Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 09:44

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter

NT Kroeg

Fancy topicstarts zijn natuurlijk voor visueel aangelegde personen. Wij Die-hard NT'ers zien het liefst bits en bytes natuurlijk. Dus zonder verder onnodig geneuzel, heet ik u allen welkom in de eerste NT kroeg.

WTF, NT Kroeg :?
Tja, aangezien de controle op leeftijd wat lastig is, wordt er alleen virtueel bier geschonken, dus dronken wordt je er niet.
Wel kan het een lekker slow-chat hoekje zijn waar je - zonder meteen met slotjes te worden geconfronteerd - kan kleppen over allerlei Netwerken zaken.

Mag ik dan ook vragen stellen hier :?
Mja, dat mag wel, maar het is geen helpdesk. Een vraagje tussen neus en lippen door is prima, maar we gaan je niet aan de hand houden met het opzetten van je eerste netwerk.

Gelden hier nog andere policies
Nee. Hier geldt gewoon het NT Beleid en natuurlijk de Het algemeen beleid
Ook wordt er gewoon gemoddereerd, dus uitspattingen die niet door de beugel kunnen worden verwijderd. Indien het e.e.a. zich tot een interessante discussie vormt, kunnen we deze alsnog afsplitsen naar een eigen topic.

Blijf in ieder geval fatsoenlijk tegen elkaar :)

Ik stoor me aan $user over $uitspraak. Wat nu :?
Gewoon een topicreport aanmaken Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif , dan kijkt een mod daar vanzelf naar. Ga niet zelf proberen de mod uit te hangen.

Als laatste nog dit:
Wij - de moderators van Internet & Netwerken - hebben dit als test gestart. Het moge duidelijk zijn dat dit een snelle dood zal sterven als het uit de hand loopt. Gedraag je, dan blijft het gezellig.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Proost :Y)

Wel handig dit topic niet voor Users actief te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Inderdaad proost!

Ik zeg, doen! :P

* GGS_206 geeft de nieuwkomers alvast een rondje..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 20:54
Wisten jullie dat 802.11g WiFi signalen slechter door warme lucht gaan?

Afgelopen dagen is het hier in huis (veel glas aan de zuidkant) behoorlijk opgewarmt. Gisterochtend prima verbinding naar het internet via m'n SMC 7907VoWBRA modem/router, maar m'n laptop wilde geen draadloos netwerk vinden. Ook m'n telefoon-met-wifi kon geen netwerk vinden. Normaal altijd prima bereik.

Modem/router uit/aan, configuratie controleren, beetje aanpassen - nope, geen netwerk, helemaal niets.

Conclusie: helaas, WiFi deel van de router zal wel overleden zijn. Gisteren snel een Linksys WRT54GL ingezet als 5-poorts switch & wireless accesspoint in de woonkamer, vandaag op internet al een beetje rondgezocht voor een vervangende router.

Net even kijken - jawel, het wifi deel van de SMC modem/router doet het weer... 8)7
Zal wel aan de lagere temperatuur liggen.

Desondanks - twee duimen omhoog voor de Linksys WRT54GL met DD-WRT firmware! d:)b

(zo, mijn bijdrage aan de kroeg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vanaalten schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:01:
Wisten jullie dat 802.11g WiFi signalen slechter door warme lucht gaan?

Afgelopen dagen is het hier in huis (veel glas aan de zuidkant) behoorlijk opgewarmt. Gisterochtend prima verbinding naar het internet via m'n SMC 7907VoWBRA modem/router, maar m'n laptop wilde geen draadloos netwerk vinden. Ook m'n telefoon-met-wifi kon geen netwerk vinden. Normaal altijd prima bereik.

Modem/router uit/aan, configuratie controleren, beetje aanpassen - nope, geen netwerk, helemaal niets.

Conclusie: helaas, WiFi deel van de router zal wel overleden zijn. Gisteren snel een Linksys WRT54GL ingezet als 5-poorts switch & wireless accesspoint in de woonkamer, vandaag op internet al een beetje rondgezocht voor een vervangende router.

Net even kijken - jawel, het wifi deel van de SMC modem/router doet het weer... 8)7
Zal wel aan de lagere temperatuur liggen.

Desondanks - twee duimen omhoog voor de Linksys WRT54GL met DD-WRT firmware! d:)b

(zo, mijn bijdrage aan de kroeg...)
warme lucht of lucht of klamme lucht, klamme lucht is extreem vochtig dat blokeerd wel een beetje

ik he mee problemen met mijn Bt headset en zwaar downloaden, is niet goed voor het geluid

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant experiment. Mag je nu virtueel dronken zijn?

Is dit nu openbaar of een NT-HK? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het ziet er redelijk openbaar uit - maarja, openbare dronkenschap schijnt IRL voor te komen, dus virtueel moet het ook kunnen :P

Vandaag trouwens een vage meegemaakt. Klant haalde met WinXP en nForce Gbit NIC internetsnelheid niet (moest zijn: 110-120Mbit, was 63-67Mbit - en nog vrij stabiel ook). Op zich usual suspects rond die snelheid (MTU op iets anders dan 1500, TCP receive window te klein (64k ipv 256k), gare virusscanners of malware) uitgesloten. Vervolgens met (Ubuntu) liveCD geboot. Daar ging het wel goed. Dan XP in safe mode geboot: net zo traag als in reguliere modus.

Dus ik ga sleutelen. Uiteindelijk lukt het me in safe mode goede snelheid te halen. Hoe? QoS Packet Filtering disablen en in Advanced config van de NIC Flow control van disabled naar Rx control zetten. WTF... Dan maar reboot naar normale XP, bevestigd dat die afwijkende settings ook daar actief zijn, en testen: weer doodleuk 63-67Mbit/s. Ondanks van alles en nogwat (meer kloten in advanced instellingen, nieuwe NIC drivers binnenhalen etc) lukt het me niet meer dan dat eruit te persen. Uiteindelijk semi-onverrichter zake vertrokken (iig aangetoond waar het probleem zit, ergens in software/hardware interactie van die bak, niet in de lijn oid). Toevallig heeft m'n vriendin dezelfde integrated NIC met dezelfde WinXP SP3, maar daar werkt het prima, 115Mbit/s is haalbaar. Vaag.

Voor de duidelijkheid, dit is geen vraag, gewoon een rant...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Gek genoeg schenkt men in deze kroeg ook koffie :)

* Equator zet een aantal bakjes klaar.. c|~| c|~| c|~|

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:23

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik, als toch wel NT meubel, wil bij deze graag een barkruk claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
* Equator borduurt met garen TrailBlazer op een barkruk

NickChanges zijn wel uitgesloten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Gisteren leuke mail gekregen van Ziggo. Ze wilden op een leuke manier vertellen dat mijn Internet snelheid werd verhoogt. Dus filmpje van helicopter met pakketje eronder die over Breda vliegt (gewoon over google maps heen) en het pakketje bij mij op de stoep dropt :D

Leuk gevonden. * Equator gaat omhoog naar. 20/3Mbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat zijn windows protocollen toch bagger om data te kopieren. Kopie van data van de ene Windows server (FC storage) naar een andere Windows server (iSCSI storage) heeft een doorvoer die een factor 4 lager is dan een copy van twee linux servers ene server local storage andere server NFS.

Uiteraard geven die windows jongens daar het netwerk de schuld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Onzin van MS die windows boys IMO. CIFS is gewoon niet bedoeld interessant voor het copieren van grote hoeveelheden data.

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 07-07-2009 07:57 . Reden: /me is nog lang niet wakker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Klopt alleen daar hebben ze nooit bij stil gestaan toen ze besloten hadden voor dit migratie scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:54:
Wat zijn windows protocollen toch bagger om data te kopieren. Kopie van data van de ene Windows server (FC storage) naar een andere Windows server (iSCSI storage) heeft een doorvoer die een factor 4 lager is dan een copy van twee linux servers ene server local storage andere server NFS.

Uiteraard geven die windows jongens daar het netwerk de schuld van.
Och, hier hebben ze ook ISCSI storage...... lees een nas met 4 diskjes.....
recovery scenario voor de disken: Nieuwe schijf erin en een uur of 24 (leeg) wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:20:
[...]

Och, hier hebben ze ook ISCSI storage...... lees een nas met 4 diskjes.....
recovery scenario voor de disken: Nieuwe schijf erin en een uur of 24 (leeg) wachten :')
Ik geloof dat wij 6 van deze jongens hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Pffft! ik kan wel een biertje of 10 gebruiken, virtueel of niet...

nu halverwege m'n McM en het wordt steeds moeilijker...

Wisten jullie trouwens dat als de airco in je hotel kamer stuq is je ook heel goed bij roomservice enkele ijszakken kan bestellen en ze achter een fan leggen?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TeGek schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:40:
Pffft! ik kan wel een biertje of 10 gebruiken, virtueel of niet...

nu halverwege m'n McM en het wordt steeds moeilijker...

Wisten jullie trouwens dat als de airco in je hotel kamer stuq is je ook heel goed bij roomservice enkele ijszakken kan bestellen en ze achter een fan leggen?
o////

Probeer ze is los voor de fan te leggen >:)

Maar je ligt nog niet uit de cursus dat is altijd mooi :+
TrailBlazer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:29:
[...]

Ik geloof dat wij 6 van deze jongens hebben staan.
http://www.thecus.com/pro...=143&set_language=english met 5 of 6x 1.5 TB schijven.... :')

Maar die netapps draaien zeker wel lekker?

[ Voor 29% gewijzigd door LuckY op 07-07-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:42:
[...]

o////

Probeer ze is los voor de fan te leggen >:)

Maar je ligt nog niet uit de cursus dat is altijd mooi :+
\o doe de groetjes op IRC.

Ik sta nu nog in de top 3 maar het is zo enorm veel problemen in een keer, en sommige van de gasten die hier zijn willen zulke vage oplossingen gebruiken...beetje tegen het water in zwemmen.

Gaat helemaal goed komen, Deze keer haal ik het \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TeGek schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:46:
[...]

\o doe de groetjes op IRC.

Ik sta nu nog in de top 3 maar het is zo enorm veel problemen in een keer, en sommige van de gasten die hier zijn willen zulke vage oplossingen gebruiken...beetje tegen het water in zwemmen.

Gaat helemaal goed komen, Deze keer haal ik het \o/
Pedr0 zou hier zo wel komen lamen :')

maar hoezo
Deze keer haal ik het \o/
dit was toch je eerste keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:49:
[...]

Pedr0 zou hier zo wel komen lamen :')

maar hoezo
[...]
dit was toch je eerste keer :+
Als je die keer dat ik epic Failde niet mee telt :+

Meerrrr bier, Mag je hier trouwens roken?

[ Voor 14% gewijzigd door TeGek op 07-07-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 16:52
Ikke en lamen? Never!

Anyway, keep it up TeGek. Dit was idd je eerste keer toch?
Roken is niet verstandig, dan gaan de rookmelders af zometeen!

Edit: Wat betreft dit topic, een goed idd voor de mensen die geen IRC gebruiken. IRC blijft "teh place" voor slowchat ;)

Cya in #BSMFH

[ Voor 68% gewijzigd door Pedr0 op 07-07-2009 08:54 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Roken is geen probleem :Y)

Mensen die last van het meeroken hebben, installeren maar een rookfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Pedr0 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:52:
Ikke en lamen? Never!

Anyway, keep it up TeGek. Dit was idd je eerste keer toch?

[...]

Roken is niet verstandig, dan gaan de rookmelders af zometeen!

Edit: Wat betreft dit topic, een goed idd voor de mensen die geen IRC gebruiken. IRC blijft "teh place" voor slowchat ;)

Cya in #BSMFH
* TeGek start RDP dan maar weer op om te kunnen IRCen.

Ben ik nog on op IRC btw? of is mibbit er weer mee gekapt?

Dit is m'n 2de keer, De eerste keer lag ik er op dag 3 al uit omdat ik totaal niet voorbereid was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 16:52
TeGek start RDP dan maar weer op om te kunnen IRCen.
TIP: Pocketirc, http://pocketirc.com ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
* Equator tipt NT kroeggangers met www.meebo.com

Mooie en werkende webclient voor alle IM protocollen die je kent. Alleen geen hyves kwekker *O*
Gtalk en msn doen het iig prima :)

Bijna tijd om naar huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TeGek schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:51:
[...]

Als je die keer dat ik epic Failde niet mee telt :+

Als fervent roker *en* admin gebruik ik per direct mijn veto om roken toe te staan, en als we niet oppassen maak ik het nog verplicht ook :Y)

* Koffie zit virtueel in de virtuele kroeg, want ik zit nu op de campif in frankrijk met mijn smapfoon te intemeppen (bedrijfs buffel). :w

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:20:
[...]

Als fervent roker *en* admin gebruik ik per direct mijn veto om roken toe te staan, en als we niet oppassen maak ik het nog verplicht ook :Y)

* Koffie zit virtueel in de virtuele kroeg, want ik zit nu op de campif in frankrijk met mijn smapfoon te intemeppen (bedrijfs buffel). :w
Ga eens vakantie houden.....
Nee en ik bedoel niet internetten in het buitenland _o-

* LuckY is even iemand aan het helpen... laptop met badblocks... 3 maanden oude toshiba laptop..
laptop was al gecrashed en heb ik gerecoverd (geen reinstall, wel documenten veilig gesteld) en heb geadviseerd om naar de winkel te gaan....
Hebben die mensen gezegd het gefixed te hebben, * LuckY boot laptop en ziet alles nog precies het zelfde staan zoals die hem liet wegbrengen (met skype,hdtune en msn e.d.) /me vertrouwt het niet en start hdtune..... nog zoveel badblocks.... wat een prutsers.....

Eventlog nagelopen.... ze hebben geprobeerd met 1 restorepoints terug badblocks te verhelpen :z

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 07-07-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoe gaan jullie als netwerkmensen om met VMWare? Bij wie ligt die verantwoordelijkheid? Mijn idee is dat VMWare mensen blij zijn als het netwerk werkt en er dus verder maar vanaf blijven. Hetzelfde geld bij ons een voor HP VC-Enet modules in onze c7000 chassis het is onderdeel van het netwerk (naar mijn mening dan) maar de serverjongens beheren ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TrailBlazer schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:16:
Hoe gaan jullie als netwerkmensen om met VMWare? Bij wie ligt die verantwoordelijkheid? Mijn idee is dat VMWare mensen blij zijn als het netwerk werkt en er dus verder maar vanaf blijven. Hetzelfde geld bij ons een voor HP VC-Enet modules in onze c7000 chassis het is onderdeel van het netwerk (naar mijn mening dan) maar de serverjongens beheren ze.
VMWare is een application, hoe ermee om te gaan hangt af van wat ermee gedaan wordt.

Bij ons (groot telecombedrijf) wordt vrijwel alleen desktop virtualization gedaan (ivm erg restrictive opgelegde policies mbt werkPCs vs noodzaak om software in het veld te installeren en onderhouden voor monteurs en engineers), daar neemt IT nadrukkelijk verantwoordelijkheid tot de fysieke NIC, wat er virtueel op de PC gebeurt mag de medewerker zelf uitzoeken, enige wat IT doet is desgewenst nieuwe OS image erop knallen.

Bij m'n vriendin (klein softwarebedrijfje dat in CMSsen doet) doen de devvers ook aan desktop virtualization, maar komen ze het vooral tegen als app virtualization bij het hosten (wat deels ook voor klanten in-house gedaan wordt). Daar is de network- en sysadmin ook verantwoordelijk voor de netwerkperformance van de virtual machines.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

GGS_206 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:32:
Inderdaad proost!

* GGS_206 geeft de nieuwkomers alvast een rondje..
pff jij weet ook wel wat je weggeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verrek, een nieuwe zaak om de hoek?
:P

apt-get remove rookfilter btw. * alt-92 steekt er een op naast Koffie

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2009 15:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 09:24
alt-92 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:47:
Verrek, een nieuwe zaak om de hoek?
:P

apt-get remove rookfilter btw. * alt-92 steekt er een op naast Koffie
Rookverbod geldt niet voor virtuele café's? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wij hadden hetzelfde probleem mbt onze VMWare omgevingen. We zijn overgegaan naar Nexus 1000V switches en dat heeft toch veel problemen opgelost.
Mbt. c7000 enclosures, wij hebben er Cisco 3120's in zitten die exclusieft door het netwerkteam beheerd worden. Layer 2 connectivity naar onze switches mag alleen vanaf spullen die wij zelf beheren (stp/broadcast storms/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Persoonlijk had ik ook het liefst die 3120's die waren alleen te duur vonden ze. De Nexus 1000V lijkt me ook ideaal alleen de upgrade naar vSphere 4.0 zit er voorlopig niet in.
Die VC-Enet modules van HP hebben wel iets aardigs dat je er virtuele switches mee kan maken wat wel handig is voor de algehele structuur die er bedacht is voor ESX. Nu zitten we te kijken wat er mogelijk is met de Flex-10gbit modules. Je kan daar tot 4 virtual nics mee maken per 10 gbit poort met een bandbreedte van 100 to 10000 mbit. Met name de 10 gbit uplink leek ons dan ideaal icm met een Nexus 5K vanaf de volgende software realse zou die namelijk ook in een VSS like constructie moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Hoe gaan jullie als netwerkmensen om met VMWare? Bij wie ligt die verantwoordelijkheid? Mijn idee is dat VMWare mensen blij zijn als het netwerk werkt en er dus verder maar vanaf blijven.
Tja Ik werk in een software bedrijf met zo een 150 gebruikers waar het een en ander getest wordt op lokale system (non domain) dus in hun beheer.
Als hun klagen over netwerk preformance beslis ik of ik het ga troubleshooten of niet (ligt er aan hoe druk het is :+) Maar anders is het hun verantwoording.
Zelf draaien wij HyperV met een aantal Virtual 2005 servers.. En als het een een test/dev systeem is mag het op onze productie servers komen en komt het ook onder ons beheer.

Maar @ jou situatie, waar trek je de lijn, tot de switchpoort? tot de kabel? tot de ethernet poort?
tot de server configuratie?

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 08-07-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dit moment tot de switchpoort. Ik zit echter in een zodanig grote organisatie dat het ook niet zo heel erg eenvoudig is om dat even te veranderen. Die HP modules zou ik er wel graag bij hebben omdat changes op de switch kant dan beter gecontroleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ApexAlpha schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:19:
[...]

Rookverbod geldt niet voor virtuele café's? :o
Rookverbod geldt evengoed - maar is alleen van toepassing waar bedienend personeel en roker in dezelfde ruimte aanwezig zijn. Ook IRL mag er gerookt worden in andere ruimtes. Bij een virtueel cafe heeft niemand anders last van de rook, dus steek er gerust eentje op :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als die rook maar niet uit m'n apparatuur komt...

spoiler:
Wist je dat alle elektrische apparaten op rook werken? Zodra de rook eruit is doen ze het niet meer!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

leuk_he schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:01:
Als die rook maar niet uit m'n apparatuur komt...

spoiler:
Wist je dat alle elektrische apparaten op rook werken? Zodra de rook eruit is doen ze het niet meer!
+1

MCM gehaald! Nog meer geld om nog meer bierrrr te drinken elke maand.

@equator: Meebo is idd helemaal de bom \o/

Tijdens MCM wel wat nieuwe dingen geleerd ook, Over hoe leuk sommige services zijn als ze in een oplocked state gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
* Equator zwaait naar NT volk.. Even naar de stad om een tv te halen. KDL26-b4030 voor in de keuken.. Is dat even burgerlijk of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:18
Barman een biertje graag ;p

windows heeft me stress en droge keel bezorgd, van al dat schelden wel te verstaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:00:
* Equator zwaait naar NT volk.. Even naar de stad om een tv te halen. KDL26-b4030 voor in de keuken.. Is dat even burgerlijk of niet ;)
Het is een draagbare TV volgens internet :+ lekker zo een UPS op je rug

maar wel een leuk dingetje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Equator schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:00:
* Koffie heeft Digitenne in de auto, is dat nou burgerlijk of nerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm de NT'er moest opeens naar het DC om een hoop data te gaan tracen geen bier voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:19:
[...]

Het is een draagbare TV volgens internet :+ lekker zo een UPS op je rug

maar wel een leuk dingetje :>
Bleek dus inderdaad geen TV te zijn die je op kon hangen.. Dus is het een andere philips geworden. 26xx3404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:35:
[...]

* Koffie heeft Digitenne in de auto, is dat nou burgerlijk of nerd?
Übernerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Deze CCIE'er is in mailtrail gereduceerd tot Sniffer engineer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Sniffer :?
Afbeeldingslocatie: http://archive.bengela.com/images/toe_sniffer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ethereal network capture doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Je dacht toch niet dat ik zo gek was, dat ik dat niet wist, of wel :?

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 10-07-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb erg weinig slaap gehad en loop al de hele dag naar kansloze teleconferences te luisteren. Ik denk eigenlijk helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
* Equator geeuwt nogeens flink. Was laat gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Laatst online: 17-04 19:07
zo, tijd voor een slecht verhaal

wat ik laatst tegenkwam, iemand met een ML110 SBS2k3 servertje waarvan de connectie rond het middaguur altijd wegvviel. Heel mysterieus. Continue pings laten lopen, uren lopen zoeken naar settings en dergelijke maar ineens zag ik het licht. Of liever gezegd, ging het licht uit.

Wat bleek, in de ruimte waar de server stond is een bewegingssensor bevestigd, en smiddags tijdens de lunch was er in die ruimte natuurlijk geen beweging en dus ging het licht uit. Op datzelfde circuit zat ook een kleine switch aangesloten, waar de PC op zat aangesloten. Licht uit = switch uit. En daarom, beste vrinden, daarom, mag je nooit je netwerkbeheer uitbesteden aan het vriendje van je neefje van je oudtante.....

Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

PIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLSSSS!!!!111 drinken met een UTP-kabel als rietje. 8)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
nielsl schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:09:
zo, tijd voor een slecht verhaal

wat ik laatst tegenkwam, iemand met een ML110 SBS2k3 servertje waarvan de connectie rond het middaguur altijd wegvviel. Heel mysterieus. Continue pings laten lopen, uren lopen zoeken naar settings en dergelijke maar ineens zag ik het licht. Of liever gezegd, ging het licht uit.

Wat bleek, in de ruimte waar de server stond is een bewegingssensor bevestigd, en smiddags tijdens de lunch was er in die ruimte natuurlijk geen beweging en dus ging het licht uit. Op datzelfde circuit zat ook een kleine switch aangesloten, waar de PC op zat aangesloten. Licht uit = switch uit. En daarom, beste vrinden, daarom, mag je nooit je netwerkbeheer uitbesteden aan het vriendje van je neefje van je oudtante.....

Proost!
Die variant kendi ik nog niet, maar wel diegene van een server die elke woensdagavond om 19:30 uitviel, en daarna gewoon weer opkwam. Bleek dat er elke woensdagavond een schoonmaker binnenkwam die een stopcontact nodig had vor de stofzuiger. 8)7

Santé.. ALhoewel het wat vroeg is voor bier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stopcontact verhaal. Toen ik nog bij KPN werkte 5 jaar geleden beheerden we de verbinding naar de geldautomaten. Ding was altijd onbereikbaar behalve als de monteur er was. Na lang zoeken bleek dat het stopcontact waar de WAN apparatuur op zat achter de lichtschakelaar te zitten. Toen hebben we het licht maar altijd aangelaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
* nielsl zet een muziekje op. De Dijk - Mag Het Licht Uit

[ Voor 5% gewijzigd door nielsl op 13-07-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
nielsl schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:22:
* nielsl zet een muziekje op. De Dijk - Mag Het Licht Uit
Ik dacht meer aan 'We beginnen pas' van De Dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Oeh :Y)
Ze zijn aan het graven achter ons pand het is er dan eindelijk.... O+
Dus mag ik 4 bier voor de hard gravende mannen.... Heb ik de mogelijkheid voor laxerend middel als ze verkeerd graven O-)

[ Voor 44% gewijzigd door LuckY op 15-07-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Toen ik bij KPN werkte hadden we altijd een stuk minder kabelbreuken als de bouwvak begonnen was. Echt van alles meegemaakt in die tijd. Stalen damwand door een ISDN 900 heen gebeukt of een kraan van zoveel ton boven het punt waar de kabel gebroken was. Veel success met graven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
:( ik moet nog werken hé straks ga ik ze wel ff controleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat hanteren jullie als oversubscription voor een blade-server chassis. Wij hebben 8 ESX servers in een chassis met elk 4 1 gigabit nics. Wat voor bandbreedte zullen jullie dan naar buiten toe doen. 1 op 4 lijkt mij al redelijk ruim namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Damn, ik moet geld overmaken, maar blijkbaar ligt de rabobank telebankieren site eruit..

* Equator geeuwt nog eens goed.. bijna weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:28:
Wat hanteren jullie als oversubscription voor een blade-server chassis. Wij hebben 8 ESX servers in een chassis met elk 4 1 gigabit nics. Wat voor bandbreedte zullen jullie dan naar buiten toe doen. 1 op 4 lijkt mij al redelijk ruim namelijk.
Wij hebben 4x een HyperV host met ieder 1 GB uplink (10 Guests per server, niet high preformance)
Waarom kom ik niet bij onze interne citrix servers :X sta nu in de wacht bij de helpdesk andere vestiging :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
/24 =! /23 prutsers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zucht DC met te weinig vermogen per kast. maximaal 3,5 kW lekker handig met een 6kW voeding in een 6509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
3,5 is de aansluitwaarde van een enkel WCD.. Das wel erg weinig inderdaad per kast. daar moet je gewoon minimaal een 32A afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Misschien stoot ik nu iemand voor het hoofd, maar is dit niet een soort thread wat in de HK thuishoort? Niet dat ik me er nou zo ontzettend aan stoor maar ik vind het persoonlijk niet echt een boeiend topic om in mijn active topics te hebben staan.

edit: Nevermind, kwestie van startpost _helemaal_ lezen :P om niet al te sneu te zijn zal ik mijn fail niet wegeditten :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mental op 16-07-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Equator schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:30:
3,5 is de aansluitwaarde van een enkel WCD.. Das wel erg weinig inderdaad per kast. daar moet je gewoon minimaal een 32A afmonteren.
meer stroom kan in principe wel er zitten ook wel patchkasten tussen enzo. Alleen de airco trekt het gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TrailBlazer schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:57:
Stopcontact verhaal. Toen ik nog bij KPN werkte 5 jaar geleden beheerden we de verbinding naar de geldautomaten. Ding was altijd onbereikbaar behalve als de monteur er was. Na lang zoeken bleek dat het stopcontact waar de WAN apparatuur op zat achter de lichtschakelaar te zitten. Toen hebben we het licht maar altijd aangelaten :p
Jaren geleden werkte ik bij een bankfilliaal. Tijdens werkzaamheden had een vrouwelijke monteur het gepresteerd om met d'r dikke reet een schakelaar uit te zetten (het zijn nooit 'lekkere dingen' in de techniek/IT): zowat alles plat :X
Enfin, alles was weer up en alles draaide maar een aantal zaken bleven onbereikbaar.Niets kunnen vinden.
Na een paar uur kwamen we erachter dat een of ander switchje van de kortstondige uit/aan schakeling over de zeik was en even nogmaals uit/aan moest |:(
Fijn, halve bank plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 12:47

IEF

Why so serious?

Koffie schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:30:
[...]

Jaren geleden werkte ik bij een bankfilliaal. Tijdens werkzaamheden had een vrouwelijke monteur het gepresteerd om met d'r dikke reet een schakelaar uit te zetten (het zijn nooit 'lekkere dingen' in de techniek/IT): zowat alles plat :X
Enfin, alles was weer up en alles draaide maar een aantal zaken bleven onbereikbaar.Niets kunnen vinden.
Na een paar uur kwamen we erachter dat een of ander switchje van de kortstondige uit/aan schakeling over de zeik was en even nogmaals uit/aan moest |:(
Fijn, halve bank plat :(
Die vrouwelijke monteur had met d'r dikke reet een schakelaar uitgezet? Maw: die schakelaar hing op konthoogte? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Koffie schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:30:
(het zijn nooit 'lekkere dingen' in de techniek/IT)
Zeg nooit nooit :+
Hier loopt best wel wat leuks rond hoor :) En één collega mag dan wel blond haar hebben, maar het is beslist geen dom blondje.
(volledig VMware, MS + Citrix certified up the yingyang en draait thuis ESX omdat ze het gewoon leuk vind)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Zeg nooit nooit :+
Hier loopt best wel wat leuks rond hoor :) En één collega mag dan wel blond haar hebben, maar het is beslist geen dom blondje.
(volledig VMware, MS + Citrix certified up the yingyang en draait thuis ESX omdat ze het gewoon leuk vind)
Hebben we het hier over een vrouw met blond haar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yes indeed - en ook nog een zeer aangenaam uiterlijk to boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
ik had er laatst een in de mycom, ik moest een 2.5" HDD hebben en ik zei "tis toch wel IDE he?" (ja, een oude flaptopper). En zowaar, ze zei " Ja hoor, kijk maar" en ze liet het me zien, niet de verpakking maar de interface. Behoorlijke do-able

maar toegegeven, ze zijn zeldzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:50
* HyperBart neemt een Lindemans Kriek en schuift aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Helaas, hier op de afdeling is het dun gezaaid met het vrouwelijk schoon. Er loopt wel een leuke dame rond van de afdeling Development, maar dan heb je het ook gehad in deze vleugel..

Op andere afdelingen is het echter heel anders gesteld :+

Mental note: kijken, niet aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Grrr, van het weekend een poging gedaan mijn oude OrangeBox modem te vervangen voor een Cisco 877.
Na wat prutsen hadden we 'm aan de praat, echter bleek hij structureel lager in te trainen dan het origineel modem.
Wat ook gevolgen had voor mijn max download, waar ik met de OrangeBox een strakke 1.51 Mb pak, haalde we met de Cisco rond de 1.41
Jammer maar helaas :P

Alle credits gaan overigns naar Tom :*

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 03-08-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:54:
Grrr, van het weekend een poging gedaan mijn oude OrangeBox modem te vervangen voor een Cisco 877.
Na wat prutsen hadden we 'm aan de praat, echter bleek hij structureel lager in te trainen dan het origineel modem.
Wat ook gevolgen had voor mijn max download, waar ik met de OrangeBox een strakke 1.51 Mb pak, haalde we met de Cisco rond de 1.41
Jammer maar helaas :P

Alle credits gaan overigns naar Tom :*
Orange als in wanadoo/online livebox?... dat is een bekend fenomeen... tevens is de nieuwe firmware voor mij een verademing... wat gaan sommige sites (uvt) toch over rare poorten... webmail die over 1011 gaat en een ander onderdeel weer over 4443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quote]LuckyY schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:05:
[...]

Orange als in wanadoo/online livebox?...
yups :)
dat is een bekend fenomeen... tevens is de nieuwe firmware voor mij een verademing... wat gaan sommige sites (uvt) toch over rare poorten... webmail die over 1011 gaat en een ander onderdeel weer over 4443.
Webmail enzo gebruik ik niet van ze.
Over welke fw heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ja hoi enzo :W

Ik wil ook die nieuwe firmware, maar bij mij wil hij hem niet downloaden. En Online biedt die firmware ook niet ergens op een FTPtje aan ofzo :{

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Achterlijke MS software. MS Networkloadbalancing doet iets extreem ranzigs. Ze gebruiken een L2 multicast adres en een L3 unicast adres. Gevolg Cisco router over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:12:
Achterlijke MS software. MS Networkloadbalancing doet iets extreem ranzigs. Ze gebruiken een L2 multicast adres en een L3 unicast adres. Gevolg Cisco router over de zeik.
dat heet concurrentie :+
Koffie schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:40:
[quote]LuckyY schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:05:
[...]

Orange als in wanadoo/online livebox?...
yups :)

[...]

Webmail enzo gebruik ik niet van ze.
Over welke fw heb je het?
De nieuwer firewall van online... (nieuwe livebox firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat heet een DOS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Aaargh, een gedrocht is het. We hebben op het werk een ook eens MS loadbalancer geplaatst. De hardware balancers voor de PACS-servers konden het zware verkeer niet meer goed aan, dus maar een pizzadoos in de plaats gezet. Aangezien er toch downtime was, meteen ook maar een software update op de PACS-servers gezet. Een week lang zitten zuchten om de vinden waar de update fout is gelopen, blijkt dat het de WLBS was die alles in de soep draaide. Maar vlug de hardware lb's terug geplaatst. Liever trager op sommige momenten dan om het uur niets.

Hier wel mooie (en leuke) vrouwen op de vloer. Dubbel mijn leeftijd ofzo...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
mieJas schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:48:
[...]

Hier wel mooie (en leuke) vrouwen op de vloer. Dubbel mijn leeftijd ofzo...
Ben je 9 :> ???

Saai wachten op de technet download :(
Als het op linux was, is het een DOS....Bij ms is het een undocumented feature :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door LuckY op 06-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, je zou ook kunnen zeggen dat je jezelf slecht geïnformeerd hebt.
In een blogpost op msdn(!) vind je de volgende quote van een Cisco adept:
"Microsoft's implementation of NLB is not a particularly network friendly application of load balancing. It operates by spoofing the source MAC address in ARP replies. This causes all switches to not be able to learn the originating port of traffic destined to that particular MAC address. Hence in a switched environment all traffic to the specific IP address will get copied to every port in that particular VLAN/Broadcast domain. This enables all of the Microsoft devices to see all of the traffic and then decide at a low level which particular sessions that it will process. It is essentially a way of limiting processor utilisation at the expense of loading the network layer.

We have seen particular issues with one of our customers that use NLB for SQL traffic which cause effective broadcast storms by flooding all of the traffic to the cluster address across all ports in the VLANs. This may only be a 20MB transfer between two devices but as it floods to all ports in every switch with that VLAN configured it can cause issues elsewhere on the network. Careful consideration should be made with what ports in what switches and spanning of VLANs across multiple switches.

We therefore as networking people don't particularly like Microsoft NLB, especially for high use, split site applications. Arrowpoint load balancing will not cause any port flooding and will maintain state between client and an individual server.
"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik weet gelukkig niet van alle applicaties bij ons op het lan hoe ze werken. De MS servers worden tegenwoordig niet eens meer door ons zelf beheerd.
Overigens we hebben ze keurig op een eigen vlan zitten vanwege bovenstaande issues alleen zitten de routers er ook op dat voorkom je niet echt he.

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 07-08-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand wel eens geprobeerd IE8 met als paramter de website van VMWare WebAccess te PubAppen omder Citrix :?
Ik kan prima (zowel RDP als ICA) in een sessie IE opstarten en dan de VMWare WebAccess opstarten en via de Remote Control Plugin de VM overnemen.
Wanneer ik IE PubApp, zegt de WebAccess vrolijk dat de plugin niet geinstalleerd is (onder hetzelfde (admin) account als waarmee het in een sessie dus wel lukt)

Gevonden: Bleek dat ik als PubApp IE8 64 bit aan het publishen was, waarmee de plugin dus blijkbaar niet compatible is.
Met de 32 bit IE8 werkt het wel naar behoren 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Koffie op 10-08-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Thanx voor de tip. Mochten we hier ooit iets vergelijkbaars willen aanschaffen weet ik dat ik geen MS spullen daarvoor neem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:19
Wil er iemand een biertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TrailBlazer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:28:
Om hier nog even op terug te komen: gister toevallig een HP Blade Chassis geconfigd. Zitten twee switches in van elk 24 poorten. Ik heb beide switches met twee touwtjes naar de core aangesloten en twee portchannels gebouwd. Volgens mij is dat meer dan zat qua performance, maar ik hou het ff in de gaten. Kan er altijd bij beide channels nog 1 of 2 touwtjes bij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:19
Ik blijf saai,maar ga nog ff een biertje uit de keuken halen.Iemand nog eentje?dit is namelijk de laatste voor vandaag,morgen namelijk met de kleine meid naar de dierentuin toe.En dinsdag is na ruim 4 weken jammergenoeg mijn vakantie weer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Neuh, * Equator houd het even bij koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vicarious schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: gister toevallig een HP Blade Chassis geconfigd. Zitten twee switches in van elk 24 poorten. Ik heb beide switches met twee touwtjes naar de core aangesloten en twee portchannels gebouwd. Volgens mij is dat meer dan zat qua performance, maar ik hou het ff in de gaten. Kan er altijd bij beide channels nog 1 of 2 touwtjes bij prikken.
Ik weet niet wat voor switches erin zitten. ZIjn het cisco 3120's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TrailBlazer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:08:
[...]

Ik weet niet wat voor switches erin zitten. ZIjn het cisco 3120's
nope, van die rare HP dingen. Met Cisco's had ik het een stuk sneller voor elkaar gehad denk ik :P

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lekker rustig kroegje dit. Kun je mekaar nog eens verstaan ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
* Equator denkt aan een achtergrond muziekje in de trant van 'Normaal'

Neu, toch maar niet.. Maar inderdaad lekker rustig. ;)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Let op de huisregels, te vinden in de OP van dit topic.
Veel plezier in de NT Kroeg. Proost :Y)