Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:57
_Arthur schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:41:
[...]

Ik weet niet wat je precies zou willen zien en/of wilt vastleggen.
Nou ja, het is mijn winkel, en de bovenwoning is ook van mij. De doorbel lite zal de winkeldeur al in een rechte straal naar voren opnemen, en dan deze camera als beetje overview. Mijn auto staat in het weekend als de winkel dicht is ook wel een op te laden voor de deur bijvoorbeeld. Het geeft mij een fijn gevoel mocht er ooit iets gebeuren. het op camera staat.

Ik denk dat ik maar gewoon ga testen met de G5 Bullet, mocht het tegenvallen, kan ik altijd nog upgraden.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

@duc848 Gezien het jouw winkel is, zou ik ook ter hoogte van het alarmlicht van de buren eentje plaatsen. Dan heb je links en rechts beeld, met toevoeging van je deurbel en heb je het mooiste overzicht van alle kanten.

Waiting on the world to change

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24
Ik wil binnenkort m'n eerste UniFi-camera kopen, waarschijnlijk een G6 Bullet of een G6 Turret. Ik zit er veel over te lezen en misschien doe ik er ook wel te moeilijk over, maar ik kan maar lastig een keuze maken tussen die twee.

De situatie is als volgt. Foto is genomen op de oprit, kijkend naar de garage, zit nog een paar meter carport boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dsz61I3RIdd2DLR2cB8kwp0MHo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/02idoW1SwXF2nQPazau09jh6.png?f=user_large

De camera zou rechts van de garagedeur moeten komen aan de muur, redelijk hoog. Hoe hoog je 'm echter daar ook doet, de camera zal nooit zo hoog komen dat je er niet bij kan. Is dan 'n Turret verstandiger omdat het minder makkelijk weg te duwen is?

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
@BobB Afhankelijk wat je wilt (volledige dekking observatie en / of identificatie) en wat je kunt wegwerken kun je een g6 turret of bullet in het midden boven de garage deur naar voren laten kijken voor identificatie.

3 meter verder ( boven de auto) een g5 360 of g6 360 pro voor volledige dekking en observatie.

Ik zou beide cameras op die manier plaatsen als je auto regelmatig onder de carport staat.

@duc848
In jouw geval zou ik de g6 180 ophangen voor observatie. Ergens boven midden je winkel naast die ramen onder je zonnescherm.

Je deurbel zou ik de betere variant nemen qua sensor voor identificatie dichtbij de deur.

Als je identificatie ook voor je winkel deel wilt zou ik een camera met zoom nemen die ingezoomd langs dat deel kijkt. Waar je eigenlijk nu die witte stip hebt staan onder die groene stip.

[ Voor 34% gewijzigd door Falcon Heavy op 24-11-2025 14:04 ]

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:58
BobB schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:39:
Ik wil binnenkort m'n eerste UniFi-camera kopen, waarschijnlijk een G6 Bullet of een G6 Turret. Ik zit er veel over te lezen en misschien doe ik er ook wel te moeilijk over, maar ik kan maar lastig een keuze maken tussen die twee.

De situatie is als volgt. Foto is genomen op de oprit, kijkend naar de garage, zit nog een paar meter carport boven.

[Afbeelding]

De camera zou rechts van de garagedeur moeten komen aan de muur, redelijk hoog. Hoe hoog je 'm echter daar ook doet, de camera zal nooit zo hoog komen dat je er niet bij kan. Is dan 'n Turret verstandiger omdat het minder makkelijk weg te duwen is?
Wij hebben de camera iets hoger hangen, kan je bij als je *op* de laadpaal gaat staan die er ook hangt.

Maar ach, ik denk maar zo; als ze de moeite al nemen om de camera weg te gaan draaien, dan gaan ze toch wel hun gang. Ze kunnen ook een spuitbus verf van 3 euro meenemen om de dome/turret onbruikbaar te maken met verf..

Belangrijkste is dat je beeld hebt als ze de oprit opkomen, voor de verzekering. De verzekering noch de politie zal verder weinig doen met de beelden anders dan dat ze bij de aangifte komen.

Hier heb ik een G5 Pro hangen.

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21
Saven schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:24:
[...]

Thanks, kun je misschien aangeven wat je bedoelt met pigtail? Die begreep ik ff niet helemaal :)
Het ding waar je je netwerkkabel in prikt.

https://www.reddit.com/r/...a_connector_2012mm/?tl=nl
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/g5-turret-ultra-connector-20-12mm-v0-3ksbek9u8uqc1.jpeg?auto=webp&s=a9418fa736c6b50cbc47393fbf6b39282c59ed24

[ Voor 9% gewijzigd door Frantic op 24-11-2025 14:06 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste