Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:13
Tomas_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Heb je geen dubbel ip adres ergens?
Geen idee. Hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik zit met een issue op m'n netwerk dat ik maar niet getroubleshoot krijg. Dit is m'n situatie:
  • USG Router
  • Controller via Docker op een raspberry
  • Unmanaged Netgear Switch
  • AC-Lite
  • AC-IW
(allemaal laatste firmware)

Elke dag verliezen m'n Sonos One en Harmony Hub hun verbinding. Beide connecteren via 2.4GHz met de AC-Lite. De Sonos kan ik niet meer zien in de app van Sonos en de Harmony Hub toont een rood lichtje. Andere toestellen hebben wel nog internet. De Unifi Controller toont geen enkel probleem met beide toestellen (niets in de logs, 'wifi-experience' is goed).

Een reboot van de AC-Lite lost het probleem op.

Iemand een idee hoe ik dit verder kan troubleshooten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:37
1of6Billion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Geen idee. Hoe kom ik daar achter?
Heeft de controller hetzelfde ip als de usg misschien?

Wanneer je de controller er in hangt, werkt het niet meer. Eerste verdachte zou zijn dat hij hetzelfde ip als de gateway heeft, zodat verkeer naar de controller wordt gerouteerd.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1of6Billion
Tomas_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Heeft de controller hetzelfde ip als de usg misschien?

Wanneer je de controller er in hangt, werkt het niet meer. Eerste verdachte zou zijn dat hij hetzelfde ip als de gateway heeft, zodat verkeer naar de controller wordt gerouteerd.
Niet waarschijnlijk (?)
Controller draait in Docker op een Synology NAS. Die NAS heeft, zeker weten, 192.168.1.145 als adres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomas_
1of6Billion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Niet waarschijnlijk (?)
Controller draait in Docker op een Synology NAS. Die NAS heeft, zeker weten, 192.168.1.145 als adres.
heeft hij geen 2 ipadressen? Vast IP en WIFI IP?

Het moet toch te achterhalen zijn wat de controller doet wanneer hij aanstaat

[Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 01-06-2021 15:46]

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1of6Billion
nero355 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:37:
[...]

Ping een Broadcast (255.255.255.255) en kijk daarna eens naar je ARP Tabel :)

Maar er zijn ook allerlei GUI tooltjes die in feite hetzelfde voor je doen...
Ik wil het googlen hoor, maar kan je dit misschien wat toelichten? Alle woorden na 'Ping' zijn nieuw voor me O-)
Wil je zo'n tooltje noemen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17:28
1of6Billion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Ik wil het googlen hoor, maar kan je dit misschien wat toelichten? Alle woorden na 'Ping' zijn nieuw voor me O-)
https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

BV deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1of6Billion
Tomas_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:46:
[...]

heeft hij geen 2 ipadressen? Vast IP en WIFI IP?

Het moet toch te achterhalen zijn wat de controller doet wanneer hij aanstaat
Wie/wat bedoel je met 'hij'. De USG of de controller?

Ik heb 3 Unifi AP's in m'n netwerk. Kan het zo zijn dat er daar ergens een vinkje verkeerd staat?

In de ip-adressen tabel van de router/modem (tot vorige week) of in netwerkscans heb ik nooit eerder een apparaat met 2 ip-adressen gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas_
1of6Billion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Wie/wat bedoel je met 'hij'. De USG of de controller?

Ik heb 3 Unifi AP's in m'n netwerk. Kan het zo zijn dat er daar ergens een vinkje verkeerd staat?

In de ip-adressen tabel van de router/modem (tot vorige week) of in netwerkscans heb ik nooit eerder een apparaat met 2 ip-adressen gezien.
De controller. Als hij aanstaat gaat je verkeer niet goed. Dan is er iets mis in de routering (2 apparaten met hetzelfde ip) of de controller forceert een setting in de usg.

De vraag is, wat doet de controllera;ls hij aanstaat en welke invloed heeft hij op de routering/dhcp.

Wat je kunt proberen is de controller te backuppen, en de config in een windows installatie te restoren.
Je moet dan een controller installatie doen op een windows of linux bak/vm.

Je moet dan uiteraard de controller op de nas stoppen voor je de controller op je windows bak aanzet.

[Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 01-06-2021 16:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Kr7Br schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:50:
Ik zit met een issue op m'n netwerk dat ik maar niet getroubleshoot krijg. Dit is m'n situatie:
  • USG Router
  • Controller via Docker op een raspberry
  • Unmanaged Netgear Switch
  • AC-Lite
  • AC-IW
(allemaal laatste firmware)

Elke dag verliezen m'n Sonos One en Harmony Hub hun verbinding. Beide connecteren via 2.4GHz met de AC-Lite. De Sonos kan ik niet meer zien in de app van Sonos en de Harmony Hub toont een rood lichtje. Andere toestellen hebben wel nog internet. De Unifi Controller toont geen enkel probleem met beide toestellen (niets in de logs, 'wifi-experience' is goed).

Een reboot van de AC-Lite lost het probleem op.

Iemand een idee hoe ik dit verder kan troubleshooten?
Niet helemaal dezelfde opstelling, maar ik had soortgelijk probleem met mijn netatmo doorbell. Die is 2.4ghz en verloor verbinding na paar uurtjes. Herstart loste het weer op. Uiteindelijk fast roaming 802.11r op de WiFi uitgezet en geen probleem meer gehad.

iPhone 12 mini |  Watch 5 |  iPad Pro 11” |  MacBook Pro 13" M1 |  TV 4k

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Niet helemaal dezelfde opstelling, maar ik had soortgelijk probleem met mijn netatmo doorbell. Die is 2.4ghz en verloor verbinding na paar uurtjes. Herstart loste het weer op. Uiteindelijk fast roaming 802.11r op de WiFi uitgezet en geen probleem meer gehad.
Op m'n IOT WiFi netwerk/SSID heb ik hier ook géén 802.11r meer draaien, exact vanwege het issue wat jij aankaart.

Het is maar een beperkte set aan apparatuur welke er niet (goed) mee overweg kan en dat is waarschijnlijk aan de manier van impleteren door Ubiquti te wijten. (De G4 Doorbell kan er bijvoorbeeld wel mee overweg net zoals m'n Lyric T6 Honeywell en Fronius Solar Invertor).

Zolang die functie nog in 'Beta' staat ga ik hier ook niet aan't "Draadhaaien" om te kijken waar 't issue zit :*)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-06 09:47

Balachmar

The truth is out there

Ik heb wat issues met mijn HP printer via het wifi netwerk.
Ik heb hem ondertussen al een eigen wifi netwerk gegeven met enkel 2.4GHz en enkel de UDM die beneden staat.
Als ik bij de clients kijk in network, dan zie ik hem er nu gewoon bij staan met 100% wifi experience. Echter kan ik de webserver die erop draait niet bereiken en kan ik ook niet printen.
Dit gaat altijd een tijdje goed (na herstart), maar na verloop van tijd is hij niet meer te bereiken.
Dit probleem had ik met mijn vorige router niet, dus het zal iets te maken hebben met de instellingen van het wifi netwerk, maar ik kom er niet uit.
De tips in deze thread hebben niet geholpen:
https://community.ui.com/...2b-4047-ad0f-12764dd7b1c8
Die is dan ook al best wel oud...
Hebben jullie ideeen?

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Will_M schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Op m'n IOT WiFi netwerk/SSID heb ik hier ook géén 802.11r meer draaien, exact vanwege het issue wat jij aankaart.

Het is maar een beperkte set aan apparatuur welke er niet (goed) mee overweg kan en dat is waarschijnlijk aan de manier van impleteren door Ubiquti te wijten. (De G4 Doorbell kan er bijvoorbeeld wel mee overweg net zoals m'n Lyric T6 Honeywell en Fronius Solar Invertor).

Zolang die functie nog in 'Beta' staat ga ik hier ook niet aan't "Draadhaaien" om te kijken waar 't issue zit :*)
Nou het gekke is dat het dus aan Ubiquiti ligt, had hiervoor een Deco x60 met 802.11r aan en dat werkte wel. Was dus een zoektocht waarom mijn deurbel als enige niet goed werkte.

iPhone 12 mini |  Watch 5 |  iPad Pro 11” |  MacBook Pro 13" M1 |  TV 4k

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:41

pinda powerrr

Slow down...

Balachmar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:02:
Ik heb hem ondertussen al een eigen wifi netwerk gegeven met enkel 2.4GHz en enkel de UDM die beneden staat.
Als ik bij de clients kijk in network, dan zie ik hem er nu gewoon bij staan met 100% wifi experience. Echter kan ik de webserver die erop draait niet bereiken en kan ik ook niet printen.
Dit gaat altijd een tijdje goed (na herstart), maar na verloop van tijd is hij niet meer te bereiken.
Dit probleem had ik met mijn vorige router niet, dus het zal iets te maken hebben met de instellingen van het wifi netwerk, maar ik kom er niet uit.
Hebben jullie ideeen?
Op het werk ook een HP printer, kan wel het netwerk zien, maar daar stopt het mee. Printer opnieuw geïnstalleerd, maar niks werkte. Apart netwerk SSID gemaakt voor de printer en het draait als een zonnetje 7(8)7

Ik verwijt het HP, maar dat doe ik standaard :+

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

pinda powerrr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Op het werk ook een HP printer, kan wel het netwerk zien, maar daar stopt het mee. Printer opnieuw geïnstalleerd, maar niks werkte. Apart netwerk SSID gemaakt voor de printer en het draait als een zonnetje 7(8)7

Ik verwijt het HP, maar dat doe ik standaard :+
Ja, hier heeft hij dus al zijn eigen SSID, maar helaas is het daarmee nog niet gefixed. Uniquiti ziet hem dus wel als client, maar andersom reageren op iets uit het netwerk, ho maar...
Ik verwijt het ook HP, maar tegelijk moet er ook iets zijn aan de instellingen van mijn ubiquiti netwerk waardoor het nu niet werkt terwijl het met mijn Netgear R7000 vlekkeloos werkte...
En nu mag ik uitleggen aan mijn vrouw waarom dit spul toch zoveel beter is... 8)7

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kan sinds vandaag glasvezel krijgen in mijn nieuwbouw woning. Heb momenteel een behoorlijke setup draaien van Ubiquiti:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
2KabelsUbiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Wit€ 16,79€ 16,79
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch Aggregation€ 257,75€ 257,75
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)€ 368,-€ 368,-
4Access pointsUbiquiti UniFi 6 Lite€ 107,69€ 107,69
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 102,50€ 102,50
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UF-RJ45-10G€ 67,-€ 67,-
Totaal€ 919,73

Graag zou ik de KPN modem overbodig maken, echter zit je natuurlijk met het TV netwerk. Wat is de meest logische manier om dit te doen terwijl ik wel mijn huidige Ubiquiti kan behouden qua DHCP etc?.

De USG is nog een oudje en zou ik graag vervangen door iets nieuwers wat bij voorkeur direct op glasvezel kan incl behoud van TV gedeelte. Is de edgerouter daar nog altijd de enige optie voor vanuit Ubiquiti?

[Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 01-06-2021 18:14]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Tortelli
Gewoon niks aan doen en lekker zo laten! d:)b

-
1of6Billion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:47:
Open een Command Prompt (cmd.exe) en tik eens ping of arp in en je komt er wel uit! ;)
ping -ÉénOfTweeOptiesOmTeKunnenBroadcasten 255.255.255.255

en
arp -an

of gewoon
arp -a

Om te zien welke IP's en MAC adressen je PC kent :)
Zie :
d:)b
Balachmar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:02:
Hebben jullie ideeen?
Klinkt een beetje als mijn Marantz Versterker : Die viel om de zoveel tijd weg i.c.m. welke switch of router dan ook en pas na iets van 3 jaar aan firmware updates lijkt die dat niet meer te doen! :X :F

En die is dan zelfs altijd bekabeld aangesloten geweest...

Kortom : Geen idee!
Maar je kan wel een kabel erin proppen en dan kijken of dat wel goed gaat :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:24
UninPro schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:29:
Mijn Unifi Switch Lite 16 Poe lijkt klaar helaas.
Heb een flashing White-Blue-Off licht wat volgens Unifi een device in TFTP modus is.
Na wat zoeken op het Unifi forum blijk ik helaas niet alleen te zijn.
De geboden oplossingen qua reset hebben mij helaas nog niet geholpen.

Voor iemand herkenbaar?
Ondertussen ga ik uiteraard support contacten want ik ben bang dat ik moet omruilen als ik die threads zo doorlees.
Bleek inderdaad om een software brick te gaan. Via RMA gisteren (na 3 weken) een nieuwe Unifi Switch Lite 16 mogen ontvangen en na een klein half uurtje was alles weer up en running O+
Opvallend is dat er in de tussentijd een aantal updates zijn geweest en ik nu een probleem ervaar in de protect app met de timelapse. Het betreft de iOS Protect app op een iPhone 12.
Ik kan niet gewoon even door de timelapse van de camera scrollen terwijl dit via de webbrowser en via de telefoon van mijn vriendin op de Android versie wel gaat.

Een bekende iOS bug?
Alles is qua software up to date.

Iemand die op zijn iPhone device in de unify protect app wel gewoon soepel door z’n timelapse van camera beelden kan scrollen zonder dat deze direct vastloopt?

[Voor 6% gewijzigd door UninPro op 02-06-2021 07:29]

• Dysan
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Na veel lezen op tweakers overgegaan tot aanschaf van 2 U6-Lite access points met bijbehorende PoE injector, Na alles geinstalleerd te hebben zeer tevreden, beide AP's hebben 2 SSID's een geen VLAN's.
Echter heeft 1 access point elke nacht rond 3:03 de neiging om de 2.4Ghz band te stoppen?
een soft reboot van de AP lost het probleem wel op elke ochtend, maar de 2.4 band is nu net de band waar de IoT devices op verbinden. Is dit een bekend probleem?
sommige devices kunnen wel verbinden met het andere AP op zolder, deze blijft de 2.4 in de lucht houden.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

UninPro schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:22:
[...]

Bleek inderdaad om een software brick te gaan. Via RMA gisteren (na 3 weken) een nieuwe Unifi Switch Lite 16 mogen ontvangen en na een klein half uurtje was alles weer up en running O+
Opvallend is dat er in de tussentijd een aantal updates zijn geweest en ik nu een probleem ervaar in de protect app met de timelapse. Het betreft de iOS Protect app op een iPhone 12.
Ik kan niet gewoon even door de timelapse van de camera scrollen terwijl dit via de webbrowser en via de telefoon van mijn vriendin op de Android versie wel gaat.

Een bekende iOS bug?
Alles is qua software up to date.

Iemand die op zijn iPhone device in de unify protect app wel gewoon soepel door z’n timelapse van camera beelden kan scrollen zonder dat deze direct vastloopt?
Nog even getest voor je. Alles loopt soepel. Geen issues. (Laatste ios, 12 pro max, protect op udmp alles laatste versie).
Dysan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:45:
Na veel lezen op tweakers overgegaan tot aanschaf van 2 U6-Lite access points met bijbehorende PoE injector, Na alles geinstalleerd te hebben zeer tevreden, beide AP's hebben 2 SSID's een geen VLAN's.
Echter heeft 1 access point elke nacht rond 3:03 de neiging om de 2.4Ghz band te stoppen?
een soft reboot van de AP lost het probleem wel op elke ochtend, maar de 2.4 band is nu net de band waar de IoT devices op verbinden. Is dit een bekend probleem?
sommige devices kunnen wel verbinden met het andere AP op zolder, deze blijft de 2.4 in de lucht houden.
[Afbeelding]
Zet je wifi ai even uit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:33

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Weer een nieuwe update voor de UDM's: UniFi OS - Dream Machines 1.10.0-12. Vanmiddag maar eens upgraden. -11 draait zonder problemen hier thuis.

Bugfixes
Fix an issue that received LLDP packets were wrongly added in drop counter.
Fix false positive fan error detection shown on LCM.
Known issues
PPPoE throughput could be affected when IPS/IDS is enabled.

Belangrijk:

[Voor 18% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-06-2021 08:58]

3D print nodig? Stuur me een DM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

mr.DJ95 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:40:
Weer een nieuwe update voor de UDM's: UniFi OS - Dream Machines 1.10.0-12. Vanmiddag maar eens upgraden. -11 draait zonder problemen hier thuis.

Bugfixes
Fix an issue that received LLDP packets were wrongly added in drop counter.
Fix false positive fan error detection shown on LCM.
Known issues
PPPoE throughput could be affected when IPS/IDS is enabled.
Note: Beta release ;)

• sp_mike
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14-06 14:41
Ik wil in de meterkast een unifi switch met poe zetten, deze verbinden met een volgende switch die gevoed wordt met de eerste poe switch. De tweede switch wil ik vervinden met een AP ook weer gevoed via de poe van de tweede switch. Vervolgens wil ik daar nog een camera aan koppelen die gevoed wordt met de poe van het AP.

Uiteindelijk moet dan de eerste poe poort drie andere apparaten voeden.

Werkt dat gewoon?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@sp_mike, ik heb je post (lees: topic) even verhuist naar het Ubiquiti topic omdat ik het niet een eigen topic waard vond :)

Nee, dat lukt niet. Sommige apparaten (zoals de Inwall en de US-8 meen ik) kun je wel voeden met 802.3at (PoE+) en kunnen vervolgens op hun beurt weer met 802.3af (PoE) een ander apparaat voeden, maar daarna houdt het dan ook op.

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-06 13:21
Bij Ubiquiti hecht ik weinig waarde aan de term beta. Zelfs de term 'stable' neem ik met een korrel zout en ik wacht liever een tijdje af voor zoiets in productie gaat.

[Voor 19% gewijzigd door m3gA op 02-06-2021 10:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 23:29
sp_mike schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:46:
Ik wil in de meterkast een unifi switch met poe zetten, deze verbinden met een volgende switch die gevoed wordt met de eerste poe switch. De tweede switch wil ik vervinden met een AP ook weer gevoed via de poe van de tweede switch. Vervolgens wil ik daar nog een camera aan koppelen die gevoed wordt met de poe van het AP.

Werkt dat gewoon?
Er is wel de switch 8 die PoE gevoed kan worden en ook 1 PoE poort heeft. Maar de hele keten die jij wil bestaat niet.

Misschien nog eens goed naar de bekabeling in je huis kijken of daar nog wat aan te passen valt.

Zo'n hele keten wordt ook erg kwetsbaar, en dat wil je eigenlijk ook niet met een camera.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

sp_mike schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:46:

Werkt dat gewoon?
Ja. Maar heb je dan wel een poe poort op je ap? Ik heb zelf hier: poe switch (24 poort poe unifi gen2 switch) -> switch (8 poorts unif met poe in en out) -> switch (8 poorts unif met poe in en out) -> AP (unifi lite 6)

[Voor 8% gewijzigd door Tylen op 02-06-2021 10:39]

• Kr7Br
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:42
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Fast roaming staat al uit. Zou de 2G Data Rate Control er iets mee te maken kunnen hebben?

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

nero355 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:59:
@Tortelli
Gewoon niks aan doen en lekker zo laten! d:)b
Dat was grotendeels ook mijn plan, alleen kan ik met de pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) geen netwerk maken waar de IPTV van KPN overheen gaat toch?

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:59
Tortelli schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Dat was grotendeels ook mijn plan, alleen kan ik met de pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) geen netwerk maken waar de IPTV van KPN overheen gaat toch?
Daar is een heel apart topic over: https://gathering.tweaker...ist_messages/1883441/last
Staat ook in de topic warning......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weer wat nieuw speelgoed binnen, gisteren besteld bij Ubiquiti en vandaag al binnen!

Ben nu in principe compleet en 1 van de 2 setups blijft, afhankelijk van de ruimte in de meterkast en eventuele herrie van de UDM Pro als er een HDD in zit.

Als ik er niks van hoor wordt het dus:

UDM Pro + Gen2 Switch + Accespoints en Cameras

En anders wordt het de:

USG + de nieuwe 16 poort Lite Switch + de Cloud Key Gen2 Plus + Accespoints en Cameras.

@renedis werkt dat script van jou trouwens nog steeds met de huidige versies?
renedis in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-06 13:23
Greatsword schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:42:
Weer wat nieuw speelgoed binnen, gisteren besteld bij Ubiquiti en vandaag al binnen!

Ben nu in principe compleet en 1 van de 2 setups blijft, afhankelijk van de ruimte in de meterkast en eventuele herrie van de UDM Pro als er een HDD in zit.

Als ik er niks van hoor wordt het dus:

UDM Pro + Gen2 Switch + Accespoints en Cameras

En anders wordt het de:

USG + de nieuwe 16 poort Lite Switch + de Cloud Key Gen2 Plus + Accespoints en Cameras.

@renedis werkt dat script van jou trouwens nog steeds met de huidige versies?
renedis in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

[Afbeelding]
Yes, tot en met 1.9.3 release (werkend getest). Voorwaarde is dat je boostchicken’s on_boot script als eerst hebt geïnstalleerd.

Vervolgens:
https://github.com/renedis/ubnt-auto-fan-speed
Tylen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:37:
Ik heb zelf hier: poe switch (24 poort poe unifi gen2 switch) -> switch (8 poorts unif met poe in en out) -> switch (8 poorts unif met poe in en out) -> AP (unifi lite 6)
Zonder ook maar één extra PoE Injector of Adapter :?

In principe hoort dat niet te werken en zit je eigenlijk te gokken of het wel stabiel blijft werken...

code:
1
Main Switch <- 803.at -> Accesspoint/Switch <- 802.3af -> Accesspoint/Switch

En dan houdt het op! :D

/EDIT :
Ethirty schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:52:
Je kan prima nog van at naar af mits de apparatuur dat ondersteund en niet teveel stroom trekt ;)
Dat is net als dat verhaal om met de 8-poorts PoE 60 Watt te gaan knoeien met In Wall modellen en een US 8 erachter : Houtje Touwtje geknoei waar ik nooit aan zou beginnen! ;)

[Voor 26% gewijzigd door nero355 op 02-06-2021 19:10]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:19

Ethirty

Who...me?

Je kan prima nog van at naar af mits de apparatuur dat ondersteund en niet teveel stroom trekt ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Eergisteren de firmware van de CK gen2 op werk geüpdate. Werd vervolgens niet meer gevonden, gedoe enz en meerdere malen opnieuw opgestart. Het werkt weer en alles weer benaderbaar, maar.... niet meer te vinden in de Unifi Network Portal (https://network.unifi.ui.com/), daar staat alleen nog maar mijn persoonlijke CK.

In de app werkt het allemaal perfect, kan ook schakelen tussen de twee controllers. Kan dus niet meer vanuit huis even in het netwerk kijken via de laptop, wat een enkele keer wel eens nodig is.

Ik zoek me suf en kom alleen maar op antwoorden op UBN forum dat het bij anderen ook wel eens gebeurt is, maar oplossingen (behalve opnieuw opstarten) ben ik nog niet tegen gekomen. Heb het idee dat de oplossing voor mijn neus ligt, maar ik kijk er overheen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

nero355 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Zonder ook maar één extra PoE Injector of Adapter :?

In principe hoort dat niet te werken en zit je eigenlijk te gokken of het wel stabiel blijft werken...

code:
1
Main Switch <- 803.at -> Accesspoint/Switch <- 802.3af -> Accesspoint/Switch

En dan houdt het op! :D
Waarom zou dat niet werken? Waar is dat op gebaseerd? Draait hier al een jaar zonder problemen of instabiliteit.

Sterker nog. Tot voorkort zat er een eerste generatie lite ap op. Dus met de poe converter. Ging ook al de brandweer.

De twee switches hosten een nutanix cluster met 4x 2 lacp connecties. Dus ze krijgen ook nog eens op hun flikker. Geen enkel probleem.

Eerste poort links komt uit de meterkast vanuit de 24 poorts poe switch. De doorlus zie je ook. Laatste poort rechts is de lite 6 access point.

[Voor 38% gewijzigd door Tylen op 02-06-2021 21:07]

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weet iemand een manier om een site te verwijderen uit de controller, zonder dat de apparatuur onder die site wordt gereset?

Een zoektocht leert me dat de netwerkkabel uit de controller halen voordat ik de site delete zou moeten werken, maar de controller draait op een VPS dus dat gaat lastig. Misschien mis ik iets, maar de apparatuur (in dit geval 1 AP) disconnecten voor ik de site verwijder zou dan toch hetzelfde effect moeten hebben?

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:52

robertwebbe

Robert Webbe

@pinda powerrr Heb je al eens gekeken met de Chrome browser?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• twieren
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:35
Timmert schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:43:
Weet iemand een manier om een site te verwijderen uit de controller, zonder dat de apparatuur onder die site wordt gereset?

Een zoektocht leert me dat de netwerkkabel uit de controller halen voordat ik de site delete zou moeten werken, maar de controller draait op een VPS dus dat gaat lastig. Misschien mis ik iets, maar de apparatuur (in dit geval 1 AP) disconnecten voor ik de site verwijder zou dan toch hetzelfde effect moeten hebben?
Nooit eerder geprobeerd. Maar misschien het netwerk waar AP hangt internet loos maken?
Omdat het eigenlijk gewoon niet de bedoeling is :)
Waar is dat op gebaseerd?
De documentatie van Ubiquiti zelf uiteraard! B)

Ik roep niet zomaar iets hé! ;)
Draait hier al een jaar zonder problemen of instabiliteit.
Ik ken wel meer van dat soort "Ja, maar het heeft altijd goed gewerkt!" voorbeelden die na een bepaalde tijd spontaan niet meer werken of allerlei rare problemen beginnen te vertonen... ;)
Sterker nog. Tot voorkort zat er een eerste generatie lite ap op. Dus met de poe converter. Ging ook al de brandweer.

De twee switches hosten een nutanix cluster met 4x 2 lacp connecties. Dus ze krijgen ook nog eens op hun flikker. Geen enkel probleem.

[Afbeelding]

Eerste poort links komt uit de meterkast vanuit de 24 poorts poe switch. De doorlus zie je ook. Laatste poort rechts is de lite 6 access point.
Leuk, maar nogmaals : Het hoort niet! :P

..

[Voor 99% gewijzigd door ed1703 op 03-06-2021 06:13]

nero355 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:33:
[...]

[...]

[...]

Ik ken wel meer van dat soort "Ja, maar het heeft altijd goed gewerkt!" voorbeelden die na een bepaalde tijd spontaan niet meer werken of allerlei rare problemen beginnen te vertonen... ;)

[...]

Zou niet weten waarom niet, met spanning tree kom je niet in de problemen (Cisco adviseert nooit meer dan 7 switches in serie te zetten). Zelf heb ik 3 in serie en dat werkt zonder issues. Ook met PoE kom je niet in de problemen mits er genoeg juice is, wat de vraagsteller echter wil is ook PoE NA het AP hebben om er een camera achter te hangen en die setup bestaat bij UI niet. Bij de nieuwe pro is de doorluspoort zelfs verdwenen dacht ik. Zie verder de warning van UI.
802.3af: 48V Passive. However, the 803.3af power source might not provide enough power budget to power the switch and have enough left to power a device on port 8.

[Voor 16% gewijzigd door ed1703 op 03-06-2021 06:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

nero355 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:33:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik wil je graag geloven hoor. Maar heb de hele nacht lopen spitten in de ubiquiti documentatie maar kan het niet vinden ;). Heb je een linkje voor ons?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-06 18:40
xbeam schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Heb je al kunnen testen?
Jazeker! Jouw tip heeft gewerkt. Nadat ik de glasvezel in de SFP module had gedaan en deze daarna in de USG, kreeg ik een IP adres. Sindsdien weer 1x uitval gehad. Op dezelfde manier weer een IP adres gekregen. Gisteren de wan poort maar op full duplex geforceerd via de CLI. Hopelijk is het nu stabiel. Is wel een suf probleem!

Polestar 2 | Honda S2000

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik kan nergens de hoogte van de UniFi AC Mesh vinden met de antennes horizontaal. Kan iemand dat opmeten? :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

robertwebbe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:42:
@pinda powerrr Heb je al eens gekeken met de Chrome browser?
Ik gebruik enkel Chrome....

edit: Heb nu de UBNT add-on geïnstalleerd, CK wordt gevonden, komt ook weer in de netwerk portal naar boven, maar schijnt door een ander beheerd te zijn 8)7

edit 2: Was er dus uitgegooid als beheerder na de update .... |:(

[Voor 36% gewijzigd door pinda powerrr op 03-06-2021 11:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

CrashOne schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:21:
Ik kan nergens de hoogte van de UniFi AC Mesh vinden met de antennes horizontaal. Kan iemand dat opmeten? :)
De hoogte met horizontale antennes is 24cm, let wel dat je onderaan nog een klein beetje extra nodig hebt voor de ethernet-kabel die er uit komt, een minimale bocht (afhankelijk van exacte kabel) zou ik toch minstens 1cm voor tellen (dus dat is dan 25cm in totaal).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @HielkeJ afgeplitst naar: Aankoopadvies Ubiquiti setup.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

roeleboel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:52:
[...]

De hoogte met horizontale antennes is 24cm, let wel dat je onderaan nog een klein beetje extra nodig hebt voor de ethernet-kabel die er uit komt, een minimale bocht (afhankelijk van exacte kabel) zou ik toch minstens 1cm voor tellen (dus dat is dan 25cm in totaal).
Dank! Nog best hoog, dan ga ik voor een dakdoorvoer door de veranda, in plaats van onder de veranda :)

ed1703 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:11:
Zou niet weten waarom niet, met spanning tree kom je niet in de problemen (Cisco adviseert nooit meer dan 7 switches in serie te zetten). Zelf heb ik 3 in serie en dat werkt zonder issues. Ook met PoE kom je niet in de problemen mits er genoeg juice is, wat de vraagsteller echter wil is ook PoE NA het AP hebben om er een camera achter te hangen en die setup bestaat bij UI niet. Bij de nieuwe pro is de doorluspoort zelfs verdwenen dacht ik. Zie verder de warning van UI.

[...]
De AC Pro had dan ook geen tweede PoE poort : Dat was puur een Bridged ding!

Alleen de In Wall accesspoints kunnen met 803.at gevoed worden, zodat ze weer 802.3af kunnen doorsturen :)
Tylen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:16:
Ik wil je graag geloven hoor. Maar heb de hele nacht lopen spitten in de ubiquiti documentatie maar kan het niet vinden ;). Heb je een linkje voor ons?
Geen linkje, maar wel de uitleg van de logica :
- 30 Watt 803.at
- 15 Watt 802.3af

Dus op één poort worden maar 2 apparaten aangeraden :)

Waar ik dit precies heb gezien weet ik niet meer dus je zal me maar gewoon op mijn woord moeten geloven...
CrashOne schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:21:
roeleboel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:52:
Bovenstaande klopt inderdaad, maar ik heb voor de grap effe snel nog wat meer meuk gemeten :

- Lengte van één antenne : 15,5 cm.
- Hoogte die bovenop de AC Mesh komt als je de antenne knikt : 4 cm.
- De lengte van het stukje van de antenne die overblijft : 13 cm.
- Dikte van een AC Mesh : 2,5 cm.
- Dikte van de muurbeugel : 1,5 cm.

* nero355 is een beetje fanboy van het gekke ding... :$ O-) WiFi in de Tuin FTW!!! 8) :*) :+

• dbeusink
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:03
Voor de tweakers die NextDNS CLI op de USG(P) draaien, er schijnt iets aan de hand te zijn met het ISRG Root X1 root CA certificaat van Let's Encrypt.

Ik kreeg de volgende meldingen:
code:
1
2
Jun  3 14:33:25 BEUS-00-MK-GW nextdns[6759]: Endpoint provider failed: &{dns.nextdns.io. https://dns.nextdns.io}: exchange: roundtrip: x509: certificate signed by unknown authority
Jun  3 14:33:26 BEUS-00-MK-GW nextdns[6759]: Endpoint failed: https://dns1.nextdns.io#45.90.28.0,2a07:a8c0::: roundtrip: x509: certificate signed by unknown authority

Ze hebben het root certificaat toegevoegd aan versie v1.32.3 (02-06-2021).
Sinds de upgrade heb ik hier geen last meer van :)

NextDNS bleef overigens wel gewoon werken omdat ze dns2.nextdns.io nog hebben uitgerust met de oude root chain maar dit houdt op in september.

Edit: Link om de ISRA X1 en X2 certificaten handmatig te installeren op de USG.

[Voor 16% gewijzigd door dbeusink op 03-06-2021 16:57]

nero355 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Maar dat is in dit geval toch ook zo?
Zolang het wattage laag genoeg is, is zoiets geen enkel probleem.

[Voor 16% gewijzigd door ed1703 op 03-06-2021 16:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:17

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Hmmm, dan houdt het voor mij ook even op. Enige wat ik zelf nog zou bedenken is een extra controller installeren om te kijken of het je controller is of je AP zelf.
Oude controller aangeslingerd, ook geen sjoege, vage shit. Inmiddels een nieuwe AP besteld en binnen en met 10 minuten up and running. Die andere kan dus retour

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[...]

Alleen de In Wall accesspoints kunnen met 803.at gevoed worden, zodat ze weer 802.3af kunnen doorsturen :)

[...]

- 30 Watt 803.at
- 15 Watt 802.3af

Waar ik dit precies heb gezien weet ik niet meer dus je zal me maar gewoon op mijn woord moeten geloven...

[...]

[...]

Bovenstaande klopt inderdaad, maar ik heb voor de grap effe snel nog wat meer meuk gemeten :

* nero355 is een beetje fanboy van het gekke ding... :$ O-) WiFi in de Tuin FTW!!! 8) :*) :+
Haha, top!

Ik heb een aansluitpunt onder de veranda, maar daar past de AC Mesh niet onder zonder uit te steken. Dus ga nu kijken of ik een gat naar boven kan maken, met een dakdoorvoer. Dan zet ik hem net als deze mede-Tweaker zo op het dak: productreview: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) review door Nightcrawler28

Vanaf dat punt is de tuin zo'n 35 meter diep, verwacht dus nog redelijke dekking achter in de tuin.

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-06 21:40
Ik heb vreemd gedrag in mijn netwerk.
In sommige configuraties heb ik geen toegang tot andere lokale machines.

In de meterkast heb ik een setup van
UDM Pro -> Swtich Aggregation -> POE16

Die POE16 gaat naar alle kamers toe.
UDM pro alleen naar Switch Aggregation, WAN en Camera's

In de meterkast, heb ik een Lite 6
zolder en kantoor (1e etage) beide in-wall HD.
Maar in de woonkamer heb ik een flex switch met een Wifi6 access point.

Als ik met wifi verbonden zit in de woonkamer heb ik geen toegang tot mijn home assistant in de meterkast (aangesloten op de poe16). Maar vanaf kantoor wel.

Ik heb gekeken ik heb geen device isolation ofzo aan staan. geen idee waar ik moet kijken..
:*)
Ik heb een aansluitpunt onder de veranda, maar daar past de AC Mesh niet onder zonder uit te steken. Dus ga nu kijken of ik een gat naar boven kan maken, met een dakdoorvoer. Dan zet ik hem net als deze mede-Tweaker zo op het dak: productreview: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) review door Nightcrawler28
Kijk alleen uit dat die niet het hoogste punt in de omgeving is vanwege eventuele blikseminslag en zo...
Vanaf dat punt is de tuin zo'n 35 meter diep, verwacht dus nog redelijke dekking achter in de tuin.
Dat moet makkelijk kunnen! Zelfs het dubbele daarvan! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
[...]

[...]

- 30 Watt 803.at
- 15 Watt 802.3af

[...]

[...]

Hier 2 linkjes
https://help.ui.com/hc/en-us/articles/360015399993

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115000263008

Acties:
  • +1Henk 'm!
Staat ook hier niet in, behalve dat je de maximum wattage per poort niet mag overschrijden. Klopt dus exact met wat @Tylen al eerder aangaf.

Men kan beter stoppen met onderbuikgevoel te verkopen in dit topic, het zorgt voor veel ruis. Niet als sneer, wel gebeurt het hier te vaak.

[Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 04-06-2021 06:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:03
ed1703 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:20:
[...]

Staat ook hier niet in, behalve dat je de maximum wattage per poort niet mag overschrijden. Klopt dus exact met wat @Tylen al eerder aangaf.

Men kan beter stoppen met onderbuikgevoel te verkopen in dit topic, het zorgt voor veel ruis. Niet als sneer, wel gebeurt het hier te vaak.
Met behulp van de links staat alles wat je moet weten bij het plannen van een netwerk. Als je de specs leest dan zou het in theorie al ophouden na de tweede US-8 als je het max. vermogen in acht neemt. Echter, in de praktijk zullen je Unifi devices dusdanig minder vermogen verbruiken dat de situatie van @Tylen makkelijk blijft werken. Bij mij thuis gebruiken mijn devices ook maar 1/3 van het maximum vermogen.

In een thuisomgeving zou ik dus ook zonder aarzelen deze devices aan elkaar linken zolang de PoE capaciceit dit toelaat. In een kantoor omgeving zou ik dat dus niet doen omdat het gewoon simpelweg niet netjes is om een netwerk te plannen zonder de max. vermogens in acht te nemen.

DeviceVermogen in/uitVermogen overPoE type uit
USW-24-PoE+30W (PoE+)30 WPoE+ 802.3at
US-8-12W (Max.)12 W (max. out P8)PoE 802.3af
US-8-12W (Max.) < 12 W (specs. out P8)PoE 802.3af
U6-Lite-12W (Max.) < 12 W PoE 802.3af

US-8
Port 8 can deliver up to 12W of power when powered by 802.3at PoE+, 48V passive PoE, or the included power adapter*. (If the power source is 802.3af PoE, then the PoE output budget will be less than 12W.)

Acties:
  • +1Henk 'm!
dbeusink schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:16:
[...]

US-8
Port 8 can deliver up to 12W of power when powered by 802.3at PoE+, 48V passive PoE, or the included power adapter*. (If the power source is 802.3af PoE, then the PoE output budget will be less than 12W.)
Juist ja, wat in @Tylen geval ook al wat waarschijnlijker werkt, omdat hij er geen U6 aan (had/heeft) hangen, maar de voorgaande versie, die het met de helft van dat wattage doet.

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een apparaat (ook onze yealink telefoons en intercoms niet) het maximum zien verbruiken. Meestal zit het op 60% en komt het ook nooit hoger. Specs zijn voor mij niet heilig.
Ik heb meer problemen met dit soort constructies op passive dan af/at, maar dat terzijde.

[Voor 21% gewijzigd door ed1703 op 04-06-2021 08:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

ed1703 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:37:
[...]

Juist ja, wat in @Tylen geval ook al wat waarschijnlijker werkt, omdat hij er geen U6 aan (had/heeft) hangen, maar de voorgaande versie, die het met de helft van dat wattage doet.

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een apparaat (ook onze yealink telefoons en intercoms niet) het maximum zien verbruiken. Meestal zit het op 60% en komt het ook nooit hoger. Specs zijn voor mij niet heilig.
Ik heb er al een maand een unifi lite 6 aan hangen hoor ;).

@dbeusink ben het met je eens hoor dat je dit niet in een zakelijke omgeving moet doen. Maar dit is bij mij thuis ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Ik heb er al een maand een unifi lite 6 aan hangen hoor ;).
Ah ok ;) I missed that.

[Voor 34% gewijzigd door ed1703 op 04-06-2021 08:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 20:55
mr3000 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:13:
Ik heb vreemd gedrag in mijn netwerk.
In sommige configuraties heb ik geen toegang tot andere lokale machines.

In de meterkast heb ik een setup van
UDM Pro -> Swtich Aggregation -> POE16

Die POE16 gaat naar alle kamers toe.
UDM pro alleen naar Switch Aggregation, WAN en Camera's

In de meterkast, heb ik een Lite 6
zolder en kantoor (1e etage) beide in-wall HD.
Maar in de woonkamer heb ik een flex switch met een Wifi6 access point.

Als ik met wifi verbonden zit in de woonkamer heb ik geen toegang tot mijn home assistant in de meterkast (aangesloten op de poe16). Maar vanaf kantoor wel.

Ik heb gekeken ik heb geen device isolation ofzo aan staan. geen idee waar ik moet kijken..
Ook geen VLAN actief op de poorten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met m'n Unifi network.

Ik heb een cloudkey hangen samen met 3 stuks UAP-AC-LR

Controller versie 6.1.71

Firmware versie UAP-AC-LR 5.43.36.12724

In totaal zo'n 50 clients, verbonden via een private afgeschermd netwerk en een public netwerk.

Random clients over random accesspoints verliezen constant verbinding, de enigste oplossing is om de accesspoint te herstarten via de controller software.

Het hele Unifi verhaalt draait hier toch zeker ruim 3 jaar stabiel, maar sinds de laatste weken niets anders dan problemen.

Aangezien het hier om random clients gaat, en random accesspoints en alle firmware up to date is weet ik ff niet wat te doen. Iemand van jullie tips?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Tylen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:50:
[...]

Zet je wifi ai even uit ;)
@Dysan had je dit nog geprobeerd???

Acties:
  • +1Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:37:
[...]

Ik heb meer problemen met dit soort constructies op passive dan af/at, maar dat terzijde.
Vaak gebruiken devices meer tijdens het opstarten. Ik heb ook een netwerk wat zo prima draait maar wanneer ik de switch reboot moet ik wel alle telefoons,camera en ap’s aan die switch hangen 1 voor 1 op starten om het power budget van de switch niet overschrijden. anders klapt de switch tijdens het opstarten steeds uit

[Voor 4% gewijzigd door xbeam op 04-06-2021 10:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Vaak gebruiken devices meer tijdens het opstarten. Ik heb ok een netwerk wat prima zo prima draait maar wanneer ik de switch reboot moet ik alle telefoon en camera en ap’s aan die switch wel 1 voor 1 op starten anders klapt de switch er steeds uit
Dat is het lot van een tweakers-gebruiker >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:21:
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met m'n Unifi network.

Ik heb een cloudkey hangen samen met 3 stuks UAP-AC-LR

Controller versie 6.1.71

Firmware versie UAP-AC-LR 5.43.36.12724

In totaal zo'n 50 clients, verbonden via een private afgeschermd netwerk en een public netwerk.

Random clients over random accesspoints verliezen constant verbinding, de enigste oplossing is om de accesspoint te herstarten via de controller software.

Het hele Unifi verhaalt draait hier toch zeker ruim 3 jaar stabiel, maar sinds de laatste weken niets anders dan problemen.

Aangezien het hier om random clients gaat, en random accesspoints en alle firmware up to date is weet ik ff niet wat te doen. Iemand van jullie tips?
er is voor de controller nog een nieuwere firmware als het goed is? 6.2.25. Kwam dit nadat je over ging naar de 6.x firmware? Controller al eens even uitgezet? Alle instellingen langsgelopen, is al die leipe beta zooi uit? :p Kanaal en vermogensinstellingen ook nog ok? Heb je een los 2G en een los 5G netwerk of kunnen client zelf switchen?

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 23:18
maratropa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:08:
[...]

er is voor de controller nog een nieuwere firmware als het goed is? 6.2.25. Kwam dit nadat je over ging naar de 6.x firmware? Controller al eens even uitgezet? Alle instellingen langsgelopen, is al die leipe beta zooi uit? :p Kanaal en vermogensinstellingen ook nog ok? Heb je een los 2G en een los 5G netwerk of kunnen client zelf switchen?
Als ik de firmware controleer geeft hij niet aan dat er een nieuwe is.

Ik draai eigenlijk altijd de nieuwste firmware, ik weet niet hoe lang de 6.x firmware al bestaat? De klachten zijn er sinds een aantal weken.

Controller ook al wel eens gereset / uitgezet.

Ik heb alles standaard draaien, geen "leipe beta zooi" aan of uitgezet. Ook qua kanalen en vermogensinstellingen nooit iets aan gepast. Ook geen losse 2G en 5G netwerken, gewoon alles default, wat dus tot een aantal weken geleden ruim 4 jaar goed gewerkt heeft.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Ik draai eigenlijk altijd de nieuwste firmware, ik weet niet hoe lang de 6.x firmware al bestaat? De klachten zijn er sinds een aantal weken.

Ik heb alles standaard draaien, geen "leipe beta zooi" aan of uitgezet. Ook qua kanalen en vermogensinstellingen nooit iets aan gepast. Ook geen losse 2G en 5G netwerken, gewoon alles default, wat dus tot een aantal weken geleden ruim 4 jaar goed gewerkt heeft.
hmm ik ging uit van de losse controller op m'n nas die ik hier thuis heb draaien, die zal wel iets voorlopen oid.

Als jij niks veranderd hebt dan lijkt me dat de nieuwe firmwares mogelijk schuld hebben? Je zou qua controller eens terug kunnen naar de laatste 5.x ? Op basis van berichtgeving, en ook de nieuw interface, heb ik een wat groter netwerk elders ook nog op 5.x lopen en kijk ik nog even de kat uit de boom voordat ik naar 6.x ga daarmee. Na een upgrade naar 6 piept de controller ook dat wifi instellingen niet comptible zijn en dat je wat moet veranderen, al kon ik niet meteen achterhalen wat hij bedoelde..
Op kritische netwerken zou ik zelf niet snel met unifi automatisch updaten van de controller aan hebben :) , maar dit alleen op geplande momenten doen.

[Voor 5% gewijzigd door maratropa op 04-06-2021 12:34]

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Als je alles standaard hebt staan, check dan even of beta dingen uitstaan. Schroef je power eens terug. Misschien staat die voor jouw omgeving veel te hoog.

Check je kanalen. Misschien heeft de buurman nieuwe AP's waardoor de kanalen ineens overlappen.

Ik draai 6.2.25 zonder problemen

[Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 04-06-2021 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-06 21:40
Cloud_VII schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:57:
[...]

Ook geen VLAN actief op de poorten?
Nope

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Iemand die een verklaring heeft voor het volgende:

Vriendin zit in de tuin op haar Macbook Air (late 2019) te werken en verbinding wordt elke 3 seconden verbroken. Na een tijdje connecten moet ik het wachtwoord van het WLAN weer ingeven en valt alles weer uit. AP hangt letterlijk aan de kant van de muur (spouwmuur) in de garage. Macbook Pro van mij geen enkel probleem. Nu zou ik zeggen dat ligt aan de het apparaat zelf maar eenmaal binnen heeft ie nergens last van. De telefoons + iPad hebben ook gewoon vol bereik.

Disconnect reden van die Air te zoeken bij de NanoHD's of op de Air zelf?

Ter info: er hangen 4 NanoHD's in huis (1x zolder, 1x eerste verdieping, 1x garage tegen tuin, 1x onder de trap achter de meterkast).

[Voor 10% gewijzigd door Typhone op 04-06-2021 15:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas_
Typhone schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:07:

Vriendin zit in de tuin op haar Macbook Air (late 2019) te werken en verbinding wordt elke 3 seconden verbroken. Na een tijdje connecten moet ik het wachtwoord van het WLAN weer ingeven en valt alles weer uit. AP hangt letterlijk aan de kant van de muur (spouwmuur) in de garage. Macbook Pro van mij geen enkel probleem. Nu zou ik zeggen dat ligt aan de het apparaat zelf maar eenmaal binnen heeft ie nergens last van. De telefoons + iPad hebben ook gewoon vol bereik.

Ter info: er hangen 4 NanoHD's in huis (1x zolder, 1x eerste verdieping, 1x garage tegen tuin, 1x onder de trap achter de meterkast).
Ik zou beginnen met het doorspitten van de logs op de macbook en de controller/ap

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cloud_VII
Skynett schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Waarom dan niet de rackoren 90 graden gedraaid monteren, dan kan je hem zo plat tegen de muur schroeven.

Nog een tip: plaats iets van een 4x4cm kabelgoot, daar kan je heel veel losse kabels in kwijt en ruimt enorm op. Gaatjes in de zijkant om kabels door te voeren op de juiste plaats.

Dit is geen zeurpost, maar gewoon goed bedoelde tips. Leuke volle meterkast verder.
Je had gelijk ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:20:

Niet helemaal waar!

Kijk eens wat er staat @ https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115000263008 meerdere keren :
* The IW models only support PoE Pass-Through when powered by 802.3at.
En toch zijn er mensen die zo'n ding met 802.3af aansturen, vervolgens de automatische setting die de PoE Passthrough uitschakelt gaan overrulen om toch weer een switch erachter te zetten of zelfs nog een In Wall in sommige gevallen! :F

Hetzelfde geldt voor de US 8 trouwens...

Maar goed...

Doe lekker wat je niet laten kan, echter moet je dan niet hier komen zeuren dat er het een en ander niet goed werkt of uitvalt zonder eerst dat soort dingen na te lopen! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Niet helemaal waar!

Kijk eens wat er staat @ https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115000263008 meerdere keren :

[...]

En toch zijn er mensen die zo'n ding met 802.3af aansturen, vervolgens de automatische setting die de PoE Passthrough uitschakelt gaan overrulen om toch weer een switch erachter te zetten of zelfs nog een In Wall in sommige gevallen! :F

Hetzelfde geldt voor de US 8 trouwens...
Hier noem je iets wat voor menig gebruiker ook onduidelijk naar voren is gebracht door UI.
Persoonlijk vind ik dat een AP altijd een eindstation qua PoE moet zijn, maarja.
Maar goed...

Doe lekker wat je niet laten kan, echter moet je dan niet hier komen zeuren dat er het een en ander niet goed werkt of uitvalt zonder eerst dat soort dingen na te lopen! :P
Dan hebben we hier niets meer te doen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:46:
Hier noem je iets wat voor menig gebruiker ook onduidelijk naar voren is gebracht door UI.
Persoonlijk vind ik dat een AP altijd een eindstation qua PoE moet zijn, maarja.
De Manuals die je bij een US 8 of AC In Wall krijgt zijn best wel duidelijk voor het grootste gedeelte, maar dan moet je ze natuurlijk wel lezen :)

Zit alleen een tabel bij die een beetje wazig is als ik het me goed herinner...
Dan hebben we hier niets meer te doen :9
Gokken doe ik wel in een Casino of zo :+

[Voor 3% gewijzigd door nero355 op 04-06-2021 16:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

Op de Ubiquiti subreddit staat het de laatste tijd vol met klachten over zowel de WiFi6 APs (Lite en LR) als de UDM(P). De WiFi zou vaak wegvallen en daarnaast zou de UDM(P) vaak unresponsive zijn waardoor deze gepowercycled moet worden. Als ik door dit topic blader zie ik deze geluiden hier niet terug, of vergis ik me? Het gaat zelfs zover dat veel mensen actief hun Ubiquiti spul zijn het vervangen voor Aruba of Ruckus...

Overigens vind ik het jammer maar ook zwak dat er nog steeds geen officieel statement/response is van uit Ubiquiti omtrent de FragAttacks. Vrijwel elke vendor heeft inmiddels een patch of security advisory uitgebracht.

Voordat je oordeelt, lees het hele topic eens door - It takes years to build a reputation and just minutes to ruin it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 23:01
Freekers schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:41:
Op de Ubiquiti subreddit staat het de laatste tijd vol met klachten over zowel de WiFi6 APs (Lite en LR) als de UDM(P). De WiFi zou vaak wegvallen en daarnaast zou de UDM(P) vaak unresponsive zijn waardoor deze gepowercycled moet worden. Als ik door dit topic blader zie ik deze geluiden hier niet terug, of vergis ik me? Het gaat zelfs zover dat veel mensen actief hun Ubiquiti spul zijn het vervangen voor Aruba of Ruckus...

Overigens vind ik het jammer maar ook zwak dat er nog steeds geen officieel statement/response is van uit Ubiquiti omtrent de FragAttacks. Vrijwel elke vendor heeft inmiddels een patch of security advisory uitgebracht.
Wat ik wel weet over de UDM(P) is dat er een memory leak in zit, die ook op de tracker gemeld is. Ik heb er ook last van, en het een keer per 12 uur herstarten van unifi-os brengt het geheugengebruik wel weer tot normale proporties terug. Om vervolgens weer naar 95% te stijgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Polyphemus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Wat ik wel weet over de UDM(P) is dat er een memory leak in zit, die ook op de tracker gemeld is. Ik heb er ook last van, en het een keer per 12 uur herstarten van unifi-os brengt het geheugengebruik wel weer tot normale proporties terug. Om vervolgens weer naar 95% te stijgen...
Hmm, dat klinkt niet al te best. Nu begin ik te twijfelen of ik geen verkeerde aankoop heb gedaan (de mijne zit nog in doos). Then again, als je Googled naar problemen met een willekeurig product van een ander merk vind je ook genoeg problemen als je er naar zoekt.

Anyway begrijp ik nou goed dat je je UDM(P) elke 12 uur herstart?!
Zou je me misschien een link kunnen geven naar het memory leak issue in de tracker? Ik kon deze zelf niet vinden... Dank!

Voordat je oordeelt, lees het hele topic eens door - It takes years to build a reputation and just minutes to ruin it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:50
Freekers schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Hmm, dat klinkt niet al te best. Nu begin ik te twijfelen of ik geen verkeerde aankoop heb gedaan (de mijne zit nog in doos). Then again, als je Googled naar problemen met een willekeurig product van een ander merk vind je ook genoeg problemen als je er naar zoekt.

Zou je me misschien een link kunnen geven naar het memory leak issue in de tracker? Ik kon deze zelf niet vinden... Dank!
Nee joh,
Die van mij draaien zonder problemen.
UMDP
2X ACLITE
1X NANOHD

het enige is dat apparaten soms niet willen switchen tussen de ACLITE en de NANOHD. Maar dat lijkt met de huidige Beta opgelost

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cloud_VII
[...]

Hier ook geen problemen met UDMP. Draait nu al een week op 50% memory. Prima.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 22:40
Heb hier 3 keer de AP 6 Lite’s hangen zonder problemen, doen uitstekend hun werk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:41

nexhil

BAM!

De 4 6 lite’s en 6 1 long range die ik heb weg gehangen bij klanten doen het prima op dit moment.

Mijn udmp heeft een uptime van 2 maanden en 2 weken nu. Upgraden blijft spannend, maar dat is ook bij andere merken zoals Checkpoint of Fortigate. Daar gaat het ook niet altijd goed, daar beheren we er op het werk een paar honderd van.

[Voor 54% gewijzigd door nexhil op 05-06-2021 08:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 15-06 14:34
Er schijnt een memory leak in de IPS/IDS te zitten. Gister was mijn memoryload 90+ ik heb ids/ips even uitgezet en de UDMP herstart. Kijken hoe het nu gaat....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 00:44
[...]

10 jaar geleden was voor wifi al het consumentenspul brak en het enterprise niet te betalen. Unifi was letterlijk de enige betaalbare optie waarmee je super wifi kreeg voor je geld. De unifi ap (802.11n) was een topper, de vierkante ac een flop en de unifi ac ook een topper.
Unifi heeft echter altijd een reputatie gehad om firmwares te verknallen, het was altijd zoeken welke stable je het beste kon gebruiken en dan nog kon die bij de een perfect werken en de ander veel issues opleveren.
Ubiquiti is daarna wild gegaan en heeft van alles gereleased waar het vooral in de unifi lijn rommelen was. De usg en udm heb ik nooit goede producten gevonden, de edgemax routers wel (op vage problemen na omdat ze een goedkope usb stick intern gebruikten voor os storage……)

Nu is het 2021 en zijn er legio mogelijkheden om betabaar wifi te krijgen buiten ubiquiti. Ubiquiti teert nog een beetje op hun succesnummers maar je moet je echt goed inlezen voor je iets koopt. Mijn afdronk (niet 100% betrouwbaar aangezien ik onlangs na 10 jaar uit het ubiquiti ecosysteem ben gestapt)
Usg/udm: instabiel, vooral icm igmp proxy (usg)
Unifi ac lite/pro: topper mits juiste firmware
Edgemax lijn: toppers
Unifi wifi6: geen idee…

CISSP! Drop your encryption keys!

• GioStyle
@laurens0619

Naar welk systeem ben je dan overgestapt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 23:01
[...]

Ik heb in de crontab op een raspberrypi een ssh-commando draaien die alleen het OS opnieuw start, niet het hele apparaat :)

Dit is het topic:
https://community.ui.com/...5a-406d-acd2-eb896b255876

• laurens0619
  • Laatst online: 00:44
GioStyle schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:13:
@laurens0619

Naar welk systeem ben je dan overgestapt?
Dat durf ik hier niet te zeggen :+
Ik gebruik nog een ubiquiti nanostation om wifi op te pikken voor een vakantiehuisje.
Ik had altijd een edgerouter x maar sinds iptv routed is heb ik dat vervangen voor de standaard experiabox. Ik mis geen feautures

Voor wifi heb ik een deco m4, zit dezelfde chipset in als de unifi ac lite. Ik gebruikte eigenlijk maar 3 features van de unifi:
- apart ssid voor 5ghz
- guest wifi dmv firewalling ipv vlan
- wired backhaul

En dat kan die tplink dus ook (alleen voor minder geld). Maar eerlijk is eerlijk dit is doodsaai en is totaal niet te vergelijken met unifi qua feautures

[Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 05-06-2021 09:42]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:31
Typhone schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:07:

Blijft de Air misschien hangen op een van de andere accesspoints en daardoor brakke verbinding? Snelle test; alle andere accesspoints even “uit” en kijken of het met enkel het garage accesspoint nog steeds zo is?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Dank voor jullie reacties, @blaaspijp @Cloud_VII @GioStyle @nexhil dat stelt me al wat gerust :)
Polyphemus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:16:
Ik heb in de crontab op een raspberrypi een ssh-commando draaien die alleen het OS opnieuw start, niet het hele apparaat :)

Dit is het topic:
https://community.ui.com/...5a-406d-acd2-eb896b255876
Ah, okay. Met zo'n workaround zou ik nog kunnen leven, zolang connectiviteit gewoon blijft werken.

Thnx voor de link, kon 'm serieus niet vinden. Goed verstopt wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Freekers schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:50:
Dank voor jullie reacties, @blaaspijp @Cloud_VII @GioStyle @nexhil dat stelt me al wat gerust :)

[...]

Ah, okay. Met zo'n workaround zou ik nog kunnen leven, zolang connectiviteit gewoon blijft werken.

Thnx voor de link, kon 'm serieus niet vinden. Goed verstopt wel.
Ik heb sinds kort een UDM en een AP 6 Lite. Het meeste werkt perfect, en met deze twee heb ik in mijn hele huis goede wifi coverage. Het netwerk zelf is stabiel, alleen merk ik dat je wel met de opties moet spelen om alle apparaten lekker te laten werken. Vooral niet teveel prutsen met de beta features die interessant zijn, maar waar oudere apparaten vaak niet goed mee overweg kunnen...

Wel heb ik nog steeds dat mijn printer niet bereikbaar is na verloop van tijd. Die zit ondertussen op zijn eigen SSID op 2.4GHz, zodat ik daar de settings kan vinden die voor hem goed werken, zonder de rest in de weg te zitten. Zodra ik die SSID weer opnieuw start, dan is de printer weer beschikbaar.
Zoals ik al eerder heb gezegd is dat wel ff balen, want dat maakt toch dat mijn vrouw het idee heeft dat dit eigenlijk minder goed is dan mijn Netgear R7000...

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:33
Gisteren wou ik dat scannen met AR doen op de UDM Pro maar daarna liepen die blauw/paarse balletjes op het display vast. Herstarten heeft het verholpen. Iemand enig idee waar dit eventueel door kan komen?

Tevens heb ik nu het 1Gbit/s glasvezel abonnement van KPN. Echter haal ik dit maar:
Download 791 Mbps
Upload 732 Mbps
Ping 5 ms

Is dit niet een beetje weinig voor 1Gbit/s glas? En zou het meer in de range van 900-950 moeten liggen?

Internet Thread Management heb ik nog uitgeschakeld.

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• GioStyle
De UDM Pro trekt met gemak een gigabitlijntje dicht. Ik denk persoonlijk dat het eerder ligt aan de uploader. Kan diegene wel gigabit aanleveren?

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:33
GioStyle schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:31:
De UDM Pro trekt met gemak een gigabitlijntje dicht. Ik denk persoonlijk dat het eerder ligt aan de uploader. Kan diegene wel gigabit aanleveren?
Volgens Tweak:
Van de ‘bruto’ 1000 Mbit hou je ‘netto’ vaak tussen de 930 en de 960 Mbit over.

Mijne schommelt tussen de 600 en 900. Kan je via de Network portaal ook een andere server kiezen?

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

laurens0619 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:48:
10 jaar geleden was voor wifi al het consumentenspul brak en het enterprise niet te betalen. Unifi was letterlijk de enige betaalbare optie waarmee je super wifi kreeg voor je geld.
10 jaar geleden kende ik UniFi niet eens en bouwde ik toch prima WiFi omgevingen op basis van verschillende merken accesspoints die prima samenwerkten :?
de edgemax routers wel (op vage problemen na omdat ze een goedkope usb stick intern gebruikten voor os storage……)
Liever dat dan moeilijk vervangbaar eMMC/UFS geheugen eerlijk gezegd, want gesoldeerd en moeilijker te flashen! :)
Usg/udm: instabiel, vooral icm igmp proxy (usg)
Niet mee eens :

Een USG is eerder te beperkt vanuit de UniFi GUI te configureren dan dat die instabiel is :)

Verder moet je gewoon geen Reclame TV kijken en dan heb je nergens last van en hou je elke maand geld over! :P :+
laurens0619 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:31:
Dat durf ik hier niet te zeggen :+
En terecht! :P :+
Ik had altijd een edgerouter x maar sinds iptv routed is heb ik dat vervangen voor de standaard experiabox.
Dat is gewoon te fixen als je effe in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie rondkijkt B)
Voor wifi heb ik een deco m4, zit dezelfde chipset in als de unifi ac lite. Ik gebruikte eigenlijk maar 3 features van de unifi:
- apart ssid voor 5ghz
- guest wifi dmv firewalling ipv vlan
- wired backhaul

En dat kan die tplink dus ook (alleen voor minder geld). Maar eerlijk is eerlijk dit is doodsaai en is totaal niet te vergelijken met unifi qua feautures
Die M4 set van 3 is een paar keer voor € 99 langsgekomen en daar kan je dan moeilijk omheen!

Maar je moet wel een account aanmaken en TP-Link doet ook aan Telemetry die je niet makkelijk kan uitzetten... -O-
Balachmar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:04:
Wel heb ik nog steeds dat mijn printer niet bereikbaar is na verloop van tijd.
Die zit ondertussen op zijn eigen SSID op 2.4GHz, zodat ik daar de settings kan vinden die voor hem goed werken, zonder de rest in de weg te zitten. Zodra ik die SSID weer opnieuw start, dan is de printer weer beschikbaar.
Ik zou zeggen stuur zowel Ubiquiti als de fabrikant van de printer een e-mail en kijk wat ze voor je kunnen doen! :)
Zoals ik al eerder heb gezegd is dat wel ff balen, want dat maakt toch dat mijn vrouw het idee heeft dat dit eigenlijk minder goed is dan mijn Netgear R7000...
De R7000 is dan ook een prima simpel ding, maar op een bepaald moment heeft Netgear flinke firmware blunders gemaakt die de NAT snelheid sloopten en dat is gewoon zonde! -O-

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

[...]

Ik zou zeggen stuur zowel Ubiquiti als de fabrikant van de printer een e-mail en kijk wat ze voor je kunnen doen! :)

[...]

De R7000 is dan ook een prima simpel ding, maar op een bepaald moment heeft Netgear flinke firmware blunders gemaakt die de NAT snelheid sloopten en dat is gewoon zonde! -O-
Ik ga ook zeker nog even wat posten op het Ubiquiti forum in de hoop daar tot een oplossing te komen. En ikzelf ben verder erg tevreden over het hele spul. Maar dat het niet zomaar werkt, en voorheen met de R7000 met custom firmware erop wel, is wat lastiger uitleggen richting mijn vrouw. En zorgt ervoor dat ik het toch niet aan zou raden voor een niet Tweakert.

Pagina: 1 ... 121 122 123 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True