kdeboois schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:06:
[...]
Grote verschil is echter dat je bij Audi niets verwachte en dat Tesla als belangrijke feature OTA updates heeft. Sinds Waze en Google Maps op mijn dashboard werken via AA of CP heeft de fabrikant iets in te halen / goed te maken.
Ik verwachte van Audi eerlijk gezegd ook wel meer. Hoewel goedkoper dan de Tesla natuurlijk zijn dit nog steeds geen goedkope auto's, deze had toch ook een cataloguswaarde van bijna 40k. Misschien dat OTA updates dan teveel gevraagd zijn, maar even bij een onderhoudsbeurt gratis de kaarten bijwerken naar een recente versie is niet veel gevraagd vind ik en zou gewoon onder "goede service" vallen bij mij. Die auto heeft in al die tijd 0 updates gehad, is nu nog exact hetzelfde als toen ik 'm meenam bij de dealer.
JohanB schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:20:
[...]
Doel je op AudiConnect met maandelijkse kosten? Dat staat dan toch (soort van) gelijk aan
premium connectivity bij ons in dat geval?
Daarnaast, zoals anderen ook aangeven worden er “ regelmatige functionele en prestatie updates” verkocht als je de Tesla koopt, bij de Audi niet.
(Een 3,5 jaar oude auto van ongeveer de helft van de prijs is ook geen super vergelijking, maar dat gaf je zelf al aan - ik ben zelf van A3 naar M3P gegaan. Het hangt dus ook nog eens af van welke M3 je hebt (én bijv. Of je FSD hebt gekocht), misschien dat daar bij veel mensen de schoen wringt)
Ja mee eens, Tesla gebruikt het als verkoopargument en dat moet je dan wel nakomen. Zoals met alle software gaat het in het begin snel met updates en nieuwe versies, hoe volwassener het product wordt (let op: ik zeg niet dat er geen gebreken zijn) hoe trager het
lijkt te gaan. Wat dat betreft hebben ze misschien zelf in de hand gewerkt dat de verwachtingen nu wat (te?) hoog zijn.
Als ik over 3.5 jaar nog steeds dezelfde kaarten heb ben ik weer net zo teleurgesteld
Edit: ik heb overigens geen FSD genomen, mede omdat ik niet het gevoel had dat dat binnen afzienbare tijd echt top gaat werken. Ik vond het het extra bedrag niet waard. Dus die verwachtingen vallen dan inderdaad ook weg.
[
Voor 5% gewijzigd door
jsiegmund op 28-12-2020 14:04
]