[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.070 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zal wel een leuk setjes worden, Ric en Lando, beetje oldschool RBR team.

Saintz zal z'n humor met smooth operator waarschijnlijk vaarwel moeten zeggen, niet het idee dat ze bij Ferrari echt voor humor zijn.

Maar stoeltje Renault, zou Hulk nog een jaartje mogen blijven? Liever heb ik gewoon nog zo'n drop...man bij Renault, dan heb je compleet flut team bij elkaar (Cyril, Ocon), Alonso zou wel een grappige zijn, ook zo'n zuur persoon geworden.

En Vettel.. ik denk dat hij zich eerst weer moet bewijzen, laatste tijd was nu niet zijn supervorm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:10
De top van Renault gaat denk ik kiezen voor Guanyu Zhou.
Chinees, mega grote afzetmarkt & kan op zich wel een redelijk potje sturen (niet bijzonder, maar geld zorgt voor een stoeltje)

[ Voor 16% gewijzigd door JPM85 op 14-05-2020 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht eerder dit jaar al eens een reactie van Abiteboul voorbij te hebben zien komen dat ie volgend jaar (2021) eigenlijk al niet met Ricciardo verder wilde gaan? Dat ie bij voorkeur voor opkomend talent wilde gaan, met Ocon daarnaast. Dus is het nu eigenlijk niet zo dat Ricciardo de boodschap heeft begrepen en al een tijdje opzoek is geweest naar een stoeltje elders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Lasmibalsingh schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:14:
Wat zullen ze daar bij Red Bull wel balen dat ze ooit Sainz hebben laten gaan. Hij zal in de komende jaren een behoorlijke doorn in het oog voor hen zijn. Qua prestaties deed hij nooit echt significant onder vergeleken met Verstappen.
Sainz is eigenlijk te aardig. Een goede coureur hoor maar geen echte topper. Als je de "jongens" volg op Twitch dan zie je al gauw wie een serieuzere coureur is en wie daar toch wat meer moeite mee heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 14-05-2020 13:34 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:37
hardware-lover schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:32:
Ik dacht eerder dit jaar al eens een reactie van Abiteboul voorbij te hebben zien komen dat ie volgend jaar (2021) eigenlijk al niet met Ricciardo verder wilde gaan? Dat ie bij voorkeur voor opkomend talent wilde gaan, met Ocon daarnaast. Dus is het nu eigenlijk niet zo dat Ricciardo de boodschap heeft begrepen al al een tijdje opzoek is geweest naar een stoeltje elders?
Klopt, dat gaf hij aan bij een vodcast bij Sky YouTube: Renault boss discusses Daniel Ricciardo’s future at Renault | Sky F1...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Dan hoop ik evengoed dat hij Ocon lapt.
Beiden inderdaad. Wat een shitshow bij Renault (mooi rijmpje :+)

Die reactie richting Horner was ook alles zeggend toen RIC tekende (Netflix doc). Bah misselijk ventje ;w net als die Ocon. Succes met je team :w

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 14-05-2020 13:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die teams niet: de relaties zijn nu al compleet verziekt. Doe de wisseling nu dan maar meteen voordat het '2020' seizoen begint. Charles Leclerc gaat trouwens kennis maken met Papa Sainz en zijn invloed op de Spaanse media. Veel succes jongen! Als Charles en Max de grote concurrenten worden kun je nu ineens krijgen dat de Spaanse media (naast natuurlijk Sainz) ineens Max nu weer gaan ophemelen ipv afbranden (2015-16).

Het gevaar bestaat nu tuurlijk wel dat Max door 2 mensen in de wielen wordt gereden met competitieve auto's waar hij in het verleden nogal een onstuimige relatie mee had op de baan. Zowel Sainz als Leclerc hebben nogal een appeltje te schillen met Verstappen (hoewel op persoonlijk vlak Sainz en Verstappen goed door 1 deur kunnen). Dat kan het lastig worden tegen Hamilton die een minder bewogen historie heeft met beide heren.

Ik ben nog steeds van mening dat om kampioen te worden je in een Mercedes moet zitten. Dat team is gewoon TE goed en te well-funded. Ook geen wispelturige/nationalistische trekjes zoals bij Ferrari destijds (toen het Schumacher dream-team overhoop werd gehaald omdat alles ineens anders/Italiaans moest) waardoor de dominantie van Ferrari ten einde kwam (naast het feit dat de FIA toen WEL actief de nr.1 tegenwerkte, waar ze die de afgelopen 7 jaren juist telkens al dan niet onbewust nog beter in het zadel hebben geholpen).

Kort gezegd: tenzij Mercedes de sport verlaat worden zij de komende jaren gewoon weer kampioen. Red Bull zal dichtbij komen, maar niet dichtbij genoeg.

Hamilton weet dat ook en blijft daarom lekker veilig bij Mercedes (meteen de reden waarom ik hem niet op hetzelfde niveau plaats als een Schumacher, Senna, Fangio of Prost) om zijn statistieken nog wat verder aan te dikken (daarom is in een materiaal-afhankelijke sport als F1 het vergelijken van statistieken zo'n slecht idee).

Ik denk daarom dat Max een fout heeft gemaakt met zijn contractverlenging (zeker nu er twijfels zijn over Honda's toekomst) en hij toch de stap had moeten wagen om de stoel van Bottas bij Mercedes over te nemen, zodat hij het met gelijke middelen kan opnemen tegen Hamilton. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat Max nu al net iets sneller is (maar het heel close zou worden in het WDC door de ervaring van Hamilton). We hebben gezien dat Hamilton kwetsbaar kan zijn als hij een teamgenoot heeft die op niveau zit (vs. Button, vs. Rosberg) en als niet alles op rolletjes loopt. Het excuus dat Max dan in 'Hamilton zijn team' zou lopen vind ik ook onzin. Ten eerste is gezien de houding van Max hij de persoon er niet naar dat hem dat ook maar enigzins negatief benadeeld en ten tweede heeft hij laten zien hoe snel hij een team kan overnemen terwijl er al een topper zit. Tot slot is Mercedes extreem gecharmeerd van hem al jaren (enige coureur waar ze echt openlijk mee flirten, o.a. via social media) en zien zij ook dat hij de toekomst is samen met Leclerc die vastligt bij de grote concurrent. Ze hebben daarom er alle belang bij hem niet minder te behandelen dan Lewis. Ze hebben zelf nog Russell maar daarvan is nog onbekend hoe die zich verhoudt tot Max en Charles. Idealiter zou Mercedes daarom denk ik nu Max en Lewis hebben en als Lewis met pensioen gaat Russell promoveren. Het gevaar dat Max neemt door niet nu al naar Mercedes te gaan is dat Russell straks wordt gepromoveerd, indruk maakt (en Max minder nodig is voor hun) en dus alle stoeltjes bezet zijn tot Lewis met pensioen gaat (en dan kan hij er wel heen, maar dan zit er al wel een gevestigde jongeling die hun toekomst is).

Kortom: een heel gevaarlijk pokerspel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:32:
Ik dacht eerder dit jaar al eens een reactie van Abiteboul voorbij te hebben zien komen dat ie volgend jaar (2021) eigenlijk al niet met Ricciardo verder wilde gaan? Dat ie bij voorkeur voor opkomend talent wilde gaan, met Ocon daarnaast. Dus is het nu eigenlijk niet zo dat Ricciardo de boodschap heeft begrepen al al een tijdje opzoek is geweest naar een stoeltje elders?
Grappig dan eigenlijk, hij 'moet' weg, maar hij wordt er enkel beter van (ok, misschien miljoen op z'n salaris minder, maar overige aspecten toch zeker beter).

Maar wie rijd er straks nog een renault motor? Mclaren naar merc motor, dat was toch de laatste?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:38:
[...]
Grappig dan eigenlijk, hij 'moet' weg, maar hij wordt er enkel beter van (ok, misschien miljoen op z'n salaris minder, maar overige aspecten toch zeker beter).

Maar wie rijd er straks nog een renault motor? Mclaren naar merc motor, dat was toch de laatste?
Renault zelf vanzelfsprekend. Zoals Mclaren eerst alleen met Honda power reed?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:37:
Kortom: een heel gevaarlijk pokerspel
Dat weet je alleen achteraf. Vooraf is niets te voorspellen. Max had ook niet dat lange contract kunnen tekenen, maar niemand weet of Mercedes hem wil hebben naast Hamilton. De historie bewijst of een actie goed was. Op dit moment zeg ik dat Max het prima voor elkaar heeft. Hij is nog jong en ik denk ook niet dat Honda echt zo twijfelachtig is. En dan nog...ook dat weet je nooit zeker vooraf. Wat wij denken te weten stelt niets voor bij wat de insiders weten, en ook zij weten het nooit 100% zeker totdat het zover is.

Als je de prestaties van Schumacher wilt kunnen vergelijken met anderen of waarderen, kun je ook naar zijn teammaten kijken en naar wat ie precies op de baan gedaan heeft. En dat is toch best indrukwekken. Het is niet zo dat ie elk jaar dat ie WK werd, zijn teammaat op slechts enkele punten afstand vond. En dat is niet allemaal te danken aan het feit dat ze af en toe voor hem opzij moesten. Ze moesten opzij omdat zij geen kans maakten op de wereldtitel en Ferrari het niet steeds op 1 of 2 punten wil missen. Daar is wat voor te zeggen. Fangio is ook een keer kampioen geworden omdat iemand anders (die nota bene zelf kampioen kon worden) zijn auto afstond aan JM. Dat mocht toen nog en zegt ook wat over die man. Dat ie dat doet voor Fangio. Dus ja, je kunt heel moeilijk die prestaties vergelijken. Fangio werd natuurlijk wel overal waar ie reed kampioen, en dát is opmerkelijk. Maar het zijn hele andere tijden. Ik zet die helden als Prost. Schumacher, Senna, Fangio en Hamilton gewoon op hetzelfde nivo. Er gaat nooit meer een tijd komen waarin je de kampioen van dat moment helemaal kunt vergelijken met een Fangio. Dus dat moet je ook niet doen. Maar de exceptionele coureurs moet je gewoon de credits geven die ze verdienen en niet steeds zoeken naar manieren om iets af te doen aan hun prestaties.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Renault zelf vanzelfsprekend. Zoals Mclaren eerst alleen met Honda power reed?
Ja logisch, Mclaren was Honda bij terugkomst van Honda, Renault is gevestigde orde in F1, maar daar rijd dus straks niemand meer mee (zie nog eerder een 3rde team honda gaan rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:12:
Als Alonso naar Renault gaat hoop ik maar een ding eigenlijk. Dat die nog geen deuk in een pakje boter rijdt. Aan de ene kant de grote mond van Abiteboul, maar ook voor hoe Alonso met Honda om ging en zo.

Dat er dan dus maar weer vele "GP2 engine" boordradios mogen komen.
Als Verstappen dat jaar daar gereden had, dan was die ook geen Honda fan geworden hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Dus? Dat was een pole en overwinning. ;)
Dit is Mercedes. Als die een raceklasse instappen, dan gaan ze er ook altijd voor. Mercedes gaat niet lopen beknibbelen op het budget en ze hadden al mensen zoals Ross Brawn en Aldo Costa onder contract staan. Dat heb je gewoon nodig omdat je pas serieus budget van de FOM krijgt nadat je gaat presteren. Zo wordt je een topteam in de Formule 1. Eerst veel investeren en dan behoud je die status door FOM uitkeringen.
McLaren had er 7 wins en 8 poles in 2012. Natuurlijk kende Hamilton de plannen, maar dat is precies wat het zijn: plannen. Die had Red Bull ook, Ferrari ook. En die hebben er ook een enorme sloot geld en hoog aangeschreven resources tegenaan gegooid. Het is net alsof je in 2012 al de absolute hegemonie van Mercedes had zien aankomen, maar dat is natuurlijk kwatsch. Dat kon echt helemaal niemand, geen Lauda, geen Wolff of Hamilton zien aankomen.

Hamilton ging van een relatief succesvol team naar een onbewezen nieuwkomer met ambitie en diepe zakken. Linksom of rechtsom een gok, daar kun je achteraf niets aan recht babbelen.
Verder kwam Hamilton vanuit een positie van sterkte. Hij zat bij McLaren en Mercedes moest maar bewijzen wat ze te bieden hadden. Nou:
-Die PU ontwikkeling terwijl het bekend was dat McLaren haar fabrieksstatus zou verliezen en Ron Dennis op zoek zou gaan naar een alternatief.
Testbank vs echte resultaten vs concurrentie: nul garantie.
Hamilton zijn relaties met Mercedes zijn ook heel erg oud en recentelijk gaf hij aan dat hij wel wat zou zien aan een ambassadeursrol zoals Stirling Moss.
Totaal irrelevant.
-Laat de fabriek zien, laat zien waar je aan werkt voor 2013.
Zoals normaal, ook hier geen enkele garantie. De fabriek van Williams is prachtig, ze werken hard.
-Ruim salaris natuurlijk.
Totaal irrelevant.
-Spreek met Schumacher of je vriend Rosberg.
Logischerwijs, ook hier geldt geen enkele garantie.
Zet het af tegen McLaren waar dingen steeds meer achteruit gaan. Al sinds 2009 eigenlijk geen echt kampioenschap waardige auto meer gebouwd. Steeds net niet of McLaren was het voor zichzelf aan het verpesten. Fabrieksstatus met de Mercedes PU gaat verdwijnen en dan krijg je dit aanbod. Ik denk niet dat Hamilton dit blind heeft besloten. Kan de consensus van de media wel zijn dat het een gok is, maar die weten echt niet alles dat Hamilton wist.
Natuurlijk heeft Hamilton niets blind besloten, dat beweert ook helemaal niemand. Ook beweert er helemaal niemand dat Hamilton en de media gelijke kennis hadden. Je verzint er van alles bij, dat maakt het nogal een janboeltje. Je doet het voorkomen alsof een hyperambitieus F1-team één van de topcoureurs in de poule niet ten koste van alles aan zou willen trekken. Elk team belooft (relatieve) gouden bergen, garanties zijn er niet te geven. En al helemaal niet vlak voor een verandering van de regelementen. Je verwart ambitie en garantie, ze rijmen wel maar daar houdt het mee op.

Zie Schumacher en Ferrari, torenhoge budgetten, een fantastische verzameling mensen zoals de eerder genoemde Ross Brawn, en toch duurt het 5 jaar voordat er een titel komt die het begin van een hegemonie zou zijn.
Zet dat eens af tegen Ricciardo. Dat was geen positie van sterkte want hij wou weg van RBR omdat hij de interne strijd had verloren van Verstappen. Mercedes en Ferrari toonde vrijwel nul interesse en toen bleven de mindere opties over. Hij koos voor Renault over McLaren. Iets dat ik in 2018 al niet begreep en daarin heb ik gelijk gekregen. Laten we dan eens opsommen wat Renault had:
-Elk team sinds 2014 dat de kans kreeg om te wisselen naar een andere PU dan de Renault, heeft dit gedaan. Dit in een reglement waar de PU relatief dominant is.
-Magnussen ging liever naar het beduidend minder kapitaalkrachtige Haas dan te blijven bij een fabrieksteam. Dat geeft weinig vertrouwen.
-Fred Vasseur is het team uitgewerkt en draaide vervolgens Sauber helemaal om van bijna failliet naar relatief solide middenveld team.
-Renault heeft al jaren problemen om personeel aan te trekken. Geen enkele topontwerper wil er naartoe. Chassisontwerp is zwak en de PU blijft onbetrouwbaar en onderpresterend.
-Hebben we ook nog de teambaas die constant bezig is met vetes uitvechten via de media, het chassisteam publiekelijk bekritiseerd, maar van geen problemen vanuit de PU afdeling wil weten.

Dat is het team waar Ricciardo instapte. Totaal onvergelijkbaar met Mercedes in 2012. Mercedes bewees in 2013 ook meteen wat Hamilton in 2012 waarschijnlijk al wist. McLaren implodeerde en Mercedes was opeens het tweede team. Die waren op weg naar de top. Renault heeft in 2019 vooral bewezen dat ze ondanks tientallen miljoenen extra budget, ze met grote moeite de armere teams kunnen verslaan. Dat Ricciardo na een seizoen en de wintertesten al besluit om te vertrekken, kan moeilijk een verrassing zijn.
Ik heb geen idee waar je vandaan haalt dat ik Renault 2019 vergelijk met Mercedes 2013? Ik vind de gang van Ricciardo naar Renault achteraf (dat staat er ook) een slimme zet omdat ik denk dat hij vanuit RBR die stap niet gemaakt zou kunnen hebben. Ook heb ik geen idee waar je vandaan haalt dat een vertrekwens van Ricciardo een verrassing zou zijn. Je vult tussen de regels wel heel veel in voor een ander.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Dat weet je alleen achteraf. Vooraf is niets te voorspellen. Max had ook niet dat lange contract kunnen tekenen, maar niemand weet of Mercedes hem wil hebben naast Hamilton. De historie bewijst of een actie goed was. Op dit moment zeg ik dat Max het prima voor elkaar heeft. Hij is nog jong en ik denk ook niet dat Honda echt zo twijfelachtig is. En dan nog...ook dat weet je nooit zeker vooraf. Wat wij denken te weten stelt niets voor bij wat de insiders weten, en ook zij weten het nooit 100% zeker totdat het zover is.

Als je de prestaties van Schumacher wilt kunnen vergelijken met anderen of waarderen, kun je ook naar zijn teammaten kijken en naar wat ie precies op de baan gedaan heeft. En dat is toch best indrukwekken. Het is niet zo dat ie elk jaar dat ie WK werd, zijn teammaat op slechts enkele punten afstand vond. En dat is niet allemaal te danken aan het feit dat ze af en toe voor hem opzij moesten. Ze moesten opzij omdat zij geen kans maakten op de wereldtitel en Ferrari het niet steeds op 1 of 2 punten wil missen. Daar is wat voor te zeggen. Fangio is ook een keer kampioen geworden omdat iemand anders (die nota bene zelf kampioen kon worden) zijn auto afstond aan JM. Dat mocht toen nog en zegt ook wat over die man. Dat ie dat doet voor Fangio. Dus ja, je kunt heel moeilijk die prestaties vergelijken. Fangio werd natuurlijk wel overal waar ie reed kampioen, en dát is opmerkelijk. Maar het zijn hele andere tijden. Ik zet die helden als Prost. Schumacher, Senna, Fangio en Hamilton gewoon op hetzelfde nivo. Er gaat nooit meer een tijd komen waarin je de kampioen van dat moment helemaal kunt vergelijken met een Fangio. Dus dat moet je ook niet doen. Maar de exceptionele coureurs moet je gewoon de credits geven die ze verdienen en niet steeds zoeken naar manieren om iets af te doen aan hun prestaties.
Ik zet dus bewust Hamilton niet in dat rijtje omdat hij voor 5 van zijn 6 kampioenschappen overduidelijk de beste of zelfs extreem dominante auto EN team had. Vettel kon ook 4x kampioen worden met een auto die duidelijk de beste was (en nooit zo dominant als de Mercedes is geweest de afgelopen jaren) en zie wat hij daarna nog heeft gepresteerd. Niet echt wat je van een 4x WK verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bigfoot schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Als Verstappen dat jaar daar gereden had, dan was die ook geen Honda fan geworden hoor!
Hij had daar nooit gereden, dus had enkel geval geweest dat Honda direct met RBR en TR was begonnen, waarbij dus automatisch er compleet andere motor had geweest dan vanuit het eisenpakket die zij neer hadden gelegd. Niet dat zijn Renault motor zoveel beter was dat seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:53:
[...]
-Hebben we ook nog de teambaas die constant bezig is met vetes uitvechten via de media, het chassisteam publiekelijk bekritiseerd, maar van geen problemen vanuit de PU afdeling wil weten.
Uiteindelijk is het chassis ook een groot probleem. Zowel RBR als McLaren gaan harder met dezelfde motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
Ik hoop voor Vettel dat hij niet naar Renault gaat. Van het ene politieke team naar het andere. Dat gun ik hem echt niet. Nu McLaren vol zit, denk ik dat hij (op een mini kansje bij Mercedes na) het beste lekker een tijdje met zijn blote billen in een hangmat samen met zijn gezin kan doorbrengen. En als het race/F1 bloed blijft stromen, denk ik dat hij over een tijdje een uitstekende teammanager zou zijn.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Denk dat dat ook niet meer doorgaat :P.

En voor de extra boter bij de popcorn:

https://www.gpblog.com/en...fers-for-a-comeback-.html
Former Formula 1 driver Nico Hülkenberg left Formula 1 through the back door last year, but it may not be the end of the popular German driver. Hulkenberg recently told in an interview that he has received offers for a comeback in Formula 1Kan morgen.
Als we de roddelpers mogen geloven :P.

[ Voor 65% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-05-2020 14:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Illegal_Alien schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:23:
[Twitter]

Denk dat dat ook niet meer doorgaat :P.

En voor de extra boter bij de popcorn:

https://www.gpblog.com/en...fers-for-a-comeback-.html

[...]

Als we de roddelpers mogen geloven :P.
44 vol in focus
77 uit focus

daar past een 5 tussen ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:55:
[...]
en zie wat hij daarna nog heeft gepresteerd. Niet echt wat je van een 4x WK verwacht.
Klopt, maar daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn. Het lijkt mij ook niet logisch om te stellen dat hij in een keer al zijn vaardigheden kwijt is. En vergeet ook niet dat hij in de Toro Rosso ook al dingen deed die men niet voor mogelijk hield in dat ding. Maar het blijft een mechanische sport; er is zijn altijd aspecten die de coureur niet kan beïnvloeden. En (denk ik) ook maar ten dele opvangen door aanpassingen in de rijstijl. Ik kan niet zo goed beoordelen of hij echt minder is dan andere kampioenen. Ik ben geneigd te zeggen dat iemand als Prost en Schumacher mentaal wat stabieler waren en volgens mij ook beter in het aanpassen aan het materiaal. Schumacher is nl wel eens kampioen geworden in materiaal dat niet als het beste beschouwd kon worden.
Maar goed...het is altijd lastig om coureurs te vergelijken. Hamilton heeft natuurlijk wel een mazzeltje met het supersterke pakket. In de McLaren met Honda motor had ook hij er geen overwinning uit kunnen slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Ik zet dus bewust Hamilton niet in dat rijtje omdat hij voor 5 van zijn 6 kampioenschappen overduidelijk de beste of zelfs extreem dominante auto EN team had. Vettel kon ook 4x kampioen worden met een auto die duidelijk de beste was (en nooit zo dominant als de Mercedes is geweest de afgelopen jaren) en zie wat hij daarna nog heeft gepresteerd. Niet echt wat je van een 4x WK verwacht.
Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als je het Hamilton qua waardering 'aanrekent' dat hij jaren in de meest dominante auto heeft kunnen rijden, dan moet je het Vettel zeker niet te hard kwalijk nemen dat hij geen grote indruk heeft kunnen maken in de laatste jaren, want duidelijk minder materiaal. Uiteindelijk is hij in '17 en '18 "gewoon" tweede geworden, dus voor die andere Mercedes.

En waarom wordt Jim Clark niet in het rijtje genoemd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als je het Hamilton qua waardering 'aanrekent' dat hij jaren in de meest dominante auto heeft kunnen rijden, dan moet je het Vettel zeker niet te hard kwalijk nemen dat hij geen grote indruk heeft kunnen maken in de laatste jaren, want duidelijk minder materiaal. Uiteindelijk is hij in '17 en '18 "gewoon" tweede geworden, dus voor die andere Mercedes.

Dat is zo.

Jim Clark wordt inderdaad veel vergeten. Misschien wel de Max Verstappen van de jaren '60 qua talent. What if..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:23:
En als het race/F1 bloed blijft stromen, denk ik dat hij over een tijdje een uitstekende teammanager zou zijn.
Dat is wel al een tijdje niet meer gebeurd? Meest recente zullen Prost & Stewart zijn geweest? Beiden dan ook nog eens met een team onder eigen naam. Nu worden het allemaal adviseurs, Prost bij Renault, Lauda dan bij Mercedes. Denk dat de sport intussen ook veeeel te duur is om zomaar even teambaas te worden als oud coureur. Belangen zijn te groot, teams zijn veel groter. Nu moet er echt een baas/manager aan de top staan en "race deskundigen" komen niet verder dan adviseur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:56

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het stoeltje voor Renault wel interessant wordt. Het hangt nog even af wat ze willen gaan doen, blijven ze in F1 of niet (nu McLaren ook al weg valt voor de motoren, worden de kosten hoger). Verkopen aan een rijke gast is zo gedaan en kan die lekker kiezen wie erin komt.

Gaan ze voor:
  • Iets frans, Gasly of Grosjean bv?
  • Iets wat nog in de F1 zit, een Kvyat zie ik wel gaan, maar misschien komt Magnussen weer terug? Onderschat ook niet hoeveel rijkelui er in Rusland zitten voor wat sponsering.
  • Iets wat veel auto's gaat verkopen? Guanyu Zhou bijvoorbeeld, ook al is ie misschien geen toptalent, zijn afkomst is echt key hier. Kvyat zou ook nog kunnen.
  • Ex F1 kan ook nog, Hulkenberg is een vraagteken, maar Jean Eric Vergne zou bv ook nog kunnen
  • Een ander F2 of F3 talent kan ook nog. Ze hebben Jack Aitken nog in dienst en er zit nog wel wat leuk talent aan te komen. Misschien Mick Schumacher? Voor de publiciteit bv.
Ik denk dat deze keuze interessanter wordt dan wat Vettel wellicht gaat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2020 14:39 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:20

Player1S

Probably out in the dark

Sluuz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:29:
[...]

44 vol in focus
77 uit focus

daar past een 5 tussen ;)
77 - 44 = 33 Max naar Mercedes confirmed O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vettel gaat een Räikkönentje doen en gaat naar Alpha Tauri om te hobbyen en Gasly gaat naar Renault, je las het hier voor het eerst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Martinspire je bedoelt Ericsson? Magnussen is er nog ik lees je comment half

[ Voor 21% gewijzigd door Pathogen op 14-05-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:56

Martinspire

Awesomeness

Pathogen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:47:
@Martinspire je bedoelt Ericsson? Magnussen is er nog ik lees je comment half
Magnussen heeft al eerder bij Renault gereden ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 12:44

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel mooi als je wat oude topics doorleest van een paar jaar terug waar de algemene tendens is dat Sainz een "prutser" is, dit wat later gevolgd door Leclerc (toen hij naar Ferrari ging) en het continue vergelijken met Verstappen waarom hij beter is en hun niet.

Inmiddels rijden ze beide voor Ferrari en Verstappen niet :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bundin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Onderdeel van de beste zijn is zorgen dat je in de beste auto zit, kan je dat niet, dan kan je misschien goed sturen, maar ben je geen topper in F1. Vettel, Alonso en misschien zelfs Senna (lees Tom Rubython 's biografie maar eens) laten allen steken vallen op dat gebied. Wat mij betreft is Hamilton dus juist een topper, om dat hij het presteert jarenlang in een dominante auto te zitten, meer nog omdat Mercedes niet dominant was toen hij de keuze maakte om over te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48

KingCrash

Angry Rabbit

Wat doet Pastor tegenwoordig? Samen met Cyril lijkt me dit ook een topduo.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vhal schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:49:
Toch wel mooi als je wat oude topics doorleest van een paar jaar terug waar de algemene tendens is dat Sainz een "prutser" is, dit wat later gevolgd door Leclerc toen hij naar Ferrari ging en het continue vergelijken met Verstappen waarom hij beter is en hun niet.

De enige die daar blij om kan zijn is Max IMHO. Fijn dat zij ook een mooi stoeltje hebben nu, maar bij FER is geen toekomst voor Max IMHO. Past totaal niet bij elkaar of hij moet een team mogen vormen zoals Schumi toentertijd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23
KingCrash schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:50:
Wat doet Pastor tegenwoordig? Samen met Cyril lijkt me dit ook een topduo.
Die doet niks meer. Heeft geen geld meer :)
Zijn sponsor PDVSA heeft de geldkraan dichtgedraaid (door regeringswissel ook)

Hij was in het WEC actief, en probeer hij soms een stoeltje te krijgen, maar in principe heeft hij weinig geld meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 12:44

vhal

ಠ_ಠ

JB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:51:
[...]

De enige die daar blij om kan zijn is Max IMHO. Fijn dat zij ook een mooi stoeltje hebben nu, maar bij FER is geen toekomst voor Max IMHO. Past totaal niet bij elkaar of hij moet een team mogen vormen zoals Schumi toentertijd.
Zonder meer, het was een mooi project geweest voor Jos :+
De enige overstap die een verbetering zal zijn is naar Mercedes maar eerlijk gezegd hoop ik dat de achterhoede dichterbij komt, met name McLaren in het bijzonder.

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Christian Horner zit nu trouwens 100% zeker te gniffelen na wat Abiteboul hem flikte in 2018 (zie Drive to Survive)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:55:
Christian Horner zit nu trouwens 100% zeker te gniffelen na wat Abiteboul hem flikte in 2018 (zie Drive to Survive)
Met subtiel verschil dat Renaul zélf nog wel een PU heeft, maar geen PU-klanten meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Ja wel bizar. Net als 33 - 10 destijds = 23 (Albon) of 2x de 3 op de auto van Ricciardo plakken is 33 (overstap Max naar RBR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Snap sowieso die link met MER niet. Waarom zouden zij gaan switchen?

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 14-05-2020 15:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57

Vuvuzela

My spire is forming

Ryur schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:52:
[...]
Die doet niks meer. Heeft geen geld meer :)
Zijn sponsor PDVSA heeft de geldkraan dichtgedraaid (door regeringswissel ook)

Hij was in het WEC actief, en probeer hij soms een stoeltje te krijgen, maar in principe heeft hij weinig geld meer!
"weinig geld" :>

Geen F1 coureur meer, maar hoeft echt niet 9-5 te werken nu.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:58:
Snap sowieso die link met MER niet. Waarom zouden zij gaan switchen?
Omdat Vettel Duits is en 4x WDC. Dat ziet Mercedes board natuurlijk wel zitten. Maar Hammy zal dit niet leuk vinden. Die vind het prima zo met de slaafse Bottas.

En Max naar Mercedes: omdat hij de toekomst is en voor ons als fans omdat we Max ook wel eens met de beste auto willen zien ipv altijd gehandicapt rond te moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Omdat Vettel Duits is en 4x WDC. Dat ziet Mercedes board natuurlijk wel zitten. Maar Hammy zal dit niet leuk vinden. Die vind het prima zo met de slaafse Bottas.

En Max naar Mercedes: omdat hij de toekomst is en voor ons als fans omdat we Max ook wel eens met de beste auto willen zien ipv altijd gehandicapt rond te moeten rijden.
Hoeveel heeft HAM dan te zeggen? Beetje vreemd als je met werkweigering gaat dreigen oid. Met Max weten ze ook wel dat ze WDC materiaal halen maar die garantie is er niet. Vettel is leuk ivm Duits maar geen idee of dat zwaar genoeg weegt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 21:10

Bloodclot

Jawier!

Hamilton: Ik wil dik-dikker-dikste contract x2 voor komende seizoenen
Daimler-Mercedes: Hier is je nieuwe contract, als je deze niet tekent, is er nog iemand die dit voor de helft doet komende 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Toch wel mooi als je wat oude topics doorleest van een paar jaar terug waar de algemene tendens is dat Sainz een "prutser" is, dit wat later gevolgd door Leclerc (toen hij naar Ferrari ging) en het continue vergelijken met Verstappen waarom hij beter is en hun niet.

Heb je de eindstand gezien vorig jaar? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:49
Ricciardo is de grote winnaar van de stoeltjesdans 2020 tot nu toe, wat een mazzel!!! Daar zit ie echt goped op zijn plek. Ik blijf erbij dat Ricciardo is weggereden door Max, en het siert hem dat ie zich nog zo goed heeft gehouden. Dat velen lezen dat hij geen goed coureur zou zijn is interpretatie, maar wel degelijk te licht bevonden naast Max. Nu bij Mclaren zullen we zien waar Norris staat, als ie Ric kan bijbenen of regelmatig voorbijrijden kan ie net zo goed worden als Max, zo niet dan is het een middenvelder.

Sainz, nooit echt kapot van geweest, wel erg snel, maar niet hard genoeg. papa zal hem een boel gaan helpen om in dat italiaanse wespennest zich te handhaven. Ik krijg bijna medelijden met Charles, hopenlijk is ie zo goed dat ie Sainz kan wegrijden... Zo niet, ook dan is Charles te licht vergeleken bij Max

Vettel zal hopelijk teruggaan naar RBR. Man al die ervaring en zijn kunde. Als ie zijn emoties buiten de boot laat is het een van de beste van het grid. Niet zoals Max en Hamilton, maar jongens denk eens aan de voordelen voor RBR. Al die knowhow die hij meeneemt van ferrari....

Ik zou het lullig vinden voor Albon, maar die kan terecht bij AT, waar ze Gasly mooi richting Renault schuiven.....

Dat wordt mooi, ric in een Mclaren.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 19:47
Pathogen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Met subtiel verschil dat Renaul zélf nog wel een PU heeft, maar geen PU-klanten meer :P
Ik denk dat Renault ook dichtbij een uitstap is van de Formule 1.
Jack zei het al een keer in het Formule 1 café dacht ik... en op één of andere manier denk ik zomaar dat het echt zo kan zijn.... Ze leveren alleen nog een PU aan hun eigen team, dus de stekker eruit trekken is op dit moment ook nog best makkelijk (team + motor fabrikant)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ik snap al die opmerkingen niet van Gasly naar Renault. Waarom zou Renault dat willen? Ja, Renault wil een Franse coureur, maar voorlopig hebben ze Ocon nog voor die rol. En je hebt er helemaal niks aan om twee Franse coureurs te hebben. Leuk dat je als het grote internationale Renault komt aanzetten bij een marketing activiteit met je twee "onverstaanbare" uithangborden. Een andere (goede :p) coureur / persoon die ook internationaal goed is voor je marketing heb je dan veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:20:
Al die knowhow die hij meeneemt van ferrari....
Laat dit niet door @DanielWW2 lezen, want volgens hem kunnen ze er bij Ferrari helemaal niks van. Dus dan kan Vettel ook geen knowhow meenemen.

spoiler:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Player1S schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Het zou echt als een bom invallen, als er zo'n switch gaat komen. Blijkt Hamilton degene te zijn die met pensioen gaat 8)7

HAM pensioen
VET RBR
VER Mer
SAI Fer
RIC MCL

_O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
stijn1309 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat Renault ook dichtbij een uitstap is van de Formule 1.
Jack zei het al een keer in het Formule 1 café dacht ik... en op één of andere manier denk ik zomaar dat het echt zo kan zijn.... Ze leveren alleen nog een PU aan hun eigen team, dus de stekker eruit trekken is op dit moment ook nog best makkelijk (team + motor fabrikant)
Volgens mij heb ik ook zoiets gelezen. Ze hebben met hun wagen voor 2020 behoorlijk de plank mis geslagen, voordeel is dat ze nu extra tijd hebben om de boel te fixen. Maar als er dit seizoen niet meer geraced wordt, zal het een lastig verhaal worden.

In dat geval trekt Haas de stekker er ook uit, trouwens.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022

Ferrari heeft dan ook sinds 2007 al geen wereldkampioen geproduceert en ook het WCC kampioenschap is sinds 2008 niet meer gepresteerd. Daarbij krijgt Max volgens mij veel meer vrijheid om zichzelf te zijn bij RB dan hij bij Ferrari zou krijgen.

Om het ook even niet te hebben over de uitspraken van Max verleden jaar - die zullen nog wel even blijven branden bij de italianen.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Onderdeel van de beste zijn is zorgen dat je in de beste auto zit, kan je dat niet, dan kan je misschien goed sturen, maar ben je geen topper in F1. Vettel, Alonso en misschien zelfs Senna (lees Tom Rubython 's biografie maar eens) laten allen steken vallen op dat gebied. Wat mij betreft is Hamilton dus juist een topper, om dat hij het presteert jarenlang in een dominante auto te zitten, meer nog omdat Mercedes niet dominant was toen hij de keuze maakte om over te stappen.
De beste als in WDC? Zeker. Je moet in een competitieve auto zitten.
De beste coureur op de grid? Wat mij betreft is dat geen uitgemaakte zaak. En geluk hebben met een overstap op een mooi moment, of de juiste connecties hebben, of pech dat je aan een contract vastzit op het verkeerde moment of pech dat je team onder je vandaan lazert door financiële ellende maakt iemand geen betere of slechtere coureur maar kan wel van enorme invloed zijn op de sportieve resultaten.

Toevoeging:
Een goed voorbeeld van een groot talent dat om verschillende redenen niet uit de verf is gekomen, maar waar in bepaalde omstandigheden ineens iets van te zien was, is voor mij Jean Alesi. Qua resultaten verre van een topper, maar gooi genoeg water op de baan en er gebeuren ineens erg mooie dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 14-05-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mwah, Italianen kunnen omslaan als een blad aan een boom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Volgens mij heb ik ook zoiets gelezen. Ze hebben met hun wagen voor 2020 behoorlijk de plank mis geslagen, voordeel is dat ze nu extra tijd hebben om de boel te fixen. Maar als er dit seizoen niet meer geraced wordt, zal het een lastig verhaal worden.
Nope. Na terugkomst uit Australië hebben alle fabrieken verplicht de deuren moeten sluiten. Opening is gepland voor begin juni AFAIK. Dus ze hebben nu nog niks kunnen fixen en kunnen dat hoogstens in juni.

Daargelaten dat de designers uiteraard wel thuis op een kladblaadje iets kunnen tekenen. Maar in principe wordt er niet gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:47:
[...]

Nope. Na terugkomst uit Australië hebben alle fabrieken verplicht de deuren moeten sluiten. Opening is gepland voor begin juni AFAIK. Dus ze hebben nu nog niks kunnen fixen en kunnen dat hoogstens in juni.

Daargelaten dat de designers uiteraard wel thuis op een kladblaadje iets kunnen tekenen. Maar in principe wordt er niet gewerkt.
In dat geval wordt het inderdaad interessanter om te kijken of er uberhaupt stoeltjes te vullen zijn bij Renault voor 2021, dan te kijken wie er eventueel in die stoeltjes plaats mogen nemen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bundin schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:43:
[...]

De beste als in WDC? Zeker. Je moet in een competitieve auto zitten.
De beste coureur op de grid? Wat mij betreft is dat geen uitgemaakte zaak. En geluk hebben met een overstap op een mooi moment, of de juiste connecties hebben, of pech dat je aan een contract vastzit op het verkeerde moment of pech dat je team onder je vandaan lazert door financiële ellende maakt iemand geen betere of slechtere coureur maar kan wel van enorme invloed zijn op de sportieve resultaten.

Toevoeging:
Een goed voorbeeld van een groot talent dat om verschillende redenen niet uit de verf is gekomen, maar waar in bepaalde omstandigheden ineens iets van te zien was, is voor mij Jean Alesi. Qua resultaten verre van een topper, maar gooi genoeg water op de baan en er gebeuren ineens erg mooie dingen.
Daar ben ik het niet mee eens. De beste coureur (voor mij) zorgt dat hij in de beste (of ieder geval voldoende goede auto om mee te doen om het WDC) zit. Geluk dwing je af. Blijkbaar had Alesi niet de capaciteit om goed te onderhandelen of om mensen om zich heen te verzamelen die dit voor hem deden. Of dacht je dat Schumacher met mazzel aan zijn 7 titels is gekomen? Die heeft jarenlang keihard gewerkt om van Ferrari een winnend team te maken, iets wat in de 21 jaar daarvoor niet gelukt is en daarna slechts eenmaal, door Kimi. Die dus op zijn buurt wel het vermogen heeft om te zorgen dat hij in een WDC zit. Idem Hamilton, iedereen riep dat hij voor het geld naar Mercedes ging, maar hij heeft degelijk onderzoek gedaan naar het meerjaren plan van Mercedes, gekeken naar hoeveel werk er was verzet (door Schumacher en Rosberg) en invloed uitgeoefend over wie er bij Mercedes betrokken is.

Een goede auto hebben is onderdeel van het spelletje, kun je dat niet, dan ben je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Erapaz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. De beste coureur (voor mij) zorgt dat hij in de beste (of ieder geval voldoende goede auto om mee te doen om het WDC) zit. Geluk dwing je af. Blijkbaar had Alesi niet de capaciteit om goed te onderhandelen of om mensen om zich heen te verzamelen die dit voor hem deden. Of dacht je dat Schumacher met mazzel aan zijn 7 titels is gekomen? Die heeft jarenlang keihard gewerkt om van Ferrari een winnend team te maken, iets wat in de 21 jaar daarvoor niet gelukt is en daarna slechts eenmaal, door Kimi. Die dus op zijn buurt wel het vermogen heeft om te zorgen dat hij in een WDC zit. Idem Hamilton, iedereen riep dat hij voor het geld naar Mercedes ging, maar hij heeft degelijk onderzoek gedaan naar het meerjaren plan van Mercedes, gekeken naar hoeveel werk er was verzet (door Schumacher en Rosberg) en invloed uitgeoefend over wie er bij Mercedes betrokken is.

Een goede auto hebben is onderdeel van het spelletje, kun je dat niet, dan ben je af.
Het is natuurlijk ook een kip ei verhaal. Een goede coureur willen "de mensen" ook harder voor werken. Zie bv ook Red Bull waar een Newey al wat meer naar de achtergrond was gegaan (richte zich meer op de Aston Martin Valkery). Maar een Verstappen lijkt hem toch weer enthousiast gemaakt te hebben.

En Schumacher heeft ook niet alles zelf gedaan. Hij kwam bij Benneton al onder Ross Brawn terecht en ze zijn samen naar Ferrari gegaan. Komt het succes van Schumacher dan door Schumacher die het team om zich heeft gevormd of was het toch Brawn? Of de combinatie?

Daarnaast heb je natuurlijk ook het omgedraaide. Overal waar Alonso binnen komt gaat het bergafwaarts :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:49
Ik denk dat Ferrari heel erg blij is met Max verstappen hoor, die zijn zo hun boosheid vergeten. Als ze maar kunnen winnen. Ik heb echter mijn twijfels of Max daar beter af is. Als vettel er heeft gefaald, ik betwijfel of Binotti het wel heeft om succesvol te zijn

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:11:
k betwijfel of Binotti het wel heeft om succesvol te zijn
Tuurlijk niet. Binotto is een technicus, die nu AFAIK nog steeds twee petten op heeft. Hij was technisch hoofd binnen het team en is dat nu volgens mij nog steeds. Maar zoals ik eerder vandaag al schreef zijn F1 teams tegenwoordig zo groot, complex, en gevuld met belangen dat je een echte manager moet zijn als teambaas. Zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen etc etc. Daar waar ze nu zo ongeveer het omgekeerde hebben, iemand die van de werkvloer af komt en in die zin nooit echt manager is geweest, of in ieder geval niet die achtergrond heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54
Max zit vooralsnog prima bij RB. Het hele team is in dienst van hem en ze lijken goede kaarten te hebben voor 2020/2021. Ook met Albon naast hem gaat dat vooralsnog helemaal prima. Gewoon even volhouden en dat WDC komt er echt wel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:10
Tokkes schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:41:
[...]
Ferrari heeft dan ook sinds 2007 al geen wereldkampioen geproduceert en ook het WCC kampioenschap is sinds 2008 niet meer gepresteerd. Daarbij krijgt Max volgens mij veel meer vrijheid om zichzelf te zijn bij RB dan hij bij Ferrari zou krijgen.

Om het ook even niet te hebben over de uitspraken van Max verleden jaar - die zullen nog wel even blijven branden bij de italianen.
Verstappen is altijd zeer uitgesproken (negatief) geweest over Ferrari. Die gaat daar (nog) echt niet naartoe.

Misschien over een paar jaar als Red Bull toch niet aan heeft kunnen haken bij Mercedes (of een ander topteam, McLaren?) én Ferrari nog steeds geen potten kan breken... misschien zijn ze dan tot elkaar veroordeeld.

Maar anders zie ik het er niet van komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Tuurlijk niet. Binotto is een technicus, die nu AFAIK nog steeds twee petten op heeft. Hij was technisch hoofd binnen het team en is dat nu volgens mij nog steeds. Maar zoals ik eerder vandaag al schreef zijn F1 teams tegenwoordig zo groot, complex, en gevuld met belangen dat je een echte manager moet zijn als teambaas. Zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen etc etc. Daar waar ze nu zo ongeveer het omgekeerde hebben, iemand die van de werkvloer af komt en in die zin nooit echt manager is geweest, of in ieder geval niet die achtergrond heeft.
Is ook veelal "koel-toer". Ik werk global en kan je wel vertellen dat je Italianen heel anders moet managen als ze al te managen vallen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk dat Vettel nog in gesprek is met Mercedes voor een poging tot de ultieme WK showdown met Hamilton, wat (imo) beide heren super vet zouden vinden.

Als dit niet lukt omdat ze niet van Bottas afkunnen oid dan hangt Seb zn helm gewoon in de wilgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:42:
Ik denk dat Vettel nog in gesprek is met Mercedes voor een poging tot de ultieme WK showdown met Hamilton, wat (imo) beide heren super vet zouden vinden.

Als dit niet lukt omdat ze niet van Bottas afkunnen oid dan hangt Seb zn helm gewoon in de wilgen.
Bottas zit gewoon op een een jaar contract, alweer. :P
Mercedes is zo uitgekookt dat ze Bottas zo kunnen dumpen als er iets beters voorbij komt, hij niet presteert of hij lastig gaat doen. Eigenlijk best treurig omdat zelfs Ferrari hun No.2 nog meer zekerheid geeft. Dus als Mercedes wil, dan kan Vettel zo naar Mercedes.

Van mij mag het. Heerlijk om dat te zien en natuurlijk saboteren ze elkaar dus Max WDC confirmed. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Bottas zit gewoon op een een jaar contract, alweer. :P
Mercedes is zo uitgekookt dat ze Bottas zo kunnen dumpen als er iets beters voorbij komt, hij niet presteert of hij lastig gaat doen. Eigenlijk best treurig omdat zelfs Ferrari hun No.2 nog meer zekerheid geeft. Dus als Mercedes wil, dan kan Vettel zo naar Mercedes.

Van mij mag het. Heerlijk om dat te zien en natuurlijk saboteren ze elkaar dus Max WDC confirmed. :Y)
Het zou fantastisch zijn voor de sport en alle betrokken partijen hebben weinig te verliezen. Ik weet alleen niet of Seb genoeg zelfvertrouwen heeft om Lewis direct in zn eigen team te kunnen verslaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Het zou fantastisch zijn voor de sport en alle betrokken partijen hebben weinig te verliezen. Ik weet alleen niet of Seb genoeg zelfvertrouwen heeft om Lewis direct in zn eigen team te kunnen verslaan..
Omgaan met druk is het vooral.. "F*ck Charlie..."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
JB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Omgaan met druk is het vooral.. "F*ck Charlie..."
Ach, Hamilton veranderd ook wel eens in een nerveus meisje als hij een keer onder druk wordt gezet.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Ach, Hamilton veranderd ook wel eens in een nerveus meisje als hij een keer onder druk wordt gezet.. ;)
Nee, als een beest die nog harder traint en nog harder gaat. Hamilton kan slecht tegen domme fouten van z’n team of kapotte auto’s, wezenlijk verschil

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mijn hemel wat is hier gebeurd. Ik was in een lange en diepe F1-winterslaap, maar ik geloof dat het tijd is om te ontwaken. Game on!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hoe is het eigenlijk met de GP van Oostenrijk, over het seizoen 2020 gesproken...? Is 5 juli al 'zeker'? Wanneer wordt daarover duidelijkheid verwacht of is zelfs dát niet zeker?

[ Voor 26% gewijzigd door Icephase op 14-05-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Icephase schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:16:
Hoe is het eigenlijk met de GP van Oostenrijk, over het seizoen 2020 gesproken...? Is 5 juli al 'zeker'? Wanneer wordt daarover duidelijkheid verwacht of is zelfs dát niet zeker?
Niets is zeker in deze periode, zelfs niet al kondigen ze het vandaag nog aan. Maar speculeren mag altijd natuurlijk ;)

https://www.motorsport.co...nges-coronavirus/4792157/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sainz en Ferrari vind ik bij elkaar passen, ik krijg zo direct meer sympathie voor Ferrari. LeClerc zal sneller zijn (net zoals Verstappen / Sainz), maar Vettel kan het niet echt spannend meer maken. Sainz zal denk ik lekker meerijden en verfrissing brengen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Ze hebben wel wat te verliezen, status. Willen Hamilton en Vettel echt weten wie beter is? Maar ik zie Vettel eigenlijk wel gedijen bij de structuur van Mercedes. Hij lijkt er gewoon gevoelig voor te zijn. Hamilton is denk ik ook makkelijk uit balans te brengen als het niet helemaal gaat zoals hij wil. Betwijfel alleen of het zal gebeuren, helaas. Het zou echt geweldig zijn om te zien.

Overigens ben ik nu gewoon voor Sainz als het om Ferrari zaken gaat. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vettel en Hamilton gaan echt niet in 1 team rijden. Dat ziet Vettel niet zitten denk ik en dat gaat hoe dan ook allerlei wrijving opleveren, waar Mercedes niet op zit te wachten. Ik vraag me af wie ze in de toekomst, als vervanger voor Hamilton zien. Ergens heb ik het idee dat ze daar Ocon willen plaatsen.

...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oh god, Norris en Ricciardo teamgenoten. Dat gaat wat worden rondom de races...
Have you got pubes yet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:58

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:25:
[...]
;w Ben sowieso niet voor Ferrari ook niet als Max daar zou rijden :9
Geintje >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luxicon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:22:
Sainz en Ferrari vind ik bij elkaar passen, ik krijg zo direct meer sympathie voor Ferrari. LeClerc zal sneller zijn (net zoals Verstappen / Sainz), maar Vettel kan het niet echt spannend meer maken. Sainz zal denk ik lekker meerijden en verfrissing brengen.
Het zal vooraan mogelijk nog wat vaker misgaan in die eerste ronden, we krijgen steeds meer jonge hongerige leeuwen voorin die allemaal de grootste willen laten zien. Misschien gaat het wel ten koste van de gevestigde orde, en hopelijk gaan we dat binnen enkele maanden ook met zijn allen meemaken.

"genoeg geluld, we gaan muziek maken"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Ze hebben wel wat te verliezen, status. Willen Hamilton en Vettel echt weten wie beter is? Maar ik zie Vettel eigenlijk wel gedijen bij de structuur van Mercedes. Hij lijkt er gewoon gevoelig voor te zijn. Hamilton is denk ik ook makkelijk uit balans te brengen als het niet helemaal gaat zoals hij wil. Betwijfel alleen of het zal gebeuren, helaas. Het zou echt geweldig zijn om te zien.

Wist niet dat er uberhaupt mensen voor Sainz waren behalve een paar verdwaalde spanjaarden? ;)

We gaan het zien, als hij zijn eerste race voor Ferrari wint sta ik met een Italiaanse sombrero op de bank te springen hoor. Dat dan weer wel.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Wist niet dat er uberhaupt mensen voor Sainz waren behalve een paar verdwaalde spanjaarden? ;)

We gaan het zien, als hij zijn eerste race voor Ferrari wint sta ik met een Italiaanse sombrero op de bank te springen hoor. Dat dan weer wel.. :P
Op de een of andere manier maak je het ineens aantrekkelijk om voor Sainz te duimen.

:+

Ik wil die pics wel zien hier dan!

Te koop....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pierre schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:30:
[...]

;w Ben sowieso niet voor Ferrari ook niet als Max daar zou rijden :9
Geintje >:)
Weet je, ergens koester ik nog de hoop dat Ferrari ooit zal stoppen met de eindeloze politieke machtsstrijd, het hele strategieteam eruit schopt, een fatsoenlijke organisatiestructuur neerzet en zich eens gaan richten op presteren. Bij mij begint het onderhand namelijk plaatsvervangende schaamte te worden als ik Ferrari weer eens een race weg zie gooien met hun "strategie"...
Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Leclerc heeft het gewoon bij mij verbruikt. :>
Ik bedoel, na een seizoen zit je al in Ferrari en dan ga je elke keer als het niet helemaal gaat zoals je wil, maar eindeloos klagen. In het bijzonder Oostenrijk en Japan. Je zet de deur niet wagenwijd open vlak voor het einde van de race. Ook ga je niet eindeloos in discussie met je team of je naar binnen moet, als de FIA eist dat je onmiddellijk naar binnen komt, zeker omdat puin van je auto die van Hamilton had geraakt.

Dus ja Sainz. Die zie ik zulke dingen niet doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Grimmie187 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Zeker waar! Maar ondanks dat huilie huilie rijd ie normaliter wel stabiel door en dat mist(e) Vettel vaak..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Holk schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:10:
[...]
Nee, als een beest die nog harder traint en nog harder gaat. Hamilton kan slecht tegen domme fouten van z’n team of kapotte auto’s, wezenlijk verschil
Precies. En hij gaat dan niet vervolgens tegen anderen aan rijden of raakt helemaal van de kook. Vettel wel, die gaat er gewoon helemaal doorheen. Ik heb ook de indruk dat het bij Hamilton meer de frustratie is dat zijn team een foute strategie heeft bedacht of een andere domme fout waardoor hij nu met zijn broek aan de enkels staat. Als het gewoon iets is dat hij zelf fout doet, kan ie nog van alles proberen, maar een verkeerd geplande pitstop waardoor 'that guy' ineens voor 'm rijdt en hij daar niet kan inhalen...ja, dan zou ik ook boos worden. Maar hij levert dan wel weer het maximale wat ie kan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar wat er ook verder gebeurt met het stoeltje van Renault, het wordt volgend seizoen zeer zeker interessant met Ricciardo weer in een (hopelijk) competitieve auto, Sainz en Leclerc samen in een auto die ook zeker mee moet kunnen doen voor het podium en natuurlijk Lewis en Valtteri van Mercedes die allebei ook een abonnement hebben op het podium. Het wordt dringen voor die eerste drie plekken, what's not to like?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:33
Icephase schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:16:
Ik heb/had kaartjes voor de race. Vandaag kreeg ik een mail dat de race door gaat maar zonder publiek.

Deel van de mail:
“Inmiddels heeft de organisatie van de GP van Oostenrijk officieel bekend gemaakt dat de Grand Prix op de Red Bull Ring wél gereden zal worden, maar dat daar helaas geen publiek bij aanwezig mag zijn.

Wij hebben hierover uitgebreid met de organisatie in Oostenrijk gesproken en kunnen jullie nu informeren over de gang van zaken met betrekking tot de bestelde tickets.”

Mbt de kaarten heb ik een paar opties gekregen.
  • Kaarten voor volgend jaar
  • Een voucher
  • Geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Pannekoek81 Mooi, dan weten we dus dat Oostenrijk dus wel doorgaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:09:
@Pannekoek81 Mooi, dan weten we dus dat Oostenrijk dus wel doorgaat. :*)
Zoals het er nu uit ziet wel. Hopelijk blijft het zo. De overheid in Oostenrijk zal vast nog ergens een handtekening moeten zetten voor definitief akkoord. Maar de F1 en de ring zijn het eens. Starten in Oostenrijk.

Wij hebben gekozen voor de kaarten voor volgend jaar :) . Ons verblijf voor het weekend daar kunnen we ook een jaar opschuiven.

[ Voor 17% gewijzigd door Pannekoek81 op 14-05-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

Killjoy

Klingon lawn products

Stiekem zit ik te wachten op de melding dat de huidige stoelendans onderdeel is van het e-silly season. Dit in navolging van alle virtuele kampioenschappen :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:17

Wat nu weer? Gaat Ferrari naar Indycar overstappen?
https://www.autosport.com...ssible-2022-indycar-entry

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 14-05-2020 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:17
oh en deze: :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxpfLH2uatuA6EFXcMKBM0lfbOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jN9yTi3jAi2yRi4N1RDZxniM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Denk nog steeds dat dit Sebs stoeltje gaat worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y04lOBhc8oD7pDOhsKyScLvC6_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prxJIfIPdGJltdWRCgRfTHhA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:22
Rookgordijn zodat wanneer ze tegen de 2021 (of was het 2022?) reglementen zijn kunnen zeggen: 'dan stappen we uit de F1 en gaan we Indycar rijden'?

Of proberen ze zo meer auto's te verkopen in de Verenigde Staten?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 14:51
alesandro_46 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:06:
[...]

Rookgordijn zodat wanneer ze tegen de 2021 (of was het 2022?) reglementen zijn kunnen zeggen: 'dan stappen we uit de F1 en gaan we Indycar rijden'?

Of proberen ze zo meer auto's te verkopen in de Verenigde Staten?
Ach ze hebben wel op meerdere soorten races meegedaan.

Ik denk niet ze uit F1 gaan stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pannekoek81 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Zoals het er nu uit ziet wel. Hopelijk blijft het zo. De overheid in Oostenrijk zal vast nog ergens een handtekening moeten zetten voor definitief akkoord. Maar de F1 en de ring zijn het eens. Starten in Oostenrijk.

Wij hebben gekozen voor de kaarten voor volgend jaar :) . Ons verblijf voor het weekend daar kunnen we ook een jaar opschuiven.
33% korting op goodies :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

Crazy D

I think we should take a look.

Pannekoek81 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Ik heb/had kaartjes voor de race. Vandaag kreeg ik een mail dat de race door gaat maar zonder publiek.

Deel van de mail:
“Inmiddels heeft de organisatie van de GP van Oostenrijk officieel bekend gemaakt dat de Grand Prix op de Red Bull Ring wél gereden zal worden, maar dat daar helaas geen publiek bij aanwezig mag zijn.

Wij hebben hierover uitgebreid met de organisatie in Oostenrijk gesproken en kunnen jullie nu informeren over de gang van zaken met betrekking tot de bestelde tickets.”

Mbt de kaarten heb ik een paar opties gekregen.
  • Kaarten voor volgend jaar
  • Een voucher
  • Geld terug
Ik had kaarten bij F1 zelf gekocht en heb enkel mail dat ze met de organisatie de mogelijkheden aan het bekijken zijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nachtnet schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:42:
Wat nu weer? Gaat Ferrari naar Indycar overstappen?
Als ik nu eens mijn XXL Alu-Hoedje op zet, ruik ik weer een manier om (illegaal welliswaar) onder de budget cap uit te komen. Door de budget cap zullen ze mensen moeten ontslaan, maar dan raken ze ook waardevolle (lees: dure) mensen kwijt die bv met CFD bezig zijn en motor ontwikkeling. Als ze nu een Indy-afdeling oprichten, kunnen die mensen verkassen en nog steeds stiekem allerlei dingetjes voor ze doen. De kantoren zitten dan toch gewoon naast die van de F1 engineers. De FIA mag natuurlijk niet de Indy kantoren inspecteren als ze bij Ferrari komen kijken of het allemaal klopt. En er hoeft niemand op de payroll te komen van een vaag bv-tje ofzo. Hiding in plain sight... O-)

Of is dit heel erg ver gezocht? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandaag vier jaar terug Max zijn eerste overwinning :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
JB schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:46:
[...]

33% korting op goodies :+
Dezelfde mail ontvangen :P . Nog geen idee wat wij daarmee gaan doen maar de kaarten voor volgend jaar zijn er in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Toch nog even over de Vettel-Ferrari scheiding... Ik heb mij er gisteren ook al over verbaasd, vooral toen Ted Kravitz het nog een keer zei en zich ook al afvroeg wat Binotto er nou precies mee bedoelde, wat betekent dit nou:
"We talked with Sebastian, and we found out we didn't share the same goals, short or long-term goals."
Volgens mij heeft Ferrari als doel wereldkampioen worden, volgens de legende éérst WCC en als het kan ook WDC. En volgens mij heeft Vettel ook nog als doel WDC te worden en ik vermoed dat ie, als hij het kan helpen ook wel wil meewerken aan een WCC titel voor het team. Al was het alleen al om de extra $$$ die hij dan mag toucheren.
Waar lopen dan hun korte-en lange termijn doelen uit elkaar vraag ik mij af? Heeft Seb zijn doelen veranderd naar 'gewoon leuk meerijden in de F1' als korte termijn doel en er stinkend rijk mee worden als lange termijn doel? En/of is het doel van Ferrari geworden 'Leclerc helpen aan een WDC titel' op korte termijn en op lange termijn het helpen aan nóg een WDC voor Leclerc. En voor beide doelen moet Vettel braaf het team helpen aan de nodige punten voor een WCC en netjes achter Charles aan rijden. Want alleen als dát de doelen zijn geworden, kan ik iets met die uitspraak. Het klinkt zo vreemd.
Hij zei ook al heel fijntjes 'niet alleen economisch' alsof dat dus wel degelijk een rol speelde. Dus wat er aan tafel gebeurde was waarschijnlijk iets als 'jij gaat de komende jaren de bitch van Charles spelen en dat ga je doen voor 35% van je salaris'. Want dan kan ik mij voorstellen dat ie opstapt. Zeg dan meteen dat je van 'm af wilt...

Iemand een ander inzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Het zal vooraan mogelijk nog wat vaker misgaan in die eerste ronden, we krijgen steeds meer jonge hongerige leeuwen voorin die allemaal de grootste willen laten zien. Misschien gaat het wel ten koste van de gevestigde orde, en hopelijk gaan we dat binnen enkele maanden ook met zijn allen meemaken.
Dat is toch wat we willen zien. Spanning tijdens de races zodat je continu op het puntje van de stoel zit.
Pagina: 1 ... 66 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport