Heb je de onvif camera's er al eens uitgehaald?PhilipsFan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
Hmm, ik heb de encoding nu op enhanced gezet. Nog niet veel verschil gemerkt bij het bladeren door de beelden, maar ik heb nu wel allemaal andere ellende. Ik gebruik scriptjes om jpg afbeeldingen bij de camera op te vragen, die leveren nu alleen nog een grijs plaatje op. En de koppeling via Homebridge om de camera's op Homekit te krijgen, geven nu ook alleen nog grijs beeld. Ik ga er nog eens over nadenken.
HKSV werkt enkel met H.264. Dus je kan Enhanced sowieso niet gebruiken als je HomeKit wilt gebruiken. Let er wel op dat HKSV ook een constante load veroorzaakt, heb je al gekeken wat er gebeurd als je Homebridge tijdelijk uitzet? Of in ieder geval de Protect Plugin.PhilipsFan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
Hmm, ik heb de encoding nu op enhanced gezet. Nog niet veel verschil gemerkt bij het bladeren door de beelden, maar ik heb nu wel allemaal andere ellende. Ik gebruik scriptjes om jpg afbeeldingen bij de camera op te vragen, die leveren nu alleen nog een grijs plaatje op. En de koppeling via Homebridge om de camera's op Homekit te krijgen, geven nu ook alleen nog grijs beeld. Ik ga er nog eens over nadenken.
Heb dat vroeger wel gebruikt, via Scrypted betere ervaringen mee gehad, maar hebben tegenwoordig niks meer van Apple in huis. Weet niet meer hoeveel load dat op m'n Gateway veroorzaakte. Load lag dacht ik vooral op de machine waar je Homebridge/Scrypted draait.
[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 06-02-2026 19:53 ]
Het begint nu toch wel vervelend te worden. Ik ben inmiddels aan mijn derde G6 Entry toe, en net toen de postbezorger aanbelde, ging ie weer offline. Met geen mogelijkheid meer op te starten, PoE lampje doet het wel maar verder niks. Andere PoE adapter doet ook niks
Dit begint toch wel opvallend te worden.
Hmm wel heel bijzonder. Ik heb de mijne afgelopen weekend teruggestuurd ivm vocht in de camera dus zo goed als geen zicht.Polyphemus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:14:
Het begint nu toch wel vervelend te worden. Ik ben inmiddels aan mijn derde G6 Entry toe, en net toen de postbezorger aanbelde, ging ie weer offline. Met geen mogelijkheid meer op te starten, PoE lampje doet het wel maar verder niks. Andere PoE adapter doet ook niks
Zie verder op Reddit etc niet mega veel dus hopelijk gaat het bij jou en mij bij de volgende gewoon goed.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden
Dit wordt dan nummer 4 voor mij. Ik hoop toch echt dat ie het langer dan een week uithoudt. Dat gemiddelde zit ik nu opKees_frl schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:18:
[...]
Hmm wel heel bijzonder. Ik heb de mijne afgelopen weekend teruggestuurd ivm vocht in de camera dus zo goed als geen zicht.
Zie verder op Reddit etc niet mega veel dus hopelijk gaat het bij jou en mij bij de volgende gewoon goed.
Met of zonder gong/rinkel aangesloten?Polyphemus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:14:
G6 hebben enkel Ethernet/PoE power. Dus kan geen ouderwetse gong op.
Goed om te weten.BiG-GuY schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:38:
[...]
G6 hebben enkel Ethernet/PoE power. Dus kan geen ouderwetse gong op.
Dan is het misschien zaak om te kijken of de voeding wel zwaar genoeg is.
Bij de G4 Doorbell wordt de voeding meegeleverd.
Zonder, ik heb een alarm trigger op een Shelly gezet. Hij belde aan en toen stuk. En zo hard drukte de bezorger nou ook weer niet. Mijn eerste had precies hetzelfde probleem. Ging spontaan uit (zonder aanbellen).
Ik heb de 30W PoE+ adapter erbij gekocht, maar die begin ik nu wel te verdenken. Misschien blaast die de deurbellen wel op op een gegeven moment.
[ Voor 16% gewijzigd door Polyphemus op 09-02-2026 19:51 ]
Ook geen belvoeding dus. Ze kunnen letterlijk alleen met PoE gevoed worden. Net als de G4 Doorbell Pro PoE Kit.ASS-Ware schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:43:
[...]
Goed om te weten.
Dan is het misschien zaak om te kijken of de voeding wel zwaar genoeg is.
Bij de G4 Doorbell wordt de voeding meegeleverd.
En PoE hoort een handshake te hebben om het juiste vermogen te geven, zodat de client bepaald hoeveel stroom er getrokken wordt. De G6-Entry heeft 16W PoE+ nodig, is de kabelkwaliteit wel in orde?
[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 09-02-2026 20:21 ]
Ik weet zo niet wat voor piek in vermogen hij wil hebben als er gebeld wordt en er beeld/geluid doorgegeven moet worden, maar die van mij is op dit moment 5.6W in stand-by aan het verbruiken. Da's dus best een aardig verschilPolyphemus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:50:
[...]
Zonder, ik heb een alarm trigger op een Shelly gezet. Hij belde aan en toen stuk. En zo hard drukte de bezorger nou ook weer niet. Mijn eerste had precies hetzelfde probleem. Ging spontaan uit (zonder aanbellen).
Ik heb de 30W PoE+ adapter erbij gekocht, maar die begin ik nu wel te verdenken. Misschien blaast die de deurbellen wel op op een gegeven moment.
Hier verder geen klachten meer over de G6 Entry. Nadat de gekke 2-way-audio-bug gepatcht is heb ik er verder geen klachten meer over. Is rechtstreeks aangesloten op een Cloud Gateway Fiber.
Ik ben trouwens vergeten mijn G6 deurbel correct te verwijderen uit Unifi. Dus daar staat deze nog en krijg deze ook niet verwijderd, iemand tips?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden
Hallo,
Ik heb 4x G6 Pro Bullets, 4x G6 Bullets, 3x Gate Hub + 3x G6 Entry en 3x Hikvision 4K ONVIF-camera's aangesloten op mijn UNVR Pro Access en Protect op draaien. Livebeelden in lage kwaliteit en afspelen in lage kwaliteit werken prima. Daar zijn geen problemen mee. Wanneer ik overschakel naar afspelen in hoge kwaliteit, moet de Protect-app op mijn iPhone elke 5 seconden bufferen. Livebeelden in hoge kwaliteit hebben een seconde of twee nodig om op te starten, maar daarna zijn er meestal geen problemen meer. Het is het terugkijken in hoge kwaliteit dat erg slecht is. Ik heb momenteel 2TB-schijven in mijn UNVR. Mijn internetprovider heeft een uploadsnelheid van 120 Mb/s, wat ruim voldoende zou moeten zijn. Wat zou dit nog meer kunnen veroorzaken? Ligt het aan de HDD’s die nu meer dan 5 jaar oud zijn en heb overgenomen vanuit mijn vorige Hikvision NVR?
Ik heb 4x G6 Pro Bullets, 4x G6 Bullets, 3x Gate Hub + 3x G6 Entry en 3x Hikvision 4K ONVIF-camera's aangesloten op mijn UNVR Pro Access en Protect op draaien. Livebeelden in lage kwaliteit en afspelen in lage kwaliteit werken prima. Daar zijn geen problemen mee. Wanneer ik overschakel naar afspelen in hoge kwaliteit, moet de Protect-app op mijn iPhone elke 5 seconden bufferen. Livebeelden in hoge kwaliteit hebben een seconde of twee nodig om op te starten, maar daarna zijn er meestal geen problemen meer. Het is het terugkijken in hoge kwaliteit dat erg slecht is. Ik heb momenteel 2TB-schijven in mijn UNVR. Mijn internetprovider heeft een uploadsnelheid van 120 Mb/s, wat ruim voldoende zou moeten zijn. Wat zou dit nog meer kunnen veroorzaken? Ligt het aan de HDD’s die nu meer dan 5 jaar oud zijn en heb overgenomen vanuit mijn vorige Hikvision NVR?
Ik ben aan het kijken voor een
UNVR met camera en een doorbell lite (UVC-Doorbell-B)
maar hier moet ook een 'smart chime' bij..
aangezien er niets anders is van Unifi, zal deze chime gewoon op de niet unifi wifi aangesloten worden.
Gaat dit dan lukken om te linken binnen Unifi Protect met de doorbell Lite (alles zal wel op hetzelfde netwerk zitten dus)
aangezien er niets anders is van Unifi, zal deze chime gewoon op de niet unifi wifi aangesloten worden.
Gaat dit dan lukken om te linken binnen Unifi Protect met de doorbell Lite (alles zal wel op hetzelfde netwerk zitten dus)
Unifi network en Unifi protect zijn compleet los van elkaar.thomke schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:13:
Ik ben aan het kijken voor een
Je hebt het 1 niet nodig voor het ander.
[ Voor 13% gewijzigd door ASS-Ware op 20-02-2026 21:40 ]
Je HDD's kunnen gewoon weg niet meer tegelijkertijd aan streams / data verwerken.Boss429 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:46:
Hallo,
Hoeveel disks gebruik je nu? 2 of 4? Maar ongedacht hoeveel disks je nu hebt en welke protectie, wordt er erg veel geschreven naar je disks. En moet er dan ook nog eens gelezen worden, heeft dat absoluut impact op de performance.
https://help.ui.com/hc/en...-Redundancy-in-UniFi-RAID
[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 21-02-2026 12:19 ]
Ik ben inmiddels na wat troubleshooten achter het volgende gekomen. Opnames van een dag of twee geleden bufferen en laden veel sneller en korter dan recente opnames. Kan ik hier iets mee? Ik gebruik momenteel 2 HDD’s._Arthur schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:50:
[...]
Je HDD's kunnen gewoon weg niet meer tegelijkertijd aan streams / data verwerken.
Hoeveel disks gebruik je nu? 2 of 4? Maar ongedacht hoeveel disks je nu hebt en welke protectie, wordt er erg veel geschreven naar je disks. En moet er dan ook nog eens gelezen worden, heeft dat absoluut impact op de performance.
https://help.ui.com/hc/en...-Redundancy-in-UniFi-RAID
Heb je Timeline Scrubbing Previews aan staan? Misschien dat dat er bij helpt.
Maar 2 HDD's in Raid1, met een dergelijk aantal 4K camera's is nu niet echt optimaal qua performance.
Maar 2 HDD's in Raid1, met een dergelijk aantal 4K camera's is nu niet echt optimaal qua performance.
[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 21-02-2026 20:01 ]
Ja die functie staat aan. Ik heb ze op Raid 10 ingesteld. Trouwens als ik het lokaal terugkijk dan werkt het supergoed. Dit probleem ontstaat alleen wanneer ik het online bekijk, of dat nu op de PC is of op mijn iPhone._Arthur schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:00:
Heb je Timeline Scrubbing Previews aan staan? Misschien dat dat er bij helpt.
[ Voor 18% gewijzigd door Boss429 op 21-02-2026 23:29 ]
Probeer eens een VPN met thuis.Boss429 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:28:
[...]
Ja die functie staat aan. Ik heb ze op Raid 10 ingesteld. Trouwens als ik het lokaal terugkijk dan werkt het supergoed. Dit probleem ontstaat alleen wanneer ik het online bekijk, of dat nu op de PC is of op mijn iPhone.
Werkt bij mij vele malen beter.
Overigens sluit ik ook na elk gebruik (iPhone) de app geheel af. Na her-openen heb ik ook vaak last van vertragingen of andere gekke dingetjes.
Jeetje, je hebt helemaal gelijk! Wat een wereld van verschil als ik via VPN verbonden ben met mijn UDM Pro. Probleem is hiermee opgelost. Dit heeft dus met de beveiliging te maken neem ik aan?ASS-Ware schreef op zondag 22 februari 2026 @ 00:13:
[...]
Probeer eens een VPN met thuis.
Werkt bij mij vele malen beter.
Overigens sluit ik ook na elk gebruik (iPhone) de app geheel af. Na her-openen heb ik ook vaak last van vertragingen of andere gekke dingetjes.
Nee, het heeft te maken met de trage verbinding via de cloud.Boss429 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 03:17:
[...]
Jeetje, je hebt helemaal gelijk! Wat een wereld van verschil als ik via VPN verbonden ben met mijn UDM Pro. Probleem is hiermee opgelost. Dit heeft dus met de beveiliging te maken neem ik aan?
Net als hun notifications, vaak 5 seconden na een event.
Als ik een pinbetaling doe, dan heb ik de notification binnen een seconde.
Volume van de PoE chime is wel heel laag.. ik overweeg nu om een stand te maken en hem ergens in de woonkamer te plaatsen. En evt dan een tweede smart chime op de bovenverdieping.
Klopt je kan andere geluidje proberen maar dat is het welFrantic schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:26:
Volume van de PoE chime is wel heel laag.. ik overweeg nu om een stand te maken en hem ergens in de woonkamer te plaatsen. En evt dan een tweede smart chime op de bovenverdieping.
Ik wist dit van te voren al en heb het eerst getest en daarna een 2e gekocht.
De eerste zit boven de meterkast in de gang met PoE. De 2e via WiFi in de woonkamer en dat voldoet voor ons.
Voordeel met 2 verschillende dat ik in de avond de chime in de gang het geluid via HomeAssistant uitzet zodat de kinderen niet wakker gebeld worden als er een pakketje of iemand anders aan de deur staat.
Ja precies ons plan bij nader inzien ook.. al zal dat overdag ook wel gebeuren als ik een Chinees boek aan t lezen ben.d-vine schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:56:
[...]
Klopt je kan andere geluidje proberen maar dat is het wel
Ik wist dit van te voren al en heb het eerst getest en daarna een 2e gekocht.
De eerste zit boven de meterkast in de gang met PoE. De 2e via WiFi in de woonkamer en dat voldoet voor ons.
Voordeel met 2 verschillende dat ik in de avond de chime in de gang het geluid via HomeAssistant uitzet zodat de kinderen niet wakker gebeld worden als er een pakketje of iemand anders aan de deur staat.
Ik zag zowaar in de nieuwe iOS app de
Mogelijkheid tot ‘ring as call’ voor de deurbel. Eindelijk.
Heb ik aangezet, vandaag werd er een pakketje afgeleverd, de telefoon ging over, ik nam op en wilde praten met de bezorger … werkte niet.Frantic schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:10:
Ik zag zowaar in de nieuwe iOS app de
Ja dat is volgens mij ook niet de insteek van de alarm trigger.ASS-Ware schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:37:
[...]
Heb ik aangezet, vandaag werd er een pakketje afgeleverd, de telefoon ging over, ik nam op en wilde praten met de bezorger … werkte niet.
Hij gaat over alsof je telefoon gaat. Zodat je een kenmerkende alarmering krijgt, anders dan 1 vibratie wanneer je telefoon op stil staat bijvoorbeeld. (Zoals bij mij altijd)
Misschien leg ik het niet goed uit.Frantic schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 06:40:
[...]
Ja dat is volgens mij ook niet de insteek van de alarm trigger.
Hij gaat over alsof je telefoon gaat. Zodat je een kenmerkende alarmering krijgt, anders dan 1 vibratie wanneer je telefoon op stil staat bijvoorbeeld. (Zoals bij mij altijd)
Zodra er wordt aangebeld gaat mijn iPhone over alsof ik word gebeld.
Neem ik vervolgens op, dan wordt de Protect app gestart en zie ik de persoon die bij de deur staat en ik heb een "Talk" knop die het niet doet.
Ik gebruik het nu al een paar weken (beta app op iOS), bij mij werkt de “Talk” knop wel alleen moet ik wel zeggen dat het even duurt eer de telefoon over gaat. Ik krijg meteen meldingen van Protect app en HomeKit dat er iemand aanbelt maar pas enkele seconden later gaat de telefoon over.ASS-Ware schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:06:
[...]
Misschien leg ik het niet goed uit.
Zodra er wordt aangebeld gaat mijn iPhone over alsof ik word gebeld.
Neem ik vervolgens op, dan wordt de Protect app gestart en zie ik de persoon die bij de deur staat en ik heb een "Talk" knop die het niet doet.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2026.2.1)
Ik heb op willekeurige tijdstippen dat mijn G6 bullet kortstondig offline gaat (max 1 min). De camera is verbonden met een unifi device bridge die goed verbonden is aan het netwerk en nog geen enkele keer is uitgevallen.
Ligt dit aan mijn UTP kabel? Of vocht ergens tussen? Moet de naden tussen de bakstenen en de camera afkitten?
Ligt dit aan mijn UTP kabel? Of vocht ergens tussen? Moet de naden tussen de bakstenen en de camera afkitten?
Ik heb dit sinds de update van de protect app ook enkele keren gehad, lijkt me niet dat het aan de kabels ligt.Ferra schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 23:23:
Ik heb op willekeurige tijdstippen dat mijn G6 bullet kortstondig offline gaat (max 1 min). De camera is verbonden met een unifi device bridge die goed verbonden is aan het netwerk en nog geen enkele keer is uitgevallen.
[Afbeelding]