Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste
Acties:

• wouter.N
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:51
Jan-man schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Nope

Bochten zijn dunner dan 16mm en de kabels zijn al 14,4 dus je zal in de meest ideale wereld minder dan 1 mm speling hebben. Misschien met 1 bocht gaat je nog wel lukken met flink wat trek gewicht.

Maar is het in een woonhuis? Pak dan gewoon cat6.
Ja, gaat om een woonhuis. 2x Belden CAT6 (⌀6,20mm) gaat wel passen denk je?

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:57
wouter.N schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:14:
[...]

Daar zou ik mijn geld op inzetten en dan 1 aanvoeren en 1 trekken moet helemaal goed komen. Eventueel waneer nodig speciaal glijmiddel voor kabels gebruike .

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wouter.N schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:14:
Mijn Belden CAT6 UTP kabel is 5,8 mm. dik :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• wouter.N
nero355 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:22:
[...]

Mijn Belden CAT6 UTP kabel is 5,8 mm. dik :?
Welk type heb je?

Ik zat te kijken naar Belden 7965E: TDS

Edit:
Heel vreemd, deze andere datasheet heeft het over 5.4mm: TDS 2

wouter.N wijzigde deze reactie 06-08-2019 12:17 (18%)

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:34
rally schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Deze is prima. Gebruik ik al jaren (25+ jaar hetzelfde model en 15+ jaar deze)
Daar heb ik ook gewoon 74,50 gulden voor betaald in 1999 dus zo budget was die niet toendertijd. :)
Ik heb ook meerdere tools maar gebruik alleen deze.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:10

rally

Deyterra Consultancy

Ballebek schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Daar heb ik ook gewoon 74,50 gulden voor betaald in 1999 dus zo budget was die niet toendertijd. :)
Ik heb ook meerdere tools maar gebruik alleen deze.
Ja klopt, was indertijd wel een hele dure tool. Heb ook iets in die richting betaald.

De fluke heb ik "pas" 7-8 jaar en in verhouding tot de kosten is de grijze gewoon onverslaanbaar.

http://www.deyterra.com

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Kijk, super bedankt voor je reactie. Dat is hem inderdaad.
Tegelijkertijd bijzonder teleurstellend :( Dan hou ik het (helaas) toch maar bij de 2 8poort switches die ik nu heb hangen, fanless is echt een harde voorwaarde. (heb 12 poorten nodig waarvan 5 PoE, totaal 15Watt verbruik dus stelt echt niks voor...)
Kleine update, heb via V&A de pricewatch: HP Procurve 1820-24G-PoE+ voor een mooi prijsje over kunnen nemen en er zit inderdaad 100% een fan in, die ook goed hoorbaar is. Toch jammer :/

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:18

PcDealer

HP ftw \o/

Tomba schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

Kleine update, heb via V&A de pricewatch: HP Procurve 1820-24G-PoE+ voor een mooi prijsje over kunnen nemen en er zit inderdaad 100% een fan in, die ook goed hoorbaar is. Toch jammer :/
Hmmm...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tomba

Tomba

Vergeleken met mijn pricewatch: Aruba Aruba 2930F 48G 4SFP+ coreswitch is ie ook zeker stil maar de fan is wel gewoon goed hoorbaar. Er zit er eentje in, maar die is natuurlijk bijzonder klein en dus luidruchtig. Helaas geen PWM fan die uit gaat bij geen/lage belasting.

• nero355

nero355

Dus de info die ik had gepost in een ander topic dat uit dit topic komt klopt dus niet of het is het verkeerde model/revisie :?

CRAP! :(

nero355 wijzigde deze reactie 10-08-2019 15:09 (3%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:46

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

[...]
Voor een 19" switch maken ze niet héél veel herrie vind ik.
Maar zeker zitten er (volgens mij zelfs een aantal), fans in.

Alleen @boot maakt het even flink herrie.

Volgens mij zijn er ook niet heel veel fanless 19" PoE switches. Is de markt niet voor. De enigen die behoefte hebben aan fanless, zijn hobbygebruikers en die hebben in de regel niet per-sé behoefte aan 19" PoE.

Zelf vind ik het geen probleem als ik op de gang wat geruis kan horen van apparatuur. Zolang ik het in de rest van het huis maar niet hoor. Hier ruist dus altijd de gang een beetje. DL-series servers maken me te veel herrie, een normale 19" switch, mijn Microservers en mijn UPS heb ik totaal geen last van. Je hoort het, op de gang. In de keuken al niet meer terwijl die er naast zit.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Dus de info die ik had gepost uit een ander topic klopt in feit niet of het is het verkeerde model/revisie :?

CRAP! :(
Ik heb de J9983A en heb 1 fan kunnen ontdekken:

unezra schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Voor een 19" switch maken ze niet héél veel herrie vind ik.
Maar zeker zitten er (volgens mij zelfs een aantal), fans in.

Alleen @boot maakt het even flink herrie.

Volgens mij zijn er ook niet heel veel fanless 19" PoE switches. Is de markt niet voor. De enigen die behoefte hebben aan fanless, zijn hobbygebruikers en die hebben in de regel niet per-sé behoefte aan 19" PoE.
Die ik heb, lijkt geen PWM te hebben, als in; fangeluid is niet superhard maar wel continu. Zoals gezegd; hij is zeker stiller dan de Aruba 2930F die ik als CoreSwitch gebruik.
Van mij hoeft ie ook helemaal geen 19” te zijn, maar moest wel minimaal 16 poorten, waarvan minimaal 5 PoE+ en layer2 (of beter). Het lijkt erop dat dat soort switches gewoonweg niet fanless bestaan :'(
Zelf vind ik het geen probleem als ik op de gang wat geruis kan horen van apparatuur. Zolang ik het in de rest van het huis maar niet hoor. Hier ruist dus altijd de gang een beetje. DL-series servers maken me te veel herrie, een normale 19" switch, mijn Microservers en mijn UPS heb ik totaal geen last van. Je hoort het, op de gang. In de keuken al niet meer terwijl die er naast zit.
Dat is t m; wij hebben een open gang met trap dus de ZFS bak die ik daar heb staan hoor je al wel, ook als de meterkast dicht is. Momenteel staan daar 2 8poort switches (1 met PoE+) die ik ga vervangen door deze 1820. Had graag gezien dat ie stil was (moet kunnen gezien het verwachte verbruik), misschien eens open schroeven om te kijken wat er te modden valt :)

• unezra

unezra

Tomba schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]
Ah, ik dacht dat 'ie er meer had.
[...]
ie ik heb, lijkt geen PWM te hebben, als in; fangeluid is niet superhard maar wel continu. Zoals gezegd; hij is zeker stiller dan de Aruba 2930F die ik als CoreSwitch gebruik.
Van mij hoeft ie ook helemaal geen 19” te zijn, maar moest wel minimaal 16 poorten, waarvan minimaal 5 PoE+ en layer2 (of beter). Het lijkt erop dat dat soort switches gewoonweg niet fanless bestaan :'(
Vind dat ook niet zo gek. Met die eisen zit je eigenlijk al in het professionele segment.
Kortom, er is amper markt voor.
[...]
Dat is t m; wij hebben een open gang met trap dus de ZFS bak die ik daar heb staan hoor je al wel, ook als de meterkast dicht is. Momenteel staan daar 2 8poort switches (1 met PoE+) die ik ga vervangen door deze 1820. Had graag gezien dat ie stil was (moet kunnen gezien het verwachte verbruik), misschien eens open schroeven om te kijken wat er te modden valt :)
Hou er rekening mee dat die switches waarschijnlijk (limited) lifetime warranty hebben. Dat ben je kwijt als je gaat lopen modden. Die warranty is best leuk, want op het apparaat. Dus gaat 'ie over 3 jaar stuk en word dat ding nog geproduceerd of zit je nog in de limited lifetime periode (ik meen een aantal jaar ná uit productie), krijg je kostenloos een nieuwe.

Ok, ze gaan niet vaak stuk, maar toch. Best leuk idee dat als 'ie morgen knalt, je maandag kunt bellen en binnen een paar dagen tot een paar weken een gloednieuwe (al dan niet refurbished) switch in huis hebt.

• Tomba

Tomba

unezra schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Vind dat ook niet zo gek. Met die eisen zit je eigenlijk al in het professionele segment.
Kortom, er is amper markt voor.
Mwoah met de huidige trend van Ubiquiti AP’s en IPcams is er volgens mij voor een fatsoenlijke switch voor thuisgebruik best markt. Laten we het prosumer noemen, ik heb het over Layer2 he :) En bij mensen thuis is fanless toch wel bijna vanzelfsprekend toch?
[...]

Hou er rekening mee dat die switches waarschijnlijk (limited) lifetime warranty hebben. Dat ben je kwijt als je gaat lopen modden. Die warranty is best leuk, want op het apparaat. Dus gaat 'ie over 3 jaar stuk en word dat ding nog geproduceerd of zit je nog in de limited lifetime periode (ik meen een aantal jaar ná uit productie), krijg je kostenloos een nieuwe.

Ok, ze gaan niet vaak stuk, maar toch. Best leuk idee dat als 'ie morgen knalt, je maandag kunt bellen en binnen een paar dagen tot een paar weken een gloednieuwe (al dan niet refurbished) switch in huis hebt.
Yes, ik weet ervan. Op 1 Zyxel PoE+ switch na hele huis Aruba/HPE :p

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-09 09:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Leuk topic, mooie plaatjes. Kwam hier na een topic gelezen te hebben over een verstopte loze leiding.

In ons nieuw huis had ik het geluk er ook een te mogen aantreffen. Gekeken hoever de trekveer erin ging en een inschatting gemaakt of ik de buis nog bloot ging leggen door in de muur te kappen. Gelukkig gedaan, en wat bleek. De zwarte installatie draad die wordt achter gelaten tegenwoordig in een loze leiding bleek de boosdoener.

Het stuk vrij kunnen maken en weer een functionele leiding erbij.

Vandaag ook nog progressie geboekt door 2 ssftp kabels in een 16mm buis te trekken naar de tv.
Binnenkort fototje vd meterkast.

Fijne dag!

discogs

• unezra

unezra

Tomba schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:58:
[...]
Mwoah met de huidige trend van Ubiquiti AP’s en IPcams is er volgens mij voor een fatsoenlijke switch voor thuisgebruik best markt. Laten we het prosumer noemen, ik heb het over Layer2 he :) En bij mensen thuis is fanless toch wel bijna vanzelfsprekend toch?
Ik snap de vraag naar fanless zelf voor prosumer gebruikers eigenlijk niet zo goed.
Veel mensen die zulke apparatuur in huis hebben, hebben ook een NAS, een UPS en andere spullen.

Dat spul maakt bijna allemaal wel op de eoa manier herrie, een fatsoenlijke switch met een bescheiden fan merk je dan niet echt.

Het kán allemaal wel fanless, maar lastig, zeker met hogere zomertemperaturen. Een fanless PC of fanless NAS heeft het dan toch wat lastiger en is in de regel behoorlijk aan de prijs.

Ik denk dat je beter af bent met je apparatuur op een goede plek laten draaien waar het voldoende koeling heeft en een beetje herrie mag maken, dan zoeken naar fanless spul.
[...]
Yes, ik weet ervan. Op 1 Zyxel PoE+ switch na hele huis Aruba/HPE :p
:)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:04
unezra schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Ik snap de vraag naar fanless zelf voor prosumer gebruikers eigenlijk niet zo goed.
Veel mensen die zulke apparatuur in huis hebben, hebben ook een NAS, een UPS en andere spullen.

Dat spul maakt bijna allemaal wel op de eoa manier herrie, een fatsoenlijke switch met een bescheiden fan merk je dan niet echt.
De twee UPSen die ik heb (gehad) zijn beide fanless. Uiteraard wel vrij simpele modellen maar voor thuisgebruik ruim voldoende (boel kan/kon daarop ~45 minuten draaien). En een NAS is meestal een ander "type" apparaat. Bij de meeste thuisgebruikers zie je die in een normale tower kast of iets dergelijks en dus ook met een grotere ventilator. Het irritante van die ventilators in switches en andere 1u 19" apparatuur is dat de fans zo klein zijn dat ze een vrij hoge irritante toon produceren. Case fans van 10cm+ hebben dat "issue" een stuk minder en hebben een wat prettiger geluid/volume. Zelfde geldt vermoed ik ook voor UPSen met fans, ook een UPS is aardig aan omvang en zal dus ook eerder een grotere ventilator hebben die niet zo'n storend geluid geeft.

• unezra

unezra

@RobertMe Ik heb gewoon een klein HTK-model UPS van EATON.
Zo'n beestje: pricewatch: Eaton 5P 1550 Global Tower

Ok, prosumer en nét een maatje groter, maar toch zeker geen zware bedrijfs UPS.
Dat ding ruist in mijn beleving net zo hard als mijn HP Microservers, die op hun beurt niet heel veel meer herrie maken dan de Aruba 2930F's die hier naast me liggen. (Maar nog niet in bedrijf zijn.)

Sure, veel 19" apparatuur heeft kleine hoogtoerige fans, maar zeker niet alle. Met een beetje zoeken is prima 19" prosumer of professioneel spul te vinden dat niet fanless is, maar wel een dusdanig volume produceert dat het in veel situaties weinig problematisch gaat zijn.

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Die ik heb, lijkt geen PWM te hebben, als in; fangeluid is niet superhard maar wel continu. Zoals gezegd; hij is zeker stiller dan de Aruba 2930F die ik als CoreSwitch gebruik.

[...]
Met dank aan een Noctua Low-noise adapter is de switch nu een stuk beter te handlen.

Moest hem nog wel eerst modden voordat hij paste:

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 17:25
Ik zit even met een vraag.
Ik moet een netwerkkabel trekken door een loods. Zal ongeveer 80-90 meter zijn. De kabel komt daar op sommige plekken langs 230 en 380v kabels.
Daarom heb ik deze SFTP kabel besteld: https://www.netwerkkabel....-stug-100m-100-koper.html

Nu heb ik dus gelezen dat je zo'n kabel moet aarden. Maar in mijn situatie komt het ene eind uit met een RJ45 plug op een switch. Het andere eind komt ook met een plug in een router uit. Beide apparaten zijn ongeaard. Heeft iemand een inzicht hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik kan eventueel aan beide einden een keystone of WO zetten. Maar dan zijn ze nog steeds niet geaard.
De kabel ligt er trouwens nog niet, dus andere tips zijn ook welkom.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Max2000 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:23:

Nu heb ik dus gelezen dat je zo'n kabel moet aarden.
offtopic
minder lezen....krijg je minder stress van ...
die kabel aarden gaat absoluut niks doen aan zn signalen ofzo , in slechts 5% van de dataracks die ik zie zijn de patchkabels ook geaard , enkel het datarack zelf (het metalen frame) is geaard

ontopic; ubiquiti touchcable connector heeft zo een ingebouwde aansluiting voor een aardingkje

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 15:38
Max2000 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:23:
Ik zit even met een vraag.
Ik moet een netwerkkabel trekken door een loods. Zal ongeveer 80-90 meter zijn. De kabel komt daar op sommige plekken langs 230 en 380v kabels.
Daarom heb ik deze SFTP kabel besteld: https://www.netwerkkabel....-stug-100m-100-koper.html

Nu heb ik dus gelezen dat je zo'n kabel moet aarden. Maar in mijn situatie komt het ene eind uit met een RJ45 plug op een switch. Het andere eind komt ook met een plug in een router uit. Beide apparaten zijn ongeaard. Heeft iemand een inzicht hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik kan eventueel aan beide einden een keystone of WO zetten. Maar dan zijn ze nog steeds niet geaard.
De kabel ligt er trouwens nog niet, dus andere tips zijn ook welkom.
Aarden aan de kant van het rek. Niet aan de outled zijde. Die mag je wegknippen.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ijske schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

offtopic
minder lezen....krijg je minder stress van ...
die kabel aarden gaat absoluut niks doen aan zn signalen ofzo , in slechts 5% van de dataracks die ik zie zijn de patchkabels ook geaard , enkel het datarack zelf (het metalen frame) is geaard

ontopic; ubiquiti touchcable connector heeft zo een ingebouwde aansluiting voor een aardingkje
Ik denk dat de ethernet socket in de servers wel degelijk geaard is. Het moet ergens aan aarde liggen anders heb je een stuk minder aan sftp. Maar ook niet aan beide kanten want dan krijg je juist weer een aardlus.

• Max2000
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 17:25
vincedd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:38:
[...]

Aarden aan de kant van het rek. Niet aan de outled zijde. Die mag je wegknippen.
Het probleem is dat de kabel niet in een rack uitkomt. Maar aan die kant gewoon een plug komt. Of eventueel een keystone of WO

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• Climbon
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-09 11:43
Iemand ervaring met muur/kabelgoten?

Ik heb gaten geboord om UTP kabels van zolder naar de meterkast aan te kunnen leggen. De kabels komen nu uit op de 1e verdieping in een hoek bij het plafond en verdwijnen weer in dezelfde hoek bij de grond. Om het netjes te maken wil ik een in de hoek een verticale zuil waar de bekabeling doorheen loopt. Daarbij ook de optie om in deze zuil stroom en UTP aansluitingen te kunnen maken.

Ik zie dat er genoeg is te krijgen maar daarbij ook veel goedkoop spul. Wat is een goed en degelijk merk voor iets dergelijks?

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:32
Climbon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:51:
Iemand ervaring met muur/kabelgoten?

Ik heb gaten geboord om UTP kabels van zolder naar de meterkast aan te kunnen leggen. De kabels komen nu uit op de 1e verdieping in een hoek bij het plafond en verdwijnen weer in dezelfde hoek bij de grond. Om het netjes te maken wil ik een in de hoek een verticale zuil waar de bekabeling doorheen loopt. Daarbij ook de optie om in deze zuil stroom en UTP aansluitingen te kunnen maken.

Ik zie dat er genoeg is te krijgen maar daarbij ook veel goedkoop spul. Wat is een goed en degelijk merk voor iets dergelijks?
Dikte van de goot kun je zelf beter inschatten. Geen idee hoeveel kabels er doorheen gaan.

Ik weet niet als er bij jou een technische Unie zit die hebben wat degelijker spul dan praxis en gamma. Via technische Unie kun je niets kopen (behalve als je KvK hebt) maar elektrototaalmarkt (zoek op kabelgoot) koopt bij technische Unie in. Nee ik werk er niet maar is te zien aan verpakkingsmateriaal :) .

RobbyTown wijzigde deze reactie 26-08-2019 19:23 (5%)

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

PcDealer schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:14:
Wat is er geheim aan die labels, ip's?
Op zich niks, ik doe gewoon graag geheimzinnig })

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:39
Slonzo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:11:
Members only:
Netjes!

Mogelijke tip. Op Reddit lees ik vele adviseren om ruimte te laten tussen de UniFi switches. Deze generen meer warmte dan andere merken en kunnen er defect doorgaan.
Zelf geen ervaring mee :+

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ro3lie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:31:
Mogelijke tip. Op Reddit lees ik vele adviseren om ruimte te laten tussen de UniFi switches. Deze generen meer warmte dan andere merken en kunnen er defect doorgaan.
Yup, goeie tip. Zelf weinig last van; de PoE switch z'n fans staan 24/7 aan en die fungeert als heatsink voor de onderliggende switch :+ Temps zitten rond de 53C (PoE) en 61C, dus da's best oké.

• wouter.N
Nog even terugkoppeling voor mensen die ook opzoek zijn naar netwerk kabel. Ik heb drie van deze kabels door een 19mm buis (18m lang) kunnen krijgen.

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 01:13
Kort vraagje, voor alle kant en klare patchkabeltjes voor bijvoorbeeld switch-patchpaneel, wcd - device/igmp switch, igmp switch - settopbox etc ...

100% koper kabels - bv https://www.utp-kabel.nl/cat6-sstp-pimf-0-25m-zwart.html
of
cca kabels - bv https://www.utp-kabel.nl/cat6-utp-0-25m-zwart.html

Of maakt het eigenlijk niet uit?

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
wouter.N schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:08:
[...]

Nog even terugkoppeling voor mensen die ook opzoek zijn naar netwerk kabel. Ik heb drie van deze kabels door een 19mm buis (18m lang) kunnen krijgen.
Door een recht stuk 19mm buis van de 2e verdieping naar de meterkast heb ik er zelfs 4 doorheen kunnen krijgen 8)

• wouter.N
Het Vosje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:18:
Kort vraagje, voor alle kant en klare patchkabeltjes voor bijvoorbeeld switch-patchpaneel, wcd - device/igmp switch, igmp switch - settopbox etc ...

100% koper kabels - bv https://www.utp-kabel.nl/cat6-sstp-pimf-0-25m-zwart.html
of
cca kabels - bv https://www.utp-kabel.nl/cat6-utp-0-25m-zwart.html

Of maakt het eigenlijk niet uit?
cca hoort echt niet thuis in een netwerkkabel, altijd kiezen voor full koper.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Cartman! schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:38:
[...]

Door een recht stuk 19mm buis van de 2e verdieping naar de meterkast heb ik er zelfs 4 doorheen kunnen krijgen 8)
Als je ze netjes met zijn vieren in een 'vierkantje' houdt en ze niet gaan draaien, dan passen ze met 4 in een 16mm buis. Maar dan gaat het niet meer om 'kabels trekken', maar om 'een metertje buis over je kabels heen schuiven'. Dus alleen geschikt voor die laatste meter in je meterkast.

En alleen als je voorraad 19mm buis op is :)

Punctuality is the politeness of kings

• Cartman!
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:39:
[...]

Als je ze netjes met zijn vieren in een 'vierkantje' houdt en ze niet gaan draaien, dan passen ze met 4 in een 16mm buis. Maar dan gaat het niet meer om 'kabels trekken', maar om 'een metertje buis over je kabels heen schuiven'. Dus alleen geschikt voor die laatste meter in je meterkast.
Ideaal in een vierkantjes blijft t toch niet echt dus voor 2 verdiepingen naar beneden heb ik toch flink moeten trekken nog.

• dreamscape
  • Laatst online: 23:31
Cartman! schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:41:
[...]

Ideaal in een vierkantjes blijft t toch niet echt dus voor 2 verdiepingen naar beneden heb ik toch flink moeten trekken nog.
Nee, dat gaat inderdaad echt niet meer in 16mm. Vandaar dat ik zei 'alleen maar voor een stukje buis van een meter'.

Ik heb overigens ook vier van die kabels in 19mm getrokken met allerlei bochten, maar dat is met wat valsspelen... dus eert door een rechte buis getrokken, dan de bocht gemonteerd, dan weer een rechte buis, dan de tweede bocht en met een rechte buis weer door de verdiepingsvloer.

En daarna pas een koof gebouwd om de nieuwe steunbalk waar ook de netwerkkabels langs lopen :)

dreamscape wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:00 (8%)

Punctuality is the politeness of kings

• Cartman!
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:59:
Ik heb vier van die kabels ook in 19mm liggen met allerlei bochten, maar dat is met wat valsspelen... dus eert door een rechte buis getrokken, dan de bocht gemonteerd, dan weer een rechte buis, dan de tweede bocht en met een rechte buis weer door de verdiepingsvloer.

En daarna pas een koof gebouwd om de nieuwe steunbalk waar ook de netwerkkabels langs lopen :)
Ach, wat is valsspelen... uiteindelijk heb je je doel netjes bereikt dus ik zeg goed gedaan :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ro3lie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:31:
[...]

Netjes!

Zelf geen ervaring mee :+
Als mensen de moeite nemen de Quick Start Guide te lezen, staat er duidelijk in dat stacking niet is aanbevolen:
WARNING: The US-8 must not be stacked. Do not place it on top of another switch. Do not place anything on top of the US-8.
https://dl.ubnt.com/guides/UniFi_Switch/US-8_QSG.pdf
Dat zal voor alle desktop modellen gelden vermoed ik. Bij de rack mount https://dl.ubnt.com/guide...witch_US-24_US-48_QSG.pdf vond ik deze zin niet terug.

PcDealer wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:15 (12%)

• ViperXL
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02:14
Slonzo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:11:
Members only:
Je kan voor je USG ook een rackmount krijgen, is geen UBNT official maar gebruik hem zelf ook: https://www.broadbandbuye...-esscable-esrm-usg-black/

• ViperXL
PcDealer schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:13:
[...]

Als mensen de moeite nemen de Quick Start Guide te lezen, staat er duidelijk in dat stacking niet is aanbevolen:

[...]

Dat zal voor alle desktop modellen gelden vermoed ik. Bij de rack mount https://dl.ubnt.com/guide...witch_US-24_US-48_QSG.pdf vond ik deze zin niet terug.
De 8 port kun je rackmounten: https://www.broadbandbuye...254-esscable-esrm-us8150/
Dit is wel alleen voor PoE denk ik want zag op een afbeelding van de simpele 8-poort geen schroefgaatjes aan de zijkant.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• ViperXL
Ik zit op dit moment nog op de rackmount voor mijn Cloud Key te wachten.

Opmerkingen, tips etc zijn van harte welkom.

ViperXL wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:35 (21%)
Reden: Wijzigen thumbnail

Acties:
  • +18Henk 'm!
  • Pinned

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Hier ook maar eens wat plaatjes neerzetten. :P Tijdje geleden verhuisd, daar hoort natuurlijk een nieuw netwerk bij. :Y)

Voor de verandering doe ik eens niet mee aan al het patchkast geweld. :+ Alle apparatuur gewoon wallmounted.

Dit is de meterkast:

Wel voor een "normaal" 19" patchpaneel gekozen, de keuze voor wall-mounted / desktop patchpanelen met meer dan 12 poorten is niet zo overweldigend. Bij gebrek aan een patchkast deze maar in een kunststof kabelgoot gemonteerd. Meteen genoeg plek om alle kabels doorheen te laten lopen (en een flinke lus overlengte op te bergen...).

De Unifi Switch met 4 PoE poorten zit er voornamelijk om de accesspoints te voeden. De rest zit op een simpele Netgear switch.

In de woning zat Busch Jaeger Balance schakelmateriaal, heb bijpassende inzetplaatjes gebruikt met Rutenbeck elementen:

Op enkele plaatsen waar ik meer outlets nodig had gekozen voor een opbouwbehuizing met keystones erin. Bijvoorbeeld in de holle wand achter de televisie:

Helaas wel de verkeerde (te grote) keystones besteld waardoor de behuizing niet helemaal netjes sluit. Maar ja... Niemand die het hier ziet. :+

Met afmonteren onder het bureau wel de juiste gebruikt:

Op zolder nog een plekje ingericht waar een servertje kan staan:

De server verdient nog wat aandacht. 8)7 Voeding was kapot en ik had natuurlijk geen passende vervanger. Maar ja, het is functioneel? O-)

Ook zit daar op zolder nog een klein patchpaneeltje, in dezelfde stijl als de meterkast:

Misschien kan iemand er nog wat inspiratie uit opdoen. Opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lekker hoor @Xander !

• nero355

nero355

Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:51:
Voor de verandering doe ik eens niet mee aan al het patchkast geweld. :+ Alle apparatuur gewoon wallmounted.
Volgens mij hebben al die patchkast eigenaren dan ook een veel te grote meterkast joh! :+
Dit is de meterkast:
Afbeelding
Afbeelding

Wel voor een "normaal" 19" patchpaneel gekozen, de keuze voor wall-mounted / desktop patchpanelen met meer dan 12 poorten is niet zo overweldigend. Bij gebrek aan een patchkast deze maar in een kunststof kabelgoot gemonteerd. Meteen genoeg plek om alle kabels doorheen te laten lopen (en een flinke lus overlengte op te bergen...).
Post eens een boodschappenlijstje van al die kabelgoten en die 2 grote WCD's bovenaan, want ik denk dat heel veel mensen die interessant gaan vinden tijdens de zoektocht naar inspiratie in dit topic :)

• Xander
nero355 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:33:
[...]

Volgens mij hebben al die patchkast eigenaren dan ook een veel te grote meterkast joh! :+
En volgens mij ook een te grote portemonnee. :+

Heb er even naar zitten kijken. Ben tot de conclusie gekomen dat ik het overdreven vind voor thuis. :X

Ben blij dat sommige mensen er wel voor kiezen want het levert wel mooie plaatjes op in dit topic. ;) Ieder het zijne. :)
nero355 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:33:
[...]

Post eens een boodschappenlijstje van al die kabelgoten en die 2 grote WCD's bovenaan, want ik denk dat heel veel mensen die interessant gaan vinden tijdens de zoektocht naar inspiratie in dit topic :)
De brede witte kabelgoot (waar ik o.a. de patchpanelen in geknutseld heb) is deze:
- Nowaplast Gewiss wandgoot 70 x 130mm, lengte 2 meter Alpinwit

De grijze draadgoot die ik in de meterkast heb gebruikt is deze:
- Rehau Cablix bedradingskoker 30/30 ral 7030 - 17460001100

De contactdozen zijn kabeldozen met een WCD deksel erop:
- ABB HAF 3640 (je zou een variant zonder deksel kunnen bestellen, maar dan moet je ook los de invoertuitjes en eventueel kabelkroontjes bestellen!)
- ABB HAF Deksel t.b.v. 3640 met 4-voudige WCD

Was trouwens nog helemaal vergeten om een foto van een accesspoint te plaatsen...

Ben wel tevreden met die plaats zo in het trapgat. Prima bereik op de eerste verdieping en de zolder (veel beter dan wanneer ik een andere plek op één van die bouwlagen kies), makkelijk installeren (gaatje boren en ik kon de kabel naar beneden laten vallen).

Xander wijzigde deze reactie 03-09-2019 18:15 (28%)

• nero355

nero355

Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:09:
Was trouwens nog helemaal vergeten om een foto van een accesspoint te plaatsen...
[Afbeelding]
Ben wel tevreden met die plaats zo in het trapgat. Prima bereik op de eerste verdieping en de zolder (veel beter dan wanneer ik een andere plek op één van die bouwlagen kies), makkelijk installeren (gaatje boren en ik kon de kabel naar beneden laten vallen).
Enig idee wat daar allemaal achter zit :?

Heb ook zo'n onding in huis en moet hem eigenlijk een keer slopen om een aantal extra UTP kabels te kunnen trekken... :X :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nero355 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:29:
[...]

Verwarmingsbuizen via de trapkast?

• Xander
nero355 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:29:
[...]

Aan deze kant loopt er riolering, mechanische ventilatie, gas, warm en koud water door. Zeg maar alle leidingen behalve de elektro die van beneden naar zolder lopen.

Het andere hoekje van de trap lopen CV leidingen in, van alle radiatoren op de 1e verdieping een aparte leiding naar zolder (daar zit een verdeler) en een leiding van de ketel naar de vloerverwarming beneden.

Ik heb ze alleen in de trapkast geopend. Aan de bovenkant gewoon een gaatje geboord en kabels laten zakken.

Xander wijzigde deze reactie 03-09-2019 23:44 (9%)

• SlinkingAnt
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:51:
Helaas wel de verkeerde (te grote) keystones besteld waardoor de behuizing niet helemaal netjes sluit. Maar ja... Niemand die het hier ziet. :+
Welke doosjes & keystones heb je gebruikt? Ik ben zelf met eenzelfde projectje bezig, en de bestelde DeLock doosjes + CAT6 keystones pasten ook niet, totdat je de 2 opstaande 'reepjes' uit de onder en bovenkant
wegbreekt uit het doosje, dan past het perfect :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Oystein
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-09 20:25
@Xander

Inderdaad een mooie strakke meterkast zo.
Vaak zijn het de kluwen kabels die het rommelig maken maar door voldoende kabelgoot te plaatsen wordt het alsnog erg netjes.

Ook de 19 inch stip is zeer netjes opgelost zo (y)

• Mr_gadget
  • Laatst online: 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:43:
[...]

Ik heb ze alleen in de trapkast geopend. Aan de bovenkant gewoon een gaatje geboord en kabels laten zakken.
Heb ook zo'n constructie thuis. Maar zou toch een beetje bang zijn in een leiding te boren..

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:22
Ook maar eens een plaatje posten;

alle loze leidingen gevult met een kabeltje en afgemonteerd op het patchpanel en in de kamers een wallunit van ruitenbek met BJ frontje.

nu nog een nette oplossing voor die kabelspagetti aan de rechterkant en netjes de patchpanel aarden maar het meegeleverde kabeltje was slechts 20cm dus mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag.

• Xander
SlinkingAnt schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:55:
[...]

Welke doosjes & keystones heb je gebruikt? Ik ben zelf met eenzelfde projectje bezig, en de bestelde DeLock doosjes + CAT6 keystones pasten ook niet, totdat je de 2 opstaande 'reepjes' uit de onder en bovenkant
wegbreekt uit het doosje, dan past het perfect :)
Ook spul van DeLock inderdaad!

Heb verschillende doosjes die volgens mij alleen verschillen in de hoeveelheid outlets (86208, 86227 en 86209).

De eerste keystones waren de 86341, die passen dus niet. Later de 86205 gebruikt ondanks dat ik geen afgeschermde kabel heb liggen, die is aan de achterkant een stuk compacter.

Ik had inderdaad al geprobeerd om de randjes uit het deksel weg te knippen, dat hielp niet. Wil je nou zeggen dat ze ook aan de onderkant in het doosje zitten? Daar heb ik dan overheen gekeken denk ik. 8)7
Oystein schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:06:
@Xander

Inderdaad een mooie strakke meterkast zo.
Vaak zijn het de kluwen kabels die het rommelig maken maar door voldoende kabelgoot te plaatsen wordt het alsnog erg netjes.

Ook de 19 inch stip is zeer netjes opgelost zo (y)
Thanks. :)
Mr_gadget schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:06:
[...]

Heb ook zo'n constructie thuis. Maar zou toch een beetje bang zijn in een leiding te boren..
Gewoon doen, het kan hooguit fout gaan. :+

Ik heb de boel eerst beneden in de trapkast open gesloopt, dus kon van onderaf wel zien wat er liep en waar dat ongeveer zat. Beter dan blind boren. :)
Len020 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:29:

alle loze leidingen gevult met een kabeltje en afgemonteerd op het patchpanel en in de kamers een wallunit van ruitenbek met BJ frontje.

[Afbeelding]

nu nog een nette oplossing voor die kabelspagetti aan de rechterkant en netjes de patchpanel aarden maar het meegeleverde kabeltje was slechts 20cm dus mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Wat dacht je van een mooie kunststof kabelgoot? :+

Heb je afgeschermde kabel getrokken? Anders heeft het patchpaneel aarden toch geen zin? Heb het zelf ook niet gedaan. Allemaal UTP installatiekabel (de bekende Belden 7965E) en ook UTP patchkabeltjes, het enige wat ik zou kunnen aarden is het frame van het patchpaneel zelf maar daar zie ik het nut niet van. Correct me if I'm wrong. :)

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:22
Xander schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:34:
[...]

[...]

Wat dacht je van een mooie kunststof kabelgoot? :+

Heb je afgeschermde kabel getrokken? Anders heeft het patchpaneel aarden toch geen zin? Heb het zelf ook niet gedaan. Allemaal UTP installatiekabel (de bekende Belden 7965E) en ook UTP patchkabeltjes, het enige wat ik zou kunnen aarden is het frame van het patchpaneel zelf maar daar zie ik het nut niet van. Correct me if I'm wrong. :)
Verkoopt praxis/gamma zo'n goot ? van t weekend maar even kijken...

Die aarding; volgens de beschrijving wel nodig ja maar geen idee hoe&wat als je het niet doet..
zelf gebruik ik ook belden kabels.

• sniker
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Len020 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:29:

[Afbeelding]

wat betreft de aarding,

meestal niet nodig, tenzij je Shielded kabels gebruikt. indien je het toch wil(voor de mooi? ;) ) zou ik hem gewoon aan je aardpen hangen. met een pijpzaagje de buis doorzagen op de juiste hoogte, aardpen losschroeven, pijpje eraf, T-doosje erop, Pijpje inkorten en weer erop, aardpen vast. dan heb je een mooi plekje om je Aarddraad naartoe te leiden en vats maken(evt zelfs nog in 16/18mm pijpje)

• Het Vosje
  • Laatst online: 15-09 01:13
Iemand die een (witte) wcd voor 2 en 3 keystones met rechte uitgang weet ipv schuin naar beneden zoals de meesten hebben?

Ik kom alleen maar schuine tegen...

Het Vosje wijzigde deze reactie 05-09-2019 15:58 (4%)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:21

HKLM_

www.cloud23.nl

Aangezien er thuis ruimte nodig is en mijn IT spul een andere plekje moet krijgen het lack rack zoals eerder gepost niet meer afgemaakt. Mijn oude IT kast stond nog bij mijn ouders en heb ik nu maar een mooi tweede leven gegeven.

Komend weekend wat kabels naar de nieuwe kamer trekken en dan kan die definitief op zijn nieuwe plek staan. En dit maal hopelijk voor een langere tijd :P (anders wil ik verhuizen :D )

HKLM_ wijzigde deze reactie 05-09-2019 21:21 (3%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• cville
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-09 14:04
Ik heb een probleem met mijn CAT6 kabel van de PC in de woonkamer naar de router in de meterkast. Ik krijg er niet meer dan 100Mb door heen, bij de kabeltester gaat geen enkel lampje branden en een aantal keren per jaar krijg ik de mededeling van Windows dat er geen kabel in zit.

Hieronder een link naar foto's van de RJ45 connector, de keystone en een tabelletje met mijn decodering van de kleuren: https://tweakers.net/ext/f/kWua8WJgFeuRsOW1NxgB8WTW/thumb.png

Uit de kleurcodering van de RJ45 maak ik op dat het hier om T568B gaat. Ik kan op het web geen enkel voorbeeld van de kleurcodering van de keystone vinden zoals die mij mij is toegepast. Ik kan er maar niet achter komen wat het echt zou moeten zijn. Ik heb de volgende vragen:
1. snapt iemand wat hier aan de hand is met een verklaring die consistent is met het genoemde gedrag?
2. hoe moet de keystone wel aangesloten worden?

Ik hoop wat aanwijzingen te krijgen van iemand die er verstand van heeft (ik niet dus).

PVOutput - East/West: 26 x QCELLS Q-peak G5 Duo 325Wp, SMA STP6.0-3AV-40, inclination 13°, az 101/281°; South: 14 x Yingly Panda YL260C-30b, SMA SB 3000-TL21, inclination: 23°; az: 101°

• chickpoint
  • Laatst online: 15-09 11:25
cville schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:02:
Ik heb een probleem met mijn CAT6 kabel van de PC in de woonkamer naar de router in de meterkast. Ik krijg er niet meer dan 100Mb door heen, bij de kabeltester gaat geen enkel lampje branden en een aantal keren per jaar krijg ik de mededeling van Windows dat er geen kabel in zit.

Hieronder een link naar foto's van de RJ45 connector, de keystone en een tabelletje met mijn decodering van de kleuren: [Afbeelding]

Uit de kleurcodering van de RJ45 maak ik op dat het hier om T568B gaat. Ik kan op het web geen enkel voorbeeld van de kleurcodering van de keystone vinden zoals die mij mij is toegepast. Ik kan er maar niet achter komen wat het echt zou moeten zijn. Ik heb de volgende vragen:
1. snapt iemand wat hier aan de hand is met een verklaring die consistent is met het genoemde gedrag?
2. hoe moet de keystone wel aangesloten worden?

Ik hoop wat aanwijzingen te krijgen van iemand die er verstand van heeft (ik niet dus).
De keystone moet aangesloten worden zoals de kleurtjes op de keystone zeggen. Anders gaat het niet werken. Ik kan niet goed zien op de foto of alles goed zit, maar dat kun je zelf waarschijnlijk wel snel zien,

Wat ik wel zie is dat de klemmen wat je de draadjes in gedrukt worden niet heel liefdevol zijn behandeld, ik gok dat ze ooit met een schroevendraaier erin zijn gedrukt ipv de juiste tang.

Het kan dus zijn dat sommige van de klemmen de draad niet goed aansnijden waardoor er geen goede verbinding wordt gemaakt. Als resultaat kun je daardoor dus onverwacht de verbinding verliezen of geen Gigabit snelheden halen.

Nog een klein puntje van aandacht met je kabel, je heb de draadjes net iets te lang gelaten waardoor de isolatie van de kabel niet in de connector vastgeknepen is. Dit kan ook de betrouwbaarheid van de verbinding te beinvloeden, zeker als de kabel eens beweegt of ergens achter blijft haken.

chickpoint wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:22 (8%)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• cville
chickpoint schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:12:
[...]

De keystone moet aangesloten worden zoals de kleurtjes op de keystone zeggen. Anders gaat het niet werken. Ik kan niet goed zien op de foto of alles goed zit, maar dat kun je zelf waarschijnlijk wel snel zien,

Wat ik wel zie is dat de klemmen wat je de draadjes in gedrukt worden niet heel liefdevol zijn behandeld, ik gok dat ze ooit met een schroevendraaier erin zijn gedrukt ipv de juiste tang.

Het kan dus zijn dat sommige van de klemmen de draad niet goed aansnijden waardoor er geen goede verbinding wordt gemaakt. Als resultaat kun je daardoor dus onverwacht de verbinding verliezen of geen Gigabit snelheden halen.
Dus je suggestie is om ze allemaal los te halen en opnieuw zorgvuldig aan te brengen? Ik heb zelf wel een punch-down tool die ik kan gebruiken (ik heb de kabel niet zelf gemonteerd).

Is het verder niet zo dat de kleuren op de keystone uitsluitend geldig zijn als deze voor T568B bedoeld is? Dit kan ik niet nagaan.

PVOutput - East/West: 26 x QCELLS Q-peak G5 Duo 325Wp, SMA STP6.0-3AV-40, inclination 13°, az 101/281°; South: 14 x Yingly Panda YL260C-30b, SMA SB 3000-TL21, inclination: 23°; az: 101°

• chickpoint
cville schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:
[...]

Dus je suggestie is om ze allemaal los te halen en opnieuw zorgvuldig aan te brengen? Ik heb zelf wel een punch-down tool die ik kan gebruiken (ik heb de kabel niet zelf gemonteerd).

Is het verder niet zo dat de kleuren op de keystone uitsluitend geldig zijn als deze voor T568B bedoeld is? Dit kan ik niet nagaan.
Dat ligt een klein beetje hoe de paden op het PCB van de keystone gerouteerd is. Dat is vrij moeilijk te zien. Meestal als je de kleuren op de aansluitstrips aanhoud komt het wel goed, ik heb persoonlijk nog geen aansluitingen gezien die alleen cross-links (T568A) op de strip hadden staan. Het is alleen bij strips die beide varianten erop hebben staan opletten geblazen dat je de goede kiest.

Ik zou inderdaad even de draadjes lostrekken en opnieuw aansluiten met een punch-down tool. Met een beetje geluk zitten ze gewoon niet goed vastgedrukt en zijn de klemmetjes niet beschadigd.

Mocht je een krimp tang hebben zou ik ook gelijk even een nieuwe RJ45 connector op de kabel knijpen, zodat deze ook geen problemen kan opleveren.

chickpoint wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:27 (4%)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

@Xander Welk merk en type patch panel heb je gebruikt in die goot?

robertwebbe wijzigde deze reactie 06-09-2019 17:39 (9%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• cville
chickpoint schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:26:
[...]

Dat ligt een klein beetje hoe de paden op het PCB van de keystone gerouteerd is. Dat is vrij moeilijk te zien. Meestal als je de kleuren op de aansluitstrips aanhoud komt het wel goed, ik heb persoonlijk nog geen aansluitingen gezien die alleen cross-links (T568A) op de strip hadden staan. Het is alleen bij strips die beide varianten erop hebben staan opletten geblazen dat je de goede kiest.

Ik zou inderdaad even de draadjes lostrekken en opnieuw aansluiten met een punch-down tool. Met een beetje geluk zitten ze gewoon niet goed vastgedrukt en zijn de klemmetjes niet beschadigd.

Mocht je een krimp tang hebben zou ik ook gelijk even een nieuwe RJ45 connector op de kabel knijpen, zodat deze ook geen problemen kan opleveren.
Ik ga morgen de keystone losknippen en helemaal opnieuw aansluiten. Wel is het zo dat ik - als je naar mijn tabel kijkt - ik niet begrijp hoe het kan werken en ook niet waarom de kabeltester - die prima werkt op een patch kabel - niets laat zien.

Zijn deze kabels "straight" of "cross" aangesloten?

• elot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:35
Het Vosje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:33:
Iemand die een (witte) wcd voor 2 en 3 keystones met rechte uitgang weet ipv schuin naar beneden zoals de meesten hebben?

Ik kom alleen maar schuine tegen...
Kijk hier eens rond. Ik weet niet zeker of hier iets voor je bij zit (wat smaak betreft :-)), maar ze hebben wel wat spul.
https://www.netwerkproduc...en/wandcontactdozen/cat6/
https://www.netwerkproduc...ozen-voor-keystone-jacks/

• Xander
robertwebbe schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:38:
@Xander Welk merk en type patch panel heb je gebruikt in die goot?
Even opgezocht. Dat zijn deze en deze. Niets bijzonders. ;)

• chickpoint
cville schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:47:
[...]

Ik ga morgen de keystone losknippen en helemaal opnieuw aansluiten. Wel is het zo dat ik - als je naar mijn tabel kijkt - ik niet begrijp hoe het kan werken en ook niet waarom de kabeltester - die prima werkt op een patch kabel - niets laat zien.

Zijn deze kabels "straight" of "cross" aangesloten?
Ik durf het je ook niet met zekerheid te zeggen waarom het wel of niet werkt, maar uit ervaring waren die draadjes mijn eerst verdachte. Wat wellicht nog kan is dat de patchkabel stuk is of slechte verbinding heeft?

Meestal met storing zoeken is eerst kijken of je een makkelijke verdachte kan vinden en daarna stap voor stap dingen uit gaan sluiten. Die eerste stap heb je al gehad als je de draden opnieuw in de klemmen hebt gezet.

En van welke kabels wil je weten of ze straight of cross zijn aangesloten?

• cville
chickpoint schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:08:
[...]

Ik durf het je ook niet met zekerheid te zeggen waarom het wel of niet werkt, maar uit ervaring waren die draadjes mijn eerst verdachte. Wat wellicht nog kan is dat de patchkabel stuk is of slechte verbinding heeft?

Meestal met storing zoeken is eerst kijken of je een makkelijke verdachte kan vinden en daarna stap voor stap dingen uit gaan sluiten. Die eerste stap heb je al gehad als je de draden opnieuw in de klemmen hebt gezet.

En van welke kabels wil je weten of ze straight of cross zijn aangesloten?
Ik ga zo beginnen maar wil eerst nog wat meer onderzoek doen; ik heb de keystone nog niet opnieuw bedraad omdat ik de verbindingen zoals die in mijn tabel staan niet begrijp. Blauw en blauw/wit zijn gekruist en bruin en bruin/wit ook. Oranje, oranje/wit, groen en groen/wit lopen anders. Vandaar mijn vragen over straight en cross als in: is het de bedoeling dat de kabel van de router naar de keystone straight of cross is?

De elektricien die het tijdens de bouw heeft aangelegd, heeft in de verbinding van de router naar de TV hoek 3 (DRIE) fouten gemaakt, waaronder verwisselde aders. Daarom vertrouw ik deze ook niet. Ik kom er nu (na 5 jaar) pas achter omdat ik een nieuwe PC gebouwd heb die een 1Gb NIC heeft en de vorige maar tot 100Mbit kwam.

Ik ben er vrij zeker van (zie foto) dat de RJ45 aan de kant van de router correct bedraad is. Als dat zo is, en het moet een 1 op 1 (straight) verbinding zijn, klopt er niets van de kleurcodes op de keystone.

Ik heb eerst alle patchkabels vervangen van een een stelletje "aangewaaide" kabels (een mix van CAT5, 5e) naar gecertificeerde CAT6a patch kabels die ik ook nog met de kabeltester heb getest. Daar ligt het m.i. niet aan.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:43
@cville De volgorde op keystones is vaak anders omdat de sporen over de print niet rechtlolen. Gewoon B kleuren aanhouden, bij twijfel doormeten.

BCC wijzigde deze reactie 07-09-2019 12:58 (3%)

• cville
BCC schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:57:
@cville De volgorde op keystones is vaak anders omdat de sporen over de print niet rechtlolen. Gewoon B kleuren aanhouden, bij twijfel doormeten.
Bedankt; ik weet dat de volgorde anders is (1, 2, 3, 6, 5, 4, 7, 8) en neem aan dat je dat ook bedoeld. Hoe kan ik ze doormeten; ik bedoel van waar naar waar?

EDIT: om een of andere reden vervangt de site het cijfer 8 door een smiley; graag negeren

cville wijzigde deze reactie 07-09-2019 13:01 (10%)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:43
cville schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:59:
[...]

Bedankt; ik weet dat de volgorde anders is (1, 2, 3, 6, 5, 4, 7, 8) en neem aan dat je dat ook bedoeld. Hoe kan ik ze doormeten; ik bedoel van waar naar waar?

EDIT: om een of andere reden vervangt de site het cijfer 8 door een smiley; graag negeren
Het simpelste is met een kabeltester
https://www.allekabels.nl.../netwerkkabel-tester.html

Maar anders kun je ff een utp stekker afknippen en dan draadje voor draadje de continuïteit meten. 8) plaats anders even een foto van de achterkant van de keystone

BCC wijzigde deze reactie 07-09-2019 16:16 (4%)

• nero355

nero355

BCC schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:15:
Het simpelste is met een kabeltester
https://www.allekabels.nl.../netwerkkabel-tester.html

Maar anders kun je ff een utp stekker afknippen en dan draadje voor draadje de continuïteit meten. 8) plaats anders even een foto van de achterkant van de keystone
THIS ^^^^^^^ d:)b

Afgeknipte kabel aan beide kanten gebruiken, maar ervoor zorgen dat de gebruikte RJ45 stekker 100% klopt en dan weet je ook al gauw genoeg hoe de boel goed aangesloten moet worden op de keystone!

• cville
@BCC en @chickpoint

Ik ben een stuk verder maar de link doet nog steeds niet meer dan 100Mb. Wat heb ik gedaan:
1. keystone helemaal losgehaald en bekeken. Het bleek een T568A te zijn terwijl de RJ45 aan de andere kant T568B is. De elektricien heeft die dus helemaal verkeerd aangesloten. Ik kan dus niet de kleuren op de keystone gebruiken maar moet remappen. Maar 3 van de 8 aders zaten echt vast in de keystone. De eerder door @chickpoint gemaakte opmerking dat de keystone niet met liefde behandeld is, is nog een understatement.
2. getest met de kabeltester. 4 en 5 bleken niet door de test te komen. Alles weer helemaal lossgehaald en met een multimeter getest of het probleem in de kabel zat. Op verschillende manieren ben ik er achter gekomen dat er geen kabelbreuk is.
3. Een nieuwe RJ45 gemonteerd. Nu deden maar een paar aders het. Na dit nog twee keer gedaan te hebben begon ik de RJ45's en/of de krimptang te verdenken omdat de contacten op de RJ45 onregelmatig uitstaken. Bij de laatste heb ik dit handmatig met een tang gecorrigeerd door de uitstekende contacten er wat in te drukken zodat ze allemaal gelijk zitten.
4. Opnieuw getest met de kabel tester: alle aders zijn OK
5. PC aangesloten. Helaas komt de NIC nog steeds niet boven de 100Mb

Samenvatting:
1. keysteone was verkeerd aangesloten en ook nog slecht aangesloten
2. geen kabelbreuk
3. RJ45 had geen contact op 4 en 5
4. dit alles heeft niet geholpen

Heeft iemand nog een idee?

• WeaZuL
  • Laatst online: 17:35

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Vandaag 300m cat6 getrokken over 24 aansluitpunten. Ik had twee dozen en een losse rol van de installatie handel (blauwe kabel) een Konig 100m doos en een Belden 100m doos . Die Konig en de blauwe kabel gingen perfect alles in mijn 1tje gedaan. Toen kwam ik aan bij die Belden doos, GVD@&!!*¶% ik heb nog nooit zoveel gevloekt in mijn leven. De mantel van die Belden kabel is zo ruim/soepel dat ik over een kabel van 10 meter zonder moeite de losse kabelparen eruit trek. Of dat ik een meter met lege mantel heb voordat er kabel in zit. Ongelofelijk, zelfs met twee personen kregen we die Belden installatie kabel met moeite door een 20m 16mm buis, terwijl het wcd eronder met 25m lang ik in mijn eentje had gedaan met die Konig en ook met die blauwe installatie kabel.

Ik zeg mijden die Belden installatie kabel CAT6, kansloos gewoon. Ik had hem besteld bij kabelshop.nl en het vreemde was dat ik juist op Konig gezocht had en toch kreeg ik die Belden binnen, er is dus daadwerkelijk nog verschil in awg24 Cat6 CU installatie kabel!

WeaZuL wijzigde deze reactie 07-09-2019 18:44 (9%)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• nero355

nero355

WeaZuL schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:39:
Ik zeg mijden die Belden installatie kabel CAT6, kansloos gewoon. Ik had hem besteld bij kabelshop.nl en het vreemde was dat ik juist op Konig gezocht had en toch kreeg ik die Belden binnen, je hebt dus daadwerkelijk nog verschil in awg24 Cat6 CU installatie kabel!
Wat heb je PRECIES besteld :?

Ik kan me voorstellen dat er verschil zit tussen verschillende types kabel of dat men (onbedoeld) de verkeerde kabel of namaak heeft opgestuurd! :/

Of het is een slechte batch... Alles is mogelijk!

Overigens heb ik hier een aantal produkten van König en HQ wat vroeger volgens mij huismerken waren van NEDIS en over het algemeen is het best goed spul inderdaad! :)

• chickpoint
cville schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:33:
@BCC en @chickpoint

Ik ben een stuk verder maar de link doet nog steeds niet meer dan 100Mb. Wat heb ik gedaan:
1. keystone helemaal losgehaald en bekeken. Het bleek een T568A te zijn terwijl de RJ45 aan de andere kant T568B is. De elektricien heeft die dus helemaal verkeerd aangesloten. Ik kan dus niet de kleuren op de keystone gebruiken maar moet remappen. Maar 3 van de 8 aders zaten echt vast in de keystone. De eerder door @chickpoint gemaakte opmerking dat de keystone niet met liefde behandeld is, is nog een understatement.
2. getest met de kabeltester. 4 en 5 bleken niet door de test te komen. Alles weer helemaal lossgehaald en met een multimeter getest of het probleem in de kabel zat. Op verschillende manieren ben ik er achter gekomen dat er geen kabelbreuk is.
3. Een nieuwe RJ45 gemonteerd. Nu deden maar een paar aders het. Na dit nog twee keer gedaan te hebben begon ik de RJ45's en/of de krimptang te verdenken omdat de contacten op de RJ45 onregelmatig uitstaken. Bij de laatste heb ik dit handmatig met een tang gecorrigeerd door de uitstekende contacten er wat in te drukken zodat ze allemaal gelijk zitten.
4. Opnieuw getest met de kabel tester: alle aders zijn OK
5. PC aangesloten. Helaas komt de NIC nog steeds niet boven de 100Mb

Samenvatting:
1. keysteone was verkeerd aangesloten en ook nog slecht aangesloten
2. geen kabelbreuk
3. RJ45 had geen contact op 4 en 5
4. dit alles heeft niet geholpen

Heeft iemand nog een idee?
Wat je zou kunnen doen is om op de kant van de keystone een RJ45 connector erop knijpen en kijken of je dan wel gigabit krijgt.

Mocht het dan wel goed gaan dan zal de keystone misschien overleden zijn.

Dat je connectors er niet goed op knijpen komt waarschijnlijk, omdat de kabel massief is (even een aaname). Daar zijn de meeste RJ45 connectoren niet op gebouwd.

• cville
chickpoint schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:59:
[...]

Wat je zou kunnen doen is om op de kant van de keystone een RJ45 connector erop knijpen en kijken of je dan wel gigabit krijgt.
Dat gaat me niet meer lukken aangezien ik gisteren al 2 keer extra lengte heb gestript en het nu bijna op is.
Mocht het dan wel goed gaan dan zal de keystone misschien overleden zijn.
De keystone ziet er nog wel goed uit. Ik vraag me wel af of deze T568A keystone gecertificeerd is voor CAT6. Het is me niet gelukt om het merk/type van de mijne te vinden.
Dat je connectors er niet goed op knijpen komt waarschijnlijk, omdat de kabel massief is (even een aaname). Daar zijn de meeste RJ45 connectoren niet op gebouwd.
Kabel is massief; dat lijkt me een redelijke aanname.

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

cville schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:02:
Hieronder een link naar foto's van de RJ45 connector, de keystone en een tabelletje met mijn decodering van de kleuren: [Afbeelding]
Foto is mij nie heel duidelijk maar als ik zo kijk/zie moet je de aders omdraaien op je keystone, zie dat je bijv groen op groen-wit hebt zitten, en de groen-witte op groen. En zover ik zie zit alleen het oranje-wit paar goed. Maar is niet heel duidelijk op de foto. En aan de reacties te zien verder zal je die ook wel veranderd hebben inmiddels ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• cville
the_cyberspace schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:06:
[...]

Foto is mij nie heel duidelijk maar als ik zo kijk/zie moet je de aders omdraaien op je keystone, zie dat je bijv groen op groen-wit hebt zitten, en de groen-witte op groen. En zover ik zie zit alleen het oranje-wit paar goed. Maar is niet heel duidelijk op de foto. En aan de reacties te zien verder zal je die ook wel veranderd hebben inmiddels ;)
Klopt. Zoals ik gisteren schreef, bleek het een T568A keystone te zijn met aan de andere kant een T568B RJ45. Ik heb de keystone nu volgens T568B aangesloten maar helaas nog met max 100Mb. De kabeltester laat nu wel alle 8 verbindingen als OK zien.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

cville schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:44:
[...]

Klopt. Zoals ik gisteren schreef, bleek het een T568A keystone te zijn met aan de andere kant een T568B RJ45. Ik heb de keystone nu volgens T568B aangesloten maar helaas nog met max 100Mb. De kabeltester laat nu wel alle 8 verbindingen als OK zien.
Waar woon je? Want ik kan eventueel met een Fluke LinkRunner AT doormeten.
Andere optie is een nieuwe kabel trekken.
Het kan zijn dat de mesjes de kabel niet goed aansnijden.
En je weet zeker dat het massieve kabel is en geen soepele kern?

• cville
rally schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:05:
[...]

Waar woon je? Want ik kan eventueel met een Fluke LinkRunner AT doormeten.
Andere optie is een nieuwe kabel trekken.
Het kan zijn dat de mesjes de kabel niet goed aansnijden.
En je weet zeker dat het massieve kabel is en geen soepele kern?
Fantastisch aanbod. Ik woon in Mierlo. Ik weet zeker dat het een kabel met massieve kern is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

cville schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:07:
[...]

Fantastisch aanbod. Ik woon in Mierlo.
Klein stukje vanuit Leiden :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

cville schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:07:
[...]

Fantastisch aanbod. Ik woon in Mierlo. Ik weet zeker dat het een kabel met massieve kern is.
Whoops. Mierlo ligt niet om de hoek helaas (ik woon in Leiden).
Sorry.

• cville
PcDealer schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:10:
[...]

Klein stukje vanuit Leiden :)
@rally: Toch bedankt voor het aanbod.

• -Datasheet-
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 12-09 09:00
Iemand hier die een (grotere) serverkast thuis gebruikt? Ik kwam een leuke aanbieding (https://www.netwerkkabel.eu/nl/sale/) tegen en voor die prijs is het denk ik wel interessant. Overkill of niet? Er worden geen hele spannende dingen in gemonteerd.

• plizz
  • Laatst online: 22:19
-Datasheet- schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:32:
Iemand hier die een (grotere) serverkast thuis gebruikt? Ik kwam een leuke aanbieding (https://www.netwerkkabel.eu/nl/sale/) tegen en voor die prijs is het denk ik wel interessant. Overkill of niet? Er worden geen hele spannende dingen in gemonteerd.
Het is afhankelijk wat jij in de serverkast wil hangen. Als jij een server(s) of 19 inch netwerk apparatuur in hangt dan is een kast handig. Maar meestal is het overkill en neemt veel ruimte in beslag.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of jij het nodig vind is natuurlijk persoonlyk
maar de Laagste is 22U, dan heb je toch redelijk wat servers nodig om dat te vullen :P

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:24
Voor de meeste mensen is 42U overkill ja. Maar als je er ruimte voor hebt en je hebt wat rackmount spul of bent van plan wat rackmount spul te kopen is het geen hele verkeerde prijs. Vaak kun je 2de hands nog wel betere prijzen krijgen.

Kwa niet-zelfbouw apparatuur voor er in kun je deze vuistregels ook wel aan houden:
- rackmount is duur.
- rackmount is luidruchtig.
- rackmount is niet zuinig kwa energieverbruik.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Vandaag 300m cat6 getrokken over 24 aansluitpunten. Ik had twee dozen en een losse rol van de installatie handel (blauwe kabel) een Konig 100m doos en een Belden 100m doos . Die Konig en de blauwe kabel gingen perfect alles in mijn 1tje gedaan. Toen kwam ik aan bij die Belden doos, GVD@&!!*¶% ik heb nog nooit zoveel gevloekt in mijn leven. De mantel van die Belden kabel is zo ruim/soepel dat ik over een kabel van 10 meter zonder moeite de losse kabelparen eruit trek. Of dat ik een meter met lege mantel heb voordat er kabel in zit. Ongelofelijk, zelfs met twee personen kregen we die Belden installatie kabel met moeite door een 20m 16mm buis, terwijl het wcd eronder met 25m lang ik in mijn eentje had gedaan met die Konig en ook met die blauwe installatie kabel.

Ik zeg mijden die Belden installatie kabel CAT6, kansloos gewoon. Ik had hem besteld bij kabelshop.nl en het vreemde was dat ik juist op Konig gezocht had en toch kreeg ik die Belden binnen, er is dus daadwerkelijk nog verschil in awg24 Cat6 CU installatie kabel!
Het zou ons helpen als je de linkjes of EAN nummers erbij vermeld van de goede en slechte kabel.

• WeaZuL
  • Laatst online: 17:35

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Wolly schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:02:
[...]

Het zou ons helpen als je de linkjes of EAN nummers erbij vermeld van de goede en slechte kabel.
Snap ik, komt eraan inc. fotos.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik heb een 18U kast gekocht voor m'n 19" NAS, Towermodel VMware en switch+patchpanel, maar eigenlijk heb ik daar spijt van. Switch en patchpanel zitten nu in een 19" muurbeugel (zoiets). De 19" server ligt bovenop de 18U kast en de tower staat op de bodemplaat 8)7 Waarschijnlijk had ik dat ook prima met een lack tafeltje of twee kunnen fixen.

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 07:08
[... heel verhaal...]

Ik weet niet wat voor batch je hebt gehad en/of hoe je de kabel hebt getrokken, maar heb al ettelijke kilometers van die kabel getrokken en nog nooit echt dergelijke problemen gehad die jij beschrijft.

Heb je zoals @Wolly ook al vraagt iets van EAN nummers oid?
En hoe heb je ze getrokken? Ook dat maakt best wel verschil.
En heb je ook iets als glijmiddel ofzo gebruikt?
Heb er zelf al een aantal keren zelfs 3 van deze door een 16mm buis getrokken waar een paar bochten in zitten.

was het gewone 16mm buis of (deels) flex buis?

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:24

Tja, de ene kabel is de andere niet.
Ik kan de specs van Konig kabels niet zo snel vinden, maar de Belden 7965E heeft een maximale trekkracht van 80N, een Nexans LANmark-6 heeft bijvoorbeeld 100N.
Als je de Belden net zo hard trekt als je de Nexans kan trekken zul je waarschijnlijk de mantel kapot trekken ja.

Edit:
Tevens heeft de Belden zo te zien een dunnere mantel als de Konig, buiten diameter van 5,4mm vs. 6,2mm. En zijn de aders van de Belden dikker als van Konig, awg23 vs. awg24.
Dus zelfs zonder de technische specs kun je al aardig aannemen dat de Belden mantel niet zoveel aan kan als de Konig.

MewBie wijzigde deze reactie 12-09-2019 00:37 (9%)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• vincedd
Annuk schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:10:
[...]

Ik weet niet wat voor batch je hebt gehad en/of hoe je de kabel hebt getrokken, maar heb al ettelijke kilometers van die kabel getrokken en nog nooit echt dergelijke problemen gehad die jij beschrijft.

Heb je zoals @Wolly ook al vraagt iets van EAN nummers oid?
En hoe heb je ze getrokken? Ook dat maakt best wel verschil.
En heb je ook iets als glijmiddel ofzo gebruikt?
Heb er zelf al een aantal keren zelfs 3 van deze door een 16mm buis getrokken waar een paar bochten in zitten.

was het gewone 16mm buis of (deels) flex buis?
Belden is toch echt geen slechte kabel en kan je vergelijken met Draka. Staat er Belden met nog wat andere tekst op de kabel gedrukt?

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 07:08
vincedd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:57:
[...]

Belden is toch echt geen slechte kabel en kan je vergelijken met Draka. Staat er Belden met nog wat andere tekst op de kabel gedrukt?
Belden is normaal gesproken zeker geen slechte kabel. Het is 1 van de grote(re) fabrikanten en b.v. ook het bedrijf achter Hirschmann.
Belden komt inderdaad in hetzelfde rijtje als o.a. Draka.

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:04
Hier een 22U in gebruik, zit 4 x 4U, 2x 2U, en 1x 1.5U in.
Staat wel in een technische ruimte bij de lucht WTW en de Solar inverter. Ben er wel blij mee, alles zit er netjes in.

• vincedd
Ik heb zelf een 42 HE patchkast in de garage staan. heb hem van markplaats kunnen halen voor 20 euro. foto's staan in het tweakers foto album van mij. Inmiddels de uplinken van de switches met sfp's uitgevoerd en zit nu glasvezel tussen.

vincedd wijzigde deze reactie 13-09-2019 09:54 (12%)

• nero355

nero355

Annuk schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 05:14:
Belden is normaal gesproken zeker geen slechte kabel. Het is 1 van de grote(re) fabrikanten en b.v. ook het bedrijf achter Hirschmann.
Belden komt inderdaad in hetzelfde rijtje als o.a. Draka.
Nou... dat is lachen dan, want ik heb ze alle drie in huis! _O-

- Draka CAT5e die al in de telefoonaansluitingen zat en ik hergebruikt heb voor de WiFi aansluitingen.
- Zelf gekochte Belden CAT6 om de boel aan te vullen. Moet nog gebeuren... :$ :|
- Hirschmann CAT6 die ik speciaal heb gekocht omdat die wit is, want op een paar plekken zou deze uiteindelijk zichtbaar zijn tegen een witte muur aan, vanwege de bochten die gemaakt moeten worden in de bestaande moeilijk te verwijderen leidingen :)

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True