[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 351 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Blokker_1999 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:46:
Ik twijfel er niet aan dat er wel wat in te stellen valt, maar als ik dan merk dat ik niet eens een simpel overzicht kon krijgen van DHCP reserveringen en gewoon niet de optie heb om handmatig reserveringen er in te zetten voordat de controller het apparaat ziet, dan denk ik direct dat ik zelf meer controle over de kern van mijn netwerk wel waardeer.

Iemand beschreef het ergens als: zolang je binnen de mogelijkheden van Unifi blijft en er alles in kunt configureren wat je nodig hebt is het een zeer mooi platform. Van zodra je buiten de lijntjes wil kleuren die Ubiquiti heeft afgebakend, dan wordt het al snel een ander verhaal.

En ik begrijp ergens wel wat Ubiquiti met zijn Unifi lijn aan producten probeert te doen. Het is mooie hardware die goed in elkaar zit met een gebruiksvriendelijk platform erbij dat voor heel veel gevallen meer dan voldoende mogelijkheden biedt. En het is echt niet mijn bedoeling om dat oneer aan te doen.
Je kan in de webinterface toch gewoon “add client” aanklikken? Afgezien dat ik zelf ook MikroTik als router in mijn unifi setup draai omdat ik de unifi ui echt een draak van een interface vind kan er echt heel veel. Export met csv file en ook import van dhcp static records. MikroTik is via cli vrijwel hetzelfde als via de gui wat een groot voordeel is, maar 2 uitersten? Nou nee.
Pagina: 1 ... 351 352 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.