[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
Even vraagje gezien ik hier wat mensen zie met wifi chimes :
Wie kan mij vertellen welke wifi settings er precies voor de wifi chime gedaan moeten worden ?
Heb zelf geen ap's van unifi maar mikrotik's
Diverse settings geprobeerd (wpa3 uit , dedicated 2.4ghz , management protection uitgezet) maar de chime weigert uberhaupt een poging tot connectie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Madnessy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:35:
Wie kan mij vertellen welke wifi settings er precies voor de wifi chime gedaan moeten worden ?
Diverse settings geprobeerd (wpa3 uit , dedicated 2.4ghz , management protection uitgezet) maar de chime weigert uberhaupt een poging tot connectie te maken.
Heb het vroeger gebruikt ook met Aruba Instant On wifi. Die doen standaard WPA2/3 Hybrid net als Unifi nu standaard doet.

Kon ze gewoon instellen via Bluetooth via de Protect app. Die gaf vanzelf aan dat er een bluetooth apparaat in de buurt was dat nog niet ingesteld was.

Nu met Unifi Wifi kon dat ook op dezelfde manier, als je het automatische verborgen SSID uitzet in je Unifi Network instellingen, wat ik had gedaan, omdat ik ook buren om me heen heb met Unifi en ik weleens hun nieuwe apparaten kreeg in mijn Controller 🤣.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 16-06-2025 11:42 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
BiG-GuY schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Heb het vroeger gebruikt ook met Aruba Instant On wifi. Die doen standaard WPA2/3 Hybrid net als Unifi nu standaard doet.

Kon ze gewoon instellen via Bluetooth via de Protect app. Die gaf vanzelf aan dat er een bluetooth apparaat in de buurt was dat nog niet ingesteld was.

Nu met Unifi Wifi kon dat ook op dezelfde manier, als je het automatische verborgen SSID uitzet in je Unifi Network instellingen, wat ik had gedaan, omdat ik ook buren om me heen heb met Unifi en ik weleens hun nieuwe apparaten kreeg in mijn Controller 🤣.
Dat is dus juist net niet mijn ervaring :(
Bluetooth connecten -> wifi netwerk opgeven -> er was een issue met het adopten van het device
en dat is alles wat ik uit de protect app krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Weet iemand of het mogelijk is om de datumoverlays aan te passen van Amerikaans naar Nederlands (dus van 06-20-2025 naar 20-06-2025)?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
duderuud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
Weet iemand of het mogelijk is om de datumoverlays aan te passen van Amerikaans naar Nederlands (dus van 06-20-2025 naar 20-06-2025)?
Die van mij laten 2025-06-20 16:27:30 zien, dus het kan wel anders. Maar waar ik dat datumformaat heb aangepast... 24-uurs tijdformaat zit onder Settings -> System -> General -> Time Format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

duderuud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
Weet niet waar het ingesteld is, maar bij mij is de datum notatie: jaar-maand-dag . Dus vandaag is dan 2025-06-20. Dat vindt ik zelf de beste notatie en is ook de ISO 8601 norm.

Onder Settings -> System heb ik hem op English en 24hr staan.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 20-06-2025 16:29 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu357
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:28
Dus het toestel krijgt niet eens een ip? Kan je een reservatie zien in dhcp? Normaal zou 2.4 ghz wpa2 moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Overspark schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Die van mij laten 2025-06-20 16:27:30 zien, dus het kan wel anders. Maar waar ik dat datumformaat heb aangepast... 24-uurs tijdformaat zit onder Settings -> System -> General -> Time Format.
24 uurs formaat had ik al gevonden. Wel vreemd dat het blijkbaar bij iedereen net anders is ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Gu357 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Dus het toestel krijgt niet eens een ip? Kan je een reservatie zien in dhcp? Normaal zou 2.4 ghz wpa2 moeten werken.
Hij probeert niet eens connectie te maken met het ap.
Overigens inmiddels er achter dat het 100% bug is waarschijnlijk in de Android protect app. Uiteindelijk gelukt om de chime te koppelen, 2e gekocht want handig op zolder. En die 2e chime vertoont exact hetzelfde gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu357
  • Laatst online: 12-09 12:28
Madnessy schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Hij probeert niet eens connectie te maken met het ap.
Overigens inmiddels er achter dat het 100% bug is waarschijnlijk in de Android protect app. Uiteindelijk gelukt om de chime te koppelen, 2e gekocht want handig op zolder. En die 2e chime vertoont exact hetzelfde gedrag
Ohh goed! Ik heb zelf Apple. Hier heb ik geen probleem gehad met koppelen. Goed gevonden en ook handig voor andere die wel Android gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
De app detecteert de Chime en bij het adopten geef je de SSID en wachtwoord op en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madnessy
ASS-Ware schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:07:
[...]

De app detecteert de Chime en bij het adopten geef je de SSID en wachtwoord op en klaar.
In mijn geval dus niet , app detecteert chime , ssid / wachtwoord opgeven en niets
Fix: ongelofelijk maar waar , wacht 12 uur en probeer het opnieuw (met 2 chimes gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Mijn Unifi Cloudkey Gen2 Plus geeft sinds kort een foutje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHwby-YGGFhSUw_N053xzO5eqLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgi0GNPVmrOO6wp917otzWlT.jpg?f=fotoalbum_large

Zegt verder in zijn hoofdscherm van Protect aan dat ie recovering is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULv0Zed3gBjwie1gj2VeV6U7xRs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6UQlMI4fS2V40QgeiTaEg6G8.jpg?f=user_large

Iemand enig idee?
Disk heeft voorheen geen foutmeldingen gegeven.
Is ie de geest aan het geven, en tijd om (weer eens) de disk te vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon10 op 09-07-2025 22:05 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
Van mijn Cloud gen 2 plus wil ik de 2,5 1TB harde schijf vervangen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, ga ik voor een grotere harde schijf HDD ik dacht 2 of 4TB.

Of ga ik voor een SSD van minimaal 2TB?

Wat kunnen jullie mij adviseren en ook welk merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@samv5 harde schijven zijn ouderwets, maar wel goedkoper per TB. Een 4TB 2,5" schijfje heb je voor €127. Een 4TB 2,5" SSD komt op €220.

Bij SSD's moet je wel opletten dat de goedkope modellen niet veel geschreven data kunnen hebben voordat ze stuk gaan. Kijk daarvoor naar de TBW-waarde.

* Gizz vraagt zich wel af wat iemand in een thuissituatie moet met 4TB aan opgeslagen bewakingscamerabeelden :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:
* Gizz vraagt zich wel af wat iemand in een thuissituatie moet met 4TB aan opgeslagen bewakingscamerabeelden :P
Dat is zo'n 4maanden aan QHD 24/7 camerabeelden (voor 1camera), dus zo gek is dat niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Gizz schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:
@samv5 harde schijven zijn ouderwets, maar wel goedkoper per TB. Een 4TB 2,5" schijfje heb je voor €127. Een 4TB 2,5" SSD komt op €220.

Bij SSD's moet je wel opletten dat de goedkope modellen niet veel geschreven data kunnen hebben voordat ze stuk gaan. Kijk daarvoor naar de TBW-waarde.

Of iets meer dan 2 weken met 6 camera's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Falcon10 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:57:
Mijn Unifi Cloudkey Gen2 Plus geeft sinds kort een foutje:

[Afbeelding]

Zegt verder in zijn hoofdscherm van Protect aan dat ie recovering is:

[Afbeelding]

Iemand enig idee?
Disk heeft voorheen geen foutmeldingen gegeven.
Is ie de geest aan het geven, en tijd om (weer eens) de disk te vervangen?
Probleem van de 4TB 2,5" is denk ik dat het een SMR schijf is, die kan dus niet echt lekker veel aan en stopt er vanzelf mee. Maar er zijn geen 2,5" schijven met CMR. Nu zie ik dat jouw schijf 2800 uur heeft wat volgens mij iets meer dan 3 jaar is. Niet slecht denk ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 10:18
rscheper schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Of iets meer dan 2 weken met 6 camera's ;-)
Heb je nog advies qua merk en type?

Ik heb het gevoel nu ik 4 camera's heb eb een deurbel camera dat het systeem ma het plaatsen van de laatste camera langzamer is geworden. vandaar mijn intentie om een grotere opslag te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Enforcer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Dat is zo'n 4maanden aan QHD 24/7 camerabeelden (voor 1camera), dus zo gek is dat niet...
Ja dat kan, alleen vraag ik me af waarom je in een thuissituatie 24/7 je tuin of whatever wil filmen (in plaats van op basis van bewegingsdetectie) én dat maanden integraal wil bewaren :)

Maar goed, mijn opmerking was verder een beetje offtopic, dus laten we het hierbij laten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Gizz schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:38:
Ja dat kan, alleen vraag ik me af waarom je in een thuissituatie 24/7 je tuin of whatever wil filmen (in plaats van op basis van bewegingsdetectie) én dat maanden integraal wil bewaren :)
Omdat bewegingsdetectie niet onfeilbaar is, en dat je met continu filmen/bewaren dat risico weg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
samv5 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:32:
[...]

Heb je nog advies qua merk en type?

Ik heb het gevoel nu ik 4 camera's heb eb een deurbel camera dat het systeem ma het plaatsen van de laatste camera langzamer is geworden. vandaar mijn intentie om een grotere opslag te nemen.
Ik had zelf een SSD er in zitten. Een Intel SSD met 7,1PB TBW. Je kan ook kiezen voor de PM863a van Samsung. Of een 870 EVO met 2.4PB TBW. Een WD Red is ook een optie. Maar je geeft wel een bak meer geld uit aan een SSD en opzichte van een HDD. Reageert wel net wat vlotter allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Kijken jullie weleens met de browser naar je camerabeelden?
Bij mij gaan de beelden default op Auto, wat niet de beste kwaliteit weergeeft, ik moet hem steeds met de hand op HQ zetten.
Kent iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
@nexhil je gaf aan in een ander topic dat het IR licht via de muur van mijn G4 Pro deurbel weerkaatst via de muur. Dit klinkt logisch. Kan het ook komen dat het beeld slecht is met daglicht en zonder IR? Het beeld is wazig en vraag me af of het wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:57

nexhil

BAM!

Squ1zZy schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:07:
@nexhil je gaf aan in een ander topic dat het IR licht via de muur van mijn G4 Pro deurbel weerkaatst via de muur. Dit klinkt logisch. Kan het ook komen dat het beeld slecht is met daglicht en zonder IR? Het beeld is wazig en vraag me af of het wel klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChztjYF1KhFNcu5sHXjlZ5oIpJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tciwWOOhjJc1NWWtWcpELv4a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2nZD9jXRyC-agDQUsGWyxFVPAQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6qKgpUb5N3eeLpNPFHZwHcPp.jpg?f=user_large

De camera heeft zijn scherpte/focus vooral op een meter vanaf de bel denk ik

(Edit: ik zit op mijn telefoon ik kan de kwaliteit van mijn screenshot niet zo goed inschatten op dit moment, ik kom hier morgen op terug ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 15-07-2025 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ASS-Ware schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:31:
Kijken jullie weleens met de browser naar je camerabeelden?
Bij mij gaan de beelden default op Auto, wat niet de beste kwaliteit weergeeft, ik moet hem steeds met de hand op HQ zetten.
Kent iemand hier een oplossing voor?
Heb ik ook. Volgens mij ook in de app trouwens. Best vervelend, geen fix gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
nexhil schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De camera heeft zijn scherpte/focus vooral op een meter vanaf de bel denk ik

(Edit: ik zit op mijn telefoon ik kan de kwaliteit van mijn screenshot niet zo goed inschatten op dit moment, ik kom hier morgen op terug ;) )
Nogmaals bedankt _/-\o_

Ik denk dat ik het moet doen met de beelden die ik nu heb als ik jouw beelden zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:57

nexhil

BAM!

Squ1zZy schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:15:
[...]

Nogmaals bedankt _/-\o_

Ik denk dat ik het moet doen met de beelden die ik nu heb als ik jouw beelden zie.
ik heb de foto even aangepast, 1 was kleiner dan de ander.
Als je wilt kan ik je wel een clip sturen, dan doen we dat even als DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Zijn er mensen met het volgende probleem, en is er wellicht een oplossing voor?

Sinds de laatste Protect versie (ik draai 6.0.47 op een Cloud Gateway Fiber met UniFi OS 4.2.12) krijg ik constant meldingen van camera's die offline zijn. Het gaat hierbij om Onvif-camera's. De UniFi camera's werken normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben in de race om een enkele camera (G6 Turret) aan te gaan sluiten op mijn dream machine pro. Uiteraard wil ik deze dan ook gaan uitbreiden met storage. Ik zag op de site dat ze vooral hun eigen HDD's promoten maar dat vind ik wat te gek. Nu zit ik te kijken wat er dan wel nodig is en daar adviseren ze een 7200RPM HDD te plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen met schijven? Is het bijvoorbeeld beter om een desktop of NAS hdd te kiezen bijvoorbeeld? Zelf zat ik aan de WD Red of Seagate Ironwolf te denken. En met 1 camera lijkt de kleinste storage mij prima om nog e.e.a. te bewaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 22:20
@PhilipsFan Ik heb meldingen uit staan, maar merk wel dat de ONVIF camera vaak op "zwart" staat in de Protect app (6.0.41) Lijkt mij dat het probleem al langer speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
TiMMieJ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:09:
Ik ben in de race om een enkele camera (G6 Turret) aan te gaan sluiten op mijn dream machine pro. Uiteraard wil ik deze dan ook gaan uitbreiden met storage. Ik zag op de site dat ze vooral hun eigen HDD's promoten maar dat vind ik wat te gek. Nu zit ik te kijken wat er dan wel nodig is en daar adviseren ze een 7200RPM HDD te plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen met schijven? Is het bijvoorbeeld beter om een desktop of NAS hdd te kiezen bijvoorbeeld? Zelf zat ik aan de WD Red of Seagate Ironwolf te denken. En met 1 camera lijkt de kleinste storage mij prima om nog e.e.a. te bewaren..
Ik zou eerder een WD Purple aanbevelen. Die zijn volgens mij, prijstechnisch, prima ten opzichte ook van de Red. De Purple schijven zijn gemaakt voor videobeelden opnemen. De Seagate variant daarvan is de SkyHawk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Zo, de 5 Tb hard disk in men Cloudkey Gen2+ had het na 5 jaar wel voor gezien.
Begin deze week een nieuwe Seagate 5Tb USB schijf aangkocht (viel me op dat dat ding duurder is geworden tov 3 jaar geleden bij de vorige swap).
Even backup getrokken van de config, oude disk er uit, nieuwe er in, restore van backup en het ding speelt weer als een tierelier.
Als het goed gaat mag je het ook eens zeggen bij Ubiquiti :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Laatst online: 22:15
Falcon10 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:55:
Zo, de 5 Tb hard disk in men Cloudkey Gen2+ had het na 5 jaar wel voor gezien.
Begin deze week een nieuwe Seagate 5Tb USB schijf aangkocht (viel me op dat dat ding duurder is geworden tov 3 jaar geleden bij de vorige swap).
Even backup getrokken van de config, oude disk er uit, nieuwe er in, restore van backup en het ding speelt weer als een tierelier.
Als het goed gaat mag je het ook eens zeggen bij Ubiquiti :D
Vijf jaar? Netjes, de mijne had het nog geen jaar volgehouden.
Onder garantie een nieuwe ontvangen, welke nog steeds ingeseald is.
Daarna maar besloten om de CK2+ te verkopen en een UNVR gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_AcS_ schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Vijf jaar? Netjes, de mijne had het nog geen jaar volgehouden.
Onder garantie een nieuwe ontvangen, welke nog steeds ingeseald is.
Daarna maar besloten om de CK2+ te verkopen en een UNVR gekocht.
Dat kan langer ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1zZ-KODwqLWOPyN-M5yelFHiF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vL2sXaEJ9iskEL3JNhegZQTc.png?f=fotoalbum_large

7,5 jaar and counting ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:30:
[...]

Dat kan langer ;).

[Afbeelding]

7,5 jaar and counting ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-6tZHX760Ky7n2t73vNuerxaUk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lBDZuaJszs38HnJ1jauBq2A0.png?f=user_large

bijna 10.5 jaar en still going strong! en dat voor een WD Green schijfje :D
schijf heeft z'n eerste jaartjes in mn unraid bakkie gezeten om vervolgens te verhuizen naar de UNVR, mag ie blijven zitten tot ie ermee ophoud, zitten toch 4 hdd's in in RAID10 mode, betreft overigens een oudere generatie unvr met usb stickje, OS draait dus ook op de pool

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQ5h7ojH4GYdm2hFkns51-FlsdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riSwCWnKuZHBRcv8MP0DKZSf.jpg?f=fotoalbum_large

G6 Turret aangeschaft.
Had al wat jaartjes een G3 Instant in de tuin hangen (toen nog voor drie tientjes aangeschaft!) werd wel eens tijd voor een upgrade. En wat voor upgrade! Jeetje, bizar verschil in beeldkwaliteit!

Had ook de junction box erbij besteld, maar die is zo achterlijk groot dat ik het anders opgelost heb (gaat dus retour). Een gewone opbouwdoos doet hetzelfde. De manier waarop de camera gemonteerd is bij mij in de tuin, geeft ook de "ruimte" om het met een gewone opbouwdoos te doen. Camera is redelijk uit zicht, in een hoekje onder een overkapping.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:12
pinda powerrr schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:51:
[Afbeelding]

G6 Turret aangeschaft.
Had al wat jaartjes een G3 Instant in de tuin hangen (toen nog voor drie tientjes aangeschaft!) werd wel eens tijd voor een upgrade. En wat voor upgrade! Jeetje, bizar verschil in beeldkwaliteit!

Had ook de junction box erbij besteld, maar die is zo achterlijk groot dat ik het anders opgelost heb (gaat dus retour). Een gewone opbouwdoos doet hetzelfde. De manier waarop de camera gemonteerd is bij mij in de tuin, geeft ook de "ruimte" om het met een gewone opbouwdoos te doen. Camera is redelijk uit zicht, in een hoekje onder een overkapping.
Mooi! Wil je ook een foto aan de muur delen? Ben benieuwd hoe die eruit ziet. Heb hier nu een P5 PTZ hangen, kon ik voor een mooi prijsje aanschaffen, is echter wel wat lomp.
De sensor van de G6 (Turret) is ook beter, denk in de nacht daardoor duidelijker beeld (5MP 1/2.7" CMOS vs 1/1.8" 8MP).

G5 PTZ heeft wel optische zoom (F 3.42–6.85 mm) en hij kan bewegen/tracken. Is echter tot heden nog amper/niet gebruikt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
pinda powerrr schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:51:
[Afbeelding]

G6 Turret aangeschaft.

Gekke vraag, hoe ver kun je de camera naar beneden drukken? Ik wil dezelfde camera naast (2 meter) een deur ophangen maar benieuwd of ik in beeld kan krijgen wie er voor de deur staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

new_guy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:28:
[...]

Gekke vraag, hoe ver kun je de camera naar beneden drukken? Ik wil dezelfde camera naast (2 meter) een deur ophangen maar benieuwd of ik in beeld kan krijgen wie er voor de deur staat...
Heel ver naar beneden, ik weet bijna zeker dat je jouw situatie kan realiseren. Door bijna recht naar beneden te richten heb je gewoon de deur in het zicht. En de sensor geeft een breed beeld. Je kan echt alle kanten opdraaien.

was niet van plan een foto te uploaden van mijn tuin, want die is op het moment echt een teringzooi :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Source90 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Mooi! Wil je ook een foto aan de muur delen? Ben benieuwd hoe die eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osZvmLleoBzUdm9SrQiSTuNugIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqW08qYZwaSGWf98ABrTGfYq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNZjgHTKFkE1dlbBrsV2edM0aPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QW3gNgqIRKugUzp8U2Xuxyb3.jpg?f=fotoalbum_large

De opbouwdoos hing er al en is een stroomvoorziening voor een komende airconditioning. De ethernetkabel gaat recht naar achteren de muur door. Maar door de opbouwdoos kon ik de aansluiting wegwerken, want Amerikaans bedacht, dikke stekker aan de camera om achter de houten muur weg te werken, maar die hebben we hier in Nederland natuurlijk niet.

Mag officieel niet stroom en Ethernet naast elkaar, maar ja.

Heb nog een surge protector liggen, die moet ik nog in de meterkast aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
pinda powerrr schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De opbouwdoos hing er al en is een stroomvoorziening voor een komende airconditioning. De ethernetkabel gaat recht naar achteren de muur door. Maar door de opbouwdoos kon ik de aansluiting wegwerken, want Amerikaans bedacht, dikke stekker aan de camera om achter de houten muur weg te werken, maar die hebben we hier in Nederland natuurlijk niet.

Heb nog een surge protector liggen, die moet ik nog in de meterkast aansluiten.
Mooi toch zo, is dit maximale hoek of kun je de camera nog verder draaien? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kees_frl schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:14:
[...]

Mooi toch zo, is dit maximale hoek of kun je de camera nog verder draaien? :)
Kan nog verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Dank voor de foto, "in het echt" oogt het toch altijd anders dan op een nietszeggende (qua verhoudingen) productfoto van de fabrikant.
Een stuk kleinere footprint dan de G5 PTZ. Dat aansluitblokje is voor mij wel weer handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Dankjewel, Twijfel tussen deze en de G6 Bullet want komt op een schutting maar moet dan wel langs de schutting gaan 'kijken' :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kees_frl schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:27:
[...]

Dankjewel, Twijfel tussen deze en de G6 Bullet want komt op een schutting maar moet dan wel langs de schutting gaan 'kijken' :)
Dan denk ik dat je met de Turret beter af bent. Ik heb namelijk ook een gedeelte onder/gelijk aan de camera die juist op beeld moet, deze pak ik makkelijk mee.

Ik had beetje zelfde gedachte, bullet is ook mooi, maar wist niet of die de ruimte dichtbij zo goed kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

Vliegvlug

Flight Simple

Ziet er netjes uit!

Zou toch kijken of de stroom- en netwerkkabels van elkaar kan scheiden.
Bijv door een pvc buis van 25mm in het midden van de doos te plaatsen door de muur en deksel, er vanuitgaande dat het gat in je muur groot genoeg is om de hele connector van de G6 turret doorheen te krijgen. De connector ziet er zo op het oog klein genoeg uit om in een 25mm buis te passen.

Mocht het gat door de muur enkel groot genoeg zijn gemaakt om de netwerkkabel doorheen te trekken en je er later pas een connector aan hebben gezet zou je dat afscheiding in de buis mogelijk kunnen maken met grotere diameter pvc buis waar je de connector en overlengte in kwijt kan. Maar die zou je dan op de een of andere manier in de opbouwdoos moeten bevestigen.
Lijmen ligt voor de hand maar dan moet je geen lijm gebruiken die makkelijk ontbrandt want dan is het contra productief. Ik weet echter te weinig van lijm af om te zeggen welke geschikt is. PVC lijm lijkt me gevoelsmatig brandbaar maar mogelijk vergis ik me daar in en is het juist wel geschikt, geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een situatie waarvan ik me afvraag of het überhaupt te doen is.

Mijn auto staat op privéterrein geparkeerd. En ik zou deze graag vanuit mijn appartement willen filmen. Afstand is 20 meter en de camera wordt achter een ruit geplaatst (niet ideaal, ik weet het). Het terrein is verlicht met wat LED lantaarnpalen, 4 stuks voor ongeveer 25 parkeerplaatsen.

Is dat te doen met een unifi camera? Had zelf een tweedehandsje op het oog, de G4 Pro vanwege optische zoom. Ik denk niet dat ik zonder optische zoom kan. Al vraag ik me dan weer af hoe lang de G4 nog security updates zal krijgen. Iemand advies of een vergelijkbare situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Pff, de Superlink producten stonden vorige week nog op Shipping Aug 2025, kennelijk weer niet gehaald, het is terug op "coming soon". -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcd56eIt-gOw2kRX8GHct8O2Nho=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ubl3GiyeGFfsvPEQqhvIeUoN.png?f=user_large
>>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWtiisRMqhHwA2Ss75YIdJ4iOM0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GcggBY2NME24RUCn2Fgr2M2A.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Source90 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:54:
Pff, de Superlink producten stonden vorige week nog op Shipping Aug 2025, kennelijk weer niet gehaald, het is terug op "coming soon". -O-

[Afbeelding]
>>
[Afbeelding]
Er stond nergens welke augustus :+ . 29 augustus 2025 is nog steeds augustus als ze die vrijdag beschikbaar komen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Fair enough. Al denk ik persoonlijk dat het uitgesteld wordt tot later (hopelijk 2025).
Als je in augustus gaat verzenden, had ik verwacht dat er al wel product informatie zou zijn van de verschillende producten (om bijvoorbeeld een pre-order te plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Source90 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:04:
Fair enough. Al denk ik persoonlijk dat het uitgesteld wordt tot later (hopelijk 2025).
Als je in augustus gaat verzenden, had ik verwacht dat er al wel product informatie zou zijn van de verschillende producten (om bijvoorbeeld een pre-order te plaatsen).
Ja, vind het persoonlijk ook erg bijzonder dat er nog geen producten op staan.

Zou me niet verbazen dat iets in USA wat net weer in effect is gegaan gevolgen gaat hebben voor de pricing van deze producten en dat ze het zo ver mogelijk uitstellen om niet daarna direct weer de prijzen te moeten aanpassen.

Pre orders doet Unifi sowieso niet aan. Alleen als ze voorraad hebben, kan je bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 04-08-2025 11:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Heb sinds enkele dagen een G5 Dome in gebruik en dat bevalt goed. Echter gisternacht heeft de camera een software-update gehad en nu zijn boven/beneden of ver weg/dichtbij omgedraaid.
Zelf heb ik het liefst onze muur beneden in beeld, maar sinds gisternacht is de muur boven.
Dat zou op zich niet zo erg zijn, maar de privacy-zone en de motion-zones waren niet omgedraaid.

Is dit normaal bij updates? En kan ik het eenvoudig ongedaan maken?

Heb voor nu maar de motion - en privacy-zone aangepast.

---- Update

Vannacht om 0:49:34 zijn de boven- en onderkant weer omgewisseld. En de privacy-zone en motion-zone natuurlijk niet.
Zo blijf ik natuurlijk bezig. Iemand anders met deze ervaring? En kan ik hier wat aan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roFUZhpMrhwf6sA2orcR0v9ZFic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6T2bHyU1zgmYU3nh0tNompS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXuI6Q6nTCWLEWCJ3ur3rKfK3as=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB5jN7fpvo7cnCWKFMsadrfG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door jvdmeer op 12-08-2025 22:19 . Reden: Camera draaide zich weer terug ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Las dit net nujtrug in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie":
nujtrug schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Camera's toevallig geüpdatet? Ik las vorige week bij de release notes van UniFi Protect Cameras 5.1.1 dat er veel mensen zijn die problemen hebben met motion events.

Misschien dat het in versie 5.1.34 fixed is?
Leek me handig om hier ook even te melden. (in 5.1.34 is het trouwens nog niet gefixt)

In een van de comments van de Release Notes staat deze tekst:
”I was so annoyed by this and how hard it is to find firmware to downgrade to that I made a tool to browse firmware versions. https://ascott18.github.i...re-browser/#/?product=uvc - Check the FAQ in the link to figure out the right platform for your devices. For me personally, all of my cameras (G5s + some G4 instants) are all SAV530q. My motion events are back after downgrading to 5.0.129.”

Dus terug naar 5.0.129 om de detectie problemen in de nacht op te lossen.

Ik zie wel in de Version History dat 5.0.137 & 5.1.3.4 Release Canidates zijn en 5.0.129 de laatste Official is.
Ga er daarom vanuit dat die brakke versies niet zomaar met auto-update geïnstalleerd worden en dat mensen die er handmatig op hebben gezet.
Maar weet dat niet zeker want ik heb auto-update uit staan en upgrade maar sporadisch juist om dit soort gedoe te voorkomen.
If it ain’t broke, don’t fix it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ok, ik ben naar dit topic doorverwezen.

Mijn ouders hebben een G6 Bullet beveiligingscamera aangeschaft, die ik natuurlijk mag installeren. :+
Ik kom er niet echt uit. Ik heb begrepen dat deze camera’s niet standalone gebruikt kunnen worden, en is een Cloud Gateway of CloudKey de oplossing? Mijn ouders hebben geen router nodig dus in principe zou de CloudKey+ voldoen zoals ik begrepen heb, maar dat ding is bijna 2x zo duur als de goedkoopste Cloud Gateway.

Wat te doen? Op internet word ik niet wijzer want wat ik heb gevonden is enkel met al een bestaande Cloud Gateway. Ik vind het maar slecht gedocumenteerd als ik eerlijk ben, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:26:

Mijn ouders hebben een G6 Bullet beveiligingscamera aangeschaft, die ik natuurlijk mag installeren. :+
Ik kom er niet echt uit. Ik heb begrepen dat deze camera’s niet standalone gebruikt kunnen worden, en is een Cloud Gateway of CloudKey de oplossing? Mijn ouders hebben geen router nodig dus in principe zou de CloudKey+ voldoen zoals ik begrepen heb, maar dat ding is bijna 2x zo duur als de goedkoopste Cloud Gateway.

Wat te doen? Op internet word ik niet wijzer want wat ik heb gevonden is enkel met al een bestaande Cloud Gateway. Ik vind het maar slecht gedocumenteerd als ik eerlijk ben, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Je hebt inderdaad iets nodig om die Unifi camera's aan te sturen en natuurlijk om de beelden op te slaan.

Maar je ouders hebben dus geen enkele Ubiquiti apparatuur thuis?
Waarom hebben ze deze dan aangeschaft?

Misschien terugbrengen en iets stand-alone aanschaffen?
Ik had hiervoor een Eufy systeem, niet te duur en werkte ook prima :)

Of dit kan de start zijn van een mooi Ubiquiti netwerk bij je ouders. ;)
Schaf zo'n Cloud Gateway Ultra aan en vervang hun huidige provider router.

Wil je toch stand alone dan kan je ook een UNVR aanschaffen :+ , mooi ding, ik heb 'm zelf ook :*)
Maar misschien vinden ze die iets te duur.

Edit:
Sommige NASen kunnen ook cameras aansturen maar ik heb geen idee of Ubiquiti camera's daar compatible mee zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 20-08-2025 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vliegvlug schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:37:
[...]

Je hebt inderdaad iets nodig om die Unifi camera's aan te sturen en natuurlijk om de beelden op te slaan.

Maar je ouders hebben dus geen enkele Ubiquiti apparatuur thuis?
Waarom hebben ze deze dan aangeschaft?

Misschien terugbrengen en iets stand-alone aanschaffen?
Ik had hiervoor een Eufy systeem, niet te duur en werkte ook prima :)

Of dit kan de start zijn van een mooi Ubiquiti netwerk bij je ouders. ;)
Schaf zo'n Cloud Gateway Ultra aan en vervang hun huidige provider router.

Wil je toch stand alone dan kan je ook een UNVR aanschaffen :+ , mooi ding, ik heb 'm zelf ook :*)
Maar misschien vinden ze die iets te duur.

Edit:
Sommige NASen kunnen ook cameras aansturen maar ik heb geen idee of Ubiquiti camera's daar compatible mee zijn
Omdat ze er geen verstand van hebben, dat neem ik ze niet kwalijk. :)

Ik ga ze adviseren het ding terug te sturen, ik heb weinig zin om heel hun netwerk om te gooien voor alleen een camera. Nu hebben ze een Fritzbox die goed en stabiel werkt voor hun glasvezel. Tenzij het met deze CloudKey werkt? uitvoering: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2

Ik begrijp niet zo goed hoe ik dat ding dan moet aansluiten, of überhaupt wat die CloudKey doet? Normaal gesproken installeer ik dit soort zaken blind maar hier begrijp ik echt niets van. :{

Ze hadden voorheen Eufy maar daar zijn ze helemaal niet tevreden over dus hebben ze deze aangeschaft want goede reviews.

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 20-08-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hebben ze Hue lampjes in huis? Wellicht nog een idee om naar Hue te kijken. Zelfde soort dichtgetimmerd ecosysteem. Zonder poespas zit je ook niet aan een abbo vast.
Heb deze bij mijn ouders ook geïnstalleerd. Werkt voor die oudjes net wat makkelijker als ze de Hue app al gewend zijn :+

[ Voor 55% gewijzigd door Source90 op 20-08-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Source90 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:50:
Hebben ze Hue lampjes in huis? Wellicht nog een idee om naar Hue te kijken. Zelfde soort dichtgetimmerd ecosysteem. Zonder poespas zit je ook niet aan een abbo vast.
Heb deze bij mijn ouders ook geïnstalleerd. Werkt voor die oudjes net wat makkelijker als ze de Hue app al gewend zijn :+
Nou, mijn pa heeft die Ubiquiti camera al buiten opgehangen, dus alle zakjes e.d. zijn nu aangebroken. :P
Ze willen best €100 of wat extra uitgeven als hij dan werkt, vinden ze geen probleem. Vinden ze minder gedoe dan terugsturen.

Maar ik snap dus gewoon niet hoe/wat die CloudKey doet?
Want volgens mij is de Cloud Gateway geen modem, alleen een router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:26:

Alvast bedankt!
Het grote voordeel van Unifi Protect is dat alle videobeelden lokaal worden opgeslagen, geen abo. Het nadeel daaraan is, dat je iets nodig hebt waar die camerabeelden op opgeslagen worden.

Je hebt minimaal een CloudKey Gen2 Plus nodig. Deze moet verbonden worden met het lokale netwerk waar de camera op aangesloten wordt. UNVR en UNVR-Pro kunnen ook, maar is waarschijnlijk overkill voor je ouders.

Bovenstaande kunnen de Protect Controller software draaien, bij andere merken is dat de NVR/camera recorder. Bij Eufy is dat de HomeBase. De CloudKey ondersteund ook de overige Unifi Controller software, maar dat deel heb je niks aan zonder andere Unifi hardware. Je kan hem puur voor Protect gebruiken.

Alternatief is een UCG-Max/UCG-Fiber met SSD, dat is ook gelijk een router en Network controller voor Unifi netwerk hardware. Of een UDR7 als je een alles-in-1 ding zoekt waar ook wifi in zit. Beide productgroepen kan je niet gebruiken zonder ook minimaal als router in te stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 20-08-2025 15:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Omdat ze er geen verstand van hebben, dat neem ik ze niet kwalijk. :)

Ik ga ze adviseren het ding terug te sturen, ik heb weinig zin om heel hun netwerk om te gooien voor alleen een camera. Nu hebben ze een Fritzbox die goed en stabiel werkt voor hun glasvezel. Tenzij het met deze CloudKey werkt? uitvoering: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2

Ik begrijp niet zo goed hoe ik dat ding dan moet aansluiten, of überhaupt wat die CloudKey doet? Normaal gesproken installeer ik dit soort zaken blind maar hier begrijp ik echt niets van. :{

Ze hadden voorheen Eufy maar daar zijn ze helemaal niet tevreden over dus hebben ze deze aangeschaft want goede reviews.
De niet plus versie draait enkel Unifi Network en is bedoeld om hun netwerk hardware aan te sturen. Omdat er geen opslag in zit die geschikt is voor camerabeelden.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:03:
[...]

Het grote voordeel van Unifi Protect is dat alle videobeelden lokaal worden opgeslagen, geen abo. Het nadeel daaraan is, dat je iets nodig hebt waar die camerabeelden op opgeslagen worden.

Je hebt minimaal een CloudKey Gen2 Plus nodig. Deze moet verbonden worden met het lokale netwerk waar de camera op aangesloten wordt. UNVR en UNVR-Pro kunnen ook, maar is waarschijnlijk overkill voor je ouders.

Bovenstaande kunnen de Protect Controller software draaien, bij andere merken is dat de NVR/camera recorder. Bij Eufy is dat de HomeBase. De CloudKey ondersteund ook de overige Unifi Controller software, maar dat deel heb je niks aan zonder andere Unifi hardware. Je kan hem puur voor Protect gebruiken.

Alternatief is een UCG-Max/UCG-Fiber met SSD, dat is ook gelijk een router en Network controller voor Unifi netwerk hardware. Of een UDR7 als je een alles-in-1 ding zoekt waar ook wifi in zit. Beide productgroepen kan je niet gebruiken zonder ook minimaal als router in te stellen.
Ah veel dank!

Als mijn ouders de Cloudkey die u noemt bestellen, dan hebben ze neem ik aan geen PoE adapter meer nodig, dat zal de CloudKey ook ondersteunen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:02:
[...]

Nou, mijn pa heeft die Ubiquiti camera al buiten opgehangen, dus alle zakjes e.d. zijn nu aangebroken. :P
Ze willen best €100 of wat extra uitgeven als hij dan werkt, vinden ze geen probleem. Vinden ze minder gedoe dan terugsturen.

Maar ik snap dus gewoon niet hoe/wat die CloudKey doet?
Want volgens mij is de Cloud Gateway geen modem, alleen een router?
Hebben ze wel een PoE switch voor die camera? Want die CloudKey Gen2 Plus kan ook met PoE gevoed worden, of met USB-C.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Hebben ze wel een PoE switch voor die camera? Want die CloudKey Gen2 Plus kan ook met PoE gevoed worden, of met USB-C.
Nee, hebben ze niet. Dus die CloudKey zal met USB-C van stroom voorzien worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Ah veel dank!

Als mijn ouders de Cloudkey die u noemt bestellen, dan hebben ze neem ik aan geen PoE adapter meer nodig, dat zal de CloudKey ook ondersteunen lijkt me?
De CloudKey ondersteund PoE in, er zit maar 1 netwerkpoort op die voeding en data ondersteund. Als je hem zonder PoE gebruikt, is hij met USB-C te voeden. De netwerkkabel moet wel in je bestaande netwerk aangesloten worden.

Je hebt overigens geen Unifi PoE switch nodig, het werkt ook met een domme PoE switch. Zelfde voor de camera.
Je krijg wel meer functionaliteit met een eigen switch, maar dat is waarschijnlijk overbodig voor hun.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:20:
[...]

De CloudKey ondersteund PoE in, er zit maar 1 netwerkpoort op die voeding en data ondersteund. Als je hem zonder PoE gebruikt, is hij met USB-C te voeden. De netwerkkabel moet wel in je bestaande netwerk aangesloten worden.

Je hebt overigens geen Unifi PoE switch nodig, het werkt ook met een domme PoE switch. Zelfde voor de camera.
Je krijg wel meer functionaliteit met een eigen switch, maar dat is waarschijnlijk overbodig voor hun.
Helder, denk ik. :+

De camera maakt als ik het goed begrijp draadloos verbinding met de CloudKey, (en moet op een PoE switch aangesloten worden, of kan dit ook met een PoE adapter naar een hub/switch?), die op het lokale netwerk zit en die de beelden van de camera opslaat?

Want dan denk ik dat het alsnog duur wordt aangezien ze dan ook een PoE switch moeten hebben. Allemaal voor 1 camera.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 20-08-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Is die cloudkey niet bijna eol?
Hij bestaat al een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:25:
[...]

Helder, denk ik. :+

De camera maakt als ik het goed begrijp draadloos verbinding met de CloudKey, (en moet op een PoE switch aangesloten worden), die op het lokale netwerk zit en die de beelden van de camera opslaat?

Want dan denk ik dat het alsnog duur wordt aangezien ze dan ook een PoE switch moeten hebben. Allemaal voor 1 camera.
De enige Unifi camera's die draadloos werken, zijn die uit Instant serie en de wifi deurbellen.

De Bullet die ze nu hebben moet via netwerkkabel aangesloten worden en dus via PoE voeding krijgen. Dat kan met een PoE injector of met een PoE switch. Met een kleine PoE switch zou je wel beiden kunnen voeden, dus de camera en de controller.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ASS-Ware schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:28:
Is die cloudkey niet bijna eol?
Hij bestaat al een tijdje.
Hij is recent vernieuwd met de SSD als opslag. Er zijn wel meerdere revisies van geweest, de huidige hebben geen accu er meer in. Als je nu een nieuwe koopt met HDD of SSD zou die sowieso zonder accu komen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

De enige Unifi camera's die draadloos werken, zijn die uit Instant serie en de wifi deurbellen.

De Bullet die ze nu hebben moet via netwerkkabel aangesloten worden en dus via PoE voeding krijgen. Dat kan met een PoE injector of met een PoE switch. Met een kleine PoE switch zou je wel beiden kunnen voeden, dus de camera en de controller.
Ah, duidelijk. Veel dank voor uw geduld en uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:37:
[...]

Ah, duidelijk. Veel dank voor uw geduld en uitleg! :)
De UDR7 heeft overigens 1 PoE poort, dus met de UDR7 zou je maar 1 apparaat nodig hebben voor het aansluiten van 1 camera.

Het is wel gelijk ook een router, switch en AP in 1. Ook wordt er een 64GB MicroSD meegeleverd voor de opnames. Tweakers heeft deze recent gereviewed.

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 20-08-2025 15:44 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

De UDR7 heeft overigens 1 PoE poort, dus met de UDR7 zou je maar 1 apparaat nodig hebben voor het aansluiten van 1 camera.

Het is wel gelijk ook een router, switch en AP in 1. Ook wordt er een 64GB MicroSD meegeleverd voor de opnames. Tweakers heeft deze recent gereviewed.
Ik hoor zojuist dat mijn ouders deze camera toch willen gebruiken dus dan ga ik ze adviseren om voor de CloudKey die u al noemde te gaan, met SSD, en een simpele PoE-switch. Daarmee moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Je gaf hierboven aan dat je vader hem al heeft opgehangen. Heeft hij ook een UTP kabel erheen getrokken? Of hangt hij nu "loos" aan de muur?
Ook goed om te kijken of je direct naar binnen kan boren en hoe je de kabel bij de Cloudkey en switch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Source90 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:49:
Je gaf hierboven aan dat je vader hem al heeft opgehangen. Heeft hij ook een UTP kabel erheen getrokken? Of hangt hij nu "loos" aan de muur?
Ook goed om te kijken of je direct naar binnen kan boren en hoe je de kabel bij de Cloudkey en switch krijgt.
Met kabel die uitkomt in de meterkast, van daaruit is hun netwerk toegankelijk. Dus dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dawg schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Ik hoor zojuist dat mijn ouders deze camera toch willen gebruiken dus dan ga ik ze adviseren om voor de CloudKey die u al noemde te gaan, met SSD, en een simpele PoE-switch. Daarmee moet het wel lukken.
Die CloudKey G2+ is ook prima geschikt voor meerdere camera's als ze later willen uitbreiden. Heb hem zelf vroeger gebruikt met 3 camera's en 1 deurbel. Qua PoE switch moet hij minimaal 802.3AF ondersteunen, dat is al een oude standaard, dus genoeg aanbod in. Let op dat het totale PoE vermogen minimaal het gebruik van beide apparaten aankan. 12.95W voor de CloudKey en 9.9W voor de camera. Dus totaal budget van 22,85W of meer.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:03:
[...]

Maar als router instellen betekent toch niet automatisch dat je hem ook als router hoeft te gebruiken?
Is hij niet enkel als NVR voor Protect in te zetten met een IP in de huidige range van de FritzBox van de ouders van @dawg?

Of zijn zaken als DHCP enzo niet helemaal te deactiveren en daarom een probleem om zo’n UCG-Max/UCG-Fiber in een bestaand netweop te nemen enkel als client?

Zo’n UCG zal wel wat meer power hebben dan een cloudkey ga ik vanuit en dat is ook wel fijn voor de gebruikers van de Protect App.

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 20-08-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Vliegvlug schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Maar als router instellen betekent toch niet automatisch dat je hem ook als router hoeft te gebruiken?
Is hij niet enkel als NVR voor Protect in te zetten met een IP in de huidige range van de FritzBox van de ouders van @dawg?

Of zijn zaken als DHCP enzo niet helemaal te deactiveren en daarom een probleem om zo’n UCG-Max/UCG-Fiber in een bestaand netweop te nemen enkel als client?

Zo’n UCG zal wel wat meer power hebben dan een cloudkey ga ik vanuit en dat is ook wel fijn voor de gebruikers van de Protect App.
In de UCG, UDR, UDM en UDW serie is de router (NAT) functie niet optioneel. De WAN kant moet internet hebben, dit kan ook achter een andere router zijn. Ook moeten de camera's aan de LAN kant zijn van die netwerken om bij de interne Protect controller uit te komen.

Dus technisch kan je een van die units gebruiken met puur de camera op het LAN. Maar dan connect je altijd "remote" met je camera's.

CloudKey G2+ of UNVR/ENVR zijn flexibeler daarin en hebben voor Protect vaak meer power dan de andere opties https://ui.com/cloud-gateways/resource-calculator .

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 20-08-2025 16:54 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

BiG-GuY schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

In de UCG, UDR, UDM en UDW serie is de router (NAT) functie niet optioneel. De WAN kant moet internet hebben, dit kan ook achter een andere router zijn.
Oh, dat is wel onhandig. Ging er vanuit dat je de WAN interface ongebruikt zou kunnen laten. Maar dan functioneert de hele unit niet als ik jou goed begrijp?
Ook moeten de camera's aan de LAN kant zijn van die netwerken om bij de interne Protect controller uit te komen.
Dat lijkt me logisch ja.
Dus technisch kan je een van die units gebruiken met puur de camera op het LAN. Maar dan connect je altijd "remote" met je camera's
Die snap ik niet.
Als je met je telefoon waar de Protect app op staat met de wifi in huis bent verbonden zit je toch ook aan de LAN kant en benader je de Protect server toch gewoon lokaal en niet remote. :?

Edit: Snap nu wat je bedoelt denk ik. Aangezien de UCG niet enkel aan de LAN kant verbonden kan zijn bedoel je dat wanneer je ‘m met de WAN interface op het bestaande LAN aansluit waar ook de telefoon met de Protect app zit dat deze door de WAN van de UCG heen moet om bij de LAN kant daarvan te komen waar de camera op aangesloten is.
Maar dat is feitelijk toch niet echt een probleem?
Je kan alles security op de WAN poort toch uitzetten en dan is het niet meer dan een router.
.
CloudKey G2+ of UNVR/ENVR zijn flexibeler daarin en hebben voor Protect vaak meer power dan de andere opties https://ui.com/cloud-gateways/resource-calculator .
Misschien snap ik die calculator niet maar als ik daar de UCG Max met de Cloudkey+ vergelijk heeft die laatste een hogere load dan de UCG Max
22% voor de UCG vs 30% voor de CloudKey met Protect aangevinkt met één 4K camera.

Dan heeft die laatste er toch meer moeite mee?

[ Voor 15% gewijzigd door Vliegvlug op 20-08-2025 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Vliegvlug schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:08:
[...]
Oh, dat is wel onhandig. Ging er vanuit dat je de WAN interface ongebruikt zou kunnen laten. Maar dan functioneert de hele unit niet als ik jou goed begrijp?
[...]
Dat lijkt me logisch ja.
[...]
Die snap ik niet.
Als je met je telefoon waar de Protect app op staat met de wifi in huis bent verbonden zit je toch ook aan de LAN kant en benader je de Protect server toch gewoon lokaal en niet remote. :?

Edit: Snap nu wat je bedoelt denk ik. Aangezien de UCG niet enkel aan de LAN kant verbonden kan zijn bedoel je dat wanneer je ‘m met de WAN interface op het bestaande LAN aansluit waar ook de telefoon met de Protect app zit dat deze door de WAN van de UCG heen moet om bij de LAN kant daarvan te komen waar de camera op aangesloten is.
Maar dat is feitelijk toch niet echt een probleem?
Je kan alles security op de WAN poort toch uitzetten en dan is het niet meer dan een router.
[...]
Misschien snap ik die calculator niet maar als ik daar de UCG Max met de Cloudkey+ vergelijk heeft die laatste een hogere load dan de UCG Max
22% voor de UCG vs 30% voor de CloudKey met Protect aangevinkt met één 4K camera.

Dan heeft die laatste er toch meer moeite mee?
Zonder de WAN aan te sluiten, kan je Remote Access niet gebruiken, technisch kan je Direct Remote Access aanzetten om bij de webinterface te kunnen zonder unifi.ui.com, maar je moet met je Protect app dan op de LAN verbinden van het netwerk. Dus dan moet je ook een VPN opzetten naar dat LAN netwerk om daarbij te komen vanuit de app.

Ook zal de Network app altijd moeten draaien en blijven zeuren dat alle WANs down zijn inclusief de status op het display. NAT kan sowieso niet uit, dus hij blijft altijd als router fungeren, je kan niet de WAN en LAN bridgen.

De wifi in huis zit dan aan de WAN kant en zal Protect standaard niet kunnen bereiken als je niet eerst een keer verbonden bent op het LAN netwerk van UCG. Je maakt het echt overbodig complex door een UCG op deze manier in te zetten, daar zijn ze ook niet voor ontworpen natuurlijk.

De CloudKey G2+ en UNVR/ENVR zijn ontworpen om op een (V)LAN netwerk te gebruiken waar je ook de Camera's aansluit.

Op de Cloud Key kan je Network uitzetten, dan kan je 8x 4K cameras erop kwijt. De Cloud Key heeft een oudere SoC, maar wel een Octacore tegenover een Quadcore in de UCG modellen. Overigens heeft de UCG-Fiber een veel snellere SoC dan de UCG-Max, maar de limitaties op Protect zijn gelijk.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Vliegvlug schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Mijn ouders hebben inmiddels een CloudKey besteld, met een PoE switch.

Dank voor de hulp allen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een korte update.

Inmiddels de CloudKey en de G6 Bullet bij mijn ouders geïnstalleerd, en geconfigureerd. Fluitje van een cent. :)

En ik ben zeer onder de indruk van het Ubiquiti spul. Hoogwaardige materialen en brouwkwaliteit, logische apps en een haarscherp beeld, ook ‘s avonds met infrarood. :)

Mits budget het toelaat zou ik Ubiquiti van harte aanbevelen. Totaal geen vergelijk met Eufy wat mijn ouders voorheen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
dawg schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:56:
Even een korte update.

Inmiddels de CloudKey en de G6 Bullet bij mijn ouders geïnstalleerd, en geconfigureerd. Fluitje van een cent. :)

En ik ben zeer onder de indruk van het Ubiquiti spul. Hoogwaardige materialen en brouwkwaliteit, logische apps en een haarscherp beeld, ook ‘s avonds met infrarood. :)

Mits budget het toelaat zou ik Ubiquiti van harte aanbevelen. Totaal geen vergelijk met Eufy wat mijn ouders voorheen hadden.
Toevallig een zwarte Bullet? Staat inmiddels alweer ruim een maand op onbeschikbaar/e-mail notificatie. Had hem ook meteen moeten bestellen.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

errox schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Toevallig een zwarte Bullet? Staat inmiddels alweer ruim een maand op onbeschikbaar/e-mail notificatie. Had hem ook meteen moeten bestellen.. |:(
Nee, een witte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

offtopic:
Ik ben zo onder de indruk dat ik zelfs overweeg om mijn prima werkende Fritz!box te vervangen voor een Express 7 met een kleine UniFi switch. Eigenlijk niet echt nodig maar de Fritz!box vind ik wat beperkt in configuratie mogelijkheden.

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 22-08-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier ervaring met een G5 Turret Ultra aan een stenen buitenmuur bevestigen? Deze camera heeft mijn voorkeur boven de G5 Bullet, maar die pigtail is jammer... Ik heb standaard 16mm PVC buisjes voor loze leidingen naar buiten, is het iemand toevallig gelukt om die pigtail in het gat te proppen als je de PVC buis er een stukje uit snijd? Junction box er tussen hangen is natuurlijk een nettere oplossing, maar dat is meteen zo'n log ding.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
Chakotay schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:05:
Heeft iemand hier ervaring met een G5 Turret Ultra aan een stenen buitenmuur bevestigen? Deze camera heeft mijn voorkeur boven de G5 Bullet, maar die pigtail is jammer... Ik heb standaard 16mm PVC buisjes voor loze leidingen naar buiten, is het iemand toevallig gelukt om die pigtail in het gat te proppen als je de PVC buis er een stukje uit snijd? Junction box er tussen hangen is natuurlijk een nettere oplossing, maar dat is meteen zo'n log ding.
Ik heb hem hangen, maar heb met een flinke boor dwars door de muur heen geboord (daar zit mijn meterkast). Dat was een 22mm boor.
Zo breed is je pvc niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Chakotay schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:05:
G6 Turret is bijna hetzelfde toch?
Ik heb het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osZvmLleoBzUdm9SrQiSTuNugIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqW08qYZwaSGWf98ABrTGfYq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNZjgHTKFkE1dlbBrsV2edM0aPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QW3gNgqIRKugUzp8U2Xuxyb3.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij de ethernetkabel door de muur gaat, recht naar achteren en de pigtail in het doosje zit.
De pvc pijp die je ziet is stroom voor een ander doel (komt later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Deshmir schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb hem hangen, maar heb met een flinke boor dwars door de muur heen geboord (daar zit mijn meterkast). Dat was een 22mm boor.
Zo breed is je pvc niet toch?
De pvc buis is niet zo breed inderdaad, maar hij loopt ongeveer 45° schuin naar beneden in een redelijk lomp gat. Daarom heb ik de hoop dat het met een beetje prutsen misschien net gaat passen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wK0v9lq3g1KGH7uWOch9Qr10ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2LQPRhUFn17P2SJK5KggA9N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
@Chakotay aha, dan zou ik een klein stukje aan de onderkant eruit biren zodat je een soort vierkantje krijgt.

Denk dat het dan wel moet lukken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gelukt, alleen het buisje een stukje in de muur wegknabbelen was genoeg. Met een punttang de rand van de buis stevig vastpakken, oprollen en er draait mooi een centimeter af. Dat een paar keer doen was genoeg om de pigtail in het gat in de muur te kunnen proppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqDfQLtuZtKLpapw0yS1qzQSYpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRHEIx7V9W2tnz2UBf6lDZ27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9Cbzf2_SiTA98-WEG2d7f4fzFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyyCmzuHmvqaTt5RyPD17HgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heel netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Enkele UniFi SuperLink producten staan ein-de-lijk online:
https://eu.store.ui.com/e...y/cameras-special-devices

Het gros komt pas einde van het jaar. Tot zover "shipping August 2025". Enkel de USL-Environmental is direct leverbaar. Helaas ook nog geen info over rookmelder of luchtkwaliteitmeters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp5mZqYZEdKFhEk7GFtr3g-jhHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lEaSn0lHH9WTkRdgieXmrNOM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
@BiG-GuY; ik zoek mij elke keer rot naar dit topic :')
Hoort dit/past dit niet beter thuis in;
Forum » Internet en netwerken » Netwerken [waar meeste Ubiquiti spul wordt besproken]
of
Forum » Wonen en mobiliteit » Smarthome [waar G4-Protect topic ook staat]

Heeft niet veel met fotografie te maken lijkt mij. Andere topics over beveiligingssystemen staat ook in één van bovenstaande.

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:46:
@BiG-GuY; ik zoek mij elke keer rot naar dit topic :')
Hoort dit/past dit niet beter thuis in;
Forum » Internet en netwerken » Netwerken [waar meeste Ubiquiti spul wordt besproken]
of
Forum » Wonen en mobiliteit » Smarthome [waar G4-Protect topic ook staat]

Heeft niet veel met fotografie te maken lijkt mij. Andere topics over beveiligingssystemen staat ook in één van bovenstaande.
Dat is een hele goede. Denk dat het over de jaren heen qua categoriën is veranderd binnen GoT, waardoor hij nu totaal niet meer logisch zit. Denk dat Smarthome hiering het meeste logische is, ook vanwege het uitbreiden van de UniFi Protect lijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Eveneens een nieuwe camera:
De G6 Pro Bullet

https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uvc-g6-pro-bullet

Wel grappig dat de G6 Pro nu Bullet heet, de vorige lijn heette enkel Gx Pro.

In vergelijking met de G5 Pro:
Met name een (op papier) veel betere IR afstand in het donker (25 vs 40m), meer AI opties (Face recognition en kentekenplaten), tweeweg audio en een Quad core ARM i.p.v. dual core.
Ook nu een MicroSD kaart, maar toegevoegde waarde daarvan zie ik nog steeds niet.
Oh, en deze is wel gelijk in het zwart te krijgen tegenover de G5 Pro.

[ Voor 79% gewijzigd door Source90 op 29-08-2025 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sys64738
  • Laatst online: 13-09 12:33

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Dit topic is verplaatst naar de Smart Home hoek, waar hij beter op zijn plaats is.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Source90 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:18:
Eveneens een nieuwe camera:
De G6 Pro Bullet

https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uvc-g6-pro-bullet

Wel grappig dat de G6 Pro nu Bullet heet, de vorige lijn heette enkel Gx Pro.

In vergelijking met de G5 Pro:
Met name een (op papier) veel betere IR afstand in het donker (25 vs 40m), meer AI opties (Face recognition en kentekenplaten), tweeweg audio en een Quad core ARM i.p.v. dual core.
Ook nu een MicroSD kaart, maar toegevoegde waarde daarvan zie ik nog steeds niet.
Oh, en deze is wel gelijk in het zwart te krijgen tegenover de G5 Pro.
Nice! Helaas iets te duur voor mijn casus.. Toevallig is vanaf vannacht de G6 Bullet (non-pro) ook weer beschikbaar in het zwart _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
errox schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

De g6 bullet zwart is nu weer beschikbaar. Mocht je nog interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb momenteel een G3 Instant buiten hangen, dat werkt prima, maar het WiFi signaal buiten is niet top, dus soms valt ie weg. Ik zit te kijken naar de volgende upgrade :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt6eugUtU0fwByW0SEQDJ-lTBFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YVWcCrTXmekjl3nex5qiZHyv.png?f=fotoalbum_large

Waar ik de bridge dan in de schuur hang (waar de camera tegenaan zit). Weet iemand of die WiFi Bridge significant beter bereik heeft dan zo'n G3 Instant camera?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Het lukt niet om een pijpje met utp in de schuur te krijgen?
Hard wired voor camera heeft altijd de voorkeur als het mogelijk is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste