[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:28
Skynett schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Hé, een CK2+ en een DM samen. Welke controller gebruik je dan?
Ik ben van de week toevallig overgegaan van de CK2+ naar de DM.
UDM voor Network en Ck2+ voor Protect.
Wil deze dus samen gaan brengen op een UDM Pro
De UDM staat nu weer in de woonkamer. Deze stond tijdelijk hier ivm een nieuwe vloer die werd gelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:42

Carboy54

Duurzaamheid coach

Kan ik een Unifi AC-M-Pro meshen met een bekabelde UniFi AC PRO Access point en op deze AC-M-Pro op de 2e poort een Hikvision camera aansluiten met externe voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Carboy54 op 27-05-2021 15:19 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urza-
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 11:14
Ik heb deze
(1x 16 poort 150W PoE switch, 1x udm pro en een patchpaneel, en 1 voor toekomstige uitbreiding)
https://www.megekko.nl/pr...eun-voor-apparatuurrekken
Hoef je niet te kloten met latjes. 2U is goedkoper, tevens ook wat goedkoper bij andere webwinkel (amazon).

Ik merk wel dat de switch in verticale positie vrij warm wordt (hangt nu wel 4 PoE devices aan, 2x camera en 2 mini switches), mss een keer openmaken en kijken of er wat fans bij kunnen(40mm noctua werd aangeraden), of draaien zodat de flow wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Ik ben al eens een uitgebreide PDF tegen gekomen over hoe je Unify producten kunt instellen met VLAN voor management, gasten en IoT. Kan die alleen niet terug vinden, heeft iemand die nog voor het grijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:22
Urza- schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:46:
Ik heb deze
(1x 16 poort 150W PoE switch, 1x udm pro en een patchpaneel, en 1 voor toekomstige uitbreiding)
https://www.megekko.nl/pr...eun-voor-apparatuurrekken
Hoef je niet te kloten met latjes. 2U is goedkoper, tevens ook wat goedkoper bij andere webwinkel (amazon).

Ik merk wel dat de switch in verticale positie vrij warm wordt (hangt nu wel 4 PoE devices aan, 2x camera en 2 mini switches), mss een keer openmaken en kijken of er wat fans bij kunnen(40mm noctua werd aangeraden), of draaien zodat de flow wat beter wordt.
Hangt er vanaf hoe de airflow in de switch ontworpen is. Als er fans aan de achterkant zitten, dan proberen ze nu de warmte naar beneden te zuigen, en dat werkt tegen het natuurkundige principe dat warme lucht lichter is en dus opstijgt. De vraag is dan hoe effectief de koeling nog kan zijn.
Zit er een fan aan de zijkant, kijk dan of die niet geblokkeerd wordt door zoiets als het rack waar hij nu in hangt.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devedse
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-09 22:16
Krijg net een melding dat de Unifi 6 Long Range AP's weer op voorraad zijn:
https://eu.store.ui.com/c...long-range-access-point-1

Ook is op dit moment de early access professional op voorraad:
https://eu.store.ui.com/c...ifi-ap6-professional-beta

Ik zie in de specs staan dat de professional een hogere snelheid zou moeten kunnen halen, alleen de antenne's intern lijken wel hetzelfde te zijn? Iemand enig idee wat de verschillen zijn? Ik zie namelijk dat de Professional (zou sneller moeten zijn?) wel een stuk goedkoper is dan de LR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 13:58
Voor de mensen die net als ik ook aan het wachten waren op de USW-Lite-16-PoE. Hij is weer op voorraad _/-\o_

Edit: En weer uitverkocht ;w

[ Voor 8% gewijzigd door dbeusink op 27-05-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pak de Search erbij in dit topic of die van Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 en je zal een reactie van iemand vinden die het een en ander over de UDM Pro en een haakje stroomkabel en wat gemod heeft gepost :)
LinkinTED schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:53:
Ik ben al eens een uitgebreide PDF tegen gekomen over hoe je Unify producten kunt instellen met VLAN voor management, gasten en IoT. Kan die alleen niet terug vinden, heeft iemand die nog voor het grijpen?
Wat wil je precies weten :?

Management VLAN = VLAN 1 die standaard wordt meegeleverd.
Guest en IoT VLAN = Gewoon tweemaal Guest VLAN aanclicken of wat Custom Firewall Rules toepassen op verkeer tussen Corporate VLAN's :)
Staat zelfs ergens op de Ubiquiti website als het goed is!
Carboy54 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:19:
Kan ik een Unifi AC-M-Pro meshen met een bekabelde UniFi AC PRO Access point en op deze AC-M-Pro op de 2e poort een Hikvision camera aansluiten met externe voeding.
Daar zijn ze onder andere voor bedoeld dus dat kan gewoon :)

Let alleen wel effe goed op je straalpatronen en bereik van beide accesspoints!
Wat dat betreft zou je misschien beter gewoon 2 x AC Mesh met elkaar kunnen verbinden, eventueel met de optionele UMA-D antenne erop : [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Momenteel wonen wij gelijkvloers (appartement).

De woning is ~16 meter diep. Helemaal voor - in de meterkast - heb ik een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE hangen. Hiermee is de woning voldoende gedekt en ervaren we geen problemen.

Wij gaan verhuizen naar een hoekwoning (begane grond, verdieping en een zolder). Hier zal 1 AP-AC niet voldoende zijn denk ik.

Idee is:
Modem + AP-AC in meterkast (begane grond).
Router + AP-AC op zolder.

Op de verdieping zullen we dus niks hebben.

Zal dit voldoende zijn? Ik moet namelijk nu al aangeven waar ik aansluitingen wil hebben.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 15:55
c-nan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:03:

De woning is ~16 meter diep. Helemaal voor - in de meterkast - heb ik een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE hangen. Hiermee is de woning voldoende gedekt en ervaren we geen problemen.

Wij gaan verhuizen naar een hoekwoning (begane grond, verdieping en een zolder). Hier zal 1 AP-AC niet voldoende zijn denk ik.

Idee is:

Zal dit voldoende zijn? Ik moet namelijk nu al aangeven waar ik aansluitingen wil hebben.
Ik heb op iedere verdieping een AP geplaatst.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Rainesh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Ik heb op iedere verdieping een AP geplaatst.
Omdat het nodig was of gewoon voor de zekerheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 06-10 15:55
c-nan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Omdat het nodig was of gewoon voor de zekerheid?
Voor de zekerheid eigenlijk

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:23

Toppe

Oké ✅

@c-nan inderdaad wat @Rainesh al zegt, op elke verdieping. Je gaat er straks alleen maar spijt van krijgen.

En aangezien je het nu al door moet geven, nieuwbouw? Er is een heel actief topic: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:26

Idee is:

Eerste actie zou zijn om dat AP niet in de meterkast te hebben. Dat helpt meestal al enorm. Al zou het maar naast de meterkast in de gang zijn.

Tweede AP hangt bij mij ook op zolder maar dan wel bij op de voorzolder bij de trap. Die combinatie geeft op alle drie verdiepingen bij mij een prima dekking en snelheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:42

Carboy54

Duurzaamheid coach

@nero355 55 Daar zijn ze onder andere voor bedoeld dus dat kan gewoon :)

Let alleen wel effe goed op je straalpatronen en bereik van beide accesspoints!
Wat dat betreft zou je misschien beter gewoon 2 x AC Mesh met elkaar kunnen verbinden, eventueel met de optionele UMA-D antenne erop : [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4
[/quote]

De AC mesh door jou genoemd heeft maar 1 poort en geen 2 zoals nodig is voor de camera. De door mij voorgestelde oplossing werkt niet volgens wifishop omdat de UAP AC Pro geen mesh zou ondersteunen maar dat is wel het geval volgens mij.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett

Idee is:

Probleem is dat je nog niet in het huis zit en je dus niet zelf kan meten of en wanneer je voldoende bereik hebt met maar 2 AP's.
Omdat je zelf niet eerst kan vaststellen/meten wat je nodig hebt is het verstandig om af te gaan op de ervaring van velen (met mij) dat het verstandig is om in een betonnen woning gewoon op elke etage een AP te hebben. Dat huis is zo duur in vergelijking tot dat ene AP.
Bovendien zijn er nauwelijks geluiden van mensen met op elke etage een AP die WiFi problemen melden. Plaatsing per etage zo veel mogelijk in het midden, zodat het WiFi signaal gemiddeld genomen door een zo min mogelijk aantal binnenmuren gaat. Tegels in de badkamer/toilet/keuken geven nog wat extra demping van het signaal.

En als je moet aangeven hoeveel aansluitingen je wil hebben mag je er nog wel wat bij laten tekenen. Elke kamer tenminste 2 zou dan mijn eerste gedachte zijn. Waarom? Later bijplaatsen kan zo goed als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is niet mijn ervaring dat meer AP's ook daadwerkelijk beter is. Dat is meer een gevoel wat heerst.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 27-05-2021 20:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
@Redstone
Zoals op de frontpage besproken, controller aanmaken zonder cloud account

@Ethirty : Dit werkt idd op een Ubuntu / Raspberry installatie. Ik weet niet of dit werkt op Ubiquiti devices.

Stap1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17wyjPXaUppTH2_Zu-fnqve4ijA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/73w0HBDvUVq598NFiTnD4ZsJ.png?f=fotoalbum_medium

Stap2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tExwohnIZePjJ0g7E0Mpx2FC8Io=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/o1gbdJZPuPeWAMwBbefMv5J1.png?f=fotoalbum_medium

Stap3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAqcsWfBzRIGnKfuJmFhGz7bZfg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zxRS0WH0wHEetTolzKkQ0GIP.png?f=fotoalbum_medium

En vervolgens wordt de controller geactiveerd en werk je zonder cloud-account (dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Op de UDM (base/Pro) UNVR en tegenwoordig ook de cloudkey Gen2, is het verplicht om een cloud account aan te maken voor registratie, geen ontkomen meer aan...

de unifi controller op eigen apparatuur kan nog steeds zonder cloud account, gewoon met een lokaal account.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
geenwindows schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Op de UDM (base/Pro) UNVR en tegenwoordig ook de cloudkey Gen2, is het verplicht om een cloud account aan te maken voor registratie, geen ontkomen meer aan...

de unifi controller op eigen apparatuur kan nog steeds zonder cloud account, kan gewoon met een lokaal account.
Ik had al zo'n vermoeden. Ben dan bang dat het bij de Ubuntu versie ook een keer voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
rinkel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Ben dan bang dat het bij de Ubuntu versie ook een keer voorbij is.
denk het niet, dan hebben ze zeker de community (alweer) op hun dak.
ubuntu = eigen apparatuur ;)

heck, toen ze de multi site optie uit de cloudkey hadden gehaald kregen ze al flink om hun oren!
(terecht overigens...)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rinkel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Cloud-account aanmaken is verplicht op alles waar Unifi-OS op geinstalleerd staat, voor de CK Gen2 is het dus geen optie om dit niet te doen, omdat je dan ook geen systeemupdates meer krijgt.

Overigens is dat iets waar velen over vallen en toch bij 1.1.xx blijven, maarja, daar komen dus geen updates meer voor uit. Volgens mij als je een simpele setup hebt (switches, gw niet zijnde een udm, ap's) ben je met een eigen install nog het beste uit.

[ Voor 24% gewijzigd door ed1703 op 27-05-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 09:35
Ik heb toevallig een tijdje terug een nieuwe CK Gen2 opgezet en toen is het me wel gelukt aangezien ik toen nog geen werkende internetverbinding had. Maar kan goed zijn dat er a fabriek nog een oudere versie van de firmware op heeft gestaan waarmee dat nog kon. Dus ik weet niet of het wel kan als je gewoon je internetverbinding tijdens het opzetten even onklaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
@Cloud_VII waarom je AP's in de meterkast?
Erbuiten is veel efficiënter.

Kan je die coax verbinding niet beter op deze manier verbinden?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Comp User schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:24:
@Cloud_VII waarom je AP's in de meterkast?
Erbuiten is veel efficiënter.

Kan je die coax verbinding niet beter op deze manier verbinden?
De UDM staat nu weer in de woonkamer. Was tijdelijk ivm het leggen van een nieuwe vloer. De AC LR is daar gemonteerd eigenlijk speciaal voor de G4 Deurbel. En ook alle IoT 2.4 ghz meuk komt daar op. Deze kan niet buiten de meterkast ivm WAF 😉 Maar doet zijn werk prima daar 😀

Die coax werkt al 7 jaar zonder problemen. If it ain't broken.... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
Sta op het punt om mijn netwerk om te bouwen naar Unifi apparatuur. Het plan is om twee Unifi 6 LR AP's (woonhuis, tuinhuis) en 1 Unifi 6 Lite (zolder) aan te schaffen. Verder zullen er nog 3 Switch Flex Mini's verdeeld door het huis zitten. Het gezamenlijk opgenomen PoE vermogen van alles samen is 54 Watt volgens de specificaties.
Plan was om een Unifi Switch Lite 16 PoE als centrale switch te gaan inzetten om 14 aansluitingen te "bedienen". Als ik de specs van de switch doorneem zie ik dat er 45 Watt PoE vermogen beschikbaar is. Te weinig dus.
Is er een bezwaar om twee Switch Lite 8 PoE's aan elkaar te hangen i.p.v. 1 x 16? Twee Lite 8's kunnen samen nml. 108 Watt PoE vermogen leveren, ruim voldoende dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08

Ethirty

Who...me?

ed1703 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Cloud-account aanmaken is verplicht op alles waar Unifi-OS op geinstalleerd staat, voor de CK Gen2 is het dus geen optie om dit niet te doen, omdat je dan ook geen systeemupdates meer krijgt.

Overigens is dat iets waar velen over vallen en toch bij 1.1.xx blijven, maarja, daar komen dus geen updates meer voor uit. Volgens mij als je een simpele setup hebt (switches, gw niet zijnde een udm, ap's) ben je met een eigen install nog het beste uit.
In mijn geval draait die controller "offline", dan liever geen updates dan een verplicht cloud account. Snap nog steeds niet wat ik daar nou aan heb, behalve veel irritatie.

Het rare is dat je met 1.13 wel gewoon Unifi los kan updaten, maar 1 verkeerde knop en je firmware wordt alsnog bijgewerkt :(

Gelukkig is downgraden 2 ssh commando's en een reboot :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:40
Masimo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:32:
Sta op het punt om mijn netwerk om te bouwen naar Unifi apparatuur. Het plan is om twee Unifi 6 LR AP's (woonhuis, tuinhuis) en 1 Unifi 6 Lite (zolder) aan te schaffen. Verder zullen er nog 3 Switch Flex Mini's verdeeld door het huis zitten. Het gezamenlijk opgenomen PoE vermogen van alles samen is 54 Watt volgens de specificaties.
Plan was om een Unifi Switch Lite 16 PoE als centrale switch te gaan inzetten om 14 aansluitingen te "bedienen". Als ik de specs van de switch doorneem zie ik dat er 45 Watt PoE vermogen beschikbaar is. Te weinig dus.
Is er een bezwaar om twee Switch Lite 8 PoE's aan elkaar te hangen i.p.v. 1 x 16? Twee Lite 8's kunnen samen nml. 108 Watt PoE vermogen leveren, ruim voldoende dus.
Voor het geld qua poe vermogen ben je zeker veel beter af met 2 keer lite 8 dan 1 keer 16. Ik vind het rare keuze van Ubiquiti om 16 niet meer poe vermogen te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Idee is:

Ik zou in ieder geval de mogelijkheid open houden om er straks 1 bij de plaatsen op de verdieping. Waarom zou je dit risico nemen? De kosten hiervoor op zo n project vallen naar mijn idee in het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Masimo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:32:
Dat opgegeven opgenomen vermogen is zwaar overdreven in de specs. De USW-FLex-Mini (2 stuks) hier zitten op 1,67W per stuk aan PoE vermogen wat ze vragen. Mijn AP's, de AC-Lite, zitten op 2,94W per stuk. Ook met booten of zo kom je lang niet aan het opgegeven vermogen.
Die Flex-Mini's booten verigens echt ontzettend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Goedemorgen eenieder,

Beknopte vraag over de Cloud key gen2 plus welke ik eerder deze week heb aangeschaft.
Volgens Ubiquiti dient deze te worden voorzien van prik;
According to the manufacturer the following requirements are placed on a USB power supply: “Standard 802.3af PoE; Quick Charge 2.0/3.0 power adapter (9VDC, 2A)”.
Los even van PoE heb ik allerlei optie getracht om met USB-C deze aan te zetten, bij alle mogelijkheden komt de melding: "bad usb-c power "

Als voorbeeld wat ik allemaal heb gebruikt;
  • Diverse originele iPhone/iPad opladers
  • Diverse MacBook opladers
  • Diverse opladers geleverd bij Samsung s10e
  • Diverse opladers geleverd bij Samsung s20
    Output van deze oplader;
    S20- 25w

Output Voltage (Max, Normal Charge)5 V
    Output Voltage (Max, Fast Charge)PDO : 9V / PPS : 3.3-5.9V or 3.3-11.0V
    Output Current (Max, Normal Charge)3 A
    Output Current (Max, Fast Charge)PDO : 2.77A(9V) / PPS : 3.0A(3.3-5.9V) or 2.25A(3.3-11.0V)
    Bron
Nu ben ik geen held met electra en zag op de community fora van Ubiquiti ook het e.e.a. langskomen v.w.b. deze USB-C melding, wat is jullie ervaring hierin i.c.m. de cloud key?

P.s. vandaag wordt een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) geleverd, dus dan gaat 'ie aan PoE O-)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:02
Any adapter certified for Quick Charge 2.0 or Quick Charge 3.0 should power the Cloud Key Gen2 Plus.
Volgens iemand van Ubiquiti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
GioStyle schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Volgens iemand van Ubiquiti.
Precies, maar dan zijn die adapters die ik heb gebruikt toch afdoende?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 03:02
Zephyer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Dat weet ik niet. Ik weet wel uit mijn hoofd dat een iPhone adapter 5V 1A is en geen Quick Charge heeft. Ik weet niet welk voltage de Gen2+ nodig heeft, maar ik kan me wel voorstellen dat een iPhone adapter te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
_Richie_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 05:12:
[...]

Ik zou in ieder geval de mogelijkheid open houden om er straks 1 bij de plaatsen op de verdieping. Waarom zou je dit risico nemen? De kosten hiervoor op zo n project vallen naar mijn idee in het niet.
Dat valt vies tegen hoor, tegenwoordig zijn woningen al duur en vanwege materialen te kort is meerwerk ook enorm duur. We zitten al boven de 10% aan meerwerk. Iedere extra aansluiting van 250 euro tikt dan hard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 10:01
Is het eigenlijk mogelijk om een Access Point U6 Lite in te stellen als meshpoint? De situatie is als volgt:
Woonkamer 1x Access Point U6 Lite directe link naar UDM pro
Hal boven 1x Access Point U6 Lite directe link naar UDM pro

Maar het bereik in de tuin gaat mee vallen. Is het dan mogelijk om een AP met een PoE injector in de schuur te hangen (zonder directe link naar UDM pro) en deze als meshpoint te gebruiken?

Heb al evens gezocht maar kan niet zo 123 een duidelijk antwoord op vinden..

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:44
Zephyer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:34:
Goedemorgen eenieder,

Beknopte vraag over de Cloud key gen2 plus welke ik eerder deze week heb aangeschaft.

[...]

Los even van PoE heb ik allerlei optie getracht om met USB-C deze aan te zetten, bij alle mogelijkheden komt de melding: "bad usb-c power "

Output van deze oplader;

[...]

Bron
Nu ben ik geen held met electra en zag op de community fora van Ubiquiti ook het e.e.a. langskomen v.w.b. deze USB-C melding, wat is jullie ervaring hierin i.c.m. de cloud key?

P.s. vandaag wordt een Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) geleverd, dus dan gaat 'ie aan PoE O-)
Ik had exact hetzelfde probleem, een 8,99 EURO kostende POE adapter van Ubiquiti verhielp het. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Zephyer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Nee, Samsung gebruikt tegenwoordig USB PD ipv Qualcomm Quickcharge.

Zal ongetwijfeld met royalties te maken hebben...
aGraPusher schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:45:
Is het eigenlijk mogelijk om een Access Point U6 Lite in te stellen als meshpoint? De situatie is als volgt:
Woonkamer 1x Access Point U6 Lite directe link naar UDM pro
Hal boven 1x Access Point U6 Lite directe link naar UDM pro

Maar het bereik in de tuin gaat mee vallen. Is het dan mogelijk om een AP met een PoE injector in de schuur te hangen (zonder directe link naar UDM pro) en deze als meshpoint te gebruiken?

Heb al evens gezocht maar kan niet zo 123 een duidelijk antwoord op vinden..
AFAIK moet je in de controller wireless uplink aanzetten en kan je hem vervolgens in de schuur hangen.

[ Voor 53% gewijzigd door _JGC_ op 28-05-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
c-nan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Dat valt vies tegen hoor, tegenwoordig zijn woningen al duur en vanwege materialen te kort is meerwerk ook enorm duur. We zitten al boven de 10% aan meerwerk. Iedere extra aansluiting van 250 euro tikt dan hard mee.
Plaats dan extra aansluitingen op de etages zo centraal mogelijk, dus dat je zo de aansluiting naar een aangrenzende kamer kan doorprikken (even een gaatje boren achter in de inbouwdoos en klaar). Of dat vanuit de kamer in de hoek bij de gang zo dat de kabel eenvoudig omhoog via de muur met een kabelgootje naar de gang gebracht kan worden mocht je daar ooit een AP willen plaatsen.

Je kan ook altijd nog een kleine PoE gevoede switch op elke etage plaatsen.

Leidingen naar de uiterste hoeken van huis bieden in jouw geval dan minder flexibiliteit.

En laat dan alleen een loze leiding leggen, die kabels trek je er zo zelf doorheen.

Succes met de hele bouw!

[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 28-05-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
_JGC_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Nee, Samsung gebruikt tegenwoordig USB PD ipv Qualcomm Quickcharge.

Zal ongetwijfeld met royalties te maken hebben...

[...]
Los van de benaming ( en wellicht royalties), qua techniek en mogelijkheden zou het goed moeten zitten...?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:43
Zephyer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Los van de benaming ( en wellicht royalties), qua techniek en mogelijkheden zou het goed moeten zitten...?
Zonder overeenstemming doet die lader standaard 5V/1A. Om het voltage te verhogen naar 9V of 12V voor hogere laadstromen moet er enige communicatie zijn en daar zit het verschil tussen Qualcomm Quickcharge of USB PD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carboy54 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:02:
De AC mesh door jou genoemd heeft maar 1 poort en geen 2 zoals nodig is voor de camera. De door mij voorgestelde oplossing werkt niet volgens wifishop omdat de UAP AC Pro geen mesh zou ondersteunen maar dat is wel het geval volgens mij.
My bad! :$ O-) :X

Je moet inderdaad een PoE switch op de AC Mesh aansluiten, zodat je de switchpoorten kan gebruiken voor andere apparatuur :)

Dat kan in principe al heel goedkoop als je bij andere merken gaat shoppen (simpele unmanaged switches met PoE poorten) dus prik er een 5-poorts exemplaar erbij en je probleem is opgelost!

Binnen de UniFi reeks zijn er ook wel opties, zelfs Outdoor, maar dat bedrag loopt al heel gauw op richting de € 200 denk ik... :/
ed1703 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:23:
Gezien de JSON opties van de USG is die eigenlijk wel geavanceerder dan de UDM modellen! >:) :+
Skynett schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:16:
Dat opgegeven opgenomen vermogen is zwaar overdreven in de specs. De USW-FLex-Mini (2 stuks) hier zitten op 1,67W per stuk aan PoE vermogen wat ze vragen. Mijn AP's, de AC-Lite, zitten op 2,94W per stuk. Ook met booten of zo kom je lang niet aan het opgegeven vermogen.
Die Flex-Mini's booten verigens echt ontzettend snel.
Opzich is dat wel zo, maar stel dat je alles 100% gaat belasten : Wat voor cijfers krijg je dan :?
Zephyer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:34:
Goedemorgen eenieder,

[...]

Output van deze oplader;

[...]

Bron

Koop dan gewoon zoiets :
- pricewatch: Anker Powerport+ 1 QuickCharge 3.0 Thuislader Zwart(Galaxy S7/S6/...
- pricewatch: Anker 2-Port USB Charger

UGreen en Aukey hebben ook soortgelijke modellen :)

Een kabeltje van dezelfde merken kost ook geen drol, zolang je niet de links vanuit de Pricewatch volgt, want die zijn zo te zien soms meer dan 100% omhoog gegaan! :X

[ Voor 64% gewijzigd door nero355 op 28-05-2021 16:50 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 25-09 16:50
Deze staat ook in het T-Mobile Thuis Glasvezel topic, maar ook even hier:

Iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Sinds een aantal dagen krijg ik op mijn SFP poort van mijn USG-PRO geen IP-adres meer met mijn T-Mobile Thuis verbinding. Ik zit aangesloten via WBA (500/500) en had altijd een goed werkende verbinding. Sinds woensdagochtend verdween het IP-adres van de WAN poort.

Mediaconverter aangesloten, SFP module eruit en werken. Vreemd!

USG-PRO meerdere keren opnieuw gestart, maar mocht niet baten. Ik snap er niks van.

Iemand een idee, voordat ik een factory reset van de USG-PRO doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dôh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:01:

Sinds een aantal dagen krijg ik op mijn SFP poort van mijn USG-PRO geen IP-adres meer met mijn T-Mobile Thuis verbinding. Ik zit aangesloten via WBA (500/500) en had altijd een goed werkende verbinding. Sinds woensdagochtend verdween het IP-adres van de WAN poort.

USG-PRO meerdere keren opnieuw gestart, maar mocht niet baten. Ik snap er niks van.

(Zelf geen USG gebruiker) maar moest je de WAN interface niet op 1Gbps fixed zetten oid :?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:01:

Poort is wel gewoon up met goede tx/rx waardes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Poort is wel gewoon up met goede tx/rx waardes?
Bekend probleem. Heb ik ook last van.
Mijn work around: Wanneer je usg/Udm up is verwijder je de SFP uit de USG/UDM zorg dat je eerst de glasvezel aan de SFP koppelt en hem dan pas in de USG/UDM stopt.

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 28-05-2021 23:27 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:28:
[...]

(Zelf geen USG gebruiker) maar moest je de WAN interface niet op 1Gbps fixed zetten oid :?
Als ik op een WAN interface FIXED speed/duplex settings moet toe gaan passen dan ga ik mezelf afvragen in welke eeuw de provider nog leeft.... 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53

rally

Deyterra Consultancy

Voor degene die de verschillen willen zien tussen de nieuwe U6 AP's.
Hieronder twee plaatjes van de boven- en zijkant van de U6 Lite, U6 Pro en U6 LR.

Met name de LR is echt heel groot. Ik schat dat deze bijna net zo groot is als de oude "AP AC HD".

De lite's zijn exact dezelfde maat als de NanoHD's. Erg klein dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qATkg9DDGcHMwE9sGkcZryb8K2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emRKMkLH6tVIMA50J9rmpc9C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKuLpnR9QoEoTOY0mCwI0kkBnSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZw9TYtTInAztVMi8OctBRZN.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 14:01
rally schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:12:
Hieronder twee plaatjes van de boven- en zijkant van de U6 Lite, U6 Pro en U6 LR.

Met name de LR is echt heel groot. Ik schat dat deze bijna net zo groot is als de oude "AP AC HD".

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb zelf na weken testen beste resultaat met de U6 Pro. Zowel qua snelheid als ook bereik.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
tcviper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Heb zelf na weken testen beste resultaat met de U6 Pro. Zowel qua snelheid als ook bereik.
Mooi dat jij dat resultaat hebt behaald. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de details. Graag (veel) meer details over de omstandigheden, (positionering AP in de ruimte, orientatie (muur/plafond), muurdikte + soort materiaal, vloer idem, wat voor glas in je ramen, meetresultaten binnen en buiten, etc) zodat anderen er ook iets mee kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rally schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo… Jij hebt een grote.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 14:01
Skynett schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Mooi dat jij dat resultaat hebt behaald. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de details. Graag (veel) meer details over de omstandigheden, (positionering AP in de ruimte, orientatie (muur/plafond), muurdikte + soort materiaal, vloer idem, wat voor glas in je ramen, meetresultaten binnen en buiten, etc) zodat anderen er ook iets mee kunnen.
Bij deze;
- Vrijstaand woonhuis met 3 lagen (boven, begane, kelder), HR++ glas in hele huis, houten vloeren, stenen binnen en buiten muren met isolatie erin, in principe is per grotere ruimtes een apart AP nodig ivm isolatie en muren waar signaal niet perfect doorheen gaat,
- Netwerk bestaat uit UXG Pro met 10GB SFP+ link naar USW 24 Pro Gen2 en een aantal USW 8 of 16 switches om verder te verdelen, waar kan gebruik ik CAT6 en 10Gb en waar het niet kan 1Gb.
- Heb het nu zo verdeelt; - In de hal hangt een U6 Pro tegen de muur (bovenin (6, 36), - In de woonkamer een U6 Pro die andere kant uit kijkt (richting keuken, 1, 48), - Op de slaapkamer boven een In Wall HD (11, 48) en op kantoor een In Wall HD (1, 36). In de kelder gebruik ik 1 U6 Lite (6, 36). Buiten heb ik op dit moment 1 FlexHD hangen die de hele tuin voorziet van wifi (ca 30 meter diep, 10 meter breed),
- Ieder punt gebruikt laatste nieuwe firmware 5.63 en draai controller op een Synology Docker (Goofball) 6.2.25
- 2.4 overal op Low (VHT20), 5 op High (VHT80/160) en de kanalen per punt staan hierboven tussen ( en ).

- U6 Pro: 913Mbps down (in de hal op ca 5 meter haal ik 1080Mbps), 536Mbps-610 up.
- U6 LR: 802Mbps down (voorheen in de hal op ca 5 meter haal ik daarmee max 940Mbps), 482Mbps-512 up,
- U6 Lite: 739Mbps down, 389Mbps up,
- IW HD: 455Mbps down, 359Mbps up.

Alles gemeten met een iPhone 12 en WiFiMan op ca 5-8 meter afstand.

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 29-05-2021 10:34 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 25-09 16:50
xbeam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Bekend probleem. Heb ik ook last van.
Mijn work around: Wanneer je usg/Udm up is verwijder je de SFP uit de USG/UDM zorg dat je eerst de glasvezel aan de SFP koppelt en hem dan pas in de USG/UDM stopt.
Dankje! Ik ga deze vanmiddag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Mogguh,

Ik heb hier een obstinaat AP AC-lite liggen die ik maar niet geadopteerd krijg in mijn Controller.

De AP is de bedoeling dat hij op een externe locatie gaat hangen en daar wel verbinding met de controller blijft houden.

De controller draait op een Mac, met al meerdere AP’s in the field die allemaal prima kunnen communiceren met hem. Geen STUN errors dus.

De AP die ik nu heb als ik hem factory default en in mijn switch prik wordt hij gezien en geprovisioned door de automatisch detectie. Hier ga ik er dan van uit dat hij dan in het lege defaul netwerk komt maar na de provision kan ik hem niet meer zien in de controller. Wel Pingbaar, ssh lukt ook maar kan er niet op inloggen met de default of de ssh key die ik heb ingesteld.

Ik heb inmiddels al het volgende geprobeerd:

-Firmware ge-update werkte prima
-Controller is up to date
-Factory default gemaakt al 20 keer ofzo
-Via de Cli set-inform url:8080/inform er in geklapt
-Via de app kan ik adoptie starten dan vult hij wel de url in maar daarna gaat de app zoeken en dan zegt hij dat hij er niets mee kan, mislukt
-zodra ik hem aan mijn modem hang (buiten het controller netwerk) blijft hij netjes factory default.
-via ssh log ik dan in ik kan de url netjes pingen, set-inform erin maar de inform komt nooit bij mijn controller aan.
-traceroute vanaf de AP naar de controller gaat ook gewoon goed
-alle firewall regels nagelopen en opnieuw aangemaakt.
-als ik naar de inform url ga in een browser op:8080 word ik netjes omgeleid naar de controller dus dat is ook niet het probleem

Ik twijfel heel hard aan de werking van deze AP maar heb momenteel ook geen andere liggen om 100% uit te sluiten

Iemand nog een idee?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
nielsn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Bij mij hangt de UDMP in deze beugel met daarbij nog een switch.

Ter versteviging leunt deze nog op een latje, werkt perfect!
Heb de beugel binnen. Neem aan dat de schroeven erbij bedoelt zijn om apparatuur in de beugel te hangen. Het monteren aan de muur/wand dient te worden gedaan met eigen schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:30
Cloud_VII schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:36:
[...]

Heb de beugel binnen. Neem aan dat de schroeven erbij bedoelt zijn om apparatuur in de beugel te hangen. Het monteren aan de muur/wand dient te worden gedaan met eigen schroeven?
Voor het ophangen van de beugel heb ik gewoon houtschroeven gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SpoekGTi schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:19:
Mogguh,

Ik heb hier een obstinaat AP AC-lite liggen die ik maar niet geadopteerd krijg in mijn Controller.

De AP is de bedoeling dat hij op een externe locatie gaat hangen en daar wel verbinding met de controller blijft houden.

De controller draait op een Mac, met al meerdere AP’s in the field die allemaal prima kunnen communiceren met hem. Geen STUN errors dus.

De AP die ik nu heb als ik hem factory default en in mijn switch prik wordt hij gezien en geprovisioned door de automatisch detectie. Hier ga ik er dan van uit dat hij dan in het lege defaul netwerk komt maar na de provision kan ik hem niet meer zien in de controller. Wel Pingbaar, ssh lukt ook maar kan er niet op inloggen met de default of de ssh key die ik heb ingesteld.

Ik heb inmiddels al het volgende geprobeerd:

-Firmware ge-update werkte prima
-Controller is up to date
-Factory default gemaakt al 20 keer ofzo
-Via de Cli set-inform url:8080/inform er in geklapt
-Via de app kan ik adoptie starten dan vult hij wel de url in maar daarna gaat de app zoeken en dan zegt hij dat hij er niets mee kan, mislukt
-zodra ik hem aan mijn modem hang (buiten het controller netwerk) blijft hij netjes factory default.
-via ssh log ik dan in ik kan de url netjes pingen, set-inform erin maar de inform komt nooit bij mijn controller aan.
-traceroute vanaf de AP naar de controller gaat ook gewoon goed
-alle firewall regels nagelopen en opnieuw aangemaakt.
-als ik naar de inform url ga in een browser op:8080 word ik netjes omgeleid naar de controller dus dat is ook niet het probleem

Ik twijfel heel hard aan de werking van deze AP maar heb momenteel ook geen andere liggen om 100% uit te sluiten

Iemand nog een idee?
Al eens een andere poort geprobeerd/geen poort profiel ingesteld op de poort die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Toppe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Al eens een andere poort geprobeerd/geen poort profiel ingesteld op de poort die je gebruikt?
Profiel op de switch waar hij op moet staat op all, en ook op het modem heb ik dit wazige gedrag.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Iemand al een Cloudkey gen1 draaien met een controller versie nieuwer dan 6.1.71?

De nieuwste 6.2.25 krijg ik niet te zien en ook geen idee hoe deze handmatig te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

rookie no. 1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:32:
Iemand al een Cloudkey gen1 draaien met een controller versie nieuwer dan 6.1.71?

De nieuwste 6.2.25 krijg ik niet te zien en ook geen idee hoe deze handmatig te installeren.
Hier ook nog 6.1.71 op de Gen 1, maar volgens zijn de nieuwere versies release candidates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
@Louw Post Ook na de controller / ck in de nieuwe interface op release candidate / beta gezet te hebben ook geen controller update te zien. Vraag me bijna af of die nog issues heeft met de CK1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SpoekGTi schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Profiel op de switch waar hij op moet staat op all, en ook op het modem heb ik dit wazige gedrag.
Downgrade van de firmware al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 21:21
Heb een 16 poort poe switch en wat aps gekocht voor mijn nieuwbouwhuis. Nu wilde ik ook de cloudkey kopen maar die is nergens meer te koop. Ik kan natuurlijk wel een nas ofzo kopen en daar de controller software op draaien maar het liefst houd ik het gescheiden.

De cloudkey gen 2 vind ik wat te duur.. is er een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:21
vortexnl1982 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:41:
Heb een 16 poort poe switch en wat aps gekocht voor mijn nieuwbouwhuis. Nu wilde ik ook de cloudkey kopen maar die is nergens meer te koop. Ik kan natuurlijk wel een nas ofzo kopen en daar de controller software op draaien maar het liefst houd ik het gescheiden.

Marktplaats ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40
@Louw Post ik heb via de command line mijn ck1 naar de nieuwste versie gepushed, heel de statistics pagina laad niet in de nieuwe interface. Ik heb geen andere problemen gezien.

Als je het zelf wilt doen:
https://help.ui.com/hc/en...roller-Version-Using-SSH- en even het tabblad op die pagina op gen1 zetten

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 20:10

Ik heb een cloud key gen 2 plus voor 100,- gekocht op marktplaats, nog steeds vrij prijzig. Hiervoor 2 jaar lang de controller op een raspberry pi gehad, maar na het falen van een sd-kaartje toch maar vanaf gestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De enige goedkopere optie is een Pi. Zelf knutselen.
happylife schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb een cloud key gen 2 plus voor 100,- gekocht op marktplaats, nog steeds vrij prijzig. Hiervoor 2 jaar lang de controller op een raspberry pi gehad, maar na het falen van een sd-kaartje toch maar vanaf gestapt.
Dit lees ik vaker, wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp, maar ik draai software met high-writes/reads vanaf USB. Verder dien je altijd backups te maken en/of download op z'n minst elke maand de automatisch maandelijkse backups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 20:10
ed1703 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:35:
[...]

De enige goedkopere optie is een Pi. Zelf knutselen.

[...]

Dit lees ik vaker, wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp, maar ik draai software met high-writes/reads vanaf USB. Verder dien je altijd backups te maken en/of download op z'n minst elke maand de automatisch maandelijkse backups.
Ik heb twee Pi's tegelijkertijd in gebruik genomen, één met een goedkoop sd-kaartje (generic merk) van een paar euro en één met een wat duurder kaartje (samsung evo). Het goedkope kaartje is het kaartje dat al is gefaald.

Gelukkig had ik backups

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
nielsn schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:38:
[...]
Voor het ophangen van de beugel heb ik gewoon houtschroeven gebruikt.
Hij hangt. Beugel buigt iets door. Maar moet geen probleem zijn denk ik. Hij zit in ieder geval goed vast aan de muur/wand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu8GhXHQfUb8DN62B8GfekxQ9gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbrSZbPOmqiJaBPSug3tr2BL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 16:11
@Cloud_VII Waarom niet horizontaal onder je meterboord? Met een paar houten blokjes/latjes als afstandhouder, zou dit best wel passen. Buigt de beugel ook gelijk minder door.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 10:01
insomniac schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:34:
@Cloud_VII Waarom niet horizontaal onder je meterboord? Met een paar houten blokjes/latjes als afstandhouder, zou dit best wel passen. Buigt de beugel ook gelijk minder door.
3cm lat is trouwens voldoende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnVcxWh8HkGpoEfPgO6KkJQojRc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz9q0RUkAIrsi6HyTfRkEJJn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urMHdOxKMnp2PnqHVpf-91VNab0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwTdpfQV98SvLDUndcOLZEHE.jpg?f=fotoalbum_tile

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:03:
[...]

Downgrade van de firmware al eens geprobeerd?
Deze morgen net gedaan, geen positief effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SpoekGTi schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Deze morgen net gedaan, geen positief effect :)
Hmmm, dan houdt het voor mij ook even op. Enige wat ik zelf nog zou bedenken is een extra controller installeren om te kijken of het je controller is of je AP zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Cloud_VII schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Hij hangt. Beugel buigt iets door. Maar moet geen probleem zijn denk ik. Hij zit in ieder geval goed vast aan de muur/wand

[Afbeelding]
Waarom dan niet de rackoren 90 graden gedraaid monteren, dan kan je hem zo plat tegen de muur schroeven.

Nog een tip: plaats iets van een 4x4cm kabelgoot, daar kan je heel veel losse kabels in kwijt en ruimt enorm op. Gaatjes in de zijkant om kabels door te voeren op de juiste plaats.

Dit is geen zeurpost, maar gewoon goed bedoelde tips. Leuke volle meterkast verder.

[ Voor 18% gewijzigd door Skynett op 30-05-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
insomniac schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:34:
Kan ik inderdaad eens bekijken. Even meten of er dan genoeg ruimte is voor UDM Pro + uitstekende kabels. Meterkast is helaas niet heel diep
Skynett schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Waarom dan niet de rackoren 90 graden gedraaid monteren, dan kan je hem zo plat tegen de muur schroeven.

Nog een tip: plaats iets van een 4x4cm kabelgoot, daar kan je heel veel losse kabels in kwijt en ruimt enorm op. Gaatjes in de zijkant om kabels door te voeren op de juiste plaats.

Dit is geen zeurpost, maar gewoon goed bedoelde tips. Leuke volle meterkast verder.
Je bedoelt de beugel aan de zijkant? Dat past dus net niet.
Aan die goot heb ik ook zitten denken. Komt nog :)

[ Voor 41% gewijzigd door Cloud_VII op 30-05-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Hmmm, dan houdt het voor mij ook even op. Enige wat ik zelf nog zou bedenken is een extra controller installeren om te kijken of het je controller is of je AP zelf.
Heb nog een oude staan zal dat eens proberen ergens vandaag. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Laatst online: 08-09 07:53
Afgelopen week heb ik een USG en 8p 60w poe switch aangeschaft. Vandaag Ziggo gevraagd om modem op ‘bridge’ te zetten. USG aangesloten. Prima, alles werkt. De controller draait in docker op mijn Synology NAS.
USG geadopteerd in controller....Verbinding met controller verbroken. (?)
  • Computer herstarten. Geen verbetering.
  • NAS/controller herstarten. Geen verbetering.
  • Modem, USG, NAS, wifi-accespoints, PC uit. Geen verbetering. (PC heeft een ‘vreemd’ ip-adres 169.254.140.30) in plaats van 192.168.1.xxx
  • Nieuwe switch er tussen uit. Geen verbetering.
Mijn ideeën zijn nu uitgeput. Wie heeft er een idee wat ik fout gedaan heb of wat er fout gegaan is? En/of wat ik nog kan doen om het weer werkend te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door 1of6Billion op 31-05-2021 07:52 . Reden: niet meer op mobile ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

1of6Billion schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:38:
Sorry, zit op mobiel. Formatting en typo-hunt volgt later.

Afgelopen week een USG en 8p 60w poe switch aangeschaft. Vandaag Ziggo gevraagd om modem op ‘bridge’ te zetten. USG aangesloten. Prima, alles werkt.
Controller draait in docker op Synology NAS.
USG geadopteerd....Verbinding met controller verbroken. (?)
Computer herstarten. Geen verbetering.
NAS/controller herstarten. Geen verbetering.
Modem, USG, NAS, wifi-accespoints, PC uit. Geen verbetering. PC heeft een ‘vreemd’ ip-adres 169.254.140.30 in plaats van 192.168.1.xxx
Nieuwe switch er tussen uit. Geen verbetering.

Mijn ideeën zijn nu uitgeput. Wie heeft er een idee wat ik fout gedaan heb of wat er fout gegaan is? En/of wat ik nog kan doen om het weer werkend te krijgen?
Heb dit ook gehad, kwam toen omdat er nog een domme switch er tussen zat.

Heb je nog wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Heb dit ook gehad, kwam toen omdat er nog een domme switch er tussen zat.

Heb je nog wel internet?
Nee. Er zit inderdaad nog een niet gemanagede switch tussen de USG en mn PC.

Een ip-adres met 169.254.xxx.xxx blijkt te duiden op een niet bereikbare dhcp-server.

Mijn werklaptop krijgt ook een 169nr wanneer ik m direct aansluit op de LAN1 van de USG. Zou ie kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

1of6Billion schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Nee. Er zit inderdaad nog een niet gemanagede switch tussen de USG en mn PC.

Een ip-adres met 169.254.xxx.xxx blijkt te duiden op een niet bereikbare dhcp-server.

Mijn werklaptop krijgt ook een 169nr wanneer ik m direct aansluit op de LAN1 van de USG. Zou ie kapot zijn?
Kapotte USG lijkt me niet. DHCP staat aan? Haal die switch er eens tussen uit…

USG al eens een reset gegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 30-05-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Kapotte USG lijkt me niet. DHCP staat aan? Haal die switch er eens tussen uit…

USG al eens een reset gegeven?
Laptop zit nu DIRECT op LAN1 van USG.
Heb een harde reset gedaan. En nu krijgt de laptop weer een goed ip-adres.

De eerste stap is gezet.

Mag er geen ‘domme’ switch in het netwerk zitten? Of niet tussen USG en controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

1of6Billion schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Laptop zit nu DIRECT op LAN1 van USG.
Heb een harde reset gedaan. En nu krijgt de laptop weer een goed ip-adres.

De eerste stap is gezet.

Mag er geen ‘domme’ switch in het netwerk zitten? Of niet tussen USG en controller?
Dat heb ik niet getest. Heb een vergelijkbare configuratie bij mijn ouders en daar had ik tijdelijk (kon niet anders) de domme switch tussen de USG en de 8-60 ingezet. Nu weer omgedraaid en alle problemen waren weg.

Als het niet hoeft zou ik de domme versie achter de 8-60 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:26:
[...]
..knip..

Als het niet hoeft zou ik de domme versie achter de 8-60 hangen.
Dat was al het geval ;)

Ik vind via google geen aanwijzingen dat een unmanaged switch tussen USG en controller een probleem zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1of6Billion
Nu USG bereikbaar 192.168.1.1 Wel een goed IP-adres voor PC. Maar geen netwerk of internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Cloud_VII schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:36:

Je bedoelt de beugel aan de zijkant? Dat past dus net niet.
Nee. Ik bedoel helemaal zonder beugel. De rackoren, waarmee de switch in de beugel geschroefd zit 90 graden gedraaid monteren op de switch en de switch zo plat tegen de zijmuur schroeven. Hij schuift dan in feite een paar cm op naar rechts in je kast en zit mooi vlak tegen de zijkant.

https://imgur.com/FE6ZRcM

Ik kon alleen dit voorbeeld vinden. Maar daar kan je precies zien wat ik bedoel met de rackoren 90 graden draaien. Bij jou dan alleen vertikaal georiënteerd plaatsen ipv horizontaal zoals op de foto.

[ Voor 7% gewijzigd door Skynett op 30-05-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:18:
Als ik op een WAN interface FIXED speed/duplex settings moet toe gaan passen dan ga ik mezelf afvragen in welke eeuw de provider nog leeft.... 8)
De ISP of Ubiquiti :? >:) :+
Skynett schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:01:
Nee. Ik bedoel helemaal zonder beugel. De rackoren, waarmee de switch in de beugel geschroefd zit 90 graden gedraaid monteren op de switch en de switch zo plat tegen de zijmuur schroeven. Hij schuift dan in feite een paar cm op naar rechts in je kast en zit mooi vlak tegen de zijkant.

https://imgur.com/FE6ZRcM

Ik kon alleen dit voorbeeld vinden. Maar daar kan je precies zien wat ik bedoel met de rackoren 90 graden draaien. Bij jou dan alleen vertikaal georiënteerd plaatsen ipv horizontaal zoals op de foto.
Zo hangt mijn USW 16 PoE 150 Watt ook in de meterkast inderdaad! :Y
happylife schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:28:
Ik heb een cloud key gen 2 plus voor 100,- gekocht op marktplaats, nog steeds vrij prijzig.
Dat is geen geld, maar heb je al de batterij gecheckt op falen/lekken/bolstaan door gewoon eens de stroom eraf te halen en te kijken of die een clean shutdown doet :?
Hiervoor 2 jaar lang de controller op een raspberry pi gehad, maar na het falen van een sd-kaartje toch maar vanaf gestapt.
Gelukkig ben je ook erachter gekomen dat een microSDXC kaartje best wel wat mag kosten :
happylife schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:41:
Ik heb twee Pi's tegelijkertijd in gebruik genomen, één met een goedkoop sd-kaartje (generic merk) van een paar euro en één met een wat duurder kaartje (samsung evo). Het goedkope kaartje is het kaartje dat al is gefaald.

Gelukkig had ik backups
:P :+

Raspberry Pi 3B + Originele voeding + Fatsoenlijk microSDXC kaartje erin en gaan met die banaan! d:)b
De 2B en 3B hebben de beste performance/verbruik verhouding dus een 4B of 3B+ heb je helemaal niet nodig!

Draait hier alweer heel lang zonder gezeik en samen met Pi-Hole + Unbound ernaast als lokale DNS Server oplossing :Y)

/EDIT :
Comp User schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:18:
Is een 2B niet wat te traag?

De 3B is toch wel vlotter.

@Rivanov Fixed
De 2B heeft vooral minder RAM : 512 MB vs. de 1 GB van de 3B

Voor de rest zal het allemaal wel meevallen, zolang je daar rekening mee houdt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 30-05-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018

De 3B is toch wel vlotter.

@Rivanov Fixed

[ Voor 16% gewijzigd door Comp User op 30-05-2021 22:46 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Comp User schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:18:

De 2B is toch wel vlotter.
Uhh. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

1of6Billion schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:13:
Nu USG bereikbaar 192.168.1.1 Wel een goed IP-adres voor PC. Maar geen netwerk of internet.
Je hebt je ziggo aan de WAN hangen en de juiste instellingen gekozen? Je moet bij WAN en dan IPv4 de optie ‘DHCPv4’ kiezen

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 30-05-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Toppe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Je hebt je ziggo aan de WAN hangen en de juiste instellingen gekozen? Je moet bij WAN en dan IPv4 de optie ‘DHCPv4’ kiezen
Nu @werk, dus kan niet kijken. Maar ik ben er ondertussen achter dat de USG gewoon routert zolang er GEEN controller actief is op het netwerk. Wel, dan loopt het zaakje in de soep. Redelijk nutteloos zo dus.
Na reset gisteren rond 16u en de controller 'uit', is alles gewoon 'up' gebleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:56:
Ik had een poosje geleden gepost over problemen met mij UDM en de wifi. Op android telefoons en soms ook op IOS devices heb ik het probleem dat het lijkt alsof de verbinding tijdelijk onderbroken wordt. Dit uit zich in een website die niet laadt of Whatsappjes die niet willen verzenden. Binnen een minuut heft deze blokkade zichzelf meestal op en werkt het weer zoals het hoort.

De UDM heeft een 2.4 en 5GHz netwerk in de lucht. Eerst dacht ik dat het probleem zat in de omschakeling van 2.4 naar 5Ghz maar het uitzetten van de 2.4GHz bracht geen soelaas. Soms geeft Android aan dat er geen internet verbinding is op de wifi. Overschakelen naar 4G zorgt ervoor dat webpagina's instant geladen worden.

Mijn UDM zit met een draadje aangesloten op de ziggo connect box welke in bridge modus staat en is tevens de enige accesspoint in huis. Het huis is relatief klein met 65m2.

Er zitten maximaal 4 apparaten op de wifi.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen, het steekt een beetje dat deze 300 euro kostende router slechter presteert op stabiliteit dan mijn vorige 13 jaar oude Netgear router..
Unifi settings
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Deze DreamMachine is uiteindelijk retour gegaan naar Unifi en die hebben een vervangen voor een nieuwe, helaas met hetzelfde probleem.. Blijf het heel apart vinden maar mijn vertrouwen in de DreamMachine is wel permanent beschadigd. Jammer want in een ander huis goede ervaringen gehad met een Unifi Access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 09:13

ranzige pad

kwaaak kwaak

Met een haakste stekke lukt het, Eventueel nog eens paar milimeter van de achterkant afhalen. Voorkant wat opschuren zo dat de stekker dieper past.

Mooi is de stekker daarna niet meer, maar het past allemaal wel net.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brilsmurfffje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Deze DreamMachine is uiteindelijk retour gegaan naar Unifi en die hebben een vervangen voor een nieuwe, helaas met hetzelfde probleem.. Blijf het heel apart vinden maar mijn vertrouwen in de DreamMachine is wel permanent beschadigd. Jammer want in een ander huis goede ervaringen gehad met een Unifi Access point.
WiFi van UniFi is nog steeds heel goed, switches ook. Ben ook over naar een andere router ERX en nu OPNsense software router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:40
[...]

Ik heb het zendvermogen van de UDM bewust laag gezet vanwege de WiFi issues. (hij was gratis). enige wat er op draait is de deurbel. De U6 lites en de Mesh Pro doen het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 31-05-2021 15:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
En daarom blijf ik de USG 3P nog steeds de betere optie dan die UDM meuk vinden! :)

Maar dit kan natuurlijk ook gewoon :
stormfly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:42:
Ben ook over naar een andere router ERX en nu OPNsense software router.
Of één van de vele andere soortgelijke software pakketten! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 08:51
nero355 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:57:
En daarom blijf ik de USG 3P nog steeds de betere optie dan die UDM meuk vinden! :)
Ik ben er blij mee… WAF was beter… maar eerlijk is eerlijk ik kijk wel jaloers naar andere configs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:58
1of6Billion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:48:
[...]

Nu @werk, dus kan niet kijken. Maar ik ben er ondertussen achter dat de USG gewoon routert zolang er GEEN controller actief is op het netwerk. Wel, dan loopt het zaakje in de soep. Redelijk nutteloos zo dus.
Na reset gisteren rond 16u en de controller 'uit', is alles gewoon 'up' gebleven.
Heb je geen dubbel ip adres ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:52
Iemand hier wel eens een FiberPoE (F-POE-G2) gebruikt?

Ik gebruik nu een mediaconverter om van fiber (T-Mobile) naar RJ45 te gaan maar die werkt met een losse adapter. Ik zag dat de FiberPoE gevoed kan worden met PoE en dat scheelt weer een adapter (+dat de mediaconverter die T-Mobile levert 6 a 7 watt verbruikt en bij de FiberPoE staat 1,5 watt, scheelt weer).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 13:58
Uberprutser schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:27:
Iemand hier wel eens een FiberPoE (F-POE-G2) gebruikt?

Ik gebruik nu een mediaconverter om van fiber (T-Mobile) naar RJ45 te gaan maar die werkt met een losse adapter. Ik zag dat de FiberPoE gevoed kan worden met PoE en dat scheelt weer een adapter (+dat de mediaconverter die T-Mobile levert 6 a 7 watt verbruikt en bij de FiberPoE staat 1,5 watt, scheelt weer).
Ik heb toevallig vorige week twee stuks binnen gekregen. Helaas niet helemaal goed gekeken. |:( Je kunt deze namelijk alleen passief voeden en niet via 802.3af (PoE) of 802.3at (PoE+). Je kunt deze dus NIET gebruiken met een groot aantal Unifi switches zoals de US-8-60W (getest) of USW-Lite-16-PoE (getest).

Ik gebruik nu de PoE injectors die bij mijn AP-AC-Lites zaten, deze geven nog 24V passief (zwarte injectors). Een andere mogelijkheid is om een 802.3af/at naar 24V passief converter te gebruiken zoals de INS-3AF-I-G.

offtopic:
Mocht je deze alsnog aanschaffen en heb je nog geen SFP modules. Ik heb nog een 2-pack 1Gbit LC multimode (UF-MM-1G) liggen omdat ik er per ongeluk twee had besteld. Zie V&A.

[ Voor 11% gewijzigd door dbeusink op 01-06-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:52
dbeusink schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:57:
[...]
alleen passief voeden en niet via 802.3af (PoE) of 802.3at (PoE+). Je kunt deze dus NIET gebruiken met een groot aantal Unifi switches zoals de US-8-60W (getest) of USW-Lite-16-PoE (getest).
Ik was er al bang voor. Dan swap ik m'n lite voor een normale met SFPs; dan kan die voor media converter spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 01-06-2021 12:28 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 ... 120 ... 327 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.