Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 3.191.319 views

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-03 15:33
Matched: connectivity, premium
refused81 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:57:
Lease rijders in dit topic die klagen over premium connectivity zijn zo triest….

Ze rijden allemaal een bak van 60k voor minimaal maandbedrag, kregen jaren gratis premium erbij… en nu moeten ze een tientje links of rechtsom betalen (hoeft niet, ze kunnen ook zonder!, dat is wat we een Keuze noemen) en de wereld is te klein…..

Schaam je….
En schaam je nog meer dat de laatste 5 pagina’s hier alleen maar over gaan.
Het ging erover dat @Squ1zZy die keuze dus niet kreeg ;)

Verder moeten mensen het inderdaad lekker zelf bepalen. Ik zie de meerwaarde niet

*offtopic, een lease auto is natuurlijk gewoon een type bezoldiging dus dat minimale maandbedrag valt allemaal reuze tegen. (zo kunnen veel mensen het leasebudget ook gewoon bruto laten uitbetalen)

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 03-05-2022 22:01 ]

• jevdr1990
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik weet niet of het is toegestaan, maar ik heb een vraag die niet over premium connectivity gaat....

Tot onlangs kon ik mijn laadstatistieken zien in de Tesla app, zojuist viel het mij op dat ik dit niet meer zie staan. Weet iemand hier meer over?

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
refused81 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:57:
Lease rijders in dit topic die klagen over premium connectivity zijn zo triest….

Ze rijden allemaal een bak van 60k voor minimaal maandbedrag, kregen jaren gratis premium erbij… en nu moeten ze een tientje links of rechtsom betalen (hoeft niet, ze kunnen ook zonder!, dat is wat we een Keuze noemen) en de wereld is te klein…..

Schaam je….
En schaam je nog meer dat de laatste 5 pagina’s hier alleen maar over gaan.
Ik snap je ergernis, maar ik denk dat je met deze post wel een beetje doorslaat. Ik voel me als leaserijder niet aangesproken namelijk, want ik - en met mij verwacht ik het merendeel - vind het dikke prima dat je de keuze krijgt of je het wel of niet afneemt. De gratis periode was gewoon een bonus, mooi meegenomen.

Waar de discussie over gaat - of anders gezegd: zou móeten gaan - is dat je júist bij een auto van 50 - 60k mag verwachten dat een dergelijke wijziging in policy vanuit Tesla wordt gecommuniceerd. Net zoals dat je hier mag klagen over de soms slechte service bij onderhoud/garantieafhandeling, of over de kwaliteit van het interieur bij eerdere modellen, mag je ook best klagen over communicatie rondom aanvullende diensten. De leasemaatschappij wist van niets toen ik vorige week belde en ik had het waarschijnlijk ook pas na 1 mei geweten als ik het hier niet had gelezen. Dat vind ik vervelend, net zoals dat het vervelend is dat ik het nu dus kwijt ben, maar nog geen mogelijkheid heb om het aan te schaffen via de app of anderzijds. Daar mag ik best wat van vinden en hier over posten. Of in het leasetopic. Of in het algemene Tesla topic. En ik vind het fijn om te lezen hoe dat bij andere berijders gaat.

Nogmaals, ik snap je ergernis en als iemand klaagt over dat ze "ineens moeten betalen", dan is dat ontzettend kansloos, maar dat je zoveel +1's krijgt voor een ongefundeerde bash op leaserijders in het algemeen, is ook wel tekenend. :z

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 14:10
BigSmurf schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Waar de discussie over gaat - of anders gezegd: zou móeten gaan - is dat je júist bij een auto van 50 - 60k mag verwachten dat een dergelijke wijziging in policy vanuit Tesla wordt gecommuniceerd.
Er is geen wijziging in policy. Bij het bestellen van de auto (LR) stond heel duidelijk: Premium connectivity, één jaar gratis. We hebben het een dik jaar extra gratis gekregen, blijkbaar. (Ik dacht altijd dat de LM dat tientje betaalde maar prima).

Nu is dat ten einde. Ik vind het het overigens wel waard, zou niet zonder die traffic info willen. En die lelijke navigatie :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Nick1979
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-07-2023
Is er iemand die zijn/haar Tesla bij Broekhuis leaset en premium connectivity al kan aanschaffen in de app? Bij bij staan er alleen nog maar accessoires...

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:17

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nick1979 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:40:
Is er iemand die zijn/haar Tesla bij Broekhuis leaset en premium connectivity al kan aanschaffen in de app? Bij bij staan er alleen nog maar accessoires...
Broekhuis en Tesla... ;w

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-03 17:15

TNJ

Frugalite

Een premium connectivity vraag van een toekomstige niet-lease eigenaar: is die maandelijks opzegbaar? Dit is zo een dingetje dat enkel voor op reis leuk zou zijn. Voor de forensenritjes wordt 1.5TB aan FLACs op een USB-SSD gezet.
[Edit] Ff een CTRL+F gedaan op het woord annuleren en het antwoord gevonden. Had eerst op [maand] en [opzeg] gezocht.

[ Voor 21% gewijzigd door TNJ op 04-05-2022 13:50 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 13:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nick1979 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:40:
Bellen met de berijdersdesk en vragen of ze het voor je aanzetten, daarna kun je in de app na een paar uur de update kopen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 11:07
TNJ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:47:
Een premium connectivity vraag van een toekomstige niet-lease eigenaar: is die maandelijks opzegbaar? Dit is zo een dingetje dat enkel voor op reis leuk zou zijn. Voor de forensenritjes wordt 1.5TB aan FLACs op een USB-SSD gezet.
[Edit] Ff een CTRL+F gedaan op het woord annuleren en het antwoord gevonden. Had eerst op [maand] en [opzeg] gezocht.
Ja, het is maandelijks opzegbaar.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• EchtePietjePuk
  • Laatst online: 06-01 17:15
De premium connectivity is er alleen als maandabonnement in de app aan te schaffen. Heeft iemand navraag gedaan bij Tesla of er ook een jaarabonnement komt zoals in de VS (aldaar voor 99$/jaar).

• jevdr1990
  • Laatst online: 09-02-2025
jevdr1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:01:
Ik weet niet of het is toegestaan, maar ik heb een vraag die niet over premium connectivity gaat....

Tot onlangs kon ik mijn laadstatistieken zien in de Tesla app, zojuist viel het mij op dat ik dit niet meer zie staan. Weet iemand hier meer over?
ik zal mijzelf even quoten aangezien het weer over dat verdomde premium connectivity gaat *knip* niet nodig *knip*

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:31 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jevdr1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:07:
[...]

ik zal mijzelf even quoten aangezien het weer over dat verdomde premium connectivity gaat *knip*
*knip*

Ontopic: vandaag netjes flink boven EPA norm gereden. Nog maar 70 km volgens display, maar uiteindelijk ruim 90km afgelegd.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:31 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:55
[...]

ik zal mijzelf even quoten aangezien het weer over dat verdomde premium connectivity gaat *knip*
Rustig maar. :X

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:31 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 18:33
[...]

Daar gaat het hier totaal niet over: ik heb sinds jaar en dag GEEN premium connectivity(alleen de eerste paar maanden edit: half jaar ofzo) en ik zie al sinds het beschikbaar is mijn laadstatistieken in de app. Je kunt ook te ver gaan in je bewoordingen, hoofdletters en het trekken van conclusies zonder dat je weet hebt van de hoed en de rand.
Tevens voel ik een mod-break aankomen.
Edit2: ik zie dat je jezelf quote dus dat vond ik wat onduidelijk, meende dat je een relatie vermoede tussen PC en laadstatistiek, maar het heeft dus geen relatie. Waarom het ineens weg is: geen idee. Vraag Tesla/leasemaatschappij/eigenaar en misschien kunnen zij het vertellen? Ding mbt bewoordingen blijft gelijk trouwens en doe een beetje kalm

[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:32 ]

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

jevdr1990 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:01:

Ja, ik had hier een paar dagen geleden over gepost en ik weet inmiddels waar het bij mij althans aan lag.

Volgens dit support document https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-app/charge-stats moet je toestemming geven voor het registreren van wegsegmentgegevens. Die stond bij mij sinds de laatste update naar 2022.12.3.5 niet (meer?) aan. Aangezet in de auto (Bediening > Software > Gegevens delen) en mijn charge stats in de app zijn terug.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-03 12:16
ElonDusk schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Weet iemand hoeveel een uurtje Spotify (via hotspot) van je bundel vreet? Aangezien ik maar 1 dag naar kantoor hoef twijfel ik nog of ik meteen premium neem of dat het nog ff uitstel B)
Je kan toch gewoon spotify via je telefoon gebruiken? Je kan de nummers/playlists ook gewoon downloaden. Ik gebruik ook al vanaf dag 1 gewoon de muziek via mijn telefoon en niet via de ingebouwde spotify app. Premium connectivity is nergens voor nodig. Twitch of Youtube heb ik in 3 jaar tijd slechts 2 keer gebruikt. Daar pak ik dan ook wel mijn telefoon voor.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Divak schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Je kan toch gewoon spotify via je telefoon gebruiken? Je kan de nummers/playlists ook gewoon downloaden. Ik gebruik ook al vanaf dag 1 gewoon de muziek via mijn telefoon en niet via de ingebouwde spotify app. Premium connectivity is nergens voor nodig. Twitch of Youtube heb ik in 3 jaar tijd slechts 2 keer gebruikt. Daar pak ik dan ook wel mijn telefoon voor.
Fijn dat jij voor anderen wel even bepaald of premium Connectivity nodig is of niet.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Inspired
Nog even over premium connectivity.. :)

Ik heb een auto via Leaseplan. Tot nu toe nul communicatie gehad (collega's/vrienden met een auto via Leaseplan wel diverse e-mails.) en geen optie in de app om het aan te schaffen. Zijn er meer mensen met dit issue? Leaseplan geeft aan dat ik contact op moet nemen met Tesla Support. App en auto zijn verder gewoon up-to-date. Zal contact opnemen met Tesla Support maar ik voel een kastje naar de muur verhaal aankomen.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:38:

Ik heb een auto via Leaseplan. Tot nu toe nul communicatie gehad (collega's/vrienden met een auto via Leaseplan wel diverse e-mails.) en geen optie in de app om het aan te schaffen. Zijn er meer mensen met dit issue? Leaseplan geeft aan dat ik contact op moet nemen met Tesla Support. App en auto zijn verder gewoon up-to-date. Zal contact opnemen met Tesla Support maar ik voel een kastje naar de muur verhaal aankomen.
Heb je bij Upgrades --> Software Upgrades --> Subscribe of Upgrades --> Manage --> Premium Connectivity gekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door eNaSnI op 05-05-2022 10:59 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Inspired
eNaSnI schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Heb je bij Upgrades --> Software Upgrades --> Subscribe of Upgrades --> Manage --> Premium Connectivity gekeken?
Ik heb geen software upgrades.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-gdErmYX2QCPDcWjhQcYO-tLzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcrIg0SlWNVJIxBgJoeUsD47.jpg?f=fotoalbum_large

• mgoeijen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03 17:38
Ik had deze optie ook niet in de app. Nadat ik contact heb opgenomen met Tesla via een contact formulier, waren de opties vervolgens wel beschikbaar. Onder aan het Upgrades scherm staat dan beheren waar je de Premium Connectivity kan activeren

• Divak
revolution-nl schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:27:
[...]
Fijn dat jij voor anderen wel even bepaald of premium Connectivity nodig is of niet.
Dat bepaal ik helemaal niet. Hij vraagt hoeveel Spotify aan data verbruikt via een hotspot in de auto. Ik zeg alleen dat je direct vanaf je telefoon de muziek kan afspelen (en vooraf kan downloaden) zonder dat je eerst een wifi hotspot hoeft te maken.

*knip* Hou het wel respectvol, ook al vind je iemand vervelend. *knip*
ElonDusk schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 00:09:
1.5 uur podcast op spotify geluisterd. Verbruik: rond 60MB. Alleen moet wel elke keer handmatig hotspot aanzetten. Op zich niet erg voor lange ritten.
Hotspot dus op zich ook niet nodig voor korte ritjes, in plaats van op 'Spotify' op 'Phone' klikken en je kunt via je telefoon direct afspelen wat je wilt afspelen (en dus vooraf de podcasts op je telefoon downloaden).

[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 05-05-2022 21:35 ]

• JohanB

Bij Alphabet kwam de mail vandaag van Tesla "je hebt geen premium connectivity vanaf 1 mei 2022". En sinds vandaag staat die optie er dan ook. Dus denk dat het wel komt

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:27

Phntm

Tlingelingeling

Gehekeld onderwerp maar: Tesla lease rijder, heb leaseplan gesproken die gaven aan dat ik moest wachten. Uiteindelijk zojuist tesla gebeld. Halfuur later en voila, ik heb software upgrades. Doen ze totaal niet moeilijk over, zo gepiept. Ik heb gebeld naar de klantenservice nummer, optie 2 (software, account optie etc). 013 799 95 25

Succes! :) Ik hoop dat iedereen die dit wilt gewoon de bovenstaande volgt. Kunnen we allemaal vrolijk verder met het leven.

• jenshaak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-03 22:40
Divak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Dat bepaal ik helemaal niet. Hij vraagt hoeveel Spotify aan data verbruikt via een hotspot in de auto. Ik zeg alleen dat je direct vanaf je telefoon de muziek kan afspelen (en vooraf kan downloaden) zonder dat je eerst een wifi hotspot hoeft te maken.

Het trieste gemekker op Premium Connecticity posts zoals jij doet is in ieder geval stukken minder behulpzaam.

[...]

Hotspot dus op zich ook niet nodig voor korte ritjes, in plaats van op 'Spotify' op 'Phone' klikken en je kunt via je telefoon direct afspelen wat je wilt afspelen (en dus vooraf de podcasts op je telefoon downloaden).
Via bluetooth spotify op je telefoon gebruiken kan inderdaad, maar er zitten ook voordelen aan Spotify gebruiken van de auto zelf (dus via de hotspot of Premium Connectivity). Als je Spotify van de auto gebruikt kan je op het scherm de muziek afspelen. Daarnaast kan je met de knop op je stuur met een spraakopdracht iet zeggen als Speel <artiest> of Speel <nummer>. Oftewel, minder afleiding tijdens het rijden lijkt mij. Ik vind dat zelf wel fijn werken dus daarom gebruik ik nu een hotspot.

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-03 16:59
Weet iemand nog een manier om hotspot automatisch te openen op een iPhone als ik met bluetooth verbind?
Ik heb geprobeerd met persoonlijk automatisering en heb een Hotspot opdracht gevonden ergens, maar start niet automatisch...
jenshaak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:05:
[...]

Via bluetooth spotify op je telefoon gebruiken kan inderdaad, maar er zitten ook voordelen aan Spotify gebruiken van de auto zelf (dus via de hotspot of Premium Connectivity). Als je Spotify van de auto gebruikt kan je op het scherm de muziek afspelen. Daarnaast kan je met de knop op je stuur met een spraakopdracht iet zeggen als Speel <artiest> of Speel <nummer>. Oftewel, minder afleiding tijdens het rijden lijkt mij. Ik vind dat zelf wel fijn werken dus daarom gebruik ik nu een hotspot.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:27
bones schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb een tweet van Elon Musk voorbij zien komen dat laden tot 90% prima is en niet nadelig voor je batterij. Dus lijkt me dat 80 of 85 niet perse beter is.
Daarbij, dan snellaad je enkel op vakajtieritten in de zomer en heb je alsnog een degradatie van 10-11% (confirmed by Tesla service).

Lekker gebruiken, degradatie komt toch wel.

Model 3 lijkt het over het algemeen iets slechter te doen dan de Model S (Zie Teslafi fleet grafieken).

Wat ik irritanter vibe na het wegvallen van premium connectivity, iedere keer als ik ga rijden moet ik WiFi weer met de hand aanzetten.
Hoe kan ik dit standaard laten gebeuren?

Groot voordeel van mijn hotspot gebruiken: de updates haalt hij nu ook tijdens het rijden binnen.

Upgrade naar 5G onbeperkt internet wad 7,50 per maand. Kan ik tijdens vakanties ook nog alle iPads in de auto koppelen (win/win)

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-03 17:12
Is iemand het al gelukt om premium connectivity te activeren met een Visa debitcard?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:27

Phntm

Tlingelingeling

amokjeeh schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:05:
Is iemand het al gelukt om premium connectivity te activeren met een Visa debitcard?
Als dat niet lukt kan je gewoon een normale bankpas koppelen aan je account. Of CC.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 21:07
Korvaag schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Mag ik daar een vraag over stellen ? Ik heb ook een oude auto van een collega. Daar staan ook nog een boel oude dingen in (bestemmingen enzo). Ik heb alles er wel zo'n beetje handmatig uitgehaald, maar zou toch alsnog graag een reset doen. Tot nu toe niet zelf 'aangedurfd' omdat het idd een leaseauto is en ik niet weet of dat de koppeling met Alphabet verstoort.

Heb je perse Tesla nodig voor zo'n factory reset of zou ik dit zelf ook kunnen ondanks leaseauto?
In mijn geval stond de vorige berijder nog aan de auto gekoppeld. Superchargen en premium connectivity stonden ook nog gekoppeld aan zijn/haar CC. Tesla Support heeft dit allemaal aangepast en vanaf dat moment kon mijn account ook daadwerkelijk een reset uitvoeren. Daarvoor kreeg ik een error dat mijn account niet het hoofdaccount van de auto was en dus niet kan resetten.

Je kunt het gewoon eens proberen, in het ergste geval moet je wat dingen opnieuw instellen lijkt me.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 08:19
Electromonkey schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:50:
[...]

In mijn geval stond de vorige berijder nog aan de auto gekoppeld. Superchargen en premium connectivity stonden ook nog gekoppeld aan zijn/haar CC. Tesla Support heeft dit allemaal aangepast en vanaf dat moment kon mijn account ook daadwerkelijk een reset uitvoeren. Daarvoor kreeg ik een error dat mijn account niet het hoofdaccount van de auto was en dus niet kan resetten.

Je kunt het gewoon eens proberen, in het ergste geval moet je wat dingen opnieuw instellen lijkt me.
Check. Ja hier was de auto al netjes ontkoppeld dus ik kon hem koppelen. De vorige eigenaar was alleen vergeten hem voor ontkoppelen te resetten.

Ik ga het eens proberen :)

UNOX: The worst operating system

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vanwege verlopen premium connectivity dacht ik in ieder geval Netflix, Spotify en Tunein op te lossen met m'n telefoon hotspot.

M'n tesla pakt thuis op de oprit de wifi uit m'n huis. M'n pc pakt prima m'n telefoon als hotspot, maar de Tesla weigert te connecten.

Geeft een melding over DHCP en kan niet samenvoegen of iets dergelijks.

Heb de telefoon networkstack gereset, telefoon opnieuw opgestart en auto reset gedaan, maar niets lijkt te helpen.

Iemand dit eerder gehad en zo ja, weet je een oplossing ?

Dank!

• JohanB
mcetweaker schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:01:
vanwege verlopen premium connectivity dacht ik in ieder geval Netflix, Spotify en Tunein op te lossen met m'n telefoon hotspot.

M'n tesla pakt thuis op de oprit de wifi uit m'n huis. M'n pc pakt prima m'n telefoon als hotspot, maar de Tesla weigert te connecten.

Heb de telefoon networkstack gereset, telefoon opnieuw opgestart en auto reset gedaan, maar niets lijkt te helpen.

Dank!
Yes hier ook, sommige hebben aangegeven dat "maximise compatibility" aanzetten op iPhone werkt voor ze. Bij mij helaas weinig uitgehaald. Dus updates komen alleen als ik bij het SC sta, maar dat is vrij vaak

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-03 18:21
Bigs schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Die glovebox heb ik dus niet omdat ik de auto ook helemaal niet in mijn Tesla account heb staan als Leaseplan rijder. Al zie ik SuC facturen wel staan. Maar je bracht me wel op een idee en ik heb het gevonden. Sorry niet-lease-rijders, maar dit moet toch even gedeeld worden:
  • Ga in de Tesla app naar Upgrades -> Software-upgrades -> Abboneren
  • Klik onder 'U hebt alle software-abonnementen' op 'Beheren'
  • Kies 'Premium connectivity'
  • Aankoopbewijzen staan onderaan de pagina als PDF
Super! Dank voor het delen want hier was ik dus naar op zoek! _/-\o_

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Klopt het dat je zonder premium connectivity savonds geen aangepaste snelheids bordjes meer krijgt.?

Ik mis die rode file lijntjes of satelliet view niet maar die bordjes waren wel fijn

[ Voor 30% gewijzigd door wootahH op 02-06-2022 22:17 ]

• Inspired
wootahH schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:16:
Klopt het dat je zonder premium connectivity savonds geen aangepaste snelheids bordjes meer krijgt.?

Ik mis die rode file lijntjes of satelliet view niet maar die bordjes waren wel fijn
Dat zou best eens kunnen. Mijn vrouw had er een tijdje geleden ook last van toen ik nog geen Premium kon afsluiten. Ik dacht dat het te maken had met een update, het werkt nu wel weer goed. Maar heb nu dus wel premium.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wootahH schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:16:

Staat los van elkaar, ik heb geen premium en wel bordjes

• Tweak_ers
Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Ik heb nog geen Tesla, maar ben die "uitstekende service" van de "Premium" merken meer dan beu.
Afspraken vergeten, half uitgevoerde werken, terugkomen voor een pruts omdat de onderdelen toch niet op voorraad waren... (Audi, BMW, VOLVO, VW,... niemand steekt er bovenuit hoor)
Het zal dealer afhankelijk zijn, maar ik ben er genoeg tegen gekomen.

Je even naar werk brengen, bij lekke band een wiel komen verwisselen en later die week de gerepareerde band ophalen.

Maar er zijn ook zeker dealers wat troep was, arrogant, niet willen helpen. Maar daar schaar ik Tesla Service ook een beetje onder.

In een gare “lounge” plaats moeten nemen voor uren van een carnext vestiging in Moordrecht.
Ik ga hier gek doen, maar zo bijzonder zijn die VOLVO zetels ook niet, Tijdens mijn testrit met de ModelY viel me de zetel juist op als buitengewoon.
Grappig, ik vind ze voornamelijk plat met weinig ondersteuning in vergelijk met de Volvo stoelen. Veel meer kuipen waren dat, zacht en stevig.

Mijn Tesla stoelen zijn hard, plat kort en stevig. Maar misschien heeft de Y andere stoelen dan de 3?
Een stuur met 15 knoppen (en soms meer) vind ik helemaal over de top. Dat ziet er zo druk uit.
Tesla is veel intuitiever, en ik vond de knoppen goed werken.
De Premium merken hebben gewoon een overdaad aan knoppen en functies die je amper gebruikt.
Als ze geen nut hebben is het inderdaad overdaad. Het zou op zich wel fijn zijn door het screen te kunnen browsen met de Tesla.
Echt... ik weet dat ik een hoop knoppen niet gebruik, en dat het er zo opgeruimd uit ziet in een Tesla.
Ja opgeruimd of kaal? Ik vind het “cockpit” gevoel wel wat hebben. Maar dat is persoonlijk.
Wat ik vooral niet mis dat zijn die 17 bladzijden (kan meer zijn) aan opties op die premium karren.
Dingen als een stuurverwarming, zetelverwarming en zetelgeheugen horen gewoon standaard te zijn op een auto van 50k en meer. En dat het hele gepuzzel met... als je die optie neemt, dan moet je die optie ook nemen, en kan die optie niet meer... hell.
Klopt, al was ik
Nooit zo van de opties vroeger. Ik koos een uitvoering binnen budget en daar zat genoeg in tot nog toe.

Ik heb een 2019 3, dus geen stuur verwarming, geen auto kofferbak, geen stoel koeling, dat vond ik wel karig voor een auto van ruim €60k.

Maar ik ben ook bijzonder, ik gebruik stoel verwarming nooit, ik zou echter een moord doen voor stoel koeling 😅
Een navigatie is ofwel goed, of niet goed, ik heb geen behoefte aan een business of professional navigatie.
Ook 3 verschillende niveaus van verlichting of parkeerassistentie. Doe het ineens goed, en de rest is zinloos.
Met het wegvallen van premium connectivity vind ik de infotainment echt wel een stuk slechter geworden. En nee dat steekt alleen maar om er €10 per maand voor te gaan betalen. Ik roam nu op mijn data abbo, maar het lijkt wel of Tesla bewust hindert.

Hoe vaak ik de auto wel niet moet resetten voor hij überhaupt een WiFi punt kan selecteren.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Toch maar een premium connectivity afgenomen, wat een verademing is dat weer zeg _/-\o_
enzoronald schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Had dit toevallig vanochtend op de SR+ uit 2019; geen cruise control of autopilot en opvallend dat er geen auto’s, mensen en fietsers etc. meer zichtbaar waren op t scherm. Onderweg even stil gestaan en reset gedaan, maar hielp niets.
Toen Tesla maar eens gaan bellen en hij wist gelijk waar ik t over had : “sommige model 3 hebben een fout in de software waardoor dit soms kan gebeuren. Maar het kan ook later op de dag voorbij zijn. Er komt een update voor maar wanneer durf ik niet te zeggen” Hij heeft wel de VIN toegevoegd aan het systeem oid om de update te pushen als deze er is. Probleem was na een stop van een uur trouwens weer voorbij.

Begin soms (en dat na 2 weken in deze auto) wel het gevoel te krijgen in een slechte laptop te rijden… niet altijd even betrouwbaar.
in 2 weken tijd al de volgende problemen (waarvoor een aantal een afspraak staat bij sc):
1. Krakende draagarmen
2. Lek achterlicht
3. Een airco storing waardoor je niet op afstand je auto kan koelen.
4. Dashcam SSD werkt niet (bekende bug)
5. De autopilot/cruise die het dus niet betrouwbaar doet (ook blijkbaar een bekende bug)

Voor de rest een prima auto en mooie gadget maar heb nog niet eerder een lease gereden met zoveel opstart ziektes…
De ervaringen zijn nogal wisselend, de ene loopt het SUC plat met dit soort storingen dan ander (zoals ondergetekende) rijdt al sinds 2019 en 71.000km zonder problemen rond 8)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Maasluip

Kabbelend watertje

revolution-nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:48:
Toch maar een premium connectivity afgenomen, wat een verademing is dat weer zeg _/-\o_
Wat krijg jij dan allemaal bij die premium connectivity? :? Kleurtjes bij de kaart, luchtfoto en spotify, meer is het toch niet?

Signatures zijn voor boomers.

• noo
  • Niet online

noo

Maasluip schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:19:
[...]

Wat krijg jij dan allemaal bij die premium connectivity? :? Kleurtjes bij de kaart, luchtfoto en spotify, meer is het toch niet?
Extra's:
Live verkeersweergave
Bewakingsmodus - Live camerabeelden bekijken
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*

https://www.tesla.com/nl_NL/support/connectivity

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26
noo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Extra's:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*

Voor mij die € 9,99 zeker waard! Kan ik het abonnement al afsluiten voordat de auto er is? :D Weet iemand hoe het zit op de dag van levering? Is premium connectivity dan automatisch geactiveerd voor een maand of moet je dit vooraf zelf activeren?

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 24-06-2022 08:33 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

turkeyhakan schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Voor mij die € 9,99 zeker waard! Kan ik het abonnement al afsluiten voordat de auto er is? :D Weet iemand hoe het zit op de dag van levering? Is premium connectivity dan automatisch geactiveerd voor een maand of moet je dit vooraf zelf activeren?
Je krijgt 30 dagen Premium bij levering van de auto (ze activeren dit op het moment dat je de auto ophaalt). Je kan dan meteen een sub in de app maken en dan na de eerste gratis 30 dagen, gaat de abo meteen in :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

noo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Extra's:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*

Alles in bold doet het ook gewoon als je een wifi hotspot maakt met je telefoon.

Wat je dan overhoudt is satellietkaarten, wat super irritant is bij navigeren, de live verkeersweergave die je niet nodig hebt omdat je auto er toch wel rekening mee houdt als-ie navigeert, en natuurlijk de optie om 320x240 100% compressie postzegels van je auto live te zien.

Ik heb geen premium genomen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
revolution-nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Tesla heeft de administratie weer eens niet in orde, dus mijn Premium Connectivity is volgens de auto inbegrepen bij de auto. Vind ik wel prima zo :D
Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ze het rechttrekken...

• Inspired
Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Tesla heeft de administratie weer eens niet in orde, dus mijn Premium Connectivity is volgens de auto inbegrepen bij de auto. Vind ik wel prima zo :D
Heeft je LM dat niet geregeld? Bij welke LM zit?

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02

Lagune

Its time for warp

[...]

was het niet inbegrepen bij een bepaald model/jaar?

• SirLct
  • Registratie: September 2017
[...]

M3P opgehaald begin April.
Ik kreeg een mail van tesla eind April dat mn premium is beeindigd en vanaf 1 mei moet ik 9.99 betalen.
Aan LM gevraagd, en die zei, ja klopt, je moet het via de app doen.
Ik kijk naar de app, "You have all the software subscriptions"
Inmiddels 24 juni.... :X

Life is too short to drive boring cars

• Tweak_ers
[...]

Sowieso merk ik de laatste tijd wat flaws in de software.

Vanochtend rijd ik naar school, opeens werkt spotify gewoon op LTE. Zonder premium connectivity.
Volgende rit weer niet.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02

Lagune

Its time for warp

Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
[...]

AFAIK is het nooit inbegrepen geweest bij een SR+

[...]

Nee. De auto is wel eens geswitched van LM, maar beide LMs zijn gestopt met betalen voor je eerder dit jaar.
https://www.findmyelectri...m-connectivity-explained/

Which Teslas Have Lifetime Premium Connectivity?

All new Teslas ordered on or before June 30, 2018 have lifetime Premium Connectivity.

Additionally, all used Teslas (purchased from Tesla directly) on or before January 8, 2020 have lifetime Premium Connectivity as a bonus feature.

This means it’s included with the car, for the life of the car, and you never have to pay for it. Zero, nada—it’s free for life (with that specific car).

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lagune schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:23:
[...]

https://www.findmyelectri...m-connectivity-explained/

Which Teslas Have Lifetime Premium Connectivity?

All new Teslas ordered on or before June 30, 2018 have lifetime Premium Connectivity.

Additionally, all used Teslas (purchased from Tesla directly) on or before January 8, 2020 have lifetime Premium Connectivity as a bonus feature.

This means it’s included with the car, for the life of the car, and you never have to pay for it. Zero, nada—it’s free for life (with that specific car).
Dit klopt niet, ik heb mijn Model 3 in maart 2019 direct bij Tesla gekocht en heb geen lifetime gratis PC. Wel een jaar lang gratis gehad.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:53
Really annoying; sinds premium connectivity is vervallen, gebruik ik meer mijn memory stick met 64 Gb aan muziek. Helaas lijkt het zo te zijn dat ‘s nachts de spanning eraf gaat en dan is-ie ‘s morgens “vergeten” wat ik gisteravond afspeelde, en kan ik dus weer gaan speuren door alle muziek, wat ik speelde.

Herkenbaar?

Hebben jullie een oplossing/truc/werkwijze?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55
pimk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:10:
Really annoying; sinds premium connectivity is vervallen, gebruik ik meer mijn memory stick met 64 Gb aan muziek. Helaas lijkt het zo te zijn dat ‘s nachts de spanning eraf gaat en dan is-ie ‘s morgens “vergeten” wat ik gisteravond afspeelde, en kan ik dus weer gaan speuren door alle muziek, wat ik speelde.

Herkenbaar?

Volgens mij is dat al sinds het begin zo. Ik had dat ook altijd en is volgens mij niets aan te doen. Ik heb in ieder geval nooit een oplossing gevonden.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
pimk schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:10:

Herkenbaar?

Is een probleem vanaf de eerste Tesla's. Er was een wat maffe workaround voor maar die werkt helaas niet meer sinds een upgrade eind vorig/begin dit jaar (kan de v11 upgrade zijn, weet het niet meer).

Het domme van de situatie is dat de software het intern wel onthoudt maar je kan er niet meer bij. Heeft te maken dat eea kwa timing en volgorde niet juist loopt bij het starten van de UI bij openen van de deuren nadat de auto enige tijd "in slaap" was. Daarom onthoudt de Tesla het wel als je paar minuten weg bent maar niet als je een paar uur ergens parkeert.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Volgens Tesla zou de navigatie zonder premium connectivity nog steeds verkeersinformatie moeten krijgen (alleen geen gekleurde lijntjes op de kaart meer). Ik merk echter dat mijn navigatie mij gezellig over een afgesloten snelweg probeerde te sturen. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Maasluip

Kabbelend watertje

Nvidiot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:37:
Volgens Tesla zou de navigatie zonder premium connectivity nog steeds verkeersinformatie moeten krijgen (alleen geen gekleurde lijntjes op de kaart meer). Ik merk echter dat mijn navigatie mij gezellig over een afgesloten snelweg probeerde te sturen. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Volgens mij is het gewoon Google navigatie, dus je moet eens kijken of Google Maps daar ook geen afsluiting ziet.

Signatures zijn voor boomers.

• noo
  • Niet online

noo

Nvidiot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:37:
Ik heb dat vorige week ook gehad maar met premium connectivity, dus het lijkt me eerder aan de Tesla navigatie zelf te liggen.

• JohanB
mcetweaker schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:01:

Dank!
Dit ooit nog opgelost bij jou toevallig? Ga binnenkort op vakantie en zou wel handig zijn als de auto met een hotspot kan werken

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 26-07-2022 19:53 ]

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JohanB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Dit ooit nog opgelost bij jou toevallig? Ga binnenkort op vakantie en zou wel handig zijn als de auto met een hotspot kan werken
Helaas niet. iPhone van m'n vrouw doet het wel, dus zal wel iets van compatibiliteitsprobleem zijn tussen fairphone en Tesla.

Heb maar premium connectivity aangeschaft.

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

PEPPI

Informatiemanager

Bever! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:31:
Iand ervaring met het niet afspelen van spotify? Laadcirkeltje blijft lopen als ik play kies terwijl de playlists etc gewoon laden. Herstart van systeem haalt niks uit.
Ja, daar had ik afgelopen weekend ook last van. Niets van spotify werkte. Met premium connectivity. Meestal helpt het herstarten van de auto, dat ga ik zometeen even proberen. En anders Tesla maar eens bellen...

Edit: Vanochtend werkte spotify weer. Ik heb niet hoeven herstarten, wellicht dat de auto dat vannacht zelf heeft gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door PEPPI op 01-08-2022 15:43 ]

There's no place like 127.0.0.1

• pimk
  • Laatst online: 10:53
Ff wat anders, Premium connectivity aanzetten voor de vakantie, en daarna weer uitzetten; hoe werkt dat?

Iemand ervaring mee?

• Smobbo
  • Laatst online: 11:25
pimk schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:16:
Ff wat anders, Premium connectivity aanzetten voor de vakantie, en daarna weer uitzetten; hoe werkt dat?

Iemand ervaring mee?
Je kan het per maand aan of uitzetten. Dus dat moet geen probleem zijn toch?
Gewoon via de app bestellen en dan een paar dagen later het abonnement weer opzeggen. Dan heb je het 1 maand lijkt mij.

Verwijderd

Korvaag schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Viel mij ook op afgelopen vakantie. Lijkt inderdaad een vorm van IP-blokkade. Zal het voor de grap eens proberen met een VPN op m'n mobiele telefoon (naar huis) en dan de Tesla connecten via de hotspot. Duurt alleen wel even voordat ik dat kan proberen.
Ik weet niet hoe het zit met Tesla's, maar ik weet van een ander premium merk dat daar 9 simkaarten in zitten om in alle relevante regio's connectivity te regelen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 08:19
Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met Tesla's, maar ik weet van een ander premium merk dat daar 9 simkaarten in zitten om in alle relevante regio's connectivity te regelen.
Ik zal niet zeggen 'nee' maar dat verklaart dan niet waarom de Tesla van hierboven een IP uit Amsterdam had terwijl ie in het buitenland rijdt.

UNOX: The worst operating system

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:22
[...]

Dat is een bewijs dat ze nog aan het zoeken zijn naar de juiste oplossing, en alles niet goed geïntegreerd is.
Er zijn amper valabele argumenten te vinden om zo veel SIM kaarten te gebruiken.

Dat zou Tesla beter voor elkaar moeten hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 11:07
[...]

Ik geloof daar niets van. Roaming binnen de EU zorgt ervoor dat dat helemaal niet nodig is, veel automotive gerelateerde partijen nemen zelfs 1 simkaart uit een goedkoop EU land om deze door heel de EU te gebruiken. Het is echt totaal niet logisch om hier meerdere sim-kaarten op in te zetten.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Smobbo
Electromonkey schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:20:
Heeft iemand enig idee waar ik de facturen kan vinden voor het premium abonnement?
Ik kon ze altijd makkelijk uit de app halen maar kan het nu met geen mogelijkheid meer vinden.

Of ik word gek of er is iets veranderd, ik hoop het laatste 8)7 ...
In de app.
Upgrades
Beheren
Premium Connectivity (onder actief)
Daar staan dan de lijst met facturen.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 21:07
Smobbo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

In de app.
Upgrades
Beheren
Premium Connectivity (onder actief)
Daar staan dan de lijst met facturen.
Dank dank dank! _/-\o_

• Inspired
this schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:21:
Vandaag voor het eerst aan een Tesla SuC gehangen.
Op eigen kosten, want dit zit niet in het laadpas systeem van mijn werkgever.

Hoe werkt die betaling nu precies? Ik zie een openstaand bedrag staan, hoe lang mag dat bedrag daar blijven staan vooraleer er iemand moeilijk gaat doen?
En kan ik dit betalen zonder dat ik daarvoor een volmacht moet geven aan Tesla om geld van mijn rekening af te halen?
Ik zie in de app ergens een mogelijkheid tot apple pay, maar bij het afrekenen zie ik enkel SEPA en credit card.
Terwijl ik toch liever gewoon via een bank app werk om de rekening te betalen.
Tot iets van 100 of 150 blijft het werken. Waarom niet gewoon een cc koppelen? Zul je ook doen voor premium connectivity denk ik?

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 11:59
Ik had nog de Spotify van Tesla in m'n auto zitten terwijl premium connectivity afgelopen was.
Nu is dit helaas weg en wil ik premium connectivity afsluiten, alleen kan ik helemaal niks vinden in de Tesla app.

Ik zit bij Leaseplan, met wie moet ik contact opnemen zodat ik premium connectivity kan aanschaffen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
jesse111 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:08:
Ik had nog de Spotify van Tesla in m'n auto zitten terwijl premium connectivity afgelopen was.
Nu is dit helaas weg en wil ik premium connectivity afsluiten, alleen kan ik helemaal niks vinden in de Tesla app.

Ik zit bij Leaseplan, met wie moet ik contact opnemen zodat ik premium connectivity kan aanschaffen?
Leaseplan?

• Inspired

Ik had hetzelfde een tijd terug. Leaseplan kon niks doen en moest naar Tesla Support. Maakte me al op voor een lang kastje naar de muur verhaal maar Tesla Support kon het heel snel oplossen. (AccountSupportEMEA@tesla.com)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:22

Wat zie je in de app onder ‘Upgrades’ (en dan ‘Beheren’? ) Anders idd contact zoeken met Tesla, Leaseplan doet hetzelfde.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-03 17:13
Inspired schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Tot iets van 100 of 150 blijft het werken. Waarom niet gewoon een cc koppelen? Zul je ook doen voor premium connectivity denk ik?
Betekent dit dat als ik onder die 100 of 150 blijf, dat ik het nooit ga moeten betalen? :P

Premium connectivity heb ik niet, de wagen is al een paar jaar oud en via leasing.
En tenzij we eens met deze auto op verre reis zullen gaan, denk ik niet dat ik de SuC ooit nog nodig zal hebben. Dus ik zou het gewoon eenmalig willen afrekenen zonder dat ik daarvoor volmacht ofzo moet geven met mijn CC of SEPA.

• Smobbo
jesse111 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Nou, ik heb zojuist dus een mail verzonden naar dat mailadres, alleen wordt de mailbox niet meer gelezen.
Nu via te Tesla support site proberen contact op te nemen, maar dat lukt ook totaal niet. Als je hulp nodig hebt met iets specifieks wordt je alleen maar doorverwezen naar help pagina's waar MISSCHIEN jouw antwoord op staat.

Nu maar een optie geselecteerd (iets van financiering) waar je wel een formuliertje in kon vullen met een vraag, kijken of ik reactie krijg...

[...]

Hier zie ik alleen "Accessoires" staan.
Ik kon gewoon m’n LM bellen en die gaven aan dat ze het even aan gingen zetten voor me. Daarna zag ik premium connectivity als iets wat ik onder upgrades kon bestellen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Smobbo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Ik kon gewoon m’n LM bellen en die gaven aan dat ze het even aan gingen zetten voor me. Daarna zag ik premium connectivity als iets wat ik onder upgrades kon bestellen.
Klopt, de LM moet dat activeren als het een leaseauto betreft.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 21:38
Oekol schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Kan je dan je eigen Spotify account gebruiken zonder dat je premium account moet nemen bij tesla?
Ja. Video Streaming, Music Streaming, Internet Browser en Caraoke (for what it’s worth) zonder Premium Connectivity.

Voor Live Traffic Visualization en Satellite-View Maps blijft wel Premium Connectivity benodigd.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-03 22:44
MG-studios schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Ja. Video Streaming, Music Streaming, Internet Browser en Caraoke (for what it’s worth) zonder Premium Connectivity.

Voor Live Traffic Visualization en Satellite-View Maps blijft wel Premium Connectivity benodigd.
Niet helemaal waar volgens de site :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ffzRIuwW1AIw8qqJx79FCmsJRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbb1jNSrr5RD9JOvjkogTw3v.jpg?f=fotoalbum_large

6.8 kWp op zuid en west

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-03 22:44
Inspired schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:38:
[...]

Ik zie geen verschil met wat @MG-studios schreef.
MG Studios zegt dat je voor streaming zaken geen premium connectivity nodig hebt. Maar het plaatje van de Tesla site laat dus zien dat je voor streaming zaken (lees: vinkje bij rechter kolom) dat wel degelijk premium connectivity nodig hebt.

EDIT: Oops. had een paar berichten meer moeten lezen idd. Via een Wifi hotspot is het niet nodig nee xD

My bad!

[ Voor 12% gewijzigd door Gdzr op 27-10-2022 11:44 ]

6.8 kWp op zuid en west

• ElonDusk
  • Laatst online: 13:19
Geen idee of het al gezegd is of niet. Maar hier al paar dagen geen spotify meer (met WiFi zonder premium connectivity). Dacht dat er iets mis was. Toen een melding ervan gemaakt. Blijkbaar hoorde dit al in eerste instantie al niet te werken als je geen premium shizzle hebt.

Model 3

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:07
ElonDusk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:24:
Geen idee of het al gezegd is of niet. Maar hier al paar dagen geen spotify meer (met WiFi zonder premium connectivity). Dacht dat er iets mis was. Toen een melding ervan gemaakt. Blijkbaar hoorde dit al in eerste instantie al niet te werken als je geen premium shizzle hebt.
Niet op te lossen door even te herstarten met het inhouden van de twee stuurknoppen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat was in 2020 al zo.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 10:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5GWBOizwh90STgwIuuiqBb88Hg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U9TmIWjou7diJOGpkpMPEs66.jpg?f=user_large

Volgens Tesla zou het nog via WIFI moeten werken als je een eigen betaalde Spotify account hebt. Waarschijnlijk werkt het dus niet met een gratis Spotify account of met het Tesla Spotify account. Als je een betaald Spotify account hebt zou het dus moeten werken, idd eerst even reset doen.

Model 3 | 2024 Highland

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-03 22:11
ElonDusk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Ja met eigen account werkt het sowieso wel, maar tot een week geleden kon ik ook met wifi op de Tesla Spotify account >:) . Helaas nu niet meer, maar ik snap het wel
Dit werkte bij mij ook, echter kon ik via Wifi niet inloggen met mijn persoonlijke Spotify account. Na afsluiten van Premium connectivity kon ik wel inloggen.

Maar ik heb nooit begrepen dat er een Spotify account bij het premium connectivity abonnement zit. Kun je dat Tesla account ook op je telefoon gebruiken?
Houseofdreams schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Wel raar, dat onze LM M3 in Belgie, dan toch steeds in de geïntegreerde webbrowser, steeds in Google steeds .nl websites voorstelt en geen .be

Of maakt Tesla ook hier weer geen onderscheid tussen NL/BE omdat we "toch hetzelfde zijn"? :)
Woon je in de buurt van de grens? NL/BE domeinen kan te maken hebben met ip toewijzing van de service provider.

[ Voor 28% gewijzigd door El Polo Diablo op 28-10-2022 10:06 ]

• sabke69
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-05-2025
Advies,
Ik ga binnenkort voor een nieuwe werkgever aan de slag en die geeft mij de mogelijkheid een Tesla Y te leasen.
Vanwege de hoogdringendheid om snel iets beschikbaar te hebben , kwam ik deze tegen. Vanuit mijn functie zal ik 40K per jaar rijden, veel door B-NL-D-FR-CH, dus behoorlijk veel autosnelweg en langere afstanden. 1x per jaar vakantie in Zuid Spanje wat ongeveer 1800km enkele reis is. Voor mij als dieselrijder is EV totaal nieuw, vandaar jullie mening/ervaring met deze wagen.

2022 Model Y
Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive
Kilometerstand 9.274 km
Lakkleur Solid Black
21" Überturbine-velgen
Volledig zwart premium interieur
Performance upgrade
5-zits configuratie
Enhanced Autopilot
30 dagen Premium Connectivity op proef
Eerste registratie op: 19 jul. 2022

€ 74.990

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09
sabke69 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:13:
Advies,
Ik ga binnenkort voor een nieuwe werkgever aan de slag en die geeft mij de mogelijkheid een Tesla Y te leasen.
Vanwege de hoogdringendheid om snel iets beschikbaar te hebben , kwam ik deze tegen. Vanuit mijn functie zal ik 40K per jaar rijden, veel door B-NL-D-FR-CH, dus behoorlijk veel autosnelweg en langere afstanden. 1x per jaar vakantie in Zuid Spanje wat ongeveer 1800km enkele reis is. Voor mij als dieselrijder is EV totaal nieuw, vandaar jullie mening/ervaring met deze wagen.

2022 Model Y
Kilometerstand 9.274 km
Lakkleur Solid Black
21" Überturbine-velgen
Performance upgrade
5-zits configuratie
Enhanced Autopilot

€ 74.990
Misschien een long range doen ipv performance? Als je toch zoveel rijdt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Advies,

2022 Model Y
Kilometerstand 9.274 km
Lakkleur Solid Black
21" Überturbine-velgen
Performance upgrade
5-zits configuratie
Enhanced Autopilot

€ 74.990
Kan prima. Ik reed 65K per jaar met een M3 LR. Er is wel een grote "maar":
Je moet niet gewend zijn om 400+ kilometers aan één stuk te rijden. Voor mij was dat met benzine ook al geen gewenning, omdat ik na 2 uur echt wel even de benen wil strekken. Bij een EV laad je dan gewoon even op.

Maar als je helemaal vastzit in het "ik moet in één ruk van Nederland naar Spanje rijden", dan is een EV een stap terug.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Advies,

2022 Model Y
Kilometerstand 9.274 km
Lakkleur Solid Black
21" Überturbine-velgen
Performance upgrade
5-zits configuratie
Enhanced Autopilot

€ 74.990
Ik rijd ook veel >40k km en in dezelfde landen. Alleen Spanje is geen vaste bestemming voor ons. Meestal in de zomervakantie naar de Franse Atlantische kust. Ik kan bevestigen dat het probleemloos kan met een goede EV zoals de Ioniq 5. Naast range is ook het laden van belang. Dat maakt de Hyundai Ioniq 5 en de Kia EV6 ook interessant: bij de juiste laders zijn die ontzettend snel weer vol genoeg (10-90% in ~25-30 minuten, 10-80% in ~18-20 minuten). Ik heb regelmatig dat de auto eerder klaar is met laden dan wij (gezin van 3) klaar zijn met plassen/koffie/benen strekken. Dan moet ik iedereen weer opjagen, want we kunnen verder... En bij een lunch of diner is het al helemaal geen issue. Dan moet ik halverwege het eten de auto verplaatsen om de lader weer vrij te maken.

Het komt ook aan op slim plannen. Ik heb vaak 250 km heen en de volgende dag terug. Dan boek ik een hotel met laders en ben ik helemaal geen tijd kwijt aan laden onderweg. Ook voor iets langere ritten valt het mee. Ik kom met een volle batterij 350 km ver (gewoon 120/130 waar het kan, geen ideale omstandigheden), dan kom ik met een korte laadpauze onderweg van 10 minuten alweer dan 150-200 km extra. Dus voor een rit tot 550 km is er al nauwelijks/geen vertraging, aangezien ik dan toch altijd wel even een korte pauze inlas.

Ik ga toch overstappen naar een Model Y RWD, omdat we meer ruimte nodig hebben. De Model Y laadt iets minder snel dan de Ioniq 5, maar is wel weer efficienter op hoge snelheid. Per saldo is de Ioniq 5 waarschijnlijk net iets sneller. Voordeel van Tesla is dat er veel meer laders beschikbaar zijn, zowel qua locaties als qua laders per locatie. Veel Ionity stations in Frankrijk hebben maar 4 laders en op drukke dagen loop je dan een groter risico op volle bezetting.

En tot slot: je kunt van die 3h30 laadtijd mogelijk nog wat afsnoepen door het wat strakker te plannen, bijvoorbeeld met A Better Route Planner (app). Hoe leger de batterij, hoe sneller hij laadt. Dus aankomen met 5-10% en dan laden tot 60% geeft wat kortere stukken rijden en vaker laden, maar is uiteindelijk wel sneller. Aan de andere kant: dat is je vakantierit, dus dan is ontspannen onderweg zijn belangrijker. Ik zou op die afstand sowieso een overnachting inplannen (hotel met lader uitzoeken), dus dan maakt een uurtje meer of minder ook niet zoveel uit.

Dus ja, zo'n Model Y Performance zal vast werken voor jouw reispatroon. Een Long Range zal het iets beter doen, maar dat is marginaal. Ik denk dat het met een RWD ook wel werkt (dat kan ik je over een half jaar echt vertellen... ;)). Of anders even kijken naar een jonggebruikte Ioniq 5 of EV6. Die laatste heeft een iets grotere batterij, maar iets minder laadruimte. Die zijn als LR, RWD en met volle uitrusting rond EUR 60k te vinden. Die van mij komt binnenkort op de markt.

• Divak
Ik heb al 2 weken lang geen connectivity in de auto. Dus voice commands/navigatie werkt niet en ik kan de auto niet op afstand besturen voor bijv. voorverwarmen, laadsnelheid, of gewoon locatiebepaling. Heel af en toe komt hij een minuutje online (nu alweer 3 dagen geleden). Heb maar een service afspraak gemaakt... erg vreemd. Iemand anders wel eens gehad? Ik heb geen premium connectivity.

• BigSmurf
  • Niet online
Divak schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:26:
Ik heb al 2 weken lang geen connectivity in de auto. Dus voice commands/navigatie werkt niet en ik kan de auto niet op afstand besturen voor bijv. voorverwarmen, laadsnelheid, of gewoon locatiebepaling. Heel af en toe komt hij een minuutje online (nu alweer 3 dagen geleden). Heb maar een service afspraak gemaakt... erg vreemd. Iemand anders wel eens gehad? Ik heb geen premium connectivity.
Ja, paar updates geleden. Reboot via het menu loste het op (dus geen reset met de knopjes op het stuur).

• Oekol
Vraag over premium connectivity wat ik niet zo snel kon vinden.

Wanneer je voor 9,99 afsluit in de maand, is dat inclusief een Spotify account of moet je dan alsnog met een eigen account inloggen? Zit namelijk in bijzondere situatie dat ik youtube music gebruik op dit moment en Spotify, echter als dochter slaapt heeft ze whitenoise via Spotify op de amazon echo. Hierdoor kan ik niet m'n podcasts luisteren. Dus als dit zo werkt wordt die 10 euro al wat interessanter.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Inspired
Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:

Wanneer je voor 9,99 afsluit in de maand, is dat inclusief een Spotify account of moet je dan alsnog met een eigen account inloggen? Zit namelijk in bijzondere situatie dat ik youtube music gebruik op dit moment en Spotify, echter als dochter slaapt heeft ze whitenoise via Spotify op de amazon echo. Hierdoor kan ik niet m'n podcasts luisteren. Dus als dit zo werkt wordt die 10 euro al wat interessanter.
Dat is inclusief een "Tesla" Spotify account idd.

• SquareOne
  • Laatst online: 14:05
Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:

Spotify abonnement staat los van premium connectivity.

• Oekol
SquareOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:08:
[...]

Bedoel je te zeggen dat je altijd een Spotify account van jezelf nodig hebt. Of dat er altijd een tesla Spotify account is en je alleen Internet nodig hebt?

• Inspired
SquareOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:08:
[...]

Onjuist. Bij premium krijg je een Tesla Spotify account. Je kunt dan gewoon Spotify gebruiken zonder een apart Spotify account nodig te hebben.

@Oekol je krijgt ook eerst 30 dagen gratis premium, kun je het ook ff testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 13-11-2022 10:57 ]

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-03 16:18
Damian schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 02:25:
Ik gebruik in mijn Kia E-Niro altijd Apple CarPlay en dan Google maps als Navi, met voornaamste reden de goede live verkeersweergave en het file vermijden. Over 2 weken dus een model Y en ik vraag me hoe de ingebouwde navigatie van Tesla het doet? Heeft die ook file info? Evt flitsers of heb ik daar weer Flitsmeister voor nodig?
Verkeersinfo zit er standaard bij, met premium wordt het ook zichtbaar op de kaart. Flitsers moet je wat anders voor bedenken, bv weer op je mobiel :)
Omvat Standard Connectivity kaarten en navigatiefuncties in de auto?
Ja. Alle voertuigen met Standard Connectivity blijven dezelfde basiskaarten en navigatiefunctionaliteiten ontvangen als auto's met Premium Connectivity, inclusief navigatie op basis van verkeersinformatie, Reisplanner en beschikbaarheid van Supercharger-oplaadpunten. Standard Connectivity is gedurende acht jaar zonder extra kosten bij uw voertuig inbegrepen.

• Oekol
Taro schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:19:
[...]

Ik heb in de garage een Ubiquiti AP AC LR opgehangen, zodat de auto op de oprit en straat ook verbinding heeft, ik weet niet of dat een optie is?
Nee, we hebben geen oprit dus staan verderop bij een algemene parkeerplaats. Als je premium connectivity neemt, verhelpt dit het dan? Zeg maar 4g van tesla die de updates regelt?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:26:
[...]

Nee, we hebben geen oprit dus staan verderop bij een algemene parkeerplaats. Als je premium connectivity neemt, verhelpt dit het dan? Zeg maar 4g van tesla die de updates regelt?
Nee, de updates komen alleen via Wifi binnen, tenzij het echt heel urgent is.

Je kunt natuurlijk wel kijken of de Wifi op een andere locatie ook tot de straat reikt, zoals op het werk, bij familie, een McDonalds ;), etc. En anders bij een SuC/SeC.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Oekol
Taro schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:32:
[...]

SuC = Supercharger & SeC = Service Center. Op sommige locaties is de Wifi van bijv. het hotel ook buiten bereikbaar. Maar ik heb laatst op vakantie in Duitsland ook een keer via mijn mobiele telefoon een update binnengehaald, was volgens mij zo'n 4 GB. Dus op zich met de abonnementen van tegenwoordig nog wel te doen.

En anders een keer op straat voor het huis op de stoep en een laptop met kabel + Wifi repeater aan de slag?
Ja dat gaat allemaal niet werken. Autoluw en zo (voor en achterkant). Kan er wel paaltjes gaan uithalen en hem zo dicht mogelijk bij huis neer gaan zetten maar lijkt me wat asociaal :+ . Maar vrouwlief heeft onbeperkt internet dus opzich moet het geen probleem zijn. Was vooral benieuwd of premium connectivity zo'n 3rd world problem kan oplossen.

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:16
Oekol schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:59:
[...]

Ja dat gaat allemaal niet werken. Autoluw en zo (voor en achterkant). Kan er wel paaltjes gaan uithalen en hem zo dicht mogelijk bij huis neer gaan zetten maar lijkt me wat asociaal :+ . Maar vrouwlief heeft onbeperkt internet dus opzich moet het geen probleem zijn. Was vooral benieuwd of premium connectivity zo'n 3rd world problem kan oplossen.
Ik heb tot nu toe 4 updates via mijn hotspot gedownload. Heb een maandelijks limiet van 25GB. Gaat vooralsnog prima. Het is niet dat je honderden GB's aan data downloadt bij 1 update. Wifi van de auto staat zelfs altijd uit bij mij en zet ik het alleen aan zodra ik een update binnenhaal.

Ik heb premium connectivity en voor zover ik het weet heb je alsnog een wifi connectie nodig (al dan niet via een hotspot) om updates binnen te halen.
Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: