[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Je kunt er alleen niet zomaar meer van achter tegenaan rijden. Om het daarom niet open meer te noemen lijkt mij gezocht.
Ik zou even klagen bij Ziggo dan :P
Waar heb je het over? Zonder ingraven is een opening van 70 mm te klein om een helm of hoofd doorheen te passen. Je komt dus niet uit de auto, want je kunt je helm niet afzetten en zit daardoor vast.

Daar kan je eventueel ingraven nog bij optellen.
Oh, daarom kunnen coureurs dus gewoon uit wagens klimmen die ondersteboven liggen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:
Ik zou niet zoveel op een gesloten canopy tegen hebben eigenlijk. Adrian Newey is daar al eens op los gegaan geloof ik:

[afbeelding]

En de vraag hoe je daaruit komt lijkt me een technisch oplosbaar probleem. Zo'n ding kun je aan twee kanten laten scharnieren, met (lichte) explosieven eraf knallen, laten verbrijzelen in kleine stukjes, etc. We moeten niet denken in problemen, maar in oplossingen.
Dat geval (of wat er op lijkt), is dus in werkelijkheid in Hangar 7 te bewonderen zag ik laatst.
Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/miscellaneous/first-official-details-on-gran-turismo-5s-red-bull-x1-prototype-revealed/35043792+w750/red-bull-x1-prototype-at-red-bull-hangar-7.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Waar heb je het over? Zonder ingraven is een opening van 70 mm te klein om een helm of hoofd doorheen te passen. Je komt dus niet uit de auto, want je kunt je helm niet afzetten en zit daardoor vast.

Waar heb JIJ het over? Een auto kan nooit plat op z'n kop komen te liggen, óf hij moet zich echt flink in gaan graven. Die 70mm is écht niet het gat dat je hebt.

Geef me nou eens voorbeelden waaruit blijkt dat het niet mogelijk is om uit de auto te klimmen, n.a.v. jouw eerdere post zijn er al 2 voorbeelden van flinke crashes waarbij het geen probleem was voor de coureur om uit de auto te klimmen. Met een halo zou dat in die gevallen wél een probleem geworden zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:16:
Oh, daarom kunnen coureurs dus gewoon uit wagens klimmen die ondersteboven liggen :+
Een auto op een harde ondergrond rolt door en zal daardoor doorgaans op één kant liggen, met een grotere doorgang aan de andere kant. Een auto op een zachte ondergrond kan zichzelf stabiliseren door in te graven. Zelfs als dat nauwelijks invloed heeft op de beschikbare ruimte, zie je aan het plaatje dat je er dan niet zomaar uit kunt.

De auto's zijn deels wel gevormd om door te rollen, dus of het heel vaak zal voorkomen is een tweede.
PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:16:
Ik zou even klagen bij Ziggo dan :P
Iedereen klaagt toch altijd dat het commentaar bij Ziggo kwalitatief ondermaats zou zijn :Y)
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:22:
Geef me nou eens voorbeelden waaruit blijkt dat het niet mogelijk is om uit de auto te klimmen, n.a.v. jouw eerdere post zijn er al 2 voorbeelden van flinke crashes waarbij het geen probleem was voor de coureur om uit de auto te klimmen. Met een halo zou dat in die gevallen wél een probleem geworden zijn waarschijnlijk.
Eén voorbeeld op asfalt. Bij Alonso was er geen sprake meer van een auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:23:

[...]

Eén voorbeeld op asfalt. Bij Alonso was er geen sprake meer van een auto.
Tuurlijk wel. Wat een drogreden zeg. Jij hebt nog steeds 0 voorbeelden.

Oh en ik daag je uit om op een zachte ondergrond een potlood met daarbovenop een baksteen te laten balanceren. Ik zal je alvast verklappen: dat lukt niet, de minste of geringste beweging doet de boel kantelen. Zo ook met de auto's.

[ Voor 58% gewijzigd door Icephase op 14-07-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:27
LopendeVogel schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Hmm iets als dit bedoel je?
http://www.gotscha.nl/nl-mauritshelm.htm

Deze loopt schuin af en is redelijk sterk..
haha grappenmaker. je liet me zelfs even lachen IRL. Maar je snapt mijn idee toch wel?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Snowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:37:
[...]

haha grappenmaker. je liet me zelfs even lachen IRL. Maar je snapt mijn idee toch wel?
Jaa ik snap je wel :D Ja normaal ben ik hier redelijk serieus, en ik moest gelijk hieraan denken toen je over een ''veiligere'' helm begon. Was even een beetje flauwekul voor tussendoor.

Althans het idee komt wel overeen met wat jij bedoelt toch? Ja oké de uitvoering is niet helemaal geweldig in mijn voorbeeld.. Maar voldoet wel aan de ''eisen'' die jij eraan stelt :D

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 14-07-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:50:

[...]

Voor naast anders laatst? Wat? :D

Als je bedoelt dat Alonso wel uit zijn wrak kon kruipen - dat viel geen auto meer te noemen. Daar was zoveel van afgebroken dat alleen de survival cell over was. Die rolt daardoor makkelijk op zijn zijkant. Ligt een autoe echt op de kop of zelfs een beetje ingegraven, dan moet je wel een slangemens zijn wil je daar fatsoenlijk uit komen.
Ahum.... Dat moest zijn 'vlot' in plaats van 'voor'. Maar dat bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Onboard highlights van Engeland:
[Vimeo: https://vimeo.com/174607578]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:24:
Tuurlijk wel. Wat een drogreden zeg. Jij hebt nog steeds 0 voorbeelden.
Dan hebben we allebei evenveel relevante voorbeelden :+ Laat ik dan maar het goede voorbeeld geven:

Afbeeldingslocatie: http://formulaspy.com/wp-content/uploads/2014/04/lupini03-2.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Die crash is van voor de laatste updates aan de rollbars

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 14-07-2016 14:20 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:09:
Beide crashes zijn van voor de laatste updates aan de rollbars
Met iets dat niet heel vaak gaat voorkomen heb je het niet voor het uitzoeken :) De auto's hadden toen hetzelfde concept qua veiligheid in de zin dat er een veilige lijn over de cockpit wordt gecreëerd. Ondenkbaar dat een auto zo terecht komt is het dan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:12:
[...]

Met iets dat niet heel vaak gaat voorkomen heb je het niet voor het uitzoeken :) De auto's hadden toen hetzelfde concept qua veiligheid in de zin dat er een veilige lijn over de cockpit wordt gecreëerd. Ondenkbaar dat een auto zo terecht komt is het dan niet.
Tegenwoordig wel, want de auto's zijn smaller en de sidepods lager en afgerond. Op de foto zie je de auto ook wel kantelen, maar rusten op de sidepod. Is niet eens van toepassing inderdaad, zie de post hieronder. Was ik helemaal vergeten! Maar je ziet het ook wel op de foto's als je goed kijkt.Feit dat Diniz zelfs toen zonder kleerscheuren uit de auto kwam zegt ook genoeg trouwens.

Kom op man, doe niet zo tegendraads. Je hoeft je ongelijk niet toe te geven wat mij betreft, maar houd op met jezelf steeds verder in het nauw te praten. Dit zie ik veel vaker bij jouw posts... je wilt gelijk hebben om het gelijk hebben. En als je het niet krijgt blijf je er maar op doorhameren.

[ Voor 16% gewijzigd door Icephase op 14-07-2016 14:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Als je de foto's van die auto van Diniz hebt gezien dan zou je weten dat daar de hele rollbar was afgebroken. Juist die crash was de aanleiding voor sterkere rollbars.

Maar goed de ze discussie eindigt blijkbaar pas als jij gelijk krijgt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:19:
Als je de foto's van die auto van Diniz hebt gezien dan zou je weten dat daar de hele rollbar was afgebroken. Juist die crash was de aanleiding voor sterkere rollbars.
Het maakt niet uit. Voor die crash was men net zo overtuigd van de veiligheid als wij nu zijn. Iets wordt veilig of onmogelijk geacht totdat het misgaat.
Maar goed de ze discussie eindigt blijkbaar pas als jij gelijk krijgt.
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:15:
Kom op man, doe niet zo tegendraads. Je hoeft je ongelijk niet toe te geven wat mij betreft, maar houd op met jezelf steeds verder in het nauw te praten.
Wat willen jullie dan precies? Dat ik een dergelijk vrij zeldzaam ongeluk laat zien met de auto's zoals die dit jaar rondrijden? We weten allebei dat dat niet gaat gebeuren. Heel veel meer bewijs dan dit ga je niet krijgen, buiten nog wat meetkunde en simpele logica. Als dat niet genoeg is, dan blijft er weinig over. Bewijzen dat het niet kan gebeuren kan hoe dan ook niet.
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:15:
Tegenwoordig wel, want de auto's zijn smaller en de sidepods lager en afgerond. Op de foto zie je de auto ook wel kantelen, maar rusten op de sidepod. Feit dat Diniz zelfs toen zonder kleerscheuren uit de auto kwam zegt ook genoeg trouwens.
Het ging niet om kleerscheuren, het ging om of coureurs zelfstandig uit de auto kunnen komen bij een ongelukkige roll-over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:31:
[...]
Het ging niet om kleerscheuren, het ging om of coureurs zelfstandig uit de auto kunnen komen bij een ongelukkige roll-over.
Volgens mij ging het er over of een Halo dat zou verergeren, waarbij onder andere jij aandraagt dat er ook zonder halo al een risico is dat je er niet uit kan. Dat risico bestaat echter alleen uit situaties waarbij de rolbar compleet afbreekt en de auto echt plat op zijn dak komt te liggen. Dan heb je ook met halo geen schijn van kans.

Dergelijke zeldzame situaties daargelaten (maakt immers ook geen verschil met of zonder halo) kan je zonder halo dus 'gewoon' uitstappen, dankzij de stevige rolbar die tegenwoordig gebruikt wordt. Of dat met Halo nog steeds zo simpel is lijkt me een zeer terechte vraag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Grrrrrene schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:
Ik zou niet zoveel op een gesloten canopy tegen hebben eigenlijk. Adrian Newey is daar al eens op los gegaan geloof ik:

[afbeelding]

En de vraag hoe je daaruit komt lijkt me een technisch oplosbaar probleem. Zo'n ding kun je aan twee kanten laten scharnieren, met (lichte) explosieven eraf knallen, laten verbrijzelen in kleine stukjes, etc. We moeten niet denken in problemen, maar in oplossingen.
Ik zou zeker wel wat tegen hebben op een gesloten canope. Bij de Formule 1 vind ik het juist mooi om de coureur aan het werk te zien. Ook ga je dan de opgestoken handjes en dergelijke missen. Dat zijn allemaal dingen die voor mij juist charme aan de Formule 1 geven.

De wagens zijn op dit moment al zo veilig dat eigenlijk alleen een freak accident ernstige gevolgen heeft.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:31:
[knip]

We weten allebei dat dat niet gaat gebeuren.

[knip]
Dank je. Je bent het dus gewoon met ons eens.
Orion84 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Volgens mij ging het er over of een Halo dat zou verergeren, waarbij onder andere jij aandraagt dat er ook zonder halo al een risico is dat je er niet uit kan. Dat risico bestaat echter alleen uit situaties waarbij de rolbar compleet afbreekt en de auto echt plat op zijn dak komt te liggen. Dan heb je ook met halo geen schijn van kans.

[knip]
Bespaar je de moeite, Camacha is immuun voor dit soort -volledig logische- redeneringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:36
Zijn er geen interessantere onderwerpen dan het geneuzel over HALO's en andere oplossingen? |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:46:
Zijn er geen interessantere onderwerpen dan het geneuzel over HALO's en andere oplossingen? |:( 8)7
U vraagt, wij draaien.

'Special' Verstappen not a realistic example for youngsters
...
Ferrucci is the same age as Verstappen and got his first taste of F1 machinery during the Silverstone in-season test this week, but the Haas development driver believes Verstappen's is a unique situation.

"I mean, I think everyone will agree Max is special," Ferrucci said when asked by F1i if he is now keen to follow his example of reaching F1 at such a young age. "I got to race against him in F3 so I can say he's a really good driver, really smart and really clever.

"To go from karting to F3 and then to F1 is not something you see every day. The only other driver that comes to mind that did that is Kimi Raikkonen. So it's probably not something in my plans.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
[...]

Alleen de krachten die het op moet vangen zijn tussen 1999 en nu al diverse malen verhoogd. Zelfs dan is het nog geen garantie, bij de crash van Bianchi was de rollbar ook gebroken (bron). Ik wil denk ik niet weten hoe men de zijsteun van de halo uit zijn schouder o.i.d. had gepeuterd, want die was nooit op zijn plek gebleven..
B-Real schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:46:
In plaats van te klagen dat je geen leuk onderwerp leest, kan je natuurlijk ook zelf wat inbrengen? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 14-07-2016 14:56 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:51:
[...]

U vraagt, wij draaien.

'Special' Verstappen not a realistic example for youngsters
...
Ferrucci is the same age as Verstappen and got his first taste of F1 machinery during the Silverstone in-season test this week, but the Haas development driver believes Verstappen's is a unique situation.

"I mean, I think everyone will agree Max is special," Ferrucci said when asked by F1i if he is now keen to follow his example of reaching F1 at such a young age. "I got to race against him in F3 so I can say he's a really good driver, really smart and really clever.

"To go from karting to F3 and then to F1 is not something you see every day. The only other driver that comes to mind that did that is Kimi Raikkonen. So it's probably not something in my plans.

...
sarcasme
Ownee toch niet weer dat max fanboy talk :+
/sarcasme

Het is toch mooi om te lezen hoe mensen steeds meer hun mening veranderen of durven te uiten over VES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
In plaats van te klagen dat je geen leuk onderwerp leest, kan je natuurlijk ook zelf wat inbrengen? :P
Eerst even de knuppel in het hoenderhok proberen te gooien :P

Ik las dat Verstappen (en Hamilton) een van de komende GP's waarschijnlijk nog toe zijn aan hun 6e CE unit (control electronics) en zat mezelf te bedenken wel GP daar dan het handigst voor is.

Als ik dan de kalender er bij pak dan zie ik zo snel nog niet een GP waar dat het minste pijn doet.
- Hongarije (goed circuit voor Red Bull)
- Duitsland (redelijk goed circuit, soort van thuis wedstrijd voor Max)
- België (thuis wedstrijd en ondanks de lange rechte stukken ook een goed circuit voor RB vanwege de snelle bochten)
- Italië (wellicht pas de eerste optie waar een gridstraf minder pijn doet)
- Singapore (lijkt me ook geschikt voor RB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:36:
Volgens mij ging het er over of een Halo dat zou verergeren, waarbij onder andere jij aandraagt dat er ook zonder halo al een risico is dat je er niet uit kan. Dat risico bestaat echter alleen uit situaties waarbij de rolbar compleet afbreekt en de auto echt plat op zijn dak komt te liggen.
Aan de maten van een moderne auto te zien zou het nog steeds mogelijk moeten zijn. Als een auto ongelukkig ligt is de opening tussen grond en auto te klein voor een hoofd of helm. Zoals Señor Sjon al aangeeft is de betreffende structuur nog steeds feilbaar, dus ook een ongeluk waarbij de structuur aangetast is lijkt binnen het bereik der mogelijkheden te liggen. Heel vaak gaat het gelukkig niet voorkomen, maar onmogelijk lijkt het ook niet te zijn.

Wat ik mijzelf afvraag is hoe de officials hier tegenaan kijken. Je gaat mij niet vertellen dat er niet over nagedacht is - waarschijnlijk nog wel wat harder dan een paar amateurs op een forum kunnen doen :P
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:42:
Dank je. Je bent het dus gewoon met ons eens.
Laten we het bij de feiten houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Aan de maten van een moderne auto te zien zou het nog steeds mogelijk moeten zijn. Als een auto ongelukkig ligt is de opening tussen grond en auto te klein voor een hoofd of helm. Zoals Señor Sjon al aangeeft is de betreffende structuur nog steeds feilbaar, dus ook een ongeluk waarbij de structuur aangetast is lijkt binnen het bereik der mogelijkheden te liggen. Heel vaak gaat het gelukkig niet voorkomen, maar onmogelijk lijkt het ook niet te zijn.

Wat ik mijzelf afvraag is hoe de officials hier tegenaan kijken. Je gaat mij niet vertellen dat er niet over nagedacht is - waarschijnlijk nog wel wat harder dan een paar amateurs op een forum kunnen doen :P

[...]

Ja laten we het inderdaad bij de feiten houden. Jij wilt echter je punt maken door theoretische kansen te berekenen door 'natuurkunde' en 'simpele logica' (waar ook nog eens niks van klopt). De feiten zijn dat er nog nooit een auto zich heeft ingegraven en dat er nog nooit een coureur níet uit de auto is gekomen.

Het is ook niet onmogelijk dat er tijdens een GP een komeet precies bovenop de auto valt. Dus wil je alle circuits maar gaan overdekken dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

B-Real schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Ik las dat Verstappen (en Hamilton) een van de komende GP's waarschijnlijk nog toe zijn aan hun 6e CE unit (control electronics) en zat mezelf te bedenken wel GP daar dan het handigst voor is.

Als ik dan de kalender er bij pak dan zie ik zo snel nog niet een GP waar dat het minste pijn doet.
- België (thuis wedstrijd en ondanks de lange rechte stukken ook een goed circuit voor RB vanwege de snelle bochten)
Voor Hamilton maakt het niet zoveel uit. Die haalt gewoon een paar zandzakken uit de McMerc en rijdt vrolijk naar voren. Voor Verstappen zou ik zeggen, pak 'm in Duitsland. Dat is toch een circuit waar je de Red Bulls achter de Ferrari's verwacht omdat het nog steeds best wat motorvermogen vraagt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Duitsland heeft inderdaad weinig lekkere highspeed bochten (behalve het stadiongedeelte) en een vrij lang vol gas stuk vóór de hairpin. Ik verwacht daar de Force India's ook wel weer vooraan.

Hongarije en Spa verwacht ik veel van! Maar toch... onder normale omstandigheden zijn de Mercs toch wel een maatje te groot hoor, dat zal dit seizoen niet meer worden ingelopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

[...]

Goed punt. Ik denk dan ook dat het toch nog een paar wedstrijden niet gaat gebeuren. Een baan waar makkelijk inhalen mogelijk is voor RBR lijkt me het best (je zit toch wat naar achter). Maar als ie zich in de top 5 weet te kwalificeren, is 10 plekken ook weer niet een enorme ramp natuurlijk. Ik zie in ieder geval geen wedstrijd waar ze het voorlopig makkelijk krijgen. Wat dat betreft had ie beter in Baku of iets een extra straf kunnen pakken. Ik denk dat ze de komende races toch vooral punten willen scoren om Ferrari voor te blijven. Zeker in Hongarije en Singapore. Verder wilden ze toch ook pas in Japan een upgrade toevoegen, dus dan lijkt me pas de eerst logische mogelijkheid als het tot dan nog niet nodig is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De halo komt er gelukkig voorlopig niet. Terecht zoals hierboven al duidelijk aangehaald is. En wat een lelijk ding. Dat aeroscreen van Red Bull hoop ik ook niet op. Zonder afscherming is zoals iemand het zei, in de DNA van de F1 auto.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Italië is juist pijnlijker door de weinige bochten en de noodzaak tot veel inhalen. In Hongarije op pole zetten en dan als 11e starten? :P
[...]

[...]

Je bedoelt de FIA officials et al die ook het kwalificatieformat aan het begin van dit seizoen erdoor gestemd hebben? :P Ja, toen voorspelden verschillende forumhelden ook al precies wat er zou gaan gebeuren.

Overigens pleit je antwoord nog steeds tegen de halo i.p.v. ervoor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Italië is juist pijnlijker door de weinige bochten en de noodzaak tot veel inhalen. In Hongarije op pole zetten en dan als 11e starten? :P
Ik denk eigenlijk dat je beter Monza kunt nemen dan. Je hoeft geen helderziende te zijn om te kunnen voorspellen dat dat circuit RBR niet echt ligt door een gebrek aan piekvermogen, dus door een penalty te nemen verlies je als het ware het minste aantal theoretische punten. Dus Monza of Duitsland is dan de vraag.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Zou het eigenlijk niet eerlijker zijn als die aantallen onderdelen per team ipv per coureur zouden gelden? De regel is geïntroduceerd om de betrouwbaarheid te verhogen om zo de kosten te drukken. Die kosten worden op teamniveau gemaakt, ze kopen/bouwen dezelfde onderdelen voor beide auto's dus max. 10 per jaar.

Als Verstappen een 6e CE nodig heeft, en Ricciardo heeft er nog maar 2 verbruikt ben je als team nog maar toe aan je 8e terwijl je dan al een penalty krijgt. Een team dat aan hun 9e CE toe is (rijder 1 op 4, rijder 2 op 5 stuks) krijgt géén penalty terwijl die al meer hebben uitgegeven qua geld.

Vinnikraar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
Overigens pleit je antwoord nog steeds tegen de halo i.p.v. ervoor. ;)
Ik ben geen fan van de halo. Hoe het eruit ziet kan me niet zoveel schelen - niets veranderlijker dan een F1-auto - maar het lijkt nogal een halfslachtige oplossing. Niet dicht, niet open.
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:13:
Ja laten we het inderdaad bij de feiten houden. Jij wilt echter je punt maken door theoretische kansen te berekenen door 'natuurkunde' en 'simpele logica' (waar ook nog eens niks van klopt). De feiten zijn dat er nog nooit een auto zich heeft ingegraven en dat er nog nooit een coureur níet uit de auto is gekomen.
Als je denkt dat dat de strekking van het verhaal was, is het beter dat we het hierbij laten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:00:
Zou het eigenlijk niet eerlijker zijn als die aantallen onderdelen per team ipv per coureur zouden gelden? De regel is geïntroduceerd om de betrouwbaarheid te verhogen om zo de kosten te drukken. Die kosten worden op teamniveau gemaakt, ze kopen/bouwen dezelfde onderdelen voor beide auto's dus max. 10 per jaar.

Als Verstappen een 6e CE nodig heeft, en Ricciardo heeft er nog maar 2 verbruikt ben je als team nog maar toe aan je 8e terwijl je dan al een penalty krijgt. Een team dat aan hun 9e CE toe is (rijder 1 op 4, rijder 2 op 5 stuks) krijgt géén penalty terwijl die al meer hebben uitgegeven qua geld.

Vinnikraar...
Nee hoor. Dat is om te voorkomen dat een tweede rijder alle penalties pakt en de eerste rijder 10 van alles tot zijn beschikking heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Nee hoor. Dat is om te voorkomen dat een tweede rijder alle penalties pakt en de eerste rijder 10 van alles tot zijn beschikking heeft.
Mja, dat is gewoon een team beslissing. Sterker nog, dat is iets dat nu ook wel zou kunnen gebeuren. Je moet er alleen iets beter over nadenken :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou een control unit eigenlijk vervangen moeten worden? Lijkt me niet echt een slijtage onderdeel toch? Meer iets als een ECU oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:07:
[...]

Mja, dat is gewoon een team beslissing. Sterker nog, dat is iets dat nu ook wel zou kunnen gebeuren. Je moet er alleen iets beter over nadenken :P
Hoe zou dat nu moeten gebeuren dan? Beide rijders hebben 5 units van elk onderdeel beschikbaar, onderling kunnen ze daar echt niet mee schuiven o.i.d.

Een motor die bij Hamilton al gebruikt is in de auto kun je niet in de auto van Rosberg hangen zonder dat het "tellertje" van Rosberg opgehoogd wordt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
MikeyMan schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:10:
Waarom zou een control unit eigenlijk vervangen moeten worden? Lijkt me niet echt een slijtage onderdeel toch? Meer iets als een ECU oid?
Wat ik er van gelezen (en begrepen) heb is de CU het onderdeel wat verband houdt met alle regeneratiesystemen zoals KERS e.d. Deze unit zorgt voor de lading/ontlading van de accu's e.d. en is wel aan slijtage onderhevig.

De ECU is gelijk voor iedereen en wordt verstrekt door de FIA (en gemaakt door McLaren) en kent dus geen strafsysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 19:38

Player1S

Probably out in the dark

En het zou mij dus echt helemaal niks verbazen als ze echt met giga oogkleppen naar die halo aan het kijken zijn en totaal geen oog hebben voor de rest.

Ik kan me nog herinneren dat ze in 1994 halsoverkop een chicane van banden hebben gemaakt in Barcalona. ging ook al bijna mis toen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:54:
[...]
Alleen de krachten die het op moet vangen zijn tussen 1999 en nu al diverse malen verhoogd. Zelfs dan is het nog geen garantie, bij de crash van Bianchi was de rollbar ook gebroken (bron). Ik wil denk ik niet weten hoe men de zijsteun van de halo uit zijn schouder o.i.d. had gepeuterd, want die was nooit op zijn plek gebleven..
Of de auto was juist een beetje gedraaid waardoor de vertraging kleiner was en de auto niet direct stilstond toen de rollbar dat voertuig raakte. Om hier gefundeerd over de discussiëren hebben wij simulatieresultaten van de FIA nodig en die krijgen wij niet :P. In ieder geval zit je op een gegeven moment in het gebied van "krachten die groter zijn dan de ontwerplimieten van de survival cell". In dat gebied zijn er gewoon geen "positieve uitkomsten" meer :(.

Praktischer:
Halo zit buiten de "padding" van HANS. Dus op iets meer dan schouderbreedte. Je hebt daar een rand zitten die ongeveer 10 (?) cm boven de rand van de cockpit zit.
Heeft iemand hier zin om met karton te gaan klussen en te kijken of je überhaupt flexibel genoeg bent om die ruimte te gebruiken als je er uit kruipt? Je moet een erg krappe bocht maken :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:41
ANdrode schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:39:
[...]

Praktischer:
Heeft iemand hier zin om met karton te gaan klussen en te kijken of je überhaupt flexibel genoeg bent om die ruimte te gebruiken als je er uit kruipt? Je moet een erg krappe bocht maken :+.
En maak dan alsjeblieft ook een foto en zet die op het forum als 'bewijs' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:18:
[...]
Wat ik er van gelezen (en begrepen) heb is de CU het onderdeel wat verband houdt met alle regeneratiesystemen zoals KERS e.d. Deze unit zorgt voor de lading/ontlading van de accu's e.d. en is wel aan slijtage onderhevig.

De ECU is gelijk voor iedereen en wordt verstrekt door de FIA (en gemaakt door McLaren) en kent dus geen strafsysteem :)
Verstappen is bij de Grand Prix van Spanje van 3 naar 4 gegaan. Bij Baku van 4 naar 5. Ricciardo is al die tijd nog met zijn 2e bezig geweest, ook de laatste race, heeft zijn 2e bij Rusland in gebruik genomen. Behoorlijk wat rijders zitten nu op hun 2e.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar zijn die CE's die hij daarvoor gebruikte compleet versleten of nog te gebruiken? Net als bij al die andere onderdelen: het feit dat ze er al 5 hebben gebruikt, wil niet zeggen dat er 4 compleet kapot ergens in een kliko liggen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:00:

Vinnikraar...
en een team dat 10 (2x5) pu's mag gebruiken zal dat natuurlijk ook altijd doen. Er is geen team dat er 4 zal verbruiken, met het risico op een kapotte in de laatste race.

Volgens mij is het zelfs zo dat de motorendeals bestaan uit een deal voor 10 stuks, en daarna per stuk erbij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Nu ik hier wat meer over nadenk.. Is zo'n Halo echt een toevoegend beveiligend middel, of is het symptoon bestrijding?
SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Justin Wilson en DeVilota, Zelfs bij DeVilota is het nog maar de vraag of het echt zou helpen, want als ze alleen de punt van de laadklep raakt dan zou die er alsnog tussendoor gaan. Maar daar schat ik de kans dat het zou helpen op een procent of 80.
In het geval van De Vilota had een Halo niet geholpen. Wat wel had geholpen? Die truck/trailer uit schoots afstand van een F1 auto halen of anders in ieder geval de laadklep omhoog/dicht doen of als laatste middel zorgen dat die auto op zo'n test geen anti-stall kent. Ffs :/
Bij Massa had de halo de veer naar beneden kunnen afketsen waardoor hij vol op zijn borst geraakt zou worden, dan dan had zijn raceoverall hem ook niet gered.
De kans lijkt mij ongeveer 99% dat die veer dan bij Massa in zijn borstkas verdwenen zou zijn.

Een Halo gaat het dus niet veiliger maken. Als er écht zoiets ingevoerd moet worden zie ik liever de oplossing van RBR, dan maak je daadwerkelijk de kans dat er iets in de cockpit komt kleiner. Maar in geval van nood moet er wel een manier zijn om dat ding in een paar seconden van de auto af te kunnen halen zodat je als hulpverlener goed bij je patient kunt.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:56:
De kans lijkt mij ongeveer 99% dat die veer dan bij Massa in zijn borstkas verdwenen zou zijn.
De kans lijkt mij ongeveer 99% (1% hoger mag ook ;) )dat dit getal volledig uit je duim is gezogen en dat je geen flauw benul hebt of er enige waarheid in zit of niet. Zolang je geen simulaties hiermee kunt doen kunnen we hier roepen wat we willen maar blijft het bij niets meer dan een uit de lucht gegrepen vergelijking en kunnen wij hier totaal niet bepalen of een HALO al dan niet zinvol is :+ Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar de teams zullen echt niet zomaar instemmen met iets dat de boel alleen maar onveiliger maakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
Jurgen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:53:
Volgens mij is het zelfs zo dat de motorendeals bestaan uit een deal voor 10 stuks, en daarna per stuk erbij kopen
Dat zou ik persoonlijk gek vinden. Want dan kan Mercedes/Ferrari/Renault bewust slechte motoren leveren, waarmee ze zowel de concurrentie benadelen doordat die dan grid straffen krijgen, en ze verdienen extra eraan omdat ze meer motoren moeten leveren. Gezien de Formule 1 een limiet oplegt zou ik het persoonlijk ook logischer vinden als een motorendeal bestaat uit "voor X bedrag lever je alle nodige motoren voor het seizoen"*. Zodat je het probleem van de betrouwbaarheid dus ook uit dat oogpunt naar de fabrikant verplaatst en het de fabrikant dus meer kost als ze slechte/onbetrouwbare motoren leveren. De regels dat er een standaard motor wordt geleverd lijkt me ook makkelijker omheen te werken. Zo kun je bij wijze van de klantenmotoren door een stagiair laten maken en eventjes op de testbank starten en weer af zetten, waar je de "eigen" motoren door een engineer met 10+ jaar ervaring laat maken en dat de motor al duizenden kilometers op een testbank draait. Of een net iets slechtere kwaliteit van het materiaal of iets dergelijks.

* Daar zullen dan wel eventueel nog kosten bij kunnen komen voor extra motoren, die ze gebruiken bij testen, op de plank blijven liggen om over een X aantal jaren demo's mee te doen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

redwing schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:14:
[...]

De kans lijkt mij ongeveer 99% (1% hoger mag ook ;) )dat dit getal volledig uit je duim is gezogen en dat je geen flauw benul hebt of er enige waarheid in zit of niet. Zolang je geen simulaties hiermee kunt doen kunnen we hier roepen wat we willen maar blijft het bij niets meer dan een uit de lucht gegrepen vergelijking en kunnen wij hier totaal niet bepalen of een HALO al dan niet zinvol is :+ Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar de teams zullen echt niet zomaar instemmen met iets dat de boel alleen maar onveiliger maakt.
Mijn mening blijft hetzelfde hoor. Als ze al zoiets willen maken, dan moet er iets zijn dat ook echt niets meer gaat door laten en niet alleen grote objecten kan tegenhouden.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Just_I

What did you just say?

RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:15:
[...]
Gezien de Formule 1 een limiet oplegt zou ik het persoonlijk ook logischer vinden als een motorendeal bestaat uit "voor X bedrag lever je alle nodige motoren voor het seizoen"*. Zodat je het probleem van de betrouwbaarheid dus ook uit dat oogpunt naar de fabrikant verplaatst en het de fabrikant dus meer kost als ze slechte/onbetrouwbare motoren leveren.
Met als bijkomende clausule dat word aangeraden om de motor maar op een maximum van XX% te gebruiken, zo niet kan er geen aanspraak worden gemaakt op garantie en draait het team alsnog op voor de kosten.

Je idee is op zich wel een goed idee maar een motor fabrikant zal toch ook zijn kosten willen dekken. Op de een of andere manier moet alles betaalt worden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:52:
Maar zijn die CE's die hij daarvoor gebruikte compleet versleten of nog te gebruiken? Net als bij al die andere onderdelen: het feit dat ze er al 5 hebben gebruikt, wil niet zeggen dat er 4 compleet kapot ergens in een kliko liggen ;)
Volgens mij was de eerste al de mede-oorzaak voor de non-start van Kvyat in Melbourne, daarna zijn ES en CE vervangen voor de volgende race. Als die andere 3 nog wel bruikbaar zouden zijn voor Verstappen, waarom hebben ze dan bij Ricciardo (en al die andere rijders), niet hetzelfde patroon aangehouden? Denk dus niet dat er buiten die 5e nog een ouder bruikbaar exemplaar beschikbaar zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:15:
[...]

Dat zou ik persoonlijk gek vinden. Want dan kan Mercedes/Ferrari/Renault bewust slechte motoren leveren, waarmee ze zowel de concurrentie benadelen doordat die dan grid straffen krijgen, en ze verdienen extra eraan omdat ze meer motoren moeten leveren. Gezien de Formule 1 een limiet oplegt zou ik het persoonlijk ook logischer vinden als een motorendeal bestaat uit "voor X bedrag lever je alle nodige motoren voor het seizoen"*. Zodat je het probleem van de betrouwbaarheid dus ook uit dat oogpunt naar de fabrikant verplaatst en het de fabrikant dus meer kost als ze slechte/onbetrouwbare motoren leveren. De regels dat er een standaard motor wordt geleverd lijkt me ook makkelijker omheen te werken. Zo kun je bij wijze van de klantenmotoren door een stagiair laten maken en eventjes op de testbank starten en weer af zetten, waar je de "eigen" motoren door een engineer met 10+ jaar ervaring laat maken en dat de motor al duizenden kilometers op een testbank draait. Of een net iets slechtere kwaliteit van het materiaal of iets dergelijks.

* Daar zullen dan wel eventueel nog kosten bij kunnen komen voor extra motoren, die ze gebruiken bij testen, op de plank blijven liggen om over een X aantal jaren demo's mee te doen etc.
Ik heb begrepen dat de klantenmotoren uit dezelfde 'poule' moeten komen, dus dat geintje met de stagaires zal wel niet.

Er zal ook vast wel een betrouwbaarheidsclausule inzitten, met een of andere 'garantie'-regeling maar goed zo specifiek ben ik niet op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:28:
[...]

Volgens mij was de eerste al de mede-oorzaak voor de non-start van Kvyat in Melbourne, daarna zijn ES en CE vervangen voor de volgende race. Als die andere 3 nog wel bruikbaar zouden zijn voor Verstappen, waarom hebben ze dan bij Ricciardo (en al die andere rijders), niet hetzelfde patroon aangehouden? Denk dus niet dat er buiten die 5e nog een ouder bruikbaar exemplaar beschikbaar zal zijn.
Die dingen zijn waarschijnlijk enorm complex. Dus als ie stuk is trek je als het even kan een nieuwe uit de verpakking.
Maar je mag ze wel repareren en later weer gebruiken.
En als je moet kiezen tussen een gerepareerde en een nieuwe, dan kies je waarschijnlijk ook de nieuwe.
Alleen als je moet kiezen tussen een gerepareerde en een nieuwe + 10 plaatsen gridstraf wordt het een ander verhaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:14:
[...]
Daarentegen is het 100% mogelijk om de afmetingen van een F1 auto en de halo na te bouwen uit materiaal dat thuis aanwezig is (e.g. papier-mâché). Daarna kan je door de mock-up op verschillende locaties neer te leggen (denk aan een zandbak) testen of je er mét of zonder halo uit kan :D.

Alsjeblieft maak foto's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 18:27

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Dan maar geen F1.
Of via alternatieve bronnen.
Ik denk niet dat het in de belang is van alle sponsoren is dat het achter een betaalmuur beland.
Helemaal met al die teruglopende kijkers en bezoekers aantallen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ome Ernst op 14-07-2016 20:33 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ome Ernst schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Dan maar geen F1.
Ik denk niet dat het in de belang is van alle sponsoren is dat het achter een betaalmuur beland.
Ziggo heeft toch rechten tot eind 2017 uit mijn hoofd. :) Niks aan de hand dus. Pssst, ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 18:27
alwaysleft schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Ziggo heeft toch rechten tot eind 2017 uit mijn hoofd. :) Niks aan de hand dus. Pssst, ander topic ;)
Want de Formule 1 verdwijnt na 2017?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ze de sport kapot willen maken moet ze dat vooral gaan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lekker Ventje schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:36:
[...]

Want de Formule 1 verdwijnt na 2017?
Dan zitten we nog 1,5 seizoen goed en daarna zien we wel verder.
Het is trouwens tot en met seizoen 2018. Dus dat is nog 2,5 seizoen. Voor Nederlanders dus nog niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

sjaool schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:37:
[...]

Als ze de sport kapot willen maken moet ze dat vooral gaan doen. :P
Dan weten de teams iig wel zeker dat ze na een crash refurbished onderdelen geleverd krijgen. :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk niet dat ze zover kunnen en mogen gaan dat de hele handel alleen via Apple TV te ontvangen is. Dat gaat er denk ik niet doorheen komen (EU gaat dan klagen).

En als het wel doorgaat, is het einde F1 denk ik.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

max schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:19:
[...]

Dan weten de teams iig wel zeker dat ze na een crash refurbished onderdelen geleverd krijgen. :+
Dan gaat het ook vast iF heten in plaats van F1. :D

Maar het zal vast niet zover komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:07
MrSleeves schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:45:
Ik denk niet dat ze zover kunnen en mogen gaan dat de hele handel alleen via Apple TV te ontvangen is. Dat gaat er denk ik niet doorheen komen (EU gaat dan klagen).

En als het wel doorgaat, is het einde F1 denk ik.
Dan is het hier wel afgelopen inderdaad. Volg het al 25 jaar, en kan leven met een halo, maar als dit gebeurt is het echt einde oefening.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Wat we daarvan denken? Dat het artikel gebaseerd is op het gebazel van een enkel persoon. En het artikel ook nog eens vol met taal- en spelfouten en onwaarheden staat (Bernie is geen grootaandeelhouder, die heeft een minderheidsbelang, om maar iets te noemen).

M.a.w. clickbait.

Als Apple ergens interesse getoond heeft in F1, dan was het zeer waarschijnlijk simpelweg voor de afname van een uitzendlicentie, voor op de AppleTV. En dat zal wel weer helemaal uit z'n verband gerukt zijn, want Apple heeft veel cash dus "die koopt F1 wel even".

[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 14-07-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik weet niet of deze hier al een keer is langsgekomen...

Ik kwam net een blog waar dat een (semi?) academisch verantwoorde ranking van historische F1 drivers is beschreven. Daarop staat ook een ranking van de coureurs uit 2015. Of de prestaties van autors tijdens de pre-season tests.

In de driver ranking zit de factor "pech" natuurlijk niet verwerkt. Toch is dat geen reden om de empirie te verwerpen, Kvyat heeft nou eenmaal veel punten gehaald vorig jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Welk belang heeft Apple bij F1?

De sport past niet echt bij ze en de Apple tv verkoopt nu ook wel. En ze staan niet opeens in miljoenen extra huishoudens als het er exclusief op zit. Uit protest zal Een groot deel juist gaan boycotten.
Sponsoren lopen weg en de sport devalueert.

Broodje aap dus. Ze willen hooguit een deal voor de Apple tv

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 11:54
Staat het nieuwe topic al open? Is de perso al geweest?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 18:51
Martin0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:53:
Staat het nieuwe topic al open? Is de perso al geweest?
Zou dan een week te vroeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Zou dan een week te vroeg zijn :)
15 jul 2016
09:55-10:40 Eerste vrije training
14:05-14:50 Tweede vrije training
16 jul 2016
09:55-10:40 Derde vrije training
13:30-14:00 Vierde vrije training
14:10-14:25 Eerste kwalificatie
14:35-14:50 Tweede kwalificatie
17 jul 2016
09:40-10:00 Warm up
14:00 Race

Zijn nu 4 raceweekenden achter elkaar :) nu nog duitsland en hongarij achter elkaar

[ Voor 8% gewijzigd door Martin0 op 15-07-2016 08:56 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Martin0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:55:
[...]

15 jul 2016
16 jul 2016
17 jul 2016

Zijn nu 4 raceweekenden achter elkaar :) nu nog duitsland en hongarij achter elkaar
Zou niet weten waar je die vandaan haalt... maar het is toch echt pas volgende week en de week erop.
https://www.f1calendar.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:35

Wom

Op de radio vanochtend bij 3FM vermeldde ze ook dat vandaag de training voor de GP van Duitsland zou starten. Met tijden er bij "wanneer Max zou moeten rijden". 8)7

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Martin0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:55:
[...]

15 jul 2016
16 jul 2016
17 jul 2016

Sinds wanneer heeft de F1 twee kwalificaties? ;) Dit tijdsschema betreft de MotoGP van Duitsland dit weekend :)

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:57:
[...]

Zou niet weten waar je die vandaan haalt... maar het is toch echt pas volgende week en de week erop.
https://www.f1calendar.com/
GP update

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
L1nt schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:50:

De sport past niet echt bij ze en de Apple tv verkoopt nu ook wel. En ze staan niet opeens in miljoenen extra huishoudens als het er exclusief op zit. Uit protest zal Een groot deel juist gaan boycotten.

Zou best wel kunnen.

1. Ze hebben het geld er voor.
2. Er gaan hardnekkige gerechten dat apple met een (elektrische) auto bezig is
3. Het is een highend merk (en F1 is gericht op een highend publiek)
4. Een extratje voor de apple tv (denk niet dat het excusief wordt, maar kan bijv wel goedkoper op de apple tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Haha sorry mensen verkeerd gekeken was de moto gp XD

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Martin0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:59:
Haha sorry mensen verkeerd gekeken was de moto gp XD
Ik heb alle Kwalificaties en Races in mijn agenda geladen (zijn diverse site's voor). Dan kan je snel en eenvoudig in je agenda zien of er een race is of niet en direct ook hoe laat! Met de tijdsverschillen vind ik het fijn de juiste tijd in mijn agenda te hebben dat ik voor de TV moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:07
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Ik heb alle Kwalificaties en Races in mijn agenda geladen (zijn diverse site's voor). Dan kan je snel en eenvoudig in je agenda zien of er een race is of niet en direct ook hoe laat! Met de tijdsverschillen vind ik het fijn de juiste tijd in mijn agenda te hebben dat ik voor de TV moet zitten.
Dat is inderdaad het handigst. Moet toegeven dat ik na Martin0's post wel direct even gekeken heb :) . Dacht 'het zal toch niet'...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Catmandos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:58:
[...]

Zou best wel kunnen.

1. Ze hebben het geld er voor.
2. Er gaan hardnekkige gerechten dat apple met een (elektrische) auto bezig is
3. Het is een highend merk (en F1 is gericht op een highend pupliek)
4. Een extratje voor de apple tv (denk niet dat het excusief wordt, maar kan bijv wel goedkoper op de apple tv)
1: Niet te betwisten :)

2: Electrische auto vind ik niet stroken met benzine slurpende open-wheel racewagens IMHO. En dan zou ik eerder zien gebeuren dat ze een linkup doen met een team of een team volledig overnemen

3: Ik zie de link Apple en autosport niet.

4: Daarvoor hoeven ze de sport niet te kopen. Een wereldwijde deal voldoet. Echter denk ik niet dat de prijs opweegt tegen de inkomsten. De meesten kopen niet elke 1-2 jaar een nieuwe apple tv.

Ik sluit het niet volledig uit maar ik denk dat het een klok en klepel verhaal is en dat ze hooguit op zoek zijn naar een deal voor de Apple tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:18
stijn1309 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Inderdaad, heb gewoon deze link in mijn Google agenda ingeladen; webcal://www.gpupdate.net/nl/kalender/234/formule-1-kalender-2016/calendar.ics Werkt uitstekend, zeker omdat alles dan gewoon realtime in je agenda staat, ook op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Joster schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:10:
[...]

Inderdaad, heb gewoon deze link in mijn Google agenda ingeladen; webcal://www.gpupdate.net/nl/kalender/234/formule-1-kalender-2016/calendar.ics Werkt uitstekend, zeker omdat alles dan gewoon realtime in je agenda staat, ook op je telefoon.
Handig, dit is trouwens de link voor Google https://www.google.com/ca...1-calendar%2Fcalendar.ics die andere werkt niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
L1nt schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:50:

Als ze serieus de sport zouden willen kopen, dan zou het denk ik juist beter zijn om het wereldwijd weer zo vrij mogelijk te krijgen. Dus niet achter betaalmuren o.i.d. Dan trekken ze zoveel mogelijk publiek naar de sport toe, dat vinden de sponsors leuk en ik denk dat op de lange termijn de sport zo meer waard gaat worden dan de kortetermijn visie die nu wordt toegepast.

Apple TV kunnen ze dan promoten door daar een groot aantal extra streams aan toe te voegen; voor/na beschouwingen wereldwijd beschikbaar te maken en gewoon een hele show er omheen.

Realistisch gezien denk ik niet dat Apple dit gaat doen, maar zou het wel leuk vinden :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kunnen we a.u.b. stoppen met speculeren over Apple en de F1?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Het gaat hierom volgens het artikel / de link:
Het gerucht dat Apple alle aandelen van de organisatie achter de Fornmle 1 in handen wil krijgen, wordt steeds luider.

Ook dit staat erin:
Apple overweegt volgens de laatste geruchten de Formule 1 te kopen om meer zichtbaarheid in de autobranche te krijgen. Dit is voor het bedrijf belangrijk nu het een kwestie van tijd lijkt voordat de plannen voor de Apple Car aangekondigd worden.
Betriuwbare bron

Laat Apple lekker de Fornmle 1 in handen krijgen, lig ik niet wakker van hoor. Kijk ik wel Formule 1 via Ziggo. Die Betriuwbare bron geloven we niet in toch?

Als je kijkt naar de manier van type / schrijven, denk ik dat ze ook wel redelijk moeite hebben om te lezen...
Wellicht gaat het om een Apple logo op een auto van een team, TotaalTV denkt dan: ej apple wilt Formule 1 opkopen.
L1nt schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:02:
[...]

1: Niet te betwisten :)

2: Electrische auto vind ik niet stroken met benzine slurpende open-wheel racewagens IMHO. En dan zou ik eerder zien gebeuren dat ze een linkup doen met een team of een team volledig overnemen

3: Ik zie de link Apple en autosport niet.

4: Daarvoor hoeven ze de sport niet te kopen. Een wereldwijde deal voldoet. Echter denk ik niet dat de prijs opweegt tegen de inkomsten. De meesten kopen niet elke 1-2 jaar een nieuwe apple tv.

Ik sluit het niet volledig uit maar ik denk dat het een klok en klepel verhaal is en dat ze hooguit op zoek zijn naar een deal voor de Apple tv.
Wat TotaalTV niet weet (hun weten volgens mij niks, en al helemaal niet als je kijkt naar de woorden die ze neerzetten) is dat er ook een Formula E is (elektrische wagens).

Nee denk maar niet dat Apple de Formula / F1 FE etc opkoopt. TotaalTV mist een stukje bekendheid denk ik en op deze manier willen ze wat bekender worden, jammer dat hun artikel vol staat met fouten waardoor niemand ze meer serieus kan nemen.

[ Voor 68% gewijzigd door LopendeVogel op 15-07-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
De info komt bij Joe Saward vandaan. Een zeer gerespecteerde journalist op het gebied van F1. https://joesaward.wordpress.com

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Ze zijn minder open geworden, maar nog steeds open. Zo worden onder het kopje open-wheel Indycars als voorbeeld gegeven en staat onder de eigenschappen van Indycars ook dat ze open-wheel zijn. Ook expliciet zoeken open Indycar closed-wheel levert alleen uitleg op over wat een open-wheel-auto is en dat de toekomst misschien dichte cockpits brengt.

Los daarvan is het wiel voor helemaal open en achter grotendeels open. Je kunt er alleen niet zomaar meer van achter tegenaan rijden. Om het daarom niet open meer te noemen lijkt mij gezocht.

[...]

Maar zou dit allemaal überhaupt wel gaan gebeuren? Ik zie iedereen het spontaan massaal over de veiligheid hebben..

Zelf als je Max hoorde hoeft dat voor hem niet zozeer en is de spanning en het gevaar wat bij de sport hoort juist iets wat erbij hoort.
De vraag ging volgens mij om de F1 20-30 jaar geleden en de F1 nu waar Max in zit, hij vond het gevaar en etc van vroeger wel wat hebben (gouden tijden). Hij vind het daarnaast wel weer belangrijk dat ze aan de veiligheid van de coureurs denken maar het moet wel F1 blijven, en dat is gewoon een open cockpit met de eventuele gevaren die daaraan zitten...
Ik denk persoonlijk dat menig collega / concurrent van Max dat ook zo ziet.. Daarbij vind ook genoeg publiek het weleens leuk om een crash te zien (de spanning dat er eventueel iemand finaal fout uitvliegt), ja de crashes zullen blijven ook met een ''dichte'' cockpit maar het is anders...

Daarbij is bijna elke crash wel te verwijten aan een fout van de coureur of team (tenzij er spontaan een stuurarm oid afbreekt, maar ook die breekt meestal af wanneer de coureur iets fout doet). Zoals hier op tweakers zie je van die zeldzame gevalletjes voorbij komen (youtube filmpjes met crashes), maar die crashes zijn stuk voor stuk niet te wijten aan de veiligheid van de auto.. Als je met 350km/u wel even een bocht denkt te kunnen nemen dan resulteert dat in een berg staal/carbon/aluminium zo simpel is dat. Echter maakt het dat wel weer spannend zowel voor het publiek als de coureur. Ook als je sommige filmpjes hier ziet met echt foute crashes waarbij er gewoon een berg staal overblijft, stapt de coureur netjes uit alsof die een paaltje geraakt heeft... Ze zitten op dit moment echt wel veilig, zelfs als de coureur de grootste fout maakt die je kan maken (gewoon achterlijk rijden dus).

Maar we gaan het zien, ik denk zelf dat er niet al teveel zal veranderen met betrekking tot de auto..

Zouden de wielrenners die een blok drugs achter de kiezen dan ook zijwieltjes moeten hebben en een motorpak aan voor de veiligheid? Bij sommige sporten hoort toch gewoon een stukje gevaar bij? Het is geen voetbal waarbij ze de bank op gaan wanneer iemand op hun teen heeft gestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 15-07-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
RocketKoen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:37:
[...]

Die dingen zijn waarschijnlijk enorm complex. Dus als ie stuk is trek je als het even kan een nieuwe uit de verpakking.
Maar je mag ze wel repareren en later weer gebruiken.
En als je moet kiezen tussen een gerepareerde en een nieuwe, dan kies je waarschijnlijk ook de nieuwe.
Alleen als je moet kiezen tussen een gerepareerde en een nieuwe + 10 plaatsen gridstraf wordt het een ander verhaal.
Als je de Fia F1 2016 technical regulations. leest, dan kun je zien dat de CE niet één onderdeel is, maar uit alle controle-electronica (ex. mandatory ECU en FIA sensors) bestaat:
Any ECU or associated device containing programmable semiconductors or containing high
power switching devices. This includes, but is not limited to, MGU-K control unit, MGU-H
control unit, injector control unit, ignition control unit, voltage regulator, intelligent sensors
and actuators containing complex electronics.
This excludes associated brackets, supports, screws, nuts, dowels, washers or cables.
Excludes Standard ECU and FIA sensors.
Al deze onderdelen zijn "sealed" door de FIA. M.a.w. je kunt er niet aan sleutelen zonder het zegel te verbreken. Onderdelen vervangen gaat hem dus niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:54:
De info komt bij Joe Saward vandaan. Een zeer gerespecteerde journalist op het gebied van F1. https://joesaward.wordpress.com
Je kan hem veel noemen, maar gerespecteerd zeker niet. Hij wordt vaak Joe Sewage genoemd vanwege zijn riooljournalistiek. Op zijn site hoef je al helemaal geen afwijkende mening t.o.v. hem te hebben, dan haalt ie gewoon je bericht weg. Zelfs Judge13 heeft meer zaken goed gehad dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Er zijn er die daar anders over denken. ;)

https://thejudge13.com/20...-no-choice-he-was-pushed/
http://www.f1technical.ne...ic.php?t=21197&start=1215
https://busbysblog.com/2015/01/ (onderaan eerste artikel)

Al ben ik het met je eens dat hij wel eens wat arrogant uit de hoek kan komen

[ Voor 12% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 15-07-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome Ernst schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:31:
Dan maar geen F1.
Je kunt alle casual fans vrijwel direct afschrijven en je houdt alleen de die-hards over. Je zag dat al misgaan op diverse andere plekken waar F1 achter de decoder verdween.

Dat is voor de sponsoren dan weer niet interessant. Het lijkt mij extreem beschadigend voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:37:
Er zijn er die daar anders over denken. ;)

https://thejudge13.com/20...-no-choice-he-was-pushed/
http://www.f1technical.ne...ic.php?t=21197&start=1215
https://busbysblog.com/2015/01/ (onderaan eerste artikel)

Al ben ik het met je eens dat hij wel eens wat arrogant uit de hoek kan komen
Er zijn ook genoeg mensen die de Telegraaf een kwaliteitskrant noemen, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou dan even wegblijven van de autosport.com fora. :+ Hij heeft vooral in de Lotus<>Renaultkwestie nogal stellig dingen beweerd die hopeloos naast de waarheid zaten. Dan heb ik het nog niet eens over de Van der Gardesoap van vorig jaar, daar was hij in den beginne heel erg stellig dat Sauber gelijk had. Nu is hij vriendjes met Mallya, terwijl half India die vent zoekt. ;)

Even snel een topicje gevonden: http://forums.autosport.c...ated-news-reports-of-2016 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:44:
[...]
Er zijn ook genoeg mensen die de Telegraaf een kwaliteitskrant noemen, ;)
Door het papier wat ze gebruiken misschien? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:48:
Ik zou dan even wegblijven van de autosport.com fora. :+ Hij heeft vooral in de Lotus<>Renaultkwestie nogal stellig dingen beweerd die hopeloos naast de waarheid zaten. Dan heb ik het nog niet eens over de Van der Gardesoap van vorig jaar, daar was hij in den beginne heel erg stellig dat Sauber gelijk had. Nu is hij vriendjes met Mallya, terwijl half India die vent zoekt. ;)

Even snel een topicje gevonden: http://forums.autosport.c...ated-news-reports-of-2016 ;)
Als ik het mij goed herinner vond hij niet dat Sauber gelijk had, maar dat zij in hun strijd tot overleven weinig anders konden. (ik put nu wel uit herinnering, geen feit dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

Bleh!

:)

Bij Haas hadden ze een stroomstoring bij de Britse GP.

http://www.grandprixtimes.com/news/id/12440

Wel apart dat ze echt alles kwijt waren. Je zou denken dat er hier en daar wat backup is ingericht. Als zoiets punten kost gaat het wel over miljoenen... Haas is net begonnen maar heeft natuurlijk wel ervaring in andere series. Neem aan dat de grote teams dit niet kan overkomen.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bleh! schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:18:

Wel apart dat ze echt alles kwijt waren. Je zou denken dat er hier en daar wat backup is ingericht. Als zoiets punten kost gaat het wel over miljoenen... Haas is net begonnen maar heeft natuurlijk wel ervaring in andere series. Neem aan dat de grote teams dit niet kan overkomen.
Kan een stukje lost in translation zijn. Misschien waren ze niet alles echt kwijt kwijt maar ze zaten wel 6-10 rondjes zonder stroom dus ook minstens 6-10 rondjes zonder data. Misschien wel 11 of 12 rondes voordat alle systemen weer up and running zijn.

Dan ben je dus wel ruwweg 1/5e van de informatie van die race kwijt. Best veel. En dat lijkt natuurlijk wel beetje op alle data kwijt zijn want de data die je hebt is niet compleet dus onvoldoende om een goed beeld te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bleh! schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:18:

Voor zover ik weet krijgen alle teams gewoon hun power van het circuit. Volgens mij hebben ze geen van alle eigen generatoren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

backupdevice

No Risk , Full Push

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Koning? Ik vind 'm eerder een omhooggevallen zuurpruim die zijn jaloezie niet onder stoelen of banken steekt. Als ik dit stukje proza lees, vraag ik me werkelijk af of hij ook maar één race volledig gevolgd heeft? 8)7
Nee, ik vind 't een triest mannetje...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

backupdevice

No Risk , Full Push

KillerBee schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:45:
[...]

Koning? Ik vind 'm eerder een omhooggevallen zuurpruim die zijn jaloezie niet onder stoelen of banken steekt. Als ik dit stukje proza lees, vraag ik me werkelijk af of hij ook maar één race volledig gevolgd heeft? 8)7
Nee, ik vind 't een triest mannetje...
was cynisch

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zo negatief is Villeneuve anders helemaal niet. Hij is kritisch maar voor de rest is er niks mis met dat interview.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 15-07-2016 13:53 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1