Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Even vraagje gezien ik hier wat mensen zie met wifi chimes :
Wie kan mij vertellen welke wifi settings er precies voor de wifi chime gedaan moeten worden ?
Heb zelf geen ap's van unifi maar mikrotik's
Diverse settings geprobeerd (wpa3 uit , dedicated 2.4ghz , management protection uitgezet) maar de chime weigert uberhaupt een poging tot connectie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Madnessy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:35:
Wie kan mij vertellen welke wifi settings er precies voor de wifi chime gedaan moeten worden ?
Diverse settings geprobeerd (wpa3 uit , dedicated 2.4ghz , management protection uitgezet) maar de chime weigert uberhaupt een poging tot connectie te maken.
Heb het vroeger gebruikt ook met Aruba Instant On wifi. Die doen standaard WPA2/3 Hybrid net als Unifi nu standaard doet.

Kon ze gewoon instellen via Bluetooth via de Protect app. Die gaf vanzelf aan dat er een bluetooth apparaat in de buurt was dat nog niet ingesteld was.

Nu met Unifi Wifi kon dat ook op dezelfde manier, als je het automatische verborgen SSID uitzet in je Unifi Network instellingen, wat ik had gedaan, omdat ik ook buren om me heen heb met Unifi en ik weleens hun nieuwe apparaten kreeg in mijn Controller 🤣.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 16-06-2025 11:42 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
BiG-GuY schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Heb het vroeger gebruikt ook met Aruba Instant On wifi. Die doen standaard WPA2/3 Hybrid net als Unifi nu standaard doet.

Kon ze gewoon instellen via Bluetooth via de Protect app. Die gaf vanzelf aan dat er een bluetooth apparaat in de buurt was dat nog niet ingesteld was.

Nu met Unifi Wifi kon dat ook op dezelfde manier, als je het automatische verborgen SSID uitzet in je Unifi Network instellingen, wat ik had gedaan, omdat ik ook buren om me heen heb met Unifi en ik weleens hun nieuwe apparaten kreeg in mijn Controller 🤣.
Dat is dus juist net niet mijn ervaring :(
Bluetooth connecten -> wifi netwerk opgeven -> er was een issue met het adopten van het device
en dat is alles wat ik uit de protect app krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

Weet iemand of het mogelijk is om de datumoverlays aan te passen van Amerikaans naar Nederlands (dus van 06-20-2025 naar 20-06-2025)?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33
duderuud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
Weet iemand of het mogelijk is om de datumoverlays aan te passen van Amerikaans naar Nederlands (dus van 06-20-2025 naar 20-06-2025)?
Die van mij laten 2025-06-20 16:27:30 zien, dus het kan wel anders. Maar waar ik dat datumformaat heb aangepast... 24-uurs tijdformaat zit onder Settings -> System -> General -> Time Format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
duderuud schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
Weet niet waar het ingesteld is, maar bij mij is de datum notatie: jaar-maand-dag . Dus vandaag is dan 2025-06-20. Dat vindt ik zelf de beste notatie en is ook de ISO 8601 norm.

Onder Settings -> System heb ik hem op English en 24hr staan.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 20-06-2025 16:29 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu357
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 19:38
Dus het toestel krijgt niet eens een ip? Kan je een reservatie zien in dhcp? Normaal zou 2.4 ghz wpa2 moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

Overspark schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Die van mij laten 2025-06-20 16:27:30 zien, dus het kan wel anders. Maar waar ik dat datumformaat heb aangepast... 24-uurs tijdformaat zit onder Settings -> System -> General -> Time Format.
24 uurs formaat had ik al gevonden. Wel vreemd dat het blijkbaar bij iedereen net anders is ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Gu357 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Dus het toestel krijgt niet eens een ip? Kan je een reservatie zien in dhcp? Normaal zou 2.4 ghz wpa2 moeten werken.
Hij probeert niet eens connectie te maken met het ap.
Overigens inmiddels er achter dat het 100% bug is waarschijnlijk in de Android protect app. Uiteindelijk gelukt om de chime te koppelen, 2e gekocht want handig op zolder. En die 2e chime vertoont exact hetzelfde gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu357
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 19:38
Madnessy schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Hij probeert niet eens connectie te maken met het ap.
Overigens inmiddels er achter dat het 100% bug is waarschijnlijk in de Android protect app. Uiteindelijk gelukt om de chime te koppelen, 2e gekocht want handig op zolder. En die 2e chime vertoont exact hetzelfde gedrag
Ohh goed! Ik heb zelf Apple. Hier heb ik geen probleem gehad met koppelen. Goed gevonden en ook handig voor andere die wel Android gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:51
De app detecteert de Chime en bij het adopten geef je de SSID en wachtwoord op en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madnessy
ASS-Ware schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:07:
[...]

De app detecteert de Chime en bij het adopten geef je de SSID en wachtwoord op en klaar.
In mijn geval dus niet , app detecteert chime , ssid / wachtwoord opgeven en niets
Fix: ongelofelijk maar waar , wacht 12 uur en probeer het opnieuw (met 2 chimes gehad)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste