Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 126 127 Laatste
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:23:
Maar wat ik me afvraag, wat is er zo bijzonder aan dat load balancing profil dat dat niet over standaard Ethernet loopt? Want dan heb je aan een enkele kabel inderdaad genoeg met een ap en of switch voor internet connectiviteit?
RS485 of simpelweg losse draadjes naar een meetspoel of de P1 poort van de netbeheerder-meter.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:37:
[...]

RS485 of simpelweg losse draadjes naar een meetspoel of de P1 poort van de netbeheerder-meter.
Een RJ45 splitter gaat dus niet werken in dit geval.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met RS485 zou splitten nog kunnen, die wil drie draden hebben. De P1 poort is uit mijn hoofd vier draden, dus dat kan ook nog. Alleen moet je daarbij wel goed opletten hoe je het splitst en je loopt weer te hannessen aan beide kanten om dit netjes en vooral waterdicht af te werken. Met meetspoelen heb je in geval van een 3F lader minimaal zes draden nodig, daar werkt splitten gegarandeerd niet. Sowieso is splitten wat mij betreft een laatste redmiddel voor iets wat niet langer dan 24 uur hoeft te werken. :)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
RedPas schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:36:
De meeste Unifi AP hebben een RJ45 out...
Was het maar zo'n feest.

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
  • Laatst online: 21:34
M.Pantoffel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:18:
Kan het kwaad om deze in de mantel recht naast de bestaande netwerkkabel en YMvK-as te leggen?
Dat kan prima. Imho is het vooral een fysieke uitdaging om de kabel erbij te krijgen. Zeker als het zo'n rood geribbelde buis is.

Spel en typfouten voorbehouden

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Mini-me schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:46:
[...]

Een RJ45 splitter gaat dus niet werken in dit geval.
jawel, rs485 heeft maar 3 aders nodig

• Vliegvlug
  • Laatst online: 23:04

Vliegvlug

Flight Simple

FredvZ schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:03:
[...]

Dat kan prima. Imho is het vooral een fysieke uitdaging om de kabel erbij te krijgen. Zeker als het zo'n rood geribbelde buis is.
Zover ik weet zijn de meeste van die geribbelde rode mantelbuizen enkel aan de buitenkant geribbeld maar aan de binnenkant glad.

Ik elk geval de 40 & 50mm mantelbuizen die ik bij mezelf gebruikt heb.
Pagina: 1 ... 126 127 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2