Dat is geen geld, zeker als ik m daarna een 2e leven in de caravan kan geven. Beetje off-topic; maar werkt deze dan als transparante bridge of als router? Voor mijn initiële vraag niet relevant, maar voor sommige campings is het wel lekker als je maar 1 cliënt op hun netwerk hebtlaurens0619 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:55:
@gastje01 nee, steker nog afaik is er niets in de unifi lijn die verbinding kan maken met ander wifi netwerk wat buiten je unifi stack valt.
Ik gebruikte hier voorheen een ubiquiti nanostation m2 voor maar die standaard is vrij oud en valt ook buiten unifi.
Nu gebruik ik (op de camping) hier een mikrotik voor
MikroTik SXTsq 5 ac: beste prijs - Tweakers
Voordeel is dat die waterdicht is en richtantenne, dus hangt buiten aan een regenpijp met kabeltje naar binnenEn geen geld compleet met poe injector etc.
Qua configuratie wel iets om op te letten, ding houdt zich heel netjes aan de specs en is een outdoor device. In NL is het in de wetegeving bepaalt dat je dan alleen met outdoor 5ghz frequenties mag verbinden . Dat is dus niet 42, waar half nederland op zit, maar de bekende DFS kanalen.
Zit je buurman op DFS dan gaat het direct goed, anders moet je hem op een ander land/custom configureren.
Ik had ook Nanostations, maar die heb ik enige tijd geleden verkocht, wist dat die t konden (op 2.4), vandaar dat ik hoopte dat de Unifi lijn dit ook kon.
:strip_exif()/f/image/6M2aklHFx8ASn8ojlA12LeZI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e1ifZcuMkVRtbTXm2ePU1aPo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4baHUihFzZKXj3CQqJBS2Zsl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZJu5NvKE4HzkICwcre6Pvmrt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X7QTCQ7eWgGz3vOec9426yes.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6WrLf9oglEfevNIcblEGJONx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cJeMdm9SoKx6hl93wSeGFnsR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/opDGNmiPOJi6rZOu2Syt15dl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/f7zEmcePvlaeKWQRulPZ5cpn.jpg?f=fotoalbum_large)