[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.081 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 22:52
Klopt, maar natuurlijk niet alleen in Engeland bekend. Hij is zeer geïntegreerd en betrokken in Amerika (bijv penthouse in Manhattan) en heeft veel bekende/beroemde vrienden (herinner je het radio moment met Will Smith nog?) welke ook in die cultuur/omgeving leven. Dat ik daar op doelde is natuurlijk ook prima uit de context van mijn bericht is op te maken gezien een Amerikaanse BN'er sowieso al niet kan bestaan, maar een betere omschrijving schoot mij even niet te binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:03
Iets luchtigers dan maar? Mijn youtube algo kwam hiermee op de proppen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 03:46
Het wordt wel echt tijd dat er weer daadwerkelijk geracet wordt. -O- -O- -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
Cancel Engeland maar, zo 2de rangs wat HAM doet, met je afkomst hierop reageren is okee, maar de manier waarop hij dat doet... Zum kotzen zou VET zeggen.Echt zo klaar met mensen die van de gelenheid gebruik maken om te rellen en fik te steken. Gaat helemaal niet meer om George Floyd. Laat HAM lekker voor ie is, nep "as hell" met zijn altijd zelfde uitspraken over het publiek... Om te huilen is hij gewoon.. Dit doet MER geen goed.
En ja, laten we maar racen, maar dan zonder Engeland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:04
TakeAway schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:57:
Cancel Engeland maar, zo 2de rangs wat HAM doet, met je afkomst hierop reageren is okee, maar de manier waarop hij dat doet... Zum kotzen zou VET zeggen.Echt zo klaar met mensen die van de gelenheid gebruik maken om te rellen en fik te steken. Gaat helemaal niet meer om George Floyd. Laat HAM lekker voor ie is, nep "as hell" met zijn altijd zelfde uitspraken over het publiek... Om te huilen is hij gewoon.. Dit doet MER geen goed.
Zullen Russell, Norris, McLaren en Williams (als ze er nog bij zijn?) leuk vinden.
Ben geen fan van HAM en MER (en nee, dat heeft niks met mijn mening te maken over zijn uitspraken), maar de Britse GP afschaffen vanwege controversiële uitspraken van een coureur is het andere uiterste. Niet iedereen die in Silverstone aanwezig is is automatisch HAM fan. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53

rammes

koekebakker 1e klas

misschien is deze discussie meer voor een ander topic.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ach, jij zeurt ook.
Laten we maar racen en dan zonder jouw :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:15
zo 2de rangs wat HAM doet, met je afkomst hierop reageren is okee, maar de manier waarop hij dat doet... Zum kotzen zou VET zeggen.Echt zo klaar met mensen die van de gelenheid gebruik maken om te rellen en fik te steken. Gaat helemaal niet meer om George Floyd. Laat HAM lekker voor ie is, nep "as hell" met zijn altijd zelfde uitspraken over het publiek... Om te huilen is hij gewoon.. Dit doet MER geen goed.
Om eerlijk te zijn, vind ik deze reactie meer "zum kotzen" dan wat hamilton doet. Ik zie geen enkel, maar dan ook geen enkel reden waarom hij niet zou mogen reageren. De helft van de wereld doet het ondertussen maar omdat Hamilton "nep as hell" is, mag hij het niet? Waarom zou een Hamilton dit niet mogen zeggen en bijvoorbeeld een Jordan wel?
En omdat jij niet akkoord bent met één persoon, zullen we maar Engeland overslaan om te racen |:(

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Echt, wat een gekrijs het eerste stukje. Werkt beter dan koffie _O-
Na 4:10 vind ik hem echt wel beter

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:09

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vandaag zou defenitief bekend worden of we dit jaar gaan racen,

Wat zeggen jullie Gaan we racen of gaan we niet racen in 2020? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Een aantal races zijn al wel min of meer goedgekeurd (Oostenrijk, Spa) dus ik vermoed dat er wel gereden gaat worden

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Sand0rf schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:23:
Een aantal races zijn al wel min of meer goedgekeurd (Oostenrijk, Spa) dus ik vermoed dat er wel gereden gaat worden
Dat er een aantal circuits bereidwillend zijn is inderdaad bekend. Groter vraagteken op het moment is wat de UK doet. Als je de UK in wilt moet je IIRC een paar dagen in quarantaine? Voor de britse teams (6,5, Haas werkt vanuit Europa ook in UK) is dat natuurlijk nogal een probleem. Schijnt wel dat Boris Johnson voor een uitzondering heeft gevraagd specifiek voor de F1, maar of dat gaat gebeuren, of al gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 15:07
Ik verwacht dat de races in het VK wel doorgaan. Je ziet ze daar (politiek) echt wel op aan sturen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
G_Dragon schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:16:
Vandaag zou defenitief bekend worden of we dit jaar gaan racen,

Wat zeggen jullie Gaan we racen of gaan we niet racen in 2020? :)
Ik hoop van wel, maar alleen als we een enigszins fatsoenlijk aantal races hebben voor een kampioenschap.
Niet dat iemand zich na 10 races wereldkampioen 2020 mag noemen.

Verder nog wel benieuwd of er nog onverwachte circuits tussen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 09-10 16:03
hansvk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:35:
Ik verwacht dat de races in het VK wel doorgaan. Je ziet ze daar (politiek) echt wel op aan sturen.
https://www.grandprixradi...groen-licht-van-overheid/

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:35

Oekol

waka waka hey hey

De kogel is door de kerk! 8 rondes met races: 2x oostenrijk, 1x hongarije, 2x UK, 1x Spanje, 1x Belgie en 1x Italie. :o :o :o :D :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BJCoaKX.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Oekol op 02-06-2020 11:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:28
Edit: Oekol was mij voor :)

[ Voor 92% gewijzigd door Extigo op 02-06-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Nog een maand geduld en dan rrrrrrace week *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:09

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

YESS!! Dat werd tijd ook :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik schrok heel even met "maar" 8 races, maar onderaan staat gelukkig dat er waarschijnlijk nog meer races worden aangekondigd.

Ik verwacht toch sowieso nog wel een paar races in het Midden-Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Yes, eindelijk iets definitiefs om naar uit te kijken! Let's gooooooo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
"Think I'm crying"

Heerlijk we kunnen weer. Best wel balen dat Belgie gewoon wel door gaat en Zandvoort niet.

[ Voor 41% gewijzigd door loekf2 op 02-06-2020 11:16 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
B-Real schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:14:
Ik schrok heel even met "maar" 8 races, maar onderaan staat gelukkig dat er waarschijnlijk nog meer races worden aangekondigd.

Ik verwacht toch sowieso nog wel een paar races in het Midden-Oosten.
Dat is ook de verwachting, zie:
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2020/04/f1-2020-kalender-3-970x546.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:04
loekf2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:15:
"Think I'm crying"

Heerlijk we kunnen weer. Best wel balen dat Belgie gewoon wel door gaat en Zandvoort niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SIhpLid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
@nachtnet kan aan de slag met het reviseren van een aantal race topics :)

Nog wel afwachten dus hoe de invulling van de weekenden is? Of gewoon overal VT1 en VT2 op vrijdag, VT3 en Q op zaterdag en zondag de race?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

hansvk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:31:

Nog wel afwachten dus hoe de invulling van de weekenden is? Of gewoon overal VT1 en VT2 op vrijdag, VT3 en Q op zaterdag en zondag de race?
Of sprintrace, want dat is ook nog een mogelijkheid.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real

Het weekend inkorten zou misschien best wel eens een mogelijkheid zijn.
Er is geen publiek, dus het programma op het circuit zal veel beknopter zijn. Andere raceklassen zullen er ook beperkt/niet zijn.
Kortom, er is in het programma veel meer tijd om meerder sessies op een dag te doen.

Met wellicht nog een sprintrace, daar heb ik ook al geruchten over gelezen maar ik vind dat (voor mijn gevoel) weer enigszins tegenstrijdig met dubbele weekenden in Oostenrijk en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21

Wom

Afspraken die ik op die dagen had staan allemaal verzet. Fijn dat de bevestiging er is :) Kijk er echt naar uit!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
B-Real schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Het weekend inkorten zou misschien best wel eens een mogelijkheid zijn.
Er is geen publiek, dus het programma op het circuit zal veel beknopter zijn. Andere raceklassen zullen er ook beperkt/niet zijn.
Kortom, er is in het programma veel meer tijd om meerder sessies op een dag te doen.

Met wellicht nog een sprintrace, daar heb ik ook al geruchten over gelezen maar ik vind dat (voor mijn gevoel) weer enigszins tegenstrijdig met dubbele weekenden in Oostenrijk en Engeland.
Op Formula1.com staat: "All the races will be supported by Formula 2 and Formula 3." En: "There are no changes to the formats of either championship, with both set to follow their usual pattern of two races per weekend, with the second of each featuring a reversed grid based on the finishing order of the first. Championship points will also be handed out as per usual."
Dus F2 en F3 programma zoals gebruikelijk. Ik verwacht dat het voor F1 ook zo gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Oekol schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:06:
De kogel is door de kerk! 8 rondes met races: 2x oostenrijk, 1x hongarije, 2x UK, 1x Spanje, 1x Belgie en 1x Italie. :o :o :o :D :D

[Twitter]

[Afbeelding]
Lekker verwarrend, gebruik dan ook de kleuren in de landenblokken waarmee ze de continenten/regios hebben aangeven. Dit had dus in het blauw moeten zijn imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/d89c9883d8baad878ec45b86e9cc2016659c4aa7/?url=https%3A%2F%2Fwww.autoblog.nl%2Ffiles%2F2020%2F04%2Ff1-2020-kalender-3-970x546.jpg

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vanaf juli dus weer race weekend, ben wel benieuwd naar de uiteindelijke invulling. Toch ben ik benieuwd hoe dat gaat bevallen als je 2 raceweekenden achter elkaar hebt op hetzelfde circuit.
De circuits die doorgaan zijn wel de interessantere circuits naar mijn mening, toch nog ergens een klein voordeel.

Ik zal @DaniëlWW2 even wakker schudden :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
hansvk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Op Formula1.com staat: "All the races will be supported by Formula 2 and Formula 3." En: "There are no changes to the formats of either championship, with both set to follow their usual pattern of two races per weekend, with the second of each featuring a reversed grid based on the finishing order of the first. Championship points will also be handed out as per usual."
Dus F2 en F3 programma zoals gebruikelijk. Ik verwacht dat het voor F1 ook zo gaat uitpakken.
Ik doelde niet zozeer op F2 en F3, die had ik wel verwacht.

Meer de overige programma onderdelen op het circuit in zo'n weekend die er nu niet meer zijn. Lokale Clio Cups, demonstraties, parade laps, pitlane walks etc

Dat geeft wel wat lucht in de planning waardoor ze wellicht alles in twee ipv drie dagen kunnen doen (voor zowel F1, F2 als F3 dus). Puur een gedachte van mijzelf, heb er niets over gelezen/gehoord verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nah, dat ga ik zo wel doen. Immers zet ik de topics toch klaar en heb ik de tekst al. Alleen de data en volgorde aanpassen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:07
Mooi.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 21:57
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe snel de teams kunnen schakelen om de fabrieken en het personeel weer te laten draaien om volledig klaar te zijn voor het eerste weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 10:34
Nog maar 4 weken en dan zien we Max voor het eerst boven aan in het wereldkampioenschap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Joostje123 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:05:
Nog maar 4 weken en dan zien we Max voor het eerst boven aan in het wereldkampioenschap?
Hoewel dit natuurlijk mooi zou zijn, zie ik Mercedes (lees: Hamilton) nog altijd als de grootste kanshebber op het kampioenschap. Red Bull zal ongetwijfeld niet stil zitten maar de voorsprong die Mercedes heeft/had is niet zomaar in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Joostje123 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:05:
Ligt eraan of Lewis uit protest niet rijdt :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Herax10NL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Hoewel dit natuurlijk mooi zou zijn, zie ik Mercedes (lees: Hamilton) nog altijd als de grootste kanshebber op het kampioenschap. Red Bull zal ongetwijfeld niet stil zitten maar de voorsprong die Mercedes heeft/had is niet zomaar in te halen.
Lewis onder druk is niet te harden. En het onder druk zetten is iets wat Rosberg in 2016 ook het hele seizoen heeft gedaan en was Rosberg ook teveel en daarom meteen gestopt. Gezien Verstappen afgelopen 2 jaar in Oostenrijk heeft gewonnen en Mercedes afgelopen jaren toch wat issues heeft met de motoren op hoogte zou het mij niks verbazen als Verstappen weer een of twee keer wint in Oostenrijk. Als Mercedes dan ook nog eens wat issues heeft en Hamilton niet tweede wordt maar bv 5e (of erger en uitvalt) dan wil ik Hamilton de rest van het seizoen nog wel eens zien.

Zolang alles bij Hamilton goed gaat is het gewoon een uitmuntende coureur. Maar als het net even niet lekker gaat zit die ook meteen te "janken" op de radio etc. Gisteren bv op YouTube nog eens Brazilie 2019 terug gekeken. Maar de hele manier van communiceren op een gegeven moment blijkt gewoon een grote frustratie uit. En dat is iets wat al vaker is geweest. Als Hamilton niet vooraan rijdt begint die gewoon veel te klagen en raakt die uit zijn ritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 15:12
Hoe zit het trouwens met de ontwikkeling van de auto's?
In maart waren de wintertests, maar we zijn nu 4 maanden verder wanneer de eerste race gereden wordt.
Mochten de teams de auto nog verder doorontwikkelen in deze maanden?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
verstappen33 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:19:
Hoe zit het trouwens met de ontwikkeling van de auto's?
In maart waren de wintertests, maar we zijn nu 4 maanden verder wanneer de eerste race gereden wordt.
Mochten de teams de auto nog verder doorontwikkelen in deze maanden?
Neen, meteen na terugkomst in Australië en de boel is stilgelegd is besloten om de zomerstop en verplichte shutdown naar voren te halen. Deze shutdown wordt rond deze tijd pas opgeheven (vorige week? Deze week?). Volgens mij is het zelfs zo dat bij (sommige?) teams de auto nog in een container van de luchtvracht staat. Simpelweg omdat de shutdown al in gang was gezet voordat de auto was teruggevlogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

funfact of the day

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZf8XfIXgAE05qL?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Nah, dat ga ik zo wel doen. Immers zet ik de topics toch klaar en heb ik de tekst al. Alleen de data en volgorde aanpassen. :)
Hou je er wel rekening mee dat de 2e race in Oostenrijk mogelijk een andere Grand Prix is..
Namelijk de "Grand Prix van Stiermarken" ;)

'Zo heet de tweede F1 Grand Prix op de Red Bull Ring'

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 09-10 11:31
RobertMe schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Neen, meteen na terugkomst in Australië en de boel is stilgelegd is besloten om de zomerstop en verplichte shutdown naar voren te halen. Deze shutdown wordt rond deze tijd pas opgeheven (vorige week? Deze week?). Volgens mij is het zelfs zo dat bij (sommige?) teams de auto nog in een container van de luchtvracht staat. Simpelweg omdat de shutdown al in gang was gezet voordat de auto was teruggevlogen.
Volgens mij was de afspraak om de zomerstop van 2 weken naar voren te halen en is dat misschien verlengd met een week, maar het was de bedoeling dat de teams een verplichte stop hadden in deze periode, niet dat de hele periode gesloten moest zijn. Tenminste, zo had ik het begrepen..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er was recentelijk naar buiten gekomen dat Ferrari alweer +20PK gevonden zou hebben uit hun krachtbron voor 2020, na de wintertesten dus. Het lijkt me dat men dan niet de boel 100% stil heeft gelegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet geldt de zomerstop niet voor de PU fabrieken / R&D. Dat zal dan met deze aangepaste zomerstop wellicht ook het geval zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Melantrix schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Volgens mij was de afspraak om de zomerstop van 2 weken naar voren te halen en is dat misschien verlengd met een week, maar het was de bedoeling dat de teams een verplichte stop hadden in deze periode, niet dat de hele periode gesloten moest zijn. Tenminste, zo had ik het begrepen..
Dit is wat ik zo snel er over vind: https://www.formula1.com/...cnscWtdusvbcufQcpxwH.html

Artikel van 28 april waarin staat dat de shudown nog eens met 4 weken is verlengd, dan zit je dus al op z'n minst richting eind mei, voor zover de op dat moment geldende shutdown niet al langer was (28e bekend gemaakt dat de maatregelen tot X mei met 4 weken zijn verlengd). Ook staat daarin dat kort na Australie de shutdown in is gegaan en al twee keer was verlengd. Oftewel: er is de hele periode een shutdown geweest.

Behalve dan wat in dat artikel staat, en ik ook niet wist, dat zowel bij de teams als de motor fabrikanten 10 man op afstand mogen werken aan langdurige projecten. Waarbij dan wel toestemming verkregen moet worden van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:06:
Er was recentelijk naar buiten gekomen dat Ferrari alweer +20PK gevonden zou hebben uit hun krachtbron voor 2020, na de wintertesten dus. Het lijkt me dat men dan niet de boel 100% stil heeft gelegd.
En @DeKaerften. Wellicht gevonden tussen wintertests en GP Australië? Daarnaast maak ik uit het artikel wat ik hierboven al linkte op dat de shutdown voor motorfabrikanten pas later in is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Het was slechts speculatie van mijn kant, omdat de discussie tijdens de zomerstop 2019 hier ging over het feit, dat de PU faciliteiten wel mochten doorwerken tijdens de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DeKaerften schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:11:
Het was slechts speculatie van mijn kant, omdat de discussie tijdens de zomerstop 2019 hier ging over het feit, dat de PU faciliteiten wel mochten doorwerken tijdens de zomerstop.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Normaal mogen de motorfabrikanten wel doorwerken tijdens de zomerstop. In dit geval dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:09:
[...]
En @DeKaerften. Wellicht gevonden tussen wintertests en GP Australië? Daarnaast maak ik uit het artikel wat ik hierboven al linkte op dat de shutdown voor motorfabrikanten pas later in is gegaan.
Het bericht over die 20PK is afgelopen week pas naar buiten gekomen. Omdat Ferrari eerder dan anderen met de lockdown was gestart, zijn ze misschien ook eerder uit de verplichte 63 dagen periode gekomen?

https://www.explica.co/fe...tria-with-20-more-horses/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In ander nieuws:

Hof: Picnic hoeft geen compensatie te betalen aan Max Verstappen
Onlinesupermarkt Picnic hoeft geen schadevergoeding te betalen aan coureur Max Verstappen, heeft het Amsterdamse gerechtshof bepaald. Verstappen eiste een compensatie van Picnic omdat zijn portretrecht zou zijn geschonden. Eerder werd hij door de rechtbank in het gelijk gesteld, maar het hof heeft dat oordeel dus verworpen.
Bron: NOS.nl

Betreft dit filmpje:

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-06-2020 13:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat de 2e race in Oostenrijk mogelijk een andere Grand Prix is..

Ik pas de titel wel aan als het moet. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Edd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Met meerdere dubbele Grands Prix in 2020 is het niet uitgesloten dat op één van die races dit jaar ook de naam 'Grand Prix van Europa' zal dragen.
Het zou wel grappig zijn, als uitgerekend Engeland de GP van Europa genoemd zou gaan worden :+
iets met uit de EU stappen enzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TripleQ schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:06:
[...]

[...]

Het zou wel grappig zijn, als uitgerekend Engeland de GP van Europa genoemd zou gaan worden :+
iets met uit de EU stappen enzo)
Is de EU Europa dan? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-06-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nee..Maar ik neem toch aan dat de Britten het niet zo zien zitten om die naam te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 10:34
Bizar dat dit mag ook met die Jumbo vrachtwagen van te voren in het filmpje waar "Max" voorbij loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Joostje123 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Bizar dat dit mag ook met die Jumbo vrachtwagen van te voren in het filmpje waar "Max" voorbij loopt.
Als dit allemaal klopt dan mag het: https://ondernemersplein.kvk.nl/regels-voor-reclame/ / https://www.reclamecode.nl/nrc/nederlandse-reclame-code/ maar we gaan weer beetje offtopic. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-06-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.gpupdate.net/...als-er-niets-was-gebeurd/

Dat is makkelijk achteraf lullen natuurlijk he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Zin in! Leuk nieuws!
Even lekker mijmeren op de komende races en het gedoe en gezeur daaraan vooraf.

Heel benieuwd hoe de coureurs uit de winterslaap komen, omdat ze natuurlijk ook niet in andere auto's konden/mochten racen om de skills bij te houden. Gaan we voorsprong zien bij de jonge jongens die druk met iracing zijn geweest?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:04
pinda powerrr schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:47:
Zin in! Leuk nieuws!

Heel benieuwd hoe de coureurs uit de winterslaap komen, omdat ze natuurlijk ook niet in andere auto's konden/mochten racen om de skills bij te houden. Gaan we voorsprong zien bij de jonge jongens die druk met iracing zijn geweest?
Williams 1-2, Mercedes achteraan :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Aan de start, met een omgekeerde grid :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de mensen die het gemist hebben:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZdH3jMXgAEk6UF?format=jpg&name=small

[ Voor 40% gewijzigd door Illegal_Alien op 02-06-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is er al een bijgewerkte kalender beschikbaar om in je eigen agenda te importeren/koppelen? Die van racefans.net klopt geen bal meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Het wachten is nu op mensen die Verstappen hierop gaan afbranden, hem een zeikerd gaan noemen etc.

Uiteraard heeft Verstappen zelf hier niks mee van doen, maar gaat het om de Verstappen BV (Vermeulen, Jos, etc). Maar het gemiddelde gepeupel... 8)7 De NOS noemt ook telkens 'de coureur'. Goed staaltje journalistiek |:(

De uitspraak zelf.. Again: 8)7 Heeft de rechter veel aandelen in Picnic ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 02-06-2020 17:16 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

Destruction schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Het wachten is nu op mensen die Verstappen hierop gaan afbranden, hem een zeikerd gaan noemen etc.

Uiteraard heeft Verstappen zelf hier niks mee van doen, maar gaat het om de Verstappen BV (Vermeulen, Jos, etc). Maar het gemiddelde gepeupel... 8)7 De NOS noemt ook telkens 'de coureur'. Goed staaltje journalistiek |:(
Ik blijf het nog steeds raar vinden. Mag ie ook zomaar het Red Bull logo gebruiken? Want die is toch ook op de reclame te zien?

Ben benieuwd of er toch nog hoger beroep wordt aangetekend. Amsterdams gerechtshof lijkt me niet het hoogst haalbare?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2020 17:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Volgensmij is het zo, dat als je je 'merkrecht' niet verdedigt, je minder sterk staat bij volgende casussen.

Dus Verstappen BV moet het wel doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Nieuwe Ted's Notebook, 2de race als "Steirmark" confirmed?

[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 02-06-2020 18:37 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:
Is er al een bijgewerkte kalender beschikbaar om in je eigen agenda te importeren/koppelen? Die van racefans.net klopt geen bal meer van...
Dit.
Waarom hebben wij eigenlijk geen Tweaker die dit bijhoudt en zijn ical deelt?

Jullie kunnen onmogelijk net zo lui of luier zijn dan ik :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ted's notebook still rules!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Gekkenhuis schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:31:
Nieuwe Ted's Notebook, 2de race als "Steirmark" confirmed?
Ja, dat is bevestigd. Net als Silverstone2 die de 70th Anniversary GP gaat heten

Zie https://www.formula1.com/...X98qZnFFhNxQ8O2WdCON.html

code:
1
2
3
4
5
Formula 1 Rolex Grosser Preis von Osterreich    The Red Bull Ring, Austria  July 3-5
Formula 1 Pirelli Grosser Preis der Steiermark  The Red Bull Ring, Austria  July 10-12

Formula 1 Pirelli British Grand Prix    Silverstone, UK July 31 - August 2
Emirates Formula 1 70th Anniversary Grand Prix  Silverstone, UK August 7-9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07 15:20
Teaser van de Dutch GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Kan er niet alvast een racetopic open ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

rammes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:15:
Kan er niet alvast een racetopic open ?
Why? :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Omdat we nu een definitieve race hebben twee zelfs op t zelfde circuit en we het daar over kunnen hebben en we er na snakken, daarom. Maar alleen voor de mensen die het leuk vinden hè😋

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hebben ze de heren van de T.net 3D trein ingehuurd met een tijdmachine? Beetje je best doen op moderne 3D graphics was geen overbodige luxe :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

rammes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Omdat we nu een definitieve race hebben twee zelfs op t zelfde circuit en we het daar over kunnen hebben en we er na snakken, daarom. Maar alleen voor de mensen die het leuk vinden hè😋
Dat is geen valide reden. ;)

Dat moment dat je beseft dat Pastor Maldonado met nummer 13 reed. :D _O-
* DaniëlWW2 zit Brazilië 2015 te kijken en nummer 13 deed weer eens wat doms. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
SinergyX schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Hebben ze de heren van de T.net 3D trein ingehuurd met een tijdmachine? Beetje je best doen op moderne 3D graphics was geen overbodige luxe :P
De nationalisten hebben de engine van Davilex geleend 🤣.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WTF roller cooster tycoon gebruikt als basis ofzo?...dit is wel erg goedkoop en amateuristisch gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Wow, in die teaser zie je nu al dat inhalen niet mogelijk is _O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
pinda powerrr schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:47:
Zin in! Leuk nieuws!

Ik zag op Twitter anders voorbij komen dat Norris met een F3 auto gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

hansvk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:16:
[...]

Ik zag op Twitter anders voorbij komen dat Norris met een F3 auto gaat testen.
jep
https://www.gpupdate.net/...iding-op-oostenrijkse-gp/

En max zou al in een GT-3 auto gereden hebben in Portugal

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Ben ik de enige die een beetje mêh gevoel heeft bij dit seizoen?
Merk dat ik niet echt enthousiast wordt van het feit dat er nu een deel van de kalender gepland is, zelfs niet van het feit dat dat al over minder dan een maand is.
Op de 1 of andere manier heb ik meer last van de 'zure nasmaak' van hoe men Australië heeft aangepakt dan dat ik blij wordt van het feit dat er wel weer gereden mag gaan worden.
Wellicht dat dat nog bijdraait tegen de tijd dat de wagens écht op de baan zijn en we voor het eerst zien hoe de vlag ervoor hangt bij alle teams. Maar voor nu dus mêh.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
als ik de behaalde punten van 2019 pak voor de nu bevestigde circuits (voor de coureurs die niet van team wisselen) dan houd je onderstaande ranking over. Austria en UK tellen dubbel want die rijden ze dubbel (ook al is de layout vast anders..)
(heel eerlijk, wel een paar van de mindere resultaten van Max van vorig seizoen)

HAM 157
LEC 138
BOT 121
VER 110

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 03-06-2020 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Damian

Insane Obtrusion

Saffie_time schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:59:
Merk dat ik niet echt enthousiast wordt van het feit dat er nu een deel van de kalender gepland is, zelfs niet van het feit dat dat al over minder dan een maand is.
Op de 1 of andere manier heb ik meer last van de 'zure nasmaak' van hoe men Australië heeft aangepakt dan dat ik blij wordt van het feit dat er wel weer gereden mag gaan worden.
Wellicht dat dat nog bijdraait tegen de tijd dat de wagens écht op de baan zijn en we voor het eerst zien hoe de vlag ervoor hangt bij alle teams. Maar voor nu dus mêh.
ja

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
Dan ben je inderdaad een van de weinige. Ik kan niet wachten op de eerste race en natuurlijk is het iets anders dan normaal, maar 8 races in 10 weken is wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:15:
als ik de behaalde punten van 2019 pak voor de nu bevestigde circuits (voor de coureurs die niet van team wisselen) dan houd je onderstaande ranking over. Austria en UK tellen dubbel want die rijden ze dubbel (ook al is de layout vast anders..)
(heel eerlijk, wel een paar van de mindere resultaten van Max van vorig seizoen)

HAM 157
LEC 138
BOT 121
VER 110
komt dat niet voornamelijk door het resultaat van Max in de UK? Verstappen was daar natuurlijk er af getikt door Vettel terwijl hij wel goed op positie lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
[...]

Onzin Max heeft hier echt wel iets over te zeggen.
Hij is degene welke Verstappen BV draaiende houd
Als van mening was geweest dat het kinderachtige zaak is om aan te spannen dan kon hij er voorzorgen dat die zaak er niet kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Heb ik ook
Dit heeft niet het gevoel van een volwaardig F1 seizoen natuurlijk
Het is meer opvulling en voelt daardoor minder serieus. Al is het natuurlijk wel serieus.

Door de pandemie hebben veel teams problemen wat zich zal vertalen in hun resultaten
De rijders staan al weer onder contract bij de andere teams , natuurlijk zullen ze het maximale doen bij hun huidige team maar het voelt anders.

Daarom voor het voor mij ook Meh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Melantrix schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:35:
[...]

komt dat niet voornamelijk door het resultaat van Max in de UK? Verstappen was daar natuurlijk er af getikt door Vettel terwijl hij wel goed op positie lag.
Spa (0 punten) en Monza (4 punten) tikken ook hard aan, in Silverstone had Max er nog 10.

Ik heb het lijstje met name gemaakt omdat ik op zoek was naar een "circuit bias" die mogelijk een topteam voordeel geeft (zoals dat monza rijden wel handig is voor ferrari punten, uitgaande dat ze hun straight line speed nog steeds hebben).

Lees er vooral niet te veel in, het is gewoon een prut(s)lijstje om even bezig te zijn en nog een paar weken te overbruggen met z'n allen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
[...]
Uiteraard heeft Verstappen zelf hier niks mee van doen, maar gaat het om de Verstappen BV (Vermeulen, Jos, etc). Maar het gemiddelde gepeupel... 8)7 De NOS noemt ook telkens 'de coureur'. Goed staaltje journalistiek |:
De NOS heeft het juist, want Verstappen was een van de twee eisers in deze procedure. Zie het arrest van het hof:
arrest van de meervoudige burgerlijke kamer van 2 juni 2020 inzake

PICNIC B.V.,
gevestigd te Amsterdam,
appellante,
tevens incidenteel geïntimeerde,
advocaat: mr. M. Ch. Kaaks te Amsterdam,

tegen

1. de rechtspersoon naar vreemd recht MAVIC S.A.R.L.,
gevestigd te Luxemburg, Luxemburg,
2. Max Emilian VERSTAPPEN,
wonende te Monte Carlo , Monaco ,
geïntimeerden,
tevens incidenteel appellanten,
advocaat: mr. A.J.F. de Jager te Amsterdam.

1 Het geding in hoger beroep
Partijen worden hierna Picnic, Mavic en Verstappen genoemd, de twee laatst vermelden worden ook gezamenlijk met Mavic c.s. aangeduid.

Picnic is bij dagvaarding van 19 juli 2018 in hoger beroep gekomen van een vonnis van de rechtbank Amsterdam van 25 april 2018 onder bovenvermeld zaak-/rolnummer gewezen tussen Mavic c.s. als eisers en Picnic als gedaagde.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Spa (0 punten) en Monza (4 punten) tikken ook hard aan, in Silverstone had Max er nog 10.

Ik heb het lijstje met name gemaakt omdat ik op zoek was naar een "circuit bias" die mogelijk een topteam voordeel geeft (zoals dat monza rijden wel handig is voor ferrari punten, uitgaande dat ze hun straight line speed nog steeds hebben).

Lees er vooral niet te veel in, het is gewoon een prut(s)lijstje om even bezig te zijn en nog een paar weken te overbruggen met z'n allen :)
Check, die waren wel pijnlijk ja.

Begrijp dat het niks 'waard' is maar wel leuk om dit soort statestieken te begrijpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:15:
Austria en UK tellen dubbel want die rijden ze dubbel (ook al is de layout vast anders..)
Oostenrijk heeft überhaupt maar één layout? En de UK valt wel op een aantal layouts te rijden, maar zijn die ook gekeurd voor F1? Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Enige optie die ze op Silverstone neem ik aan wel hebben is om de nationale pitstraat te gebruiken. De oude pitstraat dus die meteen na cops het circuit op komt. Dan heb je in ieder geval een andere start (meteen cops en maggots als eerste echte bocht) en andere pitsstops (andere delta etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Oostenrijk heeft überhaupt maar één layout?
rondje de andere kant op als layout #2? of heeft dat dan geen FIA F1 accreditatie van de baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:33:
[...]

rondje de andere kant op als layout #2? of heeft dat dan geen FIA F1 accreditatie van de baan?
De kans dat ze andersom kunnen rijden lijkt mij nog kleiner dan dat Silverstone een alternatieve layout heeft met F1 accreditatie. Kijk alleen al naar bocht 1. Op het rechte stuk links meteen een muur, maar in de bocht wel flinke runoff area. Als je andersom gaat rijden heb je juist rechtdoor meteen die muur, terwijl je rechts bij het aanrijden die enorme runoff hebt. Conclusie: no way dat andersom rijden een optie is in Oostenrijk. Niet eens bij een Renault Clio cup of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Andersom rijden is geen optie. De uitloopstroken kloppen dan niet meer.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar bocht 4, dan is er geen uitloopstrook als je tegen de richting in gaat rijden.

Bron: https://www.projekt-spiel..._Bull_Ring_Ueberblick.jpg

Meer info hierover, zie het filmpje van Chain Bear:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
@RobertMe @demo31051987
dank voor de aanvulling, weer iets geleerd vandaag (muren en snelle auto's is een nono)

en m'n laatste aanvulling en dan workwork:

Chase Carey (mr.bossman F1):

An individual having been found with a positive infection will not lead to a cancellation of a race,” says Carey. “We encourage teams to have procedures in place so if an individual has to be put in quarantine, we have the ability to quarantine them at a hotel and to replace that individual.

Er wordt dus doorgeraced als iemand ziek wordt. Met de dubbele triple header (en de 2 weken quarantaine die je krijgt als je ziek wordt) ben je dus direct klaar met je seizoen indien besmet...

[ Voor 75% gewijzigd door dyrc op 03-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
demo31051987 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Andersom rijden is geen optie. De uitloopstroken kloppen dan niet meer.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar bocht 4, dan is er geen uitloopstrook als je tegen de richting in gaat rijden.

Bron: https://www.projekt-spiel..._Bull_Ring_Ueberblick.jpg
Hmm, Red Bull Ring had inderdaad wel nog die ene shortcut, tussen T1 & T4 rechtsaf en dan kom je meteen bij de stier uit. Dat zou wellicht wel een optie zijn (met effectief twee afwijkende bochten die wellicht wel veilig zijn). Alleen is het circuit al kort met snelle rondes. Nog eens de helft eraf halen lijkt mij daarom niet ideaal. Om aan de 305KM te komen moeten ze dan misschien wel 100+ rondes gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:39:
@RobertMe @demo31051987
dank voor de aanvulling, weer iets geleerd vandaag (muren en snelle auto's is een nono)

An individual having been found with a positive infection will not lead to a cancellation of a race,” says Carey. “We encourage teams to have procedures in place so if an individual has to be put in quarantine, we have the ability to quarantine them at a hotel and to replace that individual.

Er wordt dus doorgeraced als iemand ziek wordt. Met de dubbele triple header (en de 2 weken quarantaine die je krijgt als je ziek wordt) ben je dus direct klaar met je seizoen indien besmet...
Er vanuit gaande dat je niet echt heel ziek wordt, kun je toch gewoon een race over slaan? Twee keer negatief testen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dyrc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:39:

Volgens mij was dat inderdaad al bekend, dat teams verplicht zijn om backups mee te nemen. Vraag blijft dan alleen hoe snel ze testen etc. Want bv bij McLaren hebben toen alsnog een man of vijf in quarantaine gezeten? Je blijft dus altijd zitten met "wie is in contact geweest met besmet persoon", waardoor niet alleen de besmette uitvalt maar er potentieel meer aan de kant moeten gaan zitten. En 10 á 20 man backup ben je dan wellicht ook snel doorheen. En moeten die backups dan ook in een alternatief hotel zitten? Om contact met het normale personeel te vermijden dus. Want als de backup samen met de rest aan het avondeten heeft gezeten schiet je er nog niks mee op natuurlijk.
Pagina: 1 ... 72 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport