[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:53:
Het lukt niet om een pijpje met utp in de schuur te krijgen?
Hard wired voor camera heeft altijd de voorkeur als het mogelijk is.
Er ligt al een buis, maar daar loopt elektra door, dus daar kan/mag geen UTP bij. En helemaal de tuin opentrekken om een nieuwe buis in te graven is me een beetje te veel werk voor nu haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Is dat echt een PVC pijpje van 16/19/25mm of een mantelbuis?
Bij die laatste kan je wel een UTP bijsteken, als het een beetje formaat mantelbuis is (zeg >40mm). Eventueel in een aparte flexbuis.

Losse draden (bruin/blauw/geelgroen) mogen niet, een grijze kabel mag je wel bundelen (zeker als het YMVK-as is)

[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 03-09-2025 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:05:
Is dat echt een PVC pijpje van 16/19/25mm of een mantelbuis?
Bij die laatste kan je wel een UTP bijsteken, als het een beetje formaat mantelbuis is (zeg >40mm). Eventueel in een aparte flexbuis.

Losse draden (bruin/blauw/geelgroen) mogen niet, een grijze kabel mag je wel bundelen (zeker als het YMVK-as is)
Zal straks eens gluren, maar volgens mij een PVC pijpje vanuit de meterkast gewoon

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Staat ook in de webshop voor Q4
https://eu.store.ui.com/e...?variant=uvc-g6-pro-entry

Tevens nieuwe deurbel met grote knop, stuk lagere prijs/instap vriendelijker:
https://eu.store.ui.com/e...lls/products/uvc-doorbell

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 03-09-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Source90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:01:
[...]

Staat ook in de webshop voor Q4
https://eu.store.ui.com/e...?variant=uvc-g6-pro-entry

Tevens nieuwe deurbel met grote knop, stuk lagere prijs/instap vriendelijker:
https://eu.store.ui.com/e...lls/products/uvc-doorbell
Jup, helaas tot zover enkel PoE modellen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

Ben benieuwd naar de prijzen.

Zelf eigenlijk geen reden om te upgraden, want G4 Pro werkt perfect. Maar het beeld is natuurlijk wel "minder". Dat verschil zie ik nu goed nu er aan de andere kant een G6 Turret hangt met 4K beeld.

Even rustig afwachten maar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ook benieuwd naar de prijzen! Ik hoop dat ze Access verder gaan uitbreiden met meer producten gericht op woningen/woningtoegang. In mijn ogen is nu veelal een vergaderruimte en dergelijke de use-case voor het beschikbare assortiment.

Ben stiekem wel in de markt voor een Access-variant die lijkt op een Nuki of dergelijke. Zeker als ik via de nieuwe deurbel toegang kan verlenen, zie ik een upgrade wel zitten.
Driepuntsluitingen zijn helaas niet zo populair voor smartlock makers, wellicht in USA minder gebruikelijk? Nuki heeft er hier wel moeite mee (vooral in de winter).

Voornamelijk de camera is wel echt een grote vooruitgang:
Main camera: 12MP, 3000 x 4000 (3:4) 20FPS or 8MP, 2160 x 3840 (9:16) 30FPS
vs
Main camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3) 30FPS

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 04-09-2025 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:06
Protect lijkt ook uitgebreid te gaan worden met "home security" devices? Net nu ik naar een Ajax systeem aan het kijken ben... misschien toch even afwachten wat de reviews gaan zeggen. Maar ja, gaan voor een nieuwe productlijn of meer bewezen producten voor iets belangrijks als een alarm.

Foto van hun booth op CEDIA (niet van mij):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euq7FC_8O00d_toIKNJqCOdh2p8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r6L1Wi4AGUmfR032G0cX370m.webp?f=fotoalbum_large

Siren: https://store.ui.com/us/e...sirens/products/usl-siren
Siren PoE: https://store.ui.com/us/e...ens/products/up-siren-poe
Entry sensor: https://store.ui.com/us/e...evices/products/usl-entry
Motion sensor: https://store.ui.com/us/e...vices/products/usl-motion
Glass break sensor: https://store.ui.com/us/e...s/products/usl-glassbreak

Beschikbaarheid per nov/dec volgens de webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door diabyte op 04-09-2025 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@diabyte
Als je de promo video's erover ziet, is het eerder gefocust op zakelijk gebruik in magazijnen e.d. . Maar niks weerhoud je ervan om dit thuis in te zetten natuurlijk, net als met het grootste deel van de UniFi lineup :+.

Aangezien ik nu met Zigbee sensoren/sirene/keypad/rookmelders werk via Home Assistant, wacht ik nog even af tot Unifi's producten beschikbaar komen en de software verder af is qua functionaliteit. Van wat ik zag is er nog geen volwaardig alarm systeem van te maken.

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
BiG-GuY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:55:
@diabyte
Als je de promo video's erover ziet, is het eerder gefocust op zakelijk gebruik in magazijnen e.d. . Maar niks weerhoud je ervan om dit thuis in te zetten natuurlijk, net als met het grootste deel van de UniFi lineup :+.

Aangezien ik nu met Zigbee sensoren/sirene/keypad/rookmelders werk via Home Assistant, wacht ik nog even af tot Unifi's producten beschikbaar komen en de software verder af is qua functionaliteit. Van wat ik zag is er nog geen volwaardig alarm systeem van te maken.
Dat geldt inderdaad voor een hoop wat ik van hen thuis heb :+

Wat mis je zoal voor een volwaardig systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08
Ja, wel benieuwd want voor mijn nieuwe woning kom ik er wel zo te zien. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• diabyte
Kees_frl schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:47:
Ja, wel benieuwd want voor mijn nieuwe woning kom ik er wel zo te zien. :)
Dat dacht ik dus ook. Even afhankelijk van de implementatie in de Protect app (zones/aan- en uitschakelen) kom ik volgens mij een heel eind met deur- en bewegingssensoren en een sirene. Veel meer zou ik van Ajax ook niet halen.

Camera’s nog gebruiken voor bewegingsdetectie buiten en ik ben een heel eind denk ik

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Source90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:29:
Ook benieuwd naar de prijzen! Ik hoop dat ze Access verder gaan uitbreiden met meer producten gericht op woningen/woningtoegang. In mijn ogen is nu veelal een vergaderruimte en dergelijke de use-case voor het beschikbare assortiment.

Ben stiekem wel in de markt voor een Access-variant die lijkt op een Nuki of dergelijke. Zeker als ik via de nieuwe deurbel toegang kan verlenen, zie ik een upgrade wel zitten.
Driepuntsluitingen zijn helaas niet zo populair voor smartlock makers, wellicht in USA minder gebruikelijk? Nuki heeft er hier wel moeite mee (vooral in de winter).

Voornamelijk de camera is wel echt een grote vooruitgang:
Main camera: 12MP, 3000 x 4000 (3:4) 20FPS or 8MP, 2160 x 3840 (9:16) 30FPS
vs
Main camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3) 30FPS
Dat hoop ik ook! Op dit moment een Aqara U200 waar ik eigenlijk gewoon tevreden over ben. Maar stiekem ook al een tijd aan het kijken naar de Unifi deurbellen. Twee dingen aan de voordeur is niet onoverkomelijk, maar alles in de deurbel zou mooier zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

diabyte schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:37:
[...]

Dat geldt inderdaad voor een hoop wat ik van hen thuis heb :+

Wat mis je zoal voor een volwaardig systeem?
Je hebt voor zover ik kan vinden nog geen centrale plek om je systeem te armen/disarmen. Wat best essentieel is voor een alarmsysteem. Het moet onafhankelijk van de UniFi apps werken wil het goed inzetbaar zijn.

Als we nu afwezig zijn kan ik de buren een alarm code geven die ze op mn Alarmpaneel kunnen invoeren om het alarm te disarmen en weer te armen als ze weg gaan. En dat zou ik nu ook via een NFC tag kunnen doen.

Denk dat dat deel in Access gaat zitten, maar dat is vooralsnog enkel een toegangssysteem om deuren te openen of via Alarm Manager/Web Hooks aan andere dingen te koppelen.

Ook hebben ze nog geen rookmelders aangekondigd, maar die waren wel geteased in de originele announcement.

Ajax viel voor mij overigens direct af, omdat ze Cloud only zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Ze hebben wel een alarm key-fob laten zien op de afbeelding hierboven. Dan zou er ook nog een alarm control komen:

Desalniettemin had ik ook wel verwacht dat de "Alarm Hub" of "Relay" zou fungeren als alarm control panel. Zie op de foto echter weinig toetsen (in ieder geval niet genoeg voor een code).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MMZe7n6-GqJdmQRvPepl-aZkXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fKPnvG7AO9kIrFxORlklz3Yt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 04-09-2025 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Interessante aanvulling in de Protect lineup:

UNVR Instant

https://eu.store.ui.com/e...products/unvr-instant-kit

[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 10-09-2025 16:35 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

Wilde initieel een 2e G4 Pro camera aanschaffen tot ik zag dat de G6 Pro Bullet echt net uit was. De huidige G4 Pro verhuisd naar de achterkant van het huis en de G6 Pro Bullet doet nu de voorkant. Het AI (detectie deel) is stiekem wel leuk.

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
BiG-GuY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:40:
[...]

Je hebt voor zover ik kan vinden nog geen centrale plek om je systeem te armen/disarmen. Wat best essentieel is voor een alarmsysteem. Het moet onafhankelijk van de UniFi apps werken wil het goed inzetbaar zijn.

Als we nu afwezig zijn kan ik de buren een alarm code geven die ze op mn Alarmpaneel kunnen invoeren om het alarm te disarmen en weer te armen als ze weg gaan. En dat zou ik nu ook via een NFC tag kunnen doen.

Denk dat dat deel in Access gaat zitten, maar dat is vooralsnog enkel een toegangssysteem om deuren te openen of via Alarm Manager/Web Hooks aan andere dingen te koppelen.

Ook hebben ze nog geen rookmelders aangekondigd, maar die waren wel geteased in de originele announcement.

Ajax viel voor mij overigens direct af, omdat ze Cloud only zijn.
Op dat plaatje verderop in het draadje lijkt wel een rookmelder te staan, en ik zie ook een luchtkwaliteit meter en een humidity/watermeter.
Zou leuk zijn om daar met wat relais schakelingen pompen en ventilatoren mee te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
BiG-GuY schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:14:
[...]

Jup, helaas tot zover enkel PoE modellen.
Ik heb nu al de G4 PoE, dat scheelt. Als er nog geen UTP heen ligt is het wel een dingetje ja :)

Hoop dat ze nog een Doorbell Lite Pro (ofzo 8)7) uitbrengen met 12MP (1/1.6) sensor, zonder schermpje en zonder pakket camera.
Scherm wordt amper gebruikt hier, volgens mij leest niemand wat erop staat.
Pakketten worden ook niet onder de deurbel gelegd, ook overbodig.

12MP (1/1.6) sensor is wel een leuke upgrade van de G4 Pro POE..

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:18

Saven

Administrator

Ik zie dat er binnenkort ook een G6 deurbel beschikbaar komt. Ik zie echter dat de G4 ook via stroom (en wifi) aangesloten kan worden ipv verplicht PoE. De G6 lijkt alleen PoE te ondersteunen. Weet iemand toevallig wat de reden daarvan kan zijn? Te hoog stroomverbruik? Maakt aansluiten een stuk complexer, aangezien ik niet zomaar even een netwerkkabel daarheen kan trekken. Laat staan weer stuccen, afwerken etc. Duur grapje dan.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Saven schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:31:
Ik zie dat er binnenkort ook een G6 deurbel beschikbaar komt. Ik zie echter dat de G4 ook via stroom (en wifi) aangesloten kan worden ipv verplicht PoE. De G6 lijkt alleen PoE te ondersteunen. Weet iemand toevallig wat de reden daarvan kan zijn?
De G6 Pro Entry is (nog meer) geïntegreerd met "Access" . Ze lijken het te willen verkopen aan bedrijven die er ook de voordeur met een pasje of druppel willen openen. Dan is Wifi vaak geen geaccepteerde oplossing.

Een andere reden kan zijn dat Ubiquiti met alleen een POE-line up minder rekening hoeft te houden met regio-specifieke vereisten voor de stroomvoorziening.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

FredvZ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:00:
[...]
Ze lijken het te willen verkopen aan bedrijven die er ook de voordeur met een pasje of druppel willen openen.
Er komen er naar mijn weten nu 3 nieuwe versies uit, waarvoor dan geen 4 maar dan met Wifi?
Zouden ze een hoop klanten blij mee maken lees ik hier al.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Ik heb recent een Unifi AI Pro gehangen ter vervangen van een Unifi AI Bullet die het al na 2 jaar op had gegeven (kapotte IR-filter). Als ik echter het tamper detection alarm aanzet, gaat dat te pas en te onpas af. Ik krijg zo makkelijk meer dan 20 tamper meldingen per dag binnen.

Hebben nog mensen dit ervaren? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Wat zijn jullie ervaringen met camera's buiten? Ik overweeg de dome omdat deze het minste opvalt, maar ik las op Reddit dat iemand vond dat deze snel vies worden en last hebben van regen en sneeuw.

In mijn geval komen ze onder een stukje van het dakoverstek.

Is een turret dan een betere keuze? Of toch een bullet? Lijken me in alle gevallen last te hebben van de regen toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:23:
Wat zijn jullie ervaringen met camera's buiten? Ik overweeg de dome omdat deze het minste opvalt, maar ik las op Reddit dat iemand vond dat deze snel vies worden en last hebben van regen en sneeuw.

Is een turret dan een betere keuze? Of toch een bullet? Lijken me in alle gevallen last te hebben van de regen toch? :X
Mijn G4 Pro hangt al meer dan 3,5jaar aan de achtergevel buiten, zonder afdakje richting het noorden. Die was al IP67 en dus geschikt voor buiten.

Tot zover werkt hij nog steeds. Als die eenmaal stuk is, ga ik hem vervangen voor de G6 Bullet, of wat er tegen die tijd actueel is voor die form factor met minimaal IP67.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

BiG-GuY schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]

Mijn G4 Pro hangt al meer dan 3,5jaar aan de achtergevel buiten, zonder afdakje richting het noorden. Die was al IP67 en dus geschikt voor buiten.

Tot zover werkt hij nog steeds. Als die eenmaal stuk is, ga ik hem vervangen voor de G6 Bullet, of wat er tegen die tijd actueel is voor die form factor met minimaal IP67.
Geen issues met regen/sneeuw of vuil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 18:33
Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:23:

Hier bullets.
1 onder een dakgoot die uitsteekt en 2 die onder een afdakje hangen, gaat prima, worden niet vies.
En een G4 deubel die opvallend genoeg ook niet echt vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:53:
[...]

Geen issues met regen/sneeuw of vuil?
De camera wordt warm genoeg dat sneeuw geen issue is. En ja, de lens wordt weleens nat van de regen, maar heb hem nog nooit zelf hoeven schoonmaken om weer zicht te krijgen als het hard geregend heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 15-09-2025 19:44 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
BiG-GuY schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]

Ik heb een G5 Pro aan de straat hangen. In 2 jaar tijd nog nooit schoon gemaakt. Was bezig met een afdakje maar kwamen wat andere projecten tussendoor. Vooralsnog werkt alles prima. En geen last met kwaliteit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
Beetje grijs gebied of dit nou Protect is of Netwerk, eigenlijk geen van beide :+
Maarr, je kan hier Protect op opslaan, dus hierbij;

Ubiquiti heeft nu ook nieuwe (stand alone / geen rackmount) NAS geintroduceerd:

2bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-2

4bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-4

Zelfs NAS over PoE+++ 🫢

Afbeeldingslocatie: https://nascompares.com/wp-content/uploads/2025/09/Confidential-Gen2-NAS16-768x432.webp

En een -volgens mij- nieuwe 1U 4 en 2U 8 bay Pro:
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-4
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-8

[ Voor 77% gewijzigd door Source90 op 18-09-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 12:02
Timx2 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:58:
[...]

De g6 bullet zwart is nu weer beschikbaar. Mocht je nog interesse hebben.
Inmiddels aangeschaft en geinstalleerd. Is super helder en scherp beeld. Mooie upgrade tov mijn voorgaande Full HD camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 18:33
Source90 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:18:
Beetje grijs gebied of dit nou Protect is of Netwerk, eigenlijk geen van beide :+
En nu maar hopen dat je dan binnenkort een deel van de storage van een UNVR als NAS kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

Source90 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:18:

Ubiquiti heeft nu ook nieuwe (stand alone / geen rackmount) NAS geintroduceerd:

2bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-2

4bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-4

Zelfs NAS over PoE+++ 🫢

[Afbeelding]

En een -volgens mij- nieuwe 1U 4 en 2U 8 bay Pro:
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-4
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-8

[YouTube: Will This Be UNIFI’s Next Big Sell‑Out NAS Lineup? | UNAS 2/4 PRO4/ PRO 8]
Ho wacht ff...zeg je nou dat Protect draait op deze NAS?
Zo ja, dan wordt het echt interessant (à la Synology die ook hun camera's daarop laten draaien in een app).

Link waar ik dat kan vinden?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:34:
[...]

Ho wacht ff...zeg je nou dat Protect draait op deze NAS?
Zo ja, dan wordt het echt interessant (à la Synology die ook hun camera's daarop laten draaien in een app).

Link waar ik dat kan vinden?
Nee, je kan hier (zover ik weet) geen Protect op draaien. Wellicht wat vaag geformuleerd in mijn vorige bericht.

Dit is echt een NAS zonder enige andere opties (waar je bij Synology nog UnFi kan draaien in Docker).
Als ik het goed heb, kan je enkel je Protect hierop backuppen/video's naar opslaan (al dan niet geautomatiseerd). Maar er kunnen geen apps als Network of Protect op draaien.

Zijn volgens mij wel mensen aan het spelen (sinds de Nas Pro) met Protect erop: https://www.reddit.com/r/...rotect_on_unas_pro/?tl=nl

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 23-09-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald3036
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 18:31
Tweakers,

Ik ben van plan om mijn Arlo camera systeem te vervangen door een UniFi Protect systeem met twee G6 camera's
Het gaat om een systeem met maximaal 2 buiten camera's.
Ik heb geen Ubiquiti router en dat blijft zo.

Na wat onderzoek zie ik twee alternatieven:

1
  • Cloudkey Gen2 SSD (UCK-G2-SSD)
  • Lite 8 PoE switch voor de camera voeding
2
  • UNVR-Instant
  • WD Purple HDD
  • Eventueel - Lite 8 PoE switch voor de camera voeding (is alleen nodig voor een eventuele PoE+ camera)
Eén mogelijk groot verschil is de SSD in optie 1 en de (langzamere?) HDD in optie 2. Daarnaast kan de Cloudkey wat veelzijdiger ingezet worden.

Wat vinden jullie de beste optie? Zie ik nog dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ronald3036 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:27:
Tweakers,

Ik ben van plan om mijn Arlo camera systeem te vervangen door een UniFi Protect systeem met twee G6 camera's
Het gaat om een systeem met maximaal 2 buiten camera's.
Ik heb geen Ubiquiti router en dat blijft zo.

Na wat onderzoek zie ik twee alternatieven:

1
  • Cloudkey Gen2 SSD (UCK-G2-SSD)
  • Lite 8 PoE switch voor de camera voeding
2
  • UNVR-Instant
  • WD Purple HDD
  • Eventueel - Lite 8 PoE switch voor de camera voeding (is alleen nodig voor een eventuele PoE+ camera)
Eén mogelijk groot verschil is de SSD in optie 1 en de (langzamere?) HDD in optie 2. Daarnaast kan de Cloudkey wat veelzijdiger ingezet worden.

Wat vinden jullie de beste optie? Zie ik nog dingen over het hoofd?
Je kan in de UNVR-Instant ook gewoon een 2.5" SATA SSD doen, die ook in de UCK-G2-SSD zit. Als je geen Network gaat draaien is de UNVR-Instant een no brainer voor je use case, dan heb je namelijk ook geen losse switch nodig voor je camera's.

Gallery V&A

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste