Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:45

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:44:
Net er wat ingedoken of UniFi Protect met local accounts kan werken.

Gelukkig is er schijnbaar wel een work-around die genoemd wordt:
unifi-protect nvr set-face-recognition true --enable-smart
unifi-protect nvr set-license-plate-recognition true --enable-smart

Waarmee je de AI features wel kan gebruiken zonder dat er enige verbinding met Ubiquiti nodig is.
inmiddels de UNVR binnen, aangezet en geconfigureerd met enkel een lokaal Admin account.
Daarop draait Protect versie 4.0.33 onder UnifiOS v3.2.12

Vervolgens op bovenstaande manier Smart Detection proberen te activeren maar dat lukt helaas niet:

root@UNVR:~# unifi-protect nvr set-face-recognition true --enable-smart
/usr/share/unifi-protect/app/node_modules/config/lib/config.js:832
throw new Error('Config file ' + fullFilename + ' cannot be read. Error code is: '+e2.code
^

Error: Config file /root/config/runtime.json cannot be read. Error code is: EACCES. Error message is: EACCES: permission denied, open '/root/config/runtime.json'
at Config.util.parseFile (/usr/share/unifi-protect/app/node_modules/config/lib/config.js:832:13)
at Config.util.loadFileConfigs (/usr/share/unifi-protect/app/node_modules/config/lib/config.js:707:28)
at new Config (/usr/share/unifi-protect/app/node_modules/config/lib/config.js:116:27)
at Object.<anonymous> (/usr/share/unifi-protect/app/node_modules/config/lib/config.js:1515:33)
at Module._compile (node:internal/modules/cjs/loader:1196:14)
at Object.Module._extensions..js (node:internal/modules/cjs/loader:1250:10)
at Module.load (node:internal/modules/cjs/loader:1074:32)
at Function.Module._load (node:internal/modules/cjs/loader:909:12)
at Module.require (node:internal/modules/cjs/loader:1098:19)
at require (node:internal/modules/cjs/helpers:108:18)
at Object.96726 (/usr/share/unifi-protect/app/service.js:2:1699151)
at r (/usr/share/unifi-protect/app/service.js:2:1704356)
at Object.70414 (/usr/share/unifi-protect/app/service.js:2:341425)
at Object.36456 (/usr/share/unifi-protect/app/service.js:2:1695431)
root@UNVR:~#

Schijnbaar niet genoeg rechten terwijl ik toch als root met ssh op de UNVR ben aangelogd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb sinds enige tijd mijn UNVR draaien maar het terugkijken van detecties werkt voor geen meter helaas.

Kan zonder problemen met de UNVR verbinden op zijn IP adres met de browser en een lijst met detecties en previews opvragen maar het afkijken is niet te doen.
Zodra ik een detectie klik wordt de preview vergroot en wordt er een poging gedaan het filmpje af te spelen maar dat gaat enkel met horten en stoten.
Je ziet dan bijv iemand naar de voordeur lopen maar die teleporteert; diegene benadert het huis en staat dan opeens voor de deur. De progress balk van het filmpje loopt wel door maar het initiële beeld blijft een paar seconden hangen om dan opeens naar het beeld van een paar seconden later te springen

Ook is het filmpje niet af te sluiten met het kruisje, er gebeurt simpelweg niets, enkel door het refreshen van de pagina kan ik weer terug komen in het overzicht van detecties voor de geselecteerde dag.

Er is zo kortom niet mee te werken! ;(

Iemand die weet hoe dit op te lossen is?
Gebruik als browser Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06 22:17
Vliegvlug schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:59:
Ik heb sinds enige tijd mijn UNVR draaien maar het terugkijken van detecties werkt voor geen meter helaas.

Kan zonder problemen met de UNVR verbinden op zijn IP adres met de browser en een lijst met detecties en previews opvragen maar het afkijken is niet te doen.
Zodra ik een detectie klik wordt de preview vergroot en wordt er een poging gedaan het filmpje af te spelen maar dat gaat enkel met horten en stoten.
Je ziet dan bijv iemand naar de voordeur lopen maar die teleporteert; diegene benadert het huis en staat dan opeens voor de deur. De progress balk van het filmpje loopt wel door maar het initiële beeld blijft een paar seconden hangen om dan opeens naar het beeld van een paar seconden later te springen

Ook is het filmpje niet af te sluiten met het kruisje, er gebeurt simpelweg niets, enkel door het refreshen van de pagina kan ik weer terug komen in het overzicht van detecties voor de geselecteerde dag.

Ik zou dit melden aan het UniFi support team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vliegvlug schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:59:

Andere browser geprobeerd? En wat gebeurt er als je dit via de Protect app probeert te doen? Hapert het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Huub- schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

Ik zou dit melden aan het UniFi support team.
Wil eerst uitsluiten dat het een probleem aan mijn kant is.
Maar als het nodig is, hoe kan ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Timmert schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Andere browser geprobeerd?
Nog niet, zal ik proberen
En wat gebeurt er als je dit via de Protect app probeert te doen? Hapert het dan ook?
Ook geprobeerd maar kan niet eens inloggen in die app, krijg de melding dat het account geblokkeerd is vanwege teveel ongeldige pogingen maar dat is onzin.

Ik vermoed dat die Protect app enkel werkt met een UI account

Ik draai alle Ubiquiti apparatuur hier met een lokaal account en niet met een UI account namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Timmert schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Andere browser geprobeerd?
Inmiddels getest en Safari laat het niet toe vanwege het self-signed certificaat.
Betreft trouwens een iPad.

Windows laptop erbij gepakt en daar werkt het wel op met Firefox!

Had het probleem trouwens eerst wat verkeerd beschreven kwam ik achter.
Het filmpje van een detection hapert niet maar wordt juist super snel afgespeeld waardoor bijv een persoon zich supersnel naar de deur beweegt.
Wat wel op normale snelheid wordt afgespeeld is het detectie kader wat om het object dat gedetecteerd is wordt weergegeven.
Je ziet dat kader op de iPad wel normaal bewegen maar is dan een leeg kader omdat het object zelf al lang uit dat kader is omdat het filmpje zo snel wordt afgespeeld.

Op de laptop is er ook wat vertraging te zien maar dan kan ook zo lijken doordat het kader niet heel vloeiend beweegt, eerder staccato.
En wat gebeurt er als je dit via de Protect app probeert te doen? Hapert het dan ook?
Zou de Protect app graag gebruiken!
Omdat ik de webinterface niet heel handig vind en ook dat ik daarvoor de laptop moet pakken is niet handig, dus ik hoop echt dat die app ook met een lokaal account te gebruiken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Kwam deze post tegen van Ubiquiti zelf van 3 jaar terug over de Protect app:
We will be adding functionality that enables direct connection without Internet in an upcoming release for both iOS and Android apps. Furthermore, we will be adding more functionality in an upcoming major release to better serve customers on local networks without Internet access.

Hopelijk is dit nu werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Voor mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Slonzo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

Voor mij niet in ieder geval.
Oh, dat is apart om te horen.
Ik heb bij mij onderaan de Protect app de optie staan “Proceed without UI account”, dan gaat de app voor consoles zoeken, dat lukt vervolgens niet maar kan je wel “Manual setup” doen waar je dan IP-adres en lokaal account kan ingeven om aan te loggen! :)

In de Protect app op de iPad werkt het afspelen en wegklikken van video’s wel goed itt via de browser dus ben blij dat dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Niemand tips over mijn eerdere bericht Maar misschien over deze:

Unifi Protect op iOS loopt bij mij elke 34e minuut vast. Dus om 00:34, 01:34, 02,34... 15.34. Steeds op de exacte zelfde tijd. Maakt niet uit op meerdere iPads, verschillende netwerken. Meer mensen zo'n specifiek probleem? Gebruik de releasechannel software en de normale up 2 date iOS Protect.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 11:10
In mijn nieuwe woning heb ik geen raam meer naast de voordeur.
Ik zoek dus een oplossing om te zien wie er voor de voordeur staat. Ik wil daar geen ouderwets 'spion' voor gebruiken aangezien de kinderen nog niet groot genoeg zijn om daardoorheen te kunnen zien.

Een ubiquiti deurbel + extra camera op de oprit lijken mij een mooie oplossing die al aansluit bij mijn huidige ubiquiti netwerkapparatuur. Is er echter een mooie bijpassende oplossing om een beeldscherm aan te sluiten?
Hierbij ben ik op zoek naar een oplossing zonder veel geknutsel/instellen en uitvalrisico i.v.m. WAF en kids. Home assistant wordt door de vrouw niet goed ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
Andere vrouw een optie? 😎

Denk dat je binnen het Unifi ecosysteem uitkomt op een ViewPort (https://techspecs.ui.com/unifi/cameras-nvrs/ufp-viewport), maar wellicht is er wat anders te bedenken door bv. een tablet op te hangen en daar de Protect applicatie op te openen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 10:53

nexhil

BAM!

_sepulnation_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:40:
Ik zoek dus een oplossing om te zien wie er voor de voordeur staat. Ik wil daar geen ouderwets 'spion' voor gebruiken aangezien de kinderen nog niet groot genoeg zijn om daardoorheen te kunnen zien.

Een ubiquiti deurbel + extra camera op de oprit lijken mij een mooie oplossing die al aansluit bij mijn huidige ubiquiti netwerkapparatuur. Is er echter een mooie bijpassende oplossing om een beeldscherm aan te sluiten?
Hierbij ben ik op zoek naar een oplossing zonder veel geknutsel/instellen en uitvalrisico i.v.m. WAF en kids. Home assistant wordt door de vrouw niet goed ontvangen.
Ik heb in de meterkast een PI 4 liggen met Homebridge hierdoor heb ik mijn Protect cameras direct in Homekit:
Zowel op de Apple TV, iPhones en iPads.

En inderdaad de viewport oplossing van hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52
_sepulnation_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:40:

Als je in het Unifi eco systeem iets zoekt, kan je kijken voor een Connect Display:

uitvoering: Ubiquiti UniFi Connect Display

Die zijn alleen nogal aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24

Stewie!

Keen must die!

Phoolie schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:54:
[...]

Als je in het Unifi eco systeem iets zoekt, kan je kijken voor een Connect Display:

uitvoering: Ubiquiti UniFi Connect Display

Die zijn alleen nogal aan de prijs.
Die werkt alleen met Connect, niet met Protect toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Stewie! schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:26:
[...]

Die werkt alleen met Connect, niet met Protect toch?
Ik heb onderstaande video bekeken:
YouTube: Unifi Connect Display

En in de omschrijving staat:
In this video I take a look at the Unifi connect 21.5" Display. You can load webpages, Android APK files, Unifi protect or digital signage on to this.
Wat je ook weer in de video kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 17:14
Ben benieuwd, binnenkort andere camera’s mogelijk aansluiten op protect?

https://www.reddit.com/r/...unifi_protect_next_month/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Phoolie schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:46:
[...]

Ik heb onderstaande video bekeken:
YouTube: Unifi Connect Display

En in de omschrijving staat:

[...]

Wat je ook weer in de video kan zien.
Geweldig. Kan je ook de protect deurbel opnemen / spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Stewie! schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:52:
[...]

Geweldig. Kan je ook de protect deurbel opnemen / spreken?
Ik zie dat in het filmpje niet terug. Maar dat zal toch wel kunnen? Je kan namelijk ook android .apk files installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Er komt een goede update aan:
https://community.ui.com/...b5-4ce5-829b-448f1074e4ee

- Protect ondersteuning voor 3rd party cameras. Geweldige toevoeging
- De deurbel chime kan je koppelen aan meerdere deurbellen. Echt bijzonder dat dit niet standaard erin zat, maar super dat het nu komt

• The_Admin
Domme vraag, kan je dat schuine montagebeugeltje wat bij de G4 Doorbell Pro komt beide kanten op gebruiken (maw kan je hem ondersteboven monteren)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:16
The_Admin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:53:
Domme vraag, kan je dat schuine montagebeugeltje wat bij de G4 Doorbell Pro komt beide kanten op gebruiken (maw kan je hem ondersteboven monteren)?
Ja

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 20:45
Ik heb een udm pro met ook 2 cameras en video deurbel. Nu heb ik vorig jaar in maart de hdd vervangen door een grotere Skyhawk AI 8TB. Maar ik zie nu in het unifi dashboard: Storage at risk of failure. Is dit normaal zo snel? Staat er iets verkeerd van instellingen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

springfield89 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:08:
Ik heb een udm pro met ook 2 cameras en video deurbel. Nu heb ik vorig jaar in maart de hdd vervangen door een grotere Skyhawk AI 8TB. Maar ik zie nu in het unifi dashboard: Storage at risk of failure. Is dit normaal zo snel? Staat er iets verkeerd van instellingen?
Voor 'Surveillance' opslag heb je 'speciale' disks nodig welke bestand zijn tegen continue lezen en vooral ook continue schrijven waarbij de disk (lees: controller) zelf 0.0 aan energiebeheer mag doen. Ik vermoed dat die 'Skyhawk AI 8TB disk niet aan dat 'surveillance label' voldoet? (Het ding is dus ook niet geschikt voor het gebruik in een NAS).

uitvoering: Seagate SkyHawk AI (2019), 8TB (ST8000VE001)

De WD Purple Pro serie is voor dit gebruikersdoel uitermate geschikt, overigens. Ik heb een aantal jaar geleden meerdere 18TB varianten hiervan gekocht omdat de 18TB variant het zuinigst is over de gehele linie (behalve IDLE, maar dat is zo'n disk NOOIT).

product: WD Purple Pro

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 14-09-2024 13:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• springfield89
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:18:
[...]

Voor 'Surveillance' opslag heb je 'speciale' disks nodig welke bestand zijn tegen continue lezen en vooral ook continue schrijven waarbij de disk (lees: controller) zelf 0.0 aan energiebeheer mag doen. Ik vermoed dat die 'Skyhawk AI 8TB disk niet aan dat 'surveillance label' voldoet? (Het ding is dus ook niet geschikt voor het gebruik in een NAS).

uitvoering: Seagate SkyHawk AI (2019), 8TB (ST8000VE001)

De WD Purple Pro serie is voor dit gebruikersdoel uitermate geschikt, overigens.

product: WD Purple Pro
De seagate is toch ook een surveillance disk. Staat er zelfs op.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

springfield89 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:33:
[...]

De seagate is toch ook een surveillance disk. Staat er zelfs op.
Dan zou ik proberen 'm onder RMA terug te sturen en vervolgens gaan hopen dat de volgende het langer dan een jaar uit gaat houden.... Óf m'n geld terug vragen en vervolgens een WD Purple Pro aanschaffen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar wat de S.M.A.R.T. waardes van die Seagate disk nu, na een jaar gebruik, aangeven 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-09-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09
Vandaag de nieuwe update van Protect geïnstalleerd en in kan met de iPhone app nu niet meer terugbladeren naar voor de update, maar vanuit de GUI wel.
Framed.

Edit:
Vannacht kwam Protect 5 uit, gelijk geïnstalleerd en nu kan ik weer wel terugbladeren naar vorige dagen/weken.

[ Voor 27% gewijzigd door ASS-Ware op 17-09-2024 09:59 ]

• springfield89
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:38:
[...]

Dan zou ik proberen 'm onder RMA terug te sturen en vervolgens gaan hopen dat de volgende het langer dan een jaar uit gaat houden.... Óf m'n geld terug vragen en vervolgens een WD Purple Pro aanschaffen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar wat de S.M.A.R.T. waardes van die Seagate disk nu, na een jaar gebruik, aangeven 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apqMix7YzTpPp4aduCxd25gxVFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J8XWdzHuh4TqMLQHSufeYVOZ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 22:37
Eindelijk zonder moeite camera's van derden in protect 5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xDa49lCEUcaKhP0c4knYPRVhpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DYxFJ4RYjb016pIeOQigY8QF.png?f=user_large

15x330 SW38

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In bijvoorbeeld een RAID-6(0) set zou deze disk met een 'predictable error' status komen te staan en dus uit die set verwijderd moeten worden om de set 'healthy' te kunnen krijgen. Voor thuisgebruik misschien nog wel acceptabel maar ik moet het op m'n werk niet wagen om zo'n disk nog langer actief te houden.... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Will_M schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:55:
[...]

In bijvoorbeeld een RAID-6(0) set zou deze disk met een 'predictable error' status komen te staan en dus uit die set verwijderd moeten worden om de set 'healthy' te kunnen krijgen. Voor thuisgebruik misschien nog wel acceptabel maar ik moet het op m'n werk niet wagen om zo'n disk nog langer actief te houden.... 8)
Heeft dit dan gewoon te maken met een slechte disk of verkeerde configuratie in protect? Heb ondertussen een wd purple besteld en mag deze retour zenden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

springfield89 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:24:
[...]

Heeft dit dan gewoon te maken met een slechte disk of verkeerde configuratie in protect? Heb ondertussen een wd purple besteld en mag deze retour zenden.
Heeft meer te maken met een 'verkeerde' disk voor het gewenste doel en misschien ook wel een verkeerd 'label' op die disk waar met grote letters 'Surveillance' in gebruikt is terwijl je in de S.M.A.R.T. waarden nu eigenlijk al kunt zien dat het ding zelf aan powermanagement aan het doen is geweest (up-down spinnen van / naar 7200rpm terwijl 5400rpm al genoeg is) terwijl je dat absoluut niet wilt zien bij disks welke 24/7 online moeten zijn.

Ik doe daarbij overigens de aanname dat je je UDM-PRO niet ieder uur van de dag een reboot geeft.... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-09-2024 18:45 ]

• The_Admin
Beetje een stretch wellicht, maar iemand bekend met een goede 3rd party battery/accu powered camera die werkt met Protect?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
The_Admin schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:31:
Beetje een stretch wellicht, maar iemand bekend met een goede 3rd party battery/accu powered camera die werkt met Protect?
Ik weet dat die nieuwe update zorgt dat je 3rd party camera's kan toevoegen. Hier het artikel: https://help.ui.com/hc/en...-Cameras-in-UniFi-Protect
Als je die dingen in de gaten houdt kun je denk ik de 'bekende' camera / security sites afstruinen en kijken welke compatibel zijn.

Zucht...

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 22:50
Heb mijn home set uitgebreid met G5 turret ultra camera's, weet iemand hoe je voor b.v. voor home assistant een screenshot van een camera kan laten nemen via? https? command line?

Gevonden met http://IP_Adres/snap.jpeg na Enable Anonymous Snapshot enable in camera, alleen resolutie nog erg laag

[ Voor 24% gewijzigd door Petertje750 op 25-09-2024 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:43

zeroday

There is no alternative!

Petertje750 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:39:
Heb mijn home set uitgebreid met G5 turret ultra camera's, weet iemand hoe je voor b.v. voor home assistant een screenshot van een camera kan laten nemen via? https? command line?

Gevonden met http://IP_Adres/snap.jpeg na Enable Anonymous Snapshot enable in camera, alleen resolutie nog erg laag
Ja en die resolutie zal (zover ik weet) niet meer hoog zijn .. dat ging bij de G3 nog goed, maar bij de G4/G5 niet meer.

Enige wat je nu kan doen is op basis van een script een screenshot (bijv. met ffmpeg) maken van de stream.

Ik wilde een G4 gebruiken voor een timelapse omdat ik bij de G3 de snap.jepeg gebruik. maar liep toen tegen hetzelfde probleem aan dat de snap.jpeg geen hoge resolutie meer heeft.

Dus zolang UI de snap.jpeg niet meer in hoge resolutie geeft moet je het dus uit de stream halen

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Petertje750 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:39:

Heb zelf enkel G4 camera’s, maar gebruik go2rtc als HA Add-On. Via go2rtc kan hij direct de video stream uit de Unifi camera’s halen en ook een screenshot uit de videostream behoort tot een van de opties.

Gebruik het om een video notificatie weer te geven op mijn Sony Google TV wanneer er aangebeld wordt. Via de Unifi Protect integratie zit er gek genoeg een vertraging in van 30sec.

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 26-09-2024 07:39 ]

Gallery V&A

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
The_Admin schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:31:
De G4 Instant is USB-C gevoed, dus zou je ook met een powerbank kunnen voeden. En de powerbank kan je dan weer op een zonnepaneeltje doen. Zelf geen ervaring mee, maar het is technisch mogelijk.

Gallery V&A

• The_Admin
BiG-GuY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:18:
[...]

De G4 Instant is USB-C gevoed, dus zou je ook met een powerbank kunnen voeden. En de powerbank kan je dan weer op een zonnepaneeltje doen. Zelf geen ervaring mee, maar het is technisch mogelijk.
Ik zag hem toevallig gisteren staan en zat zelf ook al een beetje die kant op te filosoferen, zeker aangezien battery/accu-powered ONVIF cameras schaars zijn (zonder ONVIF wel zat), en dan kan je je nog afvragen wat het gebruik van Unifi Protect met de batterijduur gaat doen. Dus misschien toch maar zo'n oplossing. Wellicht zelfs nog iets meer knutselig, daar ik wel een lampje buiten heb hangen wat ik kan opofferen, dan iets met een floodlight en rechtstreeks op de 230V (probleem met een hoop camera's was dat ze wel op 230V ging, maar via een adapter, die ik dus nergens kwijt kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:19
Ik meld me hier ook even; vandaag in mijn Unifi infra een Cloudkey Plus G2 (HDD) geplaatst, de Network application gedeinstalleerd en Protect aangezet.

Morgen komt als het goed is mijn 1e camera met de post; ik had de hoop ook mijn bestaande Reolink te kunnen koppelen, maar die zit in een ander VLAN (over Wifi) en het lukt me niet die te koppelen..
Morgen misschien het ding eens bekabelen, zodat ik hem in het Default VLAN kan zetten (waar ook de CloudKey leeft).

Update:
- Niets veranderd qua VLANS oid, ook geen kabel maar Wifi
- Reolink camera stond ONVIF al op aan
- Niet mogelijk deze te koppelen in Protect
- HTTP in de advanced opties van de Reolink camera aangezet
- Wel mogelijk met de hand met de forced adoption de camera te koppelen in Protect
- Alleen permanent opnemen of live-stream mogelijk, motion detection niet.

[ Voor 28% gewijzigd door fietsie op 27-09-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Gisteren een G3 Flex ontvangen (ik wilde eigenlijk de Turret Ultra maar die was bij Megagekko belachelijk veel duurder dan elders, en ik had sowieso een bestelling bij Megagekko waar de camera in mee kon).

Camera geadopt via de POE switch in de meterkast. Daarna verplaatst naar de uiteindelijke plek.
En toen bleek ie niet in orde. Beeld werd maar 1x per minuut ververst. Alleen zwart/wit
Lokale browser management van de camera wat niet toegankelijk...

Uiteindelijk online het bestaan van een POR (Power On Reset) procedure ontdekt, en het ding op die manier teruggezet naar een oude firmware. Niet geadopt maar lokaal ingelogd, en alles werkte prima.

Toen het ding opnieuw geadopt, maar daarbij 30 minuten "aan laten staan en niet aankomen" gehanteerd. Wat opviel was dat slechts een heel klein deel van de procedure van adopten en firmware upgraden ook melding daarvan kwam in de Protect applicatie (webbrowser) maar dat aan de LED en IR-LEDs van de G3 te zien was dat ie nog vanalles aan het doen was.

Uiteindelijk een uur met het ding gedraaid zonder iets aan settings te veranderen, en toen leek ie goed.
Vanmorgen buiten opgehangen, en geconstateerd dat het een flinke upgrade is tov de Reolink die er hing.

Echter: motion detection is leuk, maar met veel katten in de omgeving... staat ie vooral katten te portretteren.
Dus ik denk dat ik toch iets moet kopen met net wat meer kunstjes onder de motorkap.

Volgende week bestel ik wel een Turret Ultra bij denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:54
Beste Allemaal,

Voor de organisatie waarvoor ik werk, gebruiken we Unifi voor ons netwerken intercoms.
We gebruiken altijd voor Camera's'Hikvision maar ik wil misschien overstappen naar Unifi camera systeem met de Enterprise NVR. Alleen zit ik met de volgende vragen.
  • We hebben op locatie 45 camera's kan je deze camera's op twee schermen zien en ook bedienen?
  • Is het mogelijk om na 28dagen de beelden automatische te overschrijven, dus dat je maximaal maar beelden terug kan kijken voor 28 dagen.
  • Verschil in rechten gebruiker die alleen maar mag kijken live en terug kijken, en een gebruiker die ook beelden mag opslaan op USB bijvoorbeeld?
en ben benieuwd naar de ervaringen met camerasysteem over het algemeen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Fibrenl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:45:
Beste Allemaal,

Voor de organisatie waarvoor ik werk, gebruiken we Unifi voor ons netwerken intercoms.
We gebruiken altijd voor Camera's'Hikvision maar ik wil misschien overstappen naar Unifi camera systeem met de Enterprise NVR. Alleen zit ik met de volgende vragen.
  • We hebben op locatie 45 camera's kan je deze camera's op twee schermen zien en ook bedienen?
  • Is het mogelijk om na 28dagen de beelden automatische te overschrijven, dus dat je maximaal maar beelden terug kan kijken voor 28 dagen.
  • Verschil in rechten gebruiker die alleen maar mag kijken live en terug kijken, en een gebruiker die ook beelden mag opslaan op USB bijvoorbeeld?
en ben benieuwd naar de ervaringen met camerasysteem over het algemeen?

Bedankt
Vrij simpele vragen!!
  • Ja dat kan tot op zekere hoogte. De Protect Viewport is een uitbreiding met HDMI die tot maximaal 16 stream tegelijk kan laten zien op een display.
  • Ja je kunt zelf aangeven hoe lang de retentie van de beelden moet zijn.
  • Ja, je kunt per gebruiker rechten aangeven, of nog beter je maakt een rechten groep en hangt daar de gebruikers onder.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 28-10-2024 12:52 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Vrij simpele vragen!!
  • Ja dat kan tot op zekere hoogte. De Protect Viewport is een uitbreiding met HDMI die tot maximaal 16 stream tegelijk kan laten zien op een display. Oke maar als ik die alle 45 live wil zien heb ik dus 3 schermen nodig ?
  • Ja je kunt zelf aangeven hoe lang de retentie van de beelden moet zijn.
  • Ja, je kunt per gebruiker rechten aangeven, of nog beter je maakt een rechten groep en hangt daar de gebruikers onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Je kunt, als het goed is, pagina's instellen met meerdere grids en die laten switchen of het moet inderdaad op 3 schermen als je alles tegelijk wilt zien. Afhankelijk van wat je precies wil ben je daar wel wat beperkter in inderdaad.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Je kunt, als het goed is, pagina's instellen met meerdere grids en die laten switchen of het moet inderdaad op 3 schermen als je alles tegelijk wilt zien. Afhankelijk van wat je precies wil ben je daar wel wat beperkter in inderdaad.
Men wil alle camera’s live kunnen zien dus dan zit je denk ik aan 3 schermen, hoop dat ze andere viewports uitbrengen met meer camera's. Bedankt voor je reacties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Nog een korte vraag als dan 3 schermen hebt via 3 viewports kan je de beelden dan nog bedienen dus grote klikken als er bijvoorbeeld iets gebeurd. Of kan dit niet via viewports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Fibrenl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

Nog een korte vraag als dan 3 schermen hebt via 3 viewports kan je de beelden dan nog bedienen dus grote klikken als er bijvoorbeeld iets gebeurd. Of kan dit niet via viewports
Dat kan in de controller app ja, dus in de Protect app, daar kun je ze bedienen. Als je dan iemand toegang geeft om die viewports te benaderen / beheren kunnen ze dat inderdaad instellen.

Hoe het exact werkt weet ik niet want ik heb ze zelf niet in bezit dus mijn kennis is beperkt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:25:
[...]

Dat kan in de controller app ja, dus in de Protect app, daar kun je ze bedienen. Als je dan iemand toegang geeft om die viewports te benaderen / beheren kunnen ze dat inderdaad instellen.

Hoe het exact werkt weet ik niet want ik heb ze zelf niet in bezit dus mijn kennis is beperkt.
Oké maar als ik 3 schermen heb daarop kan je ze niet bedienen begrijp ik je goed. Zoals bijvoorbeeld
Met Hikvision systeem. Kan je 30 camera’s op 1 scherm bedienen met ene muis. We gaan wel ff wat testen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Fibrenl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Oké maar als ik 3 schermen heb daarop kan je ze niet bedienen begrijp ik je goed. Zoals bijvoorbeeld
Met Hikvision systeem. Kan je 30 camera’s op 1 scherm bedienen met ene muis. We gaan wel ff wat testen 😀
Zoals ik het begrijp maak je inderdaad een soort 'templates' waarin camera's zitten. Deze kun je dan tonen op de Viewport en aanpassen in de Protect controller. Je kunt inderdaad niet met een muis / keyboard dingen aanpassen op de Viewport want het is letterlijk alleen een 'viewport'.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SgtElPotato schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Zoals ik het begrijp maak je inderdaad een soort 'templates' waarin camera's zitten. Deze kun je dan tonen op de Viewport en aanpassen in de Protect controller. Je kunt inderdaad niet met een muis / keyboard dingen aanpassen op de Viewport want het is letterlijk alleen een 'viewport'.
Ja dat dacht ik dus al gaan wel even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ3000
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-06 09:41
Ik ben me aan het oriënteren op een lokaal camera systeem voor ons nieuwe huis + kantoortje.

Mijn use case is enerzijds om de oprit in de gaten te houden zodat we weten als er iemand het erf op komt. We zijn nu vaak achter het pand bezig en missen dan vaak pakjes of horen niet dat er bezoekers zijn. Hiervoor zit ik te denken aan een deurbel en iets van een g5 turret of dome die beide de voordeur, oprit en parkeerplaats in de gaten houden. In principe kunnen deze 24/7 aanstaan. Helaas zou de ingang van het kantoor in het zicht van deze cameras zitten, dus ook triggeren elke keer dat ik van en naar dit kantoor loop (meerdere malen per dag)

Anderzijds willen we een een systeem puur voor veiligheid in en rond het huis en kantoor. Dit hoeft alleen ingeschakeld te zijn in de avond of als we er niet zijn, zeker als we ook cameras binnen nemen.

Stomme vraag: ik begrijp dat Unifi protect niet geoptimaliseerd is voor de standaard consumenten use case. Klopt het dat zaken zoals home/away niet aanwezig zijn en dat het notificatie systeem relatief basic is en nogal kunnen overtriggeren?

We lopen veel om en tussen onze woning en het andere kantoor en hoeven niet gebombardeerd te worden met notificaties voor elke beweging die we maken.

Maakt dit Unifi eigenlijk geen goede optie voor onze usecase?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Protect kan je instellen dat het systeem herkent dat jij op locatie bent, dan zal je geen alarm krijgen. Je kan ook schemas aanmaken. Triggers kan je op veel manieren aanmaken, niet alleen op “motion detected”, je zou bijvoorbeeld ook kunnen kiezen om te triggeren op een bepaalde lijn die overschreden wordt, een specifieke zone, etc. Het systeem kan dus meer dan je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ3000
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-06 09:41
Perfect, enorm bedankt.

De vorige bewoner heeft Unifi netwerk apparatuur achter gelaten.
Ik ga daar eens aan verder knutselen en een camera + iets waar ik protect kan draaien kopen om te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
Fibrenl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ja dat dacht ik dus al gaan wel even testen
Pak een computer, koppel 3 schermen of wat je dan ook nodig hebt.
En dan open je gewoon de browser? Dan kan je ze wel bedienen?

Toch? (ik heb maar 1 camera. Dus kan niet echt testen hoe 'meerdere' camera's er uit zouden zien in de browser.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
demonic schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Pak een computer, koppel 3 schermen of wat je dan ook nodig hebt.
En dan open je gewoon de browser? Dan kan je ze wel bedienen?

Toch? (ik heb maar 1 camera. Dus kan niet echt testen hoe 'meerdere' camera's er uit zouden zien in de browser.)
Nee dat werkt niet omdat je in protest geen optie hebt, dan zal je 3 keer apart in protect moeten inloggen en dat is niet werkbaar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 13:14
In de nieuwste early access van Protect zit eindelijk support voor de fingerprint van de G4 doorbell pro.
Ben inmiddels met de developer van de Homey UniFi protect app in gesprek om dit te integreren! 😀

Dan kun je in Homey bijv de fingerprint gebruiken om de deur te openen (Nuki of ander deurslot) 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 22-06 11:47
Goedemiddag,
Ik heb een G3 instant camera gekocht in de black Friday aanbieding.
Leuk cameraatje, maar het updaten lukt niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Sz6ck8lDJeU8gBFuZcrR99yVR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkSYe7DcCWoyXzhQNxlMJQm3.jpg?f=fotoalbum_large
De dekking is goed maar hij blijft hier op hangen.
Iemand ervaring hiermee?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-06 20:43
Gebruik je de meest recente versie van Protect? Bij mijn laatste Protect update volgde automatisch een update van alle camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Ja, dat zou goed moeten zijn.

Network
Up to Date
9.0.92
Early Access
On
Protect
Up to Date
5.1.57
Early Access
On

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cautje
Opgelost!
Via Unifi support, inloggen direct op het ip van de camera.
Dan via de GUI de latste firmware uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag de AI Port binnen gekregen. Wat een geinig apparaat. Eerste kentekens kloppen voorlopig allemaal nog. Helaas nog geen face recognition gehad. (beetje rustig in de straat). Maar dat zal vast ook wel werken ;)

Ben er iig blij mee. leuk ding.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17
Heeft er iemand toevallig al een goede vergelijking tussen de AI Pro en de AI turret gevonden?

Nog besluiteloos welke ik wil.. heb 3 punten onder de goot (plm 6m hoog) waar we een camera willen.. de IR van de turret zou verder moeten reiken. Maar nog niet echt goede 1 op 1 vergelijk reviews gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:17
Frantic schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:39:
Heeft er iemand toevallig al een goede vergelijking tussen de AI Pro en de AI turret gevonden?

Nog besluiteloos welke ik wil.. heb 3 punten onder de goot (plm 6m hoog) waar we een camera willen.. de IR van de turret zou verder moeten reiken. Maar nog niet echt goede 1 op 1 vergelijk reviews gevonden.
Ik zou op die hoogte voor de AI Pro gaan, deze heeft 3x optische zoom eventueel een IR enhancer of een IR floodlight er bij als je echt IR range mist.

Combineren met een AI360 als je volledige dekking wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 24-12-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02

Hier heb je een goede vergelijking volgens mij. ;)
YouTube: COMPARING EVERY UNIFI PROTECT CAMERA 2024

[ Voor 11% gewijzigd door demonic op 25-12-2024 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40
Zijn er hier ook tweakers die ervaring hebben met de Gate-Hub al dan niet in combinatie met de nieuwe Intercom ?
En wellicht ook iemand die met de Webhooks werkt als trigger op bijvoorbeeld G4 deurbel en dan specifiek een webhook richting Fibaro/HomeAssistant ?

Voor diegene die een Unifi Protect hebben draaien en middels Webhooks een fibaro scene of device willen triggeren. Dat kan !
https moet ik nog even naar kijken maar plain http werkt in ieder geval:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mOSmccS7IxKkjViQpFIJR1CjYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JlKr5sOQrocKt3r5iFF7S7aA.png?f=fotoalbum_large

Je dient je userid:password even te encoden naar Base64 en dat achter de Basic te laatsen in Header 2.
Encoden kan hier:
https://www.base64encode.org

Bovenste veld bijvoorbeeld fibaro:password123 intypen en druk op ENCODE.

[ Voor 59% gewijzigd door GeeMoney op 03-01-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 15:53
Kan je niet http://admin:admin@192.168.1.5/api/scenes/228/execute gebruiken hiervoor? Heb je waarschijnlijk getest. Het Authorisatie veld kan niet leeg zijn ofzo?

Heb ook een HC3, maar ook een Homey en test af en toe wat meer Shelly. En dat werkt allemaal op andere manieren :) dus ben nieuwsgierig.

Bedankt iig voor het eerste zetje, dit gaat een hoop geld kosten aan AI camera's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Jfwiet schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:58:
Kan je niet http://admin:admin@192.168.1.5/api/scenes/228/execute gebruiken hiervoor? Heb je waarschijnlijk getest. Het Authorisatie veld kan niet leeg zijn ofzo?

Heb ook een HC3, maar ook een Homey en test af en toe wat meer Shelly. En dat werkt allemaal op andere manieren :) dus ben nieuwsgierig.

Bedankt iig voor het eerste zetje, dit gaat een hoop geld kosten aan AI camera's 8)7
Nee, dat werkt vanuit Unifi niet. Dat is wel hoe Doorbird ertegen kan praten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 15:53
Maar deze Webhooks kan je afschieten op basis van AI detectie lijkt me? De basic AI ook? Of alleen via de AI camera-lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Jfwiet schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:25:
Maar deze Webhooks kan je afschieten op basis van AI detectie lijkt me? De basic AI ook? Of alleen via de AI camera-lijn?
Bijvoorbeeld bij fingerprint actie, Motion, ring, blaffende honden etc. Overal waar je een alarm voor kan maken kan je een trigger plaatsen met dus een webhook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie

Heb je op alledrie die plekken werkelijk profijt van AI functionaliteit? Lijkt me nl een prijzig feestje.

Persoonlijk zou ik de AI turret nemen voor een plek waar je moeilijk bij kunt, omdat die -voor mijn gevoel- minder risico loopt door weer en wind van positie te veranderen (storm e.d.). op zo'n grote hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Oa Daarom dat ik de turret met de pro aan het vergelijken ben :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:03

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tylen schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:35:
Vandaag de AI Port binnen gekregen. Wat een geinig apparaat. Eerste kentekens kloppen voorlopig allemaal nog. Helaas nog geen face recognition gehad. (beetje rustig in de straat). Maar dat zal vast ook wel werken ;)

Ben er iig blij mee. leuk ding.
Hoe is de kenteken herkenning als het donker is ? Bij de AI Pro's lees ik dat dit amper / niet werkt.
Ben zelf nu aan het klooien met ANPR / ALPR (maar net hoe je het wilt noemen) via andere oplossingen aan de praat te krijgen (wil dit gaan gebruiken om via Home Assistant) mijn hek op basis van mijn kenteken te laten openen maar tot op heden nog geen geluk.

Kom net die AI port tegen (kende hem nog niet) dus wellicht is dat de oplossing.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
cyclone schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Hoe is de kenteken herkenning als het donker is ? Bij de AI Pro's lees ik dat dit amper / niet werkt.
Ben zelf nu aan het klooien met ANPR / ALPR (maar net hoe je het wilt noemen) via andere oplossingen aan de praat te krijgen (wil dit gaan gebruiken om via Home Assistant) mijn hek op basis van mijn kenteken te laten openen maar tot op heden nog geen geluk.

Kom net die AI port tegen (kende hem nog niet) dus wellicht is dat de oplossing.
Ik doe ditzelfde maar dan op basis van Geofencing en dat werkt al 2 jaar voortreffelijk, werkt natuurlijk niet voor "onbekenden" maar goed, anders moet je alle kennissen 1x langs laten komen om de kentekens op te voeren :P . Wellicht is dat een alternatieve methode voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@GeeMoney ben geen fan van geofencing gezien dat dan op basis van GPS moet gaan gebeuren (mijn oprit is vrij lang dus kan ik het niet op basis van aanmelden van mijn telefoon op mijn WiFi doen b.v.).

En geen fan van GPS geofencing om diverse redenen maar een belangrijke is dat mijn Iphone gewoon meer batterij gaat vreten.

Behalve dat heb ik dus 2 goede camera's op mijn oprit gericht staan waarvan ik hoop ANPR aan de praat kan krijgen gewoon ook omdat het kan.

Liefst zou ik dit in een systeempje (container oid) op willen tuigen die de RTSP stream kan oppikken.
Ben nu aan het testen met Plate Minder. Is helaas een oud projectje wat niet onderhouden wordt dus draait nog niet heel lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door cyclone op 06-01-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
cyclone schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:12:
@GeeMoney ben geen fan van geofencing gezien dat dan op basis van GPS moet gaan gebeuren (mijn oprit is vrij lang dus kan ik het niet op basis van aanmelden van mijn telefoon op mijn WiFi doen b.v.).

En geen fan van GPS geofencing om diverse redenen maar een belangrijke is dat mijn Iphone gewoon meer batterij gaat vreten.

Behalve dat heb ik dus 2 goede camera's op mijn oprit gericht staan waarvan ik hoop ANPR aan de praat kan krijgen gewoon ook omdat het kan.

Liefst zou ik dit in een systeempje (container oid) op willen tuigen die de RTSP stream kan oppikken.
Ben nu aan het testen met Plate Minder. Is helaas een oud projectje wat niet onderhouden wordt dus draait nog niet heel lekker.
Het valt mij eerlijk gezegd mee die battery drain maar dat is inderdaad wel een van de consequenties.
Het voordeel is dan wel weer dat je niet afhankelijk bent van dure AI camera's (en wie weet wat daar achter de schermen met je metadata gebeurd om die modellen te trainen). En dat het dus ook werkt in het donker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

GeeMoney schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Het valt mij eerlijk gezegd mee die battery drain maar dat is inderdaad wel een van de consequenties.
Het voordeel is dan wel weer dat je niet afhankelijk bent van dure AI camera's (en wie weet wat daar achter de schermen met je metadata gebeurd om die modellen te trainen). En dat het dus ook werkt in het donker ;) .
180 euro voor die AI port die straks 5 camera's gaat ondersteunen als we de Unifi roadmap mogen geloven vind ik het geld niet.

Voordeel van mijn oplossing waar ik nu mee bezig ben is dat het geheel lokaal werkt en dus geen enge dingen kunnen gebeuren (container staat gewoon geheel geisoleerd in mijn OT netwerk dat geen Interwebs toegang heeft).
Kan ik iedereen van harte aanbevelen hoor al je camera's in een geisoleerd netwerk zetten.

En ja het werkt altijd idd geofencing, ook in het donker.
Dat gezegd hebbende misschien kan ik wat doen met een BlueTooth sensor naast mijn oprit (ESPHome op een ESP32)

Maar blijf nieuwsgierig naar de ervaringen van die AI port.

[ Voor 11% gewijzigd door cyclone op 06-01-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cyclone schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Niet. Auto’s hebben in het donker de lampen aan en dat is teveel tegenlicht. Dus het werkt alleen overdag.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Frantic schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:12:
Oa Daarom dat ik de turret met de pro aan het vergelijken ben :7
Nog een afweging is de rat tail van de turret. Weet niet of ik die zomaar de gootombouw/wand in ga krijgen.

Iets om later ff uit te zoeken. Wil geen rond zwieberende kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@Frantic Dat heb ik opgelost met de camera junction box vond hem aan de prijs maar de turret heeft net leukere specs dan de bullet dus heb ik op plekken waar ik die rat tail niet in de muur kon werken (op de bakstenen muur op mijn huis b.v.) deze junction box gebruikt en vond hem uiteindelijk iedere cent waard.
Ziet er zeer netjes uit en qua installatie is het een makkie.

Heb zo een aantal bullets G5 vervangen met de turret (mede i.v.m. betere infra rood bereik van de turret)
Tylen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Niet. Auto’s hebben in het donker de lampen aan en dat is teveel tegenlicht. Dus het werkt alleen overdag.
Thanks dat bespaard me dan weer 180 euro. Ga ik denk ik maar eens op zoek naar een specifieke LPR camera (die niet Unifi is gezien ik begrijp dat je de camera's heel specifiek moet richten en focussen op de te verwachten locatie van de kenteken plaat en je dus verder niets aan het beeld hebt)

[ Voor 39% gewijzigd door cyclone op 07-01-2025 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
@cyclone ha bedankt, die zocht ik maar kon ik niet vinden.

Vind nu ook de camera arm mount, die is ook interessant.

https://eu.store.ui.com/e...s/products/uacc-camera-am

https://www.reddit.com/r/...nction_box_compatibility/

[ Voor 73% gewijzigd door Frantic op 07-01-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Is er iemand die de AI Teta kit in een carport in gebruik heeft ?

Boven mijn garagedeur zit een strook van 30cm hoog multiplex, daar zou ik hem doorheen kunnen boren.
En het dak van de carport is dan 3 meter; de unit hangt dus volledig droog, maar de lens dus wel in "buitenlucht".

En de classificatie bij UI.com is "binnen". Zou dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
fietsie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:47:
Is er iemand die de AI Teta kit in een carport in gebruik heeft ?

Boven mijn garagedeur zit een strook van 30cm hoog multiplex, daar zou ik hem doorheen kunnen boren.
En het dak van de carport is dan 3 meter; de unit hangt dus volledig droog, maar wel in "buitenlucht".

En de classificatie bij UI.com is "binnen". Zou dit een probleem zijn?
Dat hij droog hangt is 1, maar buitenlucht is vochtig en als het vriest moet hij daar wel tegen kunnen.
De meeste buitenspullen zijn daarom IP gecertificeerd om het vocht zoveel mogelijk buiten te houden en de apparatuur kan vaak tot -10 tot +50 ofzo weerstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietsie
GeeMoney schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:53:
[...]

Dat hij droog hangt is 1, maar buitenlucht is vochtig en als het vriest moet hij daar wel tegen kunnen.
De meeste buitenspullen zijn daarom IP gecertificeerd om het vocht zoveel mogelijk buiten te houden en de apparatuur kan vaak tot -10 tot +50 ofzo weerstaan.
Dat zou in principe moeten kunnen lijkt me:

Ambient operating temperature -20 to 40° C (-4 to 104o F)
Ambient operating humidity 10 to 90% noncondensing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 08:46
Hoi. Sinds vorige week zag ik niets meer door een G4 Pro Bullet > bleek dat de "lens cap" eraf was gevallen...
Nu heb ik een nieuwe AI Pro besteld zodat ik wat camera's kan doorschuiven. Bij het demonteren van een andere camera zie ik dat ook daar de lens cap al een beetje los zit?!

Toestellen zijn iets ouder dan 4 jaar. Zou wel heel stom zijn dat ze het allemaal gaan begeven hier door? Nog mensen die deze ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGILLY
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-06 11:25
Een leek vraag maar ik slaag er niet in om detections op te zetten. Ik heb een niet-Unifi camera ge-onboard (DoorBird) en deze is zichtbaar in Protect maar ik vind de detection, zoning en recording settings niet. Is dat omdat het geen Unifi device is ? Of mis ik iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier geupgrade van de "normale" G4 Doorbell naar de G4 Doorbell Pro? Zijn de schroefgaten voor de backplate nou hetzelfde en op dezelfde plek? Ja toch? Ik vind online een beetje wisselende antwoorden

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
DennusB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:42:
Iemand hier geupgrade van de "normale" G4 Doorbell naar de G4 Doorbell Pro? Zijn de schroefgaten voor de backplate nou hetzelfde en op dezelfde plek? Ja toch? Ik vind online een beetje wisselende antwoorden
Toevallig 2 weken geleden gedaan. Nee, de schroefgaten zijn anders. Van de pro zitten ze iets verder uit elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-06 07:15
TGILLY schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:43:
Een leek vraag maar ik slaag er niet in om detections op te zetten. Ik heb een niet-Unifi camera ge-onboard (DoorBird) en deze is zichtbaar in Protect maar ik vind de detection, zoning en recording settings niet. Is dat omdat het geen Unifi device is ? Of mis ik iets anders ?
Hier hetzelfde, leuk dat je nu ook niet-Unifi camera's toe kunt voegen, maar het enige wat je ermee kunt is het beeld zien op het dashboard.
Om ze echt te kunnen gebruiken in detections/opnames is blijkbaar de AI Port ontwikkelt. Ik heb er 1 in bestelling maar zie ook al veel 'nog te ontwikkelen' ervaringen hierover. Maar dit is wel de mogelijkheid om ze ook echt bruikbaar te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
emielbf schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:17:
[...]

Hier hetzelfde, leuk dat je nu ook niet-Unifi camera's toe kunt voegen, maar het enige wat je ermee kunt is het beeld zien op het dashboard.
Om ze echt te kunnen gebruiken in detections/opnames is blijkbaar de AI Port ontwikkelt. Ik heb er 1 in bestelling maar zie ook al veel 'nog te ontwikkelen' ervaringen hierover. Maar dit is wel de mogelijkheid om ze ook echt bruikbaar te maken
Het is toch ook een beta feature?
Ik heb mijn Doorbird gewoon nog apart omdat je alle andere zaken toch ook niet kunt regelen vanuit Protect. Er zijn er maar weinig die überhaupt camera’s van derden volledig ondersteunen. Zelfs Synology Surveillance station kent ook zijn beperkingen op Motion detection etc. En die doet dit toch al een behoorlijke poos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGILLY
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-06 11:25
GeeMoney schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Ik heb mijn Doorbird gewoon nog apart omdat je alle andere zaken toch ook niet kunt regelen vanuit Protect. Er zijn er maar weinig die überhaupt camera’s van derden volledig ondersteunen. Zelfs Synology Surveillance station kent ook zijn beperkingen op Motion detection etc. En die doet dit toch al een behoorlijke poos.
Dat weet ik niet, ik had ervan gelezen dat er een beta feature was maar hij werd niet gevonden, heb hem gewoon zelf bijgevoegd. Ik ben zelf niet echt tevreden over de detectie van Doorbird (geeft veel false positive) en ik hoopte met Protect een betere detectie te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Detectie etc. zal vrijwel zeker niet ondersteund worden voor 3rd party cameras met ONVIF in Protect, zou ook niet logisch zijn qua verdienmodel. Unify Protect ecosysteem heb je voor de software, de hardware is niet bepaald bijzonder vergeleken met Hikvision etc. Dan zou iedereen als een gek betere cameras op Protect gaan gebruiken anders. Unify zal zoals hierboven gezegd de AI port pushen.

[ Voor 34% gewijzigd door Zaphara op 16-01-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-06 07:15
GeeMoney schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:23:
[...]

klopt, is nog steeds beta maar gaat vast een keer komen. Overigens wil ik de AI Port niet inzetten voor de Doorbird (101), paar tientjes erbij en je hebt een Unifi deurbel. De AI Port moet mijn Dahua PTZ camera bruikbaar maken in Protect. Met Synology Surveillance en de oude software van Dahua ben ik inmiddels wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32
tldr; het is ondertussen opgelost

na jaren van gewoon goed werken, besloot UI dat m'n hd niet meer compatibel was met de nieuwste software.
een 2.5" seagate (SMR), Nu een nieuwe hdd erin gedaan, WD Purple (256MB cache, WD43PURZ), 4TB.

Echter start protect nu niet meer op. hdd wordt wel herkend. Ook staat er dat er al 28.2GB gebruikt is.
reformat doet ook niets. ik kan er op klikken, krijg dan het waarschuwingsvenster, klik op reformat. venster sluit, maar er gebeurd dan niets verder.

ook de udm-pro opnieuw opstarten zonder de schijf verhelpt het probleem niet. ik kan dan nog steeds protect niet starten.

protect 5.1.87
udm-pro 4.1.13
network 9.0.108

volgens de console pagina is alles "up to date",

iemand een idee?

edit:
ook diverse back-ups proberen terug te zetten, maar alle gaan mank op het protect gedeelte.

edit II :
reformat ging ineens wel, maar maakte niets uit, behalve dat er nu slechts 17,3GB gebruikt is.
de-installatie en re-installatie van protect hielp ook niet.

edit III :
nogmaals protect verwijderd, backup terug gezet (foutmelding dat protect niet gelukt was).
er was echter wel een oudere versie teruggezet, deze ge-update. geen verschil
daarna udm-pro uitgezet, nogmaals hdd verwijderd, aangezet, boodschappen gedaan.
hmm, protect schijnt gestart te zijn. nogmaals uitgezet, hdd terug en warempel protect draait.
Alleen alle camera's resetten en opnieuw adopteren, want die behoorden bij een andere console volgens protect.

[ Voor 35% gewijzigd door insomniac op 25-01-2025 14:43 ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
insomniac schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:41:
tldr; het is ondertussen opgelost

na jaren van gewoon goed werken, besloot UI dat m'n hd niet meer compatibel was met de nieuwste software.
een 2.5" seagate (SMR), Nu een nieuwe hdd erin gedaan, WD Purple (256MB cache, WD43PURZ), 4TB.

Echter start protect nu niet meer op. hdd wordt wel herkend. Ook staat er dat er al 28.2GB gebruikt is.
reformat doet ook niets. ik kan er op klikken, krijg dan het waarschuwingsvenster, klik op reformat. venster sluit, maar er gebeurd dan niets verder.

ook de udm-pro opnieuw opstarten zonder de schijf verhelpt het probleem niet. ik kan dan nog steeds protect niet starten.

protect 5.1.87
udm-pro 4.1.13
network 9.0.108

volgens de console pagina is alles "up to date",

iemand een idee?

edit:
ook diverse back-ups proberen terug te zetten, maar alle gaan mank op het protect gedeelte.

edit II :
reformat ging ineens wel, maar maakte niets uit, behalve dat er nu slechts 17,3GB gebruikt is.
de-installatie en re-installatie van protect hielp ook niet.

edit III :
nogmaals protect verwijderd, backup terug gezet (foutmelding dat protect niet gelukt was).
er was echter wel een oudere versie teruggezet, deze ge-update. geen verschil
daarna udm-pro uitgezet, nogmaals hdd verwijderd, aangezet, boodschappen gedaan.
hmm, protect schijnt gestart te zijn. nogmaals uitgezet, hdd terug en warempel protect draait.
Alleen alle camera's resetten en opnieuw adopteren, want die behoorden bij een andere console volgens protect.
Super dat het weer werkt.

Ik had een vraag, waarom heb je de keuze gemaakt voor de WD Purple (256MB cache, WD43PURZ), 4TB.? Ik heb ook een UDM Pro en wil juist gaan beginnen met Protect en ben nu op zoek naar een geschikte HD. Daarna wil ik dan stap voor stap camera's gaan aanschaffen zoals bv G4 Instants voor binnen en G4 Pros voor buiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
@Frid0 ik heb voor de WD Purple gekozen, omdat dit speciale schijven voor video surveillance zijn, daarnaast schijnen de schijven van unifi ook bij WD vandaan te komen.

De 5400tpm versie is voor mijn 5 camera's meer dan voldoende, daarbij zijn deze stiller dan de 7200tpm versie. Daarbij hebben ze ook een laag stroomverbruik. prijs was ook wel mooi.

En ook; heb ik goede ervaringen met WD. Ik heb nog wat oude WD Red schijven met 65000uur op te teller, zonder bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
insomniac schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:22:
@Frid0 ik heb voor de WD Purple gekozen, omdat dit speciale schijven voor video surveillance zijn, daarnaast schijnen de schijven van unifi ook bij WD vandaan te komen.

De 5400tpm versie is voor mijn 5 camera's meer dan voldoende, daarbij zijn deze stiller dan de 7200tpm versie. Daarbij hebben ze ook een laag stroomverbruik. prijs was ook wel mooi.

En ook; heb ik goede ervaringen met WD. Ik heb nog wat oude WD Red schijven met 65000uur op te teller, zonder bad sectors.
Bedankt!
Mag ik vragen waarom je juist voor deze WD Purple heb gekozen? Er zoveel verschillende WD Purple (Pro) bv https://tweakers.net/pric...-purple-pro-8tb-2024.html die dan ook direct hele andere prijzen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Frid0 op 30-01-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Ik zie hier allemaal mensen praten over harddisks; ik kocht recent een nieuwe cloudkey2+ met harddisk en kreeg toen van de partij waar ik deze kocht, en die Protect bij veel zakelijke klanten installeert, wisselend op een Cloudkey of in de vorm van een UDM(Pro), het advies de stap naar een SSD te overwegen.

Hun argument was met name de zoektijd wanneer het device meerdere camera's langere tijd heeft afgehandeld.

Waarom dan nu kiezen voor harddisks ? Puur om de prijs ? Of verwachten jullie veel errors op SSD's na langere tijd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
Frid0 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Bedankt!
Mag ik vragen waarom je juist voor deze WD Purple heb gekozen? Er zoveel verschillende WD Purple (Pro) bv https://tweakers.net/pric...-purple-pro-8tb-2024.html die dan ook direct hele andere prijzen hebben.
De pro's zijn allemaal 7200tpm schijven (meer geluid). En erg prijzig.
De "gewone" purple schijven voldoen voor mij gewoon.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste