Seb wilde niet de nieuwe Kimi worden, hij wil zelf voor de WDC gaan. En dat gaat niet meer, want Ferrari wil alle ballen op Leclerc.mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:15:
Toch nog even over de Vettel-Ferrari scheiding... Ik heb mij er gisteren ook al over verbaasd, vooral toen Ted Kravitz het nog een keer zei en zich ook al afvroeg wat Binotto er nou precies mee bedoelde, wat betekent dit nou:
[...]
Volgens mij heeft Ferrari als doel wereldkampioen worden, volgens de legende éérst WCC en als het kan ook WDC. En volgens mij heeft Vettel ook nog als doel WDC te worden en ik vermoed dat ie, als hij het kan helpen ook wel wil meewerken aan een WCC titel voor het team. Al was het alleen al om de extra $$$ die hij dan mag toucheren.
Waar lopen dan hun korte-en lange termijn doelen uit elkaar vraag ik mij af? Heeft Seb zijn doelen veranderd naar 'gewoon leuk meerijden in de F1' als korte termijn doel en er stinkend rijk mee worden als lange termijn doel? En/of is het doel van Ferrari geworden 'Leclerc helpen aan een WDC titel' op korte termijn en op lange termijn het helpen aan nóg een WDC voor Leclerc. En voor beide doelen moet Vettel braaf het team helpen aan de nodige punten voor een WCC en netjes achter Charles aan rijden. Want alleen als dát de doelen zijn geworden, kan ik iets met die uitspraak. Het klinkt zo vreemd.
Hij zei ook al heel fijntjes 'niet alleen economisch' alsof dat dus wel degelijk een rol speelde. Dus wat er aan tafel gebeurde was waarschijnlijk iets als 'jij gaat de komende jaren de bitch van Charles spelen en dat ga je doen voor 35% van je salaris'. Want dan kan ik mij voorstellen dat ie opstapt. Zeg dan meteen dat je van 'm af wilt...
Iemand een ander inzicht?
Dat rijmt ook met de stelling dat de enige plek waar Seb heen wil (kan?) Mercedes is, en anders stopt hij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."