[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:15:
Toch nog even over de Vettel-Ferrari scheiding... Ik heb mij er gisteren ook al over verbaasd, vooral toen Ted Kravitz het nog een keer zei en zich ook al afvroeg wat Binotto er nou precies mee bedoelde, wat betekent dit nou:

[...]

Volgens mij heeft Ferrari als doel wereldkampioen worden, volgens de legende éérst WCC en als het kan ook WDC. En volgens mij heeft Vettel ook nog als doel WDC te worden en ik vermoed dat ie, als hij het kan helpen ook wel wil meewerken aan een WCC titel voor het team. Al was het alleen al om de extra $$$ die hij dan mag toucheren.
Waar lopen dan hun korte-en lange termijn doelen uit elkaar vraag ik mij af? Heeft Seb zijn doelen veranderd naar 'gewoon leuk meerijden in de F1' als korte termijn doel en er stinkend rijk mee worden als lange termijn doel? En/of is het doel van Ferrari geworden 'Leclerc helpen aan een WDC titel' op korte termijn en op lange termijn het helpen aan nóg een WDC voor Leclerc. En voor beide doelen moet Vettel braaf het team helpen aan de nodige punten voor een WCC en netjes achter Charles aan rijden. Want alleen als dát de doelen zijn geworden, kan ik iets met die uitspraak. Het klinkt zo vreemd.
Hij zei ook al heel fijntjes 'niet alleen economisch' alsof dat dus wel degelijk een rol speelde. Dus wat er aan tafel gebeurde was waarschijnlijk iets als 'jij gaat de komende jaren de bitch van Charles spelen en dat ga je doen voor 35% van je salaris'. Want dan kan ik mij voorstellen dat ie opstapt. Zeg dan meteen dat je van 'm af wilt...

Iemand een ander inzicht?
Seb wilde niet de nieuwe Kimi worden, hij wil zelf voor de WDC gaan. En dat gaat niet meer, want Ferrari wil alle ballen op Leclerc.

Dat rijmt ook met de stelling dat de enige plek waar Seb heen wil (kan?) Mercedes is, en anders stopt hij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:19

rammes

koekebakker 1e klas

Willem30 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Dat is toch wat we willen zien. Spanning tijdens de races zodat je continu op het puntje van de stoel zit.
nee we willen niet, dat er in de eerste ronde 6 uitvallen, dan is de spanning weg.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het zal vooraan mogelijk nog wat vaker misgaan in die eerste ronden, we krijgen steeds meer jonge hongerige leeuwen voorin die allemaal de grootste willen laten zien. Misschien gaat het wel ten koste van de gevestigde orde, en hopelijk gaan we dat binnen enkele maanden ook met zijn allen meemaken.
En dan vooral al de jonge hongerige leeuwen die in de E-battle mode staan. Na de eerste bocht is het halve veld al uitgeschakeld. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:49
Ik gun Ferrari ook hun succes wel hoor, maar twijfel er flink aan.

Waarom zou vertrekVettel niet naar rbr kunnen gaan?

Edith typo

[ Voor 11% gewijzigd door wowly op 15-05-2020 12:18 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

https://www.formule1.nl/n...n-achter-gesloten-deuren/

De Grand Prix van België zou op 30 augustus achter gesloten deuren kunnen doorgaan. Dat kondigden Elio Di Rupo, Waalse minister-president, en Willy Borsus, Waals minister van Economie, vrijdagmorgen aan. De Belgische Nationale Veiligheidsraad had eerder grote evenementen tot 31 augustus verboden. Zo zou de race op Spa-Francorchamps toch zoals gepland kunnen plaatsvinden.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43
wowly schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:15:
Waarom zou vertrek niet naar rbr kunnen gaan?
Ik neem aan dat je Vettel bedoeld? :P Waarschijnlijk gaat er dan weer gesproken worden over dat het de doodsteek van hun junior programma is. Albon zou dan terug gezet moeten worden naar AlphaTauri en bij AT moet dan weer iemand de deur worden gewezen. Daarnaast zijn er denk ik sowieso niet veel coureurs die weer terug gaan naar een oud team? Alleen Alonso staat mij bij dat dat twee keer heeft gedaan (Renault McLaren Renault en dan weer Ferrari McLaren).

Maar ja, het zou best kunnen dat Vettel terug bij Red Bull weer in een gespreid bedje komt en dan wel weer presteert. Alleen zou het waarschijnlijk wel wat meer afbreuk doen aan zijn WDCs? Als blijkt dat die opnieuw bij Red Bull weer wel kan presteren. Kan die dan alleen presteren bij Red Bull? Of kan die niet presteren bij Ferrari? Voor Vettel puur om zich te bewijzen zou het dus logischer zijn om naar een ander team te gaan. Mercedes is uiteraard het makkelijkste om vooraan te rijden, maar ook dan zal er vermoed ik gesproken worden over "ja, maar 6 jaar op rij waren zij WCC en WDC dus voor Vettel ook makkelijk om eerste of tweede te worden". Tenzij die natuurlijk fair and square Hamilton verslaat. Enige andere optie was denk ik McLaren, weg naar boven in gezet en volgend seizoen met Mercedes motoren, maar daar zijn nu dus alle plekjes al vergeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Red Bull is eigenwijs genoeg om gewoon door te gaan met hun programma. Maar ik zie Vettel niet terugkomen om nummer 2 te spelen naast Max als hij niet nummer 2 wilde spelen naast Charles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:23:
[...]
Seb wilde niet de nieuwe Kimi worden, hij wil zelf voor de WDC gaan. En dat gaat niet meer, want Ferrari wil alle ballen op Leclerc.
Dat is inderdaad de enige logische verklaring. Op zich wel grappig, want tot nu toe stond Vettel aan de andere kant van het contract: de andere rijder moest in dienst van hém rijden. Het is dus een koekje van eigen deeg zeg maar.
Dat rijmt ook met de stelling dat de enige plek waar Seb heen wil (kan?) Mercedes is, en anders stopt hij.
Eens, maar het is ook een kwestie van hoe je het bekijkt. In principe is Vettel een beetje te oud om een 'long game' te spelen, waarbij hij blindelings vertrouwen zou moeten hebben in Renault om op zeer korte termijn nog een competetieve auto te produceren. Maar anders zie ik dat ook niet gebeuren. Hij hoeft ook niet want hij heeft zat centjes verdiend. Je zou kunnen zeggen dat Mercedes geen Vettel nodig heeft om de WCC binnen te harken, maar met het veld dat er dus aan zit te komen, wordt het wel erg lastig voor Bottas om de mannen van Hamilton weg te houden. Ik heb er wel vertrouwen in dat Lewis hem wel aan kan. Vraag is of men genoeg vertrouwen in Vettel heeft dat ie niet weer een meltdown krijgt en zo de boel verprutst.
En of men ook zoveel wil betalen voor hem. Volgens de verhalen krijgt Bottas $8mln en Vettel $30. Ik denk niet dat ze een tweede rijder in gaan zetten voor $30mln met een eerste rijder die nu $40mln krijgt en nóg meer wil. Dat gaat denk ik niet gebeuren. Dus een paycut zit er dan zeker wel in voor Vettel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

Pathogen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:30:
Red Bull is eigenwijs genoeg om gewoon door te gaan met hun programma. Maar ik zie Vettel niet terugkomen om nummer 2 te spelen naast Max als hij niet nummer 2 wilde spelen naast Charles.
Ze gaan Albon echt niet terug zetten voor een stuk onzekerheid. Waarom zouden ze? Albon heeft goed als 2e rijder gedaan wat ze willen zien, punten binnen halen en in de top 6 rondrijden..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Ik neem aan dat je Vettel bedoeld? :P Waarschijnlijk gaat er dan weer gesproken worden over dat het de doodsteek van hun junior programma is.
Klopt, maar volgens mij zit er op dit moment niet een hele lading talent in de jeugdopleiding (correct me if I'm wrong :)). Al het talent dat er was zit ongeveer in dezelfde fase en is dus al doorgestroomd naar F1.
Van de talenten uit de opleiding had je Max (zit stevig op zijn plek) en Carlos (niet voor niets naar Ferrari), Alex (heeft het goed gedaan vorig jaar, maar moet het dit jaar echt gaan laten zien en dichter op Max zien te komen), Pierre en Daniil hebben allebei te maken gehad met "te vroeg in het zitje komen, tegen een erg sterke teammaat". Beiden hebben wel het talent, maar vrees ik het momentum niet mee gehad, en dan wordt het lastig. Volgens mij zit er daarna niet direct iemand aan de deur te kloppen. Ik zie Vettel niet zo gauw naar RBR terug gaan (ook omdat ik verwacht dat Alex een goed 2020 gaat hebben), maar helemaal onmogelijk lijkt het me niet, juist omdat er nu niet iemand zeer nadrukkelijk op de deur staat te bonken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:33:
[...]
Ze gaan Albon echt niet terug zetten voor een stuk onzekerheid. Waarom zouden ze? Albon heeft goed als 2e rijder gedaan wat ze willen zien, punten binnen halen en in de top 6 rondrijden..
Precies. Albon heeft laten zien dat ie in ieder geval mentaal sterk genoeg is. Die jongen heeft best wel wat meegemaakt en die promotie naar Red Bull heeft hem niet van zijn stuk gebracht. De skills komen echt wel. Juist als iemand zo stabiel is, kan hij dat in zijn hoofd voor elkaar krijgen. Het is misschien geen Max, maar hij heeft laten zien dat ie ook wat durft, alleen de skills/ervaring moeten nog komen. Maar dat is te leren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

vandaag 4 jaar geleden O+

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YBZmNwMY/s6/f1-spanish-gp-2016-1st-place-m.jpg

vanaf hier
Rivanov in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Afbeeldingslocatie: https://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2016/12/O0cEsGv5RdudyPNn4xMDoxOjBzMTt2bJ.jpg

@Verwijderd aangepast

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 15-05-2020 10:01 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt dus niet. Niet iedereen heeft hetzelfde aantal posts per pagina. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Niet zozeer voor een stuk onzekerheid, maar wat heeft Vettel RBR te bieden? Met Verstappen, Albon en Gasly hebben ze een hele rits goede jonge rijders. Vettel als oude bok zou dus alleen interessant zijn als een van die drie niet zou voldoen of vertrekken. Blijft over om te strijden met Kvyat om een plekje als veredelde test coureur met race ervaring.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 14:12
rammes schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:34:
[...]

nee we willen niet, dat er in de eerste ronde 6 uitvallen, dan is de spanning weg.
20 jaar geleden hoopte ik daar wel altijd op. Zodoende had Jos, die als 17e gestart was voldoende tijd om om al die puinzooi heen te rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ankona schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Niet zozeer voor een stuk onzekerheid, maar wat heeft Vettel RBR te bieden? Met Verstappen, Albon en Gasly hebben ze een hele rits goede jonge rijders. Vettel als oude bok zou dus alleen interessant zijn als een van die drie niet zou voldoen of vertrekken. Blijft over om te strijden met Kvyat om een plekje als veredelde test coureur met race ervaring.
Leeftijd is geen issue, zet dezelfde situatie in voor Hamilton, die is zelfs 3 jaar ouder, zou niemand het een probleem vinden. Als het gaat om kennis en ontwikkeling, hebben ze meer aan Vettel dan bv Albon of Gasly, maar nu ze toch redelijk de auto om Max zijn gaan bouwen, kan je beter 3 'kneedbare' coureurs hebben dan iemand die het anders wil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Crazy D

I think we should take a look.

Aardappel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:16:
[...]

20 jaar geleden hoopte ik daar wel altijd op. Zodoende had Jos, die als 17e gestart was voldoende tijd om om al die puinzooi heen te rijden :D
Om daarna zelf 5 rondes later van de baan te knallen :X :P

Ik denk dat het lastig wordt voor Vettel. Als hij nog mee wil doen voor de knikkers en niet omdat het leuk is om hard te rijden (Kimi...), en bij voorkeur ook nog als 1e rijder, zijn er niet veel teams. Dan blijft alleen Merc over. Op zich mooi, Duitser in een Duitse auto.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kan mij niet voorstellen dat Renault in de F1 blijft. Ze moeten enorm bezuinigen als merk en het F1 Team laat geen/nauwelijks progressie zien. Er zal druk komen vanuit de overheid en vakbonden op het moment dat er ontslagen gaan komen. Dat team zien we gewoon niet meer in 2021.

Ik begin om dezelfde reden te vrezen voor Mercedes. Alleen zouden die stoppen op het hoogtepunt. Waarom nog verder gaan met honderden miljoenen, terwijl je die nu op andere plekken kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

PWM schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
Ik kan mij niet voorstellen dat Renault in de F1 blijft. Ze moeten enorm bezuinigen als merk en het F1 Team laat geen/nauwelijks progressie zien. Er zal druk komen vanuit de overheid en vakbonden op het moment dat er ontslagen gaan komen. Dat team zien we gewoon niet meer in 2021.

Ik begin om dezelfde reden te vrezen voor Mercedes. Alleen zouden die stoppen op het hoogtepunt. Waarom nog verder gaan met honderden miljoenen, terwijl je die nu op andere plekken kan gebruiken.
Bezuinigingen komen er aan ja.
https://www.nu.nl/auto/60...an-renault-espace-in.html

Weet iemand hoeveel geld Renault in het F1-team pompt?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Bezuinigingen komen er aan ja.
https://www.nu.nl/auto/60...an-renault-espace-in.html

Weet iemand hoeveel geld Renault in het F1-team pompt?
Maar ook Mercedes is aan het kijken...

https://www.gptoday.net/n...an-mercedes-ter-discussie

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als je Olav Mol kunt geloven is F1 nog steeds een mega-marketing platform, waarbij zelfs een investering van 200 miljoen nog steeds een schijntje is vergeleken met de normale manier van reclame maken. Geen idee in hoeverre dat waar is, maar reken er maar op dat ze niet in de F1 zitten omdat het een gezellige zondagmiddag oplevert. Zolang kosten vs opbrengsten nog steeds positief uitvalt voor de opbrengsten (of, anders gezegd, als de kosten van een ander marketing middel ook zo duur zijn) blijft het interessant.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 20:13
Ja als de tijd dat je merk als Mercedes zijnde wereldwijd beeld is door F1 in moet kopen als tv commercials dan ben je met F1 wel goedkoper uit.
Maar geen F1 en geen commercials is natuurlijk het goedkoopste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fijn voor Ocon :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
SinergyX schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Leeftijd is geen issue, zet dezelfde situatie in voor Hamilton, die is zelfs 3 jaar ouder, zou niemand het een probleem vinden. Als het gaat om kennis en ontwikkeling, hebben ze meer aan Vettel dan bv Albon of Gasly, maar nu ze toch redelijk de auto om Max zijn gaan bouwen, kan je beter 3 'kneedbare' coureurs hebben dan iemand die het anders wil.
Leeftijd is in zoverre een issue dat Ferarri en RBR duidelijk een jonge premium rijder hebben waar alles op ingezet wordt. Een rijder die erbij komt komt of als tweede rijder in een ondersteunende rol of als talent dat zich in de luwte mag ontwikkelen.

Een Vettel zal niet gaan wachten tot Max bij RBR vertrekt om daarna eerste rijder te worden. Die wil gewoon eerste rijder zijn.

Ik denk dat Vettel gewoon klaar is in de F1 tenzij bijvoorbeeld HAAS of Williams met een leuk verbeter programma komt en er plek voor Vettel is om daar eer aan te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona

Ik denk dat het met een paar jaar afgelopen is met de F1 (in elk geval met de status die het nu heeft) tenzij ze fuseren met de FE.

Verbrandingsmotoren hebben geen toekomst.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:55

Nibbz

Postmaster General

Barcelona 2016.. wat waren die merc's ook al een stuk weggereden van de rest, al na 1 bocht :o. Anders hadden ze makkelijk een 1-2 gereden.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Ankona schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat het met een paar jaar afgelopen is met de F1 (in elk geval met de status die het nu heeft) tenzij ze fuseren met de FE.

Verbrandingsmotoren hebben geen toekomst.
Verbrandingsmotoren hebben geen toekomst wordt denk ik niet de hoofdrede dat de F1 stopt, hoewel het wel mee zal spelen.

Ik verwacht dat alle kosten om het gehele circus draaiende en innovatief te houden op een gegeven ogenblik niet meer te dragen zullen zijn voor de kleinere partijen waardoor er steeds meer teams afhaken. Als je dan op een gegeven ogenblik 3 of 4 teams overhoud is er voor het publiek niet zoveel meer aan waardoor inkomsten voor de F1 zelf zullen dalen en daarmee het voor sponsoren niet meer aantrekkelijk wordt te investeren in een F1 team, waarmee de inkomens van de teams zullen dalen en maak het verhaal vanaf hier maar zelf af. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nibbz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
Barcelona 2016.. wat waren die merc's ook al een stuk weggereden van de rest, al na 1 bocht :o. Anders hadden ze makkelijk een 1-2 gereden.
Ze hadden niet voor niks 19 overwinningen
en 8x een 1-2
33 podia's van de 42x dat dat mogelijk was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

Wom

Wat betreft de autoindustrie, de komende jaren zouden er al 100.000 banen verdwijnen in Duitsland alleen. De opkomst van de electrische auto is daar de grote drijfveer achter omdat investeringen verschuiven en fabrieken die nu voor verbrandingsmotoren produceren minder of geen afname meer hebben. Mijn werkgever gaat in ieder geval de komende drie jaar een aantal fabrieken sluiten die met verbrandingsmoteren te maken hebben.

Electrische auto's hebben maar een tiende van de componenten van een auto met verbrandingsmotor, dus reken maar dat in de toekomst dit nog meer gaat gebeuren. En aangezien men nog volop moet investeren zou ik er niet van staan te kijken dat men andere keuzes gaat maken dan veel geld uitgeven voor promotie. Reken er trouwens maar op dat er nog wel wat fusies tussen fabrikanten gaan plaatsvinden.

Niet voor niks dat de FE zoveel autofabrikanten aan zich heeft weten binden. Relatief goedkope running costs en een groeiend platform om promotie te doen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Formule 1 kan ook prima voortbestaan zonder grote automerken, jaren terug was het toch ook een veld gevuld met Tyrrel, Sauber, Mclaren, Williams, Brabham, Jordan, Benneton enzovoorts. De budgetten zullen dan wel ietsje lager worden, maar denk dat dat voor de spanning niet veel uit zal maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wom schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:39:
Wat betreft de autoindustrie, de komende jaren zouden er al 100.000 banen verdwijnen in Duitsland alleen. De opkomst van de electrische auto is daar de grote drijfveer achter omdat investeringen verschuiven en fabrieken die nu voor verbrandingsmotoren produceren minder of geen afname meer hebben. Mijn werkgever gaat in ieder geval de komende drie jaar een aantal fabrieken sluiten die met verbrandingsmoteren te maken hebben.

Electrische auto's hebben maar een tiende van de componenten van een auto met verbrandingsmotor, dus reken maar dat in de toekomst dit nog meer gaat gebeuren. En aangezien men nog volop moet investeren zou ik er niet van staan te kijken dat men andere keuzes gaat maken dan veel geld uitgeven voor promotie. Reken er trouwens maar op dat er nog wel wat fusies tussen fabrikanten gaan plaatsvinden.

Niet voor niks dat de FE zoveel autofabrikanten aan zich heeft weten binden. Relatief goedkope running costs en een groeiend platform om promotie te doen.
Totdat blijkt (wat we nu al weten) dat elektrisch rijden aan de voorkant fantastisch klinkt maar aan de achterkant een mega milieu belasting vormt waar nu nog niemand mee bezig lijkt... De laatste diesels doen omgerekend minder aan CO2 uitstoot dan een elektrisch hok dus wie zegt dat die verbrandingsmotor gaat verdwijnen.. Autofabrikanten moeten wel mee bewegen met die hipsters en hun zeemeeuwmanagement. Maar goed is hier offtopic.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
roda_djavulen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:51:
Formule 1 kan ook prima voortbestaan zonder grote automerken, jaren terug was het toch ook een veld gevuld met Tyrrel, Sauber, Mclaren, Williams, Brabham, Jordan, Benneton enzovoorts. De budgetten zullen dan wel ietsje lager worden, maar denk dat dat voor de spanning niet veel uit zal maken.
Maar wat is de F1 zonder innovatie? Iedereen gelijkwaardig materiaal dat door de jaren heen amper verandert kan best een spannende competitie geven. Maar gaan de fans dat accepteren of wordt het een theater voor een kleine groep liefhebbers? En als het grote geld en de interesse van de fabrikanten naar een andere tak gaan, waar gaan dan de beste coureurs heen? De F1 wordt dan een stukje nostalgie maar niet meer de koningsklasse.

Misschien dat we ook wel klaar zijn met autosport. Ooit was het iets nieuws en magisch, auto's zijn nu commodity en eigenlijk al een beetje op zijn retour.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Totdat blijkt (wat we nu al weten) dat elektrisch rijden aan de voorkant fantastisch klinkt maar aan de achterkant een mega milieu belasting vormt waar nu nog niemand mee bezig lijkt... De laatste diesels doen omgerekend minder aan CO2 uitstoot dan een elektrisch hok dus wie zegt dat die verbrandingsmotor gaat verdwijnen.. Maar goed is hier offtopic.
Dan haal het svp weg als t offtopic is, een dergelijke statement vergt onderbouwing of moet helemaal niet gemaakt worden.

Nothing to see here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

itsme schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Dan haal het svp weg als t offtopic is, een dergelijke statement vergt onderbouwing of moet helemaal niet gemaakt worden.
Nee, gewoon laten staan want de weg naar volledig elektrisch en volledig co2 clean is nog ver weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

itsme schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Welke onderbouwing heb je nodig?

- het produceren van al die accu's == heel veel CO2 uitstoot
- stoppen we al die accu's in de grond bij Rusland als ze klaar zijn?

Kom maar met onderbouwing dat een elektrisch hok beter is voor het mileu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

1. Accu's kunnen gerecycled worden
2. Gecentraliseerde uitstoot is beter te reguleren dan hokken op wielen die elk jaar met de hakken over de sloot door de APK komen
3. Het produceren van benzine veroorzaakt ook veel CO2 uitstoot.

Sorry maar deze non-discussie komt elk nieuwsbericht weer voorbij, en elke keer komt hetzelfde gezeur in de comments terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Pathogen op 15-05-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
Ik zie VET zeker niet naar MER gaan, dat wil MER gewoonweg niet. Waarom hebben ze voor BOT gekozen en niet voor WEH destijds? Precies, ze willen geen strijd tussen beide rijders.
MER wil HAM gewoon 7+ WDC geven, en hebben niks aan een verhitte strijd tussen de rijders(ROS bijvoorbeeld).
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het fantastisch vinden als VET naar MER gaat, wat een geweldige strijd zou dat worden! Maar ik zou er zeker niet raar van opkijken dat VET zelfs geen stoeltje meer wil in F1.
Die gaat iets anders doen, misschien gerelateerd met autosport maar niet bij een F1 team.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
kuch Formule 1 topic kuch.
kuch uitlaatgassen kuch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pathogen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:16:
1. Accu's kunnen gerecycled worden
2. Gecentraliseerde uitstoot is beter te reguleren dan hokken op wielen die elk jaar met de hakken over de sloot door de APK komen
3. Het produceren van benzine veroorzaakt ook veel CO2 uitstoot.
Zeker maar die oude hokken moeten verdwijnen != nieuwe auto's. De rest is om het even en niet bewezen dat elektrisch dan beter is. Directe vs indirecte uitstoot. Dan kun je nog gaan vallen over fijnstof maar dat doen de banden en remmen meer dan een motor. Gelukkig weegt een elektrische auto niet zoveel...

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 15-05-2020 12:21 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

VET voor de Triple Crown? En dan vóórdat ALO het lukt? Dan zou ik wel hard gaan lachen :D
JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Zeker maar die oude hokken moeten verdwijnen != nieuwe auto's. De rest is om het even en niet bewezen dat elektrisch dan beter is. Directe vs indirecte uitstoot.
Alleen voldoen nieuwe auto's aan de cijfers die in de brochure staan tot het moment dat ze de fabriek verlaten. Na 5 jaar zijn die cijfers allang niet meer representatief. Moeten we dan allemaal maar max 5 jaar met een auto gaan doen? Dat lijkt me ook niet erg milieuvriendelijk.

[ Voor 75% gewijzigd door Pathogen op 15-05-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Welke onderbouwing heb je nodig?

- het produceren van al die accu's == heel veel CO2 uitstoot
- stoppen we al die accu's in de grond bij Rusland als ze klaar zijn?

Kom maar met onderbouwing dat een elektrisch hok beter is voor het mileu.
Volgens mij kwam jij met een statement dat onderbouwing vergt niet ik, dus ik leg die uitdaging graag terug bij jou neer. Verder eens met bovenstaande dit moet niet in dit topic.

* itsme shuts up

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 15-05-2020 12:24 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

itsme schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Volgens mij kwam jij met een statement dat onderbouwing vergt niet ik, dus ik leg die uitdaging graag terug bij jou neer.
Dat mag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik denk dat Vettel het Max wel lastig zou kunnen maken maar idd, Albon is belofte/toekomst, ook al is ie een stuk langzamer dan Max. Misschien dat ie dit jaar nog flink groeit? Met Vettel heb je zekerheid dat ie presteert en Vettel reed vaak lekker in Neweys creaties.

Ach Vettel bij Mercedes, dat zou het aller allerleukste zijn 😄

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
TakeAway schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:17:
Ik zie VET zeker niet naar MER gaan, dat wil MER gewoonweg niet. Waarom hebben ze voor BOT gekozen en niet voor WEH destijds? Precies, ze willen geen strijd tussen beide rijders.
MER wil HAM gewoon 7+ WDC geven, en hebben niks aan een verhitte strijd tussen de rijders(ROS bijvoorbeeld).
En toch....

'Iedereen' praat nog steeds over Prost vs Senna. De 2 grootsten van hun tijd beiden in het destijds beste team.

Wat hebben die kampioenschappen van Hamilton zo langzamerhand nog voor waarde? Hij hoort absoluut bij de top-3 van de grid (naast Vettel en Verstappen). Maar zolang die andere 2 in duidelijk langzamer wagens rijden is het niet eens zo lastig om WDC te worden. Zeker omdat de andere coureur in het team in jouw dienst rijdt.

Hamilton én Vettel in een Mercedes en dan net zo lang laten knokken totdat één van de twee kansloos is voor de titel. Dat zou pas vuurwerk opleveren.

En we praten er over 30 jaar nog over.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Pathogen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:18:
VET voor de Triple Crown? En dan vóórdat ALO het lukt? Dan zou ik wel hard gaan lachen :D

[...]

Alleen voldoen nieuwe auto's aan de cijfers die in de brochure staan tot het moment dat ze de fabriek verlaten. Na 5 jaar zijn die cijfers allang niet meer representatief. Moeten we dan allemaal maar max 5 jaar met een auto gaan doen? Dat lijkt me ook niet erg milieuvriendelijk.
Dat boeit Vettel niet. Ik denk dat het heilige vuur er ondertussen ook al ver uit is bij hem. En als je vijf jaar lang zo'n salaris hebt gehad als hij snap ik dat ook wel. Ik zie bij Kimi meer drive dan bij Vettel. En Vettel weet zelf ook dat er voor hem geen opties meer zijn in de F1.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:27:
[...]

En toch....

'Iedereen' praat nog steeds over Prost vs Senna. De 2 grootsten van hun tijd beiden in het destijds beste team.

Wat hebben die kampioenschappen van Hamilton zo langzamerhand nog voor waarde. Hij hoort absoluut bij de top-3 van de grid (naast Vettel en Verstappen). Maar zolang die andere 2 in duidelijk langzamer wagens rijden is het niet eens zo lastig om WDC te worden. Zeker omdat de andere coureur in het team in jouw dienst rijdt.
Wat dat betreft heeft Max zich voor mijn gevoel al veel meer op de kaart gezet? Of het is mijn oranje bril.
Hamilton én Vettel in een Mercedes en dan net zo lang laten knokken totdat één van de twee kansloos is voor de titel. Dat zou pas vuurwerk opleveren.

Zou te gek zijn! Dan kun je ook onderscheidend zijn los van materiaal discussie maar zie het niet gebeuren. Waarom zouden ze?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
[...]

En toch....

Wat hebben die kampioenschappen van Hamilton zo langzamerhand nog voor waarde? Hij hoort absoluut bij de top-3 van de grid (naast Vettel en Verstappen). Maar zolang die andere 2 in duidelijk langzamer wagens rijden is het niet eens zo lastig om WDC te worden. Zeker omdat de andere coureur in het team in jouw dienst rijdt.

Voor ons heeft het niet veel waarde dat HAM 7+ WDC wordt, echter voor Merceds des te meer.
Zoals ik zei: ik zie maar al te graag dat VET naast HAM gaat rijden! Maar dat gaat gewoon niet gebeuren, dat zou een onverklaarbare Duitse mentaliteit zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ankona schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Maar wat is de F1 zonder innovatie? Iedereen gelijkwaardig materiaal dat door de jaren heen amper verandert kan best een spannende competitie geven. Maar gaan de fans dat accepteren of wordt het een theater voor een kleine groep liefhebbers? En als het grote geld en de interesse van de fabrikanten naar een andere tak gaan, waar gaan dan de beste coureurs heen? De F1 wordt dan een stukje nostalgie maar niet meer de koningsklasse.

Misschien dat we ook wel klaar zijn met autosport. Ooit was het iets nieuws en magisch, auto's zijn nu commodity en eigenlijk al een beetje op zijn retour.
Ik zeg niet dat het gelijkwaardig moet zijn en zonder innovatie. De zeswieler is ook niet uitgevonden door een groot team wat eigendom was van een autofabrikant, of de eerste carbon monocoque enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou het?
Waalse regering geeft toestemming voor GP van België op 30 augustus

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte op 15-05-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bulls’ Look Back: Spain 2016

De herinneringen uit het Red Bull kamp.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Maar zolang die andere 2 in duidelijk langzamer wagens rijden is het niet eens zo lastig om WDC te worden. Zeker omdat de andere coureur in het team in jouw dienst rijdt.
Zolang de nr.2 van Mercedes niet consistent op een tweede plaats finished, is het duidelijk WEL een prestatie om WDC te worden in een Benz. Het is ook te danken aan het poppetje dat erin zit. Ja, de auto helpt, maar stellen dat het alleen door de auto komt is te kort door de bocht. Dat zie je ook bij RBR. Max doet dingen met die auto die zijn teammaten niet kunnen. Ricciardo niet, Gasly niet, Albon niet. Nou zijn die laatste 2 niet top, maar Ricciardo is geen pannekoek.

Nee, Lewis wint geen wedstrijden in een Williams, maar komt er zeer zeker verder mee als Russel. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

Even refereren naar de frontpage:
nieuws: F1-gamecentrum met zestig racesimulatoren gaat op 1 juni open in Utrecht

Afgezien van de game (want dat is een hele andere discussie) wat vinden we van dergelijke initiatieven?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Zolang de nr.2 van Mercedes niet consistent op een tweede plaats finished, is het duidelijk WEL een prestatie om WDC te worden in een Benz. Het is ook te danken aan het poppetje dat erin zit. Ja, de auto helpt, maar stellen dat het alleen door de auto komt is te kort door de bocht. Dat zie je ook bij RBR. Max doet dingen met die auto die zijn teammaten niet kunnen. Ricciardo niet, Gasly niet, Albon niet. Nou zijn die laatste 2 niet top, maar Ricciardo is geen pannekoek.

Nee, Lewis wint geen wedstrijden in een Williams, maar komt er zeer zeker verder mee als Russel. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Al denk ik ook dat je Albon, Russel en Norris nog niet moet afschrijven.
Dat zijn imho toch wel de nieuwe generatie waar in de toekomst echt wel de gevechten gaan plaatsvinden.
Maar je hebt zeer zeker gelijk dat Hamilton en Verstappen in de huidige (2019) :+ setting gevallen apart waren.
Ik ben nog niet overtuigd van Leclerc, ik heb bij hem nog steeds hetzelfde gevoel als bij Stroll, een dure/betere auto gekregen van pappie/sponsoring.
Bij Lec is het zelfs nog erger, alsof iedereen medelijden met hem moet hebben vanwege de verongelukte bekenden/vrienden/familie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:
nieuws: F1-gamecentrum met zestig racesimulatoren gaat op 1 juni open in Utrecht

Afgezien van de game (want dat is een hele andere discussie) wat vinden we van dergelijke initiatieven?
Misschien is de vraag beter op zijn plek in het volgende topic? [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

FreshMaker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:37:
[...]
Ik ben nog niet overtuigd van Leclerc, ik heb bij hem nog steeds hetzelfde gevoel als bij Stroll, een dure/betere auto gekregen van pappie/sponsoring.
Ik had niet de indruk dat hij uit een bijzonder rijk gezin kwam. Hij werd al vroeg opgemerkt door Nicholas Todt (ja, de zoon van) en die steunde hem zodat ie zijn carrière kon opbouwen. En in tegenstelling tot Stroll heeft ie best een indrukwekkende carrière. Hij heeft aardig wat gepresteerd in korte tijd.
Bij Lec is het zelfs nog erger, alsof iedereen medelijden met hem moet hebben vanwege de verongelukte bekenden/vrienden/familie.
Dat is iets dat jij zelf zo ziet. Maar in principe heeft ie best wat voor zijn kiezen gehad: Jules Bianchi was zijn peetvader (hoe gek dat ook klinkt, want zoveel ouder was ie ook weer niet) en hij heeft leren karten op de baan van de vaker van Jules. Zijn vader is na een lang ziekbed aan kanker overleden. Dat is niet iets dat in je koude kleren gaat zitten. En Hubert was gewoon een hele goede vriend van hem. Heb jij echt de indruk dat ie daardoor zielig gevonden moet worden? Ga je gang, maar ik hoor hem er nooit over, behalve op de momenten dat die dingen actueel waren. Hij loopt er niet te koop mee, dus ik heb echt geen idee waar je het vandaan haalt. Misschien dat de media het er graag over hebben, maar daar kan hij niets aan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ben ik trouwens de enige die weer een beetje blij wordt van al het F1 nieuws, dat we (mogelijk) weer gaan racen, circuits al dan niet met bezoekers toch zeggen, "houd hier maar een GP" het nieuws over België uiteraard, ik had er echt even (zoals vast velen) enorm veel verdriet van. Maar nu betrap ik me er op dat ik weer vaker hier ben.

Ik krijg er weer zin in F1 vrienden!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

Wom

https://www.formule1.nl/n...-handtekeningen-al-gezet/
Meteen na de bekendmaking van Daniel Ricciardo’s overstap naar McLaren in 2021 klonk de naam van Fernando Alonso als zijn opvolger bij Renault. Volgens Franse media zijn er gesprekken gaande tussen de Spanjaard en zijn ex-team, en is er zelfs sprake van een voorcontract. Een belangrijke voorwaarde voor een terugkeer van de tweevoudig wereldkampioen: een verlengd verblijft van Renault in de koningsklasse van de autosport.
Zou toch wel een stunt zijn hoor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Volgens Franse media heeft Alonso al een voorcontract getekend bij Renault voor 2021.

Voorwaarde zou wel zijn dat hij meerdere jaren bij Renault blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Ik had niet de indruk dat hij uit een bijzonder rijk gezin kwam. Hij werd al vroeg opgemerkt door Nicholas Todt (ja, de zoon van) en die steunde hem zodat ie zijn carrière kon opbouwen. En in tegenstelling tot Stroll heeft ie best een indrukwekkende carrière. Hij heeft aardig wat gepresteerd in korte tijd.

[...]

Dat is iets dat jij zelf zo ziet. Maar in principe heeft ie best wat voor zijn kiezen gehad: Jules Bianchi was zijn peetvader (hoe gek dat ook klinkt, want zoveel ouder was ie ook weer niet) en hij heeft leren karten op de baan van de vaker van Jules. Zijn vader is na een lang ziekbed aan kanker overleden. Dat is niet iets dat in je koude kleren gaat zitten. En Hubert was gewoon een hele goede vriend van hem. Heb jij echt de indruk dat ie daardoor zielig gevonden moet worden? Ga je gang, maar ik hoor hem er nooit over, behalve op de momenten dat die dingen actueel waren. Hij loopt er niet te koop mee, dus ik heb echt geen idee waar je het vandaan haalt. Misschien dat de media het er graag over hebben, maar daar kan hij niets aan doen.
zoals ik al aangaf, mijn mening inderdaad
Maar er zijn meer rijders die 'Ferrari-waardig' zijn natuurlijk ( gezien de kwaliteiten die ze de afgelopen jaren hebben binnengehaald, is 70% dat kennelijk wel :+

En hij geeft het inderdaad zelf niet zo aan, maar het speelt ( voor Ferrari ) wel degelijk een rol, al die voorgangers/omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik vind het maar een rare actie.
Alonso is een goede coureur, maar ik vond het prima dat hij weg was.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Twitter: https://twitter.com/Burgrid7/status/1261275945618604034]
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Crazy D schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Als je Olav Mol kunt geloven is F1 nog steeds een mega-marketing platform, waarbij zelfs een investering van 200 miljoen nog steeds een schijntje is vergeleken met de normale manier van reclame maken. Geen idee in hoeverre dat waar is, maar reken er maar op dat ze niet in de F1 zitten omdat het een gezellige zondagmiddag oplevert. Zolang kosten vs opbrengsten nog steeds positief uitvalt voor de opbrengsten (of, anders gezegd, als de kosten van een ander marketing middel ook zo duur zijn) blijft het interessant.
Als het zo interessant is waarom moeten de moeder bedrijven van Renault, Red bull en zelfs Mercedes er dan nog miljoenen in pompen?

Misschien levert 100miljoen investeren in de F1 meer op dan TV reclames van 100 miljoen maar het kost nog steeds 100 miljoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:43
Het houden van twee races op hetzelfde circuits in één seizoen is wel een risico. Als de eerste race heel spannend wordt, is het top dat er nog een tweede volgt. Maar wat nou als die eerste race Mercedes veel te snel is, dat Ferrari en Red Bull op flinke achterstand eindigen en er amper wat gebeurt, dan zit ik niet te wachten op nog een tweede race..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tosemime schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:59:
Het houden van twee races op hetzelfde circuits in één seizoen is wel een risico. Als de eerste race heel spannend wordt, is het top dat er nog een tweede volgt. Maar wat nou als die eerste race Mercedes veel te snel is, dat Ferrari en Red Bull op flinke achterstand eindigen en er amper wat gebeurt, dan zit ik niet te wachten op nog een tweede race..
Je zit toch ook te wachten op dit seizoen na de afgelopen seizoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Pathogen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Je zit toch ook te wachten op dit seizoen na de afgelopen seizoenen?
Dat is anders, tijdens het seizoen blijven de verschillen tussen de teams redelijk gelijk. Ik heb nog niet gezien hoe veel tijd er zit tussen de twee races op Silverstone, maar ik ga er van uit dat de verhoudingen tussen de teams gelijk zullen zijn voor deze races. Dat kan je niet vergelijken met verschillende seizoenen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Van wat ik begreep: ALS er twee keer achter elkaar geracet wordt op 1 circuit, wordt het een circuit waarbij de lay-out veranderd kan worden. Dus de race mag dan wel op hetzelfde circuit zijn, maar kan totaal van elkaar verschillen wat betreft voordeel voor een bepaald team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Jasphur schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Van wat ik begreep: ALS er twee keer achter elkaar geracet wordt op 1 circuit, wordt het een circuit waarbij de lay-out veranderd kan worden. Dus de race mag dan wel op hetzelfde circuit zijn, maar kan totaal van elkaar verschillen wat betreft voordeel voor een bepaald team.
Dat zou wel een goede oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Tosemime schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Dat zou wel een goede oplossing zijn :)
Zie hier voorbeelden van de lay-outs die mogelijk zijn bij Silverstone

Afbeeldingslocatie: https://sportsbase.io/images/gpfans/copy_620x348/71c4a17689d7f03735ef8084824c4362b7696594.jpg
https://www.gpfans.com/nl...voor-circuit-silverstone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik lees zo snel niet of dit allemaal F1 gecertificeerde layouts zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Pathogen Klopt, want het is ook allemaal nog maar een concept en geen definitief plan. :)

Tenminste, dat was het de laatste keer dat ik mij hierin verdiepte :P

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 15-05-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
Een sprintrace als tweede zou ook nog kunnen toch? Zachtste banden...fuel limit eraf...en dan zien hoe snel het kan. Of reversed grid...

het grootste nadeel van een "gewone" tweede race op hetzelfde circuit is dat iedereen dan de setup wel onder controle heeft. Juist wanneer de FP in het water viel zag je spannende races.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

dan zit ik niet te wachten op nog een tweede race..
Ja, maar tijdens de tweede race gaat Maldonado tegen de richting in rijden met de pace car... :+

ja, het is vrijdagmiddag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@mphilipp Laat dan ook meteen de marshalls met blauwe gekleurde schelpjes gooien :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 15-05-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

sanderb schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:24:
Een sprintrace als tweede zou ook nog kunnen toch? Zachtste banden...fuel limit eraf...en dan zien hoe snel het kan. Of reversed grid...

het grootste nadeel van een "gewone" tweede race op hetzelfde circuit is dat iedereen dan de setup wel onder controle heeft. Juist wanneer de FP in het water viel zag je spannende races.
Maar in diverse landen zegt 2 weken achter elkaar niets over het weer. Op Silverstone kan het de ene week winter zijn en de ander week tropisch.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 17:06

franssie

Save the albatross

Of als de eerste race droog was de tweede met sprinklers :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Met alle Alonso comeback geruchten: ik hoop eerlijk gezegd dat ie terugkomt, en vol-le-dig zoek gereden wordt door Ocon. Kunnen we dat hoofdstuk eens afsluiten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
Martinspire schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:29:

Dat het 15 jaar gelelden al eens geprobeerd is en ook al lang weer verdwenen is.

https://www.autoblog.nl/a.../12/16/simworld_in_almere

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Richard117 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Dat het 15 jaar gelelden al eens geprobeerd is en ook al lang weer verdwenen is.

https://www.autoblog.nl/a.../12/16/simworld_in_almere
Snap ook niet waarom je dan met 60 simulatoren begint, dat ga je nooit vol krijgen voor langere tijd. Begin gewoon met 15, dan eventueel uitbreiden of juist op een andere locatie in NL nog eens 15 neerzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
Homeland schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:04:
[...]

Snap ook niet waarom je dan met 60 simulatoren begint, dat ga je nooit vol krijgen voor langere tijd. Begin gewoon met 15, dan eventueel uitbreiden of juist op een andere locatie in NL nog eens 15 neerzetten.
Het was destijds leuk voor een meeting met andere simmers. Maar die hebben thuis vaak betere apparatuur staan en gaan dan niet nog eens geld uitgeven om dat in zo'n centrum te doen. Aangezien simmen voor beginners ook niet iets is wat je zomaar even doet, is daar de drempel vaak ook te hoog voor om even 22euro aan te besteden.
Leuk initiatief en ik gun ze het beste hoor, maar het is al een oud concept wat eerder niet geslaagd is.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

sanderb schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:24:

Silverstone kan in principe niet reversed (ja in sims kan het wel maar dat is anders).

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Zie hier voorbeelden van de lay-outs die mogelijk zijn bij Silverstone

[Afbeelding]
https://www.gpfans.com/nl...voor-circuit-silverstone/
2e race is achterstevoren en verplicht in de achteruit :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:11
YakuzA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:07:
2e race is achterstevoren en verplicht in de achteruit :+
Met caravan... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Je bedoelt zoiets?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pathogen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:31:
Met alle Alonso comeback geruchten: ik hoop eerlijk gezegd dat ie terugkomt, en vol-le-dig zoek gereden wordt door Ocon. Kunnen we dat hoofdstuk eens afsluiten :Y
Nah, die verslaat Ocon wel. Gaan we alleen niet zien omdat Renault ergens in het middenveld zit of langs de baan staat met rokende motoren. :z

Dus nee, ik denk niet dat Alonso daar zin in heeft. Zeker niet met die teambaas. Het zou uiteraard compleet glorieus zijn om die twee in een team te hebben, zeker als alles misgaat, maar zoveel geluk hebben we denk ik niet. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Met Fransen, Abiteboul, Alonso en Ocon in een team, dat wordt gegarandeerd vuurwerk. Neem aan dat ze dat zelf ook wel in zien toch? Misschien als ze na 2021 eruit willen stappen, dan is het wel een goede manier om zo goed als elke week de pers te halen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit verklaard al wat. Kennelijk liepen die gesprekken al langer met Ricciardo en bleef McLaren al sinds 2018 in contact met Ricciardo. Ook had Sainz officiële toestemming om te praten met Ferrari en liep dat ook al maanden. Dit speelde kennelijk zelfs al in het "off season", de winter dus. Daarom waren alle deals zo snel rond.

Hebben Sainz, Ricciardo, McLaren en Ferrari mooi dubbel spel gepeeld. Ricciardo die allang zijn uitgang van Renault aan het plannen was, Sainz die op Vettel zijn plek zat te azen, McLaren die dit allemaal faciliteerde en Ferrari die zou ook wel eens heel goed hebben geprobeerd om Vettel eruit te werken omdat ze allang bezig waren met Sainz.

https://streamable.com/2fvdc1

En wat meer informatie over waarom Alonso nu die pitstop deed in 2007. Het domme kwalificatiesysteem waar je een brandstofniveau moest opgeven voor de race morgen, maar je wel alles mocht opbranden voor je ultieme Q3 rondje omdat de brandstof toch aangevuld mocht worden. Wat er gebeurde was dat Alonso die race aan de beurt was om als eerste te vertrekken om zo een extra ronde te gaan rijden en wat extra te verbranden. Hamilton ging alleen eerst en negeerde alle radio om Alonso voorbij te laten. Zelfs Ron Dennis werd genegeerd terwijl Alonso zat te schreeuwen op zijn radio. Toen Alonso dus een ronde eerder moest stoppen voor de bandenwissel waarna de tweede hot lap kwam, bleef hij gewoon staan zodat Hamilton geen ronde meer kon zetten. Perfect uitgerekend want Alonso had nog een seconde over. Hamilton die de boel ook bij elkaar aan het schreeuwen was, haalde de vlag niet.

Ik geef Alonso eigenlijk nog gelijk ook. Teamafspraken zoals deze hoor je niet te negeren.

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2020 20:03 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@DaniëlWW2

Lekkere "pun intended" van Zak na deze vraag :D
Grote hamvraag is wel of RIC ook open is geweest..
Hij heeft bij RedBull natuurlijk ook redelijk de bomb gedropt en nu zegt hij feitelijk na 1 jaartje al tabee.

Ik snap hem maar hoe is de 2020 Renault nu echt? Ik snap het eigenlijk ook wel van Renault dat dit niet lekker voelt, en ze moeten nog gaan racen.

[ Voor 33% gewijzigd door Humma Kavula op 15-05-2020 20:25 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Humma Kavula schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:20:
Ik snap hem maar hoe is de 2020 Renault nu echt? Ik snap het eigenlijk ook wel van Renault dat dit niet lekker voelt, en ze moeten nog gaan racen.
Op basis van uitspraken aangevuld met lichaamstaal van tijdens de testdagen, niet al te best. Ricciardo leek niet heel erg warm te worden van de auto, en de grappen bleven bij antwoorden ook uit. Dus het gaf in die zin geen positieve indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Norris zijn contract is trouwens ook verlengd :)
heeft weinig aandacht gehad, want Sainz/ RIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Laatst online: 01-10 15:59
basvn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:37:
Norris zijn contract is trouwens ook verlengd :)
heeft weinig aandacht gehad, want Sainz/ RIC.

[YouTube: Top 10 Tearjerkers in Formula 1]
Waar heb je dat gezien? Ben wel benieuwd naar de bron. Mag hem namelijk wel :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Raikkonen_WC schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Waar heb je dat gezien? Ben wel benieuwd naar de bron. Mag hem namelijk wel :-)
welke bron wil je ? :+
the man himself?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Laatst online: 01-10 15:59
basvn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:57:
[...]

welke bron wil je ? :+
the man himself?
[Twitter]
Ik gebruik geen Twitter, dus die dingen daar mis ik altijd. Maar thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 14:12
Richard117 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Het was destijds leuk voor een meeting met andere simmers. Maar die hebben thuis vaak betere apparatuur staan en gaan dan niet nog eens geld uitgeven om dat in zo'n centrum te doen. Aangezien simmen voor beginners ook niet iets is wat je zomaar even doet, is daar de drempel vaak ook te hoog voor om even 22euro aan te besteden.
Leuk initiatief en ik gun ze het beste hoor, maar het is al een oud concept wat eerder niet geslaagd is.
Met full motion sims kun je dan nog iets bieden wat niet zomaar te betalen is voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:08
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:43:
...

En wat meer informatie over waarom Alonso nu die pitstop deed in 2007. Het domme kwalificatiesysteem waar je een brandstofniveau moest opgeven voor de race morgen, maar je wel alles mocht opbranden voor je ultieme Q3 rondje omdat de brandstof toch aangevuld mocht worden. Wat er gebeurde was dat Alonso die race aan de beurt was om als eerste te vertrekken om zo een extra ronde te gaan rijden en wat extra te verbranden. Hamilton ging alleen eerst en negeerde alle radio om Alonso voorbij te laten. Zelfs Ron Dennis werd genegeerd terwijl Alonso zat te schreeuwen op zijn radio. Toen Alonso dus een ronde eerder moest stoppen voor de bandenwissel waarna de tweede hot lap kwam, bleef hij gewoon staan zodat Hamilton geen ronde meer kon zetten. Perfect uitgerekend want Alonso had nog een seconde over. Hamilton die de boel ook bij elkaar aan het schreeuwen was, haalde de vlag niet.

Ik geef Alonso eigenlijk nog gelijk ook. Teamafspraken zoals deze hoor je niet te negeren.
[YouTube: When An F1 Pitstop Goes Horribly Wrong...(Deliberately!)]
Dit zeg ik ook al jaren..

Het wordt door veel mensen als ultiem voorbeeld aangedragen waarom Alonso een vreselijk persoon is maar hier zette hij gewoon terecht Hamilton even op zijn plek. Stiekeme spelletjes spelen tegen Alonso moet je niet doen, hier liet hij even zien waarom niet.. >:)

Het was dat jaar sowieso best een mooi schouwspel bij McLaren, Hamilton die dacht als nieuwe lievelings rookie wel even de leiding binnen McLaren te pakken en Alonso die daar als kersverse dubbele wereldkampioen iets anders over dacht. Jammer dat het tot weinig echte duels op de baan is gekomen want ze deden vrijwel niets voor elkaar onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Dit zeg ik ook al jaren..

Het wordt door veel mensen als ultiem voorbeeld aangedragen waarom Alonso een vreselijk persoon is maar hier zette hij gewoon terecht Hamilton even op zijn plek. Stiekeme spelletjes spelen tegen Alonso moet je niet doen, hier liet hij even zien waarom niet.. >:)

Het was dat jaar sowieso best een mooi schouwspel bij McLaren, Hamilton die dacht als nieuwe rookie wel even de leiding binnen McLaren te pakken en Alonso die daar als kersverse dubbele wereldkampioen iets anders over dacht. Jammer dat het tot weinig echte duels op de baan is gekomen want ze deden vrijwel niets voor elkaar onder.
Jij bent gewoon blij dat Kimi kampioen werd en McLaren gediskwalificeerd uit het WCC. :+
Die van Kimi geef ik je, want Kimi. ;)

Maar het is nauwelijks bekend waarom Alonso dit deed. Het is wel logisch als je aan Monza 2018 denkt waar Magnussen dacht dat hij wel voor kon gaan met kwalificatie. En toen verpeste Alonso zijn run. Max deed precies hetzelfde met Ricciardo op de Red Bull Ring in 2018. Je houdt je maar aan die afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:08
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Jij bent gewoon blij dat Kimi kampioen werd en McLaren gediskwalificeerd uit het WCC. :+
Die van Kimi geef ik je, want Kimi. ;)

Maar het is nauwelijks bekend waarom Alonso dit deed. Het is wel logisch als je aan Monza 2018 denkt waar Magnussen dacht dat hij wel voor kon gaan met kwalificatie. En toen verpeste Alonso zijn run. Max deed precies hetzelfde met Ricciardo op de Red Bull Ring in 2018. Je houdt je maar aan die afspraken.
Die interne strijd zal zeker wel een positief effect op de kansen van Kimi gehad hebben ja.. O-)

Maar ik vind niet dat hij de titel cadeau heeft gekregen zoals sommige mensen wel eens suggereren. De Ferrari had iig voor een deel van het seizoen gewoon de beste auto, getuige ook de 6 overwinningen van Kimi en 9 poles van Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:15:
[...]

Die interne strijd zal zeker wel een positief effect op de kansen van Kimi gehad hebben ja.. O-)

Maar ik vind niet dat hij de titel cadeau heeft gekregen zoals sommige mensen wel eens suggereren. De Ferrari was iig voor een deel van het seizoen gewoon de beste auto, getuige ook de 6 overwinningen van Kimi en 9 poles van Ferrari.
De McLaren was waarschijnlijk beter, maar de Ferrari was in 2007 niet slecht. Het was dan ook een van de laatste auto's van het "dream team". Eigenlijk zijn zowel McLaren als Ferrari ingezakt met de 2009 reglementen en nooit echt hersteld. RBR en Honda/Brawn/Mercedes namen het stokje over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

RobertMe schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Op basis van uitspraken aangevuld met lichaamstaal van tijdens de testdagen, niet al te best. Ricciardo leek niet heel erg warm te worden van de auto, en de grappen bleven bij antwoorden ook uit. Dus het gaf in die zin geen positieve indruk.
Top analyse _/-\o_
Alleen jammer dat we niks weten na al die maanden ontwikkeling na de test ;)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 67 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport