[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.082 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 10:28
RobertMe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Hmm, Red Bull Ring had inderdaad wel nog die ene shortcut, tussen T1 & T4 rechtsaf en dan kom je meteen bij de stier uit. Dat zou wellicht wel een optie zijn (met effectief twee afwijkende bochten die wellicht wel veilig zijn). Alleen is het circuit al kort met snelle rondes. Nog eens de helft eraf halen lijkt mij daarom niet ideaal. Om aan de 305KM te komen moeten ze dan misschien wel 100+ rondes gaan rijden?
Helaas is dat ook geen optie. De regels van de FIA stellen dat een circuit minimaal 3.5km (Monaco uitgezonderd) moet zijn

Zie ook dit filmpje van Chain Bear:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 15:25
RobertMe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Volgens mij was dat inderdaad al bekend, dat teams verplicht zijn om backups mee te nemen. Vraag blijft dan alleen hoe snel ze testen etc. Want bv bij McLaren hebben toen alsnog een man of vijf in quarantaine gezeten? Je blijft dus altijd zitten met "wie is in contact geweest met besmet persoon", waardoor niet alleen de besmette uitvalt maar er potentieel meer aan de kant moeten gaan zitten. En 10 á 20 man backup ben je dan wellicht ook snel doorheen. En moeten die backups dan ook in een alternatief hotel zitten? Om contact met het normale personeel te vermijden dus. Want als de backup samen met de rest aan het avondeten heeft gezeten schiet je er nog niks mee op natuurlijk.
Quarantaine lijkt me gewoon in je hotelkamer blijven en eten wordt voor de deur gezet of zo, je gaat echt niet gezellig met zijn allen eten dan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:04
Finraziel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Quarantaine lijkt me gewoon in je hotelkamer blijven en eten wordt voor de deur gezet of zo, je gaat echt niet gezellig met zijn allen eten dan.
Maar dat is nadat die persoon in quarantaine is geplaatst. Wat doe je als iemand zich 's morgensvroeg meld met klachten en die nog met de rest aan tafel heeft ontbeten?
Als het geconstateerd is is het duidelijk, geen contact met anderen. Maar je kunt het ook (al) hebben voordat je ziek bent, en in die tijd zitten ze ook met de rest aan tafel te ontbijten, werken ze in de garage zonder "1,5 meter regels" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

RobertMe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Maar dat is nadat die persoon in quarantaine is geplaatst. Wat doe je als iemand zich 's morgensvroeg meld met klachten en die nog met de rest aan tafel heeft ontbeten?
Als het geconstateerd is is het duidelijk, geen contact met anderen. Maar je kunt het ook (al) hebben voordat je ziek bent, en in die tijd zitten ze ook met de rest aan tafel te ontbijten, werken ze in de garage zonder "1,5 meter regels" etc.
Testen testen testen... Contactonderzoek, al is dat dus redelijk gelimiteerd in de F1-bubbel.

Overigens best aannemelijk dat je niet aan de ontbijttafel plaats mag nemen voordat je getest bent. Zo werkt het in de fabrieken momenteel ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

streamnl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Dit.
Waarom hebben wij eigenlijk geen Tweaker die dit bijhoudt en zijn ical deelt?

Jullie kunnen onmogelijk net zo lui of luier zijn dan ik :+
https://f1calendar.com/, ik heb deze al jaren in mijn agenda staan als subscription en updates worden snel verwerkt, de nieuwe kalender is dan ook al toegevoegd.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:28:
[...]
Oostenrijk heeft überhaupt maar één layout? En de UK valt wel op een aantal layouts te rijden, maar zijn die ook gekeurd voor F1? Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Enige optie die ze op Silverstone neem ik aan wel hebben is om de nationale pitstraat te gebruiken. De oude pitstraat dus die meteen na cops het circuit op komt. Dan heb je in ieder geval een andere start (meteen cops en maggots als eerste echte bocht) en andere pitsstops (andere delta etc).
Er werd jaren geleden nog eens geopperd om de oude Oostenrijk Ring weer in ere te herstellen, ik meen zelfs wat foto's gezien te hebben dat er op sommige plekken ook werkzaamheden waren. Maar daar hoor of zie je niets meer van de laatste tijd.

https://www.circuitsofthe...rreichring-red-bull-ring/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:07
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:52:
[...]

Er werd jaren geleden nog eens geopperd om de oude Oostenrijk Ring weer in ere te herstellen, ik meen zelfs wat foto's gezien te hebben dat er op sommige plekken ook werkzaamheden waren. Maar daar hoor of zie je niets meer van de laatste tijd.

Gave foto-reeks: https://www.circuitsofthepast.nl/oude-osterreichring/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:52:
[...]

Op die foto's uit 2006 ziet zelfs de Red Bull ring er verlaten en verwilderd uit, terwijl er tot 2003 nog F1 was, dat gaat toch erg snel. Voor de eerste bocht ontbreekt zelfs een heel stuk asfalt. Altijd wel mooi Urbex meets Racing. Valencia (het stratencircuit in de haven) is ook al helemaal vervallen inmiddels: https://joeblogsonf1.word...ot-to-vietnam-grand-prix/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7wwQeY3wbxgJRYbhWGpw-u_Q80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scbLHxRVwsRxpSOrCio264Ld.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Erapaz op 03-06-2020 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZlwGJHXYAMCOo2?format=jpg&name=large

NOR is vandaag aan t testen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Leuk filmpje over het (helaas) afgesloten reverse-grid idee:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flashback race van 1999, eentje waar bar weinig mensen gaan eindigen :P
YouTube: F1 CLASSIC | 1999 Australian Grand Prix | Presented by DHL

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

-ET-

Phone Home

Wat een race was dat ook hè. Gebeurde zoveel onverwachte dingen. Mercedessen stuk, berekende achtervleugels, lekker banden. Duw en trekwerk. Veel betrouwbaarheids problemen. Dat zie je tegenwoordig toch niet meer.

[Edit]
Oke Renault is dan wel de uitzondering 😋

[ Voor 11% gewijzigd door -ET- op 03-06-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
En die rondetijden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben nu seizoen 2012 te kijken (ben nu bij race 8) en heb al 7 verschillende race winnaars gezien de eerste 7 races. Samen met seizoen 2011 (heb ik hiervoor gekeken) waren dit toch wel jaren waar het erg close was tussen de teams.

Ze waren wel secondes langzamer dan tegenwoordig, maar goed, ik heb liever spannende races met onverwachte winnaars dan wat we nu hebben met maar drie teams die kunnen winnen.

[edit]
Wat me ook opvalt is dat Schumacher wel erg veel fout(jes) maakte en dat Hamilton, die in 2011 toch ook al vier jaar in de F1 rondreed, nog steeds erg veel fouten maakte. En dan maar afgeven op Verstappen die veel minder ervaring had toen die een wat mindere periode meemaakte.

[ Voor 25% gewijzigd door Beaves op 04-06-2020 10:06 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Beaves schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:55:
Ik ben nu seizoen 2012 te kijken (ben nu bij race 8) en heb al 7 verschillende race winnaars gezien de eerste 7 races. Samen met seizoen 2011 (heb ik hiervoor gekeken) waren dit toch wel jaren waar het erg close was tussen de teams.

Ze waren wel secondes langzamer dan tegenwoordig, maar goed, ik heb liever spannende races met onverwachte winnaars dan wat we nu hebben met maar drie teams die kunnen winnen.

[edit]
Wat me ook opvalt is dat Schumacher wel erg veel fout(jes) maakte en dat Hamilton, die in 2011 toch ook al vier jaar in de F1 rondreed, nog steeds erg veel fouten maakte. En dan maar afgeven op Verstappen die veel minder ervaring had toen die een wat mindere periode meemaakte.
[spoiler alert] totdat ze in de zomer van 2012 de banden compound weer aanpassen en Red Bull de rest van het jaar wint #competitievervalsing[/spoiler alert]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De FOM wil dus nog twee Europese races gaan houden. Kanshebbers zijn Hockenheim, Imola en Sochi...

De reacties mogen zich raden over die laatste optie. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:46:
De FOM wil dus nog twee Europese races gaan houden. Kanshebbers zijn Hockenheim, Imola en Sochi...
[Twitter]

Is Imola nog goed genoeg voor F1? Ik dacht dat die een status omlaag waren gegaan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Beaves schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:55:
Maar dat is toch niet nieuw? Schumacher maakte in zijn begintijd (dus voor 2012 :+ ) ook veel fouten en stond vaker naast de baan als erop. Maar dat hoort bij het sneller worden. Om te weten waar de limiet ligt, móet je er een keer overheen. Je moet dingen uitproberen, vooral dingen waarvan jij het gevoel hebt dat het kan, maar iedereen zegt dat het onmogelijk is. Check de diverse smaakmakende inhaalpogingen van Max. Die hadden allemaal net zo goed mis kunnen gaan. De grens is vaag en dun. From hero to zero enzo...
Een coureur die geen fouten maakt, wordt volgens mij nooit kampioen. Dat wil zeggen, je maakt in het begin fouten, maar daar moet je van leren. Dus niet dezelfde fout meerdere keren maken, dan wordt het een domme fout. Later kun je dan foutloos worden, zoals Prost bijvoorbeeld. En ik kan Hamilton ook niet zo vaak betrappen op fouten. Ja, strategische fouten van het team, maar dat hij zelf een rijdersfout maakt komt hoogst zelden voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:46:
[Twitter]

Om eerlijk te zijn, door Amus dacht ik aan: Wikipedia: AVUS

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Circuit_AVUS.svg/1920px-Circuit_AVUS.svg.png

Maar dat kan niet meer. (Maakt het wel intressant zonder vangrail }) .

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 10:16
Illegal_Alien schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:13:
[...]

[Afbeelding]

Jawel, mag alleen nieuw stukje asfalt overheen :-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

[Afbeelding]

Mercedes WCC confirmed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Prima, zolang max maar WDC wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

[Afbeelding]

Groot gedeelte is weg toch? Alleen de kombocht onderaan staat er nog volgens mij.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Volgens mij is alles er nog een soort van, moet alleen opgeknapt worden. (Is dan wel de korte variant.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Illegal_Alien schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:00:
^^ Volgens mij is alles er nog een soort van, moet alleen opgeknapt worden. (Is dan wel de korte variant.)
Lijkt er idd nog te zijn al kan het wel een likje verf gebruiken..

Impressie van de kombocht

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/germany-renovation-of-the-motor-racing-circuit-avus-in-berlin-of-picture-id542885851?s=2048x2048

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
Met een rondje Iberië kan je snel veel races doen.
Beginnen op Barcelona en dan door naar Aragón, Ricardo Tormo (Valencia), even op de koffie bij Klaas (Ascari) en dan door naar Jerez, Portimão en Estoril. :+

Klaar in minder dan 2000 kilometers.
https://www.google.nl/map....3941956!2d38.7505686!3e0

[ Voor 73% gewijzigd door TheBrut3 op 04-06-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:11:
[...]
Is Imola nog goed genoeg voor F1? Ik dacht dat die een status omlaag waren gegaan?
Vraag ik mij ook serieus af ja....

Mugello daarentegen lijkt meer geschikt als F1 circuit (en zal Ferrari ook wel extra leuk vinden) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
hardware-lover schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:33:
Mugello daarentegen lijkt meer geschikt als F1 circuit (en zal Ferrari ook wel extra leuk vinden) ;)
Volgens onderstaande link hebben zowel Mugello als Imola een FIA Grade One licentie. Fiorano zelf trouwens ook.
Wikipedia: List of motor racing circuits by FIA Grade

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 04-06-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TheBrut3 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Volgens onderstaande link hebben zowel Mugello als Imola een FIA Grade One licentie. Fiorano zelf trouwens ook.
Wikipedia: List of motor racing circuits by FIA Grade
En als ik dit moet geloven: https://www.autosport.com...lo-eyeing-future-f1-races moet alleen een chicane weg/aangepast worden. Artikel uit september 2019, dus nog vrij "recent".

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-06-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me wel leuk om een paar nieuwe circuits te gaan gebruiken.

Vraag me sowieso al tijden af waarom we jaarlijks hetzelfde riedeltje afdraaien.
Doe lekker 50 circuits met om het jaar wat wisseling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
MikeyMan schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:55:
Lijkt me wel leuk om een paar nieuwe circuits te gaan gebruiken.

Vraag me sowieso al tijden af waarom we jaarlijks hetzelfde riedeltje afdraaien.
Doe lekker 50 circuits met om het jaar wat wisseling.
Money money money.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

de 8 huidige races die gepland staan, zijn genoeg voor een officieel kampioenschap
(er moeten minimaal 8 races op 3 continenten gehouden worden normaal gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

We zullen zien hoe het uiteindelijk uitpakt. Ben zeer nieuwsgierig hoe de wagens/teams uit de verlengde winterstop zijn gekomen vwb ontwikkelingen.
Echter wordt het seizoen zo kort dat er, vrees ik, nauwelijks sprake zal zijn van groei en door ontwikkeling.
Mijn angst is dan ook een beetje dat het allemaal een herhaling van zetten zal worden (dus vrij inwisselbare races) maar ik hoop dat ik fout heb en ze de circuits zo kiezen en aanpassen dat het toch spannend wordt.

Maar 8 is echt wel weinig ... maar een andere optie lijkt er ook niet echt te zijn, dus ik doe het er maar mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:24

Vuvuzela

My spire is forming

franssie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:51:
Maar 8 is echt wel weinig ... maar een andere optie lijkt er ook niet echt te zijn, dus ik doe het er maar mee.
Komt goed.. die huidige 8 is pas het begin, en allemaal in Europa. Het doel is om minstens 15 races te houden in 2020.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Vuvuzela schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Komt goed.. die huidige 8 is pas het begin, en allemaal in Europa. Het doel is om minstens 15 races te houden in 2020.
en dat is dan tot eind dec. Dan is het ook prima en gaan we al bijna weer testen voor 2021 :9

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
franssie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:51:
We zullen zien hoe het uiteindelijk uitpakt. Ben zeer nieuwsgierig hoe de wagens/teams uit de verlengde winterstop zijn gekomen vwb ontwikkelingen.
Gezien de fabrieken tot afgelopen maandag (/dinsdag?) gesloten zijn geweest vanaf een paar dagen na het fiasco in Australië zijn er dus geen nieuwe ontwikkelingen, of in ieder geval tot nu toe nog niet. Ze hebben ~1 maand gehad van wintertests tot Australië en ~1 maand van nu tot GP Oostenrijk. Maart, april, mei zijn de fabrieken verplicht gesloten geweest, of in ieder geval voor ontwikkelingen voor nu (sinds kort mocht er blijkbaar al door max 10 man middels thuiswerken worden gewerkt aan "long leads").
Echter wordt het seizoen zo kort dat er, vrees ik, nauwelijks sprake zal zijn van groei en door ontwikkeling.
Niet perse denk ik. Volgend jaar moet er met hetzelfde chassis worden gereden als dit jaar. Als een team denkt een fout in het chassis te hebben zullen ze lijkt mij dus alles op alles zetten om dit seizoen nog een nieuw chassis te introduceren. Immers kunnen ze het in de winter niet meer aanpassen. Uitzondering is McLaren gezien zij volgend jaar met Mercedes motoren gaan rijden.
Het target dat FOM voor zichzelf heeft gezet en ook als zodanig naar buiten toe is gecommuniceerd is 15 tot 18 races. Dat is dus niet eens zo heel veel minder dan wat ze normaliter rijden / verschillende jaren terug deden. Maar dat is uiteraard allemaal afhankelijk van hoe de situatie m.b.t. corona zich de komende maanden ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:46:
[...]
<>
Niet perse denk ik. Volgend jaar moet er met hetzelfde chassis worden gereden als dit jaar. Als een team denkt een fout in het chassis te hebben zullen ze lijkt mij dus alles op alles zetten om dit seizoen nog een nieuw chassis te introduceren. Immers kunnen ze het in de winter niet meer aanpassen. Uitzondering is McLaren gezien zij volgend jaar met Mercedes motoren gaan rijden.
<>
Ah die had ik gemist, dank!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

MERC gaat 2 dagen testen op silverstone met de W09 (2018 auto)

Vraag me af in hoeverre hier de 2019 neus op zou zitten :+

link naar Motorsport.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:13:

link naar Motorsport.com
Goed idee eigenlijk. Ook omdat het met zo'n recente auto kan. Dat bv Norris al in een F3 auto heeft gereden was al bekend, Helmut Marko zou ook iets gezegd hebben over Verstappen die weer in en raceauto zou gaan rijden (maar geen Formule auto IIRC). Maar Mercedes is weer lekker slim door eigenlijk gewoon zo'n recente F1 auto te pakken. Maar daarnaast dus ook dat ze met zo'n hele dag gewoon echt alles kunnen doen en ook de monteurs weer in een ritme kunnen komen, en nog belangrijker, ook de nieuwe regels kunnen oefenen. Wat dus ook in het artikel staat, monteurs moeten ook maskers dragen, social distancing (waar mogelijk? Grote klussen aan de auto lijkt me niet dat ze nu ineens een "kraan" voor hebben als iets normaal door twee gedragen wordt bv)

Ben benieuwd of andere (/rijkere) teams dit ook nog gaan doen. Alhoewel volgens mij Red Bull sowieso veeeel test op de fabriek met de volledige pitbox layout etc. Dus er is een kans dat ze daar al soortgelijke "trainingen" hebben gedaan met maskers, social distancing, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 02:30
[...]

[Afbeelding]

Dekra test oval van EuroSpeedway Lausitz dan maar doen? ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.circuit-booking.com/storage/app/uploads/public/5d3/9c0/106/5d39c0106460f281744143.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.circuit-booking.com/storage/app/uploads/public/5d3/9c0/0fc/5d39c00fcf231438009375.jpg

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:24

Vuvuzela

My spire is forming

basvn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:13:

Dat zou nogal opvallen. De 2019 onderdelen zijn inmiddels al roze gespoten :o

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
RobertMe schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Gezien de fabrieken tot afgelopen maandag (/dinsdag?) gesloten zijn geweest vanaf een paar dagen na het fiasco in Australië zijn er dus geen nieuwe ontwikkelingen, of in ieder geval tot nu toe nog niet. Ze hebben ~1 maand gehad van wintertests tot Australië en ~1 maand van nu tot GP Oostenrijk. Maart, april, mei zijn de fabrieken verplicht gesloten geweest, of in ieder geval voor ontwikkelingen voor nu (sinds kort mocht er blijkbaar al door max 10 man middels thuiswerken worden gewerkt aan "long leads").
Volgens mij was er pas nog een bericht dat Ferrari 20pk had gevonden.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
TheBrut3 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:09:
Met een rondje Iberië kan je snel veel races doen.
Beginnen op Barcelona en dan door naar Aragón, Ricardo Tormo (Valencia), even op de koffie bij Klaas (Ascari) en dan door naar Jerez, Portimão en Estoril. :+

Klaar in minder dan 2000 kilometers.
https://www.google.nl/map....3941956!2d38.7505686!3e0
Doe dan Imola, Fiorano, Mugello, Monza, Misano. 5 circuits binnen 300 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Interessant stuk van Ross Brawn .
Dus als er een monteur of kok oid van Red Bull tijdens een race weekend positief test zou het zo maar kunnen dat ze het hele team incl de coureur in quarantaine zetten en de race gewoon doorgaat .

https://www.bbc.com/sport/formula1/52924664

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:35:
Dus als er een monteur of kok oid van Red Bull tijdens een race weekend positief test zou het zo maar kunnen dat ze het hele team incl de coureur in quarantaine zetten en de race gewoon doorgaat .
Lijkt mij inderdaad een goede actie. Waarom het hele verhaal cancellen?
Aan de andere kant weet je niet waar die gast allemaal is geweest om anderen te besmetten (buiten het team). Maar goed, we gaan zien wat er gebeurt. Als iedereen voorafgaand aan de race getest is, en iedereen zijn verstand gebruikt en niet de avond voor vertrek een groot feest bijwoont (voor zover die er zijn) is er denk ik vrij weinig risico. Volgens mij is iedereen toch min of meer in isolatie tijdens die raceweekends. Tenminste in die zin dat ze zoveel mogelijk op het circuit blijven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:38

Wom

Voor de algemene beeldvorming zou het wel fijn zijn als er geen Corona-gevallen in het hele circus te bespeuren zijn. F1 zoekt wel al de rand op van wat mogelijk is, dus hoop ook dat ze in ieder geval het veilig kunnen houden voor de teams en betrokkenen :)

Vind het ergens wat dubbel. Ben blij dat het er weer aan zit te komen, maar aan de andere kant voelt het als een luxe die nog niet direct nodig is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:58:
Vind het ergens wat dubbel. Ben blij dat het er weer aan zit te komen, maar aan de andere kant voelt het als een luxe die nog niet direct nodig is.
Terrasjes zijn ook niet nodig, maar in het kader van 'geef het volk brood en spelen' is het wel weer 'nodig' dat het doorgaat. Hoewel het voornamelijk een geldkwestie is natuurlijk, maar goed, voor de fans is het ook weer leuk.
En als televisiekijker maakt het niet veel uit of er publiek zit of niet. Alleen vrees ik dat de regie tijdens de eerste 2-3 races nog veel beelden zal laten zien van de lege tribunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:38

Wom

mphilipp schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Terrasjes zijn ook niet nodig, maar in het kader van 'geef het volk brood en spelen' is het wel weer 'nodig' dat het doorgaat. Hoewel het voornamelijk een geldkwestie is natuurlijk, maar goed, voor de fans is het ook weer leuk.
En als televisiekijker maakt het niet veel uit of er publiek zit of niet. Alleen vrees ik dat de regie tijdens de eerste 2-3 races nog veel beelden zal laten zien van de lege tribunes.
Daar heb je ook gelijk in natuurlijk. En voor het voortbestaan van de sport is het ook belangrijk dat er weer geracet wordt natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

leekers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:35:

https://www.bbc.com/sport/formula1/52924664
Dus als dat bij een Williams of een Haas gebeurt is het gameover voor die teams? Voor zover alle verhalen kloppen natuurlijk...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Of die bij Fiat op het dak...

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/28/58/7d/28587d78685fa69e0708dd3e573fc60f.jpg

OT: Als de aanwezigheid van publiek geen harde vereiste is, dan kan er ineens veel meer met oude F1 circuits volgens mij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Wie bepaald de regels nu eigenlijk? :/

https://www.gpblog.com/en...ltation-with-ferrari.html

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chiron schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Of die bij Fiat op het dak...

[Afbeelding]

OT: Als de aanwezigheid van publiek geen harde vereiste is, dan kan er ineens veel meer met oude F1 circuits volgens mij.
uit de Italian job :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Artikel wel gelezen?
These new guidelines have been made in consultation with Ferrari, according to The Race.

The latter is a result of the secret agreement made by the FIA and Ferrari after the investigation into the 2019 power source of the Italian team was completed. Part of this agreement was that Ferrari was allowed to assist the FIA in enforcing the regulations on oil consumption.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Dat geeft toch alsnog de indruk dat iemand anders de regeltjes maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:39:
^^ Dat geeft toch alsnog de indruk dat iemand anders de regeltjes maakt ;)
Ik denk dat je de verkeerde aanname maakt. In 2019 is Ferrari gesnapt met een fout in hun oliegebruik en heeft in het geheim een deal gesloten met de FIA. Ferrari kan door de FIA verplicht worden mee te helpen met het verbeteren van de regels met betrekking tot het oliegebruik. Dat is hier nu gebeurd.

Ik ben met je eens dat de tekst "Part of this agreement was that Ferrari was allowed to assist the FIA in enforcing the regulations on oil consumption" is een beetje raar als je het letterlijk vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14
demo31051987 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde aanname maakt. In 2019 is Ferrari gesnapt met een fout in hun oliegebruik en heeft in het geheim een deal gesloten met de FIA. Ferrari kan door de FIA verplicht worden mee te helpen met het verbeteren van de regels met betrekking tot het oliegebruik. Dat is hier nu gebeurd.

Ik ben met je eens dat de tekst "Part of this agreement was that Ferrari was allowed to assist the FIA in enforcing the regulations on oil consumption" is een beetje raar als je het letterlijk vertaald.
als je dit vertaalt, betekent het dat Ferrari mag assisteren bij het handhaven van deze regel. Ik mag toch hopen dat dit niet het geval is ;) Als ze enforcing nu zouden vervangen door improving staat dat een stuk beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

stefanass schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:47:
[...]

als je dit vertaalt, betekent het dat Ferrari mag assisteren bij het handhaven van deze regel. Ik mag toch hopen dat dit niet het geval is ;) Als ze enforcing nu zouden vervangen door improving staat dat een stuk beter.
Feit blijft dat het veel te veel in samenspraak met FER lijkt te gaan. Hoe kan dit in godsnaam transparant zijn en blijven :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14
JB schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Feit blijft dat het veel te veel in samenspraak met FER lijkt te gaan. Hoe kan dit in godsnaam transparant zijn en blijven :/
Ik blijf dit ook vreemd vinden. Je wordt (min of meer) gepakt met een illegale wagen, en als "straf" krijg je een voordeel t.o.v. andere teams. Ik denk dat andere teams maar wat graag mee zouden willen kijken & denken over manieren om zaken te controleren;

1) meekijken om te zien hoe ze deze controles zouden kunnen foppen
2) meedenken om juist de gebieden aan te pakken waarvan ze denken dat de concurrentie er het meeste last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:55:
Aan de andere kant weet je niet waar die gast allemaal is geweest om anderen te besmetten (buiten het team).
Als het goed is nergens.
Teams komen apart binnen (i.p.v. bv "hekken open om 8 uur" is het "team A komt om 7 uur, team B om 7:15, team C om 7:30");
Er is geen hospitaliy, dus ook geen reden om door het paddock te lopen / over te steken;
Eten gebeurt per team gescheiden. Ted had het over het gebruik van de Paddock Club boven de garages bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Als het goed is nergens.
Teams komen apart binnen (i.p.v. bv "hekken open om 8 uur" is het "team A komt om 7 uur, team B om 7:15, team C om 7:30");
Er is geen hospitaliy, dus ook geen reden om door het paddock te lopen / over te steken;
Eten gebeurt per team gescheiden. Ted had het over het gebruik van de Paddock Club boven de garages bv.
Motorhomes zullen er wel staan denk. (zeker omdat het binnen Europa is) en ze vaak 2 weken kunnen staan.
daar zal ook wel een deel van het personeel kunnen eten.
Verder zal het na het eerste raceweekend (maandag) richting het hotel gaan zijn, tot woensdag/donderdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Motorhomes zullen er wel staan denk. (zeker omdat het binnen Europa is) en ze vaak 2 weken kunnen staan.
daar zal ook wel een deel van het personeel kunnen eten.
Dat is niet wat Ted in zijn laatste notebook aan gaf. Eten gebeurt in de gebouwen van het circuit (waarschijnlijk dus Paddock Club / boven de pitboxen). Zonder VIPs heeft hospitality dan ook totaal geen nut.
Enige vraag is dan of ze nog de trucks die meteen achter de pitboxen staan (met "treehouse" erboven) meenemen. Als in: buiten Europa hebben ze die ook niet bij zich dus een must have is het niet... Alhoewel buiten Europa er ook wel weer (tijdelijke) "vergader" ruimtes zijn in/bij hospitality waar ze de engineering briefings etc doen. In Europa slepen ze die dan zelf mee. Maar het technische gebeuren wat zich "op de begane grond" afspeelt hebben ze blijkbaar niet perse nodig. Volgens mij komt het ook voornamelijk er op neer dat ze in die trucks de banden opslaan en ertussen de banden doen poetsen. Andere dingen heb ik daar nog nooit gezien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:01:
[...]
Als het goed is nergens.
Misschien goed om meer dan 1 regel te lezen in een post:
Volgens mij is iedereen toch min of meer in isolatie tijdens die raceweekends. Tenminste in die zin dat ze zoveel mogelijk op het circuit blijven.
Scheelt weer selectief quoten en verkeerd reageren op een post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Toto Wolff zou 5% van Williams hebben gekocht

kan verder geen andere bronnen vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

basvn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:43:
Toto Wolff zou 5% van Williams hebben gekocht
Die gaat lekker...Baasje bij Mercedes (en aandeelhouder in Mercedes/AMG F1), aandelhouder bij Aston Martin, en nu Williams. Straks heb je Ferrari, Red Bull Dietrich Mateschitz en Toto Wolff als eigenaren in F1....

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 05-06-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Die gaat lekker...Baasje bij Mercedes (en aandeelhouder in Mercedes/AMG F1), aandelhouder bij Aston Martin, en nu Williams. Straks heb je Ferrari, Red Bull Dietrich Mateschitz en Toto Wolff als eigenaren in F1....
Agh, hij was voordat hij overstapte naar Mercedes AMG F1 ook groot aandeelhouder van Williams en zelfs een tijdje bestuurder geweest: https://www.bbc.com/sport/formula1/18967950
Is dus bekend met de organisatie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10-10 23:50
[...]

[Afbeelding]

Nooit geweten dat dat een echt circuit was, heb ik nog op gereden in DTM Race Driver 3 :P volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Volgens mij vergeet je er minstens nog eens 2 met een bak geld? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

hardware-lover schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Volgens mij vergeet je er minstens nog eens 2 met een bak geld? :+
Meneer Haas en Stroll bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:05:
[...]
Meneer Haas en Stroll bedoel je?
Dacht eerder aan Latifi en Stroll, maar ik zei minstens 2, dus vul maar aan ;)

Ook de naam Sylvan Adams duikt op sinds enige tijd?

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2020 13:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:10

Mef

hardware-lover schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Dacht eerder aan Latifi en Stroll, maar ik zei minstens 2, dus vul maar aan ;)

Ook de naam Sylvan Adams duikt op sinds enige tijd?
Hopelijk is die nissany wel iets sneller dan zijn vader was :+
Maar ik heb ooit het verhaal gelezen van die vent: zakenman (met geld dus wat anders 8)7 ) die op zijn 38e begon met racen. F3000 Enzo. En 2-3 jaar later mocht hij testen bij Minardi en Jordan. Heeft dan nog 1 of 2 raceweekends mogen meemaken bij Minardi. Hongarije en ik denk Silverstone. Zijn enige doel: F1 rijden en hij is er nog in gelukt ook. Doe het hem maar na.

By the way: mijn vrouw kwam gisterenavond thuis. Onze Covid testing heeft een groot contract binnengehaald. De F1. d:)b
Mijn eerste gedachte: gelukkig is Bernie er niet meer. Nu verdienen jullie er nog iets aan :P
Mijn 2e gedacht: Kan je dan niet wat met de resultaten foefelen dat eventuele positieve testen beetje negatief zijn zodat er op zijn minst gereden wordt? :P maar uiteindelijk met opvolging van gp's en de besmetting van dat virus kan het zijn dat er dan 3 weekend later geen GP meer is :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mef schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Hopelijk is die nissany wel iets sneller dan zijn vader was :+
Maar ik heb ooit het verhaal gelezen van die vent: zakenman (met geld dus wat anders 8)7 ) die op zijn 38e begon met racen. F3000 Enzo. En 2-3 jaar later mocht hij testen bij Minardi en Jordan. Heeft dan nog 1 of 2 raceweekends mogen meemaken bij Minardi. Hongarije en ik denk Silverstone. Zijn enige doel: F1 rijden en hij is er nog in gelukt ook. Doe het hem maar na.
"Guys, I'm coming in, I have too much grip" _O-

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Wat ik hier heb gemist, en vanmorgen in de krant heb gelezen. Mercedes stelt hun test-/reservecoureurs beschikbaar aan Racing Point en McLaren. Dus als een van de McLaren coureurs positief getest zou worden mag Vandoorne potentieel weer in een McLaren rijden. Andere coureur is trouwens Guiterrez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Werkt de vrouw van Wolff niet al bij Williams?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:14:
Wat ik hier heb gemist, en vanmorgen in de krant heb gelezen. Mercedes stelt hun test-/reservecoureurs beschikbaar aan Racing Point en McLaren. Dus als een van de McLaren coureurs positief getest zou worden mag Vandoorne potentieel weer in een McLaren rijden. Andere coureur is trouwens Guiterrez.
Waarom wel McLaren, en niet Williams?
Ze rijden volgend jaar beide nog met een Merc motor (als Williams nog mee doet dan)

Apart weer :)

@Jasphur niet meer, ze is nu teambaas bij Venturi in Formule E

[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 05-06-2020 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
basvn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Waarom wel McLaren, en niet Williams?
Ze rijden volgend jaar beide nog met een Merc motor (als Williams nog mee doet dan)

Apart weer :)
Waarschijnlijk omdat Williams (zoals het team meestal doet) opzichzelf wilt doen :)
Net zoals de versnellingsbak, die willen ze gewoon niet kopen bij andere teams (lees Mercedes) maar perse zelf maken van zwaarder materiaal |:(
RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:14:
Klopt, waarbij wel gezegd wordt (las ik gister op de bekende F1 sites, kan zo 123 niet terugvinden) dat Racing Point dat als eerste "keuze" heeft mochten zowel RP als McLaren positief op Corona worden getest.

Denk dat Button en/of Alonso ook achter de hand staan mocht in het meest extreme geval alle coureurs zowat vervangen moeten worden! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Dat zou pas wat zijn, als er een/twee coureurs positief getest worden :X
Reservecoureurs van stal en paniek in de tent.

En Hamilton die vervolgens gaat roepen dat ze nooit hadden moeten beginnen met races hervatten :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 11:35
Waarom zou een coureur eigenlijk niet meer mogen rijden als hij positief is? Als er geen klachten zijn kan dit verder toch geen kwaad, moet hij alleen bij iedereen uit de buurt blijven na afloop van de race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10-10 23:50
En zijn helm en pak verbranden. Auto ontsmetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:20:
[...]
Werkt de vrouw van Wolff niet al bij Williams?
Suzy werkt daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mphilipp schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Suzy werkt daar niet meer.
Hmm, maar dat team heeft wel dezelfde sponsor: Wikipedia: Venturi Racing. / https://www.venturiracing.com/

Dus denk dat Rokit meer de FE ingaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-06-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Hmm, maar dat team heeft wel dezelfde sponsor: Wikipedia: Venturi Racing. / https://www.venturiracing.com/

Had :+
ze zijn weg bij Williams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Echt interessant nieuws dan. Volgens deze Italiaanse site zou Ferrari SF1000 problemen hebben met haar voorwielophanging. Het zou instabiel zijn, insturen niet precies en problemen met afstelling geven. Dat was de SF-90 ook al, maar nu is de compenserende factor van de PU ook verdwenen. :z
https://www.funoanalisite...roblemi-della-sf1000.html
https://translate.google....roblemi-della-sf1000.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:03:
Echt interessant nieuws dan. Volgens deze Italiaanse site zou Ferrari SF1000 problemen hebben met haar voorwielophanging. Het zou instabiel zijn, insturen niet precies en problemen met afstelling geven. Dat was de SF-90 ook al, maar nu is de compenserende factor van de PU ook verdwenen. :z
Dat de auto issues had was tijdens de wintertests toch al bekend? Weet vrij zeker dat ik toen al soortgelijke reacties heb gelezen: nog slechtere auto, en een nieuwe, brakke, motor dus ook dat voordeel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:51:
[...]

Dat de auto issues had was tijdens de wintertests toch al bekend? Weet vrij zeker dat ik toen al soortgelijke reacties heb gelezen: nog slechtere auto, en een nieuwe, brakke, motor dus ook dat voordeel kwijt.
Ja, maar we wisten niet wat en dat lijkt nu iets duidelijker te zijn. Deze is alleen extra problematisch omdat als ik het me goed herinner, de ophanging grotendeels vast ligt voor 2021. Dat is dus twee jaar problemen. Iets aerodynamisch kan je oplossen, dit waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:03:
Klinkt alsof Vettel zijn jaar al afgeschreven kan worden, met een pirouette in elke GP.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Ja, maar we wisten niet wat en dat lijkt nu iets duidelijker te zijn. Deze is alleen extra problematisch omdat als ik het me goed herinner, de ophanging grotendeels vast ligt voor 2021. Dat is dus twee jaar problemen. Iets aerodynamisch kan je oplossen, dit waarschijnlijk niet.
Neem aan dat ze dit jaar mogen doen en laten wat ze willen? En ze na Abu Dhabi* niet meer aan chassis mogen sleutelen. Vroeger was het ook vrij normaal dat in ieder geval de rijkere teams halverwege het jaar nog met een B-chassis kwamen.

* Er vanuit gaande dat Abi Dhabi dan ook laatste GP is dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Dan hoop ik voor Ferrari dat ze een voorvleugel hebben die iets met vuile lucht kan, want in het midfield moet je daar toch iets mee.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:19:
Dan hoop ik voor Ferrari dat ze een voorvleugel hebben die iets met vuile lucht kan, want in het midfield moet je daar toch iets mee.
Die outwash vleugels zouden dat waarschijnlijk iets beter moeten doen ja. :P
RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Neem aan dat ze dit jaar mogen doen en laten wat ze willen? En ze na Abu Dhabi* niet meer aan chassis mogen sleutelen. Vroeger was het ook vrij normaal dat in ieder geval de rijkere teams halverwege het jaar nog met een B-chassis kwamen.

* Er vanuit gaande dat Abi Dhabi dan ook laatste GP is dit jaar.
Dit seizoen hebben ze alleen al een flinke budgetcap en daarvan moeten ze ook het aerodynamisch pakket voor 2021 ontwikkelen. Vervolgens vinden de meeste ontwikkelingen juist plaats in de eerste seizoenshelft, op basis van feedback. Nu zal er veel meer overgedragen kunnen worden naar 2021, maar ze kunnen echt niet met een nieuw chassis komen dat ze in Abu Dhabi even laten rijden zodat het opeens mag voor 2021. Ik denk dat de FIA dat niet zal accepteren en dit allang verboden is in de fijne details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Ferarri niet best, Mercedes weer extra sterk. Misschien winnen die wel beide Oostenrijk GPs qant dat motorprobleem hebben ze vast opgelost.

Hopelijk heeft RBR en Honda voldoende gevonden en kunnen ze het Mercedes werkelijk moeilijk gaan maken maar ik houd mijn hart in ieder geval vast.
Nog een paar weekjes wachten, dan weten we meer. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DarkFire1985 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:27:
Ferarri niet best, Mercedes weer extra sterk. Misschien winnen die wel beide Oostenrijk GPs qant dat motorprobleem hebben ze vast opgelost.
Dat is serieus maar de vraag. Na 2018 verwachte men dat ook voor 2019, bleek niet zo te zijn. En daarnaast: waarom zou Mercedes hun koelings-"problemen" oplossen. Het is een gedegen afweging om extra koeling te (kunnen) plaatsen, maar gevolg van extra koeling is ook dat het body work groter zal moeten worden, de motor potentieel aangepast moet worden, etc etc. En tot heden zijn ze 5 jaar op rij WCC en WDC geworden waarvan zeker twee jaar met "slechte koeling op hoogte". Het zou mij dus niks verbazen als ze de problemen nog steeds niet hebben opgelost. Puur op basis van afweging of het de investering / aanpassingen / risico's op issues waard is vs wat het hen aan het eind van het seizoen oplevert. Mercedes is gewoon op (vrijwel) alle circuits zeer sterk, die paar missers in een jaar (Oostenrijk, Brazilië, Mexico) hebben dan bijna geen impact meer. 90% van de races winnen en 2 of 3 races 5e met een kans op slechter of uitval zal meer punten opleveren dan 99% van de races derde en nog steeds een kans hier en daar een uitvaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:14:
[...]
Dat is serieus maar de vraag. Na 2018 verwachte men dat ook voor 2019, bleek niet zo te zijn. En daarnaast: waarom zou Mercedes hun koelings-"problemen" oplossen. Het is een gedegen afweging om extra koeling te (kunnen) plaatsen, maar gevolg van extra koeling is ook dat het body work groter zal moeten worden, de motor potentieel aangepast moet worden, etc etc. En tot heden zijn ze 5 jaar op rij WCC en WDC geworden waarvan zeker twee jaar met "slechte koeling op hoogte". Het zou mij dus niks verbazen als ze de problemen nog steeds niet hebben opgelost. Puur op basis van afweging of het de investering / aanpassingen / risico's op issues waard is vs wat het hen aan het eind van het seizoen oplevert. Mercedes is gewoon op (vrijwel) alle circuits zeer sterk, die paar missers in een jaar (Oostenrijk, Brazilië, Mexico) hebben dan bijna geen impact meer. 90% van de races winnen en 2 of 3 races 5e met een kans op slechter of uitval zal meer punten opleveren dan 99% van de races derde en nog steeds een kans hier en daar een uitvaller.
Hier wordt verondersteld dat het is aangepakt; https://www.gptoday.net/e...d-engine-cooling-problems

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat ze helemaal nergens ingaan. Ze zouden Williams nog meer dan 10 miljoen pond schuldig zijn.

https://www.pitpass.com/6...iams-a-significant-amount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
RobertMe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Tegelijk kun je je afvragen of Red Bull misschien hier juist de andere kant op rekening mee heeft gehouden. Oftewel wellicht is RBR wel iets slechter op de RB ring en is Mercedes iets beter. Het is allemaal nog erg vloeibaar zonder races.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gewoon even....

Over 4 weken is het zaterdag 4 juli.... Kwalificatie!

Eindelijk *O* oOo :)F

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
:)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

albino71 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:08:
Gewoon even....

Over 4 weken is het zaterdag 4 juli.... Kwalificatie!

Eindelijk *O* oOo :)F
Kijken of die Honda motor echt zo snel is als we (ik) hopen :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Hebben de teams de afgelopen maanden dan vrij mogen ontwikkelen, voor zover dat mogelijk was?
Pagina: 1 ... 73 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport