Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Mede-auteur:
  • xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

xbeam

Reserved!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Volgens mij is alleen de G4 Pro (PTZ) een 4K model en hebben ze geen 4K Dome model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Tonne schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Het boompje is digitaal ingezoomd. Zit wel op meer dan 30 meter van de camera.

Dit zal mijn laatste off-topic post zijn. Excuus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uh, oke. Meningen kunnen verschillen en dit is natuurlijk geen "live" beeld, maar ik vindt dit alles behalve scherp?

Uiteindelijk is de beste beveiliging gewoon zorgen voor voldoende verlichting en dat combineren met een paar fatsoenlijke camera's.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel camera's er op dit erf staan maar ik had er sowieso op basis van deze still image minimaal 3 bijgeplaatst

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Uh, oke. Meningen kunnen verschillen en dit is natuurlijk geen "live" beeld, maar ik vindt dit alles behalve scherp?

Uiteindelijk is de beste beveiliging gewoon zorgen voor voldoende verlichting en dat combineren met een paar fatsoenlijke camera's.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel camera's er op dit erf staan maar ik had er sowieso op basis van deze still image minimaal 3 bijgeplaatst
Haha, er zijn er 3 bij. Dus daarin denken we hetzelfde.
Het gaat even om hoe ver je in het donker kunt kijken met enkel een g4 pro in ir mode. En dan zie je dat dat aardig ver is. Op de hoek van de loods zit een lamp, verder is er geen verlichting. En je ziet ook de ir van een andere g4 pro.
Maar dit beeld is 1Mpx denk ik? Er hebben hier de nacht hazen rond gerend. En die waren duidelijk als zodanig te herkennen. Ook als ze ver waren. Daar kreeg ik van de eigenaar een filmpje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 10:59
UniFi camera’s zijn voor mij redelijk nieuw ben nog opzoek naar de sweet spot qua instellingen. Zet je de recording op continu of alleen bij beweging?
Nog andere settings die aan te bevelen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
@Toppe

Ik heb van een buiten Europa met zeer weinig weinig ligt installaties de nachtbeelden van tijdens de installatie er bij gezocht ter vergelijking.

Dit is een unifi G3 pro (1080) zonder IR
De video download test was op 720p vanwege beperking bandbreedte op dat eiland.

Dat groen op het dak is een net en geen kleur waas plus dat na 1 dag de behuizing door zandstorm. Beetje jammer dat deze Camera alleen toegankelijk is met een hoogwerker en dat de locatie zelf nooit de heeft schoongemaakt

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 106% gewijzigd door xbeam op 24-01-2022 18:49 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
xbeam schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:59:
@Toppe

Ik heb van een buiten Europa installaties de nachtbeelden van tijdens de installatie er bij gezocht ter vergelijking.

Dit is een unifi pro 1080 zonder IR
Overdag en dat groen op het dak is een net en lens is stoffig. Camera is alleen toegankelijk met hoogwerker.
[YouTube: 16 januari 2022]

S’nachts

[/membersonly]
Mooie beelden. Hier kan je tenminste wat mee ;) zodra de camera op z’n plek hangt zal ik jullie verblijden met 4K full colour beelden :+

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Huub- schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:00:
UniFi camera’s zijn voor mij redelijk nieuw ben nog opzoek naar de sweet spot qua instellingen. Zet je de recording op continu of alleen bij beweging?
Nog andere settings die aan te bevelen zijn?
Continu opnames, je events filteren het belangrijkste er wel uit.

Zet je de gevoeligheid bij beweging te laag neemt hij niet op, zet je hem te hoog neemt hij alsnog alles op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Mooie beelden. Hier kan je tenminste wat mee ;) zodra de camera op z’n plek hangt zal ik jullie verblijden met 4K full colour beelden :+
Hier nog een blikseminslag voor ligt gevoeligheid/ adoptie snelheid

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 16-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Zoals eerder aangegeven voor mij is het Unifi Protect nieuw terrein, heb meer ervaring met HikVision en Dahua, hoe werkt de 'ANALYTICS' functie in Protect? Ik heb momenteel twee Unifi camera's, een G3 Instant en een G3 Bullet. Beiden werken in mijn Proect omgeving (UDM Pro) maar als ik naar het tabje ANALYTICS ga, krijg ik de melding 'You have no cmareas'. Van de G3 Instant heb ik het idee dat er geen ANALYTICS mogelijkheden zijn, maar dat zou toch wel moeten werken met een G3 Bullet (FirmWare 4.48.16)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Huub- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:25:
Zoals eerder aangegeven voor mij is het Unifi Protect nieuw terrein, heb meer ervaring met HikVision en Dahua, hoe werkt de 'ANALYTICS' functie in Protect? Ik heb momenteel twee Unifi camera's, een G3 Instant en een G3 Bullet. Beiden werken in mijn Proect omgeving (UDM Pro) maar als ik naar het tabje ANALYTICS ga, krijg ik de melding 'You have no cmareas'. Van de G3 Instant heb ik het idee dat er geen ANALYTICS mogelijkheden zijn, maar dat zou toch wel moeten werken met een G3 Bullet (FirmWare 4.48.16)?
dat analystics is voor smart detection, dat heeft zit nit in de G3 camera's, enkel de G4 hebben dat..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
geenwindows schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:34:
[...]

dat analystics is voor smart detection, dat heeft zit nit in de G3 camera's, enkel de G3 hebben dat..
Niet in de G3 enkel de G3???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Huub- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Niet in de G3 enkel de G3???
typo! moet G4 zijn ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Ik heb sinds een week een Smart sensor.
Ik heb deze ingesteld, maar krijg geen alerts toegezonden.
Ik heb geen camera's dus kan ook niet toewijzen.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik alerts krijg op mijn smartphone ?

Ik heb een UDM Pro met laatste FW 1.11.0 en ook Protect is up to date 1.20.3.
Op mijn Samsung S10+ heb ik de Protect app 1.4.8

Ik had ook eerst alarm er nog bij aanstaan, maar die optie verbruikt blijkbaar heel veel batterij. Toen stond batterij met een oranje kleur en short nu terug groen long.

Is verbonden met een U6 LR, maar met de U6 Pro kan hij ook verbinden (is via Bluetooth)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy842ksaMqqGCE0gNbqzCTkxBIY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x1xFCPs4yeJlK9Jm0BdJLE1P.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afynvjks5yoMbw3X8OyPqzV1aXU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/robLvqG5wtxvBr9I4vrker50.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPlpIhnDLQp8J29UbEYy8qGlp2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQu2AOBO4twkbobgvbMkS87u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXUF4zffAc2uRdbMXlPgKUHpV90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcZm4gIW9kLDnpw9DObjaGY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0zbNX0-wv7PFSNSSuOL3kaktEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw7WbYDiEIYJRulDIshkWwuK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door abusimbal op 19-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams. De G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬
Iemand enig idee hoe dat kan, heb enkele settings geprobeerd maar krijg het niet beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVB7e_hhoV6JR6bE4gA_d_hOy60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6a8jiDzghX6FYIQCsxUf3YTF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWqbGKn8RY-s7qTMzZ3LtxJn8RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7YraQBD811zdYgtEaznc32M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13:07
Huub- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:26:
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams. De G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬
Iemand enig idee hoe dat kan, heb enkele settings geprobeerd maar krijg het niet beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lens al eens schoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
loyske schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Lens al eens schoon gemaakt?
Dat is het eerste wat je denkt, maar dat is het niet.
Als ik de IR extender uitzet krijg ik het onderstaande beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnW2B_b9jHqJC_d2yr986f9d89A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wapu7Ah6fVZbNhbYTVrUto6a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Vol verwachting klopt ons hart,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
xbeam schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Vol verwachting klopt hart,
Die van mij ook. Duurt nog wel paar weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]
IR van je G3 al eens uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Toppe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:08:
[...]

IR van je G3 al eens uit gezet?
Als ik de IR uitzet kun je de IR extender niet aan zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Als ik de IR uitzet kun je de IR extender niet aan zetten 8)7
Uh, oké. Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Heb ook een vraag uitstaan bij support van Ubiquity, heb er niet heel veel vertrouwen in dat het goed komt 😔
Ik kijk regelmatig of de UVC-AI-Bullet-EA beschikbaar is maar die blijft maar op sold out staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Mijn G3 Bullet is behoorlijk donker in de avond, behoorlijk verschil met mijn Dahua Starlight cams.
Hier op topic heb ik nog geen starlight gezien. we wachten vol verwachting op de eerste beelden :-)
De G3 Bullet is natuurlijk ook al een ouder model, dus ik dacht ik gat upgraden met een IR extender van UniFi. Het beeld in de avond is heel erg ‘mistig’ terwijl er geen mist is 😬

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb al eens geprobeerd om de lens schoon te maken. Vet en vuil kan voor I\R vertroebeling/ reflectie zorgen, dat is waar dit op lijkt

Edit: was al voorgesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
Oh je wil een voorbeeld zien 😀
Dit is er een (Dahua IPC-T2431T-AS) die in het donker in een schuur staat met alleen IR dus geen ander licht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDu0Rp2a6CweLk7Pz3DtPbAT3p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zY4RRwhJ9I6NAAx4EfDhPYv.jpg?f=fotoalbum_large

Je ander suggestie ga ik proberen, tip had ik ook van een andere tweaker gehad, maar het beeld is wel clear als de IR uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:41:
Dit is er een (Dahua IPC-T2431T-AS) die in het donker in een schuur staat met alleen IR dus geen ander licht
[Afbeelding]

Je ander suggestie ga ik proberen, tip had ik ook van een andere tweaker gehad, maar het beeld is wel clear als de IR uit staat.
Netjes.
Ter vergelijking hier telefoon screenshot van een Unifi 3G flex met IR en zonder ander licht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhlS1z1kxsMWeAtXsWZki0vn0Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlotBnfkmEvlt3tCCkr1CNVt.png?f=fotoalbum_large

@Huub- Hier buiten een 3G bullet zo dat je een voorbeeld hebt van hoe het kan zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnO0LOIo80zBNtOpyyEbVzXEGE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5lgocFNlzcOWGakRW4Cu3Kny.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door xbeam op 29-01-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Is dat met een IR extender? Best okay, die 3G flex is ook best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Klopt het dat als je voor een camera motion zones aanmaakt je daar niet op kunt "filteren" bij je opname / detecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
App: nieuwste iOS beta bevat een aanzienlijke Verbetering van de download selector Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GspxOWhT4WWSaGvFPWqizm7_BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgC1KUQvwOsrclEhiKPeZzxK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
xbeam schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:15:
App: nieuwste iOS beta bevat een aanzienlijke Verbetering van de download selector [Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad mooi uit, ben benieuwd waneer ze deze gaan releasen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
abusimbal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:05:

Ik had ook eerst alarm er nog bij aanstaan, maar die optie verbruikt blijkbaar heel veel batterij. Toen stond batterij met een oranje kleur en short nu terug groen long.

Is verbonden met een U6 LR, maar met de U6 Pro kan hij ook verbinden (is via Bluetooth)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zit hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAqp2JW4_Mr4PUDbGh8DKSluGNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nAktcLBOAzkTyt1qZgToO0nA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpfyGZNIAJtiKTgZMNJRlgqePWY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nLtYqxXZWSqEG2yJFSn7sBOd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Huub- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Dat ziet er inderdaad mooi uit, ben benieuwd waneer ze deze gaan releasen
Mooi is anders, maar het selecteert wel een stukje makkelijker dan die kleine lijntjes die ik nooit te pakken kreeg met mijn dikke vingers.

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 07-05-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@xbeam thanks, ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:49
Ik heb een Dream Machine SE met een Unifi G3 Instant camera.
Als ik naar de Protect omgeving ga en naar recording, zie ik alleen Never en Dectection.

Ik zou graag continue op willen nemen.
Kan dat met deze G3 Instant niet?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WeHoDo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:46:
Als ik naar de Protect omgeving ga en naar recording, zie ik alleen Never en Dectection.

Jawel, ik heb de optie hier om de hele tijd op te nemen met m'n G3 instant!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-

In Settings >> When to Record >> Always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Je hebt een HDD nodig om hem op always te kunnen zetten, heb je dat wel?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
darkrain schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Nope, heb de interne disk gebruikt.
Maar zal eens kijken, thanks voor de tip.
Ik laat het zsm weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
darkrain schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Dit is idd de oplossing, een HDD.
Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
Nog eens melden dat het issue van geen meldingen opgelost is.
Blijkbaar moet er een HDD aangesloten zijn, anders werken de meldingen niet van de Smart sensor.
Voor camera's kan ik dat begrijpen, maar voor een sensor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Beschikken de camera's/software ook over de optie om te triggeren op geluid?
Ik zou de camera's namelijk in willen zetten als een soort babyfoon, waarbij hij dus een alert geeft als er geluid is.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
-Jaap-io schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:16:
Ik zou de camera's namelijk in willen zetten als een soort babyfoon, waarbij hij dus een alert geeft als er geluid is.
Dat kunnen ze (nog) niet, er zijn meerdere gebruikers die dit wel zien zitten; https://community.ui.com/...c8-41d5-8084-d52503c37e4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Huub- schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Dat kunnen ze (nog) niet, er zijn meerdere gebruikers die dit wel zien zitten; https://community.ui.com/...c8-41d5-8084-d52503c37e4d
oke, helder! Jammer dat het nu nog niet kan...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Huub- schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:36:
Is dat met een IR extender? Best okay, die 3G flex is ook best goed!
Nee, voor de flex heb je geen IR extenders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
xbeam schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:02:
[...]

Nee, voor de flex heb je geen IR extenders
Ja ben er inmiddels achter, heb er ook een paar gekocht. Ben tevreden over de kwaliteit, ook in het donker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Huub- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:40:
[...]

Ja ben er inmiddels achter, heb er ook een paar gekocht. Ben tevreden over de kwaliteit, ook in het donker :)
Haha, ik zat wat openstaande topics en vraag door te lezen. Vandaar mijn late reactie. Prijs kwaliteit inderdaad prima camera’s.

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 28-05-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
abusimbal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe betrouwbaar is/blijkt die Motion sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ik gebruik enkel de deur open dicht optie.
Werkt Altijd tot nu. Dus betrouwbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

Inmiddels de Honeywell draadloze smart chime verwijders en een Unifi Smart Chime geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8m8PiODnRu4LzB8uREIdpZTTois=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZPjVz8Pcr5LtnA5AMiZR7XP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 23-10-2022 16:27 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Huub- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:41:
[Afbeelding]

Dat beeld vind ik ook niet echt goede kwaliteit. Zijn alle bewakingscamera's zo slecht? Hiermee kan je bijvoorbeeld geen persoon herkennen wanneer die op de beelden zou staan.

[ Voor 63% gewijzigd door Johan1995 op 23-10-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
Johan1995 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:05:
[...]

Dat beeld vind ik ook niet echt goede kwaliteit. Zijn alle bewakingscamera's zo slecht? Hiermee kan je bijvoorbeeld geen persoon herkennen wanneer die op de beelden zou staan.
Personen herkennen met een betaalbare IP Camera wanneer het geheel donker is, blijft altijd moeilijk. Als al iemand er komt en zijn/haar gezicht niet bedekt heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Wat is betaalbaar? 100 euro? Meer zou ik niet voor deze beeldkwaliteit willen neerleggen. Je kan ook personen herkennen op basis van logo's op kleding of type schoenen. Hoe meer puzzelstukjes je kan verzamelen, des te beter kan je iemand identificeren. Maar zelfs dat zal niet lukken als je camera (en gek genoeg de software) er een brei van maakt. Vraag me af wat dan het doel van een IP-camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
@Ruben [NL]
Kom er gezellig bij

[ Voor 41% gewijzigd door xbeam op 07-05-2023 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Johan1995 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:32:
Wat is betaalbaar? 100 euro? Meer zou ik niet voor deze beeldkwaliteit willen neerleggen. Je kan ook personen herkennen op basis van logo's op kleding of type schoenen. Hoe meer puzzelstukjes je kan verzamelen, des te beter kan je iemand identificeren. Maar zelfs dat zal niet lukken als je camera (en gek genoeg de software) er een brei van maakt. Vraag me af wat dan het doel van een IP-camera is.
De versie 2 van protect (Protect 2.8.22) met kenteken en rook detectie herkenning begint het ergens op te lijken. Waar je ubnt wel credits voor moet geven is hun mobile app alleen daarop winnen wij het als IT MSSP al van de van alle camera installatie bedrijven. Even niet kijken naar alle door die (bewuste en vaak echte onwetendheid) markt genegeerde security issues van Hikvision & Dahua maken ze goede camera maar de software is rampzalige. De meeste mkb gebruikers willen gewoon eenvoud (vaak krijgen ze van ons zelfs alleen viewing rechten en als bedrijven specifiek functie willen die niet in de protect applicatie zitten bouwen we daar een custom functie voor binnen onze eigen klanten omgeving en de unifi api. Ook protect is net als Unifi eigenlijk van oorsprong is een half fabrikaat waar mssp’s eigen diensten en services op kunnen bouwen Unifi was daarom altijd (nog steeds) vrij uitgekleed wat betreft de mee geleverde software om de prijs laag te houden. Zo hebben sommige industrie klanten gewoon via protect gezicht herkenning en wordt er bij lijnoverschrijding geautomatiseerde acties of alarmen geactiveerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIgApyhqi03Oh4HPKmbEK7hW0eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8Hz4RdD5T2oLxKwGBBwyW7K.jpg?f=fotoalbum_large

Protect kan veel meer dan wat volgens de applicatie cheat beschikbaar is.
Hier vanwege avg even 100% privacy zoned 360 met een line cross. Ook de ultra high frame rate is in de industrie handig zodat in slowmotion kan terug kijken wat er nu precies gebeurde en waardoor er een machine vast liep of iemand valt.

Als je wil prutsen en thuis je eigen huis Jarvis aware ook ogen wil geven.
https://github.com/hjdhjd/unifi-protect
A complete UniFi Protect API implementation.

unifi-protect is a library that enabled you to connect to and communicate with the Ubiquiti UniFi Protect API and ecosystem. UniFi Protect is Ubiquiti's next-generation video security platform, with rich camera, doorbell, and NVR controller hardware options for you to choose from, as well as an app which you can use to view, configure and manage your video camera and doorbells.
-Jaap-io schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:16:
Yes, alleen moet zou je denk ik via de api en bijv Home assist zelf een functie voor moeten maken zodat je het ook als babyfoon kan gebruiken je wil natuurlijk dat bij een geluid trigger automatisch een livestream van het geluid of beeld wordt opgestart op een Devices (TV,Radio of 7of 10 inch scherm met daar in raspberry pi) in jouw bijzijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgvJ3COIxFYdL5wE_SkifKDZ0yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxPYmtcXmmfmwOI32Es4kOYl.jpg?f=fotoalbum_large
Johan1995 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:05:
[...]
Beveiligingscamera’s zijn geen webcams of videocamera’s.
Beveiligingscamera’s hebben in vergelijking daarmee een extreem grote kijk hoek met het zelfde aantal pixels camera resoluties) moet veel groter oppervlakte worden vast gelegd en meer m2 per pixel gaat ten koste van detail en scherpte.

Het doel van beveiligings camera’s is ook geen tv show maken maar detectie en bewijs vastleggen.
Daarom heeft een video beveiliging uitrol ook altijd 3 zones. Zone 1 wide view over het terrein, komt iemand het gebied/terrein op dat wil weten. blijft hij bij het hek en gaat weer weg is dat genoeg. Zone 2 Daarna komt dichterbij en wat hij doen. Daarbij hoef je zijn gezicht niet herkennen. zien hoe zich gedraagt en of hij iets bij zich heeft is voldoende. Zone 3 is pas bij binnen treden van gebouwen. De eerste 2 zones zijn vervelend maar zone 3 gebeurd iets wat echt niet wil en heb vaak schade (de eerste 2 niet ) en heb je hoge kwaliteit voor duidelijk herkenning nodig. De vast te leggen oppervlakte gaat ook per zone omlaag, minder pixels per m2 betekent ook dat de camera dichtheid hoger wordt (aantal camera’s om het zelfde gebied vast te leggen) wat ook zorgt voor hogere prijs per m2.

De observatie Camera’s die gebruikt worden in bijv lang leven de liefde of Big Brother kosten al snel 10 tot 20 duizend euro en meer perstuk waarvan er dan vaak meerdere in een woonruimte zitten om alles in tv kwaliteit (U)HD te kunnen vast leggen. wat mensen vaak niet beseffen is dat bijv zoon schouder camera van een camera man/vrouw die een interview of bijv 3 op reis filmen gewoon 50duizend euro kost.

Ik vraag me altijd af wat is volgens gebruikers een realistische verwachtingen voor camera van 100 euro?
Alles beter dan mijn webcam beschouw ik als boven verwachting.
Veel lastig vindt camera’s van 500 tot 7000 euro omdat daar niet zoveel openbaar beeldmateriaal van beschikbaar om te weten wat je voor dat geld kan of minimaal mag verwachten.
Dit soort oplossing voor custom van je eigen lens opzet is natuurlijk niet voor buiten aan de muur voor hele specifieke gevallen om die tot identificatie op grote afstand te komen

En voor het hogere segment hotel of kantoor binnen installaties hebben ze de theta serie. zodat je niet overal de lelijke units en bekabeling kabel hebt maar alleen de lens op dunne lange kabel naar de camera hardware zelf.

Wat betreft protect als nieuw beveiligings platform zij wat AI mogelijk heden aardig op weg de achter stand op veel oudere en volwassen merken weg te werken. Wat ze vanwege het half fabrikaat origin van unifi gelijk op een enorme voorsprong geeft dat dat service providers met software zo hun eigen diensten via het camera systeem kunnen leveren. En de marge dus niet binnen halen via dozen schuiven zoals 99% van de camera installatie bedrijven doen en daarom unifi negeren Unifi marge (Null) hikvision & dahua Marge (40 tot 60%) en daarom vaak negatief uit laten over Unifi

[ Voor 67% gewijzigd door xbeam op 07-05-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
@xbeam interessant, werkt die AI met alle camera’s? Ik ben heel tevreden en sinds jou eerdere posts ben ik af van de de duurdere UniFi camera’s de Flex serie is kwalitatief best goed.
Je GitHub link is ook interessant, zijn er ook Home Assist projecten bekend die gebruik maken van deze API?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Huub- schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:55:
@xbeam interessant, werkt die AI met alle camera’s? Ik ben heel tevreden en sinds jou eerdere posts ben ik af van de de duurdere UniFi camera’s de Flex serie is kwalitatief best goed.
Je GitHub link is ook interessant, zijn er ook Home Assist projecten bekend die gebruik maken van deze API?
Nee basis AI zoals auto, mensen en rookdetectie en head mapping van loop routes werkt vanaf de G4 dingen zoals kenteken en tracking volgens mij pas met AI (dat zijn de zwarte modellen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Oxkj3Rfs56mM6dNY4QOFTPbuqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynY7XJlsSL7MXuOJEyCqusVU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD8AlnLJmBv8nSzzPSZrMOoYz7w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFfqITmROwwg0iqNkRBXdhkM.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 19% gewijzigd door xbeam op 07-05-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:59
Omdat het over de UDM Pro gaat verplaatst naar:

Blommie01 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

[ Voor 106% gewijzigd door Blommie01 op 15-05-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Maar het gaat toch om de protect applicatie? De UDM is alleen maar een console (ubnt mini thuis server) waar de verschillende UBNT applicaties op draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
xbeam schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:48:
[...]

De versie 2 van protect (Protect 2.8.22) met kenteken en rook detectie herkenning begint het ergens op te lijken. Waar je ubnt wel credits voor moet geven is hun mobile app alleen daarop winnen wij het als IT MSSP al van de van alle camera installatie bedrijven. Even niet kijken naar alle door die (bewuste en vaak echte onwetendheid) markt genegeerde security issues van Hikvision & Dahua maken ze goede camera maar de software is rampzalige. De meeste mkb gebruikers willen gewoon eenvoud (vaak krijgen ze van ons zelfs alleen viewing rechten en als bedrijven specifiek functie willen die niet in de protect applicatie zitten bouwen we daar een custom functie voor binnen onze eigen klanten omgeving en de unifi api. Ook protect is net als Unifi eigenlijk van oorsprong is een half fabrikaat waar mssp’s eigen diensten en services op kunnen bouwen Unifi was daarom altijd (nog steeds) vrij uitgekleed wat betreft de mee geleverde software om de prijs laag te houden. Zo hebben sommige industrie klanten gewoon via protect gezicht herkenning en wordt er bij lijnoverschrijding geautomatiseerde acties of alarmen geactiveerd.
[Afbeelding]

Protect kan veel meer dan wat volgens de applicatie cheat beschikbaar is.
Hier vanwege avg even 100% privacy zoned 360 met een line cross. Ook de ultra high frame rate is in de industrie handig zodat in slowmotion kan terug kijken wat er nu precies gebeurde en waardoor er een machine vast liep of iemand valt.

Als je wil prutsen en thuis je eigen huis Jarvis aware ook ogen wil geven.
https://github.com/hjdhjd/unifi-protect

[...]

[...]

Yes, alleen moet zou je denk ik via de api en bijv Home assist zelf een functie voor moeten maken zodat je het ook als babyfoon kan gebruiken je wil natuurlijk dat bij een geluid trigger automatisch een livestream van het geluid of beeld wordt opgestart op een Devices (TV,Radio of 7of 10 inch scherm met daar in raspberry pi) in jouw bijzijn.
[Afbeelding]

[...]

Beveiligingscamera’s zijn geen webcams of videocamera’s.
Beveiligingscamera’s hebben in vergelijking daarmee een extreem grote kijk hoek met het zelfde aantal pixels camera resoluties) moet veel groter oppervlakte worden vast gelegd en meer m2 per pixel gaat ten koste van detail en scherpte.

Het doel van beveiligings camera’s is ook geen tv show maken maar detectie en bewijs vastleggen.
Daarom heeft een video beveiliging uitrol ook altijd 3 zones. Zone 1 wide view over het terrein, komt iemand het gebied/terrein op dat wil weten. blijft hij bij het hek en gaat weer weg is dat genoeg. Zone 2 Daarna komt dichterbij en wat hij doen. Daarbij hoef je zijn gezicht niet herkennen. zien hoe zich gedraagt en of hij iets bij zich heeft is voldoende. Zone 3 is pas bij binnen treden van gebouwen. De eerste 2 zones zijn vervelend maar zone 3 gebeurd iets wat echt niet wil en heb vaak schade (de eerste 2 niet ) en heb je hoge kwaliteit voor duidelijk herkenning nodig. De vast te leggen oppervlakte gaat ook per zone omlaag, minder pixels per m2 betekent ook dat de camera dichtheid hoger wordt (aantal camera’s om het zelfde gebied vast te leggen) wat ook zorgt voor hogere prijs per m2.
[YouTube: 7 Common Security Camera Installation FAILS and How To Avoid Them]
De observatie Camera’s die gebruikt worden in bijv lang leven de liefde of Big Brother kosten al snel 10 tot 20 duizend euro en meer perstuk waarvan er dan vaak meerdere in een woonruimte zitten om alles in tv kwaliteit (U)HD te kunnen vast leggen. wat mensen vaak niet beseffen is dat bijv zoon schouder camera van een camera man/vrouw die een interview of bijv 3 op reis filmen gewoon 50duizend euro kost.

Ik vraag me altijd af wat is volgens gebruikers een realistische verwachtingen voor camera van 100 euro?
Alles beter dan mijn webcam beschouw ik als boven verwachting.
Veel lastig vindt camera’s van 500 tot 7000 euro omdat daar niet zoveel openbaar beeldmateriaal van beschikbaar om te weten wat je voor dat geld kan of minimaal mag verwachten.
Dit soort oplossing voor custom van je eigen lens opzet is natuurlijk niet voor buiten aan de muur voor hele specifieke gevallen om die tot identificatie op grote afstand te komen
[YouTube: UInnovations: UniFi Protect AI DSLR [Early Access]]
En voor het hogere segment hotel of kantoor binnen installaties hebben ze de theta serie. zodat je niet overal de lelijke units en bekabeling kabel hebt maar alleen de lens op dunne lange kabel naar de camera hardware zelf.
[YouTube: UInnovations: UniFi Protect AI Theta]
Wat betreft protect als nieuw beveiligings platform zij wat AI mogelijk heden aardig op weg de achter stand op veel oudere en volwassen merken weg te werken. Wat ze vanwege het half fabrikaat origin van unifi gelijk op een enorme voorsprong geeft dat dat service providers met software zo hun eigen diensten via het camera systeem kunnen leveren. En de marge dus niet binnen halen via dozen schuiven zoals 99% van de camera installatie bedrijven doen en daarom unifi negeren Unifi marge (Null) hikvision & dahua Marge (40 tot 60%) en daarom vaak negatief uit laten over Unifi
[YouTube: UniFi Protect PTZ Tracking - Coming Soon]
@paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 00:10
Als ik van Unifi Protect gebruik wil maken is het dan mogelijk om een POE(+) switch en AP’s van TP-link te gebruiken samen met een Cloud Key G2 Plus en drie G5 bullet’s?! Of loop ik dan tegen beperkingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
averroes1198 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:46:
Als ik van Unifi Protect gebruik wil maken is het dan mogelijk om een POE(+) switch en AP’s van TP-link te gebruiken samen met een Cloud Key G2 Plus en drie G5 bullet’s?! Of loop ik dan tegen beperkingen aan?
Ik heb alle switches van UniFi, maar volgens mij moet het wel gewoon werken ism de UniFi ClouKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb even iets waar ik niet helemaal uit kom.

Voor diverse mensen installeer/beheer ik UniFi camera's en deurbellen.
Omdat ik eventuele problemen van afstand wil kunnen verhelpen, heb ik mijn UI account toegevoegd aan de betreffende CloudKey's. Voor camera's gaat dat prima. Deurbellen leveren een probleem op, want zodra iemand daar aanbelt, krijg ik daar de melding van op mijn telefoon. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Ik zocht naar een manier om notficiaties van de bel per user uit te zetten, maar die kan ik niet vinden/lijkt er niet te zijn. Ook een (settings)admin-only profiel kun je niet aanmaken in de CK admin settings.

Ik heb nu 2 alternatieven bedacht:

- Local admin aanmaken icm VPN op de router. Omslachtig.
- Alle cloudkeys behalve mijn eigen koppelen aan een nieuw, hiervoor aangemaakt UI account waarmee ik niet inlog in de Protect app op mijn telefoon maar alleen via de browser bij problemen.

Of hebben jullie nog een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:14
Heeft iemand al het probleem gehad dat de portect applicatie op de dreammachine niet wil opstarten?
Hij blijft constant staan in starting?
Ik heb al de HDD eens verwijderd en opnieuw opgestart maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24

zeroday

There is no alternative!

ugh.. net zitten te testen met de G5 turret ..
de anonymous snapshot heeft lage resolutie ..

dat wordt scripten om mijn timelapse anders te laten werken ..
goed om te weten ;)

Lekkere kwaliteit .. van de G5 Turret .. Gelukkig had ik nog een POE adapter er liggen zodat ik eea wat makkelijker kon testen ..

Nu nog even wachten op de 'mount' die ook vandaag op voorraad was .. en dan zullen we na de vakantie wel eea gaan toepassen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01
zeroday schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:37:
ugh.. net zitten te testen met de G5 turret ..
de anonymous snapshot heeft lage resolutie ..

dat wordt scripten om mijn timelapse anders te laten werken ..
goed om te weten ;)

Lekkere kwaliteit .. van de G5 Turret .. Gelukkig had ik nog een POE adapter er liggen zodat ik eea wat makkelijker kon testen ..

Nu nog even wachten op de 'mount' die ook vandaag op voorraad was .. en dan zullen we na de vakantie wel eea gaan toepassen ;)
Ik kwam dit tegen op het UniFi forum:

https://community.ui.com/...a1e003a22b50?appview=true

Best flauw inderdaad 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Polyphemus schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:20:
[...]

Ik kwam dit tegen op het UniFi forum:

https://community.ui.com/...a1e003a22b50?appview=true

Best flauw inderdaad 😒
mja, want in de G3 Bullet zit het nog gewoon ..

dus ik heb gisteren als voorbereiding mijn G3 script aangepast die een timelapse maakt zodat ffmpeg gebruikt wordt ipv de snap.jpeg

oa. deze URL gebruikt
https://community.ui.com/...d2-498c-b0b6-c9c9cc25f040

en daarna wat testen en wat kleine aanpassingen gemaakt om het via m'n script goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Message to self: een G3 Bullet die al meer dan 5 jaar aan de muur hangt valt niet meer fatsoenlijk los te draaien op het punt waar de UTP kabel zit. Dus hoe krijg ik die ring los ..

anders is de camera ten dode opgeschreven ..

Sjonge jonge wat een drama ..

Moest de UTP kabel afknippen en opnieuw een connector eraan zetten om de G5 Turret te kunnen gaan gebruiken.

Maar hier niet je van het tevreden over de wijze waarop de arm mount gebruikt moet worden. De verwachting is dat je een pole gebruikt of dat de kabel van achteren erin komt .. Beetje een misser want waar d ekabel er nu doorheen gaat, dat is niet echt fatsoenlijk af te sluiten ..

maar goed .. voor de rest ok ..

nb denk erook aan dat de G3 Bullet op 24V draait en niet op 48V .. dus mijn PoE adapter moest ik ook vervangen (had ik wel liggen .. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13:07
zeroday schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:56:
Message to self: een G3 Bullet die al meer dan 5 jaar aan de muur hangt valt niet meer fatsoenlijk los te draaien op het punt waar de UTP kabel zit. Dus hoe krijg ik die ring los ..
Daarom heb ik deze week wat vet op de schroefdraad gedaan van mijn G3 die ik verplaatst heb. Kreeg de ring niet goed aangedraaid. Na wat vet was het opgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

loyske schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Daarom heb ik deze week wat vet op de schroefdraad gedaan van mijn G3 die ik verplaatst heb. Kreeg de ring niet goed aangedraaid. Na wat vet was het opgelost ;)
zal er eens w40 proberen tussen te spuiten ;)

update ..
en het was met 10 seconden los ..
pfff had ik daar maar eerder aangedacht .. had me wat werk gescheeld..

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 15-05-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40
loyske schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Goede tip. Heb paar weken geleden een G4 opgehangen. Maar even wat vet / kopervet erop doen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:41

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier helaas de HDD in mijn cloud key gen2+ overleden.
Op internet lees ik veel verschillende verhalen over welke schijf ik er het beste in kan zetten. Het liefst had ik een WD Purple gehad maar deze zijn er niet in 2,5” vorm.
Iemand een goede vervanger?

Protect draait er ook op met 1 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:25
Timmert schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:45:
Ik heb even iets waar ik niet helemaal uit kom.

Voor diverse mensen installeer/beheer ik UniFi camera's en deurbellen.
Omdat ik eventuele problemen van afstand wil kunnen verhelpen, heb ik mijn UI account toegevoegd aan de betreffende CloudKey's. Voor camera's gaat dat prima. Deurbellen leveren een probleem op, want zodra iemand daar aanbelt, krijg ik daar de melding van op mijn telefoon. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Ik zocht naar een manier om notficiaties van de bel per user uit te zetten, maar die kan ik niet vinden/lijkt er niet te zijn. Ook een (settings)admin-only profiel kun je niet aanmaken in de CK admin settings.

Ik heb nu 2 alternatieven bedacht:

- Local admin aanmaken icm VPN op de router. Omslachtig.
- Alle cloudkeys behalve mijn eigen koppelen aan een nieuw, hiervoor aangemaakt UI account waarmee ik niet inlog in de Protect app op mijn telefoon maar alleen via de browser bij problemen.

Of hebben jullie nog een beter idee?
Selecteerd de deurbel, config, push notifications, doorbell rings uit.
Of begrijp ik de vraag niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:04
WishmasterNL schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:48:
Hier helaas de HDD in mijn cloud key gen2+ overleden.
Op internet lees ik veel verschillende verhalen over welke schijf ik er het beste in kan zetten. Het liefst had ik een WD Purple gehad maar deze zijn er niet in 2,5” vorm.
Iemand een goede vervanger?

Protect draait er ook op met 1 camera.
Als je maar 1 camera hebt, zou ik er een SSD plaatsen. Dit heb ik gelijk gedaan toen ik mijn Cloud Key ingebruik nam en het werkt nog steeds uitstekend na 2,5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:41

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

_AcS_ schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:59:
[...]

Als je maar 1 camera hebt, zou ik er een SSD plaatsen. Dit heb ik gelijk gedaan toen ik mijn Cloud Key ingebruik nam en het werkt nog steeds uitstekend na 2,5 jaar.
Inmiddels inderdaad een ssd onderweg ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is er al iets bekend over een nieuw instap apparaat ter vervanging van de (ondertussen toch wel oude) Cloudkey+? Ik al een Gateway Ultra die ik als controller gebruik, maar de Ultra ondersteund helaas geen Protect/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Vliegvlug

Flight Simple

Ben me aan het oriënteren op Ubiquiti camera’s en UniFi Protect.
Heb nu 2 Eufy camera’s die ik wil vervangen.

Wil een Network Video Recorder (UNVR) kopen, krijg je nu ook gratis een G4 Bullet Camera (UVC-G4-BULLET) bij dus dat is mooi meegenomen. :)

De harddisken wil ik niet bij Ubiquiti kopen want 1 HDD is even duur als de UNVR zelf en heb naar mijn idee echt geen 16T nodig in RAID1 voor twee 4K camera’s, wordt me veel te duur.

Maar hoeveel opslag is dan wel nodig?
4TB?
De Seagate Skyhawk Surveillance harddisk ziet er wel goed uit.
Nu is deze er in een 64MB cache variant voor €91 en een 256MB cache variant voor €111
Maar is die extra cache echt €20 per disk extra waard en wat levert me dat dan op?

Mijn UniFi controller draait nu op een lokaal account, is dat voor Protect ook mogelijk?
Ik zit als tweede camera een van de AI modellen te overwegen. Kunnen die lokaal draaien of zit het AI gedeelte in de cloud?

Laatste vragen gaat over de UNVR zelf:
  • Wil ‘m naast mijn bureau gaan plaatsen, maakt de UNVR zelf veel geluid of de harddisken die erin zitten?
  • Kan je ‘m ook rechtop, ondersteboven of een kwartslag gedraaid aan de muur ophangen?
    Ik heb namelijk geen 19inch rack noch de diepte rond mijn bureau om ‘m horizontaal op te hangen.
  • Heeft hij veel koeling nodig?
    Als hij teveel herrie maakt naast mijn bureau zou ik ‘m in het TV meubel kwijt kunnen waar hij wel horizontaal in past. Zit een deurtje voor maar er zijn wel gaten in de achterwand en het is een vrij grote ruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 31-05-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
Vliegvlug schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:09:
Ben me aan het oriënteren op Ubiquiti camera’s en UniFi Protect.
Heb nu 2 Eufy camera’s die ik wil vervangen.

Wil een Network Video Recorder (UNVR) kopen, krijg je nu ook gratis een G4 Bullet Camera (UVC-G4-BULLET) bij dus dat is mooi meegenomen. :)

De harddisken wil ik niet bij Ubiquiti kopen want 1 HDD is even duur als de UNVR zelf en heb naar mijn idee echt geen 16T nodig in RAID1 voor twee 4K camera’s, wordt me veel te duur.

Maar hoeveel opslag is dan wel nodig?
4TB?
De Seagate Skyhawk Surveillance harddisk ziet er wel goed uit.
Nu is deze er in een 64MB cache variant voor €91 en een 256MB cache variant voor €111
Maar is die extra cache echt €20 per disk extra waard en wat levert me dat dan op?

Mijn UniFi controller draait nu op een lokaal account, is dat voor Protect ook mogelijk?
Ik zit als tweede camera een van de AI modellen te overwegen. Kunnen die lokaal draaien of zit het AI gedeelte in de cloud?

Laatste vragen gaat over de UNVR zelf:
  • Wil ‘m naast mijn bureau gaan plaatsen, maakt de UNVR zelf veel geluid of de harddisken die erin zitten?
  • Kan je ‘m ook rechtop, ondersteboven of een kwartslag gedraaid aan de muur ophangen?
    Ik heb namelijk geen 19inch rack noch de diepte rond mijn bureau om ‘m horizontaal op te hangen.
  • Heeft hij veel koeling nodig?
    Als hij teveel herrie maakt naast mijn bureau zou ik ‘m in het TV meubel kwijt kunnen waar hij wel horizontaal in past. Zit een deurtje voor maar er zijn wel gaten in de achterwand en het is een vrij grote ruimte.
In het beveiligingscamera-topic had ik hem al benoemd, maar er is op dit moment een scherpe actie van WD zelf voor de Purple.

Link naar de andere post: A. Qonsaides in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

A. Qonsaides schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:29:
[...]

In het beveiligingscamera-topic had ik hem al benoemd, maar er is op dit moment een scherpe actie van WD zelf voor de Purple.

Link naar de andere post: A. Qonsaides in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Dank voor de tip, €240 voor een 12T WD purple met 256MB cache is niet duur inderdaad.

Kreeg bij het in mijn winkelmandje stoppen er zelfs nog een gratis SanDisk® Ixpand® Wireless Charger Pad 15 W (geen voedingsadapter) bij. :)

Maar wordt het €480 voor 12TB opslag (want RAID1) en dat vind ik alsnog te duur want volgens mij heb ik echt niet zoveel opslag nodig.

Heb straks twee 4K camera's en er zouden er nog max 2 bij kunnen komen plus een deurbel camera maar zeker niet binnenkort

Lijkt 12TB me echt overkill.
Ben ook niet van plan om 24/7 op te nemen want wat heb ik aan statische beelden van mijn tuin?
Gaat me alleen om het vastleggen van detecties, denk ook dat 30 dagen bewaren wel voldoende is eigenlijk

Zou ik dan met 4TB dan ook niet uit de voeten kunnen?
Kan ik ergens vuistregels vinden hoe de opslag te sizen afhankelijk van aantal en type camera's en wat je wilt opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Vliegvlug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Dank voor de tip, €240 voor een 12T WD purple met 256MB cache is niet duur inderdaad.

Kreeg bij het in mijn winkelmandje stoppen er zelfs nog een gratis SanDisk® Ixpand® Wireless Charger Pad 15 W (geen voedingsadapter) bij. :)

Maar wordt het €480 voor 12TB opslag (want RAID1) en dat vind ik alsnog te duur want volgens mij heb ik echt niet zoveel opslag nodig.

Heb straks twee 4K camera's en er zouden er nog max 2 bij kunnen komen plus een deurbel camera maar zeker niet binnenkort

Lijkt 12TB me echt overkill.
Ben ook niet van plan om 24/7 op te nemen want wat heb ik aan statische beelden van mijn tuin?
Gaat me alleen om het vastleggen van detecties, denk ook dat 30 dagen bewaren wel voldoende is eigenlijk

Zou ik dan met 4TB dan ook niet uit de voeten kunnen?
Kan ik ergens vuistregels vinden hoe de opslag te sizen afhankelijk van aantal en type camera's en wat je wilt opslaan?
In mijn geval (3x 4K camera + deurbel) heb ik bewust gekozen om geen RAID te gebruiken. De kans dat een schijf net kapot gaat als je bijvoorbeeld op vakantie bent is naar mijn mening klein en vind ik het niet waard.

Ik neem 24/7 de beelden op. Met 4TB kwam ik tot 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

A. Qonsaides schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:45:
[...]

In mijn geval (3x 4K camera + deurbel) heb ik bewust gekozen om geen RAID te gebruiken. De kans dat een schijf net kapot gaat als je bijvoorbeeld op vakantie bent is naar mijn mening klein en vind ik het niet waard.
Gaat er toch niet alleen om wanneer je er niet bent?
Als de harddisk stuk gaat als je thuis bent ben je toch ook gelijk je oude beelden kwijt.
Het gaat toch om het terugkijken, niet het live meekijken.

Ik neem 24/7 de beelden op. Met 4TB kwam ik tot 7 dagen.
Dank voor de getallen!
Als ik jouw drie 4K camera’s en deurbel als 2K reken kom ik op een factor van 1,75x uit voor mijn twee 4K camera’s wat op 12,25 dagen 24/7 opnemen uitkomt.
Met een week fulltime opnemen voor de zekerheid (wat dan ~2,3TB aan opslag kost) en daarna overschrijven (ga er even vanuit dat dat kan met Protect) heb ik nog 5,25 dagen aan opslag (-1,7TB) voor de detecties.

Klinkt alsof dat uit moet komen. :)

En de UNVR heeft 4 HDD sloten dus kan er altijd later nog twee harddisken bij plaatsen indien ik toch meer ruimte nodig heb.
En als ik dan voor 2x RAID1 ga ipv voor RAID10 kunnen ze ook nog eens groter zijn dan de 4TB schijven die er al in zitten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Vliegvlug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Gaat er toch niet alleen om wanneer je er niet bent?
Als de harddisk stuk gaat als je thuis bent ben je toch ook gelijk je oude beelden kwijt.
Het gaat toch om het terugkijken, niet het live meekijken.

[...]
Ik merk dat ik bijna geen beelden terugkijk. Zolang er niks “geks” gebeurd rondom dit huis heb ik geen behoefte om beelden terug te kijken. :)
Maargoed iedereen heeft zijn eigen keuzes daarin.

Wel wil ik nog even als tip meegeven dat elke HDD zo’n 5W a 8W stroom kost. Meerdere schijven worden daarmee qua stroomkosten ook snel duurder. ;)

6W en 24/7 aan is 52,56 kWh x €0,27 = ca €14 per jaar per schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

A. Qonsaides schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Ik merk dat ik bijna geen beelden terugkijk. Zolang er niks “geks” gebeurd rondom dit huis heb ik geen behoefte om beelden terug te kijken. :)
Maargoed iedereen heeft zijn eigen keuzes daarin.
Dat is ook precies wat ik bedoel, ik ga ook geen beelden terug kijken, sla sowieso nu enkel detecties op, maar dat is dus juist altijd terugkijken. ;)
Je bent gewoon thuis, er gebeurt wat ‘s nachts en je harddisk crashed in de vroege ochtend, dan heb je er dus niets aan gehad.
Naar mijn idee is die opslag er enkel voor terugkijken, voor live meekijken heb je geen opslag nodig.
Wel wil ik nog even als tip meegeven dat elke HDD zo’n 5W a 8W stroom kost. Meerdere schijven worden daarmee qua stroomkosten ook snel duurder. ;)

6W en 24/7 aan is 52,56 kWh x €0,27 = ca €14 per jaar per schijf
Dat is wel iets om rekening mee te houden inderdaad.
Maar €480 voor 2x 16TB vs €180 voor 2x 4TB bespaard me €300 waar ik ruim 10 jaar twee extra schijven 24/7 van kan laten draaien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Afgezien van de hoeveelheid opslag en de goede aanbieding weet ik nu eigenlijk nog steeds niet of 64MB vs 256MB cache de moeite waard is voor de harde schijven in mijn UNVR. :?

Evenals de overige vragen die ik nog heb:
Vliegvlug in "[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Omdat ik niet echt duidelijk op internet kon vinden wat het voordeel van 64MB cache vs 256MB is maar meerdere mensen wel zeiden dat 64 vaak op een CMR disk wees en 256MB op een SMR disk ben ik uiteindelijk voor de 4TB Seagate Skyhawk Surveillance met 64MB gegaan.
Dat is een 5400rpm schijf wat vast help in het beperken van het geluidsniveau. En het feit dat deze versie €20 goedkoper is hielp ook. ;)

Wat ik wel opvallend vind is dat op Amazon deze 64MB versie wordt aangeduid met ST4000VX016 en de 256MB versie met ST4000VXZ16

edit:

De harddisken die binnen kwamen en op Amazon wordt aangeduid met ASIN B09YNN2PKG en de tekst “Seagate SkyHawk 4TB interne Festplatte HDD, Videoaufnahme bis zu 64 Kameras, 3.5 Zoll, 64 MB Cache, SATA 6 Gb/s, silber, FFP, inkl. 3 Jahre Rescue Service, Modellnr.: ST4000VX016” zijn volgens de Amazon sticker die op de verpakking zit wel degelijk voorzien van 256MB cache:
Seagate SkyHawk 4TB - label Amazon B09YNN2PKG
Dat komt overeen met wat Seagate zelf ook aangeeft.

Waarbij Seagate zelf in deze data sheet de VX016 vermeld als een 256MB cache schijf:
Seagate Skyhawk Surveillance ST_000VX0__ serie data sheet
(Het stroomverbruik valt me ook erg mee, 3,7W :) )
Ben benieuwd hoeveel cache die harddisken nu daadwerkelijk hebben.
Iemand die weet of die informatie van een harddisk in een Ubiquiti UNVR kan worden uitgelezen?

Over de VXZ16 kan ik op Seagate.com vreemd genoeg niets vinden. En via google veel hits naar Amazon en ook een vermelding op een andere site dat het een speciale editie is voor Amazon. Wat ook wel opvalt is dat veel sites hem vermelden als 64MB cache versie. :S

Kwam tijdens het zoeken wel deze data sheet op Seagate.com tegen waarin een 4TB met 256MB cache (ST4000VX013) en een 4TB met 64MB (ST4000VX007) staan waarbij de 256MB inderdaad de SMR variant is en de 64MB de CMR en die laatste is sneller ook, 180 vs 190MB/s

[ Voor 14% gewijzigd door Vliegvlug op 08-06-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Net er wat ingedoken of UniFi Protect met local accounts kan werken.

De apps en local account
Het lijkt erop dat je dan geen push notificaties kan krijgen wat op zich niet heel gek is.

Ook kwam ik tegen dat de iOS en Android apps niet zouden werken zonder UI cloud account, maar dat waren wat oudere meldingen, waaronder deze van Ubiquiti zelf waarin ze 3 jaar geleden aangaven dat ze er aan zouden werken om apps ook met een lokaal account te laten werken:
community.ui.com: UniFi Protect - Mobile App Local Connect

Is me alleen niet duidelijk of dat inmiddels ook echt zo is, iemand hier die dit kan bevestigen of ontkennen?

AI camera’s en local account
Wat de AI camera’s betreft lijkt cloud connectivity wel nodig te zijn:
Reddit.com: UniFi Protect now requires cloud/remote access for (locally processed) Smart Detections to be enabled. Will not work in an offline deployment.

Daarin staat dat vanwege regelgeving in bepaalde landen en Amerikaanse staten omtrent AI je Ubiquiti tijdelijk toegang moet geven om een EULA te kunnen accepteren en dat je het daarna weer kan uitzetten.

Daar zou ik op zich nog wel mee kunnen leven maar verderop staat dan het volgende:
”Enabling Remote Access is not a choice if you set up the console without an Ubiquiti account (gives you the default "admin" local user account). Also, once you add an Ubiquiti account, it is irreversible. You cannot change the owner account from an Ubiquiti account back to a local user account.”

En daaronder een linkje naar een bugfix van Ubiquiti waarbij gebruikers van het ene account push meldingen kregen van hardware van iemand anders wat uiteraard heel onwenselijk is. :X

Gelukkig is er schijnbaar wel een work-around die genoemd wordt:
unifi-protect nvr set-face-recognition true --enable-smart
unifi-protect nvr set-license-plate-recognition true --enable-smart

Waarmee je de AI features wel kan gebruiken zonder dat er enige verbinding met Ubiquiti nodig is.

Dit alles maakt me toch een beetje huiverig om zo’n AI camera aan te schaffen hoewel ik het wel een erg mooie feature vind, want wie weet werkt die work-around straks niet meer met een update van de camera of Protect software en moet je alsnog gedwongen verbinding leggen en naar zo’n UI cloud account overstappen.
Kortom, ik zit nog op de wip hierdoor.
Erg jammer dat het zo onzeker is.

[ Voor 18% gewijzigd door Vliegvlug op 02-06-2024 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Ik ben aan het oriënteren naar een setup met een Unifi deurbel en camera. Waar ik alleen niet helemaal een sluitend antwoord op kan vinden, is hoe het werkt met privacy zones.
Wij hebben namelijk een hele ondiepe voortuin van 2 meter en een relatief smalle straat. Het woonkamer raam van onze overburen, zit recht tegenover onze voordeur, waardoor we met de deurbel camera direct bij de overburen naar binnen kunnen kijken. Dat voelt voor mij niet goed.

Dus ik kan het huis van de overburen als privacy zone instellen. Maar wanneer iemand bij ons voor de deur staat, zit zijn gezicht middenin de privacy zone.
Is zoiets goed te configureren in Unifi Protect of dien ik een andere positie voor de camera te vinden om dit op te lossen?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Een voorbeeld plaatje (bron)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTYMW1Zq5pvJX5wboQfl-pZrjfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zaErUzye0xtNpnqfPxcgkLo9.webp?f=user_large

Wanneer hier iemand voor de deur staat, zou deze persoon een zwart balkje voor zijn gezicht krijgen of kan de software bijv. iets van diepte herkennen?

[ Voor 11% gewijzigd door ydderf op 02-06-2024 14:52 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:50
Unify protect, vangt de persoon/auto of dier op, maar als je live kijkt kun je bij de buren naar binnen kijken. De persoon zal voor de camera goed zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet of er hier meerdere mensen zijn welke gebruik maken van de UP-Chime('s) maar: Sinds de laatste firmware-update van dat apparaatje (1.6.4) kun je in Protect ook pèr afzonderlijke UP-Chime aangeven hoevaak het, helaas nog steeds niet aan te passen, belsignaal moet klinken. Als je niets aanpast dan is het standaard gewoon '1' keer maar je kunt het belsignaal nu tot '6' keer achter elkaar laten afspelen....

Wat ik nu helaas ook constateer is dat de Chime's in Unifi-Network zich allemaal als 'UP Chime-xxxxxx' laten zien (xxxxxx = laatste 6 karakters van het MAC-Address) waarbij Unifi-Network geen rename kan doen en je daarvoor doorverwijst naar Unifi-Protect waar de namen wél gewoon goed staan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@Will_M Dat UP-chime klinkt als een product wat nog niet helemaal af is.
Ik houd het vooralsnog wel bij mijn twee stuks Honeywell DC915S. Kan ik kiezen uit een hele set belsignalen die bovendien per unit zijn in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weet iemand wat het verbruik is van de UNVR in idle? Ik wil mijn bestaande Unifi mogelijk gaan uitbreiden met Protect (camera's) maar ik zit nog een beetje met het verbruik van het geheel. Online kan er weinig informatie over vinden en op de site van Ubiquiti zelf vindt ik enkel een max verbruik van 25watt (excl. HDD/SSD).

Ik merk dat ik enorm twijfel tussen diverse merken, mede ook omdat ik het sluipverbruik van mijn woning zo laag mogelijk probeer te houden. Of dat ik toch voor bijvoorbeeld de Synology met ONVIF route ga gezien het lage verbruik van een DS224+. Eufy oogt een mooi systeem met laag verbruik dankzij de zonnecellen maar door alle gedoe omtrent privacy vertrouw ik het niet helemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 07-06-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40
Caayn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:20:
Weet iemand wat het verbruik is van de UNVR in idle? Ik wil mijn bestaande Unifi mogelijk gaan uitbreiden met Protect (camera's) maar ik zit nog een beetje met het verbruik van het geheel. Online kan er weinig informatie over vinden en op de site van Ubiquiti zelf vindt ik enkel een max verbruik van 25watt (excl. HDD/SSD).

Ik merk dat ik enorm twijfel tussen diverse merken, mede ook omdat ik het sluipverbruik van mijn woning zo laag mogelijk probeer te houden. Of dat ik toch voor bijvoorbeeld de Synology met ONVIF route ga gezien het lage verbruik van een DS224+. Eufy oogt een mooi systeem met laag verbruik dankzij de zonnecellen maar door alle gedoe omtrent privacy vertrouw ik het niet helemaal.
Mijn UNVR met 4x2TB gebruikt rond de 30/40 watt. Hij schrijft 2 camera's continue weg op de schijven. Afhankelijk van wat er gebeurt op de camera's gaat ie soms omhoog omdat de UNVR moet denken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Caayn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:20:

Als je je sluipverbruik zo laag mogelijk wilt houden, dan zou ik zorgen voor niet teveel losse componenten. Zelf heb ik destijds ook de keuze gemaakt om over te stappen van een Hikvision NVR naar een Synology DS1621+. De Synology draait toch al. :)

Mogelijk kan je ook opnemen op een UDP Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Gisteren mijn twee 4TB Seagate Airhawk ST4000VX016 harddisken binnen gekregen, of tenminste daar ging ik vanuit.
De eerste was inderdaad een AirHawk maar de tweede een 4TB IronWolf ST4000VN006. :?

Geen idee waar dat fout is gegaan maar de vervanging is nu onderweg. :)

Iemand die weet of de hoeveelheid cache van de harddisken in uit te lezen in een UNVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ubiquiti wat flik je mij nu..

ik dacht eens te testen hoeveel de laatste protect upgrade mijn oplevert aan dagen opslag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPLP6VfJFYDFiWG49GkXIETOWss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQ9HRVnfuGFW7N3keB5Mcxb8.png?f=fotoalbum_large
dus druk op reformat na het lezen van de waarschuwing. niks bijzonders behalve niet uitzetten wanneer bezig.

en het resultaat.
Alle cameras wegAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulY6unhbOqmQPRARhnLqcmBZlHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CfuenestvgF1xK4ayYzmUFVV.png?f=fotoalbum_large

volgens ubi zijn er 2 manieren
1 resetten op de camera, 2 via de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNTgHLErKgDn3hc30EDi6dO0P5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vp1HiPCI89NmKiXxl27GCPUZ.jpg?f=fotoalbum_large

welke het zelfde aangeeft. pak een trap en ga 10 cameras langs..
Als ik hiervoor een waarschuwing had gehad over dat de cameras opnieuw aangemeld moeten worden had ik het nooit gedaan. Maar doet ubi iets wat ik had moeten verwachten? of is dit bij ontwerp maar wist ik het niet?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
je kunt in je Protect console de "recovery code" terug vinden, met die kun je op de lokale webinterface van de camera inloggen met gebruiker "ubnt". vanuit daar kun je ook een reset uitvoeren zonder op de ladder te hoeven klimmen.
dit werkt volgens mij niet met wifi camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:54:
[...]

je kunt in je Protect console de "recovery code" terug vinden, met die kun je op de lokale webinterface van de camera inloggen met gebruiker "ubnt". vanuit daar kun je ook een reset uitvoeren zonder op de ladder te hoeven klimmen.
dit werkt volgens mij niet met wifi camera's.
ik had graag je post als beste antwoord bestempeld.
Maar helaas kwam ik niet in de camera met het recovery ww en unbt..
heb nu de eerste van 10 cameras handmatig gereset.

En dan komt hij meteen terug met een adopt venster.

Dus les voor mezelf. geen format hdd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ladder en alles geprobeerd te resetten.
op mijn g5 dome is alles gelukt.

De g5 heeft een tool nodig om los te komen.
En deze heb ik misplaatst, opmerking voor iedereen papierclip werkt niet...
Nu zit deze vast, dus zelfs met tool vrees ik dat dit een slopertje gaat worden.
Wat niet erg is. de g5 dome is waardeloos door de plastic lens cover hier...
Denk een upgrade naar de g5 turret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Wat is een goede hoogte een camera buiten te hangen?

De huidige camera hangt op ~277cm, wat een hoogte is waarbij ik er zo hoog mogelijk spingend niet bij kan maar hij toch goed bereikbaar is met een een huishoudtrap. :)

Op die hoogte wilde ik mijn vervangende Ubiquiti camera eigenlijk ook ophangen.
Probleem is echter dat de huidige camera een accu als voeding heeft en er geen Ubiquiti camera’s zijn met een accu dus moet er een netwerkkabel voor PoE van achter in geprikt worden. En dat kan niet op 277cm hoog want daar zit de verdiepingsvloer. :|

Ik kom 13cm lager uit, dus op ~264cm, als ik de netwerkkabel iets onder het plafond door de muur heen breng.
Dan kan ik springend de camera van de muur trekken wat ik toch wat minder vind.

Een mogelijke oplossing waar ik aan dacht is om de Bullet Camera Angled Base te kopen en daarmee de camera omhoog te laten wijzen en dan weer naar beneden te richten, deze foto maar dan op een muur:
Ubiquiti Bullet Camera Angled Base
maar ik vermoed dat ik daarmee niet genoeg hoogte win.

Andere optie is de Camera Junction Box gebruiken om hoogte te winnen, deze heeft een diameter van 14cm en kan je dus een kleine 7cm hoogte mee winnen, maar wat is dat ding lelijk met een bullet camera zeg:
Ubiquiti Camera Junction box met bullet camera :r
(en bovendien niet op voorraad)

Misschien is de optie van een klein gootje naar boven om de afstand tussen het gat in de muur en de camera te overbruggen dan nog wel het beste manier om de camera hoger geplaatst te krijgen.
Om de haakse hoek te maken van het gat naar de goot moet ik wel flexibele netwerkkabel hebben, zou dat met gewone patchkabel lukken of heb ik zoiets als UniFi Etherlighting Patch Cable nodig?
Indien dat laatste zie ik nog wel een uitdaging om daar een RJ45 stekkertje aan te knijpen want zal die aan één kant er af moeten knippen om de kabel door het gat in de muur te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:16
Mischien heeft 1 van jullie een idee, mijn collega heeft een gek probleem :)
Hij heeft thuis ( net als ik ) een cloudkey gen2 en een g4 pro deurbel.
Nu zijn we net met kantoor verhuisd naar een nieuwe locatie en daar hebben we een unvr met ook een g4 pro deurbel.
De locaties hebben geen verbinding met elkaar via vpn oid.
Als we nu op kantoor op de bel drukken gaat bij hem thuis de chime af.
Hij is geen owner van de nvr, wel uitgenodigd als admin.
iemand een idee?
Ik heb hier geen last van :)
Pagina: 1 2 3 Laatste