[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:54
FunkyTrip schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat poppenspeler Max heel gelukkig gaat zijn met zijn naam. Er gaan miljoenen om in de F1. Gezien poppenspeler Max Verstappen het volste recht heeft om maxverstappen.com in bezit te hebben, zal F1 rijder Max met een goed bod moeten komen. Onze poppenspeler zou zomaar een jaarsalarisje op zijn rekening kunnen bijschrijven wellicht als hij de .com variant verkoopt.
Waarom zou max de website maxverstappen.com willen? hij heeft op het moment al verstappen.nl en .com

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Martin0 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Waarom zou max de website maxverstappen.com willen? hij heeft op het moment al verstappen.nl en .com
Omdat veruit de meeste coureurs voornaamachternaam.com hebben.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Martin0 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Hoeveel traffic loopt die wel niet mis door deze maxverstappen.com? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Als je verstappen.nl vergelijkt met die sites van de andere coureurs is dat wel verreweg de slechtste site van allemaal. Er zit blijkbaar ook een forum bij, als je dat ziet springen de tranen bijna in je ogen.

Dit is niet echt hoe een 'sterk merk' als Max zich zou moeten presenteren op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Arrne schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:52:
Als je verstappen.nl vergelijkt met die sites van de andere coureurs is dat wel verreweg de slechtste site van allemaal. Er zit blijkbaar ook een forum bij, als je dat ziet springen de tranen bijna in je ogen.

Dit is niet echt hoe een 'sterk merk' als Max zich zou moeten presenteren op het internet.
kwa inhoud vind ik de site van verstappen wel 100 keer beter dan die van Ricciardo,

Alleen dat forum op verstappen.nl is echt web 1.0

[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 13-07-2016 11:58 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is Verstappen.nl wel van max dan? Vroeger was het van de fanclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:59:
Bij Verstappens twitter profiel staat gewoon verstappen.nl dus ik denk het wel

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
SnowDude schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:57:
[...]

kwa inhoud vind ik de site van verstappen wel 100 keer beter dan die van Ricciardo,

Alleen dat forum op verstappen.nl is echt web 1.0
Mwah, vind ik niet. Die site van verstappen probeert een beetje van alles wat te zijn: algemeen F1 nieuws, fansite, webshop, persoonlijke site van Max. Daardoor komt het niet echt goed uit de verf, zeker niet als persoonlijke site van de coureur. Presentatie/lay-out vind ik ook nogal kleurloos en gedateerd overkomen, zeker als je het vergelijkt met de andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:59:
Ja dat is zijn site. Het was altijd een algemene site van Jos en nu Max.
Denk dat er binnenkort wel een nieuwe site komt nu hij zo groot is/wordt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Wellicht is daar sinds kort ook iets meer budget voor? :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Thanks, ik had inmiddels inderdaad op wikipedia onder "Rossa corsa" gevonden dat ze vanaf 1996 in een andere kleur reden. Of Marlboro of de kleur op tv de reden waren maakt me niet zoveel uit. De begin jaren 90 Ferrari V12 met zwarte achtervleugel was natuurlijk supergaaf!

Overigens is 1996 (naast 2009) ook één van die jaren waar de auto's superlelijk waren door een regelwijziging. In 1996 reden ze voor het eerst met verhoogde cockpit randen namelijk. Na de schitterende auto's van de eerste helft van de jaren 90 was dat behoorlijk wennen.
Senna was blij geweest met die hoge rand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er zijn een hoop rare dingen op wagens gezet in de afgelopen jaren. De halo is niks nieuws :P

http://grandprixradio.nl/...kste-formule-1-attributen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Denk dat je als Formule 1 coureur zeker een sterk merk bent. Voor de autosport, je eigen land, etc. Hiervoor zou je je site beter moeten inrichten en kan je best (mits voldoende budget) een beheerder/redacteur aanstellen. Ik hoor het Frank vd Wall Bake zo zeggen dat er een goede strategie nodig is, helemaal als je een 'sterk merk' bent, daar moet je gebruik van maken. En dan kan je ook best een jaarsalaris aan die poppenspeler betalen voor de .com website; de beste man heeft voldoende aan een .nl site gezien zijn afzetgebied.

De strategie mist naar mijn idee nog bij Max Verstappen zoals Arrne aangeeft doordat de site van alles wat is. Volgens mij is er sowieso voor veel coureurs nog veel te leren op dit gebied.

In dit kader is de Google trend analyse van Max, Ricciardo, Lewis, Nico en Carlos wel interresant om te bekijken. Wat daarbij duidelijk wordt is dat Max het sinds Barcelona net zo goed (of beter) doet als Lewis en Nico.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrXa1A3Vad0GX0GMESbSHmss/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door Woudloper op 13-07-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Was Max sneller in de regen dan Ric? NOGAL

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2e5jgxk.png

Was al duidelijk, maar zo is het toch wel echt een pijnlijk gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, je pakt er nu acht ronden uit. De hele race is an sich al geanaliseerd. Uiteindelijk was het 18 rondes en lag ie voor op Ricciardo. Dus hij was inderdaad sneller.
Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Woudloper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:31:
Denk dat je als Formule 1 coureur zeker een sterk merk bent. Voor de autosport, je eigen land, etc. Hiervoor zou je je site beter moeten inrichten en kan je best (mits voldoende budget) een beheerder/redacteur aanstellen. Ik hoor het Frank vd Wall Bake zo zeggen dat er een goede strategie nodig is, helemaal als je een 'sterk merk' bent, daar moet je gebruik van maken. En dan kan je ook best een jaarsalaris aan die poppenspeler betalen voor de .com website; de beste man heeft voldoende aan een .nl site gezien zijn afzetgebied.

De strategie mist naar mijn idee nog bij Max Verstappen zoals Arrne aangeeft doordat de site van alles wat is. Volgens mij is er sowieso voor veel coureurs nog veel te leren op dit gebied.
Heb trouwens met zijn Facebook pagina een beetje hetzelfde, door o.a. de manier waarop de nieuwsberichten van verstappen.nl doorgelinkt worden en de berichten over merchandise is het meer een FB pagina over Verstappen, en niet van Verstappen. Z'n twitter is wat dat betreft al wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Het effect zie je ook elders: http://www.svb.nl/int/nl/...n/top20/jongens/index.jsp

Bungelde de naam Max eerst op plek 15-25, opeens top 5 tot zelfs 2e in het 1e kwartaal van 2016.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:16:
Ja, je pakt er nu acht ronden uit. De hele race is an sich al geanaliseerd. Uiteindelijk was het 18 rondes en lag ie voor op Ricciardo. Dus hij was inderdaad sneller.
Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal.
Daarom zeg ik; In de regen. Dit komt van de Ziggo site af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Eerlijk is eerlijk. Ik was een beetje kritisch over de verhalen of Max een bijzondere regenrijder is. Er zijn nog 20 andere racers in het veld die ook weten hoe ze met een stuur en een bolide om moeten gaan. Maar Max heeft deze race laten zien dat hij inderdaad de auto goed onder controle heeft als het nat is. I rest my case!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27

PauseBreak

derp!

Arrne schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:18:
[...]

Heb trouwens met zijn Facebook pagina een beetje hetzelfde, door o.a. de manier waarop de nieuwsberichten van verstappen.nl doorgelinkt worden en de berichten over merchandise is het meer een FB pagina over Verstappen, en niet van Verstappen. Z'n twitter is wat dat betreft al wat beter.
Zijn sociale media accounts (Facebook/snapchat/twitter/instagram) worden gerund door Red Bull Mediahouse. Af en toe post hij zelf nog wat, maar dat is echt sporadisch sinds hij bij RBR rijdt.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HALO Goodbye... :w

FIA under pressure to ditch the ‘halo’
...
So given the numbers on the F1 strategy group, Ecclestone 6 votes, plus Horner, Williams and Mercedes who are also known to be anti-halo – the FIA will fail to get this measure approved. Unless of course they ram it through on a safety mandate.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Maldonado terug in de F1?

Hij zou in gesprek zijn over een "goed stoeltje"...

Het zou mijn benieuwen waar dat stoeltje dan zou moeten staan. Volgens mij komen er niet zo veel stoeltjes vrij komend seizoen. Of zou hij dit stoeltje willen overnemen van Alonso?

Afbeeldingslocatie: http://e0.365dm.com/15/11/16-9/20/mclaren-sunbathing-alonso-seat-sunbath-fernando_3376727.jpg?20151114162754

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Paulus07 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:29:
Er zijn een hoop rare dingen op wagens gezet in de afgelopen jaren. De halo is niks nieuws :P

http://grandprixradio.nl/...kste-formule-1-attributen
Niet echt een betrouwbare website: "Goed, elke F1-ingenieur kan je uitleggen waarom een airbox noodzakelijk (koeling) is".

Ze hebben het over de luchtinlaat boven de coureur, deze dient ter aanvoer van lucht voor het verbranden van benzine. In het atmosferische tijdperk zorgde deze door de vorm ook voor een lichte overdruk (ram-air effect). Dus niet voor koeling, daar zijn de sidepots voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
ATS schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:23:

Het zou mijn benieuwen waar dat stoeltje dan zou moeten staan. Volgens mij komen er niet zo veel stoeltjes vrij komend seizoen. Of zou hij dit stoeltje willen overnemen van Alonso?

[afbeelding]
Die van Palmer denk ik. Maldonado is als Pirelli testrijder natuurlijk heel aantrekkelijk met de nieuwe banden volgend seizoen
Erapaz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Niet echt een betrouwbare website: "Goed, elke F1-ingenieur kan je uitleggen waarom een airbox noodzakelijk (koeling) is".

Ze hebben het over de luchtinlaat boven de coureur, deze dient ter aanvoer van lucht voor het verbranden van benzine. In het atmosferische tijdperk zorgde deze door de vorm ook voor een lichte overdruk (ram-air effect). Dus niet voor koeling, daar zijn de sidepots voor.
De luchthapper bovenop wordt bij bijna alle teams ook gebruikt voor gearbox en diff koeling. Ook wil je altijd zo koud mogelijke lucht in de inlaat krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door SnowDude op 13-07-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ATS schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:23:

sauber?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
PauseBreak schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Zijn sociale media accounts (Facebook/snapchat/twitter/instagram) worden gerund door Red Bull Mediahouse. Af en toe post hij zelf nog wat, maar dat is echt sporadisch sinds hij bij RBR rijdt.
Ja, ik snap wel dat hij zelf (bijna) geen dingen post. Maar ik krijg het idee dat zijn FB pagina gerund werd door dezelfde personen die ook achter verstappen.nl zitten, gezien de vele verwijzingen naar nieuwsberichten van die site en de berichten over merchandise. Je krijgt meer het idee van een fanpagina, in tegenstelling tot de pagina van bijv. Ricciardo waar het nog wat persoonlijker gebracht wordt.
Degene die zijn twtter runt doet dat een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

SnowDude schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:27:
[...]

Die van Palmer denk ik. Maldonado is als Pirelli testrijder natuurlijk heel aantrekkelijk met de nieuwe banden volgend seizoen
Terug naar het team dat hem er wegens geldgebrek uit gegooid heeft? Zou kunnen.. Maar heeft hij nu wel geld dan? Lijkt me sterk, gezien de economische situatie in Venezuela en de olieprijs...
Om dat nu een "aantrekkelijk stoeltje" te noemen... Die slaan geen deuk in een pakje boter momenteel. Daar zal hij nog meer geld mee moeten brengen dan hij bij Renault (niet) deed.

Anyway: is de FIA zo druk bezig met veiligheid verhogen, kan zo deze weer de lucht in :F

[ Voor 17% gewijzigd door ATS op 13-07-2016 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Erapaz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Oehhhh...... als ze het over de luchtinlaat boven de coureur hebben, is het doel 'koeling' wél (deels) juist. Maar als ze het over de 'airbox' hebben inderdaad niet. De lucht in die inlaat gaat niet voor 100% de airbox in namelijk, maar wordt ook gebruikt ter koeling van bepaalde onderdelen (net als bij een straatauto).

Maar goed, wel een faal want het hoofddoel van de airbox/luchtinlaat is sowieso zuurstof t.b.v. de verbranding van benzine in de ICE.

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 13-07-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arrne schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:29:
[...]

Ja, ik snap wel dat hij zelf (bijna) geen dingen post. Maar ik krijg het idee dat zijn FB pagina gerund werd door dezelfde personen die ook achter verstappen.nl zitten, gezien de vele verwijzingen naar nieuwsberichten van die site en de berichten over merchandise. Je krijgt meer het idee van een fanpagina, in tegenstelling tot de pagina van bijv. Ricciardo waar het nog wat persoonlijker gebracht wordt.
Degene die zijn twtter runt doet dat een stuk beter.
Dat ben ik volledig met je eens. Het zou ook kunnen zijn dat ze nog bezig zijn met het overhevelen van alle PR-activiteiten naar RBM natuurlijk. Als je kijkt bij Ricciardo zie je veel meer samenhang namelijk, en bij Kvyat zie je juist sinds zijn demotie veel minder samenhang.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Wat als de eerste race van het seizoen Spanje was ipv Australië ???

http://www.autoblog.nl/ni...et-mercedes-coureur-89038

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:32
hahaha..gotta catch em all

https://www.instagram.com/p/BHy8ocPA8BG/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 09:01

Vos

AFCA

asing schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:40:
Wat als de eerste race van het seizoen Spanje was ipv Australië ???

http://www.autoblog.nl/ni...et-mercedes-coureur-89038
Spuit 11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Daarom zeg ik; In de regen. Dit komt van de Ziggo site af.
Achter Perez....Daarom zeg ik: Achter Perez (dus appels met peren vergelijken)

Maar even wat anders deze is geniaal!

https://www.instagram.com/p/BHy8ocPA8BG/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... kom ik nou helemaal nergens van die schijtpokemons af... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

RoyK schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:13:
Eerlijk is eerlijk. Ik was een beetje kritisch over de verhalen of Max een bijzondere regenrijder is. Er zijn nog 20 andere racers in het veld die ook weten hoe ze met een stuur en een bolide om moeten gaan. Maar Max heeft deze race laten zien dat hij inderdaad de auto goed onder controle heeft als het nat is. I rest my case!
Dat had ie in de Formule 3 al laten zien. Sterker nog, die regenrace op de Norisring waarin die het hele veld 2 seconden per rondje achter zich laat was voor Helmut Marko de doorslag om hem binnen te hengelen.
MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:11:
Ah joh, relax, verf je haar een gek kleurtje en neem een piercing. Lekker rebels toch!

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 13-07-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

MikeyMan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:11:
Amen to that.

Open daar dan een apart topic voor... :/

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 19:55
Ook Force India is tegen de invoering van de Halo en vind dat er eerst uitvoerig getest moet worden, gaat de Halo er nu wel of niet komen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19
Hari-Bo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:06:
Ook Force India is tegen de invoering van de Halo en vind dat er eerst uitvoerig getest moet worden, gaat de Halo er nu wel of niet komen?
Zover ik het begrijp in 2017 nog zeker niet aangezien er teams tegen gaan stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Joster schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Zover ik het begrijp in 2017 nog zeker niet aangezien er teams tegen gaan stemmen.
Gelukkig maar, het is een kwestie van tijd maar toch een jaar extra geen gedrocht van een Halo of soortgelijke variant. *O*

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Dat betekend natuurlijk ook dat de Red Bull Aeroscreen terug kan komen. Want deze was al uit de race omdat ie nog niet voldoende was getest. Met een jaar extra kan er dus wel meer mee getest worden en wordt hopelijk (IMHO) die ingevoerd i.p.v. de Halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
RobertMe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:37:
Dat betekend natuurlijk ook dat de Red Bull Aeroscreen terug kan komen. Want deze was al uit de race omdat ie nog niet voldoende was getest. Met een jaar extra kan er dus wel meer mee getest worden en wordt hopelijk (IMHO) die ingevoerd i.p.v. de Halo.
Inderdaad dat is de beste keuze van beide kwaden, want we kunnen er helaas niet omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 00:07
Hari-Bo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:57:
[...]

Inderdaad dat is de beste keuze van beide kwaden, want we kunnen er helaas niet omheen.
Dat simpele geleuter van dat overbetaalde circus over die gekke tijdelijke oplossingen.
Te hard doorrijden op het moment dat er nog een shovel langs het circuit staat van een vorige crash.
Daar moeten ze iemand voor veroordelen, Daar had Jules bianchi's leven mee gespaard kunnen worden.
En wat gaan ze dan in godsnaam met de MotoGP ,schuim ballonnen onder de oksels ?
Pure waanzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 00:29

p0st

Dutch Reefer

Destruction schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:15:
[...]

Amen to that.

Open daar dan een apart topic voor... :/
Relevante beelden waar een grapje van gemaakt wordt i.r.t. een actueel onderwerp, mag dat niet meer?
FYI: I lol'd :Y

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
MaXeRs schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:27:
[...]
Dat simpele geleuter van dat overbetaalde circus over die gekke tijdelijke oplossingen.
Te hard doorrijden op het moment dat er nog een shovel langs het circuit staat van een vorige crash.
Daar moeten ze iemand voor veroordelen, Daar had Jules bianchi's leven mee gespaard kunnen worden.
En wat gaan ze dan in godsnaam met de MotoGP ,schuim ballonnen onder de oksels ?
Pure waanzin.
Aha, dus omdat het bij de MotoGP niet kan moet je het bij de F1 ook niet invoeren :?
Het is gewoon erg simpel, als het veiliger is zonder dat het grote impact heeft op de sport zelf moet je het gewoon doen. En mensen die vinden dat de auto minder mooi wordt is geen goede reden om het niet te doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MaXeRs schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Pure waanzin.
MotoGP heeft al ingebouwde airbags in de pakken.
Die inflaten automatisch als er rare dingen gebeuren.
Je grap valt dus een beetje in het water :)
http://www.crash.net/moto...bag-system-explained.html

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2016 10:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:37:
Met een mooi incident onlangs, waarbij een coureur van een heftige tankslapper wist te herstellen, maar wel met opgeblazen oksels rondreed omdat de airbag onraad rook _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
YakuzA schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Je grap valt dus een beetje in het water :)
http://www.crash.net/moto...bag-system-explained.html
Precies wat ik wilde gaan typen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:17
redwing schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:36:
[...]
Het is gewoon erg simpel, als het veiliger is zonder dat het grote impact heeft op de sport zelf moet je het gewoon doen. En mensen die vinden dat de auto minder mooi wordt is geen goede reden om het niet te doen.
Beide stellingen kloppen als een bus. Esthetica mag bij veiligheid nooit een issue zijn.

Wel heb ik twijfels of de halo qua veiligheid een verbetering is. Natuurlijk, in sommige situaties kan het extra bescherming bieden (de Villota), maar in andere situaties kan het juist averechts werken. Zo zou Alonso nooit in Melbourne op eigen kracht uit zijn auto hebben kunnen komen als het ding was voorzien van een halo. In dit geval niet zo'n punt, maar als hij ernstig had gebloed of er brand was ontstaan had het wel degelijk een negatieve impact kunnen hebben gehad. Bij Bianchi had het waarschijnlijk geen verschil gemaakt aangezien het de vertraging was die hem fataal werd.

Kijkende naar de ongelukken in de afgelopen jaren zou een halo dus enkel de uitkomst van 1 volslagen freak accident hebben beïnvloed. En aangezien human-stupidity iets van alle tijden is, zullen freak-accidents blijven gebeuren. Er is geen halo die daaraan gaat helpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
En ik vraag me af hoeverre de halo niet gevaarlijk is als je een alla Alonso ongeluk hebt en dat ding breekt of buigt, waarbij breken het een extra projectiel is die de chauffeur kan raken en buigt de cockpit afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me echt af: van alle ongelukken de laatste jaren waarbij een piloot gewond is geraakt (of overleden), hoeveel hadden er beter van af gekomen met een Halo? Het is niet alsof de laatste jaren nog iemand een stuiterende band voor zich zag opdoemen. Kleine brokstukken (denk aan ongeval Massa in de Ferrari) worden er niet door gestopt terwijl een wagen die over je heen schuift het ding mogelijks gewoon verbrijzeld (met nog meer puin dat op de piloot afkomt).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hari-Bo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:06:
uiteindelijk komt er 'iets' maar zoals het er nu naar uit ziet gaat men jaartje extra finetunen, testen en komt er vast een versie 2.0 of 3.0 van beide systemen. persoonlijk vind ik beide opties beetje anno 20ste-eeuw.

een automatisch of manueel systeem wat 'na buiten komt' op verzoek of impact lijkt me een nettere en meer F1-waardige oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.sentinelautomation.in/img/licensed/ranchc.png
geen idee hoe ik dit moet benoemen :+ dan maar zo
zo iets, alleen dan voor de rijder; ziet ongeluk aankomen, of systeem detecteerd 'iets' dan zon saftey harnas omhoog laten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 14-07-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Blokker_1999 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:07:
Ik vraag me echt af: van alle ongelukken de laatste jaren waarbij een piloot gewond is geraakt (of overleden), hoeveel hadden er beter van af gekomen met een Halo? Het is niet alsof de laatste jaren nog iemand een stuiterende band voor zich zag opdoemen. Kleine brokstukken (denk aan ongeval Massa in de Ferrari) worden er niet door gestopt terwijl een wagen die over je heen schuift het ding mogelijks gewoon verbrijzeld (met nog meer puin dat op de piloot afkomt).
Justin Wilson en DeVilota, Zelfs bij DeVilota is het nog maar de vraag of het echt zou helpen, want als ze alleen de punt van de laadklep raakt dan zou die er alsnog tussendoor gaan. Maar daar schat ik de kans dat het zou helpen op een procent of 80.

Bij Massa had de halo de veer naar beneden kunnen afketsen waardoor hij vol op zijn borst geraakt zou worden, dan dan had zijn raceoverall hem ook niet gered.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 14-07-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:10:
[afbeelding]
geen idee hoe ik dit moet benoemen :+ dan maar zo
zo iets, alleen dan voor de rijder; ziet ongeluk aankomen, of systeem detecteerd 'iets' dan zon saftey harnas omhoog laten komen.
Dat zit wel in cabriolets achter de stoelen. Bij een formule-auto is er voor het stuur echter geen ruimte voor en ook niet triviaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

himlims_ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:10:
[...]
een automatisch of manueel systeem wat 'na buiten komt' op verzoek of impact lijkt me een nettere en meer F1-waardige oplossing.

[afbeelding]
Zo'n constructie zou je willen voor de 'halo'. Ofwel dat de halo rondom de cockpit zit en op basis van de impact omhoog komt als een klapveer. In dat geval blijft Formule 1 werken met een open cockpit en gaan we niet de kant op van gesloten cockpits zoals nu bij LeMans verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:05
Is er ook niet iets te verzinnen met de vorm en sterkte van de helm? (bijvoorbeeld dat de helm meer schuin loopt waardoor onderdelen afketsen en eventueel ondersteund wordt door iets uit het chassis

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:25:
[...]

Dat zit wel in cabriolets achter de stoelen. Bij een formule-auto is er voor het stuur echter geen ruimte voor en ook niet triviaal te maken.
precies, zon soort systeem wat je ziet bij sommige cabriolets.
dat er nu geen ruimte is, betekend niet dat het gemaakt kan worden. persoonlijk zou ik het een mooiere/nettere oplossing vinden;
- geen directe belemmering bij in/uit stappen
- geen grote cosmetische impact
- geen ranzige slipper
- technisch doet het iets dus meer F1 waardig dan titanium stang

zal bernie eens een mailtje sturen wat hij er van vind :+

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 14-07-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:27:
Zo'n constructie zou je willen voor de 'halo'. Ofwel dat de halo rondom de cockpit zit en op basis van de impact omhoog komt als een klapveer. In dat geval blijft Formule 1 werken met een open cockpit en gaan we niet de kant op van gesloten cockpits zoals nu bij LeMans verplicht is.
Waarom willen mensen koste wat kost een open auto? Ik vind het verschil tussen de huidige auto's en eentje met een straaljagerkap helemaal niet groot en uitermate triviaal. Het enige dat anders is dat je soms wat moeilijker ziet waar een coureur heen kijkt.

Staatauto's zijn sinds die beginjaren van de formule 1 bijna onherkenbaar veranderd. Waarom moeten we dan zo angstvallig vasthouden aan het 'open'* concept?

*Open, als in, alsnog volledig ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Woudloper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Bij Le Mans is de tub lager aan de zijkant waardoor er twee deuren in kunnen, daar zie ik in een f1 wagen niet zo maar ruimte voor. Ook zitten ze in de LMP1 veel rechter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Justin Wilson en DeVilota, Zelfs bij DeVilota is het nog maar de vraag of het echt zou helpen, want als ze alleen de punt van de laadklep raakt dan zou die er alsnog tussendoor gaan. Maar daar schat ik de kans dat het zou helpen op een procent of 80.

Bij Massa had de halo de veer naar beneden kunnen afketsen waardoor hij vol op zijn borst geraakt zou worden, dan dan had zijn raceoverall hem ook niet gered.
Hoe gaat een halo in F1 een ongeluk in de indycar voorkomen? :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
alexbl69 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:58:
[...]
Beide stellingen kloppen als een bus. Esthetica mag bij veiligheid nooit een issue zijn.

Wel heb ik twijfels of de halo qua veiligheid een verbetering is.
Die twijfels heb ik ook, er komen hier alleen nogal veel opmerkingen langs die totaal niet van toepassing zijn (als je 100% veilig wilt moet je niet gaan racen, het ziet er niet uit e.d.). Het is simpelweg een afweging tussen veiligheid en impact op de sport. Zo zie ik een gesloten cockpit er nog wel komen alhoewel je dan wel weer een heel goed systeem moet hebben om die cockpit heel snel weg te kunnen krijgen (ook als een auto b.v. op zijn kop ligt)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
YakuzA schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Hoe gaat een halo in F1 een ongeluk in de indycar voorkomen? :?
Het ongeluk van Justin Wilson is de directe aanleiding voor de halo, en eigenlijk de enige reded dat die er op komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:31:
Bij Le Mans is de tub lager aan de zijkant waardoor er twee deuren in kunnen, daar zie ik in een f1 wagen niet zo maar ruimte voor. Ook zitten ze in de LMP1 veel rechter op.
De zitpositie is gelijk of bijna gelijk. De instap is niet heel relevant, als je er van boven in kunt stappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2015/11/upR18.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.flatout.com.br/wp-content/uploads/2014/03/formula1seatingpos.jpg
redwing schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:33:
Zo zie ik een gesloten cockpit er nog wel komen alhoewel je dan wel weer een heel goed systeem moet hebben om die cockpit heel snel weg te kunnen krijgen (ook als een auto b.v. op zijn kop ligt)
Een coureur kan er nu ook niet uit als een auto op de kop ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Staatauto's zijn sinds die beginjaren van de formule 1 bijna onherkenbaar veranderd. Waarom moeten we dan zo angstvallig vasthouden aan het 'open'* concept?
Open in de autosport betekent volgens mij dat je tussen het voorwiel en het achterwiel in een open-ruimte hebt... "open wheel" dus... ik heb het eerlijk gezegd nog nooit voorbij horen komen dat het zou slaan op dat de coureur wind op zijn helm krijgt omdat de cockpit open is... althans, zo heb ik het in ieder geval nooit geinterpreteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:39:
Open in de autosport betekent volgens mij dat je tussen het voorwiel en het achterwiel in een open-ruimte hebt... "open wheel" dus... ik heb het eerlijk gezegd nog nooit voorbij horen komen dat het zou slaan op dat de coureur wind op zijn helm krijgt omdat de cockpit open is... althans, zo heb ik het in ieder geval nooit geinterpreteerd.
Let wel, ik heb het niet over de term open in open wheel, maar over dat het open auto's zijn :) Aan dat laatste lijken sommige mensen bijzonder gehecht, terwijl er al lang geleden goeddeels afscheid van is genomen. Is nat kunnen regenen zo waardevol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor wat achtergrond is dit artikel bij Motorsport.com over de diverse veiligheidsmaatregelen wel interessant.

Maar als ik de volgende plaat bekijk, lijkt het mij er wel op dat de coureur nu al niet geraakt kan worden zodra de auto op z'n kop ligt.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/27aNAPe6/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-mclaren-mp4-1-monocoque.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Snowhite0901 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:29:
Is er ook niet iets te verzinnen met de vorm en sterkte van de helm? (bijvoorbeeld dat de helm meer schuin loopt waardoor onderdelen afketsen en eventueel ondersteund wordt door iets uit het chassis
Hmm iets als dit bedoel je?
http://www.gotscha.nl/nl-mauritshelm.htm

Deze loopt schuin af en is redelijk sterk..

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 14-07-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Afgelopen week met een 4-tal vrienden tijdens het drinken van een pintje besloten om toch maar eens naar onze favoriete sport te gaan kijken in real life. Gisteravond dan toch maar de tickets besteld op spagrandprix.com.

Wordt nu dan wel echt tijd dat het 27 augustus wordt zodat we dan naar het circuit kunnen gaan voor de Qualify en andere zaken op en rond het circuit waarna we een dag later naar de race gaan kijken.

Waar we uiteraard onze provinciegenoot gaan aanmoedigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 14-07-2016 11:46 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:36:
[...]
Klopt, alleen kan een cockpit b.v. ook beschadigd zijn en daardoor klemmen. Hoe dan ook zal dat het grootste issue zijn om de cockpit gesloten te maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Oxigeon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:45:
Wordt nu dan wel echt tijd dat het 27 augustus wordt zodat we dan naar het circuit kunnen gaan voor de Qualify en andere zaken op en rond het circuit waarna we een dag later naar de race gaan kijken.
geduld is een schone zaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

De zitpositie is gelijk of bijna gelijk. De instap is niet heel relevant, als je er van boven in kunt stappen.
Als je volledig gaat overkappen dan zal er toch minimaal 1 uitgang moeten zijn waard de coureur zelfstandig uit kan komen. Een straaljager canopy zie ik niet gebeuren in de F1 want die moet veel te ver open waardoor je te veel ruimte nodig hebt. Zijdeuren zijn dan de enige verstandige optie.
Mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:
Maar als ik de volgende plaat bekijk, lijkt het mij er wel op dat de coureur nu al niet geraakt kan worden zodra de auto op z'n kop ligt.
[afbeelding]
De halo is niet bedoeld om de coureur te beschermen als de auto ondersteboven ligt. Daar zijn zoals je aangeeft al maatregelen voor. De halo zou groot puin moeten tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[b][message=47602819,noline]
Mits de auto op een vlakke vloer ligt. Head first de bandenstapel in doet nog steeds pijn.

Bedenk me net, misschien een hydraulisch schuifsysteem voor de koepel? Als je dan vast zit schuift de koepel naar voren waardoor de coureur vrij komt en de auto tevens omhoog gedrukt wordt door de wigvorm van de koepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Alonso stond er voor naast anders laatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:47:
Als je volledig gaat overkappen dan zal er toch minimaal 1 uitgang moeten zijn waard de coureur zelfstandig uit kan komen. Een straaljager canopy zie ik niet gebeuren in de F1 want die moet veel te ver open waardoor je te veel ruimte nodig hebt. Zijdeuren zijn dan de enige verstandige optie.
Straaljagerkappen kennen veel vormen :P Een voor de hand liggende oplossing lijkt een kap die uit twee helften bestaat (links/rechts). Hij beweegt normaal als één deel, maar kan naar beide zijkanten gespleten worden in geval van nood.

Zoals eerder genoemd komt een coureur nu ook niet zelfstandig uit een auto die op de kop ligt. Als je ziet hoe ver ze moeten opstaan voordat ze de benen uit de auto kunnen bevrijden, is daar nooit genoeg ruimte voor als een auto op de kop ligt, zeker als de intake ook nog deels in grind of gras begraven is. Je moet echt een onnatuurlijk slangenmens zijn wil je dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:47:
[...]

[...]

Mooie foto's!
Schiet stoel zoals bij een straaljager?
Kap los poef stoel met coureur de lucht in.

Ik snap dat de auto's steeds sneller en sneller en daardoor gevaarlijker worden, maar dit soort ingrijpen, nah.. Ja best dat het veiliger moet, maar maak er dan geen Porsche GP van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Waarom willen mensen koste wat kost een open auto? Ik vind het verschil tussen de huidige auto's en eentje met een straaljagerkap helemaal niet groot en uitermate triviaal. Het enige dat anders is dat je soms wat moeilijker ziet waar een coureur heen kijkt.

Wat mij betreft hoeft er niet "angstvallig" vastgehouden te worden aan dat concept, maar je kunt niet ontkennen dat een van de kenmerkende aspecten van F1 is dat die auto's altijd een open cockpit en open wielen hebben gehad. Dat zijn gewoon vaststaande feiten.

En dan kom je op het punt waarop de fanatici die hiermee zijn opgegroeid zeggen dat ze dat absoluut niet willen zien veranderen, met eigenlijk als enige argument dat ze het zo gewend zijn. Terwijl eigenlijk alles aan een F1 auto jaar op jaar verandert en veel onderdelen zelfs (subtiel) race op race veranderen.

Nu heb ik niet zoveel moeite met een gesloten cockpit, maar een gesloten cockpit betekent wel dat er ook andere zaken gaan spelen. Koeling van de coureur gaat een issue worden, andere veiligheidsproblematiek gaat naar voren komen en zo kan je nog wel even doorgaan. Het een is niet per se beter dan het ander.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:52:
[...]

Straaljagerkappen kennen veel vormen :P Een voor de hand liggende oplossing lijkt een kap die uit twee helften bestaat (links/rechts). Hij beweegt normaal als één deel, maar kan naar beide zijkanten gespleten worden in geval van nood.
Dan zit er weer een naad midden in het gezichtsveld.

Het probleem is, het is in mijn ogen een oplossing voor een freak accident, maar voor elke oplossing die er aangedragen wordt is er wel een freak accident te verzinnen waar een halo of andere overkapping in het nadeel is van de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Waarom een aanpassing voor iets wat vrijwel nooit gebeurd? Hoeveel doden hebben we de afgelopen 30 jaar in de Formule 1 gehad die voorkomen hadden kunnen worden? In de Indycars gaan ze een Halo sowieso niet toepassen omdat het op ovals zicht belemmerend is.

Met een gesloten cockpit kun je net zo goed met LMP wagens gaan rijden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Het probleem is, het is in mijn ogen een oplossing voor een freak accident, maar voor elke oplossing die er aangedragen wordt is er wel een freak accident te verzinnen waar een halo of andere overkapping in het nadeel is van de rijder.
Ik ben nu 36 en hopelijk een stukje wijzer dan 22 jaar geleden maar de 36 jarige ik kan geen goede reden verzinnen waarom de halo er moet komen. Ja er kan iets gebeuren waardoor het zou helpen maar ik zie geen structureel probleem. Alleen iets wat andere problemen gaat veroorzaken. Heb al vaker gezegd, Ik wil niet ondersteboven liggen in een F1 auto met een halo.

14 jarige ikke kon echter wel heel goed begrijpen waarom de verhoogde cockpit randen er kwamen. In klappers zag je de hoofden alle kanten op gaan. Echt nekletsel was er vrijwel nooit dus kun je stellen dat het ook niet iets structureels was maar ik zag wel een duidelijk voordeel van de verhoogde randen.

In grappiger F1 gerelateerd spul. Van reddit: How does FIA make sure Ferrari doesnt do tests at Maranello ?
It's clear from the past bunch of seasons that they are not secretly testing @ Maranello.
:D _O- _/-\o_

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
L1nt schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Ik ben nu 36 en hopelijk een stukje wijzer dan 22 jaar geleden maar de 36 jarige ik kan geen goede reden verzinnen waarom de halo er moet komen. Ja er kan iets gebeuren waardoor het zou helpen maar ik zie geen structureel probleem. Alleen iets wat andere problemen gaat veroorzaken. Heb al vaker gezegd, Ik wil niet ondersteboven liggen in een F1 auto met een halo.

14 jarige ikke kon echter wel heel goed begrijpen waarom de verhoogde cockpit randen er kwamen. In klappers zag je de hoofden alle kanten op gaan. Echt nekletsel was er vrijwel nooit dus kun je stellen dat het ook niet iets structureels was maar ik zag wel een duidelijk voordeel van de verhoogde randen.

:D _O- _/-\o_
Ik ben het er helemaal mee eens, ik ben 2 jaar meer ervaren als :P jij en ik kan ook geen goede reden verzinnen voor de halo. Voornamelijk ook omdat dit in mijn ogen de eerste veiligheidsaanpassing is die ook nadelen heeft (zicht, en veel lastiger uitstappen.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:55:
Wat mij betreft hoeft er niet "angstvallig" vastgehouden te worden aan dat concept, maar je kunt niet ontkennen dat een van de kenmerkende aspecten van F1 is dat die auto's altijd een open cockpit en open wielen hebben gehad. Dat zijn gewoon vaststaande feiten.
Er zijn wel meer eigenschappen die altijd zo geweest zijn, maar die ik geen wezenlijk onderdeel van de ervaring of kwaliteit van F1 vind.
Nu heb ik niet zoveel moeite met een gesloten cockpit, maar een gesloten cockpit betekent wel dat er ook andere zaken gaan spelen. Koeling van de coureur gaat een issue worden, andere veiligheidsproblematiek gaat naar voren komen en zo kan je nog wel even doorgaan. Het een is niet per se beter dan het ander.
Koeling is nu ook al een probleem :) Met name in warme klimaten is het voor de coureurs een uitputtingsslag.
SnowDude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:56:
Dat zit er bij de halo ook, dus dat is geen enkel probleem. Coureurs kijken meer naar de apex dan recht vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://www.jamesallenonf1.com/wp-content/uploads/XPB.cc-Kimi-Raikkonen-HP6.jpg

Ook valt dat triviaal op te lossen door de naad voor de coureur een slinger te laten maken of uit nog een deel op te bouwen, een beetje zoals straaljagers dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:13:
[...]

Er zijn wel meer eigenschappen die altijd zo geweest zijn, maar die ik geen wezenlijk onderdeel van de ervaring of kwaliteit van F1 vindt.
En zo heeft iedereen zijn mening, maar feit blijft dat een van de onderscheidende aspecten van F1 het open wheel, open cockpit concept is.
Koeling is nu ook al een probleem :) Met name in warme klimaten is het voor de coureurs een uitputtingsslag.
Dat heeft meer te maken met de luchtvochtigheid i.c.m. die hitte dan iets anders. Daarbij is het verschil dat je bij een gesloten cockpit op alle circuits problemen gaat hebben met de koeling van coureurs. Niet voor niets zijn er in verschillende raceklassen die met een gesloten cockpit werken verplichtingen die betrekking hebben tot de koeling (aircosystemen e.d.).

En zoals ik al eerder zei hou je altijd dat er bij het ene concept andere problematiek speelt dan bij het andere concept. Gesloten cockpit is vooral een andere uitdaging dan een open cockpit.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:52
Welke (dodelijke) ongelukken had de Halo voorkomen denken jullie?

Bianchi? - lijkt me betwijfelbaar
Surtees - Wellicht

Verder denk ik dat Massa in 2009 nog steeds dezelfde gevolgen zou ervaren met of zonder Halo.

Welk probleem proberen ze nu op te lossen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:20:
En zo heeft iedereen zijn mening, maar feit blijft dat een van de onderscheidende aspecten van F1 het open wheel, open cockpit concept is.
Onderscheidend lijkt het niet echt te zijn, gezien er talloze klasses en ook zelfs karts met dezelfde aspecten rondrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Requiem19 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:20:

Surtees - Wellicht

Verder denk ik dat Massa in 2009 nog steeds dezelfde gevolgen zou ervaren met of zonder Halo.

Bianchi was mogelijk zelfs ernstiger. De rolhoop was volledig weg dus de halo had het nooit overleefd. De onderdelen ervan hadden echter wel in de cockpit terecht kunnen komen en wat voor een schade hadden ze daar dan aangericht?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Onderscheidend lijkt het niet echt te zijn, gezien er talloze klasses en ook zelfs karts met dezelfde aspecten rondrijden :P
Vergelijk F1 met LMP1(H), Indycar of een andere topklasse. Het is juist wel onderscheidend op dit niveau.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Volgens mij wel? Perez Hongarije 2015, meen ik mij zo uit het blote hoofd te herinneren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Volgens mij wel? Perez Hongarije 2015, meen ik mij zo uit het blote hoofd te herinneren.
Yep:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NohsFat79iU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

bijna iederjaar naar hongarije, afgelopen jaar was idd de leukste race; fikkende autos, crashes, max punten gepakt, saftey-car, goeie sfeer - die race had alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Nog recenter, Alonso Melbourne 2016

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z9kUbzwbU1M]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:20:

Surtees - Wellicht

Dit is op deze pagina eigenlijk al uitgelegd. Je slaat er in ieder geval een paar over (ondermeer De Villota).

Het incident van Massa zou nu niet meer voorkomen doordat de helmen zijn aangepast om de zwakke plek bij de rand van het vizier weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:29:
Vergelijk F1 met LMP1(H), Indycar of een andere topklasse. Het is juist wel onderscheidend op dit niveau.
Indycar zijn open-wheel en hebben een open cockpit.
MikeyMan schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:52:
Alonso stond er voor naast anders laatst ;)
Voor naast anders laatst? Wat? :D

Als je bedoelt dat Alonso wel uit zijn wrak kon kruipen - dat viel geen auto meer te noemen. Daar was zoveel van afgebroken dat alleen de survival cell over was. Die rolt daardoor makkelijk op zijn zijkant. Ligt een autoe echt op de kop of zelfs een beetje ingegraven, dan moet je wel een slangemens zijn wil je daar fatsoenlijk uit komen.
Een auto heeft op hard asfelt de neiging naar één kant te rollen. Of dat op een zachtere ondergrond ook gebeurt weet ik niet. De kans dat de auto precies zo eindigt is klein, maar niet nul. Kijk ook naar plaatjes hoe de rollbars ontworpen zijn - het hoofd wordt vrijgehouden, maar voor er dan nog uit klimmen is weinig ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/rool_hoops_f1_measurement.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:50:
[...]

[knip]

Ligt een autoe echt op de kop of zelfs een beetje ingegraven, dan moet je wel een slangemens zijn wil je daar fatsoenlijk uit komen.

[knip]
Ja, en als de auto wordt gelanceerd en recht de grond in wordt geboord en zich helemáál ingraaft kom je er zelfs mét hulp niet meer uit... sjonge jonge ga even lekker wat onrealistische scenario's zitten verzinnen hier omdat je punt onderuit wordt gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:55:
Ja, en als de auto wordt gelanceerd en recht de grond in wordt geboord en zich helemáál ingraaft kom je er zelfs mét hulp niet meer uit... sjonge jonge ga even lekker wat onrealistische scenario's zitten verzinnen hier omdat je punt onderuit wordt gehaald...
Kijk even naar het plaatje in de post boven die jouwe voordat je gaat roeptoeteren :> 70 mm is het verplichte minimum. Is dat genoeg voor een helm?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou niet zoveel op een gesloten canopy tegen hebben eigenlijk. Adrian Newey is daar al eens op los gegaan geloof ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/01/x2010-redbull-7.jpg

En de vraag hoe je daaruit komt lijkt me een technisch oplosbaar probleem. Zo'n ding kun je aan twee kanten laten scharnieren, met (lichte) explosieven eraf knallen, laten verbrijzelen in kleine stukjes, etc. We moeten niet denken in problemen, maar in oplossingen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Indycar zijn open-wheel en hebben een open cockpit.
Indycar wordt gezien als closed-wheel, open cockpit. Juist omdat de wielen veel meer beschermd zijn dan bij F1 het geval is. Al is het wel een zeer recente ontwikkeling :P

Edit: Al moet ik toegeven dat ik dit van de commentators heb, niet van het zelf kijken want ik vind Indy geen zak aan om naar te kijken :P

[ Voor 17% gewijzigd door PauseBreak op 14-07-2016 13:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Een auto heeft op hard asfalt de neiging naar één kant te rollen. Of dat op een zachtere ondergrond ook gebeurt weet ik niet. De kans dat de auto precies zo eindigt is klein, maar niet nul. Kijk ook naar plaatjes hoe de rollbars ontworpen zijn - het hoofd wordt vrijgehouden, maar voor er dan nog uit klimmen is weinig ruimte.

[afbeelding]
Een ding is zeker, met de Halo zoals we deze nu tot nu toe hebben gezien was ie er niet zo uitgekomen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Kijk even naar het plaatje in de post boven die jouwe voordat je gaat roeptoeteren :> 70 mm is het verplichte minimum. Is dat genoeg voor een helm?
Ja want die 70mm is de afstand tot de helm. Stel dat die helm voor de helft ingegraven moet worden moet de auto zich dus 70+1/2xhhelm = zo'n 270 mm ingraven. Nou dat heb ik nog NOOIT gezien.
En zelfs met een half ingegraven helm zit je niet muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:
Indycar wordt gezien als closed-wheel, open cockpit. Juist omdat de wielen veel meer beschermd zijn dan bij F1 het geval is. Al is het wel een zeer recente ontwikkeling :P
Ze zijn minder open geworden, maar nog steeds open. Zo worden onder het kopje open-wheel Indycars als voorbeeld gegeven en staat onder de eigenschappen van Indycars ook dat ze open-wheel zijn. Ook expliciet zoeken open Indycar closed-wheel levert alleen uitleg op over wat een open-wheel-auto is en dat de toekomst misschien dichte cockpits brengt.

Los daarvan is het wiel voor helemaal open en achter grotendeels open. Je kunt er alleen niet zomaar meer van achter tegenaan rijden. Om het daarom niet open meer te noemen lijkt mij gezocht.
Icephase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:10:
Ja want die 70mm is de afstand tot de helm. Stel dat die helm voor de helft ingegraven moet worden moet de auto zich dus 70+1/2xh[subhelm][/sub] = zo'n 270 mm ingraven. Nou dat heb ik nog NOOIT gezien.
En zelfs met een half ingegraven helm zit je niet muurvast.
Waar heb je het over? Zonder ingraven is een opening van 70 mm te klein om een helm of hoofd doorheen te passen. Je komt dus niet uit de auto, want je kunt je helm niet afzetten en zit daardoor vast.

Daar kan je eventueel ingraven nog bij optellen.
Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1