Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 3.191.319 views

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:55
Matched: connectivity, premium
mustisen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:03:
[...]

Ik heb tot nu toe 4 updates via mijn hotspot gedownload. Heb een maandelijks limiet van 25GB. Gaat vooralsnog prima. Het is niet dat je honderden GB's aan data downloadt bij 1 update. Wifi van de auto staat zelfs altijd uit bij mij en zet ik het alleen aan zodra ik een update binnenhaal.

Ik heb premium connectivity en voor zover ik het weet heb je alsnog een wifi connectie nodig (al dan niet via een hotspot) om updates binnen te halen.
Ik doe het zelf ook allemaal via hotspot. Mijn standaard WIFI ziet de Tesla niet als hij op de oprit staat en een extra AP inpluggen voor de update af en toe is me teveel moeite. :) Moet zeggen dat de drang om meteen alles te installeren er ook niet meer is. Zit nu al een tijd op 2022.20.8 en mis verder niks. Eerst jaar kreeg je veel leuke nieuwe dingen. Nu lijken ze alleen maar zaken te slopen. :+ Overigens vind ik ook best dat ze de updates wel als onderdeel van Premium mogen aanbieden via LTE. Helemaal met zo'n brakke WIFI adapter. Zetten ze er tegenwoordig al eens een betere in?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09
Inspired schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:25:
[...]

Ik doe het zelf ook allemaal via hotspot. Mijn standaard WIFI ziet de Tesla niet als hij op de oprit staat en een extra AP inpluggen voor de update af en toe is me teveel moeite. :) Moet zeggen dat de drang om meteen alles te installeren er ook niet meer is. Zit nu al een tijd op 2022.20.8 en mis verder niks. Eerst jaar kreeg je veel leuke nieuwe dingen. Nu lijken ze alleen maar zaken te slopen. :+ Overigens vind ik ook best dat ze de updates wel als onderdeel van Premium mogen aanbieden via LTE. Helemaal met zo'n brakke WIFI adapter. Zetten ze er tegenwoordig al eens een betere in?
Lees ik tussen de regels door dat wanneer je premium connectivity hebt je niet nog zelf een hotspot moet opzetten voor Netflix Youtube etc?

Ik ben online allemaal filmpjes aan het kijken voor te camperen in de auto. Dat lijkt me zooo leuk :D
Iemand dat al eens gedaan?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:25
Oekol schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:47:
[...]

Lees ik tussen de regels door dat wanneer je premium connectivity hebt je niet nog zelf een hotspot moet opzetten voor Netflix Youtube etc?

Ik ben online allemaal filmpjes aan het kijken voor te camperen in de auto. Dat lijkt me zooo leuk :D
Dat hoeft idd niet bij premium connectivity.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Oekol schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:47:
[...]

Als je Premium Connectivity hebt hoef je voor Netlfix en Youtube verder niets te doen.

Ik heb algelopen zomer een kleine vier weken achterin mijn MY wildgekampeerd in Noorwegen. Temperaturen tussen 21 en 2 graden meegemaakt, allemaal prima te doen met Camp Mode. Enige kritiekpunt is dat ie perse een enkele temperatuur ipv een range wil aanhouden en dus de hele nacht constant aan het koelen of verwarmen is, Ik vind 'niet minder dan 18C en niet meer dan 21C' ook prima, het hoeft niet perse precies 20C te zijn.

• Oekol
noo schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:11:
[...]

Als je Premium Connectivity hebt hoef je voor Netlfix en Youtube verder niets te doen.

Ik heb algelopen zomer een kleine vier weken achterin mijn MY wildgekampeerd in Noorwegen. Temperaturen tussen 21 en 2 graden meegemaakt, allemaal prima te doen met Camp Mode. Enige kritiekpunt is dat ie perse een enkele temperatuur ipv een range wil aanhouden en dus de hele nacht constant aan het koelen of verwarmen is, Ik vind 'niet minder dan 18C en niet meer dan 21C' ook prima, het hoeft niet perse precies 20C te zijn.
Wat gaaf! Hoe doe je 't met ramen blinderen of ga je slapen met donker en wakker worden met licht?

Als het regent, met schoenen lijkt me een kliederboel. Hoe deed jij dit?

Het lijkt me leuk om de kinderen bij oma en opa te dumpen en dan eens een nachtje hier en daar dit te doen. Voor de fun.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Oekol schreef op woensdag 7 december 2022 @ 23:33:
Voor mensen die bij Alphabet leasen met een tesla. Kunnen jullie inmiddels al direct bij supercharger laden of moet dit via declaraties? Zou toch wel fijn zijn als dit inmiddels wel gelinkt is aan elkaar.
Heb hier vorige week een mail over gehad. Dit kan niet via Alphabet, maar zal zelf betaald moeten worden en verrekend met je werkgever.

Dit geldt hetzelfde voor premium connectivity

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
RJRP01 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:29:
[...]

Heb hier vorige week een mail over gehad. Dit kan niet via Alphabet, maar zal zelf betaald moeten worden en verrekend met je werkgever.

Dit geldt hetzelfde voor premium connectivity
Bij mij kan het wel hoor.. Overigens heb ik mijn supercharger gebruik uit het buitenland van 2 maanden geleden nog niet gefactureerd gekregen (buitenland wordt niet vergoed door mijn werkgever).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoC4wF0jJF6Xjoa7OxivYn_tB4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMPoKI7ygbgwg7aBocJ4T7SS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door koifim op 08-12-2022 08:41 ]

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-03 22:44
Zojuist is mijn RWD MY geleverd :) Super blij mee natuurlijk, alleen een vraagje mbt premium connectivity.
Kan het zijn dat het niet meteen bij levering actief is, maar dat het even duurt? Ga sowieso mijn LeaseMij mailen dat ik het abo sowieso wil na de proefperiode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng-GBYdTyj_E1MWzWlTkc5hwlMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNg1eYnaBGzzSbIUfooQ9foI.jpg?f=fotoalbum_large

6.8 kWp op zuid en west

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 08:37
Gdzr schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:51:
Zojuist is mijn RWD MY geleverd :) Super blij mee natuurlijk, alleen een vraagje mbt premium connectivity.
Kan het zijn dat het niet meteen bij levering actief is, maar dat het even duurt? Ga sowieso mijn LeaseMij mailen dat ik het abo sowieso wil na de proefperiode.

[Afbeelding]
Zou wel direct actief moeten zijn. :/

Edit: ga je de wheelcaps er nog afhalen of laat je het zo?

[ Voor 4% gewijzigd door HanZwo op 08-12-2022 12:02 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:04
[...]
Kan even duren, paar uur of een dag oid. Is een tijdje geleden voor mij, weet het niet meer precies. Misschien auto een keertje resetten?

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 08-12-2022 12:54 ]

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 22:11

[Afbeelding]
Keep us posted over het verbruik en range, ben echt benieuwd (ideaal testscenario bij dit weer) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD '24

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12-2025

gtp

Caelorum schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:35:
[...]

Auto heeft wel verbinding?
Ja, auto heeft premium connectivity en is ook met onze WiFi verbonden.
Ik heb de app ook al overnieuw geïnstalleerd, heeft niet geholpen.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een reboot van de Tesla met de twee scroll wieltjes op het stuur, dat durf ik niet goed omdat de auto aan het laden is. Nou ja, maar even wachten. Maar ik kan dus niet in de app zien wanneer het opladen klaar is.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 18:33
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:56:
[...]

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een reboot van de Tesla met de twee scroll wieltjes op het stuur, dat durf ik niet goed omdat de auto aan het laden is. Nou ja, maar even wachten. Maar ik kan dus niet in de app zien wanneer het opladen klaar is.
Premium connectivity of niet maakt niet uit voor deze functionaliteit.
Slechte/klapperende wifi-verbinding kan hier wel de oorzaak van zijn. Tip: zet je wifi in de auto eens uit om te zien of je app dan wel geupdatet wordt?
My guess: Auto heeft verbinding met wifi, gebruikt daardoor geen 3/4/5G, maar die WiFi-verbinding is mogelijk dermate slecht dat er eigenlijk niks over de lijn gaat. Dit ligt vaak aan de auto: heb dit thuis ook en daarom wifi-netwerk van thuis er maar uit gegooid. Auto staat 3-5 meter van wifi access point af die achter muur staat maar levert niet een praktisch bruikbaar signaal op voor de auto. Voor telefoon is zelfde wifi in de auto prima bruikbaar.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• SirLct
  • Registratie: September 2017
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:56:
[...]

Maak niet uit, reset gewoon.

Life is too short to drive boring cars

• SirLct
  • Registratie: September 2017
Ben benieuwd of je ook apple music subscription nodig zou hebben of zit het in de premium connectivity.
Als het inclusief zou zijn dan zou het echt een mega update als je mij vraagt.
Dan is voor diegene die geen premium conn heb, is het opeens aantrekkelijk om te subscriben.

Life is too short to drive boring cars

• Oekol
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:24:
[...]

Ik heb zelf een abonnement, dus daar verbindt hij mee. Ik weet niet of je gratis Apple Music ook hebt, dus daar weet ik het antwoord niet op, maar ik vermoed dat je net als bij TIDAL of hoe heet dat een abonnement moet hebben.
Dus Spotify is de enige die dan bij het 'premium connectivity' abbo er bij in zit zonder dat je zelf abonnement moet hebben? Dan blijft 't gros toch dat doen lijkt me tenzij de kwaliteit van t geluid echt zo belabberd is..?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:05
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:29:
[...]

Dus Spotify is de enige die dan bij het 'premium connectivity' abbo er bij in zit zonder dat je zelf abonnement moet hebben? Dan blijft 't gros toch dat doen lijkt me tenzij de kwaliteit van t geluid echt zo belabberd is..?
Ja dat denk ik ook. Ik had al Apple Music, en mist dat wel omdat ik niet met spotify zelf werk normaal. Het is ook meer een toevoeging, net als TIDAL etc. Het is niet dat de premium uitbreiden met een extra gratis abonnement denk ik. Ik zal als ik eens tijd heb experimenteren met bluetooth en AM zelf.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:53
Notna schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:52:
Heuj, holiday update binnen. Kunnen we meteen zien hoe de interieurcamera de boel in de gaten houdt :+

[Afbeelding]
Moet je natuurlijk wel weer Premium Connectivity voor hebben en dat is het deze Scrooge (=ik) niet waard. Bummer...

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:27
dimi_v schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:01:
[...]

Hoe gebruik je een alternatieve routeplanner/navigatie? Door op je telefoon te kijken? Ik heb nog geen Y besteld, ga nog eens proef rijden en dan dit soort zaken ook testen. Vind het echt een grote teleurstelling dat er geen CarPlay op zit en je dus altijd aan Tesla Navi vast zit. Ik wil misschien helemaal geen premium data abonnement en ik heb soms FM op de achtergrond draaien om mij te waarschuwen terwijl ik de ene keer Google maps en andere keer via Apple kaarten navigeer. Ik kan het mis hebben, maar daar zie ik ook actuele verkeersinformatie op, raar dat Tesla je er wel omheen stuurt maar niet visueel op de geplande route of überhaupt op de kaart laat zien voor je vertrekt.

Toch wel een ding, maar misschien valt het me mee
Ik mis CarPlay na 3 jaar Tesla nog steeds.
Premium data heb ik niet gedaan, ik heb een onbeperkt data abbo op de telefoon genomen.
Voordeel is dat ik nu niet alleen de kinderen van via een hotspot van WiFi voorzie, maar ook dat de updates van Tesla gewoon gedownload worden. Dat gebeurt niet via premium connectivity en ondanks dat ik thuis 5 meter van het router geparkeerd sta, is het signaal voor mijn Tesla te zwak om verbinding te kunnen maken.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 05:18

Bob

Is hier veel ervaring met premium connectivity? Ik het aan het overwegen, maar merk nu dat de dataverbinding soms wat kan haperen. Als het me nu na enkele dagen al opvalt wil dat toch wat zeggen over de kwaliteit en ga ik gewoon mijn telefoon hotspot gebruiken, wat 0 euro per maand kost.

[ Voor 4% gewijzigd door Bob op 05-01-2023 14:25 ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:45
Bob schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:25:
Is hier veel ervaring met premium connectivity? Ik het aan het overwegen, maar merk nu dat de dataverbinding soms wat kan haperen. Als het me nu na enkele dagen al opvalt wil dat toch wat zeggen over de kwaliteit en ga ik gewoon mijn telefoon hotspot gebruiken, wat 0 euro per maand kost.
Voorheen ging WiFi automatisch uit als je de auto in D zette, is dat tegenwoordig niet meer? Anders idd zonde van het geld, heb onbeperkt data op m’n telefoon. Maar als ik elke keer de WiFi moet enablen as ik weg wil rijden, dan toch maar niet..

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 22:36
Bekijk en test dit eens, ben benieuwd:
YouTube: Tesla Premium Connectivity Worth It? + Trick To Auto Connect to iPh...

[ Voor 20% gewijzigd door dimi_v op 05-01-2023 14:55 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:46
Gebruik het al 3 jaar. Heb nooit issues. Zeker geen haperingen.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02

Lagune

Its time for warp

werkt prima alleen bij belgië de grens over gaat ie soms offline voor minuut of 10

met wifi heb je geen live traffic, netflix etc toch? (hoe zit het eigenlijk met drukte bij superchargers, houdt ie dat wel bij met wifi hotspot ?)

• Lagune

Lagune

Its time for warp

pimk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:33:
[...]

En drukte bij SUC kun je als altijd alleen van de Tesla laders zien. Voor de overigen ben je aangewezen op hun eigen app of internet
ik bedoel gaat ie de navi aanpassen als de supercharger vol (of druk) is (zonder premium connectivity)

[ Voor 4% gewijzigd door Lagune op 05-01-2023 16:12 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SirLct schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Haha jeetje ben al vergeten dat tesla die ding maakt 😂 Maar je heb gelijk, met keyfob werkt het ook.
Ik ga niet zeggen dat het veels te veel geld is want heb zelf ook 300 eur neergeteld voor de S3XY buttons. Alhoewel het voelt voor mij persoonlijk wel meer waard voor je geld ipv alleen een keyfob, maar goed, ieder zijn eigen idd.

[...]

Er zijn ook verschillende trucjes om dit te doen, met nfc tags, automation, etc. Maar ben met je eens, handig is het niet
100 euro tweedehands praktisch niet gebruikt zo'n keyfob :*)

Die automation weet ik, heb ik ook al op m'n iPhone, maar hij (de Tesla) connect alsnog niet automatisch. Dat vernietigd de business case voor Premium Connectivity denk ik zo ;P

Ik hou waarschijnlijk premium connectivity, hij loopt morgen af, ik probeer het een week, maar die €10 / maand is me de moeite van elke keer de hotspot selecteren niet waard.

offtopic:
-edit: plus, de vraag is hoe lang die sexy buttons blijven werken als ze dingen gaan doen die Tesla niet wil, encryptie op de canbus is altijd 1 update verwijderd van realiteit. De keyfob blijft werken

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 05-01-2023 16:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:07
Uit eigen ervaring: ik heb een poosje met hotspot gedaan omdat ik twijfelde over het bedrag. Telefoon geautomatiseerd zodat die automatisch de hotspot aanzette zodra ik met bluetooth van m'n auto verbonden was. Werkte op zich oke, en had ook als voordeel dat hij direct updates e.d. downloadde (heb geen eigen oprit).

Uiteindelijk toch weer geswitched naar premium om 2 redenen:
- Zichtbaarheid van live verkeersinfo op het scherm. Je navi houdt er hoe dan ook rekening mee, maar ik vond het prettig om te zien of er de komende kilometers druk verkeer aankomt
- Ik stap vaak snel in en rijd snel weg. Op het moment dat de hotspot verbindt voor je in D gaat blijft wifi aan. Als je echter al naar D gaat voordat hij verbinding heeft met je hotspot moet je wifi handmatig weer aanzetten. Bij mij was dat ongeveer 50/50 en dat vond ik uiteindelijk te veel gedoe ;)

Overigens kun je premium connectivity altijd aan en uit zetten, dus test vooral rustig wat het best bij je past!

• Inspired
Soms heeft de auto ff geen verbinding. Maar dat issue heb je dan ook zonder premium. Verder werkt het bij mij altijd top. Ook in het buitenland. Gebruik het nu 3,5 jaar en nooit issues gehad.

• Inspired
Caelorum schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Oplaadstatistieken. Ik dacht dat ik ook geen beheer van betaalmiddelen kon doen, maar dat kan ik blijkbaar nog wel.
En je kunt wel EAP kopen dan? Ik heb de upgrade wel in de app maar de upgrades zijn verder niet zichtbaar. Die is nu alleen zichtbaar voor premium connectivity. Ook het schatkistje van de lootbox is (op het eerste scherm) weg. Heb onder het account wel Loot Box maar dat is (volgens mij) niet de echte lootbox. Oplaadstatistieken zie ik idd ook niet.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
Inspired schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:20:
[...]
En je kunt wel EAP kopen dan? Ik heb de upgrade wel in de app maar de upgrades zijn verder niet zichtbaar. Die is nu alleen zichtbaar voor premium connectivity. Ook het schatkistje van de lootbox is (op het eerste scherm) weg. Heb onder het account wel Loot Box maar dat is (volgens mij) niet de echte lootbox. Oplaadstatistieken zie ik idd ook niet.
Nee kan nu niet meer, maar kon ik afgelopen februari nog wel.

• BEKAY uit GENT
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-01-2023
pimk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Ff automatiseren in je telefoon. Ik heb in mijn iPhone onder Opdrachten, Automatisering een automatisering aangemaakt dat ie de hotspot aan moet zetten als mijn telefoon BT verbinding maakt met mijn auto.
Dan nog even het vinkje in je auto aanzetten dat WiFi aan moet blijven tijdens rijden en you're done.
hier staat de uitleg
YouTube: Tesla Premium Connectivity Worth It? + Trick To Auto Connect to iPh...

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:16
Missen er nog meer Tesla eigenaren hier het oplaadgeschiedenis menu in hun Tesla account?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYbuUQdijt6Kx7im4g_4LC0wHjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNfWIaAdzokQQwu9dEIynq6M.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat alle data wat betreft gebruik van de SuC's inclusief facturen. Het bedrag van het laatste moment is al wel afgeschreven van mijn (zakelijke) rekening, maar kan nu dus nergens de facturen terugvinden. In het overzicht waar de factuur voor de Premium Connectivity staan dit soort facturen helaas niet. Via de Tesla app kan ik ook geen facturen vinden.

• STIMPPYYY
mustisen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:20:
Missen er nog meer Tesla eigenaren hier het oplaadgeschiedenis menu in hun Tesla account?

[Afbeelding]

Hier staat alle data wat betreft gebruik van de SuC's inclusief facturen. Het bedrag van het laatste moment is al wel afgeschreven van mijn (zakelijke) rekening, maar kan nu dus nergens de facturen terugvinden. In het overzicht waar de factuur voor de Premium Connectivity staan dit soort facturen helaas niet. Via de Tesla app kan ik ook geen facturen vinden.
Zit tot mijn verbazing in de app tegenwoordig.

Account - opladen - geschiedenis

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hmr schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:40:
Voel me toch wel een beetje in het ootje genomen hoor. Is een pittige afschrijving van mijn LR model Y. Zal flinke impact hebben op de inruilwaarde.

Misschien kan mijn zakelijke boekhouder iets voordeligs ermee regelen :(
Zou me niet teveel zorgen maken, zoiets gaat toch pas over 5 jaar een rol spelen.

Ik kocht in 2018 een nieuwe model x 100 D voor ongeveer 124k, krap maand of 3 erna zakte de nieuwprijs naar 100k, ouch dacht ik toen.

Als ik nu hetzelfde model (long range) configureer kom ik op 137k nieuw..en dan heb je geen unlimited supercharging en kosten voor premium connectivity, wat er toen bij zat.

Heb hem nog steeds overigens, wordt in september 5.

[ Voor 6% gewijzigd door Navi op 14-01-2023 12:52 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Oekol schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Ik heb ook gekeken, maar er is geen optie van 'lease maatschappij of werkgever' betaald.
Hoe heb jij dit gedaan? Als ik een service afspraak heb regel ik het wel even op de ouderwetse manier daar fysiek. Hier kwam ik er nu niet verder mee.
Auto staat sowieso op naam van je leasemaatschappij bij Tesla, jij alleen als berijder, dus de rekening gaat als het goed is sowieso naar je LM.

Premium Connectivity is dan weer de uitzondering, die gaat wel gewoon van jou rekening af :P

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 16-01-2023 13:41 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Oekol
Damian schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Auto staat sowieso op naam van je leasemaatschappij bij Tesla, jij alleen als berijder, dus de rekening gaat als het goed is sowieso naar je LM.

Premium Connectivity is dan weer de uitzondering, die gaat wel gewoon van jou rekening af :P
Ja dat dacht ik ook maar hij koppelt mijn creditcard aan de bestelling dus dat lijkt me niet goed te gaan. Achja, kijk wel even als ik daar ben hoe ze 't in gedachten hebben.

• DancePlaza
  • Laatst online: 29-03 09:41

DancePlaza

ninja

Ik sta op het punt te gaan bestellen bij LP, maar ik zie dat premium connectivity een aparte service van 9.99 per maand, hoe heb je dit erbij gekregen zodat de leasemaatschapij dit betaald?

Van het kastje naar de muur lopen...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

DancePlaza schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:21:
Ik sta op het punt te gaan bestellen bij LP, maar ik zie dat premium connectivity een aparte service van 9.99 per maand, hoe heb je dit erbij gekregen zodat de leasemaatschapij dit betaald?
Moet je zelf aftikken, dat gaat de LM niet betalen voor je.

Kan je via de app gewoon betalen maandelijks met je eigen creditcard.

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 16-01-2023 14:23 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DancePlaza schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:21:
Waarom zou de LM dat gaan betalen voor je; gebeurt dat ook bij die connectivity plannen van o.a Audi etc.? volgens mij niet namelijk en ik zie ook niet in waarom dat wél zou moeten :)

Xbox Live ID:Notna8310

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:33
zit al tijdje mee te lezen,

Zweef met me hand boven de bestelknop van een Model Y RWD

toch 1 vraagje nog,

is premium connectivity ze geld waard ?

Want dan ga ik eens me best doen om dat via de lease maatschappij te regelen :+

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:28
Wanneer je veel/onbeperkt mobiele data op je telefoon hebt en je Tesla daarmee verbindt, heb je ook premium connectivity, zonder te betalen?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
t!n0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:01:
Wanneer je veel/onbeperkt mobiele data op je telefoon hebt en je Tesla daarmee verbindt, heb je ook premium connectivity, zonder te betalen?
Nee, want de routekaarten geven dan bijv. geen files weer (maar houden er wel rekening mee). Het is dus niet alleen het dataverkeer.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
t!n0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:01:
Dat tientje per maand is het mij wel waard om niet elke keer weer je hotspot te verbinden als je de auto in drive zet.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26
whazaaaa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:51:
zit al tijdje mee te lezen,

Zweef met me hand boven de bestelknop van een Model Y RWD

toch 1 vraagje nog,

is premium connectivity ze geld waard ?

Want dan ga ik eens me best doen om dat via de lease maatschappij te regelen :+
En als de LM moeilijk doet betaal je het toch zelf? Is maar € 10 pm. En of je het z'n geld waard vindt moet je zelf bepalen. Ik vind zeker van wel.

• Oekol
Premium connectivity is vandaag verlopen. Wilde testen of ik met hotspot wel de Spotify account van de auto kan gebruiken. Lijkt er op van niet. Klopt dit of doe ik wellicht iets fout? Al die andere opties kunnen me namelijk gestolen worden, sentry lijkt ook aan te staan gewoon? Dacht dat die 't niet meer deed maar wellicht haal ik live camera kijken door de war.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02 12:49
Oekol schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:25:
Premium connectivity is vandaag verlopen. Wilde testen of ik met hotspot wel de Spotify account van de auto kan gebruiken. Lijkt er op van niet. Klopt dit of doe ik wellicht iets fout? Al die andere opties kunnen me namelijk gestolen worden, sentry lijkt ook aan te staan gewoon? Dacht dat die 't niet meer deed maar wellicht haal ik live camera kijken door de war.
Naar mijn weten zou dat gewoon moeten werken. Kan zijn dat er storing is of dat je provider hotspot blokkeert of anders telefoon opnieuw opstarten. Check anders browser Tesla of je internetverbinding hebt.

• Inspired
Oekol schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:25:
Het Tesla Spotify account werkt alleen met Premium afaik. Zonder Premium moet je een eigen Spotify account gebruiken. Dit en het onhandige gedoe met hotspot elke keer heeft mij doen besluiten om maar gewoon te betalen. Vind het ook wel gewoon prettig dat het altijd gewoon werkt. Sentry kan wel, maar geen live beelden bekijken als het goed is. Of dit werkt nog even maar stopt binnenkort wel.

Ik vind zelf overigens dat ze ook wel de firmware updates via LTE mogen aanbieden als onderdeel van Premium. Desnoods alleen in je eigen land oid. Dan zou ik sowieso altijd Premium nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 28-01-2023 11:39 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Ik vind zelf overigens dat ze ook wel de firmware updates via LTE mogen aanbieden als onderdeel van Premium. Desnoods alleen in je eigen land oid. Dan zou ik sowieso altijd Premium nemen.
Exact dit. Echt een raadsel waarom ze dit nog steeds niet doen. Ik heb vrijwel nooit WiFi in de auto en via hotspot een update binnenhalen duurt regelmatig ook te lang. Gooi het toch gewoon over die LTE verbinding heen, zou voor mij ook een instant buy van Premium Connectivity zijn.

• Inspired
joblamie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Exact dit. Echt een raadsel waarom ze dit nog steeds niet doen. Ik heb vrijwel nooit WiFi in de auto en via hotspot een update binnenhalen duurt regelmatig ook te lang. Gooi het toch gewoon over die LTE verbinding heen, zou voor mij ook een instant buy van Premium Connectivity zijn.
Idd. Ook omdat de download best veel tijd kost. Hij download best snel maar dan blijft hij weer een hele tijd op 0 kbps staan om zaken te checken oid. In mijn ritje naar het werk (15m) haal ik het doorgaans al niet.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 15:27
Hoeveel data zit er in de FUP bij premium connectivity? Stel, ik heb 2 Netflixende kids op de achterbank, die beide hun iPad verbonden hebben met de tesla-wifi? En we reizen naar Italië?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:53

Bever!

3

emil_406 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:09:
Hoeveel data zit er in de FUP bij premium connectivity? Stel, ik heb 2 Netflixende kids op de achterbank, die beide hun iPad verbonden hebben met de tesla-wifi? En we reizen naar Italië?
Er is geen tesla wifi

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Helaas krijg je geen wifi hotspot in de auto. Premium connectivity heb je alleen voor het autosysteem, niet voor andere devices.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-03 23:40
Je kunt ook Netflix series of films downloaden op hun iPad's

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 15:27
Hooglander1 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Helaas krijg je geen wifi hotspot in de auto. Premium connectivity heb je alleen voor het autosysteem, niet voor andere devices.
Ah oke, ik was in de veronderstelling dat er ook een mogelijkheid was om een wifi hotspot te maken.

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik kan zowel via de auto als via de app geen premium connectivity verlengen op een leaseauto. Is dit nu een zaak van mij of van de leasemaatschappij? De leasemaatschappij zegt dat ik het zelf moet doen... maar ik heb die optie dus niet. is dit een bekend probleem?

• Oekol
Wat betreft premium connectivity: werkt dit door heel europa of alleen Nederland?
Zo'n simpele vraag kan ik zelfs op de website van Tesla niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yc9BZTm.png

Dit is het enige over Europa daar te vinden, echter staat er niet expliciet dat het ook in andere landen dan het land waar je het hebt afgesloten werkt. Iemand enig idee?

• Inspired
Oekol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:25:
Wat betreft premium connectivity: werkt dit door heel europa of alleen Nederland?

[Afbeelding]

Dit is het enige over Europa daar te vinden, echter staat er niet expliciet dat het ook in andere landen dan het land waar je het hebt afgesloten werkt. Iemand enig idee?
Weet zo niet of het heel Europa is maar ik ben in Spanje en Italië geweest en in die landen, en alle landen op doorreis, werkte het gewoon.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:27

[Afbeelding]

Het werkt in principe in heel Europa, maar het bereik is slecht in grote delen van Duitsland, Zwitserland en vooral Italie.

Ik had met gemak 20 minuten geen bereik, waarna hij opeens weer terugkwam.

Na een paar keer ben je het wel zat en schakelde ik over op de spotify lijst van mijn telefoon.

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:24

[Afbeelding]

Overal in de EU waar ik geweest ben werkt het gewoon en ook de UK. Alleen in landen als Albanie en Montenegro kreeg ik geen signaal.

• Dogooder
  • Laatst online: 13:59

Dogooder

dus...

De leasemaatschappij heeft per 1 feb. premium connectivity geactiveerd. Echter is mijn auto daar nog niet van op de hoogte lijkt het.
Ik heb al paar keer opnieuw ingelogd bij de app. De tesla al een reboot gegeven.

Ik kan het zelf ook niet nakijken in mijn account, app of auto. De upgrade sectie blijft unavailable, maar dat lijkt normaal voor een leaseauto die onder een business account valt. Ik heb wel een screenshot van de leasemaatschappij ontvangen en daar staat inderdaad de datum en VIN correct.

Weten jullie nog een optie om te proberen? Premium connectivity werkte de eerste maand naar behoren dus ik geloof niet zo snel in hardware problemen.

• Inspired
Dogooder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:00:
De leasemaatschappij heeft per 1 feb. premium connectivity geactiveerd. Echter is mijn auto daar nog niet van op de hoogte lijkt het.
Ik heb al paar keer opnieuw ingelogd bij de app. De tesla al een reboot gegeven.

Ik kan het zelf ook niet nakijken in mijn account, app of auto. De upgrade sectie blijft unavailable, maar dat lijkt normaal voor een leaseauto die onder een business account valt. Ik heb wel een screenshot van de leasemaatschappij ontvangen en daar staat inderdaad de datum en VIN correct.

Weten jullie nog een optie om te proberen? Premium connectivity werkte de eerste maand naar behoren dus ik geloof niet zo snel in hardware problemen.
Onder Upgrades en dan onderin bij Manage zou het wel moeten werken bij een beperkt account. Tenminste, bij mijne wel. :)

Het moet ook vrij snel werken, anders zal de LM toch iets niet goed gedaan hebben.

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01 15:38
Dogooder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:00:

Bij mij was PC per 27 januari verlopen en de leasemaatschappij heeft bij Tesla "een wijziging doorgevoerd"... In de auto krijg ik nog steeds de melding "Service niet beschikbaar" en in de app ook geen optie om PC aan te schaffen. Laat je het weten als het bij jou werkt (en wat je daarvoor hebt moeten doen)?

• Dogooder
  • Laatst online: 13:59

Dogooder

dus...

Jeroen-Buren schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Bij mij was PC per 27 januari verlopen en de leasemaatschappij heeft bij Tesla "een wijziging doorgevoerd"... In de auto krijg ik nog steeds de melding "Service niet beschikbaar" en in de app ook geen optie om PC aan te schaffen. Laat je het weten als het bij jou werkt (en wat je daarvoor hebt moeten doen)?
Een mail gestuurd naar de leasemaatschappij, met dat ik alles had geprobeerd maar niet werkte. Kreeg binnen 10 minuten mail met: "probeer nu nog eens". En het werkte allemaal. Ik denk dat ze een vinkje waren vergeten.

Premium connectivity werkt gewoon, de upgrade sectie in de app en auto geeft nog steeds service unavailable.

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01 15:38
konehead schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:48:
Hi, sinds een week heb ik geen premium connectiviteit meer (na 30 dagen proefperiode). Qua muziek en connectiviteit kan ik 't op twee manieren gebruiken:

A) wifi hotpsot en spotify via eigen account (in de tesla software)
b) alle muziek via telefoon (dus muziek via telefoon bedienen)

Heb nu een week methode A gebruikt met mijn iphone, best wel een gedoetje: elke keer handmatig de auto aan mijn telefoon gekoppeld (dus: in tesla menu, wifi aan drukken, wachten, en dan maakt de auto verbinding met mijn telefoon), kan dan muziek gebruiken. Na een week: niet ideal, zeker bij korte ritjes.

Vragen: Kan ik methode A nog optimaliseren? Als alles automatisch gaat, dan zou het prima zijn. Of zeggen jullie: doe niet zo moeilijk, tik dat 10tje per maand af :).

Methode B vind ik niet ideal, zit je continu met je telefoon in je hand.
Zelf ook een weekje bezig geweest met wifi en hotspot. Dan was wifi weer uitgeschakeld. Dan moest ik toch weer op mijn telefoon de hotspot checken en het duurde veel te lang voordat er een verbinding was.

Nu premium connectivity verlengd en eerlijk is eerlijk: wat een verademing! Auto in D en gaan... Geen gedoe.

• Inspired
Maurice- schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:57:
De afgelopen weken m'n best gedaan om het te achterhalen, ook dit topic doorgeploegd. Toch ben ik er nog niet uit door tegenstrijdige berichten.

Wat zijn bij de M3 de verschillen tussen premium en gedeeltelijk premium interieur bij model 22/23?

Volgens het SC: alleen de geluidsinstallatie en mistlichten
Volgens de Tesla site: ook satellietkaarten en muziek/video streamen, browser ontbreken
Volgens autosites: ontbreken van sfeerverlichting(?) en verlichting bij de voeten.
Mindere audio, geen mistlichten voor.
Connectivity is bij beide 30 dagen premium trial tegenwoordig, daarna 10 EUR per maand betalen. Geen verschil tussen interieur versies.

Qua sfeerverlichting weet ik het niet zeker. Ik heb bijvoorbeeld ook nog lampjes in de zijvakken. Dat zit er tegenwoordig helemaal niet meer in afaik. Weet even niet of er tegenwoordig nog verschil zit tussen de versies.

Hier noemen ze inderdaad de verlichting bij de voeten ook; https://www.reddit.com/r/...remium_interior_for_2023/

Verder had/heb je bij de goedkooste uitvoering ook het meest kans op oude LED ipv Matrix afhankelijk van voorraad. Maar weet even niet of dit nu nog steeds zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 10-02-2023 20:19 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Daar is maar 1 reden voor... al die data kost geld.
Tesla zal in verschillende landen grote bulk accounts hebben bij de telecom providers voor data, en daar betalen ze voor elke GB. (niet veel, maar als het gaat over een paar miljoen auto's, dan is elke GB er ééntje)
Helemaal mee eens, maar maak het dan in elk geval mogelijk onder Premium Connectivity. Maar ook dan heb je WiFi nodig. Des te meer ben ik benieuwd hoe @STIMPPYYY het voor elkaar krijgt updates via LTE binnen te laten komen (behalve daar heel lang op wachten dan).

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:22
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Helemaal mee eens, maar maak het dan in elk geval mogelijk onder Premium Connectivity. Maar ook dan heb je WiFi nodig. Des te meer ben ik benieuwd hoe @STIMPPYYY het voor elkaar krijgt updates via LTE binnen te laten komen (behalve daar heel lang op wachten dan).
Misschien gebeurt het enkel als er een zogenaamde "recall" onwille van veiligheid tussen zit.
Dan wil je echt wel zo snel mogelijk uitrollen omdat een incident je negative reclame oplevert.

Ik vermoed dat we het fijne nooit te weten zullen komen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• STIMPPYYY
joblamie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Zie boven :)

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Vraagje: ik heb Premium Connectivity.

Al enige tijd krijg ik in Spotify niet langer de shuffle knop te zien wanneer ik een speellijst afspeel. Taal wijzigen en reset werken niet.

Andere oplossingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ_-9hDuRmCAiAVd53iRXaJUgk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/erDR1ZaKnT3yJSi8H8hwT3Ar.jpg?f=user_large

• Lagune

Lagune

Its time for warp

StijnDP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:19:

Al enige tijd krijg ik in Spotify niet langer de shuffle knop te zien wanneer ik een speellijst afspeel. Taal wijzigen en reset werken niet.

Andere oplossingen?

[Afbeelding]
je music card (zit meestal links) omhoog swipen daar zit shuffle

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:24

Andere oplossingen?

[Afbeelding]
Voor de shuffle knop moet je nu het kaartje met de afspeelknoppen linksonder op het scherm omhoog schuiven.

edit: oops te laat :F

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26

Andere oplossingen?

[Afbeelding]
Nog een aanvullende tip: je kunt je bedieningsknoppen ook weer terug krijgen midden op het scherm door één van de kaarten (links onderin) naar links te swipen.

Verwijderd

Luckeh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Je hebt enkel een Tesla account nodig, er is geen OBD stekker nodig. Maar je moet ergens zelf Teslamate wel ergens hosten. Dat kan op een Pi of op een NAS, of op je computer bijvoorbeeld. Ik heb 'm in een Docker draaien in m'n NAS. Er zijn ook partijen die tegen betaling je Teslamate kunnen hosten.
Dus, je hebt nodig :
- een NAS (of ISP) met Docker of PostgreSQL
- een Tesla-account (dat heeft hier wel bijna iedereen, schat ik wel)
- wat met Premium Connectivity ? Is die nodig ?
- nog andere zaken ?

Wordt dit in real-time gestreamd naar de NAS/ISP, of wordt dit gebufferd en pas gestreamd wanneer er terug connectie is (met de lokale wifi) ?

Sorry voor de vele vragen, maar de installatie lijkt mij niet zo simpel en redelijk omslachtig en om er pas dan achter te komen dat ik een ditje of een datje mis zou niet leuk zijn. Maar interessant lijkt het mij wel !

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Dus, je hebt nodig :
- een NAS (of ISP) met Docker of PostgreSQL
- een Tesla-account (dat heeft hier wel bijna iedereen, schat ik wel)
- wat met Premium Connectivity ? Is die nodig ?
- nog andere zaken ?

Wordt dit in real-time gestreamd naar de NAS/ISP, of wordt dit gebufferd en pas gestreamd wanneer er terug connectie is (met de lokale wifi) ?

Sorry voor de vele vragen, maar de installatie lijkt mij niet zo simpel en redelijk omslachtig en om er pas dan achter te komen dat ik een ditje of een datje mis zou niet leuk zijn. Maar interessant lijkt het mij wel !
Ik heb 't nog maar 2 dagen terug geïnstalleerd en ben er geen expert in nog.
Teslamate krijgt volgens mij de data van de Tesla servers - en niet rechtstreeks van de auto.
Dus je hebt wel een Tesla account nodig, maar ik schat dat iedereen hier inderdaad wel eentje heeft.

Nou ben ik wel vrij technisch onderlegd, dus de installatie was redelijk eenvoudig. Ik gebruik 'm op mijn Synology in een docker. Ik heb deze link gevolgd voor een stap-voor-stap installatie.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik nam gisteren een Premium Connectivity abonnement voor één maand genomen (trip naar Z-Duitsland en ik wil real-time verkeersinfo). Nu meldt de app dat dit (automatisch, dus) hernieuwd gaat worden op 8 april. Ik wens echter maar één maand te abonneren en ook vermijden dat ik dan vergeet op te zeggen.

Welnu, kan iemand mij zeggen wat er gebeurt wanneer ik dit abonnement vandaag alvast al opzeg ? Ik vermoed dat ik nog de rest van de abonnementsmaand die Premium Connectivity heb, en dat ik er dan niet langer hoef aan te denken om op te zeggen ?

• Inspired
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:57:
Ik nam gisteren een Premium Connectivity abonnement voor één maand genomen (trip naar Z-Duitsland en ik wil real-time verkeersinfo). Nu meldt de app dat dit (automatisch, dus) hernieuwd gaat worden op 8 april. Ik wens echter maar één maand te abonneren en ook vermijden dat ik dan vergeet op te zeggen.

Welnu, kan iemand mij zeggen wat er gebeurt wanneer ik dit abonnement vandaag alvast al opzeg ? Ik vermoed dat ik nog de rest van de abonnementsmaand die Premium Connectivity heb, en dat ik er dan niet langer hoef aan te denken om op te zeggen ?
Realtime verkeersinfo heb je ook zonder Premium. :) Alleen geen kleurtjes op het scherm waar je niks mee doet. Tenminste, ik kijk er niet naar. Nu opzeggen zorgt er gewoon voor dat het niet renewed gaat worden. Net als bij de meeste andere diensten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gustaveau schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Misschien wel ja, want her gaat nooit soepel om mijn telefoon met de auto te verbinden.
Het zou zo simpel moeten zijn als hotspot aa, WiFi aan en gaan.
Maar ik krijg altijd foutmeldingen. Waarom werken dit soort dingen nooit zoals ze bedoeld zijn?
Het werkt prima zoals bedoeld, de geboden oplossing betreft namelijk "Premium connectivity".
Er zal ook wel weer data naarnde auto gestuurd zijn, maar hoe kom ik daar achter?
Zet de maandelijkse kosten van de auto en alles eromheen eens af tegen 10 Euro per maand, is dit het allemaal waard?
En wat doe je eraan?
Een abbo nemen van een tientje per maand.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
NiGeLaToR schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:29:
@Taro ist uiteindelijk niet een beetje gek dat je een auto van 50-60k koopt en dan knullige features waarmee ze de auto ooit aanprezen voor 10,- per maand gaan aanbieden? Das over de gebruiksduur 'maar' 500-600,- en daarmee tamelijk onbegrijpelijk dat het los moet. Wij doen dat dus niet en gebruiken het mooie scherm nu om de telefoon ouder op te plakken :+

Maargoed, wellicht willen ze net zo 'premium' als BMW worden en kun je straks het gebruik van de stoelverwarming ook in een los abonnement nemen ofzo.
Premium connectivity was altijd al een betaald iets, alleen kreeg je het in het begin tijdelijk en langer dan verwacht gratis.

De SIM-kaart en data kosten Tesla iedere maand geld dus ik vind het niet vreemd dat ze er geld voor vragen. Of je dat er voor over hebt is persoonlijk. Ik kon het voorheen declareren ivm lease, komende donderdag haal ik eindelijk de privé aangeschafte auto op, nu moet ik het dus zelf bekostigen en ik hoef er geen seconde over na te denken: Die optie vink ik direct aan, dat gehannes iedere keer is het niet waard.

Je kunt er zelfs voor kiezen om een bepaald type debit creditcard aan je Tesla account te koppelen waardoor je 3-4% korting op al je supercharge sessies en premium connectivity krijgt. Doet het nog minder pijn :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Taro schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Premium connectivity was altijd al een betaald iets, alleen kreeg je het in het begin tijdelijk en langer dan verwacht gratis.

De SIM-kaart en data kosten Tesla iedere maand geld dus ik vind het niet vreemd dat ze er geld voor vragen. Of je dat er voor over hebt is persoonlijk. Ik kon het voorheen declareren ivm lease, komende donderdag haal ik eindelijk de privé aangeschafte auto op, nu moet ik het dus zelf bekostigen en ik hoef er geen seconde over na te denken: Die optie vink ik direct aan, dat gehannes iedere keer is het niet waard.

Je kunt er zelfs voor kiezen om een bepaald type debit creditcard aan je Tesla account te koppelen waardoor je 3-4% korting op al je supercharge sessies en premium connectivity krijgt. Doet het nog minder pijn :)
Welke creditcard is dat?

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:37
Taro schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Het werkt prima zoals bedoeld, de geboden oplossing betreft namelijk "Premium connectivity".

[...]

Zet de maandelijkse kosten van de auto en alles eromheen eens af tegen 10 Euro per maand, is dit het allemaal waard?

[...]
Een abbo nemen van een tientje per maand.
Als we de ietwat negatieve insteek nemen dat het de bedoeling is van Tesla om iedereen aan de premium connectivity te krijgen, dan werkt het inderdaad zoals bedoeld.

Ik blijf het jammer vinden dat een normale oplossing zoals met de hotspot gewoon consequent niet goed werkt.

Maar goed, dat heb ik niet alleen met de auto, ook thuis met een speaker van Bose (waar je verwacht/hoopt dat het wel altijd werkt), die heeft zo nu en dan ook kuren.

• TeslaRS
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
LucLey schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:37:
Help: ik heb mijn wagen ongeveer 1,5 week en opeens is de wagen verdwenen uit de app. Herinloggen of dergelijke helpt niets. Wagen werkt nog wel normaal. Precies of de wagen van de account is losgekoppeld. Heeft nog iemand dit ooit voorgehad?
Heb dit ook gehad, tesla heeft mijn wagen weer toegevoegd en ik kreeg hierbij ook weer een maand gratis premium connectivity

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03

WhySoSerious

Be the change.

WhySoSerious schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:50:
24 uur na ophalen geeft de auto nu aan dat er een ophaalafspraak staat in Tilburg. Is niet weg te klikken. Leaseauto. Iemand tips/ervaringen?

En ja, ik heb de auto keurig afgemeld bij het wegrijden :+
Wellicht dat iemand er iets aan heeft.

Probleem is inmiddels verholpen. Invoicing tussen Tesla en leasemij was nog niet ok, daarom status bij Tesla administratief nog niet gewijzigd. Vandaag is de melding verdwenen, ook email van Tesla met 30 dagen premium connectivity op proef. Ook kan ik nu vanuit de app serviceaanvragen etc doen.

• GeeMoney
  • Laatst online: 11:02
Ik heb er weer een dagje met 240km op zitten en kon mooi de tips even uitproberen of bevestigen .

Laat ik beginnen met een kleine disclaimer dat ik dus al 3 jaar een E-tron rijd en ik sommige zaken dus misschien vergelijk tussen de twee, ik laat in het midden wat ik daarvan vind, puur objectief mijn ervaringen dus:

Bij zacht indrukken van de linker pook op de kopse kant krijg je inderdaad een klein ruitenwisser menuutje te zien. Echter zodra Autosteer/Pilot aan is, kan ik daar niets doen en staan de ruitenwissers dus weer op Auto ondanks dat ik ze standaard in het menu op Uit heb gezet. Zodra ik Cruise Control/Autosteer activeer dan gaat hij direct op auto en is niet uit te schakelen. Het kleine menuutje geeft dat ook aan: "Vanwege autosteer is deze optie nu niet beschikbaar" of iets dergelijks. De ruitenwissers deden het overigens vandaag wel goed.

Linksonder in het scherm heb je een kleine music player, deze kan je omhoog trekken maar zodra er weer iets op het scherm gebeurd (baan wisselen of een waarschuwing bijvoorbeeld) dan verdwijnt dit menuutje gelijk weer naar beneden. Ik zou dit graag altijd op de ingestelde grote willen zien kan dat?
Zelfde voor het navi scherm rechts, het is alles of niets :P. Er is toch ruimte zat om een derde functie daar blijvend te laten zien, dan kan je makkelijker door je spotify of radiozenders heen bijvoorbeeld of je agenda items laten zien. Nu is er altijd een extra handeling nodig?

Ik heb zelf de interieurfilters verwisseld vandaag, in de auto is stevig gerookt en na 2 ozon behandelingen, goed schoonmaken en nu nieuwe filters lijkt het eindelijk op te klaren :P . Dit klusje is overigens prima te doen met wat beleid. Kostte mij 20 minuten.

De rammel op de deur arm steun aan de bestuurderskant heb ik ook weg, een flinke klap loste het op :) .

Er zit gewoon heel goede standaard audio in. Bij mijn andere wagens heb ik altijd de upgrades gekocht.
De tweeters in de A-stijlen doen overigens niets, is dat specifiek voor "mijn" Model 3 of moet je dan iets van premium audio ofzo hebben?

Als ik gebeld wordt, gaat de audio niet zachter, is dat in te stellen? Mijn Audi dimt alle muziek en laat dan gewoon je beltoon horen op een in te stellen sterkte.

Voor een auto die je uiteindelijk zou moeten rijden is hij behoorlijk zenuwachtig met pingeltjes, piepjes en waarschuwingen en ook erg conservatief voor mijn gevoel. Ben nu even de menu's door aan het jakkeren om zoveel mogelijk van dat uit te zetten qua geluid in ieder geval.
Conservatief voorbeeld: Als je een baan opschuift en er rijd daar niemand voor je kan hij toch gewoon weer accelereren naar de ingestelde snelheid, dit doet hij echt extreem laat pas.

Overigens staat automatisch snelheid overnemen uit en reed ik op de standaard cruise control en vandaag op de A9 (bij de weg werkzaamheden) toch weer een spontane remactie en toen zag ik dat hij de max snelheid op 40 had gezet ondanks dat dit dus uit staat en verder nergens op de rit het geval is geweest in de ochtend of middag? (Ik had wel een route op de navigatie lopen)

Mijn zoontjes vinden de animaties en het verschijnen van het camera beeld bij het afslaan trouwens fantastisch haha.

Easy entry heb ik aangezet. De grap is alleen dat de stoel juist naar voren gaat op de P stand ipv naar achter en dat hij naar achter gaat ("mijn" ingestelde stand dus) als ik hem in D zet.

Omdat er geen Premium connectivity op zit heb ik sinds vanochtend mijn mobiel verbonden met WiFi en als eerste kwam er een Navi update binnen en heb ik Spotify gekoppeld, dat werkt prima. Ik heb nu alleen 2x gehad in de ochtend dat de WiFi spontaan weer helemaal uit stond op de auto, dan staat de WiFi slider dus ook echt op Uit. Even omschakelen en hij verbond automatisch weer. In de middag ging het wel de hele rit goed.

Onepedal driving is 90% van de tijd goed maar toch zou ik graag flippers aan het stuur hebben om die regeneratie te kunnen beïnvloeden. (Dit is nu tijdens het rijden namelijk ook niet aan te passen).
Voorbeeld waarbij ik dat dus gebruik op mijn Audi: In een tunnel op cruise control gaat hij regenereren bij het inrijden van de tunnel om niet boven de ingestelde snelheid uit te komen, echter 500m later moet ik "klimmen" naar boven wat extra energie kost. Ik laat de cruise los, regeneratie op 0 en als ik naar boven rij en ik kom weer rond mijn ingesteld snelheid druk ik weer op resume.
Ik kwam ook twee keer net niet lekker uit voor een zebrapad vandaag en dan moet je dus als een debiel wat gas bij gaan geven en ben je 2x aan het stoppen. Hoe makkelijk zou het zijn om met het hand aan je stuur even de flipper 1x aan te tikken en iets verder uit te kunnen rollen.

Hoofdruimte prima, stoelen prima, AutoPilot doet ook wat je mag verwachten, bochten en wegligging is meer dan goed en verbruik was vandaag volgens de auto gemiddeld 162Wh/km op 240km gereden vandaag.

Als er geen behoefte is aan mijn ervaringen hoor ik het ook hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 29-03-2023 20:06 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GeeMoney schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:57:
Ik heb er weer een dagje met 240km op zitten en kon mooi de tips even uitproberen of bevestigen .

Laat ik beginnen met een kleine disclaimer dat ik dus al 3 jaar een E-tron rijd en ik sommige zaken dus misschien vergelijk tussen de twee, ik laat in het midden wat ik daarvan vind, puur objectief mijn ervaringen dus:

Bij zacht indrukken van de linker pook op de kopse kant krijg je inderdaad een klein ruitenwisser menuutje te zien. Echter zodra Autosteer/Pilot aan is, kan ik daar niets doen en staan de ruitenwissers dus weer op Auto ondanks dat ik ze standaard in het menu op Uit heb gezet. Zodra ik Cruise Control/Autosteer activeer dan gaat hij direct op auto en is niet uit te schakelen. Het kleine menuutje geeft dat ook aan: "Vanwege autosteer is deze optie nu niet beschikbaar" of iets dergelijks. De ruitenwissers deden het overigens vandaag wel goed.

Linksonder in het scherm heb je een kleine music player, deze kan je omhoog trekken maar zodra er weer iets op het scherm gebeurd (baan wisselen of een waarschuwing bijvoorbeeld) dan verdwijnt dit menuutje gelijk weer naar beneden. Ik zou dit graag altijd op de ingestelde grote willen zien kan dat?
Zelfde voor het navi scherm rechts, het is alles of niets :P. Er is toch ruimte zat om een derde functie daar blijvend te laten zien, dan kan je makkelijker door je spotify of radiozenders heen bijvoorbeeld of je agenda items laten zien. Nu is er altijd een extra handeling nodig?

Ik heb zelf de interieurfilters verwisseld vandaag, in de auto is stevig gerookt en na 2 ozon behandelingen, goed schoonmaken en nu nieuwe filters lijkt het eindelijk op te klaren :P . Dit klusje is overigens prima te doen met wat beleid. Kostte mij 20 minuten.

De rammel op de deur arm steun aan de bestuurderskant heb ik ook weg, een flinke klap loste het op :) .

Er zit gewoon heel goede standaard audio in. Bij mijn andere wagens heb ik altijd de upgrades gekocht.
De tweeters in de A-stijlen doen overigens niets, is dat specifiek voor "mijn" Model 3 of moet je dan iets van premium audio ofzo hebben?

Als ik gebeld wordt, gaat de audio niet zachter, is dat in te stellen? Mijn Audi dimt alle muziek en laat dan gewoon je beltoon horen op een in te stellen sterkte.

Voor een auto die je uiteindelijk zou moeten rijden is hij behoorlijk zenuwachtig met pingeltjes, piepjes en waarschuwingen en ook erg conservatief voor mijn gevoel. Ben nu even de menu's door aan het jakkeren om zoveel mogelijk van dat uit te zetten qua geluid in ieder geval.
Conservatief voorbeeld: Als je een baan opschuift en er rijd daar niemand voor je kan hij toch gewoon weer accelereren naar de ingestelde snelheid, dit doet hij echt extreem laat pas.

Overigens staat automatisch snelheid overnemen uit en reed ik op de standaard cruise control en vandaag op de A9 (bij de weg werkzaamheden) toch weer een spontane remactie en toen zag ik dat hij de max snelheid op 40 had gezet ondanks dat dit dus uit staat en verder nergens op de rit het geval is geweest in de ochtend of middag? (Ik had wel een route op de navigatie lopen)

Mijn zoontjes vinden de animaties en het verschijnen van het camera beeld bij het afslaan trouwens fantastisch haha.

Easy entry heb ik aangezet. De grap is alleen dat de stoel juist naar voren gaat op de P stand ipv naar achter en dat hij naar achter gaat ("mijn" ingestelde stand dus) als ik hem in D zet.

Omdat er geen Premium connectivity op zit heb ik sinds vanochtend mijn mobiel verbonden met WiFi en als eerste kwam er een Navi update binnen en heb ik Spotify gekoppeld, dat werkt prima. Ik heb nu alleen 2x gehad in de ochtend dat de WiFi spontaan weer helemaal uit stond op de auto, dan staat de WiFi slider dus ook echt op Uit. Even omschakelen en hij verbond automatisch weer. In de middag ging het wel de hele rit goed.

Onepedal driving is 90% van de tijd goed maar toch zou ik graag flippers aan het stuur hebben om die regeneratie te kunnen beïnvloeden. (Dit is nu tijdens het rijden namelijk ook niet aan te passen).
Voorbeeld waarbij ik dat dus gebruik op mijn Audi: In een tunnel op cruise control gaat hij regenereren bij het inrijden van de tunnel om niet boven de ingestelde snelheid uit te komen, echter 500m later moet ik "klimmen" naar boven wat extra energie kost. Ik laat de cruise los, regeneratie op 0 en als ik naar boven rij en ik kom weer rond mijn ingesteld snelheid druk ik weer op resume.
Ik kwam ook twee keer net niet lekker uit voor een zebrapad vandaag en dan moet je dus als een debiel wat gas bij gaan geven en ben je 2x aan het stoppen. Hoe makkelijk zou het zijn om met het hand aan je stuur even de flipper 1x aan te tikken en iets verder uit te kunnen rollen.

Hoofdruimte prima, stoelen prima, AutoPilot doet ook wat je mag verwachten, bochten en wegligging is meer dan goed en verbruik was vandaag volgens de auto gemiddeld 162Wh/km op 240km gereden vandaag.

Kleine opmerking: waarom zou je ooit OPD uit willen zetten en willen zeilen? Reguleren met de rechtervoet is zoveel makkelijker. Verder uitrollen is dan simpelweg een kwestie van beter doseren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-03 08:08
GeeMoney schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:57:

Ik ben hier zéér blij mee.
Eerst en vooral omdat ik twijfelde tussen Tesla en Audi.
Uiteindelijk zeer teleurgesteld na testrit Audi maar in de garage bleek er dus een immens verschil te zitten in de (fat) e-tron en de Q4 e-tron.
Mijn vrouw reed hiervoor in een Q5 en dat is blijkbaar exact de look en feel qua interieur van de fat e-tron.
Waarom uw ervaringen mij zéker boeien, is omdat bij Audi, en eigenlijk bij alle traditionele automerken, het electrisch rijden zoveel mogelijk wordt gemaakt zoals het ICE rijden.
Beste voorbeeld premium Duitsers, de knopjes op het dashboard.
Ik ben er zelf ook heel gevoelig aan en ik weet nu al dat ik het écht bedienen van bijvoorbeeld ruitenwissers, ga missen.
Veel ervaring of irritaties herken ik vanuit mijn eigen huidige auto, en waarvoor ik wat bang ben dat het in de Tesla enorm wennen gaat zijn.
Ook het 'all in one' bij Tesla gaat flink wennen zijn.
Bijvoorbeeld lane assist, enkel met cruise control erbij én ruitenwissers op auto én grootlicht (al kan dat laatste wel direct terug uit)
Het voordeel en gemak van automatiseren en overnemen van rijden ter comfort van de chauffeur is naar mijn gevoel een zegen én irritatie tegelijk.
Althans voor traditionele, conservatieve chauffeurs zoals ik.
Niet alleen de mindset van ICE naar EV moet om, maar ook het 'traditioneel autobouwen' naar 'het nieuwe rijden' van Tesla (mooi maar zeer kaal clean interieur, alles op één scherm) gaat flink wennen zijn.
Het grootste 'probleem' voor mij (zeker voor mijn vrouw) is het gedoe met Tesla vision.
Compleet absurd het zo snel weglaten van de USS.
Huidige auto heeft camera's icm die sensoren rondom en ik heb nog nooit schade gehad. Integendeel, de 'piepers' hebben mij al vaak gered bij te nipt gegokte 90 graden draai, manoeuvres in krappe garages of algemeen parkeren in het donker.
Ik zie de voordelen, ik ga sommige punten missen aan de huidige auto maar ik zie het potentieel in Tesla.
Dankzij dit forum ben ik klaar om Tesla te rijden, met alle voor en nadelen en door alle info en ervaringen hier, weet ik ook perfect waar ik aan begin, wat ik kan verwachten en vooral, waar ik mij waarschijnlijk in het begin aan ga irriteren 🤣

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

• BJF005
TCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:21:
Vraag: er bleek gisteren (misschien al langer, ik rijd niet veel in deze auto) opeens een nieuw bestuurdersprofiel in de MY van m'n meisje te staan: die van haar Tesla gebruikersaccount. Huh? Ik had vorige week in Tilburg een profiel aangemaakt met haar naam, en haar instellingen, maar nu gingen deze twee dus door elkaar lopen. Maar is dan haar telefoon automatisch als sleutel gekoppeld via die gebruikersaccount? Beetje vaag. Is dit wat mensen noemen "app is een paar uur na afhalen in Tilburg gekoppeld"?

Het viel gisteren op omdat Easy Entry niet aanstond, en ik me dus achter het stuur moest wurmen, waarbij ik zeker wist dat ik Easy Entry bij beide (ook de mijne) bestuurdersprofielen aan had gezet. Maar de auto pakte nu dus automatisch die gebruikersaccount als zij met haar telefoon aan kwam lopen (en ze zei vandeweek ook al: "ik moest m'n stoel en m'n spiegels opnieuw instellen"). Confused... :?
OK deze vraag heb ik ook :*)
Even wat info hoe ik het gedaan heb en/of hoe het mij 'in de rapte' is uitgelegd bij afhalen Y gister in Drogenbos.
Mijn app, weken op voorhand al geinstalleerd maar nutteloos tot gister, bleek al gekoppeld te zijn vóór ik de auto opgehaald had bij Tesla afhaalpunt.
100% zeker, de avond ervoor niks te zien in de app, al zeker geen voertuig.
Aan de balie in Drogenbos bij openen app bleek mijn model Y er in te staan, VIN zichtbaar, alle opties, voorverwarmen, vergrendelen, locatie, alles functioneel.
Voor toegang/profiel/kunnen rijden vriendin, moest ze specifiek de app downloaden en met MIJN login en paswoord aanmelden, zeker geen NIEUWE eigen account maken?
Daarna thuis in de auto bestuurder (een profiel) toegevoegd, twee bestuurders eigenlijk, op het profiel van mijn app met mijn mail adres en paswoord.
Dan op mijn bestuurders profiel de ene keycard en mijn (met bluetooth reeds gekoppelde GSM) toegewezen aan mijn profiel. Dan gewisseld naar profiel van mijn vriendin en dan met de tweede keycard en haar GSM hetzelfde gedaan op haar naam/profiel.
Dit lijkt ook te werken want bij het openen auto met desbetreffende GSM of kaart, gaat stoel/stuur in opgeslagen positie en gaan alle instellingen ook zoals stuk voor stuk opgeslagen in het betreffende profiel.
Vriendin is ook ingelogd met haar Spotify, ik ben nog niet ingelogd in Spotify omdat ik mij wil inloggen in de Tesla (premium connectivity) Spotify account maar de optie om dat te doen ben ik 'kwijt' toen ik inlogde met Spotify vriendin account.
BTW, zijn deze profielen nu ook automatisch opgeslagen in 'de cloud' of ben ik bij eventuele optie en fabrieksreset alles weer kwijt?

Ik ga waarschijnlijk na het weekend met al mijn vragen toch ook nog maar eens naar Tesla Aartselaar voor meer uitleg 8)

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

• DaCoTa
  • Laatst online: 10:04
BJF005 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:36:
[...]
Vriendin is ook ingelogd met haar Spotify, ik ben nog niet ingelogd in Spotify omdat ik mij wil inloggen in de Tesla (premium connectivity) Spotify account maar de optie om dat te doen ben ik 'kwijt' toen ik inlogde met Spotify vriendin account.
[...]
Niet ingelogged in Spotify zijn is gebruik maken van de Tesla Spotify account, mits je Connectivity abonnement hebt of een hotspot gebruikt.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 18:33
Morpheus2003 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:39:
Hebben jullie ook dat je via de app de camera’s niet meer kunt bekijken? Als ik sentry mode activeer in de app, kan ik de camera’s niet meer bekijken. Vreemd?
Premium connectivity proef-periode afgelopen? Camerabeelden tijdens sentry bekijken is onderdeel van premium connectivity.
Edit:zelf net even gekeken, je bedoelt overigens niet dat er ijs op je ruit zit? >:)

[ Voor 9% gewijzigd door bartlauwers op 05-04-2023 08:06 ]

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:10
bartlauwers schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:04:
[...]

Premium connectivity proef-periode afgelopen? Camerabeelden tijdens sentry bekijken is onderdeel van premium connectivity.
Edit:zelf net even gekeken, je bedoelt overigens niet dat er ijs op je ruit zit? >:)
Dat is em, premium connectivity beëindigd. Thanks!

• Oekol
jip_86 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:37:
[...]

Alleen de eigenaar heeft de lootbox.
Nee niet waar. Leasemij moet even een instelling veranderen, duurde bij mij ook ff. Toen kon ik ook direct daarna premium connectivity nemen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:13
Oekol schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:50:
[...]

Nee niet waar. Leasemij moet even een instelling veranderen, duurde bij mij ook ff. Toen kon ik ook direct daarna premium connectivity nemen.
Nou dan staat bij dat vinkje niet aan. Dat moeten ze ook maar zelf weten dan of ze die 10k van mij willen laten verlopen :+
Buitenland moeten wij sowieso zelf betalen hier.

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 08-04-2023 11:54 ]

• BJF005
[...]

Aha, bedankt voor de info.
Ik zal dus maar al eens mail sturen naar leaseplan..
Ook ivm premium volgende maand, al ga ik even kijken of het even goed werkt met hotspot. We hebben een enorme data bundel bij de gsm dus is dat mooi meegenomen én 120 euro per jaar uitgespaard 😁

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-03 23:07
[...]

Premium connectivity kan ik wel nemen, ook al gedaan, maar geen lootbox. Denk je dat de LM dan wat moet aanpassen. Gaat wat worden, de LM is nu niet bepaald een ster in communicatie (multilease)

• Oekol
Xenir schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:00:
[...]

Premium connectivity kan ik wel nemen, ook al gedaan, maar geen lootbox. Denk je dat de LM dan wat moet aanpassen. Gaat wat worden, de LM is nu niet bepaald een ster in communicatie (multilease)
Ik heb uiteindelijk tesla gebeld en die hebben volgens mij aan hun kant ook wat gedaan. Gewoon bellen of ze bij Tesla kunnen zien of ze al aan het account gehangen zijn de credits. Als dat zo is LM bestoken.

• Caelorum
@Inspired niet veel LMs doen dat. De mijne (ook een grote partij) doet het bijv. niet, en de vorige waar deze auto van was deed het ook niet. Die CC moest ik dus zelf koppelen om te kunnen laden en de facturen downloaden en indienen (ik download gewoon de csv export en maak daar een printscreen van).

Ik heb dan wel het geluk dat premium connectivity nog steeds betaald wordt door Tesla :)

• Inspired
Caelorum schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:42:
@Inspired niet veel LMs doen dat. De mijne (ook een grote partij) doet het bijv. niet, en de vorige waar deze auto van was deed het ook niet. Die CC moest ik dus zelf koppelen om te kunnen laden en de facturen downloaden en indienen (ik download gewoon de csv export en maak daar een printscreen van).

Ik heb dan wel het geluk dat premium connectivity nog steeds betaald wordt door Tesla :)
Dat zou kunnen maar altijd handig ff te checken. Arval NL gaat ook automatisch. Dus Arval BE wellicht ook. Volgens mij doen de meeste LMs het ook wel tegenwoordig. Maar goed, ik zou het als ik @Tommie12 was gewoon ff navragen.

• Caelorum
@Inspired Ik zit bij Arval NL ;) Ze doen het inmiddels standaard, maar niet voor iedereen. En ik heb geen zin ze wakker te maken, want ik wil die gratis premium connectivity behouden.

[ Voor 68% gewijzigd door Caelorum op 18-04-2023 10:45 ]

• Inspired
Caelorum schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:44:
@Inspired Ik zit bij Arval NL ;) Ze doen het inmiddels standaard, maar niet voor iedereen. En ik heb geen zin ze wakker te maken, want ik wil die gratis premium connectivity behouden.
Ja, maar jij hebt geen tankpas dan via de LM? Dan is het logisch dat het niet via de LM gaat..

Dan gaat er iets mis bij je. Wij hebben auto's van LP en Arval. Beide gaan 100% vanzelf. Ook door anderen in de topic al gemeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 18-04-2023 10:54 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Weet iemand waar de facturen van premium connectivity komen? Mijn boekhouder heeft ze nodig :)

Edit: gevonden, diep verstopt via de app... bij het abonnement zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 26-04-2023 11:25 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• BigSmurf
  • Niet online
Makkelijk schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
Weet iemand waar de facturen van premium connectivity komen? Mijn boekhouder heeft ze nodig :)
In de app. Upgrades > Upgrades beheren > Premium Connectivity. :)

Edit: te laat. :)

[ Voor 14% gewijzigd door BigSmurf op 26-04-2023 11:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: