Ik heb er weer een dagje met 240km op zitten en kon mooi de tips even uitproberen of bevestigen .
Laat ik beginnen met een kleine disclaimer dat ik dus al 3 jaar een E-tron rijd en ik sommige zaken dus misschien vergelijk tussen de twee, ik laat in het midden wat ik daarvan vind, puur objectief mijn ervaringen dus:
Bij zacht indrukken van de linker pook op de kopse kant krijg je inderdaad een klein ruitenwisser menuutje te zien. Echter zodra Autosteer/Pilot aan is, kan ik daar niets doen en staan de ruitenwissers dus weer op Auto ondanks dat ik ze standaard in het menu op Uit heb gezet. Zodra ik Cruise Control/Autosteer activeer dan gaat hij direct op auto en is niet uit te schakelen. Het kleine menuutje geeft dat ook aan: "Vanwege autosteer is deze optie nu niet beschikbaar" of iets dergelijks. De ruitenwissers deden het overigens vandaag wel goed.
Linksonder in het scherm heb je een kleine music player, deze kan je omhoog trekken maar zodra er weer iets op het scherm gebeurd (baan wisselen of een waarschuwing bijvoorbeeld) dan verdwijnt dit menuutje gelijk weer naar beneden. Ik zou dit graag altijd op de ingestelde grote willen zien kan dat?
Zelfde voor het navi scherm rechts, het is alles of niets

. Er is toch ruimte zat om een derde functie daar blijvend te laten zien, dan kan je makkelijker door je spotify of radiozenders heen bijvoorbeeld of je agenda items laten zien. Nu is er altijd een extra handeling nodig?
Ik heb zelf de interieurfilters verwisseld vandaag, in de auto is stevig gerookt en na 2 ozon behandelingen, goed schoonmaken en nu nieuwe filters lijkt het eindelijk op te klaren

. Dit klusje is overigens prima te doen met wat beleid. Kostte mij 20 minuten.
De rammel op de deur arm steun aan de bestuurderskant heb ik ook weg, een flinke klap loste het op

.
Er zit gewoon heel goede standaard audio in. Bij mijn andere wagens heb ik altijd de upgrades gekocht.
De tweeters in de A-stijlen doen overigens niets, is dat specifiek voor "mijn" Model 3 of moet je dan iets van
premium audio ofzo hebben?
Als ik gebeld wordt, gaat de audio niet zachter, is dat in te stellen? Mijn Audi dimt alle muziek en laat dan gewoon je beltoon horen op een in te stellen sterkte.
Voor een auto die je uiteindelijk zou moeten rijden is hij behoorlijk zenuwachtig met pingeltjes, piepjes en waarschuwingen en ook erg conservatief voor mijn gevoel. Ben nu even de menu's door aan het jakkeren om zoveel mogelijk van dat uit te zetten qua geluid in ieder geval.
Conservatief voorbeeld: Als je een baan opschuift en er rijd daar niemand voor je kan hij toch gewoon weer accelereren naar de ingestelde snelheid, dit doet hij echt extreem laat pas.
Overigens staat automatisch snelheid overnemen uit en reed ik op de standaard cruise control en vandaag op de A9 (bij de weg werkzaamheden) toch weer een spontane remactie en toen zag ik dat hij de max snelheid op 40 had gezet ondanks dat dit dus uit staat en verder nergens op de rit het geval is geweest in de ochtend of middag? (Ik had wel een route op de navigatie lopen)
Mijn zoontjes vinden de animaties en het verschijnen van het camera beeld bij het afslaan trouwens fantastisch haha.
Easy entry heb ik aangezet. De grap is alleen dat de stoel juist naar voren gaat op de P stand ipv naar achter en dat hij naar achter gaat ("mijn" ingestelde stand dus) als ik hem in D zet.
Omdat er geen
Premium connectivity op zit heb ik sinds vanochtend mijn mobiel verbonden met WiFi en als eerste kwam er een Navi update binnen en heb ik Spotify gekoppeld, dat werkt prima. Ik heb nu alleen 2x gehad in de ochtend dat de WiFi spontaan weer helemaal uit stond op de auto, dan staat de WiFi slider dus ook echt op Uit. Even omschakelen en hij verbond automatisch weer. In de middag ging het wel de hele rit goed.
Onepedal driving is 90% van de tijd goed maar toch zou ik graag flippers aan het stuur hebben om die regeneratie te kunnen beïnvloeden. (Dit is nu tijdens het rijden namelijk ook niet aan te passen).
Voorbeeld waarbij ik dat dus gebruik op mijn Audi: In een tunnel op cruise control gaat hij regenereren bij het inrijden van de tunnel om niet boven de ingestelde snelheid uit te komen, echter 500m later moet ik "klimmen" naar boven wat extra energie kost. Ik laat de cruise los, regeneratie op 0 en als ik naar boven rij en ik kom weer rond mijn ingesteld snelheid druk ik weer op resume.
Ik kwam ook twee keer net niet lekker uit voor een zebrapad vandaag en dan moet je dus als een debiel wat gas bij gaan geven en ben je 2x aan het stoppen. Hoe makkelijk zou het zijn om met het hand aan je stuur even de flipper 1x aan te tikken en iets verder uit te kunnen rollen.
Hoofdruimte prima, stoelen prima, AutoPilot doet ook wat je mag verwachten, bochten en wegligging is meer dan goed en verbruik was vandaag volgens de auto gemiddeld 162Wh/km op 240km gereden vandaag.
Als er geen behoefte is aan mijn ervaringen hoor ik het ook hoor.
[
Voor 10% gewijzigd door
GeeMoney op 29-03-2023 20:06
]