[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:49
PhilipsFan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
Hmm, ik heb de encoding nu op enhanced gezet. Nog niet veel verschil gemerkt bij het bladeren door de beelden, maar ik heb nu wel allemaal andere ellende. Ik gebruik scriptjes om jpg afbeeldingen bij de camera op te vragen, die leveren nu alleen nog een grijs plaatje op. En de koppeling via Homebridge om de camera's op Homekit te krijgen, geven nu ook alleen nog grijs beeld. Ik ga er nog eens over nadenken.
Heb je de onvif camera's er al eens uitgehaald?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
PhilipsFan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
Hmm, ik heb de encoding nu op enhanced gezet. Nog niet veel verschil gemerkt bij het bladeren door de beelden, maar ik heb nu wel allemaal andere ellende. Ik gebruik scriptjes om jpg afbeeldingen bij de camera op te vragen, die leveren nu alleen nog een grijs plaatje op. En de koppeling via Homebridge om de camera's op Homekit te krijgen, geven nu ook alleen nog grijs beeld. Ik ga er nog eens over nadenken.
HKSV werkt enkel met H.264. Dus je kan Enhanced sowieso niet gebruiken als je HomeKit wilt gebruiken. Let er wel op dat HKSV ook een constante load veroorzaakt, heb je al gekeken wat er gebeurd als je Homebridge tijdelijk uitzet? Of in ieder geval de Protect Plugin.

Heb dat vroeger wel gebruikt, via Scrypted betere ervaringen mee gehad, maar hebben tegenwoordig niks meer van Apple in huis. Weet niet meer hoeveel load dat op m'n Gateway veroorzaakte. Load lag dacht ik vooral op de machine waar je Homebridge/Scrypted draait.

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 06-02-2026 19:53 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33
Het begint nu toch wel vervelend te worden. Ik ben inmiddels aan mijn derde G6 Entry toe, en net toen de postbezorger aanbelde, ging ie weer offline. Met geen mogelijkheid meer op te starten, PoE lampje doet het wel maar verder niks. Andere PoE adapter doet ook niks

Dit begint toch wel opvallend te worden.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Polyphemus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:14:
Het begint nu toch wel vervelend te worden. Ik ben inmiddels aan mijn derde G6 Entry toe, en net toen de postbezorger aanbelde, ging ie weer offline. Met geen mogelijkheid meer op te starten, PoE lampje doet het wel maar verder niks. Andere PoE adapter doet ook niks

Hmm wel heel bijzonder. Ik heb de mijne afgelopen weekend teruggestuurd ivm vocht in de camera dus zo goed als geen zicht.

Zie verder op Reddit etc niet mega veel dus hopelijk gaat het bij jou en mij bij de volgende gewoon goed.

:)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Polyphemus
Kees_frl schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:18:
[...]

Hmm wel heel bijzonder. Ik heb de mijne afgelopen weekend teruggestuurd ivm vocht in de camera dus zo goed als geen zicht.

Zie verder op Reddit etc niet mega veel dus hopelijk gaat het bij jou en mij bij de volgende gewoon goed.

:)
Dit wordt dan nummer 4 voor mij. Ik hoop toch echt dat ie het langer dan een week uithoudt. Dat gemiddelde zit ik nu op :P

• ASS-Ware
Polyphemus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:14:

Met of zonder gong/rinkel aangesloten?

• BiG-GuY

BiG-GuY

ASS-Ware schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:21:
[...]

G6 hebben enkel Ethernet/PoE power. Dus kan geen ouderwetse gong op.

• ASS-Ware
BiG-GuY schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:38:
[...]

G6 hebben enkel Ethernet/PoE power. Dus kan geen ouderwetse gong op.
Goed om te weten.
Dan is het misschien zaak om te kijken of de voeding wel zwaar genoeg is.
Bij de G4 Doorbell wordt de voeding meegeleverd.

• Polyphemus
ASS-Ware schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:21:
[...]

Zonder, ik heb een alarm trigger op een Shelly gezet. Hij belde aan en toen stuk. En zo hard drukte de bezorger nou ook weer niet. Mijn eerste had precies hetzelfde probleem. Ging spontaan uit (zonder aanbellen).

Ik heb de 30W PoE+ adapter erbij gekocht, maar die begin ik nu wel te verdenken. Misschien blaast die de deurbellen wel op op een gegeven moment.

[ Voor 16% gewijzigd door Polyphemus op 09-02-2026 19:51 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

ASS-Ware schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:43:
[...]

Goed om te weten.
Dan is het misschien zaak om te kijken of de voeding wel zwaar genoeg is.
Bij de G4 Doorbell wordt de voeding meegeleverd.
Ook geen belvoeding dus. Ze kunnen letterlijk alleen met PoE gevoed worden. Net als de G4 Doorbell Pro PoE Kit.

En PoE hoort een handshake te hebben om het juiste vermogen te geven, zodat de client bepaald hoeveel stroom er getrokken wordt. De G6-Entry heeft 16W PoE+ nodig, is de kabelkwaliteit wel in orde?

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 09-02-2026 20:21 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste