[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 327 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik had gisteren dat de poort op mijn USW EnterpriseXG 24 die de link verzorgt naar de switch in mijn huiskamer opeens stopte met functioneren. Ik kreeg aan de kant van de huiskamer geen link indicatie, maar aan de kant van de USW EnterpriseXG 24 wel. Opnieuw inpluggen (aan beide kanten) werkte niet, hoewel de USW EnterpriseXG 24 na het opnieuw inpluggen wel aangaf dat er een link zou moeten zijn. Na het inpluggen in een andere poort werkte het verder weer. Na het opnieuw opstarten van de switch werkte de originele poort ook weer zoals het hoort.

Hebben mensen hier wel eens last van poorten die lijken te crashen? Weet iemand wat hier een mogelijke oorzaak van is en wat dan wellicht een herhaling kan voorkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 30-09-2025 09:55 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
ocf81 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:30:
Ik had gisteren dat de poort op mijn USW EnterpriseXG 24 die de link verzorgt naar de switch in mijn huiskamer opeens stopte met functioneren. Ik kreeg aan de kant van de huiskamer geen link indicatie, maar aan de kant van de USW EnterpriseXG 24 wel. Opnieuw inpluggen (aan beide kanten) werkte niet, hoewel de USW EnterpriseXG 24 na het opnieuw inpluggen wel aangaf dat er een link zou moeten zijn. Na het inpluggen in een andere poort werkte het verder weer. Na het opnieuw opstarten van de switch werkte de originele poort ook weer zoals het hoort.

Hebben mensen hier wel eens last van poorten die lijken te crashen? Weet iemand wat hier een mogelijke oorzaak van is en wat dan wellicht een herhaling kan voorkomen?
ik heb een vergelijkbaar probleem af en toe met een SFP+ verbinding tussen een USW XG10POE en een Aruba 1930 switch. daarbij geeft Aruba aan dat de link door spanning-tree of loop-detection disabled staat, en die gaat dan niet meer op enabled. (auto expire staat daar aan). Het lijkt er dan op of de poort lijkt te crashen maar als ik naar de management console ga en de error clear dan doet ie het gewoon weer. (wel jammer dat ik daarvoor dan een ander draadje moet inpluggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 21:20
ASS-Ware schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:49:
Oops ... https://unifi.ui.com/ ligt er uit momenteel.
Toch handig als je er lokaal ook bij kunt ... wat om de 1 of andere reden ook niet werkt.
Hmm.

Unifi UCG Ultra gereboot, alles werkt, behalve https://unifi.ui.com/ en lokale toegang tot Network.
Heel vreemd.

Een half uur later deed de website https://unifi.ui.com/ het weer en kon ik er lokaal ook weer bij.
Verontrustend.
Werd de Site Manager niet geupdate toevallig?
Ik zag ineens een linkermenu erbij.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:28
Fox-Racing schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:03:
[...]

Werd de Site Manager niet geupdate toevallig?
Ik zag ineens een linkermenu erbij.
Nope, ik update alles met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Hmmm hier ook wat vreemd (iig voor mij).

USW Flex mini van iemand overgenomen, aangesloten en is nog in een andere console in beheer. Gebeurd vaker, even resetten, adopten en klaar. Even later stond in de app opeens 'tap to resolve' en de melding dat het apparaat niet beheerd word in deze console :? Weer even gereset en melding weg maar lijkt de Flex mini niet goed te zijn. Als ik er in de app op klik krijg ik alleen te zien 'no clients found' en verder een zwart scherm :?

Meerdere keren gereset, FW update via recovery gedaan maar blijft de 'tap to resolve' geven.

Kijk ik op de PC dan staat de Flex mini er netjes bij en kan ik alles aanpassen wat ik bij mijn andere Flex mini ook kan doen dus lijkt prima adopted te zijn :?

Bugje in de app of is er wat niet goed aan de Flex mini?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28
Ik heb jarenlang een setup gedraaid met een EdgeRouter Lite en twee Ubiquiti access points, achter een Ziggo-modem in bridge modus. Werkte 10 jaar lang probleemloos, dus complimenten voor die hardware.

Nu ben ik overgestapt op Odido glasvezel met een Zyxel T-56 modem. Sindsdien krijg ik mijn eigen router en access points niet meer aan de praat. Vermoedelijk omdat de Zyxel T-56 niet in bridge modus staat (volgens mij kan dat ook niet), en zelf IP-adressen uitdeelt (192.168.1.1). Mijn EdgeRouter wil ook 192.168.1.1 gebruiken en dat botst natuurlijk.

Waarschijnlijk moet ik iets in de EdgeRouter aanpassen, maar het is alweer even geleden dat ik daar in gedoken ben. Heeft iemand ervaring met deze combinatie of een tip hoe dit het beste op te lossen?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Royalpieter schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:
Ik heb jarenlang een setup gedraaid met een EdgeRouter Lite en twee Ubiquiti access points, achter een Ziggo-modem in bridge modus. Werkte 10 jaar lang probleemloos, dus complimenten voor die hardware.

Nu ben ik overgestapt op Odido glasvezel met een Zyxel T-56 modem. Sindsdien krijg ik mijn eigen router en access points niet meer aan de praat. Vermoedelijk omdat de Zyxel T-56 niet in bridge modus staat (volgens mij kan dat ook niet), en zelf IP-adressen uitdeelt (192.168.1.1). Mijn EdgeRouter wil ook 192.168.1.1 gebruiken en dat botst natuurlijk.

Waarschijnlijk moet ik iets in de EdgeRouter aanpassen, maar het is alweer even geleden dat ik daar in gedoken ben. Heeft iemand ervaring met deze combinatie of een tip hoe dit het beste op te lossen?
Als je Odido direct wil draaien (zonder T-56) moet je wan naar vlan 300 zetten. Als je de zyxel T-56 wil blijven gebruiken kan je het LAN adres en de dhcp setting op de zyxel omzetten naar 192.168.2.1/24 en dan werkt de edge router weer gewoon als nat router.
Ik heb net vandaag het ene scenario naar het andere gemigreerd bij mijn ouders, dus zit nog vers in het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
martin484 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:52:
Ik heb nog een oude USG 3-p draaien en die is wel aan vervanging toe. Nu twijfel ik over de MAX en de Fiber, ik heb een ziggo verbinding (dus geen glas) maar neig naar de FIBER met het oog op de toekomst (sneller internet, misschien (ooit) overstap naar glas).

Is de Fiber ook voor nu een prima apparaat als je geen glasvezel hebt? Wat ik bijna vergeet, ik wil t.z.t. ook over met de deurbel en mogelijk 1 of 2 camera's toevoegen.
Ik stond voor dezelfde keuze; de vele ervaringen/klachten over de Max die erg warm wordt warenvoor mij de reden om de Fiber te nemen. Ook met het oog op de toekomst. Die heeft hier prima nog even op Ziggo gedraaid. Inmiddels over naar glas; die nu ingesteld als primaire WAN en Ziggo als secundaire (failover) WAN. Dat blijft zo totdat het Ziggo contract over een maand uitloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Je hebt de Zyxel toch niet nodig? Gewoon vanuit het glasvezelpunt direct in de Edge router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je niet in de Zyxel het subnet aanpassen?

Als je het subnet in de ER aanpast veranderen immers de alle interne IP addressen.

Maar als ik het goed zie heeft die Zyxel helemaal geen glasvezelaansluiting? Dus is het alleen een router? En heb je daarvoor nog een losse ONT die glasvezel => ethernet doet?
In dat geval heb je die hele Zyxel toch niet nodig? De ONT is dan je "bridge" die puur van glasvezel naar ethernet gaat. Enige dat je dan denk ik moet doen is gebruik maken van het juiste VLAN voor de WAN? En als je vaste telefonie afneemt overstappen op CheapConnect. Dan heb je gewoon een "vrije" VOIP oplossing die je op eigen (VOIP) hardware kunt instellen i.p.v. verplicht hardware van de provider gebruiken die alleen met hun eigen VOIP werkt en vervolgens weer naar een analoge lijn gaat zodat jouw telefoon er weer iets digitaals van kan maken. En telefonie bij ISPs is daarnaast ook duuur en CheapConnect is veel goedkoper (€9 per jaar i.p.v. paar euro per maand, geen starttarief, en bellen naar mobiel (duurst) voor 5,x cent per minuut, naar vast "ds helft". Bij ISPs betaal je denk ik altijd ruim meer dan 10 cent (intussen misschien soms al 20 cent?) per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28
Beer070 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:55:
[...]

Als je Odido direct wil draaien (zonder T-56) moet je wan naar vlan 300 zetten. Als je de zyxel T-56 wil blijven gebruiken kan je het LAN adres en de dhcp setting op de zyxel omzetten naar 192.168.2.1/24 en dan werkt de edge router weer gewoon als nat router.
Ik heb net vandaag het ene scenario naar het andere gemigreerd bij mijn ouders, dus zit nog vers in het geheugen
Het lijkt er inderdaad op dat die Zyxel helemaal niet nodig is, ik ga het eens proberen. Met die VLAN op 300, krijg ik daarmee ook de IPTV van Odido aan de praat? Die zit nu namelijk ook op de Zyxel aangesloten. Verder gebruik ik geen IP-telefonie, dus dat is geen probleem. Bedankt voor al jullie reacties, super fijn!

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
@Royalpieter Staat in de TS van het Odido glasvezel topic uitgelegd (maar daar zitten we nu niet besef ik :) ). TV bij Odido is "gewoon" unicast dus loopt over internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Royalpieter schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:42:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat die Zyxel helemaal niet nodig is, ik ga het eens proberen. Met die VLAN op 300, krijg ik daarmee ook de IPTV van Odido aan de praat? Die zit nu namelijk ook op de Zyxel aangesloten. Verder gebruik ik geen IP-telefonie, dus dat is geen probleem. Bedankt voor al jullie reacties, super fijn!
Ja, dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 21:49

zeroday

There is no alternative!

Miersel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:56:
[...]

Ik stond voor dezelfde keuze; de vele ervaringen/klachten over de Max die erg warm wordt warenvoor mij de reden om de Fiber te nemen. Ook met het oog op de toekomst. Die heeft hier prima nog even op Ziggo gedraaid. Inmiddels over naar glas; die nu ingesteld als primaire WAN en Ziggo als secundaire (failover) WAN. Dat blijft zo totdat het Ziggo contract over een maand uitloopt.
Interessant, hoe heb je de fiber aan glas gekoppeld en welke provider? Ik zit er ook over na te denken maar hik altijd maar weer aan de overgang en de eventueel missende functionaliteiten ala ipv6, vast ipv4, servers thuis kunnen draaien etc..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:03

Vliegvlug

Flight Simple

zeroday schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

Interessant, hoe heb je de fiber aan glas gekoppeld en welke provider?
Via koper met een ONT er tussen en het is Odido over Delta, zie Miersel in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik zit er ook over na te denken maar hik altijd maar weer aan de overgang en de eventueel missende functionaliteiten ala ipv6, vast ipv4, servers thuis kunnen draaien etc..
Ik heb al een tijdje Odido en daarvoor Ziggo jaren gehad maar ik heb nooit een issue gehad dat er geen IPv6 is.

En een vast IP krijg je tegenwoordig volgens mij alleen nog bij een zakelijk abonnement waar je flink meer voor betaald.
Zelf draai ik geen servers thuis op vpn na en daarvoor heb ik DynDNS ingesteld op mijn Cloud Gateway Ultra, zie: Vliegvlug in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Heb nu een ruim jaar Odido en mijn IP adres is tot op heden niet veranderd sinds het initiële aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Vliegvlug op 02-10-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Vliegvlug schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:46:
En een vast IP krijg je tegenwoordig volgens mij alleen nog bij een zakelijk abonnement waar je flink meer voor betaald.
Nee hoor, Freedom adverteert nog altijd met een vast IPv4 IP en vaste IPv6 range bij elk internetabonnement, dus ook die voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Overspark schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:15:
[...]

Nee hoor, Freedom adverteert nog altijd met een vast IPv4 IP en vaste IPv6 range bij elk internetabonnement, dus ook die voor consumenten.
Ah, dat wist ik niet dus dank voor het laten weten (y)
Is bij mij niet beschikbaar helaas.
Dat is de soort van voortzetting van XS4ALL toch? Daar zal dan ook wel een premium prijskaartje aan hangen.
Vroeger jarenlang ADSL van hun gehad tot het me echt te duur en traag werd en ik naar Ziggo ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanVI
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-10 13:29
Vliegvlug schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:46:
Heb nu een ruim jaar Odido en mijn IP adres is tot op heden niet veranderd sinds het initiële aansluiten.
Dit was ook mijn ervaring, tot ik laatst ongeveer 4 uur de modem los heb gekoppeld ivm werk in de meterkast. Toen deed mijn VPN niets meer, bleek dat ik daardoor wel een nieuw IP kreeg. Toch maar even DuckDNS ingericht om dat in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

HertogJanVI schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

Dit was ook mijn ervaring, tot ik laatst ongeveer 4 uur de modem los heb gekoppeld ivm werk in de meterkast. Toen deed mijn VPN niets meer, bleek dat ik daardoor wel een nieuw IP kreeg. Toch maar even DuckDNS ingericht om dat in de toekomst te voorkomen.
Hier inderdaad niet zolang zonder spanning op mijn router gezeten het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Vliegvlug schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:44:
[...]

Ah, dat wist ik niet dus dank voor het laten weten (y)
Is bij mij niet beschikbaar helaas.
Dat is de soort van voortzetting van XS4ALL toch? Daar zal dan ook wel een premium prijskaartje aan hangen.
Vroeger jarenlang ADSL van hun gehad tot het me echt te duur en traag werd en ik naar Ziggo ben overgestapt.
Klopt, ze zijn helaas niet goedkoop. Maar kwalitatief wel heel goed, het ligt er bijna nooit uit (tenzij de tussenpersoon waar je verbinding overheen gaat problemen heeft). Helpdesk is ook goed en neemt je serieus, alhoewel je soms wel lang moet wachten voordat je iemand aan de lijn hebt. Ik vind het zeer de moeite waard iig. En de AON KPN glasvezel die ik van ze heb kon ik zo in m'n UCG Fiber schuiven zonder moeilijk te hoeven doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Overspark op 02-10-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn nog wel meer ISPs met vast IP. Maar an zich eigenlijk wel wat geschreven werd "alleen zakelijk heeft het", of nouja, zolang je maar betaalt. Freedom, Glasnet, en de andere kleintjes hebben ook allemaal een premium prijs zeg maar. Leuk voor de Tweaker / enthousiasteling, maar de gewone consument ("Henk en Ingrid") wordt toch al nooit klant van zo'n ISP. Prijs is hoger en de normale consument levert het niks op (en ze hebben niet de naam zoals een KPN of Ziggo al decennia op teren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:57:
Er zijn nog wel meer ISPs met vast IP. Maar an zich eigenlijk wel wat geschreven werd "alleen zakelijk heeft het", of nouja, zolang je maar betaalt. Freedom, Glasnet, en de andere kleintjes hebben ook allemaal een premium prijs zeg maar. Leuk voor de Tweaker / enthousiasteling, maar de gewone consument ("Henk en Ingrid") wordt toch al nooit klant van zo'n ISP. Prijs is hoger en de normale consument levert het niks op (en ze hebben niet de naam zoals een KPN of Ziggo al decennia op teren).
Ik heb nog steeds xs4all via KPN, maar nog niet geprobeerd om mijn glas direct in my UDM-SE te prikken. Durf het ook niet echt aan omdat de ondersteuning van Xs4all en KPN op dit vlak echt bijzonder hard achteruit is gegaan. vraag al 2 jaar of ik mag upgraden naar 4Gbit, en bij KPN kan dit, maar niet met het Xs4all contract. en zolang ik dat heb kan ik ook niet over naar KPN. Dus dan moet ik eerst opzeggen, en daarna opnieuw aansluiten bij KPN om wel naar 4Gbit te gaan. Treurig hoe zo'n mooie club als Xs4all wordt stuk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beer070 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:11:
[...]

Ik heb nog steeds xs4all via KPN, maar nog niet geprobeerd om mijn glas direct in my UDM-SE te prikken. Durf het ook niet echt aan omdat de ondersteuning van Xs4all en KPN op dit vlak echt bijzonder hard achteruit is gegaan. vraag al 2 jaar of ik mag upgraden naar 4Gbit, en bij KPN kan dit, maar niet met het Xs4all contract. en zolang ik dat heb kan ik ook niet over naar KPN. Dus dan moet ik eerst opzeggen, en daarna opnieuw aansluiten bij KPN om wel naar 4Gbit te gaan. Treurig hoe zo'n mooie club als Xs4all wordt stuk gemaakt.
Xs4all is toch al jaaaren gewoon KPN? Alleen heb je nu een contract waar een andere naam dan KPN op staat. Maar volgens mij is alles wat Xs4all Xs4all maakt al lang verdwenen. Waarschijnlijk niet direct met de overname, maar met de tijd zal steeds meer zijn "over gezet" naar KPN. Administratie, klantenservice, .... Waardoor het uiteindelijk nog alleen een naam is. Hetzelfde als dat Caiway en Delta twee namen op 1 bedrijf was met 1 klantenservice die de ene keer opnamen met "Caiway" en de andere keer met "Delta". En dan net wat andere abonnementen.

Daarom dat Freedom is opgericht om het Xs4all "gevoel" weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Xs4all is toch al jaaaren gewoon KPN? Alleen heb je nu een contract waar een andere naam dan KPN op staat. Maar volgens mij is alles wat Xs4all Xs4all maakt al lang verdwenen. Waarschijnlijk niet direct met de overname, maar met de tijd zal steeds meer zijn "over gezet" naar KPN. Administratie, klantenservice, .... Waardoor het uiteindelijk nog alleen een naam is. Hetzelfde als dat Caiway en Delta twee namen op 1 bedrijf was met 1 klantenservice die de ene keer opnamen met "Caiway" en de andere keer met "Delta". En dan net wat andere abonnementen.

Daarom dat Freedom is opgericht om het Xs4all "gevoel" weer terug te krijgen?
ze hebben nog een 'eigen' helpdesk bij xs4all. maar de systeem integratie met KPN is dusdanig irritant dat ze mij als xs4all klant dus geen 4gbit aan kunnen bieden. Hier een screenshot van mijn kpn store. technisch kan ik tot 4Gbit, maar administratief niet meer dan 1Gbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAbAsIiS-Z-0eb9ewR8HdKoEHtc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DiAhe4pWDUfqhb98XCjKEUzt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beer070 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:37:
[...]

ze hebben nog een 'eigen' helpdesk bij xs4all. maar de systeem integratie met KPN is dusdanig irritant dat ze mij als xs4all klant dus geen 4gbit aan kunnen bieden. Hier een screenshot van mijn kpn store. technisch kan ik tot 4Gbit, maar administratief niet meer dan 1Gbit.

[Afbeelding]
Omdat je overgezet moet worden naar een andere portfolio. Volg onderstaande stappen indien beschikbaar:
Ik ben al klant bij KPN. Kan ik ook 4 Gbit/s krijgen?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm en kijk of er KPN Glasvezel internet beschikbaar is met 4 Gbit/s download- en 4 Gbit/s uploadsnelheid.

Let op: 4 Gbit/s is alleen beschikbaar op het nieuwste portfolio KPN Internet. Hiervoor moet je buiten je huidige contracttermijn zitten en jouw abonnement verlengen. Volg onderstaande stappen om dit te regelen.

Ga naar: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Log in op MijnKPN
Klik op ‘zelf samenstellen’
Klik op ‘abonnement aanpassen’ en kies voor internetsnelheid ‘SuperFiber 4’
Klik op ‘doorgaan naar winkelmand’ en rond de bestelling af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Enforcer schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:03:
[...]

Omdat je overgezet moet worden naar een andere portfolio. Volg onderstaande stappen indien beschikbaar:

[...]
Daar lukt het wel en ga ik minder betalen per maand voor 4gbit ipv 1gbit. Ik ga het proberen. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29

flexje

got-father

Ik krijg sinds vanmiddag een "click to resolve" / connection interrupted melding bij mijn US-16-150W.

Ik heb al een power cycle geprobeerd, ook de ucg max is opnieuw gestart.

Iemand?

Op de een of andere manier was de inform host aangepast naar unifi:8080,
deze heb ik via ssh aangepast naar http://<ipvancontroller>:8080/inform

[ Voor 29% gewijzigd door flexje op 04-10-2025 00:44 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appletower
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-10 12:53
Sinds deze week een UCG Fiber in gebruik. Alles werkt zoals het hoort (VLANs, IDS/IPS, ...) echter heb een probleem met de ingebouwde Ad Blocker. Zodra ik deze activeer, worden advertenties niet meer getoond. Top! Echter één site (tweakers.net !!!) duurt min. 60 seconden om te laden. Ook als ik "tweakers.net" whitelist.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Appletower schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:06:
Sinds deze week een UCG Fiber in gebruik. Alles werkt zoals het hoort (VLANs, IDS/IPS, ...) echter heb een probleem met de ingebouwde Ad Blocker. Zodra ik deze activeer, worden advertenties niet meer getoond. Top! Echter één site (tweakers.net !!!) duurt min. 60 seconden om te laden. Ook als ik "tweakers.net" whitelist.

Ik heb dezelfde config maar geen last van dit probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appletower
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-10 12:53
GekkeRipper schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:38:
[...]

Ik heb dezelfde config maar geen last van dit probleem.
Hmm. Vreemd. Nog even wat verder in dit probleem gedoken en probleem zit hem niet in de UCG. Is blijkbaar (om onverklaarbare redenen bij aanzetten van de Ad Blocker in Unifi) Chrome die vreemd doet. Bij gebruik van Safari gaat het allemaal goed.

Heb al eens de gehele cache van Chrome opgeschoond, maar nog geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appletower schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:06:

offtopic:
Ads blocken doe je primair beter in de browser (uBlock en consorten). Dat zorgt er en voor dat de browser niet voor niks alsnog gaat proberen een request te doen, en kan ook advertenties verbergen die vanaf het normale domein worden geserveerd.
DNS blocking blijft wel nog steeds een leuke aanvulling voor andere zaken (zo is volgens mij ook een tijd lang het domein dat Ubiquiti voor tracing vanuit hardware / controller geblokt geweest), maar in de browser zou ik gewoon daar een ad blocker instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Appletower schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
[...]

Hmm. Vreemd. Nog even wat verder in dit probleem gedoken en probleem zit hem niet in de UCG. Is blijkbaar (om onverklaarbare redenen bij aanzetten van de Ad Blocker in Unifi) Chrome die vreemd doet. Bij gebruik van Safari gaat het allemaal goed.

ik heb recent een vergelijkbaar probleem gehad met tweakers nadat ik de upgrade naar IOS 26 heb gedaan op een iPad. moest meerdere keren safari history leeggooien en uitloggen/inloggen om het weer een beetje werkbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het direct glasvezel van KPN aansluiten op een udm SE? Ik heb nu nog een 10gbit ethernet kabeltje lopen naar het KPN kastje maar zou leuk zijn om dit er tussenuit te werken…
Btw sinds vandaag 4gbit upgrade gedaan. De isp speed test draait 2.5gbit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Beer070 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:15:
Heeft er iemand ervaring met het direct glasvezel van KPN aansluiten op een udm SE? Ik heb nu nog een 10gbit ethernet kabeltje lopen naar het KPN kastje maar zou leuk zijn om dit er tussenuit te werken…
Daar is een heel eigen topic voor:
[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Appletower schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad op een UDM Pro, en het probleem zat in Ad Blocking bij IPv6. Unifi stuurt dan een 100::1 terug als IP, wat in de IPv6 spec staat als een blackhole range, maar Chrome probeert dan nog steeds een connectie op te bouwen. Ik heb dat opgelost door in de firewall alle traffic naar 100::/64 te droppen (reject) en sindsdien laadt alles weer snel in.

[ Voor 1% gewijzigd door EagleTitan op 06-10-2025 09:10 . Reden: geen code blocks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EagleTitan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:09:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad op een UDM Pro, en het probleem zat in Ad Blocking bij IPv6. Unifi stuurt dan een
code:
1
100::1
terug als IP, wat in de IPv6 spec staat als een blackhole range, maar Chrome probeert dan nog steeds een connectie op te bouwen. Ik heb dat opgelost door in de firewall alle traffic naar
code:
1
100::/64
te droppen (reject) en sindsdien laadt alles weer snel in.
Slim omheen gewerkt, en als je de block page uitschakelt krijg je dan een 0.0.0.0 of een NXDOMAIN terug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY1XoT93quy701OK1zm7COb11Gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ksSFpyFfBDWGmV4cGB1hF3pl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 06-10-2025 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Slim omheen gewerkt, en als je de block page uitschakelt krijg je dan een 0.0.0.0 of een NXDOMAIN terug?

[Afbeelding]
Ik gebruik 'block page' niet. Zit sowieso nog op Unifi OS 4.3.6, dus die functie is niet beschikbaar, De 100::1 / NOERROR is de standaard response bij Ad Blocking voor AAAA lookups. Voor A krijg je wel 0.0.0.0 / NXDOMAIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38

sapphire

Die-hard pruts0r

sapphire schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:27:
Hmmm hier ook wat vreemd (iig voor mij).

USW Flex mini van iemand overgenomen, aangesloten en is nog in een andere console in beheer. Gebeurd vaker, even resetten, adopten en klaar. Even later stond in de app opeens 'tap to resolve' en de melding dat het apparaat niet beheerd word in deze console :? Weer even gereset en melding weg maar lijkt de Flex mini niet goed te zijn. Als ik er in de app op klik krijg ik alleen te zien 'no clients found' en verder een zwart scherm :?

Meerdere keren gereset, FW update via recovery gedaan maar blijft de 'tap to resolve' geven.

Kijk ik op de PC dan staat de Flex mini er netjes bij en kan ik alles aanpassen wat ik bij mijn andere Flex mini ook kan doen dus lijkt prima adopted te zijn :?

Bugje in de app of is er wat niet goed aan de Flex mini?
Om maar even op mezelf terug te komen.

Nadat ik contact gehad heb met de vorige eigenaar werkte een reset en nieuwe adopt wel vlekkeloos. Zou bijna denken dat er in zijn console nog iets achtergebleven was :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Beer070 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:15:
2.5Gbps is ook ongeveer de max die de UDM-SE kan halen met PPPoE, doordat je geen HW offloading hebt. Was vroeger zelfs maar 1.5Gbps, dus ze hebben het wel wat kunnen optimaliseren.

Momenteel heb je alleen de UCG-Fiber en EFG die meer aan kunnen. UCGF heeft wel HW offloading en de EFG heeft simpelweg een veel snellere SoC. De UDM-Pro-Max zal ook meer halen, maar niet de volle 4Gbps met PPPoE volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 07-10-2025 00:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
BiG-GuY schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:26:
[...]

2.5Gbps is ook ongeveer de max die de UDM-SE kan halen met PPPoE, doordat je geen HW offloading hebt. Was vroeger zelfs maar 1.5Gbps, dus ze hebben het wel wat kunnen optimaliseren.

Momenteel heb je alleen de UCG-Fiber en EFG die meer aan kunnen. UCGF heeft wel HW offloading en de EFG heeft simpelweg een veel snellere SoC. De UDM-Pro-Max zal ook meer halen, maar niet de volle 4Gbps met PPPoE volgens mij.
Dank voor de uitleg. Weer wat geleerd.
Mijn piek gebruik is eigenlijk nooit meer dan 800mbit in normale situaties, en 2.5Gbit heb ik vooralsnog meer dan genoeg aan. Het 4gbit abbo was een paar euro goedkoper dus dat is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BiG-GuY schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:26:
[...]

Volgens mij hadden alle UCG modellen intussen hardware offloading? (Als in: de hardware kon het gewoon, het duurde alleen een tijd voordat het softwarematig ondersteund werd).

Blijft uiteraard wel hier en daar de beschikbare poort(en) een bottleneck (de UCG-Ultra met zijn interne 1Gbit/s switch gaat nooit 2,5Gbit/s LAN-WAN kunnen doen ondanks de 2,5Gbit/s WAN poort bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 11:21
Erg jammer dat er geen Wifi variant in de nieuwe deurbel lineup zit. Heb hier erg lang op gewacht en nu kan ik dus niet over. Zie het niet zitten om Ethernet naar de voordeur te halen. Hopelijk komt er later nog een wifi variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 09:51
ik heb een beetje raar probleem.
Ik heb een unifi netwerk met U7-accespoints.

Met 1 specfiek TYPE computers heb ik netwerkproblemen.
Het gaat om de Surface Laptop 7 laptops met een Snapdragon-processor.
Als ik het SSID uitrust met meerdere banden (2,4 en 5, en/of 6) kan ik niet verbinden.
Als ik het SSID instel op 2.4 ghz dan kunnen deze laptops wel verbinden.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
pitchdown schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:42:
ik heb een beetje raar probleem.
Ik heb een unifi netwerk met U7-accespoints.

Met 1 specfiek TYPE computers heb ik netwerkproblemen.
Het gaat om de Surface Laptop 7 laptops met een Snapdragon-processor.
Als ik het SSID uitrust met meerdere banden (2,4 en 5, en/of 6) kan ik niet verbinden.
Als ik het SSID instel op 2.4 ghz dan kunnen deze laptops wel verbinden.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?
Wat voor een WiFi kaart zit er in (maker, specificaties, PCI IDs etc etc) .. de processor zal waarschijnlijk niet de reden zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
duvekot schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Wat voor een WiFi kaart zit er in (maker, specificaties, PCI IDs etc etc) .. de processor zal waarschijnlijk niet de reden zijn vermoed ik.
Qualcom Fastconnect

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 20:28

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

nice, mijn APCtje heeft het net begeven, dus ik denk dat ik deze maar ns in mn minirackje ga schroeven als vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
Ben benieuwd wat idle verbruik is en of je later batterij los kunt kopen en tegen welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GorgeousMetal schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:57:
Ben benieuwd wat idle verbruik is en of je later batterij los kunt kopen en tegen welke prijs.
Gezien het een UniFi model is ga ik er niet vanuit dat dit een "standby" model is maar eentje die continu actief "met de stroom bezig is". Zo heb ik ook een APC gehad die doodleuk ~40W uit de muur trok voor een < 10W mini PCtje / servertje. Intussen zit die op een andere APC (op basis van standby topologie) en trekt die ~8, 9 Watt uit de muur.

Als in: voor thuisgebruik in NL vind ik een standby model dat zeg maar gewoon passthrough doet en wel razendsnel kan wisselen naar de accu wel prima. Ik hoef er geen te hebben waar een perfecte sinus uit komt of altijd exact hetzelfde voltage. Dat risico neem ik dan wel voor lief. Maar ik kan me indenken dat dat zakelijk en internationaal gezien bij de klanten waar Ubiquiti zich op richt wel interessant (/een "vereiste") kan zijn. Dus bij een lineup met maar een (enkel) model zou ik er dan toch een maken die wel "beter" is. Terwijl een APC zoveel modellen maakt dat ze er dus ook prima op basis van de verschillende topologien kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

RobertMe schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:11:
[...]

Gezien het een UniFi model is ga ik er niet vanuit dat dit een "standby" model is maar eentje die continu actief "met de stroom bezig is". Zo heb ik ook een APC gehad die doodleuk ~40W uit de muur trok voor een < 10W mini PCtje / servertje. Intussen zit die op een andere APC (op basis van standby topologie) en trekt die ~8, 9 Watt uit de muur.

Als in: voor thuisgebruik in NL vind ik een standby model dat zeg maar gewoon passthrough doet en wel razendsnel kan wisselen naar de accu wel prima. Ik hoef er geen te hebben waar een perfecte sinus uit komt of altijd exact hetzelfde voltage. Dat risico neem ik dan wel voor lief. Maar ik kan me indenken dat dat zakelijk en internationaal gezien bij de klanten waar Ubiquiti zich op richt wel interessant (/een "vereiste") kan zijn. Dus bij een lineup met maar een (enkel) model zou ik er dan toch een maken die wel "beter" is. Terwijl een APC zoveel modellen maakt dat ze er dus ook prima op basis van de verschillende topologien kunnen doen.
dat is toch ook wat ze in de video aankondigen? dit zijn de eerste 2 modellen, en er komt nog een set nieuwe uit in de pro/enterprise hoek met meer capaciteit, perfect sine en dat soort spul. die zullen ook wel een stuk prijziger worden vermoed ik.

voor mn homelabje met een nas er bij is dit echter een uitstekende vervanging met meer capaciteit en functionaliteit dan ik wat ik had van APC, dus ik ga de gok voor het U2 model nemen en zie wel of het bevalt.. if not, kan dr altijd weer een nieuwe APC tegen aan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 10:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

Volgens mij hadden alle UCG modellen intussen hardware offloading? (Als in: de hardware kon het gewoon, het duurde alleen een tijd voordat het softwarematig ondersteund werd).

Blijft uiteraard wel hier en daar de beschikbare poort(en) een bottleneck (de UCG-Ultra met zijn interne 1Gbit/s switch gaat nooit 2,5Gbit/s LAN-WAN kunnen doen ondanks de 2,5Gbit/s WAN poort bv).
Jup, alle UCG, UDR en UX modellen met Qualcomm SoC hebben HW offloading ondertussen. Maar de UCG-Fiber is de enige die qua routing en poorten boven de 2.5Gbs aan kan. Vandaar dat ik die specifiek noemde voor 4Gbps internet. Het is ook de enige met de snellere Qualcomm SoC die dat mogelijk maakt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Hardstikke leuk spul. Ik heb een 16kwh thuis accu, maar die gaat ook wel eens uit voor onderhoud. Zou mooi zijn om dit te hebben als 10 min failover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een in-wall op een dubbele inbouwdoos? Ik heb nu een stroompunt en UTP inbouwdoos. Ik zou dit willen omzetten naar een stroompunt en een in-wall. Past de in-wall netjes naast een frame van een enkel stopcontact? Gaat om standaard Jung schakelmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 10:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ferra schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 05:58:
Heeft iemand ervaring met een in-wall op een dubbele inbouwdoos? Ik heb nu een stroompunt en UTP inbouwdoos. Ik zou dit willen omzetten naar een stroompunt en een in-wall. Past de in-wall netjes naast een frame van een enkel stopcontact? Gaat om standaard Jung schakelmateriaal.
Nee dit pas niet netjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 06:15:
[...]

Nee dit pas niet netjes.
Dus enige optie is de in-wall naast het frame te monteren, lees wat op de inbouwdoos te schuiven en vast te maken op 1 schroef op de inbouwdoos en een nieuw gaatje in de muur?

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 08-10-2025 06:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ferra schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 06:18:
[...]
Dus enige optie is de in-wall naast het frame te monteren, lees wat op de inbouwdoos te schuiven en vast te maken op 1 schroef op de inbouwdoos en een nieuw gaatje in de muur?
Niet perfect maar bij mij past het prima (GIRA55). Valt er maar een klein stukje overheen. Toevallig zit er een afdekplaatje naast maar een stekker in een WCD zou ook gewoon passen. Gewoon proberen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeusV7zKEOAXkCD1FiAtqt5AltQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uDgtHYJACxxSoRYCqbSoQX65.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door carlob op 08-10-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 06:18
[...]

Je kunt ook een dubbel frame gebruiken en hem daar bovenop monteren. Wel een klein beetje vijlen aan je frame waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:31

Prx

[...]

Sowieso geen optie, want de in-wall heeft zijn UTP stekker voor de uplink aan de achterkant zitten. Hij kan dus niet op een vlak oppervlak geplaatst worden, en heeft dus aardig wat ruimte nodig aan de achterkant. Inbouw-/opbouwdoos of Desk Stand, dat zijn eigenlijk je twee opties.

Welke In-Wall heb je op het oog? De verschillende versies schelen ook nogal wat qua dimensies. Geen idee welke @carlob daar toont, dat kan hij vast zelf nog even aanvullen.

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 08-10-2025 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

carlob schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 06:50:
[...]

Bij mij past het prima (GIRA55). Valt er maar een klein stukje overheen. Toevallig zit er een afdekplaatje naast maar een stekker in een WCD zou ook gewoon passen. Gewoon proberen...
[Afbeelding]
Past dus niet “prima” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Je kan hem ook iets van de muur maken zodat je een beetje kan schuiven. Hiermee: https://makerworld.com/models/1372010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
Uitdaging met in wall is dat je eigenlijk het ap vrij zicht wil geven waardoor je stopcontacten/kabels/ap in zicht is

Ben zelf meer voorstander van een stopcontact/utp outlet achter een buffetkast pakken, kabeltje omhoog en het ap op de kast leggen. Je ziet het niet maar wel goed stralingspatroon

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:49
Wellicht off-topic:

Wat een gaaf spul druppelt langzaam uit de Ubiquiti koker zeg. Als ik geen budget cap had van mevr. austin, dan zou ik mijn hele patchkast volladen met nieuw spul van UDM-pro Max t/m de zojuist beschikbare APU. Ben benieuwd wanneer ze de UDM line up gaan refreshen met nieuwe processoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKVz2QCEl8k4cfYrk4uRUUiOQdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M89xBwlfU2jFCR3PkdYIEm2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLvniKY7gxKiQ1Ogi_8FhB9WRQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebnnuCH0QstAJW4nzMLQtfnC.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij moet deze wel kunnen passen. Geen uitstekende achterkant. Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:03
Ferra schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij moet deze wel kunnen passen. Geen uitstekende achterkant. Ik ga het eens proberen.
Ik heb voor de inwall accesspoints op 2 plekken in het huis een enkelvoudig netwerkpunt laten aanleggen zodat ik niet het probleem heb/had met ook nog andere zaken in hetzelfde frame, als jij dat ook zo hebt dan zou het moeten werken met enkel een paar gaatjes boren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Laatst online: 09:24
Zie ook de volgende YouTube review over de Unifi UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
LightStar schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:16:
[...]

Ik heb voor de inwall accesspoints op 2 plekken in het huis een enkelvoudig netwerkpunt laten aanleggen zodat ik niet het probleem heb/had met ook nog andere zaken in hetzelfde frame, als jij dat ook zo hebt dan zou het moeten werken met enkel een paar gaatjes boren :)
Dat heb ik ook gedaan, maar op 1 plek helaas niet 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Ferra schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar op 1 plek helaas niet 😉
Lijkt me zo fijn als je gewoon een mannetje kan zeggen: leg dat even aan. Doe ff een enkelvoudig cat6 sftp lan punt met aansluiting op de keystone in mijn patch kast. Ik ben daar zelf rustig een halve dag mee bezig als het niet meer is. gaten boor, buis trekken, gips er omheen, minstens twee keer opnieuw beginnen met de keystones, altijd weer te zware kabels gebruikt die door de stijfheid eruit springen. Ik wil ook zo’n mannetje, maar dan niet 400 euro er aan uitgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:03
Beer070 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Lijkt me zo fijn als je gewoon een mannetje kan zeggen: leg dat even aan. Doe ff een enkelvoudig cat6 sftp lan punt met aansluiting op de keystone in mijn patch kast. Ik ben daar zelf rustig een halve dag mee bezig als het niet meer is. gaten boor, buis trekken, gips er omheen, minstens twee keer opnieuw beginnen met de keystones, altijd weer te zware kabels gebruikt die door de stijfheid eruit springen. Ik wil ook zo’n mannetje, maar dan niet 400 euro er aan uitgeven
Haha ja dat is het voordeel van een nieuwbouw woning, je moet overal wel goed over nadenken (maar na een paar huizen weet je wel wat je anders moet doen), wij hebben op elke kamer minstens 2 utp poorten op meerdere plekken een plek voor een Inwall app maar ook in de garage ligt hier utp voor de camera's aan de garage.., en alles komt uit op zolder waar de patchkast staat (koste wel 200 euro extra bij de bouw maar dat hadden we ervoor over).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:41

Mr-D.

interpunctie? no hero here

LightStar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:18:
[...]

Haha ja dat is het voordeel van een nieuwbouw woning, je moet overal wel goed over nadenken (maar na een paar huizen weet je wel wat je anders moet doen), wij hebben op elke kamer minstens 2 utp poorten op meerdere plekken een plek voor een Inwall app maar ook in de garage ligt hier utp voor de camera's aan de garage.., en alles komt uit op zolder waar de patchkast staat (koste wel 200 euro extra bij de bouw maar dat hadden we ervoor over).
Wat is €200 om het later zelf te regelen waarbij je het waarschijnlijk niet zo strak krijgt als nu.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
Ik heb de Unifiy UPS Tower in gebruik genomen, mijn APC UPS had net de geest gegeven, en het vervangen van de batterij kost evenveel als een nieuwe APC UPS, en toevallig kreeg ik eergisteren het mailtje van Ubiquiti ivm Unify UPS'en. Van de gelegenheid een deugd gemaakt.

Enige wat ik nog niet gevonden heb is de safe power/shutdown functie voor mijn UDM-Pro, maar misschien komt dit pas beschikbaar als hij 100% is opgeladen, we zullen nog ff moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

RigolleM schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:35:
Ik heb de Unifiy UPS Tower in gebruik genomen, mijn APC UPS had net de geest gegeven, en het vervangen van de batterij kost evenveel als een nieuwe APC UPS, en toevallig kreeg ik eergisteren het mailtje van Ubiquiti ivm Unify UPS'en. Van de gelegenheid een deugd gemaakt.

Enige wat ik nog niet gevonden heb is de safe power/shutdown functie voor mijn UDM-Pro, maar misschien komt dit pas beschikbaar als hij 100% is opgeladen, we zullen nog ff moeten wachten.
toevallig was ik zelf aan t kijken of er al wat meer inhoudelijke details bekend waren over de rackmount ups, en kwam deze tegen: https://community.ui.com/...41-4d63-8e20-6fced1cfaea1 kennelijk is dit pas mogelijk met de laatste software update die momenteel in early access is. dus denk nog even geduld voor die in general availability is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
djbarney schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:45:
[...]

toevallig was ik zelf aan t kijken of er al wat meer inhoudelijke details bekend waren over de rackmount ups, en kwam deze tegen: https://community.ui.com/...41-4d63-8e20-6fced1cfaea1 kennelijk is dit pas mogelijk met de laatste software update die momenteel in early access is. dus denk nog even geduld voor die in general availability is :)
Dacht al zoiets... maar had het zelf nog niet gevonden, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
Mr-D. schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Wat is €200 om het later zelf te regelen waarbij je het waarschijnlijk niet zo strak krijgt als nu.
Ik heb net weer 50 euro aan kabelgoten uitgegeven voor 6 UTP aders, maar voor slechts 6 meter…
200 euro voor een paar kabels is in mijn ogen een zeer goeie deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:48

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Misschien dat iemand hier dit ook aan de hand heeft gehad; ik merk sinds enkele weken dat m'n Flex Mini 2.5Gbe switches rapporteren dat hun uplink FE is, terwijl de uplink poort die gebruikt wordt aan beide kanten gewoon 2.5Gbe is in de Port Manager, en ook daadwerkelijk de throughput haalt.
Is dus puur optisch, en geen kabel/connector issue. Was zowel onder 2.2.5 als 2.2.7, en ook een herstart van de switches, en de network application/controller (self hosted) fixt het niet.
UXG Max, network 9.3.4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
MarcelG schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 00:34:
Misschien dat iemand hier dit ook aan de hand heeft gehad; ik merk sinds enkele weken dat m'n Flex Mini 2.5Gbe switches rapporteren dat hun uplink FE is, terwijl de uplink poort die gebruikt wordt aan beide kanten gewoon 2.5Gbe is in de Port Manager, en ook daadwerkelijk de throughput haalt.
Is dus puur optisch, en geen kabel/connector issue. Was zowel onder 2.2.5 als 2.2.7, en ook een herstart van de switches, en de network application/controller (self hosted) fixt het niet.
UXG Max, network 9.3.4.5
Ik heb net gekeken, en bij mij geeft de uplink poort op flex poe switches netjes de juiste snelheid aan. Op de flex mini 5 poort staat ie op GBE, maar dat klopt ook.
Heb je al vergeleken tussen web interface en mobiele app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:28
UXG Max, network 9.3.4.5
Ik merk dat soms ook bij andere AP's en camera's.
Even de POE poort power cyclen of de stekker er uit en er weer in en het gaat weer weken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:48

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Beer070 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:02:
[...]
Heb je al vergeleken tussen web interface en mobiele app?
Heb ik gedaan, geen verschil.
ASS-Ware schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Ik merk dat soms ook bij andere AP's en camera's.
Even de POE poort power cyclen of de stekker er uit en er weer in en het gaat weer weken goed.
Ik heb ze helaas niet op PoE zitten, dus ik moet wat stekkers gaan lostrekken en insteken ; ben benieuwd of dat verschil gaat uitmaken.

Nogmaals, het is puur optisch. Ze rapporteren FE in de Unifi Devices tab, maar in de Port Manager gaan ze gewoon op volle 2.5 Gbe snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RghPb6BYSntPOqgt0F3kc7c9aBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4t4N4zRmH5lgSQ0S8WGa7ASl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIwPteWZpeV0tJ924geclDand_o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RqXJTwuG0Y4ZOw6P03jwAACf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

Ik heb sinds een kleine upgrade van een USG 4 Pro naar een UDM-SE (omdat de de USG Pro 4 niet lekker aan de praat kon krijgen met IPTV) wat issues en begrijp niet echt waar het aan kan liggen.

Als ik nu iets van mijn media server afspeel die via een 10 GBe aansluiting op mijn nieuwe UDM-SE aangesloten zit en mijn media speler device op de UDM-SE of mijn US-24 dan krijg ik na een tijdje een fout in kodi en stopt de playback.
code:
1
info <general>: CVideoPlayerAudio::Process - stream stalled

Maar als ik mijn media server en mijn media speler device op een andere switch (Aruba Instant On 1930) aansluit dan heb ik geen problemen met playback

Mijn vorige setup die wel werkte bestond uit:
- USG 4 Pro
- Aruba Instant On 1930 24G Class4 PoE 4SFP/SFP+ 370W Switch

Mijn huidige setup na de upgrade die problemen geeft.
- UDM-SE
- US-24

Ik heb verder geen QOS instellingen gedaan omdat ik dat hiervoor ook niet nodig had.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of andere suggesties, behalve door de oude switch te blijven gebruiken?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
TRaSH schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:36:
Ik heb sinds een kleine upgrade van een USG 4 Pro naar een UDM-SE (omdat de de USG Pro 4 niet lekker aan de praat kon krijgen met IPTV) wat issues en begrijp niet echt waar het aan kan liggen.

Als ik nu iets van mijn media server afspeel die via een 10 GBe aansluiting op mijn nieuwe UDM-SE aangesloten zit en mijn media speler device op de UDM-SE of mijn US-24 dan krijg ik na een tijdje een fout in kodi en stopt de playback.
code:
1
info <general>: CVideoPlayerAudio::Process - stream stalled

Maar als ik mijn media server en mijn media speler device op een andere switch (Aruba Instant On 1930) aansluit dan heb ik geen problemen met playback

Mijn vorige setup die wel werkte bestond uit:
- USG 4 Pro
- Aruba Instant On 1930 24G Class4 PoE 4SFP/SFP+ 370W Switch

Mijn huidige setup na de upgrade die problemen geeft.
- UDM-SE
- US-24

Ik heb verder geen QOS instellingen gedaan omdat ik dat hiervoor ook niet nodig had.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of andere suggesties, behalve door de oude switch te blijven gebruiken?
Ik heb een vergelijkbare setup met UDM SE en ook een Aruba 1930 POE switch, beide verbonden met een XG 10Gbit switch via SFP+.
Mijn Synology hangt met een 10gbit interface aan de XG, en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, behalve dat de Aruba soms in loopback protection schiet als de verbinding herstart. (En daar zelfstandig niet uit komt)
Een mogelijke reden waarom het nu niet werkt: Heb je jumbo frames uit staan? Die kunnen video streams op allerlei manieren na een tijdje verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:36:
Kunnen beide apparaten elkaar pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRKpc2NZ7BgjYiz2HWLd61KaX8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X2Yhx5hgWCPDOzh6W4papOux.png?f=fotoalbum_large

Voor mijn appartement van 72 m2 heb ik qua wifi lay-out dit in gedachte. Best wel een grote deel is 'geel' en ik heb dit liever groen. 2 wifi punten voor 72 m2 zou toch gewoon overal goed bereik moeten geven? Die wall punten kosten 140-150 euro per stuk. Wil namelijk onnodig niet nog een extra kopen. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verplaatst dat ding in de woonkamer naar de hoek van de WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:57
Heb een aantal jaren de UDM Pro met Zaram glasvezel SFP voor Delta internet.
Ook heb ik de Enterprise switch waar in mijn network een aantal vlans zijn geconfigureerd.
Deze zijn verbonden met een SFP Dac.
Heb ook een XG AP op de begane grond, meerdere AP’s en een aantal camera’s.

Zal de UDM Pro Max meer performance bieden in interface, vlan en inter vlan verkeer?
Heb het idee dat de Pro Max meer capaciteit heeft en daardoor vlotter zou moeten zijn.
Tevens is deze een stuk nieuwer en heeft 2 bays voor protect.

Ga ook zodra deze beschikbaar is de Unas Pro 4 aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door fonias op 11-10-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 09:52
jadjong schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:15:
Verplaatst dat ding in de woonkamer naar de hoek van de WC.
Probleem is dat ik daar geen loze leiding heb, alleen in slaapkamer1 en 2 en in de woonkamer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 10:22
Je plan uitvoeren. Waarom wil je overal groen hebben? Zoveel bandbreedte heb je ook weer niet nodig op het toilet of onder de douche ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
UltraInstinct schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:58:
[Afbeelding]

Voor mijn appartement van 72 m2 heb ik qua wifi lay-out dit in gedachte. Best wel een grote deel is 'geel' en ik heb dit liever groen. 2 wifi punten voor 72 m2 zou toch gewoon overal goed bereik moeten geven? Die wall punten kosten 140-150 euro per stuk. Wil namelijk onnodig niet nog een extra kopen. Wat vinden jullie?
Waarom "InWall"? .. een AP ergens op een strategisch geplaatste kast kan ook goed werken. Dus als je dat kan bereiken in de woonkamer kan je die op een meer prettige plek plaatsen. En zelfde op de slaapkamer 01 (ik neem aan dat het je studeerkamer is?)

ps: had dit niet beter in [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Beer070 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:33:
[...]

Ik heb een vergelijkbare setup met UDM SE en ook een Aruba 1930 POE switch, beide verbonden met een XG 10Gbit switch via SFP+.
Mijn Synology hangt met een 10gbit interface aan de XG, en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad, behalve dat de Aruba soms in loopback protection schiet als de verbinding herstart. (En daar zelfstandig niet uit komt)
Een mogelijke reden waarom het nu niet werkt: Heb je jumbo frames uit staan? Die kunnen video streams op allerlei manieren na een tijdje verpesten.
De bedoeling is eigenlijk om de Aruba er tussen uit te halen als het kan, maar de Aruba geeft dus niet het probleem.
Ik heb wel met Jumbo Frames gespeelt aan en uit, heb het nu weer uit staan.
jadjong schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:57:
[...]

Kunnen beide apparaten elkaar pingen?
Ja dat werkt zonder problemen, even voor de duidelijkheid het probleem is niet altijd, het gebeurd bv na een paar minuten afspelen maar kan niet zeggen dat het precies elke 30 minuten is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:33:
[...]

Probleem is dat ik daar geen loze leiding heb, alleen in slaapkamer1 en 2 en in de woonkamer
Dan wordt het schijten met 200mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
UXG Max, network 9.3.4.5
Ook gezien dat er inderdaad een bug was. Misschien dat het ligt aan de andere switch die niet goed rapporteert qua de uplink snelheid, ook geprobeerd om eerst te herstarten want ik dacht eerst de kabel is stuk, maar geen resultaat. Er waren ook meer dingen in het netwerk aanwezig waar ik bezig was, want bij het toewijzen van Vlan voor de apparaten, kwamen deze ook niet vanzelf weer online terug dus die moest ook nog even handmatig ingelezen worden en in de mobiele app zag ik dat een U7 problemen (2 werkte wel goed, 1 dus niet) gaf dat deze niet goed geadopt zijn en in een andere controller actief zijn en in de PC is er niets aan de hand en kon ik de U7 prima uitlezen. Het kan dus best zijn dat er toch iets aan de hand is qua databekabeling.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
TRaSH schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 00:07:
[...]

De bedoeling is eigenlijk om de Aruba er tussen uit te halen als het kan, maar de Aruba geeft dus niet het probleem.
Ik heb wel met Jumbo Frames gespeelt aan en uit, heb het nu weer uit staan.

[...]

Ja dat werkt zonder problemen, even voor de duidelijkheid het probleem is niet altijd, het gebeurd bv na een paar minuten afspelen maar kan niet zeggen dat het precies elke 30 minuten is.
Ik heb wat ervaring met een Apple TV en jumbo frames, wat irritante effecten gaf met name op het afspelen van streams.
Daarom altijd jumbo frames uitgezet.
Als het pas na 30 minuten gebeurt dan zal dit het echter niet zijn...
Heb je al geprobeerd om je 10Gbe handmatig te downgraden naar 1Gbit? Kijken of het probleem dan nog steeds voorkomt?
Dat zou kunnen identificeren of het een interface reset issue is of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Er is eigenlijk geen pijl te trekken wanneer het gebeurd, kan na 20 minuten zijn kan na een uur zijn.
Ik heb de 10 Gbe nodig omdat mijn 1 Gbe kaart helemaal vol loopt wegens mijn netwerk verkeer die er doorheen gaat.
Ik heb wel de poort op auto staan, ik zou hem eens vast kunnen zetten op 10 Gbe en kijken of het daar aan ligt.
Net getest kan de SFP+ poort niet vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Nu online
TRaSH schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:03:
Er is eigenlijk geen pijl te trekken wanneer het gebeurd, kan na 20 minuten zijn kan na een uur zijn.
Ik heb de 10 Gbe nodig omdat mijn 1 Gbe kaart helemaal vol loopt wegens mijn netwerk verkeer die er doorheen gaat.
Ik heb wel de poort op auto staan, ik zou hem eens vast kunnen zetten op 10 Gbe en kijken of het daar aan ligt.
Net getest kan de SFP+ poort niet vast zetten.
Mijn ervaring met interface / kabel problematiek is dat je het nauwelijks ziet op de interface statistics, bij UniFi heb ik dat al helemaal niet gevonden (op Aruba wel, maar daar staan reconnects niet in de statistics). Een van de dingen die je kan doen is een link downgraden om te zien of het dan wel loopt.
Als je 1gbit+ continu voltrekt dan zijn er in geval van retries zeker mogelijkheden dat alles stuk loopt. Met tcp en op de applicatie laag gaan dan meerdere (en grotere retries aangeroepen worden en dan verzuipt het interface. Heb je een mogelijkheid om via udp te kijken? Dan weet je tenminste zeker dat je op die video stream geen netwerk retries krijgt. (Misschien nog wel aaplicatie retries maar dat zou niet moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

De hoofd redenen dat mijn 1 Gbe vol loopt is gewoon door het netwerk verkeer extern dat er doorheen loopt dus als je je 1 Gbe volledig saturated is voor upload/download dan houd je ook niks meer over voor lokaal playback. Daarom heb ik ook een upgrade gedaan naar een 10 Gbe kaart en via SFP+ aangesloten om dat probleem op te lossen dat werkt prima op de Aruba.
Nu heeft de UDM-SE naar mijn gevoel veel meer opties dan de oude USG Pro 4 die ik hiervoor gebruikte, maar heb praktisch alles op default staan.
Om eerlijk te zijn ik heb geen idee of ik via UDP kan kijken, ik gebruik hier gewoon plex voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Ik heb sinds een paar dagen een U6+ access point toegevoegd aan mijn netwerk bestaande uit een UCG Ultra, US 8 60W, TP-Link Switch Desktop 5xGE PoE/56W, AC IW, AC Lite en AC LR.

Dat ging niet lekker met alle devices, maar na wat finetunen werkte alles goed met uitstekende snelheid.

Vandaag viel plotseling de U6+ uit, de aangesloten clients verloren internet en stapten over op andere AP's. Na herstarten van de U6+ via de UCG console werkte hij weer, maar ik vertrouw hem niet meer. Hieronder een plaatje van de system load op de AP. De storing ontstond bij de spike. Wat kan hier aan de hand zijn geweest of hoe kan ik zien wat exact tot de downtime heeft geleid?

Het AP heeft de laatste firmware en er zaten 10-15 clients op met nauwelijks belasting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CirqnT43claeUeYLRn3feuJyIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IhqfExHmFBzDg9qeJL6b8VTU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goedemorgen, ik gebruik UCG ism met KPN Glasvezel.
Ik heb elke dag wel een disconnect van de lijn:

Default: WAN1 Temporary Internet Disconnection
Internet connection WAN1 (KPN) on port 5 is restored after a temporary disconnection.

Iemand die dit herkend en weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:29:
Goedemorgen, ik gebruik UCG ism met KPN Glasvezel.
Ik heb elke dag wel een disconnect van de lijn:

Default: WAN1 Temporary Internet Disconnection
Internet connection WAN1 (KPN) on port 5 is restored after a temporary disconnection.

Iemand die dit herkend en weet hoe dit op te lossen?
Gebruik je een KPN ONT of een eigen SFP?
Is er ook echt een disconnect waarneembaar of zie je het slechts in je UniFi dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocmer schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:40:
Ik heb sinds een paar dagen een U6+ access point toegevoegd aan mijn netwerk bestaande uit een UCG Ultra, US 8 60W, TP-Link Switch Desktop 5xGE PoE/56W, AC IW, AC Lite en AC LR.

Dat ging niet lekker met alle devices, maar na wat finetunen werkte alles goed met uitstekende snelheid.

Vandaag viel plotseling de U6+ uit, de aangesloten clients verloren internet en stapten over op andere AP's. Na herstarten van de U6+ via de UCG console werkte hij weer, maar ik vertrouw hem niet meer. Hieronder een plaatje van de system load op de AP. De storing ontstond bij de spike. Wat kan hier aan de hand zijn geweest of hoe kan ik zien wat exact tot de downtime heeft geleid?

Het AP heeft de laatste firmware en er zaten 10-15 clients op met nauwelijks belasting.

[Afbeelding]
Als je logging naar je console aan hebt staan dan kan je het van de disk teruglezen via SSH

code:
1
2
3
cd /var/opt/unifi/tmp/logs/remote
root@UCG-Fiber:/var/opt/unifi/tmp/logs/remote# ls -la
root@UCG-Fiber:/var/opt/unifi/tmp/logs/remote# cat file.name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
stormfly schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

Gebruik je een KPN ONT of een eigen SFP?
Is er ook echt een disconnect waarneembaar of zie je het slechts in je UniFi dashboard?
ONT van KPN (het glasvezel-kastje).
Er is ook echt een disconnect op dat moment zoals ik dat ervaar...
Is dit ergens misschien actief te monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

ONT van KPN (het glasvezel-kastje).
Er is ook echt een disconnect op dat moment zoals ik dat ervaar...
Is dit ergens misschien actief te monitoren?
Ja een eigen server opzetten, bedraad, en die monitoring testen laten uitveren. Met een KPN (O)NT zou ik als eerste stap KPN bellen om na te vragen wat zij zien bij deze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
Heb opeens een melding in de Unifi app dat er 1 device offline is, maar als ik op die melding druk dan zie ik niet welke device dat is..

Heb ze handmatig gecheckt en alles lijkt gewoon online te zijn en te werken :?
Pagina: 1 ... 327 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.