

• prein2
  • Nu online

prein2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1wFOV5S16bH4viUBD941smekS8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F0tLOt6Ry0bAz7cXB5OTCSOP.png?f=user_large

wel deze info gevonden

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 15:32
prein2 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:13:

Misschien dus toch een echte storage toevoegen.. is alleen zo verrekte prijzig op het moment..
Die SSD is idd niet geschikt voor beeld opslag, en zodra vol loop idd de boel vast, een 1 of 2TB disk gaat je helpen.
Ik heb sinds een paar maand de udm vervangen door een promax, en hik ook aan tegen de aanschaf van de 2e disk die er in kan, zeker de prijzen werken niet mee, Daarnaast nog een andere dure hobby :) dus die schijf mag wachten of de eerste moet stuk gaan, dan heb ik geen keuze meer 8)

• prein2
  • Nu online

prein2

ok.. nou dan ga ik er maar eens een schijf in stoppen..

wel gek. de SE heeft een 128gb interne SSD speciaal voor protect.

maar hij werkt dus niet goed met protect...

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:46
Intentie van UniFi is denk ik ook meer gebruik als cache/ buffer-schijf om continue weg te schrijven en niet perse op te slaan. Mede vanwege klachten langzame UDMP waar nog geen SSD in zat.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste