Uiteindelijk zou ik naar 5-6 camera’s willen opschalen, volgens mij zit er 1TB in de cloudkey+.
Hoe snel zou die 1TB vollopen?
Bij mijn schoonma dezelfde met 2 dome cams, komt ze voor 30 dagen nog niet aan 100GB van de TBallure schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:32:
Uiteindelijk zou ik naar 5-6 camera’s willen opschalen, volgens mij zit er 1TB in de cloudkey+.
Handig als je via unifi.ui.com wil kijken is de cloudkey idd,allure schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:36:
Thanks! Daar was ik naar op zoek, heb je de cloudkey nodig om op afstand te kunnen kijken? Of kan dat ook met een unvr bijvoorbeeld?
[ Voor 55% gewijzigd door allure op 15-04-2026 16:05 ]
Nee, je voegt de UNVR toe aan je Unifi account en download de Protect app en je bent klaar.allure schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:55:
Ik neem aan dat je daar ook de app op je smartphone mee bedoeld?edit1:
Als ik op de site van Unify kijk, staat er bij de UNVR ook dat die "mobile app experience" heeft, heb ik dan de cloudkey niet percee nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 15-04-2026 19:15 ]
Zucht...
/f/image/d5Dn002fxK6QiCz4sudb3PzR.png?f=fotoalbum_large)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 12-05-2026 13:52 ]
Resolutie is wel zeer bepalend, ik heb één 4K camera, en één 2K camera en ik heb maar 23 dagen op 4 TB.anpat schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:36:
[...]
Bij mijn schoonma dezelfde met 2 dome cams, komt ze voor 30 dagen nog niet aan 100GB van de TB
Dus 6 moet kunnen
Maar idd hierboven een calculator!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waiting on the world to change
Er is een ook een kanaal op discord met stock alerts...pinda powerrr schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:51:
Blijkbaar bestaat er tegenwoordig een Unify app waarin je dus lekker kan shoppen...en toen zag ik dus dat de camera mount voor aan de muur eindelijk weer op voorraad was.
Dat kostte dus gelijk een mount + een G6 turret
Bedoel je Unifi?pinda powerrr schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:51:
Blijkbaar bestaat er tegenwoordig een Unify app waarin je dus lekker kan shoppen...en toen zag ik dus dat de camera mount voor aan de muur eindelijk weer op voorraad was.
Dat kostte dus gelijk een mount + een G6 turret
Ik kan je zeggen hij maakt wel wat geluid, ik heb hem gelukkig in de meterkast zitten en met een 15m hdmi kabel verbonden aan een monitor. Verder is hij op elke smart tv te bekijken via de app.Juzzuts schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:18:
Ik heb twee vragen rondom de UNVR instant. Hopelijk hebben jullie daar ervaring mee en de antwoorden
- Maakt de UNVR (veel) geluid wanneer er een 3,5" HDD in geplaatst wordt of met mogelijke fans? Ik wil hem namelijk dan in mijn media meubel plaatsen
Be Stronger Than Your Excuses
Die opmerking over een app helpt enorm! Thanks! Nooit bij stilgestaan, maar dat gaat net zo goed natuurlijk. Fiber gateway it isKSR schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:00:
[...]
Ik kan je zeggen hij maakt wel wat geluid, ik heb hem gelukkig in de meterkast zitten en met een 15m hdmi kabel verbonden aan een monitor. Verder is hij op elke smart tv te bekijken via de app.
Al weer een tijdje terug heb ik een linecrossing in combinatie met een person aangemaakt. Die werkt prima op mensen en honden/katten heb ik geen last van. Geen idee meer hoe ik dat toen heb ingesteld. gewoon met de app volgens mij.hgwj1983 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:20:
Ik heb een alarm gemaakt waarbij als eerste trigger een 'line crossing' (Activity -> Line Crossing) ingesteld staat. Vervolgens binnen 5s een volgende trigger namelijk 'Person' (Objects -> Person). Dit zodat ik niet van alle detecties een melding krijg maar alleen van de personen die het pad op komen lopen richting de deur. Echter ik krijg hier van geen meldingen en volgens protect triggerd het alarm ook niet. Dit moet toch gewoon mogelijk zijn ? De line crossings zijn wel gewoon beschikbaar en de persoon detecties ook
Misschien dat je de volgorde om moet draaien. Als hij eerst de person detecteert en daarna pas de line-crossing, dan komt er geen person detectie meer na de line-crossing en wordt je alarm niet getriggerd.hgwj1983 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:20:
Ik heb een alarm gemaakt waarbij als eerste trigger een 'line crossing' (Activity -> Line Crossing) ingesteld staat. Vervolgens binnen 5s een volgende trigger namelijk 'Person' (Objects -> Person). Dit zodat ik niet van alle detecties een melding krijg maar alleen van de personen die het pad op komen lopen richting de deur. Echter ik krijg hier van geen meldingen en volgens protect triggerd het alarm ook niet. Dit moet toch gewoon mogelijk zijn ? De line crossings zijn wel gewoon beschikbaar en de persoon detecties ook
:strip_exif()/f/image/dpiT70auXJa7lFclzY2i3nui.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit de standaard mount? Ben ook in de markt voor 3 camera’s dacht dat ik 3x de bullet nodig zou hebben maar dit ziet er ook goed uit!pinda powerrr schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:51:
In de bloedhitte even wat staan klussen.
Heb aan de andere kant een witte G6 hangen, nu dus volledig beeld.
Snap alleen echt niet dat de turret met alleen maar die inbus vastzit. De mount is een stevig ding, met echt een soort beveiliging dat je die er niet zomaar afschroeft.
Nu even de tips van hierboven goed toepassen qua lijnen en detectie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja!Majesteit schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:24:
[...]
Is dit de standaard mount? Ben ook in de markt voor 3 camera’s dacht dat ik 3x de bullet nodig zou hebben maar dit ziet er ook goed uit!
Van alles geprobeerd maar werkt helaas niet lekker. Toch bedankt voor de tipATOR schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:38:
[...]
Misschien dat je de volgorde om moet draaien. Als hij eerst de person detecteert en daarna pas de line-crossing, dan komt er geen person detectie meer na de line-crossing en wordt je alarm niet getriggerd.
Dat is wel vreemd inderdaad op de Ubiquiti website is deze gewoon zwart:Frantic schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:27:
Wel jammer van die witte/transparante dop.. Verder ziet 't er idd heel sjiek uit en biedt mij ook mogelijkheden voor de toekomst!
Haha, precies dat jahgwj1983 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:52:
Volgens mij heeft hij er nog een sticker ofzo opzitten die er nog af moet/kan
[ Voor 38% gewijzigd door blubbers op 29-05-2026 09:29 ]
Die 105 is voor binnenshuis, waarschijnlijk niet wat je zoekt.blubbers schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:30:
Heren,
ik ben aan het bekijken of ik een junction box van andere leverancier kan gebruiken voor de G6 Turret. Kwam deze tegen. Safire Junction Box 104 of Safire Junction Box 105
Ik heb er geen ervaring met, heb enkel bullet camera's, maar lijkt me voldoende ruimte om die 30cm kabel die aan de G6 turret zit in kwijt te kunnen.Jullie deze al getest? lijkt mij dat deze makkelijk aan te passen is, de diameter komt nagenoeg perfect overeen. Enkel stel ik me de vraag of de connector behuizing er is wil passen.
[Afbeelding]
Ik zag ook dat enkel bij de 104 IP65 stond, heb daarna via de chat nagevraagd en ze vertelde dat al die junctionboxes ook buiten mogen. Heb de 105 besteld. Ik zal mijn ervaringen delen.Vliegvlug schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:28:
[...]
Die 105 is voor binnenshuis, waarschijnlijk niet wat je zoekt.
[...]
Ik heb er geen ervaring met, heb enkel bullet camera's, maar lijkt me voldoende ruimte om die 30cm kabel die aan de G6 turret zit in kwijt te kunnen.
Maak desnoods even een model van papier of karton van die 104 junction box. Vind ik zelf altijd fijn om een beter gevoel te krijgen, cijfertjes op een scherm blijft toch altijd wat abstract.
Hopelijk heb je een screenshot gemaakt, straks gaat er toch iets niet goed en wordt je aangevreven dat je dat ding oneigenlijk voor buitengebruik hebt ingezet.blubbers schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:39:
[...]
Ik zag ook dat enkel bij de 104 IP65 stond, heb daarna via de chat nagevraagd en ze vertelde dat al die junctionboxes ook buiten mogen. Heb de 105 besteld. Ik zal mijn ervaringen delen.
Ik zie dat wel goedkomen, het is een aluminium doos met openingen achteraan, water kan er uit. Op foto ziet het er hetzelfde uit als de 0104 maar net wat groter..Vliegvlug schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:23:
[...]
Hopelijk heb je een screenshot gemaakt, straks gaat er toch iets niet goed en wordt je aangevreven dat je dat ding oneigenlijk voor buitengebruik hebt ingezet.
[ Voor 8% gewijzigd door blubbers op 02-06-2026 10:34 ]
Dit weekend de G6 Turret kunnen monteren zonder deze aftakdoos. Omdat er wat speling op mijn boormachine zit werd het gat wat groter dan de boor van 20mm en hierdoor paste de connector er net door. Heb dan de connector van binnenshuis tot in de isolatie getrokken en de overige lengte in de spouw geduwd. Toch wel veel netter dan met zo'n opbouwdoos.blubbers schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:30:
Heren,
ik ben aan het bekijken of ik een junction box van andere leverancier kan gebruiken voor de G6 Turret. Kwam deze tegen. Safire Junction Box 104 of Safire Junction Box 105
Jullie deze al getest? lijkt mij dat deze makkelijk aan te passen is, de diameter komt nagenoeg perfect overeen. Enkel stel ik me de vraag of de connector behuizing er is wil passen.
[Afbeelding]
Nou moest ik nog rookmelders hebben, maar bijna honderd euro per rookmelder (met een levensduur van tien jaar) is wel een dingetje.
10 jaar op de batterij, daarna batterij vervangen? En dna nog 100 euro- 10 jaar is 10 euro per jaar voor de veiligheid van jou (en je gezin?)pagani schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Nou moest ik nog rookmelders hebben, maar bijna honderd euro per rookmelder (met een levensduur van tien jaar) is wel een dingetje.
[ Voor 10% gewijzigd door anpat op 08-06-2026 15:44 ]
De levensduur van een rookmelder is ook maar maximaal 10 jaar. Maakt niet uit welke je koopt.pagani schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Het ging me ook enkel om het bedrag en de levensduur van het geheel, niet om de batterij. Met een stuk of twaalf benodigde rookmelders in ons huis kijk je naar elke tien jaar 1200 euro aan melders.WishmasterNL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:43:
[...]
De levensduur van een rookmelder is ook maar maximaal 10 jaar. Maakt niet uit welke je koopt.
Na 10 jaar zijn ze toe aan vervanging en zijn ze niet meer betrouwbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 08-06-2026 15:56 ]
Alle rookmelders hebben een levensduur van 10 jaar. Sommige moet je de batterijen na 3-5 jaar vervangen, maar de levensduur is altijd 10 jaar.pagani schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:36:
[...]
ik heb vorig jaar 3 rookmelders van fireangel gekocht, met de super brakke internet gateway en een enkele koolmonoxide melder was ik ook bijna 400 euro kwijt. Achteraf had liever unifi gehad, en de rookmelders van 20 jaar zijn weer een orde grootte duurder volgens mij. Aan de andere kant snap ik dat @pagani aarzelt over 1200 euro investeringBiG-GuY schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:51:
[...]
Alle rookmelders hebben een levensduur van 10 jaar. Sommige moet je de batterijen na 3-5 jaar vervangen, maar de levensduur is altijd 10 jaar.
In de zakelijke markt zijn er ook rookmelders die 20 jaar mee kunnen, maar dat wordt niet verkocht voor thuisgebruik.
vind het voornamelijk een gemis dat ze geen 230v of PoE hebben met batterij als backup.pagani schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Laten we hopen dat dat over een paar jaar anders is. Techniek veranderd met de dag.WishmasterNL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:43:
[...]
De levensduur van een rookmelder is ook maar maximaal 10 jaar. Maakt niet uit welke je koopt.
Na 10 jaar zijn ze toe aan vervanging en zijn ze niet meer betrouwbaar.
Be Stronger Than Your Excuses
Dat is de standaard, al heel wat jaren. Het type sensor dat gebruikt wordt kan simpelweg niet langer gegarandeerd worden qua werking, dus voor woningen is het nodig om elke 10 jaar rookmelders te vervangen. Doen mensen dat? Nee, maar voor echte veiligheid wel nodig.KSR schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 00:44:
[...]
Laten we hopen dat dat over een paar jaar anders is. Techniek veranderd met de dag.
[ Voor 8% gewijzigd door WishmasterNL op 09-06-2026 10:47 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Tasminos op 09-06-2026 14:54 ]
Hij is al wel leverbaar (geweest). Kreeg deze afbeelding van een vriend uit NL vandaag:Tasminos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:52:
Alles besteld om thuis mijn Somfy Protect te vervangen door Ubiquiti producten. Het gaat om de SuperLink Gateway, Siren en Entry Sensor. Ik mis alleen nog de Remote Control Keyfob. Helaas nog nergens te verkrijgen:-(
Remote Control KeyFob - Ubiquiti Store Europe
[Afbeelding]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Waarom staan daar nummers op in plaats van iconen??Kecin schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:57:
[...]
Hij is al wel leverbaar (geweest). Kreeg deze afbeelding van een vriend uit NL vandaag:
[Afbeelding]
Je krijgt er 2 faceplates bij. 1 met iconen en 1 met nummers.Tasminos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:37:
[...]
Waarom staan daar nummers op in plaats van iconen??
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Tasminos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:37:
[...]
Waarom staan daar nummers op in plaats van iconen??
[ Voor 9% gewijzigd door WishmasterNL op 10-06-2026 12:38 ]
Hier hetzelfde! Waren vorige zomer al aangekondigd, na 8 maanden maar de Gira 230V Dual Q aangeschaft (en 2 op 9V in de garage).WishmasterNL schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:37:
Wel jammer dat de rookmelders nu beschikbaar komen. Hier zat ik een maand of drie geleden op te wachten
/f/image/CrNwqWfdKWA7cOX9TLcR392w.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 10-06-2026 14:47 ]
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
15:14 idd tegelijk met de Enterprise Firewall Core toegevoegd. Nu smoke alarm nog. Ik wacht even tot duidelijk is welke versies van smoke alarm er komenOphidian schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:38:
Zojuist mail dat de Air Quality sensor in stock is. Meteen besteld. Onlangs al een module voor mijn WTW besteld, dus dan kan ik via Home Assistant beter op CO2 in de woonkamer ventileren.
[ Voor 53% gewijzigd door Source90 op 11-06-2026 19:42 ]
Dat is toch echt de PoE variant.Source90 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:40:
Die staat letterlijk hierboven benoemd. Is nu in stock.
Dat er ook een vape detectie in zit is bijzaak, anders afzetmarkt (scholen).
Je zal hem toch moeten voeden (gelukkig deze niet op 9V).
[ Voor 37% gewijzigd door Source90 op 11-06-2026 19:47 ]
Bij de andere sensoren staat een operating frequency van 868MHz voor Europa. Dat staat bij de Air Quality niet, ondanks dat ie toevallig wel onder het kopje Superlink sensoren staat. Dus ik weet het nu nog niet zeker. Op Reddit werd er ook gesproken dat er in de toekomst een Superlink variant van de sensor zou komen, dus nu snap ik het helemaal niet meer
Alleen de producten die beginnen met USL- werken via SuperLink. De PoE dingen verschijnen gewoon binnen Protect en heb je ook geen SuperLink Hub voor nodig, als het goed is.Source90 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:40:
Die staat letterlijk hierboven benoemd. Is nu in stock.
https://eu.store.ui.com/e...rs/products/up-airquality
Deze meet; CO2, PM1, PM2.5, PM4, PM10, VOC, AQI, NOx, Vape
Dat er ook een vape detectie in zit is bijzaak, anders afzetmarkt (scholen).
Helaas niet benoemd wie de sensor chip maakt (hopelijk komt het metertje uit Zwitserland). Zal wel kijken of hij zonder slopen open kan als hij binnen is.
Hierop terugkomend;Polyphemus schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:37:
Ik hoop stiekem op een air quality sensor met Superlink; ik had wel ergens gezien dat ie ook zou komen.
Ik kan niet overal een ethernetkabel heen trekken, en Superlink is juist voor sensoren en andere IoT apparaten, dus vandaar mijn opmerkingSource90 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 01:52:
[...]
Hierop terugkomend;
Wat is de meerwaarde om een superlink model te hebben? Of doel je dan op 9V of 2xAA als voeding zodat hij op meer plekken te plaatsen is?
Meer PoE komt hij, net als Superlink, in Protect te staan en is hij continue gevoed. Enige is dat er een utp heen moet.
Anderzijds heb ik nu ook een Superlink gateway waar enkel een USL-Environmental en All-in-one sensoren an hangen. Binnenkort dan nog de USL-Relay. Wel beetje zonde achteraf![]()
(ben nog niet overtuigd van de glasbreek sensor)
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Voor wat het waard is, ik heb een jaren 70 huis, mijn Superlink tranceiver hangt op mijn werkkamer aan de voorkant op zolder aan de raamkant. Mijn verste Entry sensor zit op de begane grond aan de achterdeur. Diagonaal gezien door het huis is dat ongeveer een meter of 20 schat ik, en dan moet het signaal door een zandstenen muur, een betonnen plafond, een houten trap, een stuk betonnen plafond, een zandstenen muur en door de keuken. En dit is de overgebleven signaalsterkte:Mitssz schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:06:
Iemand ervaring met langere afstand Superlink? Ik wil de deur contact sensor op mijn garagedeur hebben. Echter zit deze garage op +- 150m afstand. Voornamelijk line of sight, er zitten wat blaadjes tussen/1 boom. Alleen is de deur zelf niet line of sight. ik kijk vanaf mijn voordeur (appartement, 8e verdieping) schuin op de zijkant van de box. Het signaal moet dus door de (bakstenen/ betonmetselblokken) muur heen. Ik durf niet te zeggen hoe dik de muur is, het is een jaren 60 4 verdieping flat. De garage zit op de begane grond op de hoek.
Volgens de specificaties is Superlink goed voor 2km bereik, echter is dit natuurlijk onder ideale omstandigheden. Zou het bereik net genoeg zijn voor mijn scenario?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GEsVhAcJJrAlehBZT7cKJ3tV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5ebHtTXT3ZaYp2j9FqKzczJU.jpg?f=user_large)
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Ziet er mooi uit. leuk voor de kamers van pubers om te checken of ze vapen... (ik ben na 14 jaar gestopt met roken te zijn nog steeds een beetje van de nicotine politie)Ophidian schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:37:
De Air Quality Sensor is binnen. Heb hem nu nog in de woonkamer bij de TV staan, even kijken wat de beste positie gaat zijn.
[Afbeelding]
Enig nadeel, de home assistant integratie ondersteunt dit nog niet, dus kan de sensorinformatie daar niet in opnemen. Nog even wachten totdat we de WTW dus kunnen aansturen op CO2 waarde.
[Afbeelding]
Temperatuur komt wel overeen met andere metingen in de woonkamer. Volgens de thermostaat is het 21,5 graden. Volgens de WTW is de ingeblazen lucht 21,6 graden.
En dan ga je koken. En ondanks dat de keuken aan de voorzijde van de woning is, ongeveer 13 meter vanaf dit apparaat, merk je het effect direct
[Afbeelding]
Gok dat het over de Rookmelders gaat, die wel SL zijn.Ophidian schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 22:11:
Deze sensor gaat via POE, niet via superlink.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Welke versie draai je? Want bijna 3 keer per week komen er updates uit in een poging de chaos die ze met Protect gecreëerd hebben enigszins op te lossen. Ik heb ook gelezen over recordings die niet gevonden konden worden, en dat schijnt een paar weken geleden opgelost te zijn.DUX schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:20:
Ik heb wat problemen met Protect die niet uniek lijken; een aanzienlijk deel van mijn opnames (denk wel de helft) zijn witgekleurd en niet opvraagbaar via de webinterface. "Recording could not be found" of een melding dat opnames niet aanstaan voor het gegeven tijdstip terwijl dit wel zo is anders zou deze ook niet naar voren komen in het overzicht.
Mijn UDM SE zit nog niet aan de max met aantal camera's, CPU- of geheugengebruik, maar toch dacht ik dat het aantal camera's (12 stuks) langzaam toch een te groot beslag legt op de I/O van het interne apparaat. Een extra harde schijf is misschien een oplossing maar door de huidige prijzen zit dat er gewoon niet in voor mij. Nu zit er ook een mogelijkheid in om Smart Recordings direct weg te schrijven naar een externe locatie zoals een NAS die ik wel heb.
Ik heb recording bij alle camera's staan op Events Only, en Smart Events staan aan, maar toch verschijnt er niks op de NAS wanneer een event zich voordoet? Hebben jullie dat ook? Een opname archiveren vanuit het opname-overzicht werkt daarentegen gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door WishmasterNL op 18-06-2026 12:00 ]
Terechte vraag. Ik zit op het Early Access channel en ben up to date. Protect 7.1.83 en OS 5.1.19 . Ik zal er misschien wel een ticket van maken dan, jaPolyphemus schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:55:
[...]
Welke versie draai je? Want bijna 3 keer per week komen er updates uit in een poging de chaos die ze met Protect gecreëerd hebben enigszins op te lossen. Ik heb ook gelezen over recordings die niet gevonden konden worden, en dat schijnt een paar weken geleden opgelost te zijn.
Ik had wel dat willekeurig mijn externe NAS na iedere herstart van Protect opnieuw handmatig verbinden moest worden, om het continue archiveren weer te laten werken. Dat is recent ook opgelost.
Anders zou ik 'gewoon' op het support forum een melding maken bij de Protect release en er een support file bij uploaden, en misschien wordt het dan opgelost.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Even mezelf quoten. Heb 3 air quality sensors erbij gehaald voor de kamers boven. Probleem net deze MQTT manier, is dat alleen de laatste sensor zijn gegevens ophaalt. Wat ik nu gedaan heb als oplossing:Ophidian schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:15:
Mocht iemand toch de gegevens uit deze sensor in Home assistant willen, er is een manier om via MQTT in HA te krijgen: https://github.com/Tommo-101/UPAQ-MQTT
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cHjCOrwvqOvvjGxdiiDCQOUs.jpg?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 30-06-2026 22:13 ]
Over welke waardes heb je het dan?Source90 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:13:
Hier juist teruggestuurd. Waardes wijken enorm af van een goede sensor (Aranet) dat ik de meerwaarde niet zie om dit in Protect te hebben.
Denk dat ik Inkbird IAM-T1 meters ga aanschaffen, stukje goedkoper dan de Aranet4 en wel betere HA integratie.
[ Voor 34% gewijzigd door Source90 op 30-06-2026 22:42 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 30-06-2026 22:51 ]
:strip_exif()/f/image/44IgvZzIXU4LQHtrfGSQ7IrQ.png?f=user_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 07-07-2026 08:11 ]
Gisteren wat dingen herstart, in de hoop dat het zou helpen, maar wederom, 3 minuten voor 8 in de ochtend en alle protect devices gaan weer offline.Phusebox schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:58:
Ik heb sinds kort een heel vreemd issue, elke dag om 7:57 gaan al mijn protect devices voor een paar sec offline. Ik heb zelf niks ingesteld dat dit zou veroorzaken en ik kan ook nergens wat vinden hierover.
Iemand een idee?
Dit is ook erg vaag, was eerder wel een correcte weergave:[Afbeelding]
Trage DHCP-server? Als je lease standaard 86400 seconden is, is dat precies een dagPhusebox schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 07:59:
[...]
Gisteren wat dingen herstart, in de hoop dat het zou helpen, maar wederom, 3 minuten voor 8 in de ochtend en alle protect devices gaan weer offline.
WTF, wat voor wazige shit is dit.
Nope, het betreft standalone wifi devices (de deurbel gong) alsook poe devices, die ook op andere switches zijn aangesloten.Stewie! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:08:
Zit het niet in je switch, POE voeding dipje, spanning tree issues, etc? Wat zeggen de logs?
Daar staat ie op ja, maar waarom zou die traag zijn (UCG-Fiber) dan en waarom specifiek enkel voor de Protect devices?Polyphemus schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:44:
[...]
Trage DHCP-server? Als je lease standaard 86400 seconden is, is dat precies een dag
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 08-07-2026 11:57 ]
[ Voor 221% gewijzigd door nike op 18-07-2026 16:35 ]
-edit-
Vanuit Protect niet?nike schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:30:
Niet goed gelezen, ik doe alleen de recording uit zetten met een automation als we thuis zijn. Maar dan staat hij nog wel aan...
Vanuit homeassistant kan je de toggle privacy aanzetten, dan gaat het scherm zwart.