Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bij die laatste kan je wel een UTP bijsteken, als het een beetje formaat mantelbuis is (zeg >40mm). Eventueel in een aparte flexbuis.
Losse draden (bruin/blauw/geelgroen) mogen niet, een grijze kabel mag je wel bundelen (zeker als het YMVK-as is)
[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 03-09-2025 15:06 ]
Zal straks eens gluren, maar volgens mij een PVC pijpje vanuit de meterkast gewoonSource90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:05:
Is dat echt een PVC pijpje van 16/19/25mm of een mantelbuis?
Bij die laatste kan je wel een UTP bijsteken, als het een beetje formaat mantelbuis is (zeg >40mm). Eventueel in een aparte flexbuis.
Losse draden (bruin/blauw/geelgroen) mogen niet, een grijze kabel mag je wel bundelen (zeker als het YMVK-as is)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
YouTube: Next-Gen UniFi Doorbell Experiences Bring Protect & Access Together
Staat ook in de webshop voor Q4BiG-GuY schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:58:
Eindelijk een opvolger van de G4 deurbellen:
YouTube: Next-Gen UniFi Doorbell Experiences Bring Protect & Access Together
https://eu.store.ui.com/e...?variant=uvc-g6-pro-entry
Tevens nieuwe deurbel met grote knop, stuk lagere prijs/instap vriendelijker:
https://eu.store.ui.com/e...lls/products/uvc-doorbell
[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 03-09-2025 21:05 ]
Jup, helaas tot zover enkel PoE modellen.Source90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:01:
[...]
Staat ook in de webshop voor Q4
https://eu.store.ui.com/e...?variant=uvc-g6-pro-entry
Tevens nieuwe deurbel met grote knop, stuk lagere prijs/instap vriendelijker:
https://eu.store.ui.com/e...lls/products/uvc-doorbell
Zelf eigenlijk geen reden om te upgraden, want G4 Pro werkt perfect. Maar het beeld is natuurlijk wel "minder". Dat verschil zie ik nu goed nu er aan de andere kant een G6 Turret hangt met 4K beeld.
Even rustig afwachten maar.
Waiting on the world to change
Ben stiekem wel in de markt voor een Access-variant die lijkt op een Nuki of dergelijke. Zeker als ik via de nieuwe deurbel toegang kan verlenen, zie ik een upgrade wel zitten.
Driepuntsluitingen zijn helaas niet zo populair voor smartlock makers, wellicht in USA minder gebruikelijk? Nuki heeft er hier wel moeite mee (vooral in de winter).
Voornamelijk de camera is wel echt een grote vooruitgang:
Main camera: 12MP, 3000 x 4000 (3:4) 20FPS or 8MP, 2160 x 3840 (9:16) 30FPS
vs
Main camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3) 30FPS
[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 04-09-2025 00:11 ]
Foto van hun booth op CEDIA (niet van mij):
/f/image/r6L1Wi4AGUmfR032G0cX370m.webp?f=fotoalbum_large)
Siren: https://store.ui.com/us/e...sirens/products/usl-siren
Siren PoE: https://store.ui.com/us/e...ens/products/up-siren-poe
Entry sensor: https://store.ui.com/us/e...evices/products/usl-entry
Motion sensor: https://store.ui.com/us/e...vices/products/usl-motion
Glass break sensor: https://store.ui.com/us/e...s/products/usl-glassbreak
Beschikbaarheid per nov/dec volgens de webshop.
[ Voor 4% gewijzigd door diabyte op 04-09-2025 10:15 ]
Als je de promo video's erover ziet, is het eerder gefocust op zakelijk gebruik in magazijnen e.d. . Maar niks weerhoud je ervan om dit thuis in te zetten natuurlijk, net als met het grootste deel van de UniFi lineup
Aangezien ik nu met Zigbee sensoren/sirene/keypad/rookmelders werk via Home Assistant, wacht ik nog even af tot Unifi's producten beschikbaar komen en de software verder af is qua functionaliteit. Van wat ik zag is er nog geen volwaardig alarm systeem van te maken.
Dat geldt inderdaad voor een hoop wat ik van hen thuis hebBiG-GuY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:55:
@diabyte
Als je de promo video's erover ziet, is het eerder gefocust op zakelijk gebruik in magazijnen e.d. . Maar niks weerhoud je ervan om dit thuis in te zetten natuurlijk, net als met het grootste deel van de UniFi lineup.
Aangezien ik nu met Zigbee sensoren/sirene/keypad/rookmelders werk via Home Assistant, wacht ik nog even af tot Unifi's producten beschikbaar komen en de software verder af is qua functionaliteit. Van wat ik zag is er nog geen volwaardig alarm systeem van te maken.
Wat mis je zoal voor een volwaardig systeem?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Dat dacht ik dus ook. Even afhankelijk van de implementatie in de Protect app (zones/aan- en uitschakelen) kom ik volgens mij een heel eind met deur- en bewegingssensoren en een sirene. Veel meer zou ik van Ajax ook niet halen.Kees_frl schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:47:
Ja, wel benieuwd want voor mijn nieuwe woning kom ik er wel zo te zien.
Camera’s nog gebruiken voor bewegingsdetectie buiten en ik ben een heel eind denk ik
Dat hoop ik ook! Op dit moment een Aqara U200 waar ik eigenlijk gewoon tevreden over ben. Maar stiekem ook al een tijd aan het kijken naar de Unifi deurbellen. Twee dingen aan de voordeur is niet onoverkomelijk, maar alles in de deurbel zou mooier zijnSource90 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:29:
Ook benieuwd naar de prijzen! Ik hoop dat ze Access verder gaan uitbreiden met meer producten gericht op woningen/woningtoegang. In mijn ogen is nu veelal een vergaderruimte en dergelijke de use-case voor het beschikbare assortiment.
Ben stiekem wel in de markt voor een Access-variant die lijkt op een Nuki of dergelijke. Zeker als ik via de nieuwe deurbel toegang kan verlenen, zie ik een upgrade wel zitten.
Driepuntsluitingen zijn helaas niet zo populair voor smartlock makers, wellicht in USA minder gebruikelijk? Nuki heeft er hier wel moeite mee (vooral in de winter).
Voornamelijk de camera is wel echt een grote vooruitgang:
Main camera: 12MP, 3000 x 4000 (3:4) 20FPS or 8MP, 2160 x 3840 (9:16) 30FPS
vs
Main camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3) 30FPS
Je hebt voor zover ik kan vinden nog geen centrale plek om je systeem te armen/disarmen. Wat best essentieel is voor een alarmsysteem. Het moet onafhankelijk van de UniFi apps werken wil het goed inzetbaar zijn.diabyte schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:37:
[...]
Dat geldt inderdaad voor een hoop wat ik van hen thuis heb![]()
Wat mis je zoal voor een volwaardig systeem?
Als we nu afwezig zijn kan ik de buren een alarm code geven die ze op mn Alarmpaneel kunnen invoeren om het alarm te disarmen en weer te armen als ze weg gaan. En dat zou ik nu ook via een NFC tag kunnen doen.
Denk dat dat deel in Access gaat zitten, maar dat is vooralsnog enkel een toegangssysteem om deuren te openen of via Alarm Manager/Web Hooks aan andere dingen te koppelen.
Ook hebben ze nog geen rookmelders aangekondigd, maar die waren wel geteased in de originele announcement.
Ajax viel voor mij overigens direct af, omdat ze Cloud only zijn.
Desalniettemin had ik ook wel verwacht dat de "Alarm Hub" of "Relay" zou fungeren als alarm control panel. Zie op de foto echter weinig toetsen (in ieder geval niet genoeg voor een code).
[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 04-09-2025 12:46 ]
UNVR Instant
https://eu.store.ui.com/e...products/unvr-instant-kit
[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 10-09-2025 16:35 ]
Op dat plaatje verderop in het draadje lijkt wel een rookmelder te staan, en ik zie ook een luchtkwaliteit meter en een humidity/watermeter.BiG-GuY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:40:
[...]
Je hebt voor zover ik kan vinden nog geen centrale plek om je systeem te armen/disarmen. Wat best essentieel is voor een alarmsysteem. Het moet onafhankelijk van de UniFi apps werken wil het goed inzetbaar zijn.
Als we nu afwezig zijn kan ik de buren een alarm code geven die ze op mn Alarmpaneel kunnen invoeren om het alarm te disarmen en weer te armen als ze weg gaan. En dat zou ik nu ook via een NFC tag kunnen doen.
Denk dat dat deel in Access gaat zitten, maar dat is vooralsnog enkel een toegangssysteem om deuren te openen of via Alarm Manager/Web Hooks aan andere dingen te koppelen.
Ook hebben ze nog geen rookmelders aangekondigd, maar die waren wel geteased in de originele announcement.
Ajax viel voor mij overigens direct af, omdat ze Cloud only zijn.
Zou leuk zijn om daar met wat relais schakelingen pompen en ventilatoren mee te sturen.
Ik heb nu al de G4 PoE, dat scheelt. Als er nog geen UTP heen ligt is het wel een dingetje jaBiG-GuY schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:14:
[...]
Jup, helaas tot zover enkel PoE modellen.
Hoop dat ze nog een Doorbell Lite Pro (ofzo
Scherm wordt amper gebruikt hier, volgens mij leest niemand wat erop staat.
Pakketten worden ook niet onder de deurbel gelegd, ook overbodig.
12MP (1/1.6) sensor is wel een leuke upgrade van de G4 Pro POE..
De G6 Pro Entry is (nog meer) geïntegreerd met "Access" . Ze lijken het te willen verkopen aan bedrijven die er ook de voordeur met een pasje of druppel willen openen. Dan is Wifi vaak geen geaccepteerde oplossing.Saven schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:31:
Ik zie dat er binnenkort ook een G6 deurbel beschikbaar komt. Ik zie echter dat de G4 ook via stroom (en wifi) aangesloten kan worden ipv verplicht PoE. De G6 lijkt alleen PoE te ondersteunen. Weet iemand toevallig wat de reden daarvan kan zijn?
Een andere reden kan zijn dat Ubiquiti met alleen een POE-line up minder rekening hoeft te houden met regio-specifieke vereisten voor de stroomvoorziening.
Spel en typfouten voorbehouden
Er komen er naar mijn weten nu 3 nieuwe versies uit, waarvoor dan geen 4 maar dan met Wifi?FredvZ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:00:
[...]
Ze lijken het te willen verkopen aan bedrijven die er ook de voordeur met een pasje of druppel willen openen.
Zouden ze een hoop klanten blij mee maken lees ik hier al.
Be Stronger Than Your Excuses
Hebben nog mensen dit ervaren? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
In mijn geval komen ze onder een stukje van het dakoverstek.
Is een turret dan een betere keuze? Of toch een bullet? Lijken me in alle gevallen last te hebben van de regen toch?
Mijn G4 Pro hangt al meer dan 3,5jaar aan de achtergevel buiten, zonder afdakje richting het noorden. Die was al IP67 en dus geschikt voor buiten.Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:23:
Wat zijn jullie ervaringen met camera's buiten? Ik overweeg de dome omdat deze het minste opvalt, maar ik las op Reddit dat iemand vond dat deze snel vies worden en last hebben van regen en sneeuw.
Is een turret dan een betere keuze? Of toch een bullet? Lijken me in alle gevallen last te hebben van de regen toch?
Tot zover werkt hij nog steeds. Als die eenmaal stuk is, ga ik hem vervangen voor de G6 Bullet, of wat er tegen die tijd actueel is voor die form factor met minimaal IP67.
Geen issues met regen/sneeuw of vuil?BiG-GuY schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]
Mijn G4 Pro hangt al meer dan 3,5jaar aan de achtergevel buiten, zonder afdakje richting het noorden. Die was al IP67 en dus geschikt voor buiten.
Tot zover werkt hij nog steeds. Als die eenmaal stuk is, ga ik hem vervangen voor de G6 Bullet, of wat er tegen die tijd actueel is voor die form factor met minimaal IP67.
Hier bullets.Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:23:
Wat zijn jullie ervaringen met camera's buiten? Ik overweeg de dome omdat deze het minste opvalt, maar ik las op Reddit dat iemand vond dat deze snel vies worden en last hebben van regen en sneeuw.
1 onder een dakgoot die uitsteekt en 2 die onder een afdakje hangen, gaat prima, worden niet vies.
En een G4 deubel die opvallend genoeg ook niet echt vies wordt.
De camera wordt warm genoeg dat sneeuw geen issue is. En ja, de lens wordt weleens nat van de regen, maar heb hem nog nooit zelf hoeven schoonmaken om weer zicht te krijgen als het hard geregend heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 15-09-2025 19:44 ]
Ik heb een G5 Pro aan de straat hangen. In 2 jaar tijd nog nooit schoon gemaakt. Was bezig met een afdakje maar kwamen wat andere projecten tussendoor. Vooralsnog werkt alles prima. En geen last met kwaliteitBiG-GuY schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]
Mijn G4 Pro hangt al meer dan 3,5jaar aan de achtergevel buiten, zonder afdakje richting het noorden. Die was al IP67 en dus geschikt voor buiten.
Maarr, je kan hier Protect op opslaan, dus hierbij;
Ubiquiti heeft nu ook nieuwe (stand alone / geen rackmount) NAS geintroduceerd:
2bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-2
4bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-4
Zelfs NAS over PoE+++ 🫢

En een -volgens mij- nieuwe 1U 4 en 2U 8 bay Pro:
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-4
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-8
[ Voor 77% gewijzigd door Source90 op 18-09-2025 20:42 ]
Inmiddels aangeschaft en geinstalleerd. Is super helder en scherp beeld. Mooie upgrade tov mijn voorgaande Full HD camera.Timx2 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:58:
[...]
De g6 bullet zwart is nu weer beschikbaar. Mocht je nog interesse hebben.
En nu maar hopen dat je dan binnenkort een deel van de storage van een UNVR als NAS kan gebruiken.Source90 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:18:
Beetje grijs gebied of dit nou Protect is of Netwerk, eigenlijk geen van beide
Ho wacht ff...zeg je nou dat Protect draait op deze NAS?Source90 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:18:
Beetje grijs gebied of dit nou Protect is of Netwerk, eigenlijk geen van beide
Ubiquiti heeft nu ook nieuwe (stand alone / geen rackmount) NAS geintroduceerd:
2bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-2
4bay: https://eu.store.ui.com/e...k-storage/products/unas-4
Zelfs NAS over PoE+++ 🫢
[Afbeelding]
En een -volgens mij- nieuwe 1U 4 en 2U 8 bay Pro:
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-4
https://eu.store.ui.com/e...orage/products/unas-pro-8
[YouTube: Will This Be UNIFI’s Next Big Sell‑Out NAS Lineup? | UNAS 2/4 PRO4/ PRO 8]
Zo ja, dan wordt het echt interessant (à la Synology die ook hun camera's daarop laten draaien in een app).
Link waar ik dat kan vinden?
Nee, je kan hier (zover ik weet) geen Protect op draaien. Wellicht wat vaag geformuleerd in mijn vorige bericht.pinda powerrr schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:34:
[...]
Ho wacht ff...zeg je nou dat Protect draait op deze NAS?
Zo ja, dan wordt het echt interessant (à la Synology die ook hun camera's daarop laten draaien in een app).
Link waar ik dat kan vinden?
Dit is echt een NAS zonder enige andere opties (waar je bij Synology nog UnFi kan draaien in Docker).
Als ik het goed heb, kan je enkel je Protect hierop backuppen/video's naar opslaan (al dan niet geautomatiseerd). Maar er kunnen geen apps als Network of Protect op draaien.
Zijn volgens mij wel mensen aan het spelen (sinds de Nas Pro) met Protect erop: https://www.reddit.com/r/...rotect_on_unas_pro/?tl=nl
[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 23-09-2025 11:41 ]
Ik ben van plan om mijn Arlo camera systeem te vervangen door een UniFi Protect systeem met twee G6 camera's
Het gaat om een systeem met maximaal 2 buiten camera's.
Ik heb geen Ubiquiti router en dat blijft zo.
Na wat onderzoek zie ik twee alternatieven:
1
- Cloudkey Gen2 SSD (UCK-G2-SSD)
- Lite 8 PoE switch voor de camera voeding
- UNVR-Instant
- WD Purple HDD
- Eventueel - Lite 8 PoE switch voor de camera voeding (is alleen nodig voor een eventuele PoE+ camera)
Wat vinden jullie de beste optie? Zie ik nog dingen over het hoofd?
Je kan in de UNVR-Instant ook gewoon een 2.5" SATA SSD doen, die ook in de UCK-G2-SSD zit. Als je geen Network gaat draaien is de UNVR-Instant een no brainer voor je use case, dan heb je namelijk ook geen losse switch nodig voor je camera's.Ronald3036 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:27:
Tweakers,
Ik ben van plan om mijn Arlo camera systeem te vervangen door een UniFi Protect systeem met twee G6 camera's
Het gaat om een systeem met maximaal 2 buiten camera's.
Ik heb geen Ubiquiti router en dat blijft zo.
Na wat onderzoek zie ik twee alternatieven:
12
- Cloudkey Gen2 SSD (UCK-G2-SSD)
- Lite 8 PoE switch voor de camera voeding
Eén mogelijk groot verschil is de SSD in optie 1 en de (langzamere?) HDD in optie 2. Daarnaast kan de Cloudkey wat veelzijdiger ingezet worden.
- UNVR-Instant
- WD Purple HDD
- Eventueel - Lite 8 PoE switch voor de camera voeding (is alleen nodig voor een eventuele PoE+ camera)
Wat vinden jullie de beste optie? Zie ik nog dingen over het hoofd?
Dank. Bij de UNVR-instant zal ik in dit geval wel een switch nodig hebben want één van de cameras heeft PoE+ nodig. Moet dit persé een Ubiquiti switch zijn of werkt een Netgear PoE+ switch ook met Ubiquiti cameras. Het is allemaal vrij nieuw voor mij, vandaar deze vraag.BiG-GuY schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:58:
[...]
Je kan in de UNVR-Instant ook gewoon een 2.5" SATA SSD doen, die ook in de UCK-G2-SSD zit. Als je geen Network gaat draaien is de UNVR-Instant een no brainer voor je use case, dan heb je namelijk ook geen losse switch nodig voor je camera's.
[ Voor 40% gewijzigd door Ronald3036 op 27-09-2025 08:02 ]
Neem gewoon een POE injector.Ronald3036 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:59:
[...]
Dank. Bij de UNVR-instant zal ik in dit geval wel een switch nodig hebben want één van de cameras heeft PoE+ nodig. Moet dit persé een Ubiquiti switch zijn of werkt een Netgear PoE+ switch ook met Ubiquiti cameras. Het is allemaal vrij nieuw voor mij, vandaar deze vraag.
Welke camera heeft daadwerkelijk meer dan 15.4W nodig? De poorten in de UNVR-Instant kunnen namelijk 15.4W leveren, niet alle tegelijk natuurlijk.Ronald3036 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:59:
[...]
Dank. Bij de UNVR-instant zal ik in dit geval wel een switch nodig hebben want één van de cameras heeft PoE+ nodig. Moet dit persé een Ubiquiti switch zijn of werkt een Netgear PoE+ switch ook met Ubiquiti cameras. Het is allemaal vrij nieuw voor mij, vandaar deze vraag.
En zoals iemand anders al zegt, als het om een enkele camera gaat die eroverheen gaat, kan je ook een injector gebruiken voor die ene camera. Al ben ik zelf ook meer voorstander van managed PoE switches.
ik heb lange tijd mijn spullen op een Zyxel POE switch gevoed. dat werkte op zich prima, de topology in het unifi overzicht was wel een beetje verwarrend, want de switch werd niet als zodanig gezien, maar de cameras en andere switches waren wel gewoon functioneel.Ronald3036 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:59:
[...]
Is dat überhaupt wel te doen met een USB verlengkabel? Iemand daar ervaring mee? Waarschijnlijk kan ik het ook over PoE doen, maar dan zit ik ongeveer met hetzelfde.
(Heel misschien is het wel mogelijk om een ethernet naar buiten te brengen, dan is de afstand geen probleem meer, maar brengt weer andere uitdagingen met zich mee).
Ik ga eerst maar proberen met een injector. Kan altijd nog naar een switch, mocht daar toch een probleem mee zijnBiG-GuY schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:25:
[...]
Welke camera heeft daadwerkelijk meer dan 15.4W nodig? De poorten in de UNVR-Instant kunnen namelijk 15.4W leveren, niet alle tegelijk natuurlijk.
En zoals iemand anders al zegt, als het om een enkele camera gaat die eroverheen gaat, kan je ook een injector gebruiken voor die ene camera. Al ben ik zelf ook meer voorstander van managed PoE switches.
Ik heb allerlei devices met USB verlengkabels van stroom voorzien. Nog geen ervaring met G3 instant. Over het algemeen werkt het primapinda powerrr schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:05:
Heb hier nog een "oude" G3 Instant liggen die ik ergens wil gebruiken en een mooi tweede leven kan geven, maar de enige mogelijkheid tot stroom, of de plek waar de adapter kan komen, is op zeker acht meter ver.
Is dat überhaupt wel te doen met een USB verlengkabel? Iemand daar ervaring mee? Waarschijnlijk kan ik het ook over PoE doen, maar dan zit ik ongeveer met hetzelfde.
(Heel misschien is het wel mogelijk om een ethernet naar buiten te brengen, dan is de afstand geen probleem meer, maar brengt weer andere uitdagingen met zich mee).
Maar ik denk niet over 8 meter?Beer070 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:18:
[...]
Ik heb allerlei devices met USB verlengkabels van stroom voorzien. Nog geen ervaring met G3 instant. Over het algemeen werkt het prima
Be Stronger Than Your Excuses
stroomvoorziening over 8 meter, 10 meter, werkt bij mij prima. Ik heb een aantal thermostartknoppen en een reolink camera die met 5-10 meter usb kabel verlengd zijn. 5m verlengkabel voor usb-a is iets van 6 euro bij allekabels. Je kan het daarmee ook gewoon proberen...
Volgens mij met de AI en G6 Pro. Je kan voor zover ik weet alle events vanuit Protect via een webhook koppelen aan HA.Ferra schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:58:
Met welke unifi binnencamera’s kan je via AI mensen herkennen en obv daarvan een automation in Home Assistant laten triggeren via protect integratie?
Zou het als gast sowieso niet heel chill vinden als er gelijk een dikke bullet in de hal hangt als ik op visite zou komen
Zulke integraties kan je daarnaast ook via mobiele aanwezigheid instellen?
[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 28-09-2025 14:58 ]
Ik dacht aan een situatie in een wachtkamer van een arts of tandarts waarbij dit interessant zou kunnen zijn. Vanuit het positieve geredeneerd zijn terugkomende klanten bekend met de situatie en die hoef je dus niet lastig te vallen, terwijl nieuwe klanten even aangesproken kunnen worden… dus bij onbekende gezichten kan je een lampje laten branden of zo…Source90 schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:58:
Waarom binnen de camera? Zou deze buiten hangen bij de voordeur oid. De binnencamera's van Ubiquiti zijn vrij beperkt.
Zou het als gast sowieso niet heel chill vinden als er gelijk een dikke bullet in de hal hangt als ik op visite zou komen
Zulke integraties kan je daarnaast ook via mobiele aanwezigheid instellen?
Daarbij zou ik vragen hebben of dingen als patiënteninformatie überhaupt bij een Amerikaans bedrijf ondergebracht mogen worden (sinds je de koppeling (medische?) situatie met Protect/Home Integration wil maken.Beer070 schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:25:
[...]
Ik dacht aan een situatie in een wachtkamer van een arts of tandarts waarbij dit interessant zou kunnen zijn. Vanuit het positieve geredeneerd zijn terugkomende klanten bekend met de situatie en die hoef je dus niet lastig te vallen, terwijl nieuwe klanten even aangesproken kunnen worden… dus bij onbekende gezichten kan je een lampje laten branden of zo…
Hey, ik stelde de vraag niet, ik dacht aan een antwoord of het kan. De rest is puur mijn fantasie.voor zover ik weet wordt de AI van UniFi lokaal gedraaid, en is de gezichtsherkenning op basis van een lokale database. Ik zou die zeker niet gekoppeld willen zien aan een patiënten dossier, en dat hoeft ook niet.Source90 schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:27:
[...]
Daarbij zou ik vragen hebben of dingen als patiënteninformatie überhaupt bij een Amerikaans bedrijf ondergebracht mogen worden (sinds je de koppeling (medische?) situatie met Protect/Home Integration wil maken.
Je hoeft alleen maar te weten of een bepaald persoon al eerder is gezien. Zo niet dan kun je een lampje aan laten gaan om iemand aan te spreken. Als het de DHL bezorger is gaat het lampje ook niet aan de tweede keer, maar dan weet ie waarschijnlijk ook de weg…
Wellicht één van de buren, waarvan de Sense jouw AP als sterkte beschouwde?Sand0rf schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:52:
[Afbeelding]
Oke bijzonder. Ik heb binnen mijn Protect alleen twee G5-Flex camera's en G4 doorbell. Vanmorgen ineens een notificatie dat ik een UP Sense zou kunnen adopteren. Via de webbrowser zag ik hem ook nog een paar seconde staan voordat hij verdween en ik hem niet meer terug heb gezien![]()
Ik zie wel dat er iets gedectecteerd is door de camera, maar niet wat. Beeld blijft zwart. Realtime heb ik wel gewoon beeld. Ik heb een CK+ Gen 2 met diverse model camera’s. Allemaal zelfde issue. In de CK zit een ssd. Hdd is ooit gecrashed, toen vervangen door een ssd en het was altijd goed.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Kun je van realtime wel terug in de tijd scrollen?rimave schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:30:
Sinds een tijdje krijg ik geen previews meer van detecties van m’n camera’s te zien in de Ubiquity app. Ook wanneer ik van een camera een fragment terug wil zien blijft het beeld zwart. Ik kan de CK wel herstarten, dan is het even weer goed, maar na een half uurtje weer niet.
Ik zie wel dat er iets gedectecteerd is door de camera, maar niet wat. Beeld blijft zwart. Realtime heb ik wel gewoon beeld. Ik heb een CK+ Gen 2 met diverse model camera’s. Allemaal zelfde issue. In de CK zit een ssd. Hdd is ooit gecrashed, toen vervangen door een ssd en het was altijd goed.
Ja, dat wil wel.ASS-Ware schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:37:
[...]
Kun je van realtime wel terug in de tijd scrollen?
CK is vandaag even van de stroom geweest omdat ik een stopcontact moest monteren.
Het is nu al een paar uur weer goed.
[ Voor 23% gewijzigd door rimave op 11-10-2025 17:22 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
/f/image/nqKKlDIzlJtKzI2hN2YoT1SF.png?f=fotoalbum_large)