@
ASS-Ware @
DennusB Hmm, aan een wellus, niettus discussie heb ik helaas niet zoveel.
Jullie hebben dan waarschijnlijk verschillende bestaande deurbellen/gongen wat het verschil verklaart.
@
ASS-Ware wat bedoel je precies met ‘verbrand’?
Op de webpagina waar @
DennusB naar linkt lees ik dit:
If wiring your doorbell traditionally, ensure you have a compatible transformer* (16—24V AC, 20VA or greater, 50/60 Hz) to power your doorbell. Additionally, the transformer's output rating must match your chime's.
Vind 20VA best veel eigenlijk, mijn huidige beltrafo in maar 8VA en dat is volgens mij de standaard voeding die in Nederland in groepenkasten wordt gebruikt.
En in deze video adviseert Ubiquiti zelfs een 30VA trafo:
YouTube: My doorbell may shock you… - Ubiquiti G4 Doorbell (spoel iets verder op 10:45)
En mijn trafo is ook maar 8V dus als ik dan opeens iets van 16V ga gebruiken kan ik me goed voorstellen dat het stuk gaat want dat is 2x zoveel.
Ik vermoed dus dat de bestaande bel van @
DennusB daar wel tegen kan en die van @
ASS-Ware niet.
Hier trouwens een tip van iemand die die Ubiquit relay box enkel gebruikt om een relais mee te activeren:
Quick hack to allow a Protect G4 Doorbell to replace a legacy wireless doorbell system.
Dan is het analoge belcircuit galvanisch van elkaar gescheiden en ook geen risico dat je bellen stukmaakt of er een andere trafo voor hoeft te kopen.
Als ik dit plaatje van Ubiquiti zo zie:

Ga ik er vanuit dat ze met dat grijze vierkant de bestaande analoge deurbel bedoelen, maar waar de aansluitingen “FRONT”, “TRANS” en “REAR” op slaan is me niet duidelijk.
Iemand die weet wat de terminals van het Ubiquiti relay kastje precies doen?
Ik vermoed er spanning op zetten vanuit de trafo wanneer de knop van de G4 deurbel wordt ingedrukt?
Dat zou in mijn geval dan toch niet gaan werken want mijn huidige deurbel werkt direct via de drukknop in de zin dat er enkel gekeken wordt of het circuit gesloten wordt of niet, denk dat de bel stuk gaat wanneer ik daar opeens 16V wisselstroom of meer op ga zetten.
Dus zal ik ook met zo’n relais moeten gaan werken zoals de link met de tip die ik hierboven al aanhaalde.