Gezien de fabrieken tot afgelopen maandag (/dinsdag?) gesloten zijn geweest vanaf een paar dagen na het fiasco in Australië zijn er dus geen nieuwe ontwikkelingen, of in ieder geval tot nu toe nog niet. Ze hebben ~1 maand gehad van wintertests tot Australië en ~1 maand van nu tot GP Oostenrijk. Maart, april, mei zijn de fabrieken verplicht gesloten geweest, of in ieder geval voor ontwikkelingen voor nu (sinds kort mocht er blijkbaar al door max 10 man middels thuiswerken worden gewerkt aan "long leads").
Echter wordt het seizoen zo kort dat er, vrees ik, nauwelijks sprake zal zijn van groei en door ontwikkeling.
Niet perse denk ik. Volgend jaar moet er met hetzelfde chassis worden gereden als dit jaar. Als een team denkt een fout in het chassis te hebben zullen ze lijkt mij dus alles op alles zetten om dit seizoen nog een nieuw chassis te introduceren. Immers kunnen ze het in de winter niet meer aanpassen.
Uitzondering is McLaren gezien zij volgend jaar met Mercedes motoren gaan rijden.Maar 8 is echt wel weinig ... maar een andere optie lijkt er ook niet echt te zijn, dus ik doe het er maar mee.
Het target dat FOM voor zichzelf heeft gezet en ook als zodanig naar buiten toe is gecommuniceerd is 15 tot 18 races. Dat is dus niet eens zo heel veel minder dan wat ze normaliter rijden / verschillende jaren terug deden. Maar dat is uiteraard allemaal afhankelijk van hoe de situatie m.b.t. corona zich de komende maanden ontwikkeld.