[F1 2016] Race 14 - GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.805 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Gran Premio Heineken D'Italia
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QEtGpYPgtsAaHAqtac4XF0VZ/full.jpg
Data
2 Sep
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
3 Sep
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
4 Sep
Race:14:00 

CircuitAutodromo di Monza
LocatieMonza, Italië
Lengte5793 m
Aantal race ronden53
Total race afstand306,720 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:18:00.688
Lap record1:21.046 - Rubens Barrichello (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Bandenkeuzes:
These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero White medium
One set of P Zero Yellow soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Red supersoft
Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 8, but the remaining drivers will keep it for the race – as is the case currently.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/9195_14-Monza-Selected-Sets-Per-Driver-4k-EN.JPG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Laten we hopen dat Max nu wel weer competitief is. Ik zeg voorzichtig in de eerste chicane....
Rijders persconferentie trouwens om 15:00.

[ Voor 19% gewijzigd door Ome Ernst op 01-09-2016 09:19 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Max is altijd competitief, maar dan moet ie natuurlijk geen verrotte bodemplaat hebben. Vandaag gaat ie trouwens weer een potje ballen, hopelijk laten ze 'm een beetje heel ;)

http://www.telegraaf.nl/t...indt_kicksen_onder__.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Monza _/-\o_ Hopelijk Ferrari op het prachtige podium. Laat Max maar achteraan beginnen :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

Wom

Toch een van de leukere circuits op de kalender. Veel tifosi, gaaf podium en lekker klassiek circuit. Jammer dat ik het niet kan zien alleen :(

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
ben heel benieuwd. Ik verwacht er voor RB niet teveel van met die grote lange rechte stukken maar wie weet.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Het wordt tijd dat die 2 van Ferrari elkaar eens flink van de baan rijden _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Forza Ferrari >:)

Ik hoop op een mooie race waar de stukken er van af vliegen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Señor Sjon
TommyGun schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:51:
Monza _/-\o_ Hopelijk Ferrari op het prachtige podium. Laat Max maar achteraan beginnen :P
Wow, even een stom statistiekje: Wikipedia: Ferrari Grand Prix results
Laatste 1-2: Duitsland 2010(!) Dat is wel erg lang geleden.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wom schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:01:
Toch een van de leukere circuits op de kalender. Veel tifosi, gaaf podium en lekker klassiek circuit. Jammer dat ik het niet kan zien alleen :(
Alles eromheen is inderdaad wel gaaf. Helaas is de baan zelf geen garantie voor een boeiende race :+.

Ik heb hier amper echt spannende races gezien (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:01

PauseBreak

derp!

De Circuit Guide:

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

DutchOwnage schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:28:
Max is altijd competitief, maar dan moet ie natuurlijk geen verrotte bodemplaat hebben. Vandaag gaat ie trouwens weer een potje ballen, hopelijk laten ze 'm een beetje heel ;)

http://www.telegraaf.nl/t...indt_kicksen_onder__.html
Hoelang zal het duren voor hij een gele of rode kaart krijgt voor onregelmentair blokken van de tegenstander.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrQPJKQUAAAaPpm.jpg:large

prachtig podium blijft het overigens..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrQRKOlUsAAUIV-.jpg:large

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 01-09-2016 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Magical Monza - 11 unforgettable Italian Grand Prix moments

https://www.formula1.com/...n-grand-prix-moments.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Laat vriend Kimi dat eerste filmpje eens terugkijken en dan alsnog met droge ogen beweren dat hij nooit een beweging maakt "during braking". :o 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

StealthyPeanut schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:54:
[...]

Laat vriend Kimi dat eerste filmpje eens terugkijken en dan alsnog met droge ogen beweren dat hij nooit een beweging maakt "during braking". :o 8)7
Ik wilde het niet oprakelen, maar F1 heeft een goede compilatie van beelden opgezocht, waarbij Alonso, Vettel en ook Kimi soortgelijke acties uithalen, of minstens zo risicovol.

F1 blijft ook een politiek spel....

Te koop....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Classic onboard met Stefano Modena in 1990

https://www.formula1.com/en/video.html

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 01-09-2016 11:00 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Moet wel zeggen de tijd tussen 2 GP's is voor mijn gevoel nog nooit zo kort geweest, met die discussie t/m gisteren in het andere topic en dan vandaag voorbereiden op Monza.

Mercedes 1 en 2, regenbuitje, paar uitvallers waarvan je het niet verwacht, Red Bull en Ferrari strijd om het podium. Zou de race wel compleet maken.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 08:13
Magical Monza! Kan niet wachten, helaas ben ik er niet bij dit jaar. Maar goed, ik heb 5 jaar op fietsafstand van het circuit gewoond en de GP 8x bezocht en toch krijg je meer mee thuis op de bank haha..

Wat ik wel mis is lopen door het park onderweg naar het circuit met het aanzwellende geluid van jankende V10s door de bomen.. <3

Verder wordt het natuurlijk tijd voor een goed resultaat voor Ferrari, ik hoop met wat geluk op een dubbel podium!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:05:
[...]

Verder wordt het natuurlijk tijd voor een goed resultaat voor Ferrari, ik hoop met wat geluk op een dubbel podium!
Dat zou toch wel weer eens mooi zijn ja. Moeten ze alleen de strategie niet verkloten .... :X

Nee, merp!

• nachtnet
  • Nu online
1e GP met Heineken als echte hoofdsponsor. (na natuurlijk de introductie in Canada)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrNCselXgAAIVWb.jpg:large

Ziet er toch wel prima uit dat groen.. Wel benieuwd naar de eerder aangekondigde campagne die Heineken in de markt zou gaan zetten..Of is dat pas voor komend seizoen?

Bocht 1 heeft trouwens weer die fijne hoge kerbs liggen, klaar om naar een vleugel te happen..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrQfz6IWEAAMlNb.jpg:large

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 01-09-2016 11:28 ]

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 14:33
nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:25:
1e GP met Heineken als echte hoofdsponsor. (na natuurlijk de introductie in Canada)

[afbeelding]

Ziet er toch wel prima uit dat groen.. Wel benieuwd naar de eerder aangekondigde campagne die Heineken in de markt zou gaan zetten..Of is dat pas voor komend seizoen?

Bocht 1 heeft trouwens weer die fijne hoge kerbs liggen, klaar om naar een vleugel te happen..

[afbeelding]
Voorzie daar bij de start een auto die even omhoog wordt gewipt, grip dus verliest en zn voorvleugel kapot rijdt. Hopelijk sloopt hij daarmee geen achterbanden van anderen...

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 14:33
Weer bericht volgens weeronline.nl

Geen tot weinig kans op regen en behoorlijk warm.

• resteter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04-2017
De woorden Heineken en bocht in een post zetten ;)

dat was @nachtnet ;P

Weeronline is nou niet de nauwkeurigste regenvoorspeller, met-office is al een tandje beter en er zijn nog nauwkeurigere maar 4 dagen is nog wat lang vantevoren, zoń buitje als op Silverstone dit jaar geeft een hogesnelheidsbaan als Monza een totaal andere dimensie })

[ Voor 84% gewijzigd door resteter op 01-09-2016 11:51 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Wie zijn uitgenodigd voor de persconferentie vanmiddag?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:56:
Wie zijn uitgenodigd voor de persconferentie vanmiddag?
Van: http://www.formula1.com/e...rence-schedule-italy.html

Thursday, September 1, 1500 hours local time (1300 GMT)

Jenson Button (McLaren), Esteban Gutierrez (Haas), Kevin Magnussen (Renault), Kimi Raikkonen (Ferrari), Carlos Sainz (Toro Rosso), Sebastian Vettel (Ferrari)

Friday, September 2, 1600 hours local time (1400 GMT)

Mattia Binotto (Ferrari), Aldo Costa (Mercedes), Luca Furbatto (Manor), Paul Hembery (Pirelli), Guenther Steiner (Haas), Frank Tost (Toro Rosso)

Nee, merp!

• bvbal79
PauseBreak schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:57:
[...]

Van: http://www.formula1.com/e...rence-schedule-italy.html

Thursday, September 1, 1500 hours local time (1300 GMT)

Jenson Button (McLaren), Esteban Gutierrez (Haas), Kevin Magnussen (Renault), Kimi Raikkonen (Ferrari), Carlos Sainz (Toro Rosso), Sebastian Vettel (Ferrari)

Friday, September 2, 1600 hours local time (1400 GMT)

Mattia Binotto (Ferrari), Aldo Costa (Mercedes), Luca Furbatto (Manor), Paul Hembery (Pirelli), Guenther Steiner (Haas), Frank Tost (Toro Rosso)
Vettel en Raikonnen...die gaan natuurlijk Max afzeiken :( En Carlos gaat hem natuurlijk niet verdedigen :o

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:01:
[...]

Vettel en Raikonnen...die gaan natuurlijk Max afzeiken :( En Carlos gaat hem natuurlijk niet verdedigen :o
RAI misschien maar die piept sowieso altijd. VET denk ik niet.

Ik denk overigens dat niemand VES op dit moment over dat voorval gaat verdedigen haha

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:01:
[...]

Valt wel mee denk ik. tussen Vettel en Max is er niks gebeurt op Spa

• bvbal79
Hackus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:06:
[...]

Valt wel mee denk ik. tussen Vettel en Max is er niks gebeurt op Spa
Na Kemmel reeds Max hem toch ook even van de baan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik verwacht helaas ook niet al te veel van deze race. De Mercedes powered engines gaan het goed doen. Ik verwacht ook weer veel van Force India. Wellicht nog wel meer als in Spa. Wordt een zware dobber voor Red Bull om positie 4-5-6 te halen. Wellicht dat daar de spanning van moet komen.

Eerste chicane kan ook een drama zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 01-09-2016 12:29 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
Beide ferrari courreurs bij de perso is niet zo vreemd gezien het de thuis gp van ferrari is.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mystikal schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:29:
Ik verwacht helaas ook niet al te veel van deze race. De Mercedes powered engines gaan het goed doen. Ik verwacht ook weer veel van Force India. Wellicht nog wel meer als in Spa. Wordt een zware dobber voor Red Bull om positie 4-5-6 te halen. Wellicht dat daar de spanning van moet komen.

Eerste chicane kan ook een drama zijn!
Ik verwacht ook weinig qua spanning aan de kop van het veld. Deze race zal Ferrari wel echt het 2de team achter Mercedes zijn. Red Bull zal gaan vechten met Force India deze race.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
alwaysleft schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:50:
[...]

Ik verwacht ook weinig qua spanning aan de kop van het veld. Deze race zal Ferrari wel echt het 2de team achter Mercedes zijn. Red Bull zal gaan vechten met Force India deze race.
Volgens mij dachten we dat bij eerdere circuits ook.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 20:08
Señor Sjon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:13:
[...]

Wow, even een stom statistiekje: Wikipedia: Ferrari Grand Prix results
Laatste 1-2: Duitsland 2010(!) Dat is wel erg lang geleden.
Ok, so. Fernando -is- faster- than- you. Can you confirm that you understood this message?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:22

Mystikal

It never hurts to help!

Snowhite0901 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:56:
[...]

Volgens mij dachten we dat bij eerdere circuits ook.
Klopt, maar nu met de motor upgrade verwacht ik dat dit toch echt het geval gaat zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:26:
[...]

8)7 Lees je trouwens de post boven je wel?
Ja nu kak, ben toe aan het weekend :|

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• alwaysleft
Charlie Withing gaat met Vettel en Raikkonen praten over acties Max Verstappen. Jezus, misschien laatste race dus geweest dat Max zijn acties mochten?

http://www.motorsport.com...n-over-verstappen-813653/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online
ander nieuws van Twitter. Charlie gaat ontmoeting hebben met VET en RAI over het rijden van VES. (vreemd dat VES daar dan niet bij is uitgenodigd..) @NobleF1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resteter
Dat gaat veel druk opleveren voor beide Ferrari coureurs op hun thuiscircuit terwijl beide (en het hele team eigenlijk) nog niet een overtuigende overmacht heeft kunnen tonen dit seizoen, die opmars van Ric en Ves en een plek in het constructeurskampioenschap achter Redbull zijn toch zaken die flink pijn doen in Maranello.
Een (eigen) hogesnelheid baan heeft natuurlijk behalve voor de standaard Mercedes overmacht wel voordelen voor Ferrari maar de afgang is dubbel zo groot wanneer ze hier geen podium pakken.
Benieuwd wat dat voor temperamentvolle acties op gaat leveren zeker omdat Spa en het verongelijkte gedrag van het rode team nog vers in het geheigen staan.

Heb eigenlijk wel te doen met Arrivabene, Ferrari heeft natuurlijk een behoorlijke geschiedenis met wisselende seizoenen qua succes maar ben bang dat hij op een morgen wakker wordt met een paardenhoofd naast zich in bed... Bij Ferrari moet gewoon succes komen, punt.
En anders vlieg je er uit en komt er een ander.
Wat dat betreft heb ik voor de toekomst meer vertrouwen in McLaren Honda, wat duidelijk aan een meerjarenplan bezig is om zich weer terug naar de top te ontwikkelen, dat neemt de tijd en dan zie je (gelukkig) ook progressie.

Regen als tactische dwarsligger zou natuurlijk helemaal spektakel opleveren maar we zullen zien, verheug me er al wel behoorlijk op :)

• Señor Sjon
Newsflash, Ferrari heeft al jaren geen overmacht. :+
alwaysleft schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:27:
Charlie Withing gaat met Vettel en Raikkonen praten over acties Max Verstappen. Jezus, misschien laatste race dus geweest dat Max zijn acties mochten?

Tsja, en dan krijg je deze race de omgekeerde situatie. Dan kan je me opvegen. :D

• bvbal79

Als dat zo is, is het een beetje kinderachtig....ga dan ook met Max praten en niet alleen met de 2 gebeten honden!

• resteter
nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:28:
ander nieuws van Twitter. Charlie gaat ontmoeting hebben met VET en RAI over het rijden van VES. (vreemd dat VES daar dan niet bij is uitgenodigd..) @NobleF1
Misschien ff heel duidelijk maken dat agressie en wraak niet getolereerd zal worden, nieuwe race nieuwe kansen maar wel veiligheid voor alles.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online

Ik vermoed meer dat Charlie gaat toelichten aan VET en RAI waarom er een beslissing is genomen tot het niet doen van onderzoek naar de acties van VES.

(bovendien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat een deel van het protest van FERRARI is om de aandacht af te leiden van het onderpresteren van het team. )

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ja luister dan ook naar Max ipv het verhaal van 1 kant aan te horen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:41
Pierre schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:31:
Ja luister dan ook naar Max ipv het verhaal van 1 kant aan te horen
Als hij geen probleem ziet in de rijstijl van Max niet.
Kan ook een gesprek zijn om VET en RAI en op te wijzen dat ze niet zo moeten huilen als ze er niet langs mogen. Zeker niet als ze zelf elkaar al in de eerste bocht van de baan rijden.

TheS4ndm4n#1919

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:54

Nee hoor Charlie gaat even uitleggen dat door Max er meer bezoekers zijn en meer kijkers, dus dat ze moeten ophouden met zeuren tegen Max en hetzelfde moeten gaan laten zien op de baan! >:)

Anders hadden ze max ook wel bij het gesprek uitgenodigd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resteter
nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
[...]

Ik vermoed meer dat Charlie gaat toelichten aan VET en RAI waarom er een beslissing is genomen tot het niet doen van onderzoek naar de acties van VES.

(bovendien kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat een deel van het protest van FERRARI is om de aandacht af te leiden van het onderpresteren van het team. )
Dat dus, zelf niet lekker draaien en dan heel hard over anderen vallen, dat italiaanse gedrama en geklier moet natuurlijk geen gevaarlijke vormen aan gaan nemen voor coureurs....
Zolang je oppermachtig bent in je rode auto heb je echt geen last van Verstappen en zit hij achter je maar uit alles blijkt dat zowel Vet als Rai flinke moeite hebben om Redbull voor te blijven.

• resteter
Señor Sjon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
Newsflash, Ferrari heeft al jaren geen overmacht. :+

[...]

Tsja, en dan krijg je deze race de omgekeerde situatie. Dan kan je me opvegen. :D
Klopt Ferrari is een enorm wisselend team, gaat het een seizoen of wat goed is het daarna opeens weer chaos en krijgen ze de boel niet lekker draaiend, Mercedes en Redbull zijn wat dat betreft veel constanter, zelfs Williams gaat niet zo van pieken naar dalen als Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
[...]

Uiteraard! Politiek is net zo belangrijk. Ferrari en Red Bull strijden om de tweede plek in het constructeurskampioenschap, dus alle voordeeltjes die je mogelijkerwijs kunt halen zijn mooi meegenomen. Daarom gaan de Ferrari coureurs ook bij het minste of geringste op de radio zitten klagen want dat kan een voordeeltje inhouden.

En Max doet dat ook. Herinneren we ons Duitsland nog? Ze waren de bocht nog niet door en wie zat er al op de boordradio? :+

Het hoort bij de sport, dit soort politieke spelletjes. Dat maakt de F1 voor mij ook interessanter om te volgen dan andere raceklassen.

Nee, merp!

• bvbal79
friggler schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:49:
Waarom staat dit allemaal in het topic van GP Italie? Hoort toch thuis in algemeen F1?
Omdat hij het op Monza verteld? Lijkt me toch wel aan de GP gerelateerd dan...anders had hij dat ook afgelopen maandag kunnen doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resteter
PauseBreak schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:
[...]

Uiteraard! Politiek is net zo belangrijk. Ferrari en Red Bull strijden om de tweede plek in het constructeurskampioenschap, dus alle voordeeltjes die je mogelijkerwijs kunt halen zijn mooi meegenomen. Daarom gaan de Ferrari coureurs ook bij het minste of geringste op de radio zitten klagen want dat kan een voordeeltje inhouden.

En Max doet dat ook. Herinneren we ons Duitsland nog? Ze waren de bocht nog niet door en wie zat er al op de boordradio? :+

Het hoort bij de sport, dit soort politieke spelletjes. Dat maakt de F1 voor mij ook interessanter om te volgen dan andere raceklassen.
Ferrari gaat idd echt niet over williams of renault lopen zeuren want daar valt geen winst te halen met je gelijk te krijgen, evenwel alles zal aangepakt worden om hun directe opponent aan te vallen zowel op als buiten de baan...
Opvallend netjes dat Horner en de rest van dat team zich wat volwassener opstelt maar dat zal wel het temperament van Ferrari zijn, dat theater en circus hoort er duidelijk bij, Mercedes is wat dat betreft ook veel zakelijker qua aanpak en Wolff heeft ook wel wat lastige verhaaltjes mogen vertellen aan de pers met die 2 geliefden in zijn team... Vond Vettel zich de laatste races ook al opvallend agressief gedroeg en de schuld van eigen falen vrij snel op anderen projecteerde en zeurde om blue flag blue flag en zo nog wat "unbelievables". precies als Kimi, die opeens tijdens races blijkt te kunnen praten terwijl hij jaren daarvoor slechts 5 woorden zei tijdens een heel raceweekend.

• Señor Sjon
Massa zijn pensioen hoort in het reguliere F1-topic. Relevante posts zijn verplaatst.

• bvbal79
Señor Sjon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:52:
[mbr]Massa zijn pensioen hoort in het reguliere F1-topic. Relevante posts zijn verplaatst. [/]
Dan kan er wel meer weg... Whitning naar Ferrari coureurs is ook niet echt GP van Italie gerelateerd.

• Señor Sjon
bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:57:
[...]

Dan kan er wel meer weg... Whitning naar Ferrari coureurs is ook niet echt GP van Italie gerelateerd.
Het heeft anders mogelijk consequenties voor deze race. Massa staat nog gewoon op de grid dit weekend. :+

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hulkenberg en Haas wel veel supersoft in vergelijking met de rest.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• resteter
Misschien toch nog ff heel duidelijk maken dat ze geen gevaarlijk gef*ck tolereren op zulke hogesnelheidsbanen en dat ze de beslissingen van de raceleiding maar hebben te slikken, hoe verongelijkt ze zich ook voelen... dan teken je maar protest aan en krijgt iemand 5 sec stop en go indien terecht en da's op zo'n snelle baan best veel.

Beetje actie op een baan is best leuk maar geintjes zoals Grosjean destijds op Monaco flikte zijn echt niet gewenst, brake-tests kunnen snel fataal zijn voor een chicane op Monza

• bvbal79
resteter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:08:
Misschien toch nog ff heel duidelijk maken dat ze geen gevaarlijk gef*ck tolereren op zulke hogesnelheidsbanen en dat ze de beslissingen van de raceleiding maar hebben te slikken, hoe verongelijkt ze zich ook voelen... dan teken je maar protest aan en krijgt iemand 5 sec stop en go indien terecht en da's op zo'n snelle baan best veel.

Beetje actie op een baan is best leuk maar geintjes zoals Grosjean destijds op Monaco flikte zijn echt niet gewenst, brake-tests kunnen snel fataal zijn voor een chicane op Monza
waarom moet hij dat duidelijk maken aan de Ferrari coureurs dan....die reden er juist achter 8)7

• resteter
bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:10:
[...]

waarom moet hij dat duidelijk maken aan de Ferrari coureurs dan....die reden er juist achter 8)7
Je kan met later remmen ook iemand tactisch van de baan duwen, juist bij een langzame chicane, met een beetje geluk kost dat jou niet eens je voorvleugel maar vliegt de voorligger wel snoeihard ovder de curbs.
En een achterbandje van je voorligger is ook vij makkelijk lek te rijden met je voorvleugel wat erg gevaarlijke klapbanden op kan leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
resteter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:22:
[...]

Je kan met later remmen ook iemand tactisch van de baan duwen, juist bij een langzame chicane, met een beetje geluk kost dat jou niet eens je voorvleugel maar vliegt de voorligger wel snoeihard ovder de curbs.
En een achterbandje van je voorligger is ook vij makkelijk lek te rijden met je voorvleugel wat erg gevaarlijke klapbanden op kan leveren
Ah tuurlijk, we schuiven alle schuld gewoon bij de Ferrari rijders :) Eers over brake test hebben en nu over te laat remmen...het is ook nooit goed, tenzij Max het doet :o

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 01-09-2016 14:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Boh zeg......ik hoop alleen al door al die domme nu.nl discussie everywhere on the internet (including GoT), dat Max gewoon een steady saaie P5/P6 rijdt komend weekend.

[ Voor 5% gewijzigd door koli-man op 01-09-2016 14:33 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

stijn1309 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:33:
[...]

Nee hoor Charlie gaat even uitleggen dat door Max er meer bezoekers zijn en meer kijkers, dus dat ze moeten ophouden met zeuren tegen Max en hetzelfde moeten gaan laten zien op de baan! >:)

Anders hadden ze max ook wel bij het gesprek uitgenodigd ;)
Je bedoelt het weliswaar grappig :P , maar ik vermoed serieus dat de FIA o.a. iets in dergelijke strekking zal overbrengen aan RAI en VET. Uiteindelijk draait F1 om heel veel centjes, en VES (fans wereldwijd, sponsors, e.d.) heeft hier toch ook best een aardig aandeel in.
koli-man schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:32:
Boh zeg......ik hoop alleen al door al die domme nu.nl discussie everywhere on the internet (including GoT), dat Max gewoon een steady saaie P5/P6 rijdt komend weekend.
Mag het misschien niet zeggen, maar ik hoop dat hij een P5 of P6 haalt (zou eerlijk waar een mooie prestatie zijn!), in dezelfde rij stijl als afgelopen weekend }) .
Niets is zo ergerlijk als een dood saaie race waarin iedereen 'binnen de lijntjes' blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door KillerBee op 01-09-2016 15:03 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• nachtnet
  • Nu online
persco is begonnen, Ferrari mannen zeggen niets tegen VES te hebben.. VET zou T1 anders gedaan hebben... (hij verwachte maar 1 auto aan de binnenkant..) MAG voelt zich prima.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrRTQ4DXYAEBM65.jpg:large

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 01-09-2016 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat ik altijd mooi vind aan Monza is dat teams er nog een schepje bovenop doen qua low downforce, low drag aero ontwikkelingen. Een greep uit de ontwikkelingen:

Haas: https://twitter.com/tgrue...71269191911419904/photo/1

McLaren: https://pbs.twimg.com/media/CrRAsU0VYAAgsTD.jpg:large

Red Bull: http://imgr1.auto-motor-u...owBig-a28725fe-972968.jpg

Zelfs Manor :D https://twitter.com/ScarbsTech/status/771333681453621248

Volledige verhaal van AMuS

[ Voor 6% gewijzigd door PauseBreak op 01-09-2016 15:20 ]

Nee, merp!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb geen beeld bij SkyF1, krijg je alleen geluid van Radio door of ?

Inmiddels beeld ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 01-09-2016 15:21 ]

• Grimmie187
resteter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:08:

Haha, je bedoelt die actie waar Max voor is bestraft omdat hij Grosjean eraf reed? Goeiemoggel! 8)7

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
bvbal79 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
[...]

Als dat zo is, is het een beetje kinderachtig....ga dan ook met Max praten en niet alleen met de 2 gebeten honden!
Waarom? Whiting gaat nu met Vettel en Raikkonen om tafel om ze te zeggen dat Max niks verkeerd deed en dat ze niet zo moeten zaniken om niks :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:09:
persco is begonnen, Ferrari mannen zeggen niets tegen VES te hebben.. VET zou T1 anders gedaan hebben... (hij verwachte maar 1 auto aan de binnenkant..) MAG voelt zich prima.

[afbeelding]
Gewoon volwassen reacties dus van twee van de meest ervaren coureurs in het veld, wie had dat verwacht.. ;)

• nachtnet
  • Nu online
VES gaat morgen ook een (of meer) rondje(s) rijden met de HALO.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrRWE3jWcAAUnMu.jpg:large

Zou voor het verzamelen van data mooi zijn als er dan meer dan alleen een installationlap mee gereden zou worden..

Jammer dat er op donderdag eigenlijk alleen pers dingetjes zijn.. (en vanavond natuurlijk een wedstrijdje tussen f1 rijders en een Heineken All-Star team..) Heb nu al weer zin in rijdende wagens.. ( ook deze keer weer te volgen via C4)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:27:
VES gaat morgen ook een (of meer) rondje(s) rijden met de HALO.

[afbeelding]

Zou voor het verzamelen van data mooi zijn als er dan meer dan alleen een installationlap mee gereden zou worden..

Jammer dat er op donderdag eigenlijk alleen pers dingetjes zijn.. (en vanavond natuurlijk een wedstrijdje tussen f1 rijders en een Heineken All-Star team..) Heb nu al weer zin in rijdende wagens.. ( ook deze keer weer te volgen via C4)
Niet specifiek voor RBR, maar Rosberg reed er vorige week zijn snelste ronde mee in FP1. Ik zeg, Halo zeg, snelste ronde ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:59

RoyK

Hobby tekenaar

vond de reacties van Raikonen en Vetel best tof eigenlijk over Spa

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 00:06

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nachtnet schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:09:

[afbeelding]
Het lijkt net of Sainz met een mondharmonica bezig is ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

gambieter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:55:
[...]

Het lijkt net of Sainz met een mondharmonica bezig is ;)
Eerbetoon aan Toots Tielemans denk ik. :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gemiste kans om Max niet tussen de twee ferrari mannen te zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
Dat doet Verstappen helemaal niks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

tlpeter schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:56:
Dat doet Verstappen helemaal niks.
Nee, dan zouden alledrie de stoelen omdonderen, die van Vet tegen Ves tegen Rai. Slecht plan dus. :o

ping 127.212.23.124

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:05:
Magical Monza! Kan niet wachten, helaas ben ik er niet bij dit jaar. Maar goed, ik heb 5 jaar op fietsafstand van het circuit gewoond en de GP 8x bezocht en toch krijg je meer mee thuis op de bank haha..

Wat ik wel mis is lopen door het park onderweg naar het circuit met het aanzwellende geluid van jankende V10s door de bomen.. <3

Ah, een locale :-)
Wat zijn de mooie plekken om te gaan staan. We willen een beetje rondstruinen.
Ik een keer eerder op dit circuit geweest.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
Ben dit weekend voor het eerst op Monza. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Laatste keer ook met de oude 1e chicane; volgend jaar een stuk beter imho:

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/monza-new-circuit-f1-fanatic-2017.gif

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

nvm, verkeerde topic

[ Voor 83% gewijzigd door KillerBee op 01-09-2016 18:49 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Grimmie187
Henri. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:23:
[...]

Ah, een locale :-)
Wat zijn de mooie plekken om te gaan staan. We willen een beetje rondstruinen.
Ik een keer eerder op dit circuit geweest.
Heb je tribune plaatsen of general admission?

Een plattegrond van het park is wel handig, zie:
http://4.bp.blogspot.com/...00/mappa+parco+monza2.jpg

En:
http://www.gsoreginapacis.it/images/parco_di_monza1.jpg

Ik zou Porta Biassono als ingang nemen, is een stuk minder druk dan Porta Vedano waar iedereen binnenkomt.

Ik zat meestal op de tribune bij de eerste chicane aan de buitenkant van de baan bij de camping (gezzellig!). Om op het binnenterrein te komen neem je het tunneltje onder het rechte stuk door, ongeveer halverwege. Tunneltje uit links, kan je in het bossige gedeelte achter de Lesmos lekker in de schaduw zitten. Tunneltje uit rechts kun je op de grasheuvels zitten bij Parabolica, is alleen erg warm en druk..

Verder kun je zelf gewoon eten en drinken meenemen en als je met de auto bent zou ik parkeren ergens in Biassono. Plekje zoeken kan een kunst zijn maar ik heb op zondag nog nooit een parkeerwachter gezien ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die t2 wordt wel een mooie dan! Bocht rijdend aanremmen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JvS schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:08:
Die t2 wordt wel een mooie dan! Bocht rijdend aanremmen :).
Ja dat mag niet hè, move under braking :+

Te koop....

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17

pinda powerrr

Slow down...

Zo, alweer vier pagina's verder....toch eens melden hier. Benieuwd wat de Bulls kunnen klaarspelen, hopelijk worden ze niet ingehaald door een vliegende Manor :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Roamor schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:29:

[afbeelding]
Ik vind het juist zonde dat de eerste chicane en daarmee ook de snelle bocht erna gaat verdwijnen. Zeker die volgas-bocht geeft veel karakter aan Monza vind ik. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 22:18

[afbeelding]
Want Curva Grande vervangen door een chicane is altijd een goed idee? :'(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Erwin schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:39:
[...]

Ach als de grindbak geasfalteerd wordt en niemand binnen de lijnen blijft is het ook geen curva grande meer :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Max Verstappen Q&A: Why should I change my style ?

https://www.formula1.com/...d-i-change-my-style-.html

FIA Thursday press conference

https://www.formula1.com/...ess-conference-monza.html

[ Voor 45% gewijzigd door Hackus op 02-09-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 22:18
YakuzA schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:58:
[...]

Ach als de grindbak geasfalteerd wordt en niemand binnen de lijnen blijft is het ook geen curva grande meer :)
Klopt dat is kurwa grande :/ . Los van het jaarlijkse camera shot van de oval en wat gemijmer over vergane glorie, tifosi en de pech van Jean Alesi gebeurt er tegenwoordig nog maar weinig op Monza. Ik had graag een moderne GP op Imola gezien, ook al was met maar voor 1 keer. In 2009 trouwens wel op Monza geweest, aanrader :*) !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Na een geweldig weekend in Spa heb ik weer zin in om thuis op de bank de wedstrijd te bekijken. En hoop dat de Red Bulls toch mee kunnen komen in de top 10 en hopelijk top 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Erwin schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:39:
[...]

De 1e chicane is altijd al een gedrocht geweest imho, ik denk dat de vervangende knik ook een behoorlijke "Curva Grande" gaat worden met 320/330+ (?).

Voor F1 was de Curva Grande nooit echt een uitdaging natuurlijk, die was makkelijk volgas. Dat zal nu wel anders worden komend vanaf het rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Roamor schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]

De 1e chicane is altijd al een gedrocht geweest imho, ik denk dat de vervangende knik ook een behoorlijke "Curva Grande" gaat worden met 320/330+ (?).

Voor F1 was de Curva Grande nooit echt een uitdaging natuurlijk, die was makkelijk volgas. Dat zal nu wel anders worden komend vanaf het rechte stuk.
Eens, de eerste chicane heb ik ook altijd onnodig krap gevonden. Met deze maatregel gaan ze een beetje terug naar 30 jaar geleden toen het rechte stuk gewoon overging in Curva Grande. Ik kan me Brundle nog goed herinneren die op de BBC ooit vertelde dat die bocht de enige was op de kalender waar hij echt bang voor was. Insturen met 320+ en maar hopen dat je wagen blijft plakken.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:22
Als de Italiaanse GP dan nog op Monza is natuurlijk. Ben ik nog niet zo zeker van. :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:48
Als ze dit weekend gaan tekenen dan wel :p

http://www.motorsport.com...d-prix-until-2019-811835/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
(jarig!)
Ik irriteer me mateloos aan de haaaalo vs heelo zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Wel weer erg jammer dat er weer veel geld van de belastingbetaler bij moet.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

[afbeelding]
Volgens de directeur van het circuit liggen deze plannen in de diepvries. Waren speciaal gemaakt om mee te kunnen doen met de Superbikes.
Werd net verteld in FP1 op ziggo
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1