A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Bij dit filmpje vind ik de muziek ook perfect uitgevoerd (YouTube: YouTubeMartinspire schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:24:
[...]
Haha, mja en toch luister ik hem weer helemaal af. De tune is echt geweldig gemaakt en ik denk dat het ook wel enorm helpt om de sport te verkopen en de interesse te wekken. Brian Tyler heeft echt een geweldige soundtrack neergezet.
Hier nog 1:
[YouTube: The New 2018 F1 Theme by Brian Tyler]
[...]
Als we het er toch over hebben, wat vonden de muzikanten ervan om dat nummer te spelen?
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[YouTube]
Kijk hier even op Youtube naar de eerste reactie
Commentaar van alle buitenlandse media (met onder andere flink wat inoput van Olav Mol), het stukje op Spa waar zes auto's langs de camera rijden om te eindigen met "IL PREDESTINATO VINCE IL GRAN PREMIO D'ITALIA!".
Schitterend.
Volgens mij staat dat allemaal netjes toegelicht boven en onder de grafiek.Moofnor schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:14:
Die slide is briljant in zijn inferioriteit.
Door het complete gebrek aan getallen op de y-as is de grafiek zo goed als nietszeggend kwa schaal of wat dan ook. Maar kennelijk vond iemand het wel noodzakelijk om voor 'x' dan de eenheid te specificeren.
(Ik mis de vals speel dip bij Ferrari wel een beetje )
alles kan off-topic
Je kunt dat vinden, maar dat maakt het nog niet waar. Het is geen vals spelen. Zo zijn de regels, en soms vallen de regels in je voordeel uit, en soms in je nadeel. Het is niet alsof Honda speciaal iets geks gedaan heeft om dit voor elkaar te krijgen. Zij zagen de mogelijkheid, en hebben daarvan geprofiteerd.Martinspire schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:05:
[...]
Toch vind ik het wel wat oneerlijk. Het is natuurlijk mooi als Verstappen wint, maar dit soort dingen knagen wel een beetje imo. Goed, elk team speelt wel op een bepaalde manier vals, maar het mag van mij wel wat minder opvallend...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn Japans is niet fantastisch, maar ook daar staat niet in waarom een dataloze as een eenheidsspecificatie nodig heeft.Ankona schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:24:
[...]
Volgens mij staat dat allemaal netjes toegelicht boven en onder de grafiek.
(Ik mis de vals speel dip bij Ferrari wel een beetje )
Die in de 2e helft van 2019? Waarschijnlijk gemiddeld nog steeds snel genoeg.
Edit: Zoekend naar de dip valt nog iets op. Hoewel de 'schattingen' van Ferrari en Mercedes doorlopen to midden 2019, houdt die van Renault een stukje eerder op. Daaruit zouden we natuurlijk mooi kunnen concluderen dat vanaf begin 2019 Honda Renault niet meer belangrijk genoeg vond om zichzelf mee te vergelijken
[ Voor 30% gewijzigd door Moofnor op 30-06-2020 11:39 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Dat is het mooie van die japanse krabbels. Je kunt er lekker alles over beweren en wie per ongeluk het toch een beetje snapt negeren we gewoon.Moofnor schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:29:
[...]
Mijn Japans is niet fantastisch, maar ook daar staat niet in waarom een dataloze as een eenheidsspecificatie nodig heeft.
Die in de 2e helft van 2019? Waarschijnlijk gemiddeld nog steeds snel genoeg.
alles kan off-topic
De y-as is voor alles behalve Honda dan ook maar giswerk, dus het is niet zo interessant om dat precies te specificeren. Duidelijk is dat Honda een dip heeft gehad maar denkt grote stappen vooruit gemaakt te hebben t.o.v. de concurrentie.Moofnor schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:14:
Die slide is briljant in zijn inferioriteit.
Door het complete gebrek aan getallen op de y-as is de grafiek zo goed als nietszeggend kwa schaal of wat dan ook. Maar kennelijk vond iemand het wel noodzakelijk om voor 'x' dan de eenheid te specificeren.
Signatures zijn voor boomers.
Ik snap dat het niet tegen de regels in gaat, maar volgens mij was de lockdown juist ingesteld zodat geen team er voordeel uit zou halen. Dat is nu wel het geval. Dat het volgens de regels is, prima, maar dat is niet gelijk met de originele strekking van de regels.mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:26:
[...]
Je kunt dat vinden, maar dat maakt het nog niet waar. Het is geen vals spelen. Zo zijn de regels, en soms vallen de regels in je voordeel uit, en soms in je nadeel. Het is niet alsof Honda speciaal iets geks gedaan heeft om dit voor elkaar te krijgen. Zij zagen de mogelijkheid, en hebben daarvan geprofiteerd.
Ik vraag me af of teams hier nog een punt van gaan maken, want in principe heeft Honda nu een gratis spec upgrade gekregen plús een betere motor bij de start van het seizoen ivm de andere teams.
Als we tegen de motor debacle van Ferrari zijn en DAS van Mercedes niet accepteren, dan moet je hier ook tegen zijn imo...
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 30-06-2020 12:06 ]
Nee, want de FIA maakt de regels. Dan hadden ze die regel zodanig moeten maken dat dit niet kon. Het Ferrari verhaal is heel iets anders, want dat is een duidelijk geval van vals spelen. Zij omzeilen de controle van de sensoren. En DAS ben ik niet tegen. Ik vind het alleen erg flauw dat de FIA het eerst goedkeurt, en daarna daarop terugkomt en het voor volgend jaar verbiedt. Zo geef je Mercedes een onterechte voorsprong want niemand heeft tijd om het ook te gaan ontwikkelen. Ik ben altijd tegen dat soort warrige en inconsistente regelgeving geweest. Net als met de dubbele en blown diffuser: als je het goedkeurt, zit je eraan vast. Niet terugkomen op je beslissing. Het lijkt wel of de FIA het zelf niet goed snapt en maar wat doet en als er dan andere teams komen met (soms best gegronde) bezwaren, zien ze het licht en verbieden het. Dat is niet goed.Martinspire schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Als we tegen de motor debacle van Ferrari zijn en DAS van Mercedes niet accepteren, dan moet je hier ook tegen zijn imo...
Volgens mij was de lockdown, zodat ze tijdens de zomervakantie door konden gaan.Martinspire schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Ik snap dat het niet tegen de regels in gaat, maar volgens mij was de lockdown juist ingesteld zodat geen team er voordeel uit zou halen. Dat is nu wel het geval. Dat het volgens de regels is, prima, maar dat is niet gelijk met de originele strekking van de regels.
Ik vraag me af of teams hier nog een punt van gaan maken, want in principe heeft Honda nu een gratis spec upgrade gekregen plús een betere motor bij de start van het seizoen ivm de andere teams.
Honda moet van de japanse regering in de zomer een paar weken dicht, dus mochten ze nu open blijven. Daar in tegen is Honda de enige powerunit maker in de zomervakantie een paar weken dicht zijn terwijl de rest open is, dus die kunnen dan weer doorwerken aan hun ICE.
True dat Honda iets meer heeft ivm de wijziginen aan de andere systemen(MGU/EC/nog iets) die ze nog hebben kunnen maken voor de start.
In dit geval is het zelfs andersom. Er is een expliciete regel / uitzondering waardoor het wel kon.mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:20:
[...]
Nee, want de FIA maakt de regels. Dan hadden ze die regel zodanig moeten maken dat dit niet kon.
FIA regels zeggen blijkbaar "er is een verplichte shutdown, in de zomer", waarbij dan per seizoen de periode wordt vastgesteld, die nu is verplaatst. Echter zeggen de FIA regels ook "als land van vestiging wet/regelgeving heeft over een verplichte sluiting (zoals zomervakantie) dan mogen die fabrikanten aanvragen om in die gewijzigde periode de shutdown te doen" (om niet dubbel genaaid te zijn).
Dus Honda had potentieel (/zeer waarschijnlijk) al een (aangepaste) verplichte shutdown doorgegeven aan de FIA nog voordat het seizoen begon.
Andere teams hebben in dat geval dus ook niks te klagen. Je kunt moeilijk Honda beschuldigingen van valsspelen door door te werken en nieuwe spec te introduceren terwijl het 1. volgens de regels is, en 2. al allemaal akkoord was voordat het hele corona verhaal begon te spelen.
Sterker nog: ze hadden nu eigenlijk met spec 2 willen komen volgens de oorspronkelijke planning, maar door Corona is het nu spec 1.1 geworden.RobertMe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:01:
[...]
In dit geval is het zelfs andersom. Er is een expliciete regel / uitzondering waardoor het wel kon.
FIA regels zeggen blijkbaar "er is een verplichte shutdown, in de zomer", waarbij dan per seizoen de periode wordt vastgesteld, die nu is verplaatst. Echter zeggen de FIA regels ook "als land van vestiging wet/regelgeving heeft over een verplichte sluiting (zoals zomervakantie) dan mogen die fabrikanten aanvragen om in die gewijzigde periode de shutdown te doen" (om niet dubbel genaaid te zijn).
Dus Honda had potentieel (/zeer waarschijnlijk) al een (aangepaste) verplichte shutdown doorgegeven aan de FIA nog voordat het seizoen begon.
Andere teams hebben in dat geval dus ook niks te klagen. Je kunt moeilijk Honda beschuldigingen van valsspelen door door te werken en nieuwe spec te introduceren terwijl het 1. volgens de regels is, en 2. al allemaal akkoord was voordat het hele corona verhaal begon te spelen.
Dat bemoeien doet de F1 alleen heel selectief en ongeloofwaardig. Zolang ze nog in China en Rusland racen is het een farce.wowly schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:04:
aaaaa bijna raceweekend!!! Heerlijk.
Vind het ook wel wat hebben dat de F1 zich met de wereld bemoeit. Vroeger was het alleen voor de enthousiastelingen en de diehards, nu zie je dat er vanalles wordt gedaan om het toegankelijker te maken. Niet alleen voor de newbies (bandencompound, visuals, usa anyone?), maar ook voor de teams (budgetplafond etc) en voor de heule wereld. Ze gaan mee met actuele zaken als de LGBHTIH-scene en BLM gebeuren. denk dat de acties van Lewis later van zeer groot belang blijken te zijn geweest voor de f1 als sport op onze aardkloot, tegen de tijd dat de F1 de FE heeft opgeslorpt enzo.....
De diehards zal dat allemaal niet uitmaken, die willen racen zien! Kwalifieceren en reecen jonguh!!!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Schijnbaar is mijn post gisteren weggehaald (terwijl er niets geks in stond): Wehrlein is ook iemand met een kleurtje (halfbloed of 3kwartbloed zeg maar). Hamilton is trouwens ook een halfbloed: zijn vader is donker en zijn moeder is een hoogblonde blanke.AzzKickah schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:18:
OK, dan even dit..
Ik hoor telkens dat Hamilton de eerste en enige zwarte coureur in de F1 is, maar Albon heeft toch ook een tint/is toch ook niet blank?
Of zeg ik nu iets heel erg geks?
En Kartikeyan? En de rest die ik nu vergeet?
De eerste échte donkere (geen halfbloed) F1-coureur was Willy T. Ribbs, al was dat alleen een test. Nota bene door Ecclestone uitgenodigd om in zijn team een test te doen.
ze hebben het contract binnen gekregen om de accu voor Formule E
'@WilliamsAdvEng has been awarded the contract to supply @FIAFormulaE with the new Gen3 battery
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 1 juli 2020
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Een test maakt je nog geen F1 coureur. Dat zet je ook niet op je CV. Dan is Hammond van Top Gear ook F1 coureur...Bart-Willem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
[...]
De eerste échte donkere (geen halfbloed) F1-coureur was Willy T. Ribbs, al was dat alleen een test.
Ach, Hamilton de eerste (niet de enige) 'zwarte' F1 coureur. Zwart is min of meer de aanduiding geworden voor iedereen van Afrikaanse oorsprong. Maar ook daar is niemand écht zwart, maar dat is gewoon de aanduiding geworden (neger=negro=zwart). Bij Hamilton wordt het ook heel veel als marketing ding gebruikt, zodat ze via hem nieuwe markten kunnen aanboren. Zo misbruik/gebruik je je kleur om geld te verdienen (net hoe je er tegenaan kijkt). Op die manier is het soms een voordeel zeg maar. Ik heb het nooit onderzocht, maar het zou zomaar kunnen dat door Hamilton nu meer mensen met een dergelijke achtergrond van F1 horen en geínteresseerd raken. Hij wordt/is dan een rolmodel voor de mensen met een kleur.
En inderdaad: er zijn ook een aantal Aziatische coureurs geweest. Maar F1 is toch overwegend een blank feestje. Of dat nou bewust racisme is denk ik niet. Dat hoeft niet persé te maken te hebben met racisme in de F1 zelf. Ik denk dat als iemand een goede engineer is, dat ie gewoon in mag stromen. Ferrari zal het worst wezen of geel, bruin of paars bent, als die auto maar snel is. Maar er gaat een heel traject aan vooraf voor je in de F1 terecht kunt komen. Je moet eerst de juiste opleiding hebben, werken in de automotive industrie, ergens via via de racerij of bij tuning bedrijven aan de slag. In dat traject zitten zat hordes die iemand tegen kunnen houden. Maar een rolmodel als Hamilton in de sport, kan ook mensen geínteresseerd krijgen. Toen er nog nauwelijks donkere tennissers waren, kwamen ze ook niet en masse op de tennisclubs af. Zodra er dan een verschijnt die nog wint ook, zie je dat meer gekleurde mensen gaan meedoen. De mate van integratie speelt ook een rol. Het is dus een heel stelsel van oorzaken die niet allemaal persé met discriminatie te maken hebben.
Ferrari lijkt me nu juist een slecht voorbeeld. Volgens mij werken die met "Ben je Italiaans? Hier een krabbel zetten". De enige niet-Italiaanen bij Ferrari zijn Vettel, Leclerc en Jock Clear wat ik me zo snel kan bedenken.mphilipp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:30:
Ferrari zal het worst wezen of geel, bruin of paars bent, als die auto maar snel is.
ok, het nieuwsbericht van Olav op GrandprixRadio ging over:
Grand Prix Radio beschikt vanaf heden over de radiorechten voor de komende drie Formule 1-seizoenen. Dat betekent dat Grand Prix Radio niet alleen live en ter plaatse verslag mag doen van elke training, kwalificatie en race, maar ook interviews kan afnemen met de Formule 1-coureurs. Grand Prix Radio wordt daarnaast ook marketingpartner van Formula One Management en zal hiervoor de nodige promotionele activiteiten verzorgen. Grand Prix Radio is het enige Nederlandstalige radiostation dat live aanwezig mag zijn vanaf de circuits die deel uitmaken van het officiële Formule 1-wereldkampioenschap.
https://www.grandprixradi...iorechten-voor-2020-2023/
[ Voor 65% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2020 11:05 ]
Ik zou het doen!
Volgens mij veranderd er dan wezenlijk niet veel. Ze laten nu ook al snippets van interviews die Olav Mol gemaakt heeft horen.rammes schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:02:
ok, het nieuwsbericht van Olav op GrandprixRadio ging over:
Grand Prix Radio beschikt vanaf heden over de radiorechten voor de komende drie Formule 1-seizoenen. Dat betekent dat Grand Prix Radio niet alleen live en ter plaatse verslag mag doen van elke training, kwalificatie en race, maar ook interviews kan afnemen met de Formule 1-coureurs. Grand Prix Radio wordt daarnaast ook marketingpartner van Formula One Management en zal hiervoor de nodige promotionele activiteiten verzorgen. Grand Prix Radio is het enige Nederlandstalige radiostation dat live aanwezig mag zijn vanaf de circuits die deel uitmaken van het officiële Formule 1-wereldkampioenschap.
https://www.grandprixradi...iorechten-voor-2020-2023/
"When you grow up your heart dies"
Verschil is dat die interviews eigendom zijn van Ziggo. Nu heeft GrandPrixRadio de mogelijkheid om zelf interviews te maken. Hoe dit samen gaan met Ziggo geen idee.sjaool schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:03:
[...]
Volgens mij veranderd er dan wezenlijk niet veel. Ze laten nu ook al snippets van interviews die Olav Mol gemaakt heeft horen.
Maar niet heel boeiend voor komend weekend dus
Nog 2 dagen en 53 minuten te gaan

er veranderd wel degelijk wat, even terug naar vorigjaar Monaco, daar waren ze live vanaf een schip, een paar Nederlandse gasten op de boot maar verder geen interview, helemaal niets, want dat mocht niet (geen rechten). nu is de mogelijk om gewoon een coureur aan tafel te laten schuiven e.d. Ik vind het mooi! luister al tijden Grandprix Radio en vind het een mooie aanvulling/sjaool schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:03:
[...]
Volgens mij veranderd er dan wezenlijk niet veel. Ze laten nu ook al snippets van interviews die Olav Mol gemaakt heeft horen.
Ik zou het doen!
Nou ja, we zullen Olav met 2 petten op aan het werk zien.demo31051987 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:06:
[...]
Verschil is dat die interviews eigendom zijn van Ziggo. Nu heeft GrandPrixRadio de mogelijkheid om zelf interviews te maken. Hoe dit samen gaan met Ziggo geen idee.
Maar niet heel boeiend voor komend weekend dus![]()
Nog 2 dagen en 53 minuten te gaan
Ik heb Grandprix Radio ook iedere dag opstaan nu ik thuiswerk. Er zijn nog wel wat verbeteringen te doen daar want het nieuws klinkt soms nergens naar. Verder is de muziek een behoorlijke mix tussen oud en nieuw wat ik wel prettig vind.rammes schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:06:
[...]
er veranderd wel degelijk wat, even terug naar vorigjaar Monaco, daar waren ze live vanaf een schip, een paar Nederlandse gasten op de boot maar verder geen interview, helemaal niets, want dat mocht niet (geen rechten). nu is de mogelijk om gewoon een coureur aan tafel te laten schuiven e.d. Ik vind het mooi! luister al tijden Grandprix Radio en vind het een mooie aanvulling/
[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 01-07-2020 10:20 ]
"When you grow up your heart dies"
Ga er maar vanuit dat de grootste pet grandprix radio gaat worden.sjaool schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:18:
[...]
Nou ja, we zullen Olav met 2 petten op aan het werk zien.
[...]
Ik heb Grandprix Radio ook iedere dag opstaan nu ik thuiswerk. Er zijn nog wel wat verbeteringen te doen daar want het nieuws klinkt soms nergens naar. Verder is de muziek een behoorlijke mix tussen oud en nieuw wat ik wel prettig vind.
PSN: McMillan0984
Het is ook maar een voorbeeld, de eerste naam die mij te binnen schoot. Wij hebben geen van 2 een onderzoek gedaan bij Ferrari of ons beeld klopt. Dus...geen aannames doenRobertMe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ferrari lijkt me nu juist een slecht voorbeeld. Volgens mij werken die met "Ben je Italiaans? Hier een krabbel zetten". De enige niet-Italiaanen bij Ferrari zijn Vettel, Leclerc en Jock Clear wat ik me zo snel kan bedenken.
1 pet ging al regelmatig mis. Ik ben blij met mijn F1TV abbo, alhoewel ik sterke twijfels heb of dat wel gaat werken als de boel weer opstart ..sjaool schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:18:
Nou ja, we zullen Olav met 2 petten op aan het werk zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die man is een biologisch wonder
Zijn eerste dochter is al 65

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Biologisch wonder? Je schrijft rijk en bekend verkeerd.alexbl69 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:00:
Bernie Ecclestone (89) vader geworden van zoon
Die man is een biologisch wonder.
Ook leuk om op de middelbare school te vertellen dat je een oudere zus hebt. Zie de reactie van zijn klasgenoten al voor me.
Is ze 18? Nee 81 😂😂😂
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
maar t kind zal later blij zijn dat t leeftRene schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:05:
Lekker egoïstisch ook. Je zoon laten opgroeien zonder de keuze om een vader te hebben.
Ook leuk om op de middelbare school te vertellen dat je een oudere zus hebt. Zie de reactie van zijn klasgenoten al voor me.
Is ze 18? Nee 81 😂😂😂
Ik zou het doen!

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zei er iemand black Arrows?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4N1IH6jNGVBsWUTwGruhO7pp.jpg?f=user_large)
Dit is dus de de Arrows A19 uit 1998. Absoluut geen lelijkerd als je het mij vraagt.
Bonusvraag: wie zit er hier achter het stuur?
Ik weet niet wat ik erger vind.. Dat zijn eerste dochter al 65 is of zijn huidige vrouw 44..alexbl69 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:00:
Bernie Ecclestone (89) vader geworden van zoon
Die man is een biologisch wonder.
-
Als de wereld aan je voeten ligt, geef hem eens ongelijk. Hij is de Hugh Hefner Light versie.Edd schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet wat ik erger vind.. Dat zijn eerste dochter al 65 is of zijn huidige vrouw 44..
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Honderden miljoenen op een bankrekening krijgen op je 18e, en hoogstwaarschijnlijk een overleden vader binnen nu en tien jaar. Kan haast niet fout gaan toch?DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:47:
Ach, op je achttiende verjaardag waarschijnlijk toegang krijgen tot een bankrekening met daarop tientallen, zo niet honderden miljoenen is ook niet verkeerd.
Nee, hierop jaloers zijn gaat me toch echt niet lukken.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Ik kan me voorstellen dat ze vanwege alle problematiek nu onderling hebben besloten om dit verder maar te laten - F1 kan immers even geen slechte publiciteit gebruiken - maar tegelijkertijd was vooral RB erg fel tegen de doofpot oplossing tussen FIA en Ferrari....
Ik vind eigenlijk nog steeds dat er volledige transparantie moet komen, maar ik begrijp ook dat het voor de sport nu niet de juiste timing is.
Ik hoor er echter niemand meer over?
Vermoed dat je het bij het rechte eind hebt... de F1 heeft op dit moment al genoeg problemen en zit niet te wachten op een 'zelf gecreëerd' probleem. Dat laatste klopt natuurlijk niet helemaal, maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoelCousinBoneless schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:56:
Ik lees trouwens al tijden niks meer over Ferrari-gate. Is dit nu 'dankzij' Corona ondergesneeuwd?
Ik kan me voorstellen dat ze vanwege alle problematiek nu onderling hebben besloten om dit verder maar te laten - F1 kan immers even geen slechte publiciteit gebruiken - maar tegelijkertijd was vooral RB erg fel tegen de doofpot oplossing tussen FIA en Ferrari....
Ik vind eigenlijk nog steeds dat er volledige transparantie moet komen, maar ik begrijp ook dat het voor de sport nu niet de juiste timing is.
Ik hoor er echter niemand meer over?
Maar voor wat betreft Ferrari, er waren toch ernstige twijfels of ze dit jaar überhaupt mee zouden kunnen komen? Ook daar hoor je eigenlijk helemaal niks meer over.
Nou ja, het antwoord zal de komende dagen vanzelf komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[Conspiracy-mode/on]alexbl69 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:05:
[...]
Vermoed dat je het bij het rechte eind hebt... de F1 heeft op dit moment al genoeg problemen en zit niet te wachten op een 'zelf gecreëerd' probleem. Dat laatste klopt natuurlijk niet helemaal, maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Maar voor wat betreft Ferrari, er waren toch ernstige twijfels of ze dit jaar überhaupt mee zouden kunnen komen? Ook daar hoor je eigenlijk helemaal niks meer over.
Nou ja, het antwoord zal de komende dagen vanzelf komen.
Stel dat Ferrari écht tegenvalt. Misschien dat dat een consequentie is van de onderlinge afspraak. 'Ok, wij stoppen met vervolgen, maar jullie floppen dit seizoen!'.
En om dat niet te obvious te maken presenteert Ferrari nu al vast allerlei redenen waarom ze zo gaan tegenvallen - die uiteraard niets te maken hebben met een aangepaste (legaal gemaakte) motor...
[/Conspiracy-mode]
Meteen na de testdagen gingen er al geruchten de ronde dat Ferrari van de FIA verplicht een compleet nieuwe motor moest bouwen (waarvan de FIA de werking wel zou snappen / kon controleren). Dus in die zin zou dat niet eens een nieuwe conspiracy zijn.CousinBoneless schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:14:
[...]
[Conspiracy-mode/on]
Stel dat Ferrari écht tegenvalt. Misschien dat dat een consequentie is van de onderlinge afspraak. 'Ok, wij stoppen met vervolgen, maar jullie floppen dit seizoen!'.![]()
En om dat niet te obvious te maken presenteert Ferrari nu al vast allerlei redenen waarom ze zo gaan tegenvallen - die uiteraard niets te maken hebben met een aangepaste (legaal gemaakte) motor...
[/Conspiracy-mode]
Daarnaast meen ik dat er ook iets met Mercedes aan de hand was? Volgens mij hadden eerst alle teams samen bij de FIA geklaagd dat deze doofpot niet door de beugel kon en stelden een ultimatum. En ineens trok Mercedes (+ al hun klanten) zich terug? Zoiets staat mij bij in ieder geval.
Ik denk toch dat ik liever geen vader had dan Berni.ScorpionSquad schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:54:
[...]
Honderden miljoenen op een bankrekening krijgen op je 18e, en hoogstwaarschijnlijk een overleden vader binnen nu en tien jaar. Kan haast niet fout gaan toch?![]()
Nee, hierop jaloers zijn gaat me toch echt niet lukken.

Staat hier al meer dan een jaar op. Heerlijke mix inderdaad. Niet teveel gelul ook en daarnaast F1 natuurlijksjaool schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:18:
[...]
Ik heb Grandprix Radio ook iedere dag opstaan nu ik thuiswerk. Er zijn nog wel wat verbeteringen te doen daar want het nieuws klinkt soms nergens naar. Verder is de muziek een behoorlijke mix tussen oud en nieuw wat ik wel prettig vind.
Mijn boefje is liev!
Niks wonder. Wij (mannen) kunnen tot onze laatste snik nageslacht produceren, zolang dat fabriekje goed blijft werken natuurlijk, maar dat is in principe wel het geval. En je hoeft er ook niet heel erg veel inspanning voor te verrichten...
Ja, heel gek was dat niet Remember DAS? Daar dreigen ook verschillende teams over te gaan protesteren. Dus wie weet wil Mercedes vrienden maken bij Ferrari, zodat ze straks weer 2 extra supporters hebben mocht het zover komen.RobertMe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:29:
[...]
En ineens trok Mercedes (+ al hun klanten) zich terug? Zoiets staat mij bij in ieder geval.
Nou Ferrari komt dus met niks. Mercedes met betrouwbaarheidsverbeteringen en Renault is onduidelijk.
Honda daarentegen zou wel eens beperkt kunnen worden in wat ze werkelijk voor 2020 hadden gepland, maar dan alsnog.
https://sportiva.shueisha...01/f1_split_amg/index.phpDit jaar staat Honda op gelijke voet met Mercedes-AMG voor kracht en betrouwbaarheid.
Met het begin van het seizoen 2020 slechts een paar dagen verwijderd, zal Honda op zoek zijn naar hun eigen kracht... Hij toont vertrouwen in zijn eenheid RA620H.
Hoe ver Red Bull Honda is gekomen in drie en een halve maand Vorig jaar, Honda won drie races met Red Bull. Op een rijtje gezet. Echter, hoewel hij zijn zinnen had gezet op het inhalen van de leiders met de Spec 4 die hij in de tweede helft van het seizoen introduceerde, de macht. De eenheid heeft nog geen Mercedes-AMG ingehaald.
Yasuaki Asaki, hoofd van de ontwikkeling van de F1 power unit, herinnert zich: "Ons doel was om het afgelopen jaar de achterstand op Mercedes-AMG in te lopen.
Ons doel was om het afgelopen jaar de achterstand op Mercedes-AMG in te lopen. Maar hoewel we het op grote hoogte goed konden doen, mede dankzij de efficiëntie van de turbo, konden we het niet veel beter doen op kleine hoogtes. We waren trouwens nog steeds aan het verliezen, dat was het resultaat van onze analyse.
Wat Honda's eigen groei betreft, die was in lijn met het plan. De groei van Honda's rivalen overtrof echter onze verwachtingen. Als gevolg daarvan kon Honda ze op het platte land niet inhalen.
Met de RA620H, die we voor 2020 hebben ontwikkeld, kunnen we ons deze keer echter meten met onze concurrenten. Aangenomen wordt dat dit het geval is.
We hebben de auto ontwikkeld met als doel Mercedes-AMG in te halen op het platte land. Dit jaar zijn we erin geslaagd om ze in te halen en we hebben een jaar waarin een van de drie beste teams had kunnen winnen. Als ik daardoor kan doorvechten en het kampioenschap kan winnen, dan is dat nu mijn doel. Dat is mijn doel nu.
Het nieuwe verbrandingsconcept dat in de tweede helft van 2018 werd geïntroduceerd, toen Asagi het roer overnam en samenwerkte met Toro Rosso, is in het modeljaar 2019 en in deze 2020 RA620H overgenomen.
Naarmate de ontwikkeling vordert, zijn er steeds minder gebieden om te ontwikkelen en is het gemakkelijk om in het zware werk te komen. wordt. Maar Honda zegt dat er nog ruimte is om te groeien op dit verbrandingsconcept.
We gaan dit verbrandingsconcept opzuigen. Alleen als je het probeert, kun je zien of er hier extra kracht of ruimte voor verbetering is, en of je het kunt verbeteren. Ik kom er achter dat er een manier is om het te doen (haal de voorstelling eruit) hier weer... Het is een strijd om die dingen zoveel mogelijk te versnellen en zo snel mogelijk op de eindbestemming te komen. .
In die zin is er nog ruimte voor verbetering. Ik zeg dat al heel lang, maar zelfs nu zijn we nog niet op de eindbestemming. Ik dacht dat we er dit jaar bij spec 3 zouden zijn.
De specificatie van de vermogenseenheid wordt dit jaar echter tijdens de openingsronde in Oostenrijk geregistreerd en er worden geen verdere upgrades toegestaan.
De aanvankelijke openingsspecificaties van Honda, die vanaf maart in Melbourne beschikbaar waren, zijn vervangen door de drie maanden. We hebben het in een half jaar verder ontwikkeld; als het seizoen in maart was begonnen, hadden we nu al spec 2 gehad. Het had erin moeten zitten.
Echter, na het uitstel van de opening van het seizoen en de lockdown in Europa als gevolg van de verspreiding van het nieuwe coronavirus. Fabrikanten van aggregaten werden ook gedwongen om zeven weken lang te stoppen... . Als gevolg daarvan konden zij de oorspronkelijke specificatie niet aanvullen.
Honda noemt de voedingseenheid die is voltooid de "Spec 1.1". De vermogenseenheid die Honda had kunnen voltooien werd de 'Spec 1.1' genoemd, maar het leek meer dan een 0.1 te zijn.
We hadden veel vooruitgang geboekt met de Spec.2 tegen de tijd dat het Australische seizoen begon, maar we hadden niet veel tijd om er aan te werken. Door in het nadeel te gaan, werd het bevestigingsproces en andere taken vertraagd, en er waren een aantal dingen die we hebben gemist. We hebben het spel echter kunnen ontwikkelen zoals we hadden verwacht, en ook al was het niet perfect, we hebben gedaan wat we konden doen om het te laten werken. Dit is spec 1.1 van deze Oostenrijkse specificatie.
Sommige, zo niet alle, zijn volledig veranderd. Enkele daarvan zijn de ontwikkeling van MGU-H* met de Honda Jet en brandstof met ExxonMobil. Gezamenlijke ontwikkeling gevolgd door collaboratieve technologie (met andere afdelingen).
MGU-H = Motor Generator Unit-Heat. MGU-H is een afkorting voor Motor Generator Unit-Heat, een apparaat dat warmte-energie uit uitlaatgassen regenereert.
Ten tijde van de test in Barcelona in februari hadden we een fatsoenlijke reactie op de prestaties. Daar lijkt het op. Natuurlijk weten we niet hoe goed zijn rivalen de "shamisen" spelen, maar met de Spec 1.1 heeft Honda zich gericht op het verbeteren van de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de auto. Honda heeft zich gericht op het verbeteren van de betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Dit zal veranderen hoe agressief de auto in de echte wereld kan worden gebruikt.
Het radiobericht 'Engine 11 position 5' dat het gesprek van de stad was tijdens de Grand Prix van Oostenrijk van vorig jaar. maar dat is precies wat het is. Dit is de manier waarop de stroomtoevoer kan worden gedraaid en uitgevoerd, terwijl de voedingseenheid toch schade kan oplopen. Het was een opzet voor het gebruik van het systeem.
Toen ik een jaar geleden in Oostenrijk won, ben ik begonnen met "Motor 11 Positie 2" en vervolgens We gaan aanvallen naar "Positie 7", en we zullen de schadeaccumulatie moeten voorladen voor de volgende ronde en verder, maar we zullen de kracht moeten opvoeren tot Het was een draai. Daarom was het een inhaalspel.
Dat is wat we dit jaar gaan kunnen gebruiken, om agressiever te zijn en te gebruiken. Als je het duurzaam maakt, kun je die dingen doen.
Betrouwbaarheid is het grootste wat we deze keer hebben ontwikkeld, maar naarmate we betrouwbaarder worden, zullen we meer vermogensmodi hebben. Je kunt het gebruiken. Het verbrandingssysteem is ook iets hoger, en ik heb de turbo veranderd naast het verbrandingssysteem in HRD Sakura. Naast de resultaten van de duurzaamheidstest hebben we nagedacht over hoe we het kunnen gebruiken en hoe we het kunnen aanvallen en verdedigen. Dat ben ik ook.
Met de specs voor de Grand Prix van Oostenrijk zal Honda het seizoen 2020 op een hoog niveau afsluiten. Dat moet wel. Ook al zijn wijzigingen toegestaan voor betrouwbaarheidsmaatregelen, de wijzigingen moeten ook door concurrerende fabrikanten worden overeengekomen. Daarom zullen er geen veranderingen worden toegestaan die leiden tot een toename van het vermogen.
Om het risico van een uitbarsting van het moment te vermijden, zal Alfatauri op 24 juni op het Imola circuit zijn voor een Red Bull zal op het Silverstone circuit staan met een 2020 auto met Spec 1.1 vermogen. Het apparaat werd geladen en de shakedown operatie werd uitgevoerd.
Op dit punt zullen we het basissysteem onderweg controleren om na te gaan welke kleine wijzigingen er moeten worden aangebracht. We nemen dan de volledige spec 1.1 versie mee naar de Red Bull Ring.
De RA620H wordt naar de Red Bull Ring gebracht om te zien of deze qua kracht en betrouwbaarheid echt kan tippen aan de Mercedes-AMG. zal niet bekend zijn totdat het deksel wordt geopend. In de laatste drie en een halve maand moet Mercedes-AMG weggelopen zijn, en dat geldt ook voor Ferrari en Renault. Dat kan ik wel zeggen.
Maar de Honda is dit jaar niet langer de "achtervolger" die drie jaar later is begonnen met de ontwikkeling van deze power unit. . Ik zal op hetzelfde podium staan als zij en concurreren als een 'rivaal'.
Dit is de eerste keer in zes jaar dat hij dat doet sinds hij in 2015 terugkeert naar de Formule 1.
saki heeft de auto lange tijd ontwikkeld met het idee dat 2020 het echte jaar van de concurrentie zou worden.
Hij zei: "Tot nu toe heb ik het excuus gebruikt dat ik te laat was om aan de race deel te nemen en dat de ontwikkeling achterbleef. Dat deed ik, maar ik heb niet langer de handicap om drie jaar te laat te beginnen. Van nu af aan is het een spel van vaardigheid en technologie. Wie heeft er nog meer technologie? Als we winnen, hebben we technologie, en als we verliezen, hebben we geen technologie.
En het doel is nu de top. Samen met Red Bull en Max Verstappen zal Honda een uitdaging zijn voor de toppositie.
We gaan hier niet binnenkomen en zeggen: 'We streven naar de tweede plaats,' zei hij. Natuurlijk is het doel om de kampioen te zijn. Voor Honda is het doel om met Mercedes-AMG minstens een 50-50 power unit te zijn. We willen het op dat niveau brengen.
Dus Honda claimt nu tenminste erg dichtbij te zijn op zowel hoogland als laagelandbanen waar het vorig seizoen nog minder was. Verder zou de betrouwbaarheid behoorlijk verbeter zijn waardoor ze langere perioden een hoog vermogen kunnen aanhouden i.p.v te gaan teren op de levensduur zoals ze dus wel vorig jaar in Oostenrijk deden.
Dan Renault waar ze ook claimen het licht dan eindelijk te hebben gezien.
Het kostte tijd, maar Renault is gestegen tot het niveau van de beste motorfabrikanten, zoals vorig seizoen werd bevestigd. In een diepgaand interview, uitgevoerd vóór de pandemie, vertelt Rémi Taffin, technisch directeur van Renault F1 die verantwoordelijk is voor de motoren, ons hoe de Losange een Copernicaanse revolutie heeft teweeggebracht in de manier waarop de V6-hybride met turbolading wordt waargenomen.
EEN WINST VAN 30 PAARDEN PER JAAR
Formule 1 is soms wreed. Zes jaar geleden maakte de koningin van de autosport al een groene revolutie door haar nogal gulzige 2,4-liter atmosferische V8's (160 kg benzine per Grand Prix) te vervangen door kleine 1,6-liter turbo-hybride V6's, die zuiniger zijn (niet meer dan 110 kg brandstof per race), betrouwbaarder en net zo krachtig.
De dapperheid van de motorfabrikanten, uitgewist door fanatieke kritiek op het lage geluidsniveau en de extreme geavanceerdheid van dure aandrijflijnen, is bijna onopgemerkt gebleven, omdat de F1 vreemd genoeg niet in staat is om op te bogen op zijn eigen prestaties.
Tegenwoordig levert een vermogenseenheid slechts 1.000 pk, wat een derde minder brandstof verbruikt. Dit vermogen wordt verdeeld tussen 850 pk ontwikkeld door de V6-motor en 160 pk opgewekt door een van de twee elektrische machines (MGU-K). Sinds 2014 is er vooruitgang geboekt, met name bij Renault.
"Aan de elektrische kant hebben we altijd al 160 paarden ontwikkeld", verklaarde Rémi Taffin in zijn kantoor in Viry-Châtillon tijdens een interview voorafgaand aan de pandemie van het coronavirus. Aan de andere kant hebben we op de verbrandingsmotor gemiddeld bijna 30 pk per jaar gewonnen. Soms was het 15, soms wel 60."
"We hebben een eerste grote sprong voorwaarts gemaakt van 2015 tot 2016, evenals over de duur van het kampioenschap van 2016 [toen Renault de voorkamerontsteking introduceerde], wat ons leidde tot 'verzadiging' van ons eerste concept, en de tweede tussen 2018 en 2019, van een vergelijkbare omvang".
Hoewel er veel is gezegd over het hybride karakter van de elektrische V6, is het de goede oude verbrandingsmotor die de meest indrukwekkende vooruitgang heeft geboekt in termen van efficiëntie:
"Motoren zijn niet alleen efficiënt vanwege de hybride component. In feite is er vooral vooruitgang geboekt op het gebied van de verbrandingsmotor, die de efficiëntieketen in gang zet. Het is de thermische V6 die als eerste benzine in een drijvende kracht omzet."
"Aangezien de hoeveelheid brandstof beperkt is, zijn thermodynamische cycli gericht op een hoog rendement, zoals de Miller-cyclus, die we proberen te benaderen. Hoe efficiënter de brandstof wordt verbrand, hoe beter het hele systeem is."
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.bbc.com/sport/formula1/51739796
Vind het nogal raar dat iig de voorgenomen races niet bekend zijn gemaakt, met name vanwege upgrade planningen, motorgebruik, etc, etc.
Toch een beetje alsof je zegt: we beginnen de wedstrijd, maar weten nog niet precies wanneer het is afgelopen... Changing the rules during the game... Wat als Max na 8 races 3 punten voor Hamilton staat, en er dan opeens nog een race blijkt te zijn? Lijkt me redelijk arbitrair om dat voorafgaand aan het seizoen (ook al kan er natuurlijk altijd iets afgelast worden) niet vast te stellen.
Teams weten meer dan ons uiteraard. Schijnbaar zijn er ook concrete plannen geweest om naar Brazilië te gaan, werd er al door een firma gewerkt aan het logistieke verhaal, en is dat nu weer in de ijskast gezet.Dentist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:00:
Wat ik me afvraag - hoe kan het dat nog niet vast staat hoe lang het seizoen gaat duren (voorbij de 8 races)?
Vind het nogal raar dat iig de voorgenomen races niet bekend zijn gemaakt, met name vanwege upgrade planningen, motorgebruik, etc, etc.
Toch een beetje alsof je zegt: we beginnen de wedstrijd, maar weten nog niet precies wanneer het is afgelopen... Changing the rules during the game... Wat als Max na 8 races 3 punten voor Hamilton staat, en er dan opeens nog een race blijkt te zijn? Lijkt me redelijk arbitrair om dat voorafgaand aan het seizoen (ook al kan er natuurlijk altijd iets afgelast worden) niet vast te stellen.
Daarnaast is en blijft het hele corona verhaal nu eenmaal een bijzondere situatie. En andersom kan natuurlijk ook, dat ze 15 races aankondigen, en over 2 maanden breekt de pleuris weer uit. Of dus zoals nu waarschijnlijk, Brazilië op een voorlopige, interne, kalender zetten, en vervolgens laait de boel daar weer op.
Ja, maar andersom is niet zo erg, omdat je dat duidelijk kan maken met een regel: als er in een land niet geracet kan worden, nouja, dan wordt er niet geracet. En als er minder dan 8 races zijn, dan kan het geen WK zijn.RobertMe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:08:
[...]
Teams weten meer dan ons uiteraard. Schijnbaar zijn er ook concrete plannen geweest om naar Brazilië te gaan, werd er al door een firma gewerkt aan het logistieke verhaal, en is dat nu weer in de ijskast gezet.
Daarnaast is en blijft het hele corona verhaal nu eenmaal een bijzondere situatie. En andersom kan natuurlijk ook, dat ze 15 races aankondigen, en over 2 maanden breekt de pleuris weer uit. Of dus zoals nu waarschijnlijk, Brazilië op een voorlopige, interne, kalender zetten, en vervolgens laait de boel daar weer op.
Dat kan dus niet met races toevoegen NADAT je het kampioenschap gestart bent. Dat is net als met racen: als het keihard regent kan de wedstrijd worden afgevlagd. Er worden nooit rondes toegevoegd nadat de race is gestart.
Beter dan het spiegelbeeld: 15 races plannen en dan na race 8 alles cancellen...Dentist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:00:
Wat ik me afvraag - hoe kan het dat nog niet vast staat hoe lang het seizoen gaat duren (voorbij de 8 races)?
Je kunt nu niet met zekerheid vooruit plannen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
FOM heeft al lang aangegeven dat hun target 15 races is. Dus qua rekening houden kampioenschap kan dat, maar je weet als coureur ook dat je elke race maximaal moet presteren omdat het zo afgelopen kan zijn.Dentist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:51:
[...]
Ja, maar andersom is niet zo erg, omdat je dat duidelijk kan maken met een regel: als er in een land niet geracet kan worden, nouja, dan wordt er niet geracet. En als er minder dan 8 races zijn, dan kan het geen WK zijn.
Dat kan dus niet met races toevoegen NADAT je het kampioenschap gestart bent. Dat is net als met racen: als het keihard regent kan de wedstrijd worden afgevlagd. Er worden nooit rondes toegevoegd nadat de race is gestart.
En zolang er geen duidelijkheid is over Abu Dhabi kun je er ook vanuit gaan dat de kalender nog niet compleet is. Immers is die contractueel de seizoensafsluiter en zijn er al allemaal geruchten over 2x Bahrein opgevolgd door Abu Dhabi op het eind.
En daarnaast, nogmaals, het is en blijft een bijzondere situatie waar FOM geen controle over heeft. Ze kunnen veel plannen, maar of het gaat gebeuren? Er waren ook hardnekkige geruchten over Imola, die schijnt intussen weer afgeschreven te zijn. Idem dito voor Hockenheim volgens mij. Daarvoor terug zou er dan weer een race in Portugal komen. Zoals gezegd, blijkbaar waren ze Brazilië al aan het plannen, en weer afgeblazen. De hele situatie blijft gewoon een groot moving target, en er zijn maar twee dingen duidelijk: en dat is dat er voor nu een kalender is met 8 races, en dat FOM probeert er om en nabij de 15 van te maken. Meer "toezeggingen" zijn op dit moment gewoon onmogelijk. Immers kan over 2 maanden, na die 8 maanden, de situatie met corona weer helemaal veranderd zijn. Zoals dus in januari al was aangekondigd dat er dit jaar geen race in China zou zijn. 4, 5 maanden later en er zijn geruchten over een dubbele GP van China.
Maar dat betekent niet dat je geen regels kan opstellen omtrent het kampioenschap. Want daar heb je als organisatie wel invloed op (het is ongeveer het enige waar je invloed op hebt op dit moment), en dat is wat je moet doen om de sport zuiver te houden. Het gaat om grote sportieve en financiele belangen.
Wat als er na 8 races een Melbourne-scenario de kop opsteekt, waarbij de teams moeten kiezen of er nog een race wordt gereden of niet? Wie bepaalt dan? En wat als er na de 15 races opeens nog 3 races gereden zouden kunnen worden? Doen? Of niet?
Het verschil tussen minder races of meer races is overmacht vs keuze. Omdat het moet vs omdat het kan. En juist dat laatste scenario is gevaarlijk voor de integriteit van het kampioenschap.
Wie zegt dat die regels er niet zijn? Wij als buitenstaander hebben daar geen zicht op. Zo ben ik er ook van overtuigd dat alle teams nu een contract hebben moeten tekenen dat ze moeten komen opdagen, ook als er één, twee, drie besmettingen in het team zijn. En dat ze zich niet meer zomaar kunnen terugtrekken zoals McLaren in Australië (en al helemaal niet zoals de andere teams die zich vervolgens terugtrokken).Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:18:
Maar dat betekent niet dat je geen regels kan opstellen omtrent het kampioenschap. Want daar heb je als organisatie wel invloed op (het is ongeveer het enige waar je invloed op hebt op dit moment), en dat is wat je moet doen om de sport zuiver te houden. Het gaat om grote sportieve en financiele belangen.
Zie hierboven. Ik ben er van overtuigd dat de teams niks te zeggen hebben over of er wel of niet geraced wordt.Wat als er na 8 races een Melbourne-scenario de kop opsteekt, waarbij de teams moeten kiezen of er nog een race wordt gereden of niet? Wie bepaalt dan? En wat als er na de 15 races opeens nog 3 races gereden zouden kunnen worden? Doen? Of niet?
Maar hoe zie je dat voor je? FOM moest dan al een, twee maanden terug een kalender publiceren met ~15 races? En het publiceren van die races betekent dan ook dat alles definitief is vastgelegd. Circuits afgehuurd op kosten van FOM (want normaal betaald de organisator, en die halen hun inkomsten uit kaartverkoop, en dat is er nu niet dus die organisatoren betalen geen cent), alle logistiek geregeld, contracten met transportbedrijven om de boel over de wereld te verschepen en te vliegen, contracten met Pirelli om voor 15 races banden te produceren, .... En vervolgens is er een nieuwe corona uitbraak en wordt alles afgeblazen, wie gaat dan voor de kosten opdraaien? Want overal zullen "boetes" op staan als het contract niet wordt nageleefd. Dat was ook het hele probleem in Australië. Als een team zich terugtrekt krijgt het team een flinke boete, als FOM de race afblaast moeten die een flinke boete aan de organisator betalen, als de organisator afblaast moet die ook een flinke boete betalen. Dat was de hele reden waarom het in Australië tot 1, 2 uur voor FP1 duurde voordat het hoge woord eruit kwam. Niemand durfde de trekker over te halen, want afzeggen betekende een schadepost van vele miljoenen. Nu dus weer een volledige kalender vastleggen met een flink risico dat er weer races afgezegd moeten worden is wat dat betreft dan ook een enorm risico. FOM wil zich nu gewoon niet vastleggen aan specifieke races. Juist omdat alles zwart op wit moet staan als je zoiets bekend maakt. En vanaf dat moment kunnen ze ook niet meer terug.Het verschil tussen minder races of meer races is overmacht vs keuze. Omdat het moet vs omdat het kan. En juist dat laatste scenario is gevaarlijk voor de integriteit van het kampioenschap.
De regel is minimaal 8 races, anders is er geen kampioenschap. Ligt gewoon vast in de sporting regulations.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:18:
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat er veel onzekerheid is en niet alles te plannen valt.
Wat als er na 8 races een Melbourne-scenario de kop opsteekt, waarbij de teams moeten kiezen of er nog een race wordt gereden of niet? Wie bepaalt dan? En wat als er na de 15 races opeens nog 3 races gereden zouden kunnen worden? Doen? Of niet?
Het verschil tussen minder races of meer races is overmacht vs keuze. Omdat het moet vs omdat het kan. En juist dat laatste scenario is gevaarlijk voor de integriteit van het kampioenschap.
De Fom/FIA/Liberty zullen ook duidelijke scenarios hebben wat ze gaan doen gaandeweg qua additionele races. Ws is dit ook met de teams gecommuniceerd. Maar dat soort dingen is niet handig om out in the open te gooien.
Ik zie het probleem niet eigenlijk.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:18:
Er staat volgens mij ergens in de regels (die gewoon openbaar zijn, zoek maar bij de FIA site) hoeveel races er minimaal moeten zijn om een kampioen aan te kunnen wijzen. Er is aangegeven dat ze gezien de omstandigheden er naar streven minimaal 15 races te hebben. Lukt dat niet, worden het er 10 ofzo. Als dat volgens de regels voldoende is, is er een kampioen. Nogmaals: ik zie het probleem niet.
We zitten niet op school waar iedereen zit te rekenen dat ze alleen maar goed hoeven te leren voor de laatste toets om daarmee hun gemiddelde op orde te hebben. Nee, we zijn hier professioneel aan het racen en je doet elke race je uiterste best om 100% resultaat te behalen. Niet janken na 14 races terwijl er 15 zouden zijn dat je met die ene race nog nét even had kunnen scoren. Nee, je hebt 14 races de kans gehad, néém die kans dan ook.
Elk kampioenschap dat door de FIA wordt gereguleerd: https://www.fia.com/regulationsRobertMe schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:02:
[...]
Wie zegt dat die regels er niet zijn? Wij als buitenstaander hebben daar geen zicht op. Zo ben ik er ook van overtuigd dat alle teams nu een contract hebben moeten tekenen dat ze moeten komen opdagen, ook als er één, twee, drie besmettingen in het team zijn. En dat ze zich niet meer zomaar kunnen terugtrekken zoals McLaren in Australië (en al helemaal niet zoals de andere teams die zich vervolgens terugtrokken).
Daarin is artikel 41 overigens interessant, omdat het in detail beschrijft wanneer een race gestopt wordt, of niet wordt gehouden.
Ik snap wat je zegt, maar dat argument maakt het kampioenschap niet zuiver. Ook als er geen corona zou zijn, is dat een risico (veel kleiner, maar toch). Het probleem is dus, je zal je moeten vastleggen OMDAT je een kampioenschap organiseert.[...]
Maar hoe zie je dat voor je? FOM moest dan al een, twee maanden terug een kalender publiceren met ~15 races? En het publiceren van die races betekent dan ook dat alles definitief is vastgelegd. Circuits afgehuurd op kosten van FOM (want normaal betaald de organisator, en die halen hun inkomsten uit kaartverkoop, en dat is er nu niet dus die organisatoren betalen geen cent), alle logistiek geregeld, contracten met transportbedrijven om de boel over de wereld te verschepen en te vliegen, contracten met Pirelli om voor 15 races banden te produceren, .... En vervolgens is er een nieuwe corona uitbraak en wordt alles afgeblazen, wie gaat dan voor de kosten opdraaien? Want overal zullen "boetes" op staan als het contract niet wordt nageleefd. Dat was ook het hele probleem in Australië. Als een team zich terugtrekt krijgt het team een flinke boete, als FOM de race afblaast moeten die een flinke boete aan de organisator betalen, als de organisator afblaast moet die ook een flinke boete betalen. Dat was de hele reden waarom het in Australië tot 1, 2 uur voor FP1 duurde voordat het hoge woord eruit kwam. Niemand durfde de trekker over te halen, want afzeggen betekende een schadepost van vele miljoenen. Nu dus weer een volledige kalender vastleggen met een flink risico dat er weer races afgezegd moeten worden is wat dat betreft dan ook een enorm risico. FOM wil zich nu gewoon niet vastleggen aan specifieke races. Juist omdat alles zwart op wit moet staan als je zoiets bekend maakt. En vanaf dat moment kunnen ze ook niet meer terug.
En dat risico is prima te mitigeren door de overeenkomst met circuits te veranderen met een 'als er vanwege overheidswege opgelegde maatregelen niet geracet kan worden, betalen we niet prijs x, maar prijs Y'
Nogmaals: ik snap de redenen waarom het moeilijk zou zijn om een kalender vast te leggen, maar ik ben van mening dat er duidelijke regels zouden moeten zijn voorafgaand aan de start in Spielberg over HOE wordt bepaald of er geraced wordt na de 8 races (die misschien wel 6 worden, of 10, of 18).. Juist omdat er zoveel onzekerheid is, moet je dat met zeer duidelijke criteria ondervangen.
De regel is nog wat uitgebreider. De regel stelt minimaal 8 races op 3 continenten. Maar er is door Ross Brawn gezegd dat deze regel vanuit de FIA niet 100% gevolgd hoeft te worden en dat het kampioenschap na deze 8 races gewoon geldt. De regel m.b.t. de 3 continenten is niet meer van toepassing voor 2020.Requiem19 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:
[...]
De regel is minimaal 8 races, anders is er geen kampioenschap. Ligt gewoon vast in de sporting regulations.
De Fom/FIA/Liberty zullen ook duidelijke scenarios hebben wat ze gaan doen gaandeweg qua additionele races. Ws is dit ook met de teams gecommuniceerd. Maar dat soort dingen is niet handig om out in the open te gooien.
Het probleem is niet het minimum, maar het maximum en de criteria die bepalen of er wel/niet geracet wordt.mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:
[...]
Ik zie het probleem niet eigenlijk.
Er staat volgens mij ergens in de regels (die gewoon openbaar zijn, zoek maar bij de FIA site) hoeveel races er minimaal moeten zijn om een kampioen aan te kunnen wijzen. Er is aangegeven dat ze gezien de omstandigheden er naar streven minimaal 15 races te hebben. Lukt dat niet, worden het er 10 ofzo. Als dat volgens de regels voldoende is, is er een kampioen. Nogmaals: ik zie het probleem niet.
We zitten niet op school waar iedereen zit te rekenen dat ze alleen maar goed hoeven te leren voor de laatste toets om daarmee hun gemiddelde op orde te hebben. Nee, we zijn hier professioneel aan het racen en je doet elke race je uiterste best om 100% resultaat te behalen. Niet janken na 14 races terwijl er 15 zouden zijn dat je met die ene race nog nét even had kunnen scoren. Nee, je hebt 14 races de kans gehad, néém die kans dan ook.
Wat als bleek dat de season-finale waarin Rosberg WK werd toch niet de laatste race was? Dat er daarna nog een race wordt georganiseerd omdat het zo'n mooie show was? En dat Hamilton daarna WK wordt? Dat voldoet aan de minimum eis van 8 races, maar is natuurlijk zo onzuiver als wat.
Juist als je professioneel aan het racen bent, waarin het gaat om miljoenen, dan wil je dit soort dingen afspreken, Corona of niet.
Toen was er heel duidelijk een seizoen van 21 races. Nu is dat niet heel duidelijk door corona. Maar FOM is wel heel duidelijk in dat er nu 8 races zijn en ze naar 15 willen gaan. En zoals gezegd, zolang er geen duidelijkheid is over Abu Dhabi kun je er vanuit gaan dat de kalender niet klaar is. Daarnaast is alles wat FOM/FIA doet in overleg met de teams, en zijn er voldoende dingen waar al een stemming over is geweest waar een unanieme uitslag voor vereist was.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:33:
[...]
Het probleem is niet het minimum, maar het maximum en de criteria die bepalen of er wel/niet geracet wordt.
Wat als bleek dat de season-finale waarin Rosberg WK werd toch niet de laatste race was? Dat er daarna nog een race wordt georganiseerd omdat het zo'n mooie show was? En dat Hamilton daarna WK wordt? Dat voldoet aan de minimum eis van 8 races, maar is natuurlijk zo onzuiver als wat.
Juist als je professioneel aan het racen bent, waarin het gaat om miljoenen, dan wil je dit soort dingen afspreken, Corona of niet.
Het is dus ook niet dat de FOM eenzijdig de hele tijd de regels van het spelletje wijzigd. Het zijn alle spelers die gezamenlijk de nieuwe regels maken en daar unaniem mee akkoord gaan.
En volgens jouw mening kan de FIA dus ook niet beslissen dat de 2021 regels worden uitgesteld naar 2022, want ook dat is een vorm van tijdens het spelletje de regels aanpassen. Of zoals nu dat er dit jaar ineens restricties zijn op de ontwikkelingen van de motoren. Dat zijn allemaal wijzigingen die zijn doorgevoerd terwijl het spelletje al bezig was. Maar de teams, FOM en FIA hebben daarvoor wel unaniem akkoord gegeven.
En hetzelfde zal gelden voor de kalender. Alles zal in samenspraak met de teams zijn. Anders zou er bv ook nu niet meteen een tripple header zijn. Want nadat die er in 2018 was hadden alle teams zich daar ook al tegen uitgesproken. En, nogmaals, de teams zullen echt wel weten waar FOM mee bezig is qua kalender. Maar er valt gewoon niet te plannen.
En hetzelfde geldt ook gewoon in de samenleving. Toen de coronamaatregelingen in gingen zijn ook een berg evenementen (sport en festivals) stilgelegd / gestopt met op grote schaal te plannen. Immers kun je ook nu nog steeds niet weten of bv een festival in bv oktober kan en mag plaatsvinden. Je kunt er wel over overleggen, en proberen duidelijkheid te krijgen, maar garantie heb je nog lang niet.
Maar er zijn ook weer uitzonderingen op de regels die per GP worden toegepast. Zoals nu dit weekend dat er geen bandenwarmers in de pitstraat mogen zijn, of dat er een minimale rondetijd is tijdens een in/outlap. Ook in de standaard situatie zijn er altijd weer uitzonderingen op regels.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:28:
[...]
Elk kampioenschap dat door de FIA wordt gereguleerd: https://www.fia.com/regulations
Daarin is artikel 41 overigens interessant, omdat het in detail beschrijft wanneer een race gestopt wordt, of niet wordt gehouden.
En die vastlegging was er, en is pas aangepast 1 á 2 uur voordat ze zouden beginnen (met FP1 Australië). Dat er onder de bijzondere omstandigheden, waarbij alles al is veranderd nog enige vorm van flexibiliteit wordt gevraagd lijkt mij dan ook niet heel gek.[...]
Ik snap wat je zegt, maar dat argument maakt het kampioenschap niet zuiver. Ook als er geen corona zou zijn, is dat een risico (veel kleiner, maar toch). Het probleem is dus, je zal je moeten vastleggen OMDAT je een kampioenschap organiseert.
Dan organiseer maar een race in Brazilië. Volgens de president aldaar is corona toch maar een griepje. De overheid daar zal de boel toch niet cancellen.En dat risico is prima te mitigeren door de overeenkomst met circuits te veranderen met een 'als er vanwege overheidswege opgelegde maatregelen niet geracet kan worden, betalen we niet prijs x, maar prijs Y'
En hoe doe je dat met andere dingen? Geboekte vluchten, hotels, .... Het heeft gewoon totaal geen zin om dat 4, 5, 6 maanden van tevoren vast te leggen terwijl er 0,0 garantie is dat het door gaat. En daarnaast heeft het ook geen zin om dat naar de fans te communiceren. Voor hun maakt het toch een stuk minder uit. En de teams en dus rijders weten echt wel waar de FOM mee bezig is en welke mogelijke races er zullen zijn.
En wie zegt dat die regels er niet zijn? Of werk je voor een van de teams / FOM? Niet alles wordt (direct) naar buiten gebracht. Onder normale omstandigheden ontvangen de teams ook al de definitieve kalender een maand of zo voordat deze gepubliceerd wordt, juist om de teams de kans te geven hotels en vluchten etc te regelen. En ook dan worden tijdens het seizoen al gesprekken gevoerd over de plannen van de kalender van het jaar erop (voor dit jaar of ze zin hadden in 22 races bv). FOM is geen dictator die alles regelt en de teams onder dwang akkoord laat gaan. Maar 90% van de zaken die de teams aan gaat is allemaal in overleg.Nogmaals: ik snap de redenen waarom het moeilijk zou zijn om een kalender vast te leggen, maar ik ben van mening dat er duidelijke regels zouden moeten zijn voorafgaand aan de start in Spielberg over HOE wordt bepaald of er geraced wordt na de 8 races (die misschien wel 6 worden, of 10, of 18).. Juist omdat er zoveel onzekerheid is, moet je dat met zeer duidelijke criteria ondervangen.
Ik zou het helemaal met je eens zijn, als er niet zoiets was als een max aantal motoren/TCs/MGUs per seizoen, waardoor het aantal races zeker van invloed is op de prestaties. Onzekerheid daarover dus ook. Betrouwbaarheid is een design criterium, dat gaat ineens heel anders wegen.mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:
[...]
De omstandigheden zijn voor iedereen hetzelfde, maar betrouwbaarheid wordt minder relevant bij minder races. Dat zou te compenseren zijn wanneer teams met meer betrouwbare power units vaker een wat agressievere 'mode' zouden kunnen gebruiken, maar dat is niet echt een optie als je niet zeker weet of er 8, 10, 15 of 18 races gereden gaan worden.
alles kan off-topic
Dat geldt alleen voor motoren? En volgens mij is daarvoor nu een nieuwe regel dat ze er minder moeten gebruiken (volgens mij twee stuks, dus 1x wisselen). Dan zit je dus op ~8 races per motor en niet heel anders dan andere jaren.Ankona schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:57:
Hoe gaan ze het nu eigenlijk doen met het aantal motoren, versnellingsbakken, drinkbekers en andere zaken die bij te vaak vervangen een gridstraf opleveren?
De regel m.b.t. de versnellingsbak gaat niet over een aantal bakken dat je tijdens een seizoen mag gebruiken. De regel stelt 6 achtereenvolgende events (/zater- en zondagen). Of een seizoen bestaat uit 8, 15 of 22 races maakt dan dus niet uit. Elke 6 races mag je straffeloos wisselen.
alles kan off-topic
Maar het wordt niet zo spontaan besloten. Het zal echt niet zo zijn dat er na de 'laatste' race ineens nóg een race komt. Nee, afhankelijk van hoe eea zich ontwikkeld wordt er, laten we zeggen, na een race of 10 besloten dat er nog 3 komen na de 15de race.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:33:
[...]
Het probleem is niet het minimum, maar het maximum en de criteria die bepalen of er wel/niet geracet wordt.
Je moet niet naar problemen zoeken waar ze niet zijn. Ik kan nog een stuk of 10 vreemde scenarios bedenken die heel erg oneerlijk zijn. Maar de kans dat het zo gaat is nihil natuurlijk. Dat lijkt mij in ieder geval duidelijk.
Maar dan geldt hetzelfde lijkt mij. Er zal (lijkt mij in ieder geval) wel iets afgesproken zijn dat het streven is om 15 races te organiseren en 18 als het kan, waarbij er voor een bepaalde datum bekend moet zijn of het er 15 blijven of toch nog 18 worden. Tegelijkertijd kan het natuurlijk ook weer zo zijn dat het dan alsnog 15 wordt, als er ergens ineens weer de pleuris uitbreekt.Bundin schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ik zou het helemaal met je eens zijn, als er niet zoiets was als een max aantal motoren/TCs/MGUs per seizoen, waardoor het aantal races zeker van invloed is op de prestaties. Onzekerheid daarover dus ook. Betrouwbaarheid is een design criterium, dat gaat ineens heel anders wegen.
Ik denk dat alles wat wij hier kunnen bedenken ook al door de teams de FIA is bedacht. Er zal allemaal best wel over gesproken zijn en ik denk dat de teams wel op safe zullen spelen om te voorkomen dat de race 16, 17 en 18 rokend af moeten sluiten.
Neen. Nieuwe motoren tellen vanaf het uitrijden van de pitlane. Gezien niemand de pitlane is uit gereden telt die motor dus ook niet.Ankona schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:05:
En telt het (inmiddels verouderde) Melbourne blok dan mee?
Mja als de afgelopen periode iets heeft aangetoond dan is dat regels die vast lijken te staan, helemaal niet zo vast lijken te staan. Een WK of Olympische Spelen kan worden uitgesteld. Een kalender kan worden omgegooid waarbij zelfs een baan 2 races organiseert.mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:
[...]
Als dit jaar het kampioenschap uit 5 races bestaat op 1 continent. Dan bestaat het seizoen uit 5 races op 1 continent. Iedereen zal er minder waarde aan hechten, maar dat boeit verder weinig. Volgend jaar weer een kans.
Verder neem ik aan dat Bahrein en Abu Dhabi nog gewoon gaan gebeuren, die staan met een grote zak geld af te tikken "zeg maar stop" hoeveel het kost voor F1 om daar heen te gaan.
Er zijn nu ook geruchten over Canada, China, etc. Dat komt heus wel goed. Zoals ze het nu doen is ook om aan te tonen dat ze genoeg maatregelen hebben getroffen dat een weekend prima gedaan kan worden als ze zich eraan houden.
En qua motoren of andere limitaties: dan is het maar zo. Hebben ze een jaartje mazzel. Het draait er gewoon om dat je de meeste punten hebt, of dat na 8 races, 15 races of 22 races is. Heb je een motor meer gebruikt, gefeliciteerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2020 10:17 ]
Formula 1 and Spotify Announce new podcast series
As Formula 1 returns to racing this week, F1 and Spotify have announced an all new podcast series partnership, bringing fans the latest news, updates, and exclusive interviews from Formula 1’s biggest names.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En waar is precies bepaald hoe gaat besluit wordt genomen? Juist dat is mijn punt. Het is een professionele sport waarin miljoenen omgaan, niet een "we beginnen gewoon en zien wel wat we uitkomen" aanpak. Zelfs niet met corona. Anders waren er wel sprintraces met reverse grids geweest, maar het belang van Mercedes was te groot.mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:06:
[...]
Maar het wordt niet zo spontaan besloten. Het zal echt niet zo zijn dat er na de 'laatste' race ineens nóg een race komt. Nee, afhankelijk van hoe eea zich ontwikkeld wordt er, laten we zeggen, na een race of 10 besloten dat er nog 3 komen na de 15de race.
In werkelijk waar elke sport met een kampioenschap zijn dit soort dingen geregeld en vooraf gecommuniceerd. Het probleem is niet dat er nooit dingen zullen gebeuren waardoor teams worden benadeeld, het probleem is dat die situatie normaal gesproken in de regels wordt afgedekt, vooral omdat er nogal een verschil is in je ontwikkeltraject, race strategy, etc etc. Als je dat afhankelijk maakt van een arbitraire beslissing, krijg je absoluut gedonder. En dat doet afbreuk aan het aanstaande kampioenschap van Max.
Is dat waarom je je hier zo druk over maakt?Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:
En dat doet afbreuk aan het aanstaande kampioenschap van Max.
In ieder geval is achterkamertjespolitiek in de Formule 1 dood normaal. Waar in de regels staat bv dat de FIA achter gesloten deuren dealtjes mag sluiten over (het vermoeden van) valsspelen?
En uit alle beslissingen die er tot nu toe zijn genomen over dit seizoen is het hartstikke duidelijk dat alles op basis van een unanieme stemming gaat. Dat jij geen document/regel hebt gezien waarin staat dat dat zo is (unaniem besluit nodig) betekent niet dat dat niet zo is en niet op papier staat. Overigens heb ik ook het idee dat dit wel ergens in de gewone regels staat. Dus iets m.b.t. "gedurende het lopende seizoen wijzigingen doorvoeren mag alleen als de teams, FOM en FIA unaniem akkoord zijn". Dat is in ieder geval de indruk die ik over houd aan alle interviews met de teambazen die ik heb gezien, als het over stemmen gaat.
Dat weet ik ook niet. Maar je doet nu net of het supergeheim is, maar dat is alleen omdat WIJ niet weten hoe die besluitvorming gaat. Ik denk dat het binnen niet afzienbare tijd bekend zal worden hoe eea verloopt. Maar het is denk ik altijd in overleg met de teams en de organisatie. Je moet dergelijke dingen ook ruim vooraf plannen; je kunt niet beslissen dat je over een maand in Brazilië rijdt.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:13:
[...]
En waar is precies bepaald hoe gaat besluit wordt genomen? Juist dat is mijn punt.
Binnen de F1 gelederen is al lang bekend hoe ze eea beslissen, wie de knopen wanneer moet doorhakken. Je maakt je druk om een aanstaand kampioenschap van Max... Is het daar niet een klein beetje vroeg voor?
Het feit dat je als kijker niet weet waar je nou exact naar zit te kijken, doet afbreuk aan de integriteit van het kampioenschap. Dat is mijn enige (principiele) punt.mphilipp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:45:
[...]
Dat weet ik ook niet. Maar je doet nu net of het supergeheim is, maar dat is alleen omdat WIJ niet weten hoe die besluitvorming gaat.
Als het seizoen 8 races is, waarvan de meerderheid op banen die RB zou liggen, dan lijkt me dat niet.. maarja, als het seizoen opeens ook banen gaat bevatten die Hamilton goed liggen, dan wordt het een ander verhaal.Je maakt je druk om een aanstaand kampioenschap van Max... Is het daar niet een klein beetje vroeg voor?
We wachten af wat er gaat gebeuren, maar het zou me niets verbazen als dit de nodige discussie gaat opleveren gedurende het seizoen.
Dus jij denkt niet dat het op een of andere manier vrij snel bekend wordt hoe eea gaat verlopen en wie wanneer dat allemaal beslist? Ook journalisten vragen zich dit af. Het zou raar zijn als niemand die vraag een keer stelt. Nogmaals: je doet net of het van ons wordt weggehouden of in ieder geval geheim is ofzo. Ik maak mij totaal geen zorgen, want ik ga er gewoon vanuit dat men hier over heeft nagedacht en samen met de team alles heeft afgetikt. Maar de onzekere natuur van de corona toestand levert nu eenmaal een aantal onbekende variabelen op. Geduld, en alles ontvouwt zich voor ons.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Het feit dat je als kijker niet weet waar je nou exact naar zit te kijken, doet afbreuk aan de integriteit van het kampioenschap. Dat is mijn enige (principiele) punt.
Ik heb totaal niet het idee dat dit bewust of onbewust geheim wordt gehouden. Ik vind het alleen niet handig en correct.
Je zegt het zelf al. Er is een tijd van onzekerheid. Dit is ook besproken met de teams. De kalender blijft onzeker tot de races in Bahrein en Abu Dhabi en zelfs die zijn nog niet zeker. De teams weten dat de wens van de FIA is om 15 to 18 races te doen dit seizoen.Dentist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:49:
Voor de duidelijkheid, nogmaals: mijn enige principiële standpunt is dat voor de integriteit van de sport de regels en kalender voorafgaand aan het kampioenschap duidelijk moeten zijn voor iedereen: organisatie, deelnemers, sponsoren en publiek. Dat is iedereen bij gebaat, juist in deze tijd van onzekerheid.
Ik heb totaal niet het idee dat dit bewust of onbewust geheim wordt gehouden. Ik vind het alleen niet handig en correct.
Dus ik neem aan dat alle teams daar ook vanuit gaan. Daarnaast weten de teams zelf ook dat het zomaar kan zijn dat het na oktober weer over is met de pret door een tweede / derde / vierde golf, dan wel een nieuw virus.
Voordeel is dat alle teams hiermee spelen dus iedereen heeft dezelfde 'zekerheid'. Niets is zeker. Zelfs de race van zondag is niet zeker.
---
Ik ben het overigens niet eens met de stelling dat van de 8 races, de meeste gunstig zijn voor Max. Ok, Oostenrijk twee keer en Hongarije is goed. Maar Silverstone, Spanje en Belgie zijn Mercedes gebied en Italie is nog maar de vraag wie de motor het beste open kan zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 03-07-2020 14:55 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Glad there's so much excitement about the new Paddock Pass Podcast on @Spotify. For those of you who still fancy giving it a watch as well, there will also be a version available on https://t.co/WwWo6gVdc5 every Thursday, Saturday and Sunday @F1 https://t.co/puNKy3jXcK
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 3 juli 2020
Er komt dus ook nog een video-versie online.
En ja F1TV gaat even op zijn muil vandaag. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Vorig jaar ook al in het begin problemen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 54% gewijzigd door PatrickC op 03-07-2020 16:11 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:51
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tja het was geen gelukkig huwelijk tussen Ferrari en Vettel, ik mag hopen dat hij een waardiger afscheid kan nemen dan hoe het nu wordt voorgeschoteld."Certainly we have always said to [Vettel] during the winter time privately and publicly that he would have been our first choice, which I confirm," Binotto said.
"It's normal that during the wintertime, many drivers ask us if there are any opportunities to drive for Ferrari, so we [had] certainly been contacted. That didn't change our position, so Seb was our first choice.
"And on top of that the season has not started, so there has been no opportunity even for Seb to be back on track to prove how much he was really motivated to drive for Ferrari, which has been somehow unfortunate for him.”
https://www.formula1.com/...yy3ezTzE1OhXEyVOfVRZ.html
Perspraatjes, geloof er niks van. Die beslissing lag er al veel langer en dat is niet even in een korte periode gemaakt. Daarnaast bedoel je waarschijnlijk waardigertweakduke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:45:
Ferrari heeft dus in corona tijd de beslissing omtrent Vettel heroverwogen.
[...]
Tja het was geen gelukkig huwelijk tussen Ferrari en Vettel, ik mag hopen dat hij een waardig afscheid kan nemen dan hoe het nu wordt voorgeschoteld.
https://www.formula1.com/...yy3ezTzE1OhXEyVOfVRZ.html
[ Voor 27% gewijzigd door Snowdog op 03-07-2020 21:52 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:51
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja even gefixedSnowdog schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:52:
[...]
Perspraatjes, geloof er niks van. Die beslissing lag er al veel langer en dat is niet even in een korte periode gemaakt. Daarnaast bedoel je waarschijnlijk waardiger
Tuurlijk is het een perspraatje, maar het klinkt nu als een slap excuus om van hem af te komen.
Yep, vrij respectloos eigenlijk. Maar goed, ze moeten wat. Waarschijnlijk ook het einde van de carriere Vettel, zie hem niet nog instappen bij een backmarker team. Enige eventuele kans zou RBR zijn, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Erg jammer.tweakduke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:00:
[...]
Ja even gefixed
Tuurlijk is het een perspraatje, maar het klinkt nu als een slap excuus om van hem af te komen.
Jammer ook dat het 2 jaar geleden niet is gebeurd. Dat was een briljant seizoen van Vettel (iig tot de summerbreak). Toen hij in Duitsland (als ik het me goed herinner) eruit crashte was het wel voorbij. Volgens vele fans was het allemaal de fout van Vettel dat Ferrari toen het WDC niet binnenhaalde, maar ik denk nog altijd dat Mercedes na de summerbreak gewoon vele malen sterker was en het allemaal weinig had uitgemaakt.
Ben zeker niet de grootste Vettel fan, maar hij heeft zeker zijn momenten en zeker in qualifying is hij gewoon erg sterk. In de race maakt hij de laatste jaren wel te veel foutjes, maar goed, waarschijnlijk ook weinig coureurs die zo hard moeten pushen om alles eruit te halen in een dergelijke positie.
Hoop dat hij er iig nog een mooi laatste seizoen van kan maken en iig Leclerc kan verslaan. Dan zou het iig nog een enigszins waardig afscheid zijn van een afgeschreven 4-voudig WDC.
Heel vreemd optreden dit, tijdens de opening in Oostenrijk iemand op een enorm podium in een leeg en guur Zandvoort laten draaien en heel enthousiast laten doen zonder enig publiek.
Lijkt alsof hij was geboekt voor de Dutch GP, een annulering weigerde en ze dan maar voor deze bizarre oplossing hebben gekozen om er nog wat van te maken.
Edit: mocht Hamilton er bij zijn geweest dan was het uiteraard het beste publiek ooit...
[ Voor 9% gewijzigd door Homeland op 04-07-2020 22:48 ]
Mja weird. Wellicht is dit niet zozeer geannuleerd vanwege hemzelf maar misschien de crew e.d. die er ook hun brood aan verdienen.Homeland schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:47:
YouTube: Heineken x F1 2020 Season Opener | Oliver Heldens Live DJ Set
Heel vreemd optreden dit, tijdens de opening in Oostenrijk iemand op een enorm podium in een leeg en guur Zandvoort laten draaien en heel enthousiast laten doen zonder enig publiek.
Lijkt alsof hij was geboekt voor de Dutch GP, een annulering weigerde en ze dan maar voor deze bizarre oplossing hebben gekozen om er nog wat van te maken.
Edit: mocht Hamilton er bij zijn geweest dan was het uiteraard het beste publiek ooit...
Dit had alleen wel wat dansers/danseressen kunnen gebruiken haha.
Iets anders: de looks van de stage is wel episch. Maar alleen de DJ die niet een hele geweldige uitstraling heeft, nee dat haalt het niet haha.
Komt ie ook nog naar Spotify of zo?
Verder zie ik hem nergens met een koptelefoon op staan. Doet ie dat vaker zo? Ziet er wat nep uit namelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2020 22:55 ]
Het heeft een zeer hoog "press play and be wild" gehalte, ziet er niet erg live uit.Martinspire schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:52:
[...]
Mja weird. Wellicht is dit niet zozeer geannuleerd vanwege hemzelf maar misschien de crew e.d. die er ook hun brood aan verdienen.
Iets anders: de looks van de stage is wel episch. Maar alleen de DJ die niet een hele geweldige uitstraling heeft, nee dat haalt het niet haha.
Verder zie ik hem nergens met een koptelefoon op staan. Doet ie dat vaker zo? Ziet er wat nep uit namelijk
In principe kan je mixen zonder koptelefoon (al heeft hij dat ding hier en daar wel op, echter maar erg weinig). Tegenwoordig is het zelfs best eenvoudig als je de auto-sync functionaliteit van de CDJ's gebruikt, dan hoef je alleen nog maar het volume van je tracks in de mix te balanceren en eventueel wat botsende frequenties eruit te mixen, kwestie van 6 draaiknopjes en 2 faders.Martinspire schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:52:
[...]
Mja weird. Wellicht is dit niet zozeer geannuleerd vanwege hemzelf maar misschien de crew e.d. die er ook hun brood aan verdienen.
Hoewel het lijkt alsof de draaitafels uit staan op de camera heb ik ergens wel kunnen zien dat er op de display een track liep. Kan zijn dat dat de vooraf gemaakte mix is, maar eerlijk gezegd vind ik de mix van zo'n bedroevende kwaliteit dat ik me zou schamen als dit niet live was. Als het wel live is, dan is hij gewoon niet zo'n goede DJ. Maargoed, dit is wellicht persoonlijke voorkeur, ik vind de stijl ook al helemaal niets bijvoorbeeld.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Nou inderdaad, het ziet er allemaal erg pijnlijk uit. Hij zou zo aan deze compilatie toegevoegd kunnen worden:Homeland schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:06:
[...]
Het heeft een zeer hoog "press play and be wild" gehalte, ziet er niet erg live uit.
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2020 09:39 ]
Funfact: is richard VerschoorIllegal_Alien schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:25:
Verstappen doet ook even mee met de F3 race![]()
[Afbeelding]
en is vroegah, ook een RBR-junior rijder geweest

zal vast te lastig geweest zijn met 2(3, ook Jean Eric Vergne) VER´s in het programma
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Verwijderd
En nu mag hij waarschijnlijk tot 2024 (jaar waarin hij 27 wordt) op de blaren zitten. Want door het nieuwe token-systeem kan Honda niet zoveel ontwikkelen als ze willen en er is nu ook een nieuw token-systeem dat het ontwikkelen van het chassis nagenoeg stillegt. En daar komt in 2021 nog eens een verplichte hap uit de vloer bij die juist auto’s met hoge rake extra hard zal treffen omdat die daarop vertrouwen om de vloer te sealen.
En deze mening baseer je op dat er dit seizoen nog niet één race is gereden?Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:14:
Misschien was het niet zo handig van het Verstappen-kamp om voor de zoveelste keer zijn contract te verlengen zonder ook maar 1 meter te hebben gereden in het nieuwe seizoen.
Mercedes had hem waarschijnlijk wel willen hebben, maar hem nooit de strijd met Hamilton laten aangaan. Na het Rosberg debacle zit Mercedes ook niet te wachten op twee nummer een rijders en zijn ze tevreden met "schoothondje Bottas".Hij had inmiddels al sinds 2018 of 2019 voor Mercedes kunnen rijden maar die constante contractverlengingen pakken slecht uit.
En bevroren motor en chassis geldt volgens mij alleen voor 2020 naar 2021? In 2022 krijg je sowieso weer alles nieuw op auto gebied en volgens mij blijven de ontwikkel vrijheden dan ook. Alleen dan wel onder budget cap en de windtunnel restricties (/voordelen) op basis van uitslag voorgaande jaar.
Motoren durf ik niet te zeggen / niet veel van meegekregen hoe dat zit vanaf 2022. Of die dan wel weer vrij ontwikkeld mogen worden of bevroren blijven.
Verwijderd
De voorsprong van Mercedes is pijnlijk duidelijk.RobertMe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:37:
[...]
En deze mening baseer je op dat er dit seizoen nog niet één race is gereden?
[...]
Mercedes had hem waarschijnlijk wel willen hebben, maar hem nooit de strijd met Hamilton laten aangaan. Na het Rosberg debacle zit Mercedes ook niet te wachten op twee nummer een rijders en zijn ze tevreden met "schoothondje Bottas".
En bevroren motor en chassis geldt volgens mij alleen voor 2020 naar 2021? In 2022 krijg je sowieso weer alles nieuw op auto gebied en volgens mij blijven de ontwikkel vrijheden dan ook. Alleen dan wel onder budget cap en de windtunnel restricties (/voordelen) op basis van uitslag voorgaande jaar.
Motoren durf ik niet te zeggen / niet veel van meegekregen hoe dat zit vanaf 2022. Of die dan wel weer vrij ontwikkeld mogen worden of bevroren blijven.
Voor Verstappen zou Mercedes denk ik een uitzondering maken op de schoothondjes regel.
Motoren zijn bevroren en de komende jaren mogen ze nog 1 aanpassing doen, waarbij dat eerst per seizoen is, daarna 1 per 2 seizoen en daarna helemaal niks. Ook is het aantal uren testbank (waar Honda zoveel geld in stak) per direct fors beperkt.
Anyway we gaan het zien maar ik vrees met grote vrezen.
Zullen we die beslissingen maar aan het Verstappen kamp over laten? Want wij hebben a)geen benul van hoe dat is gegaan b)of hij wel bij Mercedes terecht kan en c)of die RBR zo slecht is als jij het voor det komen.Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:14:
Misschien was het niet zo handig van het Verstappen-kamp om voor de zoveelste keer zijn contract te verlengen zonder ook maar 1 meter te hebben gereden in het nieuwe seizoen.
Ik denk dat zij een veel beter inzicht hebben in de variabelen voor die beslissing. Als buitenstaander is het onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen, want alles wat je beweert is op basis van 'ik denk/vermoed/neem aan'. En zij weten hoe de vork in de steel zit.
Hoewel ze blijkbaar allebei een soort probleem hadden. Ja, ze hebben uiteindelijk wel gewonnen (op de baan dan) maar we weten niet of ze de boel qua performance moeten terugschroeven oid. En of die RBR nog verder open kan. Er is pas één race gereden. Er kan nog van alles gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:54:
[...]
De voorsprong van Mercedes is pijnlijk duidelijk.
Verwijderd
Ik deel enerzijds je hoop, anderzijds de vrees van anderen. We gaan het zien.mphilipp schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:24:
[...]
Zullen we die beslissingen maar aan het Verstappen kamp over laten? Want wij hebben a)geen benul van hoe dat is gegaan b)of hij wel bij Mercedes terecht kan en c)of die RBR zo slecht is als jij het voor det komen.
Ik denk dat zij een veel beter inzicht hebben in de variabelen voor die beslissing. Als buitenstaander is het onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen, want alles wat je beweert is op basis van 'ik denk/vermoed/neem aan'. En zij weten hoe de vork in de steel zit.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport