A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
.
Dat wordt lachen gieren brullen daar!
2 goed gemutste mafketels
Kan niet wachten!
McLaren announces that @DanielRicciardo will race for the team alongside @LandoNorris in the Formula One World Championship from 2021. 🤝
— McLaren (@McLarenF1) 14 mei 2020
Read more ⬇️
Yay voor Ricciardo want weg bij hopeloos team.

Maar Vettel? I like Seb.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vettel gaat lekker rijden bij het Ferrari-pensioen team hoop ikDaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:
[Embed]
Yay voor Ricciardo want weg bij hopeloos team.![]()
Maar Vettel? I like Seb.
maar dan gaat Kimi wel weg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Edit: fototje erbij voor wat variatie.

[ Voor 52% gewijzigd door Ari Gold op 14-05-2020 11:17 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
Dat lijkt mij ook, zeker nu door Corona + economische crisis.FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
Ik kan me zelfs voorstellen dat Renault zich volledig gaat terug trekken uit de F1. Geen klantenteams meer, geen sterrijder meer, geen aansprekende resultaten.
Abiteboel zal dat anders zien maar hoger management zal inderdaad nog eens gaan rekenen verwacht ik. Wel echt een dikke blamage als je zo je aftreden doet maar goed het blijven Fransen...FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
Ik kan me zelfs voorstellen dat Renault zich volledig gaat terug trekken uit de F1. Geen klantenteams meer, geen sterrijder meer, geen aansprekende resultaten.
Mijn boefje is liev!
En Ricciardo samen met Norris gaat sowieso mooie tv opleveren
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Ze hebben Ocon toch?FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
Alhoewel, die heeft zijn ster moeten inleveren om voor Renault te mogen rijden. Zijn Mercedes ster dus.
Kimi had sowieso maar een contract t/m 2020, dus dat zou inderdaad nog kunnen?basvn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:14:
[...]
Vettel gaat lekker rijden bij het Ferrari-pensioen team hoop ik
spoiler:Alfa
maar dan gaat Kimi wel weg
De vraag is of Vettel het wel ziet zitten om niet meer om podia te kunnen vechten? Hij lijkt me wel iemand die niet voor de leuk mee wil doen. Dus dan is Alfa niet echt een optie.
Met gierende banden weg daar! Groot gelijkvhal schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:20:
Toch wel bijzonder van RIC, met een hoop bombarie aangekondigd om na een jaar al weer weg te gaan (want het racen in 2020 kan je min of meer wel afschrijven).
Wel benieuwd hoe Abiteboel hierop gaat reageren...

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 14-05-2020 11:25 ]
Mijn boefje is liev!
Dat is ook niet zo. Mercedes was zich in 2012 al aan het melden als een team dat beter en beter aan het worden was. McLaren was ondertussen het in 2012 zo aan het verprutsen dat Ferrari er misschien nog van zou opkijken.FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:25:
Zo wordt wat ik een oerstomme move van Ricciardo vond, achteraf een slimme zet. Niemand snapte dat Hamilton naar Mercedes ging, dat bleek uiteindelijk zelfs een meesterzet.
Verder gingen er kennelijk allemaal politieke spelletjes rond die tijd om McLaren te saboteren en was het allang bekend dat Mercedes de voorkeur aan hun eigen team zou gaan geven over McLaren en dat ze flink aan het inzetten waren op de nieuwe PU's. Het was niet zo'n grote gok.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zag al een gefotoshopte foto van Vettel in een McLaren overall, en dat voegde gewoon niet.
Vettel naar Renault zou nog kunnen, dat wordt wel hilarisch samen met Ocon en Abiteboul.
Ben idd benieuwd hoe lang Kimi nog doorgaat in de Alfa, en er is ook nog de mogelijkheid dat Vettel samen met Toto naar Aston Martin gaat.
De stoelendans is in ieder geval lekker op gang
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
the comic duo met mercedes PU, dat wordt een feestje!
Geintje jongens, niet flippen
maar in theorie kan het ... al zie ik Max liever bij RB aangezien ik nu verwacht dat RB een echte kans maakt. En laten we wel wezen, bij het gekke Ferarri waar je nergens vanuit kan gaan is ook geen zekerheid op WDC. Wel veel vuurwerk met Charles naast hem als tweede rijder
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zo wordt F1 toch nog spannend dit jaar.
If it aint fixed, it's broken.
Laat Sainz dat vuurwerk maar verzorgen. Lekker wegblijven daar bij dat wespennest.renzo4000 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:32:
Breaking: Verstappen gaat naar Ferrari (clausule in zijn contract bij RB) en Vettel keert terug bij RB. En guess what? Sainz heeft geen stoeltje .... huilie huilie ...
Geintje jongens, niet flippen
maar in theorie kan het ... al zie ik Max liever bij RB aangezien ik nu verwacht dat RB een echte kans maakt. En laten we wel wezen, bij het gekke Ferarri waar je nergens vanuit kan gaan is ook geen zekerheid op WDC. Wel veel vuurwerk met Charles naast hem als tweede rijder
Mijn boefje is liev!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wat? Ricciardo naar McLaren? Er werd de afgelopen dagen hier al over gespeculeerd. En het was duidelijk dat hij niet lekker bij Renault zat.
Niemand zit lekker bij Renault. Ik doelde meer op deze stoelendans die een paar dagen geleden begon met Vettel.Gropah schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Wat? Ricciardo naar McLaren? Er werd de afgelopen dagen hier al over gespeculeerd. En het was duidelijk dat hij niet lekker bij Renault zat.
Ben wel heel benieuwd waar Vettel naartoe zal gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 14-05-2020 11:38 ]
If it aint fixed, it's broken.
PSN: McMillan0984
Verwijderd
Dat moet nog maar blijken, het eerste verwacht ik geen resultaten a la vorig jaar en de jaren daarna is er zeker ook meer concurrentie van andere teams. Enige waar hij op kan hopen is dat Mercedes stopt en McLaren weer in de oude status komt als vroeger met Mercedes. In ieder geval is het altijd beter dan Renault.FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:25:
Zo wordt wat ik een oerstomme move van Ricciardo vond, achteraf een slimme zet. Niemand snapte dat Hamilton naar Mercedes ging, dat bleek uiteindelijk zelfs een meesterzet.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Lekker 2 jarig ook
Ferrari confirmed Sainz has signed two-year contract to drive for the team.
Dan weten we zeker dat hij nooit dat podium gaat halen
[ Voor 23% gewijzigd door basvn op 14-05-2020 11:40 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Officieel !!
[ Voor 14% gewijzigd door Willem30 op 14-05-2020 11:40 ]
DJTimo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:39:
Waar blijft de Carlos-Sainz-in-rood-shirt fotosoep?
:fill(white):strip_exif()/f/image/hIqrloY6b3WjEs1dGf4dH9bK.png?f=user_large)
Van zijn vader is er ook een overigens
Verwijderd
Wie had gedacht dat Sainz naar zo'n illuster team als Ferrari zou gaan...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Sainz naar FERWom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:41:
[...]
[Afbeelding]
Van zijn vader is er ook een overigens
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZV91YJ08KdBnl8SuPUnufc9A.jpg?f=user_large)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:30
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)

Nou nog een wilde speculatie opgooien: Gasly naar Renault en dan nog iemand hebben die bij Alpha Tauri gaat rijden.
Of Vettel nog ergens gaat rijden vraag ik me ondertussen wel af.
Hey psst, Lewis, die motor he, die we de komende jaren gaan gebruiken, die hebben we al een paar jaar doorontwikkeld op de plank liggen, kom je bij ons rijden?FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:25:
Noem het maar een meesterzet..
Zijn record van meeste races zonder podium verder veilig stellen. Vind dat wel jammer van deze rijder.
gaat nu live
I beg to differ. Nada in 2011. Eén enkele overwinning en één enkele pole in 2012. In 2013 drie overwinningen en 8 poles, in 2014 16 overwinningen en 18 poles. Het was echt een hele, hele flinke gok. Als je de online/krantenberichten uit die tijd terug zoekt is dat toch ook echt de consensus.DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:29:
[...]
Dat is ook niet zo. Mercedes was zich in 2012 al aan het melden als een team dat beter en beter aan het worden was. McLaren was ondertussen het in 2012 zo aan het verprutsen dat Ferrari er misschien nog van zou opkijken.![]()
Verder gingen er kennelijk allemaal politieke spelletjes rond die tijd om McLaren te saboteren en was het allang bekend dat Mercedes de voorkeur aan hun eigen team zou gaan geven over McLaren en dat ze flink aan het inzetten waren op de nieuwe PU's. Het was niet zo'n grote gok.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
helemaal niet wild!tweakduke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:45:
Jee leuke stoelendans![]()
Nou nog een wilde speculatie opgooien: Gasly naar Renault en dan nog iemand hebben die bij Alpha Tauri gaat rijden.
Of Vettel nog ergens gaat rijden vraag ik me ondertussen wel af.
gasly is frans -> Renault.
Albon naar Alfa Tauri en dan Vettel toch wel naar RBR (ondanks wat Marko roept)
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Super dat Ferrari de keuze maakt voor Sainz in 2021, i.p.v. bijvoorbeeld Giovinazzi. Hoop dat Mercedes het voorbeeld volgt en Bottas vervangt door Vettel.
Je geeft het antwoord zelf al:tweakduke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:45:
Jee leuke stoelendans![]()
Bij RBR zeggen ze dat ie daar niet terugkomt, maar AT is natuurlijk niet uitgesloten. Hij rijdt daar nog 1 a 2 jaar z'n rondjes bij (door de Honda-motor af en toe nog een leuk resultaatje), het cirkeltje is rond en dan met pensioenOf Vettel nog ergens gaat rijden vraag ik me ondertussen wel af.

The ramblings of an idiot
3 Press Releases in 30 mins and the Merry-go-round is confirmed. McLaren thank Carlos & wish him well whilst welcoming Daniel to replace him. Renault decide not to wish Daniel well for the future whilst Ferrari welcome Carlos for 2021/22 as an ideal fit for them
— David Croft (@CroftyF1) 14 mei 2020
De butthurt bij Renault is overduidelijk

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:30
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nou ik weet niet of Vettel eraan toe is om bij de middenmoot rustig rondjes te gaan rijden. Gezien zijn frustratie de afgelopen jaren heeft hij of zich erbij neer gelegd en kan hij dat wel of hij gaat met pensioen.McBoom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:50:
[...]
Je geeft het antwoord zelf al:
[...]
Bij RBR zeggen ze dat ie daar niet terugkomt, maar AT is natuurlijk niet uitgesloten. Hij rijdt daar nog 1 a 2 jaar z'n rondjes bij (door de Honda-motor af en toe nog een leuk resultaatje), het cirkeltje is rond en dan met pensioen
Die betalen 2 jaar lang heul veul geld voor iemand die nu weg gaatgambieter schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:53:
[Twitter]
voor het seizoen al begonnen is
Zoniet dan gaat Vettel met pensioen.
Bottas kan evt naar RB als 2e rijder. En Hamilton naar Aston Martin samen met zijn huidige teamchef.
Het was wel duidelijk dat de relatie tussen RIC en Renault niet helemaal top was natuurlijk. Daar zijn beloftes gedaan die men niet heeft nagekomen. Kwam ook nog aan bod in Drive to Survive, dus kan mij voorstellen dat zoiets ook meespeelt.basvn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:54:
[...]
Die betalen 2 jaar lang heul veul geld voor iemand die nu weg gaat
voor het seizoen al begonnen is
Als buitenstaander achter ik McLaren ook sneller in staat tot grote resultaten dan Renault.
Zat net even op de Twitter van Renault te kijken, maar een bedankje kon er echt niet van af. Eigenlijk gewoon zielig.gambieter schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:53:
[Twitter]
Sterker nog, Abiteboul deelt gewoon een sneer uit naar RIC, door in feite te zeggen dat ie niet loyaal is.
Cyril Abiteboul: “In our sport, and particularly within the current extraordinary situation, reciprocated confidence, unity and commitment are, more than ever, critical values for a works team. (1/2)
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 14 mei 2020
RIC laat zich van een betere kant zien:
I am so grateful for my time with @renaultf1team and the way I was accepted into the team. But we aren’t done and I can’t wait to get back on the grid this year. My next chapter isn’t here yet, so let’s finish this one strong. Merci pic.twitter.com/YFfzbwrgD7
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 14 mei 2020
[ Voor 12% gewijzigd door NLDViane op 14-05-2020 12:07 ]
Al had niemand dat in 2015 kunnen voorspellen, waar McLaren zo slecht ging dat er al werd gesproken over het stoppen met de sport. Dat is ook het mooie van de onvoorspelbaarheid in F1; in principe kun je het ene jaar onderaan bungelen en binnen een paar jaar weer 'best of the rest' worden.Wom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Het was wel duidelijk dat de relatie tussen RIC en Renault niet helemaal top was natuurlijk. Daar zijn beloftes gedaan die men niet heeft nagekomen. Kwam ook nog aan bod in Drive to Survive, dus kan mij voorstellen dat zoiets ook meespeelt.
Als buitenstaander achter ik McLaren ook sneller in staat tot grote resultaten dan Renault.
[ Voor 91% gewijzigd door NiaX op 14-05-2020 12:07 ]
Williams 2020, hold my beer?Umamiplayer schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:03:
Dat is ook het mooie van de onvoorspelbaarheid in F1; in principe kun je het ene jaar onderaan bungelen en binnen een paar jaar weer 'best of the rest' worden.
Hmmm...Gasly naar Renault...zou er nog een ex-RBR coureur zo stom zijn om in de Renault verhaaltjes te trappen? Aan de ene kant een manier om zich te bewijzen, maar de Renault motor en de mooie verhaaltjes van Abietebrug werken nu toch niet meer? Hij blijft constant maar zagen over wat komt en dat de toekomst er goed uit ziet. Maar dat roept ie al jaren, en er is nog niets gebeurd.tweakduke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:45:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Want ik ben coureur ja.
Zo doe je dat! Hats off to Danny Ric. Zo reageer je in stijl. Niet op de manier van Trump wild om je heen slaan of met venijn zoals Abietebrug. Gewoon netjes blijven. Heerlijk, daar doe je meer pijn mee eigenlijk.
Ben benieuwd wie er dan bij Renault gaat rijden. Vettel misschien? Of Alonso?
Ja, lijkt mij oof een goede voorspelling. Volgens mij staat dat ook ergens in een kwatrijn van Nostradamus.MikeyMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:09:
Vettel naar Mercedes en Hamilton naar Renault dan maar
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Verwijderd
Ricciardo wilde weg en heeft ook vooral voor het geld gekozen, en hij wist dat het een gok zou zijn. Dus om te zeggen dat hij erin getrapt is is onzin.mphilipp schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:08:
[...]
Hmmm...Gasly naar Renault...zou er nog een ex-RBR coureur zo stom zijn om in de Renault verhaaltjes te trappen? Aan de ene kant een manier om zich te bewijzen, maar de Renault motor en de mooie verhaaltjes van Abietebrug werken nu toch niet meer? Hij blijft constant maar zagen over wat komt en dat de toekomst er goed uit ziet. Maar dat roept ie al jaren, en er is nog niets gebeurd.
https://www.grandprixradi...nz-bevestigd-bij-ferrari/
[ Voor 38% gewijzigd door ewoud75 op 14-05-2020 12:22 ]
En jij hebt het topic niet gelezen de afgelopen 30 minuten?ewoud75 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:21:
Las net op Grand Prix Radio, dat Sainz heeft getekend bij Ferrari
Breaking!ewoud75 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:21:
Las net op Grand Prix Radio, dat Sainz heeft getekend bij Ferrari
De race van Melbourne Australië is gecanceld!!!
Waiting on the world to change
Your guess is as good as mine... Ricciardo heeft nooit gezegd dat ie voor het geld is gegaan, dat is een interpretatie van buitenstaanders. Ik denk dat het geld wel een rol speelde, maar geld is zelden of nooit de échte motivator. Je moet er ook wel in geloven, anders kun je je niet 100% inzetten. Dus Ricciardo moet haast wel het verhaal van Renault hebben geloofd. Of tenminste, niet hebben geloofd in het verhaal van Honda. Want dat speelde ook mee. Velen hadden twijferls bij de prestaties van de Honda.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:18:
[...]
Ricciardo wilde weg en heeft ook vooral voor het geld gekozen, en hij wist dat het een gok zou zijn. Dus om te zeggen dat hij erin getrapt is is onzin.
Dus ik denk dat het een combinatie van de factoren is. Maar totdat we het definitieve verhaal uit zijn eigen mond horen, blijft het een pak speculaas (ook mijn versie). Maar hij gaat nooit zeggen dat ie voor het geld is gegaan natuurlijk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Nee ze boden hem hetzelfde bedrag als wat Verstappen destijds kreeg.Chiron schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:29:
Dat ie voor het geld naar Renault is gegaan is onzin, RBR bood hem een gelijk bedrag.
Daarnaast is het ook geen schande om voor het geld te kiezen...Idd een combinatie van niet onder Max rijden, extra geld en ook niet zeker weten wat Honda zou gaan doen.
Soms moet je een gokje wagen! De meeste mensen krijgen echter niet zo goed betaald voor een gokje.. (*Kijkt naar zijn aandelen Aston Martin*)Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:31:
[...]
Nee ze boden hem hetzelfde bedrag als wat Verstappen destijds kreeg.
Daarnaast is het ook geen schande om voor het geld te kiezen...Idd een combinatie van niet onder Max rijden, extra geld en ook niet zeker weten wat Honda zou gaan doen.
[ Voor 12% gewijzigd door BasvanS op 14-05-2020 12:38 ]
https://www.gpblog.com/en...ren-for-two-seasons-.html

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 14-05-2020 12:39 ]

Maarreuhm, de keus voor Vettel wordt dus wel erg klein zo. Lijkt op een Vexit dan? Of er moet bij Mercedes ofzo nog wat heel geks gebeuren.
Lijkt me niet dat hij naar een team als Renault ofzo gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door De_Bastaard op 14-05-2020 12:42 ]
"Ik doe het niet voor het geld."ArcticWolf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:39:
Hij gaat zo te lezen 31 miljoen usd per jaar verdienen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Maar je mag ook wel naar waarde betaald krijgen toch?
Ik denk niet dat hij voor 31 miljoen naar Williams was gegaan.
Ik lees anders dat het om een contract van $31M gaat. Maar dan dus wel een tweejarig contract, dus 15,5 per jaar en niet 31. Bij Renault was dit 20M (euro denk ik dan?), ook voor twee jaar.ArcticWolf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:39:
Hij gaat zo te lezen 31 miljoen usd per jaar verdienen.
https://www.gpblog.com/en...cciardo-s-successor-.htmlThe remaining spot at Renault seems to fall into the lap of Fernando Alonso. Earlier rumors already made it clear that the Spaniard is eligible for the seat with his old team, but with Ricciardo's move now really around, it will be a matter of time before Alonso is announced.

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-05-2020 12:48 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zo las ik hem ook, maar 15,5m per jaar is niet "mammoth" in de F1... dus ga ik er maar vanuit dat ze 31m per jaar bedoelen.RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:45:
[...]
Ik lees anders dat het om een contract van $31M gaat. Maar dan dus wel een tweejarig contract, dus 15,5 per jaar en niet 31. Bij Renault was dit 20M (euro denk ik dan?), ook voor twee jaar.
https://www.dailymail.co....en-31m-two-year-deal.html
Hier is het weer 31m GBP
Dat mag inderdaad best ja. Alleen weet ik niet waarom Ricciardo 31 miljoen in 2 jaar waard zou zijn. En dat bij een bedrijf dat geen staatssteun heeft gekregen maar wel gevraagd...Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:45:
[...]
Maar je mag ook wel naar waarde betaald krijgen toch?
Ik denk niet dat hij voor 31 miljoen naar Williams was gegaan.
Dus? Dat was een pole en overwinning.FirePuma142 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:47:
[...]
I beg to differ. Nada in 2011. Eén enkele overwinning en één enkele pole in 2012. In 2013 drie overwinningen en 8 poles, in 2014 16 overwinningen en 18 poles. Het was echt een hele, hele flinke gok. Als je de online/krantenberichten uit die tijd terug zoekt is dat toch ook echt de consensus.
Dit is Mercedes. Als die een raceklasse instappen, dan gaan ze er ook altijd voor. Mercedes gaat niet lopen beknibbelen op het budget en ze hadden al mensen zoals Ross Brawn en Aldo Costa onder contract staan. Dat heb je gewoon nodig omdat je pas serieus budget van de FOM krijgt nadat je gaat presteren. Zo wordt je een topteam in de Formule 1. Eerst veel investeren en dan behoud je die status door FOM uitkeringen.
Verder kwam Hamilton vanuit een positie van sterkte. Hij zat bij McLaren en Mercedes moest maar bewijzen wat ze te bieden hadden. Nou:
-Die PU ontwikkeling terwijl het bekend was dat McLaren haar fabrieksstatus zou verliezen en Ron Dennis op zoek zou gaan naar een alternatief. Hamilton zijn relaties met Mercedes zijn ook heel erg oud en recentelijk gaf hij aan dat hij wel wat zou zien aan een ambassadeursrol zoals Stirling Moss.
-Laat de fabriek zien, laat zien waar je aan werkt voor 2013.
-Ruim salaris natuurlijk.
-Spreek met Schumacher of je vriend Rosberg.
Zet het af tegen McLaren waar dingen steeds meer achteruit gaan. Al sinds 2009 eigenlijk geen echt kampioenschap waardige auto meer gebouwd. Steeds net niet of McLaren was het voor zichzelf aan het verpesten. Fabrieksstatus met de Mercedes PU gaat verdwijnen en dan krijg je dit aanbod. Ik denk niet dat Hamilton dit blind heeft besloten. Kan de consensus van de media wel zijn dat het een gok is, maar die weten echt niet alles dat Hamilton wist.
Zet dat eens af tegen Ricciardo. Dat was geen positie van sterkte want hij wou weg van RBR omdat hij de interne strijd had verloren van Verstappen. Mercedes en Ferrari toonde vrijwel nul interesse en toen bleven de mindere opties over. Hij koos voor Renault over McLaren. Iets dat ik in 2018 al niet begreep en daarin heb ik gelijk gekregen. Laten we dan eens opsommen wat Renault had:
-Elk team sinds 2014 dat de kans kreeg om te wisselen naar een andere PU dan de Renault, heeft dit gedaan. Dit in een reglement waar de PU relatief dominant is.
-Magnussen ging liever naar het beduidend minder kapitaalkrachtige Haas dan te blijven bij een fabrieksteam. Dat geeft weinig vertrouwen.
-Fred Vasseur is het team uitgewerkt en draaide vervolgens Sauber helemaal om van bijna failliet naar relatief solide middenveld team.
-Renault heeft al jaren problemen om personeel aan te trekken. Geen enkele topontwerper wil er naartoe. Chassisontwerp is zwak en de PU blijft onbetrouwbaar en onderpresterend.
-Hebben we ook nog de teambaas die constant bezig is met vetes uitvechten via de media, het chassisteam publiekelijk bekritiseerd, maar van geen problemen vanuit de PU afdeling wil weten.
Dat is het team waar Ricciardo instapte. Totaal onvergelijkbaar met Mercedes in 2012. Mercedes bewees in 2013 ook meteen wat Hamilton in 2012 waarschijnlijk al wist. McLaren implodeerde en Mercedes was opeens het tweede team. Die waren op weg naar de top. Renault heeft in 2019 vooral bewezen dat ze ondanks tientallen miljoenen extra budget, ze met grote moeite de armere teams kunnen verslaan. Dat Ricciardo na een seizoen en de wintertesten al besluit om te vertrekken, kan moeilijk een verrassing zijn.
Ik ga verder geen oordeel vellen over zijn waarde. Mijn punt was dat het voor Ricciardo zeer waarschijnlijk niet alleen om het geld te doen is.Spotmatic schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:52:
[...]
Dat mag inderdaad best ja. Alleen weet ik niet waarom Ricciardo 31 miljoen in 2 jaar waard zou zijn. En dat bij een bedrijf dat geen staatssteun heeft gekregen maar wel gevraagd...
Of hij trapt Ricciardo gewoon met betaalt verlof.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wel of niet mammoth, het is wel ongeveer 5 miljoen meer dan die nu krijgt en dus 50% opslag. Er zijn jaren dat ik niet zoveel opslag krijg zeg maarArcticWolf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:
[...]
Zo las ik hem ook, maar 15,5m per jaar is niet "mammoth" in de F1... dus ga ik er maar vanuit dat ze 31m per jaar bedoelen.
https://www.dailymail.co....en-31m-two-year-deal.html
Hier is het weer 31m GBP
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 14 mei 2020
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Nou ja, zo voel ik me ookIllegal_Alien schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:
Oeh en die twitter van Mercedes is ook lekker het vuurtje aan het aanwakkeren:
[Twitter]

The ramblings of an idiot
Dat er dan dus maar weer vele "GP2 engine" boordradios mogen komen.
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 14-05-2020 13:12 ]
Volgens mij is het 31 miljoen voor 2 jaar en gaat ie er toch juist dik op achteruit? bij Renault kreeg ie naar verluidt 40+ Miljoen voor 2 jaar waar uiteindelijk wellicht maar 1 jaar racen van overblijft. Er gingen zelfs geruchten dat het minimaal 55 miljoen zou zijn voor die 2 jaar.RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:01:
[...]
Wel of niet mammoth, het is wel ongeveer 5 miljoen meer dan die nu krijgt en dus 50% opslag. Er zijn jaren dat ik niet zoveel opslag krijg zeg maar
Dan hoop ik evengoed dat hij Ocon lapt.RobertMe schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:12:
Als Alonso naar Renault gaat hoop ik maar een ding eigenlijk. Dat die nog geen deuk in een pakje boter rijdt. Aan de ene kant de grote mond van Abiteboul, maar ook voor hoe Alonso met Honda om ging en zo.
Dat er dan dus maar weer vele "GP2 engine" boordradios mogen komen.
Ric naar McLaren 👍🏻
Lijkt me kei tof, Norris en Ricardo samen als duo.
Heeft Riccardo achteraf verrekte veel geluk gehad met zijn exit bij RedBull
Sainz naar Fer
Ik hoop dat hij daar een kans krijgt, ik mag hem wel.
Vet is nog onbekend.
Wat ik hoop... ik hoop dat hij naar Merc gaat. Ik zie hem liever rijden dan Bot. Maar ik geloof niet dat Merc dit aandurft.
Tot nu toe ben ik best tevreden over de stoelendans.
Als Ocon zichzelf dan maar niet ontlapt

Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport