Will_M schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:49:
@
Tylen Heb je misschien aanpassingen gemaakt aan de bandbreedtes binnen de WiFi frequenties? Sommige apparaten willen tijdens het aanmelden op 2,4Ghz alleen maar op HT20 babbelen en bij 5Ghz maar op vHT40.
@
RobertMe Ik doe het hier voorlopig nog maar even met m'n 4 NanoHD's, voorlopig nog genoeg throughput IMHO
[Afbeelding]
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem gehad met m'n printer (Canon MG5750) en slimme wasmachine. Uiteindelijk was de enige oplossing om voor 2,4GHz en 5 GHz eigen SSID's te maken en iedere vorm van optimalisatie uit te schakelen. Zette ik ook maar 1 ding aan, dan ging de printer al de fout in. Uiteindelijk werkt alles gewoon goed zonder al die optimalisaties, dus blijkbaar was het ook niet nodig.
Ik zit nog steeds tegen het puntje aan te hikken dat ik mijn ER-X nog in moet richten voor XS4ALL internet en IPTV. Internet geloof ik wel dat gaat lukken, de configuratie daarvan is niet bijster spannend. Maar het IPTV is wel een ander puntje... En daar heb ik nog geen goede handleiding voor gevonden.
XS4ALL maakt er absoluut geen geheim van hoe het ingesteld moet worden, maar ik moet dit nog zien te vertalen naar config-regels.
Daarnaast is het mij niet duidelijk of ik nou een VLAN op m'n switch (UniFi Switch24) kan inrichten en via software de multicast stream naar de juiste poorten kan sturen, of dat ik de ontvangers direct op de ER-X moet aansluiten (zoals nu ook het geval is met de huidige Fritz!Box).
Ik heb de ER-X al wel draaien als router achter de Fritz!Box (in feite een NAT-achter-NAT) en dat werkt wonderbaarlijk goed, maar dus alleen voor het internet deel en is op het moment vooral een veredelde DHCP-server (die wel gelijk heeft bewezen dat de DHCP in de Fritz!Box prut is, want mijn oude problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier