Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:14:
[...]
Ze zijn minder open geworden, maar nog steeds open. Zo worden onder het kopje
open-wheel Indycars als voorbeeld gegeven en staat onder de eigenschappen van Indycars ook dat ze
open-wheel zijn. Ook expliciet zoeken open Indycar closed-wheel levert alleen uitleg op over wat een open-wheel-auto is en dat de toekomst misschien dichte cockpits brengt.
Los daarvan is het wiel voor helemaal open en achter grotendeels open. Je kunt er alleen niet zomaar meer van achter tegenaan rijden. Om het daarom niet open meer te noemen lijkt mij gezocht.
[...]
Waar heb je het over? Zonder ingraven is een opening van 70 mm te klein om een helm of hoofd doorheen te passen. Je komt dus niet uit de auto, want je kunt je helm niet afzetten en zit daardoor vast.
Daar kan je eventueel ingraven nog bij optellen.
Maar zou dit allemaal überhaupt wel gaan gebeuren? Ik zie iedereen het spontaan massaal over de veiligheid hebben..
Zelf als je Max hoorde hoeft dat voor hem niet zozeer en is de spanning en het gevaar wat bij de sport hoort juist iets wat erbij hoort.
De vraag ging volgens mij om de F1 20-30 jaar geleden en de F1 nu waar Max in zit, hij vond het gevaar en etc van vroeger wel wat hebben (gouden tijden). Hij vind het daarnaast wel weer belangrijk dat ze aan de veiligheid van de coureurs denken maar het moet wel F1 blijven, en dat is gewoon een open cockpit met de eventuele gevaren die daaraan zitten...
Ik denk persoonlijk dat menig collega / concurrent van Max dat ook zo ziet.. Daarbij vind ook genoeg publiek het weleens leuk om een crash te zien (de spanning dat er eventueel iemand finaal fout uitvliegt), ja de crashes zullen blijven ook met een ''dichte'' cockpit maar het is anders...
Daarbij is bijna elke crash wel te verwijten aan een fout van de coureur of team (tenzij er spontaan een stuurarm oid afbreekt, maar ook die breekt meestal af wanneer de coureur iets fout doet). Zoals hier op tweakers zie je van die zeldzame gevalletjes voorbij komen (youtube filmpjes met crashes), maar die crashes zijn stuk voor stuk niet te wijten aan de veiligheid van de auto.. Als je met 350km/u wel even een bocht denkt te kunnen nemen dan resulteert dat in een berg staal/carbon/aluminium zo simpel is dat. Echter maakt het dat wel weer spannend zowel voor het publiek als de coureur. Ook als je sommige filmpjes hier ziet met echt foute crashes waarbij er gewoon een berg staal overblijft, stapt de coureur netjes uit alsof die een paaltje geraakt heeft... Ze zitten op dit moment echt wel veilig, zelfs als de coureur de grootste fout maakt die je kan maken (gewoon achterlijk rijden dus).
Maar we gaan het zien, ik denk zelf dat er niet al teveel zal veranderen met betrekking tot de auto..
Zouden de wielrenners die een blok drugs achter de kiezen dan ook zijwieltjes moeten hebben en een motorpak aan voor de veiligheid? Bij sommige sporten hoort toch gewoon een stukje gevaar bij? Het is geen voetbal waarbij ze de bank op gaan wanneer iemand op hun teen heeft gestaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
LopendeVogel op 15-07-2016 10:14
]